Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

-OOps verkeerde topic-

[ Voor 96% gewijzigd door -SaveMe- op 16-11-2021 16:32 ]

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:51
Hoe kan je hier nu een refund voor claimen? Het spel doet wat het moet doen, je kan er kritiek op hebben maar dat is dan je eigen (subjectieve) mening, meer niet. Van de verhaallijn kan je zeggen dat die niet is wat je ervan verwacht of dat het je niet boeit maar hoe je daar een refund uitsleept is mij een raadsel. Er zijn dingen die mij ook niet bevallen maar dat kan ik ook van FC5 zeggen.

p.s. FC7 moet in Australië plaatsvinden met een boksende kangaroe als companion.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:55

Dhrax

Prog Lord

cbr600f4i schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:44:
Hoe kan je hier nu een refund voor claimen? Het spel doet wat het moet doen, je kan er kritiek op hebben maar dat is dan je eigen (subjectieve) mening, meer niet. Van de verhaallijn kan je zeggen dat die niet is wat je ervan verwacht of dat het je niet boeit maar hoe je daar een refund uitsleept is mij een raadsel. Er zijn dingen die mij ook niet bevallen maar dat kan ik ook van FC5 zeggen.

p.s. FC7 moet in Australië plaatsvinden met een boxende kangaroo als companion.
Het is verre van chique maar men probeert het gewoon, kans van slagen is bijzonder klein denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LlamaLoco
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-08 11:21
Ik heb me altijd prima vermaakt met Far Cry maar ben halverwege Far Cry 5 afgehaakt omdat de verplichte drugged up/ dream missies me het bloed onder de nagels vandaan haalde.
In Far Cry 3 vielen ze nog wel mee maar in 5 waren het op een gegeven moment timed accuracy challenges. Op de PS4 kwam vond ik ze heel hinderlijk.
Heeft Far Cry 6 ook weer van die irritante missies? Dan laat ik hem zeker links liggen nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:20
LlamaLoco schreef op woensdag 17 november 2021 @ 10:10:
Ik heb me altijd prima vermaakt met Far Cry maar ben halverwege Far Cry 5 afgehaakt omdat de verplichte drugged up/ dream missies me het bloed onder de nagels vandaan haalde.
In Far Cry 3 vielen ze nog wel mee maar in 5 waren het op een gegeven moment timed accuracy challenges. Op de PS4 kwam vond ik ze heel hinderlijk.
Heeft Far Cry 6 ook weer van die irritante missies? Dan laat ik hem zeker links liggen nl.
Neen, totaal niet! :)

Ikzelf kan Far Cry 6 echt wel aanraden, ik speel het heel graag.. (zie mijn vorige posts met de pro's en contra's).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:42
Ik kan niet exact voor de geest halen waar je naar refereerde, maar volgens mij zal 6 je dan wel bevallen.
Ik had zelf ook een hekel aan die drugs/dream stukken, in 3 en 4 viel het nog wel mee maar in 5 werd je er echt continu mee geconfronteerd. 1/3 vd map had je die vervelende wolven, en op een andere 1/3 vd map zag je telkens faith verschijningen ...

FC 6 heeft niks van dat alles, nouja vrijwel niks. Paar fragmentjes dat je beetje dronken bent, en er is een gadget waarmee het lijkt alsof je door een phantom-zone loopt maar die hoef je niet te gebruiken natuurlijk.

3/4/5 hadden vleugjes horror, 6 is voornamelijk puur fun en niks horror. Op een enkele treasure hunt in een spookhuis na, maar dat was gewoon leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Far Cry 6 heeft die in principe niet maar je hebt wel Special Operation Missions zoals Crocodilo. Voor de game zelf kan je die links laten liggen maar als je de Insurgency missies doet nadat het spel is uitgespeeld dan zitten die wel min of meer verplicht in de Insurgency. Je kan dat ook negeren maar de Insurgency is dan niet af. Ik laat die voor wat het is want je moet steeds een PG-240X unit koel houden. Then again, gratis content. Zou er de game dus niet voor laten schieten.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LlamaLoco
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-08 11:21
davidov schreef op woensdag 17 november 2021 @ 11:33:
[...]

Ik kan niet exact voor de geest halen waar je naar refereerde, maar volgens mij zal 6 je dan wel bevallen.
Ik had zelf ook een hekel aan die drugs/dream stukken, in 3 en 4 viel het nog wel mee maar in 5 werd je er echt continu mee geconfronteerd. 1/3 vd map had je die vervelende wolven, en op een andere 1/3 vd map zag je telkens faith verschijningen ...

FC 6 heeft niks van dat alles, nouja vrijwel niks. Paar fragmentjes dat je beetje dronken bent, en er is een gadget waarmee het lijkt alsof je door een phantom-zone loopt maar die hoef je niet te gebruiken natuurlijk.

3/4/5 hadden vleugjes horror, 6 is voornamelijk puur fun en niks horror. Op een enkele treasure hunt in een spookhuis na, maar dat was gewoon leuk :)
Ik weet het nog goed. Ik was lekker bezig om vanuit en helicopter een basis onder vuur te nemen toen ik opeens werd onderbroken en terecht kwam in een drugged up/ dreamscene.
Daar moest ik door een gebouw lopen met een timer; voor iedere kill werd de timer (ik denk) 5sec opgehoogd, een headshot leverde 20 sec op. Onderwijl waren er telkens nieuwe wapens om op te pakken.
Na een poging of 20 wilde ik ernstig m'n controller door m'n TV-scherm gooien en heb ik FarCry uitgezet en verkocht. Ben nog steeds een beetje boos dat een leuke game-ervaring zo enorm werd verpest.

Bedankt voor je antwoord, ik zal FC6 overwegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:57
ohja, dat was idd wel een ding bij Far Cry 5. je werd bij bepaalde momenten gewoon in een story missie gesleurd, wat je ook aan het doen was. Enorm irritant. Dat is er gelukkig uit bij 6.

Ik amuseer me best goed met FC6, het enige dat me stoort is de lage difficulty, wat grotendeels komt door een matige AI, die vreemd genoeg onderbemand is, ondanks dat zogezegde leger van 300k man. Deed een missie in een bunker waar ik iets moest downloaden. Gedurende die hele download 5 man gezien ofzo... Ga ik een kilometer verder een AA gun saboteren. bewaakt door welgeteld 1 persoon...

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

@AntiChrist7 Ja, of al die checkpoints met 3 mannetjes en een billboard ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
Vinden jullie die "Bandidos" missies nog de moeite waard ? Ik vind het vooral klikken en zien wat het geeft... weinig uitdaging, weinig meerwaarde eenmaal je verzuipt in de resources... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

RnB

Die vind ik inderdaad ook niet meer de moeite waard zodra je genoeg resources heb verzameld.
Had ik eerder geweten dat je zo lekker snel resources kon vergaren, was ik er eerder mee begonnen. :P

Ik had vooral moeite om Industrial Circuits te vinden, met de Bandidos missies krijg je die in bosjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Liever een manier om teveel resources te hebben dan te weinig :) in Valhalla is het flink irritant om al je gear maxed te krijgen aangezien titanium zo lastig te krijgen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Die resources daar heb ik maar weinig mee in deze Far Cry. Ik zal er eens mee stoppen om te zien waar ik tegenaan loop. De resources in New Dawn daar zie je direct resultaat van omdat je je wapens oneindig kan upgraden en blijf je dat wel actief verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
AntiChrist7 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:39:
Liever een manier om teveel resources te hebben dan te weinig :) in Valhalla is het flink irritant om al je gear maxed te krijgen aangezien titanium zo lastig te krijgen is
Valhalla staat ook mijn lijst "to do", maar ik heb schrik het te veel "werken" is die game ? Assassin's Creed Odyssey vond ik een zalige setting, mee gestart, gestopt en nooit meer herbegonnen... :(

Is Valhalla een leuk alternatief voor Far Cry ? Want zo 2 games na elkaar spelen, voelt zeker als "werken" aan... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
QuZyX schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 13:39:
[...]

Valhalla staat ook mijn lijst "to do", maar ik heb schrik het te veel "werken" is die game ? Assassin's Creed Odyssey vond ik een zalige setting, mee gestart, gestopt en nooit meer herbegonnen... :(

Is Valhalla een leuk alternatief voor Far Cry ? Want zo 2 games na elkaar spelen, voelt zeker als "werken" aan... :9
Goh ik zie gamen nooit als werk, want ik krijg er niet voor betaald :p Als ik me niet meer amuseer dan speel ik iets anders. Bv Watch Dogs Legion heb ik uitgespeeld, maar nadien niet meer teruggegaan, dus niets van de expansies of season pass gedaan.

Valhalla vond ik als een AC fan heel goed, maar als je iets meer casual bent, dan zal je de wereld wss wel te groot vinden om uit te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-08 19:29
Ik heb FC 1 gespeeld en voor de release nog kort FC 5 New Dawn.
Ik vond 6 vermakelijk. Veel zei missies gedaan en vanavond de hoofdlijn uitgespeeld.

Had AC Valhalla ook gehaald maar die kon mij kort boeien en de herhaling die eigenlijk beide games hebben trok mij toch meer naar Far Cry.

Ga zeker nog alle zij missies proberen met FC6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Volgens mij heb ik die bandidos missies uberhaupt nooit gezien :P. Waar speel je die?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
JvS schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 10:28:
Volgens mij heb ik die bandidos missies uberhaupt nooit gezien :P. Waar speel je die?
Dat zijn de missie die je kan unlocken door in de campen die optie te bouwen.
Dan kan je bepaalde leaders op missie sturen en dan krijg je wat vragen/keuzes die je moet beantwoorden kan je beperkte prijsje mee verdienen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-09 20:40
Ik vond Farcry 5 juist zeer vermakelijk, overzichtelijk, geen onnodige poespas. Viel nog 'net' binnen het Farcry formule. Met New Dawn was het hek van de dam met alle RPG elementen.

Farcry 6 is heel groot en volgepropt met allemaal rpg achtige tijdsluperende elementen. Meer is niet altijd beter. Al die wapens, upgrades, tig van icoontjes op de map. De Farcry serie is net als Battlefield een kant opgegaan die in een neerwaartse spiraal zit.

Gewoon weer terug naar de basis. Skill tree, wapens met hier en daar een upgrade, een map die niet is gevuld met allerlei meuk, gooi de RPG gedeelte in de prullenbak.

[ Voor 16% gewijzigd door rutgergron op 20-11-2021 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Kan je nog extra mappen kopen ergens waar je de resterende Oku Idols en Crypto kisten kan vinden? Ik heb in het begin volgens mij alle mappen gekocht die er waren maar die bevatten lang niet alle locaties. Ik zoek me een ongeluk. Wat ook wel irritant is dat dat kompas (nadat ik FC heb uitgespeeld) ook alle dingen blijft tonen die je allang hebt opgeraapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samoht93
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:37
Meer mensen last van gigantische frame drops? Na een update 2 week geleden heb ik daar ineens last van.
Game hangt dan voor 5-10 sec, dus maar 2 week niet gespeeld en gehoopt op een update.
Maar sinds laatste update nog steeds last van.
Andere games draaien prima.
Speel met een XBOX controller en zelfs de verbinding valt dan even weg als het spel hangt, dacht eerst dat het spel misschien hangt doordat de bluetooth verbinding wegvalt oid maar met toetsenborden muis zelfde issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
Net in het derde gebied toegekomen en al een paar uren gespeeld... bij "El Tigre" (rechts onderaan). Ben ik blij dat dit het laatste is, ik ben zelf een groteTijgerfan dus super dat hij zo noemt en het in die "Tigre" setting gaat.. Ik vind het voorlopig ook het beste verhaal van de drie (met die Legends).

Heb ook de 5de amigo unlocked, ZALIG! :D Haha :p

Ja, het is nog een paar uurtje gamen en benieuwd naar het einde... Zeker een geslaagde game voor mij! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrs.ED
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-08 23:13
Ik heb hem dit weekend met grote stappen uitgespeeld. Niet meer alle checkpoints gehaald, was er echt klaar mee. Heb ook de DLC’s maar voel nog weinig behoefte om daarmee te starten. Voor mij toch wel de slechtste Far Cry tot nu toe, vooral door het ontbreken van de skilltree en het feit dat je in het begin al alle wapens hebt om door de rest van het spel te komen. In het begin ben je enthousiast, maar halverwege zwakt dat toch af.

Ook al die camp upgrades… waren die nou echt nodig? Heb het idee dat ik grotendeels voor niks zoveel materials heb verzameld.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• davidov
Zow, na 1,5 maand en 70 uur spelen dit weekeind FC6 100% uitgespeeld.
Ik was al positief en enthousiast over het spel, maar zat toen nog heel erg halverwege, nu ik het uit heb toch een paar puntjes:

+ er zit idd vrijwel geen horror/trip achtige dingen in het spel op een paar korte missies na die je op 1 hand kan tellen, erg prettig
+ alle personages zijn weer eens best leuk verzonnen en neergezet, ik ben ook onder de indruk van hoe echt de gezichten er soms uitzien
+ het spel blijft prachtig tot het eind, ook al trekt mn computer niet de beste graphics en krijg ik soms een opmerking over niet genoeg geheugen, ik kon daar prima mee leven

+/- Betreffende de moeilijkheid: Ik heb direct vanaf de start enorm veel rondgelopen over de map om alle kistjes enzo te vinden, en ook alvast checkpoints te clearen...want ik merkte dat je missies nogal compleet i de soep lopen als je met een truck die je moet inleveren door een vijandelijk checkpoint gaat: truck stuk, iedereen boos, begin maar opnieuw.
Enfin; het resultaat is wel dat ik 90% vd map heb gecleared terwijl ik nog niet eens op de helft van het verhaal was. En gezien vordering van het verhaal ervoor zorgt dat tegenstanders moeilijker worden, heb ik praktisch 90% op super-easy gespeeld en ging het niveau in de laatste 10% rap omhoog.
Bovendien heb ik met de hele map vrijspelen al veel faciliteiten gesloopt die later pas in een missie nodig waren, het verkort je campaign dus ook nog.

Conclusie: wil je veel vrijheid en makkelijkheid? roam over de hele map voor je de campaign echt begint...
Wil je een pittige uitdaging? Ga dan als een malle door de missies heen, laat alle checkpoints zo lang mogelijk hostile en ga dan pas de hele map clearen als je story-wise al op 80% zit.

- Zoveel wapens, zo krankzinnig veel en de verschillen lijken zo klein. Heb misschien 20-25 verschillende wapens geprobeerd, dat voelt als nog geen 20% van het aanbod. Maar als je iets hebt dat goed werkt dan is telkens switchen om te proberen gewoon een gedoe
- Zoveel kleding, zelfde verhaal eigenlijk.
- Tegen het einde van het spel begon ik de skilltree toch wel te missen, omdat er eigenlijk niks te upgraden valt in het hele spel waar je echt profijt van hebt. Je guns en kampjes upgraden is wel ok, maar voegt niet erg veel toe.
- Hoewel de missies best geestig zijn, zijn ze wel vaak erg kort en makkelijk. Tegen het einde van het spel is zijn er wel wat grote battles die wat meer moeite kosten, maar dan heb je 80% al achter je kiezen.

All in all heb ik me uitstekend vermaakt en minder ergernissen gehad dan ooit bij FC. Wel hadden ze nog meer lol uit het thema kunnen halen vind ik, de inspiratie lijkt een beetje op te zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• QuZyX
Hmmm... ik zit tegen het einde van het spel aan en wil toch wel even iets neerschrijven dat mij geraakt heeft...

spoiler:
Ze hebben gewoon El Tigré vermoord... de klootzakken! Echt hé... dat was één van mijn favoriete personages, ik leefde zo mee met die man... Push ups are the solution for everything!

Amai... ik wist niet dat een shooter als Far Cry mij toch zo emotioneel ging meeslepen... Pff.. toch ff niet goed van.. dju toch... Allé jong, den El Tigré :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14:51
Groot fan van de Far Cry games maar op de één of andere manier kan ik hier niet helemaal in geraken. De karakters zijn me wat te eenzijdig (en de manier waarop je je missies uitgelegd krijgt ook wat cheap), outposts veroveren is minder leuk, het verhaal boeit me niet zo.... vind Anton vooralsnog ook de minste villain en ik had dat echt niet verwacht. Ook het feit dat je moeilijk moet doen met wapens en stealth vrijwel niet te doen is valt tegen. Jammer.

[ Voor 11% gewijzigd door Timothy3000 op 30-11-2021 20:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
Raar, heb net het omgekeerde gevoel. Ja, de characters zijn eendimensioneel, maar er zit variatie in, van Bompa El Tigre tot loco Talia. Zit aan 91% en twee gebieden done, dus bijna finale confrontatie met Anton, en hoewel hij natuurlijk niet het niveau heeft van een Vaas of Pagan Min, is het een hele vooruitgang op "ik kan alleen bijbelverzen herhalen" Joseph en zijn groep. Iemand als Mckay bv vond ik leuk spelen.

Wapens en outfits zijn er teveel en had op zijn minst een loadout systeem in gemogen zoals in Oddyssey. Heb nooit echt problemen gehad met stealth, zeker omdat de AI niet van de snuggerste is, en een werpmes door een helm gaat maar sommige kogels niet... Maar al vrij snel deed ik minder moeite voor stealth omdat het enige wat je wint extra resources zijn, en daar heb je toch snel genoeg van

Amuseer me wel en het is een leuke wereld, alleen wat te groot. Maarja, dat is de waan van de tijd he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
@Timothy3000 & @AntiChrist7 ; begrijp zeker jullie comment! :)

Mij ligt Anton dan juist weer wel... hoe hij vertelt, hoe hij er zijn zoon in betrekt... En ook de personages vind ik goed uitgewerkt, sommige irriteren mij wel wat (vooral het hele "politieke correcte" komt keihard naar voor in deze game)... Echter ja, dat is een persoonlijke mening.. :)

Hierna heb ik 'Valhalla' klaar staan, ben eens benieuwd! :)

[ Voor 93% gewijzigd door QuZyX op 01-12-2021 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Laatst online: 14:51
Ik vond Joseph en zijn groep dan weer fantastisch. De setting ook. 1 van de beste stories in Far Cry games imo. Anton staat voor mijn gevoel veel meer op de achtergrond. Je hebt als speler weinig interactie met hem en dat vind ik jammer.

Ik denk dat ik deze game voor nu maar even laat voor wat het is. Misschien over een paar maanden nog een keer proberen. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Timothy3000 op 01-12-2021 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Ik ben weer even in New Dawn beland. Grappig genoeg ondanks de vele uren die ik daar al in had zitten ben ik t.o.v. FC6 nog niet zover, ergo ik kan nog wat progressie maken en dingetjes opzoeken.

Het nadeel of wat ik jammer vind aan FC6 t.o.v. New Dawn is dat je in FC6 je wapens niet meer kan upgraden maar je tegenstanders verbeteren wel of ze sturen i.p.v. 1 tank/heli 3 tanks/helis op je af. Of een vlammenwerpmannetje hoeft maar naar je te kijken en je staat al in de fik. Dat is in New Dawn wel anders, je kan doorblijvend je wapens verbeteren door carbon en ethanol en weet ik wat te verzamelen en dan wordt/blijft het scavengen van bases en missies ook interessant.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Galvatron
  • Laatst online: 11-09 22:51
Management samenvatting na uitspelen FC6; “Had veel meer ingezeten”

FC6 gisteren uitgespeeld. Al voor het einde gestopt met kisten verzamelen, wel alle unieke guns gepakt. Nut van resources verzamelen nadat je je winkeltjes hebt gebouwd is m’n een raadsel. Ik blijf achter met het gevoel dat er zoveel meer in had gezeten. Het voelt bijna alsof de game te vroeg is gelanceerd.

Ik ben het eens met de andere, het niet hebben van een skill tree, wapens die niet echt verschil maken, stealth die niet of nauwelijks werkt, etc…het spel heeft ook weinig replay waarde. Denk niet dat ik gauw deze nog een keer ga spelen. FC5 heb ik twee keer uitgespeeld met totaal verschillende stijlen van spelen, New Dawn was uitdagender door de skill tree en het verbeteren van je nederzetting betekende ook echt iets.

De gameplay is met FC6 echt achteruit gegaan, Ai leek ook minder dan voorgaande delen. Grafisch was het wel dik in orde, setting was ook super, verhaallijn en de schurk waren prima.

Zou graag FC ND nog op 60 FPS willen spelen op XBX Series X, die FPS Booster werkt wel maar zet alles terug naar een wazige resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:20

FeaR

In GoT we trust

PlayStation 5 meldde net dat er een update is voor Far Cry 6. Van versie 1.000.006 naar versie 1.00.007, toch een whopping 14,5 GB voor een update van zo ver achter de komma.

Enfin, hebben meer mensen dat de controller bij bepaalde acties nu heel licht wil vibreren maar dat het signaal zo zwak/zacht is dat de motor intern voor mijn gevoel niet één ronde maakt. Je hoort het motortje meer draaien dan dat je het voelt. Het is bijvoorbeeld als ik de game pauzeer om naar inventaris te gaan maar ook naar de map en terug. Het leek mij eerst iets van een toegankelijkheidsoptie. Ik heb ook elke keer "Press X-button to start" als de game op is gestart terwijl narration niet aan staat. Echter in de opties niet zo'n feedback-/rumble optie te vinden voor bevestigen. Het is ook te licht qua rumble voor een officiële implementatie. Ik neig naar een bug of mijn controller..

Meerdere games getest of de controller mogelijk kapot is. Maar in diverse andere games geen issues. Zelfs een Astro met zeer fabrieke rumble en trigger effecten geeft geen krimp. Zodra Far Cry 6 geladen is en mij in het level zet maakt de controller ook heel kort het geluid/de vibratie en is het de game niet meer weg te krijgen.

[ Voor 14% gewijzigd door FeaR op 07-12-2021 22:31 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

Na lang twijfelen tussen Forza Horizon 5 of Far Cry 6 toch maar voor de laatste gegaan, zijn er nog dingen waarvan jullie zeggen, "had ik dat vanaf het begin maar geweten"? Ben de PS5 versie aan het downloaden, 85GB duurt nog wel ff.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Kalder schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:56:
Na lang twijfelen tussen Forza Horizon 5 of Far Cry 6 toch maar voor de laatste gegaan, zijn er nog dingen waarvan jullie zeggen, "had ik dat vanaf het begin maar geweten"? Ben de PS5 versie aan het downloaden, 85GB duurt nog wel ff.
Niets verkopen. Geld heb je bijna nergens voor nodig en andere dingen zoals benzine wel. Er is ook geen limiet qua hoeveel je kan hebben wat bij eerdere Far Cry spellen soms wel zo was. Ik heb toen ik begon van alles verkocht en wat later heb je de spullen nodig terwijl het geld niet nodig was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davidov
@Kalder Als je meer uitdaging wil (sommigen vinden het te makkelijk) speel dan meer missies en laat bases & checkpoints wat vaker met rust tot later. Via de main story gaat de moeilijkheid uiteindelijk omhoog (vooral tegen het einde), en dan heb je meer content in een moeilijkere setting. Denk bijv aan missies die je door een nog vijandige checkpoint sturen, geeft 10x meer chaos dan een checkpoint die al van jou is.
Voor een walk in the park doe je het omgekeerde: clear de map en doe dan pas de main story.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

Bedankt voor de tips,
Nu heb ik nog 1 vraag, ik krijg iedere keer de PS4 versie voor m'n neus, iedere keer kan ik wel die PS4 versie verwijderen, maar als ik de PS5 opnieuw opstart is het icoontje van de PS4 versie weer terug, dacht dat ze dit probleem al opgelost hadden, maar ik kom niet van die PS4 versie af ook al heb ik de PS5 versie geïnstalleerd staan, iemand een oplossing? Gelukkig gaat hij niet automatisch installeren, maar het is alsnog hinderlijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Kalder op 09-12-2021 12:17 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:49

Oxigeon

En zo is dat!

Gisteren voor 36 euro de game aangeschaft. Hoop dat de post een beetje meewerkt en ik de game vandaag kan gaan proberen. Wilde deze game vanaf het begin graag spelen maar omdat er meer games uitkomen mezelf kunnen beheersen tot hij in de aanbieding is. Zal vanavond of morgen (ligt eraan wanneer hij binnen is) even mijn bevindingen posten

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Gisteren dan een aantal uren in de game gespendeerd. Op het moment bevalt de game me wel.

Op het eerste eiland zijn flink wat gebieden met de rode vlag. Schijnbaar zijn er dus ook gebieden die je niet kan innemen. Inmiddels ben ik net aangekomen op het grote eiland en ben ik net Philly tegen gekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
Ik ben inmiddels level 5 maar van enige updates bij de workbenches is nauwelijks sprake.
Sta nog steeds met level 1 wapens en updates niet beschikbaar.
ook geen duidelijke instructies hoe dan wel.
Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
MatMich schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 14:12:
Ik ben inmiddels level 5 maar van enige updates bij de workbenches is nauwelijks sprake.
Sta nog steeds met level 1 wapens en updates niet beschikbaar.
ook geen duidelijke instructies hoe dan wel.
Zie ik iets over het hoofd?
Nieuwe wapens unlocken op den duur vanzelf als je lvl omhoog gaat, maar niet bij elk lvl krijg je nieuwe wapens. Er zitten ook veel wapens in die kistjes van het leger. Verder kan je nog wapens kopen in de ubisoftstore, en bij de wapenhandelaar in je kamp als je die hut tenminste hebt gebouwd. Als je die hut gebouwd hebt kan je 'm nog 2x upgraden voor meer hogere wapens meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
davidov schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 16:00:
[...]

Nieuwe wapens unlocken op den duur vanzelf als je lvl omhoog gaat, maar niet bij elk lvl krijg je nieuwe wapens. Er zitten ook veel wapens in die kistjes van het leger. Verder kan je nog wapens kopen in de ubisoftstore, en bij de wapenhandelaar in je kamp als je die hut tenminste hebt gebouwd. Als je die hut gebouwd hebt kan je 'm nog 2x upgraden voor meer hogere wapens meen ik.
Het gaat mij eigenlijk meer om upgrades voor al in het bezit zijnde wapens. Betere munitie, scope etc.
Wapens heb ik al wel meerdere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
MatMich schreef op woensdag 29 december 2021 @ 00:53:
[...]

Het gaat mij eigenlijk meer om upgrades voor al in het bezit zijnde wapens. Betere munitie, scope etc.
Wapens heb ik al wel meerdere.
De limiet voor mij was constant Gunpowder. Je hebt meer nodig dan alleen dit, maar voor mij was het constant dit wat ik niet genoeg had en de rest was geen probleem. De makkelijkste manier zijn de FND Caches. Door een vijand een klein beetje geld te geven worden ze aangegeven op de map, maar je kan ze zelf ook vinden. Als ze op de map staan kan je een korte route plannen om er zeg 5 te openen. Af en toe zit er een nieuw wapen in, maar meestal is het Gunpowder. Mocht je andere dingen nodig hebben, dan even op Google zoeken waar je er makkelijk aan kan komen. Voor iedere upgrade die je wil staat er netjes bij wat je moet hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 29-12-2021 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Bandido operaties kunnen je veel resources geven, gaf ik prio aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
In the end maken de wapens zelf ontzettend weinig uit. Of je nou met de 50 cal schiet of een pistol, het lijkt allemaal hetzelfde resultaat te hebben. En omdat elke keer wapen wisselen op basis van armortype soldaten ontzettend gedoe is zijn headshots the way to go. En daarin is elk semi-automatisch wapen goed genoeg. Volgens mij gebruik ik nog steeds het wapen waarmee ik de game ongeveer begon en zit ik ergens over de helft qua completion. Zoveel maakt het dus uit - 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
rodie83 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 20:47:
In the end maken de wapens zelf ontzettend weinig uit. Of je nou met de 50 cal schiet of een pistol, het lijkt allemaal hetzelfde resultaat te hebben. En omdat elke keer wapen wisselen op basis van armortype soldaten ontzettend gedoe is zijn headshots the way to go. En daarin is elk semi-automatisch wapen goed genoeg. Volgens mij gebruik ik nog steeds het wapen waarmee ik de game ongeveer begon en zit ik ergens over de helft qua completion. Zoveel maakt het dus uit - 0.
Klopt inderdaad! Hopelijk in Far Cry 7 wat meer "RPG" elementen die er wel toe doen.. Het hele upgrade systeem bood geen extra mogelijkheden en het bleef echt super easy... Wat voor mij wel leuk was maar na een tijd ook enorm saai begon te worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Tof spel weer
Alleen ik ben volkomen de weg kwijt om bv de manieren om wapens te upgraden of uberhaupt te verkrijgen, het zijn er ook echt veel te veel.
Camps, Arms dealers etc etc.
races voor supply's zijn me nog nooit gelukt.
En dit zijn nog maar een paar van de vele voorbeelden.
Echt veel te gecompliceerd voor mij, en onvoorstelbaar onduidelijk.
Ik begrijp dat er twee jaar aan is gewerkt maar ik ga diezelfde tijd er natuurlijk niet insteken om alles te leren.
Ik speel het gewoon en laat de HBO studie om te begrijpen hoe alles werkt maar voor wat het is.
Rank 9 nu, en nog steeds snap ik eigenlijk helemaal niets van hoe het nu allemaal eigenlijk werkt, en toch is het verder gewoon speelbaar,dat dan weer wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:50

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

MatMich schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:33:
Tof spel weer
Alleen ik ben volkomen de weg kwijt om bv de manieren om wapens te upgraden of uberhaupt te verkrijgen, het zijn er ook echt veel te veel.
Camps, Arms dealers etc etc.
races voor supply's zijn me nog nooit gelukt.
En dit zijn nog maar een paar van de vele voorbeelden.
Echt veel te gecompliceerd voor mij, en onvoorstelbaar onduidelijk.
Ik begrijp dat er twee jaar aan is gewerkt maar ik ga diezelfde tijd er natuurlijk niet insteken om alles te leren.
Ik speel het gewoon en laat de HBO studie om te begrijpen hoe alles werkt maar voor wat het is.
Rank 9 nu, en nog steeds snap ik eigenlijk helemaal niets van hoe het nu allemaal eigenlijk werkt, en toch is het verder gewoon speelbaar,dat dan weer wel.
Voor die supply races; maak eerst alle luchtafweer kanonnen stuk (in het gebied) en pak dan die kleine 2 persoons helicopter. Dan haal je het met gemak.

Voor de wapens; alles equippen met armor piercing rounds en je komt al een heel eind. De overige upgrades stoppen in damage output en wellicht presicie (sniper rifle) nen alles headshotten.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Er zijn idd teveel wapens. je moet gewoon iets nemen dat je leuk voelt spelen en hou het daar bij. En voor de rest idd armorpiercing, soft target is vrij nutteloos.

met de bandidos operaties krijg je ook veel resources

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
mod already installed in another socket ???
Ik blijf dit maar krijgen bij mijn Supremo.
Wat betekent het?

[ Voor 10% gewijzigd door MatMich op 05-01-2022 03:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 14:38
Kan iemand mij bevestigen of ik Far Cry 6 op een PS5 kan co-oppen met iemand die op een PS4 speelt? Als ik dus de PS5 versie draai......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
knipperdeknip

[ Voor 98% gewijzigd door MatMich op 25-01-2022 02:57 . Reden: teveel rant ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeriJC
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09 15:51
Ik heb deze vakantie weer flink zitten spelen - vooral de laatste paar dagen - en waar ik in het begin vooral bases en checkpoints aan het capturen was, ben ik nu vooral operations aan het doen. Dan komt het verhaal pas echt los en blijft het toch wel een héél prettig spel hoor. Alleen iets te verslavend.... "Nog één missie!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:27

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Wat duurt het lang voordat het nacht word zeg, moeten namelijk voor een missie wachten tot nacht.

[ Voor 4% gewijzigd door G_Dragon op 13-01-2022 12:32 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:55

Dhrax

Prog Lord

JoeriJC schreef op zondag 9 januari 2022 @ 22:35:
Ik heb deze vakantie weer flink zitten spelen - vooral de laatste paar dagen - en waar ik in het begin vooral bases en checkpoints aan het capturen was, ben ik nu vooral operations aan het doen. Dan komt het verhaal pas echt los en blijft het toch wel een héél prettig spel hoor. Alleen iets te verslavend.... "Nog één missie!"
Als je er eenmaal lekker in zit, is het moeilijk om de game aan de kant te leggen. Wat dat betreft sluit het goed aan bij de voorgaande delen.

Zit zelf inmiddels op een goede 40 uur en veel is blauw op de map. Op naar het einde :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Wat een game ... _/-\o_
Ben nog steeds bezig met het uitspelen van deze topper!

Voordat ik telkens verder ga met de story missies, defog ik eerst de hele map in het betreffende gebied en probeer zoveel mogelijk kistjes en collectables te halen tijdens het ontdekken. Hopelijk gaan ze in de toekomst weer meer van zulke Far Cry's uitbrengen, want deze zit echt weer van het niveau van Far Cry 2 en 3.

Heb nu Isla Santuario, Zamok Archipielago en Madrugada helemaal compleet, ben nu bezig in El este.

[ Voor 11% gewijzigd door G_Dragon op 17-01-2022 09:28 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robster19
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-08 09:55
Ja heerlijk spel, leuke details en super leuk dat de hoofdrolspeler bij bekende liedjes gaat meezingen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrs.ED
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-08 23:13
Iemand de DLC’s al gespeeld? Is dat wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Moet er ook nog aan beginnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
Mrs.ED schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 18:47:
Neen... vond het zo wat te veel geld en heb schrik voor "te veel van hetzelfde"... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:50

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ik vond de Vaas DLC te frustrerend dus die heb ik na een uur proberen links laten liggen. De Pagan Min DLC ziet er een stuk leuker uit (helpt ook mee dat ik Vaas echt helemaal niet interessant vond, Pagan wel) maar moet ik nog spelen (mompelt iets over tijd tekort, grote backlog aan games etc.)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Nee nog niet. Ben nog steeds bezig met de main game, heb de map nog steeds niet helemaal onthuld.

EDIT: Ik kom net tot de ontdekking dat er helemaal geen Achievement is voor het helemaal defoggen van de world map |:( Jammer..

[ Voor 22% gewijzigd door G_Dragon op 20-01-2022 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
QR werkt niet helemaal zoals het hoort bij Far Cry 6 , had net geen geluid meer toen ik de game uit QR liet opstarten. Heb steeds verschillende problemen als ik de game opstart van QR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Haha weinig variatie of het zijn een tweeling.. :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gzo7rZlz5FKC1rW1rTySuH8kysU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cqy4wKSQMvSBuJ03rMsgjMWb.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Toch weer een paar leuke toevoegingen de laatste dagen.

Nieuwe Special Yaran Story waarin je Rambo bent of zoiets, ik moet 'm nog spelen. En er was nog wel een grappige story waarbij je een vlogger moet volgen met de camera.

En ik heb het idee dat er steeds meer special effects worden toegevoegd, explosies die grootser zijn en volgens mij hebben de soldaatjes ook wat meer kunstjes maar ik kan dat gemist hebben aan het begin en dat mij dit nu pas opvalt. Morgen de Rambo missie dus maar eens doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/piQgZAKn3rvTdI90bqBAcdaxz7M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xBYIK1sdzbbnePs0h457KkUw.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door cbr600f4i op 03-02-2022 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatagwaan
  • Laatst online: 15-10-2023
Weet iemand wat je doel is als je eenmaal het kamp hebt gevonden.
Ik zie nergens mijn doel(en).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Whatagwaan schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 18:39:
Weet iemand wat je doel is als je eenmaal het kamp hebt gevonden.
Ik zie nergens mijn doel(en).
Zoals ik het zie, alles wat beweegt is je doel ;) Iets gerichter en als ik je goed begrijp, alles wat in de storylijst staat. Je kan je eigen weg kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Voor mensen die voornemens zijn eventueel DLC aan te schaffen op de ps5. Kwam onderstaande deal op Pepper tegen en hij werkt. Want heb hem zelf ook gebruikt.

Bij het bestellen van deze code krijg je een psn code die je moet invoeren in de store. Buiten de dingen die je krijgt die staan aangegeven op Kinguin zit hier ook de season pass bij inbegrepen. Je betaald dus eigenlijk maar een 6-7 euro voor de season pass incl wat extra meuk.

https://www.kinguin.net/c...te-pack-dlc-eu-ps5-cd-key

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

De game een paar uurtjes gespeeld maar ga het spel nooit meer opstarten. Toch weer ingetuind. Op zich prijzenswaardig hoe zo een grote game toch zo leeg en inhoudsloos kan zijn. Elk schot met de miljoenen wapens voelt eigenlijk exact hetzelfde. Met de missies idem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Same here, uurtje of drie gespeeld maar was er eigenlijk al klaar mee voor ik er echt in zat en zag al op tegen de vele gebieden en kampen die nog vrijgespeeld moesten worden. Het ziet er mooi uit en de gameplay is ook lekker, alleen voor mij inmiddels teveel van hetzelfde, nu even geen Ubisoft meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red_arrow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:41
Bij mij krijg ik het spel niet meer aan de praat na een update en een nieuwe monitor (allebei tegelijk)
Als ik op 'continue game' druk, verdwijnt de launcher gewoon en ben ik weer terug op de desktop. Soms een melding dat het spel gecrashed is en soms geen melding.
Ik speelde voorheen op 2560x1440 en dat ging voor mijn maatstaven best. Nu geprobeerd op alle resoluties en medium en lage kwaliteit, maar geen verschil. Ook de Nvidia drivers ge-update, maar niets werkt tot nog toe om het spel weer aan de praat te krijgen.
Edit: Ook de Ubisoft game launcher cache verwijdert in C:\programfiles(x86)\enzovoort

Specs:
Ryzen 5600x
32gb ram
Videokaart: GTX 1060 (6g)
Voeding: MSI MPG A650GF
Nieuwe monitor: BenQ PD3200U (4k 32")
Oude monitor: AOC Q2790PQU 27" qhd)

[ Voor 5% gewijzigd door red_arrow op 06-02-2022 09:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeRoG
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
red_arrow schreef op zondag 6 februari 2022 @ 09:00:
Bij mij krijg ik het spel niet meer aan de praat na een update en een nieuwe monitor (allebei tegelijk)
Als ik op 'continue game' druk, verdwijnt de launcher gewoon en ben ik weer terug op de desktop. Soms een melding dat het spel gecrashed is en soms geen melding.
Ik speelde voorheen op 2560x1440 en dat ging voor mijn maatstaven best. Nu geprobeerd op alle resoluties en medium en lage kwaliteit, maar geen verschil. Ook de Nvidia drivers ge-update, maar niets werkt tot nog toe om het spel weer aan de praat te krijgen.
Edit: Ook de Ubisoft game launcher cache verwijdert in C:\programfiles(x86)\enzovoort

Specs:
Ryzen 5600x
32gb ram
Videokaart: GTX 1060 (6g)
Voeding: MSI MPG A650GF
Nieuwe monitor: BenQ PD3200U (4k 32")
Oude monitor: AOC Q2790PQU 27" qhd)
Had je ook al de_reeks_getallen_pipelines.bin bestanden verwijderd? Dat vind je in je; Documents\My Games\Far Cry 6.

Een tijdje geleden heb ik soortgelijks gehad, was wel met een ander spel. Na het verwijderen van de pipelines.bin werkte het weer.

Als dat niet werkt, kun je ook je gameprofile.xml verwijderen. Als je het spel opstart dan gaat het spel opnieuw je hardware initialiseren. Heeft géén invloed op je save game.

En, als laatste optie, is het spel valideren via de Ubisoft Connect. Dat doe je door naar Ubisoft Connect te gaan, vervolgens op Far cry 6 klikken en aan de linkerzijde op Eigenschappen en dan op bestanden controleren.

Ik vermaak me wel met deze game, momenteel eventjes opzij gezet. Druk bezig met God of War.
Speel het ook niet serieus. In alle Ubisoft games ben ik opzoek naar glitches en dat maakt voor mij juist leuk. Zoals bijv; vast komen te zitten in een steen of muur. Of auto’s die rijden zonder chauffeur of een vijand die door muren schieten of een Ai die tegen een gebouw aanvliegt zonder reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red_arrow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:41
MikeRoG schreef op zondag 6 februari 2022 @ 15:08:
[...]

Had je ook al de_reeks_getallen_pipelines.bin bestanden verwijderd? Dat vind je in je; Documents\My Games\Far Cry 6.

Een tijdje geleden heb ik soortgelijks gehad, was wel met een ander spel. Na het verwijderen van de pipelines.bin werkte het weer.

Als dat niet werkt, kun je ook je gameprofile.xml verwijderen. Als je het spel opstart dan gaat het spel opnieuw je hardware initialiseren. Heeft géén invloed op je save game.

En, als laatste optie, is het spel valideren via de Ubisoft Connect. Dat doe je door naar Ubisoft Connect te gaan, vervolgens op Far cry 6 klikken en aan de linkerzijde op Eigenschappen en dan op bestanden controleren.
Het valideren en repareren (er waren idd beschadigde bestanden) was de oplossing. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-09 20:40
Als ik in een chopper zit dat na een tijdje de heli gaat crashen. Heb de anti aircraft uitgeschakeld die zich in de buurt begeven. Word verder ook niet beschoten. Iemand idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:53

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ben nu de PS5 versie aan het installeren, zal me benieuwen de setting spreekt me erg aan maar ik heb nog nooit een Far Cry game uitgespeeld :P wordt me op een gegeven moment toch te repetetief en teveel 'moeite' om uit te spelen.

Edit: holy shit een 'update' van 63Gb achter de installatie aan. 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Chaoss op 06-02-2022 18:14 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
rutgergron schreef op zondag 6 februari 2022 @ 16:30:
Als ik in een chopper zit dat na een tijdje de heli gaat crashen. Heb de anti aircraft uitgeschakeld die zich in de buurt begeven. Word verder ook niet beschoten. Iemand idee hoe dit kan?
Volgens mij is dat alleen het geval in en rond de hoofdstad, de rest van de gebieden als de anti aircraft is uitgeschakeld wordt je niet uit de lucht geschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Ik ben er bijna met het defoggen van de map oOo ! Nog een heel klein stukje en dan de missies in het 3e gebied doen en dan op naar het laatste finale gebied ( die is gelukkig het kleinst ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Waar staat die Anti-aircraft gun in Esperanza?
Zoekt echt al 4 uur naar dat ding en heb bijna die hele map clear...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
G_Dragon schreef op zondag 13 februari 2022 @ 21:51:
Waar staat die Anti-aircraft gun in Esperanza?
Zoekt echt al 4 uur naar dat ding en heb bijna die hele map clear...
Can you take out the anti-aircraft in Esperanza Far Cry 6?
By hovering over the icons of unique locations in the capital, you can highlight the anti-aircraft guns from Esperanza and their range. ... The bad news, unfortunately, is that you cannot destroy AA guns in the capital

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
PilatuS schreef op zondag 13 februari 2022 @ 21:54:
[...]

Can you take out the anti-aircraft in Esperanza Far Cry 6?
By hovering over the icons of unique locations in the capital, you can highlight the anti-aircraft guns from Esperanza and their range. ... The bad news, unfortunately, is that you cannot destroy AA guns in the capital
Oh dat is een bummer! Ik wil namelijk een klein stukje defoggen, maar ben al wel 20x om de stad heen gerend en ondergronds lopen zoeken maar kan er niet komen en na 4 uur proberen heb ik het even opgegeven :p.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
Esperanza is zo'n tegenvaller. Meeste van de stad is afgesloten wat navigeren extreem vervelend maakt (en het oogt ook gewoon lui). Het heeft me uren gekost om al die standbeelden te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
AntiChrist7 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 09:12:
Esperanza is zo'n tegenvaller. Meeste van de stad is afgesloten wat navigeren extreem vervelend maakt (en het oogt ook gewoon lui). Het heeft me uren gekost om al die standbeelden te vinden.
Haha herkenbaar, ben gisteren wel 20 keer om die stad heen gerend om een ingang te vinden om het laatste stukje te defoggen. Maar ik heb het even opgegeven en vermoed dat je er met de main quests pas kan komen.

Dit gaat alleen wel tegen mijn principe in want ik wou eerst de hele map defoggen voordat ik het spel uitspeel :P

EDIT:

Ik ben aangekomen bij het meest vervelende en moeilijkste stuk van de map, de afgesloten stad grr..
Als ik daar zoveel mogelijk heb weten te defoggen dan ga ik de main missies doen :)

[ Voor 15% gewijzigd door G_Dragon op 15-02-2022 08:30 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
De hele map compleet onthuld , alle side quests gehaald, alle treasure hunts gedaan, alle wapens verzameld, alle dieren gehaald en 80 uur gespeeld.

Wat een prachtige game!! :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XYJ4XtZTdVK0qqgv_3nwWWqDGAE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k6bxtxcCiIuQH9jnLiM1TGcU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
AntiChrist7 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 09:12:
Wat ik jammer vind is dat je niet over alle gebouwen kan lopen of klimmen. Een complete stad en een handjevol gebouwen waar je op of overheen kan. Zelfs van het balkon van die wolkenkrabber afspringen wordt niet toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18:53
G_Dragon schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 20:48:
De hele map compleet onthuld , alle side quests gehaald, alle treasure hunts gedaan, alle wapens verzameld, alle dieren gehaald en 80 uur gespeeld.

Wat een prachtige game!! :)

[Afbeelding]
Top dat je zo genoten hebt van de game. :)
Ik vond het de eerste uren ook top maar liep daarna tegen het probleem dat de game extreem makkelijk is en dat het gewoon niet uitmaakt wat voor wapen je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatagwaan
Ik ben nog niet zo heel ver, maar wat een ontzettend mooi spel. Open world games zijn sowieso mooi.

Ik ben alleen op het intro eiland een wapen gemist, kan dat alsnog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:34
(jarig!)
Ik ben ook recent begonnen aan FC6. Ziet er allemaal top uit en ontzettend groot.

open wereld gaat mij wel wat tegen zitten merk ik, niet alleen bij dit spel maar zoveel spellen zijn voortaan met open wereld en het is vooral heen en weer. Daarnaast kan ik volgens mij hele spel uitspelen met het zelfde wapen 😅 gaat zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destroyer95
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 22-02-2022
Tja, leuk spel, maar allemaal meer van hetzelfde die reeks. Leuk, daar niet van, maar ben wel toe aan iets vernieuwds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Ben begonnen aan de dlc's dus eerst insanity. Setting en concept is wel cool, maar mis een beetje directie, zit nu maar wat rond te lopen met mijn proppenschieter en cash te verzamelen. Geen idee waar de delen van de blade liggen

Zie me het ook niet direct meerdere keren spelen voor mind level 5 te doen

• Whatagwaan
Weet iemand hoe je een geluidsdemper op een van de 2 snipers kunt krijgen?

Ik heb ook de El Toirano nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Springbokkie
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-01 19:42
AntiChrist7 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 08:51:
Ben begonnen aan de dlc's dus eerst insanity. Setting en concept is wel cool, maar mis een beetje directie, zit nu maar wat rond te lopen met mijn proppenschieter en cash te verzamelen. Geen idee waar de delen van de blade liggen

Zie me het ook niet direct meerdere keren spelen voor mind level 5 te doen
Delen van de blades krijg je door de 3 memories uit te spelen.

Mind level 5 kan je meteen kiezen na Mind Level 1 en zo moeilijk is ML5 niet... zeker niet na een paar traits in de spiegel kopen die je health omhoog krikken en vergeet niet om de difficulty op Story te zetten. Staat standaard op Action.

Tenzij Action difficulty je ding is natuurlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Springbokkie op 24-02-2022 15:19 ]

Xbox Live: Springbok NL

• Whatagwaan
Laat maar

[ Voor 92% gewijzigd door Whatagwaan op 05-03-2022 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Eerste keer Insanity uitgespeeld. Vond ik wel goed eerlijk gezegd. Leuke setting (beetje nostalgisch ook), en Vaas zijn voice acting is wel subliem.

Ben wel geen fan dat je wapens caches verliest als je savet en later doorspeelt (of ik doe iets verkeerd). Ik wil hier mijn tijd voor nemen in een paar avonden, niet direct op een halfuur doorrushen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatagwaan
Nogmaals: is er een sniper rifle met geluidsdemper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Nu online

RnB

Ik gebruikte de SKS als sniper rifle met demper. Heeft ook meer damage dan de meeste snipers.

Het enige nadeel is de scope die je erop kan zetten, die heeft minder magnification als die van de snipers. Maar met de 4x scope kan je prima op afstand blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatagwaan
Top dankjewel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatagwaan
Nog even een vraag. In je backpack zitten ook raketten die je kan afvuren, maar ik krijg het niet voor elkaar de knop combinatie te vinden. Wie weet welke knoppen ik met hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stolkemans
  • Laatst online: 11-09 11:27
Whatagwaan schreef op zondag 6 maart 2022 @ 10:43:
Nog even een vraag. In je backpack zitten ook raketten die je kan afvuren, maar ik krijg het niet voor elkaar de knop combinatie te vinden. Wie weet welke knoppen ik met hebben?
Op de pc is dat met 'V' maar ik weet niet waar jij op speelt.
Neem aan dat je de Supremo bedoelt met het vuurwerk/raketten er in.

/edit When the meter is full, press L1+R1 on PlayStation or LB + RB on Xbox to use it.

[ Voor 9% gewijzigd door stolkemans op 06-03-2022 20:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:34

bloody

0.000 KB!!

Gisteren 'uitgespeeld' op PC. Tussen quotes want hoewel ik alle obvious dingen heb gedaan (alle checkpoints, bases, AA, etc) heb ik nog een handvol treasure hunts over.

Maar goed, het is zo'n prachtige, sfeervolle game, mooie natuur, pelikanen (?) die zich met wat geduld een visje laten voeren, domweg kijken naar scharrelende kippen, op de hoogste berg klimmen en dan uiteraard aan alle kanten de view bewonderen. Schitterend!

Helaas had het spel er wel een dingetje van om telkens te freezen, met een alt-tab naar andere programma en weer terug lost dit wel weer op, maar het haalt je echt uit het spel.

Ik had het idee om echt te verdrinken in de hoeveelheid dingen die je kunt doen en echt allemaal niet nodig zijn. Bv
- de bandido opdrachten: echt geen idee wat het nut hier van is, die beetje extra resources heb je echt niet nodig als je gewoon bv enemy bases loot.
- base camp upgrades. Blijkbaar op een gegeven moment iets gebouwd waarmee je recepten oid kon maken. Echt niet gemist..
- haangevechten

Qua wapens is er (te)veel om te kiezen. Gelukkig zijn de meeste crappy en blijven er een paar over.
Mijn favorieten:
- In het begin een bow, voorzien wat upgrades
- Ook relatief in het begin heb ik een Supercharged Shotgun gevonden ergens (Unique, 3 ster). Wat een geweldig ding, mega damage, snelle repeat fire, relatief stil. Vast onderdeel van arsenal tot eindgevecht. Hij is perfect voor close combat.
- El Caballero Grenade laucher. Super damage, goede repeat fire en en tegenstelling wat je zou denken schiet ie niet met een parabool, maar relatief rechte lijn. Handig tegen helicopers, boten en vehicles.
- Sidearm: 6P13 Auto Pistol, gemod met de beste suppressor, Armor piercing rounds, extra damage, etc. Deze verving mijn bow op een gegeven moment, lekker stealthy, erg goede headshots - Special forces kun je met 1 headshot uitschakelen bijvoorbeeld. Perfect om stilletjes een base op te ruimen.
- La Varita Resolver weapen in combinatie met Triador supremo. In de speciale modus laat je dit door objecten heenschieten, dus erg handig om bv een tankdriver of heli piloot te snipen.

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Er komt verder geen dlc meer uit he? Ben bijna klaar met control, en heb toch wel wat plaas op mijn pc nodig
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste