Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:33

Dazzler2120

FP ProMod
Hulleman schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 16:19:
[...]

Ik ben net rank 5 en heb nog niet veel gedaan. De mainmissies zijn inderdaad leuk en wat je zegt, die sidemissies. Als ik zie wat voor enorme lijst aan missies in mn journal 8)7 Het is nog erger dat Assassins Creed of the Witcher 3.
ITT The Witcher OF AC vind ik het in AC minder erg om te backtracken voor sidequests, puur omdat je gewoon een snel voertuig tot je beschikking hebt ipv alleen een paart :+

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:12
Ik wacht nog wel even met de aanschaf... Ik wil een gebied ook echt groen hebben als ik dat gecleared heb. Geen enemies respwanen in een of ander dorp wat ik al gedaan heb... Dat ik onderweg nog een enemy patrouille ofzo tegen zou komen in een groen gebied is nog tot daar aan toe.

Hoop dat ze dit nog enigzins zullen patchen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
DutchOwnage schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 16:25:
Ik wacht nog wel even met de aanschaf... Ik wil een gebied ook echt groen hebben als ik dat gecleared heb. Geen enemies respwanen in een of ander dorp wat ik al gedaan heb... Dat ik onderweg nog een enemy patrouille ofzo tegen zou komen in een groen gebied is nog tot daar aan toe.

Hoop dat ze dit nog enigzins zullen patchen.
Nou ik zou het prima vinden als 'sommige' rode gebieden (enemy camps) gewoon rood blijven, enemies mogen van mij ook out of zone respawnen, om gebieden bij backtracken interessant te houden. Maar zo snel als ze nu respawnen, da's nie handig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
Dazzler2120 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 16:23:
[...]

ITT The Witcher OF AC vind ik het in AC minder erg om te backtracken voor sidequests, puur omdat je gewoon een snel voertuig tot je beschikking hebt ipv alleen een paart :+
Gewoon ff fast travelen :) heb zo’n ding in mn kamp gebouwd waardoor ik allemaal safehouses heb kunnen kopen over de hele map. Dat aangevuld met fast travel points die je unlocked is er altijd wel een puntje in de buurt!

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Hulleman schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 16:34:
[...]

Gewoon ff fast travelen :) heb zo’n ding in mn kamp gebouwd waardoor ik allemaal safehouses heb kunnen kopen over de hele map. Dat aangevuld met fast travel points die je unlocked is er altijd wel een puntje in de buurt!
Ja die heb ik ook aangeschaft, dat is wel prettig ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huyanglee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-06-2023
Ben bezig het 1ste eiland helemaal uit te pluizen en stel vast dat de makers toch serieus wat steken hebben laten vallen.

Wanneer ik de opdracht krijg om de commandante Rosiria af te schieten, ga naar het kamp, schiet haar neer, wordt vervolgens zelf doodgeschoten. Ik respawn en... heel het kamp is leeg alsof ik ze allemaal heb gekilled?? Nou zou je kunnen zeggen, ja kijk je hebt het objective behaald dus het spel doet alsof je alles uitgemoord hebt.

Echter ga ik naar een 2de kampje (diegene met de tanks), vanop een serieuze afstand begin ik met de sniper in een wachttoren af te schieten, dit lukt. Echter schiet een wachter op een paard mij in de rug af. Ik respawn en ga naar het kamp en niemand meer, geen wachters, geen tanks noppes.

Dus eigenlijk krijg je van het spel maar 1 kans om een kamp te kunnen spelen, raak je er enkelen en sterf je, krijg je alles in één keer kado.

Daartegenover staat het kamp waar je de uranium moet gaan stelen. Enkele keren geprobeerd, telkens het alarm laten aflopen, krijg je een oneindige stroom aan vijanden, stopt werkelijk niet, totaal niet realistich.

Zulke fouten kwam ik in de eerder Far Cry's toch niet tegen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 22:51
Klinkt een beetje zorgelijk, dat respawnen. Far Cry 2 vond ik daarom geen bal aan. Clear je een wegversperring en rij je 100 meter door, draai je om staan ze er weer.

Far Cry 3 en 4 waren tof, Far Cry Primal nooit gespeeld, setting trok me niet echt. Far Cry 5 was ok en de uitbreiding New Dawn ook. Ga deze nog even niet kopen, wellicht voor 3 tientjes of zo maar als ik dit zo lees hier is het geen 60 euro waard. Hopelijk komt er gauw een patch met verbeteringen. Het is wat met die games, Cyberpunk ook nog niet gekocht omdat ik op de next gen patch wacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08-03-2022
robinez schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 09:29:
[...]

dat is op zich wel vreemd toch, rank 9 zijn en dan nog rank 3 tot 5 gebieden hebben, bij elke rank upgrade ranken alle gebieden toch ook omhoog en krijg je ander (zwaardere) tegenstand, of is dat ook gekoppeld aan de missies die je doet?

wat betreft de kantelpunt missie (let op: mega spoiler):
spoiler:
ik ben begonnen met die moreno gebieden als eerste en daar krijg je op een gegeven moment de opdracht om die generaal uit te schakelen die een persconferentie geeft in die stad bovenin je map, dan moet je die stad doorkruisen en vervolgens een hotel overvallen. Dat was voor mij het moment dat mijn 1 ster wapens echt totaal niet meer voldeden. Ik moest daarvoor upgraden naar 3 ster wapens met goede loadouts om daar doorheen te komen.
Het lijkt wel of het enemy level upscaling systeem broke is..

Ik ben nu rank 15 en kom nog steeds niks hoger dan 10 tegen, ook doet de eerste rifle met headshots nog steeds gewoon zn werk prima. :?

Hopelijk komt er ook snel een AI patch uit en meerdere difficultys want het is echt wel heeeeeel gemakkelijk allemaal, de meeste main missies duren niet langer dan 10 minuten of je bent alweer klaar.

heb zelfs de reticle maar uitgezet om het nog een beetje leuk te maken maar maakt ook niet veel verschil.

Verder nog steeds een dikke 8.5 voor mij, een van de leukste games die ik dit jaar heb gespeeld en mss helpt het ook wel mee dat ik sinds 3 geen Far Cry meer heb gespeeld.

[ Voor 17% gewijzigd door robzzzzzzzz op 12-10-2021 20:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
De huidige vorm van respawnen blijkt inderdaad een bug te zijn. Zie onderstaande reactie van Ubisoft op een eerdere Tweet hierover.

En: https://discussions.ubiso...here/38?lang=en-US&page=2

[ Voor 19% gewijzigd door Dutchy88 op 12-10-2021 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:37

Audione0

Strijdt der titanen

Na het zien van de tweakers review van vandaag valt mij op dat de xbox graphics er beduidend beter uit zien dan bij mij, terwijl ik op ultra (PC@RTX2080@Ultra@HD textures) speel.

Als ik bijvoorbeeld het dasboard van een auto binnen de review bekijk zie ik netjes de kilometer teller scherp in beeld, bij mij is dit 1 en al blurry.. Ook de wapens zien er half gebakken uit..

Toch de game maar eens de-installeren en opnieuw installeren..

Screenshot uit de Tweakers review:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/KLwRxQ0/1.jpg

Bij mij:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/9rbCTYv/2.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door Audione0 op 12-10-2021 23:23 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:05
Audione0 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 23:14:
Na het zien van de tweakers review van vandaag valt mij op dat de xbox graphics er beduidend beter uit zien dan bij mij, terwijl ik op ultra (PC@RTX2080@Ultra@HD textures) speel.

Als ik bijvoorbeeld het dasboard van een auto binnen de review bekijk zie ik netjes de kilometer teller scherp in beeld, bij mij is dit 1 en al blurry.. Ook de wapens zien er half gebakken uit..

Toch de game maar eens de-installeren en opnieuw installeren
Schijnen wat problemen te zijn met die hd texture pack. Die zou ik even weglaten kijken wat er gebeurd. Hier ziet alles er namelijk super scherp en gelikt uit :7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mrs.ED
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-08 23:13
Ik ben inmiddels ook een aantal uur onderweg. Vind het eerlijk gezegd maar so-so. Pro’s:
  • Het verhaal & de protagonist zijn absoluut tof. Ook het sfeertje is erg gaaf.
  • Je karakter praat. Heerlijk!
  • De muziek :o
Con’s:
  • Ik vind het jammer dat het perks system weg is
  • Het is ongelofelijk makkelijk. Was bezig met een missie en de boel ging naar de klote. Ik wilde mezelf dood laten gaan om opnieuw te beginnen, maar ik ging maar niet dood. Zelfs een heli kreeg me niet zomaar om.
  • Geen manual save
  • Je hebt al snel toegang tot de beste wapens
  • Het is ontiegelijk buggy. Heb laatst Cyberpunk gespeeld en dit voelt eerlijk gezegd hetzelfde aan. Enemies zweven door de lucht en ik kan soms NPC’s niet aanspreken
  • Het spel nodigt je niet uit alles in stealth te doen en dat respawnen is irritant. Hopelijk fiksen ze dat snel.
Desondanks kan ik hem moeilijk wegleggen, dus ik vermaak me de komende weken wel. Maar het voelt gewoon allemaal nog niet ‘af’.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jacolc
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 03-03 17:58
Ik kom er net achter dat ik de sateliet opgeblazen had en niet het AA kanon dat ernaast stond :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
jacolc schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 08:16:
[...]

Ik kom er net achter dat ik de sateliet opgeblazen had en niet het AA kanon dat ernaast stond :F
Kopje koffie erbij? O-)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Dutchy88 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 20:44:
De huidige vorm van respawnen blijkt inderdaad een bug te zijn. Zie onderstaande reactie van Ubisoft op een eerdere Tweet hierover.

[Embed]
*O* Yes!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:59

HaterFrame

Well... Poo came out!

Skybullet schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 23:18:
[...]

Schijnen wat problemen te zijn met die hd texture pack. Die zou ik even weglaten kijken wat er gebeurd. Hier ziet alles er namelijk super scherp en gelikt uit :7
Niet alleen met t HD pack, ook zonder gaat er iets niet goed met de textures.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:59

[Afbeelding]

Bij mij:
[Afbeelding]
Ik vond het qua graphics ook al een beetje mwah... en ik speel op ultra met een 3070 zonder HD pack..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutchy88 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 20:44:

[Embed]
Nu maar hopen dat het zeer snel wordt opgelost, heeft grote impact op mijn spelplezier. Niet dat we weken moeten wachten...
Maar ja had ik mijn eigen regel maar niet moeten breken, geen games meer kopen op release day. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skybullet

[Afbeelding]

Bij mij:
[Afbeelding]
Niet dezelfde auto waar ik nu inzit, maar iets gaat er fout bij jou ja haha :D

En nu snap ik ook meteen dat er zoveel verschil is in mening over hoe mooi of lelijk het spel is als dit soort dingen fout gaan. Dit is het mooiste spel wat ik op dit moment speel haha.

[Afbeelding]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wEJKMQ58LmTwbYuYn5H3OtdsKqw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/X0rKJ3A8AOuKd8ALtfML4BNu.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door Skybullet op 13-10-2021 10:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
Famous schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 14:46:
[...]
Wel jammer want echt verkennen doe je niet omdat ik geen zin heb om continu 'dezelfde' enemies te doden.
Lekker exploren vind ik er juist wel inzitten. In de bases/plantages is het wat hectisch, maar daar buiten kun je lekker op ontdekking uitgaan. Bij deel 5 was dat schier onmogelijk, omdat je elke 10meter (zelfs in bebost gebied) altijd werd gevonden door van die gekkies in die jeeps. Dat haalde voor mij echt de lol uit de open wereld game.

Heb ik bij dit deel totaal niet. Het respawnen merk ik eigenlijk ook niet zo. Als ik een base leeg heb, dan blijft dat ook wel leeg… van t weekend ga ik veel uurtjes maken (vrouw aan het werk >:) ) en ga hier dan eens goed op letten.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:24
Hulleman schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 10:39:
[...]
t. Het respawnen merk ik eigenlijk ook niet zo. Als ik een base leeg heb, dan blijft dat ook wel leeg… van t weekend ga ik veel uurtjes maken (vrouw aan het werk >:) ) en ga hier dan eens goed op letten.
Ik merk ook maar weinig van die respawn bug, eigenlijk merk ik er helemaal niks van. Ik kan met gemak een kwartier zo'n base leegvegen zonder dat die gasten respawnen. Dat is compleet het tegenovergestelde van wat anderen ervaren.

Ik krijg het vermoeden dat er toch best veel verschil zit tussen de verschillende platform versies. Ik speel op de ps5 en daar ben ik tot nu toe nauwelijks rare bugs tegengekomen.

Maar ook die graphics bug op de pc, als je die screenshots ziet op ultra, dat is toch om te huilen, dan wordt je hd pack volledig genegeerd op de pc. En dan lees je dat die TAA aliasing setting op de pc de boel helemaal om zeep helpt, dan denk ik wel, van hoe is dat ook door de quality controle gekomen?

Maar goed, op de ps5 valt het tot nu toe allemaal wel mee. Enige is dat die FOV erg laag is, maar met die recticle offset setting is dat voor een deel wel op te lossen en valt dat bijna niet meer op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Ik vraag me echt af of het de PC gamers zijn die over de graphics klagen of de console gamers, want toen ik de game op de Series X opstartte was ik zeer verrast door de kwaliteit van de game. Het lijkt me sterk dat dit per console er anders uitziet, kan het natuurlijk mis hebben dus daarom vraag ik uit nieuwsgierigheid even.

Ik hoop dat ze snel een patch uitbrengen voor de lopende bugs / problemen, zodat iedereen van de game kan genieten zonder deze dingen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Skybullet
Lijkt voor sommigen op pc wel grafisch het 1 en ander mis te gaan ja. Hier geen problemen, nogsteeds geen crashes of game breaking bugs of grafische problemen. Lekker aan het genieten van het mooiste tropische in game landje wat ik ooit heb gezien <3 Is toch genieten dit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3T849Xc_7nnfR4bixFIoOPF2O5w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pbeJOhicFF2mCyuIZvzCQjMI.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Wat mij betreft ziet het er best goed uit op de PC, op een paar effecten na (depth of field blur, chromatic abberation, etc). Die je niet uit kunt zetten :( ;(

Het is behoorlijk irritant dat er zoveel blur in zit, vooral aan de randen. Bijvoorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ye8zSsT.jpg

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Dat is chromatic abberation, een probleem van lenzen waarbij je aan de randen wazigheid en kleuren (vaak paars/groen) ziet. Men is al decennia lang bezig dit tegen te gaan en de duurste lenzen hebben hier ik het algemeen veel minder last van dan de goedkopere.
In andere woorden: het ultieme doel is een lens zonder enige vorm van chromatic abberation.

En wat doen makers van spellen? Het juist in hun spel verwerken... 7(8)7
NFS Heat was zo ongeveer het ergste hier in. Ook Outer Worlds was een gedrocht met dit effect aan.

Spellen zouden eigenlijk niet meer door een keuring moeten komen indien ze dit effect toepassen.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 21:29

Major_ton

Shoot!

Ik heb een 'bug' waar ik nog niks over heb kunnen vinden. Ik de PS4 versie op disc heb gekocht en thuis de upgrade gedaan naar de PS5 versie en daarna de PS4 versie verwijderd. Alleen blijft elke keer het PS4 icoontje op mijn dashboard terugkomen. Na het verwijderen en opnieuw opstarten (of uit slaapmodus halen) is het icoontje gewoon weer terug. Iemand een idee hoe ik definitief het PS4 icoontje verwijderd krijg?

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:59
Major_ton schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 16:08:
Ik heb een 'bug' waar ik nog niks over heb kunnen vinden. Ik de PS4 versie op disc heb gekocht en thuis de upgrade gedaan naar de PS5 versie en daarna de PS4 versie verwijderd. Alleen blijft elke keer het PS4 icoontje op mijn dashboard terugkomen. Na het verwijderen en opnieuw opstarten (of uit slaapmodus halen) is het icoontje gewoon weer terug. Iemand een idee hoe ik definitief het PS4 icoontje verwijderd krijg?
Die upgrade geldt geloof ik alleen voor de digitaal gekochte versie, niet voor de disc..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
Hulleman schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 10:39:
[...]

Lekker exploren vind ik er juist wel inzitten. In de bases/plantages is het wat hectisch, maar daar buiten kun je lekker op ontdekking uitgaan. Bij deel 5 was dat schier onmogelijk, omdat je elke 10meter (zelfs in bebost gebied) altijd werd gevonden door van die gekkies in die jeeps. Dat haalde voor mij echt de lol uit de open wereld game.

Heb ik bij dit deel totaal niet. Het respawnen merk ik eigenlijk ook niet zo. Als ik een base leeg heb, dan blijft dat ook wel leeg… van t weekend ga ik veel uurtjes maken (vrouw aan het werk >:) ) en ga hier dan eens goed op letten.
Heb er ook totaal geen last van, exploren is juist wat ik het meest doe.

Moet wel echt meer dan 10 minuten ergens rondlopen en heeeeel soms spawned er dan een enemy of 2 maar niks storends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 20:40
Major_ton schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 16:08:
Ik denk dat dit komt doordat je de PS4 versie disc erin hebt zitten die nodig is om de PS5 versie te spelen.
Probeer de disc eens te verwijderen en daarna icoontje verwijderen en opnieuw opstarten.
Hij laat namelijk altijd een icoontje zien van de disc die geplaatst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 21:29

Major_ton

Shoot!

Crusader1978 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 16:52:
[...]

Ik denk dat dit komt doordat je de PS4 versie disc erin hebt zitten die nodig is om de PS5 versie te spelen.
Probeer de disc eens te verwijderen en daarna icoontje verwijderen en opnieuw opstarten.
Hij laat namelijk altijd een icoontje zien van de disc die geplaatst is.
Dat is een goede tip, bedankt!
invine schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 16:39:
[...]

Die upgrade geldt geloof ik alleen voor de digitaal gekochte versie, niet voor de disc..
De disc versie is ook up te graden naar de PS5 versie, dat is immers goed gelukt en ik heb ook netjes een PS5 icoontje staan. Maar daarnaast komt dus elke ook het PS4 icoontje weer te staan :-/. Ik zal vanavond de tip van @Crusader1978 proberen.

[ Voor 34% gewijzigd door Major_ton op 13-10-2021 17:05 ]

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Chester schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 11:38:
Wat mij betreft ziet het er best goed uit op de PC, op een paar effecten na (depth of field blur, chromatic abberation, etc). Die je niet uit kunt zetten :( ;(

Het is behoorlijk irritant dat er zoveel blur in zit, vooral aan de randen. Bijvoorbeeld:
[Afbeelding]
De buitenste rand van je scherm is blurred omdat ze een bepaalde look willen bereiken.

In dit geval vind ik het persoonlijk best geslaagd.

Hoe dan ook, je kan dit inderdaad niet uitzetten bij mijn weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009

Audione0

Strijdt der titanen

Skybullet schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 10:03:
[...]

Niet dezelfde auto waar ik nu inzit, maar iets gaat er fout bij jou ja haha :D

En nu snap ik ook meteen dat er zoveel verschil is in mening over hoe mooi of lelijk het spel is als dit soort dingen fout gaan. Dit is het mooiste spel wat ik op dit moment speel haha.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ja indd, bij jou ziet het er een heel stuk snapier uit.. Je ziet indd goed het verschil bij de snelheidsmeter, handen/armen en bij jou gun.. Bizar..

Ik wacht nog even met het verder spelen tot er een boel gefixt is.. Het spel ansich vind ik tevens super simpel. Ik loop als rambo met een handwapen iedereen af te knallen (headshots), het spel is totaal niet moeilijk, lees uitdagend..

[ Voor 17% gewijzigd door Audione0 op 13-10-2021 21:03 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 22:51
Iemand al ervaringen tussen story en action mode? Maakt het veel uit?

[ Voor 77% gewijzigd door Galvatron op 13-10-2021 21:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:07
Galvatron schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 21:14:
Ik heb meteen voor action gekozen en het is nogsteeds vrij simpel. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
robzzzzzzzz schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 16:52:
[...]

Heb er ook totaal geen last van, exploren is juist wat ik het meest doe.

Moet wel echt meer dan 10 minuten ergens rondlopen en heeeeel soms spawned er dan een enemy of 2 maar niks storends
Speel je ook op PS5? Mss is die spawnbug dan niet op de PS5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
Hulleman schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 23:00:
[...]

Speel je ook op PS5? Mss is die spawnbug dan niet op de PS5.
Nee deze speel ik toevallig op de Series X.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Galvatron schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 21:14:
Ik speel action mode. Ga nog best wel eens dood merk ik. Maar dat ligt aan mij als ik de reacties zo lees :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Audione0 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 20:37:
[...]

Ja indd, bij jou ziet het er een heel stuk snapier uit.. Je ziet indd goed het verschil bij de snelheidsmeter, handen/armen en bij jou gun.. Bizar..

Ik wacht nog even met het verder spelen tot er een boel gefixt is.. Het spel ansich vind ik tevens super simpel. Ik loop als rambo met een handwapen iedereen af te knallen (headshots), het spel is totaal niet moeilijk, lees uitdagend..
Zet taa eens uit of op die andere aa instelling.
Het beeld werd er bij mij scherper van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Wat is het save systeem verschrikkelijk vervelend. Helemaal opnieuw beginnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
Farabi schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 23:37:
Hoort ook niet echt zo te zijn, Hier juist het tegenovergestelde, bij elke dood krijg je opeens 75% van de missie kado.

Wat dat betreft is het echt een rotzooi,

Hopelijk snel een patch of 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ik wil gewoon random handmatig saven en weer op dat punt beginnen als ik een dagje niet speel.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GZOKfbcVb27qfDdt7KBVq0YQjrA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jq9qzVVFKw74rDutwY53mVDY.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uRx11nvMXdlX7Uk2FkFhHZVqObg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HhgnFPlUHDnuBkvXXLqzGfUQ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lNSuuEpGTjvtHH4FG57q1uozicA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZferyatlWJskhxeg9LnZdx75.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jE_UlYpf6O7enCTy7HSekptEUEc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FnYTtPgwatyJE1YBwPTliNRs.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tjEia1HZI8sfi1iPL2iuJDiN1AQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QhfrPBeAhS5KOU44JuXqWjwY.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q7zdNbZYJ2liI-R_8Oq9QAxf740=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tUglO5P0QLAgXPwZOhRF5mif.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9OQtnxi409s3whwyKvDgqf6K1QI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GNObAxlEKkKg9xVEFO1CHVYg.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ssRLdR8LFIJHT4YHaS_20jJ8P3o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8aUKh2LR0F6p90kDHWJr4BQD.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rpUfRvkukMGGA75mql8RLjfw9tg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2ZjVJwnkdzdyEcUsVTl4tL5e.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pFyFKi6HLq_hRLOMnconBOHyOrU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9uDI69KEJlBH3Vs9ZMCOoFxs.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5doSHJ8JngL8da1M5KPYuu0ZOHA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/E0din63HCuptbdv3XsQ1WRcI.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p3IVGglXJlCP8X2W0FzVYbVdiYM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JGts02vpvyDc8nouKQJjl01e.png?f=fotoalbum_large

Toch best indrukwekkend wat ze nog uit die oude Dunia engine hebben weten te persen. Screenshot knop draait over uren hehe🤤

[ Voor 4% gewijzigd door robzzzzzzzz op 14-10-2021 14:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
robzzzzzzzz schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 23:58:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Toch best indrukwekkend wat ze nog uit die oude Dunia engine hebben weten te persen. Screenshot knop draait over uren hehe🤤
Wauw kijk dan die kwaliteit!!! _/-\o_
Hoe kan kan iemand dit lelijk noemen, dit ziet er toch fantastisch uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:32
Ik vond Far Cry games altijd zo simpel. Vermakelijk, maar je kon echt makkelijk iedereen neerschieten met headshots. Speel nu voor het eerst op een console en dat is wel even anders :') het is uberhaupt mijn eerste shooter op een console dus ik spray echt alle kanten op in een vuurgevecht. Maakt de combat heel wat pittiger :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:24
G_Dragon schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 08:15:
[...]

die wisselende ervaringen komen denk ik door de verschillende platformen. Op de ps5 en xbox ziet het er behoorlijk goed uit. Ook de HDR implementatie op mijn scherm op de ps5 komt heel erg goed uit de verf en de omgevingen zijn echt prachtig (zeker met dat licht model wat er in zit).

Maar de gedateerde engine heeft ook wel nadelen, bijvoorbeeld die karakters die zien er echt niet meer next gen uit, dat kan tegenwoordig echt vele malen beter. Ook is de AI nogal dom (vind ik zelf overigens niet erg) en lijken de tegenstanders allemaal familie van elkaar en zijn er behoorlijk wat tweelingen in het tegenstanders team.

Maar goed, overall ziet de game er echt heel goed uit, aangezien je view punt toch de omgevingen zijn en dat is echt heel mooi uitgewerkt. (ook die gif wolken en regen en reflecties zijn erg mooi gedaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51

Famous

R 400+

Farabi schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 23:37:
Als je fast travel doet slaat het spel op.

Moet zeggen dat Quick Resume hier goed werkt op de XSX maar toch blijf ik het doen voor de zekerheid :9

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
G_Dragon schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 08:15:
[...]

helemaal mee eens! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Famous schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 12:30:
[...]

Als je fast travel doet slaat het spel op.

Moet zeggen dat Quick Resume hier goed werkt op de XSX maar toch blijf ik het doen voor de zekerheid :9
Vreemd, Quick Resume heeft hier nog geen 1 keer gewerkt. Uberhaupt maar 1 keer gehad dat hij er mee probeerde te starten, maar toen crashte hij terug naar het dashboard.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
RedFox schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 13:24:
[...]

Vreemd, Quick Resume heeft hier nog geen 1 keer gewerkt. Uberhaupt maar 1 keer gehad dat hij er mee probeerde te starten, maar toen crashte hij terug naar het dashboard.
Doet het bij mij ook niet, hij start altijd helemaal opnieuw op iedere speelsessie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 17:10
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 08:47:
Ik vond Far Cry games altijd zo simpel. Vermakelijk, maar je kon echt makkelijk iedereen neerschieten met headshots. Speel nu voor het eerst op een console en dat is wel even anders :') het is uberhaupt mijn eerste shooter op een console dus ik spray echt alle kanten op in een vuurgevecht. Maakt de combat heel wat pittiger :D
haha :). Shooten op pc is bij al geleden van NoOneLivesForever dus ik begrijp dat je moet wennen. Anderzijds; zelfs al speel ik zolang shooters op console.. dit is niet het meeste perfecte voorbeeld hoor. Ik vind het niet echt top kwa gameplay net zoals de AI (zucht), occasionele bugs etc.
Gisterenavond had ik er echt genoeg van maar nadien terug opgepikt.. het is de charme van Far Cry vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Herkennen jullie dit? Elke keer als ik op die Montero Farm kom speelt ie dat riedeltje af van het eerste telefoongesprek met Clara 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deepeej
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-09 22:30
Mijn eerste indrukken na ongeveer 6 uur spelen.
In eerste instantie dacht ik pff dit is precies weer zoals far cry 5 en een typische Ubisoft kopie paste wereld.
Bij AC Valhalla kwam ik niet door het spel maar far cry 6 blijft mij echt trekken. Wellicht is het de setting, wellicht zijn het de wapens (schieten ipv zwaardvechten).

Ik speel de game op de series X en ik ben echt onder de indruk van de graphics. RDR2 heeft voor mij de lat zo hoog gelegd dat ik bijna geen andere open-world game nog interessant vond maar dit gevoel heb ik bij Far cry 6 (nog) totaal niet en de wereld blijft me op één of andere manier boeien. Ik heb eindelijk weer is zin om gewoon de wereld te ontdekken.

De AI is nog wel een dingetje maar voor mij niet heel erg omdat ik regelmatig doodga doordat enemies blijven respawen samen met 2 helikopters.

Voor nu krijgt het spel van mij zeker een 8,5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:32
Ik zit nog redelijk in het begin, maar van mij mogen sommige legerbases wel wat drukker bevolkt :) soms kom ik op een plek en dan lopen er maar 3 soldaten rond. Zal later vast wel veranderen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
En we hebben een update voor Far Cry 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcus73
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:21
Ik heb er nu 10u in zitten.
Gameplay: Ik vind het ook vooral veel van hetzelfde, maar kan daar erg veel plezier aan beleven. De wereld is prachtig om te ontdekken en om onverwachte dingen tegen te komen. De werking van de AI is niet zo goed als in voorgaande delen, maar dat vind ik ook weer niet heel storend. Ben wel naar action modus gegaan omdat het anders te makkelijk is.
Performance: Zelden zo'n technisch goede release gezien van een spel, althans voor mij. Het draait zeer stabiel (FPS) zonder enige drops. Het enige wat uitstaat zijn de HD textures, want ik zie geen verschil en sommige close ups zijn dan blurry (algemeen bekend probleem).

Intel 14600KF@5,0Ghz | RTX4080 | 32Gb DDR5@6000Mhz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:23
G_Dragon schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 15:56:
En we hebben een update voor Far Cry 6
Eindelijk werkt Koreaanse ondertiteling :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vlOTfxCHvRFFtZ99INZz3yVVucU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OPlPwDMDLaMonNo3uUZhKltJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Nol_NL schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 16:21:
[...]

Eindelijk werkt Koreaanse ondertiteling :)

[Afbeelding]
Looooooool why?! Dacht eindelijk bug fixes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee of er iets is veranderd is in de game, maar al 2 missies gedaan waarbij er niet continu respawns waren. Op deze manier is het heerlijk sniperen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrs.ED
robinez schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 09:35:
[...]

die wisselende ervaringen komen denk ik door de verschillende platformen. Op de ps5 en xbox ziet het er behoorlijk goed uit. Ook de HDR implementatie op mijn scherm op de ps5 komt heel erg goed uit de verf en de omgevingen zijn echt prachtig (zeker met dat licht model wat er in zit).

Maar de gedateerde engine heeft ook wel nadelen, bijvoorbeeld die karakters die zien er echt niet meer next gen uit, dat kan tegenwoordig echt vele malen beter. Ook is de AI nogal dom (vind ik zelf overigens niet erg) en lijken de tegenstanders allemaal familie van elkaar en zijn er behoorlijk wat tweelingen in het tegenstanders team.

Maar goed, overall ziet de game er echt heel goed uit, aangezien je view punt toch de omgevingen zijn en dat is echt heel mooi uitgewerkt. (ook die gif wolken en regen en reflecties zijn erg mooi gedaan).
Ik erger me er aan dat zowat alle NPC's die een locatie aan je te melden hebben er hetzelfde uitzien.

Gisteren had ik ineens geen wapengeluid meer, de rest deed het nog wel. Na een restart werkt het weer.

Moet er echt nog heel erg inkomen. Maar dat komt ook omdat ik denk ik nog de FC5 hond moet halen en wat betere mods moet hebben. We gaan het zien. Zondag vroeg opstaan zodat ik minstens 12u aan een stuk kan gamen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51

Famous

R 400+

robzzzzzzzz schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 15:02:
[...]

Doet het bij mij ook niet, hij start altijd helemaal opnieuw op iedere speelsessie
Oh wat gek, ik krijg alleen links bovenin in het geel een melding dat er geen internet is. Maar alles werkt gewoon dus hij zal het wel direct herstellen.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
Zo, de storyline net afgerond. :)

Genoeg te doen nog aan side missies en moet nog een paar rankjes omhoog. Zag dat rank 14 de max is. :)

Insurgency wordt tevens geactiveerd na het voltooien van de storyline. Wordt er elke week 1 gebied herovert en blijven er missies bijkomen. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderaceNL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 31-08 18:04
Hier er inmiddels aldus ubisoftconnect ruim 17 uur in zitten. Moet zeggen dat ik me prima vermaak, keek ook al best even uit naar deze release. Nog geen crashes gehad, hier en daar wel wat rare glitches. In een missie achter iemand aan moeten, die vervolgens achter een bloempot blijft hangen. Red Dead recentelijk uitgespeeld, ziet er inderdaad wel een stuk mooier uit maar dan nog vind ik deze Far Cry ook geen straf om naar te kijken. Omgeving Caribisch gebied doet ook veel goed.

Was tot vorig jaar een PS gamer, tegenwoordig PC. Voor Far Cry ook maar een fatsoenlijke Razer muis en tobo in huis gehaald, wat werkt dat toch een stuk fijner dan een controller zeg. Van de ruim 1000 kills krap 700 door middel van headshot. Voertuigen besturen blijft een beetje raar met toetsenbord, maar goed.

Zo de PC maar weer eens aanslingeren voor nog een paar uurtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Laatst online: 20:59

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik zit eigenlijk met smart te wachten op een patch voor de texture problemen.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
Vissa66 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 18:26:

Genoeg te doen nog aan side missies en moet nog een paar rankjes omhoog. Zag dat rank 14 de max is. :)

Insurgency wordt tevens geactiveerd na het voltooien van de storyline. Wordt er elke week 1 gebied herovert en blijven er missies bijkomen. :)
14 is niet de max, ben op het moment comandanté 2 en dat loopt dan zo op naar 3 etc etc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
robzzzzzzzz schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 18:51:
[...]

14 is niet de max, ben op het moment comandanté 2 en dat loopt dan zo op naar 3 etc etc
Als goed is gebeurd er na rank 14 niks meer. Je blijft comandante, alleen het cijfertje loopt nog op maar het doet verder niks meer.

Edit: Max is 20, alleen vanaf 14 unlock je niks meer.

[ Voor 7% gewijzigd door Vissa66 op 14-10-2021 19:09 ]

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Ik kan de hd texture pack niet meer vinden in de xbox store. Klopt dit?

Update: ik zie dat deze al geinstalleerd is via het menu in het spel. Maar het spel is 68gb. Waarschijnlijk geoptimaliseerd?

[ Voor 47% gewijzigd door Farabi op 14-10-2021 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Laatst online: 21:39

Dennahz

Life feels like hell should.

Vissa66 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 18:26:

Heb je hier ook, net als in Far Cry 5, zo'n irritant stukje waar je at random in een brandend huis wordt gedropt en moet zien vrij te komen? Om die reden ben ik uiteindelijk dus gestopt met FC5. Vond het zo irritant worden.

Hoop dat ze dergelijke dingen niet in deel 6 hebben gestopt iig :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
Farabi schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 19:04:

Update: ik zie dat deze al geinstalleerd is via het menu in het spel. Maar het spel is 68gb. Waarschijnlijk geoptimaliseerd?
Volgens de faq van Ubi zat de hd pack op de X/S inbegrepen bij die 68gb.

Maar persoonlijk had ik tot het apart downloaden van de pack een texture probleem en was daarom vorige week woensdag ten allereerst zeer teleurgesteld in de graphics, en op bv Reddit meerdere mensen.

Was daar een ellenlange discussie of het nou wel of niet klopte.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• steenbok
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-09 01:54
Het probleem is gevonden, het was mijn anti-virus programma dat de schuldige was. Na wat aanpassingen draait far cry 6 hier prima. De vraag is nu, is het HD texture pack het waard om te downloaden ik heb 12 Gb videogeheugen dus ik kan het draaien.

[ Voor 31% gewijzigd door steenbok op 14-10-2021 20:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
steenbok schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 19:49:
Het probleem is gevonden, het was mijn anti-virus programma dat de schuldige was. Na wat aanpassingen draait far cry 6 hier prima. De vraag is nu, is het HD texture pack het waard om te downloaden ik heb 12 Gb videogeheugen dus ik kan het draaien.
Dat is goed nieuws! 8)

Ik zie echt 0 verschil op de PC. Als ik de vergelijkingen op het internet zie zijn de verschillen minimaal. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
Ik speel de game op pc icm een cx oled tv, de hdr instelling 150 paper white en 800 max lijkt me het beste beeld te geven.
De tv kan max ongeveer 800 nits weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Laatst online: 19:58
Vermaak me prima met het spel, maar allejezus wat is Juan een irritant personage. :r

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Skybullet
Oke ik heb duidelijk te veel farcry gespeeld afegelopen week. :X

Ik ben vanochtend onderweg naar werk en zie een groot verlicht reclamebord langs de weg staan en mijn grijze massa roept "kapotrijden dan krijg je xp "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:16
Speel ook met veel plezier deze game, de setting is echt prachtig. Heerlijk om in zo'n oude auto langs de kust te cruisen.

Net een missie gedaan die mij heel gaaf leek maar waar ik toch wel wat moeite mee had. Ik dacht ik ga lekker sluipen en met mijn gedempte pistool iedereen een headshot geven, maar dat was niet te doen omdat achteraf niet de juiste kogels erin zaten. Dan maar een chaos beginnen. Was alsnog pittig, had een unieke geweer gevonden maar had niet door dat hier ook flutkogels in zaten. Volgens mij moet je sowieso armor pierced hebben en de rest is gimmick.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 21:53
D. Ninjai schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 09:23:
Speel ook met veel plezier deze game, de setting is echt prachtig. Heerlijk om in zo'n oude auto langs de kust te cruisen.

Net een missie gedaan die mij heel gaaf leek maar waar ik toch wel wat moeite mee had. Ik dacht ik ga lekker sluipen en met mijn gedempte pistool iedereen een headshot geven, maar dat was niet te doen omdat achteraf niet de juiste kogels erin zaten. Dan maar een chaos beginnen. Was alsnog pittig, had een unieke geweer gevonden maar had niet door dat hier ook flutkogels in zaten. Volgens mij moet je sowieso armor pierced hebben en de rest is gimmick.
Ja, ik dacht ook wel even te kunnen headshotten met fire bullets (rating 4), ipv armor piercing bullets (rating 1) maar dat viel vies tegen. Nu gewoon altijd armor piercing icm een level 3 sniper met 10x scope en het is bijna te makkelijk;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derbiss
D. Ninjai schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 09:23:

Ja maar sommige unieke hebben enkel soft-kogels.. Als je zo eentje wil kan ik je de locatie wel geven (één van de betere wapens in het spel imo) -> GDP Oil Platform; helemaal vanboven noord-west gelegen. Daar vind je een shotgun met silencer :)

[ Voor 8% gewijzigd door Derbiss op 15-10-2021 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
Ik heb juist nog geen enkele sniper aangeraakt in het spel, zie geen noodzaak

Nu een
- M16 met 4x scope, armor piercing op single shot, non stop headhots (en elke headshot vult mijn supremo )
- silenced mp5 met red dot en soft bullets voor de stealth stukjes
- lmg met blast rounds om met heli´s en tanks te dealen
- pistol met poison rounds, 1 schot en vijandelijk hondje zegt doei.

En ik kan werkelijk waar niks anders aantrekken dan de parkour set. de bewegingssnelheid die je dan hebt, geboost door te sliden en daarna sprintbonus is verslavend en onverslaanbaar. Met elk ander kledingsstuk voel ik me zo traag als dikke stront.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekvnz
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-01 08:27
Even een PS5 gerelateerde vraag; Als je de PS4 variant koopt en de PS5 upgrade wilt spelen. Moet je dan beide versies geïnstalleerd hebben? Anders gaat het wel heel rap met de opslagruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
Skybullet schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:23:

- lmg met blast rounds om met heli´s en tanks te dealen
Die tip heb ik ook net gezien.. maakt die helicopters ed wel veel makkelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
Derbiss schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:43:
[...]

Die tip heb ik ook net gezien.. maakt die helicopters ed wel veel makkelijker :)
Tanks ook als je op die benzinetank schiet die achterop zit.

Ik haat het dat ik geen heli piloot kan headshotten :( , maargoed dan maar lmg vol rambo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
Skybullet schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:48:
[...]

Ik haat het dat ik geen heli piloot kan headshotten :( , maargoed dan maar lmg vol rambo
Is er iets meer Far Cry dan dat? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de pack geinstalleerd op de XsX en de game neemt nu 90+gb in beslag
Deepeej schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 15:24:
Mijn eerste indrukken na ongeveer 6 uur spelen.
In eerste instantie dacht ik pff dit is precies weer zoals far cry 5 en een typische Ubisoft kopie paste wereld.
Bij AC Valhalla kwam ik niet door het spel maar far cry 6 blijft mij echt trekken. Wellicht is het de setting, wellicht zijn het de wapens (schieten ipv zwaardvechten).

Ik speel de game op de series X en ik ben echt onder de indruk van de graphics. RDR2 heeft voor mij de lat zo hoog gelegd dat ik bijna geen andere open-world game nog interessant vond maar dit gevoel heb ik bij Far cry 6 (nog) totaal niet en de wereld blijft me op één of andere manier boeien. Ik heb eindelijk weer is zin om gewoon de wereld te ontdekken.

De AI is nog wel een dingetje maar voor mij niet heel erg omdat ik regelmatig doodga doordat enemies blijven respawen samen met 2 helikopters.

Voor nu krijgt het spel van mij zeker een 8,5
De game bevalt mij ook goed. (ook XsX)
Bij deeltje 5 was ik het zat door dingen zoals tegenstanders die je iedere keer achter je aan had tijdens het exploren, dat is hier minder het geval. De blauwe paden zijn een goede toevoeging.
Heb al de nodige uren in de game gestopt en ik geniet nog steeds volop. :)

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2021 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Hoe is de game? Is het weer kamp na kamp bevrijden en zo meer gebied winnen?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:23
Volgens mij kan je wel een aardig beeld krijgen van de game als je hier de afgelopen paar pagina's doorneemt en even de moeite neemt om een paar reviews te lezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1totXqHDlQRG2jr8eBpnJZBRHJ0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oHJKS1QLOZV8fYfc5P2oPnUx.jpg?f=fotoalbum_large

Bijna klaar met alle camps mehhh😞 .

Zijn de check points oneindig? Dat daar geen achievement voor is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Laatst online: 19:58
Jackson6 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 13:59:
Hoe is de game? Is het weer kamp na kamp bevrijden en zo meer gebied winnen?
Ja. :p

Vraagje: is er een hotkey voor de photo mode? Vind het vervelend dat ik eerst steeds naar het menu moet.

[ Voor 21% gewijzigd door Yonix op 15-10-2021 20:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
Yonix schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 20:17:
[...]

Ja. :p

Vraagje: is er een hotkey voor de photo mode? Vind het vervelend dat ik eerst steeds naar het menu moet.
System- Controls- On foot en dan kan je het zelf instellen naar wens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Daar hadden we het een paar dagen geleden over toevallig. Texture pack zit nu in de game en met 68 GB heb je alles. Geen losse download meer nodig en/of beschikbaar.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samoht93
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:58
Denk dat ik het spel maar een paar week laat liggen totdat er wat bugs gefixed zijn. Enemies respawnen gewoon naast me in de watchtowers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
Samoht93 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 22:44:
Denk dat ik het spel maar een paar week laat liggen totdat er wat bugs gefixed zijn. Enemies respawnen gewoon naast me in de watchtowers.
Vreemd, van meer mensen gehoord maar echt nog nooit last van gehad en ben echt al 40 uur in.

Bedoel je in die rood omlijnde areas? in Bases gebeurd dit echt nooit, en in de missies ook niet.

Heb er wel eens last van gehad in die lined areas maar daar valt behalve een crate verder niks te halen en die rode lines kan je ook niet clearen. alleen daar heb je heavy spawns , verder nergens.

[ Voor 30% gewijzigd door robzzzzzzzz op 15-10-2021 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrs.ED
Had gisteren een missie die halverwege telkens opnieuw begon. Gruwelijk irritant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Goofy1978
Heb de artifacts hunt van de oluwa cave op het begin eiland afgerond leuke hunt, en je krijgt een zwarte ghost panter en de combo supremo met sniper die door muren en voertuigen kan schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Ik probeer de turret op de auto werkend te krijgen; La Mansion met explosive ammo. Maar hij doet niks? Staat dat de driver hem kan besturen maar volgens mij werkt hij niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedFox
  • Nu online

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Deruxian schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 12:00:
Ik probeer de turret op de auto werkend te krijgen; La Mansion met explosive ammo. Maar hij doet niks? Staat dat de driver hem kan besturen maar volgens mij werkt hij niet?
Druk je wel de schietknop in? Op de Xbox werkt het iig zonder problemen.

@Goofy1978 nog bedankt voor de tip, leuke hunts en toffe gear. Maakt het wel heel makkelijk om een kamp te clearen, maar voor de afwisseling altijd leuk.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
Snap nog steeds alle kritiek in de reviews op het verhaal en niet memorabele personages niet.

Vind het wel een blockbuster😁

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Horse are you okay?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Er zijn niet veel spellen waar ik ff ingame stil sta om rond te kijken en van het uitzicht te genieten, maar Far Cry 6 is er zeker wel één van. Ze hebben een prachtige wereld neergezet _/-\o_

Helemaal prachtig in ultra-wide + Hue Sync:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/v8pPpua.jpg

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JoeriJC
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09 15:51
Leuk detail: QR-codes op kratten in de game werken ook nog als je ze met je (echte) telefoon scant!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/73NFo6yOBkgCdWsI5UnYSR4mmXo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OwlZbUDZS1iIrYIM3AXVsm6g.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

RedFox schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 16:26:
[...]

Druk je wel de schietknop in? Op de Xbox werkt het iig zonder problemen.

@Goofy1978 nog bedankt voor de tip, leuke hunts en toffe gear. Maakt het wel heel makkelijk om een kamp te clearen, maar voor de afwisseling altijd leuk.
Ik moest dus de X indrukken op het toetsenbord. Er staat zelfs een X onder in beeld maar ik dacht dat het een X was die stond voor niet toegankelijk oid….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
Net jammergenoeg de story afgerond... het was in een woord geweldig!

Anton is de ultimate villain, snap niet hoe reviewers daar slecht over durven te praten wat een einde!

Prachtgame weer!

[ Voor 37% gewijzigd door robzzzzzzzz op 17-10-2021 00:29 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste