Ubisoft connect opnieuw geinstalleerd en de game opnieuw gedownload en geinstalleerd, geen succes game start niet.
Ben ik trouwens de enige die zich irriteert aan hoe dicht je bij kistjes moet staan om ze te openen. In mijn beleving was deze afstand in Far Cry 5 een stuk groter.
Daarnaast tof spel
Daarnaast tof spel
Wat ik wel mis in deze versie zijn Surround Sound en het meekleuren van de verlichting van mijn keyboard. Beide vond ik héél gaaf in FC5. Of mis ik iets in een setting?
ben inmiddels op het nieuwe eiland bezig, ik vind het een goede game, beter dan far cry 5 tot nu toe. Wel vind ik de field of view wel heel erg laag nu, dat had van mij een stuk hoger gemogen, ik heb nu die bewegingen feature maar uitgezet want je wordt er op deze manier kotsmisselijk van.
grafisch is die kwa omgeving wel ok, maar die personen en objecten dat kan eigenlijk niet meer. Voor mijn gevoel is dat zelfs slechter dan in far cry 5.
Maar al met al, weer een typische far cry game vol bekende elementen, dus daar ga ik me de komende tijd wel mee vermaken
grafisch is die kwa omgeving wel ok, maar die personen en objecten dat kan eigenlijk niet meer. Voor mijn gevoel is dat zelfs slechter dan in far cry 5.
Maar al met al, weer een typische far cry game vol bekende elementen, dus daar ga ik me de komende tijd wel mee vermaken
Field of view is aan te passen in het menu, standaard is het inderdaad vrij laag.robinez schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 17:40:
ben inmiddels op het nieuwe eiland bezig, ik vind het een goede game, beter dan far cry 5 tot nu toe. Wel vind ik de field of view wel heel erg laag nu, dat had van mij een stuk hoger gemogen[…]
Best goed moet ik zeggen! Wel wat minder dan bij n Sony Studio’s game, maar best leuk gedaan met paardrijden, schieten etc. Adaptive triggers geven ook behoorlijk weerstand.MazeWing schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 16:17:
Hoe is trouwens de haptische feedback in dit spel? Van het niveau Ratchet & Clank of stukken minder?
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Ik heb nu al twee keer een militaire basis veroverd. 1 kamp en 1 anti air gun locatie. Iedereen dood maar het blijft rood. Daarna respawnt iedereen weer en ga ik dood.....
Super irritant! Waarom captured die niet?
C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor
Heb je ook die promotie borden gesloopt (lijkt een beetje op een reclame bord)? Weet niet hoe ze die dingen noemen in het spelFrez schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 18:15:
Ik heb nu al twee keer een militaire basis veroverd. 1 kamp en 1 anti air gun locatie. Iedereen dood maar het blijft rood. Daarna respawnt iedereen weer en ga ik dood.....
Ook op een console? Ik heb een ps5 maar die optie niet kunnen vinden tot nu toe, ik zal nog eens kijken.Dutchy88 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 18:00:
[...]
Field of view is aan te passen in het menu, standaard is het inderdaad vrij laag.
Edit: helaas niet beschikbaar op een ps5. Ik vind het echt een behoorlijke tekortkoming, die fov is echt enorm laag zo.
[ Voor 16% gewijzigd door robinez op 08-10-2021 18:49 ]
Vandaag voor het eerst gespeeld. Ik ben zeer onder de indruk ! Ziet er prachtig uit, ik snap de posts hier niet die het grafisch vinden tegenvallen. Op de pc, 3440x1440 met dxr en alles aan ziet het er goed uit zeg
. Die reflecties in plassen water en de belichting ! Algehele sfeer is top, ik zit veel meer in deze speelwereld dan in farcry 5. Verhaal komt ook beter over dan die "gelovige gekkies" van 5.
En je personage heeft een stem, thank god! Niet meer een mute om te spelen.
Verder is het wel echt farcry weer, niks meer of minder.
Frustaties so far:
- ammo type switchen zou in het wapen wheel moeten zitten ipv enkel op workbench
- vijanden respawnen te snel
- ik sta vaak 3-4x op "E" te klikken om een fucking kistje te openen
Anyway ik ga terug naar mijn tropisch eiland.
Verder is het wel echt farcry weer, niks meer of minder.
Frustaties so far:
- ammo type switchen zou in het wapen wheel moeten zitten ipv enkel op workbench
- ik sta vaak 3-4x op "E" te klikken om een fucking kistje te openen

En dan heb je het spel opeens "uitgespeeld".
Weet niet of het al ergens genoemd is met je bootje
spoiler:
Als je in je bootje stapt en gewoon weg vaart is het spel afgelopen nadat je ergens op een strand ligt en hoort dat Clara dood is en de oorlog in Yara beëindigd is, gevolg door de credits.... 
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Die waren er niet zover ik kon zien. Heel raar.Rowwan schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 18:23:
[...]
Heb je ook die promotie borden gesloopt (lijkt een beetje op een reclame bord)? Weet niet hoe ze die dingen noemen in het spel
Zijn die niet alleen bij road checkpoint?
Game blijft crashen, ik heb hem al 2 keer verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Hopelijk komen ze snel met een patch tot die tijd geen far cry 6 voor mij.
Nou idd… ik lees online dat je t best voor armor piercing rounds kunt gaan. Schijnen ook prima te werken tegen vijanden zonder armorSkybullet schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 18:27:
Frustaties so far:
- ik sta vaak 3-4x op "E" te klikken om een fucking kistje te openen![]()
Het respawnen is mij nog niet opgevallen. Heb toch al wel wat bases te pakken gehad.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Wel positief verrast, zeer vermakelijke game en prachtig eiland, alleen jammer dat de characters,rotsen etc er wel erg last gen uitzien op de Series X.
Maar dat mag de pret verder niet drukken
Maar dat mag de pret verder niet drukken
Nog mensen die elke keer als ze Far Cry 6 opstarten dat sommige grafische settings en gameplay dingen zoals toggle/hold niet onthouden worden en je ze telkens opnieuw moet instellen?
Kan zo direct niks op google vinden maar is er ergens een settings file dat op read only moet staan of zo?
Kan zo direct niks op google vinden maar is er ergens een settings file dat op read only moet staan of zo?
op de consoles (ps5 in mijn geval) kun je dus niet de Field of View instellen, maar er is wel een optie die het flink verbeterd en meer van de omgeving laat zien door hte richt kruis wat naar beneden te zetten en dan een meer natuurlijke view te hebben. Nu vind ik het zeker acceptabel na die optie aangepast te hebben.
Dat vindt je onder :
settings - Hud - Recticle Position
zet deze op: Offset
Dat vindt je onder :
settings - Hud - Recticle Position
zet deze op: Offset
Far Cry 6 PC versie.
Als ik voor of achteruit loop en ik strafe, dan stopt het voor/achteruit lopen. Heeft iedereen dat? Zo ja is dat uit te zetten? Ik vind dat echt rete irritant en dit hadden de voorgaande delen niet.
Als ik voor of achteruit loop en ik strafe, dan stopt het voor/achteruit lopen. Heeft iedereen dat? Zo ja is dat uit te zetten? Ik vind dat echt rete irritant en dit hadden de voorgaande delen niet.
Dit is onder andere waarom FC3 beter is dan 4 of 5. In FC3 spring je van een rots af en krijg je een flinke reactie van je karakter. In FC4 en FC5 wordt er geen woord gezegt wat het spel nogal leeg laat aanvoelen. Dit geeft nu in FC6 gelijk veel meer sfeer en leven aan het spel.Skybullet schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 18:27:
Hier ook last van. Vooral toggle terug naar hold is irritant.Astratuner schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 20:10:
Nog mensen die elke keer als ze Far Cry 6 opstarten dat sommige grafische settings en gameplay dingen zoals toggle/hold niet onthouden worden en je ze telkens opnieuw moet instellen?
Ik merk trouwens dat mijn 1080Ti en 6700k wel tegen hun max aan gaan lopen. Ik moet alles op medium zetten om meestal 60fps te kunnen krijgen en dan nog zijn er aardige drops. Speel wel op 3840x1600 dus het vraagt natuurlijk ook wel wat. Verder wel vreemd CPU gebruik. Meestal zo rond de 60% per core op alle 4 de core's, maar af en toe ineens 90% voor alle core's. Vermoed dat het iets met laden te maken heeft gezien net voordat het spel fullscreen gaat en tijdens het laden daar voor alle core's op 100% lopen.
Moet wel zeggen dat het er buiten geweldig uit ziet, nog even een stap verder dan FC5. Krijg er een beetje Crysis vibes van qua graphics, maar helaas ook hoe zwaar het is.
Ik begrijp nu wat je bedoeld. Bases blijven bij mij ook rood als iedereen dood is (voor zover dat mogelijk is, alles blijft respawnen)Frez schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 18:40:
[...]
Die waren er niet zover ik kon zien. Heel raar.
Zijn die niet alleen bij road checkpoint?
AA Gun wel gesloopt?Frez schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 20:18:
[Afbeelding]
Is het normaal dat plekken als dit rood omleind blijven als iedereen dood is? Betreft een anti air gun installatie.
Kampjes worden wel blauw 's ik ze verover.
I am the great Cornholio!
Hier bij mij ookRowwan schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 20:44:
[...]
Ik begrijp nu wat je bedoeld. Bases blijven bij mij ook rood als iedereen dood is (voor zover dat mogelijk is, alles blijft respawnen)
Aah oke. Beetje een bummer. Had graag de kaart langzaam veroverd als het ware.
Ik denk ook dat dat ergens de bedoeling is, maar vind het eigenlijk best verwarrend. De volgende missie heeft aan dat rank 4 nodig is, maar volgens mij ben ik zelf pas rank 2. Verder kan ik volgens mij niet meer veel doen op "Quito"
Jullie mogen blij zijn dat jullie kunnen spelen. Heb recent een rtx 3080 ti in huis gehaald, dit was een ideale gelegenheid geweest om hem te testen.
Verwijderd
Is er nog iemand die de toetsen niet kan 'remappen'? Ik wil bvb. WASD vervangen door de pijltjestoetsen.
Heb je de laatste drivers van gpu en chipset?steenbok schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 21:24:
Jullie mogen blij zijn dat jullie kunnen spelen. Heb recent een rtx 3080 ti in huis gehaald, dit was een ideale gelegenheid geweest om hem te testen.
Ik gebruik een rtx 3080 het spel werkt prima gelukkig.
Wat zijn je temps van de gpu en ook van het geheugen? je kan dat testen met hwinfo.
Ik speel het op een 3080 ti en heb geen last van crashes. Heb je een FE?steenbok schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 21:24:
Game is trouwens alles behalve zwaar. Grafisch ook niet echt uitdagend te noemen.
[ Voor 11% gewijzigd door Vissa66 op 08-10-2021 22:07 ]
M3P 24'
Ik heb een asus tuf gaming geforce rtx 3080 ti en draai windows 10. Het spel start wel maar na de splash screens van ubisoft connect krijg ik een CTD. Ik heb trouwens de laatste drivers geinstalleerd. Temps voor de gpu is in rust 50 en memory 52 graden.
[ Voor 67% gewijzigd door steenbok op 08-10-2021 22:43 ]
Is er een manier op tijd te skippen? Ik vind het nachtelijk stadjes raiden wel iets bijdragen aan de sfeer ^^
Dit is natuurlijk simpelweg niet waar. De game is juist net wel zwaar, en dan laat ik in het midden of dat optimalisatie is of iets anders. Zelfs een 3090 of 6900xt halen niet de 144fps spelend met alles aan op 1440p.Vissa66 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 22:06:
Game is trouwens alles behalve zwaar. Grafisch ook niet echt uitdagend te noemen.
En dan heb ik het nog niet eens over dxr en/of 4k ofzo.
Als een game grafisch niet echt uitdagend was verwacht je doom eternal achtige performance richting 200+ fps op de top end kaarten.
:strip_exif()/f/image/oUtyqE5Fm0jS6iUctvQSZq9z.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rcC3eJxZ0cqoZOtZYrvWgV6Z.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/umA2UdkyL1koP8Q2E0eGI6NH.jpg?f=fotoalbum_large)
Pro tip
Zet in HUd settings "Enemy tag markers" uit!!! Hierdoor zie je de enemies niet meer magisch door muren heen nadat je ze gespot hebt met je verrekijker.
Dit heeft mn gameplay enorm veranderd! In plaats van brainloos spotten en alles afknallen neem ik nu eerst een kijkje om echt te weten wat er zich in een kamp bevind. Vervolgens ga ik echt veel meer sneakend te werk, het is veel spannender en uitdagender als je niet weet wat er achter elk hoekje zit. Je gaat op een andere manier het spel bekijken.
Kan het iedereen aanraden die wat meer uitdaging zoekt!
Zet in HUd settings "Enemy tag markers" uit!!! Hierdoor zie je de enemies niet meer magisch door muren heen nadat je ze gespot hebt met je verrekijker.
Dit heeft mn gameplay enorm veranderd! In plaats van brainloos spotten en alles afknallen neem ik nu eerst een kijkje om echt te weten wat er zich in een kamp bevind. Vervolgens ga ik echt veel meer sneakend te werk, het is veel spannender en uitdagender als je niet weet wat er achter elk hoekje zit. Je gaat op een andere manier het spel bekijken.
Kan het iedereen aanraden die wat meer uitdaging zoekt!
Ik ga de game toch aanschaffen vandaag (PS5)
welke versie raden jullie aan?
"The wonder is, not that the field of stars is so vast, but that man has measured it."
Blijkt dat er meer mensen last van hebben. Het probleem is dat de rechtermuisknop niet tegelijk werkt met andere toetsen:the_scary_door schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 20:32:
Far Cry 6 PC versie.
https://discussions.ubisoft.com/topic/111355/keys-and-rmb-don-t-work-together?lang=en-US
https://discussions.ubisoft.com/topic/111845/pc-far-cry-6-movement-bug-video?lang=en-US
Standaard versie tenzij dat je 100% zeker van bent dat je ook alle DLC’s gaat spelenntzv schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 06:41:
Ik ga de game toch aanschaffen vandaag (PS5)
Verwijderd
Niemand? Ik kan trouwens ook geen extra muistoetsen toekennen, in het venster 'press a key' gebeurt er helemaal niets als ik klik. Via Google vind ik ook niemand met hetzelfde probleem.Verwijderd schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 21:34:
Is er nog iemand die de toetsen niet kan 'remappen'? Ik wil bvb. WASD vervangen door de pijltjestoetsen.
Is het mogelijk om de wallhack uit te zetten? Dat vijanden niet rood oplichten als ze achter een rots rennen. Speel op de PS5 en kan het niet zo goed vinden in de instellingen van het hoofdmenu. Vind het juist leuker dat ik niet weet waar ze zitten. Speel wel op story mode omdat ik een beetje bang ben voor bullet sponges, als het daardoor komt dan moet ik overschakelen.
Zie het berichtje van Fez een paar hierbovenD. Ninjai schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 11:03:
Is het mogelijk om de wallhack uit te zetten? Dat vijanden niet rood oplichten als ze achter een rots rennen. Speel op de PS5 en kan het niet zo goed vinden in de instellingen van het hoofdmenu. Vind het juist leuker dat ik niet weet waar ze zitten. Speel wel op story mode omdat ik een beetje bang ben voor bullet sponges, als het daardoor komt dan moet ik overschakelen.
Same, applicatie launched niet voor mij. Enkel ff initializing en dan pop weg. Had je een oplossing gevonden.steenbok schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 21:33:
En nu blijft ubisoft connect maar initialiseren, waardeloos programma.
Hier word ik zo moe van. Ik heb gewoon niet meer dezelfde tijd als 20 jaar geleden om een spelletje te spelen. Ik heb vandaag is 2 uurtjes de tijd om achter elkaar te spelen doet dat klote programma het weer niet. Mag ik even klagen en zeggen dat ik daar echt enorm van schijt?
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Wat doet het niet dan precies? Ik zit al de hele ochtend te gamen.OMD schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 12:46:
Hier word ik zo moe van. Ik heb gewoon niet meer dezelfde tijd als 20 jaar geleden om een spelletje te spelen. Ik heb vandaag is 2 uurtjes de tijd om achter elkaar te spelen doet dat klote programma het weer niet. Mag ik even klagen en zeggen dat ik daar echt enorm van schijt?
Thanks, dit wist ik niet. Super handig.MazeWing schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 14:16:
Far Cry 6 ondersteund cross-progression en het overzetten van savegames tussen de verschillende versies.
Een game als dit speel ik liever op de PS4.
Ik ben geen 'echte' gamer, als in dit ik totaal geen problemen heb met trainers. Ik wil liever vanaf het begin kunnen kopen wat ik wil, dan eerst genoeg geld (pesos) bij elkaar moeten sprokkelen.
Daarom is dit wel ideaal, de ps4 save naar de cloud uploaden. Dan op de laptop (Ubisoft+) met een trainer, 99.999 pesos krijgen. Die save weer richting de cloud sturen en op de ps4 weer verder spelen met genoeg geld om te doen wat ik wil ☺
Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/
Hij logt niet meer in. Net als duizenden andere mensen die dat probleem hebben. Inmiddels werkt het weer, wordt alleen af en toe naar de desktop gegooid omdat ie niet kan synchroniseren.Skybullet schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 13:02:
[...]
Wat doet het niet dan precies? Ik zit al de hele ochtend te gamen.
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Nope, ben de game op een andere computer aan het installeren misschien werkt het dan wel.balarina schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 11:25:
[...]
Same, applicatie launched niet voor mij. Enkel ff initializing en dan pop weg. Had je een oplossing gevonden.
Inmiddels het spel ook op de ps5 en ik kon zonder problemen, na het uploaden van m'n savegame, verder op de ps5. Alles werd overgenomen, inclusief eerder unlockte armor van amazon.mortael schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 13:27:
[...]
Thanks, dit wist ik niet. Super handig.
Een game als dit speel ik liever op de PS4.
Ik ben geen 'echte' gamer, als in dit ik totaal geen problemen heb met trainers. Ik wil liever vanaf het begin kunnen kopen wat ik wil, dan eerst genoeg geld (pesos) bij elkaar moeten sprokkelen.
Daarom is dit wel ideaal, de ps4 save naar de cloud uploaden. Dan op de laptop (Ubisoft+) met een trainer, 99.999 pesos krijgen. Die save weer richting de cloud sturen en op de ps4 weer verder spelen met genoeg geld om te doen wat ik wil ☺
Qua graphics echt 99% hetzelfde. Alleen is het even wennen met de controller. Ik mis precisie, maar dat is logisch als je de muis gewend bent.
[ Voor 8% gewijzigd door MazeWing op 09-10-2021 14:54 ]
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Ik had het gisteren ook indd. Beetje Lame!Flagg schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 18:31:
En dan heb je het spel opeens "uitgespeeld".![]()
spoiler:Als je in je bootje stapt en gewoon weg vaart is het spel afgelopen nadat je ergens op een strand ligt en hoort dat Clara dood is en de oorlog in Yara beëindigd is, gevolg door de credits....
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Ik werd helemaal gek van het texture probleem.
Dit kunnen oplossen door terug te gaan naar Nvida drivers 471.96. Dit met HD Texures uit, dadelijk ff proberen met HD texures aan.
Dit op n Lenovo Legion met 3060.
Update:
Zoals verwacht, met de HD textures aan veel te lage framerate. Vooralsnog met de HD textures uit werkt het prima en kan ik alles op ultra draaien. Maar na herstart met HD textures uit > Probleem weer terug. Denk maar weer een frisse herinstall van de voorgenoemde drivers. En weer naar de klote.... Echt raar.
Dit kunnen oplossen door terug te gaan naar Nvida drivers 471.96. Dit met HD Texures uit, dadelijk ff proberen met HD texures aan.
Dit op n Lenovo Legion met 3060.
Update:
Zoals verwacht, met de HD textures aan veel te lage framerate. Vooralsnog met de HD textures uit werkt het prima en kan ik alles op ultra draaien. Maar na herstart met HD textures uit > Probleem weer terug. Denk maar weer een frisse herinstall van de voorgenoemde drivers. En weer naar de klote.... Echt raar.
[ Voor 44% gewijzigd door HaterFrame op 09-10-2021 17:23 ]
I am the great Cornholio!
Speelt iemand dit spel met ubisoft connect en de laatste nvidia drivers v472.12 zonder problemen.
Ik heb redelijk vaak als ik het water in duik, dat het spel dan crasht.. Meer mensen die dit hebben op de PC?
II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II
Ik ervaar dit ook, vooral als ik op spatie druk wanneer ik onder water zwem.jorank schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 16:45:
Ik heb redelijk vaak als ik het water in duik, dat het spel dan crasht.. Meer mensen die dit hebben op de PC?
PS4 PSN: Dazzler2120
Ben ik de enige die niet wist dat je met je telefoon nieuwe voertuigen kan scannen !!
Waarna ze beschikbaar zijn... Dus je hoeft niet terug naar een depot als je een gave nieuwe boot of auto ziet. Camera pakken en scannen
Werkt alleen niet op militaire voertuigen.
Ik heb hier trouwens nog 0 crashes gehad. En spring de hele tijd in het water omdat het zo mooi is
Ik heb hier trouwens nog 0 crashes gehad. En spring de hele tijd in het water omdat het zo mooi is
[ Voor 15% gewijzigd door Skybullet op 09-10-2021 17:08 ]
En we zitten al aan bijna 200 replies van gamers op het forum van ubisoft die problemen hebben om de game op te starten. Gisteravond waren het 146.
/f/image/gGaFmN1MnMgiTga1kRJVONYb.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/gC6ADPUmN2RflARAdzm9NAXY.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/1M5Sy8TISwQ2TEkgkoWtp8Av.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/c6VGLsfyAeLUetlPXgfE9ge8.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/icwrarDUtb13dXE50LPWteKT.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/wAp02iHAwj1r9fdK5D0G3fGV.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/51LJV0UC1Rceg9qBFcKJlMy0.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/T7mUVOVGERhSGY1ZCxZ7GHy9.png?f=fotoalbum_large)
Wat sfeer screenshots van de Series X.
Het is wel weer genieten geblazen😁
[ Voor 6% gewijzigd door robzzzzzzzz op 09-10-2021 18:35 ]
Nou net de game gekocht via ubisof connect.
Via ideal. Geld weg maar geen game! Krijg met geen mogelijkheid contact met Ubisoft.... Iemand enig idee?
Via ideal. Geld weg maar geen game! Krijg met geen mogelijkheid contact met Ubisoft.... Iemand enig idee?
net ook even 5 seconde hetzelfde probleem gehad op de XSX. heb ik internet nodig om het spel op te starten via disc? ik dacht dat het daaraan lag.steenbok schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 18:20:
En we zitten al aan bijna 200 replies van gamers op het forum van ubisoft die problemen hebben om de game op te starten. Gisteravond waren het 146.
[ Voor 11% gewijzigd door Farabi op 09-10-2021 18:54 ]
Ben ik ook wel benieuwd naar.Farabi schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 17:49:
wat is de waarde die jullie gebruiken met peak brightness en paper white met hdr? (LG C9 oled XSX)
Ik heb deze zelf op 1000 en 250. De default 200 paper white gaf me een te donker beeld wanneer het nacht was, kon bijna niks zien.
Paper 200 en peak op 1000 met rtx 3080 en cx oled.Farabi schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 17:49:
wat is de waarde die jullie gebruiken met peak brightness en paper white met hdr? (LG C9 oled XSX)
800 zou ook kunnen meer dan 800 nits kan de tv niet weergeven.
Maar hdr films worden ook vaak op 1000 nits gemasterd en zien er prima uit op een oled
Wat is de map heerlijk groot, heb net de eerste missie gedaan en Juan gevonden. Ik hoop wel dat ze de AI nog gaan updaten want zelfs als ze je aankijken zien ze je niet eens haha
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ze hebben het wel erg bont gemaakt met de AI iddG_Dragon schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 19:44:
Wat is de map heerlijk groot, heb net de eerste missie gedaan en Juan gevonden. Ik hoop wel dat ze de AI nog gaan updaten want zelfs als ze je aankijken zien ze je niet eens haha

Alleen een verse installatie van windows zou eventueel helpen denk ik, dan maar geen far cry 6 voorlopig.
Nog steeds geen game?Deruxian schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 18:44:
Nou net de game gekocht via ubisof connect.
Had ik gister ook last van, na een uurtje ofzo email van bevestiging betaling en na 1.5uur ofzo stond die in me lijst met games.
Bedankt voor je reactie!Samoht93 schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 20:51:
[...]
Nog steeds geen game?
Had ik gister ook last van, na een uurtje ofzo email van bevestiging betaling en na 1.5uur ofzo stond die in me lijst met games.
Zojuist de game binnen. Wat een matig platform in vergelijking met Steam. Halfbakken NL/ENG. Rommelige lay-out.
Thanks, dat is een top tip!Skybullet schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 17:05:
Ben ik de enige die niet wist dat je met je telefoon nieuwe voertuigen kan scannen !!![]()
Waarna ze beschikbaar zijn... Dus je hoeft niet terug naar een depot als je een gave nieuwe boot of auto ziet. Camera pakken en scannen
Yep hiero, 472.12, nergens last van tot nog toe. Zit ook op W11 btw.steenbok schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 16:38:
Speelt iemand dit spel met ubisoft connect en de laatste nvidia drivers v472.12 zonder problemen.
Bedankt !! wat een tip!!Skybullet schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 17:05:
Ben ik de enige die niet wist dat je met je telefoon nieuwe voertuigen kan scannen !!![]()
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Met welke gpu speel je ?.ak0nnmgn schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 22:20:
[...]
Yep hiero, 472.12, nergens last van tot nog toe. Zit ook op W11 btw.
Net even het spel opgestart. Alles op ultra 1080P. Maar dit ziet er toch onwijs slecht uit? Bij het aanspoelen op het strand moest ik echt even paar keer goed kijken. De zee beweegt alsof het 15 jaar terug is. Alle plantjes lijken op kleine papieren textures die we nog kennen voor Far Cry (1). De textures lijken dan wel weer OK (HD texture pack) (zoals de schelpjes en het strandzand) maar het is het geheel dat lijkt alsof je te maken hebt met een game van 10 jaar gelden.
Als je dit vergelijk met RDR2 of, ik noem maar een game met veel natuur, theHunter dan is dit toch gewoon matig? Zelfs Planet Zoo geeft mooiere beelden heb ik het idee. Kan natuurlijk wennen zijn maar ik schrok wel een beetje.
En dan de animaties. Alleen al in de benchmark. Voordat er gelopen wordt lijken alle karakters een soort schuivende beweging te maken.
Ook de dieren.. In de eerste missie vliegt er een roofvogel voor je uit. Nou ja vliegen...
Het geluid imponeert ook nog niet. Tuurlijk veel bombarie maar het afvuren van de handpistool doet eerder denken aan zo een speelgoedgeweer met kruit erin. Ook de voice-acting van Castillo.. wordt dit wel ingesproken door Giancarlo Esposito?
Ik ben negatief wellicht maar dit was echt het eerste wat in me opkwam na de eerste 10 minuutjes..
Als je dit vergelijk met RDR2 of, ik noem maar een game met veel natuur, theHunter dan is dit toch gewoon matig? Zelfs Planet Zoo geeft mooiere beelden heb ik het idee. Kan natuurlijk wennen zijn maar ik schrok wel een beetje.
En dan de animaties. Alleen al in de benchmark. Voordat er gelopen wordt lijken alle karakters een soort schuivende beweging te maken.
Ook de dieren.. In de eerste missie vliegt er een roofvogel voor je uit. Nou ja vliegen...
Het geluid imponeert ook nog niet. Tuurlijk veel bombarie maar het afvuren van de handpistool doet eerder denken aan zo een speelgoedgeweer met kruit erin. Ook de voice-acting van Castillo.. wordt dit wel ingesproken door Giancarlo Esposito?
Ik ben negatief wellicht maar dit was echt het eerste wat in me opkwam na de eerste 10 minuutjes..
[ Voor 39% gewijzigd door Deruxian op 09-10-2021 23:17 ]
Ziet er echt prachtig uitrobzzzzzzzz schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 18:26:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat sfeer screenshots van de Series X.
Het is wel weer genieten geblazen😁
ik kan me echt niet in vinden dat dit spel grafisch mooi is. ik lees de reacties met een grote verbazing.
Het beeld wat dit spel laat zien hoort bij de engine en de keuze's die worden gemaakt om het grote plaatje te laten zien. Iets als een appel is niet eens rond en vrijwel alles ziet er van dichtbij ook helemaal niet mooi uit. Het grote plaatje ziet er echter prachtig uit. Kijk je niet naar de grond, maar om je heen, dat is waar de engine voor is gemaakt. Als je aankomt op het strand ziet de complete omgeving er geweldig uit met het juiste licht. Het grote plaatje ziet er prachtig uit en de details niet, maar dit is al heel lang zo met deze serie.Deruxian schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 23:13:
Net even het spel opgestart. Alles op ultra 1080P. Maar dit ziet er toch onwijs slecht uit? Bij het aanspoelen op het strand moest ik echt even paar keer goed kijken. De zee beweegt alsof het 15 jaar terug is. Alle plantjes lijken op kleine papieren textures die we nog kennen voor Far Cry (1). De textures lijken dan wel weer OK (HD texture pack) (zoals de schelpjes en het strandzand) maar het is het geheel dat lijkt alsof je te maken hebt met een game van 10 jaar gelden.
Geheel mee eens. Sommige dingen wel en andere weer helemaal niet. Het maakt het geheel niet super mooi in ieder geval. FC5 was dat ook niet, maar het viel voor mijn gevoel minder op als dit deel.Farabi schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 00:49:
ik kan me echt niet in vinden dat dit spel grafisch mooi is. ik lees de reacties met een grote verbazing.
De AI is wel een dingetje, dat hadden ze toch zo kunnen kopieren uit FC5? Ik zie met regelmaat de AI in auto's ergens tegenaan rijden, en ze spotten je niet eens al sta je pal voor ze op de weg en ze komen aanrijden.....

M3P 24'
De HDR bij far cry 5 was echt een showcase. Weinig spellen die het zo goed doen. In verhouding was 5 veel sterker op grafisch gebied vergeleken met deeltje 6 als we 2 jaar terug gaan.Vissa66 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 01:13:
[...]
Geheel mee eens. Sommige dingen wel en andere weer helemaal niet. Het maakt het geheel niet super mooi in ieder geval. FC5 was dat ook niet, maar het viel voor mijn gevoel minder op als dit deel.
De AI is wel een dingetje, dat hadden ze toch zo kunnen kopieren uit FC5? Ik zie met regelmaat de AI in auto's ergens tegenaan rijden, en ze spotten je niet eens al sta je pal voor ze op de weg en ze komen aanrijden.....
[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 10-10-2021 01:21 ]
Je kan mooi op twee manieren zien, technisch heel erg sterk, goede modellen, alles vernietigbaar, etc. Daar scoort FC6 zeker niet goed. Ik heb net the last of us part II gespeeld en nu FC6 en moest even slikken over de 'houterigheid'. Maar mooi kan je ook zien als "goed design" en mooie vergezichten, goede atmosfeer, coole landschappen. Dat vind ik dit spel wel weer hebben.Farabi schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 00:49:
Ik ben net op het grote eiland aanbeland na de tutorial en ik zit erin, leuk
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
oh en btw, goede tips over die brightness. Ik had hem op 120 / 600 staan (want OLED en 120 nits is "normaal" wit), maar kon s'nachts ook geen reet zien. Nu naar 200 / 800 gedaan en nu zie ik alles prima. Mist misschien wel wat sfeer, dus ga nog effe kijken of het lager kan.
Vind het een leuk spel, maar wat ik echt verschrikkelijk vind is dat als je een groot kamp heb dat hij opeens op third person springt.
Kan nog niet zeggen na een paar uur spelen dat ik hem beter vind als Far Cry 5 of New Dawn
Kan nog niet zeggen na een paar uur spelen dat ik hem beter vind als Far Cry 5 of New Dawn
De texturen van dichtbij vind ik nog wel meevallen. Het is het geheel dat er niet goed uitzien. Ik heb wat reviews gelezen maar snap echt niet dat deze game hier niet harder op afgerekend wordPilatuS schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 00:59:
[...]
Het beeld wat dit spel laat zien hoort bij de engine en de keuze's die worden gemaakt om het grote plaatje te laten zien. Iets als een appel is niet eens rond en vrijwel alles ziet er van dichtbij ook helemaal niet mooi uit. Het grote plaatje ziet er echter prachtig uit. Kijk je niet naar de grond, maar om je heen, dat is waar de engine voor is gemaakt. Als je aankomt op het strand ziet de complete omgeving er geweldig uit met het juiste licht. Het grote plaatje ziet er prachtig uit en de details niet, maar dit is al heel lang zo met deze serie.
Daar kan het antwoord vrij simpel op zijn; mensen zijn het gewoon niet eens met jouw stelling.Deruxian schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 10:18:
[...]
De texturen van dichtbij vind ik nog wel meevallen. Het is het geheel dat er niet goed uitzien. Ik heb wat reviews gelezen maar snap echt niet dat deze game hier niet harder op afgerekend word
Ik lees jouw reactie met grote verbazing. Ik ben behoorlijk kritisch qua graphics, maar het spel ziet er in z'n geheel gewoon uitstekend uit, met mooie vergezichten, een gevarieerd landschap en sfeervolle belichting.Farabi schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 00:49:
Natuurlijk is er wel e.e.a. aan te merken als je op detail gaat letten, echter heb je dat wel in zo'n beetje elk spel. Ik heb liever een spel dat het "grote plaatje" mooi weet weer te geven, dan een spel dat op detailniveau alles op orde heeft, maar als totaalplaatje teleurstelt door een gebrek aan variatie, belichting, etc.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Ik kan me wel vinden in het feit dat "in het grote plaatje" ook genoeg houterigheid te zien is. Het oordeel of je het mooi vindt, hangt af van waar je de meeste waarde aan hecht. Is dat de sfeer, het echte grote plaatje, of de details die je ook in dat grote plaatje prima kan zien (en die wel echt sub-par zijn voor wat een PS4 kan).
Ik vind het een mooi sfeervol spel, maar moest ook wel ff slikken ivm het aspect van graphics dat over details gaan (die ook wat doen met beleving en voor mij 'het grote plaatje' ook beinvloeden). De totale sfeer vind ik echter weel heel erg goed, landschappen zijn mooi, de beleving is heel erg nice, cinematografie is lekker. Ik word lekker het verhaal ingezogen.
Ik vind het een mooi sfeervol spel, maar moest ook wel ff slikken ivm het aspect van graphics dat over details gaan (die ook wat doen met beleving en voor mij 'het grote plaatje' ook beinvloeden). De totale sfeer vind ik echter weel heel erg goed, landschappen zijn mooi, de beleving is heel erg nice, cinematografie is lekker. Ik word lekker het verhaal ingezogen.
Ik vraag me hier af of we wel hetzelfde spel spelen allemaal. Het spel ziet er hier echt heel goed uit. 3440x1440 met RTX en alles vol aan, is het echt prachtig. Als ik dan lees "ik speel 1080p en alles is lelijk" dan wordt het denk ik tijd dat je je gear upgrade, dan heb je vast ook geen DXR aan staan ?
De belichting, de dxr reflecties in water, water en onderwater sowieso, de hd textures, de vergezichten, het is allemaal echt van een veel beter niveau dan FC5
Nee ik ga niet inzoomen met een 8x scope op een appel om te zien hoe rond die is. dan snap je denk ik niet helemaal hoe farcry de engine gebruikt.
De belichting, de dxr reflecties in water, water en onderwater sowieso, de hd textures, de vergezichten, het is allemaal echt van een veel beter niveau dan FC5
Nee ik ga niet inzoomen met een 8x scope op een appel om te zien hoe rond die is. dan snap je denk ik niet helemaal hoe farcry de engine gebruikt.
[ Voor 3% gewijzigd door Skybullet op 10-10-2021 10:54 ]
Dit vroeg ik mij dus ook al af, want de game ziet er prachtig uit! De graphics zijn erg hoog op de Series X, lijkt wel alsof er verschillende versies zijn?Skybullet schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 10:51:
Ik vraag me hier af of we wel hetzelfde spel spelen allemaal. Het spel ziet er hier echt heel goed uit. 3440x1440 met RTX en alles vol aan, is het echt prachtig. Als ik dan lees "ik speel 1080p en alles is lelijk" dan wordt het denk ik tijd dat je je gear upgrade, dan heb je vast ook geen DXR aan staan ?
Anders lees je even wat er gezegd wordt? Niemand heeft het over het inzoomen op een appel..Skybullet schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 10:51:
Waarom lijkt dit spel teveel op farcry 5, waar ze ook giftige plantages hebben die je moet vernietigen. Het is ook weer het hoofdverhaal hier.
Klopt, maar je stelt wel jouw mening als feit (je vindt het spel niet mooi, en je snapt niet dat dit niet harder aangepakt wordt in reviews)Deruxian schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 11:33:
[...]
Anders lees je even wat er gezegd wordt? Niemand heeft het over het inzoomen op een appel..
Zoals gezegd, general concensus is dat de graphics prima zijn. Ik speel op 1440p UW met raytracing aan, en vind echt niet dat er grafisch iets te klagen valt. Zijn andere spellen grafisch beter? Zeker.
ik kan me echt niet in vinden dat dit spel grafisch niet mooi is. ik lees de reacties met een grote verbazingFarabi schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 00:49:
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
1080p zonder rtx toch ?Deruxian schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 11:33:
[...]
Anders lees je even wat er gezegd wordt? Niemand heeft het over het inzoomen op een appel..
Want dan ben je idd appels met peren aan het vergelijken.
[ Voor 11% gewijzigd door Skybullet op 10-10-2021 12:19 ]
Ik vermaak me hier tot nu toch aardig mee maar ik kan haast met zekerheid zeggen dat als ik deze uit heb gespeeld dat ik New Dawn weer opstart. New Dawn vind ikzelf de beste tot nu toe maar dat zal deels zijn doordat ik het goed kan vinden met Horatiokoetsier88 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 09:56:
Vind het een leuk spel, maar wat ik echt verschrikkelijk vind is dat als je een groot kamp heb dat hij opeens op third person springt.
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Ook even gespeeld op de XSX, HD Pack geïnstalleerd maar ik ben het wel eens met wat eerdere opmerkingen, vind het er op zich wel mooi kleurrijk uitzien allemaal maar wat is er aan de hand met de textures.
ik speel op 4k maar de resolutie van de game lijkt wel 720p, de textures lijken zo grof allemaal er zit niks geen detail in naar mijn idee, de nauwe fov helpt ook niet mee denk ik, hoop dat ze er voor consoles nog een fov slider in patchen.
Ik heb echt het idee dat ik ergens een setting mis om het allemaal wat gedetailleerder te maken, kan me niet voorstellen dat dit het is qua gfx om eerlijk te zijn
Kwam dit wel tegen online
ik speel op 4k maar de resolutie van de game lijkt wel 720p, de textures lijken zo grof allemaal er zit niks geen detail in naar mijn idee, de nauwe fov helpt ook niet mee denk ik, hoop dat ze er voor consoles nog een fov slider in patchen.
Ik heb echt het idee dat ik ergens een setting mis om het allemaal wat gedetailleerder te maken, kan me niet voorstellen dat dit het is qua gfx om eerlijk te zijn
Hopelijk heb ik ook last van die bug, straks maar eens proberen.Now, it seems that some players are reporting that despite having the HD texture pack installed, the textures are fuzzy. You can try restarting the game and restarting your PC/console, but it doesn’t seem to have any impact. Apparently, the HD textures are bugging out for some users so the only thing you can do is disable them. Try it out and see if it makes a difference – hopefully, the textures sharpen up after this. This is not a fix by any means, just a workaround that seems to work for many players. Ubisoft may already be working on an actual fix so let’s wait for a patch from the developers.
[ Voor 95% gewijzigd door Sipio op 10-10-2021 13:59 ]
Wat zijn die cutscenes trouwens schokkerig op de ps5. Op de pc had ik nergens last van en was het net zo soepel als de rest van het spel...
Verder merk ik weinig verschil tussen de pc en ps5 qua graphics.
Digital Foundry heeft inmiddels ook zijn technical review
Verder merk ik weinig verschil tussen de pc en ps5 qua graphics.
Digital Foundry heeft inmiddels ook zijn technical review
Volgens mij kan je deze op de xbox niet utschakelen.... Geen optie in het menuSipio schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 13:13:
Ook even gespeeld op de XSX, HD Pack geïnstalleerd maar ik ben het wel eens met wat eerdere opmerkingen, vind het er op zich wel mooi kleurrijk uitzien allemaal maar wat is er aan de hand met de textures.
[...]
Hopelijk heb ik ook last van die bug, straks maar eens proberen.
Maar als het goed is komt de bug alleen op de pc voor, Als er op het beginscherm HDPack links bovenin staat dan zou deze naar behoren moeten werken op de Series X.
moet je even nakijken.
https://gamertweak.com/hd-texture-pack-not-working-xbox/
[ Voor 12% gewijzigd door robzzzzzzzz op 10-10-2021 14:35 ]
@robzzzzzzzz Ah, das jammer, anders delete ik die HD Pack straks een keer en dan eens kijken, kan hem altijd opnieuw downloaden, ben toch wel benieuwd naar het verschil.
Ja precies, heb net een link voor je gedeeld, moet je even nakijkenSipio schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 14:34:
@robzzzzzzzz Ah, das jammer, anders delete ik die HD Pack straks een keer en dan eens kijken, kan hem altijd opnieuw downloaden, ben toch wel benieuwd naar het verschil.
Die had ik idd gevonden zie mijn quote in een eerder bericht, maar daar staat dus ook dat de enige optie is om de hd pack te disabelen.robzzzzzzzz schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 14:36:
[...]
Ja precies, heb net een link voor je gedeeld, moet je even nakijken
Wellicht is het ook zo als het hoort te zijn hoor maar in dat geval vallen de textures me erg tegen in de game, maar ga die pack er straks wel eens af gooien om het verschil te checken.
Ik denk dat het echt aan die pack ligt. Want als ik op de ps5 textures van stenen, bladeren, zand, etc. bekijk ziet dit er gewoon super scherp uit. Ook de textures van wapens en armor is gewoon goed.Sipio schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 14:51:
[...]
Die had ik idd gevonden zie mijn quote in een eerder bericht, maar daar staat dus ook dat de enige optie is om de hd pack te disabelen.
Wellicht is het ook zo als het hoort te zijn hoor maar in dat geval vallen de textures me erg tegen in de game, maar ga die pack er straks wel eens af gooien om het verschil te checken.
Op de pc met die HD-textures enabled waren textures van armor en de skin van die krokodil amigo heel slecht. Mogelijk kun je dat even bekijken en testen of die wel scherp zijn.
Verwijderd
De review van Worth a buy is er en hij is kritisch. Het is best apart, ben het helemaal met hem eens maar toch geniet ik volop van de game.