• Ghost babel
  • Registratie: juni 2009
  • Niet online
Ferio schreef op zondag 1 november 2020 @ 13:47:
[...]

Hoe veel langer zou je kunnen verder borduren op de eerste delen, er moeten nieuwe elementen inzitten, zoals bij Black Flag het geval was. Valhalla trekt mij wel, zeker omdat je dus ook het één en het ander kan opbouwen met een dorp.

Valhalla ga ik in elk geval nog niet afschrijven.
Beetje offtopic in dit forum. Maar de nieuwe games hebben helemaal niks meer met assassin's creed te maken. De "assassin's" die je moest doen in eerdere delen zijn een beetje vergelijkbaar met hitman. Eerst veel onderzoek doen, tot je uiteindelijk je doel vermoord. Veel sluipen en moorden.

De huidige games hebben dit totaal niet meer. Met al die rpg elementen dat je niet iemand kan vermoorden die een hoger level heeft. Dat je sommige vijanden wel 50x moet raken ok hem te verslaan. Etc. Er is niks meer over van de serie. Het heeft niks meer met sluipen en moorden te maken. Het is een compleet andere game geworden. Als je de soort game dat het geworden is leuk vind, dan is dat ook prima. Maar als je een assassin's creed game zoekt dan vind je die niet meer in de nieuwe games.

• Marcus73
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 06:12
Ferio schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 23:01:
[...]

zodra ik raytracing aanzet (high) heb ik dik 40% minder performance op een 2070S. Hij knalt dan van 64 naar 35.

Optimalisatie is overigens wel ver te zoeken, vooral met voertuigen.
Er zijn ondertussen ook wat sites die aangeven welke settings de beste performance/kwaliteit geven. Ik heb ook weer wat aanpassingen gemaakt.
PCGAMES

Intel 9600K@5Ghz | RTX3080 | 32Gb DDR4@3400Mhz

• Ferio
  • Laatst online: 14-09 17:04
snefkens schreef op zondag 1 november 2020 @ 14:08:
[...]

Beetje offtopic in dit forum. Maar de nieuwe games hebben helemaal niks meer met assassin's creed te maken. De "assassin's" die je moest doen in eerdere delen zijn een beetje vergelijkbaar met hitman. Eerst veel onderzoek doen, tot je uiteindelijk je doel vermoord. Veel sluipen en moorden.

De huidige games hebben dit totaal niet meer. Met al die rpg elementen dat je niet iemand kan vermoorden die een hoger level heeft. Dat je sommige vijanden wel 50x moet raken ok hem te verslaan. Etc. Er is niks meer over van de serie. Het heeft niks meer met sluipen en moorden te maken. Het is een compleet andere game geworden. Als je de soort game dat het geworden is leuk vind, dan is dat ook prima. Maar als je een assassin's creed game zoekt dan vind je die niet meer in de nieuwe games.
Klopt en ben ik mee eens. Het moest uiteindelijk wel een andere game gaan worden, want je kan niet steeds hetzelfde uitbrengen in andere settings. Blijft nog steeds een leuke game, alhoewel niet alle delen even goed zijn.

• Ferio
Marcus73 schreef op zondag 1 november 2020 @ 14:17:
[...]

Er zijn ondertussen ook wat sites die aangeven welke settings de beste performance/kwaliteit geven. Ik heb ook weer wat aanpassingen gemaakt.
PCGAMES
Thanks!

Ik ga ff kijken!

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 16-09 09:47
Caayn schreef op zondag 1 november 2020 @ 10:49:
Waar ik mij wel aan irriteer, het is een klein dingetje maar toch, is de kaart. Als je inzoomt veranderd de hoek van de camera waardoor ik de kaart slecht kan lezen.
Dat en het zoeken van collectibles. Ik zit toch nog vaak in de verkeerde ruimte omdat de HUD toch net niet helemaal goed aangeeft waar ik moet zijn.

Ik haal een plek helemaal leeg als ik er moet zijn voor een objective, zodat ik weet dat ik daar al geweest ben. Maar sommige stuff is ook gewoon lastig te vinden als het niet echt omhoog komt. Ook de items die je kunt downloaden op afstand (credits bv) zie ik vaak niet of te laat.

Ik vind het sowieso jammer dat je nu voor zoveel objectives fysiek aanwezig moet zijn, dat was bij de vorige game een stuk minder, volgens mij.

Martinspire - PC, PS4, X1

• G_Dragon
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 09:02

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Dit ziet er ontzettend goed uit! :)

" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

• Tim_bots
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 06-09 15:07
Even een vraagje over de gameplay.
Als je kijkt in de trailer
(28 seconden) zie je daar dat er een spider bot iemand aanvalt en uitschakelt met een schok. Echter hoe krijg ik die optie "In game".
spoiler:
De spider bots in de game hebben dit niet standaard voor zover als ik kan zien. De 1e kan alleen lopen en springen. De 2e kan wel schieten maar niet zo aanvallen.

Of gaat dit om een combo van character en bot?

Alvast hartelijk bedankt voor al jullie hulp en reacties, Tim Bots

• AntiChrist7
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 23:29
En nog altijd de quit to main menu bug waardoor ik weer uren aan gameplay kwijt ben....

• cvs79
  • Registratie: april 2002
  • Nu online
Tim_bots schreef op zondag 1 november 2020 @ 18:33:
Even een vraagje over de gameplay.
Als je kijkt in de trailer [YouTube: Watch Dogs: Legion: Launch Trailer | Ubisoft [NA]] (28 seconden) zie je daar dat er een spider bot iemand aanvalt en uitschakelt met een schok. Echter hoe krijg ik die optie "In game".
spoiler:
De spider bots in de game hebben dit niet standaard voor zover als ik kan zien. De 1e kan alleen lopen en springen. De 2e kan wel schieten maar niet zo aanvallen.

Of gaat dit om een combo van character en bot?
gewoon van achter met je bot op iemand aflopen en dan x voor takedown?

• Tim_bots
cvs79 schreef op zondag 1 november 2020 @ 20:24:
[...]

gewoon van achter met je bot op iemand aflopen en dan x voor takedown?
Bij mij niet (PS4). Het beste wat ik kan is "schok" (met 1 van mijn teamleden) maar uit meer opties kan ik niet kiezen.

• nuker
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 13-09 22:32
Wat ik sowieso merk is dat de gpu (3080) vaak op ongeveer 80 a 90% zit. Dus zeker nog niet top geoptimaliseerd. 10700k @5.1ghz zit dan op 50% load. Ik verwacht nog wel wat verbeteringen de komende weken.

• swartb
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 14-09 11:41
AntiChrist7 schreef op zondag 1 november 2020 @ 20:17:
En nog altijd de quit to main menu bug waardoor ik weer uren aan gameplay kwijt ben....
Weet niet of dit hetzelfde probleem is wat ik heb maar kun je wel op Esc klikken als ie vast lijkt te zitten? Ergens rechtsonder. Ik wel en dan gaat ie terug in de game, wacht ik even, en kies ik quit to main opnieuw. Dan gaat het wel goed.

Edit: Gaat om PC versie

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Zit te kijken of ik deze game ergens voor 35 euro kan krijgen :)

" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

• Martinspire
Tim_bots schreef op zondag 1 november 2020 @ 20:39:
[...]

Bij mij niet (PS4). Het beste wat ik kan is "schok" (met 1 van mijn teamleden) maar uit meer opties kan ik niet kiezen.
Soms kun je 2 opties. Als je X inhoudt, doet ie het vaak wel gewoon. Shock hoort bij een personage die dan dat als extra ability heeft

• Kw4kje
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 09:06
AntiChrist7 schreef op zondag 1 november 2020 @ 20:17:
Jep hier ook, ik wacht wel even op de volgende patch voor dat ik de game weer aanraak...

• Piet_Piraat7
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 08:24
Raden jullie aan om met een controller of met een toetsenbord te spelen? Ik vind een controller wel fijn, maar schieten/mikken is vaak handiger met een muis.

• jori040
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 16-09 17:00
Piet_Piraat7 schreef op maandag 2 november 2020 @ 08:05:
Raden jullie aan om met een controller of met een toetsenbord te spelen? Ik vind een controller wel fijn, maar schieten/mikken is vaak handiger met een muis.
Het schieten in deze game is zo makkelijk[arcade]dat je wel heel slecht moet zijn wil je vaak missen.Wel vind ik dat het schieten nu echt goed voelt tov WD2.

Ik zeg controller.

• Mr-Music
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online
jori040 schreef op maandag 2 november 2020 @ 08:21:
[...]

Het schieten in deze game is zo makkelijk[arcade]dat je wel heel slecht moet zijn wil je vaak missen.Wel vind ik dat het schieten nu echt goed voelt tov WD2.

Ik zeg controller.
Ikke ook: Controller werkt prima!

• Hulleman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 08:46
Nol_NL schreef op zondag 1 november 2020 @ 10:03:
De nieuwe consoles zijn ook niet zaligmakend. Ik denk dat de grootste winst gaat zitten in snellere laadtijden, maar dit soort games spelen we op een console echt niet opeens in 4k en 120 fps.
Als je echt 4K 120fps had verwacht van een console ben je naïef. Er zit mooie hardware in de next-gen, iets wat de current-gen nooit gehad heeft. Grootste winst zit in de CPU en SSD.

4K boeit me niet. Je hebt veel meer aan goede reconstructie technieken, zodat de performance op andere zaken ingezet kan worden die veel meer impact hebben op de beeldkwaliteit/speelplezier dan een hogere resolutie.

Gezien de performance van WD op PC wordt deze game 1440p met RT @30fps op next-gen consoles. Tenzij de pc versie gewoon echt ruk loopt ivm de next-gen consoles, maar native 4K kan ik me bijna niet voorstellen. RT ziet er tof uit bij WD, maar ik twijfel of ik RT de performance drop waard vind. Het is niet zo dat de games de afgelopen jaren lelijk waren zonder RT reflecties. Hopelijk krijgen de consoles altijd de keuze om RT uit of aan te zetten.

[Voor 26% gewijzigd door Hulleman op 02-11-2020 08:59]

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5

• Tim_bots
Martinspire schreef op maandag 2 november 2020 @ 00:08:
[...]

Soms kun je 2 opties. Als je X inhoudt, doet ie het vaak wel gewoon. Shock hoort bij een personage die dan dat als extra ability heeft
Ga ik vanavond eens proberen.

• Piet_Piraat7
Net de intro missie achter de rug, mijn pc begint toch wat moeite te krijgen met deze games geloof ik :D heb zelf een GTX1070

• Khallouki
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 00:33
Piet_Piraat7 schreef op maandag 2 november 2020 @ 09:13:
Net de intro missie achter de rug, mijn pc begint toch wat moeite te krijgen met deze games geloof ik :D heb zelf een GTX1070
Game is gewoon slecht geoptimaliseerd. Ik heb een i5 8700 en een ROG 3090 oc en ik draai rond de 50 a 60 fps (1440p).

• Homeland
  • Registratie: februari 2011
  • Niet online
Hulleman schreef op maandag 2 november 2020 @ 08:55:
[...]

RT ziet er tof uit bij WD, maar ik twijfel of ik RT de performance drop waard vind. Het is niet zo dat de games de afgelopen jaren lelijk waren zonder RT reflecties. Hopelijk krijgen de consoles altijd de keuze om RT uit of aan te zetten.
Digital Foundry heeft een review online met daarin wel een paar erg indrukwekkende RT vergelijkingen: YouTube: Watch Dogs Legion PC Review: Ray Tracing + GFX Upgrades - A Taste of...

• ArthurMorgan
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Ik heb die video van DF bekeken, en zelfs bij vergelijkingen direct naast elkaar zie ik veel verschillen vaak amper. (Op een 55 inch oled scherm van minder dan 2.5 meter afstand) Uiteraard wel of RT aan of uit staat, maar de versie van de RT of bijna alle andere dingen die ze laten zien is het verschil echt minimaal (IMHO).

Ik zou dus op de PC echt kijken of je het echt merkt tijdens het spelen als je dingen van Ultra naar medium zet.

I got a bad feeling about this.

Anoniem: 996723

Homeland schreef op maandag 2 november 2020 @ 09:17:
[...]

Digital Foundry heeft een review online met daarin wel een paar erg indrukwekkende RT vergelijkingen: YouTube: Watch Dogs Legion PC Review: Ray Tracing + GFX Upgrades - A Taste of...
Jammer dat ze totaal geen aandacht besteden aan de problemen, normaal zit er een vrij uitgebreide analyse van de framerate in deze video's van Digital foundry, terwijl de aandacht hier volledig lijkt te liggen op de ray tracing effecten.
Heb volgens mij nog nooit zo'n nutteloos filmpje van ze gezien, waar is de kritische noot?

Heel leuk hoor, zo'n realistische reflectie in de rand van een vuilnisbak, maar als mensen met de nieuwste CPU en GPU niet eens 60fps locked kunnen halen ZONDER raytracing vind ik dat dat best benoemd mag worden, zeker omdat Digital foundry hier normaal gesproken juist altijd een punt van maakt.

De wazigheid van de DLSS hoor ik ook niets over, wederom een "dingetje" waar Digital Foundry normaal erg diep op ingaat met close-ups van diverse textures en objecten.
Ik heb het al eerder gezegd, maar op 1440p ziet DLSS "Quality" er lelijker uit dan wanneer je de rendering resolutie op 70% zet, dat lijkt me absoluut niet de bedoeling.
Er staat me iets van bij dat DLSS in Shadow of the Tomb Raider regelmatig door DF wordt aangehaald als voorbeeld hoe het niet moet, terwijl dit in
Watch Dogs Legion toch echt wel een stuk slechter is.

[Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 996723 op 02-11-2020 09:42]

• Springbokkie
  • Registratie: oktober 2020
  • Laatst online: 11-08 16:46
Ik hoop komend weekend aan de slag te kunnen met Watch Dogs: Legion. Ik ben somehow een sucker voor een Engelse setting.

Xbox Live: Springbok NL

• Homeland
  • Niet online
ArthurMorgan schreef op maandag 2 november 2020 @ 09:23:
Ik heb die video van DF bekeken, en zelfs bij vergelijkingen direct naast elkaar zie ik veel verschillen vaak amper. (Op een 55 inch oled scherm van minder dan 2.5 meter afstand) Uiteraard wel of RT aan of uit staat, maar de versie van de RT of bijna alle andere dingen die ze laten zien is het verschil echt minimaal (IMHO).

Ik zou dus op de PC echt kijken of je het echt merkt tijdens het spelen als je dingen van Ultra naar medium zet.
Vond de verschillen tussen de RT settings ook meevallen, er word dan enorm ingezoomd en ja, dan zie je een klein verschil maar of je dat ook echt zo erg op zal merken tijdens het spelen...

• Hulleman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 08:46
Homeland schreef op maandag 2 november 2020 @ 09:17:
[...]

Zeker, met je eens. RT geeft een mooier realistischer plaatje, maar de performance impact is énorm. De game draait op een RTX3090 op 1080p native om er een goede framerate uit te krijgen.

Wat ik daarnaast jammer vindt is dat RT de wegen wel echt ijsbanen maken. Super reflecterend en de plassen reageren echt helemaal nergens op. Alsof de auto's over ijs glijden. Ik weet niet of ik dat perse beter vind.

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5

• Piet_Piraat7
Ik heb mijn pistool ge-upgrade dat die een silencer heeft, maar hij zit er niet op als ik mijn pistool equip. Hoe pas ik dit toe?

[Voor 11% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 02-11-2020 11:43]

• Ghost babel
  • Niet online
Ik heb het spel toch weer even een kans gegeven, maar er ontbreken zoveel features t.o.v. Deel 1 waar ik mij aan irriteer:

- elke auto kan je de deur open trekken en wegrijden. Bij deel 1 sloeg je eerst het ruitje in. Ik snap dat de auto's voornamelijk elektrisch zijn en daardoor makkelijk hackbaar. Maar iets van interactie dat je iets steelt is er niet meer.

- Het vechten vind ik veel slechter, nu moet je ontwijken en slaan. Je kan overigens gewoon met iemand in gevecht gaan en niemand anders heeft het door. Tenzij je een geweer gebruikt. Bij deel 1 had je een wapenstok wat veel effectiever was. Ik snap dat er verschil zit in personages. Maar dit maakt de beleving minder leuk.

- Vijanden gaan minder snel dood, zit nu een levensbalkje boven. In deel 1 kon je iemand direct doden door een headshot. Dit is compleet verdwenen. Nu moet je iemand veel vaker raken. Wat het minder realistisch is.

- Het hacken op de weg is nagenoeg verdwenen. Er zijn een paar poortjes die je kan bedienen, maar dan houdt het ook wel op.

- Doordat je zoveel characters hebt is er weinig binding met een personage. Daardoor interesseert het verhaal mij minder. Bij deel 1 weet je waarom iemand iets doet en voel je met hem mee. Nu wis je meestal een video of data van iemand in een database waardoor diegene niet meer beschuldigd wordt ergens van en hij doet direct mee met je organisatie. Er is weinig gevoel van empathie voor die personages.

- Het rijden in de auto's is helemaal niet fijn. De auto reageert enorm op 1 tikje, dan ram je alweer de zijkant. Bij deel 1 was dit toch een stuk realistischer.

- Wanneer je politie achter je aan hebt is het een stuk minder spectaculair. In deel 1 moest je nog de politie afschudden door het hacken van stoplichten of andere attributen. Nu is het gas geven en rechtdoor blijven rijden en je raakt ze vrij snel kwijt.

- Er is veel te veel nadruk op drones en de robot spin. Als je die gebruikt wordt elke missie heel makkelijk en zit er vrij weinig uitdaging in. In deel 1 moest je veel tactischer te werk gaan. Je kon niet zomaar een terrein op zonder echt een strategie te bedenken. Nu vlieg je er direct overheen of je klimt over het muurtje naast het hek en je bent op het terrein.

- na een paar uur spelen kom je al dezelfde locaties tegen in verschillende missies. Er is overigens ook weinig diversiteit in missies. Elke missie is nagenoeg gelijk.

- Ik heb het idee dat er minder te doen is. In deel 1 had je veel meer side missies die je kon doen, digitale trips, Stadspellen, ar games, bende schuilplaatsen, multiplayer was ook in deel 1 heel goed geïntegreerd. In legion gaat het vooral om de missies om mensen te rekruteren, maar elke missie is hetzelfde dus je schakelt snel over op de hoofdmissies. Die eerlijk gezegd ook niet heel variërend zijn.

- Ik mis ook een beetje de interactie met andere interessante personages. In deel 1 had je bijvoorbeeld t-bone, jordi chin etc. Dat soort memorabele personages mis ik hier heel erg.

- Je kan nu snel reizen direct gebruiken en ook vanaf elk punt. Daarbij is auto rijden dan ineens niet meer noodzakelijk. Bij deel 1 moest je echt naar een trein/metro gaan om te kunnen snel reizen. Er waren daar ook maar een aantal snel reizen punten mogelijk. Nu zijn er zoveel dat je altijd rond de 300 meter van een locatie af bent.

- Wanneer je een misdaad begaat zijn er bij deel 1 omstanders die de politie bellen. Dit kan je voorkomen door ze te hacken /vermoorden etc. Ook dit is compleet verdwenen in deel 3.

- Reputatie is verdwenen. Nu heeft het geen enkele gevolgen als je burgers dood. In deel 1 kreeg je daardoor een slechte reputatie.

- Minder ingame filmpjes, dit is nu veel vervangen door 2 characters die tegenover elkaar staan en met elkaar praten. Zoals bij fallout of AC odyssey. Voor mij bederft dit ook deels het verhaal.

-Geluid is een stuk minder. Als ik deel 1 op de ps3 opstart en ik schiet met een geweer klinkt dit veel beter. Ook de dualshock geeft meer mee bij het schieten dan in deel 3.

-Facial animaties zijn minder geworden. Komt omdat er meer characters zijn. Hierdoor komt het minder over.

- De stem acteurs zijn verschrikkelijk, met overduidelijke accenten die totaal niet passen.

- Het script is heel slecht. De conversatie tussen de characters is niet boeiend en voegt weinig toe aan het verhaal.

- Dat je iedereen kan worden in het spel heeft vrij weinig toegevoegde waarde. Het verschil tussen de characters is minimaal. Tenzij je permanent dead hebt geactiveerd is er verder geen enkele reden om meer mensen te rekruteren.

-Smartphone integratie is verdwenen. In deel 1 had je een smartphone met veel features die je kon oproepen. Dit is in deel 3 compleet afwezig.

- In deel 1 kon je misdaden die in de omgeving gebeurde voorkomen. Je kon mensen redden etc. Dit mist ook in deel 3

Al met al kan ik niet aan dit deel wennen. Bij deel 2 was ik al teleurgesteld maar kwam ik er beter doorheen. Bij dit deel heb ik hetzelfde als met assassin's creed, het oorspronkelijke idee is verloren gegaan.

[Voor 22% gewijzigd door Ghost babel op 03-11-2020 11:51]

• AntiChrist7
swartb schreef op zondag 1 november 2020 @ 21:30:
[...]

Weet niet of dit hetzelfde probleem is wat ik heb maar kun je wel op Esc klikken als ie vast lijkt te zitten? Ergens rechtsonder. Ik wel en dan gaat ie terug in de game, wacht ik even, en kies ik quit to main opnieuw. Dan gaat het wel goed.

Edit: Gaat om PC versie
Ja zo doe ik het nu ook voorlopig. Als hij vastzit eruit gaan, wat rondlopen en opnieuw proberen.
Voorlopig werkt het.

2 algemene vragen voor de mensen hier:
Is er ergens een muziekspeler die je kan gebruiken terwijl je niet in de auto zit? (WD2 had dat)
Hoe delete je potentiele recruits die je niet wilt?

• Piet_Piraat7
Ik heb een missie "Like Clockwork" om een van de eerste gebieden te bevrijden. Daarvoor moet ik een informant opzoeken, maar die staat er niet.. aangekomen op locatie is er niemand. Op YouTube filmpjes staat er wel een NPC om mee te praten :/

• Martinspire
snefkens schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 00:44:
Ik heb het spel toch weer even een kans gegeven, maar er ontbreken zoveel features t.o.v. Deel 1 waar ik mij aan irriteer:

- Het vechten vind ik veel slechter, nu moet je ontwijken en slaan. Je kan overigens gewoon met iemand in gevecht gaan en niemand anders heeft het door. Tenzij je een geweer gebruikt. Bij deel 1 had je een wapenstok wat veel effectiever was. Ik snap dat er verschil zit in personages. Maar dit maakt de beleving minder leuk.
Er zijn genoeg personen met allerlei wapens, dan moet je gewoon iemand pakken met iets. Verder hebben ze het wel door als ze het zien, maar zijn ze niet dichtbij of is het niet in het zichtveld, dan grijpen ze niet in nee.
- Vijanden gaan minder snel dood, zit nu een levensbalkje boven. In deel 1 kon je iemand direct doden door een headshot. Dit is compleet verdwenen. Nu moet je iemand veel vaker raken. Wat het minder realistisch is.
Ik weet nog steeds niet wat jullie doen, maar hier vallen ze gewoon prima met 1 schot met diverse wapens. Ook silencers en SMG's e.d. Heel sporadisch niet, maar dat heeft volgens mij meer met recoil te maken. Ik vind het ook vaak veel te makkelijk om iedereen maar uit te moorden...
- Het hacken op de weg is nagenoeg verdwenen. Er zijn een paar poortjes die je kan bedienen, maar dan houdt het ook wel op.
Ik vind het niet zo heel erg, was toch veel fluff en nadien gebruikte ik ook alleen maar het laten ontploffen van pijplijnen omdat het er cool uit zag of veel schade deed, niet omdat het veel toevoegde
- Doordat je zoveel characters hebt is er weinig binding met een personage. Daardoor interesseert het verhaal mij minder. Bij deel 1 weet je waarom iemand iets doet en voel je met hem mee. Nu wis je meestal een video of data van iemand in een database waardoor diegene niet meer beschuldigd wordt ergens van en hij doet direct mee met je organisatie. Er is weinig gevoel van empathie voor die personages.
Op zich wel mee eens, maar dan maakt het dus ook minder uit als je even opgepakt wordt. En zo heb ik ook wat minder medelijden als ik dus op een rampage gaat, want dat schuif je dan gewoon op dat personage af. "Ik was het niet, dat wilde hij zelf" :P
- Het rijden in de auto's is helemaal niet fijn. De auto reageert enorm op 1 tikje, dan ram je alweer de zijkant. Bij deel 1 was dit toch een stuk realistischer.
Hier geen problemen. Slalom prima door het verkeer heen. Misschien niet zo hard gaan rijden? Het is toch vooral een stad die gemaakt is om niet harder dan 50 te rijden...
Ik weet niet of je met een keyboard rijdt, maar met een controller gaat het een stuk prettiger, al moet ik zeggen dat ik sowieso geen problemen heb met dit soort games.
- Wanneer je politie achter je aan hebt is het een stuk minder spectaculair. In deel 1 moest je nog de politie afschudden door het hacken van stoplichten of andere attributen. Nu is het gas geven en rechtdoor blijven rijden en je raakt ze vrij snel kwijt.
Mja ik vind het soms ook wel te makkelijk. Ook op een drone wegvliegen is erg makkelijk. Hier gaat nog wel een patch voor komen. Ik heb het idee dat de rating gewoon veel te lang op 1 ster blijft, waardoor ze amper moeite doen.

Ook is het wel wat nep dat als je op een bepaalde plek maar mensen blijft uitmoorden, ze ook niet echt moeite doen om je te volgen. Pas als je mensen op straat gaat moorden, gaat de rating omhoog en dan spawnen ze ook echt overal, waardoor je weer niet weg kunt komen.
- Er is veel te veel nadruk op drones en de robot spin. Als je die gebruikt wordt elke missie heel makkelijk en zit er vrij weinig uitdaging in. In deel 1 moest je veel tactischer te werk gaan. Je kon niet zomaar een terrein op zonder echt een strategie te bedenken. Nu vlieg je er direct overheen of je klimt over het muurtje naast het hek en je bent op het terrein.
Mja ik vraag me af of dit komt omdat we beiden wellicht nog niet zo ver zijn in de game of dat het gewoon niet veel moeilijker wordt. Ik zie wel dat de ene locatie makkelijker is dan de ander en dat er veel verschillende dingen zijn om rekening mee te houden (rode poortjes, drones, turrets, etc), maar er zitten iets teveel gaten in de verdediging om misbruik van te maken. En het behalen van abilities om bv drones te hacken is ook iets te goedkoop waardoor je al snel overpowered bent. Het is dan ook wel een beetje aan jezelf om het leuk te houden.
- na een paar uur spelen kom je al dezelfde locaties tegen in verschillende missies. Er is overigens ook weinig diversiteit in missies. Elke missie is nagenoeg gelijk.
Mja mijn strategie is dus om vooral alleen een locatie te betreden als ik er een missie heb. Zo voorkom je een beetje dat de herhaling toeslaat, maar ik ben het met je eens, de game houdt niet echt rekening met waar je al wel of niet geweest bent. Wat ook weer te maken heeft met het feit dat een locatie niet echt overgenomen of uitgeschakeld kan worden.
- Ik heb het idee dat er minder te doen is. In deel 1 had je veel meer side missies die je kon doen, digitale trips, Stadspellen, ar games, bende schuilplaatsen, multiplayer was ook in deel 1 heel goed geïntegreerd. In legion gaat het vooral om de missies om mensen te rekruteren, maar elke missie is hetzelfde dus je schakelt snel over op de hoofdmissies. Die eerlijk gezegd ook niet heel variërend zijn.
Eens. Darts en voetbal is me niet interessant genoeg en drinken vind ik ook niet echt een activiteit :P
De stad overnemen is ook vrij snel gedaan, dus ik vraag me inderdaad af wat er nog aan komt, maar ik ben dan ook nog niet heel ver. Ik heb nog even rustig aan gedaan met de missies om te kijken of er nog een patch kwam. De 404 missie staat bv nog te wachten. Maar ik denk dat het ontbreken van multiplayer ook wel een beetje aan bijdraagt. Het had beter geweest om de game gewoon nog wat verder uit te stellen, iets wat met de release van AC en Cyberpunk ook nog wel had gekund. Dat ie dan bv in April uitkomt of zo. Ik vind overigens niet dat er te weinig in zit, het is vooral hoe je het zelf leuk houdt. Het blijft een sandbox game.
- Ik mis ook een beetje de interactie met andere interessante personages. In deel 1 had je bijvoorbeeld t-bone, jordi chin etc. Dat soort memorabele personages mis ik hier heel erg.
Mja de AI en die muts die ermee begon zijn eigenlijk de enige die erbij blijven. Dan nog een personage naderhand, maar daarna moet het echt door deadsec gedragen worden en dat lukt toch niet echt.
- Je kan nu snel reizen direct gebruiken en ook vanaf elk punt. Daarbij is auto rijden dan ineens niet meer noodzakelijk. Bij deel 1 moest je echt naar een trein/metro gaan om te kunnen snel reizen. Er waren daar ook maar een aantal snel reizen punten mogelijk. Nu zijn er zoveel dat je altijd rond de 300 meter van een locatie af bent.
Is dat een minpunt? Ik vind het wel prima eigenlijk. Ik vind het alleen wel weer jammer dat je niet de metro in kunt om eens te kijken hoe dat is. Met zo'n stad als Londen is dat toch wel iets wat je zou moeten kunnen ervaren.
-Facial animaties zijn minder geworden. Komt omdat er meer characters zijn. Hierdoor komt het minder over.

- De stem acteurs zijn verschrikkelijk, met overduidelijke accenten die totaal niet passen.

- Het script is heel slecht. De conversatie tussen de characters is niet boeiend en voegt weinig toe aan het verhaal.
Volgens mij zijn deze 3 items gerelateerd aan het feit dat veel automatisch gegenereerd wordt. Stemmen zijn een algoritme, animaties zijn op gegenereerde karakters, etc. Dat moet je liggen. Ik vind het nog wel meevallen. Heel soms zit ie er wel veel naast (had 1 duidelijk Britse meid met een Indisch accent), maar veel karakters die niet goed aanvoelen, wissel ik gewoon in voor iemand anders.
- Dat je iedereen kan worden in het spel heeft vrij weinig toegevoegde waarde. Het verschil tussen de characters is minimaal. Tenzij je permanent dead hebt geactiveerd is er verder geen enkele reden om meer mensen te rekruteren.
Je kunt wat meer risico nemen omdat er toch weinig aan vast hangt en de abilities verschillen wel degelijk. Ik zie weinig reden om iemand met 1 of 2 abilities te nemen of iemand met een negatief punt (random gokken bv is erg irritant met die notificaties), maar verder wissel ik regelmatig omdat het gewoon bij de game hoort.

Het is vooral een ontwerpkeuze waar je zelf wat van moet maken.

• Ghost babel
  • Niet online
Martinspire schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:24:

Er zijn genoeg personen met allerlei wapens, dan moet je gewoon iemand pakken met iets. Verder hebben ze het wel door als ze het zien, maar zijn ze niet dichtbij of is het niet in het zichtveld, dan grijpen ze niet in nee.
Ja maar dat is mijn punt niet, het gaat om combat zonder wapens. Daar moet je nu een soort van boksen. ontwijken, slaan etc. In deel 1 kon je iemand anders te lijf gaan. wat ik veel fijner vond net het wapenstok. Overigens kan ik bijna naast iemand vechten zonder dat hij iets doet, geluid horen ze blijkbaar ook niet...
Ik weet nog steeds niet wat jullie doen, maar hier vallen ze gewoon prima met 1 schot met diverse wapens. Ook silencers en SMG's e.d. Heel sporadisch niet, maar dat heeft volgens mij meer met recoil te maken. Ik vind het ook vaak veel te makkelijk om iedereen maar uit te moorden...
Heb je toevallig deel 1 nog ergens liggen? Vergelijk daar maar eens het schieten met deel 3, veel realistischer in deel 1. Bij mij heb ik nog nooit iemand direct met een headshot kunnen doden.
Ik vind het niet zo heel erg, was toch veel fluff en nadien gebruikte ik ook alleen maar het laten ontploffen van pijplijnen omdat het er cool uit zag of veel schade deed, niet omdat het veel toevoegde
Ik gebruikte het altijd, als de politie je achtervolgde kon je de stoplichten aan zetten, brug open zetten, poortjes dicht gooien etc. En dat vind ik een gemis.
Op zich wel mee eens, maar dan maakt het dus ook minder uit als je even opgepakt wordt. En zo heb ik ook wat minder medelijden als ik dus op een rampage gaat, want dat schuif je dan gewoon op dat personage af. "Ik was het niet, dat wilde hij zelf" :P
Maar hierdoor is het verhaal totaal niet boeiend en zijn het gewoon een missies die je moet voltooien en dat maakt het voor mij een stuk saaier.
Hier geen problemen. Slalom prima door het verkeer heen. Misschien niet zo hard gaan rijden? Het is toch vooral een stad die gemaakt is om niet harder dan 50 te rijden...
Ik weet niet of je met een keyboard rijdt, maar met een controller gaat het een stuk prettiger, al moet ik zeggen dat ik sowieso geen problemen heb met dit soort games.
Ik speel op de ps4 pro met een controller, ook hier ben ik in de tussentijd ook watch dogs op de ps3 aan het spelen en dat rijdt enorm veel beter.
Mja ik vind het soms ook wel te makkelijk. Ook op een drone wegvliegen is erg makkelijk. Hier gaat nog wel een patch voor komen. Ik heb het idee dat de rating gewoon veel te lang op 1 ster blijft, waardoor ze amper moeite doen.

Ook is het wel wat nep dat als je op een bepaalde plek maar mensen blijft uitmoorden, ze ook niet echt moeite doen om je te volgen. Pas als je mensen op straat gaat moorden, gaat de rating omhoog en dan spawnen ze ook echt overal, waardoor je weer niet weg kunt komen.
Ook dit is in deel 1 veel beter uitgewerkt.
Mja ik vraag me af of dit komt omdat we beiden wellicht nog niet zo ver zijn in de game of dat het gewoon niet veel moeilijker wordt. Ik zie wel dat de ene locatie makkelijker is dan de ander en dat er veel verschillende dingen zijn om rekening mee te houden (rode poortjes, drones, turrets, etc), maar er zitten iets teveel gaten in de verdediging om misbruik van te maken. En het behalen van abilities om bv drones te hacken is ook iets te goedkoop waardoor je al snel overpowered bent. Het is dan ook wel een beetje aan jezelf om het leuk te houden.
Wat ik lees en zie op youtube veranderd dit niet naarmate je verder bent in de game. Helaas... Ik heb hem op hard staan met permanent dead aan en nog is de game te makkelijk.
Mja mijn strategie is dus om vooral alleen een locatie te betreden als ik er een missie heb. Zo voorkom je een beetje dat de herhaling toeslaat, maar ik ben het met je eens, de game houdt niet echt rekening met waar je al wel of niet geweest bent. Wat ook weer te maken heeft met het feit dat een locatie niet echt overgenomen of uitgeschakeld kan worden.
Dit is natuurlijk een work around voor iets wat Ubisoft beter had kunnen doen.
Eens. Darts en voetbal is me niet interessant genoeg en drinken vind ik ook niet echt een activiteit :P
De stad overnemen is ook vrij snel gedaan, dus ik vraag me inderdaad af wat er nog aan komt, maar ik ben dan ook nog niet heel ver. Ik heb nog even rustig aan gedaan met de missies om te kijken of er nog een patch kwam. De 404 missie staat bv nog te wachten. Maar ik denk dat het ontbreken van multiplayer ook wel een beetje aan bijdraagt. Het had beter geweest om de game gewoon nog wat verder uit te stellen, iets wat met de release van AC en Cyberpunk ook nog wel had gekund. Dat ie dan bv in April uitkomt of zo. Ik vind overigens niet dat er te weinig in zit, het is vooral hoe je het zelf leuk houdt. Het blijft een sandbox game.
De game voelt gewoon niet af er ontbreekt zoveel. Maar ja watch dogs 1 is dan ook veel langer in ontwikkeling geweest dan dit deel. Bij Ubisoft wordt tegenwoordig alles gekopieerd van andere games om zo de ontwikkeltijd in te korten. De gebouwen hebben zo ook al deels kunnen kopiëren van AC Syndicate.
Mja de AI en die muts die ermee begon zijn eigenlijk de enige die erbij blijven. Dan nog een personage naderhand, maar daarna moet het echt door deadsec gedragen worden en dat lukt toch niet echt.
De schrijver van Watch dogs 1 is weg bij Ubisoft wellicht heeft dat er mee te maken dat er vrijwel geen verhaal in zit.
Is dat een minpunt? Ik vind het wel prima eigenlijk. Ik vind het alleen wel weer jammer dat je niet de metro in kunt om eens te kijken hoe dat is. Met zo'n stad als Londen is dat toch wel iets wat je zou moeten kunnen ervaren.
Ja, dit zorgt ervoor dat het rijden overbodig wordt en je direct naar de missie kan gaan. Maar ja in de stad zelf is er verder ook niks te doen, dus rijden heeft sowieso weinig nut. In deel 1 kwam je genoeg tegen waar je wat kon doen.
Volgens mij zijn deze 3 items gerelateerd aan het feit dat veel automatisch gegenereerd wordt. Stemmen zijn een algoritme, animaties zijn op gegenereerde karakters, etc. Dat moet je liggen. Ik vind het nog wel meevallen. Heel soms zit ie er wel veel naast (had 1 duidelijk Britse meid met een Indisch accent), maar veel karakters die niet goed aanvoelen, wissel ik gewoon in voor iemand anders.
Dit maakt het niet goed, de animaties zijn slecht en de stemmen ook. Het komt niet over, dat het aan automatisch gegenereerde karakters komt snap ik. Maar hierdoor ontbreekt compleet het verhaal.
Je kunt wat meer risico nemen omdat er toch weinig aan vast hangt en de abilities verschillen wel degelijk. Ik zie weinig reden om iemand met 1 of 2 abilities te nemen of iemand met een negatief punt (random gokken bv is erg irritant met die notificaties), maar verder wissel ik regelmatig omdat het gewoon bij de game hoort.

Het is vooral een ontwerpkeuze waar je zelf wat van moet maken.
Tja ik vind er weinig verschil tussen zitten eerlijk gezegd.

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Wanneer je vriendin je deze foto via je werkmail stuurt met de tekst verrassing oOo :o !
Ik wil nu naar huis..

• Springbokkie
snefkens schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 00:44:

- elke auto kan je de deur open trekken en wegrijden. Bij deel 1 sloeg je eerst het ruitje in. Ik snap dat de auto's voornamelijk elektrisch zijn en daardoor makkelijk hackbaar. Maar iets van interactie dat je iets steelt is er niet meer.

- Wanneer je een misdaad begaat zijn er bij deel 1 omstanders die de politie bellen. Dit kan je voorkomen door ze te hacken /vermoorden etc. Ook dit is compleet verdwenen in deel 3.

- Reputatie is verdwenen. Nu heeft het geen enkele gevolgen als je burgers dood. In deel 1 kreeg je daardoor een slechte reputatie.

- Minder ingame filmpjes, dit is nu veel vervangen door 2 characters die tegenover elkaar staan en met elkaar praten. Zoals bij fallout of AC odyssey. Voor mij bederft dit ook deels het verhaal.

-Geluid is een stuk minder. Als ik deel 1 op de ps3 opstart en ik schiet met een geweer klinkt dit veel beter. Ook de dualshock geeft meer mee bij het schieten dan in deel 3.

-Smartphone integratie is verdwenen. In deel 1 had je een smartphone met veel features die je kon oproepen. Dit is in deel 3 compleet afwezig.

- In deel 1 kon je misdaden die in de omgeving gebeurde voorkomen. Je kon mensen redden etc. Dit mist ook in deel 3

Al met al kan ik niet aan dit deel wennen. Bij deel 2 was ik al teleurgesteld maar kwam ik er beter doorheen. Bij dit deel heb ik hetzelfde als met assassin's creed, het oorspronkelijke idee is verloren gegaan.
Zijn er ook nog punten die wèl goed zijn aan dit spel?

• Ghost babel
  • Niet online
Springbokkie schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:13:
[...]

Zijn er ook nog punten die wèl goed zijn aan dit spel?
De Graphics overall zijn wel goed. Maar verder zie ik het vooral een downgrade t.o.v. de oude watch dogs games.

Het is natuurlijk ook een verschil of je het eerste deel hebt gespeeld ja of nee. Want dan merk je veel dingen niet eens op die ik heb beschreven. Ik vergelijk het vooral met deel 1 en daar missen gewoon heel veel dingen in deze game.

• Springbokkie
snefkens schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:41:
[...]

De Graphics overall zijn wel goed. Maar verder zie ik het vooral een downgrade t.o.v. de oude watch dogs games.

Het is natuurlijk ook een verschil of je het eerste deel hebt gespeeld ja of nee. Want dan merk je veel dingen niet eens op die ik heb beschreven. Ik vergelijk het vooral met deel 1 en daar missen gewoon heel veel dingen in deze game.
Ik had een opsomming met 22 punten verwacht.

• Ghost babel
  • Niet online
Springbokkie schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:43:
[...]

Ik had een opsomming met 22 punten verwacht.
Helaas kan ik het niet mooier maken dan het is. Ik ben nu deel 1 weer aan het spelen en kom ik nog iets tegen wat ik mis in deel 3. Complete verduistering is ook verdwenen, was een zeer toffe feature in deel 1. Maar helaas ook dit is er niet meer. Meeste hacks zijn redelijk beperkt in deel 3. Meer over blackout hier:

https://www.reddit.com/r/..._a_feature_in_watch_dogs/

Er zijn heel veel mensen die klagen over het missen van de vele elementen uit deel 1.

[Voor 18% gewijzigd door Ghost babel op 03-11-2020 16:05]

• Springbokkie
snefkens schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:58:
[...]

Helaas kan ik het niet mooier maken dan het is. Ik ben nu deel 1 weer aan het spelen en kom ik nog iets tegen wat ik mis in deel 3. Complete verduistering is ook verdwenen, was een zeer toffe feature in deel 1. Maar helaas ook dit is er niet meer. Meeste hacks zijn redelijk beperkt in deel 3. Meer over blackout hier:

https://www.reddit.com/r/..._a_feature_in_watch_dogs/

Er zijn heel veel mensen die klagen over het missen van de vele elementen uit deel 1.
Nou, ik ben benieuwd. Ik ga deze game voor een prikkie kopen komend weekend :) Ik kan pas zelf oordelen als ik het gespeeld heb,

• Ghost babel
  • Niet online
Springbokkie schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 16:08:
[...]

Nou, ik ben benieuwd. Ik ga deze game voor een prikkie kopen komend weekend :) Ik kan pas zelf oordelen als ik het gespeeld heb,
Als je deel 1 nog niet gespeeld hebt raad ik je aan die ook te kopen. Je kan die al voor rond de 5 euro krijgen.

• Piet_Piraat7
Ik heb er nu een tijdje in zitten, maar het is gewoon geen goed spel. Deel 1 en 2 waren nog beter. Het idee is leuk dat je telkens een ander persoon bent met eigen krachten, maar de wereld is leeg en herhalend.

• Homeland
  • Niet online
Heb me ondertussen vele uren vermaakt, bijna alle buurten vrijgespeeld en nog zeker flink wat uren te gaan. Enige wat tegenvalt zijn de willekeurige crashes, elke paar uur loopt de game vast wat erg frustrerend is dus hopelijk komt daar nog een patch voor.

Verder een leuk spel, genoeg te doen, veel manieren om missies aan te pakken en het is uiteindelijk een sandbox game dus deels ook gewoon wat je er zelf van maakt. Verschillende personages vind ik juist gaaf gedaan, zitten genoeg unieke eigenschappen tussen dat het spelen met personage A of B echt wezenlijk verschil maakt qua speelstijl en mogelijkheden.

• Ghost babel
  • Niet online
Homeland schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 16:51:
Heb me ondertussen vele uren vermaakt, bijna alle buurten vrijgespeeld en nog zeker flink wat uren te gaan. Enige wat tegenvalt zijn de willekeurige crashes, elke paar uur loopt de game vast wat erg frustrerend is dus hopelijk komt daar nog een patch voor.

Verder een leuk spel, genoeg te doen, veel manieren om missies aan te pakken en het is uiteindelijk een sandbox game dus deels ook gewoon wat je er zelf van maakt. Verschillende personages vind ik juist gaaf gedaan, zitten genoeg unieke eigenschappen tussen dat het spelen met personage A of B echt wezenlijk verschil maakt qua speelstijl en mogelijkheden.
Je geeft aan dat er veel te doen is. Maar er zijn naast de rekrutering missies helemaal geen side missies. In de stad is er ook vrij weinig te doen. Het vrij spelen van de gebieden vergt ook niet veel tijd. Mis ik dan iets?

• Homeland
  • Niet online
snefkens schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 17:14:
[...]

Je geeft aan dat er veel te doen is. Maar er zijn naast de rekrutering missies helemaal geen side missies. In de stad is er ook vrij weinig te doen. Het vrij spelen van de gebieden vergt ook niet veel tijd. Mis ik dan iets?
Ja, na verloop van tijd speel je een reeks side missies vrij, ik heb er nu iets van 5 of 6 om te doen. Af en toe naar het DedSec HQ gaan kan helpen met het unlocken van de missies. In het missie overzicht worden ze vervolgens ook specifiek aangegeven als side missies.

• Ferio
Watch dogs legion source code gelekt..

Blijkbaar hebben vreemden toegang gekregen dmv ransomware.

ooops!

[Voor 36% gewijzigd door Ferio op 03-11-2020 17:35]

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Nu online
Ferio schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 17:34:
Watch dogs legion source code gelekt..

Blijkbaar hebben vreemden toegang gekregen dmv ransomware.

ooops!
https://www.kotaku.com.au...dogs-legions-source-code/

300mb aan code van ubisoft waar Legions code 'in zou kunnen zitten'

But if I offended you | Good | 'Cause I still don't give a f*ck
Hou eens op met die auto-analogieen mensen
AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

• Ferio
Catch22 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 17:35:
[...]

https://www.kotaku.com.au...dogs-legions-source-code/

300mb aan code van ubisoft waar Legions code 'in zou kunnen zitten'
560gb ongeveer op een private tracker. Jou link is van 2 weken terug.

https://www.dsogaming.com...-dogs-legion-leaked-560gb

[Voor 15% gewijzigd door Ferio op 03-11-2020 17:38]

• Catch22
  • Nu online
Ferio schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 17:37:
[...]

Ah oke, dat is wel een serieuze leak

AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

• Ferio
Catch22 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 17:38:
[...]

Ah oke, dat is wel een serieuze leak
Jup, heb even de eerste beste link bij mn post gedaan. Er staat idd iets van 560gb online.

edit: 4chan topic nu verwijderd met links.

[Voor 11% gewijzigd door Ferio op 03-11-2020 17:40]

• Oon
  • Registratie: juni 2019
  • Niet online
Ferio schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 17:37:
[...]

https://www.dsogaming.com...-dogs-legion-leaked-560gb
Ik neem aan dat dit inclusief assets is dan (in originele kwaliteit, of zelfs de bronbestanden?)

Dan kan ik me dat makkelijk voorstellen als je ziet dat het spel (inclusief HD texture pack) 'maar' zo'n 55GB is. Dan hoeven je assets niet eens zo heel veel groter te zijn om aan die 560 te komen

• Nol_NL
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 02:53
Piet_Piraat7 schreef op maandag 2 november 2020 @ 11:43:
Ik heb mijn pistool ge-upgrade dat die een silencer heeft, maar hij zit er niet op als ik mijn pistool equip. Hoe pas ik dit toe?
Ik vraag mij dit ook af... Al gelukt ?

[Voor 69% gewijzigd door Nol_NL op 03-11-2020 18:57]

• Homeland
  • Niet online
Nol_NL schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 18:40:
[...]

Ik vraag mij dit ook af... Al gelukt ?
Volgens mij is dit geen visueel iets, je gun is gewoon stil maar is verder niet anders qua uiterlijk.

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online

Donstil

Grab them by the 🐈.

snefkens schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:47:
Heb je toevallig deel 1 nog ergens liggen? Vergelijk daar maar eens het schieten met deel 3, veel realistischer in deel 1. Bij mij heb ik nog nooit iemand direct met een headshot kunnen doden.
Dan doe je echt iets niet goed hoor. Ik headshot zowel met het niet dodelijke stroom pistool als met de “spion” en zijn pistool met onderdrukker.

Het stroomwapen heeft daarin wel een kleinere range dus als ik al schietend door missies ga (wat ik liever niet doe) dan neem ik de spion mee.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Homeland schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 16:51:

Ja ik vermaak mij er ook wel mee tot nu toe, niet alles hoeft een 9 te zijn.
Ik kan hier prima van genieten als “popcorn tussendoor” en ik heb zelfs deel 1 en 2 gespeeld :)

• Piet_Piraat7
Het voelt alsof ik dingen over het hoofd zie in dit spel. Die verschillende rode plekken, wat kun je daar nu doen? Kun je ze vrij spelen? Soms vind ik er Tech maar dat was het ook wel. Wat is het hele nut om overal naar binnen te gaan?

En de meeste Tech die ik in de stad vind kan simpelweg opgepakt worden met een cargo drone. Dat kan toch niet de bedoeling zijn? Je roept gewoon een drone en vliegt met een slakkengang al die 'speciale plekken' af, het voelt enorm suf.

Krijg je een penalty als je 'guns blazing' door een gebied gaat? Eerste paar keer ging ik van camera tot camera om boobytraps te activeren, tot ik gezien werd. Dan wacht je gewoon om een hoekje en 1 voor 1 schiet je ze dood.. de noodzaak om het tactisch aan te pakken is gewoon weg.

Dit spel voelt echt als een lege huls tot nu toe waarbij ik het gevoel heb dat ik van alles over het hoofd zie, of er gewoon niet is.

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Oke :) gisteren even gespeeld en het speelde weer van ouds lekker weg.
Ik moet wel ontzettend wennen aan het besturen van de voertuigen , dit reageert toch wel heel gevoelig.
Ga me hier nog wel vele uren mee vermaken :)

• Melantrix
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 16-09 21:27
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 07:07:
Het voelt alsof ik dingen over het hoofd zie in dit spel. Die verschillende rode plekken, wat kun je daar nu doen? Kun je ze vrij spelen? Soms vind ik er Tech maar dat was het ook wel. Wat is het hele nut om overal naar binnen te gaan?

En de meeste Tech die ik in de stad vind kan simpelweg opgepakt worden met een cargo drone. Dat kan toch niet de bedoeling zijn? Je roept gewoon een drone en vliegt met een slakkengang al die 'speciale plekken' af, het voelt enorm suf.

Krijg je een penalty als je 'guns blazing' door een gebied gaat? Eerste paar keer ging ik van camera tot camera om boobytraps te activeren, tot ik gezien werd. Dan wacht je gewoon om een hoekje en 1 voor 1 schiet je ze dood.. de noodzaak om het tactisch aan te pakken is gewoon weg.

Dit spel voelt echt als een lege huls tot nu toe waarbij ik het gevoel heb dat ik van alles over het hoofd zie, of er gewoon niet is.
Die rode plekken zijn plekken waar missies zich afspelen. ik zou ze zeker niet op eigen houdje langs gaan!

Ik wist niet dat je Tech kan pakken met een cargo drone tbh, wel met een spiderbot. Ik doe gewoon (recruitment) missies en dan kom je vanzelf langs rode plekken en tech points.

Je krijgt idd een penalty als je guns blazing gaat.... namelijk dat je het spel minder leuk maakt voor jezelf :) Het is een sandbox game == je moet zelf bepalen hoe je dingen aanpakt en voor jezelf leuk maakt. Het spel neemt je niet aan je hand mee. Als jij tactisch wilt spelen moet je dat lekker doen. Als je dat niet wilt, dan doe je dat niet.

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

• NLxAROSA
  • Registratie: december 2005
  • Niet online
Dat kan toch niet de bedoeling zijn? Je roept gewoon een drone en vliegt met een slakkengang al die 'speciale plekken' af, het voelt enorm suf.
Waarom niet? Je kan het gewoon aanpakken zoals je zelf wil. Als jij dat suf vindt dan doe je dat toch gewoon niet?

Het mooie aan deze game is juist dat het je niet straft voor wat dan ook, je kan spelen zoals je wil. Stealth: prima. Guns-blazing: ook prima. Drones hacken en die tegen de NPC's opzetten en een gebied laten clearen: ook prima. Combinaties: ook prima.

En als het te makkelijk is zet je de difficulty wat hoger.
Melantrix schreef op woensdag 4 november 2020 @ 08:50:
Als jij tactisch wilt spelen moet je dat lekker doen. Als je dat niet wilt, dan doe je dat niet.
Dit dus. Het is een sandbox, het is juist fijn dat je kan doen wat je zelf wil ipv dat je verplicht wordt op één manier te spelen.

[Voor 20% gewijzigd door NLxAROSA op 04-11-2020 08:53]

• Martinspire
Je roept gewoon een drone en vliegt met een slakkengang al die 'speciale plekken' af, het voelt enorm suf.
Je kunt met een drone niet de benodigde deuren openen, collectibles pakken en missiedoelen behalen, dus nee dat lukt niet (meer). En hoewel de spiderbot dat wel kan, is deze ook niet altijd mogelijk door hoe de mensen en robots op elkaar letten.

Drones helpen wel om bepaalde dingen te hacken of te gaan schieten, maar niet om objectives te voltooien.

• Piet_Piraat7
@Martinspire ik had het er wat onhandig neer gezet. Ik bedoel niet dat de cargo drone dingen op pakt, ik bedoel dat het bijna aanvoelt als een cheat als je op je vliegend tapijt langs dit soort plekken gaat. Wellicht dat ze anders niet opgepakt hadden kunnen worden hoor maar het voelt zo niet-actief om op een slakkengang naar dit soort dingen te vliegen, afstappen en verder vliegen.

• robster19
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 14-09 08:57
Ben ik de enige die ervaar dat watch dogs op de ps4 te helder is?
Ik heb op mijn tv en spel de brightness al erg laag ingesteld, maar ik vind het spel te helder wanneer het avond is.

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Daar ligt vaak wat meer “loot” of er spelen missies af.
Ze zijn overigens rood omdat je daar bepaalde kleding aan moet hebben.

Dus op een rode bouwplaats kun je wel met een gerecruteerde bouwvakker naar binnen maar bijvoorbeeld niet met een “barkeeper”

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Overigens kwam er hier eerder voorbij dat de game geen Side missions heeft. Maar volgens mij is dat niet juist.

Als ik nu naar mijn missies menu ga zie ik daar drie categoriseren “hoofdmissies” - “optionele missies” - “rekruteringsmissies”.

• Tim_bots
robster19 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 10:53:
Ben ik de enige die ervaar dat watch dogs op de ps4 te helder is?
Ik heb op mijn tv en spel de brightness al erg laag ingesteld, maar ik vind het spel te helder wanneer het avond is.
Ik heb net het tegenovergestelde van jou. Bij mij was hij te donker (originele PS4).

In het pauze menu (options toets) -> weergave kun je de gamma wat naar beneden bij stellen en dan is hij waarschijnlijk wat beter. De ander 2 sliders kunnen ook helpen.

• Koning-Admiraal
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 02-08 13:51

Koning-Admiraal

De commandant!

Watch dog ook zojuist gehaald voor de Xbox Series X voor €36 euro. Prima prijs voor dit spel.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

• Melantrix
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 16-09 21:27
Koning-Admiraal schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 08:03:
Watch dog ook zojuist gehaald voor de Xbox Series X voor €36 euro. Prima prijs voor dit spel.
Waar heb je het gehaald als ik vragen mag?

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

• Koning-Admiraal
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 02-08 13:51

Koning-Admiraal

De commandant!

Melantrix schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 08:03:
[...]

Waar heb je het gehaald als ik vragen mag?
G2A.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Ik ben nu al 2 uurtjes aan het zoeken naar een leuke vrouwelijke personage met een beetje goede skills, maar wat is dat een opdracht zegt :P. Kan maar geen goede vinden

• Springbokkie
G_Dragon schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 08:17:
Ik ben nu al 2 uurtjes aan het zoeken naar een leuke vrouwelijke personage met een beetje goede skills, maar wat is dat een opdracht zegt :P. Kan maar geen goede vinden
een vrouw en skills? _O- :+

Ik denk deze game morgen in huis te hebben, dus dan kan ik ook op "jacht" :)

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Springbokkie schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:27:
[...]

een vrouw en skills? _O- :+

Ik denk deze game morgen in huis te hebben, dus dan kan ik ook op "jacht" :)
Nou om heel eerlijk te zijn, zei ik het ook al tegen mijn vriendin.
Maar het valt mij op dat de mannen in de game vaker meer skills of dingen hebben dan de vrouwen die ik gescand heb, ik vind dat jammer :X !

• Springbokkie
G_Dragon schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:36:
[...]

Nou om heel eerlijk te zijn, zei ik het ook al tegen mijn vriendin.
Maar het valt mij op dat de mannen in de game vaker meer skills of dingen hebben dan de vrouwen die ik gescand heb, ik vind dat jammer :X !
Zijn die personages niet random generated? Dan heb je misschien gewoon pech.

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Springbokkie schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:42:
[...]

Geen idee, misschien weet iemand anders dit te beantwoorden :)

• Nol_NL
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 02:53
Ja, gaat volgens mij via bepaalde algoritmes. Hierdoor passen personage en stem soms niet bij elkaar.

https://www.essentiallysp...ong-ubisoft-esports-news/

• jori040
Springbokkie schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:42:
[...]

Volgens mij is dat een random systeem maar 100% weet ik dat natuurlijk niet.Misschien als je op het web even diep gaat graven dat je er achter komt.

@Nol_NL
Zag jou bericht pas toe ik deze posten.

[Voor 7% gewijzigd door jori040 op 06-11-2020 12:27]

• Maditude
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 11-05 13:57
Weet iemand waar je een videogameontwikkelaar kan vinden?
Is mij maar enkel om de trophies te doen.

Ik heb nu 20 agenten met elk een andere job maar toch wordt de trophy niet unlocked. Weet iemand aan wat dit kan liggen?

• Martinspire
Maditude schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 00:56:

Ik heb nu 20 agenten met elk een andere job maar toch wordt de trophy niet unlocked. Weet iemand aan wat dit kan liggen?
Ik heb er zelf 1 gevonden in een disco met dubsteb. Er liepen meer ontwikkelaar-mensen rond, meestal hangen ze wel in dezelfde wijk rondt. Als je bv een UX designer, Webdeveloper of cybersecurity specialist, dan zit er een kans in dat je een game dev ook wel tegen komt.

[Voor 12% gewijzigd door Martinspire op 07-11-2020 02:20]

• jori040

• Martinspire
Ik zag het ja, maar ik heb weer geen update voorbij zien komen en kan ook niks downloaden. Doen ze dit server-side of zo?

• jori040
Martinspire schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 16:40:
[...]

Ik zag het ja, maar ik heb weer geen update voorbij zien komen en kan ook niks downloaden. Doen ze dit server-side of zo?
Toen ik gisteren m'n PS4 aandeed begon hij de update meteen binnen te halen.En staat er in jou systeem geen 1.05 ?

[Voor 5% gewijzigd door jori040 op 07-11-2020 17:13]

• Springbokkie
2 spellekes ingeleverd en ik had nog een waardebon van €15.- dus uiteindelijk maar €13,98 betaald bij Gamemania. Alleen in staat geweest om de eerste missie te spelen...

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Maditude schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 00:56:

Ik moest er 22, dus nam even aan dat ze niet allemaal mee tellen ofz.

Video game ontwikkelaar is random.

Trophy’s zijn wel enorm bugged trouwens.
Heb al meermaals dingen 2x moeten doen.

Niet zo erg met 5 takedowns etc maar minder fijn met de missie trophy’s of zaken waar je echt de map voor rond moet.

• Homeland
  • Niet online
https://twitter.com/tomwa.../1325377715650895873?s=20

Screenshots van voor en na de Series X patch.

• jori040
Toen ik net weer lekker stealth bezig was realiseerde ik me dat we deze generatie geen Splinter Cell hebben gehad. :(

• Martinspire
Donstil schreef op zondag 8 november 2020 @ 10:39:
[...]

Trophy’s zijn wel enorm bugged trouwens.
Heb al meermaals dingen 2x moeten doen.

Niet zo erg met 5 takedowns etc maar minder fijn met de missie trophy’s of zaken waar je echt de map voor rond moet.
Van wat ik lees zul je sowieso wel even moeten wachten op een fix, tenzij je veel tijd wilt verspillen. Want het bier drinken, de paste-ups en het darten schijnt alleen te kunnen in 1 sessie zonder fast travel, zonder te wisselen van persoon en zonder dus je game opnieuw op te starten. 1 crash is ook al voldoende.

Dus die laat ik nog even zitten. En op zich klopt het volgens mij wel. Ik heb al meerdere paste-ups gedaan, maar als ik er nu weer langs rij, zie ik niets meer zitten.

Ik hoop alleen dat degene die ik heb gedaan nog wel ergens opgeslagen zijn, want als ik ook die opnieuw moet doen, dan heb ik echt al veel tijd verspilt :(

1.0.5 zorgt al wel voor een aantal achievements, maar er zijn er nog een paar die nog niet werken.

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Martinspire schreef op zondag 8 november 2020 @ 11:36:
[...]

Van wat ik lees zul je sowieso wel even moeten wachten op een fix, tenzij je veel tijd wilt verspillen. Want het bier drinken, de paste-ups en het darten schijnt alleen te kunnen in 1 sessie zonder fast travel, zonder te wisselen van persoon en zonder dus je game opnieuw op te starten. 1 crash is ook al voldoende.

Dus die laat ik nog even zitten. En op zich klopt het volgens mij wel. Ik heb al meerdere paste-ups gedaan, maar als ik er nu weer langs rij, zie ik niets meer zitten.

Ik hoop alleen dat degene die ik heb gedaan nog wel ergens opgeslagen zijn, want als ik ook die opnieuw moet doen, dan heb ik echt al veel tijd verspilt :(

1.0.5 zorgt al wel voor een aantal achievements, maar er zijn er nog een paar die nog niet werken.
Ja ik speel maar gewoon door, heb de platinum al opgegeven door de bugs.
Zo kreeg ik de darten trophy wel maar de drink Trophy niet 8)7

• Martinspire
Donstil schreef op zondag 8 november 2020 @ 11:45:
[...]

Ja ik speel maar gewoon door, heb de platinum al opgegeven door de bugs.
Zo kreeg ik de darten trophy wel maar de drink Trophy niet 8)7
Van wat ik zie is het niet zo heel veel werk als straks fast-travel wel werkt, maar nu heb ik er inderdaad geen zin in. Wellicht speel ik hem straks op de XSX nog een keertje om te zien hoe het er dan uitziet. Dan kan ik dit nog wel even meepakken

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Martinspire schreef op zondag 8 november 2020 @ 12:24:
[...]

Van wat ik zie is het niet zo heel veel werk als straks fast-travel wel werkt, maar nu heb ik er inderdaad geen zin in. Wellicht speel ik hem straks op de XSX nog een keertje om te zien hoe het er dan uitziet. Dan kan ik dit nog wel even meepakken
Ik heb hem overigens gedaan met gast travel (in meerdere game sessies), alleen dat ging dus maar deels goed want het drinken heb ik dus niet gekregen.

• Martinspire
Donstil schreef op zondag 8 november 2020 @ 12:39:
[...]

Ik heb hem overigens gedaan met gast travel (in meerdere game sessies), alleen dat ging dus maar deels goed want het drinken heb ik dus niet gekregen.
Mja ik ga het nu niet meer proberen ivm tijdsverspilling.

Wel als straks multiplayer uit is en de patch er dus is. Want dronken achter invaders aanzitten lijkt me ook wel grappig

• AntiChrist7
Nog altijd quit to main menu dat niet deftig werkt en nu bugt ie ook soms al bij switchen van operator.. Nog maar eens alt-f4 moeten doen en maar hopen dat de save niet corrupt is.

Zal wel eens terugkomen binnen een maand of 2...

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Wat een heerlijke game om er even bij te pakken!
Weet niet hoe groot de storyline is maar ben volgens mij nu bij de 8ste missie, veel tijd gestoken in recruiten van mensen. Waar ik toch wel een klein minpuntje heb gevonden, had meer variatie verwacht in skills.
Kom nu al geen nieuwe skills meer tegen bij de random mensen op straat en dat vind ik wel erg jammer.

• Springbokkie
GIsteravond niet héél ver gekomen tot de eerste freeze en toen was ik er gezien het late tijdstip ook wel gelijk klaar mee. Vanavond speel ik waarschijnlijk wel wat anders, dus ga ik van de week op de XSX wel aan de slag met Watch Dogs: Legion.

• Erapaz
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 15-09 09:31
Wat is het hier rustig voor zo’n grote game release. Op marktplaats zag ik de game ook al voor 35 euro langskomen, valt het spel erg tegen?

• jori040
Erapaz schreef op maandag 9 november 2020 @ 20:04:
Wat is het hier rustig voor zo’n grote game release. Op marktplaats zag ik de game ook al voor 35 euro langskomen, valt het spel erg tegen?
Dat terwijl het echt een leuk spel is. :)

• ArthurMorgan
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Als het gaat om de PC versie, die zat als bonus bij bepaalde Nvidia kaarten geloof ik. Dus die zijn voor een deel gegaan naar mensen die helemaal niet geïnteresseerd zijn in dit spel.

I got a bad feeling about this.

• schumi1986
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 00:17
Erapaz schreef op maandag 9 november 2020 @ 20:04:
Let op met pc keys, deze game zat inbegrepen bij nieuwe 30XX videokaarten. De key is alleen te gebruiken als er in de pc waar je de key wilt gebruiken een 30XX kaart zit.

PC : Ryzen 7 5800x / RTX 3080 / 32 GB DDR4 @ 3600

• Erapaz
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 15-09 09:31
ArthurMorgan schreef op maandag 9 november 2020 @ 20:52:
Als het gaat om de PC versie, die zat als bonus bij bepaalde Nvidia kaarten geloof ik. Dus die zijn voor een deel gegaan naar mensen die helemaal niet geïnteresseerd zijn in dit spel.
Was een fysieke PS4 versie, alleen ophalen. Leek wel legit dus.

• shoombak
  • Registratie: september 2008
  • Niet online
Hoofdverhaal alweer uitgespeeld, al met al een matige game. Het mist vooral de humor van eerdere delen, verder is het verhaal ook totaal niet boeiend mede door al die operators. Kan ook niet echt de energie vinden om de side-missies nog te gaan doen voor nog meer ETO :')

• Homeland
  • Niet online
Overgestapt van One S naar Series X, game ziet er een stuk beter uit en ook geen crashes meer gehad! Laadtijden zijn ook zeer kort.

• Catch22
  • Nu online
Ik ben vast niet de enige die niet had gezien dat je het HD Textures pack los moest installeren op pc toch?

toch?

Vond de auto's er al zo crappy uit zien. Nog even 16Gb binnen hengelen

Edit: beter zo.

Ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik kom er niet in. Het grijpt me niet ofzo.

[Voor 45% gewijzigd door Catch22 op 10-11-2020 21:18]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee