Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
Montu schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:24:
[...]

Dank! Als ik ze even naast elkaar vergelijk (https://tweakers.net/pricewatch/compare/1593094;1569422/), zie ik echter dat er toch wat verschillen zijn: Mi: 4 ms, 300 ms, geen HDR, Iiyama: 1ms, 400 nits, wel HDR.

Exact hetzelfde scherm gebruiken ze dus niet, toch?
Geen HDR.... Klopt want de Xiaomi heeft daarom geen Freesync Pro.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-06 17:11
HDMI gaat tot 100 Hz, je hebt DP nodig voor 144 Hz. Vanavond komt de nieuwe kabel binnen, kijken of dat goed gaat.
Thrawni schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 07:54:
Vraagje, ik ben erg geïnterreseerd in deze monitor maar ik vroeg mij dus af of de nadelen van een VA paneel duidelijk te merken zijn en dat als je echt waarde hecht aan de voordelen van een IPS scherm je beter voor de ips variant van dit scherm kan gaan?
Ik snap het fangedrag rondom IPS eigenlijk niet zo goed. :? Ik ben van TN >>> IPS >>> VA gegaan en IPS/VA hebben voordelen. Wat ik erg fijn vind, is een goed contrast en daar komt IPS bij lange na niet aan. IPS-glow erbovenop en je hebt nooit echt mooi zwart in beeld. Kijkhoeken zijn in de praktijk niet zo belangrijk. Ik zit toch altijd recht voor mijn scherm en door de kromming blijft e.e.a. wel beperkt. Wel zie je langs de randen links/rechts het wat donkerder worden, dat zou een verbeterpunt kunnen zijn.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bennnie
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-06 03:41
Ik heb de 3466 nu enkele dagen in bezit gehad, maar ik heb besloten hem te retourneren.

Ten eerste is de VA smearing heel duidelijk aanwezig. Ik heb geprobeerd met de overdrive te minimaliseren, maar dit heeft niet tot een goed genoeg resultaat geleid dat ik er tevreden over ben. Bij gebruik van de Ghosting Test van Blurbusters heb ik met mijn huidige monitor zo'n 0 tot een half zichtbare extra ufo's, met de 3466 heb ik op z'n best 1,5 duidelijk zichtbare ghosts in beeld (gefotografeerd met vaste sluitertijd). Dat is op 60 Hz, bij 144 is dit nog erger. De 144 Hz is zeker leuk en goed te merken, maar de zichtbare extra waas over het scherm verpest voor mij het 144 Hz effect.

De grote dealbreaker voor mij is dat de minimimale helderheid heel hoog is. Mijn huidige monitor doet 16 cd/m2, de 3466 doet 88 cd/m2 en dat merk je. Ik zet zelf de brightness op de monitor lager afhankelijk van het omgevingslicht (dus vooral 's avonds heel laag) en de 3466 is niet comfortabel voor mij om naar te kijken. Ik heb wat gedaan aan de verlichting in de kamer en dat helpt, maar het is voor mij niet goed genoeg. Vooral met het idee dat ik deze monitor nog jaren wil gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kacang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-06 20:23
@Bennnie Welke monitor heb je op het oog? Ik ben naar de LG aan het kijken (34GN850). Ik ga deze ook retourneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennnie
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-06 03:41
Die heb ik ook goed bekeken maar ik blijf even geduldig tot er weer nieuwe monitoren uitkomen. Ik kom erachter dat mijn huidige monitor eigenlijk best wel goed is (voor mijn specifieke eisen). Ik ben best bereid om wat meer uit te geven, dus die LG is inderdaad een goede kandidaat, maar ik kijk het eerst even aan.

(Mijn huidige monitor is een Samsung U28E590DS die ik al een paar jaar heb)

[ Voor 7% gewijzigd door Bennnie op 08-09-2020 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Bennnie schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 16:01:
Ik heb de 3466 nu enkele dagen in bezit gehad, maar ik heb besloten hem te retourneren.

Ten eerste is de VA smearing heel duidelijk aanwezig. Ik heb geprobeerd met de overdrive te minimaliseren, maar dit heeft niet tot een goed genoeg resultaat geleid dat ik er tevreden over ben. Bij gebruik van de Ghosting Test van Blurbusters heb ik met mijn huidige monitor zo'n 0 tot een half zichtbare extra ufo's, met de 3466 heb ik op z'n best 1,5 duidelijk zichtbare ghosts in beeld (gefotografeerd met vaste sluitertijd). Dat is op 60 Hz, bij 144 is dit nog erger. De 144 Hz is zeker leuk en goed te merken, maar de zichtbare extra waas over het scherm verpest voor mij het 144 Hz effect.

De grote dealbreaker voor mij is dat de minimimale helderheid heel hoog is. Mijn huidige monitor doet 16 cd/m2, de 3466 doet 88 cd/m2 en dat merk je. Ik zet zelf de brightness op de monitor lager afhankelijk van het omgevingslicht (dus vooral 's avonds heel laag) en de 3466 is niet comfortabel voor mij om naar te kijken. Ik heb wat gedaan aan de verlichting in de kamer en dat helpt, maar het is voor mij niet goed genoeg. Vooral met het idee dat ik deze monitor nog jaren wil gaan gebruiken.
Je hebt toch meerdere gebruikersmodi?? Ik heb een dag en een nacht stand gemaakt.

Ik heb de term VA smearing vaker gezien. Maar ik zie het niet althans ik weet niet waar ik op moet letten. Ik kom van een TN scherm af.
Misschien maar goed ook dat ik het niet zie.
Dat is met alles zo..... Als je ergens op let en irriteert blijf je het zien.

Wel heb ik een colorimeter kunnen lenen content "popt" meer van het scherm.

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon

Welk scherm heb je nu dan? 16 is wel heel laag.

Het valt me op hoever mensen gaan om dit soort fouten te vinden. Ik ga echt niet met een camera kijken hoeveel ufo's ik dubbel kan zien. Kijk als je er echt last van hebt, dan fair game. Maar de smearing valt mij minder op dan bv IPS-glow, wat ik echt een verschrikking vindt. Ieder zijn ding. :)

@wackidth Ik heb er ook naar moeten zoeken en ben voor mezelf tot de conclusie gekomen dat ik er wel mee kan leven. Makkelijkste voorbeeld is een zwart venster over een lichte achtergrond met je muis snel over het scherm bewegen, dan zie je een klein beetje trailing.

[ Voor 7% gewijzigd door Señor Sjon op 08-09-2020 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arutten
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:12
Scherm vandaag ontvangen van Azerty en het scherm was reeds voorzien van de nieuwe firmware.

=Specs=

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petaurus
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 14-05 21:19
Hoe zijn de ervaringen met betrekking tot g-sync?

Je leest wisselende verhalen echter veel ervaringen zijn met oude firmware.
Zijn er mensen met nieuwe firmware die geen problemen ervaren met G-sync?
Met de nieuwe 3000 kaarten in het verschiet lijkt mij dit een uitermate geschikte upgrade indien G-sync geen problemen geeft.

Kitguru heeft de monitor getest en zijn er erg over te spreken:

https://youtu.be/R8YHtz-8nN8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-06 18:26
Voor degenen die nu deze monitor aanschaffen, wat is de reden dat jullie niet voor de Xiaomi Gaming monitor gaan? Deze schijnt exact hetzelfde paneel te hebben en heeft naar mijn mening een iets mooier design. Daarnaast is deze al voor 410 euro aan te schaffen.

Het enige wat ontbreekt is een USB hub, maar dat zou ik toch niet gebruiken.

PC Specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wackidth
Montu schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 18:50:
Voor degenen die nu deze monitor aanschaffen, wat is de reden dat jullie niet voor de Xiaomi Gaming monitor gaan? Deze schijnt exact hetzelfde paneel te hebben en heeft naar mijn mening een iets mooier design. Daarnaast is deze al voor 410 euro aan te schaffen.

Het enige wat ontbreekt is een USB hub, maar dat zou ik toch niet gebruiken.
Zucht.... Lees ff een paar berichtjes terug.....

Geen usb hub wat voor mij een voorwaarde was dat dit wel aanwezig moest zijn.

Geen HDR.... Geen Freesync Premium Pro.

Geen aanspreekpunt voor Garantie.

[ Voor 5% gewijzigd door wackidth op 08-09-2020 19:02 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:53
Zojuist ook het scherm bij bol.com besteld wordt morgen geleverd. Is de doos geseald of kan je nu niet meer controleren of ze ooit uitgeleverd zijn geweest door de firmware update waar de er geen seal meer op zit.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arutten
Bij mij was de doos van Azerty niet gesealed.

=Specs=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrawni
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22-06 09:40
Na een paar nachtjes erover te hebben geslapen ben ik ook overgegaan tot aanschaf bij Azerty, waarbij ik ook net als iemand anders hier even de opmerking bij heb gezet met de vraag of het wel voorzien is van de laatste firmware up-date.

Can't wait!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrawni
Ik upgrade hiervan: https://www.philips.nl/c-...nitor-met-smartimage-lite
Lijkt mij een wereld van verschil hoop ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arutten
Ik kreeg pas een antwoord van Azerty op mijn vraag, nadat de bestelling reeds de deur uit was:
U geeft in uw orderopmerking aan of de monitor voorzien is van de laatste firmware.
Helaas kunnen we dat momenteel niet aangeven, mede omdat de monitor al verzonden is.
Indien de monitor dezelfde problemen heeft, kan dit nog opgelost worden middels een service aanvraag.

Gelukkig was mijn scherm voorzien van de nieuwe firmware.

=Specs=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrawni
Ik heb net antwoord gekregen waarop eigenlijk gezegd is dat het niet gecheckt kan worden gezien zij het van meerdere leveranciers ontvangen, maar dat ik het wel mag retourneren als het inderdaad de verouderde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMT
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:35

Heb je bij het maken van de foto's wel een speciale opstelling gebruikt?
Je kan namelijk niet zomaar motion captures maken uit de losse pols, dan zijn de foto's onbruikbaar en misleidend.
Zie ook: YouTube: Motion on TVs: Motion Blur Pictures (1/5) - Rtings.com
Je moet echt een UFO met de ogen volgen om daar een conclusie uit te trekken.
De meeste ghosting die je op 60Hz ziet wordt ook door 'sample en hold' veroorzaakt. De meeste pixel responstijden zitten in de orde van 3-15ms tegenwoordig, ruim onder de tijd van 1 beeld uit 60Hz = 16.67ms.
Met welk scherm vergelijk je trouwens? Ik ben daar best benieuwd naar.

De minimale helderheid is inderdaad 'hoog', het is eventueel omlaag te brengen door de RGB waarden terug te schroeven. Alleen gaat dat wel ten koste van het contrast en een beetje kleurbereik.
Maar ieder zijn ding natuurlijk, ik kan mij goed voorstellen dat 'black smear' een groot breekpunt is.
Voor diegene die zich afvragen hoe dat eruit ziet; bij de UFO ghosting test van Blurbusters is er een zwarte veeg/spoor te zien van de omlijning. Vooral met de UFO op een donkere achtergrond is dat zichtbaar.
Met een snelheid van 480pixels/sec is dat makkelijker te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrawni
Welke instellingen van deze monitor hebben jullie niet op default gelaten en aangepast?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arutten
Petaurus schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 18:49:

Met de nieuwe 3000 kaarten in het verschiet lijkt mij dit een uitermate geschikte upgrade indien G-sync geen problemen geeft.

Nog niet echt de kans gehad om uitgebreid te testen. Battlefield V, Fortnite en Forza Horizon 4 zagen er goed uit: geen rare dingen m.b.t. G-Sync gezien.

=Specs=

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
Petaurus schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 18:49:

De problemen waren met Ati en Nvidia kaarten. Dus met Freesync of G-sync. Het waren random witte frames/schichten. Heb de mijne omgeruild voor de een nieuwe met de nieuwe firmware en heb even Valley, Heaven en Planet Coaster geprobeerd ermee. Geen issues. In het OSD zie je de frequentie ten tijde van het openen van het OSD en die is aangepast naar de FPS. Je ziet dan telkens een ander getal. Heb 1x gekke effecten gehad in een laadscherm, maar dat was met Cities Skylines die een heel andere resolutie deed dan ik aangaf. Op de goede resolutie had ik dat niet. Wel een ander issue met de UI van dat spel, maar wellicht is mijn save uit 2016 die ik opende daar de oorzaak van. :+
Morpheusk schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 20:20:
Zojuist ook het scherm bij bol.com besteld wordt morgen geleverd. Is de doos geseald of kan je nu niet meer controleren of ze ooit uitgeleverd zijn geweest door de firmware update waar de er geen seal meer op zit.
De doos heeft standaard geen seal en ook geen indicatie of ze een update gehad hebben. Je moet hem aanzetten en dan zie je het gelijk.
Thrawni schreef op woensdag 9 september 2020 @ 06:33:
Welke instellingen van deze monitor hebben jullie niet op default gelaten en aangepast?
Elders op internet gespot:
BRIGHTNESS at least 11, you can increase it as much as you want
CONTRAST = 50
COLOR SETTINGS -> COLOR TEMP. = USER and
USER PRESET: RED = 98, GREEN = 96, BLUE = 84

OD op -2 conform de HWI-review. Weet nog niet zo goed wat ik daarmee moet eerlijk gezegd.

--- Update op het kabelfront de KabelDirekt VESA 3m kabel werkt perfect (en je kan er een boot mee vastleggen... :X). Hij is een stuk dikker dan de fabriekskabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Ik heb met de colorimeter twee profielen gemaakt 1 voor overdag met 75 procent brightness
En de ander voor savonds met 45%.

Ik heb overdrive op +1 staan. Aangezien de handleiding weergeeft hoe hoger de setting de beter de respons tijden.

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aramiss
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-06 21:22
Ik lees hier al een tijdje mee en heb besloten om de monitor te gaan kopen.

Ik zie dat er zowel bij Azerty en Coolblue voorraad beschikbaar is (slechts beperkt). Heeft iemand ervaringen met de aanschaf bij Coolblue waarbij de juiste firmware is geïnstalleerd?

Want ik zit er persoonlijk niet op te wachten om met een nieuwe monitor af te reizen naar Hoofddorp dat maakt de monitor een stuk duurder vanwege reistijd etc.

Voorkeur gaat uit naar Coolblue zijn over het algemeen gemakkelijk met terugsturen indien het product niet voldoet aan de verwachtingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Iiyama kan ook de boel fixen. Je krijgt dan een UPS verzendlabel. Duurt wel langer dan 1-op-1. Maar in principe kan je ervan uitgaan dat je een nieuwe krijgt als je nu bij een winkel bestelt.

Overigens, voor instellen overdrive:
https://testufo.com/ghosting
Maak het fullscreen en in de cyaan balk kan je heel goed zien wat overdrive wel en niet doet. Heb hem nu op 0 gezet. Bij +2 heb je een hele waas achter de ufo zitten. Bij 'Uit' is die waas donker en zo kan je de boel instellen naar wens. Ik vind de -2 die HWI opschreef nou niet de beste op het oog.

[ Voor 3% gewijzigd door Señor Sjon op 09-09-2020 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arutten
Ik heb FreeSync en HDR aangezet, maar in de beeldscherm instellingen staat sdr. Ik meen gelezen te hebben dat ze niet beide geactiveerd kunnen worden. Klopt dat?

=Specs=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat klopt niet.

Je moet HDR activeren in het scherm EN in Windows. Als één van beide aanstaat doet ie het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arutten
Señor Sjon schreef op woensdag 9 september 2020 @ 10:56:
Dat klopt niet.

Je moet HDR activeren in het scherm EN in Windows. Als één van beide aanstaat doet ie het niet.
Dan werd alles toch voorzien van een grijze waas? Kleuren zijn nu erg flets.

[ Voor 4% gewijzigd door arutten op 09-09-2020 11:18 ]

=Specs=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Echt mooi vind ik het niet nee, dus ik heb die weer uitgezet. Erger vind ik dat je controle over de helderheid verliest, waardoor het scherm echt veel te fel is 's avonds. Als een browser, Word oid fullscreen opent, is het een witte bak licht waar je U tegen zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arutten
Señor Sjon schreef op woensdag 9 september 2020 @ 11:17:
Echt mooi vind ik het niet nee, dus ik heb die weer uitgezet. Erger vind ik dat je controle over de helderheid verliest, waardoor het scherm echt veel te fel is 's avonds. Als een browser, Word oid fullscreen opent, is het een witte bak licht waar je U tegen zegt.
Is meer een grijze balk licht :-)

=Specs=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
miicker schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 16:35:
Zojuist bij Iiyama geweest, goed geholpen en was snel gebeurt. Flikkering is tot nu toe weg gebleven!
Kreeg zelfs nog een presentje voor het ongemak:
[Afbeelding]

Erg aardig :)

Voor mensen die nog geen GPU hebben waarmee ze kunnen testen of ze de problemen nog hebben (en dus de oude firmware). Met de oude firmware ziet het er zo uit als je het scherm aan zet:
[Afbeelding]

Met de nieuwe firmware:
[Afbeelding]

Je ziet het ook in het OSD onder "Overig", dit is wat er eerst stond:
[Afbeelding]

Dit is wat er nu staat:
[Afbeelding]
Hoe zet je het scherm eigenlijk aan of uit? Ik krijg zonder input een checksum loop en als ik het scherm input geef en de stekker in het stopcontact steek heb ik gelijk beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-06 10:37

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Sowieso moet je weg blijven van HDR in IPS monitors zonder FALD backlight. Je probeert een groter contrast in dezelfde 1000:1 3000:1 te prakken, dat gaat er nooit mooi uit zien. :P

HDR content is berekend op een scherm die 1000 tot 4000 nits kan weergeven. Als je het backlight in een IPS monitor zo fel zet dat dergelijke lichtopbrengsten worden gehaald krijg je het beeld nooit meer zwart. Zwart is dan vervolgens een hele lelijke grijstint geworden. :+

Edit: Meer koffie nodig, het is een VA paneel. Punt blijft staan though, zonder FALD backlight is de HDR ervaring verre van optimaal. Je mist contrast!

[ Voor 16% gewijzigd door Blaat op 09-09-2020 13:25 ]

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Morpheusk schreef op woensdag 9 september 2020 @ 12:58:
[...]

Hoe zet je het scherm eigenlijk aan of uit? Ik krijg zonder input een checksum loop en als ik het scherm input geef en de stekker in het stopcontact steek heb ik gelijk beeld.
Menuknop/pookje ingedrukt houden tot het scherm uitgaat. Kostte mij ook even om daar achter te komen :+

Maar het scherm gaat vanzelf in Standby (verbruik 1Wh) als er geen input is. Ik laat het scherm dus gewoon op standby gaan.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
Notna schreef op woensdag 9 september 2020 @ 13:07:
[...]

Menuknop/pookje ingedrukt houden tot het scherm uitgaat. Kostte mij ook even om daar achter te komen :+

Maar het scherm gaat vanzelf in Standby (verbruik 1Wh) als er geen input is. Ik laat het scherm dus gewoon op standby gaan.
_/-\o_ Snap hem. Freesync Pro dus via Bol.com ook de nieuwe firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Blaat schreef op woensdag 9 september 2020 @ 13:04:
Sowieso moet je weg blijven van HDR in IPS monitors zonder FALD backlight. Je probeert een groter contrast in dezelfde 1000:1 te prakken, dat gaat er nooit mooi uit zien. :P

HDR content is berekend op een scherm die 1000 tot 4000 nits kan weergeven. Als je het backlight in een IPS monitor zo fel zet dat dergelijke lichtopbrengsten worden gehaald krijg je het beeld nooit meer zwart. Zwart is dan vervolgens een hele lelijke grijstint geworden. :+
Pssst. het is een VA scherm. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-06 10:37

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Whoepsie :$

Iets minder erg is dat iig. :+

Punt blijft wel staan alleen, voor de beste HDR ervaring wil je een FALD backlight. :)

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Het is ook een nice to have die ik weleens ga testen. Maar die schermen heb je nog lang niet voor 479 euro. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Maar dan is die HDR voor deze monitor meer martketing dan echt een bruikbare feature. In dat geval zijn er ook alternatieven met de zelfde specs (zonder HDR) waar je een stuk minder voor betaalt.. (Xiaomi). Ik heb dan nog niet echt geldige redenen gezien waarom je dan voor deze zou gaan. Garantie heb je namelijk natuurlijk ook gewoon bij Xiaomi. Het enige pluspuntje is voor sommigen wellicht de USB hub, maar ik kan mij niet voorstellen dat velen die ook daadwerkelijk gebruiken.

[ Voor 34% gewijzigd door Montu op 09-09-2020 17:50 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Montu schreef op woensdag 9 september 2020 @ 17:45:
Maar dan is die HDR voor deze monitor meer martketing dan echt een bruikbare feature. In dat geval zijn er ook alternatieven met de zelfde specs (zonder HDR) waar je een stuk minder voor betaalt.. *UGH* Xiaomi *UGH*. Ik heb nog niet echt andere geldige redenen gezien waarom je dan voor deze zou gaan. Garantie heb je namelijk ook gewoon bij Xiaomi. Het enige pluspuntje is voor sommigen wellicht de USB hub, maar ik kan mij niet voorstellen dat velen die ook daadwerkelijk gebruiken.
HDR is over het algemeen een gimmick bij de meeste monitoren.
Freesync pro is een verbetering.

Waar in Nederland kun je de Xiaomi kopen dan?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
wackidth schreef op woensdag 9 september 2020 @ 17:50:
[...]

HDR is over het algemeen een gimmick bij de meeste monitoren.
Freesync pro is een verbetering.

Waar in Nederland kun je de Xiaomi kopen dan?
Alright, ik heb weinig ervaring met G-sync en freesync technologie, maar als freesync pro een verbetering is (zelfs bij deze lage HDR certificering) t.o.v. freesync, dan is HDR bij deze monitor natuurlijk wel degelijk van waarde. Dan ben ik echter wel heel benieuwd in hoeverre het een verbetering is t.o.v. dit paneel zonder HDR met de 'gewone' freesync.

De Xiaomi is nog niet in Nederland te koop (wel binnenkort), maar kun je wel al bestellen op Banggood.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
HDR werkt alleen goed op TV's of hele dure monitoren. ;) Ik moet het nog eens goed bekijken.

Van de Mi kom ik deze tegen:
https://www.theverge.com/...or-review-freesync-g-sync
Ander verschil is G-Sync 144 vs 120 Hz zo te zien. Max helderheid is 300 vs 400 voor Iiyama (anders voldoet ie niet aan HDR). Iiyama is ook een gerenommeerd merk met kantoor in NL en on-site garantie.

Ik kom de Mi verder alleen op Banggood tegen waar je bij een rondje douane (dit scherm valt wel op in tegenstelling tot andere Ali pakketjes) je zomaar BTW + inklaring + invoerrechten krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Señor Sjon schreef op woensdag 9 september 2020 @ 18:00:
HDR werkt alleen goed op TV's of hele dure monitoren. ;) Ik moet het nog eens goed bekijken.

Van de Mi kom ik deze tegen:
https://www.theverge.com/...or-review-freesync-g-sync
Ander verschil is G-Sync 144 vs 120 Hz zo te zien. Max helderheid is 300 vs 400 voor Iiyama (anders voldoet ie niet aan HDR). Iiyama is ook een gerenommeerd merk met kantoor in NL en on-site garantie.

Ik kom de Mi verder alleen op Banggood tegen waar je bij een rondje douane (dit scherm valt wel op in tegenstelling tot andere Ali pakketjes) je zomaar BTW + inklaring + invoerrechten krijgt?
Het verschil in het max aantal nits had ik idd ook opgemerkt, maar dat is dus HDR gerelateerd. Die G-sync 144 vs 120 wist ik niet, ik dacht dat beide geen officiele support hadden voor g-sync.

Wat betreft invoerkosten: hoe ze het precies doen weet ik niet, maar als je alle reviews leest zie je dat niemand deze heeft hoeven te betalen. Ik heb ergens gelezen dat deze al inbegrepen zitten in de prijs, en ze die daarom voor jou dus betalen. Daarnaast las ik dat ze ''trucjes'' hebben om deze invoerkosten soms wel en soms niet hoeven te betalen, waardoor de prijs ook flink kan fluctueren. Gisteren was hij bijv nog 465 euro, terwijl ie vanochtend maar 406 kostte.

PC Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wackidth
Montu schreef op woensdag 9 september 2020 @ 18:07:
[...]

Het verschil in het max aantal nits had ik idd ook opgemerkt, maar dat is dus HDR gerelateerd. Die G-sync 144 vs 120 wist ik niet, ik dacht dat beide geen officiele support hadden voor g-sync.

Wat betreft invoerkosten: hoe ze het precies doen weet ik niet, maar als je alle reviews leest zie je dat niemand deze heeft hoeven te betalen. Ik heb ergens gelezen dat deze al inbegrepen zitten in de prijs, en ze die daarom voor jou dus betalen. Daarnaast las ik dat ze ''trucjes'' hebben om deze invoerkosten soms wel en soms niet hoeven te betalen, waardoor de prijs ook flink kan fluctueren. Gisteren was hij bijv nog 465 euro, terwijl ie vanochtend maar 406 kostte.
Dat bedoel ik dus met garantie..... Banggood.
Stel je hebt wat dode pixels?? Ben je dan bereid om dat te accepteren??
Of hij gaat toch na een half jaar defect?
Je zal altijd je claim neer moeten leggen bij de verkopende partij die bemiddeld met de fabrikant.

Voor de 80 Euro extra betaal ik liever wat meer voor service en een Japans merk wat zich al jaren met monitoren en displays bezig houdt

Wat niet wil zeggen dat Xiaomi slecht is... Heb zelf ook aardig wat Xiaomi producten.

.

• arutten
Collega heeft de Xiaomi besteld met een kortingscode voor €373 en wordt verstuurd vanuit Tsjechië, dus geen btw en importkosten.

=Specs=

• Señor Sjon
Dan zou ik die kopen. ;)

Zonder dollen, Xiami heeft mij een te kort track record. Iiyama is al jarenlang een gerenommeerd bedrijf. Zie hoe ze bv het firmware drama opgelost hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wackidth
arutten schreef op donderdag 10 september 2020 @ 10:15:
Collega heeft de Xiaomi besteld met een kortingscode voor €373 en wordt verstuurd vanuit Tsjechië, dus geen btw en importkosten.
Mooi..... Al eens wat garantie perikelen gehad met Chinezen?? Ik wel.... Alles boven de 200 wat techniek betreft koop ik niet meer. Bij Alie Banggood of Gearbest. Ze zijn gewoon niet thuis of je krijgt 10 euro korting bij een volgende aankoop.

Je moet het zelf weten als je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten. Neem het mee in je beslissing.

Als je weleens ziet hoeveel monitoren terug gaan om imperfecties??

[ Voor 9% gewijzigd door wackidth op 10-09-2020 10:52 ]

.

• arutten
Ik had geprobeerd hem te overtuigen om voor de IIyama te gaan, maar hij heeft gekozen voor de Xiaomi.

=Specs=

• Señor Sjon
Ach, lekker laten gaan. Zo zijn er ook die weglopen met de LG vanwege IPS, maar die is bijna 2x duurder.

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-06 18:34
Notna schreef op woensdag 9 september 2020 @ 13:07:
[...]

Het scherm lijkt bij mij niet in standby te gaan. Bleef gisterenavond een soort kleurenshow. Heb je dat ergens ingesteld dat hij sneller in standby gaat?

niet iedereen heeft een bierbuikje

• Señor Sjon
Dat kan je niet instellen. Zit de DP-kabel er goed in?

• wackidth
wodkabuikje schreef op donderdag 10 september 2020 @ 12:51:
[...]

Het scherm lijkt bij mij niet in standby te gaan. Bleef gisterenavond een soort kleurenshow. Heb je dat ergens ingesteld dat hij sneller in standby gaat?
Heb jij de nieuwe Firmware??

Anders even met Iiyama bellen jij zit in de fabriek calibratie.

.

• wackidth
wodkabuikje schreef op donderdag 10 september 2020 @ 12:51:
[...]

De joystick naar links houden dan ga je er uit als ik me goed herinner.

.

• wodkabuikje
Het is niet dat trillen waar iedereen het over heeft. Als de computer uit staan dan lijkt er een soort testmodus op te starten waarbij je om de zoveel seconden en compleet andere kleur te zien krijgt.

Had hem gisteren binnen gekregen en nog niet echt tijd gehad. Zal het vanavond eerst eens beter onderzoeken voordat ik in paniek raak ;)

@wackidth thanks, vanavond even testen!

[ Voor 6% gewijzigd door wodkabuikje op 10-09-2020 16:00 ]

• arutten
Kleurenshow had ik alleen toen de monitor net had aangesloten en aangezet. De pc stond nog uit.

=Specs=

• Aramiss
Gisteren de monitor ontvangen en meteen mee aan de slag gegaan.
Ik heb een 4K monitor in mijn bezit. Dit is de Iiyama ProLite XB3288UHSU-B1.
Hartstikke fijn scherm voor kantoor werk en om je ps4 Pro aan te hangen.

Ik wist niet wat ik moest verwachten voor mijn eerste Ultrawide monitor maar wat een overzicht heb je erbij gekregen. Twee documenten echt naast elkaar hebben staan is wel echt heel erg prettig!

Ook meteen Battlefield V opgestart en met de 144 HZ een groot plezier. Merkte dat ik een stuk prettiger aan het gamen ben.

Ook maar even de gamemodus geprobeerd van de I-Style Color. Mijn hele scherm was 1 grote witte waas. Ik heb niet het idee dat mensen überhaupt deze modus als prettig ervaren. Er bleeft niets over van de kleuren.

Ik zou graag wat tips willen om de monitor goed te testen op mogelijke defecten. Wat zijn de beste testjes die je kan doen?
Ik neem aan dat er aardig wat getest is met de oude en nieuwe firmware. Wat wordt er zoal gebruikt?

• Kacang
Kan iemand aangeven of gsync werkt?

• Rossen
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 17-06 12:57
Ik heb last van de screenflicker op 144hz. Kan ik die firmware update zelf uitvoeren of moet dit terug naar afzender?:(

• Morpheusk
Rossen schreef op donderdag 10 september 2020 @ 21:49:
Ik heb last van de screenflicker op 144hz. Kan ik die firmware update zelf uitvoeren of moet dit terug naar afzender?:(
Weet je zeker dat je niet de laatste firmware hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Kacang schreef op donderdag 10 september 2020 @ 20:05:
Kan iemand aangeven of gsync werkt?
Dat is toch al lang aangegeven? Werkt hier prima op een 1080.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
arutten schreef op donderdag 10 september 2020 @ 17:00:
Kleurenshow had ik alleen toen de monitor net had aangesloten en aangezet. De pc stond nog uit.
Het is inderdaad opgelost door hem simpelweg een keer uit te zetten. Ik heb weer te snel een post gemaakt, eerst zelf proberen voortaan.

Moet wel zeggen dat ik erg tevreden ben. Werk veel in Excel en dat is erg fijn nu. Ook 2 browsers e.d. naast elkaar, erg fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossen
Morpheusk schreef op donderdag 10 september 2020 @ 22:30:
[...]

Weet je zeker dat je niet de laatste firmware hebt?
Waar zou ik deze info kunnen terugvinden ajb ? :)
Hier is een filmpje met bijhorend geluid :o

YouTube: GB3466WQSU Flickering

100Hz werkt overigens prima.

[ Voor 25% gewijzigd door Rossen op 11-09-2020 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arutten
Bij het opstarten van het scherm staat bij de nieuwe firmware linksonder het logo van Freesync Premium Pro en HDR400.

=Specs=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossen
arutten schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 21:09:
Bij het opstarten van het scherm staat bij de nieuwe firmware linksonder het logo van Freesync Premium Pro en HDR400.
Die staan er weldegelijk.
Nou als iemand een ander idee heeft |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arutten
Zet de monitor eens terug naar fabrieksinstellingen en wijzig alleen Freesync. Blijft flickering aanwezig?
Heb jij een AMD of Nvidia videokaart? Ik heb een Nvidia RTX2080 en heb geen last van flickering na het aanzetten van Freesync op de monitor en G-sync (Compatible) in het nvidia configuratiescherm.

=Specs=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossen
Ik heb een Nvidia 1070Ti
Fabrieksinstellingen + freesync + G-Sync compatible aan verandert jammer genoeg niets aan de situatie.

Vorige 144Hz schermen hadden geen issues, ik gebruik de bijgeleverde DP kabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMT
Dat ziet er eerder uit als een (brakke) kabelprobleem met wegvallende beelden/synchronisatie.
144Hz vergt veel bandbreedte, dus dan komt zoiets eerder aan het licht.
Het is wat anders als de helderheids- flikkeringen waar de firmware fix voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrawni
Señor Sjon schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:34:
[...]

Elders op internet gespot:
BRIGHTNESS at least 11, you can increase it as much as you want
CONTRAST = 50
COLOR SETTINGS -> COLOR TEMP. = USER and
USER PRESET: RED = 98, GREEN = 96, BLUE = 84

OD op -2 conform de HWI-review. Weet nog niet zo goed wat ik daarmee moet eerlijk gezegd.
Even voor mijn eigen nieuwsgierigheid; weet je toevallig nog waar je dat op het internet gespot had? _/-\o_

En een algemene vraag; hebben jullie HDR in zowel jullie windows instellingen als je monitor instellingen uit staan, maar wel FreeSync alsnog aan staan?

• Señor Sjon
overclockers.co.uk dacht ik. En ja, HDR uit en Freesync aan.
OD staat nu op 0. Met de UFO test kan je zelf zien welke over/undershoot je acceptabel vindt. Dat is per frequentie anders kwam ik achter. Bij mijn Surface dok op 100Hz moet ie 1 hoger of lager t.o.v. mijn desktop op de andere DP poort

@Rossen Dat geluid hoort ie niet te maken. Lijkt een schakelend relais. RMA aanvragen. Bij brakke kabels krijg je of geen beeld of horizontale banding in mijn ervaring met 3 kabels.

[ Voor 32% gewijzigd door Señor Sjon op 12-09-2020 09:53 ]

• wackidth
Señor Sjon schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 09:46:
overclockers.co.uk dacht ik. En ja, HDR uit en Freesync aan.
OD staat nu op 0. Met de UFO test kan je zelf zien welke over/undershoot je acceptabel vindt. Dat is per frequentie anders kwam ik achter. Bij mijn Surface dok op 100Hz moet ie 1 hoger of lager t.o.v. mijn desktop op de andere DP poort

@Rossen Dat geluid hoort ie niet te maken. Lijkt een schakelend relais. RMA aanvragen. Bij brakke kabels krijg je of geen beeld of horizontale banding in mijn ervaring met 3 kabels.
Owww hahaha ik dacht dat hij in zijn handen aan het klappen was om de glitch op te roepen.

Ik heb nog nooit een relais horen schakelen.

Maar dit is zeker iets anders dan de firmware flicker.

.

• Aramiss
wackidth schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 12:02:
[...]

Owww hahaha ik dacht dat hij in zijn handen aan het klappen was om de glitch op te roepen.

Ik heb nog nooit een relais horen schakelen.

Maar dit is zeker iets anders dan de firmware flicker.
Als je dit geluid hoort uit een monitor zet je dat kreng toch direct uit?

Dat geluid klinkt niet goed en heeft niets met die kabel te maken.
Een monitor met problemen ontvangen meteen terug sturen.

• Rossen
Aramiss schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 12:10:
[...]

Als je dit geluid hoort uit een monitor zet je dat kreng toch direct uit?

Dat geluid klinkt niet goed en heeft niets met die kabel te maken.
Een monitor met problemen ontvangen meteen terug sturen.
Nuja, geluid verdwijnt als ik de monitor mute.
Verder ben ik verre van een expert in deze zaken.

Heb het filmpje overigens ondertussen naar iiyama gestuurd, maandag antwoord hoop ik.
Of is het aan te raden deze unit terug naar Azerty te sturen?

[ Voor 5% gewijzigd door Rossen op 12-09-2020 13:51 ]

• Aramiss
Jij hebt een koopovereenkomst met Azerty afgesloten en dan dien je het ook bij hun aan te geven.
Azerty zal daarna met hun leverancier in contact gaan.

Aangeven dat je monitor raar geluid maakt en met een DoA zit. En je vraagt om een nieuwe monitor.
Deze monitor is populair dus zullen hopelijk coulant zijn.

• Montu
Aramiss schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 14:23:
Jij hebt een koopovereenkomst met Azerty afgesloten en dan dien je het ook bij hun aan te geven.
Azerty zal daarna met hun leverancier in contact gaan.

Aangeven dat je monitor raar geluid maakt en met een DoA zit. En je vraagt om een nieuwe monitor.
Deze monitor is populair dus zullen hopelijk coulant zijn.
Wat bedoel je precies met “zullen hopelijk coulant zijn”?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramiss
Montu schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 22:26:
[...]

Wat bedoel je precies met “zullen hopelijk coulant zijn”?
Dat er in het veld al schermen stonden met flikkeringen. Er firmware updates nodig waren om het op te lossen. En die de consument niet zelf kon installeren.

Het is geen ideale launch van het product. Vaak zijn er in dit gevallen dat soepelere voorwaarden voor resellers omdat het geen foutloos product is bij launch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montu
Aramiss schreef op zondag 13 september 2020 @ 01:16:
[...]

Dat er in het veld al schermen stonden met flikkeringen. Er firmware updates nodig waren om het op te lossen. En die de consument niet zelf kon installeren.

Het is geen ideale launch van het product. Vaak zijn er in dit gevallen dat soepelere voorwaarden voor resellers omdat het geen foutloos product is bij launch.
Ik snap alleen niet zo goed wat dit met coulance te maken heeft. ;)

Proficiat trouwens!

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Inderdaqd, gewoon DoA. Kan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-06 14:58
Ik heb hier ook een flikkerend scherm met de nieuwste firmware, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kacang
@unfor Welke videokaart heb jij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unfor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Ik heb het ook maar niet zo erg als in het begin. Het is ook een ander soort flikkering. Wit ipv zwart en minder aanwezig over gehele beeld.

Bij mij werd het minder toen ik chipset drivers en GPU drivers had verwijderd.

Bij herinstalleren eerst GPU drivers en dan chipset drivers.

Misschien was het puur toeval....

[ Voor 16% gewijzigd door wackidth op 14-09-2020 22:35 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
wackidth schreef op maandag 14 september 2020 @ 22:34:
Ik heb het ook maar niet zo erg als in het begin. Het is ook een ander soort flikkering. Wit ipv zwart en minder aanwezig over gehele beeld.

Bij mij werd het minder toen ik chipset drivers en GPU drivers had verwijderd.

Bij herinstalleren eerst GPU drivers en dan chipset drivers.

Misschien was het puur toeval....
Jep, het zijn lichte flikkeringen, goed zichtbaar als ik iets donkers zoals steam open heb staan.
Dan maar zonder freesync gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMT
Voor alle duidelijkheid, maar hebben we het hier over het flikkeren in 2D / desktop modus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
CMT schreef op maandag 14 september 2020 @ 22:37:
Voor alle duidelijkheid, maar hebben we het hier over het flikkeren in 2D / desktop modus?
Ik heb het vnl met games.... Maar het is niet constant.

Hoewel ik het met Far cry 5 het makkelijk can reproduceren.

[ Voor 10% gewijzigd door wackidth op 14-09-2020 22:44 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
CMT schreef op maandag 14 september 2020 @ 22:37:
Desktop. Games check ik morgen, maar lijkt mij dat dat niet anders zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMT
Raar, ik heb alleen last van flikkeren bij sommige games. Maar daarbij heb ik ook gemerkt dat het heel erg verschillend kan zijn (en hoe meer ik erover lees, hoe duidelijker wordt dat dit een breed probleem is met zowel Freesync als Gsync).
WoW in fullscreen borderless bijv. geeft mega problemen. Maar in windowed mode is dat weg.
Ik heb helaas mijn scherm moeten retourneren vanwege stofjes in het scherm en een paar dode pixels (heb ook een pixelgarantie afgesloten). Het is alleen wachten tot de nieuwe lading schermen eraan kom, voordat ik verder kan testen.

[ Voor 10% gewijzigd door CMT op 15-09-2020 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:09
Wil deze gaan bestellen, maar het is dus niet helemaal opgelost. In tegenstelling tot eerder gemeld? Alternatieven voor deze monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenixNL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-06 18:56
Beavbusi schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 09:22:
Wil deze gaan bestellen, maar het is dus niet helemaal opgelost. In tegenstelling tot eerder gemeld? Alternatieven voor deze monitor?
Er is geen ander alternatie voor een vergelijkbare prijs. De Xioami is iets goedkoper maar heeft 4ms response time ipv 1ms. Aoc heeft ook monitoren met het zelfde paneel maar heeft nog meer last van deze problemen.

Als je meer geld over hebt voor een monitor kun je kijken naar de LG (pricewatch: LG UltraGear 34GN850-B).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arutten
unfor schreef op maandag 14 september 2020 @ 22:36:
[...]

Jep, het zijn lichte flikkeringen, goed zichtbaar als ik iets donkers zoals steam open heb staan.
Dan maar zonder freesync gebruiken..
Valt mij niet op in Steam.

=Specs=

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheLarger1
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02:15
Ik heb sinds zaterdag ook dit scherm, met de nieuwe firmware, en twijfelde eerst aan mijzelf maar in Apex kun je goed zien dat er inderdaad wel degelijk screen flicker is.. Als ik switch naar fullscreen lijkt het weg. Ook met instellingen op 100Hz is deze flicker aanwezig.

Twijfel of ik het scherm nu zal houden of terugstuur, wellicht dat nieuwe alle schermen dit euvel hebben. Maar om nou steeds monitoren heen en weer te sturen is ook zo wat..

https://youtu.be/5VJj5CjHEJI

EDIT: En bij het bekijken van deze pagina met de beweging van de banner flikkert mijn hele scherm ook, is dit bij jullie ook zo? Zelfs met Freesync in de monitor uitgeschakeld.
https://robertsspaceindustries.com/star-citizen

[ Voor 19% gewijzigd door TheLarger1 op 15-09-2020 10:52 ]

AMD Ryzen 7 5800X - ASUS ROG STRIX X470-F - AMD Radeon 6900XT - LG 34GN850-B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramiss
TheLarger1 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 10:41:
Ik heb sinds zaterdag ook dit scherm, met de nieuwe firmware, en twijfelde eerst aan mijzelf maar in Apex kun je goed zien dat er inderdaad wel degelijk screen flicker is.. Als ik switch naar fullscreen lijkt het weg. Ook met instellingen op 100Hz is deze flicker aanwezig.

Twijfel of ik het scherm nu zal houden of terugstuur, wellicht dat nieuwe alle schermen dit euvel hebben. Maar om nou steeds monitoren heen en weer te sturen is ook zo wat..

EDIT: En bij het bekijken van deze pagina met de beweging van de banner flikkert mijn hele scherm ook, is dit bij jullie ook zo? Zelfs met Freesync in de monitor uitgeschakeld.
Bij het bekijken van Star Citizen flikkert mijn scherm ook volledig. Het contrast wisselt wat duidelijk zichtbaar is op het beeld onderaan het scherm.
Dat doet mij nu ook twijfelen of het scherm wel helemaal goed werkt zoals geadverteerd.

EDIT: heeft dit scherm ook last van flikkeringen van Iiyama? Want als deze dat niet heeft ben ik geneigd om te gaan wisselen.
https://tweakers.net/pric...-gb3461wqsu-b1-zwart.html

[ Voor 9% gewijzigd door Aramiss op 15-09-2020 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arutten
Aramiss schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 11:06:
[...]

Bij het bekijken van Star Citizen flikkert mijn scherm ook volledig. Het contrast wisselt wat duidelijk zichtbaar is op het beeld onderaan het scherm.
Dat doet mij nu ook twijfelen of het scherm wel helemaal goed werkt zoals geadverteerd.
Hier zie ik ook duidelijk dat het beeld tot onderaan de taakbalk flikkert. Ik heb nog een week de mogelijkheid om het scherm terug te sturen...

Ik vermoed dat de platte variant van dit scherm hetzelfde euvel zal hebben.

=Specs=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMT
Volgens mij beginnen jullie overgevoelig te worden. Het flikkeren daarin is gewoon de animatie (lichtflitsen) op de website, waarbij elementen oqaque zijn. Ik zie dit namelijk ook op mijn Benq GW2470H en dat scherm is toch echt 100% goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheLarger1
CMT schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 11:56:
[...]

Volgens mij beginnen jullie overgevoelig te worden. Het flikkeren daarin is gewoon de animatie (lichtflitsen) op de website, waarbij elementen oqaque zijn. Ik zie dit namelijk ook op mijn Benq GW2470H en dat scherm is toch echt 100% goed.
Haha dat vraag ik mij af want mijn ACER NITRO VG271UP QHD 144Hz laat dit gedrag niet zien..

Edit, om dit uit te sluiten, doe maar eens de browser op het halve scherm, waarom flikkert dan mijn hele scherm?

[ Voor 10% gewijzigd door TheLarger1 op 15-09-2020 12:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Ja, Overduidelijk te zien door de banner in een kleiner dan volledig scherm open te hebben en dan naar de desktop te kijken. Nog duidelijker door HDR aan te hebben in je OS maar uit te zetten op het scherm of beide helemaal uit te schakelen. Hele schermt licht even op bij een specifiek stuk in deze banner (met name bij/door de lasers).

EDIT: Beduidend minder op 60 Hz overigens, maar nog steeds aanwezig.

@miicker kan jij dit ook nog zien met het scherm dat je van iiyama gehad hebt om te testen?

[ Voor 5% gewijzigd door Notna op 15-09-2020 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLarger1
Notna schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 12:02:
[...]

Ja, Overduidelijk te zien door de banner in een kleiner dan volledig scherm open te hebben en dan naar de desktop te kijken. Nog duidelijker door HDR aan te hebben in je OS maar uit te zetten op het scherm of beide helemaal uit te schakelen. Hele schermt licht even op bij een specifiek stuk in deze banner (met name bij/door de lasers).

EDIT: Beduidend minder op 60 Hz overigen, maar nog steeds aanwezig.
Precies, het maakt dus niks uit of HDR en/of Freesync aan of uit staan.. Het lijkt erop dat dit probleem dus ook niks met deze opties te maken heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

TheLarger1 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 12:06:
[...]

Precies, het maakt dus niks uit of HDR en/of Freesync aan of uit staan.. Het lijkt erop dat dit probleem dus ook niks met deze opties te maken heeft..
Lijkt voornamelijk een probleem met de black tuner te zijn. Als je die op max zet zie je niets (wat ook logisch is gezien de test)

Misschien een wat agressieve zwart compensatie bij scenes met veel licht (zoals de lasers)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMT
TheLarger1 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 11:58:
[...]

Haha dat vraag ik mij af want mijn ACER NITRO VG271UP QHD 144Hz laat dit gedrag niet zien..

Edit, om dit uit te sluiten, doe maar eens de browser op het halve scherm, waarom flikkert dan mijn hele scherm?
Wat is daar nou grappig aan? Misschien is dit gewoon een zwakte van VA panelen en kunnen deze snelle transities niet goed behandeld worden.
De Benq GW2470H vertoont in ieder geval hetzelfde gedrag en dat is een doodgewone 60Hz scherm zonder Freesync of HDR. Dat wil dus zeggen dat het niet een IIyama specifiek probleem is.

De vraag is ook in hoeverre dit echt een probleem is. Ik heb de Benq al 5 jaar in gebruik en het is mij nooit opgevallen in games, films en dergelijke. Misschien is dit gewoon een speciaal geval dat iets triggert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLarger1
CMT schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 12:34:
[...]

Wat is daar nou grappig aan? Misschien is dit gewoon een zwakte van VA panelen en kunnen deze snelle transities niet goed behandeld worden.
De Benq GW2470H vertoont in ieder geval hetzelfde gedrag en dat is een doodgewone 60Hz scherm zonder Freesync of HDR. Dat wil dus zeggen dat het niet een IIyama specifiek probleem is.

De vraag is ook in hoeverre dit echt een probleem is. Ik heb de Benq al 5 jaar in gebruik en het is mij nooit opgevallen in games, films en dergelijke. Misschien is dit gewoon een speciaal geval dat iets triggert.
Weinig grappigs aan maar omdat je een scherm hebt dat het toevallig niet doet zet je ons weg als overgevoelig, terwijl diverse mensen aangeven hetzelfde te ervaren, wat ik en anderen blijkbaar ook niet ervaren met hun vorige/andere schermen.

Het lijkt mij in ieder geval niet normaal, het gebeurt zowel in de browser als in diverse games, ja dit is een probleem want het is veelal aanwezig en zeer irritant dat delen van je scherm knipperen. Los van het feit of 479e veel geld is dit hoort niet, ik wacht de reactie van Iiyama support af en anders gaat het scherm voor mij in ieder geval wel retour want ik stoor mij er mateloos aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marenti
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-06 12:55
LightPhoenixNL schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 09:28:
[...]

Er is geen ander alternatie voor een vergelijkbare prijs. De Xioami is iets goedkoper maar heeft 4ms response time ipv 1ms. Aoc heeft ook monitoren met het zelfde paneel maar heeft nog meer last van deze problemen.

Als je meer geld over hebt voor een monitor kun je kijken naar de LG (pricewatch: LG UltraGear 34GN850-B).
pricewatch: Gigabyte G34WQC Zwart
Deze heb ik gisteren in de pricewatch gezien voor 399,- bij Megekko

De levertijd is wel minimaal 10 dagen. Ik weet niet of de kwaliteit van deze monitor even goed is als die van iiyama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
Heb vandaag zakelijk de IIyama besteld (3 stuks). Melding tijdens het bestellen en betalen, direct leverbaar. In de orderbevesting levertijd onbekend. Zucht. Ik hou niet van die spelletjes. Nu aan het proberen om te annuleren maar ik zie dat deze monitor helaas echt nergens op voorraad meer is behalve bij 1 toko waar ik niet eens durf te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon

Ik weet niet wat ik moet zien? Heb hem nu aangesloten op een Surface Pro en zie daar niks in ieder geval. Maar ook op het YT filmpje zie ik het niet.

Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste