Het grote Nissan Ariya topic

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O085105116N
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:21
MikeWazowski schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 13:14:
Ok, dank je voor de snelle raacties
Ik had zelf nog even op de stick gekeken en in een map zag " update" staan bij een aantal regels. Ik zit nu in de auto en het updaten werkt (al een tijdje)
_10, is wel de laatste versie, ik heb die ook, net even gechecked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 12:11

MikeWazowski

Look into my eye

Nou, ik ben nog steeds bezig met updaten... het is een paar keer vastgelopen, de eerste leer moest ik echt alles opnieuw doen op de stick, de tweede keer ging het gewoon verder (nadat de auto zelf was uitgeschakeld). Ik doe het nu dan ook met per keer 5 landen en dan weer een nieuwe ronde.

Ik heb een heeeeele lijst met landen. Ik dacht in de UpdateTool maps te kunnen verwijderen (want ik kom toch niet in cyprus, turkije of afrika , maar dan zijn zo niet weg uit de lijst in mijn auto - alleen in de update lijst. Dat is jammer want dan heeft niet alles dezeflde versie (ja, ik ben wat precies) EN het slokt ruimte op maar dan duurt het ook lang om te updaten... We gaan nog vrolijk door...
Ik zie ook "Full map reset & Update" maar dat vind ik wat eng met mijn "geluk" met updaten

[ Voor 6% gewijzigd door MikeWazowski op 30-07-2025 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O085105116N
Die laatste update duurt echt heel lang. Hoe weet je dat ie was vastgelopen? In de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

O085105116N schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 16:52:
Die laatste update duurt echt heel lang. Hoe weet je dat ie was vastgelopen? In de auto?
Omdat er meer dan een half uur geen vordering van het witte bolletje was... en ik zat inderdaad in de auto :)

[ Voor 10% gewijzigd door MikeWazowski op 30-07-2025 18:04 . Reden: Was rommelig, grote vingers op een telefoon gaat niet goed) ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• O085105116N
MikeWazowski schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 17:01:
[...]

Omdat er meer dan een half uur geen vordering van het witte bolletje was... en ik zat inderdaad in de auto :)
Je moet echt geduld hebben. Ik heb hetzelfde gedacht toen ik met die update bezig was. Duurde “eeuwig”.

• Hoppo198
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 23:38
Valt toch tegen dit. Recent een proefrit gemaakt in de advantage uitvoering. Bestellen en dit jaar leveren zou geen probleem zijn geweest. Vlak daarna via de leasemaatschappij een bestelling laten plaatsen en bleek dit niet meer mogelijk.
Vervolgens uitgekomen bij de duurdere advance, eerste indicatie rondom de levertijd is 10 maanden..

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:09
Ik wil niet bashen hoor maar zou je m wel bestellen?
Ik ben gek op EVs maar de Nissan Ariya kom je nooit tegen...denk dat ik er 2 gezien heb sinds launch.

Ook staat Nissan behoorlijk te wankelen.
Een Xpeng G6 heeft dezelfde prijs maar veel sneller laden en zeer luxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppo198
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 23:38
Ferry34 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 23:50:
Ik ben gek op EVs maar de Nissan Ariya kom je nooit tegen...denk dat ik er 2 gezien heb sinds launch.

Ik heb hem de afgelopen maand wel een paar keer gezien.
Ik zit met een merkenbeleid rondom lease. Xpeng valt daar niet onder (Kia ook niet overigens).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XperiaPlay
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 11-09 11:49
Ferry34 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 23:50:

Ik zat in hetzelfde, maar heb voor de Nissan Ariya gekozen omdat we al Nissan reden en deze binnen lease aanbod zit.

Mara ik zal voorlopig geen Chinees merk auto kopen. Die dingen vertrouw ik nog echt niet met hoe snel die op de markt komen en dat het allemaal merken zijn van de Chinese overheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Is er al een werkende oplossing voor het uitzoomen van de navigatie naar buitenaards?
Ik heb hier 2 schermen die dat steeds doen...
Gelukkig werkt de HuD wel goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O085105116N
Lief dagboek.... Vandaag met de dealer gebeld, na 4 weken omdat ik niks heb gehoord, waar blijft de aandrijfas? Die is er nog niet meneer... Wat mij betreft is de demise van Nissan wel merkbaar zo. Ik vrees voor de toekomst, want het is zeker niet uitgesloten dat er nog meer onderdelen stuk zullen gaan.

Deze auto moet weg. Het is een mooie mislukking. Ik heb al meer noodrem acties gehad van deze auto, dan dat ik in mijn hele leven een noodremactie heb moeten uitvoeren.

[ Voor 22% gewijzigd door O085105116N op 26-08-2025 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

O085105116N schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 11:54:
Lief dagboek.... Vandaag met de dealer gebeld, na 4 weken omdat ik niks heb gehoord, waar blijft de aandrijfas? Die is er nog niet meneer... Wat mij betreft is de demise van Nissan wel merkbaar zo. Ik vrees voor de toekomst, want het is zeker niet uitgesloten dat er nog meer onderdelen stuk zullen gaan.

Deze auto moet weg. Het is een mooie mislukking. Ik heb al meer noodrem acties gehad van deze auto, dan dat ik in mijn hele leven een noodremactie heb moeten uitvoeren.
Ja, die demise is gestart toen ze samen met Renault moesten gaan . Nissan ging steeds meer naar de achtergrond. Jammer, want het zijn/waren voor ons altijd goed uigebalanceerde auto's - al gold dat niet voor de software. Ik vind mijn Ariya nog steeds heel erg lekker rijden (als een echte Nissan) maar door het grotere aandeel software zijn er dus meer problemen (waarbij oplossen ook traag gaat vanuit Nissan zelf..
Voorraad problemen zouden er gewoon niet mogen zijn - zeker omdat Nissan in de US wel nog groot is. Zo raak je ook je troouwe klanten kwijt en maak je het voor gezelf alleen maar moeilijker..
Jammer voor je dat het zover is gekomen dat je de auto echt kwijt wil..... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

!!! BREAKING NEWS!! " Nissan bereid zich voor op de eerste stappen in de ruimte! "

Via mijn Ariya blijkt dat Nissan Elon Musk gaat opvolgen met het sturen van maximaal 5 mensen per keer in de ruimte. Omdat de Ariya het minder goed doet op de weg qua verkopen en koperstevredenheid wordt de Ariya omgevormd tot ruimtevoertuig. Dit is af te leiden aan de navigatie binnen de Ariya zelf, zoals te zien is aan onderstaande zelf gmaakte foto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DZacscLhmcovuxtb07jgsIWynoE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2lMICKAwPyHTIhgdPEFUbdZF.jpg?f=fotoalbum_large

Zoals te zien richten ze zich nu op "small steps" maar liggen de plannen om "Interstellar" te gaan al klaar
Als persoonlijke tip zou ik ze aanraden om Matthew McConaughey te vragen voor de PR gezien zijn eigen ervaringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• O085105116N
12-9 wordt de aandrijfas vervangen. 6 weken gewacht op dat onderdeel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rodebaron
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 09:02
Ja, je moet er niet zijn voor de snelle reparaties. Heb helaas in 2.5jr en 65000km meerdere ervaringen, geen van allen ging vlot. Complexiteit van het probleem maakt niet veel uit. Het patroon is iedere keer hetzelfde. Langskomen om een afspraak te maken, dan blijkt dat Nissan eerst zijn garantie zegje moet doen, dan moeten ze het eerst proberen te repareren. Dat werkt uiteindelijk niet en moeten ze alsnog een onderdeel bestellen. Je moet dus altijd meerdere keren langskomen met je auto of bent hem meerdere weken kwijt, 8 weken turnaround is niets. Ik heb nu 4 garantie gevallen meegemaakt bij de dealer en 1 bij connect service, in alle gevallen heb ik me eerst boos moeten maken voor er iets daadwerkelijk gebeurd,. Heb nu een ogenschijnlijk simpel dingetje, de bekleding rond de stuurkolom komt los en loop aan bij het draaien van het stuur, ben al 4 week verder en heb nog niet eens een reparatie afspraak. Heb al meerdere keren de belofte gehad dat ze zouden bellen (Bochane Almere), wordt wederom gewoon niet waar gemaakt. Vrijdag maar weer eens fysiek langs denk ik. Het vervelende is dat ik het zo'n enorm fijne auto vind, de service maakt het een slechte ervaring.

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Herkenbaar (zelfde dealer en zelfde gevoel over de auto zelf) Hier vaak uitzoeken of het Nissan garantie is of de Nissan private Lease. Ik heb wel altijd problemen die ze nog niet gezien hebben wat het wel lastig maakt. Dat kost vaak meerdere keren langskomen (maar een vervangende auto meegeven doen ze niet want de PL vergoed het niet)
Pas toen ik steeds dezelfde medewerker kon aanspreken gebeurde er echt iets...
De baliemedewekers en monteurs lijken hun best te doen maar toch loopt het niet lekker voor mij als klant.

[ Voor 58% gewijzigd door MikeWazowski op 11-09-2025 10:32 ]

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste