Handig, misschien ga ik volgende week de dealer ook maar eens bellen, so far no updates :-/dedrogist schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 07:16:
[...]
Ik ga volgende week vrijdag opnieuw naar de dealer om te kijken of ze mijn configuratiefile(instelling) kunnen aanpassen. Mijn firmware is overigens: 283C37LF7D. Ben op Facebook in de ariya groep ook actief geweest en heb vervolgens alle gegevens vandaar en uit mijn eigen auto eens door chatgpt gegooid. Hier kwamen onderstaande conclusies uit:Mocht het hierna wel allemaal zichtbaar zijn dan laat ik het hier weer weten
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Gebruik de trekhaak ongeveer 10 keer per jaar, mijn ervaring is dat als je de haak er een maand of 12 onder laat zitten dat het inderdaad vanzelf een vaste variant wordt ;-) dus daar heb je wel een punt mee.
Ik denk dat een vaste iets compacter is, wordt vervolgd.
Ik denk dat een vaste iets compacter is, wordt vervolgd.
Helder, mijn software heeft geen OTA ondersteuning dus het zal niet vanzelf aan komen waaien.dedrogist schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 07:16:
[...]
Ik ga volgende week vrijdag opnieuw naar de dealer om te kijken of ze mijn configuratiefile(instelling) kunnen aanpassen. Mijn firmware is overigens: 283C37LF7D. Ben op Facebook in de ariya groep ook actief geweest en heb vervolgens alle gegevens vandaar en uit mijn eigen auto eens door chatgpt gegooid. Hier kwamen onderstaande conclusies uit:Mocht het hierna wel allemaal zichtbaar zijn dan laat ik het hier weer weten
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Zojuist bij de wagenparkbeheerder een advance met 87 kWh accu en 22-kW lader besteld. Levering in december (voorraad auto). Ben benieuwd; de kofferbakinhoud neemt met 50% toe, de achterbank ruimte ook en de WLTP range met 210 km, dus we krijgen er iets meer auto voor terug.. Maar wat is het duur geworden... Mijn i3 deed nog 44 euro per maand bijtelling (ex overige kosten), dat is bij de Ariya zo 200 euro meer...
Daar ga je geen spijt van krijgen!PVPaneel schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 14:00:
Zojuist bij de wagenparkbeheerder een advance met 87 kWh accu en 22-kW lader besteld. Levering in december (voorraad auto). Ben benieuwd; de kofferbakinhoud neemt met 50% toe, de achterbank ruimte ook en de WLTP range met 210 km, dus we krijgen er iets meer auto voor terug.. Maar wat is het duur geworden... Mijn i3 deed nog 44 euro per maand bijtelling (ex overige kosten), dat is bij de Ariya zo 200 euro meer...
(Ik hen mijn Ariya via private lease, dat is nog duurder.. maar ik vind het de auto waard en het is voor mij nodig want ik heb altijd de vreemdste problemen (wel goed voor de monteurs om bij te leren 😁
Sorry, deze had ik even gemist...sahinasappelsap schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 21:47:
[...]
Hoe heb je de verlichting gedaan, had jij al ledjes in het logo? of heb je die er zelf in geklust? of eentje met led gekocht?
Ik heb het laten doen door de dealer (lease auto en moest via Nissan ). Zover ik begreep was alles er al voor aanwezig, ze moesten alleen een extra draad trekken en aansluiten om te zorgen dat het logo geschakeld uitging (dus uit wanneer auto "uit" is. Koste 91 euro maar ik ben er blij mee - ziet er erg stoer uit..
Als ik het dan goed begrijp heb jij dus een front logo waar de leds al wel inzitten in je 2024 arıya?MikeWazowski schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 14:32:
[...]
Sorry, deze had ik even gemist...
Ik heb het laten doen door de dealer (lease auto en moest via Nissan ). Zover ik begreep was alles er al voor aanwezig, ze moesten alleen een extra draad trekken en aansluiten om te zorgen dat het logo geschakeld uitging (dus uit wanneer auto "uit" is. Koste 91 euro maar ik ben er blij mee - ziet er erg stoer uit..
Laatste keer dat ik het gecontroleerd heb leken de 2 aansluitpinnetjes in mijn logo te missen. Conclusie, de leds zijn achterwege gelaten door Nissan.
Inderdaad. Ik wist niet dat er tegenwoordig geen leds meer ingebouwd zitten.sahinasappelsap schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 08:02:
[...]
Als ik het dan goed begrijp heb jij dus een front logo waar de leds al wel inzitten in je 2024 arıya?
Laatste keer dat ik het gecontroleerd heb leken de 2 aansluitpinnetjes in mijn logo te missen. Conclusie, de leds zijn achterwege gelaten door Nissan.
Merken jullie ook een aanzienlijk hoger verbruik opgemerkt met dit koude weer? ik rij nog altijd dezelfde routes, met de verwarming aan op 20c zie ik nu 22 a 23 kWh/100Km weergegeven.
Ja, is inderdaad de verwarming (accu, interieur em stoelen). Temperatuur dus lager zetten en jas aanhouden 🤪 of het gewoon voor lief nemen en thuis een keer extra laden..O085105116N schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 21:06:
Merken jullie ook een aanzienlijk hoger verbruik opgemerkt met dit koude weer? ik rij nog altijd dezelfde routes, met de verwarming aan op 20c zie ik nu 22 a 23 kWh/100Km weergegeven.
[ Voor 0% gewijzigd door MikeWazowski op 26-10-2025 23:35 . Reden: Altijd weer typos ]
Ik ga zo weer eens een lange snelweg rit maken. Ben benieuwd. 81%=359km@8c
Het heeft een tijd geduurd voordat de app het weer deed, maar...wat is er nu precies verandert?
Ik heb mijn Ariya ontvangen op 15-06-2022 .... ik was een van de eersten met een Ariya in NLsahinasappelsap schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 08:02:
[...]
Als ik het dan goed begrijp heb jij dus een front logo waar de leds al wel inzitten in je 2024 arıya?
[ Voor 9% gewijzigd door MikeWazowski op 27-10-2025 10:37 . Reden: Data klopten niet ]
De accu houdt ook niet van koude, dus regenereren verloopt wat moeizamer. De kachel zou ik niet lager zetten want dan trekt er veel vocht in het interieur en zeiknatte isolatie is geen pretje kan ik uit ervaring vertellen.MikeWazowski schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 23:34:
[...]
Ja, is inderdaad de verwarming (accu, interieur em stoelen). Temperatuur dus lager zetten en jas aanhouden 🤪 of het gewoon voor lief nemen en thuis een keer extra laden..
Afgelopen weekend hebben wij ons eerste Frankrijk ritje met de Ariya gemaakt en de 403km terug ineens is gelukt. Uit Fr. vertrokken met 100% en bij aankomst nog 5% in de accu bij een ontspannen rijstijl (max 110 op de Propilot -effectief ongeveer 95km/h-)O085105116N schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 06:30:
Ik ga zo weer eens een lange snelweg rit maken. Ben benieuwd. 81%=359km@8c
We rijden de E4rce + dus zo ongeveer de minst zuinige versie.
Ja die hebben wij ook. Op de snelweg doet ie dus 20kwh/100km verwarming aan bij een snelheid van 106km/h met een temp van 6c buiten. Ik moet eens even met mijn wederhelft in gesprek.
JaapZ1 schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 11:00:
[...]
Afgelopen weekend hebben wij ons eerste Frankrijk ritje met de Ariya gemaakt en de 403km terug ineens is gelukt. Uit Fr. vertrokken met 100% en bij aankomst nog 5% in de accu bij een ontspannen rijstijl (max 110 op de Propilot -effectief ongeveer 95km/h-)
We rijden de E4rce + dus zo ongeveer de minst zuinige versie.
In 2 weken hebben we ruim 2.000km met de Ariya gereden en in de volgende 2 weken komt daar nog minstens zoveel bij.
Wat een fijne auto, al zijn er trajecten waar de beker met thee nu niet meer mee mag.
Het doseren van het vermogen kost me nog wel de nodige moeite. Ik denk netjes 80 te rijden, maar de snelheidsmeter geeft als ik even niet oplet toch weer 100 aan.
Android auto en Apple carplay linken we maar via een touwtje want dan is het duidelijk wie verbinding maakt.
Opladen op 11kW voldoet, 22kW is hier weliswaar ook beschikbaar op de laadpaal, maar met 11 gaat het laden al voldoende snel genoeg.
De warmtepomp is waanzinnig krachtig en de voorruitverwarming werkt geweldig. Helaas lijkt de airco toch ook aan te springen als het zonnetje even doorbreekt. Die setting heeft nog wat aandacht nodig.
Het verbruik komt in een mix van stadsverkeer, provinciale weg en snelweg nu op 18,3kWh per 100km uit, met de Ampera en de elektrische Kangoo was het verbruik 17kWh per 100km onder gelijke omstandigheden. Met name de waterkoker (5kW heater in het watercircuit) jaagt het verbruik daar in de herfst en winter omhoog dus die mis ik niet.
Met het snelladen dacht ik netjes aan de 160kW aan te koppelen want de Ariya kan max 130 aan... Helaas hebben wij een accupakket van 400 en geen 800Volt dus het maximale laadvermogen wordt gehalveerd.
Dat was een vervelend leermomentje.
De eerste ingreep ook al gehad, het was niet nodig, maar wel begrijpelijk. Better safe than sorry.
Minpuntjes zijn de rechter ruitenwisserarm, deze is erg fors. De linker spiegel is nu 2 maal in ingeklapte positie blijven hangen, zag dat Nissan dit euvel bij andere modellen ook heeft.
Tot zover erg gelukkig met de keuze voor Nissan.
Wat een fijne auto, al zijn er trajecten waar de beker met thee nu niet meer mee mag.
Het doseren van het vermogen kost me nog wel de nodige moeite. Ik denk netjes 80 te rijden, maar de snelheidsmeter geeft als ik even niet oplet toch weer 100 aan.
Android auto en Apple carplay linken we maar via een touwtje want dan is het duidelijk wie verbinding maakt.
Opladen op 11kW voldoet, 22kW is hier weliswaar ook beschikbaar op de laadpaal, maar met 11 gaat het laden al voldoende snel genoeg.
De warmtepomp is waanzinnig krachtig en de voorruitverwarming werkt geweldig. Helaas lijkt de airco toch ook aan te springen als het zonnetje even doorbreekt. Die setting heeft nog wat aandacht nodig.
Het verbruik komt in een mix van stadsverkeer, provinciale weg en snelweg nu op 18,3kWh per 100km uit, met de Ampera en de elektrische Kangoo was het verbruik 17kWh per 100km onder gelijke omstandigheden. Met name de waterkoker (5kW heater in het watercircuit) jaagt het verbruik daar in de herfst en winter omhoog dus die mis ik niet.
Met het snelladen dacht ik netjes aan de 160kW aan te koppelen want de Ariya kan max 130 aan... Helaas hebben wij een accupakket van 400 en geen 800Volt dus het maximale laadvermogen wordt gehalveerd.
De eerste ingreep ook al gehad, het was niet nodig, maar wel begrijpelijk. Better safe than sorry.
Minpuntjes zijn de rechter ruitenwisserarm, deze is erg fors. De linker spiegel is nu 2 maal in ingeklapte positie blijven hangen, zag dat Nissan dit euvel bij andere modellen ook heeft.
Wat zeg je daar nu precies over dat snelladen? De ariya kan niet sneller dan 130kW. Dat van die spiegel heb ik ook. Ben ik gelukkig niet de enige dan :-)JaapZ1 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 23:17:
In 2 weken hebben we ruim 2.000km met de Ariya gereden en in de volgende 2 weken komt daar nog minstens zoveel bij.
Gedeelde smartO085105116N schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 23:26:
[...]
Wat zeg je daar nu precies over dat snelladen? De ariya kan niet sneller dan 130kW. Dat van die spiegel heb ik ook. Ben ik gelukkig niet de enige dan :-)
Bij een 800Volt snellader halveert de maximale laadsnelheid. Staat er 160kW op de laadpaal dan zal de Ariya met maximaal 80kW opladen. Staat er 120kW op de laadpaal dan valt de laadsnelheid terug naar maximaal 60kW.
Bij een laadpaal van 260kW of hoger gaat het snelladen optimaal.
Bij oude 400Volt laadstations komt het maximale laadvermogen overeen met de laadsnelheid van de Ariya.
Gisteravond weer raak --> 12v batterij leeg (nog een nieuwe gekregen in Februari).
Afgelopen zondag nog mee gereden, dus stond slechst 2 dagen stil.
Druppellader aangesloten, maar deed helaas niks.
Dus weer vanochtend de lease maatschappij gebeld en weer een jump start gegeven.
Aankomende maandag gaan ze weer een diagnose doen bij de dealer.
Mocht ik tot die tijd weer problemen hebben moeten ze weer komen om de auto aan te zetten, wat een drama die 12v accu's en EVs...
Afgelopen zondag nog mee gereden, dus stond slechst 2 dagen stil.
Druppellader aangesloten, maar deed helaas niks.
Dus weer vanochtend de lease maatschappij gebeld en weer een jump start gegeven.
Aankomende maandag gaan ze weer een diagnose doen bij de dealer.
Mocht ik tot die tijd weer problemen hebben moeten ze weer komen om de auto aan te zetten, wat een drama die 12v accu's en EVs...
Kia e niros hebben dit ook. Maar dan is er een deur of kofferbak niet gesloten en blijven de systemen aan.
Er ligt een Ctek free in onze kofferbak en heb daar al veel plezier van gehad (overigens nog niet nodig gehad voor de Ariya).
Is de accu vervangen door een standaard accu of een AGM?
Is de accu vervangen door een standaard accu of een AGM?
Wie heeft er een alarmsysteem in de Ariya laten installeren? En zo ja hoe bevalt het? Onze verzekeraar vereist klasse 3, ik ben op zoek gegaan naar een andere partij, maar daar gaat de premie €35 per maand omhoog.
Bediening via de app is ongetwijfeld dan einde verhaal, maar hoe zit het met afsluiten en ontgrendelen via de deurklink?
Bediening via de app is ongetwijfeld dan einde verhaal, maar hoe zit het met afsluiten en ontgrendelen via de deurklink?
Ik heb vandaag 19" velgen met Michelin wimterbanden laten monteren, maar dat is toch wel een verschil met de 21" zomerbanden, toch wel "comfortabeler", zet je wel aan het denken...
Vraag. Het viel me gisteren op dat de ariya niet meer wil opladen.
Ik zet hem thuis aan de lader en start de sessie, vervolgens wordt deze na een paar minuten weer gestopt.
Wat kan er aan de hand zijn?
Ik zet hem thuis aan de lader en start de sessie, vervolgens wordt deze na een paar minuten weer gestopt.
Laadtimer, slechte connectie, welke lader gebruik je?sahinasappelsap schreef op zondag 9 november 2025 @ 07:37:
Ik heb een laadpaal van 50five, dat is een Alfen. Na 2 min stopt hij ermee sinds eergisteren.O085105116N schreef op zondag 9 november 2025 @ 08:46:
[...]
Laadtimer, slechte connectie, welke lader gebruik je?
Ik sta nu bij een Fastned en daar laadt hij wel op 80kwh. Ik zal later vandaag nog eens checken als ik een publieke laadpaal probeer. Als die ook niet werkt, dan zal er of iets met de paal zijn, of iets met de auto.
Wat bedoel je trouwens met laadtimer? In de app staat de planning uit?O085105116N schreef op zondag 9 november 2025 @ 08:46:
[...]
Laadtimer, slechte connectie, welke lader gebruik je?
snelladen is een ander "mechanisme" dan AC laden. Je kan beter even naar een AC lader rijden en het daar testen.sahinasappelsap schreef op zondag 9 november 2025 @ 08:50:
[...]
Ik heb een laadpaal van 50five, dat is een Alfen. Na 2 min stopt hij ermee sinds eergisteren.
Ik sta nu bij een Fastned en daar laadt hij wel op 80kwh. Ik zal later vandaag nog eens checken als ik een publieke laadpaal probeer. Als die ook niet werkt, dan zal er of iets met de paal zijn, of iets met de auto.
Lader een paar minuten uitschakele n in de meterkast, dan weer aanzetten en weer laadsessie proberen?sahinasappelsap schreef op zondag 9 november 2025 @ 07:37:
Ook gedaan, dat maakte geen verschil. Op een publieke laadpaal stopt hij na 1-2 minuten ook met laden. Denk dat de conclusie is dat het traag laden stuk is om welke reden dan ook.MikeWazowski schreef op zondag 9 november 2025 @ 10:14:
[...]
Lader een paar minuten uitschakele n in de meterkast, dan weer aanzetten en weer laadsessie proberen?
Wat je kan doen, is rigoreus, 12v accu loskoppelen en dan enkele minuten wachten alvorens weer aan te sluiten. Echt defect is defect, niet na een paar minuten denk ik. Kan je op je eigen laadpaal het laadvermogen instellen? Check ook even je aansluiting aan de auto, wordt die heel warm, als in vervelend warm?sahinasappelsap schreef op zondag 9 november 2025 @ 13:31:
[...]
Ook gedaan, dat maakte geen verschil. Op een publieke laadpaal stopt hij na 1-2 minuten ook met laden. Denk dat de conclusie is dat het traag laden stuk is om welke reden dan ook.
Nou ja die paar minuten is op 0kwh. Ze proberen te communiceren alvorens hij stopt denk ik.O085105116N schreef op zondag 9 november 2025 @ 15:09:
[...]
Wat je kan doen, is rigoreus, 12v accu loskoppelen en dan enkele minuten wachten alvorens weer aan te sluiten. Echt defect is defect, niet na een paar minuten denk ik. Kan je op je eigen laadpaal het laadvermogen instellen? Check ook even je aansluiting aan de auto, wordt die heel warm, als in vervelend warm?
12 volt accu ga ik niet aanzitten, is een leaseauto. Vermogen op de paal kan ik helaas niet instellen. Ik bel morgen de garage. Naast de rare meldingen die sporadisch komen is dit nu wel een teken dat die auto niet in orde is. Zal wel de 12v zijn.
Het niet willen laden heb ik ook gehad, moest toen naar de dealer en zij hebben het opgelost, maar wat ze precies gedaan hebben weet ik helaas niet.sahinasappelsap schreef op zondag 9 november 2025 @ 18:34:
[...]
Nou ja die paar minuten is op 0kwh. Ze proberen te communiceren alvorens hij stopt denk ik.
12 volt accu ga ik niet aanzitten, is een leaseauto. Vermogen op de paal kan ik helaas niet instellen. Ik bel morgen de garage. Naast de rare meldingen die sporadisch komen is dit nu wel een teken dat die auto niet in orde is. Zal wel de 12v zijn.
PS5 User ;-) ...
Had ik al vermeld dat ik er "zelf" achte ben gekomen waar dat piepende geluid van mijn auto vandaan kwam? Dit weekend is de auto voorzien van winterbanden/velg. Ik heb met de monteur even gesproken en uitgelegd wat er aan de hand was. Die keek 2 seconden vervreemd, we dachten beide hetzelfde blijkbaar op dat moment. Band/vel gepakt, binnenkant bekeken jahoor... loodje los. je zag precies waar ie over de velg had geschuurd, dat verklaart dus ook waarom het spontaan weg was nadat de band er af was en er weer op gezet. De dealer moet datzelfde ook gezien hebben, maar ze hebben het mij niet verteld. Mysterie opgelost... Spiegel besloot vandaag wel om iets anders te doen dan gevraag, zijn we inmiddels gewend...
Nou ondertussen is dit lampje ook gaan branden:supernova schreef op zondag 9 november 2025 @ 18:49:
[...]
Het niet willen laden heb ik ook gehad, moest toen naar de dealer en zij hebben het opgelost, maar wat ze precies gedaan hebben weet ik helaas niet.
https://nl.nissan.be/klan...lampje-ev-systeem-1.shtml
:strip_exif()/f/image/eFEc847lzpEK04LpttGABd76.png?f=user_large)
..toch maar kijken of ik morgen de auto bij de garage kan afleveren voor onderzoek.
Zou hier eerst even een kleine check doen of het koelvloeistof niveau nog boven min staat.sahinasappelsap schreef op zondag 9 november 2025 @ 22:11:
[...]
Nou ondertussen is dit lampje ook gaan branden:
https://nl.nissan.be/klan...lampje-ev-systeem-1.shtml
[Afbeelding]
..toch maar kijken of ik morgen de auto bij de garage kan afleveren voor onderzoek.
EV systeem fouten zijn soms ook het gevolg van een niet goed werkende 12V batterij
Bij mij is de 12v batterij vandaag weer vervangen. De vorige was geplaatst in februari. Ik vermoed dat de omvormer het probleem is, maar de dealer gaf aan dat het gewoon pech is en toch weer de accu. We wachten af...
Hij staat ondertussen bij de garage. Ze hebben 1x geprobeerd te laden, maar die stopte zag ik op de app :-)JaapZ1 schreef op maandag 10 november 2025 @ 08:30:
[...]
Zou hier eerst even een kleine check doen of het koelvloeistof niveau nog boven min staat.
Dat heb ik ze idd ook meegegeven. Alleen laden aan een laadpaal doet ie ook niet meer.Den Jef schreef op maandag 10 november 2025 @ 11:48:
EV systeem fouten zijn soms ook het gevolg van een niet goed werkende 12V batterij
Is er een AGM of een standaard accu geplaatst? Bij een AGM zou het inderdaad domme pech zijn, maar bij een standaard variant is de kans op herhaling groot.Veelstekel schreef op maandag 10 november 2025 @ 16:21:
Bij mij is de 12v batterij vandaag weer vervangen. De vorige was geplaatst in februari. Ik vermoed dat de omvormer het probleem is, maar de dealer gaf aan dat het gewoon pech is en toch weer de accu. We wachten af...
De OBC (On Board Charger) is defect. Dus onderdelen worden besteld en er gaat het eea aan de auto gebeuren.sahinasappelsap schreef op maandag 10 november 2025 @ 19:20:
[...]
Hij staat ondertussen bij de garage. Ze hebben 1x geprobeerd te laden, maar die stopte zag ik op de app :-)
Wat is het bouwjaar van de auto en heb je de 22kW lader?sahinasappelsap schreef op donderdag 13 november 2025 @ 10:37:
[...]
De OBC (On Board Charger) is defect. Dus onderdelen worden besteld en er gaat het eea aan de auto gebeuren.
Ik rij er 1.5 jaar in. Dus hij is uit 2024 (april). Ik kan op 22kw laden.O085105116N schreef op donderdag 13 november 2025 @ 16:41:
[...]
Wat is het bouwjaar van de auto en heb je de 22kW lader?
Why?
Hebben ze over een eventuele kostprijs gesproken ?
Valt onder de garantie, verder wordt het afgehandeld met de lease maatschappij. Als ik hem op ga halen, dan vraag ik wel wat er op de factuur staat.Den Jef schreef op donderdag 13 november 2025 @ 17:41:
Hebben ze over een eventuele kostprijs gesproken ?
[ Voor 12% gewijzigd door sahinasappelsap op 13-11-2025 17:57 ]
En dat is ook precies waarom ik voor Private Lease gekozen heb als je ziet wat er allemaal aan mijn Ariya is gesleuteld.... het geeft rust (al kost het in normale situaties wat meer..)
[ Voor 2% gewijzigd door MikeWazowski op 13-11-2025 19:55 . Reden: Tiepfouten ]
Op de HV accu krijg je 160.000km of 8 jaar garantie.MikeWazowski schreef op donderdag 13 november 2025 @ 18:10:
En dat is ook precies waarom ik voor Private Lease gekozen heb als je ziet wat er allemaal aan mijn Ariya is gesleuteld.... het geeft rust (al kost het in normale situaties wat meer..)
Daarnaast 5 jaar of 100.000km garantie op EV SPECIFIEKE COMPONENTEN
Omvat: motor, omvormer, VCM, reductiekast, PDM, laadconnector & kabel
En 3 jaar of 100.000km garantie op de rest.
Pas na 5 jaar of voorbij 100.000km is er een beperkt risico dat de kosten uit de hand gaan lopen.
Valt de OBC hier dan ook onder?JaapZ1 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 21:45:
[...]
Op de HV accu krijg je 160.000km of 8 jaar garantie.
Daarnaast 5 jaar of 100.000km garantie op EV SPECIFIEKE COMPONENTEN
Omvat: motor, omvormer, VCM, reductiekast, PDM, laadconnector & kabel
En 3 jaar of 100.000km garantie op de rest.
Pas na 5 jaar of voorbij 100.000km is er een beperkt risico dat de kosten uit de hand gaan lopen.
Heb je ook regelmatig op hoog vermogen geladen?sahinasappelsap schreef op donderdag 13 november 2025 @ 16:58:
[...]
Ik rij er 1.5 jaar in. Dus hij is uit 2024 (april). Ik kan op 22kw laden.
Why?
Ik beperk het laadvermogen op 11kW omdat sneller laden hier niet nodig is en alleen als er haast is dan gaat de knop om naar de 22.
Ik laad vrij weinig op hoog vermogen, de lader thuis is 11kw en snelladen doe ik slechts sporadisch. Maar dat zou niets uit mogen maken toch, ik mag van een EV verwachten dat hij doet wat er volgens specs mogelijk is.JaapZ1 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 21:52:
[...]
Heb je ook regelmatig op hoog vermogen geladen?
Ik beperk het laadvermogen op 11kW omdat sneller laden hier niet nodig is en alleen als er haast is dan gaat de knop om naar de 22.
Hoge vermogens zijn onverbiddelijk, iedere zwakke plek gaat er vroeg of laat aan. Een warmtebeeld camera op een groepenkast laat regelmatig dingen zien waar je van denkt dat het wel snor zit, maar waar toch iets mis gaat.sahinasappelsap schreef op donderdag 13 november 2025 @ 22:14:
[...]
Ik laad vrij weinig op hoog vermogen, de lader thuis is 11kw en snelladen doe ik slechts sporadisch. Maar dat zou niets uit mogen maken toch, ik mag van een EV verwachten dat hij doet wat er volgens specs mogelijk is.
/f/image/0Hqvy5mvFXo1B5ulvd9JxxJ3.png?f=fotoalbum_large)