Het grote Nissan Ariya topic

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:

• netzerodad
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 21:18
JaapZ1 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 11:05:
[...]

Hmm, das interessant! Normaal stel je minimum accu niveau in op het dashboard van de auto, maar nu kun je dit op de lader instellen? Wel link als een willekeurige snellader de accu leeg kan trekken!
Klopt, in de app van SigEnergy kun je aangeven tot welk niveau hij de batterij leeg mag trekken en daar stopt hij dan ook.

• netzerodad
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 21:18
GHengeveld schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 09:23:
Gaaf! Ik heb net mijn laadpaal vervangen (Peblar Business) dus om nu weer een andere te laten installeren gaat me te ver. Het is hoopgevend dat het met DC dus wel mogelijk is, maar met AC betwijfel ik of het ooit naar de Ariya komt. De Peblar is er wel op voorbereid. Ik zal waarschijnlijk eerder de auto omruilen dan de laadpaal.

Begrijp ik trouwens goed dat de Sigenergy dus een thuisbatterij is, die je dan in feite uitbreidt met de capaciteit van de Ariya? Ergens best wel logisch.
De SigEnergy biedt de SigenStor thuisbatterij die je kunt uitbreiden met een DC laadmodule die op dezelfde omvormer werkt als die van de batterij. En dus via CCS2 DC gekoppeld is aan je auto. Voor nu heb ik alleen nog ontladen op het net, ik moet nog gaan experimenteren met "self consumption / off grid" om te kijken of het echt een slimme uitbreiding is van de batterij.
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste