Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-05 19:46
LordSinclair schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 17:18:
[...]

Dat is al een tijd geleden, ik had toen nog geen Zikz dus moet ik het wel met de Azov gedaan hebben. Ik heb weinig andere trucks gebruikt want ze vielen steeds tegen. De Azov kon op verschillende manieren de goudmijn prima bereiken. Zelfs flink afsnijden op de weg weer naar beneden door de diepe sneeuw. Maar dat gezegd hebben. De Azov zonder oplegger is maar een instabiel ding. Met oplegger was die in die tijd goud.

Een maat van mij is ook meer Tanya fan, had meer snelheid maar met oplegger liep die constant hopeloos vast in sneeuw en modder.
De DAN is IMO superieur voor low saddle. Die staat hoger op zijn poten en heeft S+ ipv A+ power-to-weight rating. Maar ik heb zoals gezegd weinig met low saddle gereden :P.

[ Voor 4% gewijzigd door sdk1985 op 03-06-2022 17:53 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De 64131 incl 5-slots semi-trailer is inderdaad een goede combi. Je mist de snelheid van de Tayga maar dat wordt goedgemaakt door zijn trekkracht door de modder.

De Kolob doet het ook heel erg goed maar de heavy saddle 5-slots trailer is wellicht iets té lang en breed om overal comfortabel te kunnen rijden.

Een ander voordeel is natuurlijk dat de Azov een blauw kraantje met zich mee kan dragen en die gebruik ik stiekem best vaak.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10:18
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gFAuNGI33OJO7XOSnP9DMcuJETA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/o24AFUWByowNAUtjqxS37e9Y.png?f=fotoalbum_large
Dit is zo jammer aan de DAN
- De oplegger drukt achter de achterassen, daarom komt de voorkant graag van de grond wat sturen lastiger maakt
- Dat sturen heeft hij hard nodig vanwege zijn lengte, daardoor is die (nog!) minder wendbaar dan de Azov
- Er is zoveel ongebruikte ruimte op het frame. Een mooi kraantje zoals de Azov zou super praktisch zijn.
- Geen snorkel, de Azov kan tot het dak het water in :9

[ Voor 4% gewijzigd door LordSinclair op 03-06-2022 19:36 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toen ik de game op de PS4 Pro speelde voelde de game al 'af', nu met de PS5 upgrade en bijkomende verbeteringen voelt de game nog meer 'af'. Toch mis ik nog enkele features die de game net iets beter zouden maken imho:

-Het zelf kunnen instellen van de snelheid van de dag/nacht cyclus. Die is nu veel te snel.
-'Respawnende' rotsen. Soms weet je met je truck irritante rotsblokken opzij te krijgen waardoor je pad een stuk begaanbaarder is. Dat een gamesessie later alle rotsen weer op hun initiële plek liggen stoort mij.
-Fantoomschade als je net te snel rijdt, zeker op nagenoeg vlakke asfaltwegen.
-Stuiterphysics. Rij iets te snel over een ietwat grotere steen en de truck inclusief zware lading begint te stuiteren alsof je op de maan rijdt.
-De volgcamera. Zeker in de buurt van gebouwen en bomen is hier nog wel winst te behalen.

Verder is de game echt meer dan prima en vermaak ik me er na een kleine 300 uur nog steeds uitstekend mee d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:13
Ga je de Scout halen om de omgevallen truck recht te zetten…

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0Yq4ChM.jpg

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:06

Oxigeon

En zo is dat!

Rivanov schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 08:08:

[Afbeelding]
Haha dat is toch mooi aan deze game inderdaad. Hier ook vaker een reddingsactie waarvan ik daarna 2 voertuigen kan redden.

Wat ik vaak doe als ik hartstikke vast hang in de modder... trailer afkoppelen recoveren naar de garage en dan de trailer vanuit de andere kant weer uit de drek trekken. Als ik toch met een truck moet komen kan ik met zogoed met de trekker zelf een keertje rijden

Hier rij ik steevast met de Tayga. Mijn 2e voertuig is de Azov

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:57
Ik heb de scouts afgezworen en gebruik alleen nog maar de Zikz 605R 😁
Komt overal, supersterk en bijna niet op z'n kant te krijgen.
Ik heb er inmiddels 2 bij elkaar gespaard door de meeste andere trucks te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
LordSinclair schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 19:32:
[Afbeelding]
Dit is zo jammer aan de DAN
- De oplegger drukt achter de achterassen, daarom komt de voorkant graag van de grond wat sturen lastiger maakt
- Dat sturen heeft hij hard nodig vanwege zijn lengte, daardoor is die (nog!) minder wendbaar dan de Azov
- Er is zoveel ongebruikte ruimte op het frame. Een mooi kraantje zoals de Azov zou super praktisch zijn.
- Geen snorkel, de Azov kan tot het dak het water in :9
Haha dat is wel waar ja. Ik merkte bij de snelheidstest dat hij de bocht niet om ging. De eerste keer dat ik dat ding gebruikt niet gemerkt. Toen reed er een Tatarin voor om hem door de sneeuw te trekken met de vliegtuigstukken achterop. Dus dan hoef je niet te sturen :+ .

Nou ik heb het in Tenesse nog eens geprobeerd, zo'n sideboard trailer omdat er 4 fuel nodig was. Azov 7 gepakt. Wat een drama. Ergens halverwege kwam ik langs een scout tower, ik koppel even de trailer af. Wat denk je? Trailer valt omver. Vervolgens kwartier verder om alles weer op te lossen. Volgende keer weer gewoon een sideboard bed + losse trailer :'( .

[ Voor 10% gewijzigd door sdk1985 op 04-06-2022 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Rivanov schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 08:08:

[Afbeelding]
Hoop dat je autonomous winch erop hebt :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSSF
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-05 20:28
Iemand die mij kan vertellen of de game (ondertussen) goed werkt met een Fanatec stuur en shifter voor de PS4? En ook met een Thrustmaster T300?

Misschien wel leuk spel om eens te proberen, maar als het nog steeds niet lekker werkt met deze stuurtjes die we hebben dan is het misschien de moeite niet waard.

https://www.instagram.com/cncdepartment/ Diverse projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
sdk1985 schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 12:57:
[...]

Hoop dat je autonomous winch erop hebt :X .
Nope. Kon de scout recoveren en opnieuw er naar toe rijden. Tweede keer ging het wel goed. ;)

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Rivanov schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 18:49:
[...]

Nope. Kon de scout recoveren en opnieuw er naar toe rijden. Tweede keer ging het wel goed. ;)
Misschien toch maar even kopen dan :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
@sdk1985 Ga ik ook snel doen. ;)

Andere vraag. Gisteren wilde ik een contract uitvoeren waarbij ik Metalen Balken en Wooden Planks moest vervoeren. Ik heb de flatbed op de Fleetstar liggen waarop ik de planken had geladen vanuit Lumber Mill (Black River).

Vervolgens dacht ik slim te zijn door direct naar het dorp te rijden, om de balken op te halen. Daar stond een trailer met cargo erop. Ik wilde echter die trailer gebruiken om de metalen balken te vervoeren, maar ik kon met geen mogelijkheid enkel de cargo van de trailer afhalen en de houten planken op m’n Fleetstar laten liggen.

Als ik koos voor Unpack Cargo, dan maakte hij ook de houten planken los die op de flatbed lagen. Ik durfde dus niet op Remove Cargo te drukken omdat ik dan bang was dat ik ook m’n planken kwijt zou zijn.

Is het mogelijk wat ik wil bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Rivanov schreef op zondag 5 juni 2022 @ 08:10:
Trailer op z'n kant winchen zodat de lading eruit valt. Daarna weer rechtop zetten en gebruiken voor de lading zoals je in gedachte had.

@sdk1985 Klopt, die opleggers zijn niet echt stabiel als je ze los neer wilt zetten. Dan moet je zeker weten dat die stevig staat. Maar een aanhanger verliest bij mij ook vaak lading omdat die alle kanten op stuiteren als je een beetje vaart hebt. Alles heeft z'n voor en nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
LordSinclair schreef op zondag 5 juni 2022 @ 10:08:
[...]

Trailer op z'n kant winchen zodat de lading eruit valt. Daarna weer rechtop zetten en gebruiken voor de lading zoals je in gedachte had.

@sdk1985 Klopt, die opleggers zijn niet echt stabiel als je ze los neer wilt zetten. Dan moet je zeker weten dat die stevig staat. Maar een aanhanger verliest bij mij ook vaak lading omdat die alle kanten op stuiteren als je een beetje vaart hebt. Alles heeft z'n voor en nadelen.
8)7 8)7 _/-\o_
Wat een oplossing.. haha. Maar thanks! Will keep that in mind.

[ Voor 5% gewijzigd door Rivanov op 05-06-2022 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Rivanov schreef op zondag 5 juni 2022 @ 08:10:
@sdk1985 Ga ik ook snel doen. ;)

Andere vraag. Gisteren wilde ik een contract uitvoeren waarbij ik Metalen Balken en Wooden Planks moest vervoeren. Ik heb de flatbed op de Fleetstar liggen waarop ik de planken had geladen vanuit Lumber Mill (Black River).

Vervolgens dacht ik slim te zijn door direct naar het dorp te rijden, om de balken op te halen. Daar stond een trailer met cargo erop. Ik wilde echter die trailer gebruiken om de metalen balken te vervoeren, maar ik kon met geen mogelijkheid enkel de cargo van de trailer afhalen en de houten planken op m’n Fleetstar laten liggen.

Als ik koos voor Unpack Cargo, dan maakte hij ook de houten planken los die op de flatbed lagen. Ik durfde dus niet op Remove Cargo te drukken omdat ik dan bang was dat ik ook m’n planken kwijt zou zijn.

Remove cargo is niet zo handig, soms heb je het later nodig. Maar als je het doet krijg je een kruisje waarmee je kunt kiezen wat er weg moet.

Normaliter kun je twee dingen doen. Gewoon gaan rijden met het hele ding. Voor het alternatief heb je een truck met een (loading) crane nodig. Dan kun je het overhevelen. Daarna weer packen.

Overigens kun je op die map zowel metaal als planken gewoon spawnen. Midden in het dorp zit metaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met de Kolob op en neer naar de staalfabriek gereden. Hij rijdt redelijk soepel door de waterige blubber, al had ik 'm met zijn 71" banden iéts sneller verwacht. De zware trailer zal er ook wel iets mee te maken hebben.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Ek2sN5M-KYeRqf0i0oBYANNlPc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c3JI4yAxFsvAUprNGaaybazf.jpg?f=fotoalbum_large

Na het voltooien van een aantal contracten voelt het als een toetje wanneer je eindelijk zo'n grote missie-trailer naar zijn plek mag slepen 8)
De route naar de goudmijn was echter vrij simpel en kort dus dit was zo gepiept.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q2y-yRKh3gk4ILQK87MTovn8ddY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rb0CkqyEuuJmGZdye9Q5kwCQ.jpg?f=fotoalbum_large

In de Flooded Foothills heb ik alles nu klaar, op naar Big Salmon Peak!
Benieuwd of ik de 4 cabins die ik voor de eerdere contracten heb gemaakt kan gebruiken voor de contracten in Salmon Peak. Dat zou weer wat werk schelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dammit, noordelijke tunnel naar Salmon Peak is geblokkeerd. Sta ik daar met mijn Kolob incl trailer....
Gelukkig stond mijn Azov ook in de buurt en die heb ik, behangen met een trailer met een cabin, naar de zuidelijke tunnel gereden. Die was gelukkig wel toegankelijk.
Gelijk de garage gevonden en een scout + mobiele radar unit losgelaten, nu hebben we al wat meer overzicht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Superkiwi schreef op zondag 5 juni 2022 @ 14:11:
Dammit, noordelijke tunnel naar Salmon Peak is geblokkeerd. Sta ik daar met mijn Kolob incl trailer....
Gelukkig stond mijn Azov ook in de buurt en die heb ik, behangen met een trailer met een cabin, naar de zuidelijke tunnel gereden. Die was gelukkig wel toegankelijk.
Gelijk de garage gevonden en een scout + mobiele radar unit losgelaten, nu hebben we al wat meer overzicht :)
Als je nu ook nog even active suspension ophaalt dan gaat de kolob een stuk beter door het water. Alleen jammer dat je dat deel al af hebt :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die moet ik nog even zoeken, komt goed ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e3aoa3eb4tqJ9_OrS0mcSTqa_-A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0vURpwd4KSoaLvBYUXJUgbdB.png?f=fotoalbum_large
De nieuwste 'race' scout. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Had het niet verwacht maar dat racen is eigenlijk heel vermakelijk!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NVP3z2PqIKYNoWsUq9bHe2Z3Yb4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/967mKwpjrTZvkUyPsz3lPIXl.png?f=fotoalbum_large

Heb stage 1 complete maar nog niet de nieuwe race truck. Ben benieuwd wanneer die komt. Na Stage 1 zit er rechts onder in de map een nieuwe quest; Racing Truck Delivery.

De map zelf is daarnaast uberhaupt erg goed. Geen gekke extreem trage stukken maar echt wat lastiger terrein. Dus wat kuilen, smallere stukken, scherpere heuvels, krappe bochten, rivieren. Verder is dit de eerste map waar de Zikz niet overpowered voelt. De Zikz is op sommige stukken écht traag, dat hij maar A+ is werkt in zijn nadeel op de stijlere stukken. De map heeft geen doorgaande asfalt wegen dus eigenlijk is er altijd wel iets om op te letten wanneer je van A naar B gaat. Daardoor voelt de map groot.

[ Voor 41% gewijzigd door sdk1985 op 05-06-2022 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DATK7v3iPet-7xlX6KlbAHPYwg8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qbZYQS5D3HZgwZNGxw6y8ZXY.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSSF
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-05 20:28
Wat uurtjes vandaag het spel gespeeld, deels met het Fanatec stuurtje. Stuurt wel aardig maar de controller moet je toch wel bij de hand houden.

Gaat wel traaaaag allemaal zeg :O :9

https://www.instagram.com/cncdepartment/ Diverse projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hahaha, het is geen Dakar nee :+
Je moet er wel een portie geduld voor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
FSSF schreef op zondag 5 juni 2022 @ 20:36:
Wat uurtjes vandaag het spel gespeeld, deels met het Fanatec stuurtje. Stuurt wel aardig maar de controller moet je toch wel bij de hand houden.

Gaat wel traaaaag allemaal zeg :O :9
High range gearbox dan gaat het en heel stuk sneller. Iets te snel soms :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bezig om met de Ford F750 de Salmon Peak te verkennen, wat een heerlijke scout truck :)
Ik kwam toevallig een missie gerelateerde scout fuel trailer tegen dus die winch ik er nu lekker achteraan de map over. Wel apart dat de F750 niet gewoon een scout trailer trekhaak heeft.
Ongeveer driekwart ontdekt nu, de map ziet er op zich goed en begaanbaar uit.

[ Voor 15% gewijzigd door Superkiwi op 30-06-2022 03:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
Stukje van Stage 2, de rots klim:
[Video: https://www.twitch.tv/videos/1496653715]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De cargo voor de 3 verschillende factory missies in Salmon Peak even bij elkaar opgeteld, dat is wat handiger dan ze stuk voor stuk doen.
7 small pipes
3 medium pipes
8 concrete blocks
5 concrete slab
10 metal beams
10 bricks
Het is een behoorlijke klus denk ik, zeker ook omdat een hoop house framings op deze map slechts 1 ipv 2 stuks materiaal opleveren. Gelukkig deze keer geen metal rolls, dat scheelt weer een paar ritjes naar de staalfabriek.
Nu is het alleen te hopen dat de missies niet opeens nog een 'second stage' bevatten :/

De benodigde cabins haal ik op uit de vorige map. Caterpillar heftruck laden op een flatbed, trailer erachteraan en gaan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
Superkiwi schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 13:28:
Nu is het alleen te hopen dat de missies niet opeens nog een 'second stage' bevatten :/
Je kan naar beneden scrollen (op de pc) om te zien of er nog meer stages zijn. Dan komen ze, als je goed kijkt, nooit als verrassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Superkiwi schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 13:28:
De cargo voor de 3 verschillende factory missies in Salmon Peak even bij elkaar opgeteld, dat is wat handiger dan ze stuk voor stuk doen.
7 small pipes
3 medium pipes
8 concrete blocks
5 concrete slab
10 metal beams
10 bricks
Het is een behoorlijke klus denk ik, zeker ook omdat een hoop house framings op deze map slechts 1 ipv 2 stuks materiaal opleveren. Gelukkig deze keer geen metal rolls, dat scheelt weer een paar ritjes naar de staalfabriek.

De benodigde cabins haal ik op uit de vorige map. Caterpillar heftruck laden op een flatbed, trailer erachteraan en gaan :)
spoiler:
Dus wel metal rolls, er zijn diverse warehouse unlock quests met elke keer een stuk of 10 metal rolls. Totaal 3 x een warehouse zo ver ik mij herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-10-2024
Wat is het doel van dit spel? Is het voornamelijk op moeilijke grond en in moeilijke gebieder rijden? Of ook allemaal missies etc?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
jaydenjarno schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 15:30:
Wat is het doel van dit spel? Is het voornamelijk op moeilijke grond en in moeilijke gebieder rijden? Of ook allemaal missies etc?
Ja precies, doelloos rondjes rijden :X .

Nee in de basis zijn er 2 soorten gameplay. Met kleinere scouts kun je de map verkennen. Dat gaat vaak met omvallen en winchen. Over de map staan scout towers verspreid die je moet zien te bereiken. Onderweg kun je ook upgrades vinden.

Daarnaast heb je de truck gameplay. Hiervoor zijn er story quests waarbij er cargo van A naar B moet met als doel om iets in de regio te bouwen. Dat gaat met vrachtwagens. Naast de hoofdverhaal zijn er side missies. Sommige zijn nuttig zoals het herstellen van een brug. Met de tijd unlock je betere trucks, betere banden, betere motoren, enz. Vaak moet je hiervoor op expeditie.

[ Voor 6% gewijzigd door sdk1985 op 08-06-2022 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
Top. Dank je.
En doelloos rijden is voor sommige ook geweldig

No man's sky is een game waar geen doel is behalve wat je zelf doet. Vandaar de vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sdk1985 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 15:06:
[...]
spoiler:
Dus wel metal rolls, er zijn diverse warehouse unlock quests met elke keer een stuk of 10 metal rolls. Totaal 3 x een warehouse zo ver ik mij herinner.
Damnit :X
Nou dan gaan we die eerst maar doen. Toegang tot warehouses is wel verrekte handig natuurlijk.
De tweede tunnel is nu ook open dus de Kolob heeft de oversteek naar Salmon Peak inmiddels ook gemaakt. Die gaat daar wel goed van pas komen met zijn grote banden en active suspension.

*oh snap! Het warehouse in het noordoosten heeft 14(!) metal rolls op voorraad en die is ook nog eens erg makkelijk te bereiken via de verharde weg. 8 Slots trailer achter de P12 en gaan!
Blij dat er op deze map een aantal mooie stukken verharde weg liggen, dat maakt het allemaal een stuk eenvoudiger.

[ Voor 39% gewijzigd door Superkiwi op 09-06-2022 16:19 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:07
jaydenjarno schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 15:42:
Top. Dank je.
En doelloos rijden is voor sommige ook geweldig

No man's sky is een game waar geen doel is behalve wat je zelf doet. Vandaar de vraag
Ik vindt het zelf ook echt een geweldig spel. Er gebeurd iedere sessie wel weer iets geks waar je jezelf afvraagt van hoe heb ik dit nou weer voor elkaar gekregen. Voor degene die het spelen dit is een korte beschrijving van hoe het heel vaak gaat met truck missies. Plaatjes met trucks kloppen niet maar het gaat om het idee.

Je gaat lekker rijden met je truck en de route die je hebt bedacht om van A naar B te komen heb je gepland.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4FmHU-tXFMfhlRRuAwwvEnatSZI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/V2ciJ32UgirgPWINgEsXLm37.png?f=fotoalbum_tile

Je weet dat de shortcut er zit en niet heb uitgedacht maar toch doe je het.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8dXpdAXv9FYAboqaMuxhg9JunbM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/9lfjk4olLg5fEZJOoLT6D8Tg.png?f=fotoalbum_tile

Blijkt achteraf niet zo slim te zijn en het wordt donker.
Vervolgens is je trailer met 2 containers gevallen en probeer je de boel vervolgens weer te redden met een hijskraan. Dit alles kost zoveel tijd dat als je de normale route had genomen het al lang gehaald had.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-JKN1qh_F4M23CT-xfIUL2gDcrE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/bzIU2p0M3Hj0aEt6HWqjz9pz.png?f=fotoalbum_tile

Vervolgens is een maat gekomen co-op en je hebt de trailer weer rechtop weten te krijgen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aENdy-Ygcdq2RFiZcvlWzkvAkD0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/zthrofaDqHhzXThzKoFV83F0.png?f=fotoalbum_tile

De ene trailer krijg je er nog uitgetild maar met de andere maak je later op de weg weer een fout. Die ligt zo vast dat je maar een wanhoop actie doet je en je rijdt met de truck maar de afgrond in om de container van de klif weer op de weg te krijgen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fjyIG43MMAXryEJC9JDMJP7fmDs=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Pp2ITIjsx9aB5jPf2nWLD0Sz.png?f=fotoalbum_tile

En vervolgens kan je de missie halen. Ben je wel goed een halfuur tot een uur verder en het is lachen co-op.

Zo nog een paar gekke voorbeelden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/laPPqRU7tj3c1qOaDewiWbfwYzI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/jCeAB4IKxkCGjQA0Lla7jwT0.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LppDSP3_F4RkeAVbV_iYU8cBz8U=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/y78tDoDCZFjj0hyLvFz8rRp2.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W9oS2Ir3jRsK3CVf5uQNasXVFHg=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/NWlRRmzoYKJ23ZvWp8aVDTDu.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aorFSPq6860oPP7ygMpgwhzmY8w=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/HJv2gvLWPMOSW6ASoPaJ2XQj.png?f=fotoalbum_tile

Deze legt het ook goed uit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/obI1p_5ljQ3aXh3FamOr6RRN5H0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pQ1H1DPVCxVSguUYVYTnJC3g.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door Daniel. op 10-06-2022 12:56 ]

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!
_/-\o_
Haha, prima verteld en uitgebeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaydenjarno
haha nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hebben meer PS5 spelers last van een oneindig saving icoon op het scherm?
In het eerste uur na opstarten van de game gaat het goed en popt het saving icoontje om de paar minuten op maar na ongeveer een uur spelen blijft ie oneindig in beeld. Eerst dacht ik dat het aan de autosync van de savedata lag maar die heb ik uitgezet en het probleem blijft zich voordoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
Hoppa Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zvu3PBEVqMGTr2NVsyitDSsvo_k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WRqF9JtM5QnM94O2m750xGVJ.png?f=fotoalbum_large.

Nu nog Don en Maine.

[ Voor 3% gewijzigd door sdk1985 op 12-06-2022 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Mag ik vragen hoeveel uur dit je gekost heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Daniel. schreef op zondag 12 juni 2022 @ 22:51:
[...]

Mag ik vragen hoeveel uur dit je gekost heeft?
Heb het niet bijgehouden. Deze is snel uit te spelen wat betreft regional progression. Denk uurtje of 20. Zondag, vrijdag, zondag avond. Tussendoor misschien nog keer een uurtje extra. Let op dat dit niet 100% is, puur de regional progression. (Niet dat er nog heel veel quests zijn in deze map.)

Korste DLC tot nu toe.

[ Voor 28% gewijzigd door sdk1985 op 13-06-2022 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een drietal cabins opgehaald uit Flooded Foothills. Het was even wat werk maar nu hoef ik er in elk geval geen meer te maken :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gY_2S8g6IpIDBc60Kl4kPqWtEA8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uCP8RFYdyUpiJ4V796ZJUArz.jpg?f=fotoalbum_large

Daarna moest ik een Oil Tank semi-trailer ophalen.
Ik had me even verkeken op de grootte :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q0JCxU578ZHFgR8_J9G0IAE815g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GBEZAhXu4BDP92JgFFq9UsRv.jpg?f=fotoalbum_large

De Factory is bijna voltooid nu!

[ Voor 9% gewijzigd door Superkiwi op 13-06-2022 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartis
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-05 22:40
Superkiwi schreef op maandag 13 juni 2022 @ 17:09:
Een drietal cabins opgehaald uit Flooded Foothills. Het was even wat werk maar nu hoef ik er in elk geval geen meer te maken :)
[Afbeelding]

Daarna moest ik een Oil Tank semi-trailer ophalen.
Ik had me even verkeken op de grootte :D
[Afbeelding]

De Factory is bijna voltooid nu!
Lukt het je om de cabins te lossen aan de loskade met die vervloekte heftruck?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Bartis schreef op maandag 13 juni 2022 @ 17:58:
[...]

Je kan het ook met een loading crane proberen. Of gewoon er vol tegenaan beuken :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartis
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-05 22:40
sdk1985 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 17:59:
[...]

Je kan het ook met een loading crane proberen. Of gewoon er vol tegenaan beuken :X.
De eerste ging met kraan door het dak, de volgende niet meer helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bartis schreef op maandag 13 juni 2022 @ 17:58:
[...]
Die heftruck nooit gebruikt, ik takel ze onder het dakje met de grote kraan ;)
De kabel van de kraan beweegt zich moeiteloos door het dak dus je kunt ze er zo onder draaien en ze net zo makkelijk er onder vandaan halen. Raar dat het werkt maar het scheelt een hoop gekloot met die heftruck.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaydenjarno
Ik heb dus niets met trucks of iets. Maar op de 1 of andere manier trekt dit spel mij.
Mooie graphics en het ziet er ontspannen uit. Geen gehaast of iets. Of mis ik dan echt de clue.?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nee dat is het. Gewoon lekker rustig door de modder banjeren, zwaailichten aan, een trailer kletterende goederen meeslepen en af en toe op de toeter blazen.
Het leven kan soms zo simpel zijn :)

[ Voor 5% gewijzigd door Superkiwi op 13-06-2022 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wie heeft er een 5 slots semi-trailer nodig als je ook gewoon 5 vehicle spare parts op een flatbed kunt stapelen :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QUTonbHmlvqT3RO4y-RXMJs_lLM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ldMp18XCXZ3yt0V2Frt6hHx9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Superkiwi schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 18:46:
Wie heeft er een 5 slots semi-trailer nodig als je ook gewoon 5 vehicle spare parts op een flatbed kunt stapelen :P
[Afbeelding]
Iemand zonder kraan om ze er elke 100m weer op te laden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hahaha :P
Iemand zonder kraantje krijgt ze sowieso niet op de trailer (ze lagen verspreid in het moeras). En tussen ons gezegd: ze zijn er inderdaad enkele keren afgekukeld ;)

[ Voor 216% gewijzigd door Superkiwi op 14-06-2022 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikoe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 05:57
Nou wil ik Snowrunner weer een beetje gaan spelen ter afwisseling van FS22 en ETS2. Ik ben een paar maanden geleden begonnen op Black River en dit een tijdje gespeeld. Nou ben ik me save game kwijt (vraag me niet hoe, want dat weet ik zelf ook niet haha) dus moet weer opnieuw beginnen. Opzich niet erg, maar me vorige savegame vond ik wel een beetje een zooitje. Hoe spelen jullie het? Doen jullie bijv. eerst alle contracten op volgorde zoals ze in je profiel staan of gewoon alles door elkaar kwa contracten en taken. En nou heb ik het spel al best wel een tijdje liggen en af en toen een keer opgestart en gespeeld en weer ff laten liggen. Dus ik weet wel hoe het speel werkt en wat je moet doen etc. Maar is hard mode meer een uitdaging of gaat dit je te zijner tijd tegenwerken? Want ik vind de normale spel modus voor mijn gevoel net iets te makkelijk (tijd doorspoelen en elke keer respawnen naar de garage etc. als je vast zit). Misschien beetje veel info zo, maar hoop dat jullie dr wijs uit kunnen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
@Mikoe De eerste map is in vergelijking met de rest erg eenvoudig. Persoonlijk zou ik proberen de regional progression per regio te behalen. Daarna de eventuele bonus content en daarna wellicht hard mode.

Op pc worden er overigens backups van je save gemaakt.

[ Voor 12% gewijzigd door sdk1985 op 14-06-2022 23:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nog 2 Heavy Rock Trailers naar Big Salmon Peak trekken en Yukon staat (met uitzondering van de later toegevoegde logging missies) ook op 100% 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AA2X8wTlYE5AZTeKmg8LpWdU_bs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PTbm9HHkPKvZWgVVFlNPGdfR.jpg?f=fotoalbum_large

Erg leuke regio, misschien wel de leukste samen met Michigan (tot nu toe). De Flooded Foothills was voornamelijk veel recources farmen en Big Salmon Peak voelde dankzij de lange asfaltweg tussen de belangrijkste punten als een soort van goedmakertje. Die was voor een DLC map dan ook weinig uitdagend te noemen. Op één task na: "Off the Cliff", die sloeg helemaal nergens op imho.

Ondertussen 2,4 miljoen hardverdiende dollars in de zak en een fiks wagenpark aan geupgrade trucks :)

[ Voor 5% gewijzigd door Superkiwi op 15-06-2022 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Mikoe schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 21:58:
Hoe spelen jullie het? Doen jullie bijv. eerst alle contracten op volgorde zoals ze in je profiel staan of gewoon alles door elkaar kwa contracten en taken.
In sommige levels is het een puzzel om alles in de goede volgorde te doen. Soms heb je contracts nodig om tasks te kunnen doen en tasks om contracts te kunnen doen. Anders loop je vanzelf tegen problemen aan dat bepaalde plekken niet bereikbaar zijn of bepaalde goederen niet te verkrijgen zijn.
Superkiwi schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 23:43:
Ondertussen 2,4 miljoen hardverdiende dollars in de zak en een fiks wagenpark aan geupgrade trucks :)
Ik ben een hoop geld kwijt geraakt door irritante bugs in het spel. Vooral in het begin had ik regelmatig verdwijnende trucks.
Nu is het nog steeds oppassen geblazen als jij met mods speelt en je coop medespeler een game start zonder mods dan ben je in je eigen save ook al je mods kwijt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LordSinclair schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 08:03:
[...]
Nu is het nog steeds oppassen geblazen als jij met mods speelt en je coop medespeler een game start zonder mods dan ben je in je eigen save ook al je mods kwijt :X
Vooralsnog heb ik alles solo en zonder mods gedaan dus daar maak ik me geen zorgen over ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Want ik vind de normale spel modus voor mijn gevoel net iets te makkelijk (tijd doorspoelen en elke keer respawnen naar de garage etc. als je vast zit).
Als je dit nou gewoon niét doet maak je het gelijk al wat moeilijker voor jezelf ;)
Een andere manier om het wat uitdagender te maken is om op Amerikaanse maps alleen gebruik te maken van Amerikaanse trucks. En natuurlijk geen mods gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
Superkiwi schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 09:14:
[...]

Vooralsnog heb ik alles solo en zonder mods gedaan dus daar maak ik me geen zorgen over ;)
Ik heb vooral mods voor wat leuke high saddle trailers die niet zo lomp zijn als de standaard in het spel, vooral de originele high saddle trailer met 5 posities is zo enorm dat er in de breedte 2 vrachten naast elkaar zouden passen.

En een medium log add on om medium logs attachment op de rug van wat grotere trucks te kunnen zetten zodat je ook medium logs met de azov of zikz kan vervoeren ipv altijd een aanhanger er voor nodig te hebben.

Dus vooral wat mods om de trucks wat realistischer te kunnen gebruiken dan de bouwsteentjes die de makers van Snowrunners bedacht hebben (waardoor sommige grote trucks zo inefficient kunnen worden ingericht). Het komt waarschijnlijk van mijn Spintires/Mudrunners ervaring waar je wel gewoon medium logs op grotere trucks kon vervoeren op de truck zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klinkt allemaal heel logisch, misschien toch maar eens een keer een kijkje nemen.
De enige game waar ik wel altijd mods gebruik is Farming Simulator, raar dat ik het hier dan niet doe :P

Hoe spelen jullie het? Doen jullie bijv. eerst alle contracten op volgorde zoals ze in je profiel staan of gewoon alles door elkaar kwa contracten en taken.
Taken en contracten doe ik ze altijd door elkaar, niet echt op een specifieke volgorde. Soms zijn taken goed te combineren omdat ze bijvoorbeeld dicht bij elkaar liggen of goederen uit dezelfde opslag nodig hebben en kun je er meerdere tegelijk doen, hetzelfde met contracten.
Ik ben een completionist dus ik wil sowieso alles gedaan hebben; ik vind het zonde om enkel de regionale missies en een paar broodnodige taken zoals roadblocks te doen. Juist de taken kunnen soms een leuke uitdaging bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Caterpillar laat zich ondanks zijn robuuste voorkomen en grote banden niet makkelijk voortbewegen. Gelukkig hebben we een P12 ambulance die deze missie zonder al te veel moeite tot een succes weet te brengen ;)
[YouTube: Snowrunner Yukon final mission - Final Check]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_FZOt18_LPu6f53ZwPBZxlk4y64=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zMYFmZyZyWrjFxCoVqlbGuq9.jpg?f=fotoalbum_large

De eerste meters in Black Badger Lake ook al gemaakt; wat een natte bende. De chained tires kunnen weer de kast in en de mud tires kunnen er weer onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
LordSinclair schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 09:20:
Ik heb vooral mods voor wat leuke high saddle trailers die niet zo lomp zijn als de standaard in het spel, vooral de originele high saddle trailer met 5 posities is zo enorm dat er in de breedte 2 vrachten naast elkaar zouden passen.
Hoe lomp die ook is die P16 is echt een tank. Die banjert overal doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikoe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 05:57
Superkiwi schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 09:18:
[...]

Als je dit nou gewoon niét doet maak je het gelijk al wat moeilijker voor jezelf ;)
Een andere manier om het wat uitdagender te maken is om op Amerikaanse maps alleen gebruik te maken van Amerikaanse trucks. En natuurlijk geen mods gebruiken.
Mods gebruik ik niet. Vind het alleen jammer dat je de keybindings van de controller niet kunt veranderen of kijk ik dan verkeerd? Ik speel met een xbox controller. Bij FS22 haalde ik gewoon de bindings weg die ik niet wilde gebruiken. Zou makkelijk zijn dat je dat bij snowrunner ook kon doen voor bijv. het skippen van tijd. Maar ik zal er binnenkort weer is een draai aan gaan geven en kijken of het me weer bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Daniel. schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 15:25:
[...]

Hoe lomp die ook is die P16 is echt een tank. Die banjert overal doorheen.
Tenzij het smalle passages zijn. Dan loop je met de hele combinatie klem. De trailers zijn soms gewoon onnodig breed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ene7yAtx_OqXRccRmI9knHTOa-g=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qpcxNIGr3cR6Hqo3CM6TLTqN.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door LordSinclair op 15-06-2022 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
LordSinclair schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 19:55:
[...]

Tenzij het smalle passages zijn. Dan loop je met de hele combinatie klem. De trailers zijn soms gewoon onnodig breed.

[Afbeelding]
Het zijn heavy trailers voor grote objecten :X .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
Superkiwi schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 23:43:
Erg leuke regio, misschien wel de leukste samen met Michigan (tot nu toe). De Flooded Foothills was voornamelijk veel recources farmen en Big Salmon Peak voelde dankzij de lange asfaltweg tussen de belangrijkste punten als een soort van goedmakertje. Die was voor een DLC map dan ook weinig uitdagend te noemen. Op één task na: "Off the Cliff", die sloeg helemaal nergens op imho.
Haha ik dacht het tegenovergestelde. Ik vond het de minste DLC tot heden (maar ik ben wellicht biased omdat hij bij release onspeelbaar buggy was en de heftruck meer als een gimmick voelde). Verder vond ik Big Salmon peak echt niet makkelijk. Ik heb trucks die vast liepen (zonder fuel, ging allemaal erg traag) links bovenin de map. Toen ik er mee verder ging stonden daar nog twee trucks :+ . Wellicht dat ik toen nog wat lager level was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
sdk1985 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 22:27:
[...]

Het zijn heavy trailers voor grote objecten :X .
Het is de kleinste trailer die achter een Zikz past. En met een Zikz rij je veel fijner je goederen rond dan met een truckje met low saddle mogelijkheid.

Vandaar ook mijn mods. Smallere opleggers voor high saddles. En tevens wat meer ground clearance, wel zo fijn op oneven terrein. En als bonus kan je er makkelijk kleinere trucks oprijden om te vervoeren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oeiw58PEXTMMFLFFhLsH1DOCCb4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DtT5bnE9EbTA5Jxl3nCdDjfT.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door LordSinclair op 16-06-2022 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
LordSinclair schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 08:17:
[...]

Het is de kleinste trailer die achter een Zikz past. En met een Zikz rij je veel fijner je goederen rond dan met een truckje met low saddle mogelijkheid.

Vandaar ook mijn mods. Smallere opleggers voor high saddles. En tevens wat meer ground clearance, wel zo fijn op oneven terrein. En als bonus kan je er makkelijk kleinere trucks oprijden om te vervoeren.

[Afbeelding]
Mja dat is simpelweg game design. In de base game had je eigenlijk uberhaupt weinig aan de heavy trucks. Ze konden vaak alleen een high saddle en geen laad bak. De enige trailer die je zelf kon kopen was een hele zware 3 slots trailer die ook niet bepaald efficient was. Verder kon je ze vooral gebruiken voor de missies waar een grote trailer vooruit getrokken moest worden. Ook was zo'n Kolob met zijn enorme wielen één van de weinige trucks die echt door een moeras kwamen. Dus leuk als rescue vehicle. Er is natuurlijk technisch geen reden dat de ene truck wel een bepaalde modele kan en een andere niet. Dat is puur om het interessant te houden. De game zit eigenlijk zo in elkaar dat geen truck perfect is en er altijd wel een reden is om een andere truck te overwegen. Hetzelfde met de routes. Meestal kun je omrijden via een begaanbare weg of een lastigere directe route proberen.

Een Zikz is al behoorlijk overpowered door zijn saddle hoogte, rijhoogte, unieke banden en roofrack met bizar veel spare parts, 2 slot laadbak en gunstige fuel consumption. Als die ook nog een low saddle kan dan is er vrijwel geen enkele reden meer om nog een andere truck te gebruiken.

Voor wie liever wil sandboxen zijn de mods natuurlijk een uitkomst.

[ Voor 5% gewijzigd door sdk1985 op 16-06-2022 22:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Poe hé, ze laten ons echt maximaal gebruik maken van de generator op Black Badger Lake.
Voordeel is wel dat je met 3 verschillende generator sites een zowat onuitputtelijke bron van materialen hebt. Materialen die je dan vaak weer naar een andere fabriek moet brengen om er iets anders van te craften. Hoop werk maar ach, het houdt ons bezig :P

Nu bezig met de papierfabriek deel A en B. Alleen nog 8 bricks en een zooi metal rolls afleveren.
Bricks maak ik door cement (uit het warehouse) en zand (met de generator in de quarry gemaakt) bij de steenfabriek samen te voegen tot bricks.
Metal rolls maak ik door bij een generator site metal beams te craften die ik vervolgens naar de rolled steel factory breng om er metal rolls van te maken.

Stiekem al even vooruit zitten kijken en papierfabriek deel C wordt een monsterklus qua materialen :D

*edit
Ze zijn wel een beetje doorgeslagen wat mij betreft.
Voor de papierfabriek sectie B moet ik 12(!) bricks afleveren en voor sectie A en B 18(!!!) metal rolls.
En daarna voor sectie C nog eens 6 bricks, 4 metal rolls en 4 metal beams.
Craften is een leuke toevoeging maar waarom gelijk zo veel? Toen ze destijds logging introduceerden moest dat ook gelijk zo veel zijn. Zo haal je redelijk snel de fun eruit, terwijl het wel leuke toevoegingen zijn.

Om de boel toch zo efficient mogelijk te houden ontkom je bijna niet aan stapelen :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ImBxIfff405YwQW3jyOVxiKzRnI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MeAvuePmTImUtL3aljcvPMwK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Fjof4xAjzseyURn9pya-ST53Dc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5FAZv3bcJrvs5PTGsPwASqbc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CYnaSNXF1AVmx2I5V3wVm5YVk0Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IvDaM4SJTK2fjjVTOYOJ4sUJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 53% gewijzigd door Superkiwi op 19-06-2022 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Superkiwi schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 18:46:
[Afbeelding]
Ik heb er laatst 4 meegenomen, het ging goed tot het moment waar het mij niet meer uitmaakte of het er af viel. Was het bij jou aardig stabiel? Ik wilde niet nog een keer langs het zuiden van de map van de eerste map van Alaska, wat een rot plek is dat. Vooral dat laatste stuk van het asfalt die blubber weg door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zolang ik rustig rij en niet teveel hobbeltjes tegenkom is het aardig stabiel. De drie bovenstaande foto's gingen best wel goed eigenlijk.
Grote boosdoener in deze game zijn steentjes; het hele gevaarte stuitert minimaal een tiental centimeters de lucht in als je daar overheen rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Update vwb progressie in Wisconsin:
De papierfabriek is inmiddels opgebouwd. Hoewel het een fikse klus was (Paper factory Section C kostte me 3 uur) geeft zo'n cutscene aan het eind van een contract toch wel een gevoel van voldoening als je alles solo en zonder mods doet.

Nu ben ik bezig met enkele taken in de tweede map van Wisconsin met als prio het herstellen van bruggen en het activeren van warehouses. Het grote contract (het herstellen van de spoorweg*) is wederom een monsterklus dus ik hoop via de te bouwen warehouses aan voldoende materiaal te komen.

*Contract: Restoring the Tracks.
Opdracht: maak 6 stukjes spoorweg.
Eén stuk spoorweg bestaat uit 2 metal beams en 4 wooden planks.
In totaal zijn dus 12 metal beams en 24(!) wooden planks benodigd. Gelukkig staan er in deze map 12 houten huisjes dus alle wooden planks liggen inmiddels bij de spoorbaanfabriek.
De 12 metal beams kunnen bij de crafting zone in map 1 gecraft worden, dat zou in totaal 3 trips met de 8-slots trailer zijn. Op zich niet zo veel en het is een vrij simpele trip maar gezien ik nog twee taken heb open staan die 'warehouse access' geven én er een staalfabriek dichtbij zit ga ik ervan uit dat ik straks gewoon een hele hoop metal rolls kan kopen.

[ Voor 12% gewijzigd door Superkiwi op 24-06-2022 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06:55
Er is Steamsale, inclusief Snowrunner en de dlc's...

Nu heb ik zelf Snowrunner op Epic gekocht destijds... en nu vraag ik mij af: stel ik koop een dlc via steam... werkt die dan via Epic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Ik gok van niet, maar je kan het proberen, als je niet langer dan xx tijd speelt mag je het retourneren.

https://store.steampowered.com/steam_refunds/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
LordSinclair schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 12:26:
Ik gok van niet, maar je kan het proberen, als je niet langer dan xx tijd speelt mag je het retourneren.

https://store.steampowered.com/steam_refunds/
Die korting hoe duur het nu is op Steam was ook een tijd geleden op Epic. Ik heb hem in ieder geval op Epic gekocht, maar je merkt toch dat er een paar dingen vreemd zijn. Zoals als je online speelt dat je geen avater plaatje hebt. Maar verder werkt alles via Epic perfect. Heb in het voorjaar de Premium Edition gekocht voor 20 euro. Dat was een goede deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Superkiwi schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 17:38:
Poe hé, ze laten ons echt maximaal gebruik maken van de generator op Black Badger Lake.
Voordeel is wel dat je met 3 verschillende generator sites een zowat onuitputtelijke bron van materialen hebt. Materialen die je dan vaak weer naar een andere fabriek moet brengen om er iets anders van te craften. Hoop werk maar ach, het houdt ons bezig :P

Nu bezig met de papierfabriek deel A en B. Alleen nog 8 bricks en een zooi metal rolls afleveren.
Bricks maak ik door cement (uit het warehouse) en zand (met de generator in de quarry gemaakt) bij de steenfabriek samen te voegen tot bricks.
Metal rolls maak ik door bij een generator site metal beams te craften die ik vervolgens naar de rolled steel factory breng om er metal rolls van te maken.

Stiekem al even vooruit zitten kijken en papierfabriek deel C wordt een monsterklus qua materialen :D

*edit
Ze zijn wel een beetje doorgeslagen wat mij betreft.
Voor de papierfabriek sectie B moet ik 12(!) bricks afleveren en voor sectie A en B 18(!!!) metal rolls.
En daarna voor sectie C nog eens 6 bricks, 4 metal rolls en 4 metal beams.
Craften is een leuke toevoeging maar waarom gelijk zo veel? Toen ze destijds logging introduceerden moest dat ook gelijk zo veel zijn. Zo haal je redelijk snel de fun eruit, terwijl het wel leuke toevoegingen zijn.

Om de boel toch zo efficient mogelijk te houden ontkom je bijna niet aan stapelen :P
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Haha lekker bezig. Zelf doe ik dit eigenlijk niet want het kost mij best wat tijd om het te laden, het kan er dan onderweg weer afvallen en eigenlijk is het een exploit omdat unpacked cargo lichter is dan packed cargo (ivm de crane, beetje stom). Maar het ziet er best leuk uit eigenlijk :X . Misschien toch maar eens proberen :+ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor de PS5 spelers: de patch van afgelopen week heeft het save issue op de PS5 opgelost :)
Wel lijkt de game nu iets minder vaak te autosaven dan voorheen.
Wat me ook opvalt is dat spoorvorming nu meer aanwezig lijkt te zijn, net als het effect van regen op modderpaden.

Vanmiddag goed werk verzet:
De spoorwegen hersteld, de locomotief naar zijn plaats gesleept en de laatste missie van de papierfabriek (16 stuks cellulose naar het station brengen) afgerond. Rest alleen nog het vervoeren van drie sequoia's naar het station en de trein klaar maken voor vertrek.
Nu 81% completion op Wisconsin; we zijn er bijna :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sdk1985 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 13:54:
[...]
Zelf doe ik dit eigenlijk niet want het kost mij best wat tijd om het te laden
Ik ben inmiddels volleerd kraanmachinist, het besturen van de kraan gaat me goed af al zeg ik het zelf.
Zo goed zelfs dat ik de controls voor de kraanbesturing in de HUD uit heb gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Alle 3 netjes in de karretjes afgeleverd :)
Dat ging een stuk sneller dan ik verwacht had.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sumOHfaSJNvQSO7_kluOkyL35uw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/22IZQjHmXUnkcL28Mlbfhvlx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tQ9r54MYDgDQpGvCsK25gtaXRPk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CCo0Xi31mYE0uQfVNekSErbb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aangename verrassing vandaag:
Op mijn cargo informatieblad staat "1 medium logs = 2 wooden planks".
Ik dacht dus dat een package medium logs 2 wooden planks zou opleveren. Blijkbaar gaat het om de hoeveelheid 'losse' logs en omdat een packed trailer uit 3 losse logs bestaat levert één trailer packed medium logs 6 wooden planks op bij de zagerij.
Een packed trailer long logs levert 4x3=12 wooden planks op ("1 long logs = 4 wooden planks").
d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
Ja soms zit het mee, het verschilt volgens mij per level wat de benodigde grondstoffen zijn om iets te kunnen craften. In Burning Mill heb je alleen brandstof nodig, maar wel enorme hoeveelheden. Gelukkig zit de trailer store naast waar de generator staat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Burning Mill is onderdeel van Amur neem ik aan?
Voordat ik aan Amur begin wil ik eerst de logging missies + later toegevoegde missies in Michigan, Alaska en Yukon hebben afgerond dus dat duurt nog wel even. In Wisconsin ben ik nu 100% klaar.
Prima lange logs setup zo:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bjB34PMxmHGG4ui6l1nTm-GUzj8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f3hRLRGhCdIJXz7n48zVLZhu.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RonUADqs4ImN0Yc0fO9OVpPtwDk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9yAoY5UXWckjJijz7hoTCMWm.jpg?f=fotoalbum_large

*edit:
Wow. Logging in Flooded Foothills (Yukon) is een hel vergeleken met Wisconsin en Lake Kovd :X
*edit 2:
Alaska viel echt reuze mee. Veel wegen dus chained tires erop en gaan. Staat nu ook op 100%.
*edit 3:
Damn, Michigan blijkt wat diepere modder te zijn dan ik dacht. De P12 heeft er moeite mee.
Gelukkig is daar de Azov 73210 met zijn 10 wielen, die kachelt zonder al te veel moeite lekker door met twee sets medium logs.

[ Voor 85% gewijzigd door Superkiwi op 09-07-2022 12:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
Superkiwi schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 09:54:
Burning Mill is onderdeel van Amur neem ik aan?
Nee, is het laatste nieuwe level. Een map in Tennessee, niet heel groot. Daar ben je vlot mee klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah, die zit in de Year 2 pass en die heb ik niet ;)
Ik was nog druk bezig met de nieuwe missies op de vanilla maps.
Zonet de Super Order in Michigan afgerond en daarmee staan Michigan, Alaska, Taymyr, Kola Peninsula, Yukon en Wisconsin op de volle 100%.
Al wat nog rest is Amur en als ik naar de totale stats kijk is dat een ontzettend grote regio :D
Ik heb er nu 369 uur in zitten waarvan 100 uur op de PS5 (die ik nog geen twee maanden heb). Nu eerst even een andere game(s) spelen, daarna kom ik wel weer terug voor Amur ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DJMoXfzja4YsV0ja0ETnjna-a-E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dskKjiyK94EvgxlGcHOFeIv7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudolf
  • Laatst online: 07-05 10:52
Sinds vorige week ook begonnen aan Snowrunner. Leuke game tot nu toe.

Na de tutorial ging ik door naar Alaska, maar meteen weer teruggegaan naar het eerste gebied.

Tot nu toe alleen nog maar wat torens vrijgespeeld, dat was al een hele uitdaging. Ik heb nu een scout en 2 vrachtwagens. Ook even geprobeerd om een missie te doen, maar daar kwam ik dan weer met de verkeerde truck aan en vervolgens had ik weer te weinig laadruimte, maar welke aanhanger past er dan weer aan die specifieke truck. Best lastig allemaal. Wat is een goede starter loadout (truck + trailer)?

Ik lees her en der dat ik het beste eerst de torens vrij kan spelen, daarna de upgrades en de wagens moet gaan zoeken. Is dit een goede methode?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
Rudolf schreef op maandag 5 september 2022 @ 15:46:
Sinds vorige week ook begonnen aan Snowrunner. Leuke game tot nu toe.

Na de tutorial ging ik door naar Alaska, maar meteen weer teruggegaan naar het eerste gebied.

Tot nu toe alleen nog maar wat torens vrijgespeeld, dat was al een hele uitdaging. Ik heb nu een scout en 2 vrachtwagens. Ook even geprobeerd om een missie te doen, maar daar kwam ik dan weer met de verkeerde truck aan en vervolgens had ik weer te weinig laadruimte, maar welke aanhanger past er dan weer aan die specifieke truck. Best lastig allemaal. Wat is een goede starter loadout (truck + trailer)?

Ik lees her en der dat ik het beste eerst de torens vrij kan spelen, daarna de upgrades en de wagens moet gaan zoeken. Is dit een goede methode?
Urm de eerste missies zou gewoon moeten lukken met een laadbak. Vaak zijn er cargo spawnpunten te vinden. Zoals metaal in het dorp en consumables op de farm. Wellicht refeer je naar de trailers met cargo die op de map te vinden zijn? Daarvoor heb je meestal een low-saddle nodig. Maar pas op, zo'n trailer is een stuk lastiger door de modder te trekken dan alleen een laadbak. Vaak kun je beter twee keer rijden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Laatst online: 07-05 10:52
sdk1985 schreef op maandag 5 september 2022 @ 15:50:
[...]

Urm de eerste missies zou gewoon moeten lukken met een laadbak. Vaak zijn er cargo spawnpunten te vinden. Zoals metaal in het dorp en consumables op de farm. Wellicht refeer je naar de trailers met cargo die op de map te vinden zijn? Daarvoor heb je meestal een low-saddle nodig. Maar pas op, zo'n trailer is een stuk lastiger door de modder te trekken dan alleen een laadbak. Vaak kun je beter twee keer rijden ;).
Okee, beter een keer extra rijden. Check!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordSinclair
Er is weel een nieuw level beschikbaar. Ziet er mooi uit en nieuw soort opdrachten (Farm simulator meets Snowrunners).

Echter zijn er helaas ook wat bugs geïntroduceerd. Zo zie ik geen omschrijvingen staan, maar een soort resource codes. Dus het is lastig lezen wat welke opdracht doet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AlCAb3wWn9uvS4SWkyz7vdgQBG8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/uD6jy67ffojnQDgk10BHraH5.png?f=user_large

En diegene waarmee ik samenspeel heeft bij elk warenhuis alle typen vracht beschikbaar. Alleen mag ze niet opladen. Die mag alleen de vracht opladen uit het beperkte lijstje dat ik als host bij dat warenhuis heb.

Kortom, er mag nog wel een update-tje achteraan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Laatst online: 09:57
Meer info over Season 8 (spoiler alert 😉)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Heel irritant. Je moet heel veel aardappels rooien, maar het is niet duidelijk welk type aardappelen op welk veld groeien. Uur bezig geweest voor 6x aardappels rooien, zijn het de verkeerde 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton37
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-02 11:32
Hallo, ik wil Snowrunner gaan aanschaffen. Ik zie veel mogelijkheden (Snowrunner, YearPass 1 en YearPass 2) . Ook zie ik een Premium Edition (op Steam)
Ik denk dat 'Snowrunner' het startpakket is en de rest allemaal DLC's??
In Steam kost de Premium Edition €50,-, maar ik zie ook Steamkeys voor €24,- ?

Ik speel via Steam en op een PC.

Mijn vraag, wat zouden jullie op basis van jullie rij- en speelervaring aanraadden om mee te beginnen? Ik ben geen fervent gamespeler :)
Zelf denk ik aan de Premium Edition.
Bvd

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De basegame zonder dlc's ben je al ruim 100 uur mee zoet, als het niet het dubbele is.
De Premium Edition bevat zover ik weet de base game + de year 1 pass. De year 1 pass heeft hele toffe missies en heeft bijna net zoveel content als de main game, wel allemaal op nieuwe uitdagende maps uiteraard.

Als je geen fervent speler bent en op voorhand al weet dat je er niet héél veel tijd per week aan gaat/kunt besteden dan kun je prima af met de basegame. Mocht je dan later de year 1 pass aan willen schaffen (eventueel in een sale) dan kan dat alsnog.
Als ik jou bericht goed lees kun je de Premium Edition voor €24 aanschaffen, dat zou een no-brainer zijn.

Als je je hebt vermaakt met de basegame én de year 1 pass, dan zou ik pas gaan kijken naar de year 2 pass, anders wordt het wel heel erg veel allemaal ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Superkiwi op 07-12-2022 22:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
Ton37 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 21:53:
Hallo, ik wil Snowrunner gaan aanschaffen. Ik zie veel mogelijkheden (Snowrunner, YearPass 1 en YearPass 2) . Ook zie ik een Premium Edition (op Steam)
Ik denk dat 'Snowrunner' het startpakket is en de rest allemaal DLC's??
In Steam kost de Premium Edition €50,-, maar ik zie ook Steamkeys voor €24,- ?

Ik speel via Steam en op een PC.

Mijn vraag, wat zouden jullie op basis van jullie rij- en speelervaring aanraadden om mee te beginnen? Ik ben geen fervent gamespeler :)
Zelf denk ik aan de Premium Edition.
Bvd
Er is een game en er zijn seizoenen van 4 DLC's per 'jaar'.

Met Premium/Year1 krijg je snel toegang tot wat betere trucks. Dat maakt de game beter behapbaar qua tijdsbesteding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ton37
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-02 11:32
@Superkiwi en @sdk1985 , dank voor jullie antwoorden. Dan ga ik me richten op de Premium versie voor PC (Steam). Heb nog geen ervaring met Key-aanschaf voor Steam. Die Steam-key-prijs voor de Premium versie is momenteel rond de 25 euro, dus dat zou de moeite waard kunnen zijn om mij daar eens in te verdiepen.

Hij stond op Steams verlanglijstje en laat nou net de Premium versie in de aanbieding komen voor €27,19. Waarschijnlijk heeft Steam meegekeken. :*) :*) Dus maar gedaan. Nog verdiepen in het werkend krijgen van het G29 stuur/pedalen Voor de Streamdeck al een profile gevonden.
Leuk voor de komende koude winterdagen om lekker in de sneeuw te gaan ploeteren ... ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Ton37 op 08-12-2022 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02:50
@Ton37 Snowrunner is nu afgeprijsd in de Steam-winkel:

https://store.steampowered.com/app/1465360/SnowRunner/

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-05 17:01

SD5k

>4&X

Ik had altijd al het idee dat deze game iets voor mij zou zijn, en nu hij in de PS Store afgeprijsd was maar eens aangeschaft.

Bevalt echt heel goed tot nu toe, deze game ontstrest me echt na een drukke werkdag, heerlijk om gewoon de map te verkennen, missies te doen, trucks upgraden, etc.

Toen bij de tutorial werd uitgelegd hoe je naar Alaska reist dacht ik dat het toen de bedoeling was dat ik daar verder ging, kwam er al snel achter dat dat nog niet voor mij was en dat er op Michigan nog heel veel meer te doen is, moet de andere delen van die map zelf nog unlocken.

Ik ga me hier duidelijk nog heel lang mee vermaken, en m'n vriendin vind het ook prachtig, in plaats van dat we samen Netflix kijken doen we dit nu elke avond. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwinlzv
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 08-05 22:16
Het blijft inderdaad een mooi spel, maar vergis je niet als het lastiger word kan het ook even stressen zijn hoor. verkeerde truck voor een bepaalde missie en/of verkeerde banden kiezen kunnen je missie aardig in de war schoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:48

Player1S

Probably out in the dark

Ben deze game gaan spelen via Xbox gamepass. Inmiddels Y1 en Y2 DLC gekocht mbv kortingscodes die ik bij microsoft gespaard heb.

Ene kant erg vermakelijk maar soms ook wel frustrerend. Stiekem mis ik af en toe wel fast-travel naar bepaalde delen op de map.

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
Player1S schreef op maandag 30 januari 2023 @ 11:50:
Ene kant erg vermakelijk maar soms ook wel frustrerend. Stiekem mis ik af en toe wel fast-travel naar bepaalde delen op de map.
Ik doe de hele game co-op en dan brengen we ook wel regelmatig voertuigen voor elkaar. Erg vermakelijk als er dan weer iemand is omgevallen of je doet een missie en ziet een giga tische aanhanger waarbij je beter 2x kon rijden maar dat niet wilde doen. Zit je elkaar te helpen met een plan wat je beter anders kon doen. Ook erg vermakelijk is om dan langs elkaar te rijden met gigantische combinaties. Erg leuk. En voordeel bij co-op hoeft de hoster alleen de dlc te hebben om die maps te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-05 17:01

SD5k

>4&X

Edwinlzv schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 18:51:
Het blijft inderdaad een mooi spel, maar vergis je niet als het lastiger word kan het ook even stressen zijn hoor. verkeerde truck voor een bepaalde missie en/of verkeerde banden kiezen kunnen je missie aardig in de war schoppen.
Dat heb ik inmiddels al ondervonden, er zijn al een paar verlaten trailers te vinden op de map. :P

Trucks recover ik gewoon naar de garage, dat scheelt een hoop frustratie.
Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste