"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Toch maar eens opnieuw proberen dan.Superkiwi schreef op maandag 27 december 2021 @ 20:07:
[...]
Klopt, maar je krijgt er niet zoveel voor dan wanneer je de geinstalleerde parts en de truck los verkoopt
Startbalans 324850
Truck en upgrades gekocht (banden, winch, enz) 143050 balans
Truck waarde 181800
Truck verkocht 324850 eindbalans
Dus ook met de huidige versie van de game hoef je niet je upgrades te verkopen

Wellicht heb je ooit de fout gemaakt om de originele onderdelen niet te verkopen. Dus als je andere banden koopt dan bewaar je in je garage de stock onderdelen. Als je die onderdelen niet direct verkoopt bij het upgraden (zonde van je geld?) dan blijven ze ná verkoop van je truck in je inventory hangen. Logisch want ze zijn niet aan de truck gekoppeld en je kunt ze ook aan andere trucks koppelen. Van bepaalde addons heb ik standaard 4 stuks aanwezig. Sommige trucks heb ik meerdere keren (ivm co-op).
Dus de tip zou dan eerder worden; let erop dat je bij upgraden de stock onderdelen verkoopt. Hetzelfde voor onderdelen die je via de map vrijspeelt. Ook die kun je verkopen.
[Voor 5% gewijzigd door sdk1985 op 27-12-2021 22:27]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Top dat je dit even getest hebt!
Pfff, ik met de Tayga incl mount-on flatbed (2 cargo slots) op weg om een cabin (=2 cargo slots) op te pikken, past de cabin helemaal niet op de flatbed. De kleine kraan had ook behoorlijk wat moeite om de cabin op te tillen.
Morgen maar eens grof geschut inzetten

Jammer dat de écht zware jongens zoals de Kolob 74760 en de Kolob 74941 enkel uitgerust kunnen worden met een saddle high; mede daarom gebruik ik die eigenlijk nooit.
*edit
Lol, ik zie op Youtube dat je die cabins gewoon kunt slepen met je winch

Toch maar eens de Kolob uit de garage halen dan.
[Voor 11% gewijzigd door Superkiwi op 27-12-2021 23:20]
Dat was inderdaad het idee, ze staan niet voor niets op skies.Superkiwi schreef op maandag 27 december 2021 @ 22:46:
*edit
Lol, ik zie op Youtube dat je die cabins gewoon kunt slepen met je winch![]()
Toch maar eens de Kolob uit de garage halen dan.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Lake Kovd nu helemaal klaar dus met de colonne (Tayga 6463, maintenance trailer, YAR 87 & mobile exploration unit) richting Imandra getrokken. Daar aangekomen even de mobiele radar een slinger gegeven en gelijk tot de conclusie gekomen dat deze map een behoorlijke uitdaging gaat worden

Het exploren aldaar doe ik met de Tayga, de maintenance trailer meeslepend.
Vooralsnog een vliegveldje met een fuel semi trailer ontdekt dus aan benzine in elk geval geen gebrek.
Wat ik wel vervelend vind: je moet voor verschillende contracten (niet tasks die je eerst moet accepten) bepaalde punten bezoeken (ik denk met het idee om de map deels te onthullen bij het gebrek aan watchtowers) maar de punten die je moet bezoeken zijn niet standaard zichtbaar met het bekende gele vierkantje als je er in de buurt rijdt, je moet dus elke keer alle contracten doorlopen om te kijken of dat punt toevallig in een contract voorkomt. Daarna het betreffende contract activeren waarna het punt afgevinkt wordt en weer verder. In Lake Kovd heb ik zo een hele hoop locaties dubbel moeten bezoeken, dat was wel irritant.
Daarnaast heeft de Tayga met zijn 51" mudtires echt nergens moeite mee, het is een zeer stabiele truck.
Ga ik met een scout incl roof rack op pad dan heb ik lang niet genoeg benzine om grote delen van de map te ontdekken. Op de vanilla maps lukte dat nog wel maar op de dlc maps vol diepe sneeuw, zonder fuel stations en een gebrek aan trailer stores zit ik al snel door mijn kleine voorraadje heen.
Gisteren zowaar een trailer store ontdekt op Imandra

Klein momentje van euforie op deze barre, zware, onherbergzame map.
Nu weet ik dat er ook ergens een (nog te bouwen) garage verstopt zit dus daar gaan we ook eens naar op zoek.
*edit* gevonden! Mooie plek zo midden op de map

[Voor 4% gewijzigd door Superkiwi op 05-01-2022 09:44]
Hier de tayga ook. De mudtires zijn voor mij nog onbereikbaar. Vanavond nog eens proberen te pakkenSuperkiwi schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 11:55:
Het exploren met een aanhanger erachter zorgt ervoor dat ik me nooit druk hoef te maken over benzine.
Daarnaast heeft de Tayga met zijn 51" mudtires echt nergens moeite mee, het is een zeer stabiele truck.
Ga ik met een scout incl roof rack op pad dan heb ik lang niet genoeg benzine om grote delen van de map te ontdekken. Op de vanilla maps lukte dat nog wel maar op de dlc maps vol diepe sneeuw, zonder fuel stations en een gebrek aan trailer stores zit ik al snel door mijn kleine voorraadje heen.
Gisteren zowaar een trailer store ontdekt op Imandra
Klein momentje van euforie op deze barre, zware, onherbergzame map.
Nu weet ik dat er ook ergens een (nog te bouwen) garage verstopt zit dus daar gaan we ook eens naar op zoek.
*edit* gevonden! Mooie plek zo midden op de map
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Moet ook bekennen dat ik meestal een truck pak om te scouten. Vind dit veel gemakkelijker dan met de kleine auto die snel vasthangen of omkiepen. Met mijn Tayga rij ik er bij wijze van spreken zo doorheen.sdk1985 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 14:38:
In de basis zijn er twee soorten gameplay in de game gestopt. Het scouten met een assortiment aan scout trucks en het daadwerkelijke vervoer. Het is inderdaad prima mogelijk om met de beste truck die je kunt vinden te gaan scouten. Er zijn slechts enkele outposts die alleen via smalle wegen zijn te bereiken. Dus het kan prima, maar de game wordt er wel erg makkelijk van.

De game geeft je een uitdaging in de vorm van smalle, hobbelige, bemodderde, lastig begaanbare wegen en je taak is om spullen van punt A naar punt B te krijgen. Het is aan ons om die problemen te tackelen, op welke manier dan ook.
Hier en daar geven ze je wat hints door bij sommige taken de tekst "scout recommended" of "truck with crane recommended" toe te voegen maar als jij het anders aan wil pakken ben je daar vrij in natuurlijk.
Maken trucks het makkelijker dan wanneer je een scout gebruikt? Wellicht. Maar dat doen grote banden ook, en het gebruik van Russische trucks in Michigan ook. En als je altijd alle scout missies met de TUZ Tatarin doet ook.
Na ruim 350 uur in de game vind ik het wel best om een truck te gebruiken voor zogenaamde scout-taken.
De DLC maps bieden mij nog steeds voldoende uitdaging (weinig makkelijk toegankelijke watchtowers te vinden aldaar) en ook mijn Tayga ligt daar met enige regelmaat nog wel eens op zijn kant. Dus om het gelijk af te doen als "de game wordt er wel erg makkelijk van", nee dat ook weer niet. Maar ik begrijp wat je bedoelt @sdk1985, het is een beetje alsof je Bloodborne speelt met een overleveld poppetje

[Voor 7% gewijzigd door Superkiwi op 05-01-2022 17:32]
Het is zeker niet bedoeld als verwijt. Het is meer als je in de context van Lake Kovd kijkt dan is dat een pittige map om te scouten. Denk aan vast komen te zetten, omvallen, enz. Daarbij zijn is het nog een uitdagingen om fuel vinden dan wel mee te nemen. Pak je een Tayga dan rijd je eigenlijk zonder al te veel moeite de hele map over zonder te tanken. Niet dat daar niks fout kan gaan, maar dat is echt een andere discipline/gameplay. Dat je na 350 uur de meest effectieve route kiest snap ik. Die scouts uit het begin met 40 liter in de tank gaan hem niet wordenSuperkiwi schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:20:
Juistem
De game geeft je een uitdaging in de vorm van smalle, hobbelige, bemodderde, lastig begaanbare wegen en je taak is om spullen van punt A naar punt B te krijgen. Het is aan ons om die problemen te tackelen, op welke manier dan ook.
Hier en daar geven ze je wat hints door bij sommige taken de tekst "scout recommended" of "truck with crane recommended" toe te voegen maar als jij het anders aan wil pakken ben je daar vrij in natuurlijk.
Maken trucks het makkelijker dan wanneer je een scout gebruikt? Wellicht. Maar dat doen grote banden ook, en het gebruik van Russische trucks in Michigan ook. En als je altijd alle scout missies met de TUZ Tatarin doet ook.
Na ruim 350 uur in de game vind ik het wel best om een truck te gebruiken voor zogenaamde scout-taken.
De DLC maps bieden mij nog steeds voldoende uitdaging (weinig makkelijk toegankelijke watchtowers te vinden aldaar) en ook mijn Tayga ligt daar met enige regelmaat nog wel eens op zijn kant. Dus om het gelijk af te doen als "de game wordt er wel erg makkelijk van", nee dat ook weer niet. Maar ik begrijp wat je bedoelt @sdk1985, het is een beetje alsof je Bloodborne speelt met een overleveld poppetje

Had de game al een tijdje niet meer aangeraakt en zat dus wat te stoeien met de controls.
Was een half uurtje bezit toen een Canadees joinde. Samen met hem van drowned lands naar de quarry gegaan waarna we Zimnegorsk hebben geunlockt en daar de garage hebben geopend.
Hier kon ik het niet laten de Tatarin en de heavy Suspension voor mijn Tayga op te pikken. Helaas kan ik de grote mud tires nog niet plaatsen. Hier moet ik nog 4.5k aan xp voor verzamelen. Kijken of ik dat vandaag ga redden

Dat de missies en taken nu vanaf 'dichter bij huis' aangevangen kunnen worden is erg fijn; de trip van de garage in Lake Kovd naar Imandra is een erg lange en die heb ik intussen wel gezien.
Ondertussen nog maar iets van driekwart van de (erg grote!) map ontdekt maar wel al wat verloren spullen zien liggen waar ik de taak nog niet voor ben tegengekomen.
Ervaringen met Imandra zover:
Leuk? Ja.
Uitdagend? Zeker.
Frustrerend? Dat ook.
Bleek een goede keuze te zijn; Wat mij betreft is de Maine region de leukste tot nu toe.
Vooral omdat je begint met een garage die een bouwval is en die dus eerst moet bouwen.
Tip, kijk op Youtube eens naar de Snowrunner filmpjes van It’s Mr Lonewolf.
(Niet kijken als je niet van spoilers houdt 😉)
Link naar die playlist
Ik denk niet dat ik zelf op Hard Mode ga spelen; nog genoeg missies en taken te volbrengen in de eerste 4 uitbreidingen. Daar haal ik waarschijnlijk nog meer dan voldoende plezier uit.
PSN ID: MrMichel_75
En je troep uit een of andere greppel sleuren nadat je een miniscule stuurfout hebt gemaaktsdk1985 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 14:38:
In de basis zijn er twee soorten gameplay in de game gestopt. Het scouten met een assortiment aan scout trucks en het daadwerkelijke vervoer

Ik speel het met een stuur (G923). Hoewel het niet superrealistisch is vermaak ik me er wel mee voorlopig. Net begonnen, zit op Island Lake met een paar dingen vast duur. Vervelendste is dat hele stuk dat je die kant op moet hobbelen als er wat fout gaat.
Vreemdste voorlopig is de afwezigheid van versnellingen ( Okerainse bak met automaat, hum hum. ), en auto-reverse . In Mudrunner was het veel beter geregeld.
[Voor 37% gewijzigd door Basszje op 11-01-2022 15:56]
Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.
Dat wordt een helse klus als ik de opdracht zo bekijk

De trucks voor deze klus staan al klaar:
Voron AE4380 met metal detector module
AZOV 73210 met heavy loading crane
Kolob 74760 met saddle high (voor de wide flatbed semi-trailer)
Afgelopen week de logging missies op Imandra en Lake Kovd voltooid. Die vielen achteraf gezien wel mee, buiten dat ze behoorlijk tijdrovend zijn.
De missie met 3x medium logs heb ik gedaan met de Pacific P12, een langzame maar zeer sterke truck.
Voordeel is dat die een medium log add-on heeft en dan nog ruimte heeft voor een medium log trailer.
Omdat ik 3 sets medium logs moest vervoeren heb ik er nog een tweede medium log trailer achteraan gesleept met de winch.
De missie waar je 3x long logs van Lake Kovd naar Immandra moest vervoeren was een behoorlijke klus.
Uiteindelijk gegaan voor een DAN 96320 en een AZOV 73210.
De DAN had een 4 slots sideboard semi-trailer erachter hangen waar ik 6 losse logs in vervoerde en de AZOV was uitgerust met de logging crane én de long log setup (volgens mij de enige truck die deze add-ons tegelijk kan hebben).
Deze twee combinaties achter elkaar gehangen met de winch en na een uur en drie kwartier was de missie voltooid. Dat had een stuk sneller gekund als de logging crane wat beter had gewerkt.
Paar keer om moeten draaien omdat de gekozen route toch niet de juiste bleek. Wel lekkere trucks; had ze nog niet eerder gebruikt.
Wat een heerlijke game blijft het toch ook

[Voor 4% gewijzigd door Superkiwi op 15-02-2022 10:44]
Ongeveer een uur bezig geweest om de trucks en de semi-trailer bij het vliegtuigwrak te krijgen. Het vliegtuig uit het water takelen en op de trailer laden ging vrij eenvoudig:
Toen moest de hele zooi naar het vliegveld.....
Route uitgezet en na enkele keren omgedraaid te zijn om een ander pad te nemen zat ik na 50 minuten muurvast. Enige optie was om de missie te herstarten. Gelijk de Kolob (heeft enkel mud tires) ingeruild voor de Tayga met chained tires en de semi-trailer weer opgehaald bij het vliegveld.
Dit is de route zoals ik 'm nu heb uitstaan:
Lang maar veelal vrij van bomen en obstakels.
Het vliegtuig en vooral de staart is zo breed dat elk normaal pad tussen de bomen door geen optie is.
Waardige afsluiter van Kola Peninsula deze missie

[Voor 10% gewijzigd door Superkiwi op 15-02-2022 22:06]
Je kan de directe route pakken door een tatarin voor je truck te zetten.
Nou, je zet een tatarin voor je truck met oplegger (in jouw geval een Kolob, ik had een DAN), je kijkt achteruit, gooit een haakje uit, en daarna is het gasgeven. Je route kan dan ongeveer 50% korter.Superkiwi schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 22:05:
Hoe bedoel je?
edit: Zie deze post sdk1985 in "Snowrunner"
[Voor 10% gewijzigd door sdk1985 op 15-02-2022 23:24]
Dan ben ik alsnog benieuwd welke route je genomen hebt want ik kan echt geen makkelijke, korte, directe route vinden.
Trouwens, met de Kolob is een Tatarin niet nodig als er geen ijswegen op de route zitten; de Kolob ploegt zonder enige problemen door diepe sneeuw.
[Voor 40% gewijzigd door Superkiwi op 16-02-2022 09:08]
Bij punt 1 had ik even een hijskraan nodig. Maar wellicht werkt brute-force ook.
[Voor 61% gewijzigd door LordSinclair op 16-02-2022 09:26]
Vanavond ga ik eerst mijn nieuw uitgezette route langs het meer proberen, mocht dat niet goed uitpakken dan ga ik jouw route proberen.
Thanks

*update
De route langs het meer werkte, al is het op het ijs soms wat gevaarlijk. De andere twee vliegtuigdelen liggen inmiddels klaar om vervoerd te gaan worden. Dacht dat een truck met 2 slots flatbed en 2 slots flatbed trailer de klus wel zou klaren maar de onderdelen zijn iets groter dan ze op het eerste oog lijken. Dat wordt wederom met de grote semi-trailer die kant op...
En zo zijn we in totaal al bijna 5 uur bezig

[Voor 36% gewijzigd door Superkiwi op 16-02-2022 22:54]
ik ben zo ver ik mij herinner zo gereden:Superkiwi schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 09:00:
Ah zo.
Dan ben ik alsnog benieuwd welke route je genomen hebt want ik kan echt geen makkelijke, korte, directe route vinden.
Trouwens, met de Kolob is een Tatarin niet nodig als er geen ijswegen op de route zitten; de Kolob ploegt zonder enige problemen door diepe sneeuw.
Ik heb geen kraan meer gebruikt na het takelen.

Vanavond even zien of de twee vleugel delen samen op de trailer passen zodat ik nog maar 1 keer hoef te rijden.
Daarna alle trucks en trailers die zich daar in de buurt opgehoopt hebben verzamelen en terug naar de garage en trailer store brengen om vervolgens nooit meer een meter op deze map te rijden.
Uitdagend is de map zeker, maar ik word er wel een beetje gek van:
-rotsblokken (groot en klein) op de weg en de bizarre stuiterphysics die ze veroorzaken. Vaak schuif je die
stenen met je truck wel aan de kant, alleen liggen ze even later weer precies waar ze eerst lagen

-stukken waar het voelt alsof de sneeuw plots superdiep is terwijl je wielen niet eens 10cm in de
sneeuw verdwijnen.
-de schade die kleine steentjes en ijsplaten veroorzaken zijn ook iets te dik aangezet maar daar heeft de game sowieso last van.
[Voor 17% gewijzigd door Superkiwi op 17-02-2022 13:24]
Wellicht overbodig in dit topic maar de game en de year1&2 pass zijn in de aanbieding in de PS Store:
SnowRunner - Year 1 Pass van 24,99 voor 16,74
SnowRunner - Year 2 Pass van 24,99 voor 19,99
SnowRunner van 39,99 voor 19,99

De Year 2 content is tot nu toe niet super uitdagend, wel grote afstanden rijden.
Gamepass PC en Xbox zit de basegame tegenwoordig gratis in voor wie hem eens wil proberen.Superkiwi schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 14:39:
Zit die map in de year1 content of is die met de year2 pass toegevoegd?
Wellicht overbodig in dit topic maar de game en de year1&2 pass zijn in de aanbieding in de PS Store:
SnowRunner - Year 1 Pass van 24,99 voor 16,74
SnowRunner - Year 2 Pass van 24,99 voor 19,99
SnowRunner van 39,99 voor 19,99
Dat proberen heeft me intussen tachtig uur gekost.sdk1985 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 14:50:
[...]
Gamepass PC en Xbox zit de basegame tegenwoordig gratis in voor wie hem eens wil proberen.

Maar goed, na 6 uur was alles op het vliegveld waar het hoorde en is de missie eindelijk afgerond!
Eigenlijk wilde ik hierna op zoek naar de Zisk605 maar ik heb wel even genoeg sneeuw gezien.
Op naar Yukon!
*update
Wat is Yukon tof!
Mijn favoriete map naast Michigan denk ik.
[Voor 8% gewijzigd door Superkiwi op 22-02-2022 10:33]
Wisconsin heb ik eigenlijk alleen de nieuwe truck vrijgespeeld, verder vond ik hier het puzzel gehalte wat te hoog.
Daarna de game een tijd laten liggen. Nu al een paar weken bezig met Amur. Tot nu toe erg over te spreken. Erg pittig terrein en flinke afstanden waardoor fuel management echt een ding wordt. Per map is voor mijn gevoel 4x alaska en er zijn 4 van die maps. In het begin is het wel even zoeken naar een geschikte truck. Waar de DAN heel prettig is voor Imandra/Kovd is hij redelijk dramatisch in Amur. Uiteindelijk het begin vooral met de 5600 PT gedaan. Die komt wel los, verbruikt alleen erg veel brandstof. Daarmee active suspension voor de Azov 73210 gevonden en de ZiKZ 605R.
De trucks:
De ZiKZ 605Ris super stabiel en erg snel offroad. Sneeuwkettingen heeft hij niet echt nodig. Verder heeft hij een rook rack met flink wat repair points en wat fuel.
De Azov 73210 komt met active suspension een stukje omhoog waardoor zijn grootste nadeel, dat hij altijd de grond raakt met de cabine, minder snel een issue wordt. Deze truck is groter en heeft een 3 slots bak, maar kan ook een combo maken van crane + 2 slots bak. Handig voor het geval je omvalt

De 5600 PT heeft overigens ook een 3 slot bak. Tevens kan hij een repair huisje + sideboard bet (low saddle) wat een redelijk unieke combo is. Toch gebruik ik hem eigenlijk niet meer omdat hij zuipt en in slecht terrein trager is dan de twee eerder genoemde trucks.
In de derde map zijn relatief grote hoeveelheden resources nodig. Daar ben ik nu bezig met 2x KOLOB 74760 met active suspension en superheavy trailer (8 slots). Die wagen kachelt aardig door ondanks belasting. Tevens heeft hij een hoog mount point waardoor de pootjes van de trailer niet zo snel de grond raken.
Fuel:
Normale fuel tank 1800 liter
Expanded fuel tank 2800 liter (5600 PT only)
Caterpillar 745С fuel tank 1600 liter
Fuel trailer 2000 liter
Maintenance trailer 2000 liter (en repair points)
Fuel semi-trailer 3800 liter (low saddle)
[Voor 6% gewijzigd door sdk1985 op 02-04-2022 18:31]
Alleen weet iemand hoe het zit met de Multiplayer en unlocken/completen? Rond de release wat online gespeeld maar toen was het zo dat als je in de game van speler 1 speelde, speler 2 eigenlijk een beetje voor spek en bonen mee deed, bij speler 2 voltooide de missies niet etc.
Is dat inmiddels opgelost?
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Dat is geen bug maar een featureDonstil schreef op woensdag 6 april 2022 @ 23:50:
Toen de “Next-Gen” trailer verscheen kwam de game weer een beetje op mijn radar, nu drie dagen later alweer best wat uurtjes gemaakt.
Alleen weet iemand hoe het zit met de Multiplayer en unlocken/completen? Rond de release wat online gespeeld maar toen was het zo dat als je in de game van speler 1 speelde, speler 2 eigenlijk een beetje voor spek en bonen mee deed, bij speler 2 voltooide de missies niet etc.
Is dat inmiddels opgelost?

Overigens is het zeer de moeite om elkaar te helpen omdat het dan simpelweg een stuk sneller gaat. Los van dat je meer kunt vervoeren kun je elkaar ook helpen wanneer je vast komt te zitten, omvalt, enz.
Aah jammer, waardeloze “feature” als je het mij zou vragen.sdk1985 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 00:24:
[...]
Dat is geen bug maar een feature. Je krijgt wel de rewards maar niet de completion. Er zijn ook meerdere save slots. Je kunt dus per vriend een aparte savegame onderhouden. Persoonlijk regel ik als host voor iedereen altijd alle trucks. Op die manier zorgt een disconnect niet voor het verdwijnen van de truck van de andere speler.
En inderdaad. De host koopt alles want de gast zaken ben je kwijt als je uit het spel gaat. Dan kan je weer opnieuw gaan rijden.
Het kan eigenlijk technisch niet anders. De game zit vol afhankelijkheden. In phase 4 ben ik nu een raket aan het opbouwen. Dat begint met losse stukken en het opbouwen van fabrieken.Donstil schreef op donderdag 7 april 2022 @ 07:15:
[...]
Aah jammer, waardeloze “feature” als je het mij zou vragen.
Wat je zelf krijgt als mede speler zijn geld, xp en upgrades.
Tuurlijk kan dat wel, dat werkt in vrijwel alle (en online complexere) spellen toch ook gewoon?sdk1985 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 11:17:
[...]
Het kan eigenlijk technisch niet anders. De game zit vol afhankelijkheden. In phase 4 ben ik nu een raket aan het opbouwen. Dat begint met losse stukken en het opbouwen van fabrieken.
Wat je zelf krijgt als mede speler zijn geld, xp en upgrades.
Dan krijgen alle twee de spelers de unlock en de rewards.
Kijk dat ze er voor gekozen hebben is duidelijk maar technisch hoeft het niet, zal ongetwijfeld ingewikkelder zijn maar zeker niet onmogelijk.
Is dat zo? Ik ervaar eigenlijk vaak dit soort systemen in co-op games. Het is bij shooters vaak even opletten of iemand wel even ver is in de story line om maar wat te noemen (denk aan borderlands, wildlands, breakpoint, enz). In Breakpoint heb ik nu eigenlijk ook weer 2 saves voor 2 verschillende vrienden. In Civilization 5/6 slaan we de game ook op per potje per vriend. In f1 2021 heb ik ook 2 career save slots met hetzelfde doel. In New world heb ik 3 verschillende characters om met verschillende vrienden te spelen zodat je aan dezelfde quests bezig bent. In outriders ook weer hetzelfde verhaal wat betreft progressie quests en meerdere characters. Alleen in GTA 5 is dat niet het geval, maar daar is het AFAIK zo dat je bijvoorbeeld de eerste heists eerst moet halen anders telt de progressie niet door.Donstil schreef op donderdag 7 april 2022 @ 11:39:
[...]
Tuurlijk kan dat wel, dat werkt in vrijwel alle (en online complexere) spellen toch ook gewoon?
Dan krijgen alle twee de spelers de unlock en de rewards.
Kijk dat ze er voor gekozen hebben is duidelijk maar technisch hoeft het niet, zal ongetwijfeld ingewikkelder zijn maar zeker niet onmogelijk.
De enige game waarbij je niet echt hoeft op te letten die ik mij zo 1,2,3 kan bedenken is destiny. Maar ook daar zit een story line in en hier en daar wat afhankelijkheden waardoor je sommige zaken opnieuw moet gaan zitten doen wanneer je met iemand anders 'te vroeg' mee doet.
Kijk dat het bij de grotere opvolgende missies lastig is kan ik nog inkomen maar twee containers uit het water halen en dan ergens inleveren moet prima af te vinken zijn voor iedereen in de sessie.sdk1985 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 12:34:
[...]
Is dat zo? Ik ervaar eigenlijk vaak dit soort systemen in co-op games. Het is bij shooters vaak even opletten of iemand wel even ver is in de story line om maar wat te noemen (denk aan borderlands, wildlands, breakpoint, enz). In Breakpoint heb ik nu eigenlijk ook weer 2 saves voor 2 verschillende vrienden. In Civilization 5/6 slaan we de game ook op per potje per vriend. In f1 2021 heb ik ook 2 career save slots met hetzelfde doel. In New world heb ik 3 verschillende characters om met verschillende vrienden te spelen zodat je aan dezelfde quests bezig bent. In outriders ook weer hetzelfde verhaal wat betreft progressie quests en meerdere characters. Alleen in GTA 5 is dat niet het geval, maar daar is het AFAIK zo dat je bijvoorbeeld de eerste heists eerst moet halen anders telt de progressie niet door.
De enige game waarbij je niet echt hoeft op te letten die ik mij zo 1,2,3 kan bedenken is destiny. Maar ook daar zit een story line in en hier en daar wat afhankelijkheden waardoor je sommige zaken opnieuw moet gaan zitten doen wanneer je met iemand anders 'te vroeg' mee doet.
Zelfde geld voor het vinden van unlocks, voertuigen, etc, dat kan prima naar alle aanwezigen gesynchroniseerd worden. Bij The Division is ook niet alle loot en unlocks alleen voor de sessie host bijvoorbeeld.
Ik vind het een heerlijke game verder maar nou ook weer niet zo leuk om die basale dingen opnieuw te doen, of 16 save games te onderhouden omdat ik met 4 vrienden (in verschillende bezetting) wil spelen.
“Jongens we spelen vandaag op Savegame 9 want Donstil, Piet en Klaas zijn er wel maar Michelle niet”

Dat zou wel kunnen, alleen de dingen die geen verband hebben naar de user account synchroniseren.Donstil schreef op donderdag 7 april 2022 @ 13:54:
[...]
Kijk dat het bij de grotere opvolgende missies lastig is kan ik nog inkomen maar twee containers uit het water halen en dan ergens inleveren moet prima af te vinken zijn voor iedereen in de sessie.
Zelfde geld voor het vinden van unlocks, voertuigen, etc, dat kan prima naar alle aanwezigen gesynchroniseerd worden. Bij The Division is ook niet alle loot en unlocks alleen voor de sessie host bijvoorbeeld.
Ik vind het een heerlijke game verder maar nou ook weer niet zo leuk om die basale dingen opnieuw te doen, of 16 save games te onderhouden omdat ik met 4 vrienden (in verschillende bezetting) wil spelen.
“Jongens we spelen vandaag op Savegame 9 want Donstil, Piet en Klaas zijn er wel maar Michelle niet”
Upgrades gaan overigens wel al alle accounts, de persoon die hem oppakt krijgt hem AFAIK (ook) gratis.
Als je echt om completion percentages geeft zit er momenteel maar één ding op; altijd de host zijn

Ooh echt? Dat zou al een hele bak schelen als ik in ieder geval de unlocks krijg.sdk1985 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 17:25:
[...]
Dat zou wel kunnen, alleen de dingen die geen verband hebben naar de user account synchroniseren.
Upgrades gaan overigens wel al alle accounts, de persoon die hem oppakt krijgt hem AFAIK (ook) gratis.
Als je echt om completion percentages geeft zit er momenteel maar één ding op; altijd de host zijn.
We zijn namelijk opnieuw begonnen dus moeten dat allemaal even opnieuw halen

Dat laatste neem ik als tip mee kijken of ze erin trappen

De doelen:
De rakket lancering:
Overladen vereist:
Brandstof vereist:
Metal rolls nodig om te craften:
De tatarin helpt de trailer de bocht om:
Het slagveld om de nieuwe Zigs te bereiken:
[Voor 10% gewijzigd door sdk1985 op 25-05-2022 15:01]
Aardig wat trailertjes gebruikt:
Lading cement voor de andere map:
Unieke truck/lading voor deze map (stenen):
Ook hier draait het om metal rolls:
Super heavy trailer doet ook hier zijn werk:
Deze map was inderdaad wel een van de leukste, die slagveld om de ZIGS te bereiken was achteraf niet nodig maar daar praten we maar niet oversdk1985 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 14:53:
Amur was echt een toffe dlc!
De doelen:
[Afbeelding]
De rakket lancering:
[Afbeelding]
Overladen vereist:
[Afbeelding]
Brandstof vereist:
[Afbeelding]
Metal rolls nodig om te craften:
[Afbeelding]
De tatarin helpt de trailer de bocht om:
[Afbeelding]
Het slagveld om de nieuwe Zigs te bereiken:
[Afbeelding]

waarom?
Blijven de contracts nog over maar potverdikkie wat kosten die een hoop werk zeg

Bizar hoeveel spullen ik soms voor één contract bij de goudmijn moet afleveren, en dan ook nog eens met beperkte voorraden bij de magazijnen en spullen die je eerst zelf moet craften.
Goed plannen is een must hier, de moeilijkheidsgraad is wat dat betreft wel hoger dan op de vorige maps.
Hah, niet voor niets werd de 8 slot trailer bij de Yukon DLC geïntroduceerd.Superkiwi schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 20:32:
Ik ben weer wat verder gegaan in Yukon. Zit nog steeds op de eerste map (Flooded Foothills) en heb daar nu alle tasks afgerond.
Blijven de contracts nog over maar potverdikkie wat kosten die een hoop werk zeg
Bizar hoeveel spullen ik soms voor één contract bij de goudmijn moet afleveren, en dan ook nog eens met beperkte voorraden bij de magazijnen en spullen zoals bv concrete blocks die je eerst zelf moet craften.
Goed plannen is een must hier, de moeilijkheidsgraad is wat dat betreft wel hoger dan op de vorige maps.
Pro tip: let even op of je niet te veel cabins moet inleveren, denk aan 10+. Als dat wel het geval is kun je dit oplossen door de quest te resetten. Echter als je dat als part2 doet dan reset ook part1. Dat was wel even balen...
Eerlijk gezegd sla ik tegenwoordig de tasks over muv het repareren van infrastructuur en is het doel de regional progression zo snel mogelijk uit te voeren. Deze maand Amur en Yukon behaald. Nu sinds vorig weekend bezig aan Wisconsin. Ondertussen Year2 pass gekocht die nog 2, bijna 3, nieuwe regio's brengen. Als dat allemaal gelukt is ga ik wel een keer terug voor de 100%.
Die 8slots trailer heb ik even geprobeerd maar die is me veel te lomp. Dan winch ik liever een truck met een 5slots trailer achter mijn truck met een 5 slots trailer. Een heel stuk wendbaarder

*edit
De Twinsteer met daarachter een Tayga + sideboard semitrailer is een fijne combi.
De Twinsteer heeft een behoorlijke bak grip en power en ploegt zowaar makkelijker door de modder en sneeuw dan de Tayga.
[Voor 22% gewijzigd door Superkiwi op 28-05-2022 14:39]
Met andere woorden... kan ik verdergaan met mijn game of moet ik een nieuwe game starten.
@Superkiwi gefeliciteerd met je ps5
Ik hoop dat we gewoon door kunnen gaan op onze save. Ik heb nu 263 uur in de game zitten en ben pas bij fase 2 van de eerste dlc; om weer helemaal vanaf het begin te starten zie ik niet zo zitten

Ik vraag me wel af wat er anders/beter gaat zijn want als ik nu tijdens het spelen de output op de tv bekijk geeft die al aan dat het op 4K/60 draait.
[Voor 25% gewijzigd door Superkiwi op 28-05-2022 14:36]
Zal checkerboarding zijn? Op de One X kwam er een 4K texture pack, wellicht dat die op de PS4 non pro mist en wel naar de PS5 komt?Superkiwi schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 14:29:
Danku @Oxigeon!
Ik hoop dat we gewoon door kunnen gaan op onze save. Ik heb nu 263 uur in de game zitten en ben pas bij fase 2 van de eerste dlc; om weer helemaal vanaf het begin te starten zie ik niet zo zitten
Ik vraag me wel af wat er anders/beter gaat zijn want als ik nu tijdens het spelen de output op de tv bekijk geeft die al aan dat het op 4K/60 draait.
Oh dat zou best kunnen, geen idee eigenlijk

Ik vraag me af of ik het verschil zie.
[Voor 9% gewijzigd door Superkiwi op 28-05-2022 19:56]

Dat was een behoorlijk tijdrovend contract.
Nu de 3 conveyor belts op orde maken. Die vereisen ook best wat spulletjes maar omdat die vrij centraal liggen zal dat niet zoveel tijd kosten als de mijn.
Prima setup zo om 9 (in dit geval 10

Als dat gebeurt snel de game sluiten en opnieuw starten, dan spoel je de tijd een paar minuutjes terug. Niet heel netjes maar goed, ik wil ook niet elke keer zo'n grote kraan naar de plaats van het ongeval moeten rijden.
[Voor 9% gewijzigd door Superkiwi op 29-05-2022 20:24]
Haha nog nooit van gehoord. Ga ik zelf niet doen, dan zou ik eerder een mod pakken. Je hebt er waardoor je veel meer op een trailer kan, overpowered trucks, enz. Ik speel het liever vanilla zonder mods/exploits. Dan houd je de risk/reward er een beetje in. Voor mij is dat toch wel de charme van het spel, dat je die directe korte route pakt en er halverwege achter komt dat je 10x langer bezig bent omdat het één groot drama wordt. Hoe dan ook ik heb het dus even geprobeerd met Twin steers, zowel Yukon als Amur maar doordat ze omvallen zijn ze het mij niet waard. Hard mode lijkt me onderhand ook wel leuk, maar moet nog 3 regio's...Superkiwi schreef op zondag 29 mei 2022 @ 20:23:
Bij mij valt ie ook met enige regelmaat om
Als dat gebeurt snel de game sluiten en opnieuw starten, dan spoel je de tijd een paar minuutjes terug. Niet heel netjes maar goed, ik wil ook niet elke keer zo'n grote kraan naar de plaats van het ongeval moeten rijden.
Meestal hebben wij wel wat met een crane in de buurt. De Azov met crane en sideboard bed (2 slot) + trailer bijvoorbeeld. Voor het zwaardere werk een Zikz met grote kraan.
Pro tip: co-op laden gaat erg snel, je kunt vaak al packen als de cargo je truck raakt. Als je al cargo hebt kan de andere speler unpack/pack spammen en dan voor je het weet heb je alles geregeld.
Mods gebruik ik in deze game niet, daar wordt het volgens mij veel te makkelijk van.
Het risk/reward principe wat je noemt vind ik zeker belangrijk, maar soms lijkt die Twinsteer wel uit het niets om te kukelen en dan spoel ik liever even een stukje terug. Het is ook niet zo dat ik altijd maar hoog risco rij en contant de game aan het herstarten ben, dat komt echt maar sporadisch voor. Ik pak tien keer liever de veilige langere route dan de korte risicovolle route

Vaak is de kortste weg kiezen uiteindelijk de langste weg. Ik kies ook vaak de weg over verharde wegen of net een stukje langer waar ik zeker weet dat me "niets" geks gebeurd
Koppelen niet echt, het is gewoon met de winchOxigeon schreef op maandag 30 mei 2022 @ 09:54:
Kun je werkelijk 2 vrachtwagens achter elkaar koppelen als je alleen speelt?

Je krijgt dan wel de optie "turn on/off engine winched car" waardoor je als trekkende truck niet zo hard hoeft te trekken. Ik vind het een super uitvinding.
Je kan met de winch iets meeslepen. Enige nadeel is dat de AI chauffeur niet zo slim is, die probeert altijd via de kortste route de trekkende truck te volgen. Dus je komt regelmatig bomen tegen bij scherpere bochten, of randjes waar je net niet wil dat die af rijdt.Oxigeon schreef op maandag 30 mei 2022 @ 09:54:
Hier eigenlijk ook altijd zonder mods. Dat maakt het idd te gemakkelijk denk ik. Kun je werkelijk 2 vrachtwagens achter elkaar koppelen als je alleen speelt? Heb dit eigenlijk nooit geprobeerd.
Daarnaast, ondanks dat je de motor kan aanzetten van de gesleepte truck, lever je flink in op snelheid.
iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH
Welke optie bedoel je?diknmuis schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 12:34:
Bij de next current gen kun je blijkbaar je old gen save importeren, new campaign beginnen en dan heb je de optie.
Net 1.31 gedownload. De game zou nu native 4k moeten zijn nu maar draaide hiervoor al checkerboarding(?) 4k. Verder zie ik, buiten de season 7 trucks in de truck store, geen verschil.
Ook minder positieve geluiden: https://www.reddit.com/r/...5_nextgen_disappointment/Here’s what I noticed for those working at the moment.
It’s sharper. Native 4K is visible.
It’s smoother. Yup, 60fps.
No adaptive triggers but there are advanced haptics and pad speaker. When?
gear changes
collisions
winch
other things like flat tires With Fleetstar at start I’ve fixed all but the tires and there is a quite long sound and haptics for flat tire. Con is that it last long, so when you stop or switch trucks it’s still there, both sound and vibrations.
https://www.reddit.com/r/...y_worse_on_xbox_series_x/

Leuk zo'n PS5 maar sommige features zitten wel wat lastig verstopt. Nu in elk geval bezig om de gratis PS5 versie te downloaden nadat ik de optie had gevonden

[Voor 11% gewijzigd door Superkiwi op 01-06-2022 08:32]
Dan heb je de optie om de savegame te importeren vast ook gevonden.Superkiwi schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 22:55:
Lol, ik speelde gewoon nog met de PS4 versie
Leuk zo'n PS5 maar sommige features zitten wel wat lastig verstopt. Nu in elk geval bezig om de gratis PS5 versie te downloaden nadat ik de optie had gevonden

iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH

Moest wel alle dlc weer even downloaden.
Grafisch merk ik niet veel verschil tussen de PS4 versie op de PS5 en de PS5 upgrade versie.
Qua performance lijkt het allemaal wat soepeler te lopen (voor hoever dat nog mogelijk was).
En misschien verbeeld ik het me maar sommige stukken blubber/water lijken nu ook iets lastiger.
Ik heb wel gelijk het geluid via de controller uitgezet, dat klinkt een beetje als een te flets '16bit' geluidje.
Ik zie ook dat de PS5 versie een eigen trophy lijst heeft. Het lijkt erop dat je geen 'gratis' tweede platinum krijgt en alles weer vanaf het begin moet halen. Goed zo.
De 3 conveyor belts zijn hersteld. Nu eens zien waar ik nog meer vrachtwagens vol met spullen moet afleveren. Het houdt maar niet op...
[Voor 74% gewijzigd door Superkiwi op 02-06-2022 09:55]
Buiten de laadtijd merk ik vrij weinig verschil tussen de ps4 versie en de ps5 versie beide op de ps5.Superkiwi schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 23:14:
Yes! Moeilijk te missen ook
Moest wel alle dlc weer even downloaden.
Ik weet alleen niet of ik nou veel verschil merk tussen de PS4 versie op de PS5 en de PS5 upgrade versie.
Ik merk wel dat de trucks net wat sneller laden in de garage. Lijkt allemaal net iets smoother. Wat me eerder ook niet op viel is blaadjes die omhoog waaien etc als je door de bladeren rijd.
Edit: ik heb de normale versie nog niet uitgespeeld. Maar wat raden jullie aan? Deze eerst compleet uitspelen en dan voor een jaarpas gaan? Of nu al een jaarpas pakken voor de afwisseling van de maps?
Voegen dede dlc werkelijk iets toe?
[Voor 17% gewijzigd door Oxigeon op 02-06-2022 07:19]
Gisteravond weer eventjes gespeeld maar ben het weer een beetje "kwijt".
Wil dus weer opnieuw beginnen met een schone save.
Iemand tips voor de "beste" manier om te starten? Welke volgorde etc.
Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL | LG OLED65CX :: Xbox Series X :: PlayStation 5 :: PSVR 2 :: Fanatec GT DD Pro 8nm | Ryzen 7 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)
Michigan > Alaska > Taymyr (vanilla maps)
Kola Peninsula > Yukon > Wisconsin > Amur (dlc maps)
Op die manier krijg je steeds betere trucks waardoor je niet met té sterke trucks de eerste gebieden met twee vingers in de neus doorloopt.
[Voor 6% gewijzigd door Superkiwi op 02-06-2022 10:00]
Ik zou eerst de vanilla game 100% uitspelen. De eerste season pass verdubbelt de totale content, dus reken op een bizarre hoeveelheid uren die je daar weer in kunt stoppen.Oxigeon schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 00:59:
[...]
Edit: ik heb de normale versie nog niet uitgespeeld. Maar wat raden jullie aan? Deze eerst compleet uitspelen en dan voor een jaarpas gaan?
Of het iets toevoegt? Zeker weten. De maps zijn uitdagend en de contracts hebben weer hele toffe eindmmissies.
Ik moet ook bekennen dat ik een uitstapje heb gemaakt naar Rusland om de Tayga te unlocken. Deze kacheltje zoiets overal doorheen. Gisteren had ik een missie van smithville Dam naar Island Lake. Meen iets met de oude lumbermill weer tot leven wekken.Superkiwi schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 09:50:
Ik zou gewoon gebied voor gebied clearen op de volgorde zoals ze in de game zitten:
Michigan > Alaska > Taymyr (vanilla maps)
Kola Peninsula > Yukon > Wisconsin > Amur (dlc maps)
Op die manier krijg je steeds betere trucks waardoor je niet met té sterke trucks de eerste gebieden met twee vingers in de neus doorloopt.
Daar zit me toch een moeras voor dat is niet normaal. Is echt met geen mogelijkheid doorheen te komen. Ga dus de volgende keer maar een rondje om rijden zodat ik via de andere kant kan komen.
Deze was het:
https://spintires.fandom.com/wiki/Lumber_Mill_Revival
Heb ook die scout met die 8 banden ofzo tatarin ofzoiets. Komt op zich overal w3l doorheen maar net iets te langzaam voor mij. Rij lekker overal met de Tayga naartoe. Mud tired eronder en gaan met die banaan
[Voor 9% gewijzigd door Oxigeon op 02-06-2022 12:55]
Verder zit het niet echt op volgorde van moeilijkheid. Zo is tamyr dus beter te doen dan alaska. Maar ook yukon is makkelijker dan kola. Kola vond ik overigens erg leuk. Veel leuker dan Alaska. Alaska is relatief klein, traag en vereist veel cargo over dezelfde routes. Bij Kola begin je met uitgestrekte ijsvlaktes waar je echt over kunt racen. Daarna moet je een garage opbouwen in de volgende map en dat is best wel een uitdaging. Wisconson en Yukon zijn weer wat minder memorabel. Amur is wel weer een top dlc. Uiteindelijk blijft Imandra de moeilijkste map (2e map Kola).
Maar een beste manier is er IMO niet echt. Doe wat je leuk vind.
TLDR: Ik zou beginnen in Michigan met het behalen van de regionale doelen die staan afgebeeld zodra je in de global map zit, daarna Tamyr, daarna Alaska. Daarna Year 1 pass regelen. Of opnieuw starten echt iets toevoegt weet ik niet. Er blijven maar DLC komen dus na 300+ uur zit ik alsnog pas op 50% van de openstaande missies.Rivanov schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 08:24:
Heb het spel ruim 2 jaar niet gespeeld en wil het nu weer gaan oppakken met de Series X update.
Gisteravond weer eventjes gespeeld maar ben het weer een beetje "kwijt".
Wil dus weer opnieuw beginnen met een schone save.
Iemand tips voor de "beste" manier om te starten? Welke volgorde etc.
[Voor 58% gewijzigd door sdk1985 op 02-06-2022 14:00]
Hier mijn vergelijking in Drowned Lands:
Offroad trucks:
Tayga MHS (unlock, drowned lands): 45.78s
Tayga TMS (unlock, drowned lands): 46.77s
Voron AE: 48.97s
Azov 5319: 54.34s (no crane)
Voron D: 54.66s
KRS 58 Bandit: 56.40s
Voron Grad: 56.62s
Azov 64131 1:00.64s
Royal BM17* (unlock, north port) : 1m02.68s
Azov 5319: 1m04.79s (crane+2 cargo)
Heavy trucks
Zigz 605R: 52.54s (2 cargo)
DAN 96320: 55.43s (2 cargo)
Azov 73210: 1m00.36s (crane + 2cargo)
Azov 73210: 1m01.47 (3 cargo)
Paystar 5600TS: 1m03.39 (3 cargo)
Tatra T813*: 1m07.93 (2 cargo)
High saddle(heavy 5 slot):
Kolob 74760: 1:20.42
Low Saddle
DAN 1:03.58
Azov 64131 1:04.45
*hebben alleen difflock in low gear en daarom in het nadeel, wielen draaien door in de modder
Let op: deze test is met de beste motoren, de beste banden, beste gearbox en waar mogelijk raised suspension. Voor beginners is het handig te weten dat sommige trucks direct met superieure banden komen waar je anders hoger level voor moet zijn. Even opletten dus.
[Voor 35% gewijzigd door sdk1985 op 03-06-2022 17:50]

Straks eens zien of ik die ook mee kan nemen naar de tweede map.
Haha tegenwoordig gaat hier ook alles wel van de map. Behalve de fuel trailers. Sterkte met 100% van de 600 missiesSuperkiwi schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 14:10:
@sdk1985 je hebt helemaal gelijk voor wat betreft het switchen tussen de verschillende regio's. Ik ben nogal een completionist dus van mij móet een regio op 100% staan en alle trailers moeten van de map af voordat ik naar de volgende regio ga. Soort van lichtelijke ocd denk ik

Michigan, Alaska, Taymyr en Kola Peninsula zijn al gedaan

Sterker nog in de tweede map kun je ze 200 meter verplaatsen voor de vervolg quest. Dus je zal ze wel mee kunnen nemen.Superkiwi schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 14:13:
Wat me positief verraste bij de regional contracts in Yukon is dat je niet telkens nieuwe cabins hoeft te craften. Ik heb voor eerdere contracts bij zowel cabin zone 1 als 2 een tweetal cabins moeten afleveren en die staan bij de nog openstaande contracts al als afgevinkt. Dat scheelt weer.
Straks eens zien of ik die ook mee kan nemen naar de tweede map.
Bij launch moest je geloof ik 3 tot 6 cabins afleveren. In de tweede map stond het bij mij nog bugged: 10 en 15 cabins! Toen verdwenen ze wel! Je trucks trouwens ook

Het treintje heeft wel érg veel moeite met de modder. Wellicht was dit toch niet zo'n goed idee

[Voor 8% gewijzigd door Superkiwi op 03-06-2022 15:17]
Die mining missies zitten vol met verrassingen. Denk je na het afleveren van een gigantische hoeveelheid spullen een contract klaar te hebben....... "stage 1 completed!"......... "oh, en voor stage 2 van dit contract willen we graag nóg meer spulletjes"

Natuurlijk, dat gaan we regelen!

De Azov 64131, niet snel, maar trekt het welSuperkiwi schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 23:18:
Heb jij (behalve de Zisk want die heb ik nog niet) misschien suggesties voor trucks die wel geschikt zijn voor de 5-slots semi-trailer?

Dat wist ik niet. In dat geval is de Kolob een no-brainersdk1985 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 23:21:
Tegenwoordig heb je ook een 5 slot trailer voor een high saddle.

Deze zal ik ook eens proberen. Ik had voorheen al wat met de 5319 geprobeerd maar die komt op Yukon niet heel goed uit de test.LordSinclair schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 08:06:
[...]
De Azov 64131, niet snel, maar trekt het wel
Dat is ook een prul, wel sneller, maar een enorm brandstofverbruik waardoor die onpraktisch is.Superkiwi schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 09:16:
Deze zal ik ook eens proberen. Ik had voorheen al wat met de 5319 geprobeerd maar die komt op Yukon niet heel goed uit de test.
Tot de komst van de Zikz was de Azov 6413 de truck die alles voor elkaar kreeg (voor mij).
[Voor 12% gewijzigd door LordSinclair op 03-06-2022 09:18]
De Azov 6413 werd vaak aangeraden, voordat men de Tayga ontdekte. Maar ik vond hem in Michigan erg traag. In Tamyr liep ik vast in de buurt van de quest 'Retired' op het water/zand stuk. Natuurlijk niets te winchen dus er moest een andere truck komen. Daarna verkocht. Merk wel dat de 6413 snel door ondiepe modder is. Maar hij is zo laag, dus vroeg of laat zit je tegen iets aan te duwen. Lijkt me lastig verhaal op de ondergelopen wegen van Yukon, maar ik heb het niet geprobeerd.LordSinclair schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 09:17:
[...]
Dat is ook een prul, wel sneller, maar een enorm brandstofverbruik waardoor die onpraktisch is.
Tot de komst van de Zikz was de Azov 6413 de truck die alles voor elkaar kreeg (voor mij).
In Kola heb ik de DAN veel gebruikt. Zo lang je oplet met stenen is die aardig krachtig. Ding is ook erg zuinig. In Tamyr rijd je zo van drowned lands, door quary naar de laatste map zonder te tanken.
[Voor 26% gewijzigd door sdk1985 op 03-06-2022 15:31]
Ik heb wel eens last van de bug dat bij het activeren van de kraan de winchpunten op de truck oplichten ipv het puntje van de kraan. Even van voertuig wisselen lost het dan lop.Oxigeon schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 16:06:
Doe ik iets verkeerd of is dit nog een bug?
Ik doe eerlijk gezegd vrij weinig met de low saddle trailers. Heb je Yukon al geprobeerd met de 64131?LordSinclair schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 15:38:
Bij mij komt dat Azov 64131 een stuk verder dan een Tanya. Zit een stuk minder snel vast met een oplegger in de modder.
Dat is al een tijd geleden, ik had toen nog geen Zikz dus moet ik het wel met de Azov gedaan hebben. Ik heb weinig andere trucks gebruikt want ze vielen steeds tegen. De Azov kon op verschillende manieren de goudmijn prima bereiken. Zelfs flink afsnijden op de weg weer naar beneden door de diepe sneeuw. Maar dat gezegd hebben. De Azov zonder oplegger is maar een instabiel ding. Met oplegger was die in die tijd goud.sdk1985 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 17:06:
[...]
Ik doe eerlijk gezegd vrij weinig met de low saddle trailers. Heb je Yukon al geprobeerd met de 64131?
Een maat van mij is ook meer Tanya fan, had meer snelheid maar met oplegger liep die constant hopeloos vast in sneeuw en modder.