• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:28
@wheeler Er zitten ook wat boomstammen missies in de base game maps volgens de release notes.

Maar persoonlijk vind ik de season pass zeer de moeite waard. Heb toevallig vorige week alles op 100% gekregen, dus dit is een goede timing :D

Epic Games Store geeft momenteel korting op de Premium Edition (40 euro i.p.v. 60) en ook op de losse Season Pass (20 euro i.p.v. 25).

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:15
Ik speel op Playstation en daar heb ik de season pass nog niet met korting voorbij zien komen.

De base game heb ik later dan release gekocht en merk nu pas dat ik bepaalde additionele missies speel, dat geeft een vertekenend beeld. Uitschieter hierin is wel de Rift kaart bij Taymyr waarbij zowel de missies als toegang tot het gebied er later aan vastgeplakt zijn. Dat voelt ook gewoon zo in de opbouw.

Stiekem had ik de game achteraf helemaal gespeeld met alle addons in één keer om zo een breed scala aan opdrachten af te wisselen.

Flickr PSN

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:07

Oxigeon

En zo is dat!

Hier de game gisteren ook gekocht. Deze zal vandaag bij me op de mat vallen. Mudrunner heb ik redelijk veel gespeeld en deze kan alleen maar beter zijn.

Lijkt me heerlijk om deze lekker hangend op de bank te spelen. Bij de meeste andere games die ik speel zit ik op het puntje van de stoel.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:19
Iemand al ervaringen met de nieuwste DLC? Ivm verbouwing zelf sinds de launch van Canada geen snowrunner meer gespeeld.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Gisteren al flink wat gespeeld. Gewoon wat met de voertuigen "aanmodderen" en lekker maar wat doen. Heb wat watchtowers en upgrades gepakt maar vind het nog lastig om te kiezen welke missies ik het beste als eerste kan pakken.

Buiten de missie met het bouwen van de brug nog geen missie meer gespeeld haha

[Voor 15% gewijzigd door Oxigeon op 21-02-2021 18:49]

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:31
Oxigeon schreef op zondag 21 februari 2021 @ 18:49:
Gisteren al flink wat gespeeld. Gewoon wat met de voertuigen "aanmodderen" en lekker maar wat doen. Heb wat watchtowers en upgrades gepakt maar vind het nog lastig om te kiezen welke missies ik het beste als eerste kan pakken.

Buiten de missie met het bouwen van de brug nog geen missie meer gespeeld haha
Ik ben er achter dat je qua contracten het beste eerst het restore power plant contract doen.

Verder is het een uitdagend level. Wel leuk dat met de levels het niveau ook omhoog gaat. Al stromen er wel wat rare watervalrivieren de berg af hier en daar.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Na de hele week wat bij anderen op een server te hebben gespeeld vandaag eens verder gegaan aan mijn eigen.

Ik dacht maak een coop server aan op d'r ps4. Misschien krijg ik wel wat hulp. Ik ben uiteraard gestart in de 1e map. Waar ik vanuit mijn garage naar het warehouse ga was ik flink aan het ploeteren. Tot er een minuut of 10 later iemand online kwam en in een Taygra stapte. Ik weet niet hoe die het deed maar die machine is werkelijk een beest.

Met aanhanger wat die in 2 minuten van de garage naar het warehouse waar ik al 10-15 minuten mee bezig was.

Verder heb ik alle watchtowers nog meegepakt en de elektriciteitsmast van de weg gehaald. Mijn "slaafje" heeft ondertussen een blokkade of 5 weggesjeest met die Taygra.

Nu zal die gast best wel al lang spelen en die Taygra volledig hebben geupgrade maar het leek toch echt of die gewoon over een verharde weg reed ipv offroad.

Hoe hebben jullie de instelling staan qat betreft het sturen. Ik snap dat het een simulator is en het even duurt voordat een stuur teruggedraaid is. Maar is die enigsinds een beetje aan te passen?

[Voor 32% gewijzigd door Oxigeon op 24-02-2021 00:36]

• LordSinclair
Oxigeon schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 00:33:
Ik dacht maak een coop server aan op d'r ps4. Misschien krijg ik wel wat hulp. Ik ben uiteraard gestart in de 1e map. Waar ik vanuit mijn garage naar het warehouse ga was ik flink aan het ploeteren. Tot er een minuut of 10 later iemand online kwam en in een Taygra stapte. Ik weet niet hoe die het deed maar die machine is werkelijk een beest.
Elke truck is zowat beter dan de begin trucks ;) Maar met het vorderen van de levels komen er vanzelf levels waar een Tayga ook moeite mee heeft.

Maar meer uren in het spel leert ook waar je beter wel op de weg kan rijden en waar je beter langs de weg kan rijden :Y)

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:41
Van de week Snowrunner Premium aangeschaft voor de Xbox, dan is ie natuurlijk nu opeens digitaal in de aanbieding :|

Zit nog helemaal in het begin, maar ik heb er zeker geen spijt van. Denk dat er uiteindelijk aardig wat uurtjes in gaan zitten. Ziet er grafisch prima uit, alleen jammer dat de instellingen steeds weer resetten. Ik rijd best behoudend, maar op een of andere manier krijg ik het dan toch voor elkaar om vast te zitten.
Skills moet ik dus nog wel een beetje aan werken ;)

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:28
Hoe hebben jullie de instelling staan qat betreft het sturen. Ik snap dat het een simulator is en het even duurt voordat een stuur teruggedraaid is. Maar is die enigsinds een beetje aan te passen?
Ik heb afgelopen jaar ruim 300 uur in Snowrunner gestopt en was na al die tijd nog steeds niet gewend aan het sturen. Op lagere snelheden door de modder ploegend werkt het heel fijn maar zodra je op verharde wegen rijdt en/of met een beetje vaart erin moet je er echt rekening mee houden dat je zélf het stuur weer goed recht draait.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• sdk1985
Superkiwi schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 13:53:
[...]

Ik heb afgelopen jaar ruim 300 uur in Snowrunner gestopt en was na al die tijd nog steeds niet gewend aan het sturen. Op lagere snelheden door de modder ploegend werkt het heel fijn maar zodra je op verharde wegen rijdt en/of met een beetje vaart erin moet je er echt rekening mee houden dat je zélf het stuur weer goed recht draait.
Bij mij heeft het stuur zichzelf eigenlijk altijd wel recht gezet. Waar je rekening mee moet houden is dat het stuur fysiek meerdere slagen maakt en dat dit tijd kost. Via de first person kun je goed zien dat de bestuurder flink aan het draaien is. Van volledig links naar volledig rechts kan een paar seconde duren.

Overigens is er een setting waarmee je dit kan aanpassen (zelf niet gebruikt vind het wel bij de game passen).

• Superkiwi
sdk1985 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 14:44:
[...]
Bij mij heeft het stuur zichzelf eigenlijk altijd wel recht gezet. Waar je rekening mee moet houden is dat het stuur fysiek meerdere slagen maakt en dat dit tijd kost.
Dit is wat ik bedoel inderdaad :)
Bij Farming Simulator ervaar ik exact hetzelfde.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:42
Ah een Snowrunner topic, sinds een maand ook mijn favoriete lock down game :P
Jaren terug al eens Spintires gekocht, maar al snel aan de kant gelegd. Begin van dit jaar Mudrunner voor weinig in de PS store en ondanks dat het min of meer dezelfde game is die die kwa missies in een paar dagen uitgespeeld en zo Snowrunner gekocht. Die is veel groter kwa omvang en afwisseling, zeker met de season pass. Er vallen zeker dingen op aan te merken (die besturing op verhard is inderdaad vreselijk irritant), maar het werkt erg verslavend, "nog even 1 lading wegbrengen... 3 uur later", en ontspannend/frusterend tegelijk als je een uur bezig bent met een lading en je net de laatst bocht op een steen rijd en je omvalt :/

Je kan al vrij snel aan het begin de AZOV 64131 kopen (even naar Taymyr, minder dan 100000 credits) en de Tayga vind je ook al snel (5 min in Rusland), al mis je dan nog upgrades door je lage level die dat ding maken wat het is. Denk wel dat de lol er dan snel af is als je alles met 1 (voor die eerste map) over powered truck doen.

Zelf speel ik de game met US trucks op Michigan en Alaska en met de RU trucks sinds gisteren op Taymyr waarbij ik naast alle contracts ook de meeste taken afrond (~90% completion van de map), dat houdt je toch bezig (bv het slepen van die oversized trailer op de eerste map of het ophalen van de White Western Star op de 2e map kosten tijd/moeite met basis trucks maar geeft wel voldoening na veel gevloek ;)) en zo probeer je ook elke truck wel een keer uit wat het afwisselend houdt.

Flickr | Lego collectie

• LordSinclair
sdk1985 schreef op zondag 21 februari 2021 @ 13:30:
Iemand al ervaringen met de nieuwste DLC? Ivm verbouwing zelf sinds de launch van Canada geen snowrunner meer gespeeld.
Mijn ervaring is positief in de zin dat het rijden steeds uitdagender wordt. Zeker niet alle wegen zijn goed begaanbaar meer met de beste trucks. Ze liggen soms er schuin of zijn erg modderig en het rijden wordt erg technisch. Vooral in Grainwoods river zit er soms flink wat hoogte verschil in. Ook hebben items steeds meer onderdelen nodig. Waar in het begin 2x metal beams voor een brug genoeg was moet er nu soms veel meer heen.

Wat ook steeds uitdagender wordt (wat ook een min punt is) is het verwerven van de grondstoffen, materiaal wordt echt schaars en het is totaal niet duidelijk in welke volgorde je het beste de tasks/contracts moet doen om grondstoffen te krijgen. Je kan volgens mij foute keuzes maken hierin waardoor je klem komt te zitten.

Verder is de bediening op de pc steeds complexer omdat het ook geschikt is voor consoles. Je moet nu toetsen langer ingedrukt houden voor bepaalde functionaliteit, terwijl je genoeg toetsen beschikbaar hebt. Ook de menu's om materiaal af te leveren werken niet fijn. Hij scrolt de hele tijd weer naar boven als de lijst lang is. De benodigde grondstoffen worden nu wel weer met naam + icoon weergegeven. Dus het is makkelijker te begrijpen wat je nu nodig hebt (zal niet de eerste keer zijn dat ik met Concrete blocks aankom ipv Concrete Slaps of Consumables ipv Serice Spare Partss

Jammer is ook dat de bug er uit is dat je coop hulp altijd 1tje extra kon afleveren met snel klikken :+

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Speedy schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 08:32:
Ah een Snowrunner topic, sinds een maand ook mijn favoriete lock down game :P
Jaren terug al eens Spintires gekocht, maar al snel aan de kant gelegd. Begin van dit jaar Mudrunner voor weinig in de PS store en ondanks dat het min of meer dezelfde game is die die kwa missies in een paar dagen uitgespeeld en zo Snowrunner gekocht. Die is veel groter kwa omvang en afwisseling, zeker met de season pass. Er vallen zeker dingen op aan te merken (die besturing op verhard is inderdaad vreselijk irritant), maar het werkt erg verslavend, "nog even 1 lading wegbrengen... 3 uur later", en ontspannend/frusterend tegelijk als je een uur bezig bent met een lading en je net de laatst bocht op een steen rijd en je omvalt :/

[...]

Je kan al vrij snel aan het begin de AZOV 64131 kopen (even naar Taymyr, minder dan 100000 credits) en de Tayga vind je ook al snel (5 min in Rusland), al mis je dan nog upgrades door je lage level die dat ding maken wat het is. Denk wel dat de lol er dan snel af is als je alles met 1 (voor die eerste map) over powered truck doen.

Zelf speel ik de game met US trucks op Michigan en Alaska en met de RU trucks sinds gisteren op Taymyr waarbij ik naast alle contracts ook de meeste taken afrond (~90% completion van de map), dat houdt je toch bezig (bv het slepen van die oversized trailer op de eerste map of het ophalen van de White Western Star op de 2e map kosten tijd/moeite met basis trucks maar geeft wel voldoening na veel gevloek ;)) en zo probeer je ook elke truck wel een keer uit wat het afwisselend houdt.
De azov en Tayga heb ik inmiddels beide. Heb het idee dat de azov sterker is dan de Tayga welke ik nog niet heb geupgrade. Idd een beetje afwisselen van trucks houd het leuk. Is er trouwens een limiet aan aantal trucks die je kan hebben?

Hoe zit het met trailers? Die kun je niet recoveren. Blijven die dan staan waar je ze loskoppelt? Of kunje eigen trailers wel recoveren

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:22

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Trailers kun je niet recoveren, en die blijven dan inderdaad simpelweg staan.
Sinds de laatste update (heb ik nog niet geprobeerd) zou je ook trailers kunnen verwijderen, maar in dat geval krijg je er de credits niet meer voor terug.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• LordSinclair
En vooral als je net begint is het best lucratief om trailers die her en der al staan terug te rijden en te verkopen. Dat levert vaak meer op dan de opdrachten (als je voor een opdracht een trailer nodig hebt is dat ook vaak duurder dan wat je aan geld krijgt voor de opdracht).
Oxigeon schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 10:05:
De azov en Tayga heb ik inmiddels beide. Heb het idee dat de azov sterker is dan de Tayga welke ik nog niet heb geupgrade.
De Azov is sterk, laat zich door (bijna) niks tegenhouden, maar is langzaam (wel een goede actieradius). De Tayga is een stuk sneller op (half) verharde wegen, maar zit een stuk sneller vast in de blubber/sneeuw.

[Voor 45% gewijzigd door LordSinclair op 26-02-2021 10:15]

• Superkiwi
Een beetje fanatiekeling zorgt ervoor dat de map na het doen van alle opdrachten gewoon schoon is toch?
Lees: alle trailers netjes van de map afgehaald en ingeleverd bij de trailerstore.
Oxigeon schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 10:05:
[...]
Is er trouwens een limiet aan aantal trucks die je kan hebben?
Volgens mij niet.

• Speedy
Er zit bij mijn weten ook geen limiet op het aantal trucks, enige wat je limiteert is het aantal plaatsen in de garage, maar je kan een truck gewoon "retainen" in de truck storage dus op zich geen issue. Tevens levert een truck bij verkoop zijn aankoopwaarde weer op dus ook is het makkelijk switchen (wel opletten dat je niet ongebruikte upgrades of add-ons bij de truck hebt, die eerst verkopen anders is dat geld wel weg).
Dit werkt ook met trailers, die leveren ook het aankoop bedrag op. Hierdoor kan je de trailer stores als fuel/service stations gebruiken. Service trailer kopen, truck fixen, trailer direct weer verkopen.

De Tayga ben ik pas net mee aan het rijden, zonder was het niet heel bijzonder maar met de speciale Tayga banden (die grote mud tires) heb ik het idee dat dat ding overal doorheen ploegt :P

[Voor 14% gewijzigd door Speedy op 26-02-2021 10:29]

Flickr | Lego collectie

• sdk1985
De Azov komt IMO vrij snel vast te zitten op modder banken door zijn lage voorkant en het ontbreken van raised suspension upgrades. Tevens is hij erg traag. Ik heb hem zelf weer snel verkocht.

edit: De DAN is een ondergewaardeerd beest IMO

[Voor 11% gewijzigd door sdk1985 op 26-02-2021 13:43]

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Weer wat wijzer geworden hier in het topic. Vanavond maar weer wat gaan rondcrossen. Misschien vanavond eens op zoek naar die mud tiresvoor de tayga.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nol_NL
Heerlijke game hoor, maar soms toch best wel wat pittig. Al een beetje gezocht op YouTube voor wat beginners tips, maar ook daar een hoop modder waar je in vast komt te zitten. Iemand misschien nog een tip voor kwalitatief redelijke steamer met handige guide ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Superkiwi
Tip: als je een lastig modderpad op gaat probeer dan dicht bij de bomen te blijven.
Je winch is vaak je enige redmiddel als je vast komt te zitten. In moerassen navigeer je het beste van boom naar boom.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Bovenstaande tip van kiwi kan ik het alleen maar mee eens zijn. Indien je geen bomen meer hebt ben je klaar.

Zit nu in tamyr wat unlocks te doen voor de Tayga. Je moet om in een nieuw deel van de map te komen wat earthquakes onderzoeken ofzo. Het westelijke punt is me toch een partijtje lastig te komen. Toch al verschillende pogingen gedaan maar wil maar niet lukken. Op een gegeven moment moet je door een moeras en zoals hierboven staan er alleen maar dode bomen. Nog een aantal keren proberen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sdk1985
Moeras vooral eens proberen met een hogere auto. Het probleem ontstaat wanneer je voorbumper de grond raakt. Dan heb je veel vermogen en grip nodig om daar doorheen te komen. Hetgeen in het water ontbreekt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Speedy
Oxigeon schreef op zondag 7 maart 2021 @ 09:42:
Zit nu in tamyr wat unlocks te doen voor de Tayga. Je moet om in een nieuw deel van de map te komen wat earthquakes onderzoeken ofzo. Het westelijke punt is me toch een partijtje lastig te komen. Toch al verschillende pogingen gedaan maar wil maar niet lukken. Op een gegeven moment moet je door een moeras en zoals hierboven staan er alleen maar dode bomen. Nog een aantal keren proberen
Dat is die eerste met die seismic vibrator module? Taymyr kent zeker uitdagende missies. Ik zat gister toevallig in een latere waar ook die module voor nodig was,
spoiler:
in Zimnegorsk helemaal links onderin op dat aparte eilandje moet je zien te komen en moet je door heel sterke stroming.
Met veel pijn en moeite daar gekomen met een Azov 5319 voort gesleept door een Kolob 74760, op de terug weg was de benzine tank blijkbaar zo leeg dat de Azov te licht was en door de stroming de zee op ging :P
spoiler:
Bijkomende "ergernis", ik kwam er veel te laat achter dat een extra garage te unlocken was...

Wel een ergelijk minpunt gevonden tov Mudrunner, met die nieuwe boomstam missies kan je alleen maar medium logs op een trailer vervoeren (Cat 745 uitgezonderd). Niet realistisch en ook irritant dat je onnodig vaak moet rijden met een zware aanhanger en geen lading op de truck. Merk dat ik in Taymyr er ook geen zin meer in heb om ze op te pakken door de bijkomende uitdaging van die map. Daar hadden ze gewoon een frame add-on van moeten maken of uberhaupt het hele Mudrunner idee moeten overnemen.

@Nol_NL je kan denk ik makkelijker op YouTube voor een specifieke missie zoeken, moet er niet aan denken om dit trage spel bij een streamer te kijken.
Wat ik zelf doe is eerst alle wachttorens vrijspelen met een scout, dan heb je in ieder geval overzicht en heb je al een idee wat handige routes zijn en wat niet (veel modder en geen sterke truck, dan is omrijden een beter idee en vaak sneller ook in de praktijk). Investeer ook in een goede scout met een autowinch zodat je ook door kan als je op de kant gaat. En voeg ook extra brandstof/repair addons toe.
Gelijktijdig met wachttorens unlociken kan je upgrades pakken en dan als eerste missie(s) de opdrachten pakken die de weg vrijspelen zoals in de tutorial met de brug of rotsverschuivingen. Dat helpt je met de rest van de missies.
Wat mij verder hielp, speel niet alleen de contracten maar ook alle opdrachten en challenges (die kan je zelfs grinden als je je echt verveelt), dan level je door en pak je ook fatsoenlijk geld om mee te groeien kwa trucks en upgrades.

En wat buiten eerder genoemde tip van in de buurt van bomen rijden denk ik een nobrainer is, maar noem hem toch, gebruik je AWD en difflock (vooral dat laatste helpt) en in auto's met een permanente difflock, schakel terug vanuit Auto naar Low.

[Voor 7% gewijzigd door Speedy op 08-03-2021 08:19]

Flickr | Lego collectie

• LordSinclair
Ik vind de uitvoering van het houttransport ook maar mwa. Maar het is in de lijn der verwachtingen omdat alle trucks dezelfde vrachtmodules hebben die je er op kan zetten. Wat op sommige trucks enorm uitsteekt en op andere trucks een hoop frame ruimte onbenut laat.

Bijkomend probleem was dat ik van Badger Lake naar Grainwood river regelmatig verkeerd uit de tunnel kwam (met long logs). De truck gelijk op z'n kant of het hout er half naast. Dan kan je er weer met een andere truck met hijskraan er naar toe rijden (en waarom draait de grijper precies verkeerdom met de toetscombinaties? Q is rechtsom en E is linksom 8)7 )

Verder is het een bijzondere manier van rails repareren:

Weinig treinen die daar succesvol overheen rijden :+

[Voor 40% gewijzigd door LordSinclair op 08-03-2021 08:18]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Superkiwi
Speedy schreef op maandag 8 maart 2021 @ 07:58:
[...]
En wat denk ik een nobrainer is, maar noem hem toch, gebruik je AWD en difflock
Toen ik al enkele uren speeltijd had wilde een maatje via shareplay meekijken.
Zegt ie tegen me: "Je AWD staat uit. Oh, en je difflock ook". Daarna heeft me verteld hoe ik die uit en aan zet en oh man, wat een wereld van verschil maakte dat zeg!
Blind een game ingaan is leuk maar soms mis je weleens iets heel erg essentieels _O-

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Superkiwi schreef op maandag 8 maart 2021 @ 09:51:
[...]

Toen ik al enkele uren speeltijd had wilde een maatje via shareplay meekijken.
Zegt ie tegen me: "Je AWD staat uit. Oh, en je difflock ook". Daarna heeft me verteld hoe ik die uit en aan zet en oh man, wat een wereld van verschil maakte dat zeg!
Blind een game ingaan is leuk maar soms mis je weleens iets heel erg essentieels _O-
Dan heb je de tutorial toch ook weggedrukt lijkt me. Daar wordt het namelijk uitgelegd

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Superkiwi
Ik ben de jongste niet meer; mis ook wel eens wat ;)

• sdk1985
Speedy schreef op maandag 8 maart 2021 @ 07:58:
[...]

Dat is die eerste met die seismic vibrator module? Taymyr kent zeker uitdagende missies. Ik zat gister toevallig in een latere waar ook die module voor nodig was,
spoiler:
in Zimnegorsk helemaal links onderin op dat aparte eilandje moet je zien te komen en moet je door heel sterke stroming.
Met veel pijn en moeite daar gekomen met een Azov 5319 voort gesleept door een Kolob 74760, op de terug weg was de benzine tank blijkbaar zo leeg dat de Azov te licht was en door de stroming de zee op ging :P
spoiler:
Bijkomende "ergernis", ik kwam er veel te laat achter dat een extra garage te unlocken was...
spoiler:
Met de Tayga ging dat eigenlijk prima. Er zijn bomen om te winchen zodat je niet wegdrijft. De 5319 is inderdaad altijd snel door z'n brandstof heen.

• MisterMichel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-06 10:44
Ik ben ondertussen weer lekker op weg met Snowrunner. Een tijdje links laten liggen maar het spelen zonder druk is toch wel aantrekkelijk op 't moment.
Afgelopen week een missie gedaan waarbij ik in het zicht van de finish toch de fout in ging. Was een lastig pad omhoog met een paar interessante bochtjes. Ging goed omdat ik voorzichtig was. En eenmaal boven aan de berg op ongeveer 2 meter toch iets te vlug naar het doel willen 'sprinten'. Gevolg: gekantelde truck. Whahaha. Zelden dat ik bij zo'n groot falen toch met een glimlach weer de rit opnieuw gedaan heb. Heerlijk.

Gisteren een missie gedaan om een truck naar de garage te slepen. 'Fixer upper' dacht ik dat de missie heette. Hier heb ik mezelf een avondje bezig kunnen houden omdat ik iedere keer een te korte route met te scherpe bochten inplande. Uiteindelijk niet via een weg maar gewoon door een bos naar de garage kunnen komen. Het zoeken naar alternatieven is dus echt nodig voor sommige missies en een bos/riviertje is een optie om te nemen.

Het lastigste vind ik nog wel de gebieden waar geen garage is. Daar overkomt 't me nog geregeld dat ik vast kom te zitten (lees kantel) en dan de truck moet recoveren en de rit helemaal opnieuw moet maken. Een actieve winch (of hoe dat ding ook heet) heb ik nog niet. Ik merk wel dat ik in dat soort gebieden veel voorzichtiger moet zijn en beter over een route na moet denken dan de missies relatief dichtbij een garage.

PSN ID: MrMichel_75

• LordSinclair
Als je de standaard levels allemaal gedaan hebt (zoals ik), dan kan ik nog paar mods aanraden die zeker de moeite waard zijn:
https://snowrunner.mod.io/canadian-runner-01-the-town en https://snowrunner.mod.io/canadian-runner-02-the-old-volcano
Twee heel uitgebreide levels met allerlei soorten van transport en vele tasks en contracten. Van makkelijk tot knap uitdagend.

• sdk1985
MisterMichel schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 15:54:
Het lastigste vind ik nog wel de gebieden waar geen garage is. Daar overkomt 't me nog geregeld dat ik vast kom te zitten (lees kantel) en dan de truck moet recoveren en de rit helemaal opnieuw moet maken. Een actieve winch (of hoe dat ding ook heet) heb ik nog niet. Ik merk wel dat ik in dat soort gebieden veel voorzichtiger moet zijn en beter over een route na moet denken dan de missies relatief dichtbij een garage.
Even een tip: Je kunt een andere vrachtwagen op sleeptouw nemen. Die volgt dan netjes. Zo kun je direct twee wagens in een gebied zonder garage krijgen. In de co-op gaat dat nog harder. We hebben weleens direct 4 trucks mee genomen naar een nieuw gebied. (Met opleggers zou dat in theorie 6 trucks worden. Echter viel dit de laatste keer toch tegen. )

[Voor 36% gewijzigd door sdk1985 op 08-04-2021 17:08]

• MisterMichel
sdk1985 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 17:07:
[...]

Even een tip: Je kunt een andere vrachtwagen op sleeptouw nemen. Die volgt dan netjes. Zo kun je direct twee wagens in een gebied zonder garage krijgen. In de co-op gaat dat nog harder. We hebben weleens direct 4 trucks mee genomen naar een nieuw gebied. (Met opleggers zou dat in theorie 6 trucks worden. Echter viel dit de laatste keer toch tegen. )
Ja, daar ben ik ondertussen ook achter gekomen.
Een ander handigheidje vind ik wel die trailer stores. Daar met een truck gaan staan en indien nodig even een repair trailer kopen om andere trucks bij te tanken en te repareren. Na tanken/repareren, de trailer weer verkopen zodat je geen geld kwijt bent indien je het op dat moment hard nodig hebt.

Ondertussen bijna Michigan helemaal gedaan. Nog 6 contracts, enkele tasks en contests. Daar zitten dan ook wat DLC gerelateerde missies bij en volgens mij zijn alle 6 contracts van DLCs. Zitten een paar leuke tussen.
Daarna wordt het tijd het volgende gebied te ontdekken: Alaska. Lekker op ijs glibberen.

• LordSinclair
MisterMichel schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 15:54:
Daar overkomt 't me nog geregeld dat ik vast kom te zitten (lees kantel) en dan de truck moet recoveren en de rit helemaal opnieuw moet maken.
Wat ook helpt is een tweede truck in de buurt waarmee je de gekantelde weer overeind kunt winchen (de Tatarin is ook heel goed in alles weer recht krijgen). Ook trucks met kraan uitrusten is handig want dan kan je ook zelf de lading weer terug leggen (wel als nadeel dat de bak verder naar achteren komt waardoor een aanhanger niet altijd meer past).
MisterMichel schreef op donderdag 8 april 2021 @ 18:35:
Daarna wordt het tijd het volgende gebied te ontdekken: Alaska. Lekker op ijs glibberen.
Als je wielen met sneeuwkettingen onder je trucks hebt valt dat glibberen heel erg tegen.

[Voor 19% gewijzigd door LordSinclair op 08-04-2021 20:31]

• Superkiwi
MisterMichel schreef op donderdag 8 april 2021 @ 18:35:
[...]
Alaska. Lekker op ijs glibberen.
Alaska viel me wat dat betreft behoorlijk tegen. De eerste keer dat je daar door de sneeuw ploetert lijkt het heel wat maar je rijdt daar 90% van de tijd gewoon op asfalt.

Achteraf gezien vond ik Alaska misschien wel de makkelijkste regio van allemaal.

[Voor 11% gewijzigd door Superkiwi op 08-04-2021 21:16]

• sdk1985
Superkiwi schreef op donderdag 8 april 2021 @ 21:14:
[...]

Alaska viel me wat dat betreft behoorlijk tegen. De eerste keer dat je daar door de sneeuw ploetert lijkt het heel wat maar je rijdt daar 90% van de tijd gewoon op asfalt.

Achteraf gezien vond ik Alaska misschien wel de makkelijkste regio van allemaal.
Zal vooral aan je timing liggen. Je kunt bij de start van de game direct alle regio's in. Op low level is Alaska erg pittig. Ik herinner mij goed hoe lang ik er over heb gedaan om uberhaupt ergens te komen. Ik wilde toen graag de Hummer. Dat heeft minstens 1-2 uur geduurd. Vervolgens schoot het met die Hummer ook niet bepaald op. Heb je eenmaal je Tayga en Tatarin dan is er inderdaad niet zo veel meer aan. Dan kun je beter gaan kijken in de nieuwe Wisconsin map.

• Superkiwi
sdk1985 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 01:03:
[...]

Zal vooral aan je timing liggen. Je kunt bij de start van de game direct alle regio's in.
Ik heb de regio's op volgorde van moeilijkheid gecleared: Michigan - Alaska - Tamyr.
En elke regio met 'nationale' trucks gedaan dus Michigan en Alaska enkel met Amerikaans spul en Tamyr enkel met Russisch spul.

Toen ik de game net had gestart wel even met mijn scout vehicle Alaska ingereden; ik begrijp waarom die regio in het begin een stuk pittiger is. Dat staat echter los van het punt wat ik wilde maken. Wat me tegenviel aan Alaska is dat vrijwel alles via geasfalteerde wegen bereiken is terwijl ik had verwacht dat het bijna alleen maar sneeuw en ijs zou zijn.

[Voor 16% gewijzigd door Superkiwi op 09-04-2021 11:24]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sdk1985
Superkiwi schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 10:41:
[...]
Toen ik de game net had gestart wel even met mijn scout vehicle Alaska ingereden; ik begrijp waarom die regio in het begin een stuk pittiger is. Dat staat echter los van het punt wat ik wilde maken. Wat me tegenviel aan Alaska is dat vrijwel alles via geasfalteerde wegen bereiken is terwijl ik had verwacht dat het bijna alleen maar sneeuw en ijs zou zijn.
Ah het ice road trucker gevoel, dat hebben ze bewaard voor Lake Kovd/Imandra :X .

Zelf heb ik nog aardig in de sneeuw lopen ploeteren om met de scout langs de wegversperring te komen (onder de buizen door), bij de scout tower links onder was het ook aardig diepe sneeuw. Overigens vond ik zelf Alaska de minst leuke regio. Ik buiten de eerste 10-20% pas verder aan gegaan na Imandra. Maar dat was meer omdat de uitdaging vooral leek te bestaan uit lange lijstjes benodigdheden, in ieder geval nadat je sneeuwkettingen hebt.

Ik ben aan logging begonnen maar jeetje wat een draak is die kraan!

[Voor 3% gewijzigd door sdk1985 op 19-04-2021 14:05]

• LordSinclair
sdk1985 schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:05:
Ik ben aan logging begonnen maar jeetje wat een draak is die kraan!
Zeker en op de PC zit het draaien van de lading verkeerd om. Waar bij een normale kraan Q linksom en E rechtsom is is het met hout Q rechtsom en E linksom draaien 8)7

• sdk1985
LordSinclair schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:26:
[...]

Zeker en op de PC zit het draaien van de lading verkeerd om. Waar bij een normale kraan Q linksom en E rechtsom is is het met hout Q rechtsom en E linksom draaien 8)7
Haha. Gelukkig werken Xbox controllers sinds de Xbox One prima op de pc :Y) .

Overigens geen friendlist/connectie problemen meer ondervonden. Die problemen zijn eigenlijk de reden dat ik enkele maanden niet meer heb gespeeld.

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-06 17:20
Stel, je savegame gaat corrupt na een update, wat dan? Ik had net zo goed als heel Michigan achter de rug, en was net begonnen, en wilde net beginnen aan Tamyr. Geen enkele save game werkt nog, en ik heb ook geen zin om héél die Michigan map opnieuw te doen (want "ik ken alles al en ga dus rushen en faal dan in alles"). Is er een manier om alsnog ergens savegames vandaan te toveren/ te downloaden/ te genereren?

• MisterMichel
Mercatres schreef op donderdag 29 april 2021 @ 10:22:
Stel, je savegame gaat corrupt na een update, wat dan? Ik had net zo goed als heel Michigan achter de rug, en was net begonnen, en wilde net beginnen aan Tamyr. Geen enkele save game werkt nog, en ik heb ook geen zin om héél die Michigan map opnieuw te doen (want "ik ken alles al en ga dus rushen en faal dan in alles"). Is er een manier om alsnog ergens savegames vandaan te toveren/ te downloaden/ te genereren?
Op welk platform speel je?
Als je op PS4 speelt en je hebt PS-Plus, worden je savegames ook in de cloud opgeslagen.

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-06 17:20
MisterMichel schreef op donderdag 29 april 2021 @ 10:52:
[...]

Op welk platform speel je?
Als je op PS4 speelt en je hebt PS-Plus, worden je savegames ook in de cloud opgeslagen.
PC

• LordSinclair

Wellicht werkt dat ook voor Snowrunners? Als je cloud saving aan had staan in Epic.

• sdk1985
Mercatres schreef op donderdag 29 april 2021 @ 10:22:
De game heeft meerdere backups staan. Zou wel eerst even een kopie van de hele map maken voor je gaat rommelen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nol_NL

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Hier sinds gisteren ook weer aan het rijden. Ben begonnen met de game toen hier net een kiddo was geboren. Dat is geen doen met weinig slaap in zoon relaxte game. Viel toen bijna in slaap. Nu is het gewoon lekker spelen. Ben nu in Taymyr mijn spul aan het unlocken. Wil beginnen met de Tatarin waarna ik de Tayga verder ga ontwikkelen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nol_NL
Vanaf 18 mei beschikbaar op de GamePass.

En voor de liefhebbers is Year 2 pass beschikbaar.

[Voor 70% gewijzigd door Nol_NL op 18-05-2021 13:29]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MisterMichel
Nog wat meer info over Year 2 Pass van de PS Store:

Breid je SnowRunner-beleving uit met de jaar-2-pas en krijg toegang tot vier nieuwe fases van nieuwe content die op komst zijn. Met nieuwe voertuigen, nieuwe maps, uitbreidingen en nog veel meer! Bovendien krijg je toegang tot het exclusieve Burning Bright Vinyl Wrap Pack.

• Season 5: Build & Dispatch
• Season 6: Haul & Hustle
• Season 7: Compete & Conquer
• Season 8: New Expansion

Ik ben zelf nog bezig met het basis spel en heb de season pass al - voor Year 1 dus. De combi basis+season pass was een aantrekkelijke aanbieding.
Gezien de hoeveelheid content die ik nog kan spelen, wacht ik nog even met de aanschaf van de Year 2 Pass.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Superkiwi
Ik was vanmiddag ook even aan het kijken naar de DLC en iets is me nog niet helemaal duidelijk: is er een verschil tussen de year 1 pass en de season pass? Omdat er nu ook een Year 2 pass aangekondigd is.

Zoals ik het nu zie:
De season pass is gewoon de year 1 pass en heeft alleen alle content die tijdens het eerste jaar uitgekomen is.

Voor het tweede jaar moet je een year 2 pass aanschaffen, wat eigenlijk neerkomt op een nieuwe season pass voor alle aankomende content in het tweede jaar.

Er is dus geen overkoepelende season pass waarmee je álle dlc (al uitgekomen en nog uit te komen) krijgt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sdk1985
Het lijkt erop dat de benaming season pass is verdwenen en er nu sprake is van year 1 pass en year 2 pass.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MisterMichel
Na een paar weekjes even een ander spel gespeeld te hebben, ben ik weer terug in dit spel. Heerlijk om weer op sommige stukken te puzzelen hoe de route het handigst is. Was nog steeds bezig het eerste gebied op 100% te krijgen. 10 missies/contracten/time trials in totaal nog. Wel enkele grote contracten te gaan met die boompjes verslepen.
Ben er nu met 1 begonnen waar je 3 uur mee bezig kunt zijn als je die op de nette manier doet. Echter, ik stop voorlopig met dat contract omdat in Alaska een truck beschikbaar is waar je al medium logs op kunt vervoeren. Die truck maakt die missie iets efficienter.

Pfft, met die laatste uitbreiding trouwens zijn er in totaal 510 missies/contracts/time trials. Daar gaan heel veel uurtjes in zitten om die allemaal af te ronden. Vooral de uitbreidingen lijken me erg leuk met die missies om een vliegtuig op te halen, papier fabriek te bouwen en in de laatste om een raket installatie te bouwen. Genoeg om naar uit te kijken dus :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LordSinclair
Er zitten weer leuke bug (in multiplayer in ieder geval) na de laatste update.
Als je in een truck van een ander gaat zitten, zit de kraan raar en de pootjes van de oplegger zijn uitgeklapt. Lijkt alsof je met de handrem er op rijdt. Wel lijken de trailers nu vast te blijven zitten als je verder gaat in Multiplayer.

Wat wel top is dat je eindelijk het advanced menu met Esc kan sluiten. Niet meer, hmm moet ik nu C, V of Esc drukken om dit schermpje te sluiten.

De eerste wereld van het nieuwe level is wel pittig! Veel diepe modder & sneeuw of een combinatie daarvan. Ook aardig uitdagende weggentjes. En de maker er van was fan van grote bomen over we de weg 😁

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Superkiwi
sdk1985 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 22:11:
Het lijkt erop dat de benaming season pass is verdwenen en er nu sprake is van year 1 pass en year 2 pass.
Dat idee had ik ook. En die kosten dus €24,99 per stuk als ik het goed zie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• R0dsk0ll
  • Laatst online: 29-05 16:46
Afgelopen week begonnen met Snowrunner vanwege de beschikbaarheid binnen de Game Pass. Erg gaaf spel nadat ik op de pc al eens mudrunner heb gedaan.

Momenteel bezig in de eerste map, vrij spelen, wegen vrij maken en ontdekken! Wat een relaxte gameplay.

iRacing Profiel

• LordSinclair
Ik had last van een saved game waar opeens al mijn trucks uit het level verdwenen waren (op de pc).
Nu was de cloud hopeloos van Epic. Maar met wat bladeren door de saved game mappen kwam ik deze tegen:

In die map staan 10 backups (soms met wat dagen interval er tussen). Ik kon door de inhoud van die map in de map met die code te plaatsen (en daarna local file met de cloud syncen) was alles opgelost.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sdk1985
Per map staan er een berg files. In de basis zit daar een soort profiel file in met daarin o.a. hoeveel geld je hebt, welk level je bent, enz. Daarnaast zijn er per map ook losse save games. Met andere woorden je kunt ook alleen de status van één map terugzetten mocht dat nodig zijn. Zou altijd wel even een kopie maken vóór je gaat rommelen.

• Superkiwi
De Year 1 pass is (tot 6 juli als ik het goed heb) in de aanbieding in de Playstation Store voor €16,74.
Toch wel een erg verleidelijk prijsje zo :)

• MisterMichel
Superkiwi schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 17:00:
De Year 1 pass is (tot 6 juli als ik het goed heb) in de aanbieding in de Playstation Store voor €16,74.
Toch wel een erg verleidelijk prijsje zo :)
Dat is niet duur voor een paar honderd uur aan missies. Zelf ben ik nog bezig met de basis, maar heb de year 1 pass wel.
De laatste uitbreiding kwam met 103 missies in totaal erbij verdeeld over 4 maps. En wat ik er van gezien heb, zijn 't best pittige omgevingen waar je doorheen mag worstelen.

• Superkiwi
Jeetje dat zijn nogal wat missies :D
Dank voor je cijfers, nu schaf ik hem zeker aan!

*edit
En besteld!

[Voor 12% gewijzigd door Superkiwi op 24-06-2021 14:30]

• MisterMichel
Superkiwi schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 14:23:
Jeetje dat zijn nogal wat missies :D
Dank voor je cijfers, nu schaf ik hem zeker aan!

*edit
En besteld!
Heel veel plezier! :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MisterMichel
Ik ben nu bijna klaar met Alaska en ben klaar om Tamyr te gaan verkennen. Heb er zin in. Na al die missies en contracts vraag ik me nog steeds af waar ik de High gear voor nodig heb. Die missies en contracts heb ik zonder de High gear prima kunnen doen. Ik heb 'm een paar keer geprobeerd met verschillende trucks maar ik weet het nu ervan nog steeds niet.

Iemand die me dat kan uitleggen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LordSinclair
MisterMichel schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 10:47:
Iemand die me dat kan uitleggen?
High Gear In SnowRunner

High Gear (H) is one of the least used gears in SnowRunner yet is very helpful when it can be utilized. High Gear puts the vehicle in its most energy-efficient state but can only be used on smooth flat roads. In real cars, higher gears allow the wheels to be turned closer to the same rate that the engine is turning. This uses less energy and allows the driver to hit higher speeds. In SnowRunner, High Gear allows the player to save on precious fuel as long as they can maintain a reasonable speed. This is a lifesaver near the end of long trips hauling large materials.

Stalling is possible when shifting into High Gear, so be careful. This gear can only be used when the vehicle is moving at full capacity already, otherwise, the wheels will begin to spasm and the truck will lose speed. Mastering when to use High Gear can be tricky but doing so will save a lot of trips to the gas station for players.
Dat gezegd hebben heb ik zelf die versnelling nog nooit succesvol kunnen gebruiken, ook niet als ik vol gas/top speed een berg af rol op een asfalt weg.

---
Sinds de laatste update zitten er wel wat irritant bugs in multiplayer.
- Als je in een truck met oplegger van een ander gaat zitten (als je even wisselt) dan is de trailer nog attached maar de poten zijn wel uitgeklapt.
- De hijskraan staat dan opeens op half 7.

Algemene bug
- Als je aan het hijskranen bent en je drukt op Esc dan sluit hij de hijsmode af maar ook het advanced menu

Fijne bug
- in MP als je als gast zaken aflevert kan je soms meer afleveren dan dat je daadwerkelijk bij je hebt. Je krijgt vaak van elk product 1 extra. Dus ipv 4x bricks heb je aan 3x brick genoeg :D

[Voor 18% gewijzigd door LordSinclair op 02-07-2021 10:57]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Superkiwi
Ik heb die high gear best vaak gebruikt.
Je gaat er inderdaad wat langzamer door maar de fuel efficiency maakt dat meer dan goed.
Ook vind ik het makkelijker sturen als je met een lagere maar wel constante snelheid rijdt op een bochtige asfaltweg.

• sdk1985
Heb het al tijdje niet gespeeld. Vond de nieuwste map een beetje veel gedoe qua wat haal je waar vandaan.

• Nol_NL

• Superkiwi
Ik moet nog aan de year 1 pass beginnen :P
Ga ik pas doen als ik een PS5 heb staan. Pik daarna de year 2 pas wel weer op in een sale of zo ;)

• MisterMichel
Vorige week heb ik de platinum gehaald. Was een lange rit, maar oh wat een leuke!
Ik heb ondertussen de eerste stappen op de eerste map van de nieuwe region gezet. Lijkt een leuke uitdaging te zijn in de sneeuw. Weinig watch towers op de eerste map waardoor veel niet direct zichtbaar is en je zelf op onderzoek moet.

Of de Year 2 expansion er ooit komt bij mij, weet ik nog niet. Vooral phase 7 (met die competitie dingetjes) spreekt me nou juist niet aan. Phase 5, 6 en 8 dan weer wel. Maar ja, eerst phase 1-4 afronden wat ook al weer zo'n 100+ uurtjes spelen is.

Toch heb ik het spel even op pauze gezet; wil even wat anders gaan doen. (Red Dead Redemption 2 - ook zo'n spel waar veeeeel uurtjes in kunnen gaan zitten.)

• Nol_NL

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 12:11
Ondanks dat ik al een tijdje niet gespeeld heb en ook geen tijd heb binnenkort, toch maar vorige week Year 2 pass gekocht.
Vind dat ze niet helemaal luisteren naar de community, maar ze maken wel een mooi spel en als je ziet wat je er voor krijgt is het echt de moeite waard (PC gamer hier). En vind wel dat ze hierin ondersteunt mogen worden.

• Edwinlzv
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 18:17
Zojuist dit spel ook maar aangeschaft. Naast ETS2 lijkt me dit spel een zeer leuke afwisseling en is ook eens wat anders als Cities Skylines waar ik heel veel uur in heb zitten.

• Edwinlzv
Kan iemand mij helpen? Ik heb een thrustmaster tmx stuur en alles werkt goed behalve sturen. Hij wil namelijk alleen maar links. Waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd maar ik kom er niet uit.

Edwin.

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Edwinlzv schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 17:00:
Kan iemand mij helpen? Ik heb een thrustmaster tmx stuur en alles werkt goed behalve sturen. Hij wil namelijk alleen maar links. Waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd maar ik kom er niet uit.

Edwin.
Ik heb geen stuur... maar moet je de controls misschien nog instellen voor het stuur?

• Edwinlzv
Oxigeon schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 18:00:
[...]

Ik heb geen stuur... maar moet je de controls misschien nog instellen voor het stuur?
Ik heb mijn neefje even aan het werk gezet :) Hij had alles weer gereset en het spel opnieuw opgestart daarna de controls opnieuw ingesteld en het werkt. De controls had ikzelf ook al gedaan maar op de één af andere manier werkte het niet.

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Edwinlzv schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 19:39:
[...]

Ik heb mijn neefje even aan het werk gezet :) Hij had alles weer gereset en het spel opnieuw opgestart daarna de controls opnieuw ingesteld en het werkt. De controls had ikzelf ook al gedaan maar op de één af andere manier werkte het niet.
Top. Veel modderige kilometers gewenst. Op welk platform speel je? Indien ps4/ps5 wil ik wel eens samen rijden om eventueel wat samen te doen. Dan kom je vaak net wat sneller vooruit

Edit: aangezien je hem naast ets2 hebt ga ik er van uit dat je hem op de pc hebt.

[Voor 7% gewijzigd door Oxigeon op 19-09-2021 08:24]

• Edwinlzv
Oxigeon schreef op zondag 19 september 2021 @ 08:23:
[...]

Top. Veel modderige kilometers gewenst. Op welk platform speel je? Indien ps4/ps5 wil ik wel eens samen rijden om eventueel wat samen te doen. Dan kom je vaak net wat sneller vooruit

Edit: aangezien je hem naast ets2 hebt ga ik er van uit dat je hem op de pc hebt.
Ik heb hem inderdaad op de pc. Vanmiddag is mijn eigen stuurtje binnen gekomen, de Logitch G923 en kan mijn neefje je de Thrustmaster weer gebruiken als hij wil. Morgenavond eens twee profielen aanmaken, één voor Snowrunner en één voor ets2.

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-05 13:56
Hoe spelen jullie dit spel eigenlijk?

Zelf speel ik hem op de series s en hop ik een beetje van eiland naar eiland ...
Michigan heb ik bijvoorbeeld al wel heel veel gedaan, maar ik heb steeds de drang om naar een andere map te gaan.
Laatst alle maps erbij gekocht, en nu blijf ik nog meer hoppen :D

Is het niet beter i.v.m. upgrades en voertuigen om een map helemaal af te maken?

[Voor 9% gewijzigd door lifeguard op 01-10-2021 16:29]

• Superkiwi
Ik heb de verschillende maps één voor één volledig uitgespeeld, incl het schoonmaken van elke map (lees: het opruimen van alle losse trailers ed).
Ook heb ik Amerikaanse maps alleen met Amerikaanse trucks gedaan en Russische maps alleen met Russische trucks.

Het ligt er ook aan hoe moeilijk je het zelf wil maken. Russische trucks icm grote chained tires zorgen ervoor dat alles in Michigan een eitje wordt.

[Voor 22% gewijzigd door Superkiwi op 01-10-2021 19:44]

• LordSinclair
lifeguard schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 16:28:
Is het niet beter i.v.m. upgrades en voertuigen om een map helemaal af te maken?
De meeste upgrades zitten toch in de basic levels. In de Season/Year levels zitten nog maar sporadisch upgrades en nieuwe voertuigen. Er zitten wel toffe nieuwe voertuigen bij.

• Superkiwi
Gisteren voor het eerst sinds juni 2020 de game weer eens opgestart.
Destijds de game op 100% completion gezet en in de tijd daarna al het nieuws vwb updates gevolgd en de year1 pass aangeschaft.
Een snelle blik op mijn stats leert dat mijn ingame completion rate is gezakt naar 45(!) procent, wat betekent dat de totale content met alleen de year1 pass in de tussentijd net iets meer dan verdubbeld is :D
Dat worden weer vele uurtjes door de modder ploegen!

Iemand een idee of co-op ondertussen al goed werkt? (Lees: samen spelen zonder dat de game elke keer crasht)

Ook voor het eerst opdrachten met boomstammen afgewerkt maar die zijn een beetje te gemaakt arbeidsintensief imo. Voor elke opdracht moet je drie sets boomstammen afleveren, wat neerkomt op drie keer exact dezelfde route rijden daar je slechts één set boomstammen per keer kunt meenemen.
Oke, met medium boomstammen kun je eventueel een tweede trailer met een winch meetrekken maar dat is niets meer dan een slimme cheat.

De boomstammen op zich zijn wel een leuke.toevoeging.
Medium boomstammen zijn ontzettend vatbaar voor omvallen waardoor je erg voorzichtig moet rijden. Lange boomstammen zijn daar een stuk minder vatbaar voor omdat de lading deels leunt op de truck.

[Voor 39% gewijzigd door Superkiwi op 17-12-2021 16:42]

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Superkiwi schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 08:57:
Destijds de game op 100% completion gezet en in de tijd daarna al het nieuws vwb updates gevolgd en de year1 pass aangeschaft.
Een snelle blik op mijn stats leert dat mijn ingame completion rate is gezakt naar 45(!) procent, wat betekent dat de totale content met alleen de year1 pass in de tussentijd net iets meer dan verdubbeld is :D

Iemand een idee of co-op ondertussen al goed werkt? (Lees: samen spelen zonder dat de game elke keer crasht)

Ook voor het eerst opdrachten met boomstammen afgewerkt maar die zijn een beetje te gemaakt arbeidsintensief imo. Voor elke opdracht moet je drie sets boomstammen afleveren, wat neerkomt op drie keer exact dezelfde route rijden daar je slechts één set boomstammen per keer kunt meenemen.
Oke, met medium boomstammen kun je eventueel een tweede trailer met een winch meetrekken maar dat is niets meer dan een slimme cheat.

Medium boomstammen zijn ontzettend vatbaar voor omvallen waardoor je erg voorzichtig moet rijden. Lange boomstammen zijn daar een stuk minder vatbaar voor omdat de lading deels leunt op de truck.
Misschien een beetje een late reactie. Maar in de tijd dat ik dit spel speelde... Net voor de grote updates was het gewoon mogelijk om in Coop te spelen. Wat ik alleen jammer vind is dat de opdrachten die je speelt alleen voor de host zijn en niet voor jezelf indien je zelf niet de host bent

• LordSinclair
Oxigeon schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:29:
[...]

Misschien een beetje een late reactie. Maar in de tijd dat ik dit spel speelde... Net voor de grote updates was het gewoon mogelijk om in Coop te spelen. Wat ik alleen jammer vind is dat de opdrachten die je speelt alleen voor de host zijn en niet voor jezelf indien je zelf niet de host bent
Ik speel (op de pc) al sinds de start probleemloos de coop's met een maat van mij. We spelen om en om dus zo kunnen we dubbel geld verdienen aan de opdrachten (en zijn we 2x zo lang bezig).

Ik ben er alleen achter dat mijn gekochte mod-trucks gewoon verwijderd worden als ik bij zijn mod-off-multiplayer game aanhaak. Dat kost je een hoop geld en moeite om het weer terug te kopen, configureren en het weer naar de juiste plek te rijden elke keer.

• MisterMichel
Superkiwi schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 08:57:

Ik heb ook een paar missies met die boompjes gedaan. Precies wat jij zegt: meerdere zelfde tripjes doen om 1 missie af te ronden.
Zelf ben ik nog niet echt ver gekomen met de DLC. Ben nu volop bezig met boerderijtje spelen in Farming Simulator 22. Dat wil niet zeggen dat ik Snowrunner links laat liggen. Sterker nog, ik heb enorm veel plezier eraan gehad en veel missies in de DLC spreken me erg aan.

Binnenkort toch maar weer eens op gaan starten om inderdaad lekker door de modder te ploegen :)

• Superkiwi
Hier is het precies andersom: Snowrunner weer opgepakt omdat Farming Simulator nog in de verpakking ligt te wachten tot hier een PS5 staat :P
Als dat nog lang duurt schaf ik de year2 pass ook wel aan. Houdt me weer even van de straat.

Moeilijke map trouwens, Lake Kovd.
Net eindelijk een trailer store gevonden, dat maakt het exploren toch net iets makkelijker (lees: gratis fuel en repair point).

[Voor 40% gewijzigd door Superkiwi op 24-12-2021 00:43]

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Ik ben een beetje afgehaakt waar ik met grote wagens naar een nieuw stuk map moet rijden. Moet me er toch echt nog eens voor gaan zitten want eigenlijk is deze game echt helemaal geweldig. Schijnt nog een hoop vernieuwd te zijn in de tijd dat ik niet meer gespeeld heb (geen year passes of dlc gekocht)

• MisterMichel
Superkiwi schreef op donderdag 23 december 2021 @ 18:04:
...
Als dat nog lang duurt schaf ik de year2 pass ook wel aan. Houdt me weer even van de straat.
...
Haha, houdt je 'van de straat'. Leuke woordspeling in een topic waar je vooral in de modder ploegt :D

• Smitovic
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 31-05 09:14
Denk eraan deze op te pakken in de Steam sale, 20 euro voor de base game lijkt me een redelijke deal. Iemand die op PC speelt zonder stuurtje? Kan evt een controller eraan hangen. Kan me voorstellen dat spelen met toetsenbord en muis deze game niet ten goede komt.

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Smitovic schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 09:19:
Denk eraan deze op te pakken in de Steam sale, 20 euro voor de base game lijkt me een redelijke deal. Iemand die op PC speelt zonder stuurtje? Kan evt een controller eraan hangen. Kan me voorstellen dat spelen met toetsenbord en muis deze game niet ten goede komt.
Ik speel op de ps5 met controller. Is prima te doen. Stuurtje is naar mijn idee niet echt nodig. Op plekken waar je er niet makkelijk doorheen komt hoef je ook niet te sturen als een gek haha.

• Superkiwi
Met een controller is prima te doen, al ken ik ook iemand die het met tobo en muis speelt.
Let wel dat je de input op steering wheel zet, scheelt aanzienlijk in het stuurgemak.

• MisterMichel
Gisteravond ook weer Snowrunner opgestart na de activiteit in dit topic. Is wel weer even wennen die besturing, maar lukt nu weer. Ik had als laatst de watchtowers in Lake Peninsula gedaan, nog geen enkele missie of taak volbracht. Genoeg te doen dus. Leuk is wel dat die watchtowers maar een heel klein deel van de map laten zien. Via de taken wordt je de verschillende hoeken van de map op gestuurd. Het zoeken van een goede route is een stukje lastiger. Leuke uitdaging.

Ben wel benieuwd naar de 2e map in die regio.

Waarschijnlijk ga ik dit spel nu wat afwisselen met Farming Simulator 22. Lekker ploegen in de sneeuw. d:)b

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:51
Ik heb hem gisteren voor een tientje gekocht in de Epic store.
https://www.allkeyshop.co...er-cd-key-compare-prices/

• sdk1985
Gaat prima met zowel toetsenbord als controller. Ik heb een pricewatch: Thrustmaster TX Racing Wheel Leather Edition Zwart maar letterlijk nog nooit de neiging gehad die aan te sluiten voor snowrunner.
Superkiwi schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 09:59:
Met een controller is prima te doen, al ken ik ook iemand die het met tobo en muis speelt.
Let wel dat je de input op steering wheel zet, scheelt aanzienlijk in het stuurgemak.
Mwa ik vind de originele besturing wel zo zijn charme hebben. Het duurt daarbij gewoon een tijdje voordat je het stuur 3x om zijn as hebt gedraaid. Maar goed, ieder zo zijn voorkeur.

[Voor 25% gewijzigd door sdk1985 op 26-12-2021 14:33]

• LordSinclair
Van origine is het geëvalueerd van Spintires naar Mudrunners (beide pc games) naar Snowrunners. Toetsenbord en muis dus 👌

• Superkiwi
Lake Kovd is op zich een stuk minder moeilijk dan ik in eerste instantie dacht. Je kunt behoorlijke stukken over het ijs rijden, dat maakt de uithoeken van de map toch wat makkelijker bereikbaar.

De Tayga 6463 op grote mudtires is een beest, dat is mijn go-to truck. Maitenance trailer gekoppeld en een truck met kraan en flatbed aan de winch en zo lekker alle taken voltooien.

[Voor 15% gewijzigd door Superkiwi op 27-12-2021 12:26]

• Smitovic
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 31-05 09:14
Carfanatic schreef op zondag 26 december 2021 @ 10:51:
[...]

Ik heb hem gisteren voor een tientje gekocht in de Epic store.
https://www.allkeyshop.co...er-cd-key-compare-prices/
Uiteindelijk toch op Steam gekocht voor 19.50. Wil graag mn games bij elkaar houden in plaats van verspreid over meerdere stores.

Best wennen, dit spel. Camera danst aardig vind ik, op zich niet verkeerd maar ook lastig. Veel rekening houden met het langzaam sturen. Vast is ook echt vast, en toen had ik geen boom voor me om aan te lieren...

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Smitovic schreef op maandag 27 december 2021 @ 16:02:
Vast is ook echt vast, en toen had ik geen boom voor me om aan te lieren...
Vaak is op het eerste oog vast zitten helemaal nog niet echt vast zitten. Naast natuurlijk de standaard opties als AWD, Diff lock en low gear gebruiken zijn er meer trucjes. Zoals je banden van links naar rechts laten bewegen en een beetje spelen met je gas buiten hem vol in te drukken.

Ook al ga je maar een millimeter vooruit dan betekend dat dat je dus nog niet vast zit. Al duurt het dan wel even :+

5800X - B550 - 32GB 3600MHZ - 7900xtx sapphire pulse - @4k 144hz

• Superkiwi
Aanrader is ook om altijd extended winch te installeren. Wellicht niet zo krachtig als de krachtigste winch maar de extra lengte is zeer welkom. Daarnaast voldoet de motor van de extended winch meer dan prima!

Nog een tip: als je nieuwe onderdelen installeert, verkoop de oude dan. Levert je toch weer een centje op.
Zelfde wanneer je een truck verkoopt, eerst alle upgrades verkopen.

• sdk1985
Superkiwi schreef op maandag 27 december 2021 @ 16:41:
Aanrader is ook om altijd extended winch te installeren. Wellicht niet zo krachtig als de krachtigste winch maar de extra lengte is zeer welkom. Daarnaast voldoet de motor van de extended winch meer dan prima!

Nog een tip: als je nieuwe onderdelen installeert, verkoop de oude dan. Levert je toch weer een centje op.
Zelfde wanneer je een truck verkoopt, eerst alle upgrades verkopen.
Dat laatste heeft zo ver ik mij herinner geen zin. De truck is simpelweg meer waard met upgrades.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee