[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2020/2021 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 98 ... 208 Laatste
Acties:
  • 289.848 views

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
T-MOB schreef op donderdag 3 december 2020 @ 11:52:
[...]

Dat spelen met ben ik het niet zo mee eens. Afwachten en counteren is een tactiek, geen teken dat je "speelt met de tegenstander". Ik vond Ajax knap voetballen de eerste helft. Hoog tempo, goed combinatiespel en met durf. Weinig kansen (aan beide kanten). Niet dat Ajax béter was dan Liverpool, maar uiteindelijk verlies je het op een fout van Onana. Vangt hij die bal dan eindig je gewoon met een punt.

[...]

We gaan het zien :) Volgens mij scoort Ajax heel behoorlijk dit seizoen. En de voorhoede van vorig jaar zit ook nog gewoon bij de selectie (zij het behoorlijk uit vorm). Ziyech mis je wel enorm, vooral ook als kijker. Maar spelers als Antony en Gravenbergh spelen volgens mij niet op hun plafond.

[quote]Het geeft verder niks, ze overwinteren sowieso in Europa, je kunt niet elk jaar hoge ogen gooien./quote]
Het geeft inderdaad niets, Ajax is geen Europese topclub die moet overwinteren in de CL. Maar ik zou het wel zonde vinden. Mijn punt was vooral dat Ajax wel erg kritisch beoordeeld wordt. Leg Atalanta eens langs dezelfde meetlat, wie brengt daar dan de Grote Klasse™ die je moet hebben om door te gaan in de CL? Ze zijn in de eigen competitie alweer teruggezakt tot de middenmoot.
Ik ben het wel met je eens hoor. De voorhoede is er (deels) nog, maar de goalgetters zijn weg. Ziyech die hem binnen 10 minuten in het doel legt uit de tweede lijn, dan heb je een hele andere wedstrijd en kun je misschien zelfs van Liverpool winnen.

Verder speelt Ajax op het moment heel goed, maar de eredivisie is megascheef ingedeeld natuurlijk. Geen enkele grote tegenstander de laatste weken en dan sta je ineens door de week tegen Liverpool. Atalanta heeft die tegenstand in Italie natuurlijk wel.

Ze kunnen winnen van Atalanta, maar ik ga niet raar opkijken als het niet lukt. Een wedstrijd slim spelen en over de streep teken zijn nou niet Ajax sterkste punten en in de CL hebben ze dit jaar alleen nog van FC Legoland kunnen winnen.

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:31
Snowdog schreef op donderdag 3 december 2020 @ 08:32:
[...]

Vooral AZ in dat rijtje zetten ja, in een poule die wel enigszins vergelijkbaar is met de CL poule van Ajax. En je dan maar afvragen waar de link Ajax - arrogantie vandaan komt, terwijl ze er vorig jaar zelf nog uitvlogen tegen een stel Spaanse koekenbakkers.
Leuk dat je dat zo opvat, ik ben namelijk Feyenoorder :+
T-MOB schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:02:
Ik vind jullie wel negatief over Ajax hoor. Beide keren tegen Liverpool en ook tegen Atalanta had er meer in gezeten. In de eredivisie is het doelsaldo bijna 4 stuks per wedstrijd postief, maar op Tweakers lees je dat er een gebrek aan kwaliteit danwel echte afmakers is. Tegen midtjylland lees je op hier dat Tadic het helemaal kwijt is (waar is Tadic?), en de UEFA roept hem uit tot speler van de week. We gaan het zien volgende week, maar als je het mij vraagt heeft Ajax een stuk meer te zoeken in de CL dan Atalanta.
Wat ik vooral lees is dat doordat het aanvallend bij Ajax wel snor zit, maar ze vaak een (redelijk) aantal grote kansen tegen krijgen, men niet verwacht dat Ajax heel veel verder komt. Niet dat alles nu zo slecht is, maar de kracht van Ajax ligt juist voorin, terwijl de grootste zwakte achterin ligt.
De uitslagen verbloemen in mijn ogen ook soms erg veel, en vaak zie je niet alle gevaarlijke uitbraken van een tegenstander terug in de samenvatting. Het is in mijn ogen gewoon nog niet in balans.
T-MOB schreef op donderdag 3 december 2020 @ 11:52:
[...]

Dat spelen met ben ik het niet zo mee eens. Afwachten en counteren is een tactiek, geen teken dat je "speelt met de tegenstander". Ik vond Ajax knap voetballen de eerste helft. Hoog tempo, goed combinatiespel en met durf. Weinig kansen (aan beide kanten). Niet dat Ajax béter was dan Liverpool, maar uiteindelijk verlies je het op een fout van Onana. Vangt hij die bal dan eindig je gewoon met een punt.

[...]

We gaan het zien :) Volgens mij scoort Ajax heel behoorlijk dit seizoen. En de voorhoede van vorig jaar zit ook nog gewoon bij de selectie (zij het behoorlijk uit vorm). Ziyech mis je wel enorm, vooral ook als kijker. Maar spelers als Antony en Gravenbergh spelen volgens mij niet op hun plafond.

[.quote]Het geeft verder niks, ze overwinteren sowieso in Europa, je kunt niet elk jaar hoge ogen gooien[./quote]
Het geeft inderdaad niets, Ajax is geen Europese topclub die moet overwinteren in de CL. Maar ik zou het wel zonde vinden. Mijn punt was vooral dat Ajax wel erg kritisch beoordeeld wordt. Leg Atalanta eens langs dezelfde meetlat, wie brengt daar dan de Grote Klasse™ die je moet hebben om door te gaan in de CL? Ze zijn in de eigen competitie alweer teruggezakt tot de middenmoot.
Ajax voetbalde ook knap, en deed erg goed zijn best maar werd maar heel zelden echt gevaarlijk. Ik denk ook dat dat bedoeld wordt, dat ze Ajax ook wat lieten komen en het gevoel geven dat er wat te halen valt. Ik had dat gevoel niet zo sterk, behalve op het momentje van de gele kaart van Schuurs. Daar waren ook de backs, en zelfs Blind opgeschoven naar voren, dus enorm veel risico. Dat was een momentje waarbij k het gevoel wél had dat Liverpool Ajax in de boot nam, juist om al die spelers die ook oh zo graag aanvallen naar voren te krijgen, omdat je dan veel ruimte hebt in een tegenstoot.

Ajax is in mijn ogen wel een club die minimaal moet overwinteren, maar dat hebben ze er zelf naar gemaakt, en die doelstelling spreken ze eigenlijk ook wel uit. Zonder 9 van de 10 keer te overwinteren kan het salarishuis van ze niet blijven staan, daar is (langdurig) Europees voetbal voor nodig.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:26
T-MOB schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:02:
Ik vind jullie wel negatief over Ajax hoor. Beide keren tegen Liverpool en ook tegen Atalanta had er meer in gezeten. In de eredivisie is het doelsaldo bijna 4 stuks per wedstrijd postief, maar op Tweakers lees je..
Dit dus.
Het is altijd dat er meer had ingezeten. Maar dat gebeurt dus niet.
Dat is gebrek aan lef en mentaliteit als je het mij vraagt.

Tis niet altijd alleen maar kwaliteit was je nodig hebt om te winnen.
Ik vrees dat Atalanta dat beter weet dan Ajax.

Trouwens ik word nerveus van het blok van Schuurs en Blind achterin.

• Snowdog
  • Laatst online: 15:59
Harribo schreef op donderdag 3 december 2020 @ 14:39:
[...]

Dit dus.

Maar is dat ook echt een Ajax-kwaaltje? Heb dat idee bij NL ploegen over het algemeen ook wel vaker, maar ik denk dat het ook wel eens andersom valt en dat we dat wat sneller vergeten. Zoals bijv. tijdens de EL-run met Bosz of bijv. de overwinning van AZ op Napoli (al heb ik die wedstrijd niet gezien, maar uit de statistieken leek Napoli iig wel een stukje beter).

Zo zijn er vast wel meer wedstrijden, maar kan verder even niks bedenken. De kans zal met dit soort opponenten iig groter zijn dat je er inderdaad voor afgestraft wordt, want je speelt gewoon tegen betere spelers.

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
[...]

Dit dus.

Perr "de Schuurmachine" Schuurs was magisch dinsdag, als ie zo doorgaat speelt ie in de winter al bij Liverpool. Blind is uit vorm inderdaad, vorig jaar had ie een mooie flow, maar ging het mis na Valencia thuis.

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:01

snmght

imho dan he

[...]

Dit dus.

Dat ligt at the moment maar aan 1 van de 2.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:47

Agent47

I always close my contracts.

Come on Nederlandse ploegen!

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• strafschop
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Marsman

Geertruida - Spaijc - Senesi - Malacia

Diemers - Toornstra - Kokcu

Berghuis - Linssen - Narsingh

De voorspelbare opstelling. Ik verwacht dat Feyenoord vanavond wint en daarmee een grote stap richting overwinteren zet. Het kan zelfs vanavond al.

• snmght

snmght

imho dan he

Hup Holland. :D

• Harribo
Snowdog schreef op donderdag 3 december 2020 @ 14:54:
[...]

Maar is dat ook echt een Ajax-kwaaltje? Heb dat idee bij NL ploegen over het algemeen ook wel vaker, maar
NL probleem als je mij vraagt. Te weinig weerstand wrs ook in de competitie? Dan moet er uit een mentaal vaatje getapt worden, die nog niet gevuld is door betere wedstrijden. Zo iets...

Vanavond interessante duels voor elk Nederlands team, top

[ Voor 6% gewijzigd door Harribo op 03-12-2020 18:29 ]

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:45
Liverpool stond achterin zeer compact en te veel spelers niet in vorm.
Voor de groep maakt het niets uit dat Ajax verloren heeft, aangezien al vast stond dat het om de laatste wedstrijd zou gaan. Maar voor de punten van Nederland is het wel jammer.

Hoop dat de clubs vandaag de punten binnen slepen.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-11 22:06
Belachelijke gele kaart. Wat is dat toch met die scheidsrechters?

EDIT: Donker geel aan de andere kant nu. Linssen snapt dat je kennelijk moet gillen, maar hij werd wel goed geraakt.

[ Voor 48% gewijzigd door ph4ge op 03-12-2020 19:19 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:10
Hup Nederland! Dat we allemaal maar met 3-0 mogen winnen!

WoT stats

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:29
[...]

Dit dus.

Tjah zo tegen Liverpool uit kan gebeuren. Thuis tegen Liverpool je beste spelers wisselen en niet leren van meerdere keren grote voorsprongen weggeven vind ik de oorzaak. Had zo drie punten gescheeld.

Voor nu hup Feyenoord :)

XXXVI

• strafschop
  • Niet online
Er was wel contact in tegenstelling tot wat de verslaggever zei. In de herhaling zie je de schoen half uit gaan.

• ElPaco
Weer een blessure. Zuur zeg voor Feyenoord!

WoT stats

• snmght

snmght

imho dan he

ElPaco schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:28:
Weer een blessure. Zuur zeg voor Feyenoord!
Wie?

• ElPaco
Linssen, hamstring doet het niet meer.

WoT stats

• ElPaco
Het zit ze ook gewoon echt niet mee. In de extra tijd weer een blessure (van centrale verdediger) en nu rare penalty tegen. Was het geen buitenspel?

WoT stats

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:39
Jezus man. Hoeveel pech kun je hebben in zo'n groep. Nog nooit meegemaakt dit. Blessures, alle beslissingen tegen...

• Snowdog
Kon de overtreding ook niet goed zien, maar leek me vrij zwaar bestraft? Herhaling gemist helaas.

• ph4ge
Waarom fluit ie überhaupt niet gewoon af? Die botsing was al in de extra tijd, en er was geen reden om iets bij te trekken.

Waar die penalty voor gegeven wordt weet ook niemand.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• AllesIsVoorbij
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:54
De herhalingen hielpen niet, nog steeds geen idee waar nou een penalty voor werd gegeven.

• D-e-n
En dat is dus al de vierde rare strafschop tegen.

• ph4ge
D-e-n schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:48:
En dat is dus al de vierde rare strafschop tegen.
Rode kaart zal ook nog wel volgen.

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-10 10:30

CR1691

Hero of Time

Echt belachelijk die pingel. En ja het wordt nu wel extreem moeilijk om de volgende ronde te halen.

PSN: Finally_Chris

• ph4ge
CR1691 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:51:
Echt belachelijk die pingel. En ja het wordt nu wel extreem moeilijk om de volgende ronde te halen.
Als CSKA wint van Wolfsberger heb je het nog steeds grotendeels in eigen hand.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Net de herhaling gezien... verdediger van Feyenoord speelt de bal niet en schopt de aanvaller van Zagreb gewoon vol onderuit. Terechte penalty, goed gezien van de scheidsrechter.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• D-e-n
CR1691 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:51:
Eerste twee gaan door toch? Winnen van die bel Chinezen uit Oostenrijk en je bent door. Geeft maar aan dat Feyenoord het feitelijk prima doet.

• CR1691

CR1691

Hero of Time

D-e-n schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:54:
[...]

Eerste twee gaan door toch? Winnen van die bel Chinezen uit Oostenrijk en je bent door. Geeft maar aan dat Feyenoord het feitelijk prima doet.
Die hebben bij winst op cska genoeg aan een punt. Dus je moet winnen daar. Heb er weinig vertrouwen in, ook gezien deze wedstrijd.

• D-e-n
CR1691 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:55:
[...]

Die hebben bij winst op cska genoeg aan een punt. Dus je moet winnen daar. Heb er weinig vertrouwen in, ook gezien deze wedstrijd.
Waarom niet? Feyenoord was in praktisch elke wedstrijd de betere ploeg. Ook tegen de Oostenrijkers die gewoon ook heel matig waren.

• CR1691

CR1691

Hero of Time

D-e-n schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:56:
[...]

Waarom niet? Feyenoord was in praktisch elke wedstrijd de betere ploeg. Ook tegen de Oostenrijkers die gewoon ook heel matig waren.
Op de wedstrijd tegen cska thuis na zit alles tegen. Rode kaarten, spelers die op een cruciaal moment een fout maken, penalty’s en blessures.. normaal ben ik niet zo’n doemdenker maar het kan nooit eens makkelijk gaan bij Feyenoord :+

• D-e-n
En ik maar denken dat Britse scheidsrechters niet kinderachtig fluiten.

• ph4ge
Elke overtreding is geel.

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Komt deze kerel serieus uit Engeland? Wat is dit voor oud wijf?

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Deze vent staat bekend als een kaartentrekker. Dan kan je niet verbaasd reageren als hij zo snel naar zn kaart grijpt.

per aspera ad astra

• ph4ge
Gewoon buitenspel. Staat vlakbij de keeper in de baan van het schot. Hoe kan zo'n grensrechter dat nou niet zien?

[ Voor 24% gewijzigd door ph4ge op 03-12-2020 20:11 ]

• Harribo
Sorry hoor maar Zagreb is gewoon beter
Feyenoord passt steeds onzuiver

Het moet komen van cska want Feyenoord brengt het voorlopig niet

[ Voor 62% gewijzigd door Harribo op 03-12-2020 20:11 ]

• D-e-n
Belchinees deel zoveel....

• Snowdog
Harribo schreef op donderdag 3 december 2020 @ 20:09:
Volgens mij hebben ze allebei vrijwel 0 kansen gecreëerd. 0-0 zou niet gek zijn, 0-2 ook niet zo gek, maar 1-0 ook niet. Toch een beetje naar om dan met 2-0 achter te staan imo.

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Typisch Europees avondje weer.

• D-e-n
Harribo schreef op donderdag 3 december 2020 @ 20:09:
Klets niet. Eerste helft ging gelijk op. Nu één counter omdat Feyenoord nog maar eens iemand moet missen.

Feyenoord is gewoon de beste ploeg van de vier in deze groep.

Dat de grens zijn beslissing terugdraait is natuurlijk ook weer vreemd. Wederom een nare smaak hierbij

[ Voor 12% gewijzigd door D-e-n op 03-12-2020 20:13 ]

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:35

Vos

AFCA

ph4ge schreef op donderdag 3 december 2020 @ 20:09:
Gewoon buitenspel. Staat vlakbij de keeper in de baan van het schot. Hoe kan zo'n grensrechter dat nou niet zien?
Euh nee? Hij staat dikke meter pal achter de keeper, die heeft nul last van de speler. Je kan ook gaan zoeken...

• dr.lowtune
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Schakel net in...

Matig spel Feyenoord: check
Matige scheids: check

Alle ingredienten voor een Rotterdams voetbalavondje!

* dr.lowtune denkt met weemoed terug aan de tijd dat hij in de Hofpleinfontein stond...

• VDS91
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14-02-2022
Zagreb heeft gewoon meer kwaliteit. Dat zie je aan alles. Aan de aannames, aan het rondspelen van de bal... Als Berghuis zijn avond niet heeft, dan is Feyenoord aanvallend gezien eigenlijk gewoon niveau middenmoot. Ze kunnen de bal nog niet drie keer naar elkaar overspelen.

Linssen, Diemers, Malacia, Geertruida, Botteghin, Narsingh, Bannis, Toornstra, Kokcu... Middelmaat. Ontzettend knap dat Advocaat zoveel uit zo'n beperkt elftal kan halen.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

CR1691 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:58:
[...]

Op de wedstrijd tegen cska thuis na zit alles tegen. Rode kaarten, spelers die op een cruciaal moment een fout maken, penalty’s en blessures.. normaal ben ik niet zo’n doemdenker maar het kan nooit eens makkelijk gaan bij Feyenoord :+
Dat wordt in de eredivisie dan weer rechtgetrokken met de ene penalty na de andere :P

Ik had gedacht dat Feyenoord na de winst op CSKA de spirit gevonden zou hebben om in de Europa League wat potten te breken. Jammer om dan deze tussenstand te zien.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• ph4ge
Vos schreef op donderdag 3 december 2020 @ 20:12:
Euh nee? Hij staat dikke meter pal achter de keeper, die heeft nul last van de speler. Je kan ook gaan zoeken...
Ik snap echt niet dat je zelfs Europees niet een beetje objectief kan zijn. Hoe kan een speler achter een keeper staan zonder dat je er last van hebt? Is dat normaal? Is dat uberhaupt de regel?

Het gaat om deelnemen aan het spel. De bal wordt zijn kant op gespeeld. Dat is de definitie van deelnemen aan het spel.

• Snowdog
dvdkiwi schreef op donderdag 3 december 2020 @ 20:18:
[...]

Dat wordt in de eredivisie dan weer rechtgetrokken met de ene penalty na de andere :P

Ik had gedacht dat Feyenoord na de winst op CSKA de spirit gevonden zou hebben om in de Europa League wat potten te breken. Jammer om dan deze tussenstand te zien.
Tsjah, aan de inzet ligt het niet echt, maar er zit gewoon niet zoveel voetbal in de ploeg (imo). Als ze dan ook nog de pech hebben dat Zagreb eigenlijk 2 keer uit vrijwel niks een goal weet te creëren (en verder ook eik niks), dan zijn dit soort wedstrijden gewoon moeilijk te winnen.

• Harribo
D-e-n schreef op donderdag 3 december 2020 @ 20:11:
[...]

Klets niet. Eerste helft ging gelijk op. Nu één counter omdat Feyenoord nog maar eens iemand moet missen.

Dat de grens zijn beslissing terugdraait is natuurlijk ook weer vreemd. Wederom een nare smaak hierbij
Eerste helft, dit is tweede helft.
Zie ze geen kans creëren.

Feyenoord de beste van de poule? Ja dat zien we.
Daarom staan ze nu derde.
Daarom mocht die gast van Zagreb er zo net ook makkelijk doorheen lopen...

Hou toch op, ik zie toch wat ik zie... Passen die niet aankomen, te trage handelingssnelheid, schoten in de tweede ring.... Etc...

Feyenoord moet maar hopen dat ze nog dat andere team kunnen verslaan

@VDS91 snapt hem

• Deadsy
Aanvallend ben je te afhankelijk van 1 speler.
Geen spits.

Zou je Kokcu nog voor twintig kunnen verkopen?

• Starbucks
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02-2021
Wordt een slecht weekje voor het Nederlands voetbal ben ik bang.

Ajax uit bij Liverpool verliezen kan gebeuren. Feyenoord thuis tegen Zagreb moet je gewoon een punt kunnen pakken en misschien wel meer. AZ zie ik ook niet van Napoli winnen en PSV ook niet van Granada.

Zero points...

• Snowdog
Deadsy schreef op donderdag 3 december 2020 @ 20:25:
Aanvallend ben je te afhankelijk van 1 speler.
Geen spits.

Zou je Kokcu nog voor twintig kunnen verkopen?
Aan VVV ofzo? :+

• ph4ge
Harribo schreef op donderdag 3 december 2020 @ 20:22:
[...]

Eerste helft, dit is tweede helft.
Zie ze geen kans creëren.

Feyenoord de beste van de poule? Ja dat zien we.
Daarom staan ze nu derde.
Daarom mocht die gast van Zagreb er zo net ook makkelijk doorheen lopen

Hou toch op, ik zie toch wat ik zie... Passen die niet aankomen, te trage handelingssnelheid, schoten in de tweede ring.... Etc...

Feyenoord moet maar hopen dat ze nog dat andere team kunnen verslaan

@VDS91 snapt hem
Als je na 2 zeer dubieuze rode kaarten en 4 zeer dubieuze penalties tegen, en een compleet elftal aan blessures en schorsingen, het nog helemaal in eigen hand hebt, doe je ook wel wat goed natuurlijk.

Dat het na die mokerslag niet lekker loopt doet daar niks aan af.

• VDS91
D-e-n schreef op donderdag 3 december 2020 @ 20:11:
[...]

Met jouw redenatie is Ajax ook de beste van de vier in haar groep. Beter dan Liverpool.

Maar dat zijn ze niet.

Wes eens objectief. Zet je giga clubbril af.

• Vos

Vos

AFCA

ph4ge schreef op donderdag 3 december 2020 @ 20:20:
[...]

Ik snap echt niet dat je zelfs Europees niet een beetje objectief kan zijn. Hoe kan een speler achter een keeper staan zonder dat je er last van hebt? Is dat normaal? Is dat uberhaupt de regel?

Het gaat om deelnemen aan het spel. De bal wordt zijn kant op gespeeld. Dat is de definitie van deelnemen aan het spel.
En nou ben ik niet objectief? Hoe kan een keeper geen last hebben van die speler? Door er ver genoeg achter te staan ;). En jij vraagt je ook af wat de regel is?

Hij neemt toch niet deel aan het spel? Maar ik geef je graag gelijk, heb jij de regels bij de hand?

Objectiviteit is bij 'jullie' dan ook ver te zoeken. Alle penals bijv. tegen zijn foutief, maar over de dubieuze beslissingen mee hoor ik niks.

[ Voor 9% gewijzigd door Vos op 03-12-2020 20:29 ]

• Harribo
Dat was trouwens een beste kans voor die Bannis...
Tjemig... Als je die ook niet maakt...

Daarna weer een miskleun van die Feyenoord verdediger, geeft zo een kans weg. Dat zijn grove fouten die niet worden afgestraft.

Die penalty trouwens vond ik dubieus maar ja..
Maar ik kijk naar een Feyenoord wat gewoon niet bij machte is om dit Zagreb pijn te doen

[ Voor 66% gewijzigd door Harribo op 03-12-2020 20:30 ]

• Deadsy
Welk jeugd elftal van Feyenoord was nog eens zo goed? O17?

• Deadsy
Geen Zahavi in de basis bij PSV

• ph4ge
Vos schreef op donderdag 3 december 2020 @ 20:27:
[...]

En nou ben ik niet objectief? Hoe kan een keeper geen last hebben van die speler? Door er ver genoeg achter te staan ;). En jij vraagt je ook af wat de regel is?

Hij neemt toch niet deel aan het spel? Maar ik geef je graag gelijk, heb jij de regels bij de hand?

Objectiviteit is bij 'jullie' dan ook ver te zoeken. Alle penals bijv. tegen zijn foutief, maar over de dubieuze beslissingen mee hoor ik niks.
Als de bal je richting op gespeeld neem je gewoon deel aan het spel. Als Marsman niet met een ultieme poging de bal van richting veranderd komt hij gewoon tegen die speler aan.

Ik kan er met m'n verstand niet bij waar jouw interpretatie vandaan komt. Ik vraag me af of je een vergelijkbaar voorbeeld kunt vinden voor deze interpretatie.

Dan nog kan de grensrechter nooit hebben gezien wat er voor jouw interpretatie nodig is.

[ Voor 5% gewijzigd door ph4ge op 03-12-2020 20:40 ]

• D-e-n
Ik weet gelijk weer waarom ik hier ook al weer minder kwam. Het achter het Nederlandse voetbal staan geldt kennelijk niet voor Feyenoord. Want het bloed kruipt waar het niet gaan kan: het lijkt voor een aantal mensen hier toch vooral leuk te zijn als Feyenoord een kut elftal heeft waar op gezeken kan worden.

Ja, Feyenoord heeft veel modale spelers, zeker als er blessures zijn. Ik zie Botteghin of Diemers of Linssen ook liever niet in de basis. Maar het is nu eenmaal zo. En Feyenoord heeft daarom duidelijk moeite het spel te maken.

En ja, deze groep is geen CL niveau. Maar ondanks alles is Feyenoord in elke wedstrijd toch gewoon keurig overeind gebleven. Zagreb uit. CSKA uit: je had ze net zo goed kunnen winnen en het is me nog steeds een raadsel hoe er ooit verloren is van die Oostenrijkers. Het was in elk geval niet dat die beter waren.

Ook vandaag. Ook met al het matige spel was er niks aan de hand. Alleen loop je net weer tegen een counter aan op het moment dat er weer iemand geblesseerd langs de kant staat. En dan kunnen er een paar Ajacieden gaan miepen dat Zagreb de tweede helft beter is maar dat maakt natuurlijk geen zak meer uit. Feyenoord ligt al KO in de hoek natuurlijk.

• Harribo
@D-e-n zou het misschien mogelijk zijn dat Feyenoord toch net niet goed genoeg is?
Ze staan nu niet voor niets derde.

Trouwens ik keek naar deze wedstrijd uit, dacht misschien kan Feyenoord 3 punten pakken.
Ik ben teleurgesteld dat Zagreb blijkbaar balvaster en beter over speelt.

[ Voor 59% gewijzigd door Harribo op 03-12-2020 20:39 ]

• D-e-n
Harribo schreef op donderdag 3 december 2020 @ 20:37:
@D-e-n zou het misschien mogelijk zijn dat Feyenoord toch net niet goed genoeg is?
Heb je alle wedstrijden gezien? Zo te lezen niet.

• ph4ge
Is dit de 3e gele kaart waar überhaupt geen overtreding is? Belachelijk.

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Elitair gedrag van een paar mensen die duidelijk voor een club zijn die zogenaamd zoveel klasse beter zijn.

• remco112
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01-2023
Harribo schreef op donderdag 3 december 2020 @ 20:37:
Heb je ook gezien wat voor belachelijke scheidsrechterlijke beslissingen ervoor gezorgd hebben dat Feyenoord nu op die plek staat?!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
D-e-n schreef op donderdag 3 december 2020 @ 20:35:
Ik weet gelijk weer waarom ik hier ook al weer minder kwam. Het achter het Nederlandse voetbal staan geldt kennelijk niet voor Feyenoord. Want het bloed kruipt waar het niet gaan kan: het lijkt voor een aantal mensen hier toch vooral leuk te zijn als Feyenoord een kut elftal heeft waar op gezeken kan worden.

Ja, Feyenoord heeft veel modale spelers, zeker als er blessures zijn. Ik zie Botteghin of Diemers of Linssen ook liever niet in de basis. Maar het is nu eenmaal zo. En Feyenoord heeft daarom duidelijk moeite het spel te maken.

En ja, deze groep is geen CL niveau. Maar ondanks alles is Feyenoord in elke wedstrijd toch gewoon keurig overeind gebleven. Zagreb uit. CSKA uit: je had ze net zo goed kunnen winnen en het is me nog steeds een raadsel hoe er ooit verloren is van die Oostenrijkers. Het was in elk geval niet dat die beter waren.

Ook vandaag. Ook met al het matige spel was er niks aan de hand. Alleen loop je net weer tegen een counter aan op het moment dat er weer iemand geblesseerd langs de kant staat. En dan kunnen er een paar Ajacieden gaan miepen dat Zagreb de tweede helft beter is maar dat maakt natuurlijk geen zak meer uit. Feyenoord ligt al KO in de hoek natuurlijk.
PSV is net zo slecht bezig. Ajax eigenlijk ook qua resultaten. Het is het allemaal net niet. Als het net wat anders loopt kunnen alle clubs overwinteren.

...

• Harribo
D-e-n schreef op donderdag 3 december 2020 @ 20:38:
[...]

Heb je alle wedstrijden gezien? Zo te lezen niet.
Allemaal gezien.
Maar het nét niet, is gewoon níet. Nét niet is gewoon niks.
Dat is typisch Nederlands.

Als je beter bent, moet je de meeste wedstrijden winnen, zo simpel is het volgens mij.

@remco112 ja de scheidsrechters hebben ervoor gezorgd dat Feyenoord nu derde staat. Kom op zeg. Ik zie een Feyenoord wat alles probeert maar gewoon veel te slordig is.
Feyenoord scoort niet eens, wat wil je dan?

[ Voor 24% gewijzigd door Harribo op 03-12-2020 20:44 ]

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Haha die kerel van Zagreb komt ook even van achteren inglijden de gek.

• Vos

Vos

AFCA

ph4ge schreef op donderdag 3 december 2020 @ 20:33:
[...]

Als de bal je richting op gespeeld neem je gewoon deel aan het spel. Als Marsman niet met een ultieme poging de bal van richting veranderd komt hij gewoon tegen die speler aan.

Ik kan er met m'n verstand niet bij waar jouw interpretatie vandaan komt. Ik vraag me af of je een vergelijkbaar voorbeeld kunt vinden voor deze interpretatie.

Dan nog kan de grensrechter nooit hebben gezien wat er voor jouw interpretatie nodig is.
Een speler die zich in buitenspelpositie bevindt op het moment dat de bal wordt gespeeld of geraakt * door een medespeler, wordt alleen gestraft als hij actief betrokken raakt bij het spel door:
• in te grijpen in het spel door het spelen of raken van de bal, die door een medespeler is gespeeld of geraakt, of
• een tegenstander in diens spel te beïnvloeden door
- te voorkomen dat een tegenstander de bal kan spelen of in staat is te spelen door duidelijk het
gezichtsveld van de tegenstander te blokkeren of
- een tegenstander aan te vallen in strijd om de bal, of
- duidelijk te proberen de in de nabijheid zijnde bal te spelen waarbij deze handeling de tegenstander
beïnvloedt, of
- een duidelijke actie te maken die duidelijk invloed heeft op de mogelijkheid van een tegenstander om de
bal te spelen of
• voordeel te trekken door de bal te spelen of een tegenstander in diens spel te beïnvloeden wanneer de bal
- terugkomt of van richting is veranderd van de doelpaal, doellat, wedstrijdofficial of een tegenstander;
- bewust is gered door een tegenstander.
* Het eerste moment van contact bij het spelen of raken van de bal moet worden gebruikt
Ik zie jouw benoemde punt niet staan?

Het heeft nul komma nul te maken met tegen Feyenoord zijn, wat helaas zo gezien wordt...

• VDS91
D-e-n schreef op donderdag 3 december 2020 @ 20:35:

Je bent gewoon totaal niet objectief met 'Feyenoord is de beste van de vier ploegen'. Dan ga je tegenreacties krijgen. Daar zit geen enkele vorm van objectiviteit in.

Goed meedoen is niet genoeg. Dit is Europa. Kwaliteit geeft doorslag. Dat Ajax de kansen niet afmaakt tegen Liverpool en dat het een 2-0 voorsprong tegen Atalanta niet over de streep kan trekken komt ook door kwaliteit. Net als Feyenoord nu tegen de Europese middenmoot.

Kortom niet zo huilen. Vijf punten uit vijf wedstrijden, maar och, ze waren de beste uit de poule hoor!

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:57
Opvallend vind ik het dat Nederlandse ploegen op een of andere manier vaak benadeeld worden. Ik kijk veel Europa League wedstrijden van NL ploegen en het valt me echt wel op dat Nederlandse ploegen vaak een gekke strafschop krijgen, onterecht gele kaarten of zelfs rood. Maar wat er met Feyenoord gebeurt in de EL campagne lusten de honden geen brood van vind ik hoor. Lijkt wel alsof ze niet willen dat deze ploeg doorgaat ofzo

• ph4ge
Harribo schreef op donderdag 3 december 2020 @ 20:41:
[...]

Allemaal gezien.
Maar het nét niet, is gewoon níet. Nét niet is gewoon niks.
Dat is typisch Nederlands.

Als je beter bent, moet je de meeste wedstrijden winnen, zo simpel is het volgens mij.
Er is geen VAR. Geluk is een factor in het voetbal, en zonder VAR een flinke factor. De verschillen Europees zijn niet zo groot dat je dat wel even moet overkomen als je goed genoeg bent. Dat excuus geldt tegen RKC, maar niet op dit niveau.

• strafschop
  • Niet online
ph4ge schreef op donderdag 3 december 2020 @ 20:33:
[...]

Een maand geleden vond je het doelpunt van Berghuis en de positie van Linssen geen buitenspel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s8heI3ZG1b_EPxoJvz8mnY4Ruxk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/o45gdLQQuKnzjzrMR1reECMF.png?f=user_large
ph4ge schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 07:15:
[...]

Sorry, maar dat kan ik niet serieus nemen. Hij staat ver van de keeper vandaan en heeft totaal geen invloed op het spel...

Dit is gewoon een correcte beslissing, zn enige gisterenavond.

• Harribo
@VDS91 probleem is dat als ze wel kwaliteit bezitten dan is de mentaliteit weer te slap.
Enfin. Genoeg vermaak tot nu toe.

Ik heb gezegd wat ik wilde. Prima, meningsverschillen dan

• Vos

Vos

AFCA

strafschop schreef op donderdag 3 december 2020 @ 20:46:
[...]

Een maand geleden vond je het doelpunt van Berghuis en de positie van Linssen geen buitenspel.

[Afbeelding]

[...]
Sorry, ik moest even grinniken. :>

• dr.lowtune
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Zielige man die scheidsrechter, triest kneusje. Mag hopen dat hij na de Brexit z’n eiland niet meer af komt.

• ph4ge
strafschop schreef op donderdag 3 december 2020 @ 20:46:
[...]

[Afbeelding]

[...]
Die bal gaat niet in de richting van de speler.

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Wat een wijf die scheids. Totaal geen inlevingsvermogen. Robotje gehersenspoeld door de uefa regeltjes.

• ElPaco
Of Feyenoord de beste van hun poule zijn weet ik niet, maar die zijn natuurlijk gruwelijk genaaid tegen Wolfsburger AC. Verder zit het ook tegen met de hoeveelheid blessures die ze hebben.

Heb verder geen wedstrijden van ze gezien maar het feit dat ze nog in eigen hand hebben of ze doorgaan is mooi. Gewoon ff winnen volgende week en er is niks aan de hand, kan iedereen hier in het topic ook weer rustig aan doen ;)

WoT stats

• Vos

Vos

AFCA

ph4ge schreef op donderdag 3 december 2020 @ 20:48:
[...]

Die bal gaat niet in de richting van de speler.
De spelregels gelezen? Benieuwd naar je interpretatie.

• Luxicon
Zonde weer, hopelijk kunnen PSV en AZ punten pakken, als is dat laatste natuurlijk niet waarschijnlijk. AZ vind ik het best presteren over de wedstrijden gezien. Die stijgen boven zichzelf uit qua niveau. (tot nu toe). Ajax, Feyenoord en PSV heel matig.

...

• Harribo
Ook wel degelijke ploeg dat Zagreb.

Wat mij toch altijd opvalt is hoe snel ze weer allemaal terug staan om met zijn allen te verdedigen. Liverpool deed dat ook zo goed.
Dan moet je altijd door een muur heen.

• Snowdog
Luxicon schreef op donderdag 3 december 2020 @ 20:50:
Zonde weer, hopelijk kunnen PSV en AZ punten pakken, als is dat laatste natuurlijk niet waarschijnlijk. AZ vind ik het best presteren over de wedstrijden gezien. Die stijgen boven zichzelf uit qua niveau. (tot nu toe). Ajax, Feyenoord en PSV heel matig.
Ik moet misschien zeggen helaas, maar ik vind Ajax niet echt in dat rijtje passen. Zij laten het iig nog zien in Europa (ok misschien afgelopen wedstrijd wat minder), maar bij PSV en Feyenoord (AZ zie ik eigenlijk nooit dus daar kan ik weinig over zeggen) is het eigenlijk vaak niet best. Ze weten gewoon moeilijk kansen te creëren en dan krijg je wedstrijden als vandaag. Ik vind dat 2-0 vrij geflatteerd is voor Zagreb, maar Feyenoord weet ook absoluut niks af te dwingen.

Ik hoop dat PSV het zo wat beter gaat doen, maar erg veel vertrouwen heb ik er eigenlijk ook niet in. Ik hoop wel dat ze iig aardig spelen en wat stappen te zetten in het spel dat Schmidt wil zien. Als ze winnen is dat mooi meegenomen, maar ik zou liever gewoon goed spel zien (als allebei, dan is dat helemaal mooi natuurlijk).

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dat was wel zuur voor Feyenoord, net met 10 door blessure en dan penalty tegen. Domme actie ook om iemand duidelijk in de rug te duwen, in strafschopgebied.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• ph4ge
Vos schreef op donderdag 3 december 2020 @ 20:49:
[...]

De spelregels gelezen? Benieuwd naar je interpretatie.
Ik moet toegeven dat ik het in dit stukje niet staan. d:)b

• D-e-n
VDS91 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 20:44:
[...]

Je bent gewoon totaal niet objectief met 'Feyenoord is de beste van de vier ploegen'. Dan ga je tegenreacties krijgen. Daar zit geen enkele vorm van objectiviteit in.
Ik zeg niet dat Feyenoord veruit de beste is maar Europees hadden ze het buiten de pot tegen de Oostenrijkers prima onder controle. Zagreb mag technisch vaardig zijn maar Feyenoord had uit tegen Zagreb toch een degelijke wedstrijd, tot aan die kaart. Tegen CSKA win je gewoon over twee wedstrijden. Met iets minder blessures, penalties en kaarten tegen heb je gewoon meer punten en sta je bovenaan. De krachtsverschillen zijn gewoon niet zo groot in de EL dat dat niks uitmaakt.

En dat is met wat er soms nog op het veld stond knap.
Goed meedoen is niet genoeg. Dit is Europa. Kwaliteit geeft doorslag. Dat Ajax de kansen niet afmaakt tegen Liverpool en dat het een 2-0 voorsprong tegen Atalanta niet over de streep kan trekken komt ook door kwaliteit. Net als Feyenoord nu tegen de Europese middenmoot.
Zeg je dat dinsdag dan ook? Ik had het als Feyenoorder toch niet moeten wagen zoiets te zeggen na die pot tussen Ajax en Tottenham vorig jaar. Dan word ik gelyncht.

• Harribo
Baumgartl niet in de basis.... Als dat maar goed gaat :p

• ElPaco
Harribo schreef op donderdag 3 december 2020 @ 21:00:
Baumgartl niet in de basis.... Als dat maar goed gaat :p
Ach, we hebben een wereldkampioen in de basis, dat komt wel goed ;)

WoT stats

• Harribo
ElPaco schreef op donderdag 3 december 2020 @ 21:04:
[...]

Ach, we hebben een wereldkampioen in de basis, dat komt wel goed ;)
Oh ja vergeten, word niet meer gemeld? :p

Mertens zet Napoli op 0-1,das niet aardig

• ElPaco
Bijzonder dat het geen penalty is en wel een overtreding van Rosario. Leek me eerder andersom.

WoT stats

• Luxicon
Gaat lekker.. Dat was eigenlijk een fout van de verdediger, die te ver terugzakt. Anders was het buitenspel. Daar rekende de andere verdedigers ook op.

...

• Ankona
  • Laatst online: 22-11-2023
dr.lowtune schreef op donderdag 3 december 2020 @ 20:48:
Zielige man die scheidsrechter, triest kneusje. Mag hopen dat hij na de Brexit z’n eiland niet meer af komt.
Feyenoord heeft niet van de scheidsrechter verloren (dit keer niet) Wel vreemd dat die man dacht dat alleen Feyenoord gele kaarten mag krijgen. Veel kaarten voor niets terwijl die houthakkers van Zagreb overal mee wegkwamen.

alles kan off-topic

• Ankona
Hackus schreef op donderdag 3 december 2020 @ 20:54:
Dat was wel zuur voor Feyenoord, net met 10 door blessure en dan penalty tegen. Domme actie ook om iemand duidelijk in de rug te duwen, in strafschopgebied.
Kokcu kost keer op keer weer punten. Snap niet dat mensen talent in hem zien, op een paar losse leuke acties na heb ik hem nog nooit op een goede wedstrijd kunnen betrappen. Strik erom en weg naar de eerste club die hem hebben wil.

alles kan off-topic

• Ankona
Snowdog schreef op donderdag 3 december 2020 @ 20:54:
[...]

Ik moet misschien zeggen helaas, maar ik vind Ajax niet echt in dat rijtje passen. Zij laten het iig nog zien in Europa (ok misschien afgelopen wedstrijd wat minder), maar bij PSV en Feyenoord (AZ zie ik eigenlijk nooit dus daar kan ik weinig over zeggen) is het eigenlijk vaak niet best. Ze weten gewoon moeilijk kansen te creëren en dan krijg je wedstrijden als vandaag. Ik vind dat 2-0 vrij geflatteerd is voor Zagreb, maar Feyenoord weet ook absoluut niks af te dwingen.

Ik hoop dat PSV het zo wat beter gaat doen, maar erg veel vertrouwen heb ik er eigenlijk ook niet in. Ik hoop wel dat ze iig aardig spelen en wat stappen te zetten in het spel dat Schmidt wil zien. Als ze winnen is dat mooi meegenomen, maar ik zou liever gewoon goed spel zien (als allebei, dan is dat helemaal mooi natuurlijk).
Het klinkt misschien gek maar ik vind over de hele linie Feyenoord meevallen. Zowel in de competitie als in de EL. Met zoveel blessures gedwongen zijn overal te tweede keus of zelfs nog minder neer moeten zetten en gewoon mee kunnen doen. (Je koopt er niets voor. En eigenlijk zou ik liever zien dat nu de jeugd maximaal kans zou krijgen stage te lopen - dan investeer je nog in je toekomst en levert het seizoen toch nog wat op)

PSV is een heel ander verhaal. Die hebben best goede spelers maar het spel ziet er niet uit en de prestaties zijn ook wisselvallig. Zit gewoon totaal geen idee achter.

alles kan off-topic

• ElPaco
Pff, best kansen voor PSV. Hopelijk ligt er snel eentje in. Dan moet Grenada wat meer en krijg je nog meer ruimte.

WoT stats

• Harribo
Die Götze is wel fijn om erbij te hebben... Kijkt snel verder dan 15 meter.

Edit : als Granada de bal kwijt is voorin moet je rennen en counteren
Maar nee hoor sloom lopen en terug kappen. Ook Nederlands.

Juist met counteren kan je gevaarlijk worden tegen dit soort ploegen

[ Voor 59% gewijzigd door Harribo op 03-12-2020 21:24 ]

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:01
PSV scoort moeilijk. Dus dit spel is prima voor de tegenstander.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• Harribo
Vies team dat Granada

Halen alles uit de kast, vallen, schoppen, tshirt trekken, vreselijk
Je zou ze bijna apart in een toernooi stoppen dit soort Spaanse k ploegen

Zie ook Getafe, Valencia

[ Voor 7% gewijzigd door Harribo op 03-12-2020 21:31 ]

• ElPaco
Harribo schreef op donderdag 3 december 2020 @ 21:30:
Vies team dat Granada

Halen alles uit de kast, vallen, schoppen, tshirt trekken, vreselijk
Je zou ze bijna apart in een toernooi stoppen dit soort Spaanse k ploegen

Zie ook Getafe, Valencia
Nu ook weer. Janken alsof zijn been geamputeerd moet worden, wordt hij niet eens geraakt..

Hopelijk pakt een van hun snel hun 2e geel en mogen ze vertrekken.

WoT stats

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:01
Vies spel inderdaad. Matennaaien ipv voetballen.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Pagina: 1 ... 98 ... 208 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

De dopingzaak van Onana mag in Randzaken besproken worden.

Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal ~[Voetbal] Politiek en andere randzaken.

Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021