Ik ben het wel met je eens hoor. De voorhoede is er (deels) nog, maar de goalgetters zijn weg. Ziyech die hem binnen 10 minuten in het doel legt uit de tweede lijn, dan heb je een hele andere wedstrijd en kun je misschien zelfs van Liverpool winnen.T-MOB schreef op donderdag 3 december 2020 @ 11:52:
[...]
Dat spelen met ben ik het niet zo mee eens. Afwachten en counteren is een tactiek, geen teken dat je "speelt met de tegenstander". Ik vond Ajax knap voetballen de eerste helft. Hoog tempo, goed combinatiespel en met durf. Weinig kansen (aan beide kanten). Niet dat Ajax béter was dan Liverpool, maar uiteindelijk verlies je het op een fout van Onana. Vangt hij die bal dan eindig je gewoon met een punt.
[...]
We gaan het zienVolgens mij scoort Ajax heel behoorlijk dit seizoen. En de voorhoede van vorig jaar zit ook nog gewoon bij de selectie (zij het behoorlijk uit vorm). Ziyech mis je wel enorm, vooral ook als kijker. Maar spelers als Antony en Gravenbergh spelen volgens mij niet op hun plafond.
[quote]Het geeft verder niks, ze overwinteren sowieso in Europa, je kunt niet elk jaar hoge ogen gooien./quote]
Het geeft inderdaad niets, Ajax is geen Europese topclub die moet overwinteren in de CL. Maar ik zou het wel zonde vinden. Mijn punt was vooral dat Ajax wel erg kritisch beoordeeld wordt. Leg Atalanta eens langs dezelfde meetlat, wie brengt daar dan de Grote Klasse™ die je moet hebben om door te gaan in de CL? Ze zijn in de eigen competitie alweer teruggezakt tot de middenmoot.
Verder speelt Ajax op het moment heel goed, maar de eredivisie is megascheef ingedeeld natuurlijk. Geen enkele grote tegenstander de laatste weken en dan sta je ineens door de week tegen Liverpool. Atalanta heeft die tegenstand in Italie natuurlijk wel.
Ze kunnen winnen van Atalanta, maar ik ga niet raar opkijken als het niet lukt. Een wedstrijd slim spelen en over de streep teken zijn nou niet Ajax sterkste punten en in de CL hebben ze dit jaar alleen nog van FC Legoland kunnen winnen.
:fill(white):strip_exif()/f/image/o45gdLQQuKnzjzrMR1reECMF.png?f=user_large)