vinx77 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:15:
[...]
Dat is de wereld omdraaien! Ik wordt door overschatters in een onveilige situatie gebracht en heb 0 marge om een fout te herstellen. Ik eis mijn marges op door terug te hinten dat ze bumperkleven. Ik ben bij verre niet de enige die dit doet.
In mijn ogen eis je "jouw marges" op, door ze te verkleinen. Het enige resultaat van je rem zachtjes aantikken is een moment dat het voertuig achter jou nog dichterbij komt. De andere bestuurder moet namelijk ook nog reageren.
En heel serieus: ik heb een Tesla en die heeft last van "phantom breaks". Dat betekent dat de auto bang wordt voor een schaduw en ineens gaat remmen. Dat is wel wat meer dan een rood lampje aantikken. Dit gaat niet goed als er onvoldoende afstand is.
Laat ik nou ook een Tesla rijder zijn. Phantom braking heb ik in de 20.000km met mijn Tesla nog nooit gehad zonder dat AP aan stond. Als de jouwe dat wel doet, zou ik dat snel na laten kijken.
Ben het echt enorm zat dat zoveel mensen maar denken dat ze het voor de anderen gevaarlijk kunnen maken omdat ze het zelf zo "goed onder controle" hebben. Het is potverdomme geen kermis of GTA-V!
Je bent je ervan bewust dat, naar het gevaar dat een ander jou brengt, jij zelf daar nog vrolijk een schepje bovenop doet?
vinx77 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:28:
[...]
Laten we het eens duidelijk zeggen: ik ben diverse keren bang geweest doordat weggebruikers vonden dat ze zelf wel mochten bepalen wat de regels waren. En ik ben niet de enige. Een nettere manier is het gas loslaten, maar merkte dat ik dan nog harder gedrukt werd.
Dus omdat anderen vinden dat ze zelf de regels mogen bepalen, mag jij dat ook?
vinx77 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:28:
[...]
Dus nope. Ik ga zoveel mogelijk mensen overtuigen dat het prima is dat je naar achteren hint dat je meer ruimte wil. Moet je opletten hoe snel het wordt afgeleerd. En ik wil benadrukken dat ik het alleen doe bij de aso-drukkers.
Ah, hadden we het eerder niet over het eigen kunnen overschatten. Waarom denk jij in godsnaam dat de stucadoor die loopt te bumperkleven omdat ie zin heeft in bier, ook maar iets van jouw acties leert?
Eerst overschat je jezelf, door te denken dat je iemand wel een lesje kan leren op deze manier. Daarna overschat je de ander door te denken dat hij/zij er ook echt iets van leert.
Rustig blijven en naar rechts gaan zodra dit kan. Steek dan je middelvinger op ofzo, als je zo nodig een statement moet maken.
Maar: ...dat de ander dan "wint"? Strijden jullie voor de Darwin-award?
Waarom voel jij je verantwoordelijk voor zijn gedrag op de weg? Wat maakt jou zo goed dat jij hem wel even leert hoe het moet? Of zoals mijn moeder zou zeggen: wie denk je eigenlijk dat je bent?
Je gaat het gedrag op de weg niet veranderen op deze manier, het is een kansloze gedachte. Je probeert zo'n beetje de evolutie van de mens te veranderen: het grote gros van de mensen is gewoon dom en kunnen maar weinig dingen tegelijk, denken subjectief en wanen zich veilig in een metalen kooi. Jij denkt dat even te kunnen gaan verhelpen. Nogmaals, over overschatting gesproken
Om af te sluiten, ik hoop voor jou dat je niet eens ontzettend wordt klemgereden en uit je auto getrokken wordt. Ik hoop ook dat je mij niet treft als getuige of (indirect) slachtoffer bij de rechter.
Om heel eerlijk te zijn, ik denk niet dat we het eens gaan worden.
Ga je bedrijf redden.