Mapro schreef op zondag 28 juni 2020 @ 20:58:
[...]
Oke.
Je bent gefrustreerd over overtredingen dat kan ik begrijpen.
Waar trek je de grens? Iemand die te voet een peukje op de grond schiet?
Impact is veel groter voor het milieu als iemand die de regels niet zo nauw neemt en rechts inhaalt.
Blijft zoiets bij aanvechten overeind?
Zoals ik al zei: alleen als het een (levens)gevaarlijke overtreding is. Wil je 5km/h te hard rijden? Sure boeit mij niets. Wil je slingerend door de file? Succes ermee. Wat ik tot nu toe geüpload heb:
- ongeluk dat gebeurde op de camera omdat iemand met zeer hoge snelheid van de invoegstrook in één beweging door ging naar links maar de auto daar niet zag
- iemand die stil staat voor rood, duurt hem te lang en hij toetert en geeft vol gas. Rijd bijna een kind van de fiets en een auto van de kruising.
- Iemand die rood kruis negeert en bijna een ANWB busje kapot rijd, kon op laatste moment nog net naar rechts waardoor een vrachtwagen plat de remmen in moest
- kerel die direct naar links gaat vanuit de invoegstrook en daarmee mij bijna van de weg drukt. 10 sec later doet hij een remtest voor mij
- iemand die een paar autos achter mij de vluchtstrook op gaat om voor mij langs te schieten naar de linker baan
- kerel die achteruit de snelweg over gaat omdat het stilstaat
- auto op parkeerplaats die geraakt werd door een busje. Zag toevallig thuis dat dit gefilmd was, toen ik bij de auto was waren ze beide al weg. Busje reed weg na aanrijding.
- kerel bij wegwerkzaamheden (bouwlui staan achter de pylonen) die langs de pylonen rijd en de afslag gewoon neemt
- de genoemde kerel die mij bijna van de weg reed
Etc
Wat ik hiermee wil zeggen: dit zijn geen overtredingen die “gebeuren”. Dit doen ze bewust omdat het ze geen zak boeit.
Mapro schreef op zondag 28 juni 2020 @ 21:12:
Onnodig links rijden van dashcammer.
Weg kwijt waardoor een verdrijving vlak mee gepakt word.
Zijn zoveel situaties en nu gaat iedereen roepen moet je doorrijden en omkeren en bla bla bla.. het overkomt iedereen wel eens
Dat verdrijvingsvlak zal ik niet uploaden, daarmee brengen ze niemand in gevaar.
[
Voor 14% gewijzigd door
xh3adshotx op 28-06-2020 21:18
]