Dus let je gewoon goed op die snelheid en wordt je niet voor een halve seconde afgeleid.unezra schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 21:35:toon volledige bericht
[...]
Famous last words.
Een halve seconde onoplettendheid en je auto is total-loss. Met een beetje geluk kom je d'r af met wat stof van de airbag in je longen en de schrik. Met wat minder geluk vertel je het niet na.
Zelf heb ik mijn auto een keer met een snelheidsverschil van denk ik 30km/h in een stilstaande auto gezet. Dat leverde 2 auto's op die naar de sloop konden, verder gelukkig geen persoonlijk letsen.
Kennis van me had op een ander moment minder geluk. Uit de bocht gevlogen. Zijn kinderen konden het navertellen, hij niet.
Je bent *achterlijk* kwetsbaar in een auto en er hoeft maar dit te gebeuren en het is klaar. Die 230+ op CC door Duitsland, is maar 30km/h langzamer dan de 160 mijl per uur waar dit filmpje over gaat. Als je je niet realiseert dat 230 een snelheid is waarbij het minste foutje, een halve seconde onoplettendheid, een overstekende vos, olie op de weg, of iets anders, betekend dat je niet meer thuis komt, vraag ik me af of je werkelijk de risico's overziet van zo'n snelheid.
Waarom worden mensen uberhaupt afgeleid in de auto?
Hoe kan je met 30km/u op een andere auto inrijden, je was zeker afgeleid door iets?
Als jij al niet kan opletten als je maar 30km/u rijdt (wat ook een flinke tik is voor beide personen). dan zou ik de snelweg maar niet opgaan. straks rij je nog op een file in.
Ik heb zelf een auto in mijn kont gehad die nog 80km/u reed terwijl ik stil stond (stoplicht aan het einde van een provinciale weg. je hoeft mij niet te vertellen hoeveel schade dat veroorzaakt!.
Hardrijden betekend 100% focus op de weg, en 0 met je passagiers / radio / airco en andere dingen.
maar met die 100km/u gaan we de amerikaanse kant op. Lekker ontbijten in de auto. vergaderen onderweg en gezellig bijpraten met je passagiers. en vergeet dan ook even de watchappjes niet als je toch al sociaal bezig bent... Ik snap het wel. Als iedereen 100 rijdt. heeft niemand iets echts te doen. voor minuten lang.
9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber