In principe zouden drempels en chicanes, zo ontworpen moeten zijn dat je er met de geldende vmax, geen noemenswaardige last van hebt.RemcoDelft schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 16:40:
[...]
Drempels zijn inderdaad heel vervelend, en dan vooral omdat de goeden onder de kwaden moeten lijden. Als je je aan de regels houdt heb je geen last van flitsers, maar wel van drempels.
Nu moet ik zeggen dat ik met onze ecodiesel, wat voorzichtiger met drempels ben dan ik met andere auto's was. Puur omdat 'ie verlaagd is en sportveren heeft. (Want ecodiesel, geen grap.) Maar toch, verkeersdrempels zijn zelden zo ontworpen dat je op vmax, je schokbrekers test.
Het is nogal een lange discussie, dus wellicht dat je er overheen hebt gelezen.Okee genoeg gerant
Ik vind die 100 km/h helemaal niet zo erg. Het is wel jammer op momenten dat ik maar weinig tijd heb en een eind moet rijden, waardoor mijn tijd "op locatie" hard afneemt. Maar dat komt niet vaak voor. Voor normale ritten maakt het nauwelijks uit.
Ik vond het wel heel opvallend dat bij de invoering van deze snelheidsbeperking werkelijk iedereen er geen zin in had en meteen 3 maanden thuisbleef
Maar de tijdwinst blijkt dus volstrekt marginaal te zijn.
Er zijn uitzonderingsgevallen, maar door2door, inclusief de last-mile, scheelt het dusdanig weinig dat je dat verschil hoe dan ook al had moeten incalculeren. Als ik een rit van 2 uur ga maken en ik MOET echt om 10:00u daar zijn, ga ik niet om 8:00u pas rijden. Dan rij ik om 7 uur weg. Kwartier meer of minder boeit dan echt niet én ik kom uitgeruster aan, waardoor ik die dag productiever ben.
Ná Scaoll. - Don’t Panic.