Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-09 07:54

JB

Cédric roelt!

IJsbeer schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 11:10:
ja, dat komt omdat de Wattcher de P1 meter uitleest, en dus alles wat over 'het net' gaat. Dat heb je ook als je alleen 1 P1 meter hebt. Doordat je er een losse kWh bijplaatst weet HomeWizard wat je opwek is en kan dus berekenen wat je daadwerkelijk verbruik is.
Nee dat komt omdat de domme meter geen P1 poort heeft alsmede de Wattcher ;)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21:06
JB schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 11:11:
[...]

Nee dat komt omdat de domme meter geen P1 poort heeft alsmede de Wattcher ;)
Hoi JB,

De p1 meter meet verbruik en teruglevering,

wil je ook productie en netto gebruik meten (alle apparaten in huis) dan heb je bij de P1 een kWh meter nodig op je zonnepanelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

HomeWizard_NL schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 11:16:
[...]

Hoi JB,

De p1 meter meet verbruik en teruglevering,

wil je ook productie en netto gebruik meten (alle apparaten in huis) dan heb je bij de P1 een kWh meter nodig op je zonnepanelen.
Precies. En dat zoek ik vooralsnog. Dat gaat sowieso niet goed nu want puls.

Opwek totaal vind ik niet zo spannend, dat zie ik wel op de omvormer :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je moet je eens verbazen hoeveel verschil er zitten tussen wat mijn SolarEdge omvormer aangeeft en wat de ge-eikte (!) kWh meter van SE aangeeft. Dat is echt wel meer dan die 10 meter verlies op kabellengte ;)
Daarnaast heeft het inzichtelijk hebben echt wel meerwaarde voor mij. Het geeft juist heel veel inzicht. Door beide te heben kun je door je huis lopen en een apparaat aanzetten en het verschil zien, en niet afvragen of dat wolk voor de zon nu dat verschil maakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

IJsbeer schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 11:20:
Je moet je eens verbazen hoeveel verschil er zitten tussen wat mijn SolarEdge omvormer aangeeft en wat de ge-eikte (!) kWh meter van SE aangeeft. Dat is echt wel meer dan die 10 meter verlies op kabellengte ;)
Daarnaast heeft het inzichtelijk hebben echt wel meerwaarde voor mij. Het geeft juist heel veel inzicht. Door beide te heben kun je door je huis lopen en een apparaat aanzetten en het verschil zien, en niet afvragen of dat wolk voor de zon nu dat verschil maakt...
Wellicht stap 2 in het geheel. Nu ben ik helemaal blind :) Eerst meter(s) swap afwachten maar deze oplossing lijkt me prima voor het beoogde doel.

[ Voor 6% gewijzigd door JB op 15-02-2022 11:25 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
IJsbeer schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 11:20:
In onze tests hebben de meeste omvormers een afwijking van rond de 5% kwa metingen. En uiteraard de kabel naar de omvormer maakt ook nog verschil in verlies over lengte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackTichelaar
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 15-02-2022
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KLAntt5TGg0qt2FTSADXvYm6dis=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P76ad5vo2tRY8mQqjsjr0bLZ.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand enig idee waar in deze meter de P1 aan te sluiten? Bij voorbaat dank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-09 17:25
JackTichelaar schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 12:05:
[Afbeelding]

Iemand enig idee waar in deze meter de P1 aan te sluiten? Bij voorbaat dank.
Dat is toch je gasmeter? De P1 wordt (volgens mij alleen maar) op de elektriciteitsmeter aangesloten.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackTichelaar
Oeps, verkeerde foto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CbMWSd78dcW8_fkNlEG7QSfCD7I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l3nvK6gN0iBHkb305C4icjYM.jpg?f=fotoalbum_large

Die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-09 17:25
Zou aan de zijkant moeten zitten volgens de handleiding.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-09 12:01
Wat is dat gele kabeltje eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackTichelaar
Geen idee. Ik heb al moeite de gas van de elektriciteitsmeter te scheiden. lol. Ik weet wel dat er vele plekken zijn waar Liander niet wil dat ik ga......

Zijkant zegt u? Ik ga weer kijken maar er is niets dat "je moet hier zijn" schreeuwt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Bulldock schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 12:29:
Wat is dat gele kabeltje eigenlijk?
Die loopt naar de gasmeter. Tegenwoordig gaat dat draadloos, maar eerder met een kabel.

Ik zie trouwens niets staaan van (D)SRM versie op de meter. Geen idee of deze uberhaupt wel een P1 poort heeft.... Je zou de handleiding eens moeten lezen, kijken wat die zegt.. ligt ernaast :9

Handleiding gevonden.. dat witte kabeltje die loopt zo te zien naar je P1 poort...

[ Voor 8% gewijzigd door IJsbeer op 15-02-2022 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:30
Dan die eruit halen en er een splitter tussen zetten. Die verkoopt Homewizard ook. :+

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
De gele kabel is je gaskabel, net iets daarnaast (rechts onder) zit al een P1 kabel in je slimme meter. Mogelijk voor een toon? Je hebt een splitter nodig als je deze wil blijven gebruiken. De P1 meter heeft voor jouw slimme meter een adapter nodig, want deze is versie 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Nou @HomeWizard_NL ik heb 'm geordered! Nu (ook) geduldig wachten op de slimme meter...

[ Voor 3% gewijzigd door JB op 15-02-2022 15:25 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Werkt de HomeWizard Wi-Fi Energy Socket ook zonder die P1 meter alsin, communiceert gewoon via WiFi naar de portal? Dan kan ik daar alvast mee spelen als ik die nu bestel namelijk :) De P1 meter kan ik nog niet aansluiten totdat de nieuwe meter geplaatst is.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
JB schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 09:01:
Werkt de HomeWizard Wi-Fi Energy Socket ook zonder die P1 meter alsin, communiceert gewoon via WiFi naar de portal? Dan kan ik daar alvast mee spelen als ik die nu bestel namelijk :) De P1 meter kan ik nog niet aansluiten totdat de nieuwe meter geplaatst is.
Nope. Je hebt echt een aangesloten P1 meter nodig.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

TheKerremenke schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 09:05:
[...]

Das jammer :( Zag bij de specs;
Bridge/hub nodig: Nee

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

[...]

Het zijn twee verschillende producten. De Energy Socket werkt prima zonder P1 meter.

Als je ze allebei hebt dan kun je ze in dezelfde app zien, maar er is geen afhankelijkheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
[...]

Nee! 7o9 heeft gelijk, je kan ze onafhnakelijk gebruiken. Al zou je alleen een losse socket hebben, dan kan je die gewoon volledig gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balleur
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 21-07-2024
Hallo, ik overweeg homewizard voor meer inzicht maar heb wat hulp nodig.

Ik heb
- 3fase kabel naar tuinhuis (met aparte meterkast) welke ik verbruik wil uitlezen. Voor doorbetaling
-3 fase zonnepanelen (twe installaties, twee omvormers) welke ik uit wil lezen. Nu gebeurt dat met toon zo’n, waar ik vanaf wil.
-3 fase dc autolader voor auto, welke binnen twee jaar weggaat
-3fase A-C autolader welke blijft en ik zou willen uitlezen

Ik week meer inzicht in verbruik. Zeker gezien ik 18.000 per jaar verbruik (2 ev autos) en 13000 opwek.

Heb ik dan naast de p1 , 3 x een
3 fase kWh lezer nodig?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Kkme0YPrf905q4uF2sWw0fYshY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WlRNV3G8cjsv6FGFFjlEAtn8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:15
Balleur schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 11:27:
1x 3-f kWh meter voor tuinhuis (i.p.v. huidige Inepro meter)
1x 3-f kWh meter voor PV (past mooi in witte meterkastje links i.p.v. huidige meter)
1x 3-f kWh meter voor EV lader
1x P1 uitlezer

Die extra kWh-meter voor EV lijkt niet in je huidige groepenkasten te gaan passen: voorlopig in eigen kastje rechtsonder?
Lokatie van huidige DC-schakelaar wordt een mooie plek....

[ Voor 68% gewijzigd door emmerx op 16-02-2022 11:46 ]

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
JB schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 09:01:
Ja de Energie Socket werkt ook zonder P1 meter!

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balleur
emmerx schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 11:37:
[...]

1x 3-f kWh meter voor tuinhuis (i.p.v. huidige Inepro meter)
1x 3-f kWh meter voor PV (past mooi in witte meterkastje links i.p.v. huidige meter)
1x 3-f kWh meter voor EV lader
1x P1 uitlezer

Die extra kWh-meter voor EV lijkt niet in je huidige groepenkasten te gaan passen: voorlopig in eigen kastje rechtsonder?
Lokatie van huidige DC-schakelaar wordt een mooie plek....
Die inepro is een load balancer voor de dc lader.

Thanks!

En dat is dan allemaal goed uit te lezen in de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Als je twee losse omvormers hebt die allebei een eigen 3 fase groep hebben, dan moet je er nog 1 extra hebben.
Maar ja, dan is het allemaal uit te lezen. Een waslijst aan grafieken. Iedere meter 1 + 1 voor gas + 1 kado voor daadwerkerlijk verbruik (=verbruik - zonnepanelen)

/Edit: Ben wel benieuwd na het plaatje: After verbouwing... komen wat kastjes bij...

[ Voor 13% gewijzigd door IJsbeer op 16-02-2022 11:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheKerremenke
[...]

Spuit 11 :+ , slecht gelezen vanmorgen. Dacht dat je een P1 meter in de app zonder in te pluggen wilde gebruiken. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwizzy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-09 12:54

dwizzy

Weaponised confusion

Wat voor vertraging hebben jullie bij het actieve verbuik (real-time) met P1 meter? Ik zie 11 seconden vertraging zowel in de app als via de lokale API (en Home Assistant). Had stiekem via de lokale API wel een hogere snelheid verwacht, maar kan niet zeggen dat er dingen nu stuk gaan.
Is de kWh-meter sneller?

Vandaag mijn P1-meter binnen (en twee om weg te geven...) laat het spelen beginnen.

[ Voor 5% gewijzigd door dwizzy op 16-02-2022 17:30 . Reden: verduidelijkt dat het over P1-meter gaat ]

Wealth with work. Pleasure with conscience. Knowledge with character. Commerce with morality. Science with humanity. Religion with sacrifice. Politics with principle.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Een stuk minder dan 11 seconden toen ik het controleerde (al weer een tijdje geleden), eerder 1 of 2 seconden.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
dwizzy schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 17:28:
Wat voor vertraging hebben jullie bij het actieve verbuik (real-time) met P1 meter? Ik zie 11 seconden vertraging zowel in de app als via de lokale API (en Home Assistant). Had stiekem via de lokale API wel een hogere snelheid verwacht, maar kan niet zeggen dat er dingen nu stuk gaan.
Is de kWh-meter sneller?

Vandaag mijn P1-meter binnen (en twee om weg te geven...) laat het spelen beginnen.
Waarschijnlijk update je slimme meter maar eens per 10 seconde. Dit is zo bij alle smr2 en 4 meters. Alleen smr 5 ondersteund elke seconde data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05:48
HomeWizard_NL schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 18:33:
Waarschijnlijk update je slimme meter maar eens per 10 seconde. Dit is zo bij alle smr2 en 4 meters. Alleen smr 5 ondersteund elke seconde data.
Ik heb een smr 5 slimme meter, maar daar kwam ik pas achter toen ik onlangs een homewizard wifi P1 meter installeerde. Hiervoor had ik een energiemanager met een youless LS120 kastje en dat gaf maar 1x per 10 seconden een update. Gewoon op de p1 poort van dezelfde meter.
Dat concept is anders, je hebt dan geen app op je smartphone maar kijkt op je persoonlijke pagina van de leverancier. Iedere seconde de pagina updaten is minder handig.

Wel handig is dat hier geen stopcontact voor nodig is, dat moest bij de youless wel. Achteraf vraag ik me nu af of dat nodig was, het ding gebruikte weinig stroom.

[ Voor 11% gewijzigd door grun93 op 16-02-2022 19:04 ]

• martgom
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-09 22:31
Iemand anders ook dit issue na de laatste beta update? Al druk ik een paar keer op Opnieuw, kom niet verder dan dit scherm.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m7pQuzbmfp34YK4AWSDQughyRLA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/nh5vmzeQ37SSCiGfnyJSq7md.png?f=fotoalbum_large

99x TS-165C2 | ZO | 16,33 kWp | SolarEdge SE15K 3 Fase | NIBE F2040-16 | SMO20

• HomeWizard_NL
martgom schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 12:32:
Iemand anders ook dit issue na de laatste beta update? Al druk ik een paar keer op Opnieuw, kom niet verder dan dit scherm.[Afbeelding]
Hoi martgom,

Gelieve geen beta gerelateerde problemen of features te bespreken in publieke fora. Bij problemen kun je contact opnemen met beta@homewizard.com. Laat even weten wat je HomeWizard account is.

[ Voor 3% gewijzigd door HomeWizard_NL op 17-02-2022 13:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Inmiddels alvast aan de slag om " :9 verbruik " op te sporen. Meterkast doet goed mee, maar daar kan ik geen winst behalen omdat deze zaken altijd aan staan (NAS, router, FTU, Pi, APs, switches enz.) TV meubel doet met alle randapparatuur 13W in stand-by. Dan heb ik nog steeds eea op te sporen, kijkende naar de nacht met 350 Watt totaal (constant) in gebruik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F-Ymjj_KFXBtA57Jn_A8tMcgQt0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/IpNZ0jnqhk24fwVIhVDJjup6.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door JB op 17-02-2022 16:03 ]

Mijn boefje is liev!

• Balleur
Nou wie
Kan me helpen…. Ik heb al een tussenmeter (van toon) op m’n dubbele pv installatie. Boven komt van de panelen, beneden gaat naar de meterkast. Kan ik die gewoon vervangen met de 380v en de draden hetzelfde insteken?
De verwarring is dat de handleiding van de homewizard meter zegt nuldraad op 4 en 8 aansluiten, maar in m’n huidige meter is de nul niet ontstoken maar gewoon gekoppeld naast de meter…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cBYPQbUWyepVDZxRmfN7VVKCw_w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uwhuRDDQr6qBK6XhtAuekKCQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X1cQBmm8RJWMnCyTJNhxtBaY2Do=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kRat7DdRzX79xDhB3laOIuR5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Kkme0YPrf905q4uF2sWw0fYshY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WlRNV3G8cjsv6FGFFjlEAtn8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Balleur De blauwe nuldraad zit toch gewoon op je huidige kWh meter aangesloten?
De aarde zit er naast (geel/groen)

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• Balleur
Oops
Brainfart

Denkfout
AUijtdehaag schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 20:22:
@Balleur De blauwe nuldraad zit toch gewoon op je huidige kWh meter aangesloten?
De aarde zit er naast (geel/groen)

• IJsbeer
  • Niet online
En je ziet het koper bij de huidige meter... dat is not done! Fix dat gleijk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Balleur
Aangelegd door Eneco…
IJsbeer schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 20:52:
En je ziet het koper bij de huidige meter... dat is not done! Fix dat gleijk

• Balleur
Gelukt. Geïnstalleerd en gecorrigeerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emmerx
Nieuwe Eastron HW meter heeft ingaand aan bovenkant, oude Inepro lijkt net andersom?
Meter dan ondersteboven monteren of bekabeling omleggen om correcte grafieken te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@emmerx
Is toch niet zo een probleem, omdat de panelen leveren aan het net.
Is enkel ter interpretatie dat er geen minnetje voor staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
AUijtdehaag schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 08:37:
@emmerx
Het kan het -toch al niet heel robuuste (zie gas)- grafiekalgoritme van HW verstoren.
Ik zou dat risico niet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
AUijtdehaag schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 08:37:
@emmerx
Is toch niet zo een probleem, omdat de panelen leveren aan het net.
Onze kWh meter is bi-directioneel. Dit betekend dat zijn scherm interfaces en keuringen ook zijn gemaakt op hoe deze aangesloten wordt (met import en export meterstand totalen). Je kan m dus niet zomaar andersom aansluiten. Dan meet je in de verkeerde meterstand registers. Bij ''domme'' kwh meters maakt dit inderdaad niet uit, want die hebben maar 1 meterstand register.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is maar de vraag wat @Balleur er mee van plan is natuurlijk.
Combineren met P1 wifi of is het enkel een kWh meter? (die ook in home assistant "gratis" gelogd kan worden)
Ik zie alleen maar een splitter in de MK met een toon.

[ Voor 13% gewijzigd door AUijtdehaag op 18-02-2022 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Balleur schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 11:27:
Zie zijn initiële vraag: inzicht in P1, PV, EV en bijhuisje ...

[ Voor 7% gewijzigd door emmerx op 18-02-2022 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klopping
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:04
Ruim een jaar heb ik de P1 en Kwh meter. Was tevreden met de app, maar sinds een maand te regelmatig dat Kwh offline geeft, soms wel enkele uren. P1 vandaag ook. Bij mij is op wifi gebied niets verandert. Ervaren anderen dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
  • Laatst online: 01:12
Nee, net nog gekeken, alles werkt. Misschien iets met een van de servers van @HomeWizard_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiepie001
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 02-09 21:20
Enkel vorige week éénmailge uitval gehad,alles werkt zoals het hoort.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

klopping schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 09:15:
Ruim een jaar heb ik de P1 en Kwh meter. Was tevreden met de app, maar sinds een maand te regelmatig dat Kwh offline geeft, soms wel enkele uren. P1 vandaag ook. Bij mij is op wifi gebied niets verandert. Ervaren anderen dit ook?
Bij de buren misschien wel. ;)

Het heeft dus toch zin de verbindingssterkte en kwaliteit in de gaten te houden, let dus op het percentage dat onder het Wifi kopje bij je meterinstellingen wordt gegeven. En controleer zodra je een offline melding hebt of de P1 meter rood knippert. Dan is het echt je eigen wifi verbinding en niet iets tussen jouw huis en de Homewizard servers.

Wat ook nog kan bij met name P1 meters van een vroege batch begin vorig jaar is dat er een slechte soldeerverbinding van de RJ12 draad is. Bij mij was dit het geval, waardoor 1 van de voedingsdraden op een gegeven moment steeds wel/niet contact bleek te maken, waardoor vaak wifi wegviel. Om dit te testen heb ik hem tijdelijk aan een netadapter gehangen en dit loste het idd op. Uiteindelijk is de P1 meter vervangen door een ander.

[ Voor 25% gewijzigd door Cap op 19-02-2022 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balleur
Aha, klopt het wellicht daarom dat de
Homewizard mijn panelen zo weergeeft?

Ik zie wel dat er gisteren is opgewekt maar het lijkt alsof hij dan niet mijn netto verbruik weergeeft,

Maar ik zie wel dat de meter 29kwh heeft geregistreerd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4kAiGlsj75uBujeJJ040BGS5xxA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/IRF2VIPLeIBCrhwX4AUVeVTz.png?f=fotoalbum_large
Iemand een idee?

Dit klopt niet volgens mij.

Het is nu zo aangesloten.

De panelen komen aan de bovenkant de meter in en de onderkant gaat naar de meterkast toe.

Omdraaien dus?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oPya4DksSpkts9yykXt9nPyN_Lw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2TqTglwaaIN4llHSgVIuVR87.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/daPIu-l6KRaXX030U1pdcy3BVRM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/crBwxDL4qBsTpR39r8i2I2bO.png?f=fotoalbum_large
HomeWizard_NL schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 13:11:
[...]

Onze kWh meter is bi-directioneel. Dit betekend dat zijn scherm interfaces en keuringen ook zijn gemaakt op hoe deze aangesloten wordt (met import en export meterstand totalen). Je kan m dus niet zomaar andersom aansluiten. Dan meet je in de verkeerde meterstand registers. Bij ''domme'' kwh meters maakt dit inderdaad niet uit, want die hebben maar 1 meterstand register.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Balleur schreef op zondag 20 februari 2022 @ 08:46:
Aha, klopt het wellicht daarom dat de
Homewizard mijn panelen zo weergeeft?

Ik zie wel dat er gisteren is opgewekt maar het lijkt alsof hij dan niet mijn netto verbruik weergeeft,

Maar ik zie wel dat de meter 29kwh heeft geregistreerd.
[Afbeelding]
Iemand een idee?

Dit klopt niet volgens mij.

Het is nu zo aangesloten.

De panelen komen aan de bovenkant de meter in en de onderkant gaat naar de meterkast toe.

Omdraaien dus?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
[...]
Verkeerdom aangesloten, je meet nu import ipv export.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.B.te L.
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23-05 16:14
Mijn energy socket heeft de geest gegeven. Ik had de centrale verwarming eraan gekoppeld. Na een week werd het hier binnen koud. Is er een mogelijkheid te resetten? De socket in een stopcontact geeft geen opflikkerend lichtje. Ik heb al gezocht om de gebruiksaanwijzing, maar die kon ik op de site van Homewizard niet vinden. @klopping : de laatste tijd gebeurt het vaak, dat de grafiekjes van gisteren vermeld worden als vandaag. Na wat heen en weer van nu naar dag etc komt het wel weer goed. Maar wel vervelend. Lees je af dat je maar 2 kuub hebt verbruikt( hoera! dit gaan we vieren), blijkt het viereneenhalf kuub te zijn. Misschien door de vele nieuwe klanten, of heeft dat er niks mee te maken. Een energysocket, die er mee ophoudt, is wel erg. Een CV die er mee uitscheidt, merk je op een gegeven moment wel. Maar daarvoor hing er een koel vries combinatie aan. Het alarm doet het dan ook niet meer. Het vlees moet dan de koelkast uit lopen om erachter te komen dat er iets niet meer deugt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.B.te L.
P.S. @ Balleur. Hoe maak je die plaatjes? Met een andere telefoon snap ik, maar als dat ook met dezelfde telefoon gaat, dan lees ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
M.B.te L. schreef op zondag 20 februari 2022 @ 15:04:
Mijn energy socket heeft de geest gegeven. Ik had de centrale verwarming eraan gekoppeld. Na een week werd het hier binnen koud. Is er een mogelijkheid te resetten? De socket in een stopcontact geeft geen opflikkerend lichtje. Ik heb al gezocht om de gebruiksaanwijzing, maar die kon ik op de site van Homewizard niet vinden. @klopping : de laatste tijd gebeurt het vaak, dat de grafiekjes van gisteren vermeld worden als vandaag. Na wat heen en weer van nu naar dag etc komt het wel weer goed. Maar wel vervelend. Lees je af dat je maar 2 kuub hebt verbruikt( hoera! dit gaan we vieren), blijkt het viereneenhalf kuub te zijn. Misschien door de vele nieuwe klanten, of heeft dat er niks mee te maken. Een energysocket, die er mee ophoudt, is wel erg. Een CV die er mee uitscheidt, merk je op een gegeven moment wel. Maar daarvoor hing er een koel vries combinatie aan. Het alarm doet het dan ook niet meer. Het vlees moet dan de koelkast uit lopen om erachter te komen dat er iets niet meer deugt.
Niet om het een of ander. Maar die Energy sockets zijn toch puur om even te meten. Niet dagen achter elkaar.. of begrijp ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
TheKerremenke schreef op zondag 20 februari 2022 @ 15:21:
[...]

Niet om het een of ander. Maar die Energy sockets zijn toch puur om even te meten. Niet dagen achter elkaar.. of begrijp ik dat verkeerd?
Bijvoorbeeld... Via de Socket kun je plannen wanneer deze aan of uit moet gaan, om zo voor sommige appraten die je niet 24x7 aan hoeft te hebben staan energie te besparen.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
PatrickC schreef op zondag 20 februari 2022 @ 15:32:
[...]

Bijvoorbeeld... Via de Socket kun je plannen wanneer deze aan of uit moet gaan, om zo voor sommige appraten die je niet 24x7 aan hoeft te hebben staan energie te besparen.
Aah op die manier. Dan zou ik hem zeker niet op de koelkast of diepvries langdurig koppelen. Net als een cv. Puur voor de info even kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.B.te L.
Koel-vriescombinaties kun je niet even meten. En de ene dag is de andere niet. Na een maand heb je dan toch wel een redelijk beeld van het verbruik. Trouwens waarom zou dit apparaat niet een jaar in het stopcontact mogen zitten? Er mag tot 3680 Watt door. De CV had standby van 11 Watt en pompje + motor als de boel aansloeg een goeie 45 watt. Ik was zelfs van plan er een warmtepomp/airco achter te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.B.te L.
Voor aan/uit op afstand kun je beter wat anders aanschaffen. Kost een beetje, doet een hoop.

https://www.engineersonli...-slimme-energiemeter.html _/-\o_ 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HereIsTom
TheKerremenke schreef op zondag 20 februari 2022 @ 15:21:
[...]

Huh? Ik wil het hele jaar door weten wat het verbruik van mijn warmtepomp is, niet maar even!
Ik hoop toch niet € 30,- te hebben betaald voor een apparaat wat maar even mee gaat?

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
HereIsTom schreef op zondag 20 februari 2022 @ 15:54:
[...]

Huh? Ik wil het hele jaar door weten wat het verbruik van mijn warmtepomp is, niet maar even!
Ik hoop toch niet € 30,- te hebben betaald voor een apparaat wat maar even mee gaat?
Moet gewoon kunnen. Bij mij zit hij op mijn home cinema apparaten… TV en receiver. Ik heb nog een 50” Panasonic Plasma TV uit 2011 namelijk en wil wel eens weten wat het jaarverbruik van zo’n plasma TV is. Wil er namelijk eigenlijk geen afstand van doen vanwege de 3D ondersteuning en mijn verzameling 3D blu-ray’s.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y10
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 20-09 13:01

Y10

M.B.te L. schreef op zondag 20 februari 2022 @ 15:04:
Vat dit niet op als een nare opmerking, maar weet je wel hoe de app werkt en heb je de energy Socket niet gewoon uitgeschakeld via de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.B.te L.
Daarom zou ik willen resetten. Ik had de app er al afgegooid. Maar oké, 't is toch geen weer om naar buiten te gaan. Ik probeer het nog een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.B.te L.
De socket is ingeplugd. Nu wachten totdat deze wit oplicht. Wachten, wachten. en nog even wachten. :O
Kan wel even een pizza gaan halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DCSBL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 28-09 14:15
M.B.te L. schreef op zondag 20 februari 2022 @ 16:38:
De socket is ingeplugd. Nu wachten totdat deze wit oplicht. Wachten, wachten. en nog even wachten. :O
Kan wel even een pizza gaan halen.
Hou de knop 15 seconden ingedrukt. Dan reset de socket naar fabrieksinstellingen, je kan hem dan opnieuw instellen via de app. Werkt dit niet? Neem dan even contact op met HomeWizard support.

Embedded Software Developer @ HomeWizard | Doet soms wat voor Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
HereIsTom schreef op zondag 20 februari 2022 @ 15:54:
[...]

Zo bedoel ik het ook niet. Natuurlijk moet dit gewoon kunnen. Maar een van stroom afhankelijk iets. Zoals een diepvries zou ik niet snel continu aan een slimme stekker hangen. Zeker niet gezien de bederfelijke waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05:48
TheKerremenke schreef op zondag 20 februari 2022 @ 17:05:
Zo bedoel ik het ook niet. Natuurlijk moet dit gewoon kunnen. Maar een van stroom afhankelijk iets. Zoals een diepvries zou ik niet snel continu aan een slimme stekker hangen. Zeker niet gezien de bederfelijke waren.
Juist dat soort apparatuur, waarvan het energieverbruik afhankelijk is van de omgevingstemperatuur, lijkt me bij uitstek geschikt om 24/7 te monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.B.te L.
Er is geen licht in te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
De sockets zijn zekerweten geschikt om lange tijd (jaren) op een vaste aansluiting te zitten. We ontvangen graag bericht via onze support kanalen als er iets mis is met je socket. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y9-ilfSVeTDjr7kLslySNPtWFyE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zYoATrHVA5yj8k6xnonql9FH.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.B.te L.
Doe ik. Hoe maak je zo'n plaatje? Met dezelfde telefoon?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gramser
Een screenshot…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolsward1970
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 05-01-2024
Goedenavond, volgende week start onze nieuwe gas & licht contract met helaas hogere prijzen. Zou vanaf de start graag ook opnieuw de p1 willen instellen als nieuw. Is het gewoon een kwestie van de stekker uit de poort halen en opnieuw installeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
@Bolsward1970 Waarom opnieuw instellen? Je kan toch gewoon de prijzen aanpassen.
Als je de oude prijzen wilt bewaren kun je die opschrijven of een screenshot van maken.

[ Voor 4% gewijzigd door HereIsTom op 20-02-2022 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 21:22
HereIsTom schreef op zondag 20 februari 2022 @ 20:47:
@Bolsward1970 Waarom opnieuw instellen? Je kan toch gewoon de prijzen aanpassen.
Als je de oude prijzen wilt bewaren kun je die opschrijven of een screenshot van maken.
Omdat nu je historische opbrengsten niet meer kloppen. Ik heb al eerder geopperd om een valid from en valid to date in te kunnen geven bij de prijzen. Lijkt mij een kleine moeite….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolsward1970
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 05-01-2024
BGFG schreef op zondag 20 februari 2022 @ 20:56:
[...]

Omdat nu je historische opbrengsten niet meer kloppen. Ik heb al eerder geopperd om een valid from en valid to date in te kunnen geven bij de prijzen. Lijkt mij een kleine moeite….
Precies, wil gewoon m’n p1 gelijk hebben lopen met m’n komende nieuw contract van 5 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
BGFG schreef op zondag 20 februari 2022 @ 20:56:
[...]

Het antwoord wat toen gegeven is, en nog steeds op de website van HZ staat; prijzen zijn indicatief.
Energieprijzen zijn schimmig. En als je daaraan echt gaat beginnen wordt het een draak van een applicatie. Even alle vaste lasten buiten beschouwin gehdouden (die overigens fluctureren bij je gebruik, bijvooreeld meer of midner 500 kuub gas). Electra prijzen, heb je ook ngo weer losse kosten voor teruglevering. Maar dat is were beperkt tot x kWh. Daarna gelden weer adnere tarieven.
En je zit met dag en nachttarieven die in theorie op vaste tijdstippen ingaan, maar waarbij regelmatig gebeurd dat de netbeheerder het signaal niet omzet.
En dan gaat de saldering er wellicht nog aan de komende jaren, word thet nog lastiger bepalen., want je mag x kWh terugleveren vanaf het moment dat je jaaropgave ingaat..

En dat alleen voor de NL klanten, dan houden we de belgen er nog buiten. Die hebben helemaal andere regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
IJsbeer schreef op zondag 20 februari 2022 @ 22:13:
[...]

Het antwoord wat toen gegeven is, en nog steeds op de website van HZ staat; prijzen zijn indicatief.
Energieprijzen zijn schimmig. En als je daaraan echt gaat beginnen wordt het een draak van een applicatie. Even alle vaste lasten buiten beschouwin gehdouden (die overigens fluctureren bij je gebruik, bijvooreeld meer of midner 500 kuub gas). Electra prijzen, heb je ook ngo weer losse kosten voor teruglevering. Maar dat is were beperkt tot x kWh. Daarna gelden weer adnere tarieven.
En je zit met dag en nachttarieven die in theorie op vaste tijdstippen ingaan, maar waarbij regelmatig gebeurd dat de netbeheerder het signaal niet omzet.
En dan gaat de saldering er wellicht nog aan de komende jaren, word thet nog lastiger bepalen., want je mag x kWh terugleveren vanaf het moment dat je jaaropgave ingaat..

En dat alleen voor de NL klanten, dan houden we de belgen er nog buiten. Die hebben helemaal andere regels.
Onzin. Ik kan exact zien in mijn contract wat ik moet betalen, wat gesaldeerd wordt en wat ik na saledering krijg voor teruglevering,. Het antwoord van homewizard was dat zij dit op hun wishlist hebben staan. Ik heb het over NL, over BE kan ik niet oordelen. Daarnaast geldt voor vrijwel iedereen dat de kosten nu significant hoger liggen dan vorig jaar, maar dat ik nu dus niet meer in de app kan zien wat mijn cost en revenues waren in 2021

[ Voor 6% gewijzigd door BGFG op 20-02-2022 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biglia
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-07 17:10
Door de storm hebben we om 23u15 tot even na 24u00 een stroompanne gehad. Maar op de grafiek is dat wel niet duidelijk zichtbaar. Het lijkt erop dat de grafiek een rechte lijn trekt van het verbruik net voor de panne naar het verbruik net na de panne.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aelT8i0WVtlOcCnuhfFZgPT0b30=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kCngi3bYwho4Z0KXe3tKrWX6.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
biglia schreef op maandag 21 februari 2022 @ 08:23:
Door de storm hebben we om 23u15 tot even na 24u00 een stroompanne gehad. Maar op de grafiek is dat wel niet duidelijk zichtbaar. Het lijkt erop dat de grafiek een rechte lijn trekt van het verbruik net voor de panne naar het verbruik net na de panne.

[Afbeelding]
De daggrafiek van stroommetingen wordt gebaseerd op actieve metingen, als er geen stroom is meet de p1 meter niets. De p1 meter weet niet of alleen de p1 meter geen stroom heeft, of het hele huis geen stroom heeft. De p1 meter grafiek trekt een lijn van het eerste naar het laatste punt.

De totalen in de week/maand/jaar grafiek blijven correct, want deze worden niet op actieve waarden gebaseerd maar op meterstanden.

De gasgrafiek is volledig gebaseerd op meterstanden, deze rekent in de grafiek gemiddeld per 5 minuten terug bij uitval.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
BGFG schreef op zondag 20 februari 2022 @ 22:33:
[...]

Onzin. Ik kan exact zien in mijn contract wat ik moet betalen, wat gesaldeerd wordt en wat ik na saledering krijg voor teruglevering,. Het antwoord van homewizard was dat zij dit op hun wishlist hebben staan. Ik heb het over NL, over BE kan ik niet oordelen. Daarnaast geldt voor vrijwel iedereen dat de kosten nu significant hoger liggen dan vorig jaar, maar dat ik nu dus niet meer in de app kan zien wat mijn cost en revenues waren in 2021
Het probleem is niet dat jou leverancier dit mooi voor je op papier kan zetten, het probleem is dat dit per leverancier anders is. Lees er hier meer over. Zoals ijsbeer zegt, wordt het een draak om bij te houden. Zowel voor ons als voor de klant. Deze discussie is ondertussen al meermaal gevoerd, de prijzen zijn indicatief, en zijn vooral bij het gebruik van zonnepanelen zeer fluctuerend en anders berekend per energieleverancier en regelingen per land.

https://energy.homewizard...cles/19000119569-tarieven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

M.B.te L. schreef op zondag 20 februari 2022 @ 15:40:
Koel-vriescombinaties kun je niet even meten. En de ene dag is de andere niet. Na een maand heb je dan toch wel een redelijk beeld van het verbruik. Trouwens waarom zou dit apparaat niet een jaar in het stopcontact mogen zitten? Er mag tot 3680 Watt door. De CV had standby van 11 Watt en pompje + motor als de boel aansloeg een goeie 45 watt. Ik was zelfs van plan er een warmtepomp/airco achter te hangen.
Hier hangt ie nu ook tussen de multisplit airco. Gaat helemaal prima. Kun je precies zien hoeveel dat ding verbruikt de gehele dag door (verwarmen atm).

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Kun je ook werken met multi accounts op/in dezelfde app? Ik wil dit wellicht voor bij mijn moeder ook inregelen, maar dan is het wel fijn dat ik zelf mee kan kijken.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
JB schreef op maandag 21 februari 2022 @ 12:49:
Kun je ook werken met multi accounts op/in dezelfde app? Ik wil dit wellicht voor bij mijn moeder ook inregelen, maar dan is het wel fijn dat ik zelf mee kan kijken.
ja dat kan, in de linkerbovenhoek op het startscherm kun je extra huizen aanmaken en daartussen wisselen. vervolgens kun je via instellingen > mijn huis. extra gebruikers uitnodigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

HomeWizard_NL schreef op maandag 21 februari 2022 @ 12:52:
[...]

ja dat kan, in de linkerbovenhoek op het startscherm kun je extra huizen aanmaken en daartussen wisselen. vervolgens kun je via instellingen > mijn huis. extra gebruikers uitnodigen.
Ah ik moest iets langer drukken, denk al er gebeurd niets! Nice dan kan ik dat onder mijn eigen account doen dus.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:59
HomeWizard_NL schreef op zondag 20 februari 2022 @ 18:40:
De sockets zijn zekerweten geschikt om lange tijd (jaren) op een vaste aansluiting te zitten. We ontvangen graag bericht via onze support kanalen als er iets mis is met je socket. [Afbeelding]
Nou nou, zeven sockets maar liefst! Personeelskorting zeker :+

Zonder gekheid, in dat apparaten overzicht zou ik mijn P1 meter eigenlijk bovenaan willen zien, niet op alfabet ergens tussen mijn vele sockets (3). Die zou ik natuurlijk kunnen hernoemen naar Z-CV, Z-Droger, etc. maar daar is het nou net weer niet belangrijk genoeg voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

ORDER BY meter_type DESC, meter_name ASC; :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
HomeWizard_NL schreef op maandag 21 februari 2022 @ 08:36:
[...]

Het probleem is niet dat jou leverancier dit mooi voor je op papier kan zetten, het probleem is dat dit per leverancier anders is. Lees er hier meer over. Zoals ijsbeer zegt, wordt het een draak om bij te houden. Zowel voor ons als voor de klant. Deze discussie is ondertussen al meermaal gevoerd, de prijzen zijn indicatief, en zijn vooral bij het gebruik van zonnepanelen zeer fluctuerend en anders berekend per energieleverancier en regelingen per land.

https://energy.homewizard...cles/19000119569-tarieven
Op zich snap ik dat wel, maar met de gigantische jaar op jaar wijzigingen die er op dit moment zijn heeft het dan geen enkele zin om een Energy+ abonnement af te sluiten voor historische data als er met de actuele prijzen wordt gerekend toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:59
Cap schreef op maandag 21 februari 2022 @ 16:38:
ORDER BY meter_type DESC, meter_name ASC; :P
Zo simpel lijkt mij dat, maar dat kan niet in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
Blurk62 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 16:14:
[...]

Nou nou, zeven sockets maar liefst! Personeelskorting zeker :+

Zonder gekheid, in dat apparaten overzicht zou ik mijn P1 meter eigenlijk bovenaan willen zien, niet op alfabet ergens tussen mijn vele sockets (3). Die zou ik natuurlijk kunnen hernoemen naar Z-CV, Z-Droger, etc. maar daar is het nou net weer niet belangrijk genoeg voor.
Grafieken zijn in volgorde te wisselen. Zou op eenzelfde manier bij de meters toch ook moeten kunnen, denk ik dan als leek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nous112
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 23:09
BGFG schreef op maandag 21 februari 2022 @ 17:42:
[...]

Op zich snap ik dat wel, maar met de gigantische jaar op jaar wijzigingen die er op dit moment zijn heeft het dan geen enkele zin om een Energy+ abonnement af te sluiten voor historische data als er met de actuele prijzen wordt gerekend toch?
Als je nu een “nieuw” huis aanmaakt, hierin je meters koppelt en uit je bestaande huis de meters verwijderd, dan kan je toch in je “nieuwe” huis ook met andere tarieven werken? Dan heb je de meetwaardes van je bestaande huis (met de oude tarieven) en van je nieuwe huis (met nieuwe tarieven)……of kan dit niet zo werken? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Blurk62 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 17:52:
[...]

Zo simpel lijkt mij dat, maar dat kan niet in de app.
Ik weet het, het is een code voorstel. ;) :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bollenpeller
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 04-07 21:51
Nous112 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 18:27:
[...]

Als je nu een “nieuw” huis aanmaakt, hierin je meters koppelt en uit je bestaande huis de meters verwijderd, dan kan je toch in je “nieuwe” huis ook met andere tarieven werken? Dan heb je de meetwaardes van je bestaande huis (met de oude tarieven) en van je nieuwe huis (met nieuwe tarieven)……of kan dit niet zo werken? :?
Ben ik ook wel benieuwd naar.

Daikin Sensira FTXF25A - RXF25A / Daikin Stylish FTXA35BT - RXA35A / Daikin Stylish FTXA25BB - RXA25A 3900Wp vol op het zuiden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
Hee, ik zie dat mijn P1 meter mijn elektraverbruik vanaf een uur of 7 vanochtend niet meer registreert. Gas wel. Meer mensen die dit ervaren?

Edit: never mind, kleine glitch. Hij doettutweer.

[ Voor 15% gewijzigd door Gramser op 22-02-2022 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Hier ook geen stroomverbruikregistratie tussen pakweg 5:15 en 10:15, althans: een recht oplopende lijn. Gas doet het prima. Ververs ik door naar "nu" te springen en weer terug naar "dag" dan is het wee zoals het hoort. Doe ik hetzefde echter nog een keer dan heb ik weer die recht oplopende lijn.

Dus volgens mij wordt er momenteel ergens bij Homewizard gerommeld. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superbeagle
  • Laatst online: 21-09 19:10

Superbeagle

Always smile

Ik zie vandaag een heel rare bug in de elektra grafiek. Vanaf 05:00 t/m 10:15 is er een helling van +18 W / 5 min zichtbaar. Zie fig. 1.

Als ik vervolgens op de grafiek klik een een paar keer van portret naar landschap wissel krijg ik soms de ‘echte’ grafiek te zien. Zie fig. 2.

De default is echter de helling. Weet iemand wat dit is? Ik ben niet de enige zo te zien. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GOjy6iz74vTtFsJwBERJ2TAfRVc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DlUMEYNtKa3jnxHgAKrPmiAr.png?f=fotoalbum_large
Fig. 1 helling in grafiek

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hv1G2v7N_BpvKcJs2k2ayYrPl2c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wrALdKbnzAPDRTMQTZnhHvE8.jpg?f=fotoalbum_large
Fig. 2 Echte grafiek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Exact hetzelfde probleem hier dus. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09 19:14
Ik kan het niet zo snel vinden maar kan je ook per fase (bij 3 fase aansluiting) zien wat het verbruik / productie is of alleen alles gecombineerd?

[ Voor 4% gewijzigd door Uberprutser op 23-02-2022 11:09 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Uberprutser schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 11:08:
Ik kan het niet zo snel vinden maar kan je ook per fase (bij 3 fase aansluiting) zien wat het verbruik is of alleen alles gecombineerd?
Met de P1 kun je per fase zie, mits je er wel Energy+ voor hebt afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09 19:14
TheKerremenke schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 11:09:
[...]

Met de P1 kun je per fase zie, mits je er wel Energy+ voor hebt afgesloten.
Ik vraag het en ik zie het staan... |:(
Dank!

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Uberprutser schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 11:10:
[...]

Ik vraag het en ik zie het staan... |:(
Dank!
Met energy+ wordt het voor je opgeslagen en getoont binnen de energy apps, via de lokale API kun je er ook bij zonder Energy+. Maar dan wordt er geen geschiedenis bijgehouden.
Pagina: 1 ... 35 ... 143 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie rondom de Plug-In Battery kan je terecht in Het HomeWizard Plug-In Battery topic