Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcheduke
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 06-12-2024
Is er een mogelijkheid om eenvoudig een grafiek te wijzigen, bvb de grafiek Stroom Gebruik, deze voegt de hoofdteller en de zonnepanelen samen. Nu had ik daarvan graag de Warmtepomp afgetrokken (die op een andere kWh teller zit), dus Hoofdaansluiting - Zonnepanelen - Warmtepomp.

[ Voor 7% gewijzigd door rcheduke op 26-01-2022 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remc1979
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 10:44
Hallo,

Ik heb sinds kort de HomeWizard Wi-Fi kWh meter 3-fase. Deze heb ik aangesloten op mijn warmtepomp. In de app wordt de meterstand goed aangegeven, zie foto 1 (295 kWh). Op de meter zelf wordt volgens mij maar het totaal van 1 fase aangegeven (zie foto 1: 95,09 kWh). Is de meter kapot, of wat gaat hier verkeerd? De drie fase worden wel door de meter gelezen (zie foto)

Dank voor de reacties

Groet, Remco

FOTO 1
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F3xNt06u8bTy9CbMk553Zzn8Oc4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E4QCtBy6sHqQSCBhbq8gY36P.jpg?f=fotoalbum_large

FOTO 2
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kkRGb8WxsHyM8YkhwYVV31IeqgE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b087KjEtk4r9axLchUJ6c4oT.jpg?f=fotoalbum_large

FOTO 3
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rFCDaG-b7doW80W__OoZYPAAXis=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q8Sj3KYpqPYTi2PkNpBI6D4x.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:24

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Voor de P1 meter heb je Energy+ nodig om de 3 fasen uit te lezen in de eigen app. Heb zelf enkel de 1-fase kWh meter, dus die is sowieso volledig zichtbaar. Omdat ik het wel handig vind om de data langer te bewaren heb ik voor die €0,99 per maand, Energy+ afgenomen en dan zie je netjes alle drie de fasen met de P1.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remc1979
BiG-GuY schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:55:
Voor de P1 meter heb je Energy+ nodig om de 3 fasen uit te lezen in de eigen app. Heb zelf enkel de 1-fase kWh meter, dus die is sowieso volledig zichtbaar. Omdat ik het wel handig vind om de data langer te bewaren heb ik voor die €0,99 per maand, Energy+ afgenomen en dan zie je netjes alle drie de fasen met de P1.
Dank voor je reactie! Ik heb ook Energy+. Op de app zie je wel de juiste informatie (foto 1), maar op de kWh meter zie je enkel het totaal van 1 fase. Ik heb ook een degelijke meter op de laadpaal zitten, en daar gaat het wel goed. Ligt dus aan de kWh meter.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Leffunk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-09 15:43
@remc1979 . Meter werkt correct. Je moet de twee regels samen lezen. Dus je meter toont wel degelijk 295,05. Wat dus overeen komt met die 295 die je in de app zelf ziet 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remc1979
Leffunk schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 18:53:
@remc1979 . Meter werkt correct. Je moet de twee regels samen lezen. Dus je meter toont wel degelijk 295,05. Wat dus overeen komt met die 295 die je in de app zelf ziet 👍
Haha, oei dat is best dom van me. Dank je wel!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-09 17:25
Ik heb een maand of zo geleden een Energy Socket op de stekkerblok van mijn PC gezet (PC, monitor, speakers, printer en labelprinter), om 's nachts de boel helemaal uit te schakelen. Nu heb ik in de laatste week al 2x gehad dat wanneer alles 's ochtends om 08:00 weer inschakelt, de groep eruit knalt in de meterkast.

Het gekke is dus dat het de meeste keren niet gebeurt, en nu dus 2x in 7 dagen. Er lijken geen andere stroomvreters op die groep aan te zijn op de dagen dat het klapte. Een keer was ik nog niet beneden en waren er dus verder ook geen lampen of andere dingen aan, een keer waren er, zoals bijna elke morgen, wat (LED) lampen aan op dezelfde groep.

Ook zie ik niet echt een piek bij inschakeling op de dagen dat alles goed ging. Sowieso trekt het geheel 'maar' zo'n 130W wanneer alles aan staat.

Iemand een idee waar ik de oorzaak moet zoeken? Kan het zijn dat de socket daar nog invloed op heeft, ondanks dat het volgens mij niet meer is dan een doorvoer met ingebouwde meter?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tms5dmark2
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
coelho schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:28:
Ik heb een maand of zo geleden een Energy Socket op de stekkerblok van mijn PC gezet (PC, monitor, speakers, printer en labelprinter), om 's nachts de boel helemaal uit te schakelen. Nu heb ik in de laatste week al 2x gehad dat wanneer alles 's ochtends om 08:00 weer inschakelt, de groep eruit knalt in de meterkast.

Het gekke is dus dat het de meeste keren niet gebeurt, en nu dus 2x in 7 dagen. Er lijken geen andere stroomvreters op die groep aan te zijn op de dagen dat het klapte. Een keer was ik nog niet beneden en waren er dus verder ook geen lampen of andere dingen aan, een keer waren er, zoals bijna elke morgen, wat (LED) lampen aan op dezelfde groep.

Ook zie ik niet echt een piek bij inschakeling op de dagen dat alles goed ging. Sowieso trekt het geheel 'maar' zo'n 130W wanneer alles aan staat.

Iemand een idee waar ik de oorzaak moet zoeken? Kan het zijn dat de socket daar nog invloed op heeft, ondanks dat het volgens mij niet meer is dan een doorvoer met ingebouwde meter?
laat 'm eens een paar keer schakelen zonder apparaten erop aangesloten. zo kun je iig erachter komen of het aan de socket zelf ligt, of dat een er op aangesloten apparaat een spanningpiek veroorzaakt bij schakelen. in antwoord op jouw vraag: dit issue heb ik zelf nooit ervaren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Lijkt me een vermogenspiek. Dat heb je soms ook als de zekering eruit geklapt is en je probeert hem weer om te zetten. Dan knalt hij eruit, haal je eerst wat stekkers uit stopcontacten van de groep dan gaat het goed. Daarna kun je ze weer erin doen...

En dat het de ene keer wel en andere niet eruit klapt: Waarschijnlijk zit je op het randje van die piek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcheduke
Is er een mogelijkheid om de Energy Socket enkel te activeren indien de P1 meter Stroomexport detecteert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 12-08-2022
coelho schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:28:
Al die voedingen van die apparaten zijn geschakelde voedingen en barsten van de condensatoren die opgeladen moeten worden en dat geeft een stroompiek van heb ik jou daar.
Daarnaast kan het zijn dat als het een groep met aardlek is dat hij door de lekstroom van de geschakelde voedingen eruit flipt.
In ons bedrijf hadden we speciaal "bufferstarters" voor de computer groepen anders zaten de kantoorafdelingen elke morgen in het donker....teveel mensen die de computer gelijktijdig aanzette.

{} bufferstarter is een nobreak welke meer stroom kan leveren dan de zekeringen in de groepenkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-09 17:25
RobAkm schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 16:29:
[...]

Al die voedingen van die apparaten zijn geschakelde voedingen en barsten van de condensatoren die opgeladen moeten worden en dat geeft een stroompiek van heb ik jou daar.
Daarnaast kan het zijn dat als het een groep met aardlek is dat hij door de lekstroom van de geschakelde voedingen eruit flipt.
In ons bedrijf hadden we speciaal "bufferstarters" voor de computer groepen anders zaten de kantoorafdelingen elke morgen in het donker....teveel mensen die de computer gelijktijdig aanzette.

{} bufferstarter is een nobreak welke meer stroom kan leveren dan de zekeringen in de groepenkast.
Conclusie is dat groepen (computer zoals bij mij, maar dan ook TV, decoder, playstation, chromecast enz.) niet met een stekkerblok ineens ingeschakeld kunnen worden vanwege de piek die dat oplevert?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
Dat klopt, meestal worden dat soort dingen stuk voor stuk ingeschakeld en niet in 1x allemaal tegelijk.
Bedenk dat als je een condensator oplaad het in de eerste instantie kortsluiting is totdat de condensator op spanning is......en kortsluiting betekent hoge stroom.

Zet deze er maar tussen dan heb je gelijk bij stroom uitval een noodvoeding en de tijd om je apparaten normaal af te schakelen, ze zijn beschermd tegen overspanning (bv bliksem) en je zekeringen blijven heel.
https://www.bol.com/nl/nl...267852/?s2a=#productTitle

[ Voor 37% gewijzigd door RobAkm op 27-01-2022 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcheduke
0

[ Voor 99% gewijzigd door rcheduke op 28-01-2022 13:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 10:17
ja, dan is hij verkeerd aangesloten. Aan de bovenkant de twee fasen omwisselen en hij is ok.

[ Voor 15% gewijzigd door HomeWizard_NL op 28-01-2022 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deldenaar
  • Laatst online: 27-09 12:35
Kan iemand mij precies vertellen wanneer nou precies de meting zichtbaar is van gasverbruik met de P1 meter, als ik b.v nu tegen 1500 uur ga douchen wanneer is dit nou precies zichtbaar, is dit in een grafiek of hoe zit dat???

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
Deldenaar schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:23:
Kan iemand mij precies vertellen wanneer nou precies de meting zichtbaar is van gasverbruik met de P1 meter, als ik b.v nu tegen 1500 uur ga douchen wanneer is dit nou precies zichtbaar, is dit in een grafiek of hoe zit dat???
De P1 polt om de 5 minuten, maar de gasmeter geeft om de 10 minuten de stand door aan de elektrameter.
Dus als je om 15 uur stopt met douchen zal je dat 10 minuten later pas zien ondanks dat de P1 al een meting heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deldenaar
ok, ik lees namelijk veel verschillende verhalen, lijkt wel of niemand dit precies weet, vandaar mijn vraag, ik lees namelijk dat het mss afhankelijk is van welke slimmeter men heeft tot zogenaamde "wachtijden" van een uur, tot dat men het pas de volgende dag in de grafiek kan zien wat men heeft verbruikt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
Alle meters werken anders, sommige om het uur een uitlezing andere misschien nog langer (?).
Type 5 is om de 10 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deldenaar
vaag dus, ik heb een type 4.... slimmemeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Deldenaar schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:34:
vaag dus, ik heb een type 4.... slimmemeter
een type 4 meter, krijgt elk uur gas data. stel het is 12:00 dan heb je de data net binnen van 11~12 uur. Douche je dus om kwart over 12, krijg je deze data pas om 1 uur in je app.

een type 5 meter, krijgt data elke 5 minuten.

[ Voor 9% gewijzigd door HomeWizard_NL op 28-01-2022 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deldenaar
ok, is dus ook wel snel als je verbruik wil testen, is wat anders dan sommige "gratis app"s"" dat je moet wachten tot zekers de volgende dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Deldenaar schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:38:
ok, is dus ook wel snel als je verbruik wil testen, is wat anders dan sommige "gratis app"s"" dat je moet wachten tot zekers de volgende dag
die ''gratis'' apps zijn afhankelijk van de simkaart in de slimme meter, en de uitgave van de netbeheerder waarmee deze simkaart praat. om dit in apps te tonen, dit kan inderdaad 1 tot 2 dagen duren. Wij lezen direct de meter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deldenaar
ok, mss nog een kortingscode???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
Op je gasverbruik of op de P1 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deldenaar
beide haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Wij hebben geen kortingscodes, wij bieden altijd de scherpste prijzen aan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deldenaar
Done Besteld, ben benieuwd morgen, kijken hoeveel gas vrouwtje gebruikt hahahha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Deldenaar schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:29:
ok, ik lees namelijk veel verschillende verhalen, lijkt wel of niemand dit precies weet, vandaar mijn vraag, ik lees namelijk dat het mss afhankelijk is van welke slimmeter men heeft tot zogenaamde "wachtijden" van een uur, tot dat men het pas de volgende dag in de grafiek kan zien wat men heeft verbruikt??
Staat gewoon in de startpost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deldenaar
Oja, niet gezien of tegen gekomen met mijn specifieke vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcheduke
In de App komen de P1-meter waarden van Stroomimport normaal overeen op mijn Teller met de waarden van verbruik nacht en omgekeerd komen de waarden Stroomimport dal overeen met de waarden verbruik dag op mijn meter. Hoe komt het dat dit omgekeerd is?

[ Voor 4% gewijzigd door rcheduke op 28-01-2022 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecn1985
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-09 17:39
Hej,

Ben ook aan het kijken om het energie verbruik beter in kaart te brengen en met aanschaf van warmtepomp en zonnepanelen vind ik dit nog interessanter. Begrijp ik het goed dat ik met de P1 module icm de wifi kWh meter op de betreffende groepen:
- zonnepanelen
- warmtepomp
- airco
een perfect beeld krijg qua stroomverbuik?
Met de P1 zie ik het totaalverbruik en met de wifi kWh meters het verbruik afzonderlijk per groep. Wordt dit dan ook zo weergegeven in de app.

Zijn er gebruikers met een soortgelijke set-up?

Hoor graag of ik de functionaliteiten goed begrijp.

Alvast bedankt.

Gr. Erwin

Pana WH-MDC09J3E5 | 32 x 400wp Risen Solar | Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Nu online

TF

bla bla

ecn1985 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:55:
Hej,

Ben ook aan het kijken om het energie verbruik beter in kaart te brengen en met aanschaf van warmtepomp en zonnepanelen vind ik dit nog interessanter. Begrijp ik het goed dat ik met de P1 module icm de wifi kWh meter op de betreffende groepen:
- zonnepanelen
- warmtepomp
- airco
Met de P1 zie ik het totaalverbruik en met de wifi kWh meters het verbruik afzonderlijk per groep. Wordt dit dan ook zo weergegeven in de app.

Alvast bedankt.

Gr. Erwin
ik ga precies hetzelfde doen. Heb nu een p1 meter maar wil veel inzichtelijker hebben wat het verbruik van mijn warmtepomp en boiler is. Ik heb 2 kwh meters gekocht. Een 3 fase en een 1 fase. Ik had ook nog wel een 3 fase voor mijn zonnepanelen willen hebben maar vraag mij af of dit nodig is. De inverter meet ook dacht ik en de kwh meters, zeker 3 fase, vind ik erg duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
ecn1985 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:55:
Hej,

- zonnepanelen
- warmtepomp
- airco

Alvast bedankt.

Gr. Erwin
Klopt.... Maar je kan het ook iets anders aanvliegen.

Die WiFi kWh meter is imo vooral interessant voor zonnepanelen. Dan zie je wat die totaal terugleveren. Heb je niet zo'n kWh meter dan zie je op de P1 alleen wat je teruglevert - eigen verbruik van dat moment.

Als je verbruik van airco en warmtepomp wil meten zou je daarvoor ook een Wi-Fi Energy Socket kunnen gebruiken ipv die kWh meters in de meterkast (laten) bouwen.

Disclaimer, er zitten hier slimmere koppen, ik zou nog even een ander advies afwachten, misschien zie ik iets over het hoofd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ecn1985
Chris.nl schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 12:07:
[...]

Klopt.... Maar je kan het ook iets anders aanvliegen.

Die WiFi kWh meter is imo vooral interessant voor zonnepanelen. Dan zie je wat die totaal terugleveren. Heb je niet zo'n kWh meter dan zie je op de P1 alleen wat je teruglevert - eigen verbruik van dat moment.

Als je verbruik van airco en warmtepomp wil meten zou je daarvoor ook een Wi-Fi Energy Socket kunnen gebruiken ipv die kWh meters in de meterkast (laten) bouwen.

Disclaimer, er zitten hier slimmere koppen, ik zou nog even een ander advies afwachten, misschien zie ik iets over het hoofd.
Hej bedankt voor het advies, ik denk dat in elk geval de WP niet over een socket aangesloten kan worden omdat deze met kabel direct naar de meterkast gaat en dus niet via een stekker verbonden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecn1985
TF schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:59:
[...]
ik ga precies hetzelfde doen. Heb nu een p1 meter maar wil veel inzichtelijker hebben wat het verbruik van mijn warmtepomp en boiler is. Ik heb 2 kwh meters gekocht. Een 3 fase en een 1 fase. Ik had ook nog wel een 3 fase voor mijn zonnepanelen willen hebben maar vraag mij af of dit nodig is. De inverter meet ook dacht ik en de kwh meters, zeker 3 fase, vind ik erg duur
Heb je een 3 fase WP? Ik ga hiervoor een 1fase 9kw aanschaffen maar deze zal wel via 2 groepen worden aangesloten dus ook 2 wifi meters voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Nu online

TF

bla bla

ecn1985 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 12:14:
[...]

Heb je een 3 fase WP? Ik ga hiervoor een 1fase 9kw aanschaffen maar deze zal wel via 2 groepen worden aangesloten dus ook 2 wifi meters voor nodig.
Ja mijn warmtepomp is 3 fase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
ecn1985 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 12:13:
[...]

Hej bedankt voor het advies, ik denk dat in elk geval de WP niet over een socket aangesloten kan worden omdat deze met kabel direct naar de meterkast gaat en dus niet via een stekker verbonden is.
Als er geen normale stekker aan zit kan dat inderdaad niet, de Airco Warmtepomp hebben we hier wel op een Energy Socket zitten.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecn1985
HereIsTom schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 12:23:
[...]

Als er geen normale stekker aan zit kan dat inderdaad niet, de Airco Warmtepomp hebben we hier wel op een Energy Socket zitten.
Hej het gaat hierover een lucht water WP voor CV en SWW. Dat is het verschil. Heb ook nog LL warmtepomp / Airco deze heb ik ook direct aangesloten zonder stekker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deldenaar
Vandaag mijn bestelde wifi p1 meter ontvangen, ziet er belovend uit m.b.t gasmeter, maar mis een overzicht uurverbruik van stroom of zie ik iets over de kop

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Klopt dat is jammer. Ik mis dat ook elke keer. De grafiek toont bij selecteren van een tijdstip wel een wattage maar "integreert" niet over een geselecteerde tijdspanne. Dat laatste zou ideaal zijn: bijv je selecteert tussen 8 en 10 uur met een swipe en het verbruik wat getoond wordt is dan van die periode.

Nu zie je alleen het totaalverbruik op een dag plus de wattage waarde op een geselecteerd moment, niet voor hoeveel verbruik die ene hoge piek nu staat. Je zit dus wel naar allemaal piekjes te kijken maar wat ze aan verbruik voorstellen weet je niet. dat kan je alleen met moeite grof inschatten door de hoogte en de breedte van de piek te nemen en te gaan rekenen. Dat is jammer, daarom zijn de gegevens beperkt bruikbaar (daggebruik).

[ Voor 47% gewijzigd door Cap op 29-01-2022 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
Even de web GUI van HW gebruiken dan kan je over de grafiek heen schuiven en wordt de tijd weer gegeven.
https://hwenergy.app/login
Of het tray programma van Dave gebruiken en in Exel importeren voor je eigen grafieken.
HomeWizard Wi-Fi P1 Meter Windows programma

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
RobAkm schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 21:45:
Even de web GUI van HW gebruiken dan kan je over de grafiek heen schuiven en wordt de tijd weer gegeven.
https://hwenergy.app/login
Of het tray programma van Dave gebruiken en in Exel importeren voor je eigen grafieken.
HomeWizard Wi-Fi P1 Meter Windows programma
Ja de tijd en verbruik van dat moment wordt dan weergegeven, maar dat doet hij ook in de app, maar wat niet kan is een bepaalde periode selecteren, zoals bijv. een uur.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
Met het programma van Dave wel, je haalt gewoon de twee meterstanden tussen een bepaalde tijd eruit en die trek je van elkaar af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
RobAkm schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 22:04:
Met het programma van Dave wel, je haalt gewoon de twee meterstanden tussen een bepaalde tijd eruit en die trek je van elkaar af.
Tja dan moet je wel een Windows computer hebben!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Exact, om nu elke keer windows bootcamp op mijn mac te starten als ik mijn energieverbruik wil zien...
En dan maar standen van elkaar gaan aftrekken, niet gebruiksvriendelijk. Nee dan pak ik mijn eigen logfile er wel bij die om de 5 minuten een meterstand opslaat (en upload naar pvoutput.org).

Die functionaliteit hoort gewoon in de eigen app van Homewizard als je het mij vraagt. De logische functionaliteit is: gebied in de grafiek selecteren = aantal kWh of m3 verbruik. Zowel in de app de web interface.

[ Voor 32% gewijzigd door Cap op 29-01-2022 23:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deldenaar
Dit is dus gewoon een groot gemis, en het moet niet nodig zijn om hiervoor toch nog een aparte app op te roepen ala engie of slimmemeterportal, dit moet toch gewoon aanwezig zijn en lijkt me ook niet moelijk voor homewiard om dit te implementeren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:36
Deldenaar schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 23:54:
Dit is dus gewoon een groot gemis, en het moet niet nodig zijn om hiervoor toch nog een aparte app op te roepen ala engie of slimmemeterportal, dit moet toch gewoon aanwezig zijn en lijkt me ook niet moelijk voor homewiard om dit te implementeren?
Precies… en daarom gebruik ik ook nog steeds slimmemeterportal. Software vind ik helaas nog het zwakke punt van HomeWizard (b.v. ook het vastleggen van tarieven over de tijd). Ik had mijn hoop wat gevestigd op de web portal, maar deze biedt exact hetzelfde als de app, dus voegt naar mijn mening niets toe. Besteedt die development uren dan aan het verbeteren van de app.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheli
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-09 12:06
Ik heb ook om deze functie (Area under the curve) gevraag maar wil toch reageren op het stukje software: ik ken geen enkele andere P1 aanbieder die voor zo weinig geld zo'n mooie app heeft gemaakt. En daarbij is er tenminste development... Van mij energieleverancier krijg ik al 10 jaar een vergelijking per maand TOV het jaar er voor zonder rekening te houden met graaddagen.

ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
Als je in de top van de markt wilt blijven zal je toch naar de wensen van de kopers moeten luisteren en de software aanpassen aan de vraag van de klant.
Als de app niet voldoet aan de wensen van de klant kan je net zo goed een ander product kopen, het één heeft invloed op het andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

wheli schreef op zondag 30 januari 2022 @ 14:46:
Ik heb ook om deze functie (Area under the curve) gevraag maar wil toch reageren op het stukje software: ik ken geen enkele andere P1 aanbieder die voor zo weinig geld zo'n mooie app heeft gemaakt.
Zeker, de grafiek ziet er ook mooi uit en is goed te bedienen, hij mist imo alleen belangrijke functionaliteit.
En daarbij is er tenminste development... Van mij energieleverancier krijg ik al 10 jaar een vergelijking per maand TOV het jaar er voor zonder rekening te houden met graaddagen.
Bij de HW P1 meter wel dan? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobAkm
Om beter inzichtelijk te maken wat je gebruikt en wanneer zou dit een beter overzicht geven naar mijn inzicht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Ia34J3CPnK7c5hq8IiSHbgL47o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ipTryDfUrq9xshPqj2eKKjYk.jpg?f=fotoalbum_large

Bovenstaande grafiek zou ook voor gas gebruikt kunnen worden ipv van al die spikes.

[ Voor 62% gewijzigd door RobAkm op 30-01-2022 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwrm63
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-09 16:05
Werk nu ruim 8 maanden met de P1meter en 2 KWh-meters. 2 weken geleden hebben ze echter de meter gewisseld voor een nieuwe. Afgelopen week(woensdag) is de doorgifte van het gasverbruik, s`middags om 12:00 uur gestopt. De app geeft geen metingen meer door en dat vind ik jammer. HomeWizard zegt dat dit aan de meter ligt en dat zij dit op afstand kunnen zien. Liander zegt dat het niet aan hun meter ligt want die kunnen ze op afstand uitlezen, ook het gas.
Hoe kan ik er nu achter komen wie er gelijk heeft? Op deze manier moet ik nu zelf telkens op de knieën om het gasverbruik op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
Als HW zegt dat het werkt en Liander zegt dat het werkt dan zou je app niet werken.....even opnieuw installeren en aanmelden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwrm63
RobAkm schreef op zondag 30 januari 2022 @ 17:24:
Als HW zegt dat het werkt en Liander zegt dat het werkt dan zou je app niet werken.....even opnieuw installeren en aanmelden ?
Net voor de 3e keer verwijderd en opnieuw aangemeld maar gasverbruik werkt niet, jammer...... ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobAkm
Dan rest nog de HW helpdesk opnieuw bellen of even web GUI van HW gebruiken als je een Windows pc tot je beschikking hebt - https://hwenergy.app/login

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwrm63
RobAkm schreef op zondag 30 januari 2022 @ 17:40:
Dan rest nog de HW helpdesk opnieuw bellen of even web GUI van HW gebruiken als je een Windows pc tot je beschikking hebt - https://hwenergy.app/login
Mailtje gestuurd naar HW. Gui web is leuk maar daar kan ik niets mee. Eigenlijk is ook de app niet belangrijk want ik lees uit in HA.
Maar dan moet ik wel een gasmeting hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
Krijg je wel in je (API) telegram de waarden van de meter ?

http://192.168.178.xxx/api/v1/telegram

[ Voor 26% gewijzigd door RobAkm op 30-01-2022 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwrm63
RobAkm schreef op zondag 30 januari 2022 @ 17:58:
Krijg je wel in je (API) telegram de waarden van de meter ?

http://192.168.178.xxx/api/v1/telegram
Hierin ben ik dan nog een groentje. Api telegram? via de web pagina op de pc zie ik hetzelfde als in de app alleen geen instellingen
Ik zie uitslagen van beide kWh meters maar geen gas. Nergens niet nada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
Deze gegevens komen direct uit je meter, maar je moet dan wel het adres van de P1 invullen en niet van een kWh-meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwrm63
RobAkm schreef op zondag 30 januari 2022 @ 18:39:
Deze gegevens komen direct uit je meter, maar je moet dan wel het adres van de P1 invullen en niet van een kWh-meter.
Oke, en waar vind ik het adres van de P1 meter? ik ben een groentje, hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
In je modem onder aangesloten apparaten, maar ik weet niet welke provider je hebt.
Zelf heb ik een probleem met mijn (Ziggo) internet aansluiting cq modem en zit op de hotspot van mijn GSM dus kan je daar op dit moment ook niet mee helpen, maar de naam van de P1 begint met een i... en dan nog wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwrm63
RobAkm schreef op zondag 30 januari 2022 @ 18:53:
In je modem onder aangesloten apparaten, maar ik weet niet welke provider je hebt.
Zelf heb ik een probleem met mijn (Ziggo) internet aansluiting cq modem en zit op de hotspot van mijn GSM dus kan je daar op dit moment ook niet mee helpen, maar de naam van de P1 begint met een i... en dan nog wat.
Effe gezocht op het modem van KPN.Zie een hoop verbindingen van o.a.Google,Sonos en SMA maar geen naam wat lijkt op P1 van HW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
De naam is espressif van de P1, dacht dat het met een i geschreven werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwrm63
RobAkm schreef op zondag 30 januari 2022 @ 19:16:
De naam is espressif van de P1, dacht dat het met een i geschreven werd.
Gevonden:
{"product_type":"HWE-P1","product_name":"P1 meter","serial":"3c39e724015e","firmware_version":"2.13","api_version":"v1"}

Als ik /v1/telegram erachter zet herkent hij hem niet. Wat nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
wheli schreef op zondag 30 januari 2022 @ 14:46:
Ik heb ook om deze functie (Area under the curve) gevraag maar wil toch reageren op het stukje software: ik ken geen enkele andere P1 aanbieder die voor zo weinig geld zo'n mooie app heeft gemaakt. En daarbij is er tenminste development... Van mij energieleverancier krijg ik al 10 jaar een vergelijking per maand TOV het jaar er voor zonder rekening te houden met graaddagen.
De App is inderdaad mooi, maar mist een paar basis functies. Het nut van de website is mij echter niet duidelijk, want dat is gewoon de App maar dan in een browser.

Ik gebruikte hiervoor trouwens de Nsure P1 dongle icm de Essent Thuis app. Die was beter dan de HomeWizard app op een aantal gebieden (zoals tarieven en berekening kosten, en sluipverbruik), maar Essent stopte met de Essent Thuis app en dus werd het ding waardeloos. Dus klacht ingediend bij Essent (had €40 betaald voor dat ding) en ze hebben me het aanschafbedrag van de Nsure terugbetaald.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
cwrm63 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 19:22:
[...]

Gevonden:
{"product_type":"HWE-P1","product_name":"P1 meter","serial":"3c39e724015e","firmware_version":"2.13","api_version":"v1"}

Even de P1 opnieuw in je netwerk zetten...je weet wel knop op P1 indrukken enz.
Daarna opnieuw het telegram opvragen, werkt het dan nog niet dan zou ik toch contact met HW zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwrm63
RobAkm schreef op zondag 30 januari 2022 @ 19:29:
[...]

Even de P1 opnieuw in je netwerk zetten...je weet wel knop op P1 indrukken enz.
Daarna opnieuw het telegram opvragen, werkt het dan nog niet dan zou ik toch contact met HW zoeken.
Ga het nog 1 keer proberen en anders schrijf ik wel een mailtje richting HW. Thx voor zover. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

cwrm63 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 19:34:
[...]

Ga het nog 1 keer proberen en anders schrijf ik wel een mailtje richting HW. Thx voor zover. _/-\o_
Als je wel electriciteitsgegevens krijgt gaat HW niet veel kunnen doen. P1 is P1, je kunt er niet voor kiezen om alleen electricteit uit te lezen, je krijgt het hele bericht of niets.

Klinkt echt alsof je gasmeter niet met je electriciteitsmeter communiceert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sideriusj
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-09 23:12

sideriusj

gasloos sinds 24-1-2018

Als ik een kWh meter voor mijn zonnepanelen installeer, krijg ik dan in de app mijn totale verbruik te zien,. ?

Met totale verbruik bedoel ik: levering + opwek - teruglevering.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 7o9
  • Niet online

7o9

sideriusj schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:48:
Als ik een kWh meter voor mijn zonnepanelen installeer, krijg ik dan in de app mijn totale verbruik te zien,. ?

Je krijgt het netto resultaat zien van wat je op je kWh meter aansluit. Aangezien zonnepannelen niets verbruiken krijg je te zien wat ze genereren.

Als je allebei wilt zien heb je denk ik een kWh en een P1 meter nodig.

[ Voor 17% gewijzigd door 7o9 op 31-01-2022 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL

Je krijgt een zonnepanelen grafiek, en een Stroom gebruik grafiek die inderdaad laat zien wat je hier beschrijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredhuizinga
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09:24

Je krijgt drie grafieken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lbzwio_kyrnS8Ud-OvnQTbiZ2uQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hrrCV6P8WIDs9of55cwDkXBM.jpg?f=fotoalbum_large

Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCSBL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 27-09 18:49
cwrm63 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 19:22:
[...]

Gevonden:

Het is http://<ip_adres>/api/v1/telegram. Meer info vind je hier: https://homewizard-energy-api.readthedocs.io/endpoints.html

Embedded Software Developer @ HomeWizard | Doet soms wat voor Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmniet
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 07:52

mmniet

De beetje weter

Krijg bij bestellen op meerdere devices en browsers: Kan bestelinformatie niet opslaan.

Kom vervolgens niet verder, anderen hier bekend mee?

EDIT: Volledig nieuw account aangemaakt, nu werkt het wel. Fijn :|

[ Voor 19% gewijzigd door mmniet op 31-01-2022 15:45 ]

It's me Mario

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwrm63
7o9 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 06:25:
[...]

Als je wel electriciteitsgegevens krijgt gaat HW niet veel kunnen doen. P1 is P1, je kunt er niet voor kiezen om alleen electricteit uit te lezen, je krijgt het hele bericht of niets.

Klinkt echt alsof je gasmeter niet met je electriciteitsmeter communiceert.
Ligt aan de nieuwe meter die ze 2 weken geleden geïnstalleerd hebben.
P1 gaf nog 1 week metingen aan en toen stopte het. De stroomgegevens komen wel door dus jouw antwoord klopt niet helemaal. Liander zegt dat zij de meter wel op afstand kunnen uitlezen. De rest is hun pakkie aan niet.
In Home-Assistant heb ik ook gewoon de meterstanden van eigen gebruik en het terug leveren aan Vattenfall.
Ik zit alleen te balen dat ik nu zelf op m`n knieën moet om dagelijks de gasstand op te nemen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
@cwrm63 Kun je op je slimme elektra meter wel de huidige stand van gas zien?
Dus niet op de gasmeter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwrm63
HereIsTom schreef op maandag 31 januari 2022 @ 17:57:
@cwrm63 Kun je op je slimme elektra meter wel de huidige stand van gas zien?
Dus niet op de gasmeter!
Daar ligt dus het euvel. die stand mis ik op de nieuwe meter. Wat die meter niet ziet,leest hij niet

[ Voor 6% gewijzigd door cwrm63 op 31-01-2022 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
cwrm63 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 18:02:
[...]

Daar ligt dus het euvel. die stand mis ik op de nieuwe meter. Wat die meter niet ziet,leest hij niet
Dan ligt het dus wel aan de koppeling tussen de meters en bij Liander!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-09 11:15

SgtStrider

Fractal Switchover!

cwrm63 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 17:18:
[...]

Ligt aan de nieuwe meter die ze 2 weken geleden geïnstalleerd hebben.
P1 gaf nog 1 week metingen aan en toen stopte het. De stroomgegevens komen wel door dus jouw antwoord klopt niet helemaal. Liander zegt dat zij de meter wel op afstand kunnen uitlezen. De rest is hun pakkie aan niet.
In Home-Assistant heb ik ook gewoon de meterstanden van eigen gebruik en het terug leveren aan Vattenfall.
Ik zit alleen te balen dat ik nu zelf op m`n knieën moet om dagelijks de gasstand op te nemen. :(
Ik vermoed dat ze een gasmeter hebben opgehangen zonder draadloze m-bus interface.

Zie ook dit document op pagina 19: https://www.netbeheernede...e_meter_15_a727fce1f1.pdf

Hier staat:

"Only when a M-Bus device is installed, its data will be exported on the P1 interface"

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Niet online

7o9

cwrm63 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 17:18:
[...]
Liander zegt dat zij de meter wel op afstand kunnen uitlezen.
En hoe weet je dat dat klopt? Of dat dit via de electricteitsmeter loopt? Misschien lezen ze hem direct uit?

[ Voor 17% gewijzigd door 7o9 op 31-01-2022 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcheduke
rcheduke schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 16:19:
Is er een mogelijkheid om de Energy Socket enkel te activeren indien de P1 meter Stroomexport detecteert?
Is er iemand die weet of je (waarschijnlijk met de APi, maar heb er zelf geen verstand of ervaring mee) een Energy Socket zou kunnen laten inschakelen telkens als ie, bijvoorbeeld langer dan 5 minuten, De 2.7.0-waarde uit mijn API hoger is dan 1,0 kW. ?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QK1a2CENkVGbvIfMyavUXkpkxtg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NL7sdtQKhY56L3th3WFpt2DG.png?f=fotoalbum_large

Bedoeling is om een elektrische boiler enkel te laten opwarmen indien mijn zonnepanelen meer stroom produceren dan dat ikzelf opmaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwrm63
7o9 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 18:18:
[...]

En hoe weet je dat dat klopt? Of dat dit via de electricteitsmeter loopt? Misschien lezen ze hem direct uit?
De gasmeter is nog steeds dezelfde. Liander leest hem zelf uit. Ik moet gewoon afwachten of Vattenfall dit ook doet of via de slimme meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
cwrm63 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 18:28:
[...]

De gasmeter is nog steeds dezelfde. Liander leest hem zelf uit. Ik moet gewoon afwachten of Vattenfall dit ook doet of via de slimme meter.
De gasmeter stuurt via wireless m-bus periodiek data door naar de slimme meter, deze stuurt vervolgens eens per dag data naar de netbeheerder van stroom en gas. Als de wireless m-bus verbinding tussen gas en slimme meter niet is gemaakt. Is er geen gas data op de slimme meter, en kan je dit ook niet aflezen op de display van de slimme meter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prakka
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:25
HomeWizard_NL schreef op maandag 31 januari 2022 @ 18:42:
[...]

De gasmeter stuurt via wireless m-bus periodiek data door naar de slimme meter, deze stuurt vervolgens eens per dag data naar de netbeheerder van stroom en gas. Als de wireless m-bus verbinding tussen gas en slimme meter niet is gemaakt. Is er geen gas data op de slimme meter, en kan je dit ook niet aflezen op de display van de slimme meter.
Dit hadden wij ook na het plaatsen van nieuwe meters. Hiervoor heb ik meerdere keren (in ons geval Stedin) moeten benaderen totdat er, als ik het goed herinner een monteur is gekomen om de gasmeter te koppelen met de elektra meter. Alleen de elektra meter heeft een sim kaart en de gas meter is gekoppeld met de elektra meter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deldenaar
Deldenaar schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 23:54:
Misschien kan Homewizard hierop zelf eens reageren, ze zijn hier ook soms zelf aanwezig, dus bij deze...

HW, we willen graag ook urenverbruik van stroom kunnen aflezen in de P1 meter app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
Met deze grafiek opbouw zou je gelijk kunnen zien wat je verbruikt en opwekt door simpel de lijn heen en weer te schuiven, eea zou ook met gas mogelijk zijn.
https://tweakers.net/i/jU...j2eKKjYk.jpg?f=user_large

[ Voor 34% gewijzigd door RobAkm op 01-02-2022 00:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

PatrickC schreef op zondag 30 januari 2022 @ 19:25:
[...]

De App is inderdaad mooi, maar mist een paar basis functies. Het nut van de website is mij echter niet duidelijk, want dat is gewoon de App maar dan in een browser.
Dat nut is mij geheel duidelijk, het maakt het uitlezen van de grafiek universeel toepasbaar op welk apparaat dan ook met een... browser! En dat is heel prettig. Je hoeft dus niet per se naar een Android / iOS device te zitten loeren. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

RobAkm schreef op maandag 31 januari 2022 @ 21:26:
Met deze grafiek opbouw zou je gelijk kunnen zien wat je verbruikt en opwekt door simpel de lijn heen en weer te schuiven, eea zou ook met gas mogelijk zijn.
https://gathering.tweaker...bookmark/2002754/70418524
Volgens mij gaat er iets mis met je link in bovenstaande, dit is een "insert bookmark" link van jouw eigen bericht. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Deldenaar schreef op maandag 31 januari 2022 @ 21:21:
[...]

Misschien kan Homewizard hierop zelf eens reageren, ze zijn hier ook soms zelf aanwezig, dus bij deze...

HW, we willen graag ook urenverbruik van stroom kunnen aflezen in de P1 meter app
Daar heeft HW al vaker op gereageerd. Verzoek is vaker voorbij gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deldenaar
Ok, niet gezien, 132 pagina's doornemen is ook al wat, maar heb ze bij deze dan weer even wakker geschud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijshooi
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 09:18
Zoals in deze presentatie aangegeven is er ook een web interface: https://www.youtube.com/watch?v=oWC_RUZzCQM&t=476s.

Klopt het dat dit de link daarvoor is:http://app.homewizard.nl/?

En wat moet je nog doen om de data te zien te krijgen? Momenteel zit ik in een loopje vast na het inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Cap schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 00:24:
[...]

Dat nut is mij geheel duidelijk, het maakt het uitlezen van de grafiek universeel toepasbaar op welk apparaat dan ook met een... browser! En dat is heel prettig. Je hoeft dus niet per se naar een Android / iOS device te zitten loeren. ;)
Het is inderdaad veel handiger om een PC of Mac op te starten om die grafieken te kunnen bekijken. ;) Bijna iedereen heeft een telefoon met iOS of Android en waarschijnlijk ook nog wel een iPad of Android tablet thuis. Waarom zou je dan exact dezelfde grafieken op een PC of Mac willen bekijken? Dat heeft naar mijn mening alleen zin als je ook andere functionaliteit hebt. Maar, dat is voor iedereen persoonlijk om te bepalen, dus ook prima als het voor jou wel iets toevoegt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Batilan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:20
PatrickC schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:18:
[...]
Maar, dat is voor iedereen persoonlijk om te bepalen, dus ook prima als het voor jou wel iets toevoegt. :)
Precies d:)b

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

PatrickC schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:18:
[...]

Het is inderdaad veel handiger om een PC of Mac op te starten om die grafieken te kunnen bekijken. ;)
Denk jij dat die nog opgestart moet worden? ;) Ik zit nu achter mijn macbook om allerlei zaken te doen die toch echt een stuk comfortabeler gaan dan via een telefoonscherm van kleiner formaat, met alle beperkingen van dien. Zoals dit bericht typen, maar ik kan nog wel 100 andere zaken noemen waarmee ik zit te multitasken. :P
Dus wat is dan handiger, dat ik nu mijn telefoon erbij moet pakken en een app opstarten of: ff in 2 clicks naar een tabblad gaan waar mijn verbruiksdata in beeld staan? Ook nog eens lekker comfortabel op een veel groter scherm waarbij geen telefoon hoef te gaan kantelen om slechts 1 van de grafieken tegelijk in groter formaat te zien.
Bijna iedereen heeft een telefoon met iOS of Android en waarschijnlijk ook nog wel een iPad of Android tablet thuis. Waarom zou je dan exact dezelfde grafieken op een PC of Mac willen bekijken?
Je weet de reden inmiddels dus, de aanname dat een telefoon of tablet altijd te prefereren is boven een computer is discutabel. :)

(Zelfs als er evt. een keer sprake van opstarten is, als de mac dichtgeklapt is: scherm openklappen en met de fingerprintscanner binnen een paar sec ingelogd, dus ook dat valt mee ;))

[ Voor 17% gewijzigd door Cap op 01-02-2022 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuchTaG
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12-12-2024
HomeWizard_NL schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 22:14:
[...]

waar u de eerste gebruiker treft die tegen dit probleem aanloopt. We nemen je opmerkingen en wensen wel mee bij een mogelijke volgende update voor de firmware van de Energy socket.
Hi @HomeWizard_NL ,
Sinds vandaag ben ook ik trotse eigenaar van de Energy Socket; geweldig ding; meet accuraat de stroom en is goed uit te lezen en te bedienen vanuit Home Assistant... En dat alles doet die zonder internet toegang ook uitstekend.
Maar helaas is de knipperende rode ring erg hinderlijk op het moment dat er geen internet verbinding is.
Uit een uitgebreide zoektocht naar een oplossing die eindigde bij dit draadje heb ik de stekkers weer opgeborgen in hun doosjes en overweeg ze te retourneren.

Zoals @PimW voorstelde zou een extra API regel welke de rode ring kan blokkeren een uitstekende oplossing zijn voor diegene die toch al het apparaat benaderen op de local API.
PimW schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 18:19:

Ik zou graag zien dat in de volgende versie van de firmware, dit opgelost wordt. Ik zit zelf te denken aan het volgende:
-indien locale api is geactiveerd en brightness is op 0%, dan nooit een rood knipperende ring tonen
-luxere oplossing (hoeft voor mij niet): extra optie in de API om rode-ring-errors te onderdrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
Knip die rode LED er gewoon uit of heeft hij meerder functies ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceBlue
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:27
Ik vroeg me af of het totaal dat er getoond wordt het verbruik is min de opbrengst. Wordt het groene gedeelte van het paarse afgetrokken om tot het totaal verbruik te komen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mcJRftzSCn5zGsnFcJkoo6XcaWw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IxOzzHCzfgZY4GOHMLk3QMMg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

IceBlue schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 07:53:
Ik vroeg me af of het totaal dat er getoond wordt het verbruik is min de opbrengst. Wordt het groene gedeelte van het paarse afgetrokken om tot het totaal verbruik te komen?

[Afbeelding]
Ja
Pagina: 1 ... 33 ... 143 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie rondom de Plug-In Battery kan je terecht in Het HomeWizard Plug-In Battery topic