Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-09 21:08

HE1

mmm de grafiek data waar het gat zit zit blijkbaar wel in de hw cloud, heb zojuist een export gemaakt van p1 data vandaag en gister en elk kwartier van gister waar er een gat zit in de grafiek zie ik wel export data van de p1 meter.

ik zou wel graag een reactie van @HomeWizard_NL zien omtrent dit issue.....geen idee of ze dit forum nog volgen.

[ Voor 20% gewijzigd door HE1 op 29-09-2025 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:54
Ik zit net even naar de data te kijken en zie dat ook de gas data grafiek al sinds de 9de compleet waardeloos is.
Er missen duidelijk momenten zoals opstaan en naar bed gaan en op andere momenten is het net alsof ik een uur lang gas gebruikt heb terwijl ik dat op die tijd gegarandeerd niet gedaan heb.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YHqs8tIN07D5zWhY_RB5wrLcliA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zOPkZ0ZiSaoh6kxUzEH2Nsoe.png?f=fotoalbum_large

Voorheen had ik ook mooie piekjes op piek momenten en nu is het gewoon allemaal afgevlakt en uitgesmeerd en klopt er dus niets meer van de tijden. Er is volgens mij iets niet helemaal jovol met de servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hortens9273
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 15:56
Hebben meer mensen bij de Goodwe sems portal server sinds 2 uur vanmiddag ook vlakke streep. Nu helemaal geen idee meer van opwek en verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Nu online
hortens9273 schreef op maandag 29 september 2025 @ 16:40:
Hebben meer mensen bij de Goodwe sems portal server sinds 2 uur vanmiddag ook vlakke streep. Nu helemaal geen idee meer van opwek en verbruik.
Nee heb ik geen last van (gelukkig). Maar als het er echt uit zou liggen zou het bij homewizard er al helemaal uit liggen. Niet dat de connectie nog werkt de afgelopen weken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
HE1 schreef op maandag 29 september 2025 @ 14:03:
[...]

als de nu-grafiek via de cloud gaat is het wel gek dat er nu een gat in de grafiek is gezien de nu-grafiek gister wel data gaf en dan moet die dus in de cloud aangekomen zijn, maar waarom is er dan een gat in de grafiek van bijna 24u?
Omdat die data anders verwerkt wordt? De nu data zal alleen verwerkt worden als er een client online is. De rest zal via achtergrond verwerkt worden en dat zal een heel ander proces zijn. Ook om de belasting te delen, het 'nu' gedeelte moet zo snel mogelijk en oude data is irrelevant. En kan gewoon 'gedumpt' worden op moment dat er geen client is voor die meter.

De andere grafieken zullen via een los proces bijgewerkt worden, en daar kan oude data wel van belang zijn. Daar is het niet alleen even een data in een tabelletje 'gooien' en klaar.

Het klinkt simpel die app die ze hebben, maar een jaar of 2 geleden hadden ze al meer dan 10 developers op dit project zitten en dat zullen er alleen maar meer zijn geworden met de producten die ze erbij hebben gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1

HE1

IJsbeer schreef op maandag 29 september 2025 @ 16:45:
[...]

Omdat die data anders verwerkt wordt? De nu data zal alleen verwerkt worden als er een client online is. De rest zal via achtergrond verwerkt worden en dat zal een heel ander proces zijn. Ook om de belasting te delen, het 'nu' gedeelte moet zo snel mogelijk en oude data is irrelevant. En kan gewoon 'gedumpt' worden op moment dat er geen client is voor die meter.

De andere grafieken zullen via een los proces bijgewerkt worden, en daar kan oude data wel van belang zijn. Daar is het niet alleen even een data in een tabelletje 'gooien' en klaar.

Het klinkt simpel die app die ze hebben, maar een jaar of 2 geleden hadden ze al meer dan 10 developers op dit project zitten en dat zullen er alleen maar meer zijn geworden met de producten die ze erbij hebben gekregen.
Er klinken veel 'aannames' door in het verhaal hierboven.

Ik ben er eigenlijk wel uit, gezien je onderweg ook gewoon de nu-grafiek hebt zal je ook de nu-grafiek data uit de cloud halen want de p1 meter kan je op dat moment niet bereiken.
Gezien de data met een export wel doorkomt (tijdens het gat van bijna 24u in de dag-grafiek) betekent dat de data wel gewoon in de cloud zit, waarom er een gat in de dag-grafiek zit blijft me een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
HE1 schreef op maandag 29 september 2025 @ 16:59:
[...]

Er klinken veel 'aannames' door in het verhaal hierboven.

Ik ben er eigenlijk wel uit, gezien je onderweg ook gewoon de nu-grafiek hebt zal je ook de nu-grafiek data uit de cloud halen want de p1 meter kan je op dat moment niet bereiken.
Gezien de data met een export wel doorkomt (tijdens het gat van bijna 24u in de dag-grafiek) betekent dat de data wel gewoon in de cloud zit, waarom er een gat in de dag-grafiek zit blijft me een raadsel.
Ik werk niet daar idd, dus vandaar 'nogal wat aannames'. Er werd een nogal simplistich beeld neergezet, dat het een perse met het ander heeft te maken. Dat wou ik ontkrachtigen, er zijn gewoon meerdere processen voor beide schermen omdat het een heel andere aanpak vergt voor verwerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1

HE1

IJsbeer schreef op maandag 29 september 2025 @ 17:08:
[...]

Ik werk niet daar idd, dus vandaar 'nogal wat aannames'. Er werd een nogal simplistich beeld neergezet, dat het een perse met het ander heeft te maken. Dat wou ik ontkrachtigen, er zijn gewoon meerdere processen voor beide schermen omdat het een heel andere aanpak vergt voor verwerking.
Ontkrachtigen op basis van aannames? Mijn conclusie is dat de data in de cloud zit maar niet in de grafiek...mag je simplistisch noemen als je wil, of het één perse met het ander (geen idee wat je daar mee bedoelt). Ik noem het een overzichtelijke conclusie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
meesje schreef op woensdag 17 september 2025 @ 07:55:
Onderstaand bericht gevonden in een van de HW FB groepen.

Reactie van HomeWizard over de storing van Solax en GoodWe omvormers in de app;

Beste Tweakers,

Solax heeft helaas hun bestaande API zonder aankondiging gesloten, waardoor we geen data kunnen ophalen. We zijn daarom bezig met een migratie naar hun nieuwe API (die helaas compleet anders werkt).
Goodwe heeft afgelopen week aangescherpte request limieten toegepast op hun servers waardoor onze systemen geen data kunnen ophalen. Helaas lijkt GoodWe hier nog geen snelle oplossing voor te kunnen bieden, we zijn wel in direct contact.

Voor Growatt zijn we sinds ongeveer een maand overgestapt naar een nieuwe API-koppeling. Deze is nu al in de app toe te voegen. Helaas heeft Growatt een blokkade ingesteld op bepaalde gebruikersnamen, waardoor de API-key in die gevallen niet werkt. Omdat dit probleem niet bij iedereen voorkomt, kunnen we dit op dit moment nog niet breed communiceren.

Het onderhouden van koppelingen met derde partijen, het veilig opslaan van data en het 24/7 beschikbaar stellen hiervan brengt helaas kosten met zich mee. Veel koppelingen werken al jarenlang probleemloos, maar er zijn ook koppelingen (vaak met Chinese partijen die goedkopere omvormers leveren) die plotseling wijzigen of waarvan de stabiliteit te wensen overlaat.

Dit is vooraf lastig te voorspellen, omdat problemen vaak pas ontstaan bij een groter aantal gebruikers. We hebben in het verleden gezien dat meldingen van consumenten bij de betreffende partij soms zorgen voor een snellere oplossing.
Van onze kant kun je erop vertrouwen dat wij ons altijd maximaal inzetten om koppelingen goed werkend te houden. Er is vanuit de markt duidelijk behoefte om omvormergegevens zonder gedoe ook in de HomeWizard-app te zien, en wij doen er alles aan om dit mogelijk te maken, al lukt dat helaas niet met alle merken en ten alle tijden. Bedankt voor jullie geduld en begrip.
Nog steeds geen nieuws vanuit HW over de herstelling van de kopeeling... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:17

Ethirty

Who...me?

Iemand toevallig ervaring met de stabiliteit van de lokale api in de laatste FW versie (P1 5.1903)?

Ik lees lokaal meerdere devices met JSON uit en het viel me laatst op dat mijn interne tooling regelmatig vastliep. Ik heb alle nieuwe devices verwijderd en alleen de HomeWizard devices laten zitten, maar merk nu dat het weer vastloopt. De software die ik gebruik is niet bijgewerkt en lijkt ook niet meer bijgewerkt te worden, dus ik vermoed dan toch iets in de firmware van de devices gewijzigd.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Mijn P1 meter draait op 6.0206, geen issues hier met lokale api.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squashedraven
  • Nu online
Teleluvr schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 08:28:
[...]

Nog steeds geen nieuws vanuit HW over de herstelling van de kopeeling... :|
Gaat ook niet meer komen vrees ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
squashedraven schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 13:58:
[...]

Gaat ook niet meer komen vrees ik
Dit vraagt om meer uitleg. Waar baseer je dit op?

Zal aan mij liggen, maar ik vind het sentiment nogal negatief over de ontwikkeling van de software. Alsof het allemaal simpel en houwtje touwtje is. Het verhaal wat uit de facebook groep komt lijkt me duidelijk, lijkt me logisch dat dat niet binnen 2 weken allemaal opgelost is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• squashedraven
  • Nu online
IJsbeer schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 14:01:
[...]

Dit vraagt om meer uitleg. Waar baseer je dit op?

Zal aan mij liggen, maar ik vind het sentiment nogal negatief over de ontwikkeling van de software. Alsof het allemaal simpel en houwtje touwtje is. Het verhaal wat uit de facebook groep komt lijkt me duidelijk, lijkt me logisch dat dat niet binnen 2 weken allemaal opgelost is.
Voornamelijk onderbuik. En dat het probleem niet 1 2 3 opgelost kan worden snap ik
Maar als je praat met de helpdesk en ze beginnen al direct met dat je betaald voor dat ze de data proberen op te halen en dus niet garanderen dat het allemaal werkt en klopt en je dus maar moet zeuren bij goodwe. En dan vervolgens ook nog eens direct komen met dat je dan maar een kwh meter aan moet schaffen geeft mij niet de indruk dat het hoog op hun prioriteitenlijstje staat.

en als iets al een aantal week niet meer werkt en er complete radiostilte is op een initieel statement na die pas kwam na veel klachten mag het sentiment zeker negatief zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hortens9273
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 15:56
Vreemd: net uitgerekend; opwek, verbruik en teruglevering van totale maand klopt nu. Benieuwd hoe het morgen gaat. Hoop dat probleem met Goodwe nu opgelost is.

[ Voor 16% gewijzigd door hortens9273 op 30-09-2025 19:16 ]

Pagina: 1 ... 143 144 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie rondom de Plug-In Battery kan je terecht in Het HomeWizard Plug-In Battery topic