Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
fredhuizinga schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 20:29:
[...]

Ik heb het display, op zich wel leuk maar erg beperkt met informatie. Als je HA hebt dan vind ik hem niet meer wat toevoegen. Zelf heb ik hem ooit gratis gekregen omdat de eerste accu vertraagd was.
Eigenlijk zou het display ook een open api moeten hebben zodat je info van HA erop zou kunnen zetten... Maar goed, kun je net zo goed ee cheap tabletje kopen daarvoor.
Zit erover te denken om het display te verkopen op v&a.
Komt nog

https://api-documentation.homewizard.com/docs/introduction

Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredhuizinga
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-09 19:23
Ah cool, dat wist ik nog niet. Denk dat ik het display nog even bewaar.

Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tebbie
  • Nu online
fredhuizinga schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 21:45:
[...]

Ah cool, dat wist ik nog niet. Denk dat ik het display nog even bewaar.
Het heeft alleen even geen prio doordat ze nu volle bak op plugin battery zitten en de kWh meter (plug-in batterij aansturing ipv P1) firmware updates. Die display api komt echt wel maar zal helaas nog even iets langer duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:44
Tebbie schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 21:49:
[...]

Het heeft alleen even geen prio doordat ze nu volle bak op plugin battery zitten en de kWh meter (plug-in batterij aansturing ipv P1) firmware updates. Die display api komt echt wel maar zal helaas nog even iets langer duren.
Dit vind ik wel een mooie ontwikkeling. Twee weken geleden heb ik een p1 meter en een water meter binnen gekregen. De watermeter zat in dichte verpakking, maar er ontbrak toch een schroefje. Deze krijg ik nog na gestuurd. Echter de p1 meter was echt een gevalletje outlet/tweedekans/retourtje. De doos was niet meer verzegeld, handleiding gekreukeld, en stof en lichte beschadigingen op de meter zelf. Dit heb ik gemeld bij HW. Eerste reactie was dat ie echt nieuw is, maar nadat ik foto’s had opgestuurd, mag ik een nieuwe meter bestellen en de andere gratis retourneren. Ze gaven aan dat bij het bestellen van de nieuwe meter nog andere produkten zou kunnen meebestellen, want er worden geen verzendkosten berekend. Ik denk dat ik nu het Energy display ga meebestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbie
  • Nu online
meesje schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 22:09:
[...]

Dit vind ik wel een mooie ontwikkeling. Twee weken geleden heb ik een p1 meter en een water meter binnen gekregen. De watermeter zat in dichte verpakking, maar er ontbrak toch een schroefje. Deze krijg ik nog na gestuurd. Echter de p1 meter was echt een gevalletje outlet/tweedekans/retourtje. De doos was niet meer verzegeld, handleiding gekreukeld, en stof en lichte beschadigingen op de meter zelf. Dit heb ik gemeld bij HW. Eerste reactie was dat ie echt nieuw is, maar nadat ik foto’s had opgestuurd, mag ik een nieuwe meter bestellen en de andere gratis retourneren. Ze gaven aan dat bij het bestellen van de nieuwe meter nog andere produkten zou kunnen meebestellen, want er worden geen verzendkosten berekend. Ik denk dat ik nu het Energy display ga meebestellen.
Ja snap ik, ik wacht er ook op voor mijn app voor Homey maar het mag duidelijk zijn dat de focus voor nu op de PIB zit.
De P1 APIv2 zit er ook al in maar voor nu alleen zinvol voor PIB aansturing.

• Philtjens
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12-09 22:34
Hallo tweakers.

Ik ga mijn p1 meter ook bestellen.

Ik zit alleen met een vraag ik heb zonnepanelen en heb een airco hangen.

Ik zou graag het verbruik van de airco willen opvolgen maar dit kan denk ik op bepaalde manieren door de p1 meter zelf.

Energy socket blijkt deze functie ook te hebben en de KWH meter ook.

Mijn idee was zelf om uit te lezen van de p1 meter en de KWH op mijn zonnepanelen te plaatsen.

Is de meeting via de p1 correct voor stroomverbruik van de airco of hoe hebben jullie dit gedaan ?

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:10
De P1 meter leest in feite alleen de data uit van je slimme meter van de netbeheerder. Dit zijn totalen die je van het stroomnet afneemt en teruglevert (bij zonnepanelen bijvoorbeeld). De P1 meter geeft daarom geen inzicht in verbruik van een individueel appartaat of de bruto opwek van je PV-panelen. Om dat inzichtelijk te maken, kun je het beste (samen met de P1 meter) een losse kWh-meter (bij apparaten met een eigen groep) of een slimme stekker (bij apparaten met een eigen stekker in een wandcontactdoos) gebruiken.

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:31
Philtjens schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 07:55:
Hallo tweakers.

Ik ga mijn p1 meter ook bestellen.

Ik zit alleen met een vraag ik heb zonnepanelen en heb een airco hangen.

Ik zou graag het verbruik van de airco willen opvolgen maar dit kan denk ik op bepaalde manieren door de p1 meter zelf.

Energy socket blijkt deze functie ook te hebben en de KWH meter ook.

Mijn idee was zelf om uit te lezen van de p1 meter en de KWH op mijn zonnepanelen te plaatsen.

Is de meeting via de p1 correct voor stroomverbruik van de airco of hoe hebben jullie dit gedaan ?
koop deze erbij https://www.homewizard.com/nl/shop/wi-fi-kwh-meter-1-fase die tussen je airco zetten

• Philtjens
Maar wat is dan precies het verschil want alles kan het stroomverbruik meten toch ?

Als niks anders opstaat van stroom kan ik dat via de p1 meter toch ook aflezen ?

Dan kan ik dat geld beter besparen toch ?

• TheRealFreek
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 13:59
Philtjens schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 08:23:
[...]

Maar wat is dan precies het verschil want alles kan het stroomverbruik meten toch ?

Als niks anders opstaat van stroom kan ik dat via de p1 meter toch ook aflezen ?

Dan kan ik dat geld beter besparen toch ?
Je hebt altijd sluipverbruik in huis van apparatuur die ondanks dat ze uit staan stroom verbruiken, daarnaast heb je volgens mij ook een koelkast en of vriezer, misschien een boiler etc. Allemaal apparatuur die je niet zomaar uit kan zetten en die de totaal gemeten stroom beïnvloeden.

• Philtjens
TheRealFreek schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 08:26:
[...]

Je hebt altijd sluipverbruik in huis van apparatuur die ondanks dat ze uit staan stroom verbruiken, daarnaast heb je volgens mij ook een koelkast en of vriezer, misschien een boiler etc. Allemaal apparatuur die je niet zomaar uit kan zetten en die de totaal gemeten stroom beïnvloeden.
De KWH meter op de airco plaatsen ipv de zonnepanelen installatie aangezien verbruik daar ook via de app te volgen is ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toby-Wan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17:48
Philtjens schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 08:36:
[...]

De KWH meter op de airco plaatsen ipv de zonnepanelen installatie aangezien verbruik daar ook via de app te volgen is ?
Zoals hierboven ook beschreven de P1 meet alleen wat er je huis in en uit gaat.
Als je specifieke apparatuur apart wilt meten, dan kan je daar kWh meters en sockets voor gebruiken.
Wil je PV meten, gebruik kWh meter
Wil je airco meten, gebruik ook de kWh meter

Ik heb hier 5 kWh meters in meterkast zitten (2x zonnepanelen, 1x airco's, 1x warmtepomp, 1x boiler)

WP: Quatt Mono + 3kW BUH (DIY), SWW: CV-ketel, PV: 6040 Wp ZW/NO (SE3000H, Enphase IQ8, APsystems), 1x HW PIB 2.7 kWh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:57
@Philtjens
Ik heb een P1 meter voor het totaal overzicht, incl Energy+ abo.
Daarnaast lees ik mijn zonnepanelen uit met een kWh meter, dat is realtime en werkt altijd (in tegenstelling tot de api van verschillende leveranciers van omvormers). Samen met de P1-meter heb je hiermee echt inzicht in wat je panelen opwekken, wat je daarvan zelf verbruikt en wat je afneemt of teruglevert aan het net.
Mijn airco lees ik uit met een losse socket en daarmee zie ik precies wat alleen mijn airco verbruikt. Ik zou hem hiermee zelfs kunnen schakelen, maar dat schijnt niet goed te zijn voor de buitenunit (van horen zeggen).

Let wel: Een socket tussen je airco kan alleen als deze een stekker heeft. Is deze rechtstreeks op een groep in de meterkast aangesloten dan heb je ook voor je airco een kWh-meter nodig, net als @Toby-Wan ook heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
In de keuken hebben wij een warm water boiler (van 5 liter). Deze is destijds door de vorige bewoner geplaatst. Op de site van HW lees ik dat je van energie kunt besparen door een dergelijke boiler van een Energy Socket, zodat je kunt aansturen dat de boiler 's nachts niet onnodig water verwarmd. Kan ik hier echt wat mee besparen?

Het voelt allemaal als een leuke gadget om bij apparaten, waar ik bij de stekkers/stopcontacten kan, zo'n socket te plaatsen. Bij de koelkast en vriezer kan ik niet bij. Wasmachine en droger zullen wel eventueel kunnen. Deze laatste twee apparaten hoeven niet slim aangestuurd te worden. Het zou alleen zijn voor het verbruik. En dan, wat kan ik met die inzichten? De inductieplaat zal ook wel flink verbruiken. Daar kan ik volgens mij niet eens een slimme stekker tussen zetten, deze is aangesloten middels perilex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 20:55

Arno

PF5A

Een inductieplaat zit doorgaans op een eigen groep en daar kun je de kWh meter tussen (laten) plaatsen.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Arno schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 17:44:
Een inductieplaat zit doorgaans op een eigen groep en daar kun je de kWh meter tussen (laten) plaatsen.
Ja, dat is zo. Maar ja, er is net van alles aangelegd in de meterkast. Heb er geen zin om weer iemand in te huren. En daarnaast, wat kun je met deze info? Voegt het echt wat toe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 20:55

Arno

PF5A

Het is veelal nice to know om een kWh meter te plaatsen. Ik heb er eentje geplaatst voor de zonnenpanelen om dat de api van de leverancier niet heel stabiel is. Ik heb deze (1fase) zelf geplaatst en was goed te doen.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Arno schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 17:55:
Het is veelal nice to know om een kWh meter te plaatsen. Ik heb er eentje geplaatst voor de zonnenpanelen om dat de api van de leverancier niet heel stabiel is. Ik heb deze (1fase) zelf geplaatst en was goed te doen.
Het is inderdaad leuk om te weten, meer niet. De info van de P1 meter vind ik wel interessant omdat je bv kunt zien welke energie je vanuit de zonnepanelen direct verbruikt.

Ik ben dus op zoek naar de use case voor de Energy sockets.

Terug te komen op mijn warm water boiler. Bespaar ik echt wat (zoals HW noemt op hun website), omdat het water bv 's nachts niet onnodig verwarmd wordt. Maar is dat ook echt zo? Is een beetje bijverwarmen niet beter dan na een nacht volledig te moeten opwarmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesco_white
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:46
meesje schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 17:37:
Wasmachine en droger zullen wel eventueel kunnen. Deze laatste twee apparaten hoeven niet slim aangestuurd te worden. Het zou alleen zijn voor het verbruik. En dan, wat kan ik met die inzichten?
Ik heb zo'n stekker op mijn wasmachine/droger stekkerblok zitten. Het verbruik boeit mij niet zo en slim schakelen ook niet. Wat wel enigzins handig is is dat je een melding op je smartphone kan instellen wanneer het apparaat klaar is. Daar gebruiken wij het voornamelijk voor, de wasmachine en droger staan op zolder en dan hoor ik ze niet altijd.

Voor onze elektrische fietsen heb ik 2 van die stekkers. Die schakelen aan bij zonoverschot en af als er bijna geen stroom meer de fiets in gaat. Soort bescherming tegen overladen. Of het zin heeft weet ik niet zeker. Voor die 60 eu voor die 2 stekkers had ik mijn leven lang de fietsen kunnen opladen denk qua stroomkosten. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
jesco_white schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 18:18:
[...]

Ik heb zo'n stekker op mijn wasmachine/droger stekkerblok zitten. Het verbruik boeit mij niet zo en slim schakelen ook niet. Wat wel enigzins handig is is dat je een melding op je smartphone kan instellen wanneer het apparaat klaar is. Daar gebruiken wij het voornamelijk voor, de wasmachine en droger staan op zolder en dan hoor ik ze niet altijd.
Dergelijke notificaties vind ik nog wel een aardige toevoeging. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elpenoor
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17:52
meesje schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 18:24:
[...]

Dergelijke notificaties vind ik nog wel een aardige toevoeging. Bedankt!
Idem hier, voor de droger maar ook voor de lader van de fietsbatterij: als die onder een bepaald wattage komt, schakelt de stekker de lader uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesco_white
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:46
Ik heb er trouwens laatst ook 1 voor mijn CV ketel geplaatst. Heeeel soms (1 x per 2 jaar ofzo) krijgt mijn ketel en/of thermostaat (gare Remeha e-Twist) het op zijn heupen en gaat ten onrechte staan stoken. De Remeha app is dan ook niet beschikbaar om e.e.a. via de app terug te draaien. Dit lijkt een bug die meer mensen ervaren en de ketel moet dan even gereset worden.

Dit gebeurde dus afgelopen mei weer eens terwijl wij op vakantie in Oostenrijk waren. We kregen een melding vanuit de app dat ons gasverbruik hoger dan normaal was. Wat bleek? De ketel was weer uit zichzelf ons lege huis aan het verwarmen. Gelukkig wonen mijn ouders in de buurt dus mijn vader kon snel de ketel even resetten. Ik bedacht mij dus dat ik voortaan waar ook ter wereld mijn ketel spanningsloos wil kunnen maken via de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
meesje schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 17:37:
In de keuken hebben wij een warm water boiler (van 5 liter). Deze is destijds door de vorige bewoner geplaatst. Op de site van HW lees ik dat je van energie kunt besparen door een dergelijke boiler van een Energy Socket, zodat je kunt aansturen dat de boiler 's nachts niet onnodig water verwarmd. Kan ik hier echt wat mee besparen?

Het voelt allemaal als een leuke gadget om bij apparaten, waar ik bij de stekkers/stopcontacten kan, zo'n socket te plaatsen. Bij de koelkast en vriezer kan ik niet bij. Wasmachine en droger zullen wel eventueel kunnen. Deze laatste twee apparaten hoeven niet slim aangestuurd te worden. Het zou alleen zijn voor het verbruik. En dan, wat kan ik met die inzichten? De inductieplaat zal ook wel flink verbruiken. Daar kan ik volgens mij niet eens een slimme stekker tussen zetten, deze is aangesloten middels perilex.
Bij mij staat een 10L boilertje onder het aanrecht. Die verbruikt 0,5 kWh per dag aan 'stilstaandverlies'.
(dus zo'n 180kWh puur om water warm te houden 8)7 ).
Het opwarmen van 'afgekoeld' koud naar warm kost me ook ongeveer 0,5 kWh. Ik heb daardoor dus voor mezelf de regel, is het huis voor meer dan 36 uur leeg, dan heeft het zin. Daaronder eigenlijk niet.

Al zal de boiler niet helemaal afgekoeld zijn als je hem de nacht niet aanzet. Maar al met al denk ik niet dat het heel veel scheelt, enige voordeel zou het vanaf 2027 pas zijn als salderen weg is. Dan zou je hem zo kunnen sturen dat hij oplaadt als de zon schijnt. (mits de WAF accepteert dat er 's ochtens niet altijd echt warm water is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Een kleine kritisch noot wat betreft HW. Een paar weken geleden een P1 meter en watermeter besteld. De watermeter zat in gesealde verpakking. Helaas ontbrak er een schroefje. Dat kan gebeuren, deze wordt nagezonden. De verzegeling van verpakking van de P1 meter was al open, de handleiding gekreukeld en de meter zelf had fijne krasjes. Daarnaast lukte het me niet om de firmware te updaten van 5.19 naar 5.1903.
Ik heb dit gemeld. Helaas werd ik niet direct geloofd. “Wij sturen altijd nieuwe produkten op”. Nadat ik foto’s heb opgestuurd, kreeg ik een link toegestuurd waarmee ik kosteloos een nieuwe P1 meter kon bestellen. Dit heb ik gedaan en heb ‘m vandaag binnen gekregen. Zojuist de oude meter verwijderd uit de HW app en daarna de nieuwe toegevoegd. Eerste verrassing: deze wilde wel gelijk updaten naar 5.1903.
Via mail aangegeven dat ze de data van de oude meter konden koppelen aan de nieuwe. Ik was daar huiverig voor, maar het is gelukt! Ik ben daar wel blij om. Mijn zorgen waren onterecht, maar wellicht gevoed door opmerkingen uit het HW batterij topic. Ik had ergens iets gelezen over dat je je historie kwijt zou kunnen raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrto
Als de historie echt heel belangrijk is voor je, zou ik zelf nooit op een derde partij hiervoor vertrouwen, zeker niet voor 'maar' €1 per maand, maar zelf de data loggen (kan gewoon via de local api, dat is dan zeker wel weer een grote plus). Verder is ook al vaker hier teuggekomen: mocht je om wat voor reden dan ook een fout in de data krijgen, kun je deze niet corrigeren in de database van HW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
dhrto schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 13:09:
Als de historie echt heel belangrijk is voor je, zou ik zelf nooit op een derde partij hiervoor vertrouwen, zeker niet voor 'maar' €1 per maand, maar zelf de data loggen (kan gewoon via de local api, dat is dan zeker wel weer een grote plus). Verder is ook al vaker hier teuggekomen: mocht je om wat voor reden dan ook een fout in de data krijgen, kun je deze niet corrigeren in de database van HW.
Vandaag ook HA geïnstalleerd. Dus zelf loggen komt wel goed.

Wat me nu wel opvalt is dat in de grafieken waarin mijn solaredge omvormer gebruikt wordt, dat deze per 12.15 uur geen data meer tonen. Deze zouden elke 15 minuten een updaten moeten geven. De solaredge app toont wel info (elk kwartier). Wellicht dat ik de omvormer even verwijder en opnieuw toevoeg. Of er is misschien een storing. Ik kijk het eerst nog wel even aan.

Edit: omvormer ontkoppelen en opnieuw toevoegen, was de oplossing.

[ Voor 3% gewijzigd door meesje op 19-08-2025 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Verder vind ik overigens dat HW verantwoordelijk is voor de data. Zonder abo wordt dit 1 jaar bewaard, met abo meerdere jaren. Deze dienst leveren ze. Dus je mag verwachten dat dit ook werkt. Het is natuurlijk mooi dat je zelf e.e.a. kunt inrichten, maar de normale consument (= niet tweaker) vertrouwd gewoon op de geleverde dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrto
Mee eens dat HW verantwoordelijk is voor de data, zeker als je een abonnement afneemt. Tegelijkertijd moet je je afvragen wat je realistisch mag verwachten voor €1 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
In menig grafiek binnen de HW app zie ik dat de data per kwartier wordt getoond. Dat vind ik prima. Echter de data wordt niet direct na het aflopen van het kwartier weergegeven. Wat is jullie ervaringen van wanneer deze info weergegeven wordt? Per uur en dan dus vier kwartieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:36
dhrto schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 16:34:
Mee eens dat HW verantwoordelijk is voor de data, zeker als je een abonnement afneemt. Tegelijkertijd moet je je afvragen wat je realistisch mag verwachten voor €1 per maand.
Slechts 1€ p/m, maar t is dan ook slechts wat csv data die opgeslagen wordt. Geen complete foto bibliotheek.

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
big bang schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 18:51:
[...]

Slechts 1€ p/m, maar t is dan ook slechts wat csv data die opgeslagen wordt. Geen complete foto bibliotheek.
Haha, nee. Bij Apple heb ik voor 99 cent per maand 50gb iCloud opslag. Volgens mij kun je aardig wat jaren qua energie data opslaan. :)

• quizzical
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-08 09:05
Hallo, deze week zijn hier digitale meters geplaatst. Ik wil dus met een P1 meter mijn electriciteit, water (in Belgie is die draadloos verbonden met de electriciteitsmeter) en gas uitlezen.
Nu kom ik uit op deze opties die mij interessant lijken en die goed compatibel zijn met hoe assistant:
* Smart Gateways Smart Meter (ze hebben een ESPHome versie en een gewone versie)
* Slimmelezer+ van Marcel Zuidwijk (verschillende versies bedraad of draadloos enz, allemaal op basis van ESPHome)
* De Homewizard p1

Zijn er hier toevallig mensen die bij de aankoop van hun p1 meter (gezien dit topic veronderstel ik de Homewizard P1) naar de verschillende opties hebben gekekene en een onderbouwde keuze hebben gemaakt?

• MajaMestreech
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 12-09 14:03
Heeft iemand wederom problemen met de Solax omvormer in HW app? Ik kan hem wel toevoegen maar er komt nu al dagen geen data binnen. Loopt niet lekker die samenwerking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
@quizzical Ik kan alleen maar aangeven dat ik niet verder gekeken heb dan HW voor elektra, gas en water. De alternatieven kende ik nog niet. Ik zag dat HW ook ‘works with Home Assistant’ logo had. Dus ik was gelijk om. :) En dus niet verder gekeken.

• Batilan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:06
Hier een beetje hetzelfde verhaal als @meesje Ik vond de prijs van de HW P1 dongle een no-brainer. Ook de app en de mogeljkheid om zelf de meters (eventueel zonder cloud) uit te lezen zijn prima features. Zelf heb ik wel een Energy+ abo en dus ook de cloud, maar je kunt ook zonder werken. In het algemeen zijn de mensen hier tevreden over de P1 meter (en meest ook de andere meters). De meeste issues zijn er m.i. met het uitlezen van PV opbrengsten via de clouds van de PV fabrikanten om de totaal overzichten in de app te maken (vereist natuurlijk weer cloud).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 09:11
MajaMestreech schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 12:11:
Heeft iemand wederom problemen met de Solax omvormer in HW app? Ik kan hem wel toevoegen maar er komt nu al dagen geen data binnen. Loopt niet lekker die samenwerking.
Hi hier ook al een tijdje.

eerst werkte het wel. Toen weer niet.
Toen weer wel even.
En nu al een tijdje niet meer.

Ligt schijnbaar bij HomeWizard. hoe hun hun data ophalen bij Solax

• quizzical
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-08 09:05
Bedankt voor jullie ervaringen @meesje en @Batilan. Ik heb inderdaad de indruk dat de meesten eentje kochten die aan hun voorwaarden voldeed en (wellicht vanwege de lage prijs) het niet de moeite vonden om een vergelijkend onderzoek te doen :-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
quizzical schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 20:05:
Bedankt voor jullie ervaringen @meesje en @Batilan. Ik heb inderdaad de indruk dat de meesten eentje kochten die aan hun voorwaarden voldeed en (wellicht vanwege de lage prijs) het niet de moeite vonden om een vergelijkend onderzoek te doen :-
Niet alleen de prijs, ding is ook retestabiel. Lokaal uit te lezen, dus geen cloud nodig, blijft dus werken. Voor die 3 tientjes lijkt me dat een no brainer en gaik niet zelf knutselen.

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:33
Hoe zit dat eigenlijk met die bewaarde data? Ik heb zo’n meter sinds januari, zonder abonnement. Als ik in december een abonnement afsluit, onthoudt hij dan ook nog de data van voorgaande maanden?

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tebbie
  • Nu online
Nero22 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 21:20:
Hoe zit dat eigenlijk met die bewaarde data? Ik heb zo’n meter sinds januari, zonder abonnement. Als ik in december een abonnement afsluit, onthoudt hij dan ook nog de data van voorgaande maanden?
De laatste 12 maanden met als startdatum de dag dat je je P1 gekoppeld hebt. Dus ff opletten als je die 12 maanden hebt. Ik zet meestal een reminder op laatste dag van de maanden om screenshot te maken van jaar overzicht. Want als het dan 1 jan bijvoorbeeld is dan is de januari van het jaar ervoor weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:53
Nero22 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 21:20:
Ja, dat heb ik zelf ook gedaan. Betaal wel per maand en niet per jaar want 12x 0.99 is goedkoper als 1x 11.99.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diamanten
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 12-09 22:39
MajaMestreech schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 12:11:
Ja, het gaat een paar dagen goed en dan werkt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
meesje schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 16:45:
In menig grafiek binnen de HW app zie ik dat de data per kwartier wordt getoond. Dat vind ik prima. Echter de data wordt niet direct na het aflopen van het kwartier weergegeven. Wat is jullie ervaringen van wanneer deze info weergegeven wordt? Per uur en dan dus vier kwartieren?
Niemand? Bij jullie ook per uur en dan in kwartieren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:07

Yucko

One clown to rule them all !

computerjunky schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 02:48:
[...]

Ja, dat heb ik zelf ook gedaan. Betaal wel per maand en niet per jaar want 12x 0.99 is goedkoper als 1x 11.99.
tha fuck? voor 11 7 cent? 8)7
het is nl. € 11,95 per jaar

[ Voor 8% gewijzigd door Yucko op 23-08-2025 19:36 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd

doe dit bij al je abonnementen en het gaat om flinke bedragen 8)

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjoK
  • Registratie: Juni 2014
  • Nu online
meesje schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 19:12:
[...]

De daggrafiek update bij mij elke 5 minuten en laat een gemiddeld vermogen zien over de afgelopen 5 minuten. Kan mij ook niet anders herinneren, Is al jaren zo.

Bij gas zie ik (bij mijn ouders) update per uur. En water meet ik niet, zou ook anders kunnen zijn.

Wellicht afhankelijk van je type meter???

[ Voor 24% gewijzigd door ArjoK op 23-08-2025 20:01 ]

Amsterdam | 4.06 kWp | 28 x 145Wp SF | ONNO (20°) | Enzavu (hotjet mini) Nav5Ai + Smart Hydromodule (gasloos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakhaas
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12-09 16:28
Ik weet dat je met de Energy Socket apparaten kan aansturen adhv zonnestroom. Graag zou ik onze auto (met stekker lader) ook willen aansturen met een soort Energy Socket, echter wij hebben een CEE stekker voor de oplader. Nu vraag ik mij af of de kwh meter van Homewizard hetzelfde kan als de Energy Socket, of dat die enkel het verbruik op die groep kan meten en verder niet? https://www.homewizard.com/nl/shop/wi-fi-kwh-meter-1-fase/

Dit lees ik hier:
Stel slimme taken in om apparaten uit te schakelen als deze niet nodig zijn

bron: https://www.homewizard.com/nl/kwh-meter/
Maar kan dat ook als ik zonnestroom wel/niet terug lever

[ Voor 19% gewijzigd door Pakhaas op 23-08-2025 20:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easywoods
  • Laatst online: 15:25
Pakhaas schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 20:28:
Ik weet dat je met de Energy Socket apparaten kan aansturen adhv zonnestroom. Graag zou ik onze auto (met stekker lader) ook willen aansturen met een soort Energy Socket, echter wij hebben een CEE stekker voor de oplader. Nu vraag ik mij af of de kwh meter van Homewizard hetzelfde kan als de Energy Socket, of dat die enkel het verbruik op die groep kan meten en verder niet? https://www.homewizard.com/nl/shop/wi-fi-kwh-meter-1-fase/

Dit lees ik hier:

[...]

Maar kan dat ook als ik zonnestroom wel/niet terug lever
De HW KWh meter kan alleen meten en niet schakelen…

De HW Socket heeft behalve zonnetaken ook meet en tijd taken…

[ Voor 4% gewijzigd door easywoods op 23-08-2025 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakhaas
easywoods schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 20:43:
[...]

De HW KWh meter kan alleen meten en niet schakelen…
Bedankt! Dan zal ik een normaal stopcontact aan de groep met het CEE stopcontact maken, zodat ik de normale stekker daar ook aan kan doen met de Energy Socket er tussen. Die lader doet max 10A, dat is binnen wat de Energy Socket aan kan. Ik kan dan op bewolkte dagen er voor zorgen dat hij alleen laad bij teruglevering. Kan dan wel gebeuren bij wolken dat hij steeds aan en uit gaat. Ik weet niet hoe goed dat voor de auto is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:19
meesje schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 19:12:
[...]

Dat weergeven per kwartier gebeurt in grafieken die worden berekend a.d.h.v P1-data en Zonnepaneel data en waarbij die laatste van een omvormerkoppeling komt. Deze koppeling heeft namelijk maar een resolutie van een kwartier. Dit zijn de stroomverbruik en zonverbruik grafieken.
De omvormer (cloud / API) koppeling loopt ook geregeld achter en is niet zo stabiel, althans dat is mijn ervaring bij Growatt.
ArjoK schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 19:51:
[...]

De daggrafiek update bij mij elke 5 minuten en laat een gemiddeld vermogen zien over de afgelopen 5 minuten. Kan mij ook niet anders herinneren, Is al jaren zo.

Bij gas zie ik (bij mijn ouders) update per uur. En water meet ik niet, zou ook anders kunnen zijn.

Wellicht afhankelijk van je type meter???
Als zelfs de standaard grafieken zoals hoofdaansluiting (stroom totaal) een lagere resolutie hebben, zou het inderdaad de meter kunnen zijn.

btw: de data om 10:05 laat niet de afgelopen 5 minuten zien maar de volgende. Dit datapunt zie je dan ook na 10:10 verschijnen. (dus punt 10:05 = gemiddelde over 10:05-10:10)
Behalve bij de gas grafiek, daar is het dan weer wél de afgelopen 5 minuten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:53
Yucko schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 19:33:
[...]

tha fuck? voor 11 7 cent? 8)7
het is nl. € 11,95 per jaar
Gaat niet eens om het geld maar om het principe. Zij betalen bij 12x 99 cent 12x voor de transactie. Bij 1x 11,95 maar 1x. Waarom is er geen gedeelde winst bij een jaar transactie? Waarom steken zij al het geld in de zak?
Om diezelfde reden weiger ik al jaren digitale post zonder enige winst. Nu moeten ze brieven printen en sturen en dat kost geld. Waarom zou ik de bank, verzekering, verhuurder en verschillende andere instanties mij simpelweg laten mailen zonder mij mee te laten delen in de winst die zij boeken met die grap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Pakhaas schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 20:47:
[...]

Bedankt! Dan zal ik een normaal stopcontact aan de groep met het CEE stopcontact maken, zodat ik de normale stekker daar ook aan kan doen met de Energy Socket er tussen. Die lader doet max 10A, dat is binnen wat de Energy Socket aan kan. Ik kan dan op bewolkte dagen er voor zorgen dat hij alleen laad bij teruglevering. Kan dan wel gebeuren bij wolken dat hij steeds aan en uit gaat. Ik weet niet hoe goed dat voor de auto is.
Dat aan-/uitschakelen zou je mogelijk kunnen verminderen door aan te geven dat die pas vanaf xxxW teruglevering aan het net aan gaat en bij meer dan 100W afname van het net uit gaat.
Je laad dan niet volledig op ‘overtollige’ stroom, maar voorkomt mogelijk wel ‘veel’ schakelen met eventuele gevolgen (geen idee of het goed slecht voor socket en/of auto is) van dien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:17

amphora

Websites & Fotografie

computerjunky schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 03:27:
[...]

Gaat niet eens om het geld maar om het principe. Zij betalen bij 12x 99 cent 12x voor de transactie. Bij 1x 11,95 maar 1x. Waarom is er geen gedeelde winst bij een jaar transactie? Waarom steken zij al het geld in de zak?
Om diezelfde reden weiger ik al jaren digitale post zonder enige winst. Nu moeten ze brieven printen en sturen en dat kost geld. Waarom zou ik de bank, verzekering, verhuurder en verschillende andere instanties mij simpelweg laten mailen zonder mij mee te laten delen in de winst die zij boeken met die grap?
Eerste deel helemaal mee eens. Betalen per jaar zou een (al dan niet klein) voordeel moeten hebben. Maand abo heeft in dit geval altijd voorkeur omdat ik ook per maand kan stoppen. Maar bewust papieren laten versturen? Ik gooi het 9 van de 10 keer toch gelijk weg en zijn onnodige kosten die toch op een of andere manier worden doorberekend. En milieu is ook een dingetje. Enige die er beter van wordt is postNL. Maar goed. Beetje off-topic natuurlijk.
Wat HW zou moeten doen is abo via hun website voor 9,95. Dan hebben ze ook niet de 30% Apple belasting en stap ik over naar jaar abo, win/win.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Ik betaal 99 cent via een abonnement afgesloten via de HW app. Hierbij wordt volgens mij iets van 20 procent afgedragen aan, in dit geval, Apple. Dit abonnement levert HW dus veel minder geld op dan direct een jaarabonnement afsluiten bij HW zelf.
Ik heb overigens gekozen voor een maandabonnement, omdat ik ook bezig ben met HA en wilde bekijken of met de statistieken in HA het nog wel nodig is om het abo aan te houden. Zelf vind ik van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakhaas
St00mwals schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 09:52:
[...]

Dat aan-/uitschakelen zou je mogelijk kunnen verminderen door aan te geven dat die pas vanaf xxxW teruglevering aan het net aan gaat en bij meer dan 100W afname van het net uit gaat.
Je laad dan niet volledig op ‘overtollige’ stroom, maar voorkomt mogelijk wel ‘veel’ schakelen met eventuele gevolgen (geen idee of het goed slecht voor socket en/of auto is) van dien.
Ja zo zou dat moeten. Maar stel wij laden met 2300w (10A) dan wil ik graag dat hij bij terugleveren van maar bijv 750w uit gaat en weer aanspringt als ik 1500w teruglever.

Onze zonnepanelen doen op bewolkte dagen nog steeds wel rond de 1000w en als de zon dan weer achter de wolken vandaan komt springt de omvormer naar 3500-5000w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny1978
  • Registratie: Januari 2024
  • Nu online
Ik overweeg om de homewizard te kopen.
Mijn zonnepanelen en omvormer zijn al 18jaar oud en ik weet niet of deze gekoppeld kunnen worden aan de wizard met abonnement.

Daarom wou ik weten of er in de versie zonder abonnement ook ergens rekening wordt gehouden met ingewerkte energie.

Is een abonnement een meerwaarde of is de basis ook voldoende.

Uiteindelijk kost die basis rond de 50 euro omdat ik een splitter nodig heb omdat er al een slim toestelletje hangt om mijn wagen te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbie
  • Nu online
Benny1978 schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 13:19:
Ik overweeg om de homewizard te kopen.
Mijn zonnepanelen en omvormer zijn al 18jaar oud en ik weet niet of deze gekoppeld kunnen worden aan de wizard met abonnement.

Daarom wou ik weten of er in de versie zonder abonnement ook ergens rekening wordt gehouden met ingewerkte energie.

Is een abonnement een meerwaarde of is de basis ook voldoende.

Uiteindelijk kost die basis rond de 50 euro omdat ik een splitter nodig heb omdat er al een slim toestelletje hangt om mijn wagen te laden.
Je kan ook een 1 of 3 fase kwh meter er tussenzetten dan heb je geen abbo nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Batilan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:06
computerjunky schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 03:27:
[...]

Ik ben zzp-er. Moet er niet aan denken dat ik alles op papier binnen zou krijgen. Moet ik weer gaan scannen om naar de accountant te sturen. Maar ook prive liever 'electronisch '. Als ik een keer een garantieclaim heb moet ik weer de juiste map erbij halen en gaan bladeren. Dat pdf'je is sneller gevonden.Voor mij is gemak belangrijker dan dat ik voor een paar cent wordt 'genaaid' door een leverancier.

Maar ieder zijn meug natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Niet online

KSR

Begint een beetje offtopic te raken zo, maar ik denk dat we over een aantal jaren niks meer op papier krijgen.Het gaat echt de digitale kant op, of dat goed is voor het milieu gezien de datacenters?
We hebben het hier over €12 per jaar, een keer minder naar de Mac en je hebt er al dik uit.

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:15
Het HW abonnement biedt voor een habbekrats een hoop extra functionaliteit, snap de discussie niet zo.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thetakman
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 20:27
Krijg hier een beetje hoofdpijn van.
Heb al een tijdje een P1 meter hangen, maar we gaan de laadpaal deze week weer ingebruik nemen.
Deze heeft load balancing dus... dan kom je in de knoei met maar 1 P1 splitter.

Aangezien ik overal last dat de HW P1 meter niet goed werkt met alle splitters, maar een splitter bij HW gekocht. Deze kwam vandaag binnen en net getracht te installeren.

Ik hoop dat ik gewoon een defect model heb, want deze doet het niet.

P1 meter op de slimme meter werkt goed, zodra ik de splitter aansluit op de p1 meter (met voeding op de splitter want geen dsrm 5) en niks aansluit lijkt hij goed, groen lampje en de witte IN brandt om de zoveel seconden even een paar seconden.

Zodra ik de P1 meter aansluit gaat die raar doen, groen blijft branden. Witte In gaat uit. En om de seconden of 2 brandt de aangesloten P1 poort en de IN poort voor echt een milliseconde. P1 meter blijft rood dat hij geen data krijgt.

Of ik de P1 meter nou los voed, of de splitter, of allebei. Alle 3 de scenario's hetzelfde liedje.

HW kan je alleen chatten en duurt een paar dagen voor reactie zeggen (langer dan een dag in ieder geval)
Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
IJsbeer schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 21:47:
[...]

Bij mij staat een 10L boilertje onder het aanrecht. Die verbruikt 0,5 kWh per dag aan 'stilstaandverlies'.
(dus zo'n 180kWh puur om water warm te houden 8)7 ).
Het opwarmen van 'afgekoeld' koud naar warm kost me ook ongeveer 0,5 kWh. Ik heb daardoor dus voor mezelf de regel, is het huis voor meer dan 36 uur leeg, dan heeft het zin. Daaronder eigenlijk niet.

Al zal de boiler niet helemaal afgekoeld zijn als je hem de nacht niet aanzet. Maar al met al denk ik niet dat het heel veel scheelt, enige voordeel zou het vanaf 2027 pas zijn als salderen weg is. Dan zou je hem zo kunnen sturen dat hij oplaadt als de zon schijnt. (mits de WAF accepteert dat er 's ochtens niet altijd echt warm water is).
Via iotdomotica.nl een artikel gelezen over hoe met HA je apparaten aan te sturen icm dynamische energieprijzen. Naast het gebruiken van zonne-energie voor de boiler, lijkt me ook leuk om de boiler aan te sturen middels dynamische energieprijzen (mits er niet voldoende zone-energie is). Misschien toch maar zo’n stekker aanschaffen. Ik weet het, ik ga er niks of niet veel mee verdienen, maar het is gewoon leuk (hobby). :)
Verder heb ik geen groot verbruikers die ik slim kan aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuifje_t
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 12:24
@HomeWizard_NL

Hallo, ik heb al een P1 meter maar ik ben aan het nadenken om ook energysockets te gaan gebruiken om optimaal van mijn zonnepanelen gebruik te kunnen maken, maar ik zou graag de prioriteit van mijn apparaten zelf in willen stellen, in plaats van prioriteit van laag naar hoog vermogen. Dat kan nu dus niet maar het leek mij een voor de hand liggende functionaliteit voor een grote groep, en niet zo ingewikkeld om te implementeren. zie ik dat verkeerd of hebben jullie gewoon hogere prioriteiten om aan te werken? Is het wel een vraag die julie herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-09 02:38

HE1

kuifje_t schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 23:25:
@HomeWizard_NL

Hallo, ik heb al een P1 meter maar ik ben aan het nadenken om ook energysockets te gaan gebruiken om optimaal van mijn zonnepanelen gebruik te kunnen maken, maar ik zou graag de prioriteit van mijn apparaten zelf in willen stellen, in plaats van prioriteit van laag naar hoog vermogen. Dat kan nu dus niet maar het leek mij een voor de hand liggende functionaliteit voor een grote groep, en niet zo ingewikkeld om te implementeren. zie ik dat verkeerd of hebben jullie gewoon hogere prioriteiten om aan te werken? Is het wel een vraag die julie herkennen?
wat wil je precies, de volgorde waarbij ze inschakelen bepalen? dat kan gewoon door de drempels van overschot anders in te stellen per socket.
En wat bedoel je met prioriteit van laag naar hoog vermogen? vermogen die het apparaat verbruikt? die prioriteit instelling is er niet.

[ Voor 7% gewijzigd door HE1 op 31-08-2025 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuifje_t
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 12:24
HE1 schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 12:13:
[...]

wat wil je precies, de volgorde waarbij ze inschakelen bepalen? dat kan gewoon door de drempels van overschot anders in te stellen per socket.
En wat bedoel je met prioriteit van laag naar hoog vermogen? vermogen die het apparaat verbruikt? die prioriteit instelling is er niet.
Je kunt in een zonnetaak aangeven hoeveel overschot er moet zijn voordat-ie inschakelt. Wanneer er niet genoeg overschot is om alle apparaten aan te schakelen doet home wizard dat van klein naar groot. Stel voor je hebt een vriezer van 250 Watt (geen idee ik noem maar watt) en een close-in boilertje van 500 Watt. en er is 600 watt overschot. Dan schakelt HW de vriezer aan, blijft er nog 350W over, da's niet genoeg voor de boiler, en die 350W wordt dan terug geleverd. Dus misschien wil ik dat-ie eerst de boiler aanschakelt om beter van mijn zonnestroom gebruik te maken. Of misschien vind ik de boiler wel gewoon belangrijker.

Nu hoef je in de zonnetaak natuurlijk niet het werkelijke vermogen op te geven. Ik kan bijvoorbeeld voor mijn boiler een waarde van 249W aangeven ipv 500W. Maar dan, als er 250W overschot is, dan schakelt HW mijn boiler aan en dat kost me 250W verbruik en da;s niet de bedoeling. Of ik zet de vriezer op 501 watt ipv 250, en de boiler op 500. Maar dan schakelt-ie de vriezer niet aan bij 250W overschot. Dus dat werkt ook niet.

Dus wat ik zou willen is een regel die ervoor zorgt dat bij een overschot <250W helemaal niets aangeschakeld wordt, tussen 250W en 500W de vriezer, tussen 500W en 750W de boiler, en >750W allebei.

Edit:
Door dit voorbeeld besef ik nou dat je bovenstaande uitkomst kunt bereiken door van groot naar klein te prioritiseren in plaats van klein naar groot. Dat zou voor optimaal gebruik van je zonnestroom altijd beter zijn dan de huidige klein naar groot. Per apparaat een prioriteit aangeven omdat je die belangrijker vindt zou nog mooier zijn, maar hoeft eigenlijk niet per se :)

Edit2: ik bedoel inderdaad de drempels die je op de socket aangeeft, niet het werkelijke vermogen. Het werkelijke vermogen bepaalt natuurlijk wel hoeveel er nog werkelijk overblijft als HW het apparaat aanschakelt.

[ Voor 18% gewijzigd door kuifje_t op 31-08-2025 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quetensky
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-09 16:10
Hallo, sinds gisterochtend knipperen al mijn HW apparaten rood, geen wifi. Echter al het andere wifispul werkt goed. Geen updates aan firmware geweest aan de WAP. Enige idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1

HE1

Quetensky schreef op maandag 1 september 2025 @ 13:09:
Hallo, sinds gisterochtend knipperen al mijn HW apparaten rood, geen wifi. Echter al het andere wifispul werkt goed. Geen updates aan firmware geweest aan de WAP. Enige idee?
hoe ziet je wifi netwerk eruit? meerdere repeaters etc?

HW apparaten willen 2,4mhz en niet 5mhz....misschien een repeater die als enige 2,4mhz doet uitgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quetensky
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-09 16:10
HE1 schreef op maandag 1 september 2025 @ 15:14:
[...]

hoe ziet je wifi netwerk eruit? meerdere repeaters etc?

HW apparaten willen 2,4mhz en niet 5mhz....misschien een repeater die als enige 2,4mhz doet uitgevallen?
Nee, maar1 wap. Wel een goeie tip van je, ik heb toch de wap uit en aan gezet ondanks dat bv de gsm en Google spul wireless heeft. En dat hielp, dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HE1

HE1

Quetensky schreef op maandag 1 september 2025 @ 19:10:
[...]

Nee, maar1 wap. Wel een goeie tip van je, ik heb toch de wap uit en aan gezet ondanks dat bv de gsm en Google spul wireless heeft. En dat hielp, dank!
wellicht was de 2,4mhz band uitgevallen om een of andere reden, normale andere apparaten werken gewoon op 5mhz, zou kunnen verklaren dat de HW apparaten offline waren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:21
Als de wifi begint te werken op 2.4mhz en 5 mhz dan is er wel wat mis inderdaad.
Meest gangbaar is 2.4GHz en 5GHz. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:36
Gisteren had ik iets vreemds in mijn app, zie afbeelding. Opname is van een 3-fase schakelaar van de autolader. Tussen de middag heb ik de schakelaar onderbroken en na 5 minuten weer aangesloten. Toen was het weer in orde. En vandaag ook de hele dag normaal beeld.

Komt het iemand bekend?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zaTWK9tL0HDv0YiH6mKnqcEAjVg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CQEnHIUrKXf4yxQ4MOrQPDEp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakhaas
Ik heb een Energy Socket van HW gekocht om op die manier enkel de EV te laden (Granny lader 10V) met zonnestroom. Ik heb de slimme taak zo ingesteld dat hij pas gaat laden met 2000w terugladen en voor minimaal 5 minuten. Zakt hij onder de 2000w dan schakelt hij weer uit.

Net even getest toen de zonnepanelen niets meer deden. Hij ging gewoon laden. Terwijl ik had verwacht dat hij dan niets zou doen. Wat doe ik verkeerd?

Ik had ook verwacht dat ik kan instellen dat hij bij bijv 2000w begint met laden en pas uitgaat als die onder de 1500w zakt, maar die optie zie ik niet.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:10
Misschien dat iemand hier een verklaring voor heeft...in week 34 staat er in onder "Stroom gebruik" 217 kWh en een bedrag van € 4.371,12 aangegeven. Ik heb niets gewijzigd aan de tarieven en de weken ervoor en daarna kloppen beter qua bedrag.

Zie ik iets over het hoofd of is dit een bekend fenomeen?

De gegevens van de HW P1 "Hoofdaansluiting" komen maandelijks wel overeen met het stroomverbruik en de productie van mijn PV die ik op de facturen zie staan van Tibber.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9B8msBB0JGveE-J0zHy1Y6xcgwo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ccOvhbbOlDKCInLiuzu4HwnS.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XGi2K2tftODDyPWWP-7NerV5wb4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/pFqaPDE3kxqUJ1aWtmBARP3R.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7ZdwiritszjCdYdv7Y1op0YiXno=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/NXao8uaA00YDIFf3dffs0KfW.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ddRuNjDWzf2mdnFisvT0L3n2JGg=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/FiQUEK4clehi2WlLq60BG0w3.png?f=fotoalbum_tile

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easywoods
Pakhaas schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 20:21:
Ik heb een Energy Socket van HW gekocht om op die manier enkel de EV te laden (Granny lader 10V) met zonnestroom. Ik heb de slimme taak zo ingesteld dat hij pas gaat laden met 2000w terugladen en voor minimaal 5 minuten. Zakt hij onder de 2000w dan schakelt hij weer uit.

Net even getest toen de zonnepanelen niets meer deden. Hij ging gewoon laden. Terwijl ik had verwacht dat hij dan niets zou doen. Wat doe ik verkeerd?

Ik had ook verwacht dat ik kan instellen dat hij bij bijv 2000w begint met laden en pas uitgaat als die onder de 1500w zakt, maar die optie zie ik niet.

Alvast bedankt!
Met een meettaak (i.p.v. zonnetaak) kan dat wel; als de hoofdaansluiting daalt onder de -2000w schakel de lader aan en als de hoofdaansluiting boven de -1500w stijgt schakel de lader uit.

De eerste keer even met het schakelaartje aan of uitzetten (wat op dat moment van toepassing is en daarna schakelt het automatisch aan en uit op het juiste moment 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakhaas
easywoods schreef op woensdag 3 september 2025 @ 09:28:
[...]

Met een meettaak (i.p.v. zonnetaak) kan dat wel; als de hoofdaansluiting daalt onder de -2000w schakel de lader aan en als de hoofdaansluiting boven de -1500w stijgt schakel de lader uit.

De eerste keer even met het schakelaartje aan of uitzetten (wat op dat moment van toepassing is en daarna schakelt het automatisch aan en uit op het juiste moment 😉
Ah oke, dus geen zonnetaak? Wat bedoelen ze dan met -2000w? Is dat de teruglevering?

Heb het nu goed ingesteld. Normaal trek ik de stekker uit het stopcontact als ik niet wil laden. De instellingen worden dan direct weer opgepakt als ik de stekker er in doe?

[ Voor 13% gewijzigd door Pakhaas op 03-09-2025 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:57
easywoods schreef op woensdag 3 september 2025 @ 09:28:
Die logica werkt niet. Zodra de lader aan gaat zal het vermogen door de hoofdaansluiting immers met het laadvermogen wijzigen. Je zult in die formule dus ergens het werkelijke laadvermogen moeten meenemen.
Anders gaat de lader continu aan en uit, en dat is vast niet wat je wilt.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakhaas
Andrehj schreef op woensdag 3 september 2025 @ 10:05:
[...]

Die logica werkt niet. Zodra de lader aan gaat zal het vermogen door de hoofdaansluiting immers met het laadvermogen wijzigen. Je zult in die formule dus ergens het werkelijke laadvermogen moeten meenemen.
Ja daar heb je een punt!

Met zonnetaak kan ik alleen instellen dat bij bijv 2000w teruglevering de lader aangaat voor 5min en zodra die die onder de 2000w daalt gaat die weer uit. Alleen ik zou er dus een marge tussen willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easywoods
Andrehj schreef op woensdag 3 september 2025 @ 10:05:
[...]

Klopt helemaal…. Je zult ergens een keuze moeten maken. Uitschakelen ergens bij +700w ofzo. Dan heb je een beetje verbruik voordat hij uitschakelt. Bij weinig zon zal ook dat niet werken. Wil je meer dan zul je andere oplossingen moeten kiezen in de vorm van een slime laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakhaas
easywoods schreef op woensdag 3 september 2025 @ 10:41:
[...]

Klopt helemaal…. Je zult ergens een keuze moeten maken. Uitschakelen ergens bij +700w ofzo. Dan heb je een beetje verbruik voordat hij uitschakelt. Bij weinig zon zal ook dat niet werken. Wil je meer dan zul je andere oplossingen moeten kiezen in de vorm van een slime laadpaal.
Oke dus als ik zeg van leveren bij -2500w en stoppen bij +250w dan gaat het werken? Ook al ziet hij het EV laden ook al verbruik...

• St00mwals
Pakhaas schreef op woensdag 3 september 2025 @ 17:09:
[...]

Oke dus als ik zeg van leveren bij -2500w en stoppen bij +250w dan gaat het werken? Ook al ziet hij het EV laden ook al verbruik...
Ja, dat klink wel als oplossing. Blijkt die in de praktijk heel erg te gaan schakelen, of juist niet te gaan schakelen dan kun je met de waardes gaan spelen door ze te verhogen of te verlagen.

Voor mijn wasmachine kijk ik naar de opwek van mijn zonnepanelen en niet naar hoeveel ik teruglever. Als ze meer opwekken als 1kWh, dan gaat de wasmachine aan. Is die eenmaal aan, dan gaat die vervolgens niet meer uit. Hiermee voorkom ik dat de wasmachine halverwege het opwarmen weer uitgaat en het hele programma dus in de ellende loopt.

• Pakhaas
St00mwals schreef op donderdag 4 september 2025 @ 08:35:
[...]

Ja, dat klink wel als oplossing. Blijkt die in de praktijk heel erg te gaan schakelen, of juist niet te gaan schakelen dan kun je met de waardes gaan spelen door ze te verhogen of te verlagen.

Voor mijn wasmachine kijk ik naar de opwek van mijn zonnepanelen en niet naar hoeveel ik teruglever. Als ze meer opwekken als 1kWh, dan gaat de wasmachine aan. Is die eenmaal aan, dan gaat die vervolgens niet meer uit. Hiermee voorkom ik dat de wasmachine halverwege het opwarmen weer uitgaat en het hele programma dus in de ellende loopt.
Ja de wasmachine en vaatwasser heb ik precies zo. Die drukken we aan vanaf 12:00 uur (eventueel met tijduitstel). Met panelen op zuid is de opwek dan bijna op zijn top.

• Pakhaas
Ik heb nu

-Aan wanneer stroomtotaal stijgt boven -2300 watt voor 5 minuten.
-Uit wanneer stroomtotaal stijgt boven 300 watt voor 5 minuten

Bij de laatste zin moet ik dan kiezen voor stijgt of daalt?

• St00mwals
Pakhaas schreef op donderdag 4 september 2025 @ 10:57:
Ik heb nu

-Aan wanneer stroomtotaal stijgt boven -2300 watt voor 5 minuten.
-Uit wanneer stroomtotaal stijgt boven 300 watt voor 5 minuten

Bij de laatste zin moet ik dan kiezen voor stijgt of daalt?
Gevoelstmatig moet je daalt onder -2300 en stijgt boven 300 kiezen.

• Speedy_Gonzalez
  • Laatst online: 17:20

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Ik zou graag willen weten of dit wel klopt.

Ik heb voor de eerste keer mijn nieuwe bmw aangesloten aan de lader.
De laadpaal is ingesteld op puresolar.
Zodra het stroomoverschot van de zonnepanelen meer is dan 1400 watt, gaat de opgewekte stroom van de zonnepanelen direct de auto in.

Nu zie ik in homewizard dat ik 2328 wat overschot heb, maar ook dat er 2167 watt getapt word van het net ?

Dat zou dan toch niet moeten zijn, of zie ik het helemaal verkeerd ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fK7D4AJ6ABGUK5C5nuvG71CRkVg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HWq3yekqvsTEfN1DaTteDdZc.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VxAhDYxfyiYi03TBZnV1GkRV-W8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wggtbyo1fQRuKNzK8We6GIB1.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starbolt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:27
De omvormer van jouw zonnepanelen zit op fase 3 en de lader van de auto op fase 1. Dit wordt in de slimme meter met elkaar verrekend. Geen probleem dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Zijn er nog anderen waarbij de grafieken leeg blijven waarbij de zonnepanelen omvormer ook gebruikt wordt? In mijn Solaredge.
Edit: Laat maar. Geen zon te bekennen.

[ Voor 13% gewijzigd door meesje op 08-09-2025 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Meer mensen problemen met de weergave van Goodwe zonnepanelen via de cloud?

Volgens de apparaten in de HW app is er gewoon verbinding met de Goodwe servers, maar hij staat wel als 'offline' weergegeven. En geeft dus geen waarden meer in de app.

edit: ik zie nu dat mijn sockets vanaf (ongeveer) hetzelfde moment geen dagwaardeupdates meer hebben gehad. Live geven ze wel weer wat ze gebruiken.

[ Voor 23% gewijzigd door ArthurMorgan op 08-09-2025 15:31 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 12:08
ArthurMorgan schreef op maandag 8 september 2025 @ 15:13:
Meer mensen problemen met de weergave van Goodwe zonnepanelen via de cloud?

Volgens de apparaten in de HW app is er gewoon verbinding met de Goodwe servers, maar hij staat wel als 'offline' weergegeven. En geeft dus geen waarden meer in de app.

edit: ik zie nu dat mijn sockets vanaf hetzelfde moment geen dagwaardeupdates meer hebben gehad. Live geven ze wel weer wat ze gebruiken.
Hier hetzelfde, vanochtend toevallig de app geinstalleerd en toegevoegd, was toen groen en online, nu offline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Ik zie twe rechte strepen. Dit is toch niet goed? Wat kan er aan de hand zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u_hZOAt6ICLe0GzyDRKu-leUUoY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/InSZP8cNQ1XZ8poPtna3BiTI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdvmark
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 16:31
meesje schreef op maandag 8 september 2025 @ 15:47:

[Afbeelding]
Ik dacht net even kijken of anderen dit ook hebben, app ververst tijden niet en daarna rechte lijnen in grafieken. Gisteren deed app t af en toe ook erg vertraagd, maar dan kwam na half uur er toch nog een redelijk grafiekje, nu dus lijnen tussen twee punten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rbb-lwdn
  • Registratie: September 2024
De p1 meet niet meer.
Shelly geeft 1.7 teruglevering.
P1 0.9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdvmark
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 16:31
Hier geeft de p1 meter wel juiste teruglevering weer op "NU" weergave, identiek aan separate kWh meter aan de Victron

[ Voor 7% gewijzigd door Vdvmark op 08-09-2025 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rbb-lwdn
  • Registratie: September 2024
Vdvmark schreef op maandag 8 september 2025 @ 16:11:
Hier geeft de p1 meter wel juiste teruglevering weer op "NU" weergave, identiek aan separate kWh meter aan de Victron
In NU wel ja.
Totalen updaten gaat zeer traag.
Dacht zelfs even dat mijn gasmeter stuk was.
Vanmorgen iets gas verbruikt.
Stond er zopas pas in.(jammer)

[ Voor 16% gewijzigd door Rbb-lwdn op 08-09-2025 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Vdvmark schreef op maandag 8 september 2025 @ 15:53:
[...]

Ik dacht net even kijken of anderen dit ook hebben, app ververst tijden niet en daarna rechte lijnen in grafieken. Gisteren deed app t af en toe ook erg vertraagd, maar dan kwam na half uur er toch nog een redelijk grafiekje, nu dus lijnen tussen twee punten
Volgens mij las ik in het HW batterij topic dat er vandaan een update was voor de P1 meter (alleen voor degene die ook een batterij hebben) en iets over overstap naar andere cloud. Dus wellicht verklaart dit de haperingen. Het lijkt nu weer goed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVfan
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 15:56

[Afbeelding]
@meesje
Ik zie sinds vrijdagmiddag iets soortgelijks. Al meer dan een handvol keren. Kan geen correlatie vinden met een P1 meter update, en in de NU weergave zie je geen gekke dingen. Dus ik denk issues met de cloud opslag.
Zie de grafiek, waarin op twee perioden van een uur oid de P1 meter niets lijkt te registreren, wat later weer wordt geëxtrapoleerd, vandaar de rechte lijnen. Ik zie dit in alle grafieken van sockets en kWh meters, dus geen enkel device probleem. Maar of de P1 meter of de cloud.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sJLBs_jEjtvspjjU4RKmTCenHAQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mRABMNdxu9wcRKS02JrLBmVp.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb voor de zekerheid een usb voeding aan de P1 meter aangesloten en ga zien of dit het verhelpt (alhoewel de HW P1 extender al wordt gevoed met een USB voeding, dus zou niet nodig moeten zijn).
Ben benieuwd.

[ Voor 5% gewijzigd door EVfan op 09-09-2025 07:16 ]

Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Ik heb mijn Solaredge omvormer gekoppeld in de HW app middels een API. Echter je hebt ook de mogelijkheid met inlog/wachtwoord. Is er verschil tussen beide in snelheid of nog andere zaken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St00mwals
EVfan schreef op maandag 8 september 2025 @ 20:14:
[...]

@meesje
Ik zie sinds vrijdagmiddag iets soortgelijks. Al meer dan een handvol keren. Kan geen correlatie vinden met een P1 meter update, en in de NU weergave zie je geen gekke dingen. Dus ik denk issues met de cloud opslag.
Zie de grafiek, waarin op twee perioden van een uur oid de P1 meter niets lijkt te registreren, wat later weer wordt geëxtrapoleerd, vandaar de rechte lijnen. Ik zie dit in alle grafieken van sockets en kWh meters, dus geen enkel device probleem. Maar of de P1 meter of de cloud.

[Afbeelding]

Ik heb voor de zekerheid een usb voeding aan de P1 meter aangesloten en ga zien of dit het verhelpt (alhoewel de HW P1 extender al wordt gevoed met een USB voeding, dus zou niet nodig moeten zijn).
Ben benieuwd.
Het zou mij verbazen als de USB-voeding werkt.
Ik heb namelijk exact hetzelfde, ook op mijn P1 en kWh-meter. Op mijn sockets zie ik het zo snel niet, maar die hebben ook weinig te doen gehad sinds vrijdag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:19

...
Volgens mij gaat er vanaf het weekend van 30 Augustus iets niet helemaal lekker in de cloudopslag van de grafiekdata van de hoofdaansluiting.
Ik zie op meerdere dagen grote stukken waar een rechte lijn is getekend tussen twee punten waartussen data lijkt te ontbreken. De regeling van de Plug-in Batterij ging zoals je kunt zien op die momenten wel door, dus de WiFi verbinding werkte. Ook is de grafiek met het verloop van de netspanning wél compleet op deze momenten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hKOdLMwdUC2kjp8meAPbf1LU4Wc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/d5cohiD7q1tQRVovADfFXLGh.png?f=user_large - Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IthI3ReeooSltYaC-QRtN8X3rC4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/rVN2T4YOl4t6Ck1ZttRaCaE4.png?f=user_large
(9:00 - 11:20) - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - (15:10 - 16:10)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JqMzPDGxkdnjaQPtXYOHlWtrpZ0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/0w9GN49HbFnKek4BATqlbLL4.png?f=user_large
(eerste lijntje 11:00, laatste 15:40)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (RSH)
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:47
Propheticus schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 09:48:
[...]

Volgens mij gaat er vanaf het weekend van 30 Augustus iets niet helemaal lekker in de cloudopslag van de grafiekdata van de hoofdaansluiting.
Ik zie op meerdere dagen grote stukken waar een rechte lijn is getekend tussen twee punten waartussen data lijkt te ontbreken. De regeling van de Plug-in Batterij ging zoals je kunt zien op die momenten wel door, dus de WiFi verbinding werkte. Ook is de grafiek met het verloop van de netspanning wél compleet op deze momenten.

[Afbeelding] - [Afbeelding]
(9:00 - 11:20) - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - (15:10 - 16:10)
[Afbeelding]
(eerste lijntje 11:00, laatste 15:40)
Dit is vermoedelijk het issue dat de nieuwe (beta) firmware voor de P1 moet oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hlw9DyHpqDOPKsM62cF-6PWQdvg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rJGMt3kZvo0qqwEZLwNfD3IQ.png?f=fotoalbum_large

Welkom bij de energietransitie waarbij je omvormer uitschakelt vanwege te hoge netspanning en binnen een minuut weer actief wordt.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1 ... 142 143 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie rondom de Plug-In Battery kan je terecht in Het HomeWizard Plug-In Battery topic