Ik weet dat de zon iets hoger staat elke dag nu, maar is dat 23% per dag??
Gisteren bij een blauwe lucht zat ik op 6000 watt piek, wat toen al een record was voor mij, maar vandaag zag ik 7400 watt!!
En ja ik weet dat bij koude panelen en een "plotselinge" zon er hogere pieken zijn, maar na die piek van 7400 had ik nog steeds boven 7000 watt continu. Dus de ene blauwe lucht is de andere niet denk ik? Iemand daar ervaring mee?
Nee morgen ga ik niet nog hoger scoren want ik heb "maar" een 8000 watt omvormer. Ik wist dat aftopping ooit zou gebeuren, maar ik had geen idee dat ik hier in Januari al aan zou denken. Okee kans is klein dat het werkelijk gaat gebeuren, maar dat dacht ik gisteren ook over 7000 watt halen in Januari.
"if there are no pics it didnt happen" dus hier wat screenshots
Ik heb dus 2 strings van 15 panelen en voor de oplettende kijker is te zien dat er een paneel volgens mij zegt "doe het even lekker zelf" omdat ie nog in de schaduw van de nok van de buren zit.
Voor de volledigheid, ik heb dus 9900 wp aan panelen op ZO (130 gr azimuth, 36 graden dak) en 8000 watt omvormer, die vandaag al aan 93.4% van het vermogen zat.
Score vandaag nu is ehh heel netjes, met 7400 watt piek vind ik de rest niet meer boeiend