Dat lijkt mij ook, hoewel mangohout in de regel volgens mij wel een stuk lichter is dan eikenhout.pjottum schreef op maandag 25 januari 2021 @ 17:40:
Is ook wel zwaar, 5,5cm, zou ik bij de keuze van het onderstel goed rekening mee houden!
Goed punt! Scheelt een kg of 10 voor een totaal van 36kg voor de mango van 2 meter en 29,5 voor de eiken van 220.
Maar ben me nu even aan het verdiepen in mango vs eiken, en hoewel mango ook best hard is schijnt wat als mango verkocht wordt zelden mango te zijn.
Qua hardhout is eiken dus beter. En aangezien ik misschien toch eens van plan ben 2 ultrawides boven elkaar te mounted kan dat best een dingetje worden...
En de dikheid is volgens mij meer alleen een rand rondom, maar als dat niet zo is kan mounted microfoon en monitor ook nog wel een issue worden....
Maar ben me nu even aan het verdiepen in mango vs eiken, en hoewel mango ook best hard is schijnt wat als mango verkocht wordt zelden mango te zijn.
Qua hardhout is eiken dus beter. En aangezien ik misschien toch eens van plan ben 2 ultrawides boven elkaar te mounted kan dat best een dingetje worden...
En de dikheid is volgens mij meer alleen een rand rondom, maar als dat niet zo is kan mounted microfoon en monitor ook nog wel een issue worden....
Nette oplossing voor die USB-C dongle!Bioflap schreef op maandag 25 januari 2021 @ 19:33:
Ik heb gisteren nog de stukjes Velcro binnen gekregen die ik had besteld. Hiermee de kabels vastgemaakt onder de tafel, en de USB-C Dongle vastgeplakt. Nu kan ik 'm eraf halen als het nodig is. Nu zijn voor mij alle kabels uit het zicht, ook als hij in de sta-stand is.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Ideaal! Nu hoef ik geen stroomkabels te wisselen en dergelijke. Ik hoef alleen de USB-kabel in te prikken en ben klaar.
Ik heb nu een aantal weken een zit/sta bureau (Worktrainer S670) en die kwalitatief helemaal top. Waar ik alleen minder blij mee ben is de dikke balk die in het midden loopt. Ik zit graag met de benen over elkaar en ik stoot dagelijks mijn knie tegen die rand. Achteraf had ik liever een model gehad waar die balk verder naar achteren zit.
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.
Ik heb nog geen stabureau (vandaar dat ik dit topic volg, ga het een dezer dagen doorspittenBugBoy schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 13:25:
Ik heb nu een aantal weken een zit/sta bureau (Worktrainer S670) en die kwalitatief helemaal top. Waar ik alleen minder blij mee ben is de dikke balk die in het midden loopt. Ik zit graag met de benen over elkaar en ik stoot dagelijks mijn knie tegen die rand. Achteraf had ik liever een model gehad waar die balk verder naar achteren zit.
Sorry voor de late reactie. Bevalt heel goed, beste investering in tijdenJackssonss schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 17:06:
[...]
Ok, dankjewel. Beetje ondoorzichtig dus inderdaad.
@kpnsvn @koeienvlekken @Krishhh: hoe bevalt de E8?
Ik moet wel zeggen dat ik nog weinig gebruik heb gemaakt van de sta functie. Hij is stabiel voor zn afmeting, werkblad is 200x80cm. Zit weinig speling gelukkig, daar vreesde ik wel voor.
Wat nog ontbreekt zijn de monitorsteunen. Heb nu 3 losse monitoren erop staan. Mocht iemand een goede tip hebben voor monitorsteunen....
:strip_exif()/f/image/AEBiKa0bUNjMHdmBJYga6Brb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/e4tb7gRYMr2J1cRMqb3fNBTV.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 45% gewijzigd door kpnsvn op 26-01-2021 14:30 ]
AVR-X1700H | 5x B&W M1 | SVS PC12 NSD-DSP | LG OLED 65C8
Leuk om te zien dat bijna iedereen ongeveer hetzelfde bureaublad kiest...kpnsvn schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:20:
[...]
Sorry voor de late reactie. Bevalt heel goed, beste investering in tijden.
Ik moet wel zeggen dat ik nog weinig gebruik heb gemaakt van de sta functie. Hij is stabiel voor zn afmeting, werkblad is 200x80cm. Zit weinig speling gelukkig, daar vreesde ik wel voor.
Wat nog ontbreekt zijn de monitorsteunen. Heb nu 3 losse monitoren erop staan. Mocht iemand een goede tip hebben voor monitorsteunen....
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik ben ook naar een monitorsteun aan het kijken voor een dual opstelling en raad je aan om eens te kijken aar de modellen van AmazonBasics. Die komen goed uit te tests, al weet ik niet of daar ook triple opstellingen voor zijn.
Dank @pjottum! Ik heb ook de EK2 besteld, de voorraad (met korting) is flink geslonken, dus de keuze werd op dat gebied een stuk makkelijker. :-)pjottum schreef op maandag 25 januari 2021 @ 10:45:
[...]
@iMick Dit is de onderkant van mijn EK2. Bevalt goed, ligt een 160x80 blad op. YMMV, maar 180 kan volgens mij zonder problemen. Anders zit ie niet netjes aan de rand, boeien. Je moet toch in je blad schroeven. Fotos van de bovenkant staan eerder in het topic. Blad is restantje van een IKEA buro waar niet zoveel mis mee leek te zijn (..)
Zijn er nog tips voor een mooie kabelgoot? Anders koop ik gewoon een simpele zwarte standaard kabelgoot bij een random webwinkel.
Heeft iemand ervaring met het plaatsen van een groter blad dan waar het onderstel voor gemaakt is? In mijn geval wil ik een 180x90 blad op een onderstel van 160x80 (ikea skarsta) plaatsen ivm ruimte tekort.
Welk blad is dat?bosaap22 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 15:46:
[...]
Leuk om te zien dat bijna iedereen ongeveer hetzelfde bureaublad kiest...![]()
Ik ben ook naar een monitorsteun aan het kijken voor een dual opstelling en raad je aan om eens te kijken aar de modellen van AmazonBasics. Die komen goed uit te tests, al weet ik niet of daar ook triple opstellingen voor zijn.
Mijn tafelblad is van tafelbladen.eu (Eiken Natuur), is een van 200x80. De reden waarom ik voor deze heb gekozen is de dikte, deze is 38mm, waar andere (goedkopere) aanbieders dunnere tafelbladen aanbieden.SamPep schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 00:53:
Heeft iemand ervaring met het plaatsen van een groter blad dan waar het onderstel voor gemaakt is? In mijn geval wil ik een 180x90 blad op een onderstel van 160x80 (ikea skarsta) plaatsen ivm ruimte tekort.
[...]
Welk blad is dat?
Ik weet niet of het IKEA onderstel daarvoor geschikt is. De E8 v flexispot is dat wel, vandaar de keuze daarvoor.
De Halifax Eiken Natuur T600 van tafelbladen.euSamPep schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 00:53:
[...]
Welk blad is dat?
Ik heb de uitdaging dat ik een hoekbureau heb, maar niet +€900 wil neerleggen voor een zit-sta bureau in hoekvorm. Mijn plan is als volgt:
Mis ik iets hierin?
p.s. Erg nuttige reacties in dit topic!, o.a. BioFlap's foto's inspireerde mij.
Idee is dat ik iets vergelijkbaars krijg als deze post op reddit:
Lineaflex Frame | €390 |
Lineaflex Kabelmanagement | €96 |
Blad van tafelbladen.eu 160x80t | €94 |
Blad van tafelbladen.eu 120x60t | €69 |
Ikea Ladeblok Alex (70cm) | €60 |
Ikea Poot Godvin 2x | €20 |
Totaal | €729 |
Mis ik iets hierin?

[ Voor 17% gewijzigd door Koos Ofzo op 28-01-2021 10:26 . Reden: Ik kan niet rekenen ]
Dat ladeblok van IKEA wil ik ook graag aanschaffen voor naast mijn zit/sta bureau, maar helaas is die online niet te bestellen (naast dat deze slecht voorradig is). Wellicht iets om rekening mee te houden als je haast hebt.Koos Ofzo schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:13:
Ik heb de uitdaging dat ik een hoekbureau heb, maar niet +€900 wil neerleggen voor een zit-sta bureau in hoekvorm. Mijn plan is als volgt:
Lineaflex Frame €390 Lineaflex Kabelmanagement €96 Blad van tafelbladen.eu 160x80t €94 Blad van tafelbladen.eu 120x60t €69 Ikea Ladeblok Alex (70cm) €60 Ikea Poot Godvin 2x €20 Totaal €729
Mis ik iets hierin?
[Afbeelding]
De afgelopen dagen heb ik dit hele topic doorgespit. Ten eerste bedankt voor alle foto's en informatie
Ik heb echter nog geen keuze gemaakt voor een nieuw bureau, want ik twijfel erg over de stabiliteit. Zeker na het kijken van wat filmpjes op YouTube van oa de Flexispot en Jarvis.
Wat instabiliteit op de sta-stand vind ik niet zo erg, maar wel in de zit-stand. Ik heb nu een gewoon bureau van Ahrend, met C-poten (zoals bij de Jarvis). Op zich een prima ding maar ik vind hier al te veel speling in zitten. Als ik bijvoorbeeld met elleboog leun om hoofd op hand te laten rusten en dan weer omhoog kom, gaan m'n schermen trillen. En zo zwaar is m'n hoofd niet
Soms merk ik het ook met gewoon tikken (geen mechanisch toetsenbord). Als ik (al zittend) op de voorkant van het blad druk, kan ik 'm ongeveer 5mm naar beneden duwen.
Hoe zit dat met deze populaire stabureaus? Ik ben voornamelijk benieuwd naar de Flexispot, Lineaflex en Jarvis.
Wat instabiliteit op de sta-stand vind ik niet zo erg, maar wel in de zit-stand. Ik heb nu een gewoon bureau van Ahrend, met C-poten (zoals bij de Jarvis). Op zich een prima ding maar ik vind hier al te veel speling in zitten. Als ik bijvoorbeeld met elleboog leun om hoofd op hand te laten rusten en dan weer omhoog kom, gaan m'n schermen trillen. En zo zwaar is m'n hoofd niet
Soms merk ik het ook met gewoon tikken (geen mechanisch toetsenbord). Als ik (al zittend) op de voorkant van het blad druk, kan ik 'm ongeveer 5mm naar beneden duwen.
Hoe zit dat met deze populaire stabureaus? Ik ben voornamelijk benieuwd naar de Flexispot, Lineaflex en Jarvis.
Als je toch bij de Gamma (of welke andere bouwmarkt ook) bestelt zou ik het direct op maat laten zagen.lluuk schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:54:
[...]
Het materiaal is inderdaad massief, maar het blad bestaat (volgens mij) in feite uit meerdere plankjes die aan elkaar gemaakt zijn (zoals met meer meubels van Woood). Ik weet niet of het blad bijv zijn stevigheid verliest of krom trekt op het moment dat er een gedeelte van af wordt gezaagd..
Erg mooi! Is er een specifieke reden waarom je hebt gekozen voor 38mm in plaats van 25mm (https://tafelbladen.eu/we...-halifaxeikennatuur-25mm/)? Ik heb de Flexispot EK2 besteld en het blad wat jij hebt klinkt als een prima keuze :-).kpnsvn schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:57:
[...]
Mijn tafelblad is van tafelbladen.eu (Eiken Natuur), is een van 200x80. De reden waarom ik voor deze heb gekozen is de dikte, deze is 38mm, waar andere (goedkopere) aanbieders dunnere tafelbladen aanbieden.
Ben alleen bang dat mijn bureau weer gaat doorbuigen (180x80). Heb nu een Amazon Basics standaard (https://www.amazon.nl/dp/B076B3Q8JR) met twee monitoren van 5.5KG per stuk en het 20mm IKEA bureau vind dit niet zo heel leuk..
[ Voor 16% gewijzigd door iMick op 28-01-2021 13:07 ]
Ik heb net ook een EK2 besteld met de korting via Flexispot. Voor het blad ga ik hier in de buurt kijken bij een lokale winkel, daar heb ik eerder al een blad gehaald voor m'n TV-meubel en dat is me goed bevallen. Was massief eik en ik denk dat we dat deze keer opnieuw gaan doen
.
Nog aan het twijfelen over een Brennenstuhl Tower Power of Indesk.
Nog aan het twijfelen over een Brennenstuhl Tower Power of Indesk.
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Is er een link naar de monitor arm toevallig?
Iemand ervaring met deze: https://www.ahrend.com/nl...shop/ahrend-home-zit-sta/
Kan hem via mijn vrouw haar werk voor aantrekkelijke prijs krijgen.
Ahrend is de top in de markt, maar de korting moet wel heel fors zijn om het prijsverschil met de in dit forum vaker genoemde modellen te rechtvaardigen.PnD schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 13:12:
Iemand ervaring met deze: https://www.ahrend.com/nl...shop/ahrend-home-zit-sta/
Over de producten en service zou ik me echter dus geen zorgen maken bij Ahrend.
Ja vroeg me af of dat voor een "Home serie" ook geldt, maar verwacht het enigzins wel natuurlijk.Bula schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 14:31:
[...]
Ahrend is de top in de markt, maar de korting moet wel heel fors zijn om het prijsverschil met de in dit forum vaker genoemde modellen te rechtvaardigen.
Over de producten en service zou ik me echter dus geen zorgen maken bij Ahrend.
Zit een flinke korting op en in combinatie met vergoeding van de werkgever kost ie ons nog +- 100 euro
Dan zou ik er niet lang over na hoeven te denkenPnD schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 14:33:
[...]
Ja vroeg me af of dat voor een "Home serie" ook geldt, maar verwacht het enigzins wel natuurlijk.
Zit een flinke korting op en in combinatie met vergoeding van de werkgever kost ie ons nog +- 100 euro
Ik zit ook te wachten op een geste van mijn werkgever, maar ik verwacht daar helaas niet veel van
Montage van EC1 onderstel lijkt tot nog toe gemakkelijk.
Heb ook het Gerton tafelblad in de olie (woca) gezet:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/caiJrj4iEFcfsBGGoSteBH94.jpg?f=user_large)
Eerst opgeschuurd met vlakschuurmachine, korrel 100, achteraf gezien had ik beter iets fijner genomen denk ik. Heb nu enkele lichte krassen zichtbaar waar de olie beter in trekt, dus na het afvegen van het overschot zijn die iets lichter wit. Het nat inschuren achteraf met korrel 300 leek hier niet tegen te helpen. Iemand met ervaring die nog tips heeft?
Afwerking is verder heel mooi nu, zal nog wat foto's posten van het eindresultaat.
Heb ook het Gerton tafelblad in de olie (woca) gezet:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/caiJrj4iEFcfsBGGoSteBH94.jpg?f=user_large)
Eerst opgeschuurd met vlakschuurmachine, korrel 100, achteraf gezien had ik beter iets fijner genomen denk ik. Heb nu enkele lichte krassen zichtbaar waar de olie beter in trekt, dus na het afvegen van het overschot zijn die iets lichter wit. Het nat inschuren achteraf met korrel 300 leek hier niet tegen te helpen. Iemand met ervaring die nog tips heeft?
Afwerking is verder heel mooi nu, zal nog wat foto's posten van het eindresultaat.
Update: Mijn Jarvis is heel vlot gearriveerd.
Nog niet in elkaar gezet ivm nog geen blad, maar denk dat ik morgen ga knutselen en er voor een maand of 3 een meubelpaneeltje op leg.
Wel grappig is dat Jarvis in 2 losse FedEx leveringen aankwam die uiteindelijk binnen een half uur van elkaar door verschillende bezorgers bezorgd werden. Lekker effectief 😂
Nog niet in elkaar gezet ivm nog geen blad, maar denk dat ik morgen ga knutselen en er voor een maand of 3 een meubelpaneeltje op leg.
Wel grappig is dat Jarvis in 2 losse FedEx leveringen aankwam die uiteindelijk binnen een half uur van elkaar door verschillende bezorgers bezorgd werden. Lekker effectief 😂
Even een quick review hier van de flexispot E7.
Mijn vrouw heeft de ikea bekant dus die neem ik als referentie.
Ik had al een 180x80 blad, dus dit leek me een mooie oplossing. Ik las dat de e5 nog wel eens instabiel kon zijn dus daarom de e7 gekozen.
positief:
Goede handleiding. makkelijk inelkaar te zetten.
motor is stil
minder positief:
Afhankelijk van de breedte kan je de plaat om de kabels mee af te dekken wel/niet plaatsen.
niet super stabiel.
tov de ikea bekant:
De bekant (is wel maar 160cm ipv 180 bij mij) is veeel steviger. Je mist dan ook de middenbalk.
Ik heb 2x 25inch schermen aan een arm en die wiebelen nu een beetje bij het typen. Mijn vorige onderstel (ahrend ) had ook zo'n midden balk en dat maakte het bureau zeer stevig.
De motor is wel veel stiller en er zit een geheugen functie op.
Al me al gemixte gevoelens hierbij. Jammer dat deze niet zo stevig is als verwacht.
Mijn tip zou dan ook zijn om een onderstel/bureau te zoeken met een midden balk erin.
:strip_exif()/f/image/LQbK66opxYD0cnWbrMbN3BWf.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik had al een 180x80 blad, dus dit leek me een mooie oplossing. Ik las dat de e5 nog wel eens instabiel kon zijn dus daarom de e7 gekozen.
positief:
motor is stil
minder positief:
Afhankelijk van de breedte kan je de plaat om de kabels mee af te dekken wel/niet plaatsen.
niet super stabiel.
tov de ikea bekant:
De bekant (is wel maar 160cm ipv 180 bij mij) is veeel steviger. Je mist dan ook de middenbalk.
Ik heb 2x 25inch schermen aan een arm en die wiebelen nu een beetje bij het typen. Mijn vorige onderstel (ahrend ) had ook zo'n midden balk en dat maakte het bureau zeer stevig.
Al me al gemixte gevoelens hierbij. Jammer dat deze niet zo stevig is als verwacht.
Mijn tip zou dan ook zijn om een onderstel/bureau te zoeken met een midden balk erin.
:strip_exif()/f/image/LQbK66opxYD0cnWbrMbN3BWf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AsuWyHAJRjtLoPg6PQfZ4I8C.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 27% gewijzigd door sharkzor op 30-01-2021 14:18 ]
Ik ben ook mijn speurtocht begonnen naar een elektrisch zit sta bureau.
En in hoogte verstelbaar en al snel kom ik er achter dat een bureau gaat zwenken van links naar rechts wat ik wil voorkomen, net als mijn voorganger ook beaamd en meerder in dit topic:
Mijn eisen:
Echter gaat de prijs daar 3x over de kop heb ik het idee en dan nog niet eens standaard een geheugenstand... maar als optie....
Flexispot is naar mijn idee ook goed echter hebben die niet wat ik zoek en Flexispot koopt naar mijn idee ook gewoon in op alibaba....
Nu zit ik in de alibaba of andere chinese hoek te speuren met dwarsbalk met onderframe.
Iemand hier suggesties?
Tijdens mijn zoek tocht stuit ik nog op een grappige setup
En in hoogte verstelbaar en al snel kom ik er achter dat een bureau gaat zwenken van links naar rechts wat ik wil voorkomen, net als mijn voorganger ook beaamd en meerder in dit topic:
Al snel door de topic heen gelopen en wat is er weer een wereld voor mij opengegaan, wat een diversiteit aan bureau's en leveranciers alleen al in nederland!sharkzor schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 14:15:
Mijn eisen:
- 180 tot 200 breed 80 diep*ik begrijp dat die lengte de stabiliteit niet ten goede komt maar lijkt met geschikt frame en dwarsbalk opgelost en en niet te dik en te zwaar blad erop....
- stevig
- electrisch met geheugenstand
- eerlijke prijs
Echter gaat de prijs daar 3x over de kop heb ik het idee en dan nog niet eens standaard een geheugenstand... maar als optie....
Flexispot is naar mijn idee ook goed echter hebben die niet wat ik zoek en Flexispot koopt naar mijn idee ook gewoon in op alibaba....
Nu zit ik in de alibaba of andere chinese hoek te speuren met dwarsbalk met onderframe.
Iemand hier suggesties?
edit:
Tijdens mijn zoek tocht stuit ik nog op een grappige setup

[ Voor 11% gewijzigd door lSltAlKeR op 30-01-2021 16:08 ]
Speedtouch freak
Het verbaast mij dat er dus nog niemand de leverancier heeft ontmaskerd van het degelijke spul!
Degelijke onderstellen komen dus bij https://actiforce.com/ vandaan.
Ze hebben een leuke bedrijfsvideo
Andere producenten welkom....

Degelijke onderstellen komen dus bij https://actiforce.com/ vandaan.
Ze hebben een leuke bedrijfsvideo
Andere producenten welkom....
[ Voor 24% gewijzigd door lSltAlKeR op 30-01-2021 16:49 ]
Speedtouch freak
Dat bedoelde ik niet met dwarsbalk. Zie hieronder mijn oude onderstel. Dwarsbalk op de helft:lSltAlKeR schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 15:01:
[...]
Mijn eisen:
[list=1]
• 180 tot 200 breed 80 diep*ik begrijp dat die lengte de stabiliteit niet ten goede komt maar lijkt met geschikt frame en dwarsbalk opgelost en en niet te dik en te zwaar blad erop....
:strip_exif()/f/image/e02nuSCI9wNh5IXai6TzfD6R.jpg?f=fotoalbum_large)
Ow okay ik snap uhm dwars balk voor het midden van het tafelblad...sharkzor schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 16:56:
[...]
Dat bedoelde ik niet met dwarsbalk. Zie hieronder mijn oude onderstel. Dwarsbalk op de helft:
[Afbeelding]
Ik heb het meer over het solide in het geheel als hij op hoogte staat van bv. 1meter 20 en dan niet gaat zwenken van links naar rechts....
Tot nu toe kan ik maar 2 solide frames vinden met een dwarsbalk die stabiliteit geeft bij 160 of langer of je moet in een hoek contructie met 3 poten gaan denken....
zie
en
de sneller GT
Ik bedoel een dwarsbalk op het onderframe
[ Voor 10% gewijzigd door lSltAlKeR op 30-01-2021 17:25 ]
Speedtouch freak
Verwijderd
Een overdwarsbalk?sharkzor schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 16:56:
[...]
Dat bedoelde ik niet met dwarsbalk. Zie hieronder mijn oude onderstel. Dwarsbalk op de helft:
[Afbeelding]
Dank hiervoor! Zoals ik hierboven al schreef heb ik een bloedhekel aan wiebelende monitoren dus ik kijk nog even verder.sharkzor schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 14:15:
Even een quick review hier van de flexispot E7.
positief:
motor is stil
minder positief:
niet super stabiel.
tov de ikea bekant:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik zag toevallig bij Conrad 90° en 120° hoek bureaus/frames. Wel €700+diabyte schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:38:
[...]
Ik ben toevallig net aan het orienteren op de hoek-variant van de Lineaflex MRC, waarvan de "normale" variant een aantal keer in dit topic voorbij is gekomen:
https://www.multiratio.nl...t-sta-elektrisch-200-x-80
https://www.multiratio.nl...it-sta-elektrisch-cad-cam
De E3L heb ik ook op mijn lijstje staan, maar ik twijfel over de stabiliteit (omdat hij een derde poot mist).
Fully heeft ook een L-bureau, met of zonder blad: https://www.fully.com/en-eu/standing-desks/l-shaped.html
Edit:
Op mijn lijst staan ook nog twee varianten van Worktrainer:
https://www.worktrainer.nl/Zit-Sta-hoekbureau-S471-xl
https://www.worktrainer.nl/Zit-Sta-hoekbureau-S671
Goed, dit zijn allemaal bureau's waarvan ik de prijs nog net te doen vind. Er zijn nog legio andere hoek zit-sta bureau's, maar die gaan al snel een veelvoud kosten van bovenstaande.
https://www.conrad.nl/o/k...ureau,Zit-sta-bureauframe
Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.
Ik dacht dat als te dun was met ook nog 3 monitoren dat misschien zou buigen of niet stabiel zou zijn. Meer een aanname van mijn kant hoor. Werkblad is inderdaad Eiken Natuur halifax.iMick schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:05:
[...]
Erg mooi! Is er een specifieke reden waarom je hebt gekozen voor 38mm in plaats van 25mm (https://tafelbladen.eu/we...-halifaxeikennatuur-25mm/)? Ik heb de Flexispot EK2 besteld en het blad wat jij hebt klinkt als een prima keuze :-).
Ben alleen bang dat mijn bureau weer gaat doorbuigen (180x80). Heb nu een Amazon Basics standaard (https://www.amazon.nl/dp/B076B3Q8JR) met twee monitoren van 5.5KG per stuk en het 20mm IKEA bureau vind dit niet zo heel leuk..
Ik ga die Amazon basics eens overwegen. Als ik ze heb besteld zal ik hier nog wel ‘n update doen.
Bestaat er ook een zit/sta elektrisch bureau dat lager kan dan 60-63 cm?
Ze lijken allemaal gemaakt voor mensen vanaf 1.75/1.80, niet bepaald voor mensen met wat kortere benen die graag in zit-stand met de voeten plat op de vloer kunnen.
@AMD1800 In de TS staat een mooie opsomming, maar de minimum hoogte lijkt nergens te kloppen, ik heb 3 gecheckt:
Ikea Bekant: 63cm, op de Ikea site: 65cm.
Ikea Idasen: 59cm, op de Ikea site: 63cm.
Flexispot E6: 58cm, op de Flexispot site: 60cm.
Ik zoek een bureau dat nog een stukje lager kan, 56cm bijvoorbeeld. We zijn niet allemaal lange NLers
Heb zelf wel de Bekant en wil het hoekvormige Ikea bureaublad graag behouden..
Ze lijken allemaal gemaakt voor mensen vanaf 1.75/1.80, niet bepaald voor mensen met wat kortere benen die graag in zit-stand met de voeten plat op de vloer kunnen.
@AMD1800 In de TS staat een mooie opsomming, maar de minimum hoogte lijkt nergens te kloppen, ik heb 3 gecheckt:
Ik zoek een bureau dat nog een stukje lager kan, 56cm bijvoorbeeld. We zijn niet allemaal lange NLers
[ Voor 3% gewijzigd door Jazco2nd op 01-02-2021 13:17 ]
Ik heb hier nog een Lensvelt Compass bureau (180x90) waarvan ik het blad wil hergebruiken. Dit is een Trespa volkern blad met diverse voorgeboorde schroefgaten (schroefbussen) aan de onderkant.
Kan iemand mij vertellen wat de maatvoering is van de gaten bij de Flexispot E6, E7 en E8?
Ik begrijp dat de breedte van het frame op elke maat is vast te zetten via een glijrail (balk 4)?
Dat betekent dat maatvoering van de schroefgaten in de beugels (Balk 5) waar het blad op komt te liggen voor mij van belang is.
Wellicht dat iemand ook de maatvoering van Jarvis frame ook kan geven.
Ter verduidelijking:
Kan iemand mij vertellen wat de maatvoering is van de gaten bij de Flexispot E6, E7 en E8?
Ik begrijp dat de breedte van het frame op elke maat is vast te zetten via een glijrail (balk 4)?
Dat betekent dat maatvoering van de schroefgaten in de beugels (Balk 5) waar het blad op komt te liggen voor mij van belang is.
Ter verduidelijking:
:fill(white):strip_exif()/f/image/Ra8EIA8RiW6CH4KVwYYJIfCb.png?f=user_large)
[ Voor 16% gewijzigd door Nikros op 01-02-2021 14:38 ]
Hier is vandaag een compact bureau van Worktrainer geleverd:
https://www.worktrainer.n...ta-bureau-Single-Leg-Desk
Dit bureau heb ik als tweede bureau gekocht om beneden te kunnen werken tijdens de koude dagen.
Het is een prachtig bureau maar wiebelt zowel in de zit- als sta stand.
Gezien de omvang geen behoefte om het terug te sturen.
https://www.worktrainer.n...ta-bureau-Single-Leg-Desk
Dit bureau heb ik als tweede bureau gekocht om beneden te kunnen werken tijdens de koude dagen.
Het is een prachtig bureau maar wiebelt zowel in de zit- als sta stand.
Gezien de omvang geen behoefte om het terug te sturen.
Ik wil het morgen wel opmeten, maar dat gaat natuurlijk nooit overeenkomen. Je krijgt er scherpe schroeven bij die je direct het hout injaagt. Dat gaat prima.Nikros schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:30:
Ik heb hier nog een Lensvelt Compass bureau (180x90) waarvan ik het blad wil hergebruiken. Dit is een Trespa volkern blad met diverse voorgeboorde schroefgaten (schroefbussen) aan de onderkant.
Ter verduidelijking: [Afbeelding]
Heeft iemand wel eens naar de control interface van de flexispot gekeken?
De 'control box' die ik heb heeft 2 aansluitingen en ik vermoedde al dat het seriele interfaces waren. via het type nummer kwam ik hier op.
https://www.loctekmotion.com/shop/control-box/cb38m2aib/
het lijkt me leuk hier iets voor te maken zodat vanuit je laptop/raspberyy pi de tafel automatisch om de zoveel tijd omhoog gaat zodat je niet vergeet af en toe te gaan staan. ik heb alleen geen serial sniffer..
De 'control box' die ik heb heeft 2 aansluitingen en ik vermoedde al dat het seriele interfaces waren. via het type nummer kwam ik hier op.
het lijkt me leuk hier iets voor te maken zodat vanuit je laptop/raspberyy pi de tafel automatisch om de zoveel tijd omhoog gaat zodat je niet vergeet af en toe te gaan staan. ik heb alleen geen serial sniffer..
Ah je hebt de fabriek van alle buro's gevonden, gaaf! Of is dit ook weer een front-end voor de fabriek die er echt achter zit? (ik denk dat zit/sta een soort van volkswagen is, met allemaal verschillende merken: vw, audi, seat, bentley, porsche, MAN etc)sharkzor schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 08:28:
Heeft iemand wel eens naar de control interface van de flexispot gekeken?
Je kan natuurlijk, net als vroeger die 'denk aan je oefeningen, loop nu een rondje door de flexwerkplekkenzaal', zo'n programmatje installeren wat je herinnert aan het staan.
Ik ga gewoon staan bij elk overleg, en wissel van zit naar sta als ik toch even naar het toilet moet ("ga jij maar even zoemen, ik ben zo terug")
Onderstellen met 56 heb ik nog niet gezien, wel 58, maar een blad is al gauw 2 cm, dus dan zit je toch weer op 60.Jazco2nd schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:55:
Bestaat er ook een zit/sta elektrisch bureau dat lager kan dan 60-63 cm?
Ik zoek een bureau dat nog een stukje lager kan, 56cm bijvoorbeeld. We zijn niet allemaal lange NLers![]()
Je zou haast een podium moeten maken voor je stoel, of zo'n voetenbankje onder je buro plaatsen? Heb je dit niet altijd al nodig?
ping 127.212.23.124
Er zijn juist genoeg 56cm bureaus als je zoekt op buitenlandse sites. Maar de gemiddelde mens hier in (West) Europa is toch echt een stukje langer.pjottum schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 08:52:
[...]
Ah je hebt de fabriek van alle buro's gevonden, gaaf! Of is dit ook weer een front-end voor de fabriek die er echt achter zit? (ik denk dat zit/sta een soort van volkswagen is, met allemaal verschillende merken: vw, audi, seat, bentley, porsche, MAN etc)
Je kan natuurlijk, net als vroeger die 'denk aan je oefeningen, loop nu een rondje door de flexwerkplekkenzaal', zo'n programmatje installeren wat je herinnert aan het staan.
Ik ga gewoon staan bij elk overleg, en wissel van zit naar sta als ik toch even naar het toilet moet ("ga jij maar even zoemen, ik ben zo terug")
[...]
Onderstellen met 56 heb ik nog niet gezien, wel 58, maar een blad is al gauw 2 cm, dus dan zit je toch weer op 60.
Je zou haast een podium moeten maken voor je stoel, of zo'n voetenbankje onder je buro plaatsen? Heb je dit niet altijd al nodig?
Ik ga nog ff paar winkels bellen om te kijken of ze een buitenlands model kunnen krijgen.
Ik zou sowieso bij de meer zakelijke modellen kijken, die moeten doorgaans voor een grotere groep mensen passen.
Ik weet helaas niet welk merk het was, maar op mijn vorige werkplek hadden ze ook zit/sta-bureaus die heel laag konden. Collega van ik schat 1,50-1,55m kon 'm in ieder geval prima laag zetten.
Of kijken of je er zelf een kunt importeren? Of gewoon vragen aan een verkoper of ze iets specifieks kunnen bestellen voor jou? dat zeg je zelf al
Ik weet helaas niet welk merk het was, maar op mijn vorige werkplek hadden ze ook zit/sta-bureaus die heel laag konden. Collega van ik schat 1,50-1,55m kon 'm in ieder geval prima laag zetten.
Of kijken of je er zelf een kunt importeren? Of gewoon vragen aan een verkoper of ze iets specifieks kunnen bestellen voor jou? dat zeg je zelf al
Ik snap je niet:Jazco2nd schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:10:
[...]
Er zijn juist genoeg 56cm bureaus als je zoekt op buitenlandse sites. Maar de gemiddelde mens hier in (West) Europa is toch echt een stukje langer.
Ik ga nog ff paar winkels bellen om te kijken of ze een buitenlands model kunnen krijgen.
Je stelt een vraag.
Ik zeg: ik heb voor je gezocht maar ik kan ze niet vinden, misschien kan je dit eens proberen of overwegen?
Dan zeg je: ik kan ze wel vinden, je zoekt niet goed genoeg en ik ga wel rondbellen of iemand het kan leveren.
Wat wil je nou eigenlijk?
ping 127.212.23.124
Afgelopen zondag EK2 besteld bij Flexispot, maar zag dat ze nu ook een EC5 (299.99 met kortingscode, helaas wel pas leverbaar vanaf 28 feb) hebben die volgens de chat met hen stabieler zou zijn. Heb daarom de eerste order laten annuleren en voor een kleine meerprijs de EC5 besteld. Daarnaast een 2.5mm blad besteld bij tafelbladen.eu
Ik heb de Lineaflex MRC Duo zit-sta besteld, ik zal mijn ervaring hierover delen zodra ik hem heb, aangezien er niet veel over hoekbureaus in dit topic voorkomt.
Mijn EK2 is vandaag net afgeleverd! De EC5 ziet er ook goed uit inderdaad, heeft namelijk 3 stages ipv 2 stages (EK2). Ben benieuwd of het echt zoveel scheelt. Retourneren is teveel gedoe, dus ik hou lekker mijn EK2._superboer_ schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 10:49:
Afgelopen zondag EK2 besteld bij Flexispot, maar zag dat ze nu ook een EC5 (299.99 met kortingscode, helaas wel pas leverbaar vanaf 28 feb) hebben die volgens de chat met hen stabieler zou zijn. Heb daarom de eerste order laten annuleren en voor een kleine meerprijs de EC5 besteld. Daarnaast een 2.5mm blad besteld bij tafelbladen.eu
Mag ik vragen wanneer jij 'm besteld had? Ik afgelopen donderdag, vrijdag al een T&T-code van GLS in de mail, maar die staat nu nog steeds op:iMick schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 15:02:
[...]
Mijn EK2 is vandaag net afgeleverd! De EC5 ziet er ook goed uit inderdaad, heeft namelijk 3 stages ipv 2 stages (EK2). Ben benieuwd of het echt zoveel scheelt. Retourneren is teveel gedoe, dus ik hou lekker mijn EK2.
Die Paketdaten wurden im GLS IT-System erfasst; das Paket wurde noch nicht an GLS übergeben.

26 januari besteld, 27 januari een verzend bevestiging.Stalensnuitje schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 15:22:
[...]
Mag ik vragen wanneer jij 'm besteld had? Ik afgelopen donderdag, vrijdag al een T&T-code van GLS in de mail, maar die staat nu nog steeds op:
Ik was te ongeduldig, zojuist een mail gekregen dat ie onderweg isiMick schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 18:06:
[...]
26 januari besteld, 27 januari een verzend bevestiging.
Die doen, of proberen te voldoen, aan ARBO normen (zakelijk dan).defusion schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:56:
Ik zou sowieso bij de meer zakelijke modellen kijken, die moeten doorgaans voor een grotere groep mensen passen.
Kan je vertellen dat 56cm werkhoogte daar niet onder valt! Een verstelbaar bureau is lastig te vinden in deze “hoogte”, zowel met slinger als elektrisch.. Ter vergelijking; een eettafel is meestal 74cm.
De instelbare bureaus met een leuke prijs gaan vaak lager maar die redden de 56cm werkhoogte ook niet. Bij een elektrische ga je al snel naar een dubbele motor variant, dus duurder, maar dan zit je rond de 62cm.
Met 1,50cm kan je daar doorgaans goed aan werken!
Edit: dan heb ik het over zit/sta bureaus..
[ Voor 4% gewijzigd door Famous op 03-02-2021 02:34 ]
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Na het doorlezen van dit topic zit ik te denken om ook een melanine tafelblad te bestellen bij tafelbladen.eu. Ik heb alleen geen ervaring met de sterkte van het materiaal, waar kan je het mee vergelijken? Wordt het tricky als je er een dubbele monitor arm op wil vast klemmen (met ~10kg aan monitoren totaal)?
Ik heb gisteren een Fully Jarvis Bamboo (Contour, 180x80) plus wat extra’s besteld maar ben nu eigenlijk nog op zoek naar een geschikte bijpassende stoel, iemand ideeën/ suggesties?
Hier loopt een recent draadje over bureaustoelen voor kantoordoeleinden:Dusun schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 09:30:
..... maar ben nu eigenlijk nog op zoek naar een geschikte bijpassende stoel, iemand ideeën/ suggesties?
Bureaustoel 8 uur per dag
Ik heb zelf voor een refurbished Drabert Salida gekozen na even bij zo'n winkel op 15 stoelen gezeten te hebben. Voor mij de ideale stoel. Wel met nieuwe bekleding.
Deze zijn prima,zonder dat je meteen de hoofdprijs betaalt voor een stoel en tevens ook een milieubewuste keuze..
Refurbed is prima, veel kantoren worden elke 4 of 5 jaar leeggeruimd en voorzien van nieuw meubilair: het oude wordt opgeknapt en doorverkocht en kan zo nog 10 jaar mee. Mijn Comforto heb ik al 6 jaar en gaat vermoedelijk nog net zolang mee.bosaap22 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 09:40:
[...]
Hier loopt een recent draadje over bureaustoelen voor kantoordoeleinden:
Bureaustoel 8 uur per dag
Ik heb zelf voor een refurbished Drabert Salida gekozen na even bij zo'n winkel op 15 stoelen gezeten te hebben. Voor mij de ideale stoel. Wel met nieuwe bekleding.
Deze zijn prima,zonder dat je meteen de hoofdprijs betaalt voor een stoel en tevens ook een milieubewuste keuze..
Er zijn meerdere partijen die dit doen, allen wel te vinden via Marktplaats.
Wat zegt die partij daar zelf over? (= waarom heeft een random forum meer waarde dan de beweringen van een bedrijf zelf?) Die bladen zijn overigens gelamineerd met dat melanine, van binnen is het spaanplaat; van die witte planken die je ook bij de bouwmarkt vindt en vast wel in je huis als boekenplankjes aan de muur hangen? In elk geval is het steviger dan de meeste bladen van Ikea die van binnen van karton zijn.RobinB. schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 09:26:
Na het doorlezen van dit topic zit ik te denken om ook een melanine tafelblad te bestellen bij tafelbladen.eu. Ik heb alleen geen ervaring met de sterkte van het materiaal, waar kan je het mee vergelijken? Wordt het tricky als je er een dubbele monitor arm op wil vast klemmen (met ~10kg aan monitoren totaal)?
[ Voor 11% gewijzigd door pjottum op 03-02-2021 11:18 ]
ping 127.212.23.124
Toevallig heb ik gisteren dezelfde vraag gesteld en het volgende antwoord ontvangen;RobinB. schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 09:26:
Maar zoals ook eerder gezegd, waarom niet even telefonisch / per email contact opnemen met de verkopende partij?tafelbladen.eu
Ik denk dat 25mm een hele mooie keuze is. Wij krijgen zelden klachten over het doorhangen van onze bladen. Als dit blad door gaat hangen ligt dat aan het onderstel niet aan het tafelblad.
Hier afgelopen maandag mede door dit topic de knoop doorgehakt en tweemaal de Flexispot EK2 gekocht voor een blad van 200x80. Zojuist de verzendbevestiging ontvangen maar als ik hierboven lees kan het nog wel even duren voor ze daadwerkelijk geleverd gaan worden
pjottum schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:16:
Wat zegt die partij daar zelf over? (= waarom heeft een random forum meer waarde dan de beweringen van een bedrijf zelf?)
Ook gedaan (natuurlijk) en vandaag zelfde antwoord gekregeniMick schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:52:
Maar zoals ook eerder gezegd, waarom niet even telefonisch / per email contact opnemen met de verkopende partij?
Iemand hier al ervaring met een bureau van stadesk.com? Het is een redelijk nieuw Nederlands bedrijf zo te zien en ze hebben mijns inziens wel de mooiste afwerking.
Ik heb ervaring met zo'n blad, en ook met een steun voor twee monitors. Werkt prima, ik merkt niets van doorhangen. Moet wel zeggen dat je met zo'n arm en de Flexispot E2 toch wel iets van wiebelen merkt, maar dat vind ik persoonlijk wel binnen de marges. Scheelt al veel als je de monitors goed tegen elkaar zet, of zoals ik met een klittenbandje aan de achterkant aan elkaar vast maakt.RobinB. schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:19:
[...]
[...]
Ook gedaan (natuurlijk) en vandaag zelfde antwoord gekregenMaar zag hier meerdere setups met dat materiaal voorbij komen en was benieuwd naar ervaringsdeskundigen.
Het bureau heeft in ieder geval 2 Boschmotoren, dus dat zit wel snor.Het blad is afgewerkt met linoleum, maar waar het blad zelf van gemaakt is vertellen ze er niet bij.Arms2Short schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:32:
Iemand hier al ervaring met een bureau van stadesk.com? Het is een redelijk nieuw Nederlands bedrijf zo te zien en ze hebben mijns inziens wel de mooiste afwerking.
Ik vind ze vooral erg duur in vergelijking met de meeste bureaus in dit topic.
Het is ongeveer even duur als een Fully Jarvis. Een Bekant van Ikea zou wel een stuk goedkoper zijn en redelijk qua uiterlijk maar de review van BTOD.com van 2019 is verre van positiefKoos Ofzo schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 15:36:
[...]
Het bureau heeft in ieder geval 2 Boschmotoren, dus dat zit wel snor.Het blad is afgewerkt met linoleum, maar waar het blad zelf van gemaakt is vertellen ze er niet bij.
Ik vind ze vooral erg duur in vergelijking met de meeste bureaus in dit topic.
De meeste andere bureaus in dit topic vind ik behoorlijk lomp en lelijk. Het bureau komt hier in de woonkamer te staan dus het moet wel een beetje pleasing to the eye zijn
Het enige verschil wat ik zo zie is dat er een ander blad op zit. Het onderstel lijkt redelijk standaard.
Ergens in dit topic staat zo'n buro in een kastje, wat je met 2 handelingen tot staburo maakt. Best ok, wel duur. Voor jouw situatie misschien interessant, @Arms2Short?
ping 127.212.23.124
@sharkzor naar aanleiding van je review over de flexispot e7: zijn de beide poten dan nu helemaal niet verbonden met elkaar? En wat is instabieler dan je dacht? Wiebelt het bij typen op stahoogte?
Ik wou nog een update plaatsen over dit bureau.AMD1800 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 08:07:
@sharkzor naar aanleiding van je review over de flexispot e7: zijn de beide poten dan nu helemaal niet verbonden met elkaar? En wat is instabieler dan je dacht? Wiebelt het bij typen op stahoogte?
Heb deze nu een aantal dagen in gebruikt en ben enigszins bijgedraait betreft de stabiliteit.
In de praktijk heb ik er niet veel last van het gewiebel, maar misschien iemand anders wel. Wellicht als je harder op je toetsenbord ramt het meer wiebelt, maar ik heb ook een toetsenbord met lichte aanslag.
Op sta hoogte is de stabiliteit niet heel veel anders dan zittend dus dat is positief. De poten zitten overigens alleen via het frame eronder met elkaar verbonden. niet nog een extra balk. Die mis ik ook niet, ik mis alleen een overdwars balk in het midden. hij wiebelt niet heel erg van links naar rechts, meer van voor naar achteren. Dat zal minder zijn als je geen schermen aan een paal hebt vastzitten.
Verder kan dit bureau best hoog. Ik heb ook een spinfiets, die paste er prima onder

Iig wou ik dat ik dit veel eerder had gedaan. Door het vele thuiswerken ben ik veeel minder gaan bewegen. Zitten is het nieuwe roken.
Verwijderd
Zo ontzettend herkenbaar dit.sharkzor schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 09:05:
[...]
Door het vele thuiswerken ben ik veeel minder gaan bewegen. Zitten is het nieuwe roken.
@sharkzor zolang op stahoogte je scherm niet trilt en het bureau niet schommelt lijkt het me best in orde.
Soms wil het opnieuw aandraaien van alle schroeven en moeren in het bureau nog helpen om de stabiliteit te bevorderen. En als dat niet helpt terwijl je wel een verminderde stabiliteit hebt geconstateerd, dan kun je het bureau eens optillen en weer neerzetten. Dat heeft bij mij een groot verschil gemaakt.
Soms wil het opnieuw aandraaien van alle schroeven en moeren in het bureau nog helpen om de stabiliteit te bevorderen. En als dat niet helpt terwijl je wel een verminderde stabiliteit hebt geconstateerd, dan kun je het bureau eens optillen en weer neerzetten. Dat heeft bij mij een groot verschil gemaakt.
Ik zie veel berichten langskomen over stabiliteit van de beeldschermen. Veel in combinatie met een monitorarm.
Zou een monitorarm zoals deze met een vaste voet niet veel stabieler zijn?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iQBbO2Zqcc5yJv2tjBQwWawj.jpg?f=user_large)
https://tweakers.net/pric...l-monitor-desk-stand.html
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iQBbO2Zqcc5yJv2tjBQwWawj.jpg?f=user_large)
Na het lezen van dit forum ook een bureau besteld bij Flexispot de EZ1 zwart.
Blad van mijn huidige bureau zet ik eerst over en ga dan op zoek naar een mooi blad.
Jammer dat hij pas leverbaar is vanaf 10 februari
Blad van mijn huidige bureau zet ik eerst over en ga dan op zoek naar een mooi blad.
Jammer dat hij pas leverbaar is vanaf 10 februari
De mijne is zojuist afgeleverd, precies een week na het bestellen. Het is dat ik de hele dag aan de Teams hang vandaag anders ging ik vanmiddag gelijk aan de kluslubbertkramer schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 12:46:
Hier afgelopen maandag mede door dit topic de knoop doorgehakt en tweemaal de Flexispot EK2 gekocht voor een blad van 200x80. Zojuist de verzendbevestiging ontvangen maar als ik hierboven lees kan het nog wel even duren voor ze daadwerkelijk geleverd gaan worden
Ik heb me dit weekend een Ikea Rodulf aangeschaft en deel graag mijn eerste indrukken met jullie.
In de weinige reviews die ik kon vinden hoorde ik dat het werkblad van ikea zeer gemakkelijk krast, en ik vond het grijs ook af-grijs-elijk (pun intended) dus heb ik besloten om zelf een werkblad te "maken". Hiervoor heb ik in de gamma een multiplexplaat gekocht en op maat laten zagen (140 x 72). Een beetje schuren, inolien en klaar. Van de overschot heb ik dan ook nog een rekje gebouwd om een aantal zaken netjes op te kunnen bergen zoals te zien op de foto.
Qua stabiliteit kan ik zeggen dat dat best wel meevalt. Ja, op het hoogste punt is de bureau wobbly, maar niet echt storend. Al is dat natuurlijk zeer subjectief. Ik ben al lang blij dat ik zowel op zitten als op staan eindelijk zelf een positie kan bepalen die aangenaam is. Uit de duw-en trektest die ik bij ikea deed viel me trouwens op dat enkel bij hun idasen het wiebelen goed meevalt, maar +/- € 600 had ik er echt niet voor over.
Tot dusver bevalt het bureau me dus enorm! En voor de prijs die ik ervoor heb betaald ga je niet snel iets anders vinden.
Kostprijs:
€ 229 voor het onderstel + € 37 voor een muliplexplaat van 18mm.:strip_exif()/f/image/fkuiICnKUOms2p4SVt1LGHQC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rXOXpXjH5hQ2gRhPh9WArwcc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7MDAisG6ueth0S0GfL5OSOwI.jpg?f=fotoalbum_large)
In de weinige reviews die ik kon vinden hoorde ik dat het werkblad van ikea zeer gemakkelijk krast, en ik vond het grijs ook af-grijs-elijk (pun intended) dus heb ik besloten om zelf een werkblad te "maken". Hiervoor heb ik in de gamma een multiplexplaat gekocht en op maat laten zagen (140 x 72). Een beetje schuren, inolien en klaar. Van de overschot heb ik dan ook nog een rekje gebouwd om een aantal zaken netjes op te kunnen bergen zoals te zien op de foto.
Qua stabiliteit kan ik zeggen dat dat best wel meevalt. Ja, op het hoogste punt is de bureau wobbly, maar niet echt storend. Al is dat natuurlijk zeer subjectief. Ik ben al lang blij dat ik zowel op zitten als op staan eindelijk zelf een positie kan bepalen die aangenaam is. Uit de duw-en trektest die ik bij ikea deed viel me trouwens op dat enkel bij hun idasen het wiebelen goed meevalt, maar +/- € 600 had ik er echt niet voor over.
Tot dusver bevalt het bureau me dus enorm! En voor de prijs die ik ervoor heb betaald ga je niet snel iets anders vinden.
Kostprijs:
€ 229 voor het onderstel + € 37 voor een muliplexplaat van 18mm.
:strip_exif()/f/image/fkuiICnKUOms2p4SVt1LGHQC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rXOXpXjH5hQ2gRhPh9WArwcc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7MDAisG6ueth0S0GfL5OSOwI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1xk4VIWxVVkv3r5IgBcY66bY.jpg?f=fotoalbum_large)
en alweer uitverkocht. Jammer, net gemist._superboer_ schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 10:49:
Dat laat dus zien dat ze waarmaken wat ze laten weten als verzending. Succes met het in elkaar zetten en uiteraard zien we de foto's hier (graag) terugStalensnuitje schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:37:
[...]
De mijne is zojuist afgeleverd, precies een week na het bestellen. Het is dat ik de hele dag aan de Teams hang vandaag anders ging ik vanmiddag gelijk aan de klus
Hier is de status nog steeds:
Orderhistorie:De pakketgegevens werden geregistreerd in het GLS IT-systeem; het pakket is nog niet overhandigd aan GLS.
31-1-21 besteld
3-2-21 verzendbevestiging ontvangen en aangemeld bij GLS
4-2-21 aangekomen bij GLS
5-2-21 Depot in Utrecht
6-2-21 Depot in Zwolle
[ Voor 7% gewijzigd door lubbertkramer op 08-02-2021 22:50 . Reden: update tijdslijn ]
Ik heb 'm dus 29/1 besteld en vandaag 4/1 werd het onderstel afgeleverd. Blad fiks ik via m'n pa die daar wel mee overweg kan, heb ik massief hout 
Op de verpakking staat ook Sanodesk trouwens.
[ Voor 14% gewijzigd door Borromini op 04-02-2021 13:57 ]
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
ik denk juist niet. volgens mij schiet je met zo'n unit ook niet zo heel veel op betreft ruimte besparing tenzij je eigen stand geen hoogte verstelling e.d. heeft.Digital_T schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:30:
Ik zie veel berichten langskomen over stabiliteit van de beeldschermen. Veel in combinatie met een monitorarm.
[Afbeelding]
Dan liever aan tafel vastmaken en dan een iets betere/duurdere nemen waar het contactoppervlak wat breder is
Behalve dat blad van je pa (hoewel...Borromini schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:51:
Ik heb 'm dus 29/1 besteld en vandaag 4/1 werd het onderstel afgeleverd. Blad fiks ik via m'n pa die daar wel mee overweg kan, heb ik massief hout
Heb je tips voor een dubbele arm voor 2x 27”?sharkzor schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 14:48:
[...]
ik denk juist niet. volgens mij schiet je met zo'n unit ook niet zo heel veel op betreft ruimte besparing tenzij je eigen stand geen hoogte verstelling e.d. heeft.
Dan liever aan tafel vastmaken en dan een iets betere/duurdere nemen waar het contactoppervlak wat breder is
Na het lezen van dit topic heb ik in januari een Flexispot E5 besteld, twee weken later was deze binnen en heb ik er zelf een IKEA Gerton van 155x75 cm op gemonteerd. Ik moet zeggen dat ik echt super tevreden ben, op zithoogte is het bureau echt super stabiel. Op stahoogte is het nog steeds gewoon goed, ja als je gaat leunen is het wat instabieler maar dat is ook niet vreemd vind ik. Barhangen doen we in de kroeg.
Het staand werken is trouwens ook een verademing, went snel en had ik veel eerder moeten doen.
Ik kan het iedereen aanraden.
Het staand werken is trouwens ook een verademing, went snel en had ik veel eerder moeten doen.
Ik kan het iedereen aanraden.
Verwijderd
Wat ik niet goed begrijp is waarom zit-sta buros vrijwel altijd 2 poten hebben, als ze 4 poten zouden hebben zouden ze superstabiel blijven op stahoogte, al leun je erop. Iemand die me dit kan uitleggen?
Kostprijs? Als je vier poten hebt heb je ook vier motoren nodig. Complexiteit gaat dan ook omhoog.
Mijn EK2 hier lijkt voldoende stabiel te zijn op z'n twee poten, het 'chassis' zelf heeft op zich ook al een zekere stijfheid, en je blad helpt daar normaal gezien bij.
Mijn EK2 hier lijkt voldoende stabiel te zijn op z'n twee poten, het 'chassis' zelf heeft op zich ook al een zekere stijfheid, en je blad helpt daar normaal gezien bij.
goedendag,ik vroeg me af of iemand mij advies kon geven voor een betaalbaar bureau.
ik zoek namelijk een elektrisch verstelbaar zit en sta bureau van op zn minst 200cm en het liefst met een blad van 200x 80 of 200x90 (breder mag ook) maar het liefts een rechthoekig bureau
met voorbaat dat
ik zoek namelijk een elektrisch verstelbaar zit en sta bureau van op zn minst 200cm en het liefst met een blad van 200x 80 of 200x90 (breder mag ook) maar het liefts een rechthoekig bureau
met voorbaat dat
[ Voor 6% gewijzigd door valiante op 05-02-2021 19:05 ]
ik zou zeggen lees lekker dit topic doorvaliante schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 19:05:
goedendag,ik vroeg me af of iemand mij advies kon geven voor een betaalbaar bureau.
met voorbaat dat
Ik heb een heel deel van het draadje doorgelezen en vraag toch nog even jullie hulp.
Ik zou mijn bestaande bureau elektrisch willen maken, blad kan los en is 180x80x3,5.
Ik twijfel tussen de Jarvis met extended range of de Flexispot, dat zou dan de E7 zijn, want E6 is uitverkocht.
Prijverschil zit hem rond de 70€. Van wat ik zowat begrepen heb zou de Jarvis nog wat stabieler zijn ?
Andere verschillen, aanbevelingen tussen die 2 ?
Eventueel alternatief, wegens moelijke levering flexi, de Autonomous Smartdesk premium, maar hier vind ik niet veel van terug...
Alvast bedankt!
Ik zou mijn bestaande bureau elektrisch willen maken, blad kan los en is 180x80x3,5.
Ik twijfel tussen de Jarvis met extended range of de Flexispot, dat zou dan de E7 zijn, want E6 is uitverkocht.
Prijverschil zit hem rond de 70€. Van wat ik zowat begrepen heb zou de Jarvis nog wat stabieler zijn ?
Eventueel alternatief, wegens moelijke levering flexi, de Autonomous Smartdesk premium, maar hier vind ik niet veel van terug...
Alvast bedankt!
Heel esthetisch, me likeIbbangin1 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 14:51:
Dankzij dit topic bij het flexispot onderstel terecht gekomen. Heel blij mee. Dank voor jullie hulp!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Stream deck. Gebruik het zelf niet om te streamen maar voor wat pre sets die ik vaak gebruik voor mijn werk.JDFS schreef op maandag 8 februari 2021 @ 16:31:
[...]
Heel esthetisch, me likeWat is dat voor leuk apparaatje naast je AirPods charger?
En vandaag 8-2 ondanks de sneeuw geleverd door GLSlubbertkramer schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 12:48:
[...]
Dat laat dus zien dat ze waarmaken wat ze laten weten als verzending. Succes met het in elkaar zetten en uiteraard zien we de foto's hier (graag) terug![]()
[...]
Orderhistorie:
31-1-21 besteld 2 x Flexispot EK2
5-2-21 Depot in Utrecht
6-2-21 Depot in Zwolle
[ Voor 3% gewijzigd door lubbertkramer op 08-02-2021 22:50 ]
Na dit draadje een tijdje gevolgd te hebben ook een zit/sta bureau aangeschaft. Uiteindelijk besloten om voor de Flexispot EQ3 (via de Duitse site) te gaan (de E5 was toen niet in de aanbieding) met een Woood 200 x 90 blad. 1/2 besteld, 8/2 geleverd. Ik heb voor de EQ3 (=EQ4) gekozen omdat deze t.o.v. de E(X)2 een driedelige poot heeft en iets stabieler moet zijn.
Moet zeggen dat ik echt tevreden ben, op lage positie gewoon stabiel en op hoge positie meer dan stabiel genoeg om calls etc. te kunnen doen, echt wild doe je dan toch niet. Het blad was onbehandeld en heb ik twee keer geolied met Osmo 3087.
Hieronder een impressie (kabelmanagement / verder pimpen ga ik volgende week doen):
Moet zeggen dat ik echt tevreden ben, op lage positie gewoon stabiel en op hoge positie meer dan stabiel genoeg om calls etc. te kunnen doen, echt wild doe je dan toch niet. Het blad was onbehandeld en heb ik twee keer geolied met Osmo 3087.
Hieronder een impressie (kabelmanagement / verder pimpen ga ik volgende week doen):
![]() | ![]() |
[ Voor 37% gewijzigd door aapnooit op 09-02-2021 08:12 ]
Hm dankzij dit topic wil ik nou ook wel een frame bestellen van FlexiSpot, maar dan eentje waar een blad van 180x80 op past. Maar deze is nu niet in de aanbieding op FlexiSpot.de. Weet iemand hoe vaak deze aanbiedingen wisselen en/of het wachten waard is?
Zelf geen ervaring met de bureau's van Autonomous maar wel met hun bureaustoel en dan met name met de aftersales. En dat was geen pretje, retour product van andere klant ontvangen, maand bezig geweest voor retour sturen.GeertV78 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 16:00:
Ik heb een heel deel van het draadje doorgelezen en vraag toch nog even jullie hulp.
Alvast bedankt!
Heb zelf voor een zit-sta bureau van Multiratio (MRC 180x80, incl. tafelblad) gekozen en tot nu toe zeer tevreden over.
/f/image/CA0VGhGRulyo04JQGz1Sn15L.png?f=fotoalbum_large)
EC1 Bevalt goed, was nog bang dat ik beter voor E5 was gegaan met 2 motoren maar hij lijkt deze last goed aan te kunnen. Heb een IKEA gerton blad een paar keer ingesmeerd met witte hout olie en lichtjes nat opgeschuurd aan het eind. Veel beter dan mijn oude wit melamine hoekbureau (die paste hier sowieso niet).
Heeft iemand nog ervaringen over matten om op te staan? Is dat fijn? De besten van topo designs zijn hier moeilijker te krijgen, maar er zijn er ook zonder reliëf. Weet niet hoeveel verschil dat maakt.
Wat voor scherm beugel / laptop standaard (hoe het ook heetcedrix5 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 16:56:
[Afbeelding]
EC1 Bevalt goed, was nog bang dat ik beter voor E5 was gegaan met 2 motoren maar hij lijkt deze last goed aan te kunnen. Heb een IKEA gerton blad een paar keer ingesmeerd met witte hout olie en lichtjes nat opgeschuurd aan het eind. Veel beter dan mijn oude wit melamine hoekbureau (die paste hier sowieso niet).
Heeft iemand nog ervaringen over matten om op te staan? Is dat fijn? De besten van topo designs zijn hier moeilijker te krijgen, maar er zijn er ook zonder reliëf. Weet niet hoeveel verschil dat maakt.
Is een huanuo van amazon, je hebt goedkope zoals deze zonder gasveer en meer luxe met gasveer. Als je weinig verstelt is dit prima. Het zijn gewoon 2 vesa mounts maar ze leveren dan zo'n laptophouder mee die je erop kan monteren en roteren. Ik heb er een caldigit thunderbolt dock onder geplakt met tesa tape omdat laptop nog vaak mee gaat naar de uni, dan sluit het geheel aan met 1 kabel en kan lader in de tas blijven. Voorheen alles via clamp vast gemaakt maar nu toch een 10mm gat gemaakt voor een lange bout, is tikje stabieler.-LA- schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 18:37:
[...]
Wat voor scherm beugel / laptop standaard (hoe het ook heet) is dat? Ziet er wel gelikt uit namelijk,
Je kan op amazon ook qi chargers krijgen die in een 60mm gat passen, dan heb je geïntegreerd draadloos laden zoals sommige ikea meubels ook hebben. Heb aan de andere kant een kabeldoorvoer geplaatst.
Heeft iemand hier ervaring met Werkjefit?
Hier hebben ze een elektrisch zit/sta bureau met usb-poorten, geheugen voor meerdere standen en, ja ja, een lade!
Linkje: Fancy schmancy zwart bureautje
Ik heb dit topic doorgelezen en gezocht maar kon over dit bureau niet iets terugvinden. Ik vind het lastig om in te schatten of dit te prijzig is of juist een aardige prijs voor alles wat je krijgt.
Hier hebben ze een elektrisch zit/sta bureau met usb-poorten, geheugen voor meerdere standen en, ja ja, een lade!
Ik heb dit topic doorgelezen en gezocht maar kon over dit bureau niet iets terugvinden. Ik vind het lastig om in te schatten of dit te prijzig is of juist een aardige prijs voor alles wat je krijgt.
Ligt in elk geval wel lekker op het netvlies als je het mij vraagt. Alleen 50kg misschien wat beperkt qua draagvermogen?DeckDekk schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 09:41:
Heeft iemand hier ervaring met Werkjefit?
60 diep moet je ook liggen, als je het tegen een wand zet is je beenruimte wel heel beperkt. Met een monitor arm vind ik het qua werkdiepte nog wel goed meevallen als je de volle 60cm kan benutten. Ik heb een linnmon bureau gehad van 200x60 en voor mijn benen was dat niet aangenaam.
Man, dan heb ik echt flink pech bij Flexispot. In december 2020 al besteld, toen een trackingcode gekregen, maar die stopte in Hamburg, toen contact opgenomen, er zou eind januari weer voorraad zijn, en ondertussen heb ik nog geen nieuwe code, én geen bureau.lubbertkramer schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 12:48:
[...]
Dat laat dus zien dat ze waarmaken wat ze laten weten als verzending. Succes met het in elkaar zetten en uiteraard zien we de foto's hier (graag) terug![]()
[...]
Orderhistorie:
31-1-21 besteld
5-2-21 Depot in Utrecht
6-2-21 Depot in Zwolle
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Let op:
Voor zit/sta bureau beweging en ergonomie accessoires: Zit/sta bureau: beweging en ergonomie accessoires ervaringen
Voor zit/sta bureau beweging en ergonomie accessoires: Zit/sta bureau: beweging en ergonomie accessoires ervaringen