Oh de combinatie kan zeker, alleen dan zit hij naar mijn smaak redelijk ver van de poot af. Dus vandaar de zoektocht naar een beugel die aan de poot kan. Lijkt me ook steviger/stabieler.
Als je zoekt naar CPU Holder vind je vast meer, zoals bij Amazon:-MD- schreef op maandag 11 januari 2021 @ 12:22:
Oh de combinatie kan zeker, alleen dan zit hij naar mijn smaak redelijk ver van de poot af. Dus vandaar de zoektocht naar een beugel die aan de poot kan. Lijkt me ook steviger/stabieler.
https://www.amazon.de/s?k...&ref=nb_sb_ss_ts-a-p_3_10
Over het algemeen overigens wel in het blad geschroefd, enkel op de poot kan ook niet want dat schuift uit natuurlijk.
Alternatief kan zijn om iets onder de kast zetten, ladeblokje ofzo, zodat de kast de hoogte heeft en de kabels er gewoon los achterhangen en dan mee kunnen bewegen ipv de hele kast. Vind ik zelf minder mooi; ik zit hier dus ook nog over te dubben.
ping 127.212.23.124
De eerste 60 centimeter van de poot (gezien vanaf de boven/werkblad-zijde) schuift bij mij niet en als ik het zo zie op internet is dat zo bij de meeste onderstellen.pjottum schreef op maandag 11 januari 2021 @ 12:30:
[...]Over het algemeen overigens wel in het blad geschroefd, enkel op de poot kan ook niet want dat schuift uit natuurlijk.
Op een kastje eronder beschouw ik niet als een optie. Wil al die kabels juist weg hebben
Ja, ik wil dus niks op de grond hebben zodat ik lekker kan zwabberen met mijn voeten onder het hele buro.-MD- schreef op maandag 11 januari 2021 @ 12:56:
[...]
De eerste 60 centimeter van de poot (gezien vanaf de boven/werkblad-zijde) schuift bij mij niet en als ik het zo zie op internet is dat zo bij de meeste onderstellen.
Op een kastje eronder beschouw ik niet als een optie. Wil al die kabels juist weg hebben
Dus een kastje wordt niks; zo'n ophangsel lijkt nog de beste oplossing maar die pc gaat nogal eens uit elkaar en dan staat ie weer even ergens anders (..) dus helemaal vastzetten vind ik ook niks; al hoeft er niet perse een monitor aan dus kan ie ook wel op de grond staan.
Keuzes, keuzes..
ping 127.212.23.124
@pjottum @Broabander
Dank beide - dat is heel erg nuttige informatie.
Het enige lastige aan Flexispot vind ik dan nog dat hun prijzen niet perse logisch lijken.
Op dit moment zijn de prijzen (zonder extra kosten voor ander bedieningspaneel):
E1: 175 euro (zonder korting 230 euro)
E2: 260 euro (zonder korting 380 euro)
E5: 299 euro (op dit moment geen korting)
Op basis van verdere informatie lijkt inderdaad de e2 aantrekkelijk voor mij.
Maar ik kan mij amper voorstellen dat die korting van eur 120 voor de e2 klopt. Dat zou namelijk betekenen dat de E2 zonder korting (eur 380) duurder is dan de e5 (eur 299).
Hoe zien jullie dat? Is die 260 euro daadwerkelijk een goede prijs voor de e2 op dit moment?
--- update ---
Ondertussen wat onderzoek gedaan: https://www.instagram.com/flexispot.de/
Prijzen lijken OK: bij acties uit het verleden waren bepaalde modellen 5 tot 25 euro goedkoper, maar meer dan dat ook niet.
Dank beide - dat is heel erg nuttige informatie.
Het enige lastige aan Flexispot vind ik dan nog dat hun prijzen niet perse logisch lijken.
Op dit moment zijn de prijzen (zonder extra kosten voor ander bedieningspaneel):
E1: 175 euro (zonder korting 230 euro)
E2: 260 euro (zonder korting 380 euro)
E5: 299 euro (op dit moment geen korting)
Op basis van verdere informatie lijkt inderdaad de e2 aantrekkelijk voor mij.
Maar ik kan mij amper voorstellen dat die korting van eur 120 voor de e2 klopt. Dat zou namelijk betekenen dat de E2 zonder korting (eur 380) duurder is dan de e5 (eur 299).
Hoe zien jullie dat? Is die 260 euro daadwerkelijk een goede prijs voor de e2 op dit moment?
--- update ---
Ondertussen wat onderzoek gedaan: https://www.instagram.com/flexispot.de/
Prijzen lijken OK: bij acties uit het verleden waren bepaalde modellen 5 tot 25 euro goedkoper, maar meer dan dat ook niet.
[ Voor 13% gewijzigd door daanvanutrecht op 12-01-2021 14:20 ]
@daanvanutrecht Volgens mij is de E2 altijd zo duur, is er gewoon altijd een actie.
Of het het geld waard is - tja, je zal hetzelfde apparaat kunnen vinden bij ome Ali voor iets minder, maar ook iets minder QE erop.
Flexispot heeft ook een co.uk versie, geen idee of dat nu nog werkt sinds Brexit, maar die verkopen deze ook. Uiteindelijk zijn er wellicht 2 fabrieken ergens die deze buros maken en importeren verschillende merken hetzelfde ding. Op mijn Flexispot stond op de doos Sanodesk, geen idee welke relatie dat dan weer heeft. Maar als je de DIY filmpjes bekijkt zijn ze allemaal hetzelfde, met dezelfde stekkersysteempjes etc.
Of het het geld waard is - tja, je zal hetzelfde apparaat kunnen vinden bij ome Ali voor iets minder, maar ook iets minder QE erop.
Flexispot heeft ook een co.uk versie, geen idee of dat nu nog werkt sinds Brexit, maar die verkopen deze ook. Uiteindelijk zijn er wellicht 2 fabrieken ergens die deze buros maken en importeren verschillende merken hetzelfde ding. Op mijn Flexispot stond op de doos Sanodesk, geen idee welke relatie dat dan weer heeft. Maar als je de DIY filmpjes bekijkt zijn ze allemaal hetzelfde, met dezelfde stekkersysteempjes etc.
ping 127.212.23.124
Goedemorgen,
zojuist 2x de Flexispot e6 besteld als onderstel, nu willen wij onze huidige tafelbladen herbruiken (LINNMON
Tafelblad, zwartbruin 150x75 cm)
Ik heb de be quiet pure base 500 en vraag mij ten zeerste af of dit blad wel sterk genoeg is hiervoor gezien de kartonnen vulling ervan.
nu vraag ik mij af of er hier tweakers zijn die op bij dit buraublad een PC ophanging hebben gemonteerd en of dat stevig genoeg is?
zojuist 2x de Flexispot e6 besteld als onderstel, nu willen wij onze huidige tafelbladen herbruiken (LINNMON
Tafelblad, zwartbruin 150x75 cm)
Ik heb de be quiet pure base 500 en vraag mij ten zeerste af of dit blad wel sterk genoeg is hiervoor gezien de kartonnen vulling ervan.
nu vraag ik mij af of er hier tweakers zijn die op bij dit buraublad een PC ophanging hebben gemonteerd en of dat stevig genoeg is?
Ik ben benieuwd naar ervaringen met het H2 (slinger) onderstel van Flexispot. Kan iemand mij hier meer over vertellen?
Ondertussen hebben meerdere mensen een zit/sta bureau aangeschaft. Ik ben geïnteresseerd in de ervaringen van iedereen.
Hoe bevalt het na een paar weken/maanden? Hoeveel van de dagelijkse werktijd werk je staand? Heeft het staand werken bijgedragen bij de algemene gezondheid? etc.
Hoe bevalt het na een paar weken/maanden? Hoeveel van de dagelijkse werktijd werk je staand? Heeft het staand werken bijgedragen bij de algemene gezondheid? etc.
Het bevalt goed, ik gebruik het in combinatie met een timer die mij iedere 45 minuten remind om 13 minuten te gaan staan. Ik begrijp dat direct heel lang staan ook niet zo verstandig is dus ik ben langzaam omhoog aan het gaan vanaf 10 minuten. Ik gebruik een tooltje van Varidesk hiervoor, maar deze start niet vanzelf dus ik hoor graag andere opties.
Ik combineer het met driemaal daags een korte wandeling, want ik zat echt teveel en te lang met het thuiswerken.
Ik twijfel nog over een wiebelstoel of standing mat.
Ik combineer het met driemaal daags een korte wandeling, want ik zat echt teveel en te lang met het thuiswerken.
Ik twijfel nog over een wiebelstoel of standing mat.
BIj mij werkt het goed. Ik wissel redelijk op gevoel af en dat komt neer op tussen de 0 en 2 uur staan per dag. Ik heb redelijk wat meetings waar ik al bellend rondloop (soms ook even ommetje buiten) dus dat combineert goed.
Ik probeer zo'n 6 uur per werkdag te staan en de rest (meestal nog een uur of 4-5) te zitten. 'S avonds zit ik vooral veel op de bank sinds maart 2020, dus daarom compenseer ik een beetje gedurende de dag. Bij voorkeur calls & meetings staand, typen zittend. Gezondheids effect durf ik nog niet te zeggen want ik heb hem nu pas 2 weken. Voel me wel iets proactiever gedurende de dag, puur door de houding van het staan. Eerste paar dagen was het nog wat onwennig en had ik na 10-15 min al wel een beetje spanning in de benen, nu kan ik rustig een halfuurtje, drie kwartier achtereen staan.
Heb Flexispot EF1 besteld en wil er een 140x80 melamine blad op monteren.
Heb beetje gezocht maar kan niet echt de beste schroeven hiervoor vinden.
Of misschien nog wel beter, een schroef met plug?
Draaien gewone schroeven niet supersnel dol in zo’n melamine blad?
Zitten in de doos, in het onderstel gaan rubbertjes, schroefje daar weer doorheen en van te voren checken dat je blad niet te dun is voor die schroefjes en na een tijdje ff alle schroefjes en bouten nalopen natuurlijk.TeunVR schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 22:57:
Heb Flexispot EF1 besteld en wil er een 140x80 melamine blad op monteren.
Althans, mijn ek2 had die schroefjes in de doos, die horen er imho gewoon bij..
ping 127.212.23.124
In februari ga ik verhuizen en dat leek mij een mooi moment voor het aanschaffen van een stabureau. Echter is de keuze enorm en zie ik door de bomen het bos niet meer.
Mijn budget is ongeveer 800 euro en ik zag dat je daar al een flink aanbod van bureaus hebt. Zijn er specifieke merken die hier populair zijn? Of zal een bureau van Ikea ook volstaan? Verder ben ik vrij lang (2 meter), zal het dan nodig zijn om extra verhoging te nemen of lukt dus meestal wel met de 128cm bureaus?
Mijn budget is ongeveer 800 euro en ik zag dat je daar al een flink aanbod van bureaus hebt. Zijn er specifieke merken die hier populair zijn? Of zal een bureau van Ikea ook volstaan? Verder ben ik vrij lang (2 meter), zal het dan nodig zijn om extra verhoging te nemen of lukt dus meestal wel met de 128cm bureaus?
Iemand ervaring met de ProLine Yvie? Dit lijkt prijs/technisch een heel goed bureau te zijn (2 bosch motoren, 3-traps frame, display met memory functie, hoogte verstelbaar van 65 - 130 cm)
https://prooffice.nl/arti...telbaar-proline-yvie.html
Had hier ook al informatie over gezocht en het komt er op neer dat stil staan ongezond is. Je moet gewoon vaker bewegen tijdens het staan en ook even een stukje kopen. Dat doe je eigenlijk vaker als je aan het staan bent.Broabander schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 13:58:
Ik probeer zo'n 6 uur per werkdag te staan en de rest (meestal nog een uur of 4-5) te zitten. 'S avonds zit ik vooral veel op de bank sinds maart 2020, dus daarom compenseer ik een beetje gedurende de dag. Bij voorkeur calls & meetings staand, typen zittend. Gezondheids effect durf ik nog niet te zeggen want ik heb hem nu pas 2 weken. Voel me wel iets proactiever gedurende de dag, puur door de houding van het staan. Eerste paar dagen was het nog wat onwennig en had ik na 10-15 min al wel een beetje spanning in de benen, nu kan ik rustig een halfuurtje, drie kwartier achtereen staan.
Het is nog altijd beter dan stil zitten.
Ik ben zelf 1m95 en heb hem rond de 116cm hoogte staan met een blad van 3cm dik. Meet anders eens vanaf de grond tot aan je pols als je je armen staand in een hoek van 90 graden hebt. Tenzij je extreem lange benen hebt denk ik dat 128cm max wel hoog genoeg moet zijn.whoopy_ schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 23:37:
Verder ben ik vrij lang (2 meter), zal het dan nodig zijn om extra verhoging te nemen of lukt dus meestal wel met de 128cm bureaus?
Ik merk dat als ik in een call zit dat ik iets meer beweeg, keertje rondkijken, strekken voor een slokje water, even anders gaan staan, etcetera. Maar tikken is een vrij nauwkeurige beweging dus dan sta ik alsnog vrijwel bewegingsloos, vandaar dat ik dat liever zittend doe.com2,1ghz schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:53:
[...]
Had hier ook al informatie over gezocht en het komt er op neer dat stil staan ongezond is. Je moet gewoon vaker bewegen tijdens het staan en ook even een stukje kopen. Dat doe je eigenlijk vaker als je aan het staan bent.
Het is nog altijd beter dan stil zitten.
@whoopy_ ik ben 10 centimeter kleiner dan @Broabander een heb mijn bureau op 115 cm hoogte staan. Misschien heeft broabander korte armen. Normaliter zou ik zeggen, ga naar de IKEA om het te proberen. Aangezien dat niet gaat, kun je misschien proberen om in stahouding bij een muur te gaan staan en doen alsof je typt. Probeer dan je onderarm redelijk horizontaal te hebben en zet dan een streepje op de muur onder je onderarm. Hopelijk heb je dan een redelijke indicatie of een normaal bureau voldoende is.
Lange armen juist
Schouders zijn hoger, maar elleboog komt lager uit.
@whoopy_ omdat Ikea dicht is, pak gewoon een verhuisdoos, zet die op je buro, zet je laptop erop, en ga gewoon eens een tijdje achter je buro staan en kijk hoe dat bevalt voor je 800 euro stukslaat.AMD1800 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 12:47:
@whoopy_ ik ben 10 centimeter kleiner dan @Broabander een heb mijn bureau op 115 cm hoogte staan. Misschien heeft broabander korte armen. Normaliter zou ik zeggen, ga naar de IKEA om het te proberen. Aangezien dat niet gaat, kun je misschien proberen om in stahouding bij een muur te gaan staan en doen alsof je typt. Probeer dan je onderarm redelijk horizontaal te hebben en zet dan een streepje op de muur onder je onderarm. Hopelijk heb je dan een redelijke indicatie of een normaal bureau voldoende is.
Ik heb een ikea-tv-meubeltje (lack, 10 euro) gehaald om te kijken of me dat beviel. Dat deed het, dus toen wist ik dat de investering de moeite waard zou zijn.
Goed punt trouwens; waar is dat ding..
ping 127.212.23.124
Heeft er iemand ervaring met de Flexispot E8? Deze is iets goedkoper dan de E6. De prijsstelling van hun producten is vrij onduidelijk, omdat het lijkt dat de E8 een hoger model is.
Als ik de specs vergelijk zie ik dat de E8:
- twee cm hoger kan
- een led-touchscreen heeft
- een kinderbeveiliging heeft
- een anti-collission-systeem heeft
De vraag is dan, waarom is deze goedkoper?! Zie ik iets over het hoofd?
- twee cm hoger kan
Anoniem: 1441478
Hier ga je waarschijnlijk nooit een antwoord op krijgen, dit is oa ook gevraagd tussen E6 en E7 terwijl de E7 goedkoper was.Jackssonss schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 13:16:
Heeft er iemand ervaring met de Flexispot E8? Deze is iets goedkoper dan de E6. De prijsstelling van hun producten is vrij onduidelijk, omdat het lijkt dat de E8 een hoger model is.
- twee cm hoger kan
Ok, dankjewel. Beetje ondoorzichtig dus inderdaad.Anoniem: 1441478 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 16:42:
[...]
Hier ga je waarschijnlijk nooit een antwoord op krijgen, dit is oa ook gevraagd tussen E6 en E7 terwijl de E7 goedkoper was.
@kpnsvn @koeienvlekken @Krishhh: hoe bevalt de E8?
Tja, ehm, die nummers en de bijbehorende pricing lijken afhankelijk te zijn van wat in het magazijn ligt, zeg maar.Jackssonss schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 17:06:
[...]
Ok, dankjewel. Beetje ondoorzichtig dus inderdaad.
Heb je hier al gekeken:
https://de.flexispot.com/standing-desks-buyer-guide
(van onder het kopje Einkaufsführer)
[ Voor 4% gewijzigd door pjottum op 15-01-2021 17:38 . Reden: Einkaufsführer ]
ping 127.212.23.124
Ik heb 31 januari de goedkopere optie bij Flexispot besteld, maar tot nu toe gaan de verzending niet heel soepeltjes.
Ik heb één track and trace code gekregen, maar daarvan is de status nu "afgeleverd in Hamburg".
Mooi, maar daar woon ik niet. Staat nu al 10 dagen in Hamburg, maar een nieuwe T&T voor naar Nederland heb ik nog niet gezien.
Ik heb één track and trace code gekregen, maar daarvan is de status nu "afgeleverd in Hamburg".
Mooi, maar daar woon ik niet. Staat nu al 10 dagen in Hamburg, maar een nieuwe T&T voor naar Nederland heb ik nog niet gezien.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
De E8 bevalt heel goed i.c.m. een 160 bij 80 werkblad. Het is een stevig en stabiele bureau wat ook makkelijk door 1 persoon in elkaar is te zetten. Van zit naar staan en andersom gaat heel soepel.Jackssonss schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 17:06:
[...]
PSN: TheKrish
Het bevalt prima, zeker voor de €320 die ik er voor heb betaald. Ik heb geen ervaring met andere sta bureaus, maar hij voelt stabiel genoeg ook op maximale hoogte met 2 schermen er op. Er is een klein beetje speling, maar daar heb ik geen last van. Ik wissel steeds af door meetings staand te doen en de rest zittend.Jackssonss schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 17:06:
[...]
Mijn redenen om voor de E8 te kiezen waren de hogere hoogte, en anti-collision en kinderslot ivm kinderen. Het bedieningspaneel werkt heel makkelijk, is makkelijk schoon te houden en lekker compact. Het geheugen blijft ook opgeslagen als je de stroom er af haalt. Ik wilde eigenlijk een stekkerblok in het frame wegwerken, maar daar is geen ruimte voor. Ik heb nu de twee voedingen van mijn schermen in het frame verwerkt.
Tip: deze kabelgoot van 105 cm aan de achterkant van je bureau monteren. Kun je al je kabels, stekkerdozen en stekkers in wegwerken. Voor mij echt ideaal om een opgeruimd bureau te creëren.koeienvlekken schreef op maandag 18 januari 2021 @ 10:28:
[...]
Ik wilde eigenlijk een stekkerblok in het frame wegwerken, maar daar is geen ruimte voor. Ik heb nu de twee voedingen van mijn schermen in het frame verwerkt.
Kan iemand mij in de richting wijzen voor een dubbel sta-zit bureau, elektrisch bediend? Het kan natuurlijk zo simpel wezen als 2x een enkele, maar ik zie ook voordelen in de stabiliteit als het 1 frame is.
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Ik heb afgelopen zondag de Ikea Idasen zit/sta bureau besteld in het formaat 160x80. Op dit moment heb ik staat mijn 34" Ultrawide nog op de bijhorende voet, maar ik wil deze eigenlijk gaan bevestigen met een bureauklem.
Op internet lees ik allemaal horrorverhalen over de bureaubladen die je krijgt van Ikea. Kan ik hier veilig een 34" op klemmen? Of is dit echt af te raden?
Welke plaat zou ik anders nog op het onderstel kunnen leggen?
Op internet lees ik allemaal horrorverhalen over de bureaubladen die je krijgt van Ikea. Kan ik hier veilig een 34" op klemmen? Of is dit echt af te raden?
Welke plaat zou ik anders nog op het onderstel kunnen leggen?
Thanks @Bioflap voor je indirecte melding dat het bureau weer op voorraad is! Ik zat hier al lange tijd op te wachten, dus meteen maar even m'n 2 benodigde besteld
Haha ik wist niet dat er problemen waren met de levering. Ik heb 'm besteld bij de Ikea in Duiven, wordt begin feb geleverd.crypt0rr schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:38:
Thanks @Bioflap voor je indirecte melding dat het bureau weer op voorraad is! Ik zat hier al lange tijd op te wachten, dus meteen maar even m'n 2 benodigde besteld
Iemand die dan dus het "bijhorende" blad gebruikt met een monitorsteun?
Hoe dubbel? Als in 4 meter lang ofzo? Volgens mij bestaat zoiets niet.Moby schreef op maandag 18 januari 2021 @ 16:34:
Kan iemand mij in de richting wijzen voor een dubbel sta-zit bureau, elektrisch bediend? Het kan natuurlijk zo simpel wezen als 2x een enkele, maar ik zie ook voordelen in de stabiliteit als het 1 frame is.
Nee, 2 werkplekken tegenover elkaar, bijvoorbeeldAMD1800 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:21:
[...]
Hoe dubbel? Als in 4 meter lang ofzo? Volgens mij bestaat zoiets niet.
https://www.bureaustoelex...u-inmotion-zwart-wit.html
https://www.worktrainer.nl/Dubbel-Zit-Sta-bureau-Honmove-Duo
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Ze gebruiken vaak een doos, met hout aan de randen.Bioflap schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:43:
[...]
Haha ik wist niet dat er problemen waren met de levering. Ik heb 'm besteld bij de Ikea in Duiven, wordt begin feb geleverd.
Die zijn niet zo bruikbaar om iets zwaars aan te klemmen.
Je moet dus even kijken of het blad wat je van Idasen hebt besteld massief is (..) voor je zo'n steun eraan vast gaan schroeven.
ping 127.212.23.124
Nee dat is hij niet. Het is ook een blad wat opgebouwd is met honingraatstructuur. Ik heb gebeld met de Ikea maar ze gaven aan dat het geen probleem mag zijn om te monteren..pjottum schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 12:23:
[...]
Ze gebruiken vaak een doos, met hout aan de randen.
Die zijn niet zo bruikbaar om iets zwaars aan te klemmen.
Je moet dus even kijken of het blad wat je van Idasen hebt besteld massief is (..) voor je zo'n steun eraan vast gaan schroeven.
Ja, honingraat is dus een doos.Bioflap schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 12:48:
[...]
Nee dat is hij niet. Het is ook een blad wat opgebouwd is met honingraatstructuur. Ik heb gebeld met de Ikea maar ze gaven aan dat het geen probleem mag zijn om te monteren..
Van de ikea site, in het hoekje Idasen:
Ik liet mijn dockingstation vallen op zo'n blad, gelijk een gat erin. Maar goed, dat was een Linnmon (Zweeds voor doos) dus YMMV. Aan dat buro zit overigens al.jaren een lamp geklemd.Tafelblad
Spaanplaat en hardboard met papiervulling met honingraatstructuur (100% gerecycled papier), essenfineer, Beits, Blanke acryllak, Kunststof rand
ping 127.212.23.124
Ik heb het IKEA Skarsta zit/sta bureau (handmatig) en het zou geen probleem moeten zijn om een monitor steun te monteren aan dit blad, maar dat is het wel. Met twee monitoren (27" 4K) buigt hij door in het midden van het blad. Het is vooral een cosmetisch issue, maar ik zou persoonlijk eerder voor een massief blad gaan...Bioflap schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 12:48:
[...]
Nee dat is hij niet. Het is ook een blad wat opgebouwd is met honingraatstructuur. Ik heb gebeld met de Ikea maar ze gaven aan dat het geen probleem mag zijn om te monteren..
Mijn breedte is 180x60, dus misschien is dat ook wel een probleem bij massief...
Inmiddels ben ik zelf aan het shoppen bij Flexispot. Ik heb 300$ budget van de werkgever en ik ben op zoek naar een goed frame, bij voorkeur voor 180x60 of 200x60... Ik zit te kijken naar de ED2 of de E5, maar moet bekennen dat ik bij Flexispot door de bomen het bos niet meer zie.
Welke monitor-arm gebruik je voor je 34" monitor? Ik heb ook een 34" monitor en ik gebruik de Newstar NM-D775 PLUS. Deze heb ik gekozen omdat ik (ooit) naar een 49" wil gaan. Maar al met al zijn monitor-armen voor een 34" redelijk zwaar. Met een hol blad zou ik in ieder geval 2 plankjes gebruiken aan de boven en onderkant van de klem om het gewicht van de monitor en de monitor-arm beter te verdelen.Bioflap schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 12:48:
[...]
In dit topic wordt een aantal keren lineaflex MRC genoemd als 'favoriet'. Ik ben zelf in de showroom wezen kijken en was er ook te spreken over en heb me er 1 besteld.Moby schreef op maandag 18 januari 2021 @ 16:34:
Daar stond ook de dubbele uitvoering. Ik vond het er superdegelijk uitzien.
https://www.multiratio.nl...rc-duo-zit-sta-elektrisch
[ Voor 23% gewijzigd door Nullifiel op 19-01-2021 13:18 ]
Growing old is mandatory, growing up is optional.
en @Bioflap Let op: hier zijn twee versies van. De normale en de plus. Sommige webshops zijn niet duidelijk in welke versie ze leveren en staat er een ander draaggewicht of (scherm)formaat dan feitelijk juist is dus controleer het e.e.a. even dubbel.
Zo staan er bij sommige websites ook montageplaatjes bij waar een groter formaat klem wordt afgebeeld dan wat je daadwerkelijk krijgt. De maximale dikte van je werkblad mag 45mm zijn. Het blad van Ikea dat ik had was 50mm dus al te dik. Als ik op jouw blad zoek staat er 40mm (als dat nog overeenkomt, even controleren), dan hou je heel weinig ruimte over om nog extra plankjes te gebruiken, tenzij je een metalen oplossing gebruikt.
Voor mij was het geheel in ieder geval genoeg reden om maar wat meer uit te geven voor een nieuw bureau. Ik gebruik nu de plus en ik snap wel dat zo'n blad stevig moet zijn als je er een 38inch aan hangt, zeker als je de arm gaat strekken.
Bedankt, de nachtmerries komen terug. Ik heb mijn post aangepast want ik heb de Plus-variant. Ik heb precies zoals je zegt bij meerdere webshops dezelfde vergissing gemaakt-MD- schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 13:19:
[...]
en @Bioflap Let op: hier zijn twee versies van. De normale en de plus. Sommige webshops zijn niet duidelijk in welke versie ze leveren en staat er een ander draaggewicht of (scherm)formaat dan feitelijk juist is dus controleer het e.e.a. even dubbel.
Uiteindelijk de Plus-variant bij de koele blauwe besteld
Ik ben aan het overwegen om een bureau van Flexispot DE te bestellen (E5 of E7), maar kwam toevallig ook een 'VDD Gaming Thomas' tegen op Bol.com
Ben deze nog niet tegengekomen in de thread. Iemand ervaringen mee, of zien jullie grote rode vlaggen rond het merk/dit bureau?
Ben deze nog niet tegengekomen in de thread. Iemand ervaringen mee, of zien jullie grote rode vlaggen rond het merk/dit bureau?
Haha, ja al een ruime tijd heel slecht leverbaar (lees 4 maanden). Die van mij worden 30 jan afgeleverd.Bioflap schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:43:
[...]
Haha ik wist niet dat er problemen waren met de levering. Ik heb 'm besteld bij de Ikea in Duiven, wordt begin feb geleverd.
Bedankt voor de info! Ik ga even kijken of ik deze ga bestellen.SMLDK schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 13:25:
[...]
Bedankt, de nachtmerries komen terug. Ik heb mijn post aangepast want ik heb de Plus-variant. Ik heb precies zoals je zegt bij meerdere webshops dezelfde vergissing gemaakt![]()
Uiteindelijk de Plus-variant bij de koele blauwe besteld
Ik heb op basis van het horrorverhalen over het blad toch maar de order bij de Ikea afgeblazen, en de MRC besteld. Deze is dan de Robuust Eiken, met memory functie en de kabelmanagement. Wordt hopelijk snel afgeleverd en gemonteerd.
Heeft iemand een foto van deze combinatie? Twijfelde nog over de Havanna kleur..
heb net de versie met Havana blad besteld dus ergens volgende zal ik een foto plaatsenBioflap schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:18:
[...]
Bedankt voor de info! Ik ga even kijken of ik deze ga bestellen.
Ik heb op basis van het horrorverhalen over het blad toch maar de order bij de Ikea afgeblazen, en de MRC besteld. Deze is dan de Robuust Eiken, met memory functie en de kabelmanagement. Wordt hopelijk snel afgeleverd en gemonteerd.
Heeft iemand een foto van deze combinatie? Twijfelde nog over de Havanna kleur..
(gepast nadat die van jou binnen is dus we kunnen achteraf spijt krijgen of ruilen als het toch niet bevalt
It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.
Haha ik ben heel benieuwd! Ik vroeg de verkoper naar Havana, maar hij gaf aan dat dat de "ouderwetse" vergadertafelkleur is. Robuust Eiken is dan de nieuwere kleur, waarbij je de nerven in het hout ziet/voelt.tismij schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 17:25:
[...]
heb net de versie met Havana blad besteld dus ergens volgende zal ik een foto plaatsen
(gepast nadat die van jou binnen is dus we kunnen achteraf spijt krijgen of ruilen als het toch niet bevalt)
Laten we hopen dat hij snel wordt geleverd!
Hier kan je wellicht de zaken goed vergelijkenBioflap schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 17:30:
[...]
Haha ik ben heel benieuwd! Ik vroeg de verkoper naar Havana, maar hij gaf aan dat dat de "ouderwetse" vergadertafelkleur is. Robuust Eiken is dan de nieuwere kleur, waarbij je de nerven in het hout ziet/voelt.
Laten we hopen dat hij snel wordt geleverd!
https://www.multiratio.nl.../file/62/product_id/6231/
Ik ben aan het kijken naar een zit sta bureau en kwam op dit topic uit.
Na het topic gelezen te hebben kwam ik uit op de FlexiSpot E5 (€315,-).
Ik zou hier graag een 200x80 bureaublad op plaatsen (200x80 eikenblad Praxis).
Heeft iemand ervaring met een 200x80 bureaublad op de E5? Is het stabiel genoeg of moet ik toch echt voor de E6 of E7 gaan? De E6 is momenteel via de Duitse site niet beschikbaar en de E7 kost €420.
Na het topic gelezen te hebben kwam ik uit op de FlexiSpot E5 (€315,-).
Ik zou hier graag een 200x80 bureaublad op plaatsen (200x80 eikenblad Praxis).
Heeft iemand ervaring met een 200x80 bureaublad op de E5? Is het stabiel genoeg of moet ik toch echt voor de E6 of E7 gaan? De E6 is momenteel via de Duitse site niet beschikbaar en de E7 kost €420.
Ze komen het bureau morgen monteren! Ben heel erg benieuwd hoe het eruit gaat zien, en hoe stabiel hij gaat zijntismij schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 17:25:
[...]
heb net de versie met Havana blad besteld dus ergens volgende zal ik een foto plaatsen
(gepast nadat die van jou binnen is dus we kunnen achteraf spijt krijgen of ruilen als het toch niet bevalt)
Nou, Flexispot mag ook echt beter innde communicatie worden.
Mail gestuurd waar mijn bureau onderstel blijft (besteld op 30 dec), en ik krijg twee dagen later pas een mail terug met de mededeling dat ze niet op voorraad zijn, en dat ze ook geen levertermijn kunnen inschatten. Als ik nu op de site kijk, dan zie ik bij verschillende onderstellen inderdaad ook een rood uitroepteken.
Maar niet toen ik bestelde... Toen zou het bureau gewoon binnen twee weken worden geleverd. Behoorlijk teleurgesteld als je zo "niet" communiceert met je klanten.
Mail gestuurd waar mijn bureau onderstel blijft (besteld op 30 dec), en ik krijg twee dagen later pas een mail terug met de mededeling dat ze niet op voorraad zijn, en dat ze ook geen levertermijn kunnen inschatten. Als ik nu op de site kijk, dan zie ik bij verschillende onderstellen inderdaad ook een rood uitroepteken.
Maar niet toen ik bestelde... Toen zou het bureau gewoon binnen twee weken worden geleverd. Behoorlijk teleurgesteld als je zo "niet" communiceert met je klanten.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
vraagje voor de mensen die al langere tijd een zit/sta bureau hebben:
Gebruik je dit na langere tijd ook nog daadwerkelijk? en zo ja hoe vaak schakel je dan over van zitten naar staan?
Ik zit er al een tijdje aan te denken om over te stappen naar een zit/sta bureau, maar wat me tegenhoud is dat het me ook wel een beetje zo'n goed voornemen lijkt (bv net zoals bv fitnessapparatuur) waar in de praktijk uiteindelijk weinig van terechtkomt. In mijn omgeving zie ik de mensen die daadwerkelijk zo'n bureau hebben gekocht namelijk werkelijk nooit staand werken.
Gebruik je dit na langere tijd ook nog daadwerkelijk? en zo ja hoe vaak schakel je dan over van zitten naar staan?
Ik zit er al een tijdje aan te denken om over te stappen naar een zit/sta bureau, maar wat me tegenhoud is dat het me ook wel een beetje zo'n goed voornemen lijkt (bv net zoals bv fitnessapparatuur) waar in de praktijk uiteindelijk weinig van terechtkomt. In mijn omgeving zie ik de mensen die daadwerkelijk zo'n bureau hebben gekocht namelijk werkelijk nooit staand werken.
[ Voor 12% gewijzigd door -36- op 22-01-2021 09:05 ]
Heb je bij de UK of de DE site besteld?Jeroenneman schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 08:17:
Nou, Flexispot mag ook echt beter innde communicatie worden.
Ik heb namelijk 4 januari op de DE site de E5 besteld, toen stond er "vanaf 20 januari leverbaar" en 18 januari was hij al binnen
Gewoon de DE site, maar dan de EC1. Was bij bestelling nog niets aan de hand qua levertijd, en nu zie ik op de site al 20 februari voor het witte onderstel-LA- schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 08:34:
[...]
Heb je bij de UK of de DE site besteld?
Ik heb namelijk 4 januari op de DE site de E5 besteld, toen stond er "vanaf 20 januari leverbaar" en 18 januari was hij al binnen

Ik heb er eentje op mijn werk en sindsdien sta ik het grootste deel van de dag. Vandaar dat ik dit topic ook even aan het doorspitten was voor een onderstel voor thuis, waar ik mijn bestaande blad op wil overzetten.-36- schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 08:31:
Maar je hebt gelijk, als ik naar collega's kijk zijn er ook bij die zich afvragen waarom de baas überhaupt in hun werkplek heeft geïnvesteerd, want die vinden het de grootste onzin.
Mijn EC1 was de 31ste december besteld en eergisteren binnen gekomen. Stond toen op 15 januari als levertijd, dus het lijkt wel ongeveer te kloppen. Ga hem vrijdag in elkaar zetten, heb bij IKEA een gerton tafelblad gekocht (massief beuken). Geen eik, maar ik denk dat het niet erg is dat het hout ietsje zachter is. Deze is ook voorbehandeld met olie volgens mij.Jeroenneman schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 08:41:
[...]
Gewoon de DE site, maar dan de EC1. Was bij bestelling nog niets aan de hand qua levertijd, en nu zie ik op de site al 20 februari voor het witte onderstel
Ik heb ook een GERTON blad gekocht, moet de boel nog in elkaar zetten maar er staat wel bij dat je het blad nog moet behandelen met olie/lakcedrix5 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:31:
[...]
Mijn EC1 was de 31ste december besteld en eergisteren binnen gekomen. Stond toen op 15 januari als levertijd, dus het lijkt wel ongeveer te kloppen. Ga hem vrijdag in elkaar zetten, heb bij IKEA een gerton tafelblad gekocht (massief beuken). Geen eik, maar ik denk dat het niet erg is dat het hout ietsje zachter is. Deze is ook voorbehandeld met olie volgens mij.
Goed dat je het zegt, er stond al olie bij de materialen maar het moet echt verzadigd zijn waarschijnlijk. Ik heb witte werkbladolie besteld van woca voor erop. Ik wil hetzelfde effect krijgen als mijn oude eiken parket, dat was heel mooi afgewerkt met olie.-LA- schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:36:
[...]
Ik heb ook een GERTON blad gekocht, moet de boel nog in elkaar zetten maar er staat wel bij dat je het blad nog moet behandelen met olie/lak
Je zou eens kunnen beginnen met je laptop hoger te zetten om te zien of je dat vaak genoeg doet. Ik heb mijn bureau sinds oktober, maar gekocht vanwege rugklachten dus ik heb meer drive om daadwerkelijk ook vaak te gaan staan. Ik sta dagelijks en heb een timer die mij iedere 45 minuten helpt herinneren om een tijdje te gaan staan. Ik ben blij dat ik geen manuele heb, want dat zou al te onhandig zijn om even snel in een meeting te gaan staan.-36- schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 08:31:
Hmm, bijzonder. Ik heb ook geen tracking codes meer van Flexispot gekregen oid. Heb jij wel netjes T&T gekregen na je besteling? Want mijn T&T begon in Dortmund, ging naar Hamburg, en kreeg toen de status "afgeleverd".cedrix5 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:31:
[...]
Mijn EC1 was de 31ste december besteld en eergisteren binnen gekomen. Stond toen op 15 januari als levertijd, dus het lijkt wel ongeveer te kloppen. Ga hem vrijdag in elkaar zetten, heb bij IKEA een gerton tafelblad gekocht (massief beuken). Geen eik, maar ik denk dat het niet erg is dat het hout ietsje zachter is. Deze is ook voorbehandeld met olie volgens mij.
Tracking kwam onder naam van 'ECL' via mail van GLS. Flexispot had ook gemaild dat het verzonden was denk ik. Heb nog de leverdatum aangepast via gls systeem.Jeroenneman schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 14:00:
[...]
Hmm, bijzonder. Ik heb ook geen tracking codes meer van Flexispot gekregen oid. Heb jij wel netjes T&T gekregen na je besteling? Want mijn T&T begon in Dortmund, ging naar Hamburg, en kreeg toen de status "afgeleverd".
Vandaag mijn MRC bureau in ontvangst mogen nemen! Werd gemonteerd door 2 heren van het bedrijf, die gelijk uitleg gaven over het bureau. In de hoogste stand beweegt hij wel een beetje, maar ik moet denk ik nog de pootjes een beetje afstellen, want daar voel ik ook beweging.
Vervolgens de monitor-arm gemonteerd en de 34" Ultrawide eraan gehangen, ziet er echt super uit!
Het anti-collision systeem werkt naar behoren, want mijn USB-hubje die onder de vensterbank vast kwam heeft het ook overleefd
Vervolgens de monitor-arm gemonteerd en de 34" Ultrawide eraan gehangen, ziet er echt super uit!
Het anti-collision systeem werkt naar behoren, want mijn USB-hubje die onder de vensterbank vast kwam heeft het ook overleefd
Dus... Pics or it didnt happen! 🙃Bioflap schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 16:43:
Vandaag mijn MRC bureau in ontvangst mogen nemen! Werd gemonteerd door 2 heren van het bedrijf, die gelijk uitleg gaven over het bureau. In de hoogste stand beweegt hij wel een beetje, maar ik moet denk ik nog de pootjes een beetje afstellen, want daar voel ik ook beweging.
ping 127.212.23.124
Hier helaas geen reactie op gehad, maar ik heb ‘m inmiddels besteld. Levering waarschijnlijk over 2 weken. Een goeie deal voor iets minder dan €500,- lijkt me. Hij lijkt overigens erg veel op de Lineaflex MRC met ook bijna dezelfde prijsstelling. Ik kan alleen niet vinden of de Lineaflex MRC ook over Bosch motoren beschikt zoals de Proline YvieJ-East schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:50:
Iemand ervaring met de ProLine Yvie? Dit lijkt prijs/technisch een heel goed bureau te zijn (2 bosch motoren, 3-traps frame, display met memory functie, hoogte verstelbaar van 65 - 130 cm)
@J-East ik heb je link nog wel bekeken, maar ik had het merk verder niet eerder gezien en kon er dus ook niks over zeggen. Ik ben benieuwd wat je van het bureau vindt en hoe stabiel het bureau is op stahoogte. Als je hier binnenkort wat over schrijft dan kan dat wellicht iemand anders over de streep trekken om er ook 1 te kopen
:strip_exif()/f/image/maAn5uB8sOV1tqON4Qcg4oTt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Tj7rjmGYHzjnSsVc9LrYCmql.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RRydoCzP0ETPOgRiM42Gi8H6.jpg?f=fotoalbum_large)
Zo dus. Ik wil nog even kijken of ik nog ergens een USB hub ga plaatsen, en sommige kabels moet ik beter wegwerken.
Ben wel heel blij dat ik hem voor 45 euro heb laten monteren. Het extra geld voor het kabelmanagement is het ook waard!
Deze kleur is overigens robust eiken, je voelt het structuur in het hout, maar hij is wel overal vlak waardoor je laptop/toetsenbord niet gaat wiebelen.
:strip_exif()/f/image/18qiTDsLXNw5EH6YbvDe3kFc.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 14% gewijzigd door Bioflap op 22-01-2021 22:21 ]
Hieronder meer foto’s:AMD1800 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 23:09:
@Bioflap wat een mooi bureau zeg! Bedankt voor het delen!
Heeft dit bureau ook een grote balk a la IKEA Idasen van de ene poot naar de andere poot lopen?
:strip_exif()/f/image/plJkGIt8HdHVFpUMETI2qDmA.jpg?f=fotoalbum_large)
USB-poort aan de zijkant, ideaal!
:strip_exif()/f/image/LHHK6nkoYxJys0v32LJ86toU.jpg?f=fotoalbum_large)
Frame kunnen ze uitschuiven op de gewenste maat. Alles wordt met een slagmoersleutel vastgezet. Als ik het zelf gemonteerd zou hebben zou ik dit niet durven, maar de kwaliteit is goed genoeg om het te doen volgens de heren. Vervolgens hebben ze de kabels van de motor goed weggewerkt en de plaat er overheen gezet.
:strip_exif()/f/image/Reaw1GYQtf0ZjoZWgWaFlpae.jpg?f=fotoalbum_large)
Een anti-surge stekkerdoos. Aan het eind zie je een lichtgrijze plastic kabelhouder.
:strip_exif()/f/image/Ii8rECTqBjsbEvFD8pw5D8YU.jpg?f=fotoalbum_large)
Aan de achterkant van het bureau wordt een stalen bak gehangen waar je zelf nog een stekkerdoos in kan leggen, en het geheel mooi af maakt. Ik ben 2m en kom er niet tegenaan met m’n knieën.
De kabels die hangen zijn van mijn USB-C dongle, die moet ik nog even met klittenband vastplakken en dan de kabels wegwerken
:strip_exif()/f/image/14iXbpjz51gLn0SAx7nnBsRO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/roHb3yrsezL5pugbwI1UipuC.jpg?f=fotoalbum_large)
Voor degene die t wil weten, dit zijn de motoren. Kan er geen merk uit halen, is dit hetzelfde als flexispot?
Ik kan mensen wel echt het kabelmanagementsysteem aanraden samen met de montage. De heren weten natuurlijk precies hoeveel cm ze moeten afmeten om het exact in het midden te krijgen, maar ook hoe ze zaken moeten monteren om de kabels zo mooi mogelijk weg te werken. Indien gewenst hebben ze middelen bij zich om gaten in het bureau te boren. De plaat van ‘t bureau is niet voorgeboord, dus er wordt op locatie goed gekeken welke kant van het blad mooier is, en die komt op de bovenkant.
De monitorarm is er een van Bol.com. 60 euro, kan 12kg hebben (zeggen ze). Blijf het een beetje spannend vinden, maar als iemand daar meer foto’s van wilt hoor ik het graag
[ Voor 21% gewijzigd door Bioflap op 23-01-2021 10:22 ]
Oh, dat is echt exact hetzelfde als de Flexispot.
Zal zo eens de onderkant fotograferen.
ping 127.212.23.124
@Bioflap die balk bij jou is ten opzichte van de Idasen op een paar plekken gewoon niet aanwezig. Kan toch net het verschil maken als je met je benen over elkaar zit.
Het ziet er ook luxe uit zo. Ik heb die bak aan de achterkant niet. Heb zelfs het netje dat je bij de Idasen krijgt niet gemonteerd. Ik heb ook geen stekkerdoos. Die staat bij mij op een tafeltje naast het bureau
Het ziet er ook luxe uit zo. Ik heb die bak aan de achterkant niet. Heb zelfs het netje dat je bij de Idasen krijgt niet gemonteerd. Ik heb ook geen stekkerdoos. Die staat bij mij op een tafeltje naast het bureau
Wordt maandag bezorgd, ongemonteerd want werd bij mij ruim 60,- meer om op 1e verdieping te komen monteren en dat vind ik zonde.Bioflap schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 22:16:
[...]
Deze kleur is overigens robust eiken, je voelt het structuur in het hout, maar hij is wel overal vlak waardoor je laptop/toetsenbord niet gaat wiebelen.
[Afbeelding]
Dat stekkerblok zit er bij?
Ben nu wel erg benieuwd naar de kleur en structuur van Havana
It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.
Echt? Welk type is dat dan? Ben benieuwd of ze qua prijs bij elkaar in de buurt zitten.pjottum schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 11:56:
Het netje bij de Idasen leek mij best handig, maar nu ik die zwarte stalen bak zie is er denk ik geen strakkere oplossing. Maar je bedoelt 't frame zelf? Is dat bij de Idasen dikker?AMD1800 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 12:08:
@Bioflap die balk bij jou is ten opzichte van de Idasen op een paar plekken gewoon niet aanwezig. Kan toch net het verschil maken als je met je benen over elkaar zit.
tismij schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 13:26:
[...]
Wordt maandag bezorgd, ongemonteerd want werd bij mij ruim 60,- meer om op 1e verdieping te komen monteren en dat vind ik zonde.
Ja, die zwarte stekkerblok, kabelklemmen (lichtgrijze strips) en volgens mij de ijzeren balk hoort bij het kabelmanagementsysteem. Als je dat niet hebt krijg je gewoon het frame en blad.tismij schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 13:26:
[...]
Wordt maandag bezorgd, ongemonteerd want werd bij mij ruim 60,- meer om op 1e verdieping te komen monteren en dat vind ik zonde.
Ik heb net even op mijn factuur gekeken, en ik heb 49 euro betaald voor de montage. Levering was gratis vanwege de kosten. Ze hebben het bij mij op zolder gebracht en in elkaar gezet. Ik ben niet te lui om te tillen, maar ze zetten het een stuk beter/professioneler in elkaar dan ik zou kunnen.
Mooie opstelling! Ik heb bijna dezelfde keuzes gemaakt.Bioflap schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 22:16:
[...]
Alleen alles zelf bij elkaar gezocht en gemonteerd.
Gekozen voor de BlackFriday deal van flexispot E6.
Dit melamine blad van 160 * 80 gekocht (Halifax Eiken Natuur T600)
Deze kabelgoot van 105 cm aan de achterkant van mijn bureau gemonteerd.
Hieronder wat foto's van het in elkaar zetten en het uiteindelijke resultaat. Ik ben overigens erg te spreken over de E6. Zeer solide framewerk, ook op sta hoogte. Ik kan iedereen de E5/E6 met drietraps hefkolom aanraden.
:strip_exif()/f/image/97nTGjVaLFGRFqR0aUcYHJBI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sE4oca31tPCdkN66dgFDeky3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KUqy3uuyfmyHhIFUMOsnESC9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RSnT2ID5tvxyPT6O3FQN2i7q.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/u3Lr6U7Cy1s4mTM2R0R355DV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6PBRLtW5PdTezCllLMWAk7YK.jpg?f=fotoalbum_large)
Je setup ziet er goed uit! Ik was benieuwd welke monitorarm je hebt want kan deze zo niet vinden en zoek een soortgelijke voor mijn C49RG9Bioflap schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 10:09:
De monitorarm is er een van Bol.com. 60 euro, kan 12kg hebben (zeggen ze). Blijf het een beetje spannend vinden, maar als iemand daar meer foto’s van wilt hoor ik het graag
Ziet er net uit!
Raad je deze dan aan specifiek vanwege gebruik onder 75 of boven 125cm hoogte? Of is hij wel degelijk stabieler als je de 2 versies naast elkaar zet?
In de fotografiewereld staan statieven met meer 'secties' juist bekend als minder solide dan die met minder stukken. Het is soms echter handig omdat de min. en max. hoogte zo verder uiteen liggen. Dat zie je bij de E5 ook, die gaat lager dan de EC1 met 2 secties in de poten. Ik ben wel benieuwd hoe het zit met de stabiliteit, normaal gezien zou je verwachten dat een poot met 2 secties stabieler is dan een met 3 secties.bosaap22 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 15:03:
[...]Ik kan iedereen de E5/E6 met drietraps hefkolom aanraden.
[
Raad je deze dan aan specifiek vanwege gebruik onder 75 of boven 125cm hoogte? Of is hij wel degelijk stabieler als je de 2 versies naast elkaar zet?
Interessant om al deze opstellingen te zien!
Zelf heb ik al een tijd een Ikea Skarsta met Gerton blad (erg mooi houten blad vind ik zelf), met de PC-hardware aan de onderkant van het bureaublad bevestigd. Dit gaat nu al jaren goed. Geen losse behuizing onder het bureau en geen gedoe met de kabels naar monitoren, toetsenbord en muis.
:strip_exif()/f/image/YFivcBe6n4sQnlAoHU7SOLUR.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is een oude foto, de hardware is inmiddels vervangen, maar het idee is nog hetzelfde. Moederbord + voeding gemonteerd op een plaat, die in 3 houders (h-profielen) te schuiven is.
Zelf heb ik al een tijd een Ikea Skarsta met Gerton blad (erg mooi houten blad vind ik zelf), met de PC-hardware aan de onderkant van het bureaublad bevestigd. Dit gaat nu al jaren goed. Geen losse behuizing onder het bureau en geen gedoe met de kabels naar monitoren, toetsenbord en muis.
:strip_exif()/f/image/YFivcBe6n4sQnlAoHU7SOLUR.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is een oude foto, de hardware is inmiddels vervangen, maar het idee is nog hetzelfde. Moederbord + voeding gemonteerd op een plaat, die in 3 houders (h-profielen) te schuiven is.
Anoniem: 1441478
@schaduw Hoe gaat dat als je drinken morst icm je blote hardware? Is je blote hardware geen stofmagneet zo? In ieder geval heel bijzonder om dit te zien.
Je kan ook je complete kast ophangen. Ik heb inmiddels deze aangeschaft en heb er een Fractal Design R5 aanhangen.
Oef dat ziet er ook heel mooi uit! Lijkt qua setup veel op wat ik nu hebbosaap22 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 15:03:
[...]
Mooie opstelling! Ik heb bijna dezelfde keuzes gemaakt.![]()
Alleen alles zelf bij elkaar gezocht en gemonteerd.
Gekozen voor de BlackFriday deal van flexispot E6.
Dit melamine blad van 160 * 80 gekocht (Halifax Eiken Natuur T600)
Deze kabelgoot van 105 cm aan de achterkant van mijn bureau gemonteerd.
Hieronder wat foto's van het in elkaar zetten en het uiteindelijke resultaat. Ik ben overigens erg te spreken over de E6. Zeer solide framewerk, ook op sta hoogte. Ik kan iedereen de E5/E6 met drietraps hefkolom aanraden.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
lubbertkramer schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 15:32:
[...]
Je setup ziet er goed uit! Ik was benieuwd welke monitorarm je hebt want kan deze zo niet vinden en zoek een soortgelijke voor mijn C49RG9
:strip_exif()/f/image/TZgzjlctlxGDdT91H0GO2c2w.gif?f=fotoalbum_large)
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Hij zou 12kg moeten kunnen dragen, staat ook in de handleiding. Vesa mount is een soort "quick release" systeem wat je gemakkelijk los kan klikken. Laten we hopen dat het dan niet een quick fail is, dat ik straks een keer mijn scherm op het bureau heb liggen
Dat Quick Release systeem zorgt ervoor dat hij wat gemakkelijker kan roteren, maar dit doe ik niet. Voor alle overige bewegingen (naar boven, beneden, voor en achter) gaat allemaal goed. Mijn monitor is een 34" van 7,5kg. Kabelmanagement is nog niet netjes, omdat sommige kabels niet lang genoeg zijn, en de webcam moet ik nog netjes wegwerken.
Ik heb een frame en blad (25mm dik) besteld en ga dit dus zelf monteren.
Vraag me af welke maat schroeven jullie hebben gebruikt en of jullie daarbij voorgeboord hebben.
Geen idee namelijk of deze schroeven meegeleverd gaan worden.
https://bureaudiscounter....zit-sta-bureau-excl-blad/
https://www.buroenzo.nl/b...felblad-recht-200x80.html
Vraag me af welke maat schroeven jullie hebben gebruikt en of jullie daarbij voorgeboord hebben.
Geen idee namelijk of deze schroeven meegeleverd gaan worden.
https://bureaudiscounter....zit-sta-bureau-excl-blad/
https://www.buroenzo.nl/b...felblad-recht-200x80.html
[ Voor 8% gewijzigd door patrickje85 op 23-01-2021 18:32 ]
Goeie opmerking.cedrix5 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 15:41:
Ziet er net uit!
[...]
In de fotografiewereld staan statieven met meer 'secties' juist bekend als minder solide dan die met minder stukken. Het is soms echter handig omdat de min. en max. hoogte zo verder uiteen liggen. Dat zie je bij de E5 ook, die gaat lager dan de EC1 met 2 secties in de poten. Ik ben wel benieuwd hoe het zit met de stabiliteit, normaal gezien zou je verwachten dat een poot met 2 secties stabieler is dan een met 3 secties.
Ik heb het even uitgezocht. Ik heb voor de E6 gekozen omdat "better stabilization" en "anti-collusion" als een van de key features worden genoemd. En ik begrijp nu dat dit niets met twee of drie delige kolom poten te maken heeft, maar met "Reversed and Enhanced Columns". Dus de manier waarop de kolommen in elkaar schuiven. Enhanced columns zorgen voor meer stabilisatie begrijp ik uit dit verhaal.
Ik geloof overigens dat het gebruik onder de 75cm en/of boven de 125cm voor de meeste mensen n.v.t. is. Of je moet extreem klein of groot zijn wil die paar extra cm van nut zijn.
Stabiliteit is wat mij betreft een belangrijkere factor. Kijk dan dus of de poten Reversed of Enhanced zijn!
Ik ben wel benieuwd op welke hoogte mensen gemiddeld werken. Ik ben zelf 2m, maar sta op 117cm, en zit op 73cm. Nu is 73cm heel laag, maar werd toen aangeraden door een ARBO meneer, en ik vind het eigenlijk wel relaxed voor m'n schouders.bosaap22 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 22:55:
[...]
Goeie opmerking.
Ik heb het even uitgezocht. Ik heb voor de E6 gekozen omdat "better stabilization" en "anti-collusion" als een van de key features worden genoemd. En ik begrijp nu dat dit niets met twee of drie delige kolom poten te maken heeft, maar met "Reversed and Enhanced Columns". Dus de manier waarop de kolommen in elkaar schuiven. Enhanced columns zorgen voor meer stabilisatie begrijp ik uit dit verhaal.
Ik geloof overigens dat het gebruik onder de 75cm en/of boven de 125cm voor de meeste mensen n.v.t. is. Of je moet extreem klein of groot zijn wil die paar extra cm van nut zijn.
Stabiliteit is wat mij betreft een belangrijkere factor. Kijk dan dus of de poten Reversed of Enhanced zijn!
Hier een Flexispot E3 besteld naar aanleiding van dit topic. Tevens een tafelblad ‘Eiken’ van tafelbladen.eu. Vorige week de Flexispot E3 en het tafelblad binnen gekregen, dit weekend geïnstalleerd. Inclusief de monitor beugel voor een dubbele monitor.
Moet zeggen dat de installatie erg eenvoudig was. Binnen een uurtje stond het geheel. Levertijd viel me ook erg mee. Zal ongeveer een week zijn geweest, met GLS vanuit Hamburg.
:strip_exif()/f/image/41qNFnaIgTYxfkRtwyxH3In7.jpg?f=fotoalbum_large)
Zelf een stukje kabelmanagement gedaan met een goot en stekkerdoos van Amazon.
:strip_exif()/f/image/l3pREomtGYvRLUde2DVPGKDk.jpg?f=fotoalbum_large)
Geheel bevalt me voor nu goed. Hoe de praktijk om er aan te werken bevalt moet ik nog ervaren.
Moet zeggen dat de installatie erg eenvoudig was. Binnen een uurtje stond het geheel. Levertijd viel me ook erg mee. Zal ongeveer een week zijn geweest, met GLS vanuit Hamburg.
:strip_exif()/f/image/41qNFnaIgTYxfkRtwyxH3In7.jpg?f=fotoalbum_large)
Zelf een stukje kabelmanagement gedaan met een goot en stekkerdoos van Amazon.
:strip_exif()/f/image/l3pREomtGYvRLUde2DVPGKDk.jpg?f=fotoalbum_large)
Geheel bevalt me voor nu goed. Hoe de praktijk om er aan te werken bevalt moet ik nog ervaren.
Omdat alles ondersteboven hangt, blijft er weinig stof zitten. Alles wordt juist weer losgeblazen (heb er nu 2 extra, stille, fans bij die niet op de foto staan)Anoniem: 1441478 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 16:36:
@schaduw Hoe gaat dat als je drinken morst icm je blote hardware? Is je blote hardware geen stofmagneet zo? In ieder geval heel bijzonder om dit te zien.
Qua vloeistoffen denk ik dat het erlangs zou druipen, maar ik ben er sowieso wel voorzichtig mee. Naast vloeistoffen zijn er ook andere risico's. Per ongeluk met mijn voet iets losschoppen bijvoorbeeld. Ooit wou ik een afdekkap bouwen, maar het is er nooit van gekomen.
Die CPU-houders heb ik ook wel bekeken, maar ik wilde er juist niet zo'n unit onder hebben hangen. Alternatief voor mij was destijds een (horizontale) desktop/mediacenter behuizing op de plek waar alles nu hangt. Bijvoorbeeld pricewatch: Silverstone Grandia GD09 of pricewatch: Cooltek G3
Maar de layout is niet wat ik wil. Ze zijn allemaal dieper dan de ruimte die ik heb (tussen de middenbalk en de rand van het bureaublad). Daarnaast ook hoger doordat de voeding verticaal staat, ik heb hem nu horizontaal. Dus zonde van het geld voor iets wat juist niet zichtbaar moet zijn en niet helemaal naar wens is
[ Voor 4% gewijzigd door schaduw op 24-01-2021 16:02 ]
Ik ben mij aan het orienteren op een Flexispot bureau en neig naar de ED2. (vooral omdat de E5 niet meer te bestellen is...).
Zijn er ervaringen met de ED2 met een breed bureau? Ik kom via Flexispot customer service er niet achter of een 180x60 bureau blad mogelijk is, of dat het dan te onstabiel is.. Het zou mogelijk moeten zijn, maar vraag mij af of ik dan niet beter voor een duurdere versie kan gaan.
Mijn budget is rond de 300$ voor het onderstel, maar kan natuurlijk verhoogd worden als dit nodig is.. Ik merk dat ik tussen de Flexispot modellen het verschil lastig kan vinden.
Zijn er ervaringen met de ED2 met een breed bureau? Ik kom via Flexispot customer service er niet achter of een 180x60 bureau blad mogelijk is, of dat het dan te onstabiel is.. Het zou mogelijk moeten zijn, maar vraag mij af of ik dan niet beter voor een duurdere versie kan gaan.
Mijn budget is rond de 300$ voor het onderstel, maar kan natuurlijk verhoogd worden als dit nodig is.. Ik merk dat ik tussen de Flexispot modellen het verschil lastig kan vinden.
Kan prima. Minimale diepte moet 50 cm zijn en breedte mag maximaal 180 zijn volgens hun eigen specificaties die tussen de foto's staan. Vreemd dat ze dat bij de klantenservice niet weten. Toen ik een vraag stelde over het verschil tussen de ED2 en Ek2 kreeg ik direct deze foto toegestuurd. Met de EK2 kun je nog een breder blad gebruiken, alleen zijn die pas vanaf 31 januari weer op voorraad.iMick schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:48:
Ik ben mij aan het orienteren op een Flexispot bureau en neig naar de ED2. (vooral omdat de E5 niet meer te bestellen is...).
Heb zelf de ED2 en die bevalt goed. Wel met een blad van 75 x 155.
:strip_exif()/f/image/K29OrW4rhFMxGaQwroH3YTga.jpg?f=fotoalbum_large)
@Bioflap Ik ben er eens ondergekropen, duurde wat langer dan gepland.pjottum schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 11:56:
@iMick Dit is de onderkant van mijn EK2. Bevalt goed, ligt een 160x80 blad op. YMMV, maar 180 kan volgens mij zonder problemen. Anders zit ie niet netjes aan de rand, boeien. Je moet toch in je blad schroeven. Fotos van de bovenkant staan eerder in het topic. Blad is restantje van een IKEA buro waar niet zoveel mis mee leek te zijn (..)
Dit is een EK2 & ik heb Sanodesk op het schermpje staan.
En... tie wraps ftw!!
:strip_exif()/f/image/mVrsJue5XFNvSu37GCGiqYXp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xjTe0N3nR9xg8CF3BSUVAf0Q.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Xvq7GHuzewmCzKlTtG7qcOYD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/F4kYda2BoLa260semsbqaIkt.jpg?f=fotoalbum_large)
Bevalt verder goed, stabieler zou kunnen maar mijn laptop staat echt rocksolid.
[ Voor 7% gewijzigd door pjottum op 25-01-2021 10:47 . Reden: iMick ]
ping 127.212.23.124
Ik heb zojuist het Jarvis onderstel besteld in onbehandeld staal kleur.
Ik ben van plan om er een WOOOD blad op te leggen. Op dit moment in de aanbieding bij de Gamma.... jammer genoeg is de mango versie er niet want die wil ik eigenlijk maar wel weer dubbel de prijs van de eiken.
Zijn er hier mensen die 220 op een Jarvis onderstel hebben liggen? Hoe ziet dat eruit? Zal aan de zijkanten wat overhangen gok ik?
De plek waar ik hem wil hebben zou dat precies passen, anders zit ik weer met “gaps” aan beide kanten waar ik net niks mee kan.
Ik ben van plan om er een WOOOD blad op te leggen. Op dit moment in de aanbieding bij de Gamma.... jammer genoeg is de mango versie er niet want die wil ik eigenlijk maar wel weer dubbel de prijs van de eiken.
Zijn er hier mensen die 220 op een Jarvis onderstel hebben liggen? Hoe ziet dat eruit? Zal aan de zijkanten wat overhangen gok ik?
De plek waar ik hem wil hebben zou dat precies passen, anders zit ik weer met “gaps” aan beide kanten waar ik net niks mee kan.
Ik zie dat die Woood tafelbladen in de regel 90cm diep zijn. Weet iemand of die bladen ook nog probleemloos gezaagd kunnen worden, naar bijvoorbeeld een diepte van 80 of 70cm?
Hi allen,
Ik heb dit forum eens doorgespit en veel mooie bureau's gezien. Ik ben echter op zoek naar een hoekbureau, heeft een van jullie hier een elektrische variant van of wellicht ergens gezien? Ik zag bij Flexispot de E3L maar zag dat die niet echt (meer) leverbaar is.
Ik heb dit forum eens doorgespit en veel mooie bureau's gezien. Ik ben echter op zoek naar een hoekbureau, heeft een van jullie hier een elektrische variant van of wellicht ergens gezien? Ik zag bij Flexispot de E3L maar zag dat die niet echt (meer) leverbaar is.
Ik ben toevallig net aan het orienteren op de hoek-variant van de Lineaflex MRC, waarvan de "normale" variant een aantal keer in dit topic voorbij is gekomen:aapnooit schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:57:
Hi allen,
https://www.multiratio.nl...t-sta-elektrisch-200-x-80
https://www.multiratio.nl...it-sta-elektrisch-cad-cam
De E3L heb ik ook op mijn lijstje staan, maar ik twijfel over de stabiliteit (omdat hij een derde poot mist).
Fully heeft ook een L-bureau, met of zonder blad: https://www.fully.com/en-eu/standing-desks/l-shaped.html
Edit:
Op mijn lijst staan ook nog twee varianten van Worktrainer:
https://www.worktrainer.nl/Zit-Sta-hoekbureau-S471-xl
https://www.worktrainer.nl/Zit-Sta-hoekbureau-S671
Goed, dit zijn allemaal bureau's waarvan ik de prijs nog net te doen vind. Er zijn nog legio andere hoek zit-sta bureau's, maar die gaan al snel een veelvoud kosten van bovenstaande.
[ Voor 16% gewijzigd door diabyte op 25-01-2021 15:41 ]
Het is massief hout tot zover ik weet dus dat zou dan geen probleem moeten zijn toch?lluuk schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:09:
Ik zie dat die Woood tafelbladen in de regel 90cm diep zijn. Weet iemand of die bladen ook nog probleemloos gezaagd kunnen worden, naar bijvoorbeeld een diepte van 80 of 70cm?
Het materiaal is inderdaad massief, maar het blad bestaat (volgens mij) in feite uit meerdere plankjes die aan elkaar gemaakt zijn (zoals met meer meubels van Woood). Ik weet niet of het blad bijv zijn stevigheid verliest of krom trekt op het moment dat er een gedeelte van af wordt gezaagd..nemesis09 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:50:
[...]
Het is massief hout tot zover ik weet dus dat zou dan geen probleem moeten zijn toch?
Dat gaat wel goed hoor. Kun je overigens wel het beste doen met een invalzaag. Eventueel een cirkelzaag met geleider. Als je alleen een decoupeerzaag hebt zou ik er niet aan beginnen, dat wordt nooit mooi.lluuk schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:54:
[...]
Het materiaal is inderdaad massief, maar het blad bestaat (volgens mij) in feite uit meerdere plankjes die aan elkaar gemaakt zijn (zoals met meer meubels van Woood). Ik weet niet of het blad bijv zijn stevigheid verliest of krom trekt op het moment dat er een gedeelte van af wordt gezaagd..
Afhankelijk van hoeveel je eraf wilt halen en de breedte van de afzonderlijke planken kun je er ook voor kiezen om van beide kanten de helft af te halen (dus van beide kanten 5cm als je er 10cm totaal af wil hebben).
Zolang je het goed bevestigd (ook in het midden) zal het niet of minimaal krom trekken.
Best een goed idee trouwens. 90 is misschien wel heel diep.
Zit nog steeds te twijfelen tussen 220 en 200 en eiken of mango visgraat (alleen 200).
Voordeel eiken: snel leverbaar en stuk goedkoper
Nadeel eiken: moet nog afgewerkt worden
Voordeel mango: vind ik mooier, is al afgewerkt dus hoef ik niets meer aan te doen. Nadeel: duurder en lange levertijd 🙁
Zit nog steeds te twijfelen tussen 220 en 200 en eiken of mango visgraat (alleen 200).
Voordeel mango: vind ik mooier, is al afgewerkt dus hoef ik niets meer aan te doen. Nadeel: duurder en lange levertijd 🙁
Afwerking is niet zo spannend hoor. Zeker niet als je het gaat oliën.nemesis09 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 16:55:
Ik zou zeggen: ga voor wat je het mooist vindt want je kijkt er wel een jaar of 10 oid tegenaan
Ja precies en de kosten zie je dan ook niet echt meer terug.
Ik denk dat ik toch maar voor de mango ga en er desnoods dan maar even tijdelijk een meubel paneeltje opleg.
Ik denk dat ik toch maar voor de mango ga en er desnoods dan maar even tijdelijk een meubel paneeltje opleg.
Ander verschil is volgens mij ook nog dat de mango-varianten (visgraat/niet-visgraat) 5,5 cm dik zijn, terwijl de eiken-varianten 2,4 cm dik zijn. Of dat een voor- of nadeel is bij zit/stabureau's weet ik niet zo goed, maar ik vermoed dat dit ook een deel van het prijsverschil kan verklaren. Mangohout zou - zo begreep ik - normaal gesproken goedkoper moeten zijn dan eiken.nemesis09 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 16:55:
Is ook wel zwaar, 5,5cm, zou ik bij de keuze van het onderstel goed rekening mee houden!
ping 127.212.23.124
Let op:
Voor zit/sta bureau beweging en ergonomie accessoires: Zit/sta bureau: beweging en ergonomie accessoires ervaringen
Voor zit/sta bureau beweging en ergonomie accessoires: Zit/sta bureau: beweging en ergonomie accessoires ervaringen