Ik ben al een week of twee dit topic aan het doorspitten en aan het volgen. Daarnaast natuurlijk alle sites en leveranciers wel even bezocht.
Ik heb uiteindelijk voor de IKEA Idasen gekozen en ik ben heel tevreden met mijn keuze. Het bureau is verbazingwekkend solide en stevig. Ik heb hem vanavond in elkaar gezet en ik zet hier even mijn eerste indrukken en ervaringen neer, en een lijstje met de overwegingen die ik heb gedaan waardoor ik uiteindelijk voor de Idasen heb gekozen. Misschien dat jullie er wat aan kunnen hebben.
Een solide bureau is voor mij erg belangrijk. Maar zoals ik al zei staat het bureau zo stevig als een huis. In de zit stand is er haast geen beweging in te krijgen zowel naar voor/achter of links/rechts.
Als ik het bureau op de maximale hoogte zet wiebelt het wel een beetje van links naar rechts als ik ernaast ga staan en er wat druk op uitoefen. Als ik ervoor ga staan, dus in een normale gebruiks positie, dan is de beweging van voor naar achter vrij minimaal. Ik kan er met mijn hele gewicht zonder problemen tegenaan leunen. Het wiebelen van links naar rechts merk ik zelf niets van als ik gewoon aan het typen of aan het werken ben. Als ik het bureau iets lager laat zakken (5cm) staat het alweer een heel stuk steviger wat betreft wiebelen van links naar rechts.
Ik was bijna voor de deal gegaan die de laatste dagen verscheen in dit topic met het Amazon Maidesite frame en een apart tafelblad. Maar er waren toch wat punten waarom ik bereid was om 200 euro extra te betalen.
Redenen waarom ik uiteindelijk voor de Idasen ben gegaan:
-
Design. Ik was op zoek naar een donkerbruin blad. Ik ga in mijn volgende huis voor de grijs/donkerbruin look en daar past dit bureau perfect bij. Ook vind ik de poten mooier vormgegeven dan de standaard T waar soms zelfs houtstickers opgeplakt worden?!
-
Geen gehannes met beits en schuren. Ik had natuurlijk met een solide blad en beits een donkerbruin blad als resultaat kunnen krijgen, maar nu hoefde ik het alleen maar uit te pakken.
-
Beschikbaarheid. Ik kon hem bestellen en de dag erna ophalen.
-
127cm sta hoogte. Het huidige beschikbare Amazon Maidesite frame heeft een max hoogte van 120. Ze hebben ook frames die tot 127 gaan, maar die zijn op het moment van schrijven niet verkrijgbaar in mijn gewenste kleur. Met het bureau van mijn broer als referentie besloot ik dat ik die 7 cm wel nodig had. Ik ben 190cm.
-
10 jaar garantie. Dit was wel een dealbreaker voor mij omdat ik binnen 10 jaar wel een paar kapotte elektromotoren verwacht omdat ik vaak wissel van positie.
- Gerelateerd aan garantie vind ik het een fijn idee dat ik een winkel met een balie kan bezoeken als ik problemen krijg, in contrast met bestellen bij een groothandelaar in Duitsland.
-
Inclusief kabel management systeem. Goed, het is een netje aan de onderkant, maar het doet wat het moet doen. Ik heb niet meer nodig.
- Ik heb 9 jaar in Noorwegen gewoond en ben een Scandinavië Fanboi
Minpunten:
- De prijs van €549
- Alhoewel het tafelblad echt heel mooi is van kleur en structuur, ben ik als de dood om er iets op te laten vallen omdat er dan meteen een gat in het karton zit.
Al met al ben ik zeer tevreden met de Idasen en ik zou hem zeker aanbevelen als het design je aanstaat. Ik hoop dat dit bericht iemand kan helpen om de beslissing te maken. Ik werk veel vanuit huis en zit in mijn vrije tijd ook veel achter mijn bureau. Voor iets waar ik 10+ uur per dag direct contact mee heb vind ik 200 euro meer betalen voor een goed product niet echt een probleem. Ik zal na een tijdje nog eens posten om te vertellen hoe het bevalt.
Mijn huidige setup:
/f/image/DGK6wvVdpQGraEuKk9IIsLTt.webp?f=fotoalbum_large)
Foto van Ikea website
[
Voor 3% gewijzigd door
Student of Tech op 26-11-2021 09:55
]