Massief eiken met donkere olie kan natuurlijk ook. Goede ervaringen met Rubio Monocoat. Goed bij te werken.pvpke schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:43:
De black friday deal was echt wel de moeite. De E6,7 en 8 had je voor 299.99 euro ;-)
Ik ben momenteel nog wel op zoek naar een blad.
Ikzelf zat te denken aan volgende van de ikea. https://www.ikea.com/nl/n...tafelblad-zwart-70511347/ (100 euro + 40 euro verzending)
Ik zoek een zwart blad
effen zwart kan maar met houtlook heeft de voorkeur. (heb ook zwart onderstel)
de afgeronde hoeken van de ikea denk ik dat handig zijn voor de armen om minder belasting op te hebben maar is geen verijste.
Het liefste had ik ook een 2meter breed bureau gehad.
Iemand nog tips of kan ik toch gewoon best voor het ikea blad gaan? Ik zag dat hubo en de gamma wat hadden maar eingelijk niet helemaal wat ik zoek.
Ik hoor het natuurlijk graag
Bij mij is er vandaag wel voortgang geboekt ;-)Sethro schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 08:53:
[...]
Hier Karwei eiken blad opgehaald.
Ook DHL tracking van Flexispot ontvangen maar er is nog niets verstuurd.
Post dit maar dat je een beetje een idee hebt hoelang de doorlooptijd zal zijn.
Ik zal ook iets laten weten als die geleverd is. (is met black friday smiddags besteld)
Fr, 03.12.2021, 03:11, Bochum, Deutschland
Die Auslandssendung wurde im Export-Paketzentrum bearbeitet und ist auf dem Weg in die Region des Empfängers.
Do, 02.12.2021, 15:04, Rodgau, Deutschland
Die Auslandssendung wurde an DHL übergeben und wird für den Weitertransport in das Zielland/Zielgebiet vorbereitet.
Mo, 29.11.2021, 18:24
Die Sendung wurde elektronisch angekündigt. Sobald die Sendung von uns bearbeitet wurde, erhalten Sie weitere Informationen.
Ik zou geen zaagtafel gebruiken maar een cirkel- of invalzaag met liniaal.toMeloos schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:18:
[...]
Argh! Da's wel naar. Karwei is gewoon een zusterbedrijf van Gamma en die wilde die Woood bladen daar niet zagen. Nu moet ik zelf een tafelzaag lenen en hopen dat het recht gaat. Dat de Gamma dat wel doet is echt veel handiger!
En dan de randen afronden/schuinen met de bovenfrees als je toch bezig bent.
Hier ook aangemeld op 29.11 maar nog geen beweging. Zullen het wel druk hebben.pvpke schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:07:
[...]
Bij mij is er vandaag wel voortgang geboekt ;-)
Post dit maar dat je een beetje een idee hebt hoelang de doorlooptijd zal zijn.
Ik zal ook iets laten weten als die geleverd is. (is met black friday smiddags besteld)
Fr, 03.12.2021, 03:11, Bochum, Deutschland
Die Auslandssendung wurde im Export-Paketzentrum bearbeitet und ist auf dem Weg in die Region des Empfängers.
Do, 02.12.2021, 15:04, Rodgau, Deutschland
Die Auslandssendung wurde an DHL übergeben und wird für den Weitertransport in das Zielland/Zielgebiet vorbereitet.
Mo, 29.11.2021, 18:24
Die Sendung wurde elektronisch angekündigt. Sobald die Sendung von uns bearbeitet wurde, erhalten Sie weitere Informationen.
[ Voor 53% gewijzigd door Sethro op 03-12-2021 11:25 ]
Ik heb in het verleden voor zo'n klusje gewoon de dichstbijzijnde meubelmaker met werkplaats gegoogled en die heeft me voor een tientje geholpen. Dat was een veel lastiger klusje overigens.toMeloos schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:18:
[...]
Argh! Da's wel naar. Karwei is gewoon een zusterbedrijf van Gamma en die wilde die Woood bladen daar niet zagen. Nu moet ik zelf een tafelzaag lenen en hopen dat het recht gaat. Dat de Gamma dat wel doet is echt veel handiger!
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Dus gewoon een masief houten blad halen en dan schilderen. Geeft dit niet af en werkt de muis goed op dat blad?MikeyMan schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:21:
[...]
Massief eiken met donkere olie kan natuurlijk ook. Goede ervaringen met Rubio Monocoat. Goed bij te werken.
Zelf zat ik te kijken naar een Melamine spaanplaat maar jij zou toch voor een masief blad gaan?
Het voordeel is wel dat ik het dan kan bijwerken.
Nee, als de olie droog is geeft dat niet af. Voordeel van olie is dat je makkelijk een stukje bij kunt werken in tegenstelling tot lak/verf.pvpke schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:53:
[...]
Dus gewoon een masief houten blad halen en dan schilderen. Geeft dit niet af en werkt de muis goed op dat blad?
Zelf zat ik te kijken naar een Melamine spaanplaat maar jij zou toch voor een masief blad gaan?
Het voordeel is wel dat ik het dan kan bijwerken.
Ik vind zelf massief hout mooier, maar heeft wel een prijs uiteraard.
Ik had de website bezocht maar kon niet direct iets vinden om te bestellen. Of kocht je die olie bij een verfwinkel?MikeyMan schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:55:
[...]
Nee, als de olie droog is geeft dat niet af. Voordeel van olie is dat je makkelijk een stukje bij kunt werken in tegenstelling tot lak/verf.
Ik vind zelf massief hout mooier, maar heeft wel een prijs uiteraard.
Let vooral even op de uitstraling die je wilt hebben.
Olie maakt het hout donkerder en nerf beter zichtbaar. De bladen van Gamma/Karwei vind ik al vrij druk qua tekening en olie gaat dat versterken. Olie ziet er ook sneller vlekkerig uit na paar keer schoonmaken.
Zelf kies ik voor een matte lak van Skylt of Blue Dolphin. Deze laatste is mijn persoonlijke favoriet:
https://jouwhoutentafel.n...in-eco-wood-2k-extra-mat/
Als het er dan over 15 jaar minder uit ziet dan schuur ik het wel even fijn op en zet ik er een nieuwe laag op
Olie maakt het hout donkerder en nerf beter zichtbaar. De bladen van Gamma/Karwei vind ik al vrij druk qua tekening en olie gaat dat versterken. Olie ziet er ook sneller vlekkerig uit na paar keer schoonmaken.
Zelf kies ik voor een matte lak van Skylt of Blue Dolphin. Deze laatste is mijn persoonlijke favoriet:
Als het er dan over 15 jaar minder uit ziet dan schuur ik het wel even fijn op en zet ik er een nieuwe laag op
[ Voor 46% gewijzigd door Sethro op 03-12-2021 17:48 ]
Ook bij mij stonden 4 pakketten dagenlang op aangekondigd. Sinds gisteren zit er beweging in en zijn tegelijk verstuurd, maar ze zitten nu allemaal op een ander punt in de verzending, morgen wordt waarschijnlijk 1 deel geleverd.
Update: stelletje amateurs bij DHL. 1 wordt morgen bezorgd, 2 zijn blijven hangen in Bochum, en 1 is nu in Feucht....Die heeft blijkbaar besloten een tournee door Duitsland te maken.
(Oude) tip voor tafelbladen: https://tafelblad.eu/collections/melamine-tafelbladen-25mm
Ik heb daar 1 (standaard) blad besteld, deze werd na paar dagen door hun eigen transport bezorgd.
Update: stelletje amateurs bij DHL. 1 wordt morgen bezorgd, 2 zijn blijven hangen in Bochum, en 1 is nu in Feucht....Die heeft blijkbaar besloten een tournee door Duitsland te maken.
(Oude) tip voor tafelbladen: https://tafelblad.eu/collections/melamine-tafelbladen-25mm
Ik heb daar 1 (standaard) blad besteld, deze werd na paar dagen door hun eigen transport bezorgd.
[ Voor 18% gewijzigd door Dols op 04-12-2021 00:40 ]
Spam én verdachte link.
[ Voor 94% gewijzigd door Ardana op 05-12-2021 21:37 ]
Gistereb eindelijk tijd gehad om de E6 in elkaar te gaan zetten, loop ik tegen een probleem aan. Een van de afstel draaipoten is lam. Deze is dus niet te verstellen en draaid in beide richtingen gewoon door zonder dat er beweging in zit. Ben bang dat dit problemen gaat geven met stabiliteit dus niet verder geinstalleerd.
Flexi spot wilt 10 euro vergoeding im ruil ervoor dat ik het er bij laat want een vervanging gaat heeeel lang duren zeggen ze..
10 euro?
Gaat dit een probleem geven als ik het zo laat?
Flexi spot wilt 10 euro vergoeding im ruil ervoor dat ik het er bij laat want een vervanging gaat heeeel lang duren zeggen ze..
10 euro?
Gaat dit een probleem geven als ik het zo laat?
a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.
Niemand die mij een goede hoge stoel kan aanraden?
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave
Wat is hier precies het voordeel/nut van?SawaFish schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 17:46:
***members only***
@jmxd Ik heb er zelf last van dat na enige tijd (30-60 minuten) staan ik last in m'n rug krijg. Als ik (zonder schoenen/slippers oid) op zo'n mat sta dan heb ik dat veel minder/later. Je staat zacht, waardoor je sneller wat beweegt, door de hogere rand staat je voet ook niet altijd plat zodat je meer verschillende posities aanneemt.
Ik was zelf eerst enigszins sceptisch over zo'n mat, maar voor minder dan 20 euro zeker het proberen waard. Ik ben er heel tevreden mee, en kan het iedereen die soms last van de rug krijgt bij staan aanraden om het uit te proberen.
Linkje met iets meer achtergrond: link
Ik was zelf eerst enigszins sceptisch over zo'n mat, maar voor minder dan 20 euro zeker het proberen waard. Ik ben er heel tevreden mee, en kan het iedereen die soms last van de rug krijgt bij staan aanraden om het uit te proberen.
Linkje met iets meer achtergrond: link
De fully stoel a 299 is voor zover ik kan zien identiek aan de Chiaro van bureaustoel24.nl (EUR 424). Ik vond die laatste goed zitten.
Iemand ervaring met de kwaliteit van een van beiden? Ik heb vandaag op de Ahrend Verta 2020 gezeten. Die vond ik niet fijn omdat ik de kunststof rand in mijn bovenrug voel (1m95 lengte).
Iemand ervaring met de kwaliteit van een van beiden? Ik heb vandaag op de Ahrend Verta 2020 gezeten. Die vond ik niet fijn omdat ik de kunststof rand in mijn bovenrug voel (1m95 lengte).
Ik weet niet of het ikea blad makkelijk/goed vastgemaakt gaat kunnen worden, het is afaik geen hardhout, en bevat threads die op exact de juiste plaats zitten om op de uppspel poten vast gemaakt te worden, dus als uw poten niet op die plaatsen de bouten heeft ga je een andere manier moeten zoeken om het blad vast te maken en dat is mss niet zo stevig...pvpke schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:43:
De black friday deal was echt wel de moeite. De E6,7 en 8 had je voor 299.99 euro ;-)
Ik ben momenteel nog wel op zoek naar een blad.
Ikzelf zat te denken aan volgende van de ikea. https://www.ikea.com/nl/n...tafelblad-zwart-70511347/ (100 euro + 40 euro verzending)
Ik zoek een zwart blad
effen zwart kan maar met houtlook heeft de voorkeur. (heb ook zwart onderstel)
de afgeronde hoeken van de ikea denk ik dat handig zijn voor de armen om minder belasting op te hebben maar is geen verijste.
Het liefste had ik ook een 2meter breed bureau gehad.
Iemand nog tips of kan ik toch gewoon best voor het ikea blad gaan? Ik zag dat hubo en de gamma wat hadden maar eingelijk niet helemaal wat ik zoek.
Ik hoor het natuurlijk graag
@Keneo @pvpke Het is van hardboard (soort MDF) volgens de IKEA site. Ik denk dat je dat gewoon kan schroeven waar nodig met je onderstel. Die schroeven houden wel, maak me meer zorgen dat hardboard niet het mooiste materiaal is. Met het onderstel eronder is de ondersteuning hopelijk genoeg dat het niet gaat doorhangen.
Mijn voorkeur is een mooi hardhouten blad van Marktplaats halen. Voor kleine maten een salontafel en voor grotere maten een eettafel. Opschuren en verven en klaar. Maar ik denk dat dat IKEA blad prima voldoet. Let wel op dat veel andere IKEA bladen meuk zijn met een kartonnen honingraat structuur van binnen, dat wil je absoluut niet.
Mijn voorkeur is een mooi hardhouten blad van Marktplaats halen. Voor kleine maten een salontafel en voor grotere maten een eettafel. Opschuren en verven en klaar. Maar ik denk dat dat IKEA blad prima voldoet. Let wel op dat veel andere IKEA bladen meuk zijn met een kartonnen honingraat structuur van binnen, dat wil je absoluut niet.
Ik heb de uppspel met het uppspel blad hier staan, heb vorige week een post met foto's van gemaakt, als je bepaalde hoeken, tests will die ik ermee doe laat maar weten, dan post ik nog wat meer info.SawaFish schreef op zondag 5 december 2021 @ 20:43:
@Keneo @pvpke Het is van hardboard (soort MDF) volgens de IKEA site. Ik denk dat je dat gewoon kan schroeven waar nodig met je onderstel. Die schroeven houden wel, maak me meer zorgen dat hardboard niet het mooiste materiaal is. Met het onderstel eronder is de ondersteuning hopelijk genoeg dat het niet gaat doorhangen.
@NosferatuX bedoel je de stelschroeven onder de poten?
Hoeft dan geen probleem te zijn als je vloer vlak is, maar 10 euro is wel erg weinig voor een defect produkt.
Hoeft dan geen probleem te zijn als je vloer vlak is, maar 10 euro is wel erg weinig voor een defect produkt.
Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.
Ja klopt de stelschroeven, die ronde draaischijven. Me vloer is nu vlak maar dat zou in de toekomst anders kunnen zijn, geen idee. Maar omdat ie dus doordraaid en ook niet vast te draaien is ben ik bang dat ie bv wiebelt als het eenmaal staat. Het lijkt me ook dat er hoogte verschil in zit met de andere stelschroeven die ik wel helemaal aan en vast kan draaien. Of zal dat meevallen?Nico Klus schreef op zondag 5 december 2021 @ 21:25:
@NosferatuX bedoel je de stelschroeven onder de poten?
Ik vind 10 euro eigenlijk best absurd om garantie van een defect product af te kopen. Heb er nog niet op gereageerd maar ben er dus ook bang voor dat als ik daar vanaf zie en een replacement ga aanvragen ze me heel lang gaan laten wachten of willen dat ik alles terugstuur ipv dat ze gewoon het onderdeel naleveren
a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.
Je kan altijd de andere 3 poten afstellen TOV de dolle schroefdraad poot. En als die omhoog moet kan je er waarschijnlijk wel een ringetje onder kwijt.
Keuze aan jou, zou alleen naar levertijd kijken, dat geld boeit weinig, dat is zo vergeten.
Keuze aan jou, zou alleen naar levertijd kijken, dat geld boeit weinig, dat is zo vergeten.
Is er ook een variant die geschikt is voor een zithoogte van ~100 cm?emzed schreef op zondag 5 december 2021 @ 20:06:
De fully stoel a 299 is voor zover ik kan zien identiek aan de Chiaro van bureaustoel24.nl (EUR 424). Ik vond die laatste goed zitten.
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave
Iemand tips voor een kabelgoot waarin een stekkerdoos + grote powerbricks in past? Minimaal 12cm ruimte tussen de goot en de tafel.
Eindelijk er aan toe gekomen om afgelopen weekend mijn bureaublad af te maken, na 3 lagen beits en 4 lagen poly vond ik het wel genoeg.
:strip_exif()/f/image/IIHNNYI2vgjyLFNC73usp3Wa.jpg?f=fotoalbum_large)
Ben nog niet helemaal tevreden over de randen, die ga ik later nog eens opnieuw beitsen.
Gebruikte materialen:
:strip_exif()/f/image/IIHNNYI2vgjyLFNC73usp3Wa.jpg?f=fotoalbum_large)
Ben nog niet helemaal tevreden over de randen, die ga ik later nog eens opnieuw beitsen.
Gebruikte materialen:
- Woood eiken tafelblad 160x90CM
- Cetabever wenge meubelbeits zijdeglans
- GAMMA traplak kleurloos zijdeglans
- IKEA IDÅSEN onderstel

Heeft er iemand ook ervaring met de nieuwe Ikea Uppspel?
Wij zijn namelijk opzoek naar twee bureau's voor onze thuis kantoor en ik ben bang dat ik net te laat ben met de Flexispot E6/7/8. Gezien de huidige prijs van €449,99 voor de E8. Ik weet dat die tijdens Blackfriday een stuk lager geprijsd was (300 als ik mij niet vergis).
Wij zijn namelijk opzoek naar twee bureau's voor onze thuis kantoor en ik ben bang dat ik net te laat ben met de Flexispot E6/7/8. Gezien de huidige prijs van €449,99 voor de E8. Ik weet dat die tijdens Blackfriday een stuk lager geprijsd was (300 als ik mij niet vergis).
Hij staat! Nu nog opruimen en de kamer verder op orde maken....
Ik was erg bang voor de stabiliteit met het grote blad en mijn relatief zware apparatuur (de speakers zijn 20 kilo) maar daar heb ik absoluut geen klachten over.
:strip_exif()/f/image/Q5oxKCrMobzgYhvKycKo2mNX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nqXaJFXtDkKyuwEm45LbNP2P.jpg?f=fotoalbum_large)
- Maidesite dual motor, two stage; exacte type weet ik zelf ook nog steeds niet, in ieder geval met de uitgebreide bediening en waarvan het frame 180 breed kan.
- Blad rustiek eiken 200x80 van Buru&zo: https://www.buroenzo.nl/b...felblad-recht-200x80.html
Ik was erg bang voor de stabiliteit met het grote blad en mijn relatief zware apparatuur (de speakers zijn 20 kilo) maar daar heb ik absoluut geen klachten over.
:strip_exif()/f/image/Q5oxKCrMobzgYhvKycKo2mNX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nqXaJFXtDkKyuwEm45LbNP2P.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/n77xQeGcarOVMufZl40gUNOc.jpg?f=fotoalbum_large)
Ondertussen staat bij mij het 200 x 80cm blad van massief eikenhout in de derde laag lak.
Zeker een aantal fouten gemaakt en de andere vlakke kant moet nog, maar ik ben erg tevreden. De textuur van het hout is ook een heel prettig gevoel onder de waterdichte lak lagen.

Zeker een aantal fouten gemaakt en de andere vlakke kant moet nog, maar ik ben erg tevreden. De textuur van het hout is ook een heel prettig gevoel onder de waterdichte lak lagen.

Verdorie, niet goed opgelet. Deze week onze EZ1 van flexipoint binnen. Maar deze is minimaal 71cm hoog. Mijn vrouw en ik hebben beide echter 66cm oid nodig (ben zelf 180cm, maar toch).
Net dat hele ding in elkaar gezet, mag hij dus weer terug. Vervelende vind ik dat de E7 en E8 dus niet meer in de aanbieding zijn. Hoewel ik moet zeggen dat ik op 29 november heb besteld en ze toen al niet meer voor 299,99 heb aangeboden gezien...
Net dat hele ding in elkaar gezet, mag hij dus weer terug. Vervelende vind ik dat de E7 en E8 dus niet meer in de aanbieding zijn. Hoewel ik moet zeggen dat ik op 29 november heb besteld en ze toen al niet meer voor 299,99 heb aangeboden gezien...
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Ik ben toch wel benieuwd waarom ik (helaas) nog geen echt antwoord heb op mijn eerdere vraag.
Ik had eigenlijk gehoopt dat men in dit topic daar wel meer over wist. Is dat te optimistisch? Heeft iemand anders nog aanknopingspunten voor dit (deel)onderwerp?
Ik had eigenlijk gehoopt dat men in dit topic daar wel meer over wist. Is dat te optimistisch? Heeft iemand anders nog aanknopingspunten voor dit (deel)onderwerp?
[ Voor 79% gewijzigd door ocf81 op 13-12-2021 00:01 . Reden: iets aardiger verwoord ]
© ocf81 1981-infinity
@ocf81 , ik denk niet dat je moet zoeken bij bureaustoelen, maar meer bij zadelkrukken oid. Weet je zeker dat je het zitgedeelte op 100 cm moet hebben?, lijkt me nogal hoog - je hebt dan 20 cm om je benen kwijt te kunnen..
Ik denk dat je behoefte vrij "abnormaal" is, gelukkig ben je je daar zelf al bewust van.ocf81 schreef op zondag 12 december 2021 @ 19:30:
Ik ben toch wel benieuwd waarom ik (helaas) nog geen echt antwoord heb op mijn eerdere vraag.
Je zou is naar een zit/sta kruk kunnen kijken:
https://www.ikea.com/nl/n...red-donkergrijs-30445774/
Die zijn bedoeld om mee te kunnen "stitten":
https://www.ensie.nl/betekenis/stitten
Iemand ervaring met dit bureau?
https://www.ergoweb.nl/ho...r_OWgOLOP7jMaAhKKEALw_wcB
(geprobeerd in dit topic te zoeken op de url en op 'kast' maar daarin kwam ie niet naar boven).
Ik vind het wel een interessante optie om obvious reasons maar ik vraag me dan ook altijd weer af in hoeverre je bij zoiets inboet qua kwaliteit.
https://www.ergoweb.nl/ho...r_OWgOLOP7jMaAhKKEALw_wcB
(geprobeerd in dit topic te zoeken op de url en op 'kast' maar daarin kwam ie niet naar boven).
Ik vind het wel een interessante optie om obvious reasons maar ik vraag me dan ook altijd weer af in hoeverre je bij zoiets inboet qua kwaliteit.
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Ik had gehoopt op een oplossing waar ik zelf nog niet van bewust was. In ieder geval bedankt voor jullie reacties!
Misschien toch maar eens kijken naar een eigen ontwerp dat ik op de gasveer van een van de huidige krukken kan zetten o.i.d.
@Rowwan De huidige kruk/stoel (stoel met lage rugleuning) is te glad en oncomfortabel, maar op zich is de hoogte wel goed. De zithoogte heb ik bepaald door de huidige zithoogte op te meten.
Misschien toch maar eens kijken naar een eigen ontwerp dat ik op de gasveer van een van de huidige krukken kan zetten o.i.d.
@Rowwan De huidige kruk/stoel (stoel met lage rugleuning) is te glad en oncomfortabel, maar op zich is de hoogte wel goed. De zithoogte heb ik bepaald door de huidige zithoogte op te meten.
[ Voor 28% gewijzigd door ocf81 op 13-12-2021 11:38 ]
© ocf81 1981-infinity
dacht in eerste instantie aan een mooie leren barkruk, maar een snelle zoekopdracht gaf zithoogte 63cm aan en jij wil een meter? dat lijkt me echt superhoog zitten.ocf81 schreef op zondag 12 december 2021 @ 19:30:
Verder dank voor dit topic, als ik even buiten pauze neem doe ik het tegenwoordig met de notebook op een klein tafeltje zodat hij op ellebooghoogte staat ipv zittend met een tablet, erg fijn en ik was er zonder dit topic niet op gekomen. binnen doe ik wel eens een bijzettafeltje gebruiken om ook daar te staan.
Dat is ook best wel hoog, maar het is een functie van de bladhoogte, welke 123 cm bedraagt. De bladhoogte is direct het gevolg van de wijze van constructie. Ik heb een bestaande kast genomen waar ik eerder altijd mijn laptop op neerzette. Daar heb ik een plank op gelegd welke aan het uiteinde met pootjes wordt ondersteund. Dat is nu mijn bureau. Op zich is deze hoogte voor mijn lijf perfect als ik sta. Helaas is deze opstelling dus niet in hoogte verstelbaar. De stoel moet dus de hoogte hebben die ik nodig heb als ik wil zitten.Silent7 schreef op maandag 13 december 2021 @ 11:44:
[...]
dacht in eerste instantie aan een mooie leren barkruk, maar een snelle zoekopdracht gaf zithoogte 63cm aan en jij wil een meter? dat lijkt me echt superhoog zitten.
© ocf81 1981-infinity
@ocf81 ik zou een barkruk nemen die lekker zit en geen wieltjes heeft, en dan een kastje/tafeltje oid eronder van plm 40cm hoog en aanzienlijk breder dan de poten van de kruk zodat je er ook makkelijk op kan komen
Een meter is lastig om op te stappen en hiermee is de keuze voor betaalbare oplossingen veel groter
@Silent7 Dat is inderdaad min of meer mijn huidige aanpak.

Ik denk dat ik het zitvlak ga vervangen of met een stuk foam en wat stof ga bekleden om zo een comfortabeler kruk te maken.

Ik denk dat ik het zitvlak ga vervangen of met een stuk foam en wat stof ga bekleden om zo een comfortabeler kruk te maken.
© ocf81 1981-infinity
Zojuist hebben een ergonoom, twee preventiemedewerkers en een beeldschermconslulent een hartaanval gekregen na het zien van de laatste foto.
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Het is wel een beetje een houtje-touwtje oplossing inderdaad. Op welke punten zou ik deze opstelling kunnen verbeteren?LuNaTiC schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:19:
Zojuist hebben een ergonoom, twee preventiemedewerkers en een beeldschermconslulent een hartaanval gekregen na het zien van de laatste foto.
© ocf81 1981-infinity
Nou, het principe van een zit/sta bureau topic is dat we kijken naar technische oplossingen voor een verstelbaar bureau zodat je:ocf81 schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:22:
[...]
Het is wel een beetje een houtje-touwtje oplossing inderdaad. Op welke punten zou ik deze opstelling kunnen verbeteren?
- ergonomisch kunt zitten met je voeten op de grond zodat je onderbenen niet afgeknepen worden
- tijdelijk kunt staan door je bureau omhoog te verplaatsen
Je bureau permanent op 1+ meter zetten is geen zit/sta oplossing. Tenzij je al niet meer beschikt over onderbenen, dan kun je inderdaad prima zitten aan een bureau op sta hoogte.
De zon schijnt dus ik tik dit staand met een kleiner tafeltje op de normale tuintafel. Ook houtje touwtje maar het werkt.
Sta zit, ergens is het veel logischer de stoel aan te passen dan het bureau, zoals je op de foto van @ocf81 kan zien is er door een vaste bureau opstelling meer ruimte voor spullen onder het toetsenbord deel bureau.
Je zou de omtrek van die barkruk paal eens kunnen meten, de game stoel van onze zoon kwam in een vrij platte doos en het zit/stoel/leuning deel schoof zo op het voetstuk met de wieltjes en de gascilinder. Met een beetje mazzel kan je er een normale stoel op doen en heb je de hoogte van de huidige voet
ALs je zelf iets erover wilt spannen, ik heb eens oude tuinkussens gebruikt voor stoelen, moest vier stoelen doen, had een stapel lelijke tuinkussens liggen en samen met een mooi stofje en niet machine was het eind resultaat identieke strakke lekker zittende stoelen die jaren mee zijn gegaan.
Sta zit, ergens is het veel logischer de stoel aan te passen dan het bureau, zoals je op de foto van @ocf81 kan zien is er door een vaste bureau opstelling meer ruimte voor spullen onder het toetsenbord deel bureau.
Je zou de omtrek van die barkruk paal eens kunnen meten, de game stoel van onze zoon kwam in een vrij platte doos en het zit/stoel/leuning deel schoof zo op het voetstuk met de wieltjes en de gascilinder. Met een beetje mazzel kan je er een normale stoel op doen en heb je de hoogte van de huidige voet
ALs je zelf iets erover wilt spannen, ik heb eens oude tuinkussens gebruikt voor stoelen, moest vier stoelen doen, had een stapel lelijke tuinkussens liggen en samen met een mooi stofje en niet machine was het eind resultaat identieke strakke lekker zittende stoelen die jaren mee zijn gegaan.
Maak er sowieso een 8 punt van. Dat minimaliseert de kans dat je omdondert al flink!ocf81 schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:22:
[...]
Het is wel een beetje een houtje-touwtje oplossing inderdaad. Op welke punten zou ik deze opstelling kunnen verbeteren?
Zorg voor voetensteun op de "zit" stand.ocf81 schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:22:
[...]
In de stijl van je huidige oplossing hoeft dat niet meer te zijn dan een paar stevige steunen aan de zijkant met daartussen een opklapbare plank ter hoogte van waar nu je voeten ongeveer bungelen. Dat moet vast wel aan het huidige meubel vast te knutselen zijn.
Paar maanden terug ben ik ook aan het shoppen geweest voor een zit/sta oplossing. Nu alle kinderkamer-verbouwingen hier achter de rug zijn hebben we ieder een eigen kantoor/hobbyruimte. Omdat ik de boel toch moest gaan verhuizen was dat gelijk een mooi moment om afscheid te nemen van eigenlijk net te kleine bureau.
Omdat ik naast de werkplek nog hobby ruimte wilde overhouden moest er minimaal een blad van 2 meter op. Sta-hoogte moest ook minimaal 120cm zijn, en hoe meer gewicht er op kon hoe beter natuurlijk. Als basis gekeken naar de Bekant van Ikea, en vanaf daar gezocht naar bureau's die meer konden voor hetzelfde geld.
Uiteindelijk bij Tectake voor model "Denis" gegaan. Voordeel van deze was het hoge draaggewicht (130kg) en het frame kon tot 2 meter uit elkaar zodat de poten niet een heel eind van de rand af kwamen te staan.
Omdat ik geen zin had in nog eens 75 euro uit te geven voor een stuk hout heb ik via Marktplaats hier in de buurt een grenen tafel van 210x80 opgedoken. Prijs: "neem maar een paar speciaalbiertjes mee".
De tafel had die kleur groen die je ook wel eens op tuinhout ziet, dus deze heb ik geschaaft, geschuurd, en daarna een aantal lagen grijze beits gegven. Net zolang tot het "gele" van het grenenhout er wel goed af was, maar je de houtnerf nog wel goed kon zien.
Resultaat:
/f/image/25BwAHVGedYEwVZF9x8PNCZB.png?f=fotoalbum_large)
Donkere plekken zijn stukjes oude verf. Zou nog eens een paar mm van het blad af hadden moeten halen om dat weg te krijgen, maar ik vond het contrast eigenlijk wel wat toevoegen, zeker die 2 strepen tussen de planken.
Voor kabelgoten ben ik dit keer ook op de el-cheapo tour gegaan. De verdeeldoos zit aan de onderkant tegen het bureau zelf geschroefd, en waar nodig heb ik stukjes van dat kabelbind-klitterband vast geschroefd. Power adapter van de docking station kon mooi in de "goot" van het bureau zelf.
/f/image/ErVYve0IP6dzwSFBUKw4Sqo8.png?f=fotoalbum_large)
Heb onder een ander bureau een paar van die ikea kabelgoten hangen, maar daar vallen toch na verloop van tijd weer een paar kabels uit. Of je moet de hele boel telkens loshalen als je 1 enkele kabel wilt verwijderen.
Onderstel was (toen) 359 euro. Met nog een graai uit de biervoorraad en een blik beits was ik voor iets onder de 400 euro klaar.
[ Voor 73% gewijzigd door Smurf op 13-12-2021 15:45 ]
)
Na veel lezen in oa dit forum heb ik me laten adviseren in een winkel tav de stoel, tevens daar het buro gekocht en het project is klaar:
Het is deze mesh stoel geworden.
Dit erg prettige en stabiele buro, deze werkt met een app of een paneel op het buro. Een keer drukken op de preset en het buro gaat omhoog en hij stopt bij evt blokkades. Het blad is eikenlook.
Verder nog op de foto:
pricewatch: Neomounts by Newstar NM-D775DXBLACK
pricewatch: HP EliteDisplay E243m (1FH48AT) Zilver, Zwart x 2 (ik had er al 1, vorig jaar gekocht)
pricewatch: Logitech MX Keys (met polssteun, Qwerty US)
pricewatch: Logitech M720 Triathlon
Verder nog een Google Nest Hub, oude Dymo labelprinter, Led lamp met wireless charger van Alie, en een vaste PC die onder het buro hangt.
:strip_exif()/f/image/NZvJOTtzljZJhhsh3eyzd8vn.jpg?f=fotoalbum_large)
Staand en werkend:
Het is deze mesh stoel geworden.
Dit erg prettige en stabiele buro, deze werkt met een app of een paneel op het buro. Een keer drukken op de preset en het buro gaat omhoog en hij stopt bij evt blokkades. Het blad is eikenlook.
Verder nog op de foto:
pricewatch: Neomounts by Newstar NM-D775DXBLACK
pricewatch: HP EliteDisplay E243m (1FH48AT) Zilver, Zwart x 2 (ik had er al 1, vorig jaar gekocht)
pricewatch: Logitech MX Keys (met polssteun, Qwerty US)
pricewatch: Logitech M720 Triathlon
Verder nog een Google Nest Hub, oude Dymo labelprinter, Led lamp met wireless charger van Alie, en een vaste PC die onder het buro hangt.
:strip_exif()/f/image/NZvJOTtzljZJhhsh3eyzd8vn.jpg?f=fotoalbum_large)
Staand en werkend:
:strip_exif()/f/image/EW0orXDlW6w2D6e0gUKikvxE.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 7% gewijzigd door emzed op 13-12-2021 20:27 ]
Interessant met die monitorarm. Ik snap dat je het scherm soms (veel) hoger wilt hebben als je staat maar dat bereik heb ik op dit moment niet. Daardoor zet ik het bureau relatief hoog als compensatie.
Klopt, ik merkte het vandaag op de eerste werkdag achter de nieuwe setup ook dat ik hem staand iets hoger moet zetten. De beugel is ook handig, daar trek je hem alle kanten mee op.ANdrode schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:47:
[...]
Interessant met die monitorarm. Ik snap dat je het scherm soms (veel) hoger wilt hebben als je staat maar dat bereik heb ik op dit moment niet. Daardoor zet ik het bureau relatief hoog als compensatie.
Zojuist het zit sta bureau vd lidl besteld.
Indien het niet bevalt kan hij altijd nog terug.
Heb wel voor de grotere variant gekozen €349,-.
Hopelijk is hij een beetje stabiel op de maximale hoogte.
https://www.lidl.nl/p/wrk...zit-sta-bureau/p850000201
Indien het niet bevalt kan hij altijd nog terug.
Heb wel voor de grotere variant gekozen €349,-.
Hopelijk is hij een beetje stabiel op de maximale hoogte.
https://www.lidl.nl/p/wrk...zit-sta-bureau/p850000201
Helemaal vergeten mijn ervaring te delen v.w.b. het links/rechts wiebelen @Student of Tech. Hier ook een lichte vorm van instabiliteit, maar zoals jij eerder al aangaf is het bijna niet merkbaar tijdens het staand werken.Rembock schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 20:55:
[...]
Zal voor mij nog eventjes duren voor ik hem in elkaar zet (ben mijn bureaublad nog aan het voorzien van een aantal lagen polyurethaan), maar zodra die in elkaar zit zal ik het resultaat delen en ook kijken of deze van links naar rechts wiebelt.
Hoe bevalt ie? Is de stabiliteit een beetje goed? Ik zit ook na te denken over dit frame, prijs is prima

[ Voor 28% gewijzigd door Vokx op 15-12-2021 16:58 ]
Welke laptop en monitor mounts heb je?mcozi schreef op maandag 13 december 2021 @ 08:11:
Ook hier even een update. Mijn flexispot e6 frame was al een tijdje binnen, nu ook het blad van Albeka.
Kabelgoot is van ergowerken, en is kantelbaar en heeft een hoogte van 7,5 cm.
Erg blij met de combi, blad is 2,5 cm dik, 160x80.
Zodra alles helemaal is afgewerkt meld ik me weer.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Kijk, dit is precies wat ik ook zoek! hoe is de stabiliteit van het geheel? Ik heb ongeveer 2m30 aan ruimte voor een blad. Denk je dat dat uitmaakt voor de stabiliteit?Smurf schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:53:
[...]
Zorg voor voetensteun op de "zit" stand.
In de stijl van je huidige oplossing hoeft dat niet meer te zijn dan een paar stevige steunen aan de zijkant met daartussen een opklapbare plank ter hoogte van waar nu je voeten ongeveer bungelen. Dat moet vast wel aan het huidige meubel vast te knutselen zijn.
Paar maanden terug ben ik ook aan het shoppen geweest voor een zit/sta oplossing. Nu alle kinderkamer-verbouwingen hier achter de rug zijn hebben we ieder een eigen kantoor/hobbyruimte. Omdat ik de boel toch moest gaan verhuizen was dat gelijk een mooi moment om afscheid te nemen van eigenlijk net te kleine bureau.
Omdat ik naast de werkplek nog hobby ruimte wilde overhouden moest er minimaal een blad van 2 meter op. Sta-hoogte moest ook minimaal 120cm zijn, en hoe meer gewicht er op kon hoe beter natuurlijk. Als basis gekeken naar de Bekant van Ikea, en vanaf daar gezocht naar bureau's die meer konden voor hetzelfde geld.
Uiteindelijk bij Tectake voor model "Denis" gegaan. Voordeel van deze was het hoge draaggewicht (130kg) en het frame kon tot 2 meter uit elkaar zodat de poten niet een heel eind van de rand af kwamen te staan.
Omdat ik geen zin had in nog eens 75 euro uit te geven voor een stuk hout heb ik via Marktplaats hier in de buurt een grenen tafel van 210x80 opgedoken. Prijs: "neem maar een paar speciaalbiertjes mee".
De tafel had die kleur groen die je ook wel eens op tuinhout ziet, dus deze heb ik geschaaft, geschuurd, en daarna een aantal lagen grijze beits gegven. Net zolang tot het "gele" van het grenenhout er wel goed af was, maar je de houtnerf nog wel goed kon zien.
Resultaat:
[Afbeelding]
Donkere plekken zijn stukjes oude verf. Zou nog eens een paar mm van het blad af hadden moeten halen om dat weg te krijgen, maar ik vond het contrast eigenlijk wel wat toevoegen, zeker die 2 strepen tussen de planken.
Voor kabelgoten ben ik dit keer ook op de el-cheapo tour gegaan. De verdeeldoos zit aan de onderkant tegen het bureau zelf geschroefd, en waar nodig heb ik stukjes van dat kabelbind-klitterband vast geschroefd. Power adapter van de docking station kon mooi in de "goot" van het bureau zelf.
[Afbeelding]
Heb onder een ander bureau een paar van die ikea kabelgoten hangen, maar daar vallen toch na verloop van tijd weer een paar kabels uit. Of je moet de hele boel telkens loshalen als je 1 enkele kabel wilt verwijderen.
Onderstel was (toen) 359 euro. Met nog een graai uit de biervoorraad en een blik beits was ik voor iets onder de 400 euro klaar.
@Juzzuts @Vokx
Sabiliteit vind ik eigenlijk wel prima. Op kantoor hebben we Bekant-s en mijn eigen bureau voelt toch een stuk stabieler. Moet wel zeggen dat het inmiddels alweer een tijdje geleden is dat ik op kantoor in de sta-stand gewerkt hebt, want de handslingers daar moedigen regelmatig wisselen niet echt aan.
Als je erop gaat duwen dan wiebelt hij in de hoge stand natuurlijk wel (iets), maar tijdens het tikken/muizen eigenlijk nauwelijks.
Denk dat het formaat van je blad, zeker in de lengte niet veel uitmaakt. Breedte zal het meeste invloed hebben, zeker als je de poot niet in het midden monteert. Mijn blad is 80cm breed, wat ik een prima maat vind. Als ik mn benen verder wil strekken ga ik wel staan
Bij mij zitten de poten net geen 2 meter uit elkaar. 1m98 dacht ik. wat een rand van ongeveer 6cm aan beide uiteinden geeft. Bij jou zou dat dan ongeveer 15 centimeter worden. Daar lijkt mij prima mee te leven.
Sabiliteit vind ik eigenlijk wel prima. Op kantoor hebben we Bekant-s en mijn eigen bureau voelt toch een stuk stabieler. Moet wel zeggen dat het inmiddels alweer een tijdje geleden is dat ik op kantoor in de sta-stand gewerkt hebt, want de handslingers daar moedigen regelmatig wisselen niet echt aan.
Als je erop gaat duwen dan wiebelt hij in de hoge stand natuurlijk wel (iets), maar tijdens het tikken/muizen eigenlijk nauwelijks.
Denk dat het formaat van je blad, zeker in de lengte niet veel uitmaakt. Breedte zal het meeste invloed hebben, zeker als je de poot niet in het midden monteert. Mijn blad is 80cm breed, wat ik een prima maat vind. Als ik mn benen verder wil strekken ga ik wel staan
Bij mij zitten de poten net geen 2 meter uit elkaar. 1m98 dacht ik. wat een rand van ongeveer 6cm aan beide uiteinden geeft. Bij jou zou dat dan ongeveer 15 centimeter worden. Daar lijkt mij prima mee te leven.
)
Als je met de looks kan leven van de uppspel denk ik dat je daar zeker geen slechte koop aan doet. Moest je toch twijfelen zoals ik zou ik net dat tikkeltje meer betalen voor een iets strakker design. Maar goed; smaken verschillen.M.O.E schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:18:
Heeft er iemand ook ervaring met de nieuwe Ikea Uppspel?
Interessante ontwikkeling!
Bij FlexiSpot op black friday een E8 bureau gekocht. Helaas kwam deze niet helemaal in orde binnen (plastic montagepunten van de regelunit door assemblagefout en lomp transport afgebroken) dus ik heb contact opgenomen met de klantenservice met het vriendelijke verzoek of ze me een vervangend onderdeel konden opsturen. Probeerden me nog af te schepen met het voorstel om 15 euro terug te geven, maar heb benadrukt dat ik toch liever een vervangend onderdeel ontving.
Daar lijken ze nu gehoor aan te geven. Voor zover niks raars, toch? Maar nu het leuke: dat DHL pakketje is verstuurd door....... LOCTEK ERGONOMIC.
Nou hadden we al een tijdje het vermoeden hier in dit draadje dat al die bureaus allemaal van dezelfde Chinese OEM fabrikant komen. Dat er groot Sanodesk op de E8 dozen staat was ook al zo'n teken en nu blijkt maar weer eens dat FlexiSpot min of meer gewoon een handelsnaam voor Loctek is.
De rest is voornamelijk branding. Eigenlijk kopen we met die FlexiSpot, Lineaflex, Boho, etc. bijna allemaal dezelfde frames. Dus de meeste mensen hier zijn min of meer aan het kiezen tussen Ikea, Fully Jarvis of een Loctek label....
Bij FlexiSpot op black friday een E8 bureau gekocht. Helaas kwam deze niet helemaal in orde binnen (plastic montagepunten van de regelunit door assemblagefout en lomp transport afgebroken) dus ik heb contact opgenomen met de klantenservice met het vriendelijke verzoek of ze me een vervangend onderdeel konden opsturen. Probeerden me nog af te schepen met het voorstel om 15 euro terug te geven, maar heb benadrukt dat ik toch liever een vervangend onderdeel ontving.
Daar lijken ze nu gehoor aan te geven. Voor zover niks raars, toch? Maar nu het leuke: dat DHL pakketje is verstuurd door....... LOCTEK ERGONOMIC.
Nou hadden we al een tijdje het vermoeden hier in dit draadje dat al die bureaus allemaal van dezelfde Chinese OEM fabrikant komen. Dat er groot Sanodesk op de E8 dozen staat was ook al zo'n teken en nu blijkt maar weer eens dat FlexiSpot min of meer gewoon een handelsnaam voor Loctek is.
De rest is voornamelijk branding. Eigenlijk kopen we met die FlexiSpot, Lineaflex, Boho, etc. bijna allemaal dezelfde frames. Dus de meeste mensen hier zijn min of meer aan het kiezen tussen Ikea, Fully Jarvis of een Loctek label....
@toMeloos FlexiSpot gebruikt inderdaad de producten van LoctekMotion, dat kun je o.a. terug vinden op je control panel / motor control box.
Zie ook https://github.com/iMicknl/LoctekMotion_IoT ;-).
Zie ook https://github.com/iMicknl/LoctekMotion_IoT ;-).
Ik heb gisteren mijn FlexiSpot E8 kunnen assembleren. Het 2e kleine pakket kwam een week later dan het grote pakket.
In de buurt heb ik een bureaublad van 190 x 80 kunnen overnemen. In de lage stand is het even stabiel als elk ander bureau en in de sta stand wiebelt het wel een beetje. Het gewicht op het onderstel is lastig in te schatten, maar ik denk rond 50 ~ 60kg voor het blad, monitor en speakers.
In de buurt heb ik een bureaublad van 190 x 80 kunnen overnemen. In de lage stand is het even stabiel als elk ander bureau en in de sta stand wiebelt het wel een beetje. Het gewicht op het onderstel is lastig in te schatten, maar ik denk rond 50 ~ 60kg voor het blad, monitor en speakers.
Hoe bevalt de kabelgoot? Ik neem aan dat het dit model is. Wat is ongeveer de afstand van de eerste houtschroef tegenover de rand van het hout? Ik heb eerder klachten en uitdagingen gehoord over voldoende ruimte en speling van kabelgoten dus ik ben erg benieuwd, ik moet er namelijk nog 1 kopen.mcozi schreef op maandag 13 december 2021 @ 08:11:
Ook hier even een update. Mijn flexispot e6 frame was al een tijdje binnen, nu ook het blad van Albeka.
Kabelgoot is van ergowerken, en is kantelbaar en heeft een hoogte van 7,5 cm.
Erg blij met de combi, blad is 2,5 cm dik, 160x80.
Zodra alles helemaal is afgewerkt meld ik me weer.
Past een standaard enkele contactdoos hier goed in?
[ Voor 3% gewijzigd door Soru op 20-12-2021 14:54 ]
Dat heb ik uiteindelijk ook gedaan. Resultaat is me uitstekend bevallen!Sethro schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:13:
[...]
Ik zou geen zaagtafel gebruiken maar een cirkel- of invalzaag met liniaal.
En dan de randen afronden/schuinen met de bovenfrees als je toch bezig bent.
Waarom juist die Blue Dolphin Eco Wood 2K extra mat?Sethro schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 17:43:
Let vooral even op de uitstraling die je wilt hebben.
Ik vraag het omdat de bladen van Gamma/Karwei weliswaar al een vrij drukke tekening hebben, maar ook erg licht zijn. Mag met het afwerken toch wel wat donkerder worden. Had al de CetaBever Blank Transparant staan, maar dat durf ik inmiddels eigenlijk niet meer aan.
Geeft een hele natuurlijke uitstraling en voelt ook fijn aan. Haalt de tekening niet op zoals olie dat doet en geeft niet zo’n plastic/plakkerig gevoel zoals lak vaak doet.toMeloos schreef op woensdag 22 december 2021 @ 13:14:
[...]
Dat heb ik uiteindelijk ook gedaan. Resultaat is me uitstekend bevallen!
[...]
Waarom juist die Blue Dolphin Eco Wood 2K extra mat?
Ik vraag het omdat de bladen van Gamma/Karwei weliswaar al een vrij drukke tekening hebben, maar ook erg licht zijn. Mag met het afwerken toch wel wat donkerder worden. Had al de CetaBever Blank Transparant staan, maar dat durf ik inmiddels eigenlijk niet meer aan.
[ Voor 12% gewijzigd door Sethro op 22-12-2021 18:38 ]
Het mooiste aan dit plaatje vind ik toch echt dat haarballetje daar... Is het een Birmaan?Rembock schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 09:14:
Eindelijk er aan toe gekomen om afgelopen weekend mijn bureaublad af te maken, na 3 lagen beits en 4 lagen poly vond ik het wel genoeg.
[Afbeelding]
Gebruikte materialen:Volgende verfklus wordt nu eerst de muur+lijsten
- Woood eiken tafelblad 160x90CM
- Cetabever wenge meubelbeits zijdeglans
- GAMMA traplak kleurloos zijdeglans
- IKEA IDÅSEN onderstel
![]()
Is het transparant of wordt het hout er toch wat donkerder van?Sethro schreef op woensdag 22 december 2021 @ 18:24:
[...]
Geeft een hele natuurlijke uitstraling en voelt ook fijn aan. Haalt de tekening niet op zoals olie dat doet en geeft niet zo’n plastic/plakkerig gevoel zoals lak vaak doet.
Bijna. Ze heeft wel wat Birmaan genen in de stamboom, maar het is een Britse LanghaarJDFS schreef op woensdag 22 december 2021 @ 21:23:
[...]
Het mooiste aan dit plaatje vind ik toch echt dat haarballetje daar... Is het een Birmaan?
Super mooi! Is dit de Skylt of Blue Dolphin in combinatie met het WOOOD werkblad van Gamma/Karwei? Ik denk er zelf over om een WOOOD werkblad icm een onderstel van de Gamma/Karwei of IKEA.
Woood werkblad, gezaagd op 160x80, kanten afgerond met bovenfrees en afgewerkt met 3 lagen Blue Dolphin. Staat op E8 onderstel.Mark K schreef op donderdag 23 december 2021 @ 11:48:
[...]
Super mooi! Is dit de Skylt of Blue Dolphin in combinatie met het WOOOD werkblad van Gamma/Karwei? Ik denk er zelf over om een WOOOD werkblad icm een onderstel van de Gamma/Karwei of IKEA.
Hopelijk kan iemand met een extra brede ( >1720mm) E8 opstelling helpen een controle te doen, van de handleiding wordt het niet heel veel duidelijker. Momenteel gebruik ik de M6 bouten [B] om de middelste draagbalk extra te bevestigen en gebruik ik 4x D op de middelste draagbalk zelf om de kabelgoot vast te klemmen. Is dit correct?

Ik zal van het weekend ook even een paar foto's schieten van mijn werkblad. Een WOOOD werkblad met drie lagen Skylt original er op. Zet hem morgenavond in elkaar, vanavond is de laatste laag er op gegaan.Mark K schreef op donderdag 23 december 2021 @ 11:48:
[...]
Lijkt me wel want als je geen kabelgoot in het midden gebruikt dan gebruik je alleen B zo te zien op het plaatje erboven. Dus het lijkt me dan dat B gebruikt wordt voor de draagbalk en D voor de kabelgoot.Soru schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:54:
Hopelijk kan iemand met een extra brede ( >1720mm) E8 opstelling helpen een controle te doen, van de handleiding wordt het niet heel veel duidelijker. Momenteel gebruik ik de M6 bouten [B] om de middelste draagbalk extra te bevestigen en gebruik ik 4x D op de middelste draagbalk zelf om de kabelgoot vast te klemmen. Is dit correct?
[Afbeelding]
Maar ik heb hem niet, dit kan ik van de tekening lezen
Nickname KasPlantje.
Yes, please! Ben super benieuwd. Ben nog aan het twijfelen tussen Skylt en Blue Dolphin. Welk onderstel heb je er onder?Koehandelaar schreef op donderdag 23 december 2021 @ 21:17:
[...]
Ik zal van het weekend ook even een paar foto's schieten van mijn werkblad. Een WOOOD werkblad met drie lagen Skylt original er op. Zet hem morgenavond in elkaar, vanavond is de laatste laag er op gegaan.
De E8Mark K schreef op donderdag 23 december 2021 @ 21:57:
[...]
Yes, please! Ben super benieuwd. Ben nog aan het twijfelen tussen Skylt en Blue Dolphin. Welk onderstel heb je er onder?
Dit is inderdaad de manier zoals het in de handleiding staat.Soru schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:54:
[Afbeelding]
Net een Wooox blad opgehaald in de maat 180x90 bij Karwei. Plan is om deze te verzagen naar 180x80, de kanten verjongen en lichtjes opschuren.
Daarna ga ik deze behandelen met de middelen die ik nog over heb van mijn recente traprenovatie.
Dat is (professionele) 2k lak van Trae Lyx in de kleur naturel ultra mat. De oorspronkelijke kleur en structuur blijft behouden. Je ziet niet dat er een lak op zit. Eerst een laagje primer van Trae Lyx, dit om bloeden/verkleuren tegen te gaan (ivm eiken) en daarna 3x natural ultra mat lak.
Qua onderstel nog even aan het uitzoeken wat het wordt. Boho easyline, Flexispot e7 of e8.
Vind kwaliteit iets belangrijker dan de allerlaagste prijs omdat mijn werkgever fiscaal nog een deel meebetaald.
Daarna ga ik deze behandelen met de middelen die ik nog over heb van mijn recente traprenovatie.
Dat is (professionele) 2k lak van Trae Lyx in de kleur naturel ultra mat. De oorspronkelijke kleur en structuur blijft behouden. Je ziet niet dat er een lak op zit. Eerst een laagje primer van Trae Lyx, dit om bloeden/verkleuren tegen te gaan (ivm eiken) en daarna 3x natural ultra mat lak.
Qua onderstel nog even aan het uitzoeken wat het wordt. Boho easyline, Flexispot e7 of e8.
Vind kwaliteit iets belangrijker dan de allerlaagste prijs omdat mijn werkgever fiscaal nog een deel meebetaald.
Klinkt goed, ik ben eigenlijk hetzelfde van plan. Wat is de reden dat je (en veel anderen) het blad zagen naar 80cm breedte? Het lijkt me zo veel moeite en tijd kosten, zonder duidelijke voordelen.Mad_Manic schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 10:51:
Net een Wooox blad opgehaald in de maat 180x90 bij Karwei. Plan is om deze te verzagen naar 180x80, de kanten verjongen en lichtjes opschuren.
Puur optisch, een iets mooiere verhouding tussen diepte en breedte. Maar ik sluit niet uit dat ik mijn plan nog wijzig. :-)
Bij mij gaat de deur niet meer open bij 100cm
Andere reden kan zijn dat je monitor te ver weg komt als je een steun gebruikt.
Andere reden kan zijn dat je monitor te ver weg komt als je een steun gebruikt.
Ik zocht een soort plank onder het bureau om zowel stekkerdozen als van die onhandige hubs en disk behuizingen kwijt te kunnen, en heb vorige week deze binnen gekregen: https://www.amazon.nl/gp/product/B092ZRRSZF
Ben er best tevreden over, heb een hoop naar onder het bureau kunnen verplaatsen aangezien je 13 cm speling hebt in de hoogte.
Ben er best tevreden over, heb een hoop naar onder het bureau kunnen verplaatsen aangezien je 13 cm speling hebt in de hoogte.
Heb hier al mooie zaken zien passeren! Ik heb al redelijk wat reviews bekeken, maar ben er zeker nog niet uit welke optie voor een onderstel nu de beste is.
Qua blad ben ik al vij zeker van de Woood eik 180x90, en ik bespaar mss wss de moeite om er 80cm van te maken.
Het topic gaat al even mee, maar wat zijn op dit moment de beste opties voor onderstel om als Belg te overwegen?
Promotietijd lijkt me wel voorbij nu en zelf de Idasen is net nog €50 omhoog gegaan.
Ik ben 194cm groot en maak me mss wat zorgen over de stabiliteit van de bureau's in sta-mode, aangezien dat vrij hoog zal zijn. De Idasen lijkt op dat punt vrij goed te scoren dankzij design van hun onderstel, maar heeft een beperkt max gewicht met vertragende snelheid en geen deftige one-push memory functies.
De Fully Jarvis zie je ook vaak terug komen, maar daar lschrikt de stabiliteit op hoogte me af. Of overschat ik het effect daarvan?
Flexispot levert niet zelf in België en is daardoor te duur.
Nog (grote) mensen hier? Gezien het een Nl site is verwacht ik toch van wel
.
Qua blad ben ik al vij zeker van de Woood eik 180x90, en ik bespaar mss wss de moeite om er 80cm van te maken.
Het topic gaat al even mee, maar wat zijn op dit moment de beste opties voor onderstel om als Belg te overwegen?
Promotietijd lijkt me wel voorbij nu en zelf de Idasen is net nog €50 omhoog gegaan.
Ik ben 194cm groot en maak me mss wat zorgen over de stabiliteit van de bureau's in sta-mode, aangezien dat vrij hoog zal zijn. De Idasen lijkt op dat punt vrij goed te scoren dankzij design van hun onderstel, maar heeft een beperkt max gewicht met vertragende snelheid en geen deftige one-push memory functies.
De Fully Jarvis zie je ook vaak terug komen, maar daar lschrikt de stabiliteit op hoogte me af. Of overschat ik het effect daarvan?
Nog (grote) mensen hier? Gezien het een Nl site is verwacht ik toch van wel
Is er iemand bekend met dit bureau of bedrijf?
https://www.eurodeskplus....nderstel-wit-160-x-80-cm/
En wat zou anders een goed bureau zijn van 160x80 in hoogte verstelbaar voor de juiste zit houding? Electrisch of verhogen naar sta niveau is niet nodig. Wel een beetje stevig want je ziet ook wel eens bureaus waar maar 20-30kg op mag.
En wat zou anders een goed bureau zijn van 160x80 in hoogte verstelbaar voor de juiste zit houding? Electrisch of verhogen naar sta niveau is niet nodig. Wel een beetje stevig want je ziet ook wel eens bureaus waar maar 20-30kg op mag.
[ Voor 7% gewijzigd door _jero_813 op 28-12-2021 08:42 ]
Ook van mij de grote "iemand ervaring" vraag: Iemand ervaring met de Fellowes Levado? Linkje naar Coolblue. De meeste (alle) ervaringen die ik online lees zijn positief. Ik heb echter geen informatie kunnen vinden over een frame waar je de desktop in kunt plaatsen. Vooral input op dit laatste is welkom!
Kan je dan niet net zo goed kijken naar gebruikte kantoormeubelen? Een Gispen of Ahrend zit meestal rond dezelfde prijs, als je genoegen neemt met een slinger bijvoorbeeld. Dat zijn toch best wel stevige bureaus in mijn ervaring._jero_813 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 08:40:
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Was vergeten erbij te vermelden dat ik 30% korting kan krijgen daar via voordeel van bedrijf waar ik voor werk. Slinger of via inbus verstellen maakt mij niet uit. Eenmalig juiste hoogte en klaar. Zal ook eens kijken naar Ahrend of Gispen.Vrijdag schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 10:07:
[...]
Kan je dan niet net zo goed kijken naar gebruikte kantoormeubelen? Een Gispen of Ahrend zit meestal rond dezelfde prijs, als je genoegen neemt met een slinger bijvoorbeeld. Dat zijn toch best wel stevige bureaus in mijn ervaring.
Ik heb al een jaar een buro van Ahrend uit hun webshop, met goeie stoel._jero_813 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 08:40:
https://www.ahrend.com/nl...shop/ahrend-home-zit-sta/
flink aan de prijs, maar ik zie het als een diepte investering. Ik had een buro met handbediening toen besteld (met zwengel), maar kreeg een electrische geleverd.
Goeie zithouding maakt echt uit, al een jaar geen last van rug en schouders.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Ziet er erg mooi uit! Wil je misschien toelichten hoe je het hout precies hebt behandeld, en met welke producten? Ik heb eenzelfde bureaublad bij de Karwei besteld, maar ben nog niet begonnen omdat ik niet goed weet wat ik nodig heb. Ik wil voor een vergelijkbare natuurlijk look gaanSoru schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 00:19:
Mijn E8 i.c.m. een zelf afgewerkt en gelakt Praxis tafelblad van massief eikenhout (200x80) staat inmiddels. Erg blij met het resultaat, de monitor armen moeten nog worden gemonteerd.
[Afbeelding]
Zie ook de ErgoWerken kabelgoot
Ik kwam net hier terecht, ziet er ook wel interessant uit. Heb even gefilterd op formaat en gewoon slinger.loekf2 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:09:
[...]
Ik heb al een jaar een buro van Ahrend uit hun webshop, met goeie stoel.
https://www.ahrend.com/nl...shop/ahrend-home-zit-sta/
flink aan de prijs, maar ik zie het als een diepte investering. Ik had een buro met handbediening toen besteld (met zwengel), maar kreeg een electrische geleverd.
Goeie zithouding maakt echt uit, al een jaar geen last van rug en schouders.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Dit was voor mij ook een eerste houtbewerkingsklus maar ik heb de volgende stappen ondernomen:Leetness schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 12:11:
[...]
Ziet er erg mooi uit! Wil je misschien toelichten hoe je het hout precies hebt behandeld, en met welke producten? Ik heb eenzelfde bureaublad bij de Karwei besteld, maar ben nog niet begonnen omdat ik niet goed weet wat ik nodig heb. Ik wil voor een vergelijkbare natuurlijk look gaan
- Ontvetten
- Met een excenterschuurmachine 4x geschuurd met 120 grit
- Tussentijds stof weg stofzuigen
- Stofvrij maken met een tack cloth
- Ontvetten
- 4-5x gelakt met Rambo Pantserlak
- Toplaag lak met de hand geschuurd met 1800 grit
Een aantal fouten die ik heb gemaakt:
- De lak was veel dikker dan verwacht, waardoor de eerste keer er een veel te grote klodder mee kwam en aan de bodem hout is verkleurd
- Niet goed de andere vlakke kant aftapen waardoor er net een paar milimeter een donkere rand zit
- Te diep het hout intekenen voor het schuren
- De ingenomen randen soms een oneven profiel gegeven met de schuurmachine, handschuren waarschijnlijk beter
- Beslis eerst welke kant de bodem wordt, dan kan je daar het lakken op oefenen
- Tussentijds de kwasten (of rollers) in aluminiumfolie en in een ziplock bewaren
@Soru Goeie tips!
Ik heb er ook nog een paar:
- Zorg voor goede verlichting!!
- Verf kleine beheersbare delen, dit voorkomt kleurverschillen
- Schuur niet tegen de houtrichting in!!
- Schuur in lange stroken
- Wil je liever met de hand schuren, maar krijg je kramp in je hand? Gebruik een schuurbord waar je het schuurpapier op kunt vastklemmen
- Voer niet teveel druk uit tijdens het schuren, anders blijven er ophopingen van je beits/lak aan je schuurpapier zitten die mogelijk krassen/lijnen veroorzaken
- Ontdoe regelmatig je blad van het schuursel (met bijv. een katoenen doek/oud t-shirt), zo kun je goed in de gaten houden of je niet per ongeluk krassen of lijnen veroorzaakt
[ Voor 5% gewijzigd door Rembock op 28-12-2021 16:43 . Reden: nog 2 tips toegevoegd ]
Ikea heeft even de prijzen van de bureaus met meer dan 50 euro verhoogd.
En voordat je gaat lakken nog even met een vochtige doek het hout afnemen, de vezels komen dan omhoog. Nog snel even 1x naschuren om het gros van die vezels eraf te schuren en daarna lakken 😊Rembock schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 16:41:
@Soru Goeie tips!
- Zorg voor goede verlichting!!
- Verf kleine beheersbare delen, dit voorkomt kleurverschillen
- Schuur niet tegen de houtrichting in!!
- Schuur in lange stroken
- Wil je liever met de hand schuren, maar krijg je kramp in je hand? Gebruik een schuurbord waar je het schuurpapier op kunt vastklemmen
- Voer niet teveel druk uit tijdens het schuren, anders blijven er ophopingen van je beits/lak aan je schuurpapier zitten die mogelijk krassen/lijnen veroorzaken
- Ontdoe regelmatig je blad van het schuursel (met bijv. een katoenen doek/oud t-shirt), zo kun je goed in de gaten houden of je niet per ongeluk krassen of lijnen veroorzaakt
Goede @Sethro! Eventueel kun je hier een conditioner voor gebruiken, maar daarvoor moet je denk ik naar de speciaalwinkel.
En nog een hele belangrijke tip; Bepaal voor je begint of je verf op waterbasis gebruikt of op oliebasis, een top/beschermlaag op waterbasis hecht niet op een tafel die al met olie behandeld is.
En nog een hele belangrijke tip; Bepaal voor je begint of je verf op waterbasis gebruikt of op oliebasis, een top/beschermlaag op waterbasis hecht niet op een tafel die al met olie behandeld is.
Iemand ervaring met de nieuwe multiplex bureaubladen van Jarvis?
https://www.fully.com/nl-...decoratief-multiplex.html
Of ben ik naar duurzaamheid beter uit met een aftermarket blad?
Ik zoek ook nog een manier om onder mijn bureau een plank te monteren waar ik mijn Dell micro pc kan opzetten en deze zo niet zichtbaar is en de kabels dus ook onder de bureau kunnen lopen.
Iemand suggeties?
Ik zoek ook nog een manier om onder mijn bureau een plank te monteren waar ik mijn Dell micro pc kan opzetten en deze zo niet zichtbaar is en de kabels dus ook onder de bureau kunnen lopen.
Iemand suggeties?
Kogel is hier ook eindelijk door de kerk
Bestelling geplaatst voor een Floris van OfficeCity. Ging me dan met name om de maat van 200x100, die is niet al te makkelijk te krijgen. Helaas niet in de showroom kunnen zien, maar wel stalen voor de kleuren van blad en poten - hopelijk is dat genoeg. Levering gaat wel even duren, maar da's vrij normaal deze tijden
Ondertussen m'n E6 kunnen koppelen met het werkblad. Ik dacht eerst "Rubberwood" te nemen, daar dit is zeer slecht verkrijgbaar in de afmeting dat ik zocht (200 x 80). Ja er bestaan grotere platen (110cm breedte) maar dat geeft veel snijverlies en dus weggegooid geld.
Dan maar een massief eiken blad, 200 x 81 x 38mm dik erop en dat heb ik in de Woca-olie gezet (white) want de transparante maakt het blad voor mij "te gelig" en wilde het blanke aspect benadrukken.
Blad eerst met Woca-product reiniging gedaan zodat ook de vezels wat open komen voor beter olie-opname.
Achteraan 3 x 60mm gaten gemaakt voor kabeldoorvoer zodat geen enkel kabeltje tussen tafel & muur zit.
Allemaal erg tevreden van. Dagelijks sta & zit ik eraan (ben nu staande aan het typen). Super-stabiel ook. Combo beweegt niet bij het typen oid.
Kost allemaal wel wat, maar dit gaat weer vele jaartjes mee.
Dan maar een massief eiken blad, 200 x 81 x 38mm dik erop en dat heb ik in de Woca-olie gezet (white) want de transparante maakt het blad voor mij "te gelig" en wilde het blanke aspect benadrukken.
Blad eerst met Woca-product reiniging gedaan zodat ook de vezels wat open komen voor beter olie-opname.
Achteraan 3 x 60mm gaten gemaakt voor kabeldoorvoer zodat geen enkel kabeltje tussen tafel & muur zit.
Allemaal erg tevreden van. Dagelijks sta & zit ik eraan (ben nu staande aan het typen). Super-stabiel ook. Combo beweegt niet bij het typen oid.
Hoe hoog staat je bureau in sta-stand? En woon je in België? Waar heb je hem gekocht?jvanhambelgium schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 18:17:
Ondertussen m'n E6 kunnen koppelen met het werkblad. Ik dacht eerst "Rubberwood" te nemen, daar dit is zeer slecht verkrijgbaar in de afmeting dat ik zocht (200 x 80). Ja er bestaan grotere platen (110cm breedte) maar dat geeft veel snijverlies en dus weggegooid geld.
@SemperEgo
Ik ben idd van Belgie en heb het onderstel gewoon via Amazon laten afkomen (komt uit opslag/stock direct van Flexispot precies). Was er sneller dan ik dacht.
Was via seller "Ergonomic" precies. Was effe wat verwarring omdat ik een zwarte moest hebben en eerst sprake niet meer in stock, maar kort erop ineens verzendingsnota's van DHL dat ze vertrokken waren uit het warehouse.
Ik ben niet zo groot, de sta-stand staat in het geheugen op 102cm hoogte.
Heb 'm nu effe naar 125cm gebracht en natuurlijk heb je iets meer wiebbel, maar best allemaal nog stevig.
Feit dat er een blad van bijna 4cm dikte op ligt zal er ook wel iets aan helpen....
Ik ben idd van Belgie en heb het onderstel gewoon via Amazon laten afkomen (komt uit opslag/stock direct van Flexispot precies). Was er sneller dan ik dacht.
Was via seller "Ergonomic" precies. Was effe wat verwarring omdat ik een zwarte moest hebben en eerst sprake niet meer in stock, maar kort erop ineens verzendingsnota's van DHL dat ze vertrokken waren uit het warehouse.
Ik ben niet zo groot, de sta-stand staat in het geheugen op 102cm hoogte.
Heb 'm nu effe naar 125cm gebracht en natuurlijk heb je iets meer wiebbel, maar best allemaal nog stevig.
Feit dat er een blad van bijna 4cm dikte op ligt zal er ook wel iets aan helpen....
Heb ondertussen iets gevonden naar mijn zin:mrbbs schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 17:35:
Iemand ervaring met de nieuwe multiplex bureaubladen van Jarvis?
Iemand suggeties?
https://m.media-amazon.co...NPQX35RYL._AC_SL1500_.jpg
ik ben zelf 193cm en ik heb zelf de boho basic. In een eerdere post kun je foto's vinden van mijn opstelling. Mijn sta-hoogte is 122cm. De stabiliteit op die hoogte is voor mij prima. Bij het typen merk je het een beetje maar als ik lange rapporten moet maken dan ga ik toch liever naar de zit-hoogte.SemperEgo schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 01:26:
Heb hier al mooie zaken zien passeren! Ik heb al redelijk wat reviews bekeken, maar ben er zeker nog niet uit welke optie voor een onderstel nu de beste is.
Nog (grote) mensen hier? Gezien het een Nl site is verwacht ik toch van wel.
Hopelijk helpt deze informatie.
Ik ga zelf voor een Fully Jarvis gaan maar ben nu op zoek naar een HPL of Trespa werkblad van 80x160 of 80x180. Iemand een idee waar je die kan vinden tegen betaalbare prijzen?
Beetje laat, maar misschien heb je er nog wat aan:Soru schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:54:
[Afbeelding]
Mijn bureau werd niet verkocht als "de E8", maar lijkt er zo te zien best veel op. Ik heb een 2m10 blad erop, poten staan net geen 2 meter uit elkaar. De boutjes die jij daar los hebt liggen heb ik inderdaad op die plek gebruikt om de middenbalk vast te klemmen.
)
Let op:
Voor zit/sta bureau beweging en ergonomie accessoires: Zit/sta bureau: beweging en ergonomie accessoires ervaringen
Voor zit/sta bureau beweging en ergonomie accessoires: Zit/sta bureau: beweging en ergonomie accessoires ervaringen