Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Ik had er ook effe een 12mm beton-plex plaatje op liggen om al verder te kunnen ;-)Borromini schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:06:
@jvanhambelgium Waar heb jij je blad gehaald? Zelf hier ook in België een Flexispot besteld eerder, maar voorlopig ligt er gewoon ondiep een recuperatieblad op.
Uiteindelijk bij WOODTEX (A12-Wilrijk) hebben ze 38mm EIK van 2.09m x 92cm (Artikel 166830)
Ik heb dan effe langs de zagerij stukje eraf laten doen (omdat ik anders voor een raam kwam te zitten) en de breedte kan je op smaak maken. Snijverlies is dan acceptabel.
90cm vond ik wat te breed voor m'n ruimte, dan maar op 81cm laten zagen.
Dat kost wel wat centjes zo'n 38mm dik blad but hey

Ik wacht nog tot begin volgende jaar. Misschien zijn er ook kortingen met de solden?xFeverr schreef op woensdag 29 december 2021 @ 14:55:
Nou, ik wil een Jarvis bestellen... lukt het nietAl 4x geprobeerd maar kom op een foutpagina uit van Adyen.
[Afbeelding]
Gisteren en vandaag geprobeerd, en natuurlijk ook niet telefonisch bereikbaar.heb ik weer...
Ik had eigenlijk ook aanbiedingen met Black Friday verwacht maar dat was ook een grote teleurstelling. Uiteindelijk wil ik gewoon snel een bureau maar dat wil ook niet werkenmrbbs schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:21:
[...]
Ik wacht nog tot begin volgende jaar. Misschien zijn er ook kortingen met de solden?

Misschien dan toch maar naar de IKEA rijden om een Idasen. Ik woon aan de grens met Belgie dus ik kan zo naar IKEA Wilrijk rijden.
Ik had de Idasen ook op het oog, maar die viel uiteindelijk af door het ontbreken van een (makkelijke) memory functie en het feit dat 'ie net €50 duurder is geworden. Alleen het frame kost nu al €480. Heb net de Lineaflex MRC PRO-L 2.0 besteld incl. blad voor minder dan dat.xFeverr schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:37:
[...]
Misschien dan toch maar naar de IKEA rijden om een Idasen. Ik woon aan de grens met Belgie dus ik kan zo naar IKEA Wilrijk rijden.
@AMD1800 wellicht even de prijs van de Idasen in de startpost aanpassen? En de Bekant is nu trouwens €370 voor alleen het frame.
[ Voor 4% gewijzigd door Tikje op 29-12-2021 16:30 ]
Goeie. De Idasen heeft wel een memory-functie die te benaderen is via de app van Linak. (Je hebt deze voor iOS, Android én Windows). Daarnaast heeft iemand op Reddit aangegeven dat het ook mogelijk is om een andere Linak-bedieningsknop te gebruiken op de Idasen waarop wel memory-knoppen zitten.Tikje schreef op woensdag 29 december 2021 @ 16:27:
[...]
Ik had de Idasen ook op het oog, maar die viel uiteindelijk af door het ontbreken van een (makkelijke) memory functie en het feit dat 'ie net €50 duurder is geworden. Alleen het frame kost nu al €480. Heb net de Lineaflex MRC PRO-L 2.0 besteld incl. blad voor minder dan dat.
@AMD1800 wellicht even de prijs van de Idasen in de startpost aanpassen?
Mijn keuze is inmiddels gemaakt, ik ga dadelijk naar IKEA om er eentje op te halen. Ik laat het wel weten.
Een app moeten openen om je bureau op een voorgeprogrammeerde hoogte te krijgen vind ik volkomen onzinnig; dat moet gewoon met één druk op de knop (op het bureau zelf) kunnen.xFeverr schreef op woensdag 29 december 2021 @ 16:37:
[...]
Goeie. De Idasen heeft wel een memory-functie die te benaderen is via de app van Linak. (Je hebt deze voor iOS, Android én Windows). Daarnaast heeft iemand op Reddit aangegeven dat het ook mogelijk is om een andere Linak-bedieningsknop te gebruiken op de Idasen waarop wel memory-knoppen zitten.
Wel wordt in dit topic dacht ik ergens vermeld hoe je zelf een stukje hardware in elkaar kunt knutselen om zonder die app hetzelfde effect te krijgen.
Je kunt inderdaad met een esp32 bordje het bureau via BLE besturen, op https://github.com/j5lien/esphome-idasen-desk-controller kun je lezen hoe je dit vervolgens in Home Assistant kan inrichten.Tikje schreef op woensdag 29 december 2021 @ 17:51:
[...]
Een app moeten openen om je bureau op een voorgeprogrammeerde hoogte te krijgen vind ik volkomen onzinnig; dat moet gewoon met één druk op de knop (op het bureau zelf) kunnen.
Wel wordt in dit topic dacht ik ergens vermeld hoe je zelf een stukje hardware in elkaar kunt knutselen om zonder die app hetzelfde effect te krijgen.
[ Voor 15% gewijzigd door Rembock op 29-12-2021 18:50 ]
Klopt, wil je een uitgebreidere bediening (met geheugen) kun je kijken naar de DPG met geheugensteun. Die moet volgens iemand op Reddit werken op de Idasen.xFeverr schreef op woensdag 29 december 2021 @ 16:37:
[...]
Goeie. De Idasen heeft wel een memory-functie die te benaderen is via de app van Linak. (Je hebt deze voor iOS, Android én Windows). Daarnaast heeft iemand op Reddit aangegeven dat het ook mogelijk is om een andere Linak-bedieningsknop te gebruiken op de Idasen waarop wel memory-knoppen zitten.
Ik heb die twee prijzen aangepast. Bedankt voor het aangeven!Tikje schreef op woensdag 29 december 2021 @ 16:27:
[...]
Ik had de Idasen ook op het oog, maar die viel uiteindelijk af door het ontbreken van een (makkelijke) memory functie en het feit dat 'ie net €50 duurder is geworden. Alleen het frame kost nu al €480. Heb net de Lineaflex MRC PRO-L 2.0 besteld incl. blad voor minder dan dat.
@AMD1800 wellicht even de prijs van de Idasen in de startpost aanpassen? En de Bekant is nu trouwens €370 voor alleen het frame.
Over de geheugenkwestie: Ik wil dus nog een knop kopen waarmee het bureau direct naar de favoritetenpositie gaat. Maar dat is voor later, want ik heb ontdekt dat de standaardknop weldegelijk een geheugen heeft.
Wanneer je de app gebruikt wordt je bij de eerste keer instellen gevraagd of je eigenaar of gast bent. Als je jezelf als eigenaar instelt worden je favoriete posities in het geheugen van het bureau opgeslagen. (Als gast worden je favoriete posities enkel in de app bewaart.)
Bij het handmatig omhoog en omlaag bewegen stopt het bureau eventjes als hij op een favoriete positie is aangekomen. Je hoeft dus helemaal niet de app te gebruiken om naar je favoriete posities te gaan. Je moet alleen de knop vasthouden en loslaten wanneer het bureau stopt met bewegen. Tot 3 posities kun je opslaan.
Het valt uiteindelijk allemaal wel mee en de noodzaak om meteen een nieuwe besturing te gaan kopen is ook weg. Ik ga het alsnog doen omdat ik dan 'direct drive' heb in plaats van dat ik moet vasthouden, maar ik kan prima leven zonder.
Ik overweeg deze ook maar het lijkt er op alsof er geen kabelgoot zit?loekf2 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:09:
[...]
Ik heb al een jaar een buro van Ahrend uit hun webshop, met goeie stoel.
https://www.ahrend.com/nl...shop/ahrend-home-zit-sta/
flink aan de prijs, maar ik zie het als een diepte investering. Ik had een buro met handbediening toen besteld (met zwengel), maar kreeg een electrische geleverd.
Goeie zithouding maakt echt uit, al een jaar geen last van rug en schouders.
Die marketing foto’s laten nooit bedrade apparatuur zien, ahrend zelf meldt er niks van qua opties.
Klopt, ik heb deze voor de kabels:smesjz schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 16:04:
[...]
Ik overweeg deze ook maar het lijkt er op alsof er geen kabelgoot zit?
Die marketing foto’s laten nooit bedrade apparatuur zien, ahrend zelf meldt er niks van qua opties.
https://www.ergowerken.nl...r-en-cable-organizer.html
ik ben normaal, zeker op het werk, altijd anti kabelgoten, want die dingen gaan altijd stuk of open, omdat mensen er de snoeren uit trappen, zeker als er een aantal adapters inliggen, en de snoeren naar stopcontacten in de vloer gaan
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Thanks, ik dacht dat ik iets had gemist. Wel bizar dat Ahrend zelf niks aanbiedt of iets standaards meelevert gezien de kosten van zo’n bureau..loekf2 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 16:37:
[...]
Klopt, ik heb deze voor de kabels:
https://www.ergowerken.nl...r-en-cable-organizer.html
ik ben normaal, zeker op het werk, altijd anti kabelgoten, want die dingen gaan altijd stuk of open, omdat mensen er de snoeren uit trappen, zeker als er een aantal adapters inliggen, en de snoeren naar stopcontacten in de vloer gaan
Makkelijk in elkaar te zetten, heel stevig en heel stabiel.
Zat een beetje met dat netje als kabelgoot, maar eigenlijk werkt dat vooral heel praktisch.
Al met al behoorlijk onder de indruk en benieuwd naar de praktijk komende week als we weer verder gaan thuiswerken.
Nou hier is door corona niets van terecht gekomen (Bring Back actie is uitgesteld tot nader order) en de prijs van Idasen is nu helaas verhoogd. Ach ja, tot nu toe loopt m'n Skarsta / Trotten van 120x70 nog prima mee. Het was een nice-to-have, nog geen moetje. Dit is overigens mijn werkplek op dit moment:JDFS schreef op woensdag 1 december 2021 @ 09:53:
@danslo en @Student of Tech en waarschijnlijk nog anderen, bedankt voor het overtuigen om toch voor de Idasen te gaan. Geen gedoe met op maat maken van bureaubladen (ik heb hier precies genoeg ruimte voor een 160x80) en met de Home Assistant component via ESP32 kan ik het ook integreren in mijn domotica.
Met BF nog een goede deal met Ikea kunnen maken om mijn huidige bijna 5 jaar oude Skarsta / Trotten nog voor EUR 93 (!) in te kunnen ruilen, gekocht voor EUR 180 toentertijd. Dat scheelt weer zo'n 20% op de prijs van de Idasen.
:strip_exif()/f/image/cYmJZdlDck0X9MS2K6uT4wuD.jpg?f=fotoalbum_large)
- UltraWide zodat het allemaal wat groter lijkt;
- Oplettende kijker ziet een ANSI MX Keys
Zo even snel kijken. IKEA zet het netjes in de omschrijving, dus dat is geen probleem. Maar daarvan zijn de prijzen flink gestegen. Hebben jullie nog andere leveranciers gezien waar de norm in de omschrijving naar voren komt, of waarbij dit is aangegeven?
[ Voor 7% gewijzigd door Zenix op 03-01-2022 14:39 ]
Ik zal laten weten hoe het bevalt.
[ Voor 3% gewijzigd door Zenix op 03-01-2022 19:01 ]
Bij flexispot kwam ik de EF1 tegen, die vrijwel aan al mijn wensen voldoet:
- Zwarte poten
- Effen zwart blad
- Zwarte afgewerkte kabelgoot (Geen harde eis)
- Hoogte bediening met verschillende opgeslagen standen
- Niet te duur (max 400 EU)
https://www.flexispot.de/...sch/tischgestell-ec1.html
Echter heeft het werkblad bij flexispot een diepte van 70cm ipv. 80..
Heeft iemand nog advies/alternatieven voor mij? Wordt erg gewaardeerd
PS: Ik kwam bij GAMMA de optie tegen om zwart mdf op maat te laten zagen. Iemand die weet of dit geschikt is voor een bureau?
[ Voor 9% gewijzigd door eelnats op 04-01-2022 01:20 ]
Tafelblad gewoon los bestellen bij https://tafelbladen.eu/we...mm-kleur-zwart-perl-t011/eelnats schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 01:03:toon volledige bericht
Hi allemaal, ik ben momenteel op zoek naar een zit/sta bureau van 140 x 80 (vrij zeldzame maat blijkbaar) en volledig in het zwart.
Bij flexispot kwam ik de EF1 tegen, die vrijwel aan al mijn wensen voldoet:
- Zwarte poten
- Effen zwart blad
- Zwarte afgewerkte kabelgoot (Geen harde eis)
- Hoogte bediening met verschillende opgeslagen standen
- Niet te duur (max 400 EU)
https://www.flexispot.de/...sch/tischgestell-ec1.html
Echter heeft het werkblad bij flexispot een diepte van 70cm ipv. 80..
Heeft iemand nog advies/alternatieven voor mij? Wordt erg gewaardeerd
PS: Ik kwam bij GAMMA de optie tegen om zwart mdf op maat te laten zagen. Iemand die weet of dit geschikt is voor een bureau?
Ze hebben de door jou gewenste maat er tussen staan. Als je geluk hebt dan hebben ze deze ook op voorraad en anders zit er een besteltijs op van een paar weken.
MDF zou ik afraden. Mocht je ooit een keer een glas water omgooien op je bureau dan kun je problemen krijgen. MDF zuigt vocht op namelijk. Daarnaast is spaanplaat met melamine lichter en sterker.
Ik zag dat je al een andere bestelling had geplaatst, maar misschien nuttige info voor iedereen die met hetzelfde vraagstuk zit (Waaronder ik zelf, ik krijg dezelfde vergoedingZenix schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:27:
Ik wil een zit/sta burea aanschaffen, maar deze moet voldoen aan de NEN-EN 527 norm. Dan krijg ik een vergoeding van € 450. Mag wel meer uitgeven, maar dat moet ik dan zelf betalen.
Zo even snel kijken. IKEA zet het netjes in de omschrijving, dus dat is geen probleem. Maar daarvan zijn de prijzen flink gestegen. Hebben jullie nog andere leveranciers gezien waar de norm in de omschrijving naar voren komt, of waarbij dit is aangegeven?
Het MRC Pro bureau van Multi Ratio valt binnen het budget van €450,- en wordt in dit topic ook vaker genoemd. Ik heb van Multi Ratio bevestigd gekregen dat dit bureau ook voldoet aan NEN-EN 527.
Ik denk dat je onder dezelfde CAO zit als ondergetekende (Rijksoverheid). Ik ga zelf nog even na hoe het zit om een combinatie te maken met het 750 euro budget: ik wil bijvoorbeeld ook nog een sjieke bureaustoel erbij, wellicht dat ik dan een zit sta van 500 plus een bureaustoel van 700 kan declareren omdat je wellicht mag combineren. (na de vakantie maar eens navragen bij mijn leidinggevende).Zenix schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:27:
Ik wil een zit/sta burea aanschaffen, maar deze moet voldoen aan de NEN-EN 527 norm. Dan krijg ik een vergoeding van € 450. Mag wel meer uitgeven, maar dat moet ik dan zelf betalen.
Kijk even naar deze tabel, dan weet je welke combi's je wel en niet kan maken:Sammy_tukker schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:41:
[...]
Ik denk dat je onder dezelfde CAO zit als ondergetekende (Rijksoverheid). Ik ga zelf nog even na hoe het zit om een combinatie te maken met het 750 euro budget: ik wil bijvoorbeeld ook nog een sjieke bureaustoel erbij, wellicht dat ik dan een zit sta van 500 plus een bureaustoel van 700 kan declareren omdat je wellicht mag combineren. (na de vakantie maar eens navragen bij mijn leidinggevende).
https://www.caorijk.nl/ca...orzieningen-thuiswerkplek
Ik had al een bureaustoel gekocht, maar die 750 kan je daarvoor niet gebruiken. Vond ik ook al vreemd, maar hier staan de details. https://www.caorijk.nl/ca...orzieningen-thuiswerkplekSammy_tukker schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:41:
[...]
Ik denk dat je onder dezelfde CAO zit als ondergetekende (Rijksoverheid). Ik ga zelf nog even na hoe het zit om een combinatie te maken met het 750 euro budget: ik wil bijvoorbeeld ook nog een sjieke bureaustoel erbij, wellicht dat ik dan een zit sta van 500 plus een bureaustoel van 700 kan declareren omdat je wellicht mag combineren. (na de vakantie maar eens navragen bij mijn leidinggevende).
Dus als je nog een kast, vloerbedekking een bureaulamp of gordijnen nodig hebt, dan kan je daarvoor die 750 gebruiken.
Ja daar had ik ook naar gekeken, maar die zag ik niet met 2m blad. En het is ook wel fijn dat ze hem gratis komen bezorgen en in elkaar zetten. Ik heb toch twee linkerhandenApoC schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:34:
[...]
Ik zag dat je al een andere bestelling had geplaatst, maar misschien nuttige info voor iedereen die met hetzelfde vraagstuk zit (Waaronder ik zelf, ik krijg dezelfde vergoeding).
Het MRC Pro bureau van Multi Ratio valt binnen het budget van €450,- en wordt in dit topic ook vaker genoemd. Ik heb van Multi Ratio bevestigd gekregen dat dit bureau ook voldoet aan NEN-EN 527.
[ Voor 28% gewijzigd door Zenix op 04-01-2022 11:26 ]
Mmm das best wel bijzonder, je magneet haast nergens voor gebruiken, tenzij je net toevallig verhuisd en een factuurtje van 750 euro aan stoffering kunt organiseren…Zenix schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 11:18:
[...]
Ik had al een bureaustoel gekocht, maar die 750 kan je daarvoor niet gebruiken. Vond ik ook al vreemd, maar hier staan de details. https://www.caorijk.nl/ca...orzieningen-thuiswerkplek
Dus als je nog een kast, vloerbedekking een bureaulamp of gordijnen nodig hebt, dan kan je daarvoor die 750 gebruiken.
[...]
Ben wel benieuwd waar jij uiteindelijk op uitkomt, ik zit zelf aan een Ikea variant te denken (uppspel)
Ben heel benieuwd. Prijs is netjes en design is ook prima, en wat meerwerk opties mogelijk.Zenix schreef op maandag 3 januari 2022 @ 18:59:
Ik heb voor nu deze gekocht https://www.pijlman-kanto...-kantoormeubelen-200x80cm Voldoet aan de NEN norm en lekker groot blad en met 5 jaar garantie en gratis montage.
Ik zal laten weten hoe het bevalt.
Ben benieuwd naar je ervaringen.
Ik denk zelf aan een de UPPSPEL van Ikea, met maatvoering 180x80.
Jouw aankoop is zeker fors, 200x80...
Bedankt voor de tip, ik ga het even nacheckenBaudu schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 08:54:
[...]
Tafelblad gewoon los bestellen bij https://tafelbladen.eu/we...mm-kleur-zwart-perl-t011/
Ze hebben de door jou gewenste maat er tussen staan. Als je geluk hebt dan hebben ze deze ook op voorraad en anders zit er een besteltijs op van een paar weken.
MDF zou ik afraden. Mocht je ooit een keer een glas water omgooien op je bureau dan kun je problemen krijgen. MDF zuigt vocht op namelijk. Daarnaast is spaanplaat met melamine lichter en sterker.
Ik ben er nog steeds niet uit wat ik zelf ga aanschaffen maar twijfel tussen de volgende 3 , misschien kan iemand mij het makkelijker maken in kiezen
Eisen ;
160x80
Stabiel op hoogte
Prefab kabelmanagement (onder het bureau en hoek(en) voor kabeldoorvoer - Ik ga niet boren etc in het blad
Budget €1000
Ik twijfel tussen de ;
Flexispot E6 of E7 (E8 zou minder stabiel zijn door de ovale poten?) 160x80
kabelmanagement, monitorarm
https://www.flexispot.de/...res-tischgestelle-e7.html
Lineaflex MRC Pro 160x80
kabelmanagement , monitorarm etc (geen Pro-L want deze zou meer wiebelen op hoogte?)
https://www.multiratio.nl...ta-elektrisch-160-x-80-cm
BoHo Premium Line 160x80
kabelmanagement , monitorarm
https://www.boho-office.com/configurator/premium-line
Kan iemand mij vertellen of er 1 echt stabieler zou zijn of andere plus of min punten? Dan kan ik eindelijk een keer een knoop door gaan hakken
Thanks alvast!
[ Voor 23% gewijzigd door roofuzz op 05-01-2022 06:22 ]
Donkere kleuren zoals grijs of bruin zijn prima kleuren.
Zwart kan ook maar daar zie je alles op.
Zelf gebruik ik een zit-sta bureau met formaat 100x60 welke prima voldoet, ieder zijn keus natuurlijk.
[ Voor 6% gewijzigd door mr_evil08 op 05-01-2022 17:02 ]
WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M
Nu is het voor mijn thuiswerkplek waar ik ook mijn eigen pc op wil gaan zetten. Zijn er hier meer mensen met een dergelijk groot blad met aan de zijkant daarvan een zwaar object zoals een pc van 20 kg staat?
In veel handleidingen van tafels met twee motoren staat dat dit niet mag. Nu zullen er in het midden ook nog twee beeldschermen van 32 inch bijkomen en aan de andere kant een docking station voor mijn werklaptop en de laptop zelf. Kan dit überhaupt zonder de boel te slopen? Ik zou daarbij wel een onderstel nemen die meer als 100KG draagvermogen heeft.
Gekocht en bevalt die?ckoopmanschap schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 12:30:
[...]
Had jij die van betaalbarewerkplek uiteindelijk gehaald? Ik wil hem vandaag bestellen.
Ik kwam deze tegen. https://www.betaalbarewerkplek.nl/ Die overweeg ik zelf te kopen maar vooral omdat ING daar 30% korting op geeft via hun punten-systeem. Bij sommige van de modellen staat "voldoet aan de Europese NEN norm voor ergonomisch werken". Weet niet of dat die norm is die jij bedoelt, maar wellicht kun je er iets meeZenix schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:27:
Ik zie bij die club geen 80cm diepe bladen volgens mij. NEN EN 527-1 (gaat oa over het bureaublad en hoogteverstelling; 527-2 over stabiliteit e.d.) schrijft minimaal 120x80 voor. Iets om op te letten als je aan de norm moet voldoen.Valorian schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 22:24:
[...]
Ik kwam deze tegen. https://www.betaalbarewerkplek.nl/ Die overweeg ik zelf te kopen maar vooral omdat ING daar 30% korting op geeft via hun punten-systeem. Bij sommige van de modellen staat "voldoet aan de Europese NEN norm voor ergonomisch werken". Weet niet of dat die norm is die jij bedoelt, maar wellicht kun je er iets mee
Zijn jullie bureaus gecertificeerd?
Onze zit-sta bureaus voldoen aan alle kwaliteits- en gebruikerseisen.
De bureau-onderstellen E-base 125 en E-dual 126 zijn getest voor gebruik op kantoor en voldoen aan de eisen ten aanzien van duurzaamheid en stabiliteit volgens de normen: NEN-EN 527-2 en TUV.
De richtlijn van de NEN stelt onder andere dat een werkblad minimaal 80cm diep moet zijn. Onze bureaus zijn respectievelijk 60cm en 70cm diep waardoor ze niet aan deze richtlijn kunnen voldoen.
Wij kiezen bewust voor compacte bureaus zodat het in ieders thuiskantoor of woonkamer past.
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Dat klopt. Ik heb hem ondertussen staan (160x70) en zou niet weten of het nou echt voor de ergonomie uitmaakt of je 70 of 80 cm hebt (misschien afstand tot scherm?). Ik merk wel dat 70 cm snel krap wordt met een relatief groot scherm en een kat die constant op mijn toetsenbord zitApoC schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 22:32:
[...]
Ik zie bij die club geen 80cm diepe bladen volgens mij. NEN EN 527-1 (gaat oa over het bureaublad en hoogteverstelling; 527-2 over stabiliteit e.d.) schrijft minimaal 120x80 voor. Iets om op te letten als je aan de norm moet voldoen.

Wat ik zelf merk bij bureaus die minder diep zijn dan 80cm, is dat ik al gauw dicht op mijn scherm zit en in sommige gevallen ruimte te kort kom voor mijn neus. Is deels een gevoelskwestie, maar ik vind 80cm vs 70cm prettiger. Katten nemen sowieso veel ruimte in op een bureau, ze maken het zichzelf graag gemakkelijkckoopmanschap schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:22:
[...]
Dat klopt. Ik heb hem ondertussen staan (160x70) en zou niet weten of het nou echt voor de ergonomie uitmaakt of je 70 of 80 cm hebt (misschien afstand tot scherm?). Ik merk wel dat 70 cm snel krap wordt met een relatief groot scherm en een kat die constant op mijn toetsenbord zit.
Heb zelf nu een MRC PRO 120x80 besteld (kan niet breder kwijt helaas). Eerste x zit/sta thuis. Hoop dat het net zo goed bevalt als op kantoor.
Op mijn huidige bureau staat nogal het e.e.a. qua monitor maar ook relatief zware speakers (KRK Rokit 6). Ik heb een review van de Ikea bureau's gezien en dan kon het bijvoorbeeld gebeuren dat het blad naar achteren gaat hellen.
Is dat bij de Ahrend ook een issue of is die echt een stuk steviger?
Met de gesloten winkels ben ik een beetje huiverig om zomaar iets te bestellen zonder het uit te proberen, maar ik vind ook bijna geen reviews van de Ahrend.
Dus misschien dat mensen hier er ervaring mee hebben?
Edit
Blijkbaar kan ik daarvoor o.a. naar de maximale belasting kijken? Die is 80kg voor de Ahrend. Een Fellowes Levado heeft een maximale belasting van 100kg. Ter vergelijking heeft Ikea Bekant een maximale belasting van 70kg en de Idasen 75kg.
80kg lijkt soort van weinig hmmz (de speakers wegen samen al 18kg).
Voor de rest ben ik het wel eens met meerdere mensen in dit topic: je spendeert zo verschrikkelijk veel tijd aan het bureau dat het best de moeite waard is om een keer een mooi en degelijk bureau te kopen. Zelfde geldt voor een bureaustoel.
Een echt houten werkblad lijkt me eventueel ook wel gaaf (en onverwoestbaar). Afwerking ben ik wel wat huiverig voor.
[ Voor 32% gewijzigd door Lethalis op 06-01-2022 18:54 ]
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
:strip_exif()/f/image/YbehpgTH7fK0ErSHs32pwC0W.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YBr0dd3USrN3MsrDb65WKxgv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AZciiiC1cZzTkETVU1V1maZe.jpg?f=fotoalbum_large)
Let niet op de kabels, want idd ik ben vergeten een kabelgoot te bestellen. Daarvoor zat ik op Amazon.nl te kijken, iemand ervaring met dit soort goten?
https://www.amazon.nl/Kab...Bureau/dp/B07HMXBSLW?th=1
Kijk dan ook eens naar deze; vrijwel identiek maar goedkoper.Koehandelaar schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 21:33:
Let niet op de kabels, want idd ik ben vergeten een kabelgoot te bestellen. Daarvoor zat ik op Amazon.nl te kijken, iemand ervaring met dit soort goten?
https://www.amazon.nl/Kab...Bureau/dp/B07HMXBSLW?th=1
Edit: of deze. Nog eentje.
[ Voor 17% gewijzigd door Tikje op 06-01-2022 21:58 ]
- Onderstel is heel zwaar en solide, voelt gewoon kwalitatief aan. Het bereik is ook super.
- Blad is ook mooi stevig en lekker dik, zeker een stap boven IKEA, maar verder niet bijzonder
- Er waren geen gaten voorgeboord, dus als je zoals ik iemand bent die het belangrijk vindt dat het onderstel tot in de millimeter in het midden van het blad zit dan ben je wel even aan het meten 🤓
- Ik heb het kabelmanagementpakket erbij besteld, wat op zich prima is (lekker dikke kabelgoot). Het doorvoer gat voor de kabels was wél voorgeboord, maar niet op een plek die ik prettig vind (in het midden, 10cm vd achterkant, precies waar mijn monitorvoet zou staan).
- Bediening is top: je hoeft een geheugenplek alleen maar aan te tikken en niet vast te houden, dat heb ik tot nu toe nog nergens gezien
- De levering was incompleet (er miste een aansluitkabel voor een stekkerdoos die ik erbij had besteld en die ook op de pakbon stond), de chauffeur zei: als er iets mist dan moet je multiratio even bellen. Zo gezegd, zo gedaan, werd in no-time nageleverd. Maar wel jammer.
Al in al zeker wel tevreden en ik kan het bureau en de leverancier zeker aanbevelen. Heb wel half het idee om een keer een mooi massief houten blad ergens vandaan te halen.
Nog altijd tevreden van? Van alle zit-sta bureau's is dit wel de mooiste die ik al heb tegengekomen. Gezien dat mijn bureau zichtbaar is van de eetplaats wil ik graag een model dat beetje past met de rest van het interieur.Rutix schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 19:39:
Deze week de OAKO desk binnen gekregen. Mooi blad en tot nu toe zeer tevreden. Vond wel even spannend met de levering omdat het niet een bedrijf uit nederland was maar is elemaal prima gegaan!
[Afbeelding]
Uiteraard wel een stuk duurder dan een Ikea variant... Afmetingen moeten bij mij 180cm zijn dus dan is er bij Ikea enkel de UPPSPEL mogelijk en dat lijkt mij van blad niet echt een goed idee

Wat vindt jij van de bewegelijkheid van het bureau? Ik heb dezelfde en heb 'm laten monteren door MultiRatio. Ben enorm tevreden met de kwaliteit, maar hij wiebelt meer dan ik had verwacht. Ook meer dan 't IKEA bureau van mijn vrouw.Bigs schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:49:toon volledige bericht
Na het lezen van de ervaringen in dit topic heb ik ook een Multi Ratio Lineaflex MRC PRO-L 2.0 bureau aangeschaft (160x80) en ik vond het nuttig om even mijn ervaringen te delen:
- Onderstel is heel zwaar en solide, voelt gewoon kwalitatief aan. Het bereik is ook super.
- Blad is ook mooi stevig en lekker dik, zeker een stap boven IKEA, maar verder niet bijzonder
- Er waren geen gaten voorgeboord, dus als je zoals ik iemand bent die het belangrijk vindt dat het onderstel tot in de millimeter in het midden van het blad zit dan ben je wel even aan het meten 🤓
- Ik heb het kabelmanagementpakket erbij besteld, wat op zich prima is (lekker dikke kabelgoot). Het doorvoer gat voor de kabels was wél voorgeboord, maar niet op een plek die ik prettig vind (in het midden, 10cm vd achterkant, precies waar mijn monitorvoet zou staan).
- Bediening is top: je hoeft een geheugenplek alleen maar aan te tikken en niet vast te houden, dat heb ik tot nu toe nog nergens gezien
- De levering was incompleet (er miste een aansluitkabel voor een stekkerdoos die ik erbij had besteld en die ook op de pakbon stond), de chauffeur zei: als er iets mist dan moet je multiratio even bellen. Zo gezegd, zo gedaan, werd in no-time nageleverd. Maar wel jammer.
Al in al zeker wel tevreden en ik kan het bureau en de leverancier zeker aanbevelen. Heb wel half het idee om een keer een mooi massief houten blad ergens vandaan te halen.
Wat betreft de service, ik heb ze een mail gestuurd en kreeg direct de bevestiging dat er een monteur op locatie langs komt om het bureau te controleren. Dat is echt geweldig!
Ik ben er zelf niet ontevreden over, hij is stabieler dan de IKEA BEKANT (niet zit/sta dus) die ik hiervoor had.Bioflap schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:09:
[...]
Wat vindt jij van de bewegelijkheid van het bureau? Ik heb dezelfde en heb 'm laten monteren door MultiRatio. Ben enorm tevreden met de kwaliteit, maar hij wiebelt meer dan ik had verwacht. Ook meer dan 't IKEA bureau van mijn vrouw.
Wat betreft de service, ik heb ze een mail gestuurd en kreeg direct de bevestiging dat er een monteur op locatie langs komt om het bureau te controleren. Dat is echt geweldig!
Bureau's met een I-poot hebben altijd wel wat meer beweging dan een bureau op vier poten natuurlijk. Dus als ik er op leun schudt m'n scherm wel een beetje. Maar als ik hem vergelijk met mijn oude BEKANT dan is deze veel stabieler ondanks dat het een zit/sta bureau is. Als ik zwaar op die BEKANT leunde dan rolden de pennen bij wijze van spreke al bijna op de grond. Bij dit bureau is dat absoluut minder, ook in de sta-stand.
Rechtstreeks via Multiratio besteld, met op de factuur de expliciete vermelding dat het bureau voldoet aan NEN EN527 (ivm declaratie bij werkgever). Wel gevraagd of ze de prijs wilden matchen die bij bol en fonq voor dit bureau gerekend wordt. Was geen enkel probleem! (Op hun eigen site is alles een paar tientjes duurder).
Eerste indruk in het kort: Mooi degelijk bureau en goed stabiel op hoogte.
:strip_exif()/f/image/1D5HLeu7RTaWGFGZiLn0T06q.jpg?f=fotoalbum_large)
Blad is een stuk steviger dan de meeste Ikea bladen. Afwerking van zowel blad als onderstel is heel netjes. Geen beschadigingen of rare imperfecties.
In elkaar zetten is heel goed alleen te doen. Paar eenvoudige stappen, handleiding is voldoende duidelijk. Zoals al eerder gemeld, wel zelf de gaten uitmeten voor het monteren van het blad aan het frame.
Bureau is in zitstand rock solid. Vanaf 110 CM hoogte komt er wat meer wobble in, maar meer dan een licht schuddend scherm is het niet en daar moet je dan ook wel wat lomp voor doen.
De twee motoren zijn stil en de memory functie werkt ook netjes. (Knopjes hoef je niet ingedrukt te houden).
Ik heb er zelf een 1100mm kabelgoot van Ergowerken onder geschroefd (Deze: https://www.ergowerken.nl...l?id=199941546&quantity=1), dus ik heb de kabelmanagementset van Multiratio niet meebesteld.
Al met al positief verrast! En dat voor een, volgens mij, hele schappelijke €440,-
Na vorige bericht toch nog gaan twijfelen en o.a. het JYSK-bureau, de upssel en de IDASEN bekeken in de winkel (vorige maand). Uiteindelijk gekozen voor naar mijn mening de stevigste constructie en de IDASEN opgehaald. Dit op aanraden van medewerkers nog voor de prijsstijgingen.Eikkie schreef op maandag 1 maart 2021 @ 11:50:
Kogel is hier door de kerk, het wordt een Lineaflex MRC Pro 180x80. Bedankt voor jullie inzichten.
Nu nog de kleur. Ik hou wel van een clean desk en ga graag voor een lichte kleur.
Heeft hier iemand ervaring met de Wild peren variant?
De max. hoogte is fijn en daarbij stevig. Wat nog een doorslag gaf: Ik leun op het bureau tijdens het staan en dat werkt voor mij niet goed op de L -poot bureau's. Kortom: Heel tevreden over de IDASEN.
It's me
Ik weet niet zeker wat voor hout het is maar de kleurverandering van de transparante kleurloze zijdeglans lak was direct erg duidelijk en geeft een mooi effect. Voor Tweakers die niet zeker weten of ze een bureaublad wel willen afwerken of specifiek lakken, zou ik zeggen dat het zeker een aanrader is.
:strip_exif()/f/image/oOcziRwsvwupnmIu72iGchhF.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 8% gewijzigd door Soru op 10-01-2022 19:57 ]
Maar krijg je het dan ook goed glad? Of blijft het soort van plakkerig aanvoelen? Dat had ik vroeger iig toen ik een oude inbouwkast in mijn vorige flat had gelakt.Soru schreef op maandag 10 januari 2022 @ 19:53:
Aangezien ik de schuurspullen en een restant pantserlak nog klaar had liggen heb ik besloten de ruwe onbehandelde plank boven mijn wasmachine af te werken. Dat was zeker de kleine moeite waard.
Ik weet niet zeker wat voor hout het is maar de kleurverandering van de transparante kleurloze zijdeglans lak was direct erg duidelijk en geeft een mooi effect. Voor Tweakers die niet zeker weten of ze een bureaublad wel willen afwerken of specifiek lakken, zou ik zeggen dat het zeker een aanrader is.
Van wat ik zo lees, zou behandelen met olie ook mooi moeten zijn. Heb ik verder alleen geen ervaring mee. En het moet mogelijk regelmatig herhaald worden?
Ik vind het lastig. Aan de ene kant lijkt een houten tafelblad mij echt mooi en degelijk, aan de andere kant zie ik een beetje op tegen de afwerking.
En ik vind nog niet veel in 140x80. Zelf zagen ben ik al helemaal bang dat het niks wordt

Maar goed, kant en klare bladen met fineer zijn helaas erg kwetsbaar. Had een bureau van Ahrend besteld en dat kwam al beschadigd aan. Gaat nu maar weer retour.
Ik zie dat veel mensen een blad van Woood (bouwmarkt?) hebben. Die is standaard wel te groot voor mij (nou ja, voor de ruimte die ik ervoor heb vooral).
Mijn huidige bureau is 160x80 en dat is eigenlijk net te groot voor waar het staat. En omdat ik 120x80 weer te klein vind, kwam ik tot de conclusie dat 140x80 wel een mooie tussenmaat is.
[ Voor 6% gewijzigd door Lethalis op 10-01-2022 21:43 ]
Ziet er goed uit! Heb hem op mijn short list gezet (zie dat ze hem ook in 140x80 hebben).ApoC schreef op zondag 9 januari 2022 @ 17:14:
Vandaag mijn MRC PRO 120x80 van Multiratio geleverd gekregen (Top op zondag!).
[ Voor 7% gewijzigd door Lethalis op 10-01-2022 22:30 ]
Als het 5 cm (145 x 80) meer mag zijn. Ik heb deze https://www.praxis.nl/bou...nen-28mm-80x145cm/2189116Lethalis schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:29:
[...]
En ik vind nog niet veel in 140x80. Zelf zagen ben ik al helemaal bang dat het niks wordt
Zie ook jouwheld in "Het grote zit/sta bureau's-topic" Ik heb hem eerst een paar keer in de olie gezet en na ruim een jaar nog prima. Ik heb wel een deskpad voor toetsenbord, muis, drinken, etc. Dus oppervlak krijgt ook weinig te verduren.
Het is volledig glad en uitgehard. Het bureaublad heb ik 5x gelakt, de plank 3x met dikkere lagen. Dat lak plakkerig blijft is niet iets waar ik bekend mee ben, ik vraag me af wat voor stof er is gebruikt of hoe het hout is voorbewerkt. Ontvetten, opschuren, ontvetten en ontstoffen zijn wel essentiële stappen.Lethalis schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:29:
[...]
Maar krijg je het dan ook goed glad? Of blijft het soort van plakkerig aanvoelen? Dat had ik vroeger iig toen ik een oude inbouwkast in mijn vorige flat had gelakt.
De uiteindelijke textuur hangt natuurlijk af van het schuurwerk, tussentijds schuren, het aantal en het dikte van de coatings en wat je met de toplaag doet. Ik hou het oppervlakte heel glad met nog een subtiele hout textuur, het is ook mogelijk om de top coating zo glad als een stuk glas te maken door het nat te schuren.
De keuze voor lak maak ik met name voor de aangename textuur van het oppervlakte, het waterdicht maken van het hout en gerelateerd is dat het puur op het hout ligt en niet in het hout trekt. Hierdoor is het in principe een omkeerbaar proces tegenover een olie of bijvoorbeeld beits.Verder ziet het er best chique uit.
[ Voor 20% gewijzigd door Soru op 11-01-2022 13:05 ]
Hieronder volgt daarom een overzichtje wat ik aan het opstellen ben.
Het lastige is vooral dat het vaak onduidelijk is wat de fabrikant van een bureau of onderstel is.
[ Voor 13% gewijzigd door Cyb op 11-01-2022 16:27 ]
Elektrische programmeerbare rechthoekige zit/sta bureau's | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Naam | Geheugen | Prijs | ||||||||||||||||
BOHO Office Basic Line | ? | ? | ||||||||||||||||
BOHO Office Easydesk Line | ? | ? | ||||||||||||||||
BOHO Office Premium Line | ? | ? | ||||||||||||||||
FlexiSpot Active standing desk EQ5/EC5 | ? | ? | ||||||||||||||||
FlexiSpot Classic standing desk EG1/EF1/EZ1 | ? | ? | ||||||||||||||||
FlexiSpot Comhar All-in-One Standing Desk EG8 | ? | ? | ||||||||||||||||
FlexiSpot DynamikDesk standing desk EB2 | ? | ? | ||||||||||||||||
FlexiSpot Pro 2 | ? | ? | ||||||||||||||||
FlexiSpot Standing Desk For WFO and WFH E8 | ? | ? | ||||||||||||||||
FlexiSpot Standing Desk Pro Series E6&E7 | ? | ? | ||||||||||||||||
Fully Jarvis frame | 4 mem, display | €470 | ||||||||||||||||
Ikea IDÅSEN | bluetooth app, 3 mem, niet direct-drive, wel los verkrijgbaar bij de fabrikant Linak | €549 | ||||||||||||||||
Ikea UPPSPEL | 4 mem, display, usb | €500 | ||||||||||||||||
Lineaflex MRC Comfort | ? | ? | ||||||||||||||||
Lineaflex MRC Easy | ? | ? | ||||||||||||||||
Lineaflex MRC Pro | ? | ? | ||||||||||||||||
Lineaflex MRC Pro-L 2.0 | ? | ? | ||||||||||||||||
Lineaflex Pro 2 | ? | ? | ||||||||||||||||
Lineaflex Pro 2 | ? | ? | ||||||||||||||||
Lineaflex TA | ? | ? | ||||||||||||||||
Maidesite T1 Basic | ? | €199 | ||||||||||||||||
Maidesite T1 Pro | ? | €239 | ||||||||||||||||
Maidesite T2 Basic | ? | €259 | ||||||||||||||||
Maidesite T2 Pro | ? | €299 | ||||||||||||||||
Maidesite T2 Pro Plus | ? | €319-€349 | ||||||||||||||||
Maidesite T2Z Pro | ? | €279 | ||||||||||||||||
Naam | Geheugen | Prijs | ||||||||||||||||
Elektrische programmeerbare rechthoekige zit/sta bureau's |
Fabrikanten (let op, hier kunnen gemakkelijk fouten in zitten) | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Naam | Status | Dichtbijzijnste vestiging | Herkomst land | Producten van | Opmerking | Bewijs geen fabrikant | ||||||||||||
Actiforce | Fabrikant | Nederland | ? | |||||||||||||||
Ahrend | ? | Nederland | ? | |||||||||||||||
Allcam | ? | UK | ? | |||||||||||||||
BOHO Office | Reseller? | Duitsland | ? | Loctek? | ||||||||||||||
Euroseats | Reseller? | Nederland | ? | |||||||||||||||
Fellowes | ? | Nederland | ? | |||||||||||||||
FlexiSpot | Reseller | UK, Duitsland | ? | Loctek | "SanodesK" staat op site en diverse mensen melden het. | |||||||||||||
Fully | Fabrikant | Belgie | ? | |||||||||||||||
Ikea | ? | Nederland | ? | Linak, ROL Ergo? | ||||||||||||||
Jiecang | Fabrikant | Duitsland | China | |||||||||||||||
Kaidi Electric | Fabrikant | ? | China | |||||||||||||||
Linak | Fabrikant | ? | Denemarken | Fabrikant in motoren en aansturing | ||||||||||||||
Lineaflex | ? | ? | ? | Loctek | 'ET275' is van Sanodesk. | |||||||||||||
Loctek / LoctekMotion | Fabrikant | ? | China | LoctekMotion adres. Eigenaar van "Sanodesk" trademark | ||||||||||||||
Maidesite | ? | UK | ? | |||||||||||||||
Migodesk | Fabrikant? | ? | China | |||||||||||||||
Modulor | ? | Duitsland | ? | |||||||||||||||
Movetec | ? | Denemarken | ? | |||||||||||||||
OMT-VEYHL | Fabrikant | ? | VS | |||||||||||||||
Rol Ergo | Fabrikant? | ? | Zweden | |||||||||||||||
Sanodesk | Trademark van Loctek | ? | ? | |||||||||||||||
Schaffenburg | ? | Nederland | ? | |||||||||||||||
TiMOTION | Fabrikant | ? | Taiwan | |||||||||||||||
Naam | Status | Dichtbijzijnste vestiging | Herkomst land | Producten van | Opmerking | Bewijs geen fabrikant | ||||||||||||
Fabrikanten (let op, hier kunnen gemakkelijk fouten in zitten) |
[ Voor 196% gewijzigd door Cyb op 12-01-2022 20:29 ]
Ik ga je onderzoek volgens. Want dat stabiel op hoogte is voor mij een van de belangrijkste punten. Wil zelf het liefste een blad van 200cm.Cyb schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:05:toon volledige bericht
Laatste update: 11 Jan 2022, 18:10:25
Elektrische programmeerbare rechthoekige zit/sta bureau's Naam Prijs BOHO Office Basic Line ? BOHO Office Easydesk Line ? BOHO Office Premium Line ? FlexiSpot Active standing desk EQ5/EC5 ? FlexiSpot Classic standing desk EG1/EF1/EZ1 ? FlexiSpot Comhar All-in-One Standing Desk EG8 ? FlexiSpot DynamikDesk standing desk EB2 ? FlexiSpot Pro 2 ? FlexiSpot Standing Desk For WFO and WFH E8 ? FlexiSpot Standing Desk Pro Series E6&E7 ? Fully Jarvis frame €470 Ikea UPPSPEL €500 Lineaflex MRC Comfort ? Lineaflex MRC Easy ? Lineaflex MRC Pro ? Lineaflex MRC Pro-L 2.0 ? Lineaflex Pro 2 ? Lineaflex Pro 2 ? Lineaflex TA ? Maidesite T1 Basic €199 Maidesite T1 Pro €239 Maidesite T2 Basic €259 Maidesite T2 Pro €299 Maidesite T2 Pro Plus €319-€349 Maidesite T2Z Pro €279 Naam Prijs Elektrische programmeerbare rechthoekige zit/sta bureau's
Fabrikanten Naam Actiforce BOHO Office FlexiSpot Fully Lineaflex Maidesite ikea Naam Fabrikanten
Volgens mij heb je je ervaring over dit bureau nog niet gedeeld, of ik moet er overheen kijken.PnD schreef op maandag 8 maart 2021 @ 22:42:
[...]
Ik had een verkeerde geleverd gekregen. Krijg morgen als het goed is de juiste (ahrend home balance) geleverd. Zal mijn ervaring delen.
Via mijn werk kan ik namelijk ook de Ahrend Home zit-sta bureau aanschaffen. Hoe bevalt jou dit bureau?
Wellicht dat je een foto kan plaatsen?
En zit er een memoriefunctie op?
Uitzoeken en vergelijken gaat lastig worden, producten zijn erg moeilijk te vergelijkbaar, omdat er niet echt standaardisatie is. En dat wordt nog extra bemoeilijkt doordat allerlei bedrijven zich voordoen als "fabrikanten", maar het zelf gewoon bij een ander bedrijf vandaan halen.JeroenBosch schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 18:18:
[...]
Ik ga je onderzoek volgens. Want dat stabiel op hoogte is voor mij een van de belangrijkste punten. Wil zelf het liefste een blad van 200cm.
Waarschijnlijk zal ik denk ik iets halen bij een zaak als Worktrainer, omdat je de bureau's daar ter plekke kan zien en uitproberen, en ze daar veel kennis hebben over zowel sta burea's als actief bewegen achter burea's.
Maar voordat ik een keuze maak, wil ik voor de zekerheid een overzicht hebben van fabrikanten en producten.
It's me
Aangezien de favorieten gewoon beschikbaar zijn via de al aanwezige knop is voor mij de noodzaak voor zo'n knop weggevallen. Dan maar de knop wat langer vast houden, zo lang duurt het ook niet.
Dik tevreden en ondanks de positieve verhalen toch nog stabieler dan ik had verwacht.
Ik heb tijdelijk een bestaand, bureau verbouwd en voorzien van het frame en hierdoor staan de poten uit het midden, dichter naar me toe. Ondanks dat heb ik geen last van stabiliteitsproblemen. Ik werk staand op 115 cm.
Ik heb één drievoudige arm met daarop 2 27" schermen en een 17" HP Probook. Ook heb ik op één van de armen nog een bureaulamp geklemd en merk geen hinderlijke trillingen bij het typen (mechanisch). Het middelste scherm zit rechtstreeks op de buis gemonteerd en is het meest stabiel. De laptop en het andere scherm bewegen een beetje, maar daar kijk ik niet op tijdens het typen. Alleen als ik tegen het bureau stoot of er moedwillig aan schud trilt het, maar dat was voorheen ook.
In de niet al te verre toekomst moet het onderstel elders een kamerbreed blad van 290 * 90 of 100 gaan dragen en daarin heb ik nu alle vertrouwen.
De memory functies zijn nu ingesteld voor zitten, wiebelkruk-ondersteund-staan en gewoon staan. Het bureau zoeft stil en soepel op en neer.
Foto (groothoeklens):
:strip_exif()/f/image/mMusAcui3EKsdhKUJ5dezDGf.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat is trouwens de fabrikant website van Lineaflex? multiratio.nl verschijnt als eerste in Google, maar die ogen wat als een dealer of importeur.bodejodel schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:50:
Ik heb vandaag mijn Lineaflex MRC in gebruik genomen.
[ Voor 72% gewijzigd door Cyb op 12-01-2022 00:05 ]
Bevalt prima en ziet er strak uit. Geen memory functie, maar moet zeggen dat ik die ook niet mis. Ik zal straks wat plaatjes schieten.larsiey schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 18:46:
[...]
Volgens mij heb je je ervaring over dit bureau nog niet gedeeld, of ik moet er overheen kijken.
Via mijn werk kan ik namelijk ook de Ahrend Home zit-sta bureau aanschaffen. Hoe bevalt jou dit bureau?
Volgens mij is dat ook een Loctek product. Een groot deel van de "merken" komt daar vandaan. Staat ergens in dit topic verstopt.Cyb schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 00:02:
@Eikkie en @xFeverr ik heb de info toegevoegd aan de tabel.
[...]
Wat is trouwens de fabrikant website van Lineaflex? multiratio.nl verschijnt als eerste in Google, maar die ogen wat als een dealer of importeur.
Volgens mij is dit de mijne.
[ Voor 14% gewijzigd door bodejodel op 12-01-2022 09:33 . Reden: Fabrikant info toegevoegd. ]
Een andere hulpvaardige Tweakers meldde het me net toevallig ook, via een PM.bodejodel schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 09:30:
[...]
Volgens mij is dat ook een Loctek product. Een groot deel van de "merken" komt daar vandaan. Staat ergens in dit topic verstopt.
Volgens mij is dit de mijne.
Hier ook een post er over:
toMeloos schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:24:toon volledige bericht
Interessante ontwikkeling!
Bij FlexiSpot op black friday een E8 bureau gekocht. Helaas kwam deze niet helemaal in orde binnen (plastic montagepunten van de regelunit door assemblagefout en lomp transport afgebroken) dus ik heb contact opgenomen met de klantenservice met het vriendelijke verzoek of ze me een vervangend onderdeel konden opsturen. Probeerden me nog af te schepen met het voorstel om 15 euro terug te geven, maar heb benadrukt dat ik toch liever een vervangend onderdeel ontving.
Daar lijken ze nu gehoor aan te geven. Voor zover niks raars, toch? Maar nu het leuke: dat DHL pakketje is verstuurd door....... LOCTEK ERGONOMIC.
Nou hadden we al een tijdje het vermoeden hier in dit draadje dat al die bureaus allemaal van dezelfde Chinese OEM fabrikant komen. Dat er groot Sanodesk op de E8 dozen staat was ook al zo'n teken en nu blijkt maar weer eens dat FlexiSpot min of meer gewoon een handelsnaam voor Loctek is.
De rest is voornamelijk branding. Eigenlijk kopen we met die FlexiSpot, Lineaflex, Boho, etc. bijna allemaal dezelfde frames. Dus de meeste mensen hier zijn min of meer aan het kiezen tussen Ikea, Fully Jarvis of een Loctek label....
[ Voor 255% gewijzigd door Cyb op 12-01-2022 11:28 ]
Reddit: Please stop over paying for your desks!
Voor de zoekbaarheid in dit topic, namen die genoemd worden: ROL Ergo, Knoll, Kimball, OMT Hop, Haworth Planes, Herman Miller Renew, Special T, Jiechang, Jiachang, Poppin, HON, Allsteel, AMQ, Enwork, Kaidi, Teknion, VARI, OFS, LINAK, Timotion, Scan office, Veyhl, Vehyl, Oelschläger, Logic data, Deskmakers, SPFE Upside, Steelcase, Montisa axl, Mojodesk, Husky.
[ Voor 5% gewijzigd door Cyb op 12-01-2022 11:31 ]
Dacht die te bestellen voor 279 eu en dan ikea Uppspel blad (119 eu) erop te leggen.
Zie alleen maar paid reviews op Youtube.
Tenzij er betere alternatieven zijn voor zwart frame + zwart blad van 180x80 voor 400 eu budget.
De Uppspel stond ook op de lijst maar is in BE van 499 -> net geen 600 aangepast recent. (blijkt vanaf 72cm hoogte te zijn, das misschien al zelfs te hoog
Zou dienen voor 34” scherm, 24” scherm en Fractal Meshify Mini C erop te zetten, ben zelf 1m70, maar zou liefst toch wiebelen vermijden bij staan/zitten.
[ Voor 53% gewijzigd door Sakke1994 op 12-01-2022 15:38 ]
larsiey schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 18:46:
[...]
Volgens mij heb je je ervaring over dit bureau nog niet gedeeld, of ik moet er overheen kijken.
:strip_exif()/f/image/P1vBlNnvhCob23TZ4MbIO78L.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EOd7Z1qQ3sRvjRXrNIW2cLBu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uiJfMYts6D60bVunq65KUlX2.jpg?f=fotoalbum_large)
Kan je zien of Ahrend de fabrikant is? Of dat er nog een andere fabrikant achter zit en Ahrend het heeft ge-rebrand?
Is gewoon een LokTek, maar dan met Ahrend sticker.Cyb schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 17:02:
[...]
Kan je zien of Ahrend de fabrikant is? Of dat er nog een andere fabrikant achter zit en Ahrend het heeft ge-rebrand?
Die motor heb ik ook bij andere buros gezien, zoals diegene die bij de Jysk was een tijdje terug, zoek even in het topic. Al vind ik niet zo snel plaatjes van een gebruiker.
[ Voor 5% gewijzigd door pjottum op 12-01-2022 17:55 . Reden: zoeken ]
ping 127.212.23.124
:strip_exif()/f/image/FotkA9bBqo3M2TGhoCzYNw4L.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/wAFIU6NI5FrfetTtC6bjckGs.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/DlkJGkqrN9OP5zl44pk9Oynv.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/XF0YwtMUGLbivVfiGeyEsuHD.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/L7xILw0jRVm4RBSoRdYTFgFr.jpg?f=fotoalbum_medium)
Het plaatje van het product wat ze aan je geleverd hebben, lijkt niet helemaal te kloppen. Zo wijkt de controller af.Zenix schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 18:37:
Mijn bureau is van Pijlman https://www.pijlman-kanto...-kantoormeubelen-200x80cm is vandaag netjes gemonteerd. Voelt voor mij prima stabiel aan met twee 27" montoren, laptop en een desktop pc erop, maar ik werk niet zo hoog. Misschien heeft iemand een idee welke fabrikant het is.
[...]
Wat je hebt is denk ik een Migodesk, bijv. deze of een vergelijkbare:
https://migodesk.com/dual...stable-desk-mb-zb3-f.html
Migodesk lijkt, zover ik kan zien, een Chinese fabrikant te zijn, al hoewel de naam niet voorkomt op https://www.reddit.com/r/StandingDesk/
Zou kunnen, mijn display komt ook voor bij multi-ratioCyb schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 20:25:
[...]
Het plaatje van het product wat ze aan je geleverd hebben, lijkt niet helemaal te kloppen. Zo wijkt de controller af.
Wat je hebt is denk ik een Migodesk, bijv. deze of een vergelijkbare:
https://migodesk.com/dual...stable-desk-mb-zb3-f.html
Migodesk lijkt, zover ik kan zien, een Chinese fabrikant te zijn, al hoewel de naam niet voorkomt op https://www.reddit.com/r/StandingDesk/
https://www.multiratio.nl...ad/file/266/product/6231/
en ik vind hem ook hier https://www.aoke-europe.com/troubleshooting
Dat die Chinees is, dat is wel duidelijk, maar zijn ze bijna allemaal
[ Voor 14% gewijzigd door Zenix op 12-01-2022 21:22 ]
Via welk productpagina van Multiratio ben je op die pdf gekomen?Zenix schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:10:
[...]
Die denk ik niet, mijn display komt ook voor bij multi-ratio
https://www.multiratio.nl...ad/file/266/product/6231/
en ik vind hem ook hier https://www.aoke-europe.com/troubleshooting
Multiratio verkoopt vooral Lineaflex (Sanodesk), wat van fabrikant Loctek zou moeten zijn, maar ze kunnen natuurlijk ook andere merken verkopen.
Aoke is een Nederlandse importeur voor Chinese merken. Het merk dat er achter zou kunnen zitten, zou nog steeds Migodesk kunnen zijn, of de controller moeten weer bij een ander bedrijf halen, maar hij staat op https://migodesk.com/dual...stable-desk-mb-zb3-f.html
(Halverwege de pagina, de eerste van de drie mogelijke "handsets".)
Helaas zijn de Apex bureau's niet in Europa te verkrijgen. Ook is het onduidelijk of de fabrikant die er achter zit, in Europa levert. (Zou een fabrikant uit Michigan/VS moeten zijn.)
Mogelijk dat dealer Vorri (ook VS) ook dezelfde burea's verkoopt, onder de naam ElementDesk.
Toestemming nodig voor bekijken van YouTube
Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.
Bekijk op YouTubeLet dan even op de maximale hoogte. Mijn onderstel (Albatros, 2 motoren, 3 geheugens, besteld bij Amazon.de) kan "maar" tot 118 hoog. Dat is gelukkig voor mij precies goed, maar als je er een loopband onder gaat leggen moet het bureau natuurlijk hoger kunnen (cm of 10?)Cyb schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:05:
Ik ben op zoek naar een rechthoekig elektrisch verstelbaar zit/sta bureau met geheugenfunctie, waar ik een lopende band onder ga plaatsen. Doordat ik dan loop en mogelijk tegelijkertijd ga typen (als dat redelijk lukt), moet het bureau stevig zijn.
Nederlands is makkelijker als je denkt
Daarom een bureau kopen die aan de NEN-EN 527 voldoet, die gaan altijd tot 130cmSeatRider schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 16:04:
[...]
Let dan even op de maximale hoogte. Mijn onderstel (Albatros, 2 motoren, 3 geheugens, besteld bij Amazon.de) kan "maar" tot 118 hoog. Dat is gelukkig voor mij precies goed, maar als je er een loopband onder gaat leggen moet het bureau natuurlijk hoger kunnen (cm of 10?)
Na een mooie vergoeding van 700 euro te krijgen van mijn werk om een zit/sta bureau aan te schaffen, heb ik hier een beetje in (geprobeerd) te lezen. Maar de meningen lijken nogal verdeeld te zijn over wat nou een van de “beste” bureau’s zijn.
Heeft iemand voor de prijs van 700 euro een aanbeveling?
Voor dat geld heb ik een mooie van Flexispot in de aanbieding! ‘t Is een heel beste!CarraraGT schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 16:29:
Beste mensen,
Na een mooie vergoeding van 700 euro te krijgen van mijn werk om een zit/sta bureau aan te schaffen, heb ik hier een beetje in (geprobeerd) te lezen. Maar de meningen lijken nogal verdeeld te zijn over wat nou een van de “beste” bureau’s zijn.
Heeft iemand voor de prijs van 700 euro een aanbeveling?
—-
Nee, dat zul je zelf moeten bepalen. Ik heb een flexispot ek2 en ben daar best tevreden over, anderen een ikea, weer anderen een Jysk, en weer anderen zijn gelukkig met een Fully Jarvis. Multiratio doet het ook foes, is 1 van de labels van Loktek, net als flexispot, sanodesk,etc.
Zou ik het weer uitzoeken, is de Jarvis wel aantrekkelijk, maar duur.
[ Voor 27% gewijzigd door pjottum op 14-01-2022 20:59 ]
ping 127.212.23.124
Er zijn dus heel weinig mensen die daar echt zinnig op kunnen antwoorden.
Mochten hier nog mensen nadenken over zelf een houten blad gebruiken en het vervolgens behandelen. In het filmpje wordt een korte uitleg gegeven over wat je kunt doen (olie, beits, lak / vernis).
Ik twijfel nog steeds of ik het wel aandurf... aan de andere kant lijkt een echt houten blad gebruiken op een basis mij wel erg mooi.
In de olie zetten lijkt me wel het makkelijkste. Meer filmpjes over gekeken en dat is meestal gewoon opschuren, schoonmaken, en daarna olie aanbrengen. Boel droogwrijven en dan ben je eigenlijk al klaar.
Maar ja, ik heb er geen ervaring mee. Je zou bijna een stuk hout halen bij de bouwmarkt om mee te experimenteren / oefenen
Een ander puntje is eventueel de tafelrand waarvan ik niet wil dat hij scherp / oncomfortabel is.
Blijft een lastige beslissing. Een kant en klaar bureaublad is uiteraard veel makkelijker... maar wel minder mooi denk ik. Het heeft minder karakter.
PS
Hoe vatbaar de boel voor brand is vraag ik mij dan ook weer af. Ze waarschuwen er iig al voor dat de poetsdoeken in brand kunnen vliegen bij het drogen van de olie, maar hoe snel vliegt een geoliede tafel in brand?
Misschien wel interessant met alle elektrische apparatuur die wij er opzetten (gadgets die opgeladen worden etc).
[ Voor 14% gewijzigd door Lethalis op 15-01-2022 00:34 ]
Youtube filmpjes waarin je mensen ziet duwen, kunnen ook helpen.
Op https://www.reddit.com/r/StandingDesk/ zijn ook veel meningen te vinden.
Hier een test waarin Deskhaus een paar bureau's test, waaonder Flexispot en Steelcase:
Toestemming nodig voor bekijken van YouTube
Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.
Bekijk op YouTube120cm lijkt me net wat te smal, en ik twijfel tussen 140 en 160cm.
Als ik 140cm uit de 200cm Wood haal, kan ik er ook nog een monitor verhoger van 60cm uit halen.
Ik twijfel persoonlijk ook tussen 140cm en 160cm, maar dat komt vooral omdat ik met wat beperkte ruimte zit. Als je de ruimte hebt, zou ik altijd voor het grotere bureau gaan.GateKeaper schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:02:
Voor welke maat bureau gaan jullie over het algemeen? Ik sta op het punt om een onderstel (ikea idasen) te bestellen, en een top op maat te (laten) zagen.
120cm lijkt me net wat te smal, en ik twijfel tussen 140 en 160cm.
Als ik 140cm uit de 200cm Wood haal, kan ik er ook nog een monitor verhoger van 60cm uit halen.
Zelf heb ik nog een kast naast mijn oude bureau (van 160cm) staan, waardoor het wat krap is hier (het huidige bureau is geen zit/sta bureau en het past echt net aan). Ik twijfel dus tussen een kleiner bureau (van 140cm) nemen of die kast te vervangen door een smallere zodat ik wel een bureau van 160cm kan kiezen
Mijn huidige bureau van 160cm staat al wel gauw vol en ik zit er ook nog aan te denken om in de toekomst misschien naar een groter scherm of zelfs 2 computermonitoren te gaan.
Dus ja, lastig. Misschien gaat bij mij die kast er straks aan
PS
Er is ook veel meer keuze in kant en klare werkbladen van 160cm.
[ Voor 5% gewijzigd door Lethalis op 17-01-2022 11:31 ]
Hoe maak je een glazen blad vast aan een onderstel, vraag je? Met lijmklemmen aan weerzijden natuurlijk
En het bedieningspaneel met een zuignap
Nederlands is makkelijker als je denkt
Weet niet of ik dit ook zou doen maar het klinkt grappig. Dit vraagt natuurlijk om een paar foto's!SeatRider schreef op maandag 17 januari 2022 @ 11:46:
Ik heb op mijn onderstel een melkglazen eettafelblad van 185x85 gelegd (had ik nog over, ooit los bij Ikea gehaald). Dat lag eerst op een Galant onderstel, en nu dus op een elektrisch verstelbaar onderstel (dat inderdaad tot 180 breed kon gaan).
Hoe maak je een glazen blad vast aan een onderstel, vraag je? Met lijmklemmen aan weerzijden natuurlijk
En het bedieningspaneel met een zuignap
Ik heb op een Flexispot een WOOOD tafelblad gemonteerd van de Gamma. Laten bijzagen tot 180x80 bij de lokale kluswinkel, en vervolgens van plan geweest om het te lakken.Lethalis schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 22:49:toon volledige bericht
YouTube: Hout beschermen
Mochten hier nog mensen nadenken over zelf een houten blad gebruiken en het vervolgens behandelen. In het filmpje wordt een korte uitleg gegeven over wat je kunt doen (olie, beits, lak / vernis).
Ik twijfel nog steeds of ik het wel aandurf... aan de andere kant lijkt een echt houten blad gebruiken op een basis mij wel erg mooi.
In de olie zetten lijkt me wel het makkelijkste. Meer filmpjes over gekeken en dat is meestal gewoon opschuren, schoonmaken, en daarna olie aanbrengen. Boel droogwrijven en dan ben je eigenlijk al klaar.
Maar ja, ik heb er geen ervaring mee. Je zou bijna een stuk hout halen bij de bouwmarkt om mee te experimenteren / oefenen
Een ander puntje is eventueel de tafelrand waarvan ik niet wil dat hij scherp / oncomfortabel is.
Blijft een lastige beslissing. Een kant en klaar bureaublad is uiteraard veel makkelijker... maar wel minder mooi denk ik. Het heeft minder karakter.
PS
Hoe vatbaar de boel voor brand is vraag ik mij dan ook weer af. Ze waarschuwen er iig al voor dat de poetsdoeken in brand kunnen vliegen bij het drogen van de olie, maar hoe snel vliegt een geoliede tafel in brand?
Misschien wel interessant met alle elektrische apparatuur die wij er opzetten (gadgets die opgeladen worden etc).
Het potje lak en de kwast liggen nog steeds in de bureaula
Een gelakt/geolied blad wat spontaan in de fik vliegt lijkt me bizar en zeer onwaarschijnlijk.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
En hoe bevalt ie? En was het monteren makkelijk? Ik heb net de 65cm variant besteld in de aanbieding bij de Lidl.scorpio81 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:02:
Zojuist het zit sta bureau vd lidl besteld.
Indien het niet bevalt kan hij altijd nog terug.
Heb wel voor de grotere variant gekozen €349,-.
Hopelijk is hij een beetje stabiel op de maximale hoogte.
https://www.lidl.nl/p/wrk...zit-sta-bureau/p850000201
Het onbehandeld laten durf ik niet aanJeroenneman schreef op maandag 17 januari 2022 @ 12:48:
[...]
Ik heb op een Flexispot een WOOOD tafelblad gemonteerd van de Gamma. Laten bijzagen tot 180x80 bij de lokale kluswinkel, en vervolgens van plan geweest om het te lakken.
Het potje lak en de kwast liggen nog steeds in de bureaulaOok onbehandeld prima te gebruiken. Wel de rand aan de gebruikskant netjes geschuurd.
We hebben ooit een eiken salontafeltje gekocht en die hebben we nooit behandeld. Dat arme ding ziet er niet meer uit. Die moet ook een keer geschuurd en gelakt worden.
Spontaan gaat het mij niet om, maar stel er vonkt een keer iets anders op mijn bureau, dan zou het wel fijn zijn als het bureau dan niet meteen meedoetEen gelakt/geolied blad wat spontaan in de fik vliegt lijkt me bizar en zeer onwaarschijnlijk.
Ik weet niet of er dan nog verschil zit in een gelakt of geolied blad.
Optisch gezien is olie wel mooier, omdat het minder glimt (hoewel er ook matte lak is en ik dat op zich ook wel interessant vind) en de structuur van het hout behouden blijft.
Maar goed. In dit winter is het misschien ook niet handig om hiermee te klooien (op zolder mag ik niet schuren van mijn vrouw... onze was hangt er immers ook etc).
Wel heb ik al een winkel gevonden waar je ook bureau's kan kopen met een houten blad en dat zij het ook voor je impregneren. Overigens ook in de maat 180x80 (wat ik dan weer groot vind voor de ruimte die ik heb). In dat geval zou ik er zelf geen omkijken naar hebben.
Kan me echt niet voorstellen dat van een vonkje een houten blad in de fik vliegt. Of die nou geolied of gelakt is. Kan me nog iets voorstellen dat olie/lak op terpentine basis net aangebracht wat dampen hebben die wellicht kunnen ontvlammen. Maar als alles netjes is opgedroogd, is die concentratie zo laag...Lethalis schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:39:toon volledige bericht
[...]
Het onbehandeld laten durf ik niet aan
We hebben ooit een eiken salontafeltje gekocht en die hebben we nooit behandeld. Dat arme ding ziet er niet meer uit. Die moet ook een keer geschuurd en gelakt worden.
[...]
Spontaan gaat het mij niet om, maar stel er vonkt een keer iets anders op mijn bureau, dan zou het wel fijn zijn als het bureau dan niet meteen meedoet
Ik weet niet of er dan nog verschil zit in een gelakt of geolied blad.
Optisch gezien is olie wel mooier, omdat het minder glimt (hoewel er ook matte lak is en ik dat op zich ook wel interessant vind) en de structuur van het hout behouden blijft.
Maar goed. In dit winter is het misschien ook niet handig om hiermee te klooien (op zolder mag ik niet schuren van mijn vrouw... onze was hangt er immers ook etc).
Wel heb ik al een winkel gevonden waar je ook bureau's kan kopen met een houten blad en dat zij het ook voor je impregneren. Overigens ook in de maat 180x80 (wat ik dan weer groot vind voor de ruimte die ik heb). In dat geval zou ik er zelf geen omkijken naar hebben.
Daar komt bij dat, als je je erg zorgen maakt, oliën ook te koop zijn op waterbasis. Ooit water zien branden? ;-)
Ik ga deze variant ook bestellen, mijn kantoortje is niet heel groot.judith0475 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:12:
[...]
En hoe bevalt ie? En was het monteren makkelijk? Ik heb net de 65cm variant besteld in de aanbieding bij de Lidl.
Keep it calm...en lek mig de zuk
Thanks. Zie het inderdaad, ik heb 66 nodig maar dat haalt ie helemaal niet. Order annuleren dan maar.Zenix schreef op maandag 17 januari 2022 @ 18:46:
Let wel op dat het bureau van de Lidl niet zo laag en hoog kan, voor mij kan die niet laag genoeg.
ik heb vandaag aandachtig dit topic gelezen en ik heb een plannetje gemaakt voor mijn eigen "custom" bureau. Bestaande uit een massief eiken werkblad van de Praxis i.c.m. de Maidesite T1 Pro. Mijn vraag is alleen of mensen ervaring hebben met het laten zagen van dit eiken blad, zoals ik de website van praxis interpreteer kunnen ze dit blad gewoon gratis 20cm kleiner zagen. Ik hoor het graag, hieronder mijn geplande uitgaven voor dit bureau!
Product | Prijs | Opmerking |
---|---|---|
Werkblad eiken massief 200x80x2,5 (15% korting) | €147,90 | 180x80cm zagen indien mogelijk |
Maidesite T1 Pro 180x80 (12% korting) | €210,32 | |
Kabeldoorvoer 80mm | €4,39 | |
stopcontact inbouw 3x | €23,99 | |
Stekkerdoos mountable 8 | €22,09 | |
SIGNUM kabelgoot 70cm | €14,99 | |
Totaal | €423,68 |
[ Voor 28% gewijzigd door Rowwan op 18-01-2022 22:35 ]
Dankjewel voor je input, ik zal eens kijken naar een mooiere kabelgoot voor een redelijke prijs. Eerder in dit topic was er eentje voor €50 bij Amazon, maar dat vind ik wat prijzig. Verder zit ik idd nog te stoeien met die stopcontacten, zo'n platliggende is misschien wel een slim plan!Rowwan schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 22:32:
@TobiasS Bij Praxis zagen zal waarschijnlijk wel goed komen. Persoonlijk vind ik die "open" kabelgoten maar lelijk. Nu kijk je natuurlijk niet elke dag onder je bureau, maar ik zou me er aan storen. Ik zou voor een gesloten zwarte gaan (zelfde kleur als het onderstel). Ook ben ik niet zo'n fan van zo'n rechtopstaande stopcontacten. Ik zou platliggende nemen, zoiets als https://www.onlinekabelsh...PBtl2XgS0iQhoCK58QAvD_BwE. Vaste aansluitingen kun je onder het bureau houden door eventueel een kabel doorvoer links en rechts te nemen (zelf heb ik er 3). In je lijstje vergeet je de beschermlak, die kost ook nog wel een paar tientjes.
Maar blijf je dan niet met scherpe randen zitten die je op de 1 of andere manier moet schuren of afronden met een kantenfrees of bovenfrees?Rowwan schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 22:32:
@TobiasS Bij Praxis zagen zal waarschijnlijk wel goed komen.
Het moet immers wel comfortabel zijn. Zeker als je geen 100% ergonomische houding hebt en met de onderarmen weleens een beetje tegen de rand leunt, wat veel mensen toch weleens doen (als ze onderuitgezakt gaan zitten / bureau dan eigenlijk te hoog is).
YouTube: Praxis | Kanten afwerken met een bovenfrees - Hoe doe je dat?
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar vraag mij dit dus af. Gefineerde bladen zijn uit zichzelf immers al een beetje afgerond door de kunststof rand.
[ Voor 19% gewijzigd door Lethalis op 18-01-2022 22:58 ]
Die mooi bladen van de praxis en karwei etc moet je idd nog wel afronden met een frees. Kost je 5 min per kant, maar wel nodig. Scherpe randen zijn niet prettig om er aan te hebben.Lethalis schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 22:49:
[...]
Maar blijf je dan niet met scherpe randen zitten die je op de 1 of andere manier moet schuren of afronden met een kantenfrees of bovenfrees?
Het moet immers wel comfortabel zijn. Zeker als je geen 100% ergonomische houding hebt en met de onderarmen weleens een beetje tegen de rand leunt, wat veel mensen toch weleens doen (als ze onderuitgezakt gaan zitten / bureau dan eigenlijk te hoog is).
YouTube: Praxis | Kanten afwerken met een bovenfrees - Hoe doe je dat?
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar vraag mij dit dus af. Gefineerde bladen zijn uit zichzelf immers al een beetje afgerond door de kunststof rand.
Voor zit/sta bureau beweging en ergonomie accessoires: Zit/sta bureau: beweging en ergonomie accessoires ervaringen