Het grote zit/sta bureau's-topic

Pagina: 1 ... 18 ... 34 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nindustries
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-05 15:31
Heeft iemand hier al eens een standing desk gemaakt die aan de muur vast zit?
Ik heb een werkblad van 60cmx2100cm dewelke aan de muur komt bevestigd, maar zou wel leuk zijn om hier een standing desk van te maken.

~ beware of misinformation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:05
TobiasS schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 22:09:
Hallo allen,
ik heb vandaag aandachtig dit topic gelezen en ik heb een plannetje gemaakt voor mijn eigen "custom" bureau. Bestaande uit een massief eiken werkblad van de Praxis i.c.m. de Maidesite T1 Pro. Mijn vraag is alleen of mensen ervaring hebben met het laten zagen van dit eiken blad, zoals ik de website van praxis interpreteer kunnen ze dit blad gewoon gratis 20cm kleiner zagen. Ik hoor het graag, hieronder mijn geplande uitgaven voor dit bureau!

ProductPrijsOpmerking
Werkblad eiken massief 200x80x2,5 (15% korting) €147,90180x80cm zagen indien mogelijk
Maidesite T1 Pro 180x80 (12% korting)€210,32
Kabeldoorvoer 80mm€4,39
stopcontact inbouw 3x€23,99
Stekkerdoos mountable 8€22,09
SIGNUM kabelgoot 70cm€14,99
Totaal€423,68
Bij het Cando blad zijn de hoeken al afgerond, echter als je hem gaat inkorten heb je uiteindelijk één niet afgewerkte rand. Vergeet niet dat je ook moet olieën/lakken.

Bij mijn Maidesite zat al een gootje, die heb ik aangevuld met de (meegeleverde) binders en extra kabelklemmen.

Ik gebruik een Powercube met zowel stroom als USB voor op het bureau, lekker compact en inclusief usb.
https://www.gamma.nl/asso...AkOeEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Onderkant van mijn Maidesite:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ID5NK2V1S2FII0iN3GRxr7Go0fY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n77xQeGcarOVMufZl40gUNOc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-05 07:46
Ik ben op zoek naar een gesloten kabelgoot voor mijn bureau. Opties zoals https://www.ergowerken.nl/ergopro-extend-kabelgoot.html en https://www.bol.com/nl/nl...BByA.2_17.19.ProductImage leken me erg fijn, gezien je er kabels in kan proppen en dan af kan sluiten. Die eerste heeft nog het extra voordeel dat je de breedte kan verstellen.

Echter zijn al deze kabelgoten 12.8 cm breed. Ik zoek iets van max 11.5 cm. Iemand een idee or een redelijk alternatief? Na een hele tijd het internet afstruinen kan ik er geen vinden. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TobiasS
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 03-03-2024
nooberke schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 09:10:
[...]

Bij het Cando blad zijn de hoeken al afgerond, echter als je hem gaat inkorten heb je uiteindelijk één niet afgewerkte rand. Vergeet niet dat je ook moet olieën/lakken.

Bij mijn Maidesite zat al een gootje, die heb ik aangevuld met de (meegeleverde) binders en extra kabelklemmen.

Ik gebruik een Powercube met zowel stroom als USB voor op het bureau, lekker compact en inclusief usb.
https://www.gamma.nl/asso...AkOeEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Onderkant van mijn Maidesite:
[Afbeelding]
Welke maidesite is dit? en met hoeveel kg. belaadt jij dit bureau? ik zit te kijken naar de verschillenden typen i.c.m. motoren en de hoogte van het bureau

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Koehandelaar schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 23:04:
[...]

Die mooi bladen van de praxis en karwei etc moet je idd nog wel afronden met een frees. Kost je 5 min per kant, maar wel nodig. Scherpe randen zijn niet prettig om er aan te hebben.
En als je geen frees hebt kun je dit ook gewoon met schuurpapier doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Sethro schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:52:
[...]

En als je geen frees hebt kun je dit ook gewoon met schuurpapier doen.
Dan zou ik toch prefereren om even langs een meubelmaker te gaan of een handige buurman met een bovenfrees. Want zo'n mooi afgefreesd randje is vaak toch een stuk mooier dan het zo proberen te schuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvan78
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-11-2024
Een vraagje: heeft iemand ervaring met het plaatsen van een Bekant bureaublad op een Idasen onderstel? We willen dit graag doen, omdat we een wat lichter tafelblad willen dan die van Idasen. Het nadeel is alleen dat het Bekant tafelblad 1,6 cm dik is en die van Idasen is 3 cm dik. Mogelijk levert dit problemen op met het vastmaken, danwel met de stabiliteit van het blad.

Ik hoor graag of iemand hier ervaring mee heeft, of met een soortgelijke constructie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:55
Alvan78 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:11:
Een vraagje: heeft iemand ervaring met het plaatsen van een Bekant bureaublad op een Idasen onderstel? We willen dit graag doen, omdat we een wat lichter tafelblad willen dan die van Idasen. Het nadeel is alleen dat het Bekant tafelblad 1,6 cm dik is en die van Idasen is 3 cm dik. Mogelijk levert dit problemen op met het vastmaken, danwel met de stabiliteit van het blad.

Ik hoor graag of iemand hier ervaring mee heeft, of met een soortgelijke constructie.
Ik heb een Bekant bureaublad op mijn Idasen zitten omdat de Idasen bureaubladen niet voorradig waren. Dat werkt tot noch toe prima. Aan de voorgeboorde gaten heb je verder niets want die komen niet overeen. Maar dat maakte mij niet uit, de schroef ging er net zo makkelijk in.

Ik heb wel eigen schroefjes gebruikt die korter waren. Want ja... ik wil niet door het blad heen gaan. Maar het zit verder stevig en ik vind het wel mooi zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:31

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

xFeverr schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:26:
[...]

Ik heb een Bekant bureaublad op mijn Idasen zitten omdat de Idasen bureaubladen niet voorradig waren. Dat werkt tot noch toe prima. Aan de voorgeboorde gaten heb je verder niets want die komen niet overeen. Maar dat maakte mij niet uit, de schroef ging er net zo makkelijk in.

Ik heb wel eigen schroefjes gebruikt die korter waren. Want ja... ik wil niet door het blad heen gaan. Maar het zit verder stevig en ik vind het wel mooi zo.
Inderdaad, maakt niks uit natuurlijk, let wel op dat je niet aan de bovenkant uitkomt. Ik heb een oud bekant blad op een Flexispot geschroefd, doet het prima.

Ikea heeft ook van die dozen als buroblad (die van 3 tientjes enzo) - daar is het wel lastiger want het stevige gedeelte waarin je kan boren/schroeven is beperkt, maar dat lijkt me hier niet van toepassing.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
TobiasS schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:26:
[...]

Welke maidesite is dit? en met hoeveel kg. belaadt jij dit bureau? ik zit te kijken naar de verschillenden typen i.c.m. motoren en de hoogte van het bureau
Je kan hier de volledige setup vinden:
nooberke in "Het grote zit/sta bureau's-topic"

Blad van 200x80 en relatief "zware" hardware, vooral de speakers zijn zwaar.

Exacte type Maidesite weet ik niet, ik heb in ieder geval two stage en dual motor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-05 08:03

GateKeaper

#1 Procastinator

Die Maidesite T1 Pro lijkt qua prijs wel erg interessant. Is hij mbt stabiliteit vergelijkbaar met de Idasen van Ikea? Het filmpje dat hierboven door @Cyb gepost is baart me wat zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Wat vinden jullie van de Fellowes Levado? Heeft een stuk meer draagvermogen dan zo'n Maidesite toch? (120kg vs 80kg)

En meer draagvermogen betekent meestal ook meer stabiliteit (denk ik).

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Ik verwacht niet dat die twee erg gerelateerd zijn. Draagvermogen zegt vooral iets over de kracht van de motoren. Hoeveel die nog naar boven kunnen duwen. Stabiliteit zegt meer over het frame zelf.

Als het scherm gaat trillen wanneer je een beetje tegen het bureau aan duwt/leunt, dan zal dat wel snel vervelend gaan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alvan78
  • Laatst online: 17-11-2024
xFeverr schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:26:
[...]

Top! Wat goed om te weten. We zaten echt te twijfelen of het wel kon met zo'n dun blad, maar het kan dus.
En je hebt dus geen last qua stabiliteit? Ik merkte in de winkel wel dat dat Idasenbureau blad behoorlijk stevig zat. Ik vroeg me af of het met zo'n dun blad even stevig en stabiel op het frame zit.

Ms een domme vraag, maar heb je vwb de schroeven voorgeboord in het blad en een schroef met een vlakke onderkant gebruikt, of houtschroeven met een scherpe punt? Of beter nog, kun je ms het specifieke soort schroef noemen dat je gebruikt hebt? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:55
Alvan78 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 21:34:
[...]

Ms een domme vraag, maar heb je vwb de schroeven voorgeboord in het blad en een schroef met een vlakke onderkant gebruikt, of houtschroeven met een scherpe punt? Of beter nog, kun je ms het specifieke soort schroef noemen dat je gebruikt hebt? :)
Heel eerlijk: ik heb gewoon ergens 4 losse schroeven in de schuur gevonden. Heb met een priem een klein gat geprikt en heb de schroeven er in gedraaid.

En ja, het zit zeker vast. Ik heb het complete bureau op zijn plek geschoven door aan het blad te trekken/duwen en dat ging prima. Zit geen speling in, zit niet los en niemand die ziet dat het eigenlijk niet bij elkaar hoort. En hij staat nog waterpas ook!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
Lethalis schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 19:45:
Wat vinden jullie van de Fellowes Levado? Heeft een stuk meer draagvermogen dan zo'n Maidesite toch? (120kg vs 80kg)

En meer draagvermogen betekent meestal ook meer stabiliteit (denk ik).
Maidesite T2 Pro (twee motors) mag ook 120kg.

Flex naar links en rechts is zo goed als afwezig, naar voren en achteren kan je hem wel wat laten wiebelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
[...]
Geen idee of je hier iets aan hebt, maar ik heb in een oud Ikea bureaublad gewoon van die houtschroeven gejast met zo'n rode punt waar spul opzit waardoor het makkelijker glijdt ofzo.

Bijvoorbeeld om kabelgoten te monteren etc.

Ik leerde toen alleen wel meteen dat die bladen niet veel voorstellen qua hout. Voorboren is niet nodig, je schroeft het er zo in. En heel voorzichtig zijn dat je niet teveel kracht zet. Anders schroef je het kapot zeg maar en pakt de schroef niet meer.

Terwijl ik diezelfde schroeven ook weleens heb gebruikt op wandplanken van de bouwmarkt, en dan moest ik veel meer kracht zetten / voorboren en zat het ook veel steviger vast.

Met het Ikea spul moet je altijd wel heel voorzichtig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
nooberke schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 21:55:
[...]
Flex naar links en rechts is zo goed als afwezig, naar voren en achteren kan je hem wel wat laten wiebelen.
Mja ik heb het idee dat dit voor veel zit/sta bureau's geldt met 2 poten (het naar voren en achteren wiebelen). Beetje inherent aan de constructie.

Er zijn ook zit/sta bureau's met 4 poten. Maar ja, die zijn wel een stuk duurder vaak.

Ik heb bijvoorbeeld deze gezien:

https://www.albeka.nl/bur...ureau-aurora-160-x-80-cm/

https://www.albeka.nl/bur...eau-stafford-120-x-80-cm/

Ga ik niet kopen omdat ik het te duur vind, maar het bestaat wel. En maximale hoogte valt een beetje tegen (ik ben 1m89 lang, dus 118cm is kantje boord of het wel voldoende is als ik sta met schoenen aan bijvoorbeeld).

[ Voor 35% gewijzigd door Lethalis op 19-01-2022 22:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:13
[...]
Die Bekant bladen zijn van binnen spaanplaat, voorboren zal niet nodig zijn. Maar omdat de buitenkant van essenfineer is kan dit afbrokkelen als je er een schroef doorheen jast. Wil je dit niet kun je het beste voorboren met een iets kleinere diameter boortje dan de schroef die je gaat gebruiken. Idealiter met een klein blokje hout bovenop je fineer zodat je boor het fineer niet omhoog trekt :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ScanCircle
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15-03 17:19
Dank aan iedereen voor de ervaringen, de tips en de foto's. Ik heb er mijn voordeel mee gedaan en mijn zit/leun/sta kantoor als volgt ingericht:Alles zelf gemonteerd. Paar tips van mijn kant:
  • ik had geen gat in het blad laten boren omdat ik nog niet precies wist waar het moest komen. Uiteindelijk blijkt het zelfs helemaal niet nodig (nog mooier);
  • voorboren was niet nodig;
  • ik heb de poten aan beide zijden 10cm van de rand gehouden (advies van MultiRatio was 5cm, maar dit vond ik mooier en ik kan ook iets beter bij de archiefkast);
  • ik heb de kabelgoot niet 5cm van de achterkant (advies MultiRatio), maar verder naar binnen en "achterstevoren" geplaatst omdat a) de Broadwing lamp op de rand van het bureaublad geklemd moet worden, b) het bureau toch naar de muur staat (geen inkijk), c) je de snoeren en adapters dan makkelijker kwijt kan en d) alles nog mooier uit het zicht zit. De kabels lopen dus achter bureaublad langs en de stekkerdoos en Ethernet switch zitten aan de rand;
  • de stroomvoorziening komt van onderen, daar tevens een wifi smartpod geplaatst en beide kabels in een flexibele kabelbuis tot aan de laagste bureaustand met dubbelzijdig tape aan de muur geplakt zodat de kabels niet naar beneden hangen als het bureau op de laagste stand staat;
  • de bekabelde internetvoorziening komt van rechts achter de archiefkast, daar staan tevens een NAS en printer (die ook van stroom voorzien moeten worden), dus ook een flexibele kabelbuis naar rechts laten lopen aan de bovenkant van de archiefkast (80cm) zodat er maar weinig beweging zit tussen de laagste stand (75cm) en de hoogte (115cm).
Ik moet alleen de netwerkkabel van de printer nog vervangen door een zwarte en langere CAT6 kabel.

MultiRatio is erg behulpzaam. Bel ze even voor meer info en tips en vraag gelijk om dezelfde prijs als bij fonQ (scheelt bijna €50).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aXNiCwnWmbMjNQnSapCgFuUtWpo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mFbkwPuiC31d5tOt17LexUcp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8SN_Ttu5gf5KWqVz-X6J2YipPsw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p0VfkCnxIGRGJAxgXo3voXXT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ez2g0QqyWBAbLAqVdtBNrpD6kL8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A1pm4EIRT1Ex4Kopxe9dUDjZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Netjes hoor, @ScanCircle. Herkenbaar ook, zo'n switch onder je buro schroeven. :)

Heb je nog nagedacht om alsnog zo'n rond gat in je buro te maken om de kabels doorheen te prutsen? Omdat het buro niet tegen de muur staat, bedoel ik, dat geeft wellicht wat extra stevigheid voor diegenen die daarnaar zoeken?

[ Voor 3% gewijzigd door pjottum op 20-01-2022 09:33 . Reden: beter lezen Pjottum ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:45
pjottum schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 09:32:
Netjes hoor, @ScanCircle. Herkenbaar ook, zo'n switch onder je buro schroeven. :)
Ik heb inmiddels zo veel onder mijn bureau geschroefd dat wanneer ik daar de stekkerdoos inschakel, de groep eruit klapt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
CopyCatz schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 09:48:
[...]

Ik heb inmiddels zo veel onder mijn bureau geschroefd dat wanneer ik daar de stekkerdoos inschakel, de groep eruit klapt :)
_O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-05 20:51
Heb zelf nu een paar weken een E7 van Flexispot staan. Ben nog bezig met de afwerking en kabels ed, maar de PC heb ik inmiddels bevestigd aan de onderkant van het bureau met een beugel.

Ik twijfel nu om de voet van mijn monitor te verruilen voor een monitorarm. Heb een 38 inch LG monitor die nu nog op standaard staat. Ik merk nu al dat het scherm trilt als ik typ (in de staande stand van het bureau). Is de ervaring dat een scherm meer of minder trilt als deze aan een beugel hangt? Of hangt dat ook nog van de beugel af..

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CopyCatz
B-Bandit schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:23:
Ik merk nu al dat het scherm trilt als ik typ (in de staande stand van het bureau). Is de ervaring dat een scherm meer of minder trilt als deze aan een beugel hangt? Of hangt dat ook nog van de beugel af..
Ik heb een ergotron arm, zeker niet de goedkoopste en die trilt al zeker meer dan een monitor voet. Hangt natuurlijk ook af van het gewicht van de monitor. Het levert alleen zoveel ruimte op dat ik dat maar voor lief neem.

[ Voor 5% gewijzigd door CopyCatz op 20-01-2022 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
CopyCatz schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:29:
[...]
Ik heb een ergotron arm, zeker niet de goedkoopste en die trilt al zeker meer dan een monitor voet. Hangt natuurlijk ook af van het gewicht van de monitor. Het levert alleen zoveel ruimte op dat ik dat maar voor lief neem.
Vraag me af hoe dat dan bij mij zou zijn allemaal.

Momenteel heb ik nog een gewoon Ikea bureau van 20 jaar oud dat op 4 poten staat, maar dat gaat al behoorlijk heen en weer als ik een beetje verwoed aan het typen ben. En dat zie ik aan mijn 24" Dell UltraSharp 1920x1200 monitor die gewoon op een voet staat.

Binnenkort maar eens een showroom opzoeken en tegen bureau's aan gaan duwen :+

Het moet allemaal niet nog meer gaan trillen / bewegen.

Ik vind zo'n monitor arm er wel tof uitzien altijd. Vooral ook dat je alles weg kunt werken. Maar meer trillen lijkt me wel een serieus nadeel ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Het is niet zo dat tijdens het typen je monitor beweegt hoor, maar als je tegen het bureau stoot trilt de monitor wel even. Bewegen tijdens het typen zou ik onoverkomelijk vinden. Hangt er natuurlijk ook weer van af hoe hard je op je toetsenbord ramt. Ik heb er wel zo'n grote muismat onder die ook dempt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Itsmario1
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15-08-2022
Op basis van dit topic heb ik dit bureau gekocht:

Lineaflex MRC PRO-L 2.0 zit-sta elektrisch 180 x 80 cm
https://www.multiratio.nl...ta-elektrisch-180-x-80-cm
- Witte poten
- Betonlook blad
- Montage poten 5cm vanaf buitenkant blad (staat niet in handleiding, Multiratio voor gebeld op advies stabiliteit)

De hele set oogt degelijk en modern. Kwaliuteit is ook top, het blad is ook dik/zwaar zat.

Het verschil met de normale Pro (zonder L 2.0) is het zit-sta bedieningsmechanisme.
Ik heb het oude type ook nog bij het bureau meegeleverd gekregen, maar dit nieuwe model ziet er een stuk moderner uit. Ik weet niet of dit ook een nieuwe feature is maar ik kan hier ook een USB kabel op aansluiten welke echt via Quick Charge mijn telefoon oplaad, dacht in het boekje te zien dat het namelijk ook tot 12volt werkt

In de sta stand beweegt het bureau ook niet veel op 115CM, de hoogste stand 128CM beweegt iets meer. Let op dit is echt hoog. Ik ben zelf 1.80. Het blad beweegt alleen als je echt met je gewicht/armen op gaat drukken, bij normaal typen en met je onderarmen op leunen nergens last van.

Kabel management set erbij genomen:
https://www.multiratio.nl...abelmanagementset-160-200
Dat is wel een aanrader, het is een kabelgoot over ik schat ongeveer 140cm breed, genoeg dus voor 180cm. welke je aan de achterkant kan monteren, ziet er ook erg netjes uit, ook goed materiaal.

Er zit een goede Brennenstuhl stroom verlengsnoer bij met 2 of 3 meter snoer, dat is genoeg om je bureau omhoog te laten staan met een stopcontact naast je bureau, stopcontact moet niet verder als een meter van je bureau zijn, De brennenstuhl monteer je onder je bureau bij je kabelgoot, je stroomkabels uit d egoot geleid je dus rechtstreeks naar de brennenstuhl. Is hier er ook echt voor gemaakt met de schroefgaten om op zijn kop erin te schroeven

De 2 motoren en kabels zijn ook helemaal weg te geleiden en weggewerkt via een cover via het midden aan de onderkant van het bureau, de unit met alle hoofdaansluitingen kan je links of rechts monteren, naast 1 van de motoren. Alle aansluitingen zijn dubbel uitgevoerd met nog een extra USB, maar deze heb ik dus niet nodig, misschien voor een dubbel bureau? of met nog een hoek bureau erbij

En wat extra kabelklemmen besteld (standaard krijg je 2 enkele bijgeleverd dacht ik)
https://www.multiratio.nl...lklem-grijs-dubbel-515499
https://www.multiratio.nl...elklem-grijs-enkel-512668

Ik heb 2 dubbele klemmen gebruikt om de stroomstekkers vanaf de Brennenstuhl de kabelgoot in te geleiden
De enkele klemmen gebruikt heb ik voor de kabel van de hoogte regelaar welke je aan de voorkant van het bureau kan monteren en om de stroomstekker van de brennenstuhl te geleiden naar de zijkant van het bureau. Als laatste nog voor het nette om 2 kabels van de motors netjes te geleiden.
Op deze manier hangt er he-le-maal niets los, en zie je ook niets hangen als het bureau omhoog gaat, alles is strak weggewerkt/geleid tegen de onderkant van het bureau

Ik heb er ook nog een Power Desk voor stroom en USB extra bijgekocht, ziet er strak uit en het monteren gaat naadloos en zonder boren. Minpunt er brand constant een fel blauw led lampje bij de USB poorten, de USB poorten zijn geen echte quick charge
https://www.multiratio.nl/mr-power-desk-up2-0

Edit
Beugel voor hoofdtelefoon gekocht bevalt prima:
Heb ook een montagesteun voor de koptelefoon beteld en hangen, bevalt prima goede kwaliteit:
https://www.amazon.nl/gp/...age_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Bureaulade gekocht bevalt prima, let op andere bureaulades kunnen te lang zijn ivm de "middenbalk" over de hele breedte van het bureaublad
https://www.multiratio.nl/start-bureaulade-enkel

Laptop standaard gekocht, goede kwaliteit bevalt prima (15.6inch werkt prima voor ultraboox laptop en super compact)
https://www.bol.com/nl/nl...RD-Q.4_13.14.ProductTitle

Bureaulamp besteld, let op 2 lampen is wel toegevoegde waarde =. heb specifiek deze besteld ivm Brio webcam welke op mijn minitor staat. Persoonlijk vond ik het zeer vervelend om de brandende led lamp ook maar ergens in de hoek van je ogen te zien, daarom nu aan de zijkant van het bureau gemonteerd ipv achter/boven de monitor. Beide lampen schijnen van mij af richting het bureau en het scherm, er blijft genoeg verlichting over op het bureau en scherm. Ideale situatie zou zijn nog een lamp aan de andere kant van het bureau
https://www.amazon.nl/gp/...age_o01_s01?ie=UTF8&psc=1
ipv deze veel populairdere, had ze allebei besteld, zelfde china fabriek
https://www.amazon.nl/gp/...age_o01_s00?ie=UTF8&psc=1

Amazon basic monitor arm besteld, dit blijkt een rebranded arm te zijn van een merk welke normaal het dubbele kost, zie de reviews en tips van de andere tweaker in dit forum. Bevalt top, ik hoef de monitor niet mega vaak te verdraaien, maar met de hand gaat dat prima, stevige en makkelijke montage van de arm op het bureau en de monitor, top dus voor dit geld
https://www.amazon.nl/gp/product/B00MIBN16O

[ Voor 29% gewijzigd door Itsmario1 op 02-02-2022 22:29 . Reden: Update na 2 weken accesoired ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScanCircle
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15-03 17:19
pjottum schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 09:32:

Heb je nog nagedacht om alsnog zo'n rond gat in je buro te maken om de kabels doorheen te prutsen? Omdat het buro niet tegen de muur staat, bedoel ik, dat geeft wellicht wat extra stevigheid voor diegenen die daarnaar zoeken?
Nee, dat gat voor de kabeldoorvoer ga ik niet meer doen. Het bureau kan sowieso niet helemaal tegen de muur aan (moet nog wel omhoog/omlaag kunnen) en ik heb de ruimte ook niet nodig. De kabels gaan nu direct naar achteren en dan naar beneden nar de kabelgoot en dat vind ik mooier dan dat ze over het bureau naar de kabeldoorvoer lopen. Daarnaast is de meegeleverde kabeldoorvoerring wit en dat past wel goed bij de goot en het frame en minder mooi bij het betonlook blad.

Je opmerking over extra stevigheid begrijp ik niet helemaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

ScanCircle schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 18:23:
[...]

Nee, dat gat voor de kabeldoorvoer ga ik niet meer doen. Het bureau kan sowieso niet helemaal tegen de muur aan (moet nog wel omhoog/omlaag kunnen) en ik heb de ruimte ook niet nodig. De kabels gaan nu direct naar achteren en dan naar beneden nar de kabelgoot en dat vind ik mooier dan dat ze over het bureau naar de kabeldoorvoer lopen. Daarnaast is de meegeleverde kabeldoorvoerring wit en dat past wel goed bij de goot en het frame en minder mooi bij het betonlook blad.

Je opmerking over extra stevigheid begrijp ik niet helemaal.
Stevig, want tegen de muur, dan kan je hem die kant niet opduwen.

Maar, nevermind..

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Soru
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-04 16:37
Om nog een kleine update te geven. Inmiddels heb ik 3 individuele monitor armen geïnstalleerd. Dit betreft het 'Amazon Basics Monitor arm' product van 90 euro. Dit is een rebranded Ergotron LX (A merk) voor ongeveer de helft van de LX prijs, hierdoor is de keuze vrij eenvoudig geworden.

Ook het plaatsen van de laptop op een monitor arm mount is een sterke aanrader.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AxyXKi2.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jxs4VNv.png

De kabels moet ik nog via de monitor armen gaan routen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CarraraGT
  • Laatst online: 15-05 10:01
Nou, vandaag bij de showroom geweest van Worktrainer in Harmelen. Ik ben daar geweldig geholpen. Had het geluk dat ik de enige op dat moment was, ik werd door een werknemer daar meegenomen bij elk bureau die ze hadden staan, ik kon vragen naar de voor- en nadelen van elk bureau en systeem.

Ik mocht ook lekker staan trekken en duwen aan elk bureau om de stabiliteit te checken. Ik ben nu uitgekomen met hun op de Steelforce 670 uitgekomen. Ik kreeg zelfs op stahoogte echt geen beweging in dit bureau en met bruin eiken blad en zwart frame erg mooi afgewerkt. Ook was er de mogelijkheid om de nieuwe Actiswitch Pro-Memory erop te krijgen die ook bluetooth access heeft.

Ik krijg deze 31 januari geïnstalleerd (iets later omdat ik inbouw electra erbij wil die bijbesteld moest worden) en dan zal ik meer feedback over deze geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:37
Vandaag dit frame in elkaar gezet:
https://www.one-stop-offi...sta-bureau-frame-pro.html
Het is de Ergonice Ergo Pro+, zo te zien, die op veel plekken verkocht wordt.
Samen met een bureaublad van 1 bij 2 meter een prima bureau zo. Motoren zijn stil en en gaan soepel, 3 geheugenstanden en zelfs een bluetooth dongle erbij. Verder uitgerust met een app om actief te blijven en zo nu en dan te gaan staan. Ik moet nog zien of ik dat ga gebruiken. Wel leuk is dat er statistieken uit kunnen komen, alleen betwijfel ik of de app weet wanneer ik aan mijn bureau zit

[ Voor 8% gewijzigd door Frij5fd op 22-01-2022 20:50 . Reden: Ergonice Ergo Pro+ toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perelada76
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 13-01 01:20
Ikea heeft nu (jan '22) ook een zit/sta bureau met manuele hendel, nl Trotten (in 4 kleuren combinaties):

120 x 70 (199) :
https://www.ikea.com/nl/n...au-zit-sta-wit-s99429578/

160 x 80 (219) :
https://www.ikea.com/nl/n...-sta-beige-wit-s29434130/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Itsmario1
@ScanCircle mooie review, soortgelijke setup

De bureaulamp mis ik ook, waar is jouw keus voor deze lamp op gebaseerd? Had je nog andere op het oog?
Zie er wel goed uit, 3 licht standen handig, etc
De prijs is ook wel next-level, maar opzich prima als het een goede lamp is. Ik zie namelijk veel goedkopere lampen

Ik heb ze net een mail gestuurd of de 9100 op beweging sensor + touch werkt, ik zag dat jij de 9000 op touch hebt gekocht

https://www.officecentre....werkplekverlichting-zwart
https://www.officecentre....werkplekverlichting-zwart

Als laatste zijn er hier nog mensen die hun kleine docking station (ik heb er 1 van Lenovo een topmodel) op hun bureau hebben staan, of bijv. naast een poot gemonteerd, net zoals een kleine PC ... ben benieuwd wat de opties voor een docking station zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Perelada76 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 11:54:
Ikea heeft nu (jan '22) ook een zit/sta bureau met manuele hendel, nl Trotten (in 4 kleuren combinaties):

120 x 70 (199) :
https://www.ikea.com/nl/n...au-zit-sta-wit-s99429578/

160 x 80 (219) :
https://www.ikea.com/nl/n...-sta-beige-wit-s29434130/
Ikea heeft altijd al een zwengelburo gehad. Ik heb hem in de winkel wel eens geprobeerd, ik vond hem erg instabiel. Gezien de allergie in dit topic voor alles wat maar een beetje meegeeft… eerst testen in de winkel. :)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Laatst online: 14-05 10:25

bosaap22

Doing things I'm good at.

Itsmario1 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 13:01:
@ScanCircle mooie review, soortgelijke setup

De bureaulamp mis ik ook, waar is jouw keus voor deze lamp op gebaseerd? Had je nog andere op het oog?
Zie er wel goed uit, 3 licht standen handig, etc
De prijs is ook wel next-level, maar opzich prima als het een goede lamp is. Ik zie namelijk veel goedkopere lampen
Om nog even een alternatief voor deze lamp in de groep te gooien.
Ik heb deze bureaulamp aan mijn monitor hangen. Beetje in dezelfde stijl, nog iets minimalistischer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Palmachius
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-01 20:56
Na het lezen van (een aanzienlijk deel) van dit topic sta ik op het punt zelf ook een bureauframe te bestellen: deze (CityLine, €295,-), in combinatie met een massief houten blad van 180 cm x 90 cm.

Eerder overwoog ik ook de Maidesite T1 Pro (€239), maar die kan maar to 160 cm uitgeschoven worden. 10 cm overhang aan beide zijden lijkt me niet zo mooi. De Maidesite T2 Pro (€299) kan wel tot 180 cm uitgeschoven worden, maar gaat niet lager dan 72 cm.

De CityLine lijkt me daarom precies wat ik zoek. Ik ben een beetje huiverig omdat ik dit model hier nog niet eerder heb gezien. Wat vinden jullie?

Er staat overigens ook nog een ander (duurder) frame op die site. Ik heb telefonisch bevestiging gekregen dat dit een foutje is. En waarom een winkel in verwarmingsonderdelen bureau frames verkoopt? Ze gebruiken deze frames kennelijk zelf ook naar tevredenheid en hebben wel vaker ook andere producten in het assortiment.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Ik heb dit weekend de Idasen in elkaar gezet, en er een eikenhouten werkblad van Cando (Praxis) op geschroefd. Briljante combinatie! Thanks voor alle gedeelde inspiraties hier.

De knop om van hoogte te wisselen heb ik wat verder van de rand onder het bureaublad geschroefd, zodat hij niet in het zicht zit. Super mooi geworden!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rembock
@GateKeaper pics or it didn't happen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Ik twijfel nu nog over de monitor arm. De Amazon basic (zoals hierboven gelinkt) of een zilveren Neomount. De Neomount oogt beter uit voor mijn smaak.

https://www.coolblue.nl/e...high-capacity-silver.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:35
bosaap22 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:28:
[...]

Ik heb deze bureaulamp aan mijn monitor hangen. Beetje in dezelfde stijl, nog iets minimalistischer.
Ik ook, dat werkt echt heel erg lekker en rustig voor je ogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

@screamhouse, @bosaap22, kan je die lamp ook draaien zodat hij tijdens een video call je gezicht belicht?

Ik ben op zoek naar een lamp die ik kan gebruiken voor zowel het werken, als het beter licht hebben voor video calls. Een speciaal led paneel is me weer wat teveel van het goede.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• screamhouse
@GateKeaper neen, dat kan niet. Als ik echt veel licht wil, gebruik ik deze:

https://www.amazon.nl/dp/...N563?_encoding=UTF8&psc=1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rembock
@GateKeaper Ik heb nu al een jaartje een AmazLit, draai bij videocalls het licht naar mijzelf toe met 'koud' licht en in de avonduren verlicht deze mijn tafel met 'warm' licht.
Prima ding voor de prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhwinkler
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-04 21:23
bosaap22 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:28:
[...]

Hele prettige lamp. Heeft een losse afstandsbediening waardoor je bij de bediening niet voorover hoeft te buigen en niet de lamp zelf hoeft aan te raken die niet vastgeklemd op de monitor zit maar daar met een gewicht op balanceert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Interessant, ik zat zelf naar True Light daglicht lampen te kijken:
https://www.truelightdagl...led-paneel-120x30-cm.html

Dat is echter wel een heel ander prijspunt, het merk waarnaar je hier boven refereert heeft deze als vergelijkbaar alternatief:
https://www.amazon.nl/dp/...2N563?_encoding=UTF8&th=1

Zijn er meer ervaringen hier met verlichting voor de werkplek? Slightly off-topic :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
pfff die van 212 EUR is niet eens dimbaar, die van amazon wel en heeft 3 kleurstanden.
Die kleine geeft in mijn kamer echt een bak licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
screamhouse schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:53:
pfff die van 212 EUR is niet eens dimbaar, die van amazon wel en heeft 3 kleurstanden.
Die kleine geeft in mijn kamer echt een bak licht
Dat is een optie van 50 euro ;)

Onthoud die lamp zijn laatste stand? Oftewel kan ik hem met de muur schakelaar aan/uit zetten en dat hij terug gaat naar de laatst gebruikte helderheid/kleur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
Ja, laten we anders de rest via DM doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juzzuts
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-05 12:32
Palmachius schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:37:
Na het lezen van (een aanzienlijk deel) van dit topic sta ik op het punt zelf ook een bureauframe te bestellen: deze (CityLine, €295,-), in combinatie met een massief houten blad van 180 cm x 90 cm.

Eerder overwoog ik ook de Maidesite T1 Pro (€239), maar die kan maar to 160 cm uitgeschoven worden. 10 cm overhang aan beide zijden lijkt me niet zo mooi. De Maidesite T2 Pro (€299) kan wel tot 180 cm uitgeschoven worden, maar gaat niet lager dan 72 cm.

De CityLine lijkt me daarom precies wat ik zoek. Ik ben een beetje huiverig omdat ik dit model hier nog niet eerder heb gezien. Wat vinden jullie?

Er staat overigens ook nog een ander (duurder) frame op die site. Ik heb telefonisch bevestiging gekregen dat dit een foutje is. En waarom een winkel in verwarmingsonderdelen bureau frames verkoopt? Ze gebruiken deze frames kennelijk zelf ook naar tevredenheid en hebben wel vaker ook andere producten in het assortiment.
Ben erg benieuwd naar je ervaring, aangezien de vorige in dit topic niet heel enthousiast was. Ik ben ook op zoek naar zo'n twee meter aan breedte tussen de poten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Itsmario1
Bedankt voor de tips, heb nu een ander soort lamp besteld
Deze, met dus 2 led lampen erin

https://www.amazon.de/-/e...sic&qid=1643130074&sr=8-1

Ben benieuwd of dat wat is, vergelijkbare lampen hebben allemaal 1 led lamp erin, ik heb een bureau van 180 dus wellicht werken 2 lampen net wat beter

Ik bedacht me nog dat een lamp monteren op mijn monitor niet werkt, ik heb namelijk mijn Logitech Brio webcam op mijn grote beeldscherm vastgezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We.are.cake
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-04 12:52
Binnenkort ga ik aan de gang met een zit sta bureau. Het blad zal een RVS werkblad zijn, zoals in de horeca. Deze zijn 4cm dik, hebben een spaanplaat á 1.8cm gelijmd aan de binnenkant, en daarop nog een rand spaan, dus met een kleine uitsparing in het midden.

Nu zit ik te kijken naar een sanodesk/flexispot frame, en vroeg mij af of je deze enkel aan het blad bevestigd aan de zijkanten, of dat je ook in het midden van het blad het frame vastschroefd, dan zou ik namelijk nog een plaat moeten lijmen om de uitsparing op te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
We.are.cake schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:56:
Binnenkort ga ik aan de gang met een zit sta bureau. Het blad zal een RVS werkblad zijn, zoals in de horeca. Deze zijn 4cm dik, hebben een spaanplaat á 1.8cm gelijmd aan de binnenkant, en daarop nog een rand spaan, dus met een kleine uitsparing in het midden.

Nu zit ik te kijken naar een sanodesk/flexispot frame, en vroeg mij af of je deze enkel aan het blad bevestigd aan de zijkanten, of dat je ook in het midden van het blad het frame vastschroefd, dan zou ik namelijk nog een plaat moeten lijmen om de uitsparing op te vullen.
De E8 alleen aan de zijkanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

jmxd schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 18:18:
[...]

De E8 alleen aan de zijkanten
Ik heb er een paar in het midden als ik me goed herinner. Anders zou ie ook doorbuigen, want er zitten bij de e2 van die rubberen afstandhouders tussen het blad en het onderstel.

Oh, YouTube anders even op sanodesk assembly, vind je genoeg zoals deze YouTube: SanoDesk Pro - Motorized Standing Desk by Flexispot | Assembly and R...

[ Voor 30% gewijzigd door pjottum op 26-01-2022 19:53 ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-05 14:17
Mastermind-- schreef op zondag 29 november 2020 @ 19:22:
Wat leuk om te lezen dat zoveel tweakers na mijn tip het Boho frame hebben gekocht!

Ik las her en der dat het als een negatief wordt ervaren dat je de knop moet blijven indrukken.

Dit is echter in te stellen! De handleiding staat tussen de (enkele) negatieve recensies.

Success en veel plezier met jullie bureaus!

Update:
Hier zijn de instructies voor herprogrammering:

1) Druk gedurende 10 seconden op de 'S'-toets totdat het display knippert
2) Druk op toets '1', 'H-0' wordt weergegeven
3) Gebruik de pijltjestoetsen om naar 'H-1' te gaan
4) Houd de 'S'-toets ongeveer 3 seconden ingedrukt om op te slaan

Nu hoeft u alleen nog maar één keer op de knoppen 1-4 te drukken en de tafel gaat vanzelf naar de opgeslagen posities.

(ping @Reteip )
Werkt dit ook bij de bediening die bij de Boho premium line zit, of is dit alleen de basic line?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perelada76
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 13-01 01:20
pjottum schreef op zondag 23 januari 2022 @ 17:06:
[...]

Ikea heeft altijd al een zwengelburo gehad. Ik heb hem in de winkel wel eens geprobeerd, ik vond hem erg instabiel. Gezien de allergie in dit topic voor alles wat maar een beetje meegeeft… eerst testen in de winkel. :)
Mijn vrouw gebruikt em sinds vandaag, ze heeft er nog niet over geklaagd, maar hij wiebelt effectief bij het stijgen & dalen.

De Uppspel game bureau zou stabieler zijn, maar die zou vloeken met de rest van ons interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:56

OMX2000

By any means necessary...

Dat op maat maken van een blad bij Praxis leek mij heel fijn. Maar als ik een eiken blad selecteer (40mm dikte) en 180x80 qua afmeting, dan wordt het snel een prijzig verhaal van 700+ euro. Terwijl ze aangeven dat het 246,58 p/m2 is. Die volg ik niet helemaal.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNTN
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-05 21:44
Bioflap schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:09:
[...]

Wat vindt jij van de bewegelijkheid van het bureau? Ik heb dezelfde en heb 'm laten monteren door MultiRatio. Ben enorm tevreden met de kwaliteit, maar hij wiebelt meer dan ik had verwacht. Ook meer dan 't IKEA bureau van mijn vrouw.

Wat betreft de service, ik heb ze een mail gestuurd en kreeg direct de bevestiging dat er een monteur op locatie langs komt om het bureau te controleren. Dat is echt geweldig!
Hoi hoi

Ik was benieuwd of ze zijn komen kijken en wat het resultaat is.

Mvg
Rene

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychokiller
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Vorige week een van enige modellen die nog voor week 9 geleverd kon worden besteld bij betaalbarewerkplek.nl. In combinatie met de 30 procent korting via de ING winkel kom je dan met verzendkosten op €327,25 uit voor het formaat 70x140. Werd de dag erna al geleverd.

Op de andere werkkamer hadden we al een niet verstelbaar standaard Ikea bureau staan. (waarvan ook verstelbare varianten zijn). Ik moet zeggen dat de kwaliteit van het meubel toch stukken beter oogt dan die van Ikea. Ik ben er tevree mee tot dusver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Itsmario1
Itsmario1 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 18:03:

Ben benieuwd of dat wat is, vergelijkbare lampen hebben allemaal 1 led lamp erin, ik heb een bureau van 180 dus wellicht werken 2 lampen net wat beter

Ik bedacht me nog dat een lamp monteren op mijn monitor niet werkt, ik heb namelijk mijn Logitech Brio webcam op mijn grote beeldscherm vastgezet
Itsmario1 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 18:03:

Een update, heb allebei de lampen toch besteld en binnen
Lijkt gewoon uit dezelfde fabriek in China te komen, de lamp met "2 lampen" van Eppiedesk heeft op een groter bureau zeker meerwaarde.De andere lamp was op Amazon veel populairden van Etocean "de enkele lamp"

Ik heb de lamp aan de zijkant van het bureau op ongeveer "de helft" gemonteerd. Zo schijn ik bijde lampen van mij af en heb ik voldoende werklicht. Het is een soort zwanenhals dit omhoog wijst over mijn bureau. je kan hem zo ook wegdraaien

Ik vond het na wat spelen met de montage plekken niets om zo een lamp recht boven mn beeldscherm te hangen, Erachter heeft geen zin. zodra ik de LED lamp zelf in mijn ooghoek ergens zie branden dan vind ik dat niet relaxt voor de ogen. Heb nu toch nog voldoende licht voor ook papierwerk etc.

De verschillende kleurstanden zijn wel handig, het dimmen ook, maar het werkt op beide lampen naar mijn mening even onhandig, lijkt allemaal mooi dat touch, maar zodra men met dubbel touch, short touch, long touch gaat werken dan haak ik al af, dat wil ik niet onthouden, de knop moet gewoon direct werken waar het icoon voor staat. nu heeft 1 knop meerdere functies. dus na een uur klooien druk ik nog steeds maar wat in en zie wel wat er gebeurd, bij allebei de lampen, het zou zo moeilijk niet moeten zijn.
Het meest vervelende is nog dat je niet kan zien "hoeveel" je de lamp nou meer/minder dimt. de geheugen functie heb ik ook nog niet door. lastig om een sweet spot te vinden met die vreemde bediening plus op het licht zelf te letten zonder verblind te worden

Edit weer ik zie net dat de handleiding en het plaatje op Amazon afwijkt van de fysieke ... heb ook nog niet door hoe ik de kleur in 5 standen kan veranderen, dat zou wel handig zijn, nu lijken er 2 kleurstanden te werken warm en koud

[ Voor 30% gewijzigd door Itsmario1 op 30-01-2022 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-05 09:22

Kraz

Saving the world

Itsmario1 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 22:45:
[...]

[...]

Een update, heb allebei de lampen toch besteld en binnen
Lijkt gewoon uit dezelfde fabriek in China te komen, de lamp met "2 lampen" van Eppiedesk heeft op een groter bureau zeker meerwaarde.De andere lamp was op Amazon veel populairden van Etocean "de enkele lamp"

Ik heb de lamp aan de zijkant van het bureau op ongeveer "de helft" gemonteerd. Zo schijn ik bijde lampen van mij af en heb ik voldoende werklicht. Het is een soort zwanenhals dit omhoog wijst over mijn bureau. je kan hem zo ook wegdraaien

Ik vond het na wat spelen met de montage plekken niets om zo een lamp recht boven mn beeldscherm te hangen, Erachter heeft geen zin. zodra ik de LED lamp zelf in mijn ooghoek ergens zie branden dan vind ik dat niet relaxt voor de ogen. Heb nu toch nog voldoende licht voor ook papierwerk etc.

De verschillende kleurstanden zijn wel handig, het dimmen ook, maar het werkt op beide lampen naar mijn mening even onhandig, lijkt allemaal mooi dat touch, maar zodra men met dubbel touch, short touch, long touch gaat werken dan haak ik al af, dat wil ik niet onthouden, de knop moet gewoon direct werken waar het icoon voor staat. nu heeft 1 knop meerdere functies. dus na een uur klooien druk ik nog steeds maar wat in en zie wel wat er gebeurd, bij allebei de lampen, het zou zo moeilijk niet moeten zijn.
Het meest vervelende is nog dat je niet kan zien "hoeveel" je de lamp nou meer/minder dimt. de geheugen functie heb ik ook nog niet door. lastig om een sweet spot te vinden met die vreemde bediening plus op het licht zelf te letten zonder verblind te worden

Edit weer ik zie net dat de handleiding en het plaatje op Amazon afwijkt van de fysieke ... heb ook nog niet door hoe ik de kleur in 5 standen kan veranderen, dat zou wel handig zijn, nu lijken er 2 kleurstanden te werken warm en koud
Lijkt me dat dat met de 'temperatuur' knop moet?
Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/S/aplus-media-library-service-media/751f23cc-cf1d-46a8-8108-919fbbd363b0.__CR0,0,970,300_PT0_SX970_V1___.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tikje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-05 00:15
Soru schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 23:09:
Om nog een kleine update te geven. Inmiddels heb ik 3 individuele monitor armen geïnstalleerd. Dit betreft het 'Amazon Basics Monitor arm' product van 90 euro. Dit is een rebranded Ergotron LX (A merk) voor ongeveer de helft van de LX prijs, hierdoor is de keuze vrij eenvoudig geworden.
Bedankt voor de tip! Dit is inderdaad gewoon een Ergotron LX maar dan voor de helft van de prijs. Met de Ergotron LX had ik op het werk al ervaring; ideale monitorsteunen, maar erg prijzig. Ik heb net het Dual model besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We.are.cake
1 of 2 fase poten, naast de paar centimeters verschil in de max hoogte, maakt het heel veel uit voor de stabiliteit? Ik kan er vrij weinig over vinden. De kleur die ik wil, kan ik op het moment alleen vinden als 1 fase, dual motor. Zou het zo veel uitmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0h4life
  • Laatst online: 15-05 13:20
We.are.cake schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:08:
1 of 2 fase poten, naast de paar centimeters verschil in de max hoogte, maakt het heel veel uit voor de stabiliteit? Ik kan er vrij weinig over vinden. De kleur die ik wil, kan ik op het moment alleen vinden als 1 fase, dual motor. Zou het zo veel uitmaken?
Het merk of type maakt ook verschil uit, om welk merk/ type gaat het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We.are.cake
m0h4life schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:19:
[...]

Het merk of type maakt ook verschil uit, om welk merk/ type gaat het?
Ik kijk nu naar verschillende Maidesites op Amazon; https://www.amazon.nl/-/e...idesite%2Caps%2C72&sr=8-6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0h4life
Ik heb hier de dual motor two stage staan, daar zit best wel wat beweging in op maximale stand, amper beweging op de laagste stand. Er zit wat mij betreft echter niet zoveel beweging dat ik me eraan stoor, zeker gezien de relatief lage prijs. Het 180cmx90cm blad dat ik erop heb zal ook niet helpen met de stabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert89
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-05 20:44
m0h4life schreef op maandag 31 januari 2022 @ 18:23:
[...]

Ik heb hier de dual motor two stage staan, daar zit best wel wat beweging in op maximale stand, amper beweging op de laagste stand. Er zit wat mij betreft echter niet zoveel beweging dat ik me eraan stoor, zeker gezien de relatief lage prijs. Het 180cmx90cm blad dat ik erop heb zal ook niet helpen met de stabiliteit.
Kun je er wel op leunen bijv in de hoge stand? Ervaar je de beweging al bij 'normaal' typen/muizen bijv? Ik ben ook naar een maidesite of flexispot aan het kijken en hoor vaak dat er altijd wel wat beweging in zit en de verhalen zijn zo wisselend en kan me vaak moeilijk iets bij de beschrijving voorstellen. Vind het erg lastig om een keuze te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0h4life
Robert89 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 19:09:
[...]
Kun je er wel op leunen bijv in de hoge stand? Ervaar je de beweging al bij 'normaal' typen/muizen bijv? Ik ben ook naar een maidesite of flexispot aan het kijken en hoor vaak dat er altijd wel wat beweging in zit en de verhalen zijn zo wisselend en kan me vaak moeilijk iets bij de beschrijving voorstellen. Vind het erg lastig om een keuze te maken!
Ik kan er wel op leunen, het is niet dat het bureau kiept daardoor. Bij normaal typen of je muis gebruiken is er ook niks aan de hand. Ik merk het eigenlijk vooral als ik snel heen en weer beweeg om iets te pakken of als ik van staande positie/houding verander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We.are.cake
m0h4life schreef op maandag 31 januari 2022 @ 18:23:
[...]

En staat je bureaublad helemaal vrij? Of bijvoorbeeld 1cm van een muur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0h4life
We.are.cake schreef op maandag 31 januari 2022 @ 19:29:
[...]

En staat je bureaublad helemaal vrij? Of bijvoorbeeld 1cm van een muur?
Ongeveer een centimeter inderdaad, de kabels die achterlangs lopen zijn net vrij van de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We.are.cake
m0h4life schreef op maandag 31 januari 2022 @ 20:40:
[...]

Ongeveer een centimeter inderdaad, de kabels die achterlangs lopen zijn net vrij van de muur.
En hoe beweegt je blad? voor achter, links rechts? Door te typen, of misschien je armen die rusten op het blad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Itsmario1
Kraz schreef op zondag 30 januari 2022 @ 00:25:
[...]

Lijkt me dat dat met de 'temperatuur' knop moet?
[Afbeelding]
Had ik al gezien, ik heb 2 andere iconen, ze mixen meerdere functies per icoon, de onderstanste is alleen voor aan/uit en dan heb je 1 knop voor harder/zachter dimmen Plus de kleur aan te passen, werkt voor geen meter

Heb ook een montagesteun voor de koptelefoon beteld en hangen, bevalt prima goede kwaliteit:
https://www.amazon.nl/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Itsmario1
foutje

[ Voor 99% gewijzigd door Itsmario1 op 31-01-2022 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Itsmario1
Update na 2 weken en verschillende ascesoires
Itsmario1 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 17:20:
Op basis van dit topic heb ik dit bureau gekocht:

Lineaflex MRC PRO-L 2.0 zit-sta elektrisch 180 x 80 cm
- Witte poten
- Betonlook blad
- Montage poten 5cm vanaf buitenkant blad (staat niet in handleiding, Multiratio voor gebeld op advies stabiliteit)

De hele set oogt degelijk en modern. Kwaliuteit is ook top, het blad is ook dik/zwaar zat.

Het verschil met de normale Pro (zonder L 2.0) is het zit-sta bedieningsmechanisme.
Ik heb het oude type ook nog bij het bureau meegeleverd gekregen, maar dit nieuwe model ziet er een stuk moderner uit. Ik weet niet of dit ook een nieuwe feature is maar ik kan hier ook een USB kabel op aansluiten welke echt via Quick Charge mijn telefoon oplaad, dacht in het boekje te zien dat het namelijk ook tot 12volt werkt

In de sta stand beweegt het bureau ook niet veel op 115CM, de hoogste stand 128CM beweegt iets meer. Let op dit is echt hoog. Ik ben zelf 1.80. Het blad beweegt alleen als je echt met je gewicht/armen op gaat drukken, bij normaal typen en met je onderarmen op leunen nergens last van.

Kabel management set erbij genomen:
https://www.multiratio.nl...abelmanagementset-160-200
Dat is wel een aanrader, het is een kabelgoot over ik schat ongeveer 140cm breed, genoeg dus voor 180cm. welke je aan de achterkant kan monteren, ziet er ook erg netjes uit, ook goed materiaal.

Er zit een goede Brennenstuhl stroom verlengsnoer bij met 2 of 3 meter snoer, dat is genoeg om je bureau omhoog te laten staan met een stopcontact naast je bureau, stopcontact moet niet verder als een meter van je bureau zijn, De brennenstuhl monteer je onder je bureau bij je kabelgoot, je stroomkabels uit d egoot geleid je dus rechtstreeks naar de brennenstuhl. Is hier er ook echt voor gemaakt met de schroefgaten om op zijn kop erin te schroeven

De 2 motoren en kabels zijn ook helemaal weg te geleiden en weggewerkt via een cover via het midden aan de onderkant van het bureau, de unit met alle hoofdaansluitingen kan je links of rechts monteren, naast 1 van de motoren. Alle aansluitingen zijn dubbel uitgevoerd met nog een extra USB, maar deze heb ik dus niet nodig, misschien voor een dubbel bureau? of met nog een hoek bureau erbij

En wat extra kabelklemmen besteld (standaard krijg je 2 enkele bijgeleverd dacht ik)
https://www.multiratio.nl...lklem-grijs-dubbel-515499
https://www.multiratio.nl...elklem-grijs-enkel-512668

Ik heb 2 dubbele klemmen gebruikt om de stroomstekkers vanaf de Brennenstuhl de kabelgoot in te geleiden
De enkele klemmen gebruikt heb ik voor de kabel van de hoogte regelaar welke je aan de voorkant van het bureau kan monteren en om de stroomstekker van de brennenstuhl te geleiden naar de zijkant van het bureau. Als laatste nog voor het nette om 2 kabels van de motors netjes te geleiden.
Op deze manier hangt er he-le-maal niets los, en zie je ook niets hangen als het bureau omhoog gaat, alles is strak weggewerkt/geleid tegen de onderkant van het bureau

Ik heb er ook nog een Power Desk voor stroom en USB extra bijgekocht, ziet er strak uit en het monteren gaat naadloos en zonder boren. Minpunt er brand constant een fel blauw led lampje bij de USB poorten, de USB poorten zijn geen echte quick charge
https://www.multiratio.nl/mr-power-desk-up2-0

Edit
Beugel voor hoofdtelefoon gekocht bevalt prima:
https://www.amazon.nl/gp/...age_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Bureaulade gekocht bevalt prima, let op andere bureaulades kunnen te lang zijn ivm de "middenbalk" over de hele breedte van het bureaublad
https://www.multiratio.nl/start-bureaulade-enkel

Laptop standaard gekocht, goede kwaliteit bevalt prima (15.6inch werkt prima voor ultraboox laptop en super compact)
https://www.bol.com/nl/nl...RD-Q.4_13.14.ProductTitle

Bureaulamp besteld, let op 2 lampen is wel toegevoegde waarde =. heb specifiek deze besteld ivm Brio webcam welke op mijn minitor staat. Persoonlijk vond ik het zeer vervelend om de brandende led lamp ook maar ergens in de hoek van je ogen te zien, daarom nu aan de zijkant van het bureau gemonteerd ipv achter/boven de monitor. Beide lampen schijnen van mij af richting het bureau en het scherm, er blijft genoeg verlichting over op het bureau en scherm. Ideale situatie zou zijn nog een lamp aan de andere kant van het bureau
https://www.amazon.nl/gp/...age_o01_s01?ie=UTF8&psc=1
ipv deze veel populairdere, had ze allebei besteld, zelfde china fabriek
https://www.amazon.nl/gp/...age_o01_s00?ie=UTF8&psc=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Itsmario1
Soru schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 23:09:

Ook het plaatsen van de laptop op een monitor arm mount is een sterke aanrader.

[Afbeelding]
[Afbeelding]

De kabels moet ik nog via de monitor armen gaan routen.
Thx ook besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-05 16:07
MNTN schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 18:31:
[...]

Hoi hoi

Ik was benieuwd of ze zijn komen kijken en wat het resultaat is.

Mvg
Rene
Hi Rene,

Ze zijn langs geweest om het bureau te controleren en daar bleek dat het bureua meer bewoog dan gebruikelijk. MultiRatio besloot daarom het bureau te vervangen. Ik mocht hierbij kiezen of ik hetzelfde frame wilde houden, of een nieuwere/andere variant. Deze zou stabieler zijn en snellere motoren hebben. Op advies van MultiRatio gekozen voor het nieuwe frame.

Na montage van het nieuwe frame bleek ook deze meer beweging te hebben dan verwacht. Hierbij is de oorzaak waarschijnlijk de vloer, waar het laminaat niet recht ligt en lijkt te bewegen. Dit verergerd dan de beweging in het bureau. Op de laagste stand lijkt het bureua minder te bewegen dan het eerste frame, maar op hoogste stand zit er meer beweging in. Het is wel hinderlijk, maar misschien moet ik eerst kijken of ik iets met de vloer kan doen.

Iemand hier ervaring met een vloer die beweegt en daarmee het bureau instabiel maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _jero_813
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-05 13:48
Kan iemand vertellen hoe breed de poten zijn van de Lineaflex MRC PRO (L2.0). Zit zelf ook naar dit bureau te kijken maar kan deze info niet vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cavanta
  • Laatst online: 15:10
_jero_813 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 15:49:
Kan iemand vertellen hoe breed de poten zijn van de Lineaflex MRC PRO (L2.0). Zit zelf ook naar dit bureau te kijken maar kan deze info niet vinden.
Net even opgemeten: 9CM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
Gyrrack schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 20:31:
Na een tijdje lurken in dit topic om ervaringen van anderen over zit/sta bureaus te lezen kwam ik voor mezelf tot de conclusie dat de markt vrij ontransparant is en er eindeloos veel modellen en merken zijn die rebrands zijn van vaak hetzelfde frame van Chinese merken, zonder al te veel inzicht in hoe lang dergelijke middelen nu eigenlijk mee gaan. Dat wil niet zeggen dat het niet goed is, maar ik zocht wat meer gevoel van zekerheid. Onder meer door reviews door te bladeren bij BTOD.com lijkt dat niet allemaal te zijn gemaakt van duurzame materialen. Noot: BTOD is niet vrij van bias omdat ze zelf ook zit/sta bureaus produceren en verkopen, dus alles met een korreltje zout. De demontage van de motoren en dergelijke vond ik echter nuttig.

Bekendere merken uit de VS zijn niet hier te koop en reviews van Europese modellen kwam ik nagenoeg niet tegen. De hier vaker genoemde merken verdwenen van mijn netvlies door bijvoorbeeld wisselende ervaringen met levertijden, aftersales, rebrands qua motoren, ogenschijnlijk geen Nederlands winkelier om aan te spreken, etc.
Daarom op zoek gegaan op basis van de fabrikant van motoren en elektronica en bij Linak terechtgekomen, een merk met (blijkbaar) ruime ervaringen met lineaire actuatoren in de medische sector en een goede reputatie. Vervolgens gekeken naar fabrieksgarantie en aanbeland bij KMP kantoormeubilair.

Erg goede ervaringen en eerlijk advies gehad in de showroom en ik heb nu sinds een paar weken een model op basis van een Linak kick and click DL6 onderstel en medium oak blad (80*160 cm2) staan. Normaal 5 jaar fabrieksgarantie, maar deze partij biedt 10 jaar op het grootste gedeelte van het aanbod, waaronder ook dit bureau. Keurige communicatie, levering en montage.
Ik ben er erg tevreden mee. :9 Op zithoogte net zo stabiel als een normaal bureau, op sta-hoogte is er wel lichte instabiliteit maar het stoort me niet en valt me niet op bij normaal typen.

Let niet op de kabelbende, daar moet duidelijk nog aan gewerkt worden door langere kabels te bestellen. :+
[Afbeelding]
Om welk bureau gaat dit precies?
Ik ben ook wel geïnteresseerd in een bureau met een Linak controller. Zit hier ook de bots detectie op van Linak, zodat die automatisch weer een stukje omhoog gaat als het bureau ergens tegenaan botst?

Ah, inmiddels gevonden denk ik: https://www.kmpkantoormeu...rt-deskline-dl6-black.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNTN
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-05 21:44
Bioflap schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:17:
[...]

een nieuwere/andere variant. Deze zou stabieler zijn en snellere motoren hebben. Op advies van MultiRatio gekozen voor het nieuwe frame.
Jammer dat het hiermee niet is opgelost. Wat is het nieuwe model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
MNTN schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 22:00:
[...]

Jammer dat het hiermee niet is opgelost. Wat is het nieuwe model?
Dat is de MRC Fast. Ben benieuwd of er meer mensen op het forum zijn die last hebben dat de ondergrond meebeweegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Bioflap schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 09:09:
[...]

Dat is de MRC Fast. Ben benieuwd of er meer mensen op het forum zijn die last hebben dat de ondergrond meebeweegt.
Ik vind het een raar verhaal, maar kan natuurlijk wel: de service om het te vervangen is prima natuurlijk.

Het kan dat er onder 1 van de pootjes een 0,5 mm speling zit, dan wordt dat natuurlijk versterkt hoe verder je daarvan zit.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
pjottum schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 10:25:
[...]

Ik vind het een raar verhaal, maar kan natuurlijk wel: de service om het te vervangen is prima natuurlijk.

Het kan dat er onder 1 van de pootjes een 0,5 mm speling zit, dan wordt dat natuurlijk versterkt hoe verder je daarvan zit.
Het laminaat ligt niet helemaal recht (gekeken met een langere plaat die flink kan bewegen. Verder zie je ook als je gaat staan, dat er beweging zit in de vloer.

Wat ik een beetje raar vind is dat het nieuwe frame op lagere stand stabieler lijkt/voelt, maar op hogere stand juist meer beweging veroorzaakt. Verder is de service vanuit MultiRatio wel heel goed. Ze gaven aan het zo geen oplossing voor te kunnen vinden, maar wel met alles willen helpen als ik nog hulp nodig heb.

Nu zit ik alleen te twijfelen, ga ik al het laminaat op zolder vervangen voor een bureau met beweging? Of zet je er plaatjes onder, waarvan je niet weet of het helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Was net toevallig bij Ikea, dus meteen even gekeken naar de zit-sta burea's daar.
De Bekant vond ik erg wiebelig. De medewekster zei dat dat komt door de ondergrond, maar daar lag het volgens mij niet aan. Ik kon zien dat de verlengbenen in elkaar zaten te wiebelen. Dit was bij de 2 Bekant exemplaren beiden het geval. De Idasen is een stuk steviger, maar het exemplaar was een stuk smaller, dus dat maakt het iets lastiger vergelijkbaar. De Uppsel wat ook steviger dan de Bekant, maar kon ik niet goed vergelijken, want het stond een beetje tegen een muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Bioflap schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 11:55:
[...]

Het laminaat ligt niet helemaal recht (gekeken met een langere plaat die flink kan bewegen. Verder zie je ook als je gaat staan, dat er beweging zit in de vloer.

Wat ik een beetje raar vind is dat het nieuwe frame op lagere stand stabieler lijkt/voelt, maar op hogere stand juist meer beweging veroorzaakt. Verder is de service vanuit MultiRatio wel heel goed. Ze gaven aan het zo geen oplossing voor te kunnen vinden, maar wel met alles willen helpen als ik nog hulp nodig heb.

Nu zit ik alleen te twijfelen, ga ik al het laminaat op zolder vervangen voor een bureau met beweging? Of zet je er plaatjes onder, waarvan je niet weet of het helpt?
Zit dat probleem in het laminaat, of eronder? Moet je alles vervangen? Is het bij toeval al aan vervanging toe?

Ja, lastig.

Op basis van de service die MultiRatio jou verleend zou ik hen toch echt bovenaan het lijstje leveranciers zetten!

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:18
Cyb schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:53:
Was net toevallig bij Ikea, dus meteen even gekeken naar de zit-sta burea's daar.
De Bekant vond ik erg wiebelig. De medewekster zei dat dat komt door de ondergrond, maar daar lag het volgens mij niet aan. Ik kon zien dat de verlengbenen in elkaar zaten te wiebelen. Dit was bij de 2 Bekant exemplaren beiden het geval. De Idasen is een stuk steviger, maar het exemplaar was een stuk smaller, dus dat maakt het iets lastiger vergelijkbaar. De Uppsel wat ook steviger dan de Bekant, maar kon ik niet goed vergelijken, want het stond een beetje tegen een muur.
Het kan ook aan de montage liggen. De schroeven moeten goed zijn vastgedraaid anders wiebelen ze nogal. Ik heb eens aan eeen zit sta bureau lopen schudden waar de schroeven er haast los in zaten. Was echt een aanfluiting. Maar dat lag dus echt aan de montage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

AMD1800 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 17:11:
[...]

Het kan ook aan de montage liggen. De schroeven moeten goed zijn vastgedraaid anders wiebelen ze nogal. Ik heb eens aan eeen zit sta bureau lopen schudden waar de schroeven er haast los in zaten. Was echt een aanfluiting. Maar dat lag dus echt aan de montage.
Het deel dat wiebelde waren de benen die in elkaar schuiven t.o.v. elkaar. Dus het linkerbeen bestaat bijv. uit 3 delen die in/uit elkaar kunnen schuiven, en die dus t.o.v. elkaar wiebelen. Als ik be montage handleiding vlug bekijk, lijken die benen als één geheel geleverd te worden. Volgens https://www.ikea.com/nl/n...ikenfineer-wit-s59282248/
Dus dan kan er verder weinig vast worden gedraaid anders dan de poten en het blad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Ik lees al een tijdje mee in dit topic, maar wilde toch graag even wat bureaus in het echt zien/voelen voordat ik een beslissing nam. Toen zag ik dat worktrainer (https://www.worktrainer.nl/) hier maar 5 minuten vandaan zit. Dus we zijn meteen in de auto gestapt om even te kijken.

We werden erg leuk geholpen in de showroom. Ze hebben een vrij uitgebreide collectie van actief meubilair. Denk aan wiebelstoeltjes, sta-krukken, ballen, matten, deskbikes. Erg interessant om overal even op en aan te zitten.

Uiteindelijk zijn we voor 2x een steelforce 670 onderstel gegaan. Voelde als een zeer degelijk, stabiel bureau zonder al-te-veel poespas. Het was dus zeker de moeite waard om even langs te gaan. Ook omdat we nog een mooie korting kregen op de onderstellen.

We hebben er 2x een massief eiken blad van woood voor er op besteld. Ik zal volgende week als we alles in elkaar gezet hebben een update doen met onze ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:56

OMX2000

By any means necessary...

tarlitz schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 22:27:
Ik lees al een tijdje mee in dit topic, maar wilde toch graag even wat bureaus in het echt zien/voelen voordat ik een beslissing nam. Toen zag ik dat worktrainer (https://www.worktrainer.nl/) hier maar 5 minuten vandaan zit. Dus we zijn meteen in de auto gestapt om even te kijken.

We werden erg leuk geholpen in de showroom. Ze hebben een vrij uigebreide collectie van actief meubilair. Denk aan wiebelstoeltjes, sta-krukken, ballen, matten, deskbikes. Erg interessant om overal even op en aan te zitten.

Uiteindelijk zijn we voor 2x een steelforce 670 onderstel gegaan. Voelde als een zeer degelijk, stabiel bureau zonder al-te-veel poespas. Het was dus zeker de moeite waard om even langs te gaan. Ook omdat we nog een mooie korting kregen op de onderstellen.

We hebben er 2x een massief eiken blad van woood voor er op besteld. Ik zal volgende week als we alles in elkaar gezet hebben een update doen met onze ervaringen.
Klinkt als een interessant alternatief voor een Jarvis onderstel. Die staat nu bovenaan mijn wenslijst icm een Cando werkblad via Praxis. Die zijn ook op maat te zagen met afgeronde hoeken.

Zonder korting of acties zou ik dan uitkomen op:

Jarvis, 3-traps + programmeerbaar geheugen + kabelmanagement kit = 589
Cando 180x80, afgerond hoeken + afgeronde randen aan een kant = 387

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cavanta
  • Laatst online: 15:10
tarlitz schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 22:27:

We werden erg leuk geholpen in de showroom. Ze hebben een vrij uitgebreide collectie van actief meubilair. Denk aan wiebelstoeltjes, sta-krukken, ballen, matten, deskbikes. Erg interessant om overal even op en aan te zitten.

Ik ben benieuwd naar je ervaring. Het model lijkt verdacht veel op die van Multi Ratio:

Die heb ik onlangs aangeschaft. Zeer tevreden mee tot nu toe!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

cavanta schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:15:
[...]

Ik ben benieuwd naar je ervaring. Het model lijkt verdacht veel op die van Multi Ratio:
Lineaflex is meestal gewoon een rebrand van het Chinese Loctek/Sanodesk, om voor de klant te verbergen wat het daadwerkelijke product is.
Bij Worktrainer is het wel duidelijker waar het vandaan komt, dat is namelijk van het Malaysische Actiforce.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddelwin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-05 22:30
Net een zwart Flexispot E7 frame besteld voor 330 dankzij de kortingscode die nu geldt. Zwart is zoals wel vaker niet op voorraad, maar kan de 28ste weer geleverd worden. 7% cashback met duitse kortingssites mogelijk (igraal of shoop). Geen idee of het werkt, maar het kan geen kwaad.

De Lineaflex bij Multiratio lijkt bijna identiek aan de E7. Ik zie bij de E7 alleen geen USB staan. Als je ze vergelijkt met blad erop dan scheelt het ook nauwelijks qua prijs en dan is Flexispot nog een tijdelijke aanbieding. Het is dat ik geen blad wilde, want zwart hebben ze bij Multiratio wel op voorraad.

De Maidesite was ook nog een optie. De T2 Pro Plus is op de duitse site uitverkocht, maar lijkt nog in wit beschikbaar te zijn op Amazon voor 290 euro. Ook 3 stage, dual motor. 120 kg, goed bereik in hoogtes. Timer functie wat de andere modellen niet hebben.

Toch maar voor een Loctek label gegaan. Als daar op termijn iets stuk gaat dan zal ik daar waarschijnlijk veel makkelijker informatie en vervangende onderdelen voor vinden. Maidesite lijkt z'n eigen spullen te maken. Een Chinese fabrikant van ziekenhuisbedden, rolstoelen, etc. die schijnbaar de bureaus er een beetje bij doet. Daar is dat veel minder aannemelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gyrrack
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-08-2022
larsiey schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 21:00:
[...]

Om welk bureau gaat dit precies?
Ik ben ook wel geïnteresseerd in een bureau met een Linak controller. Zit hier ook de bots detectie op van Linak, zodat die automatisch weer een stukje omhoog gaat als het bureau ergens tegenaan botst?

Ah, inmiddels gevonden denk ik: https://www.kmpkantoormeu...rt-deskline-dl6-black.htm
Sorry voor de late reactie, ik vergeet vaak in te loggen hier. 8)7 Klopt, het gaat om de Deskline DL6. Al staat op mijn factuur het Raw desk; maar dat is volgens mij meer omdat hij dan de indruk kon wekken dat ik meer korting heb gekregen alles bij elkaar. :+ Dat bureau heeft hetzelfde frame, maar een ander werkblad en is duurder.

Ja, de botsdetectie is standaard onderdeel van het DL6 frame: https://cdn.linak.com/-/media/files/data-sheet-source/en/lifting-column-dl6-data-sheet-eng.pdf Ik moest het gedrag wel een beetje leren kennen en begreep de eerste keer niet helemaal waarom het bureau niet verder wilde bewegen.

Er zijn meer plekken waar Linak bureaus te koop zijn, maar ik kwam bij KMP terecht door de tien jaar garantie. Ik ben erg tevreden over hun service.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• larsiey
Gyrrack schreef op maandag 7 februari 2022 @ 18:40:
[...]

Sorry voor de late reactie, ik vergeet vaak in te loggen hier. 8)7 Klopt, het gaat om de Deskline DL6. Al staat op mijn factuur het Raw desk; maar dat is volgens mij meer omdat hij dan de indruk kon wekken dat ik meer korting heb gekregen alles bij elkaar. :+ Dat bureau heeft hetzelfde frame, maar een ander werkblad en is duurder.

Ja, de botsdetectie is standaard onderdeel van het DL6 frame: https://cdn.linak.com/-/media/files/data-sheet-source/en/lifting-column-dl6-data-sheet-eng.pdf Ik moest het gedrag wel een beetje leren kennen en begreep de eerste keer niet helemaal waarom het bureau niet verder wilde bewegen.

Er zijn meer plekken waar Linak bureaus te koop zijn, maar ik kwam bij KMP terecht door de tien jaar garantie. Ik ben erg tevreden over hun service.
Dank nog voor de reactie! :)
Ik had inmiddels ook al contact opgenomen met KMP voor dit bureau.
Ben hem van plan om hem deze week te bestellen.

Net als jij vind ik het fijner om te weten wat het merk van het bureau is, in plaats van een chinese OEM wat ik hier veel voorbij zie komen. Is toch wat handiger met de garantie. Volgens mij is dit ook een prima model voor een prima prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gyrrack
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-08-2022
larsiey schreef op maandag 7 februari 2022 @ 18:53:
[...]

Dank nog voor de reactie! :)
Ik had inmiddels ook al contact opgenomen met KMP voor dit bureau.
Ben hem van plan om hem deze week te bestellen.

Net als jij vind ik het fijner om te weten wat het merk van het bureau is, in plaats van een chinese OEM wat ik hier veel voorbij zie komen. Is toch wat handiger met de garantie. Volgens mij is dit ook een prima model voor een prima prijs.
Graag gedaan, fijn je wat aan mijn ervaringen hebt gehad! :) Alvast veel plezier ermee! Het model bevalt mij nog altijd erg goed.
Mocht je voor een bedieningspaneel met geheugenfunctie kiezen: in de Desk control app (pc of smartphone) kan je automatic drive aanzetten zodat je niet de knop hoeft in te houden, maar een soort double tap kunt doen. Kan alleen naar boven/beneden (als je dat veiliger vindt) of beide.

Precies, het is met name gemoedsrust dat je ergens terecht kunt als er iets mee zou zijn en dat dat vermoedelijk sneller opgelost is. Zeker, ik vond het ook een redelijke prijs en ben geen nadelen tegengekomen sindsdien dus ben erg tevreden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobie2
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 06-10-2024
Ik heb een zit en sta bureau. In het begin was het leuk om te gaan staan, maar uiteindelijk ben ik toch terug meer gaan zitten, omdat ik tegenwoordig vergeet dat ik ook nog een sta bureau heb en kies voor het gemak om te gaan zitten. Dus denk er toch maar eens over na of je nog een dure sta bureau zou aanschaffen.
Tip: mobie2 in "Bureaustoel 8 uur per dag"

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-05 15:46
Ik was gisteren bij de ikea waar de laatste UPPSPEL voor mijn neus verkocht werd. Pas vanaf 19 februari leverbaar. De desk oogde netjes maar het was me iets teveel 'gaming'. Verreweg de stabielste desk van idea.
De grootte is tot 180 cm.

Ik heb veel pagina's van dit topic doorgelezen maar twijfel nog net zo hard.
Ik denk op dit moment aan een Lineaflex LINK maar ik zou toch een rondere voorkant willen hebben voor mijn armen.

Liefst zou ik een stabiel bureau van 200cm willen hebben maar 180 kan eventueel ook.

Iemand hier nog iets over te zeggen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

@Animal Kan je niet gewoon een Uppspel tafelblad (overal op voorraad) nemen en een onderstel van een ander merk? (Er kunnen wel al bepaalde ongewenste schroefgaten in een Ikea tafelblad zitten.)

[ Voor 26% gewijzigd door Cyb op 10-02-2022 19:01 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Palmachius
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-01 20:56
Juzzuts schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 16:22:
[...]

Ben erg benieuwd naar je ervaring, aangezien de vorige in dit topic niet heel enthousiast was. Ik ben ook op zoek naar zo'n twee meter aan breedte tussen de poten :)
Inmiddels heb ik het CityLine Topdesgin frame gekocht, samen met dit 180x90 cm blad. Het blad heb ik hiermee eerst wat donkerder gemaakt en daarna geseald met dit.

Omdat de kabels naar m'n computer te kort zijn op de hoogste stand staat die momenteel op het bureau. Met 90 cm diepte en een compacte micro-atx vorm-factor past dat makkelijk. De meeste kabels zitten in de monitorarm weggewerkt, wat onder het bureau hangt moet ik nog verder wegwerken. Zo ziet het er nu uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h7ejGvC-Ug79YJxXZIAbzJ7DOPs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x2YQiCNjBBoROweU8Ab6PtxO.jpg?f=fotoalbum_large

Om een idee voor schaal te krijgen, ik heb hier twee Dell 25" monitoren hangen (in een MDA17 arm).

Het frame zelf kwam in een vrij compacte doos van 30 kg met de pilaren voorgemonteerd. Deze monteer je met een duidelijke handleiding erbij aan de metalen delen die er haaks op staan en het geheel schroef je daarna aan het blad vast. Zo op het eerste gezicht voelt het frame heel solide aan. Op sta-hoogte zit er wel een beetje beweging in het geheel, maar dat is vergelijkbaar met m'n vorige bureau met vier losse poten. Ik kan prima op het blad leunen en typen zonder dat de koffie over de rand klotst, voor nu ben ik erg tevreden!

Kosten:
  • WOOOD Tablo 180x90 blad: €119,95
  • CityLine frame: €295,-
  • HG olie: €6,79,-
  • WOOOD olie: €12,74,-
  • Schroeven: ~€3,- (om het blad aan het frame te monteren, deze bleken echter ook meegeleverd.)
  • Totaal: ~€440,-
Dit ligt redelijk in lijn met de prijzen die ik eerder in dit topic tegenkwam voor complete bureaus. Toch heeft deze combinatie mijn voorkeur, vooral vanwege het massieve (zowel qua materiaal, als qua formaat) tafelblad.
Pagina: 1 ... 18 ... 34 Laatste

Let op:
Voor zit/sta bureau beweging en ergonomie accessoires: Zit/sta bureau: beweging en ergonomie accessoires ervaringen