Het grote zit/sta bureau's-topic

Pagina: 1 ... 19 ... 34 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:07

OMX2000

By any means necessary...

Ik ben op zoek naar een mooi Amerikaans Walnoten blad, mits het nog leuk blijft qua prijs. Het blad zou 180x80 moeten zijn. En max ca 600 euro. Of dat haalbaar is weet ik natuurlijk niet. Als het Javis blad niet zo crazy duur zou zijn had ik die gewoon genomen.

Ik had deze al gevonden: https://mobifystore.nl/pr...-rechte-hoeken-40mm-dikte Maar ik kan op hun site geen mogelijkheid vinden om een prijs te berekenen op basis van mijn eisen. Dus die ga ik mailen voor een offerte.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechFox
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Misschien dat iemand mij verder kan helpen, ik heb nu een Ikea bureaublad tegen de muur hangen 200x50 cm. Deze zou ik graag willen hergebruiken voor een zit sta bureau.

Alleen elke zit sta steun die ik tot nu toe kan vinden heeft een minimale breedte nodig van 60 cm. Iemand die een idee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik vermoed dat je diepte bedoelt? Je T-stijl, om het zo maar te zeggen (geen idee wat de juiste term is), zal bij een minder diep blad achteraan uitsteken. Ik heb voorlopig een recuperatieblad en dat werkt gewoon. Er zijn bij mijn model genoeg montagepunten om ook een ondieper blad op meerdere plekken te fixeren.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:12
Borromini schreef op zondag 13 februari 2022 @ 00:04:
Ik vermoed dat je diepte bedoelt? Je T-stijl, om het zo maar te zeggen (geen idee wat de juiste term is), zal bij een minder diep blad achteraan uitsteken. Ik heb voorlopig een recuperatieblad en dat werkt gewoon. Er zijn bij mijn model genoeg montagepunten om ook een ondieper blad op meerdere plekken te fixeren.
Dat kan maar als hij bureau dan tegen de muur zet hou je een opening ivm het uitstekende t-frame wat breder is dan blad? Lijkt mij niet zo draai. Eventueel zou de slijptol erin kunnen natuurlijk, vrij definitief maar dan kan je het frame gewoon smalllen maken. Wel opletten dat je niet de montagepunten eraf slijpt ;) En dat de voet niet ook te breed is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:40
TechFox schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 23:42:
Misschien dat iemand mij verder kan helpen, ik heb nu een Ikea bureaublad tegen de muur hangen 200x50 cm. Deze zou ik graag willen hergebruiken voor een zit sta bureau.

Alleen elke zit sta steun die ik tot nu toe kan vinden heeft een minimale breedte nodig van 60 cm. Iemand die een idee heeft?
Mijn idee is dat je zelf eerst een selectie maakt van de frames die je zou willen hebben. Flexispot en IKEA kun je bijvoorbeeld een los frame van kopen. Kijk ff in dit topic wie dat bureau heeft en vraag die persoon om de diepte van het frame te meten. Zo uit mijn hoofd is de diepte van mijn IKEA idasen minder dan 50 cm. Dat kan ik later pas nameten. Mogelijk is dat een optie. Je zou natuurlijk ook een bedrijf kunnen bellen om het te laten opmeten :)

[ Voor 4% gewijzigd door AMD1800 op 13-02-2022 00:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We.are.cake
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-04 12:52
Palmachius schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 11:32:
[...]

Inmiddels heb ik het CityLine Topdesgin frame gekocht, samen met dit 180x90 cm blad. Het blad heb ik hiermee eerst wat donkerder gemaakt en daarna geseald met dit.

Omdat de kabels naar m'n computer te kort zijn op de hoogste stand staat die momenteel op het bureau. Met 90 cm diepte en een compacte micro-atx vorm-factor past dat makkelijk. De meeste kabels zitten in de monitorarm weggewerkt, wat onder het bureau hangt moet ik nog verder wegwerken. Zo ziet het er nu uit:
[Afbeelding]

Om een idee voor schaal te krijgen, ik heb hier twee Dell 25" monitoren hangen (in een MDA17 arm).

Het frame zelf kwam in een vrij compacte doos van 30 kg met de pilaren voorgemonteerd. Deze monteer je met een duidelijke handleiding erbij aan de metalen delen die er haaks op staan en het geheel schroef je daarna aan het blad vast. Zo op het eerste gezicht voelt het frame heel solide aan. Op sta-hoogte zit er wel een beetje beweging in het geheel, maar dat is vergelijkbaar met m'n vorige bureau met vier losse poten. Ik kan prima op het blad leunen en typen zonder dat de koffie over de rand klotst, voor nu ben ik erg tevreden!

Kosten:
  • WOOOD Tablo 180x90 blad: €119,95
  • CityLine frame: €295,-
  • HG olie: €6,79,-
  • WOOOD olie: €12,74,-
  • Schroeven: ~€3,- (om het blad aan het frame te monteren, deze bleken echter ook meegeleverd.)
  • Totaal: ~€440,-
Dit ligt redelijk in lijn met de prijzen die ik eerder in dit topic tegenkwam voor complete bureaus. Toch heeft deze combinatie mijn voorkeur, vooral vanwege het massieve (zowel qua materiaal, als qua formaat) tafelblad.
Deze heb ik besteld, van Amazon. Tik goedkoper.
https://www.amazon.nl/gp/...itle_o02_s00?ie=UTF8&th=1

Lijkt exact hetzelfde frame, maar met een iets andere bediening. Je krijgt enkel ipv een nette handleiding een paar geniete A4'tjes bij, vertaald uit het Chinees naar Duits. Ook is de levertijd iets langer.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Sinds vandaag ook aan de zit-sta. Ben voor een Lineaflex MRC PRO-L 2.0 gegaan (180x80). Afgelopen weekend besteld op Amazon, vandaag (zondag!) om 9:00 geleverd door Multiratio. Lekker zwaar onderstel, in elkaar zetten en afstellen zo gebeurd. Gamen=zitten, muziek maken=staan. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6rnFUz6cix0IYtxbaL3XqIdfH44=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FbSDbjMgcFDgbpBR02vT6Dbd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palmachius
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-01 20:56
We.are.cake schreef op zondag 13 februari 2022 @ 01:30:
[...]

Deze heb ik besteld, van Amazon. Tik goedkoper.
https://www.amazon.nl/gp/...itle_o02_s00?ie=UTF8&th=1

Lijkt exact hetzelfde frame, maar met een iets andere bediening. Je krijgt enkel ipv een nette handleiding een paar geniete A4'tjes bij, vertaald uit het Chinees naar Duits. Ook is de levertijd iets langer.
Scherpe prijs!

Bij nadere inspectie zie ik dat het Rotemion frame op de foto waarschijnlijk niet uitgeschoven is. Ook de voeten zijn net anders.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JatP9RLUt3ycxAAUU-QkBRjQfO4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YFXdj49BOc8QgrnzuXKwSr3t.png?f=fotoalbum_large

Op de doos van het Cityline frame staan trouwens twee checkboxes, een voor wit (aangevinkt in mijn geval) en een voor zwart (online nergens te bekennen). Het Rotemion frame is er (op Amazon) daarentegen juist weer niet in het wit.

De staanders/kolommen zien er wel identiek uit tussen de twee frames. Het zou me niets verbazen als verschillende importeurs allemaal een set samenstellen uit dezelfde (in china gefabrikeerde) onderdelen, al dan niet inclusief blad. Ook het frame van de hierboven getoonde Lineaflex MRC PRO-L 2.0 ziet er verdacht hetzelfde uit bijvoorbeeld.

Wat ik bij verwarmingshandel overigens wel fijn vind, is de garantie:
  • 5 jaar garantie op het frame
  • 2 jaar garantie op de elektronische componenten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We.are.cake
Palmachius schreef op zondag 13 februari 2022 @ 19:10:
[...]

Scherpe prijs!

Bij nadere inspectie zie ik dat het Rotemion frame op de foto waarschijnlijk niet uitgeschoven is. Ook de voeten zijn net anders.
[Afbeelding]

Op de doos van het Cityline frame staan trouwens twee checkboxes, een voor wit (aangevinkt in mijn geval) en een voor zwart (online nergens te bekennen). Het Rotemion frame is er (op Amazon) daarentegen juist weer niet in het wit.

De staanders/kolommen zien er wel identiek uit tussen de twee frames. Het zou me niets verbazen als verschillende importeurs allemaal een set samenstellen uit dezelfde (in china gefabrikeerde) onderdelen, al dan niet inclusief blad. Ook het frame van de hierboven getoonde Lineaflex MRC PRO-L 2.0 ziet er verdacht hetzelfde uit bijvoorbeeld.

Wat ik bij verwarmingshandel overigens wel fijn vind, is de garantie:
  • 5 jaar garantie op het frame
  • 2 jaar garantie op de elektronische componenten
Ja dat is dus de grap, die foto’s op Amazon, kloppen niet helemaal met wat je krijgt. Het frame is uit te schuiven, en de voeten zijn exact als de CityLine.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/InlmtWmbj7ebI0cIUrdAlGaSCNA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6sDhWoN06oQ46Ad0CdbbpP7H.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palmachius
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-01 20:56
We.are.cake schreef op zondag 13 februari 2022 @ 19:29:
[...]

Ja dat is dus de grap, die foto’s op Amazon, kloppen niet helemaal met wat je krijgt. Het frame is uit te schuiven, en de voeten zijn exact als de CityLine.[Afbeelding]
Dit VEVOR frame op amazon.nl (€239,99) lijkt ook van dezelfde makelij, alleen deze heeft stelknoppen voor de breedte. Het bedieningspaneel is wel hetzelfde als bij de CityLine.

Ergens jammer dat ik bij nader inzien €50,- had kunnen besparen, maar ik vind een wit frame toch ook wel erg mooi. :)

@We.are.cake, Wat voor een blad heb je er zelf op? Hoe ervaar je de stevigheid? Heb je ook een foto van hoe het geworden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We.are.cake
Palmachius schreef op zondag 13 februari 2022 @ 19:51:
[...]

Dit VEVOR frame op amazon.nl (€239,99) lijkt ook van dezelfde makelij, alleen deze heeft stelknoppen voor de breedte. Het bedieningspaneel is wel hetzelfde als bij de CityLine.

Ergens jammer dat ik bij nader inzien €50,- had kunnen besparen, maar ik vind een wit frame toch ook wel erg mooi. :)

@We.are.cake, Wat voor een blad heb je er zelf op? Hoe ervaar je de stevigheid? Heb je ook een foto van hoe het geworden is?
Nou, voor die 50EUR heb je wel een stuk netter klinkende garantie, die van Amazon moet je nog maar zien.

Ik heb er een RVS horecablad voor besteld, die moet nog aankomen van de week, als het klaar is maak ik natuurlijk foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-05 01:15
NLxAROSA schreef op zondag 13 februari 2022 @ 15:29:
Sinds vandaag ook aan de zit-sta. Ben voor een Lineaflex MRC PRO-L 2.0 gegaan (180x80). Afgelopen weekend besteld op Amazon, vandaag (zondag!) om 9:00 geleverd door Multiratio. Lekker zwaar onderstel, in elkaar zetten en afstellen zo gebeurd. Gamen=zitten, muziek maken=staan. :)

[Afbeelding]
Hoe bevalt de stabiliteit op hoogte? Ik ben van plan om deze te kopen ipv de uppstell (ikea) en wordt gebruikt voor in mijn studio. Heb je een link van amazon waar je deze hebt besteld? Welk blad koos je?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
ShitHappens schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 17:39:
Kogel is hier ook eindelijk door de kerk :) Bestelling geplaatst voor een Floris van OfficeCity. Ging me dan met name om de maat van 200x100, die is niet al te makkelijk te krijgen. Helaas niet in de showroom kunnen zien, maar wel stalen voor de kleuren van blad en poten - hopelijk is dat genoeg. Levering gaat wel even duren, maar da's vrij normaal deze tijden :p
Deze is eindelijk binnen :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OwPI4pdD_9gSIQ1E4NKlMBur6Is=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7s97B59GC6UMJjuDV3RzwQNy.jpg?f=fotoalbum_large

Het blijkt in praktijk om een NowyStyl eModel 2.0 te gaan. Perfect ding, al blijkt wel achteraf dat deze kleur vrij gevoelig is voor vlekken van handen en dergelijke :p Misschien dat een tintje lichter toch beter was geweest - al zal dit ook wel aansporen 'm wat beter schoon te houden. Ben al lang blij eindelijk weer staand te kunnen werken :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Animal schreef op zondag 13 februari 2022 @ 22:09:
[...]

Hoe bevalt de stabiliteit op hoogte? Ik ben van plan om deze te kopen ipv de uppstell (ikea) en wordt gebruikt voor in mijn studio. Heb je een link van amazon waar je deze hebt besteld? Welk blad koos je?
Stabiliteit op hoogte is prima, nauwelijks verschil met wanneer hij laag staat. Sowieso zeer stabiel, geen enkel probleem om hard op de pads te slaan/tikken, op het keyboard te spelen of schuiven een zwengel te geven. Geen gezwabber. Ik zit hier in een voormalige garage met een waterpas betonnen vloer met vinyl erop; vermoed dat dat wel helpt.

Onderstel zit prima in elkaar, heb zelf wat ruimte gehouden aan de zijkanten zodat mijn Dell XPS er nog naast/onder kon (rechts naast de poot), maar je kan ze ook helemaal tot het randje doen als je dat wil.

Amazon link: https://www.amazon.nl/dp/...w_dp_MX7DJ8347JMRD4MKQ6YT

Ik heb de bruin eiken gekozen. Is geen echt eiken, maar wel een redelijk zwaar blad; toplaag is vergelijkbaar met laminaatparket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrny
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-04 22:41
Na wat rondsnuffelen in dit draad heb ik eindelijk iets op het hoog. Ik heb alleen geen idee of het verstandig is.

Het gaat om de volgende onderstel:

2 motoren, 175cm breed max.
https://www.amazon.nl/gp/...02_s00?ie=UTF8&th=1&psc=1

En deze werkblad:

200x90 en 5.5cm dik
https://www.karwei.nl/ass...graat-200x90-cm/p/B155741

Het oogt stevig vanwege de dikte en het is groot genoeg voor alles waarvoor ik het nodig heb. Onderstel is de goedkoopste optie voor de breedte. Ik heb het van een link paar reacties hierboven.

Ik ben het van plan om het donkerder te maken met houtolie maar ik ga het eerst zo onbewerkt gebruiken.

Zou de tafelblad te zwaar zijn? En maximale breedte van onderstel is 175cm, tafelblad is 200cm, zou dit een probleem vormen?

€465 is wel een flink bedrag. Weet niet eens of ik überhaupt gebruik ga maken van staand werken :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-05 01:15
ShitHappens schreef op zondag 13 februari 2022 @ 22:31:
[...]

Deze is eindelijk binnen :)
[Afbeelding]

Het blijkt in praktijk om een NowyStyl eModel 2.0 te gaan. Perfect ding, al blijkt wel achteraf dat deze kleur vrij gevoelig is voor vlekken van handen en dergelijke :p Misschien dat een tintje lichter toch beter was geweest - al zal dit ook wel aansporen 'm wat beter schoon te houden. Ben al lang blij eindelijk weer staand te kunnen werken :Y
Op hun website kun je maar tot 180x90 bestellen. Hoe heb jij dat gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
@Animal Ik heb gewoon via de website besteld, en zag een paar weken terug de 200x100 er nog bij staan. Dus dan zou die maat er zeer recent af zijn gehaald.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• We.are.cake
Nou, het Rotemion frame staat, met een 160x70 RVS horecablad; 4cm hoog, met spaanplaat onderlijming. Dom zwaar, maar ik hoef het niet meer te tillen na de installatie.

Frame is prima, stevig, wiebelt op hoogste stand natuurlijk een beetje, net zoals de monitoren als je stevig typt. Voor de prijs op Amazon, heel tevreden.

Kabels wegwerken doen we een andere keer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iobP04_Q1bFOE4JipFWpdT2G4lU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J4XpTYZlC14JhN2dF1GRg8CV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T5VaRvEMfbmFIXUAqNfg4JEE5l4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Od7hjjkQjWUw1eLfDlTc7X1Y.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aotholland
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-05 22:45
Heeft iemand ervaring met Uppspel van ikea?

https://www.ikea.com/nl/n...mebureau-zwart-s49430193/

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Mijn IDASEN staat! Past precies voor mijn raam (1,65m breed) en na wat goochelwerk heb ik ESPHome versie 2021.10.0 stabiel draaiend zodat ik het bureau via Bluetooth naar MQTT door heb gestuurd en zo Home Assistant in. Een aantal scripts gemaakt, zodat ik met een Zigbee afstandsbediening (zoals een Hue Dimmer) het bureau kan instellen op favoriete hoogtes en up/down kan doen :)

Overigens heerlijk stabiel en robuust bureau! Helemaal nadat ik voor mijn 5 jaar oude bureau bij IKEA nog EUR 93,44 cashback (!) kreeg d:)b

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6rPBJGhK497cCtLrMfItZ5aP-CI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YaoDmoL4QnPCcxrjcTuYnxeD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
NLxAROSA schreef op zondag 13 februari 2022 @ 15:29:

[Afbeelding]
Kan ik ergens die 808's in actie horen ;)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Ik heb hier wel naar gekeken. Op zich niks mis mee, maar de stijling was toch niet helemaal mijn ding en in dezelfde prijsklasse (en goedkoper!) is veel te vinden. Oh, en zo'n beetje overal uitverkocht.
JDFS schreef op maandag 14 februari 2022 @ 23:30:
[...]

Kan ik ergens die 808's in actie horen ;)?
Jazeker: Soundcloud
We.are.cake schreef op maandag 14 februari 2022 @ 20:30:
Nou, het Rotemion frame staat, met een 160x70 RVS horecablad
Da's een deftig blad, mooi! d:)b

[ Voor 18% gewijzigd door NLxAROSA op 15-02-2022 07:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:51
JDFS schreef op maandag 14 februari 2022 @ 23:27:
ESPHome versie 2021.10.0 stabiel draaiend zodat ik het bureau via Bluetooth naar MQTT door heb gestuurd en zo Home Assistant in. Een aantal scripts gemaakt, zodat ik met een Zigbee afstandsbediening (zoals een Hue Dimmer) het bureau kan instellen op favoriete hoogtes en up/down kan doen :)
Dat is wel gaaf. Ik ben ook een fan van Home Assistent. Toch nog even voor iedereen die mee kijkt: je kunt je favoriete posities ook gewoon bereiken met de knop aan het bureau :p je hoeft dus niet persé aan de slag met extra apparaatjes.

Maar wel natuurlijk als je het in Home Assistant wil hebben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leetness
  • Laatst online: 28-05 11:54
We.are.cake schreef op maandag 14 februari 2022 @ 20:30:
Nou, het Rotemion frame staat, met een 160x70 RVS horecablad; 4cm hoog, met spaanplaat onderlijming. Dom zwaar, maar ik hoef het niet meer te tillen na de installatie.
Ziet er erg strak uit, maar is dat niet akelig koud voor je onderarmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Zijn er ergens Europese tests te vinden van de zit sta bureau's. Want ondanks dat ik dit topic al een poos volg, heb ik nog niet scherp wat de beste frames zijn. Dus qua stabiliteit, bedieningsgemak, en prijs.

Ik blijf zelf uitkomen op de Jarvis. En ik heb inmiddels een offerte voor een Amerikaans noten blad van 180x80 glad geschuurd + hard wax : 792 euro. Da's een hoop geld, maar een heel stuk goedkoper dan ik hem bij Fully bestel. Maar als ik zou kunnen besparen op het frame is dat natuurlijk mooi meegenomen. Dus kwalitatief een frame wat vergelijkbaar is aan de Jarvis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We.are.cake
Leetness schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 10:24:
[...]

Ziet er erg strak uit, maar is dat niet akelig koud voor je onderarmen?
Nou vanochtend viel dat wel mee, maar mijn verwarming staat altijd best hoog. Het voelt net als met je polsen op een MacBook in de morgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02:58

Gaitman

The Real One

Iemand een idee of ik ergens los een motor met bediening kan kopen om een bestaand sta/zit bureau elektrisch te maken. Ik kan bij mijn de hendel eraf halen en met een accu schroefmachine het bureau omhoog en omlaag doen. Maar is er niet iets van een universeel uitbreidingsset hiervoor? Ik heb wel gezocht maar kon zelf zo niks vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Geen werkbureau pur-sang maar voor mijn vriendin ben ik eigenlijk op zoek naar een Tekentafel / teken bureau waar ook een dunne lade onder het blad zit (A2 formaat ongeveer) om tekeningen te bewaren.
Ik heb deze eerder gezien, maar krijg het gewoon niet meer gevonden!

Iemand enig idee waar ik zoiets kan vinden?

Zoiets dus, maar dit is wel echt een budget modelletje, met reguliere lades (geen lade voor tekeningen helaas):
Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/x2Z4njP7m7K9/550x551.jpg

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
@Da_maniaC ik heb zoiets niet eerder gezien. Maar is een ladeblok onder of naast de tafel geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrny
Ik sta op het punt om een tafelblad aan te schaffen. Alleen twijfel ik over de dikte. Het is namelijk 5.5cm dik. Maar het ziet er mooi en stevig uit.

Ik weet niet zeker of het mijn ergonomische zithouding in het weg gaat zitten. Er is een kans dat mijn benen tegen de onderkant aankomen als ik rechtop zit. Iemand met een evendikke bureaublad?

https://www.karwei.nl/ass...graat-200x90-cm/p/B155741

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q_V3kYCIXoFQXgEx-Tu_vDCVY3o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dc0wiU5n4lzryKkhauh6wQAz.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g3MNxRSzfv9unbBejJYjDCI28E0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OjTtNK6D3wbiHiatbvv1tdmg.jpg?f=user_large

Fotos uit review gehaald. Ik ben het van plan om een elektrische onderstel aan te schaffen van Amazon.

Ik weet niet of ik zo een dikke tafelblad moet vermijden. Iemand tips? :P

[ Voor 4% gewijzigd door Dhrny op 18-02-2022 04:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobTweaks
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:55

RobTweaks

Captain Hindsight

Zojuist op Flexispot de E7 met "natürlicher bambus" werkblad besteld. Heeft iemand anders dit werkblad toevallig ook? Ik ben wel benieuwd naar een foto in het wild! Daarnaast ben ik benieuwd naar de dikte van het werkblad. Iemand? :)

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:57

spaceboy

Op grote hoogte

Sinds een week heb ik de Idasen zit/sta van Ikea. Ben er best tevreden mee (vooral vanwege een bijdrage van de werkgever). Twee dingen die me opvallen: ten eerste verschuift het bureau (op laminaat) redelijk makkelijk en ten tweede vind ik de app best verrot. Heb zelf maar 2 standen (zit + sta) en wil eigenlijk die hele app niet. Maar bij de app kun je het bureau voorzien van favorites. Als je vervolgens de knop op het bureau gebruikt stopt hij mooi bij je favoriete hoogte. Maar mijn vraag: kan zoiets ook zonder app? Want die app draait nonstop, is niet gebruiksvriendelijk en bij mij werken de notifacties ook niet eens. #useless

Verder heel fijn bureau!

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:33
Waar kan je een betaalbaar (rond de 100-150 euro) (mat) zwart tafelblad/bureaublad van 180x80 vinden?

Ik weet van de uppspel van ikea af, maar zoek een neutraal blad.

Ik lijk er nergens eentje te kunnen vinden in die maat.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Tikje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-05 20:06
Inmiddels is mijn setup ook zo'n beetje klaar. Bureau: Multi Ratio MRC Pro-L 2.0, 160x80 cm, betonlook blad.
Monitor steun: het 'Amazon Basics' alternatief voor Ergotron, wat in feite gewoon een Ergotron is (staat er zelfs in gegraveerd) maar dan voor de helft van de prijs. Hele fijne steun; voor videovergaderen via de iPad zet ik de monitoren iets uit elkaar en dan de iPad er tussenin.
Het mobieltje zit in een flexibele slang, vind ik persoonlijk gewoon erg handig.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I4nM6I0p4ip2OdwNU2m6HCSl4ks=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yWnyIxXEstCpQuVcurx50GeE.jpg?f=fotoalbum_large

Lamp: ik wilde eerst voor de eerder in dit topic genoemde Broadwing gaan, maar ontdekte dit goedkopere alternatief van Realight, dat ook meer instelmogelijkheden heeft (5 helderheidsniveaus, 4 kleurtemperaturen). Ook is deze meen ik hoger dan de Broadwing, waardoor 'ie goed boven m'n monitors uit komt. De monitors zijn twee 24".
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xt2TdZQ-tuQLjBIFGhb3hgNtbaI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XdvcsnoOt6uJjkOBdiYRBSVx.jpg?f=fotoalbum_large

De onderkant dan. Dit is een quick and dirty photoshop van twee foto's, maar het geeft alles goed weer. Van boven naar beneden en links naar rechts:
Op de rand: de voet van de lamp en daarnaast die flexibele slang waar de telefoon in zit.
Daaronder twee Ikea Signum kabelgoten; goedkoop en ideaal. Aan de linkerkant zie je de netwerk- en stroomkabel lopen via een kabelslang die zo gemonteerd is dat het bureau uiteraard in de hoogste en laagste stand kan worden gezet. Helemaal rechts zie je het WiFi access point dat tevens als switch dient (TP-Link 235 Wall). Rechts daarvan: stroom en netwerk naar de printer.
Daar onder drie modulaire stekkerdozen. De linker heeft permanent stroom (t.b.v. WiFi en printer). De andere twee, met rode markering, zitten beide aangesloten op het stekkerblok bovenop het bureau. Hiermee kan ik in één keer de speakers, lamp, bureau, monitors en PC stroomloos maken.
Onder het middendeel van het bureau zie je nog de bediening van het bureau en een zelf geknutseld kastje waar de PC in zit (Dell Optiplex MFF).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aYQ_JQlJG5fXWIyUTdPg5fTStSU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hwtni0f1vla9vHwfEgvI9Yps.jpg?f=fotoalbum_large

Over het bureau ben ik zeer tevreden. De hoogteverstelling gaat vele malen sneller dan die slome dingen op de zaak, en ook in sta-stand (110 cm) is 'ie zeer stabiel. Ik heb bewust geen wit blad genomen omdat de zon er bij mij vaak op staat, en wit reflecteert dan te veel. Het 'beton' blad bevalt me prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Tikje schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 23:37:
Inmiddels is mijn setup ook zo'n beetje klaar. Bureau: Multi Ratio MRC Pro-L 2.0, 160x80 cm, betonlook blad.
Monitor steun: het 'Amazon Basics' alternatief voor Ergotron, wat in feite gewoon een Ergotron is (staat er zelfs in gegraveerd) maar dan voor de helft van de prijs. Hele fijne steun; voor videovergaderen via de iPad zet ik de monitoren iets uit elkaar en dan de iPad er tussenin.
Het mobieltje zit in een flexibele slang, vind ik persoonlijk gewoon erg handig.
[Afbeelding]

Lamp: ik wilde eerst voor de eerder in dit topic genoemde Broadwing gaan, maar ontdekte dit goedkopere alternatief van Realight, dat ook meer instelmogelijkheden heeft (5 helderheidsniveaus, 4 kleurtemperaturen). Ook is deze meen ik hoger dan de Broadwing, waardoor 'ie goed boven m'n monitors uit komt. De monitors zijn twee 24".
[Afbeelding]

De onderkant dan. Dit is een quick and dirty photoshop van twee foto's, maar het geeft alles goed weer. Van boven naar beneden en links naar rechts:
Op de rand: de voet van de lamp en daarnaast die flexibele slang waar de telefoon in zit.
Daaronder twee Ikea Signum kabelgoten; goedkoop en ideaal. Aan de linkerkant zie je de netwerk- en stroomkabel lopen via een kabelslang die zo gemonteerd is dat het bureau uiteraard in de hoogste en laagste stand kan worden gezet. Helemaal rechts zie je het WiFi access point dat tevens als switch dient (TP-Link 235 Wall). Rechts daarvan: stroom en netwerk naar de printer.
Daar onder drie modulaire stekkerdozen. De linker heeft permanent stroom (t.b.v. WiFi en printer). De andere twee, met rode markering, zitten beide aangesloten op het stekkerblok bovenop het bureau. Hiermee kan ik in één keer de speakers, lamp, bureau, monitors en PC stroomloos maken.
Onder het middendeel van het bureau zie je nog de bediening van het bureau en een zelf geknutseld kastje waar de PC in zit (Dell Optiplex MFF).
[Afbeelding]

Over het bureau ben ik zeer tevreden. De hoogteverstelling gaat vele malen sneller dan die slome dingen op de zaak, en ook in sta-stand (110 cm) is 'ie zeer stabiel. Ik heb bewust geen wit blad genomen omdat de zon er bij mij vaak op staat, en wit reflecteert dan te veel. Het 'beton' blad bevalt me prima.
Inspirerend om te zien man! Gaaf! Vooral het kabelmanagement aan de onderkant vind ik echt indrukwekkend. Ik loop nu te prutsen met dat standaard "netje" van IKEA wat er onderhangt (en veel te klein is en niet handig is als je een keer een laptop-trafo los wilt pluggen). Ik ben door jou op ideeen gebracht. Ben zelf niet zó handig, maar ik ga wat prutsen en ga hier binnenkort een foto van posten...

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02:58

Gaitman

The Real One

Gaitman schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 14:37:
Iemand een idee of ik ergens los een motor met bediening kan kopen om een bestaand sta/zit bureau elektrisch te maken. Ik kan bij mijn de hendel eraf halen en met een accu schroefmachine het bureau omhoog en omlaag doen. Maar is er niet iets van een universeel uitbreidingsset hiervoor? Ik heb wel gezocht maar kon zelf zo niks vinden.
Niemand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Tikje schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 23:37:
Inmiddels is mijn setup ook zo'n beetje klaar.
Echt supernetjes gedaan dat kabelmanagement. Geeft hier wat inspiratie want bij mij is het 'iets' minder netjes zeg maar. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tikje
spaceboy schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 10:09:
[...]

Inspirerend om te zien man! Gaaf! Vooral het kabelmanagement aan de onderkant vind ik echt indrukwekkend. Ik loop nu te prutsen met dat standaard "netje" van IKEA wat er onderhangt (en veel te klein is en niet handig is als je een keer een laptop-trafo los wilt pluggen). Ik ben door jou op ideeen gebracht. Ben zelf niet zó handig, maar ik ga wat prutsen en ga hier binnenkort een foto van posten...
Bedankt (ook NLxAROSA) voor het compliment en succes met je projectje; het is allemaal prima te doen. De kabelgoten en stekkerdozen heb ik vastgeschroefd toen het bureau op z'n kop lag, dat werkt natuurlijk veel makkelijker. Wat ook helpt is: velcro en tie wraps. Te lange kabels rol ik op en bind ik bij elkaar. Zo'n netje heb ik ook overwogen, maar die Signum steunen zijn gewoon perfect (en dat voor €15 per stuk).
Het kabelmanagement kan m.i. altijd beter (ben een beetje perfectionistisch) maar dit is m.i. goed genoeg. Vooral de kabels die meebewegen met het bureau moeten vrij kunnen bewegen, en da's zo aardig gelukt. Hier nog een detail van de poot; in de kabelslang zit ook een houten stokje, tot net boven de tie wrap, om 'm mooi recht te houden ;) ):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9dD3n7_lFFedafdBmt5YcFeAsZ8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Y8edL1p1A3PHQvHHKoHApjl3.jpg?f=user_large

Wat op de foto's niet goed te zien is, is dat ik achter de monitorsteun een driehoekig gat in het bureau heb gemaakt; net groot genoeg om stroomkabels, DisplayPort kabels enz. doorheen te voeren. Alle kabels lopen daar doorheen, de enige kabel achter het bureau is van de lamp. Het gat wordt afgedekt door de voet van de lamp; de kabels lijken nu door een heel smal gootje tussen die twee voeten te lopen.

Iedereen die in dit topic deelneemt bedankt voor de vele ideeën, voorbeelden en inspiratie _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Tikje op 19-02-2022 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tikje
Gaitman schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 14:37:
Ik weet niet of hier setjes voor bestaan, maar je kunt overwegen een oude accuboor uit elkaar te halen en zelf iets in elkaar te zetten. De motor van een accuboor is maar een klein dingetje, en voor de stroom zou je een adapter kunnen gebruiken i.p.v. de accu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenBosch
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-05-2024
Vorige week bij Worktrainer geweest in Harmelen. Na dat ik die hier voorbij zag komen, fijne winkel. Kon ook gelijk even boven op kantoor kijken. Dan staat er dus gelijk een beeldscherm op en dat geeft een beter beeld.
Verschillende bureaus getest en de meeste zijn goed stevig maar op hoogte toch wel echt dat je monitor beweegt. Omdat ik dat niet wilde voor het model met vier poten gegaan, stuk duurder maar voor de lange termijn ga ik daar toch echt veel meer plezier van hebben.
https://www.worktrainer.nl/honmove-vergadertafel

Blad heb ik besteld bij opmaatzagen, gelijk de hoeken mooi afronden en je kan afwijkende maten nemen.
https://www.opmaatzagen.n...S1mffPagSqWEaAlrcEALw_wcB

Ga het blad dan nog behandelen met Skylt lak, dan blijft het eiken paneel mooi z’n natuurlijke look houden en is toch goed vocht dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djoggo
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 14-05 12:19
Mooie setup, welke toetsenbord heb je daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djoggo
Ook benieuwd naar jouw toetsenbord! Zou je de gegevens ervan kunnen delen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-05 11:47
Djoggo schreef op maandag 21 februari 2022 @ 10:11:
[...]

Mooie setup, welke toetsenbord heb je daar?
Dell KM7120W

Ze hebben ook grotere varianten met volwaardige arrows.
Let op dat onderstaande een iets meer basic muis heeft met minder knoppen.

Dell KM5221W

[ Voor 8% gewijzigd door Citroen op 21-02-2022 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Djoggo schreef op maandag 21 februari 2022 @ 10:14:
[...]

Ook benieuwd naar jouw toetsenbord! Zou je de gegevens ervan kunnen delen?

Alvast bedankt!
Microsoft Designer Bluetooth!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

JDFS schreef op maandag 14 februari 2022 @ 23:27:
Mijn IDASEN staat! Past precies voor mijn raam (1,65m breed) en na wat goochelwerk heb ik ESPHome versie 2021.10.0 stabiel draaiend zodat ik het bureau via Bluetooth naar MQTT door heb gestuurd en zo Home Assistant in. Een aantal scripts gemaakt, zodat ik met een Zigbee afstandsbediening (zoals een Hue Dimmer) het bureau kan instellen op favoriete hoogtes en up/down kan doen :)
Oh cool! Dat klinkt als het betere tweakwerk! Als ik Google op ESPHome zie ik al snel dingen die lijken op soldeerwerk en geknutsel. Klopt dat? Hoe heb je dat aangepakt? Ik vind die app die er standaard bij zit best ruk eigenlijk. Heb nu 2 standen op m'n IDASEN (zit of sta) en ik gebruik gewoon de knop op het bureau. Hij stopt automatisch bij de standen die ik had ingesteld, dus redelijk goed te doen. Maar ik zou ook graag iets meer automatiseren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
@spaceboy ik weet niet hoe veel je in de domotica / thuisautomatisering zit, maar ik heb niets hoeven te solderen of te knutselen. Slechts een ESP32 gekocht (https://www.bol.com/nl/nl...kelbord/9200000114634593/), die is via WiFi verbonden met mijn NOT (Not On Internet) netwerk waar ook Sonos, Chromecast, Google Home, Robotstofzuiger etc etc op zitten. De ESP32 stuurt via Bluetooth (waar Idasen op werkt) gegevens door naar waar ik wil, in mijn geval Home Assistant via de software die ik geflashed heb op de ESP32; ESPHome. ESP32 is overigens een Arduino bordje, dus geschikt voor van alles en nog wat.

De ESP32 had ik trouwens al, die gebruik ik om mijn mechanische ventilatie aan te sturen en om mijn Xiaomi plant sensoren uit te kunnen lezen. Alle apps zijn bij mij buiten werking dankzij of te wijten aan Home Assistant :)

Voor de rest moet je wat coderingskennis hebben, maar alle guides op het net helpen je heel veel. Dit is overigens wat ik gebruik: https://github.com/j5lien/esphome-idasen-desk-controller. En dit is hoe het werkt:

Ik heb 3 standen ingesteld: zit, ietsjes omhoog zodat bureaustoel eronder kan en staan. Zoals je ziet een Ikea controller gemapt hieraan. En dit is mijn visuele feedback:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qdHZRnyWEQagdCOJzT3m5ucNpJw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9ZhgCWi5hkrulS96oxxmoUyR.png?f=user_large
Desk Height betekent hier letterlijk hoe hoog vanaf de laagste stand in centimeters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djoggo
Citroen schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:21:
[...]

Dell KM7120W

Dell KM5221W
Citroen schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:21:
[...]

Dell KM7120W

Dell KM5221W
Dank heren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djoggo
Sethro schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:34:
[...]

Microsoft Designer Bluetooth!
Dank heren!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

LuNaTiC schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:04:
Iemand ervaring met dit bureau?

https://www.ergoweb.nl/ho...r_OWgOLOP7jMaAhKKEALw_wcB

(geprobeerd in dit topic te zoeken op de url en op 'kast' maar daarin kwam ie niet naar boven).

Ik vind het wel een interessante optie om obvious reasons maar ik vraag me dan ook altijd weer af in hoeverre je bij zoiets inboet qua kwaliteit.
Toch maar de sprong gewaagd, het duurde even voordat ie geleverd werd maar nu een paar dagen in gebruik en ik ben er superblij mee.

Ik heb in coronatijd onze pokerroom in onze mancave tijdelijk omgebouwd tot thuiskantoor; Eerst stond mijn setup op de table top van de pokertafel maar eigenlijk was deze net te hoog. daardoor kreeg ik op een gegeven moment echt last van schouders en armen.

Thuiswerken blijft nog wel even en het is hier echt een fijne plek beneden (altijd rustig/stil, in de zomer koel en ik kan tussendoor nog eens een potje pool spelen O-) ;). Maar ik wilde ook niet inboeten op de ruimte dus wilde geen groot log bureau waardoor mijn pokersetup verloren ging.

Wanneer ik een pokeravondje heb kan ik nu makkelijk mn spulletjes wegwerken en er een kast van maken. Alleen mijn monitorsetup blijft dan zo staan maar dat zit dan niet in de weg. Kastje is nog geen 30 cm diep dus daar heb je totaal geen last van.

Ook de kwaliteit is gelukkig een stuk beter dan gehoopt. Als ik hem helemaal tot de hoogste stand zet moet ik er niet teveel op leunen en gekke dingen mee gaan doen, dan is ie wel wat wobblier dan ik gewend ben bij het bureau op kantoor, maar dat dwingt me eigenlijk alleen maar om in een betere houding te werken. Dus wel een voordeel. Tot nu toe geen spijt van!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WOWvG9TzdTA07v0gZnQwYE9EFCw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0bBRLDz4sHC91bQL1laINIyu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HR6BvN2dcC3UYe9kwD35yvnqC3o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hapV7snvOQqnnFm9ptS3Df8o.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0F_8986hMvHZMAfSD_SYKlxjSYQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KY2MQPVLORhsGHbbl2qdizpl.jpg?f=fotoalbum_large

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.slijngard
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 25-02-2022
heeft er iemand ervaring met de mrc tafels van bol.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
@LuNaTiC het lijkt me logisch dat dit bureau wat is stabieler is dan een normaal zit sta bureau. Alleen al het feit dat de steunen van het werkblad korter zijn helpt niet mee. De steunen op de grond zijn ook korter dan normaal. Gelukkig bevalt het bureau verder goed. Ik hoop dat je er nog lang plezier van zal hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
r.slijngard schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 23:46:
heeft er iemand ervaring met de mrc tafels van bol.com
Die zijn toch gewoon in dit topic te vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:48

M-ThijZ

Riding on Rails

Soru schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 23:09:
Om nog een kleine update te geven. Inmiddels heb ik 3 individuele monitor armen geïnstalleerd. Dit betreft het 'Amazon Basics Monitor arm' product van 90 euro. Dit is een rebranded Ergotron LX (A merk) voor ongeveer de helft van de LX prijs, hierdoor is de keuze vrij eenvoudig geworden.

Ook het plaatsen van de laptop op een monitor arm mount is een sterke aanrader.

[Afbeelding]
[Afbeelding]

De kabels moet ik nog via de monitor armen gaan routen.
Is er nog een specifieke reden waarom je voor drie losse monitor armen bent gegaan? Ik wil een enkel scherm en de laptop mount gaan gebruiken en dat zou dus ook met de versie met een dubbele arm kunnen.

Maar ergens kan ik mij wel voorstellen dat het fijn is om de arm voor het scherm in het midden te hebben en de laptop mount vanuit een hoek te laten komen, zoals bij jou ook het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eikkie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:42
@LuNaTiC mooi hoor! Leuk weggewerkt het bureau.

Heb je daarachter ook nog een sportruimte en mis je trouwens het daglicht niet?

[ Voor 17% gewijzigd door Eikkie op 27-02-2022 20:31 ]

It's me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Eikkie schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:30:
@LuNaTiC mooi hoor! Leuk weggewerkt het bureau.

Heb je daarachter ook nog een sportruimte en mis je trouwens het daglicht niet?
Ja klopt, heb nog een homegym o.a. daar. Zie voor meer foto’s LuNaTiC in "Mancaves: show ze hier, deel je tips & tricks"

Ja daglicht heb ik daar inderdaad niet dus ik zorg wel voor genoeg pauzes, dat ik ook even boven kom of even de garagedeur open zet en af en toe eens een ommetje maak ;)

Zodra het weer mooi lente- en zomerweer wordt ga ik ook weer lekker in de tuin werken. Of in de overkapping die we daar vorig jaar hebben laten bouwen.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:51
Na een paar jaar thuiswerken (ook voor de coronacrisis werkte ik al vaak vanuit huis) vind ik het tijd voor een nieuw bureau. Momenteel heb ik een Bekant hoekblad (160x110).

Ik overweeg sterk een zit/sta bureau te kopen (Lineaflex MRC PRO-L 2.0 of MRC PRO, verschil is me nog niet geheel duidelijk). Het enige waar ik over twijfel: ga ik vaak genoeg staand werken of niet? :+ Ik merk dat ik nu te lang aan één stuk door zit zonder beweging, ik verwacht/hoop dat ik met een dergelijk bureau wel een iets actievere houding zal aannemen. Ben dus benieuwd hoe vaak jullie het bureau in hoogte verstellen...

Geen budget vanuit de werkgever, dus het komt geheel uit eigen zak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:12

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Mawlana schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:11:
Na een paar jaar thuiswerken (ook voor de coronacrisis werkte ik al vaak vanuit huis) vind ik het tijd voor een nieuw bureau. Momenteel heb ik een Bekant hoekblad (160x110).

Ik overweeg sterk een zit/sta bureau te kopen (Lineaflex MRC PRO-L 2.0 of MRC PRO, verschil is me nog niet geheel duidelijk). Het enige waar ik over twijfel: ga ik vaak genoeg staand werken of niet? :+ Ik merk dat ik nu te lang aan één stuk door zit zonder beweging, ik verwacht/hoop dat ik met een dergelijk bureau wel een iets actievere houding zal aannemen. Ben dus benieuwd hoe vaak jullie het bureau in hoogte verstellen...

Geen budget vanuit de werkgever, dus het komt geheel uit eigen zak.
Ik deed dit in het begin veel en vaak.

Om eh, te oefenen, heb ik bij Ikea een tvmeubeltje gehaald. Ikea zit hier in de buurt, dus dat was geen moeite. Die paste precies voor mijn monitor, laptop erop, en dan kijken hoe dat beviel. Heb ik een maandje ofzo gedaan.

Ik moet er wel aan denken maar ik probeer bij overleggen zeker te staan en zeker 2 keer per dag omhoog & omlaag te zetten. Ook handig, ik klooi altijd met de leuningen van mijn stoel - dan kan je het buro dus eenvoudig bijstellen.

Ik heb indertijd mijn Bekant 160x80 blad gewoon overgezet met het idee 'dat komt nog wel' en dat bevalt me eigenlijk prima. Mooi is het niet, maar het is niet lelijk genoeg om me aan te storen, was ik toch voor ~250 en een handvol tie-wraps klaar. Eea staat nu alweer sinds november 2020 en had ik eerder moeten doen.

Multiratio (Dat zijn de MRCs) heeft gewoon een winkel, die is weer open, dus ik zou daar zelf even langsgaan. Er zijn niet zoveel fabrikanten van deze buros, allemaal in China. Voordeel van Multiratio is dat ze hem komen opbouwen en garantie bieden, dat je er dus langs kan gaan etc. In dit topic veel positieve ervaringen trouwens.

[ Voor 29% gewijzigd door pjottum op 28-02-2022 09:49 ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tikje
Mawlana schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:11:
Bij de Pro-L zit (naast de originele bediening unit) als extra een m.i. mooiere en handigere unit; touch i.p.v. fysieke knoppen. Mogelijk zit die ook bij de gewone Pro, check dat zo nodig op de website of vraag het Multi Ratio. Grappig detail: je kunt ze beide tegelijk aansluiten op de control unit.

Zelf merk ik dat ik 1-2 keer per dag het bureau een uur of wat langer op sta-stand zet. Ik merk dat dit goed is om te doen, en doe dit vooral voor videovergaderen of denkwerk. Typen vind ik handiger in zitstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuttel
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-05 08:02
Nu er bij ons een vergoeding is voor een zit-sta bureau tot 450e nu ook maar eens aan het kijken. Was eerst voornemens om een frame te kopen en dan elders een mooi blad om dat zelf nog af te werken. Echter neig ik nu toch ook naar de Lineaflex MRC PRO 120x80. Ben ik in één keer klaar, je weet dat het goed spul is en naar te verwachten goede service.

Twijfel nog een beetje over de grootte. Zit nu achter 160x80 en wil wel een slagje kleiner naar 140 of 120. Merk dat ik de extra ruimte vooral gebruik om spul neer te zetten wat ik toch niet dagelijks nodig heb. Kan dan beter er iets van een ladeblok onderzetten om het meer clean te houden. Echter dan wordt het juist wel weer krap eronder met 120, als dat uberhaupt al past.

Verder; het frame wekt de indruk dat deze ook verder uit elkaar geschoven kan worden in de lengte (en zo later eventueel ook een groter blad kan hebben), maar krijg niet duidelijk of dat nu het geval is. Weet iemand dat toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Tuttel schreef op maandag 28 februari 2022 @ 12:41:
Nu er bij ons een vergoeding is voor een zit-sta bureau tot 450e nu ook maar eens aan het kijken. Was eerst voornemens om een frame te kopen en dan elders een mooi blad om dat zelf nog af te werken. Echter neig ik nu toch ook naar de Lineaflex MRC PRO 120x80. Ben ik in één keer klaar, je weet dat het goed spul is en naar te verwachten goede service.

Twijfel nog een beetje over de grootte. Zit nu achter 160x80 en wil wel een slagje kleiner naar 140 of 120. Merk dat ik de extra ruimte vooral gebruik om spul neer te zetten wat ik toch niet dagelijks nodig heb. Kan dan beter er iets van een ladeblok onderzetten om het meer clean te houden. Echter dan wordt het juist wel weer krap eronder met 120, als dat uberhaupt al past.
Geef de diepte niet op, iets smaller zou ik niet erg vinden.
Verder; het frame wekt de indruk dat deze ook verder uit elkaar geschoven kan worden in de lengte (en zo later eventueel ook een groter blad kan hebben), maar krijg niet duidelijk of dat nu het geval is. Weet iemand dat toevallig?
Over het algemeen kan het ook groter - maar 140 of 160 - dat zou betekenen dat iets 10cm uit zou steken als dat niet kan, dus dat gaat prima.

Zoals al eerder gezegd: Multiratio is prima benaderbaar, bel ze gewoon ff..

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soru
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-04 16:37
M-ThijZ schreef op zondag 27 februari 2022 @ 09:23:
[...]

Is er nog een specifieke reden waarom je voor drie losse monitor armen bent gegaan? Ik wil een enkel scherm en de laptop mount gaan gebruiken en dat zou dus ook met de versie met een dubbele arm kunnen.

Maar ergens kan ik mij wel voorstellen dat het fijn is om de arm voor het scherm in het midden te hebben en de laptop mount vanuit een hoek te laten komen, zoals bij jou ook het geval is.
Het is inderdaad vooral om mijn 2 schermen op een onafhankelijke hoek te kunnen zetten. Ik ben totaal niet van de ultrawides omdat je dan vrij veel met je hoofd moet bewegen, daarom staan mijn schermen meer in een vlakke 'V' opstelling. Kwestie van smaak. Met een dubbele mount kan je waarschijnlijk ook wel zoiets bereiken met wat minder flexibiliteit.

De laptop mount staat vrij ver van de 2 monitor mounts, ik denk dat het moeilijker wordt om met een dubbele mount dezelfde opstelling te bereiken omdat de laptop direct dichterbij draait dan je waarschijnlijk wilt.

Amazon heeft verder vrij goede retour policies, dus veel is er niet te verliezen als je het een of het ander wilt proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:48

M-ThijZ

Riding on Rails

Soru schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 16:50:
[...]

Het is inderdaad vooral om mijn 2 schermen op een onafhankelijke hoek te kunnen zetten. Ik ben totaal niet van de ultrawides omdat je dan vrij veel met je hoofd moet bewegen, daarom staan mijn schermen meer in een vlakke 'V' opstelling. Kwestie van smaak. Met een dubbele mount kan je waarschijnlijk ook wel zoiets bereiken met wat minder flexibiliteit.

De laptop mount staat vrij ver van de 2 monitor mounts, ik denk dat het moeilijker wordt om met een dubbele mount dezelfde opstelling te bereiken omdat de laptop direct dichterbij draait dan je waarschijnlijk wilt.

Amazon heeft verder vrij goede retour policies, dus veel is er niet te verliezen als je het een of het ander wilt proberen.
Bedankt! Zo'n vermoeden had ik al. Inmiddels heb ik een enkele arm gekocht en bevestigd om eens te proberen. Valt mij niet tegen. Dan zal ik op den duur nog een extra losse arm kopen om te gebruiken als laptop steun in plaats van de enkele te vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PietBu
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 30-05 13:26
Frame is inderdaad instelbaar. Ik heb 2 weken gelden de MRC Pro gekocht. Met een blad van 180 cm. Frame kan van 110 tot 190 cm in-/uitgeschoven worden. Met 5 cm oversteken aan beide kanten kun je dus bladen van 120 tot 200 cm monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _jero_813
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-05 20:59
PietBu schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 10:49:
[...]

Frame is inderdaad instelbaar. Ik heb 2 weken gelden de MRC Pro gekocht. Met een blad van 180 cm. Frame kan van 110 tot 190 cm in-/uitgeschoven worden. Met 5 cm oversteken aan beide kanten kun je dus bladen van 120 tot 200 cm monteren.
Heb inderdaad meerdere malen gelezen dat ze aanraden de poten 5cm vanaf de rand te monteren. Maar kan het kwaad om ze toch dichter bij de rand te monteren? als ik op de foto kijk van de onderkant die eerder hier gepost is dan lijkt me dat toch gewoon mogelijk zonder veel problemen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PietBu
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 30-05 13:26
_jero_813 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:46:
[...]

Heb inderdaad meerdere malen gelezen dat ze aanraden de poten 5cm vanaf de rand te monteren. Maar kan het kwaad om ze toch dichter bij de rand te monteren? als ik op de foto kijk van de onderkant die eerder hier gepost is dan lijkt me dat toch gewoon mogelijk zonder veel problemen?
Hangt van je blad af. Als je een houten blad te dicht bij de rand monteert kan het blad gaan splijten. Maar met wat voorboren is dat meestal wel te voorkomen. Of het mooi is? Da's persoonlijk. Of het praktisch is? Als je nog een klem voor een lamp (of microfoon, of webcam, of monitorarm) aan de zijkant wilt vastzetten is het niet handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Was op zoek naar een zit-sta bureau en naar aanleiding van dit topic is de keus gevallen op de MRC PRO-L 2.0. Eveneens via dit topic al ontdekt dat ze op Bol.com/Amazon.nl goedkoper zijn dan op de site van Multi Ratio zelf, bedankt daarvoor.

Alleen momenteel is er een beetje een gekke situatie op Bol:
- 180x80, robuust eiken, inclusief kabelmanagementset: €479 (link Bol)
- 140x80, robuust eiken, inclusief kabelmanagementset: €550 (link Bol)

Je bent haast gek als je de 180cm dan niet neemt, maar die is veel te groot voor in mijn huis..
Maandag maar eens even achteraan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbbs
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:58
Wegens verandering van plannen komt mijn Full Jarvis frame-only te koop. Normale prijs 469 euro, kan nu weg voor 375 euro. Alles zit nog sealed in de dozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Tralapo schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 18:45:
Was op zoek naar een zit-sta bureau en naar aanleiding van dit topic is de keus gevallen op de MRC PRO-L 2.0. Eveneens via dit topic al ontdekt dat ze op Bol.com/Amazon.nl goedkoper zijn dan op de site van Multi Ratio zelf, bedankt daarvoor.

Alleen momenteel is er een beetje een gekke situatie op Bol:
- 180x80, robuust eiken, inclusief kabelmanagementset: €479 (link Bol)
- 140x80, robuust eiken, inclusief kabelmanagementset: €550 (link Bol)

Je bent haast gek als je de 180cm dan niet neemt, maar die is veel te groot voor in mijn huis..
Maandag maar eens even achteraan bellen.
180cm moet maar net passen. Ik heb eergisteren toevallig 160cm zonder kabelmanagement voor €469 besteld. Zonet maar een mailtje gestuurd met de vraag of ik die set voor een kleine meerprijs erbij kan krijgen. :) En anders krijg ik 180cm ook nog wel passend, verplaats ik de metalstud wand die ik nog moet plaatsen iets verderop… :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tikje
Tralapo schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 18:45:
Persoonlijk bestel ik dan liever rechtstreeks bij Multi Ratio, dat ook om een uitstekende service bekend staat (zoek dit topic maar eens door).
En nee, ik ben op geen enkele manier gerelateerd aan Multi Ratio, ik steun dit soort kleinere bedrijven gewoon graag. Om Bol.com hoef je je geen zorgen te maken, om maar niet te spreken over de bizarre omzet van Amazon. Bovendien vermoed ik dat Multi Ratio de prijzen van die giganten graag wil matchen; één mailtje/telefoontje en je weet het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Tikje schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 22:22:
[...]

Persoonlijk bestel ik dan liever rechtstreeks bij Multi Ratio, dat ook om een uitstekende service bekend staat (zoek dit topic maar eens door).
En nee, ik ben op geen enkele manier gerelateerd aan Multi Ratio, ik steun dit soort kleinere bedrijven gewoon graag. Om Bol.com hoef je je geen zorgen te maken, om maar niet te spreken over de bizarre omzet van Amazon. Bovendien vermoed ik dat Multi Ratio de prijzen van die giganten graag wil matchen; één mailtje/telefoontje en je weet het.
Je bestelt in alle gevallen nog steeds bij Multi Ratio. Dat maakt die prijsverschillen ook juist zo opmerkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tikje
Tralapo schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 22:28:
[...]

Je bestelt in alle gevallen nog steeds bij Multi Ratio. Dat maakt die prijsverschillen ook juist zo opmerkelijk.
Naast de lagere prijs die ze hanteren snoepen Bol en Amazon daar ook nog eens wat marge vanaf, waardoor er nog minder bij MR terecht komt. Vandaar dat ik liever rechtstreeks bij MR bestel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mawlana
Tikje schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 22:22:
[...]

Ik heb Multi Ratio laatst gebeld en vroeg of er verschil is tussen de bureaus op bol.com en de eigen website. Antwoord: op bol.com zijn de artikelen vaak wat scherper geprijsd voor particulieren. Blijkbaar zijn consumenten niet hun primaire doelgroep.
Tikje schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 22:39:
[...]

Naast de lagere prijs die ze hanteren snoepen Bol en Amazon daar ook nog eens wat marge vanaf, waardoor er nog minder bij MR terecht komt. Vandaar dat ik liever rechtstreeks bij MR bestel.
Als ze aan de telefoon hadden gezegd de prijs te matchen, dan had ik zo bij hen besteld. Ik vroeg het niet, en het werd niet aangeboden. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Mawlana op 06-03-2022 00:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nico Klus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:45
Ikmeen eerder in dit topic gelezen te hebben dat iemand dat gevraagd had aan MR en gekregen.

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dhrny
Ik heb de goedkoopste elektrische onderstel gekocht van Amazon die een blad van 200x90cm kan dragen. Zojuist in elkaar gezet met een woood visgraat tafelblad. Helaas heb ik een probleem.

Het blad bevalt bobbels aan de bovenkant. Met het oog zie je het niet maar als je met je muis over je muismat glijdt voel je duidelijk bobbeltjes. Super vervelend tijdens het gamen.

Nou weet ik niet precies wat ik moet doen. Ik kan het proberen om te schuren maar ik wil de look niet verpesten. Ik ben eigenlijk opzoek naar een plat, dunne harde stof (misschien metaal) die ik onder mijn muismat kwijt kan. Iemand enige ervaring?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MqU8sUpnLO-lwL_RuO1kmVQGwUE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BZ4BR9LS4OkePZNnefgcy9ZD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ri6FBdewTaCNYJMb8Ny9Y9NiA4I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6AJJc7UG4e80PF6RcnNTOzGf.jpg?f=fotoalbum_large

Elektrische onderstel van Amazon (2 motors, 175cm breed, 62cm min - 128cm max hoog,

Woood visgraat 200cm x 90cm x 5,5cm (onbewerkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Mawlana schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 21:22:
[...]

180cm moet maar net passen. Ik heb eergisteren toevallig 160cm zonder kabelmanagement voor €469 besteld. Zonet maar een mailtje gestuurd met de vraag of ik die set voor een kleine meerprijs erbij kan krijgen. :) En anders krijg ik 180cm ook nog wel passend, verplaats ik de metalstud wand die ik nog moet plaatsen iets verderop… :+
Antwoord gekregen. Het betreft een aanbieding vanuit bol.com, buiten Multi Ratio om. Ze zijn wel bereid om de set alsnog voor een kleine meerprijs (wel meer dan dat tientje) te leveren. Voor de prijs van de meegeleverde stekkerdoos krijg ik de hele set. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-05 22:49
@Dhrny Mangohout staat er om bekend dat deze niet altijd effen is. Zo te lezen is je blad al bewerkt met een lime wash finish, dus als je gaat schuren is het aan te raden alle kanten te schuren en weer af te werken met een was/laklaag.
Je kunt eventueel een stuk (plexi)glas gebruiken onder je muismat, maar ik zou wel oppassen dat de hoeken van deze plaat geen krassen achterlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:56

Vrijdag

De Zwarte

Dhrny schreef op maandag 7 maart 2022 @ 03:28:
Ik heb de goedkoopste elektrische onderstel gekocht van Amazon die een blad van 200x90cm kan dragen. Zojuist in elkaar gezet met een woood visgraat tafelblad. Helaas heb ik een probleem.

Het blad bevalt bobbels aan de bovenkant. Met het oog zie je het niet maar als je met je muis over je muismat glijdt voel je duidelijk bobbeltjes. Super vervelend tijdens het gamen.

Nou weet ik niet precies wat ik moet doen. Ik kan het proberen om te schuren maar ik wil de look niet verpesten. Ik ben eigenlijk opzoek naar een plat, dunne harde stof (misschien metaal) die ik onder mijn muismat kwijt kan. Iemand enige ervaring?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Elektrische onderstel van Amazon (2 motors, 175cm breed, 62cm min - 128cm max hoog,

Woood visgraat 200cm x 90cm x 5,5cm (onbewerkt)
Misschien zoiets voor eronder:

https://www.ikea.com/nl/n...derlegger-zwart-60291746/
https://www.ikea.com/nl/n...nderlegger-kurk-90457486/
https://www.ikea.com/nl/n...derlegger-zwart-40246156/

Daarmee haal je eventuele bureau oneffenheden mee weg.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juzzuts
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-05 22:49
Rembock schreef op maandag 7 maart 2022 @ 10:18:
@Dhrny Mangohout staat er om bekend dat deze niet altijd effen is. Zo te lezen is je blad al bewerkt met een lime wash finish, dus als je gaat schuren is het aan te raden alle kanten te schuren en weer af te werken met een was/laklaag.
Je kunt eventueel een stuk (plexi)glas gebruiken onder je muismat, maar ik zou wel oppassen dat de hoeken van deze plaat geen krassen achterlaat.
Hoe is dit met eiken? Ik ben ook van plan om een los onderstel aan te schaffen met een Woood eiken blad en heb hier eigenlijk niet zo'n zin in.

Ook zou ik graag een blad van 200-220 cm willen hebben, waarmee je tot 20cm overhang hebt. Gaat dit nog problemen met zich mee brengen met een dergelijk eiken blad? En qua frame als de overhang maar 15-20cm aan één kant is?

Dan nog de vraag over een stabiel frame. Ik lees dit topic al een tijdje, maar moet eerlijk zeggen dat ik hier nou niet direct de zekerheid kan vinden die ik zoek. Lastig ook met al die fabrikanten die onder andere resellers verkopen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05 22:20

Smurf

Detri

LuNaTiC schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:57:
[...]

Ook de kwaliteit is gelukkig een stuk beter dan gehoopt. Als ik hem helemaal tot de hoogste stand zet moet ik er niet teveel op leunen en gekke dingen mee gaan doen, dan is ie wel wat wobblier dan ik gewend ben bij het bureau op kantoor, maar dat dwingt me eigenlijk alleen maar om in een betere houding te werken. Dus wel een voordeel. Tot nu toe geen spijt van!
Gave werkplek hoor. En top weggewerkt dat bureau! Dat is nog eens werk en prive gescheiden houden :P
Je zou hem nog een stuk stabieler kunnen maken met een paar muurbeugels rondom het "vaste" deel van de poten. Dat zou het gebrek aan diepte van het horizontale deel van de poten kunnen compenseren.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Juzzuts schreef op maandag 7 maart 2022 @ 13:22:
[...]

Hoe is dit met eiken? Ik ben ook van plan om een los onderstel aan te schaffen met een Woood eiken blad en heb hier eigenlijk niet zo'n zin in.

Ook zou ik graag een blad van 200-220 cm willen hebben, waarmee je tot 20cm overhang hebt. Gaat dit nog problemen met zich mee brengen met een dergelijk eiken blad? En qua frame als de overhang maar 15-20cm aan één kant is?

Dan nog de vraag over een stabiel frame. Ik lees dit topic al een tijdje, maar moet eerlijk zeggen dat ik hier nou niet direct de zekerheid kan vinden die ik zoek. Lastig ook met al die fabrikanten die onder andere resellers verkopen...
Wij hebben twee van deze Woood eiken bladen en die zijn mooi glad. Zou ik me met eiken sowieso geen zorgen over maken. Ik heb wel met een schaaf de randjes gebroken en daarna glad geschuurd, want ik vond ze wat aan de scherpe kant. Afwerken met een lijnwas, en je hebt een mooie ruime werkplek :-)

Wat formaat betreft is er wel wat overhang, maar qua stabiliteit merk ik er niks van. Die zit/sta bureaus zijn meestal gemaakt voor 80 cm (arbo norm). Met onze onderstellen (Steelforce 670) hebben we aan beide kanten dus ~10 cm overhang.

Ik heb er zelf aan de achterkant 2 schermen aan hangen en m'n PC staat er ook nog achter en het staat als een huis in zit-stand. Tot een cm of 100-110 is het bureau bijna net zo stabiel als in zit-stand. Ja, op 120cm als ik sta is er wel wat beweging als ik actief aan m'n bureau rammel, maar niet storend. Ter vergelijking, ik had met mijn oude ikea bureau (gerton blad + alex lade kast links, losse poten rechts) minstens zo veel wiebel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Smurf schreef op maandag 7 maart 2022 @ 13:36:
[...]

Gave werkplek hoor. En top weggewerkt dat bureau! Dat is nog eens werk en prive gescheiden houden :P
Je zou hem nog een stuk stabieler kunnen maken met een paar muurbeugels rondom het "vaste" deel van de poten. Dat zou het gebrek aan diepte van het horizontale deel van de poten kunnen compenseren.
Thanks!

Op zich geen slecht idee, maar heb het idee dat het verder best wel prima is.

Wat misschien niet meteen obvious is, maar doordat je die kastdeuren ook zo in lijn met de steunen zet, fungeren die ook als 'extra' ondersteuning. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembock
[...]

Eiken heeft dit probleem niet, heb momenteel zelf ook een eiken blad van WOOOD en ben er tevreden over. Ik had wel de pech dat mijn eerste blad 'warped' was, het is dus aan te raden om een latje/liniaal mee te nemen (of tijdelijk te gebruiken uit de winkel :P ) waarvan je weet dat deze recht is en kijken of het blad zelf in orde is. Het blad in je link is een onbewerkt blad, voor een mooi resultaat zul je dus moeten schuren en beitsen/lakken/in de olie zetten.
Naar mijn idee zal de overhang links/rechts niet veel gevolgen hebben, ik zou overhang boven/onder tot een minimum beperken als je een bijvoorbeeld een monitor arm aan het blad gaat hangen.
Als je niet veel wilt zoeken en gegarandeerd een stabiel frame wilt is de Ikea Idasen aan aanrader.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mawlana
Mawlana schreef op maandag 7 maart 2022 @ 10:18:
[...]

Antwoord gekregen. Het betreft een aanbieding vanuit bol.com, buiten Multi Ratio om. Ze zijn wel bereid om de set alsnog voor een kleine meerprijs (wel meer dan dat tientje) te leveren. Voor de prijs van de meegeleverde stekkerdoos krijg ik de hele set. ;)
Bureau is vanmiddag geleverd, inclusief kabelmanagement (meegekregen voor € 31). Uiteraard heb ik 'm al in elkaar gezet. :)

Robuust eiken bureaublad ziet er mooier uit dan gedacht. Ik heb overigens twee bedieningspanelen ontvangen: 1 zwarte met drukknoppen en 1 aluminium/zwarte met touch knoppen. Ik heb het laatstgenoemde paneel bevestigd, ziet er mooier uit. ;)

Bureau lijkt stabiel te zijn. Tijdens het typen bewegen m'n schermen niet echt, ze zitten vast aan een monitorsteun van Amazon Basics (gekocht voor € 34 in 2019).

Verder geen last van het reliëf op het bureaublad, waarschijnlijk gewoon geluk dat m'n "muisvlak" glad is. :)

Nu nog iets vinden om m'n laptop onder het bureau te plaatsen. Het moet wel makkelijk zijn om de laptop 2-3x per week mee te nemen. En anders zelf iets in elkaar knutselen.

[ Voor 30% gewijzigd door Mawlana op 11-03-2022 17:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
[...]

Ook zou ik graag een blad van 200-220 cm willen hebben, waarmee je tot 20cm overhang hebt. Gaat dit nog problemen met zich mee brengen met een dergelijk eiken blad?
Niet specifiek voor een bepaald blad, maar ik heb een blad van 180cm. Wilde mijn minitower onder het bureau hebben hangen dus heb aan beide zijden 25cm overgehouden. Dus onderstel is 130cm breed. Maakt niks uit qua stabiliteit, ook niet op hoogte. Dus met een nog breder blad lijkt me dat ook geen probleem (mits een beetje stabiel onderstel).

Foto: NLxAROSA in "Het grote zit/sta bureau's-topic"

Zal best wel een ondergrens zijn waarbij het gaat wiebelen, maar bij mij wiebelt hij ook op hoogte (100-120cm) niet. Ligt denk ik ook wel aan waar het zwaartepunt ligt van het totaal van al je spullen en hoe zwaar je onderstel is. Zolang dat maar in het vlak tussen de poten ligt lijkt het me goed in ieder geval? (zijn vast wel mensen die dit beter kunnen beredeneren hier :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-05 02:32
Wij zijn op zoek naar twee zit-sta bureaus maar de afmetingen maken het best lastig.

Het liefst frame en blad apart.
Diepte blad/poot: < 69 cm
Min hoogte incl blad: 68cm
Breedte: ~160 cm
Elektrisch verstelbaar met geheugen functie.
Tussen de 200 en 300 per frame.

Ik heb tot nu toe het volgende gevonden: SANODESK EQ

Maar de verzendkosten tikken aan en hopelijk kan het nog iets goedkoper. Iemand een alternatief die voldoet aan deze eisen?

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shamp0o
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-05 16:13
Ik zit een beetje met hetzelfde maar dan max 120cm.
Heb het oog op de onderstaande 2. Iemand hier ervaring mee?

Dchouse

Maidesite

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

battler schreef op maandag 14 maart 2022 @ 07:37:
Wij zijn op zoek naar twee zit-sta bureaus maar de afmetingen maken het best lastig.

Het liefst frame en blad apart.
Diepte blad/poot: < 69 cm
Min hoogte incl blad: 68cm
Breedte: ~160 cm
Elektrisch verstelbaar met geheugen functie.
Tussen de 200 en 300 per frame.

Ik heb tot nu toe het volgende gevonden: SANODESK EQ

Maar de verzendkosten tikken aan en hopelijk kan het nog iets goedkoper. Iemand een alternatief die voldoet aan deze eisen?
Gezien dat Flexidesk.de stiekem sanodesk levert, zou je hen eens kunnen benaderen.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
@pjottum Ik kan de site niet vinden, kan je de url posten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

battler schreef op maandag 14 maart 2022 @ 09:41:
@pjottum Ik kan de site niet vinden, kan je de url posten?
Oh, crap: verkeerde url getypt:

Lees dit eerst ff:
https://www.flexispot.de/standing-desks-buyer-guide

Dan hebben ze bijvoorbeeld deze:
https://www.flexispot.de/...ellbares-gestell-eq5.html

even naar het bedieningspaneel scrollen.

Ongeveer alle buros in dit topic zijn hetzelfde, het idee wat ik heb, misschien anderen ook, is dat er maar 1 of 2 van die fabrikanten zijn (o.a. LokTek), ergens in China (al lijkt LokTek weer in Vietnam te zitten). Die leveren als OEM aan alle merken.

De buros van Multiratio (Multiratio.nl, lees even de afgelopen weken terug) lijken hier heel erg op. Ik zou die ook even deze vraag voorleggen. Vergeet niet om korting te vragen.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
@pjottum Bedankt! 230,- per stuk (incl. korting) zojuist twee besteld en ze leveren in Nederland.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Zou cool zijn als Tweakers een test zou doen. En dan ook vaststellen of er echt grote kwaliteitsverschillen zijn of niet. En dus ook vaststellen wat de originele fabrikanten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

battler schreef op maandag 14 maart 2022 @ 12:32:
@pjottum Bedankt! 230,- per stuk (incl. korting) zojuist twee besteld en ze leveren in Nederland.
Ik heb al 1,5 jaar (~~) een Flexispot EK2, bevalt me prima en ik werk al die tijd al permanent thuis. Fotos dus ergens 70 paginas terug. :)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Vandaag de Lineaflex MRC PRO-L 2.0 van Multi Ratio binnengekregen en direct in elkaar gezet.
Ziet er allemaal erg goed uit en voelt stevig aan! In elkaar zetten ging ook relatief makkelijk.

Enige waar ik niet helemaal tevreden over ben is het voorgeboorde gat voor de kabeldoorvoer. Die zit qua breedte precies in het midden van het blad. Ik heb gewoon een monitor op een reguliere voet en die kan je daardoor ineens niet meer precies in het midden van je bureau kwijt. Het maakt niet zo heel veel uit, maar het was vooraf ook niet echt duidelijk dat ze hem daar zouden gaan boren.
Mawlana schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 15:01:
[...]
Robuust eiken bureaublad ziet er mooier uit dan gedacht. Ik heb overigens twee bedieningspanelen ontvangen: 1 zwarte met drukknoppen en 1 aluminium/zwarte met touch knoppen. Ik heb het laatstgenoemde paneel bevestigd, ziet er mooier uit. ;)
Zelf ook de robuust eiken, ik noem 'm gewoon vlak haha.
Ik had ook de beide bedieningspanelen. De ene is volgens mij de "hoog-laag bediening met memory functie" van de reguliere MRC. De andere is specifiek voor de PRO (volgens mij is dat ook het enige verschil??). Vond het ook wel bijzonder dat ze beide leveren.

[ Voor 36% gewijzigd door Tralapo op 16-03-2022 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Tralapo schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 18:32:
Vandaag de Lineaflex MRC PRO-L 2.0 van Multi Ratio binnengekregen en direct in elkaar gezet.
Ziet er allemaal erg goed uit en voelt stevig aan! In elkaar zetten ging ook relatief makkelijk.

Enige waar ik niet helemaal tevreden over ben is het voorgeboorde gat voor de kabeldoorvoer. Die zit qua breedte precies in het midden van het blad. Ik heb gewoon een monitor op een reguliere voet en die kan je daardoor ineens niet meer precies in het midden van je bureau kwijt. Het maakt niet zo heel veel uit, maar het was vooraf ook niet echt duidelijk dat ze hem daar zouden gaan boren.
Als ik me niet vergis was er nog iemand in dit topic niet echt te spreken over het gat. Het blad werd kosteloos vervangen.

Dus mocht je je er echt aan storen, neem dan even contact op met de winkel zou ik zeggen.
[...]

Zelf ook de robuust eiken, ik noem 'm gewoon vlak haha.
Ik had ook de beide bedieningspanelen. De ene is volgens mij de "hoog-laag bediening met memory functie" van de reguliere MRC. De andere is specifiek voor de PRO (volgens mij is dat ook het enige verschil??). Vond het ook wel bijzonder dat ze beide leveren.
Ze lijken me allebei met memory (waar staan de knoppen 1-4 anders voor?). Wat het echte verschil is is me ook niet duidelijk.

Ik heb het niet geprobeerd, maar volgens mij kan je het andere bedieningspaneel óók aansluiten om een tweede USB-poort te creëren. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Mawlana schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 08:55:
[...]

Als ik me niet vergis was er nog iemand in dit topic niet echt te spreken over het gat. Het blad werd kosteloos vervangen.

Dus mocht je je er echt aan storen, neem dan even contact op met de winkel zou ik zeggen.
Hmm, het stoort me geloof ik niet zoveel dat ik zin heb om alles weer te demonteren, haha..
Mawlana schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 08:55:
Ze lijken me allebei met memory (waar staan de knoppen 1-4 anders voor?). Wat het echte verschil is is me ook niet duidelijk.

Ik heb het niet geprobeerd, maar volgens mij kan je het andere bedieningspaneel óók aansluiten om een tweede USB-poort te creëren. :P
Klopt. De "PRO" versie heeft knoppen voor staan/zitten, zodat je geen nummer hoeft te onthouden.
De "gewone" versie heeft dan weer een alarm-functie om je te herinneren om te gaan staan.

Er is inderdaad maar één control-poort beschikbaar op de motor, maar wel twee DC-poorten. Er zijn twee control en twee DC-poorten beschikbaar op de unit inderdaad. Je kunt de tweede dus waarschijnlijk wel aansluiten ja.

[ Voor 6% gewijzigd door Tralapo op 17-03-2022 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbbs
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:58
Fully Jarvis frame-only te koop wegens verandering plannen. Deze is in het zwart uitgevoerd, kan een blad van 2m dragen en het betreft het 2-weg verstelbaar systeem. Kit bestaat uit twee dozen die nog beide gesealed zijn.
Nieuwprijs 469 euro, kan nu weg voor 350 euro. Graag contact via pb.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f90HjNYEPXJ898eFklW8FJmMMl4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AmTDooOCQuf5vJrCjlb6BFNB.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door mrbbs op 18-03-2022 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark K
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 14:20
Leek hier. Ik heb gisteren een Woood eikenhouten werkblad gekocht en wil deze ook graag in de ultra matte lak zetten. Nou is mijn vraag wat moet ik doen?

1. Ontvetten? Doe ik dat gewoon met een natte doek en ontvetter uit de supermarkt?
2. Schuren? Moet je dit werkblad eerst goed schuren? In eerste instantie is het oppervlakte redelijk glad. En schuren moet met k120 (120 grit?) schuurpapier? Ik neem aan dat jullie alleen de boven- en zijkanten schuren? De onderkant wellicht langs de kant even afplakken? Ik ga het met de hand schuren omdat ik geen schuurmachine heb dus denk dat een schuurblok of schuurbord wel goed is.
3. Is er een special roller nodig? Of is zoiets goed genoeg: https://www.praxis.nl/ver...i-rollers-5-stuks/5316505
4. Moet ik na 3 keer lakken nog een keer het blad schuren? Bijvoorbeeld met 1800 grit schuurpapier?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManuTrash
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-09-2022
Ik heb nog een mooi zwart, 3 stage, dual motor Maidesite onderstel beschikbaar. Zie vraag en aanbod advertentie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembock
Mark K schreef op zondag 27 maart 2022 @ 15:02:
Leek hier. Ik heb gisteren een Woood eikenhouten werkblad gekocht en wil deze ook graag in de ultra matte lak zetten. Nou is mijn vraag wat moet ik doen?

1. Ontvetten? Doe ik dat gewoon met een natte doek en ontvetter uit de supermarkt?
2. Schuren? Moet je dit werkblad eerst goed schuren? In eerste instantie is het oppervlakte redelijk glad. En schuren moet met k120 (120 grit?) schuurpapier? Ik neem aan dat jullie alleen de boven- en zijkanten schuren? De onderkant wellicht langs de kant even afplakken? Ik ga het met de hand schuren omdat ik geen schuurmachine heb dus denk dat een schuurblok of schuurbord wel goed is.
3. Is er een special roller nodig? Of is zoiets goed genoeg: https://www.praxis.nl/ver...i-rollers-5-stuks/5316505
4. Moet ik na 3 keer lakken nog een keer het blad schuren? Bijvoorbeeld met 1800 grit schuurpapier?

Bedankt!
  1. Ontvetten is niet nodig, eerst je blad voorbereiden met een natte doek of speciale conditioner is aan te raden om zo de houtnerven naar boven te krijgen zodat dit niet bij je eerste laag beits/verf gebeurt
  2. Ik ben met mijn Woood blad begonnen met 240 grit, tussen de verflagen in heb ik licht opgeschuurd met 320 (zie hier het resultaat). Dit heb ik ook voor de onderkant gedaan en is aan te raden om eventueel kromtrekken van het blad te voorkomen (je maakt het blad namelijk maar aan 1 kant 'nat'). Ik heb ook met de hand geschuurd, een schuurbord is zeker aan te raden voor deze klus. Schuur met de houtnerf mee in lange slagen!
  3. Je kunt beter een kwast gebruiken i.p.v. rollers, dit resulteert in een gladdere afwerking. Met een roller zal je al snel een sinaasappelhuid effect krijgen.
  4. Je kunt het beste tussen elke laag 320 grit schuurpapier gebruiken om licht op te schuren, 1800 grit (+ water) is in deze situatie alleen handig als je de verflaag wilt polijsten na het verven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark K
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 14:20
Rembock schreef op maandag 28 maart 2022 @ 09:37:
[...]
  1. Ontvetten is niet nodig, eerst je blad voorbereiden met een natte doek of speciale conditioner is aan te raden om zo de houtnerven naar boven te krijgen zodat dit niet bij je eerste laag beits/verf gebeurt
  2. Ik ben met mijn Woood blad begonnen met 240 grit, tussen de verflagen in heb ik licht opgeschuurd met 320 (zie hier het resultaat). Dit heb ik ook voor de onderkant gedaan en is aan te raden om eventueel kromtrekken van het blad te voorkomen (je maakt het blad namelijk maar aan 1 kant 'nat'). Ik heb ook met de hand geschuurd, een schuurbord is zeker aan te raden voor deze klus. Schuur met de houtnerf mee in lange slagen!
  3. Je kunt beter een kwast gebruiken i.p.v. rollers, dit resulteert in een gladdere afwerking. Met een roller zal je al snel een sinaasappelhuid effect krijgen.
  4. Je kunt het beste tussen elke laag 320 grit schuurpapier gebruiken om licht op te schuren, 1800 grit (+ water) is in deze situatie alleen handig als je de verflaag wilt polijsten na het verven
Bedankt voor je reactie en de goede tips. Ik ga het blad overigens niet beitsen of verven maar zet hem in de ultra matte lak (Bijvoorbeeld de Blue Dolphin of Skylt die hier genoemd wordt). Nog niet eerder van conditioner gehoord maar denk dat ik het dan maar hou bij een natte doek en toch maar een kwast gebruiken dan. Ik ben alleen bang dat de lak niet gelijk verdeeld wordt, iets wat met een roller iets makkelijker is.

[ Voor 4% gewijzigd door Mark K op 28-03-2022 12:13 ]

Pagina: 1 ... 19 ... 34 Laatste

Let op:
Voor zit/sta bureau beweging en ergonomie accessoires: Zit/sta bureau: beweging en ergonomie accessoires ervaringen