Het grote zit/sta bureau's-topic

Pagina: 1 ... 20 ... 34 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-05 22:49
@Mark K Een roller gebruiken kan in principe prima hoor, voor het beste eindresultaat wordt echter een kwast aangeraden.
Ik heb uiteindelijk een trappenlak van de Gamma gebruikt i.p.v. Blue Dolphin of Skylt, maar alle 3 zijn een polyurethaan lak op waterbasis. Het verschilt per soort lak hoe strak deze trekt na het drogen, ik heb een kwast gebruikt maar zie nog steeds her en der wat strepen. Voor een glad eindresultaat raad ik nat schuren met een hoge grit aan, ik heb dit echter zelf (nog) niet gedaan.
Je bespaart jezelf i.i.g. een hoop ergernis als je bij elke laag ervoor zorgt dat het blad zo glad mogelijk is en de lak een oppervlak heeft om aan te hechten d.m.v. schuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark K
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 10:38
Rembock schreef op maandag 28 maart 2022 @ 13:41:
@Mark K Een roller gebruiken kan in principe prima hoor, voor het beste eindresultaat wordt echter een kwast aangeraden.
Ik heb uiteindelijk een trappenlak van de Gamma gebruikt i.p.v. Blue Dolphin of Skylt, maar alle 3 zijn een polyurethaan lak op waterbasis. Het verschilt per soort lak hoe strak deze trekt na het drogen, ik heb een kwast gebruikt maar zie nog steeds her en der wat strepen. Voor een glad eindresultaat raad ik nat schuren met een hoge grit aan, ik heb dit echter zelf (nog) niet gedaan.
Je bespaart jezelf i.i.g. een hoop ergernis als je bij elke laag ervoor zorgt dat het blad zo glad mogelijk is en de lak een oppervlak heeft om aan te hechten d.m.v. schuren :)
Bedankt. Ik weet niet precies wat het verschil is maar ik verwacht gezien het prijsverschil dat de Skylt lak (wordt geleverd met een verharder) minder snel slijt. Ik kan het schuren proberen en of ik het eindresultaat ook nat ga schuren hangt een beetje van het resultaat af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pruxor
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04 20:14
Zenix schreef op maandag 3 januari 2022 @ 18:59:
Ik heb voor nu deze gekocht https://www.pijlman-kanto...-kantoormeubelen-200x80cm Voldoet aan de NEN norm en lekker groot blad en met 5 jaar garantie en gratis montage.

Ik zal laten weten hoe het bevalt.
Ik sta er nu voor de deur. Hoe bevalt ie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pruxor
Affijn. Besteld en in afwachting van levering. Nog weer even langs de ikea geweest om de Idasen te vergelijken op de hoogste stand. Die kan ook nog best wiebelen.
Even voor de mensen hier die roepen dat je alleen het onderstel kunt kopen en er vervolgens zelf een fatsoenlijk (krasvaster) blad op kunt plaatsen: een ikea medewerker vertelde dat je daarmee de 10 jaar garantie verspeelt. Dat was voor mij reden om af te zien van de Idasen. Lijkt me trouwens dat dat bij een rechter geen stand houdt zolang je het gewicht van 75 kilo niet overschrijdt, maar toch.
Nu heb ik voor dezelfde prijs een bureau met een fatsoenlijk blad, een kabelgoot en een monitorarm. Oh en 4 standen geheugenfunctie en lcd display en usb laadfunctie.

Maar geen BT functie (boohoo).
8)7
5 jaar garantie. Meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-05 22:49
@pruxor dan mag die medewerker bij de Ikea wel een functioneringsgesprek krijgen :')
Waarom biedt je als winkel een los onderstel aan als de garantie vervalt bij het plaatsen van een eigen blad 8)7 Verkoop dan alleen de volledige set...

De brochure/folder waar Ikea naar verwijst -> Klik
Wat valt niet onder deze garantie?
Deze garantie geldt niet voor producten die onjuist zijn opgeborgen of gemonteerd, die onjuist of onoordeelkundig zijn gebruikt, die zijn aangepast of die zijn gereinigd op onjuiste wijze of met onjuiste schoonmaakproducten. Deze garantie dekt geen normale slijtage, kerven of krassen, of schade als gevolg van stoten of ongelukken. Deze garantie geldt niet als producten in de buitenlucht of in een vochtige omgeving zoals een badkamer zijn geplaatst. Deze garantie dekt geen indirecte of incidentele schade.
Kortom, zorg ervoor dat je tafelblad + spullen niet meer wegen dan 75 kilo. Dan zit je qua garantie goed :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pruxor
@Rembock die medewerker gaf aan dat hij dat moest vertellen. Dat kwam op mij over als een werkinstructie. Ik heb aangegeven dat ik dat absurd vond en het ook tegen het zogenaamd millieubewuste ideaal van ikea in vond gaan. Zijn uitleg was dat je het ene ikea blad makkelijk door een nieuwere kon vervangen.
Ik denk dat het meenemen van een blad naar een nieuw bureau verantwoorder is. Die honingraatbladen van de ikea hoef ik niet.
In de garantievoorwaarden zag ik ook niks van zijn verhaal terug. Misschien was het een poging om mij een overpriced blad aan te smeren, geen idee.
Ik kijk uit naar mijn nieuwe bureau :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrGab
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-05 09:19
Vandaag na het doorspitten van dit topic het volgende bureau besteld: https://www.flexispot.de/...hohenverstellbar-ec5.html
Met code €310

Hopelijk wordt het snel geleverd en kan ik een leuke foto uploaden alhier.

Iemand ervaringen met dit bureau toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:49
Iemand ervaring met € 193,47 | Basetbl Bureaustoel Ergonomische Computer Gaming Pc Stoel Met Intrekbare Voetsteun Verstelbare Hoofdsteun Fauteuil Mesh Ademend
https://a.aliexpress.com/_vKbo3o

Ik zoek een nieuwe stoel maar ben niet bereid meer als 400 te betalen. Of het moet echt soort van nodig zijn...

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:31

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

remcoXP schreef op zondag 3 april 2022 @ 22:16:
Iemand ervaring met € 193,47 | Basetbl Bureaustoel Ergonomische Computer Gaming Pc Stoel Met Intrekbare Voetsteun Verstelbare Hoofdsteun Fauteuil Mesh Ademend
https://a.aliexpress.com/_vKbo3o

Ik zoek een nieuwe stoel maar ben niet bereid meer als 400 te betalen. Of het moet echt soort van nodig zijn...
Dit is het buro topic, je hebt je vergist.

Kwa stoel: zoek eens bij de opkopers zoals Albeka of eentje die dichter bij je in de buurt zit. Die kopen kantoren leeg (waarvan er een boel gesloten zijn) en knappen dan het meubilair op. Koop je voor 200 euro een 3 jaar oude van indertijd 1200 euro. Let op dat ze om een of andere reden online vrolijk adverteren zonder btw ..

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-05 15:07
Van de week 2 maal de MRC comfort besteld voor onze thuiswerkplekken. Nu ben ik nog op zoek naar een betaalbare oplossing voor kabelmanagement onder het bureau en een beugel om mijn PC aan op te hangen.

Iemand ervaring met een goede beugel voor een midi tower?

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noobynater
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ook ik ben opzoek naar een zit-sta bureau. Mijn oog was allereerst gevallen op de Ikea UPPSPEL, vind het wel mooi dat deze een zwart blad heeft, 180x80cm is bijna perfect en ook geheugen functie. De "gamer" tekst onder op de poten staat mij wel tegen, maar is te overzien. Ook de afgeronde afwerking van het blad lijkt mij comfortabel werken.

Het grootste nadeel van dit bureau vind ik dat ie max 70kg te belasten is. Met speakers (15kg/stuk incl. stands) + monitors (~10kg per stuk incl arm) ben je zo al richting de 50kg. Dan komt daar nog boven op wat andere randapparatuur en ik voel er wel wat voor om zo'n under desk PC mount te monteren.

Nu zie ik in dit topic de Lineaflex MRC PRO-L 2.0 veel voorbij komen en dit lijkt een erg mooi alternatief. Lijkt stabieler, rated tot 150kg (dus ruim voldoende) en ongeveer dezelfde prijs. Helaas is deze echter niet leverbaar met een zwart blad en weinig zin om hem zelf te gaan verfen (of spuiten). Zie verder dit onderstel ook niet los te koop bij multiratio, waar vinden jullie deze?

Alternatief blad zou ook kunnen, maar ik zie vooral houten bladen met nerven ed voorbij komen en ik zou juist graag een glad zwart/donker grijs blad willen. Gewenste blad maat is 180-200cm breed en 80-90cm diep.

Iemand nog aanraders of richtingen om verder te kijken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mark K
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m2LimFz6jBRIIBe4Jnra2V7lF80=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jyC1jxBFhTlSBzee43zFLlWB.jpg?f=fotoalbum_large

Heel erg blij met mijn nieuwe zit-sta bureau. Ik heb uiteindelijk gekozen voor een WOOOD eiken werkblad van 180x90 voor 125 euro. Deze heb ik gelakt met de Skylt Original lak (30 euro) en die ziet er echt heel mooi uit. Vervolgens heb ik gekeken voor een onderstel naar de Ikea Bekant / Ikea Idasen / Fully Jarvis / Flexispot en Lineaflex maar uiteindelijk toch uitgekomen op de Bekant (390 euro).

De 10 jaar garantie en het design van de BEKANT gaf daarbij de doorslag. Ik moet toegeven dat toen ik het eerste de beste BEKANT bureau voelde toen stond die heel instabiel maar een paar minuten later was er nog een BEKANt bureau en die stond super stabiel dus ik denk dat er bureaus tussen staan die niet super goed vast zijn gezet. Ik ben positief verrast door dit onderstel. Ik ben vrij lang maar ook op de sta stand is de BEKANT nog voldoende stabiel (in de breedte is er bijna geen beweging in te krijgen maar in de diepte wel maar dit zal deels te maken hebben met het feit dat mijn blad 90 cm diep is). Het is jammer dat er geen geheugen in zit maar dat is voor mij niet zo'n grote dealbreaker. Esthetisch ziet de BEKANT er echt mooi uit. De laklaag is ook echt perfect, ondanks dat ik gewoon een simpele roller heb gebruikt is er geen streep of oneffenheid te bekennen. Het net voor de kabels is ook goed bedacht.

Het enige waar ik achteraf spijt van heb gehad is dat ik het bureau niet heb ingekort, je kan bij de Karwei/Gamma gratis het bureau laten inkorten (ik adviseert 70-75 cm). 90 cm is toch wat aan de diepe kan maar voorlopig laat ik het voor wat het is.

Ik heb hem overigens slechts op 4 plakken vast gezet. Is er ergens een guide om de overige gaten bij te boren? Welke boor heb ik hiervoor nodig?

[ Voor 17% gewijzigd door Mark K op 07-04-2022 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Mark K schreef op woensdag 6 april 2022 @ 23:01:
Ik heb hem overigens slechts op 4 plakken vast gezet. Is er ergens een guide om de overige gaten bij te boren? Welke boor heb ik hiervoor nodig?
Kan wss geen kwaad om hem op 4 plekken vast te maken, anders bij de kluswinkel een 3mm houtboortje kopen. Gewoon door de schroefgaten heen boren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark K
tarlitz schreef op woensdag 6 april 2022 @ 23:05:
[...]

Kan wss geen kwaad om hem op 4 plekken vast te maken, anders bij de kluswinkel een 3mm houtboortje kopen. Gewoon door de schroefgaten heen boren.
Ik zat zelf te denken aan een houtboor van ongeveer 10mm als ik de doorsnee van de plugs bekijk die in de tafel geinstalleerd moeten worden. Dit is wel nodig omdat de kabelgoot (net) hier aan gemonteerd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 26-05 22:24

HSG

Ik mag van mijn werkgever een bureau aanschaffen omdat wij meer gaan thuiswerken en ben op zoek naar en goede zit-sta bureau. Het bureau moet voldoen aan de NEN-EN 527 arbonorm en aan de volgende eisen:
• in hoogte verstelbaar
• werkblad minimaal 120 x 80 cm
• hoogteverstelling werkblad bij verstelbare zit/sta-bureaus: minimaal 65 – 125 cm
• dikte werkblad aan de aanzitzijde bedraagt maximaal 5 cm.

Heeft iemand leuke tips en/of ideeën? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:52

spaceboy

Op grote hoogte

HSG schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 10:32:
Ik mag van mijn werkgever een bureau aanschaffen omdat wij meer gaan thuiswerken en ben op zoek naar en goede zit-sta bureau. Het bureau moet voldoen aan de NEN-EN 527 arbonorm en aan de volgende eisen:
• in hoogte verstelbaar
• hoogteverstelling werkblad bij verstelbare zit/sta-bureaus: minimaal 65 – 125 cm

Ligt aan het budget. Ik had hetzelfde (maar iets minder stricte eisen). Uiteindelijk wat reviews bekeken en gelezen en voor de Ikea Idasen gekozen. Mooi stevig ding. Erg blij mee.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

spaceboy schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 16:57:
[...]

Ligt aan het budget. Ik had hetzelfde (maar iets minder stricte eisen). Uiteindelijk wat reviews bekeken en gelezen en voor de Ikea Idasen gekozen. Mooi stevig ding. Erg blij mee.
Tot €500 Euro en kleur mag wit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
HSG schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 10:32:
• in hoogte verstelbaar

Wij hebben gisteren de MRC pro staan voldoet aan al je eisen en hij maakt een hele goede indruk tot nu https://www.multiratio.nl...ta-elektrisch-160-x-80-cm

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09:52
MrGab schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 09:44:
Vandaag na het doorspitten van dit topic het volgende bureau besteld: https://www.flexispot.de/...hohenverstellbar-ec5.html
Met code €310

Hopelijk wordt het snel geleverd en kan ik een leuke foto uploaden alhier.

Iemand ervaringen met dit bureau toevallig?
Even een late reactie. Wij hebben 2 verschillende sets van Felxispot bureaus. Alleen 2 verschillende start hoogtes. (Niet opgelet bij bestellen 2e set onderstellen). Het zijn fijne systemen met 3 geheugenplaatsen voor hoogtes. Wij hebben zo de zithoogte en stahoogte er in gezet. Ook het in elkaar zetten is zeer eenvoudig. Alleen even goed opletten bij het kiezen van de locatie van contolpanel. En dat het frame iets scheef kan zijn. Daar heb je alleen last van bij het monteren van het blad (naar eigen keuze).
Wij hebben wel 2 verschillende bureaublad formaten bij beide sets.
Wij waren met het losse blad ook rond de €400 per bureau kwijt.

Maar dan zijn wij altijd nog vele malen goedkoper uit dan bij mij op kantoor. Daar moesten ze voor een "Ergonomisch" hoogte verstelbare tafel €1500 ex-btw neerleggen. En dan heb je niet eens een controlpanel met geheugenfuncties, maar moet je zelf handmatig de hoogte instellen per keer. 8)7
Alleen maar voor het woord "Ergonomisch" |:(

The S in IOT stands for security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

JDFS schreef op maandag 21 februari 2022 @ 15:45:
@spaceboy ik weet niet hoe veel je in de domotica / thuisautomatisering zit, maar ik heb niets hoeven te solderen of te knutselen....
Ondertussen ben ik (maanden later) ook zover dat ik eigenlijk precies hetzelfde wil/heb als jij hebt gemaakt, maar ik kom er nog net niet helemaal uit. Heb jij alléén die informatie gebruikt op https://github.com/j5lien/esphome-idasen-desk-controller?

Ik Google me suf, maar krijg 't niet aan de praat. Ik heb Home Assistent, HACS, een ESP32 bordje die ik volgens mij ook kan flashen via ESPHome vanuit Home Assistent, maar het voelt een beetje als klok/klepel (ik kan trouwens best redelijk programmeren en prutsen, maar de foutmeldingen en werkwijze is me wat te adhoc/obscuur). Heb jij nog ergens aanvullende info gevonden, of alleen die betreffende Github pagina gebruikt?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Die pagina en HA forum. Wat krijg je niet precies aan de praat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

JDFS schreef op zondag 10 april 2022 @ 16:53:
Die pagina en HA forum. Wat krijg je niet precies aan de praat?
Misschien gaat dit wat ver voor andere gebruikers om hier te reageren, maar omdat iemand anders misschien tegen dezelfde issues aanloopt, toch maar even hier. Wat ik gedaan heb:
  • Home Assistent geïnstalleerd op een Raspberry Pi. Lijkt allemaal prima te werken, kan al van alles bedienen, ook al ben ik nog niet heel ervaren met HA.
  • Een ESP32 device (WIFI ESP-WROOM-32 bordje) aan m'n laptop gehangen.
  • ESPHome geïnstalleerd in Home Assistent. Dit geeft mij de optie ESPHome in m'n zijbalk en hier kan ik mijn ESP32 device zien. Deze is ook ONLINE (nadat ik 'm ADOPTED en INSTALLED heb). Deze heb ik meerdere keren proberen te flashen, volgens MIJ heb ik dat nu goed gedaan. Zie yaml file hieronder. In de SECRETS heb ik mijn eigen SSID + wifi wachtwoord gezet.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
esphome:
  name: esphome-web-319a6c

esp32:
  board: esp32dev
  framework:
    type: arduino

# Enable logging
logger:

# Enable Home Assistant API
api:

ota:

wifi:
  ssid: !secret wifi_ssid
  password: !secret wifi_password
  fast_connect: true

# Enable fallback hotspot (captive portal) in case wifi connection fails
  ap:
    ssid: "Esphome-Web-319A6C"
    password: "nt0q24v1xB2i"

captive_portal:

external_components:
  - source: github://j5lien/esphome-idasen-desk-controller@v3.0.0

esp32_ble_tracker:

ble_client:
  - mac_address: "F7:1C:5F:83:1E:72" # Replace with the desk bluetooth mac address
    id: idasen_desk

idasen_desk_controller:
    # Reference to the ble client component id
    # -----------
    # Required
    ble_client_id: idasen_desk
    # Fallback to use only up and down commands (less precise)
    # -----------
    # Optional
    only_up_down_command: false

cover:
  - platform: idasen_desk_controller
    name: "Desk"

Als ik op de LOG klik van de ESP32 zie ik eerst een shitload aan foutmeldingen. De meest belangrijke lijkt mij[W][idasen_desk_controller:146]: [Desk] Error sending write request for cover, status=-1

Als ik de Bluetooth connect button van m'n desk indruk terwijl ik de log van de ESP32 laat draaien zie ik de foutmeldingen verdwijnen en LIJKT hij te connecten. Hier zie ik onderstaande:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mgb4HNjpdvNXaRFkC0zYlwKGZlw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/iRN6HMnOteUGK90Sg84AU1YY.png?f=user_large

MAC-adres is het MAC-adres van de IDASEN. Ondanks de melding dat hij de Move van 100 naar 78 (procent??) lijkt uit te voeren gebeurt er niets met mijn bureau.

Problemen die ik nog heb:
1. Tijdens het klooien heb ik een kort moment de mogelijkheid gehad om via het IP-adres rechtstreeks via de browser in de ESP32 log te kunnen. Die had een soort mini-web-interface. Het IP-adres zie ik wel in m'n router als connected device, dus volgens mij is de ESP32 nu wat connectivity met m'n WIFI in orde. Toch?
2. Hoe/waar zit het stuk dat je het inzichtelijk maakt in Home Assistant? Enige wat ik nu voor elkaar krijg is een "kaart" op m'n HA desktop droppen op basis van de entiteit "Desk". Dit ziet er al minder fancy uit dan het plaatje op https://github.com/j5lien/esphome-idasen-desk-controller maar belangrijker nog: mijn bureau reageert er niet op:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j9MNQJuHcyPEKy6Y02o2GEiQa98=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Ji9uIkXuUIEfv5XpfPvB4rj4.png?f=user_large

Ik weet dus niet precies hoe ik nu verder moet troubleshooten. Ook dat elke keer de Bluetooth knop van m'n bureau indrukken als ik de LOG van de ESP32 bekijk vind ik niet positief klinken. Heb jij een idee wat ik fout doe? Hoe heb jij die ESP32 nu geprogrammeerd? En hoe heb je hem visueel gekregen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
Dit probleem heb ik ook gehad. Je moet even het volgende doen (gaat iets mis in de nieuwste ESP bluetooth connectie): https://community.home-as...desk-controller/292391/26

Ergo: eerst koppelen met de oudere BLE arduino integratie (ble-client), kijken of je dan commando's kunt sturen en dan pas updaten naar de nieuwste integratie. Ik heb ook die issues gehad die jij nu meemaakt, maar dit heeft het redelijk weten te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pruxor
HSG schreef op zondag 10 april 2022 @ 00:50:
[...]

Tot €500 Euro en kleur mag wit zijn.
Houd er bij een (erg) wit burea wel rekening mee dat een optische muis wel eens wat minder goed kan werken. Hilarisch als dat een ander overkomt. Anders moet je er nog een rgb muismat bij bestellen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

SnowDude schreef op zondag 10 april 2022 @ 08:23:
[...]

Wij hebben gisteren de MRC pro staan voldoet aan al je eisen en hij maakt een hele goede indruk tot nu https://www.multiratio.nl...ta-elektrisch-160-x-80-cm
Dat bedrijf...monteren zij jouw bureau ook in elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
HSG schreef op maandag 11 april 2022 @ 21:31:
[...]

Dat bedrijf...monteren zij jouw bureau ook in elkaar?
wij hebben het zelf gedaan, was echt nog geen half uur werk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

JDFS schreef op zondag 10 april 2022 @ 21:19:
Dit probleem heb ik ook gehad. Je moet even het volgende doen (gaat iets mis in de nieuwste ESP bluetooth connectie): https://community.home-as...desk-controller/292391/26

Ergo: eerst koppelen met de oudere BLE arduino integratie (ble-client), kijken of je dan commando's kunt sturen en dan pas updaten naar de nieuwste integratie. Ik heb ook die issues gehad die jij nu meemaakt, maar dit heeft het redelijk weten te fixen.
Wat een gehannes zeg. Het lukt me nog steeds niet. :(
Als ik die link van jou bekijk dan begint het dus met een oudere versie van die controller, right? Dat is dan alleen om te pairen.

code:
1
2
external_components:
  - source: github://j5lien/esphome-idasen-desk-controller@v1.2.2

Als ik dat eerste stuk (van gebruiker "sumur1au") in m'n ESP32 wil zetten krijg ik een foutmelding over een ontbrekende ble_client:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JRz7Ey91j2aqGNLyI9UmSL7uErY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/d9C7atZr035lVohAuuINvF5D.png?f=user_large

Oftewel: ik kom nog niet voorbij het succesvol pairen van ESP32 met IDASEN. Denk ik. :/

Verder zie ik (gezien de username-gelijkenis verwacht ik dat jij dat bent) :P jouw reactie daarop dat je daarvoor een complete downgrade van Home Assistant (??) naar versie 2021.10.0 hebt gedaan? Is dat de core van HA? En hoe doe je dat? En waaróm doe je dat? Ik snap er steeds minder van man... :o

[ Voor 3% gewijzigd door spaceboy op 12-04-2022 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
@spaceboy Deze code opgeven in je ESPHome yaml met je eigen variabelen voor naam en mac-adres:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
esphome:
  name: sam-idasen
  platform: ESP32
  libraries:
    - "ESP32 BLE Arduino"
# Enable logging
logger:

wifi:
  ssid: !secret IoT_ssid
  password: !secret IoT_password

# Enable fallback hotspot (for captive portal) in case wifi connection fails
  ap:
    ssid: "ESPHome $friendly_name"
    password: !secret ap_password

api:
  password: !secret api_ota_Password

ota:

external_components:
  - source: github://j5lien/esphome-idasen-desk-controller@v1.2.2

idasen_desk_controller:
  mac_address: "00:00:00:00:00:00"

sensor:
    desk_height:
      name: "Desk Height"

binary_sensor:
    name: "Desk Connection"
    type: CONNECTION
    name: "Desk Moving"
    type: MOVING

cover:
    name: "Desk"

Als je gepaired hebt en alles werkend (dus je ziet in de Log het bureau bewegen), daarna haal je de YAML weer leeg en voeg je het volgende in (aangepast naar jouw wensen):
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
esphome:
  name: sam-idasen
  platform: ESP32

substitutions:
  friendly_name: Sam Idasen Desk

# Enable logging
logger:

# Enable Home Assistant API
wifi:
  ssid: !secret IoT_ssid
  password: !secret IoT_password

# Enable fallback hotspot (for captive portal) in case wifi connection fails
  ap:
    ssid: "ESPHome $friendly_name"
    password: !secret ap_password

api:

ota:

external_components:
  - source: github://j5lien/esphome-idasen-desk-controller@v3.0.0

esp32_ble_tracker:

globals:
  # To store the Desk Connection Status
  - id: ble_client_connected
    type: bool
    initial_value: 'false'

ble_client:
  - mac_address: "00:00:00:00:00:00"
    id: idasen_desk
    on_connect:
      then:
        # Update the Desk Connection Status
        - lambda: |-
            id(ble_client_connected) = true;
        - delay: 5s
        # Update desk height and speed sensors after bluetooth is connected
            id(desk_height).update();
            id(desk_speed).update();
    on_disconnect:
      then:
        # Update the Desk Connection Status
            id(ble_client_connected) = false;

idasen_desk_controller:
  only_up_down_command: false

cover:
    name: "Sam Desk"

sensor:
  # Desk Height Sensor
  - platform: ble_client
    id: desk_height
    name: 'Sam Desk Height'
    service_uuid: '99fa0020-338a-1024-8a49-009c0215f78a'
    characteristic_uuid: '99fa0021-338a-1024-8a49-009c0215f78a'
    icon: 'mdi:arrow-up-down'
    unit_of_measurement: 'cm'
    accuracy_decimals: 1
    update_interval: never
    notify: true
    filters:
    - offset: 0.33
    lambda: |-
      uint16_t raw_height = ((uint16_t)x[1] << 8) | x[0];
      unsigned short height_mm = raw_height / 10;

return (float) height_mm / 10;

# Desk Speed Sensor
  - platform: ble_client
    id: desk_speed
    name: 'Sam Desk Speed'
    service_uuid: '99fa0020-338a-1024-8a49-009c0215f78a'
    characteristic_uuid: '99fa0021-338a-1024-8a49-009c0215f78a'
    icon: 'mdi:speedometer'
    unit_of_measurement: 'cm/min' # I'm not sure this unit is correct
    accuracy_decimals: 0
    update_interval: never
    notify: true
    lambda: |-
      uint16_t raw_speed = ((uint16_t)x[3] << 8) | x[2];
      return raw_speed / 100;

binary_sensor:
  # Desk Bluetooth Connection Status
  - platform: template
    name: 'Sam Desk Connection'
    id: desk_connection
    lambda: 'return id(ble_client_connected);'

# Desk Moving Status
  - platform: template
    name: 'Sam Desk Moving'
    id: desk_moving
    lambda: 'return id(desk_speed).state > 0;'

Ik had hiervoor ESPHome gedowngrade naar 2021.10.0, ik weet niet of je Docker draait maar daar kun je heel makkelijk downgraden. Uberhaupt weet ik niet of je nu nog hoeft te downgraden, want bij mij werkt het gewoon stabiel op laatste versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Bedankt voor je reactie!
Ik ben er nog niet helemaal, maar ik heb nu voor het eerst iets werkends (lees: vanuit Home Assistent kan ik mijn bureau op en neer doen).

Voor future reference en anderen die dit misschien gaan doen, mijn gegevens:

Versie van Home Assistent: 2022.4.2 (latest).
ESP32 yaml (config) om te pairen: zie hierboven. Echter: het lijkt erop dat sinds redelijk recent iets in de manier van sensoren is veranderd. Hiervoor heeft iemand een pull request gedaan op de github repo van j5lien: https://github.com/j5lien...n-desk-controller/pull/46

Deze man heeft een fork gemaakt van de 1.2 versie van j5lien (=niet de laatste versie en status is mij onbekend) waarin hij een kleine aanpassing heeft gedaan:

https://github.com/arevac...-desk-controller/tree/1.2

Als ik in het script van @JDFS die j5lien vervang voor arevaclier en zijn versie 1.2 gebruik om de ESP32 te flashen krijg ik wel 2 warnings over incompatible pointer types, maar connectie lukt in elk geval.

Nu nog verder prutsen met dat dashboard en automatisering-scripts, maar het begin is er. Thanks dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
Mooi zo! Laat maar weten of je er met die idasen kaart uitkomt en/of je bijv een Zigbee controller wil mappen aan je desk. Ik heb 3 scripts (zitten, bureau iets omhoog zodat stoel er volledig onder kan en staan) qua hoogtes gemapt aan een IKEA STYRBAR controller (links/rechts ‘scrollt’ door scripts) plus omhoog/omlaag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

JDFS schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 16:43:
Mooi zo! Laat maar weten of je er met die idasen kaart uitkomt en/of je bijv een Zigbee controller wil mappen aan je desk. Ik heb 3 scripts (zitten, bureau iets omhoog zodat stoel er volledig onder kan en staan) qua hoogtes gemapt aan een IKEA STYRBAR controller (links/rechts ‘scrollt’ door scripts) plus omhoog/omlaag
Cool man! Dank je. Ik ga het voorlopig zonder fysieke knop doen, maar wel interessante optie, die STYRBAR van Ikea. Misschien ga ik die ook op de kop tikken als ik weer bij de Ikea kom. :P Vooralsnog heb ik die kaart van HACS (beetje obscuur hoe dat werkt, maar als het werkt, werkt het) nu prettig werkend:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AoEC32OUEMT-Q3DUOFx-KqrXuv8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8WVmdwpIKpAbzjAMCbxCWlv1.png?f=user_large

Ik heb ook een eigen kaart gemaakt die de entities van de sensor laat zien (binary_sensor.desk_height enzo), maar die werken niet allemaal.

Nu nog iets bedenken dat ik 'm automatisch af en toe laat triggeren. Elke 2 uur automatisch een half uur staan ofzo. Lijkt me vrij irritant als je net bezig bent, maar het houdt je tenminste in beweging, want daar was het mij eigenlijk om te doen: zo'n stabureau hébben is 1. Hem gebruiken is 2. 8)

[ Voor 5% gewijzigd door spaceboy op 12-04-2022 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

SnowDude schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 10:34:
[...]

wij hebben het zelf gedaan, was echt nog geen half uur werk
Krijg je het dan in een bouwpakket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 23:08
HSG schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 22:35:
[...]

Krijg je het dan in een bouwpakket?
Yep. Montage (klik voor de handleiding) valt reuze mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sassymousasi
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-06-2023
Iemand een flexispot gekocht? Hoe ging de levering?

Heb een E1 gekocht omdat ik een relatief klein bureau zocht maar ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat alles er is. Heb nu het blad gekregen.

En heeft iemand een E1 en zo ja hoe bevalt die?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

sassymousasi schreef op woensdag 13 april 2022 @ 19:57:
Iemand een flexispot gekocht? Hoe ging de levering?

Heb een E1 gekocht omdat ik een relatief klein bureau zocht maar ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat alles er is. Heb nu het blad gekregen.

En heeft iemand een E1 en zo ja hoe bevalt die?
EK2, werkt prima.

Levering was denk ik met GLS, da’s niet prima.

Ik had overigens geen blad en heb mijn ikea blad gerecycled, de bijgesloten zelftappertjes deden het prima..

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

Mawlana schreef op woensdag 13 april 2022 @ 09:41:
[...]

Yep. Montage (klik voor de handleiding) valt reuze mee.
Dat ziet er niet ingewikkeld uit. Zijn de gaatjes in het blad al van te voren er in geboord zodat je in een keer een schroef in kan draaien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 23:08
HSG schreef op woensdag 13 april 2022 @ 22:54:
[...]

Dat ziet er niet ingewikkeld uit. Zijn de gaatjes in het blad al van te voren er in geboord zodat je in een keer een schroef in kan draaien?
Nee. Je moet het dus zelf centreren. Voorboren is niet nodig, met een schroefboormachine draai je de schroefjes zo vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sassymousasi
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-06-2023
Ik heb een E1 gekocht, zoals al eerder vermeld in dit topic, echter heb ik geen desktop houder en monitor standaard om ruimte te besparen op mijn blad. In principe kan ik gewoon checken voor een eigen monitor standaard, echter zat ik me te bedenken, moet je eigenlijk ook een PC houder kopen van flexispot zelf? Want het lijkt me niet bevordelijk om in het tafelblad te gaan boren... Volgens mij bied flexispot PC houders aan die je op het frame vastmaakt...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JeroenBosch
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-05-2024
Hier even een update. Tijd geleden op zoek gegaan naar een stevig sta zit bureau.

Wilde een bureau van 180 x 90 met een massief houten blad en dat niet wiebelde. Er hangt namelijk een 49 inch curved scherm aan. Hier in dit topic kwam ik worktrainer in harmelen tegen, daar verschillende bureau's getest en eigenlijk alleen het vier potige model was stevig genoeg.

bureau poten https://www.worktrainer.nl/honmove-vergadertafel

Blad https://www.opmaatzagen.n...en/eiken-timmerpaneel-a-b

blad heb ik met 4 lagen skylt behandeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3JXCNMkqR12BZbG7F076B4M6pZ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cgOO1malVap90ZdbJYWJ3Kcm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:03

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik ben https://www.goedkoopinric...-donkergrijs-eiken-10547/ tegen gekomen maar kan er geen ervaringen mee vinden.

Het voldoet qua afmetingen aan mijn wensen en kan ook voldoende hoog/laag volgens mij. Maar zou het stabiel genoeg zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Beekforel schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:53:
Ik ben https://www.goedkoopinric...-donkergrijs-eiken-10547/ tegen gekomen maar kan er geen ervaringen mee vinden.

Het voldoet qua afmetingen aan mijn wensen en kan ook voldoende hoog/laag volgens mij. Maar zou het stabiel genoeg zijn?
Dat ligt eraan wat jij stabiel genoeg vindt.

Ik zou met laptop en al naar Zaandam afreizen en de Youp even testen. Graag terugrapporteren.

Verder ziet het er hetzelfde uit als alle Sanodesk buros, en of dat stabiel genoeg is .. niet voor je voorganger @JeroenBosch, die is voor een 4poot gegaan.

De apparaten van Multiratio komen vaak langs, als het je specifiek om een hoek gaat: https://www.multiratio.nl/bureaus/hoekbureaus

Let wel op, als je dat doet moet je dus echt vrije ruimte hebben. Hier zou dat niet gaan wegens een stopcontact, een verwarmingsbuis, een vensterbank, etc..

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

pjottum schreef op woensdag 20 april 2022 @ 17:22:
[...]

Dat ligt eraan wat jij stabiel genoeg vindt.

Ik zou met laptop en al naar Zaandam afreizen en de Youp even testen. Graag terugrapporteren.

Verder ziet het er hetzelfde uit als alle Sanodesk buros, en of dat stabiel genoeg is .. niet voor je voorganger @JeroenBosch, die is voor een 4poot gegaan.

De apparaten van Multiratio komen vaak langs, als het je specifiek om een hoek gaat: https://www.multiratio.nl/bureaus/hoekbureaus

Let wel op, als je dat doet moet je dus echt vrije ruimte hebben. Hier zou dat niet gaan wegens een stopcontact, een verwarmingsbuis, een vensterbank, etc..
Fair punt, echter Zaandam is 200 km enkele reis dus dan zoek ik toch liever eerst naar wat online ervaringen.

Multirato is inderdaad wel goed aangeschreven in dit topic en het cad/cam bureau wat ze hebben komt ook aardig in de buurt van wat ik zoek.

@diabyte welke heb jij uiteindelijk gekozen? ik zie dat je het cad/cam bureau ook gevonden had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diabyte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:04
@Beekforel wij zijn uiteindelijk niet voor hoekbureau's maar reguliere gegaan (Lineaflex MRC). Ik kan je dus helaas niet helpen met een review.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenBosch
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-05-2024
Beekforel schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:53:

zn drie poot geeft wel mee stabiliteit. Neem anders even contact met ze op telefonisch kunnen ze vast wel vertellen of het bureau op hoogte speling heeft.

Van de 2 potige bureau's heb ik nog geen wiebel vrij bureau gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1005211

.

[ Voor 114% gewijzigd door Anoniem: 1005211 op 05-05-2022 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-05 21:37

ricardo246

Life's what you make it!

Ik ben op zoek naar een zit sta onderstel met de volgende afmetingen:
280 cm x 160 cm
Zie afbeelding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oqIbCLdnl1-tiWpC7JcH0tAN39Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cBoGkYR22cyzchre7iBHCmPg.jpg?f=user_large

Ik ben nu al een paar dagen intensief aan het zoeken, maar de meeste onderstellen komen niet in de buurt van de 280cm. Ook niet bij de meest genoemde websites hier, en ook met Google kom ik niet verder.

Belangrijke note:
Het blad (wat ik al heb) bestaat uit 3 delen:
200 x 80cm
en 2 maal 80 x 80 cm

Dit staat nu gemonteerd op een oud (vast) ikea onderstel.

Iemand een suggestie waar ik moet zoeken?

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Google.

Bv zoeken op

electrisch hoekbureu onderstel

Zou het anders ook niet weten

[ Voor 22% gewijzigd door NosferatuX op 30-04-2022 16:03 ]

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:11
Zou je dan met https://www.multiratio.nl...it-sta-elektrisch-cad-cam in de buurt kunnen komen? Desnoods tweaken om het 200-deel te verlengen? Het is geen optie een deel van 't blad over de steun te laten hangen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-05 02:32
battler schreef op maandag 14 maart 2022 @ 12:32:
@pjottum Bedankt! 230,- per stuk (incl. korting) zojuist twee besteld en ze leveren in Nederland.
Blad van Ikea even op maat gemaakt, in totaal 540,- kwijt voor 2 zit sta bureaus. Super blij mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tPBVqhQvIAZRZQ5Gvo-nQvZOhbU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QsrCQWPk5Iyh9TBQOmDhmMQn.jpg?f=fotoalbum_large

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ervaringsvraag: kan een woood eiken van 180x90 met links en rechts ondersteuning het redden zonder doorbuigen? Eventueel kan er een poot/beugel achter in het midden, maar niet voor aan…
battler schreef op zondag 1 mei 2022 @ 10:13:
[...]

Blad van Ikea even op maat gemaakt, in totaal 540,- kwijt voor 2 zit sta bureaus. Super blij mee.

[Afbeelding]
Ikea lijkt alleen maar diepte van 60 te hebben, of de bladen zijn maar 120 breed…

[ Voor 58% gewijzigd door Motrax op 05-05-2022 19:20 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palmachius
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-01 20:56
(jarig!)
Motrax schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 19:19:
Ervaringsvraag: kan een woood eiken van 180x90 met links en rechts ondersteuning het redden zonder doorbuigen? Eventueel kan er een poot/beugel achter in het midden, maar niet voor aan…
Ja hoor, dat gaat prima zonder buigen. Zie bijvoorbeeld mijn opstelling. Hierbij heb je een dwarsbalk in het midden van het blad die de poten met elkaar verbindt.

Overigens zakt hetzelfde blad met enkel twee poten aan de zijkant (als eettafel) ook niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Palmachius schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 20:56:
[...]

Ja hoor, dat gaat prima zonder buigen. Zie bijvoorbeeld mijn opstelling. Hierbij heb je een dwarsbalk in het midden van het blad die de poten met elkaar verbindt.

Overigens zakt hetzelfde blad met enkel twee poten aan de zijkant (als eettafel) ook niet door.
Tnx! Ik heb ook voorbeelden gevonden waarbij links/rechts wel poten waren, maar niks in het midden, inderdaad als eettafel. De bestelling staat, nu is het wachten op de levering.

Qua olie, ik zie in je post 2 type olie? Welke heb je uiteindelijk gebruikt en hoeveel er opgesmeerd?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palmachius
(jarig!)
Motrax schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 03:58:
[...]
Qua olie, ik zie in je post 2 type olie? Welke heb je uiteindelijk gebruikt en hoeveel er opgesmeerd?
Allebei, eerst een laag van de gekleurde HG olie om het hout iets donkerder te maken. Toen dat droog was nog een keer over de plekken die nog een beetje licht waren. Tot slot 1x gesealed met de olie van WOOOD.

Mijn eettafel heb ik niet gekleurd, maar voor de zekerheid wel twee keer in de WOOOD gezet. Water blijft er mooi in druppels op liggen. Die tafel is nu uiteraard ook aanzienlijk lichter van kleur dan het bureau en glimt ook een klein beetje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fGCmb7BSbkTHz2_dnPb4KkmkRf0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ln578Qbf47O0UakFqvFK8cTC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertuslambertus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-05 08:20
battler schreef op maandag 14 maart 2022 @ 12:32:
@pjottum Bedankt! 230,- per stuk (incl. korting) zojuist twee besteld en ze leveren in Nederland.
Welke heb je dan precies besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-05 02:32
bertuslambertus schreef op maandag 9 mei 2022 @ 13:21:
[...]

Welke heb je dan precies besteld?
EQ5-EQ5B_EU

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLB28
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 23-05-2023
Goedemiddag,

Ik ga binnenkort met mijn vriendin samenwonen. Ons nieuwe appartement is echter niet het aller grootste en ook is er geen specifieke kamer waar mijn huidige bureau/setup kan staan. Op dit moment gebruik ik een zit/sta bureau van 120x90 van de Ikea. Hierop staan mijn twee monitors. Op het moment staat mijn PC op de grond rechts van mij. Heeft iemand tips voor bureaus die, met name in de breedte, wat kleiner vallen? Ik ben bereid een monitor op te offeren en weer naar een single monitor setup te gaan als het niet anders kan. De huidige diepte (90cm) bevalt mij wel en hier zou ik dan ook het liefste niet teveel van willen inleveren, tenzij het niet anders kan. Overigens is het ook geen vereiste dat het wederom een zit/sta bureau moet zijn. Heel erg bedankt alvast!

Mvg,
DLB28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouterkaas
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-05 11:40
DLB28 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 14:15:
Goedemiddag,

Ik ga binnenkort met mijn vriendin samenwonen. Ons nieuwe appartement is echter niet het aller grootste en ook is er geen specifieke kamer waar mijn huidige bureau/setup kan staan. Op dit moment gebruik ik een zit/sta bureau van 120x90 van de Ikea. Hierop staan mijn twee monitors. Op het moment staat mijn PC op de grond rechts van mij. Heeft iemand tips voor bureaus die, met name in de breedte, wat kleiner vallen? Ik ben bereid een monitor op te offeren en weer naar een single monitor setup te gaan als het niet anders kan. De huidige diepte (90cm) bevalt mij wel en hier zou ik dan ook het liefste niet teveel van willen inleveren, tenzij het niet anders kan. Overigens is het ook geen vereiste dat het wederom een zit/sta bureau moet zijn. Heel erg bedankt alvast!

Mvg,
DLB28
Wat heb je zelf al gevonden op internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palmachius
(jarig!)
DLB28 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 14:15:
Goedemiddag,

Mvg,
DLB28
Kun je je huidige bureauframe verstellen of er een stuk tussenuit halen? Zo ja, dan zou je simpelweg het bestaande blad kunnen vervangen door een blad met precies de afmetingen die je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLB28
z
Palmachius schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 14:25:
[...]

Kun je je huidige bureauframe verstellen of er een stuk tussenuit halen? Zo ja, dan zou je simpelweg het bestaande blad kunnen vervangen door een blad met precies de afmetingen die je nodig hebt.
Helaas niet, het bureau wat ik nu gebruik is een versie van dit model

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

ik zou het niet kleiner maken, tenzij je er toch nooit achter zit.

Alternatieve oplossing is iets als dit:
https://dethuiskantoorspe...oduct/bureau-vepa-homefit

@LuNaTiC heeft dat staan, wellicht kan hij toelichten hoe het bevalt.

LuNaTiC in "Het grote zit/sta bureau's-topic"

(hint: bovenaan het topic zit een knopje wat alle posts met een plaatje laat zien..

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

pjottum schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 15:00:

(hint: bovenaan het topic zit een knopje wat alle posts met een plaatje laat zien..
Bevalt nog steeds supergoed! meer heb ik hier thuis niet nodig (op kantoor waren we bij het vernieuwen van het meubilair ook al naar een kleinere desk gegaan. Verder genoeg andere opbergplekken in deze ruimte, dus als ik maar voldoende plek heb voor mijn monitoren en toetsenbord + muis.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DLB28
pjottum schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 15:00:

Oh wow dit ziet er zeker interessant uit! Helaas wel aan de wat prijzige kant maar zeker een goede tip en ook fijn om de feedback hierover te lezen! Ik ben zelf ook nog deze tegen gekomen. Het is misschien wat krap maar qua afmetingen zou dit ook een optie zijn voor een single 24" monitor setup zou ik zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

DLB28 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 17:40:
[...]

Oh wow dit ziet er zeker interessant uit! Helaas wel aan de wat prijzige kant maar zeker een goede tip en ook fijn om de feedback hierover te lezen! Ik ben zelf ook nog deze tegen gekomen. Het is misschien wat krap maar qua afmetingen zou dit ook een optie zijn voor een single 24" monitor setup zou ik zeggen?
Klein hoor.

Ik heb een buro van 120x60 staan en dat is eigenlijk te klein met een 25" en een laptop. Toetsenbordje, een lamp, je muis + muisruimte etc..

Anders pak je eens een stuk karton (ofzo) van 80x80 en probeer je het te visualiseren. Wel een hard stop van maken, je muis valt er immers ook vanaf als het er eenmaal staat.

.. en, wie zegt dat dit over een jaar nog voldoet. Probeer ook vooruit te denken, iedereen wil immers een widescreen curved.... Toch?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 14:45
pjottum schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 18:10:
[...]

Klein hoor.

Ik heb een buro van 120x60 staan en dat is eigenlijk te klein met een 25" en een laptop. Toetsenbordje, een lamp, je muis + muisruimte etc..

Anders pak je eens een stuk karton (ofzo) van 80x80 en probeer je het te visualiseren. Wel een hard stop van maken, je muis valt er immers ook vanaf als het er eenmaal staat.

.. en, wie zegt dat dit over een jaar nog voldoet. Probeer ook vooruit te denken, iedereen wil immers een widescreen curved.... Toch?
Je vindt 120 cm te krap met een 25" monitor (en je laptop ernaast, gok ik)? Ik heb beneden een 140 cm breed bureau met een 49" super ultra wide monitor (die monitor is letterlijk zelf al bijna 120 cm breed), en ik heb nog ruimte over ernaast voor m'n koptelefoonhouder en een Google Nest Hub :P

80 cm is wel een flink stuk kleiner, maar ik ben benieuwd naar jouw setup dat je 120 cm te krap vindt voor een 25" monitor + laptop.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

Hahn schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 18:14:
[...]

Je vindt 120 cm te krap met een 25" monitor (en je laptop ernaast, gok ik)? Ik heb beneden een 140 cm breed bureau met een 49" super ultra wide monitor (die monitor is letterlijk zelf al bijna 120 cm breed), en ik heb nog ruimte over ernaast voor m'n koptelefoonhouder en een Google Nest Hub :P

80 cm is wel een flink stuk kleiner, maar ik ben benieuwd naar jouw setup dat je 120 cm te krap vindt voor een 25" monitor + laptop.
60cm diepte is wel redelijk 'smal' en een laptop neemt natuurlijk nog meer ruimte in naast een monitor tov één groot scherm.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Famous schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 09:07:
[...]

60cm diepte is wel redelijk 'smal' en een laptop neemt natuurlijk nog meer ruimte in naast een monitor tov één groot scherm.
Indeed, laptop op een standaard, monitor op een verhoger (want $*#$*##% usb-c dockingstation), toetsenbord ervoor, muis (trackball: Elecom Wireless 8 button Big ball review door pjottum) en een wacom (Wacom Intuos S Bluetooth Zwart/Groen review door pjottum) naast een zwart boekje en een kopje koffie - het wordt echt snel vol hoor!

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

OMX2000

By any means necessary...

Inmiddels ligt mijn 180x80 en 4 cm dikke Amerikaans walnoot houten bureaublad thuis. En het idee is dat ik een fully onderstel neem. Maar ik dacht laat ik toch nog eens hier vragen of iemand ervaring heeft met een Fully onderstel en een andere eventueel goedkoper onderstel. Want de vergelijking met in Europa verkrijgbare onderstellen vind ik niet echt op het grote internet.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Mark K schreef op woensdag 6 april 2022 @ 23:01:
[Afbeelding]

Heel erg blij met mijn nieuwe zit-sta bureau. Ik heb uiteindelijk gekozen voor een WOOOD eiken werkblad van 180x90 voor 125 euro. Deze heb ik gelakt met de Skylt Original lak (30 euro) en die ziet er echt heel mooi uit. Vervolgens heb ik gekeken voor een onderstel naar de Ikea Bekant / Ikea Idasen / Fully Jarvis / Flexispot en Lineaflex maar uiteindelijk toch uitgekomen op de Bekant (390 euro).

De 10 jaar garantie en het design van de BEKANT gaf daarbij de doorslag. Ik moet toegeven dat toen ik het eerste de beste BEKANT bureau voelde toen stond die heel instabiel maar een paar minuten later was er nog een BEKANt bureau en die stond super stabiel dus ik denk dat er bureaus tussen staan die niet super goed vast zijn gezet. Ik ben positief verrast door dit onderstel. Ik ben vrij lang maar ook op de sta stand is de BEKANT nog voldoende stabiel (in de breedte is er bijna geen beweging in te krijgen maar in de diepte wel maar dit zal deels te maken hebben met het feit dat mijn blad 90 cm diep is). Het is jammer dat er geen geheugen in zit maar dat is voor mij niet zo'n grote dealbreaker. Esthetisch ziet de BEKANT er echt mooi uit. De laklaag is ook echt perfect, ondanks dat ik gewoon een simpele roller heb gebruikt is er geen streep of oneffenheid te bekennen. Het net voor de kabels is ook goed bedacht.

Het enige waar ik achteraf spijt van heb gehad is dat ik het bureau niet heb ingekort, je kan bij de Karwei/Gamma gratis het bureau laten inkorten (ik adviseert 70-75 cm). 90 cm is toch wat aan de diepe kan maar voorlopig laat ik het voor wat het is.

Nog steeds tevreden over het WOOOD blad? Ik ga waarschijnlijk een Fully Jarvis onderstel aanschaffen met een eiken WOOOD 160 x 90 blad dat ik laat inkorten tot 140 x 90 (helaas verkopen ze deze maat niet). Moet even uitzoeken of ik dat WOOOD ding kan bestellen bij Karwei, laten afleveren in een winkel vlakbij en dan nog op maat laten zagen. Sowieso een +1 voor Skylt Original lak :) Heb dat 3 jaar geleden op m'n eiken eetkamertafel gesmeerd in 3 lagen en het is heerlijk spul - je behoudt de originele kleur, super matte look en het bescherm top.

Alternatief is een Fully Remi met bambooblad van 140 x 80. Onderstel lijkt me kwalitatief top met lange garantie, maar ik vertrouw het bamboo blad niet echt.. oogt toch wat fragiel. Een echt eiken werkblad is veel steviger en gaat langer mee.

[ Voor 5% gewijzigd door stin00 op 12-05-2022 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:16
Wellicht wat offtopic, maar toch weer niet*. Zo'n Woood blad is als ik het goed zie massief? Dus zelf erin gaan zagen, frezen en weet ik wat is allemaal geen probleem? Ik zat eerst naar een Cando blad te kijken (bv bij Praxis & Gamma), maar zeker nu ik zie dat zo'n Woood bij Karwei momenteel met korting is en ze kleinere maten hebben dan de Cando scheelt het ineens E100. En eigenlijk vind ik het op de foto's ook beter uit zien dan de Cando panelen / bladen.

* Offtopic maar toch niet. Ik wil een poging wagen om zelf een zit/sta bureau te maken dat ik o.a. aan de muur vast maak. Beperkte ruimte en ook nog eens verwarmingsbuizen langs de (zij)muur etc. Vandaar dat ik liever geen poten heb omdat het allemaal dan heel smal wordt onder het bureau. En v.w.b. de vraag m.b.t. massief hout is omdat de verwarmingsbuizen ook nog eens langs de "achter" muur van boven naar beneden lopen, daarvoor wil ik dan twee gaten/sleuven maken zodat het blad wel (zo goed als) tegen de muur kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juzzuts
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-05 13:31
RobertMe schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 21:57:
Wellicht wat offtopic, maar toch weer niet*. Zo'n Woood blad is als ik het goed zie massief? Dus zelf erin gaan zagen, frezen en weet ik wat is allemaal geen probleem? Ik zat eerst naar een Cando blad te kijken (bv bij Praxis & Gamma), maar zeker nu ik zie dat zo'n Woood bij Karwei momenteel met korting is en ze kleinere maten hebben dan de Cando scheelt het ineens E100. En eigenlijk vind ik het op de foto's ook beter uit zien dan de Cando panelen / bladen.

* Offtopic maar toch niet. Ik wil een poging wagen om zelf een zit/sta bureau te maken dat ik o.a. aan de muur vast maak. Beperkte ruimte en ook nog eens verwarmingsbuizen langs de (zij)muur etc. Vandaar dat ik liever geen poten heb omdat het allemaal dan heel smal wordt onder het bureau. En v.w.b. de vraag m.b.t. massief hout is omdat de verwarmingsbuizen ook nog eens langs de "achter" muur van boven naar beneden lopen, daarvoor wil ik dan twee gaten/sleuven maken zodat het blad wel (zo goed als) tegen de muur kan.
Ja dit gaat prima. Zelf inkorten trouwens ook. Vergeet er niet een randje af te frezen anders wordt het wellicht scherp. Ben zelf overigens gegaan voor de noten binnenbeits. Nog geen issues hier na een week of 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertuslambertus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-05 08:20
Ik zit ook te kijken naar een zit-sta bureau. Na veel posts op dit forum gelezen te hebben zit ik aan een multiratio Lineaflex 180cm of een flexispot E7/E8 te denken.
Als je zelf een blad erop wil schroeven, hoe wordt het onderstel vast gemaakt aan het blad? Is het gewoon voorboren en schroeven? Wil voorkomen dat het blad niet supervast zit aan het onderstel (of dat ik erdoorheen boor). Stel je hebt een WOOOD bureaublad, die is uit mijn hoofd 24 mm, hoelang mag de schroef zijn welke je gebruikt?
Zie dat er ook veel mensen zijn die het behandelen. Dit is dacht ik voor een donkere kleur. Of beschermt het ook tegen krassen e.d. (b.v. door je muis)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juzzuts
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-05 13:31
De schroef moet minder lang zijn dan het blad en onderstel bij elkaar met een klein beetje marge. Voorboren is niet nodig.

Behandeling werkt zowel als bescherming als een kleurtje geven. Net welk product je uitkiest. Een schroefje in een houtje draaien is geen rocket science ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMX2000
  • Nu online

OMX2000

Echt ik moet de knoop eens gaan doorhakken ;)

Fully Jarvis frame of een Boho Office Premium. Die laatste schijn enorm stabiel te zijn, en heeft Bosch motors. Alleen bedieningspaneel is wat minder.

Fully heeft een summer sale op dit moment, en geven 15% korting. Dus ik dacht laat ik eens aan Boho vragen of ze daar in mee willen gaan. Kreeg netjes antwoord, en ze wilden me welgeteld 3% korting geven.

Nog ff paar nachtjes slapen en dan maar eens bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
OMX2000 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 09:37:
Echt ik moet de knoop eens gaan doorhakken ;)

Fully Jarvis frame of een Boho Office Premium. Die laatste schijn enorm stabiel te zijn, en heeft Bosch motors. Alleen bedieningspaneel is wat minder.

Fully heeft een summer sale op dit moment, en geven 15% korting. Dus ik dacht laat ik eens aan Boho vragen of ze daar in mee willen gaan. Kreeg netjes antwoord, en ze wilden me welgeteld 3% korting geven.

Nog ff paar nachtjes slapen en dan maar eens bestellen.
Dank voor de tip! Ik heb net bij Fully met de 15% korting een Jarvis onderstel besteld. Ik had ook nog een 5% kortingscode liggen van ze en die bleek stapelbaar :D Doorslaggevend was voor mij de garantie die Fully biedt. Meteen ook maar even bij Karwei een WOOOD eiken paneel besteld. Duurt helaas zeker 2 weken voordat het eiken paneel klaarligt bij de Karwei.. maar wil de 160 x 90 wat laten bijzagen tot 150 x 90 of 140 x 90. 160 gaat helaas niet passen en ze hebben geen kleinere maten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Nu online

OMX2000

Hier een link naar een Belg op Reddit, die een best wel uitgebreid onderzoek heeft gedaan. https://www.reddit.com/r/...g_desk_in_belgium_europe/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NerT
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-05 22:13
Voor mensen die nog op zoek zijn:
https://www.flexispot.de
Flexispot heeft van 23 tot en met 25 mei weer een kortingsactie met 120 Euro korting.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BraX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-05 16:13
NerT schreef op maandag 23 mei 2022 @ 20:04:
Flexispot heeft van 23 tot en met 25 mei weer een kortingsactie met 120 Euro korting.
Bedankt, een E7 besteld voor 329! _/-\o_ (wel op de duitse site, de nederlandse lijkt de code niet te werken [BDE7])
Daarnaast een Woood 160x90 in bestelling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mirabis
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
NerT schreef op maandag 23 mei 2022 @ 20:04:
Dank had eind april EC5W + E6 besteld bij Amazon voor totaal 770. Kan nu 2x E7 voor c.a. zelfde bedrag halen. Helaas wel gedoe met terugzenden.

1x Venus-E v151 +LilyGo HA, CT003 V114 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | XPENG G9 AWD P 98kWh

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ourari
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-05 23:19
Fijne draad tot nu toe. Dank allemaal. Ik kon met jullie hulp makkelijk een keuze maken. Ik was er bijna helemaal uit en stond op het punt om een E7 of E8 te kopen bij FlexiSpot. Zonder korting van 120 euro helaas, maar wel 6% korting met FSN525.

Voordat ik ging bestellen even naar de privacyverklaring gekeken, want de site druipt van de trackers en ik ben één van die vijf mensen per jaar die dat wel doen ;)

Op de site van FlexiSpot geeft NoScript aan dat o.a. Google, Zendesk, Mailchimp, Paypal en Ali Express mee willen kijken. Volgens de Nederlandse privacyverklaring geeft FlexiSpot alleen maar gegevens aan Google, maar dan wel ALLES wat ze van je te weten kunnen komen. De verklaring oogt niet erg volledig of betrouwbaar.

De Duitse site heeft nóg meer trackers (adcell, facebook, gleam, hotjar), maar de Duitse verklaring is uitgebreider en benoemt een aantal diensten/datahamsteraars wel. Toch is ook die onvolledig. De aanwezige tracker van Facebook noemen ze bijvoorbeeld niet.

Fully Jarvis maakt het helemaal mooi: De link naar de privacyverklaring op de Nederlandstalige site geeft een 404. Ook op die site uiteraard een batterij datahamsteraars die zich vermommen als nuttige diensten.

Multi Ratio heeft maar een paar trackers, maar noemt ook alleen Google in de privacyverklaring (pdf).

Ik wil het bureau gewoon alleen in Euro's afrekenen, zonder verborgen kosten te betalen met persoonsgegevens... Dat is kennelijk te veel gevraagd.

Dan ga ik maar in zee met het minste kwaad, denk ik ¯\_(ツ)_/¯

Ook even naar Worktrainer.nl gekeken. Lange lijst van trackers met de usual suspects (maar ook Bing!). Voor zo ver ik kan zien noemen ze alleen Google bij naam in de privacyverklaring. Ze zeggen wel iets algemeens over het doorsluizen van je gegevens aan de bedrijven achter 'social media buttons'.

Nog een opmerkelijke gevonden: https://www.boho-office.nl/

Het is de Nederlandse site van een Duitse firma. De privacyverklaring begint in het Duits en slaat halverwege om in het Engels :?

Het vermelden waard: De goedkopere modellen in hun assortiment zijn van Linak, maar de duurdere modellen maken ze zelf in Duitsland, en ze bieden meer kleuropties voor frames.

[ Voor 18% gewijzigd door ourari op 28-05-2022 15:31 . Reden: kon het niet laten nog wat webwinkels tegen het licht te houden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wtu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-05 18:49

wtu

Ik heb gisteren op een veiling een Euroseats Deluxe onderstel gekocht. Komende week afhalen. Het blad wat er bij zit, is helaas kleiner dan wat ik wil. Ik wil naar 80x160.

Heeft iemand ervaring met het gebruik van Ikea Skarsta blad op een ander onderstel? Andere optie is een Fellowes blad met MDF kern.

Beide opties zie ik nu op marktplaats en ik koop liever gebruikt.

Ik maak me een klein beetje zorgen of de schroeven bij beide opties wel genoeg houvast in het blad hebben, ondat ik buiten de voorgevormde gaten zal moeten gaan.

Gaat dit werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

@wtu je zou iets van (pan)latten op de voorgeboorde gaten kunnen bevestigen en dat dan op het onderstel.

Op mdf moet het sowieso wel gaan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayo
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-04 17:39
Zit al enige tijd na te denken over een zit-stabureau voor op mijn werkkamer. Heb nu een 'gewoon' bureau met een blad van 120 bij 80. Wil naar een zit-sta bureau met blad van 180 bij 80 toe.

Ik kijk zo af en toe eens op het web, maar heb tot nu eigenlijk geen knoop weten door te hakken. Te veel twijfel en onduidelijkheid. Toen ik vorige week aan het rondkijken was, kwam ik ook dit topic tegen. Tot noch toe zat in mijn hoofd om een bureau inclusief blad te kopen. Ik zie echter dat veel van jullie enkel een frame hebben gekocht en er vervolgens een massief blad (bijv. WOOOD Tablo) op hebben gelegd. De foto's die ik heb gezien zien er goed uit, dus zo'n los blad lijkt me ook wel wat.

Zodoende ben ik gaan kijken naar een los onderstel. De keuze is hier reuze, maar het topic heeft me wat guidance gegeven en ik twijfel nu (nog) tussen twee frames.
  • Fully Jarvis
  • Boho Easydesk
Ik was geneigd om voor de Boho te gaan, onder andere gezien de prijs en het feit dat deze van Europese makelij (Linak) is. De Jarvis is van Chinese (JieChang) makelijk en ik heb wat wisselende verhalen gelezen over de stabiliteit, al schijnt dat inmiddels ook al weer verbeterd te zijn door wiggen (wedges) bij de aansluiting van de poten en het frame (blad). Hoe zijn hier de ervaringen met stabiliteit van de Jarvis?

Ik zat dus op de lijn om de Boho te bestellen, totdat ik me beseft dat deze een T-poot heeft en de crossbar, met aansturing, in het midden van het blad komt te zitten. Deze crossbar neemt natuurlijk wat ruimte in beslag. Mijn huidige bureau heeft ook een T-poot. Ik vind de crossbar daarvan best vervelend en stoot daar af en toe mijn benen tegenaan. De Jarvis heeft een C-poot waarbij de crossbar dus verder naar achteren is gepositioneerd. De crossbar zit dan denk ik minder in de weg. Wat zijn jullie ervaringen hiermee met zowel de Jarvis als de Boho Easydesk? Zit de crossbar in de weg, of juist niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TestDummie
  • Niet online
Goeieavond, ik zit ivm de kortingscode op de Fully Jarvis van 20% te twijfelen voor welke configuratie bureau ik zal kiezen. ( https://nl.pepper.com/aan...5-korting-237744#comments )
Wat ik hier heb gelezen lijkt mij het onderstel de beste keuze en voor het gemak wou ik ook gelijk het tafelblad van Fully erbij nemen.

Voor de mensen die een ook een Fully bureaublad hebben, wat is jullie ervaring hiermee?
Welk type blad hebben jullie? En is het blad sterk en bestand tegen krassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Nu online

OMX2000

TestDummie schreef op zondag 29 mei 2022 @ 22:22:
Goeieavond, ik zit ivm de kortingscode op de Fully Jarvis van 20% te twijfelen voor welke configuratie bureau ik zal kiezen. ( https://nl.pepper.com/aan...5-korting-237744#comments )
Wat ik hier heb gelezen lijkt mij het onderstel de beste keuze en voor het gemak wou ik ook gelijk het tafelblad van Fully erbij nemen.

Voor de mensen die een ook een Fully bureaublad hebben, wat is jullie ervaring hiermee?
Welk type blad hebben jullie? En is het blad sterk en bestand tegen krassen?
Hoe kom je aan een kortingscode van 20%. Ik zie alleen dat ze nu 15% korting geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-05 11:22

ElkeBxl

Tassendraagster

OMX2000 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 20:46:
[...]

Hoe kom je aan een kortingscode van 20%. Ik zie alleen dat ze nu 15% korting geven.
Als je inschrijft op de nieuwsbrief (popup of helemaal onderaan in de footer van de website) krijg je er 5% bij, zo zal @TestDummie waarschijnlijk aan 20 geraken.

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TestDummie
  • Niet online
ElkeBxl schreef op maandag 30 mei 2022 @ 22:35:
[...]

Als je inschrijft op de nieuwsbrief (popup of helemaal onderaan in de footer van de website) krijg je er 5% bij, zo zal @TestDummie waarschijnlijk aan 20 geraken.
Dit klopt, op mydealz.de staat dit ook beschreven: https://www.mydealz.de/de...10-mit-cb-moglich-1990815

Er zijn hier dus geen mensen die ervaring hebben met een Fully Jarvis tafelblad? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Zijn er hier eigenlijk ook mensen die het Idasen bureau hebben van IKEA, maar er een blad van 200CM op hebben gezet? Het onderstel is maar 160, maar dat zie ik heel vaak bij onderstellen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

ShitHappens schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 21:17:
Zou je dan met https://www.multiratio.nl...it-sta-elektrisch-cad-cam in de buurt kunnen komen? Desnoods tweaken om het 200-deel te verlengen? Het is geen optie een deel van 't blad over de steun te laten hangen?
Uiteindelijk is dit het geworden. Het grootste wat ik kon vinden. Misschien nog iets tweaken, maar dat gaan we vh weekend uitvinden :-)
https://www.amazon.de/-/n...itle_o00_s00?ie=UTF8&th=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:11
Da's ook een beste knoepert ja, ben benieuwd of 't wat kan worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

ShitHappens schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 18:04:
Da's ook een beste knoepert ja, ben benieuwd of 't wat kan worden :)
Pics will follow *O*

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:48
Kwam dit topic tegen nadat ik het onderstel gekocht had en tafelblad al in de lak had staan.

De foto's:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aG597tAAezMVkV0VG76y8YVve8c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XADZ9CZoStOe56nkqRlEIWRF.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ddMWMD-hPOZKt_RVwlIsYab1cZ0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qDFIZYISETk5Iz0d3iI8MOWl.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x8sqRt0ZPaKhdKIf5PQefqhtWNs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nz4YXLtutl5UqmgvU6GLgyJR.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7GILRQS1YXrYhNPSN64K0n5pMJg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oQW4Z00X0CfA9zPZldtQYd7l.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QZnk6s8zcXkKkOHl5m5nlrfNa1E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QKKM3wMJf68GD9PgPsJTJvRF.jpg?f=fotoalbum_tile

Boodschappenlijstje zal ik dan ook maar eens delen:Tafelblad lakken:
Dat eiken tafelblad met de rigostep is, vind ik, goed gelukt zo. Die Rigostep geeft een veel mooier resultaat dan olie. Het mengen van deze tweecomponentenlak is echt niet zo moeilijk. Ook het lakken is eenvoudig, gewoon even youtuben, daar staat een instructiefilmpje van de fabrikant. Ik gebruikte mijn espressoweegschaal om de gewichtsverhouding 1:15 nauwkeurig af te meten. Op youtube zie ik mensen het doen door simpelweg de hoogte van het vloeistofniveau in een bakje te meten. Kan natuurlijk ook! Ik heb 1 laag aan de onderkant gelakt (om te oefenen, en om het hout dicht te maken en zo kromtrekken door vocht te voorkomen) en 3 lagen op de bovenkant gelakt met licht opschuren na de 2e laag. Hier de instructie die ik heb gevolgd voor het bureau.

Hoe het bevalt
UPDATE na half jaar in gebruik: Bevalt nog goed! (Ook met de Amazon monitorarm.) Blad is nog mooi, recht en onbeschadigd. Voor wat betreft de minieme wiebel ten opzichte van mijn oude rotsvaste stalen niet verstelbare bureauframe: merk ik nu totaal niet meer.

Na eerste installatie had ik mijn LG monitor nog in de meegeleverde LG stand hangen. Wat ik toen merkte is dat het bureau in sta-positie (stand 110cm) toch net teveel bewoog tijdens het typen waardoor de monitor mee ging wiebelen in de veel te flexibele plastic standaard. Dat merkte ik dus vooral tijdens het typen. De monitor bleef dan nabewegen als de tafel al stabiel was. Uiteindelijk dus voor een degelijke Ergotron standaard gekozen. Die standaard heeft ook als voordeel dat je de monitor makkelijker kan wisselen tussen hoge en lage posities en snel naar voren en achteren kan bewegen, wat ik telkens doe als ik ga staan/zitten. De Ergotron standaard zit degelijk in elkaar, blij met mijn aankoop. Beweging van de monitor tijdens het typen is nu nog steeds merkbaar. Ook in zitpositie.

Hoe is jullie ervaring als je echt goed oplet? Als jullie flink aan het typen zijn en niet tegen het bureau leunen om beweging te dempen, is de monitor dan volledig stabiel? Bij die van mij merk ik als ik goed oplet toch wat net merkbaar gewiebel, met name als ik de monitorarm verder naar voren trek of in een hoge stand zet. (Dus als de monitorarm een grotere afstand moet overbruggen vanaf het bevestigingspunt.) Storend is dat tot dusver niet bijzonder. Maar toch benieuwd of er werkelijk sta/zitbureaus zijn die 100% stabiel zijn op 110cm tijdens actief typen en muizen. Als ik tegen de tafel aan leun beweegt die overigens niet mee en blijft stabiel op zijn plek. Onderstel is robuust en uit vrij dik plaat- en kokerwerk opgebouwd. Maar tijdens typen lijkt er toch wat resonantiebeweging op te treden.

Volgens mij is het Denis onderstel dezelfde als de 180cm variant van Lineaflex die in dit topic genoemd wordt. Onderdelen zien er nagenoeg identiek uit, lineaflex heeft ook de opmerking "Eigen import" bij dat onderstel. Ook het Tectake model is import uit China. Volgens de reviews is het Denis model behoorlijk stabiel. Ik heb vooralsnog geen vergelijkingsmateriaal. (Zal binnenkort eens vergelijken met het model op mijn werk waar ik binnenkort weer op locatie met sta/zitbureaus aanwezig ben)

[ Voor 23% gewijzigd door JasperE op 01-02-2023 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 27-05 16:56
Misschien niet helemaal het juiste topic, omdat ik niet per se op zoek ben naar een zit/sta bureau (een zit bureau vind ik namelijk ook prima), maar ben wel zeker op zoek naar een bureaublad.

Ik ga over een paar weken verhuizen en vind het wel tijd voor een nieuw bureau. Ik heb tot nu toe een aantal jaar gebruik gemaakt van een Linnmon (200 x 60) + Alex drawers desk. Ik wil vooral een iets dieper bureau (80 cm) en iets kleiner qua lengte (180 cm). Ik vind de Ikea Karlby erg mooi maar die is helaas ook maar 63.5 cm en dus niet diep genoeg.

Iemand tips m.b.t bureaubladen (hoeft dus niet per se een heel bureau te zijn, enkel het blad is ook prima) in de maat 180 x 80/90? Ze moeten wel sterk genoeg zijn om ook een monitorarm met twee armen te kunnen dragen in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Simone96 schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 13:59:
Misschien niet helemaal het juiste topic, omdat ik niet per se op zoek ben naar een zit/sta bureau (een zit bureau vind ik namelijk ook prima), maar ben wel zeker op zoek naar een bureaublad.

Ik ga over een paar weken verhuizen en vind het wel tijd voor een nieuw bureau. Ik heb tot nu toe een aantal jaar gebruik gemaakt van een Linnmon (200 x 60) + Alex drawers desk. Ik wil vooral een iets dieper bureau (80 cm) en iets kleiner qua lengte (180 cm). Ik vind de Ikea Karlby erg mooi maar die is helaas ook maar 63.5 cm en dus niet diep genoeg.

Iemand tips m.b.t bureaubladen (hoeft dus niet per se een heel bureau te zijn, enkel het blad is ook prima) in de maat 180 x 80/90? Ze moeten wel sterk genoeg zijn om ook een monitorarm met twee armen te kunnen dragen in de toekomst.
Zie de post boven die van jouw :p Ikea Karlby is eiken? En vervolgens is in dit topic volgens mij het Woood het populairste blad in dit topic. Dat is massief eiken, dus evt. ook op maat te zagen, verkrijgbaar in verschillende lengte maten, waaronder ook de door jou gevraagde 180, en altijd 90 diep. Verkrijgbaar bij in ieder geval de Karwei. Dit blad moet je dan wel zelf nog behandelen, maar ook daarover staat wat in de post boven die van jouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Je benoemd 1L, en dat je zoveel nodig hebt, maar de prijs is die van 0,5L. Zou je kunnen aangeven welke het is? :) Ik heb dit blad zelf "klaar staan" (ook in 180x90), en moet o.a. de lak nog bestellen.
Is er een reden waarom je voor deze "dure" Ergotron bent gegaan? De AmazonBasics arm zou ook een Ergotron zijn, en ik meen ook specifiek de LX, en kost ongeveer de helft (uit mijn hoofd rond de €90).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 27-05 16:56
RobertMe schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 14:21:
[...]

Zie de post boven die van jouw :p Ikea Karlby is eiken? En vervolgens is in dit topic volgens mij het Woood het populairste blad in dit topic. Dat is massief eiken, dus evt. ook op maat te zagen, verkrijgbaar in verschillende lengte maten, waaronder ook de door jou gevraagde 180, en altijd 90 diep. Verkrijgbaar bij in ieder geval de Karwei. Dit blad moet je dan wel zelf nog behandelen, maar ook daarover staat wat in de post boven die van jouw.
Ikea Karlby is Walnoot fineer, geen massief blad, dus in die zin ook al niet geweldig. Voor hetzelfde geld krijg ik bij de Karwei inderdaad zo'n Woood blad, zo te zien. Dus dat is zeker een optie.

Zag toevallig een paar pagina's terug ook het blad van @Palmachius voorbij komen. Die ziet er erg mooi uit met de wat donkere eiken kleur. Misschien maar eens in verdiepen hoe lastig het is om zo'n blad donkerder te maken en te sealen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Simone96 schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 14:34:
[...]

Ikea Karlby is Walnoot fineer, geen massief blad, dus in die zin ook al niet geweldig. Voor hetzelfde geld krijg ik bij de Karwei inderdaad zo'n Woood blad, zo te zien. Dus dat is zeker een optie.

Zag toevallig een paar pagina's terug ook het blad van @Palmachius voorbij komen. Die ziet er erg mooi uit met de wat donkere eiken kleur. Misschien maar eens in verdiepen hoe lastig het is om zo'n blad donkerder te maken en te sealen.
Ik zie nu inderdaad dat DuckDuckGo mij op Ikea Karlby als eerste hit een eiken blad voorschotelde, maar dat er ook een walnoot variant is.

V.w.b. de kleur, de Woood bladen zijn sowieso onbehandeld. Dus of je hem nu in een transparante lak zet of in een donkere lak maakt qua werk niet uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:48
RobertMe schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 14:26:
[...]

Je benoemd 1L, en dat je zoveel nodig hebt, maar de prijs is die van 0,5L. Zou je kunnen aangeven welke het is? :) Ik heb dit blad zelf "klaar staan" (ook in 180x90), en moet o.a. de lak nog bestellen.

[...]

Is er een reden waarom je voor deze "dure" Ergotron bent gegaan? De AmazonBasics arm zou ook een Ergotron zijn, en ik meen ook specifiek de LX, en kost ongeveer de helft (uit mijn hoofd rond de €90).
Ik had eerst een halve liter gekocht en dat was te weinig. Kon later nog een pot bijbestellen
Je hebt echt een liter nodig.

Die Amazon basics lijkt inderdaad dezelfde arm te zijn. Had ik niet gezien, die ergotron gaat terug

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Palmachius
(jarig!)
Simone96 schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 14:34:
[...]
Het was niet moeilijk, het enige dat ik nodig had waren wat staalwol (om het blad licht mee op te schuren) en twee oude (schone) lappen om de verschillende olieën mee uit te poetsen. De Woood olie moet volgens de handleiding met een roller uitgerold worden, maar dat heb ik met deze dus niet gedaan. Handschoenen zijn wel een vereiste, het is vies spul dat je niet aan je handen wilt hebben.

Ter verdere inspiratie nog twee foto's:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WAii9dXVbZr2AlNMIucWF1QHSHQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mhP1SwyIgWfirOGN25nA385a.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/anvsUKyHO7_dxAI3aqtvHJ7Zll8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4ExTREGrYTMd3rcSLWh0ihX1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMX2000
  • Nu online

OMX2000

Dit Amerikaans walnoten blad gaat hopelijk deze week op een Boho office premium onderstel. Blad is 180x80 en 4 cm dik.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mpxGTGiB2LvI6h3c29bGBCT8klg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pKaM7jYdyk4jb0DcgCrog5Qf.jpg?f=fotoalbum_large

Die “zeem” is stof. Ik heb hem daarna ff met een vochtige doek schoon gemaakt en dat is weg.
Ik heb helaas wel “putjes” in het hout. Is niet heel erg storend, maar had ik achteraf aan de houtbewerker moeten aangeven. Over een paar jaar een keer opschuren en bijwerken. Voor nu vind ik het goed.

[ Voor 23% gewijzigd door OMX2000 op 06-06-2022 11:34 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Hier is het bureau ook net klaar voor gebruik:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/REPiRgc5tewfK5Yp6hks3IJ0ObA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g9nKDJQYyZlPP5AoBS3a9j4P.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B1-OYRPuXSW_zfijlxDkz7oO_k4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mQltHYvgpxmXMkMXrcGz6laE.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4nRcIXzTQa71d-C4X1JaTqO8lQI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fFSwiuuBKghvhHyIlOqrnW7k.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EajSr9s0tgQewDlQBel14FWotnQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PCTw3e0UvzTMSIHUbpmaguUj.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TRDaK4U2iPG03vp3w2RERJGYIl8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A46xhaeRlJWlCEc9JuoFTKDh.jpg?f=fotoalbum_medium

BoodschappenlijstjeErvaring
Zal komende werkweek eens testen hoe het bureau bevalt. Qua uiterlijk zeer tevreden mee, vooral het eiken blad is in deze tijd echt een koopje. Het Jarvis frame is redelijk stabiel, maar ik had zeker nog wel iets meer van de stabiliteit verwacht. Al moet ik zeggen dat ik tijdens gewoon typewerk en muizen geen beweging waarneem. Alleen als ik vol op de rand van het bureaublad leun zie ik hem wat kantelen. Uiteraard op +-120 cm sta-hoogte zit er wel wat gewiebel in, maar dat is naar verwachting :) De huidige monitor arm vangt schokken wat matig op, dus die wil ik vervangen. Mogelijk wordt dit een superstabiele Ergotron HX mount en 42C2 TV als monitor.

In elkaar zetten was overigens kinderlijk eenvoudig. Meeste werk zit in het eiken blad 3 lagen lakken + schuren en uiteraard het uitmeten van waar het frame precies komt op het blad. Zeker ook met kabelgoot + desktopmount vereist het wat planning van waar alle kabels zullen komen. Ben vooral erg blij met het kabel mangement, je ziet slechts 1 kabel lopen van de PC waarin een HDMI + Ethernet kabel verscholen zit. De rest van de kabels kunnen allemaal in de kabelgoot.
Pagina: 1 ... 20 ... 34 Laatste

Let op:
Voor zit/sta bureau beweging en ergonomie accessoires: Zit/sta bureau: beweging en ergonomie accessoires ervaringen