Toon posts:

Het grote zit/sta bureau's-topic

Pagina: 1 ... 21 ... 25 Laatste
Acties:

Acties:
  • +9Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:21

ricardo246

Life's what you make it!

Update van mijn kant:

Wat heb ik aangeschaft?
Dit onderstel (aangezien ik de bureau bladen, welke relatief nieuw waren (<1 jaar) al had):
https://www.amazon.de/-/n...itle_o00_s00?ie=UTF8&th=1

Waarom voor dit type?
Ik zocht iets van 2,80 m bij 1,60m, welke zeldzaam is (google maar eens).
Reviews waren positief, en tikte al mijn eisen aan (geheugens, max gewicht, grootte etc.).

Installatie?
Appeltje eitje, goede handleiding, en het bureau is in principe niet verkeerd in elkaar te schroeven.
Wat ik wel heb gemerkt, dat het werk zat in:
Het oude bureau ontdoen van alle apparatuur en kabels, en de oude vloer eruit (18 jaar) en de nieuwe erin, en het nieuwe bureau optuigen qua kabels, op zo'n manier dat alles blijft functioneren in de laagste stand, en in de hoogste.

En? Doet ie wat hij moet doen?
Yes *O* Snel en relatief stil naar boven en naar beneden, en heerlijk werken vanaf de sta positie.
Over betrouwbaarheid kan ik nog niets zeggen. Stabiel is hij zeker, bij normaal gebruik zie ik geen beweging vd monitor of bladen. Je moet behoorlijk lomp doen wil je het scherm in beweging brengen.

Pics?
Here you go

Nerd pics / facts
Ik heb een Desktop PC (Details in de inventaris) en een werk laptop, waarbij alle USB apparatuur via een USB switch gaat.
Met 1 druk op de knop, gaat dus muis /keyboard / printer etc, van het ene naar het andere device.
Notebook wordt via een HP USB-C dock aangesloten, en iedere PC heeft zijn eigen aansluiting op de monitor (die automagisch ziet wie er een signaal uit stuurt.

Een Jabra omdat de audio en mic van de notebook echt drama zijn.

Een asus chromebook om wat radio / Spotify op af te spelen (gaat via mengpaneel naar de Logitech waarbij de rears in de witte kast staan (yes, omdat het daar een zooitje is, is die dicht :+ )).

En de hele ruimte wordt perfect op temperatuur gehouden door een Dakin L/L warmte pomp 8) .

Kabel management:

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
stin00 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 17:51:
De huidige monitor arm vangt schokken wat matig op, dus die wil ik vervangen. Mogelijk wordt dit een superstabiele Ergotron HX mount en 42C2 TV als monitor.

In elkaar zetten was overigens kinderlijk eenvoudig. Meeste werk zit in het eiken blad 3 lagen lakken + schuren en uiteraard het uitmeten van waar het frame precies komt op het blad. Zeker ook met kabelgoot + desktopmount vereist het wat planning van waar alle kabels zullen komen. Ben vooral erg blij met het kabel mangement, je ziet slechts 1 kabel lopen van de PC waarin een HDMI + Ethernet kabel verscholen zit. De rest van de kabels kunnen allemaal in de kabelgoot.
Mooie setup! Deze kabelgoot is mij nog niet eerder opgevallen in deze thread. En de Skylt matte lak blijft een heel mooie optie :).

Welke monitor is dit? En buigt het blad niet door de monitor-arm?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
ANdrode schreef op maandag 6 juni 2022 @ 18:20:
[...]

Mooie setup! Deze kabelgoot is mij nog niet eerder opgevallen in deze thread. En de Skylt matte lak blijft een heel mooie optie :).

Welke monitor is dit? En buigt het blad niet door de monitor-arm?
Ik heb heel veel kabelgoten bekeken en deze kwam eruit als winnaar: volledig zwart, staal, degelijke kwaliteit, hoge + lagere rand en vooral: veel hoogte. Hier passen stekkerdozen goed in maar ook hoge, dikke stekkerblokken. Het verstelbare bleek ook erg handig te zijn :) Hij was helemaal perfect geweest als één van de randen nog wat hoger was zodat je helemaal geen kabels meer ziet. Maar ik kan hem zeker aanbevelen, al is 75 euro nog wel een smak geld voor een kabelgoot.

Monitor is een pricewatch: LG UltraGear 38GN950-B Rood, Zwart . Tussen de monitor arm en het blad heb ik een stuk plaatstaal van 2mm dik geschoven zodat de druk verdeeld wordt. Je kan er ook een blok/plankje hout tussen doen. Dit zorgt ervoor dat de druk beter verdeeld wordt en zou ik, ook bij een massief houten blad, altijd doen.

[Voor 11% gewijzigd door stin00 op 06-06-2022 18:28]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:20
Palmachius schreef op maandag 6 juni 2022 @ 10:45:
[...]

Het was niet moeilijk, het enige dat ik nodig had waren wat staalwol (om het blad licht mee op te schuren) en twee oude (schone) lappen om de verschillende olieën mee uit te poetsen. De Woood olie moet volgens de handleiding met een roller uitgerold worden, maar dat heb ik met deze dus niet gedaan. Handschoenen zijn wel een vereiste, het is vies spul dat je niet aan je handen wilt hebben.
Bedankt voor de verdere info :) Op de twee nieuwe foto's lijkt hij wel een stuk lichter dan op je foto een aantal pagina's terug of was dit nog tijdens het lak proces?

Voor nu wacht ik nog even met dit blad. Ik ga oven een paar weken verhuizen en wil nog even kijken hoe en wat. Was van plan volgend weekend van Marktplaats een eettafel op te halen van 180 x 90 maar kwam er vandaag bij het opmeten van de auto achter dat deze toch niet in mijn VW Polo gaat passen (en ook niet in de Hyundai Kona van vriendlief). Dus dat is goed om te weten voor dat Woood blad van 180 x 90, want die zal ik dan toch moeten laten verzenden ipv zelf ophalen. Ik wacht wel even op de volgende aanbieding bij een van de bouwmarkten :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Juzzuts
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:39
ricardo246 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 18:12:

Update van mijn kant:

Wat heb ik aangeschaft?
Dit onderstel (aangezien ik de bureau bladen, welke relatief nieuw waren (<1 jaar) al had):

Waarom voor dit type?
Reviews waren positief, en tikte al mijn eisen aan (geheugens, max gewicht, grootte etc.).

Installatie?
Appeltje eitje, goede handleiding, en het bureau is in principe niet verkeerd in elkaar te schroeven.
Het oude bureau ontdoen van alle apparatuur en kabels, en de oude vloer eruit (18 jaar) en de nieuwe erin, en het nieuwe bureau optuigen qua kabels, op zo'n manier dat alles blijft functioneren in de laagste stand, en in de hoogste.

Yes *O* Snel en relatief stil naar boven en naar beneden, en heerlijk werken vanaf de sta positie.
Over betrouwbaarheid kan ik nog niets zeggen. Stabiel is hij zeker, bij normaal gebruik zie ik geen beweging vd monitor of bladen. Je moet behoorlijk lomp doen wil je het scherm in beweging brengen.

Pics?
Here you go
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nerd pics / facts
Ik heb een Desktop PC (Details in de inventaris) en een werk laptop, waarbij alle USB apparatuur via een USB switch gaat.
Met 1 druk op de knop, gaat dus muis /keyboard / printer etc, van het ene naar het andere device.
Notebook wordt via een HP USB-C dock aangesloten, en iedere PC heeft zijn eigen aansluiting op de monitor (die automagisch ziet wie er een signaal uit stuurt.

Een asus chromebook om wat radio / Spotify op af te spelen (gaat via mengpaneel naar de Logitech waarbij de rears in de witte kast staan (yes, omdat het daar een zooitje is, is die dicht :+ )).

En de hele ruimte wordt perfect op temperatuur gehouden door een Dakin L/L warmte pomp 8) .

Kabel management:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Welke USB switcher gebruik je? Ik heb een soortgelijke situatie en wilde de voeding uit een adapter halen. Daardoor een combinatie van twee hubs gehaald, maar samen werkt het niet stabiel :'(

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

Juzzuts schreef op maandag 6 juni 2022 @ 21:03:
[...]

Welke USB switcher gebruik je? Ik heb een soortgelijke situatie en wilde de voeding uit een adapter halen. Daardoor een combinatie van twee hubs gehaald, maar samen werkt het niet stabiel :'(
Deze:
https://www.amazon.de/-/n...x=us224%2Caps%2C60&sr=8-3

De middelste micro USB gebruik ik niet.
De ene USB in PC1, de andere in PC2, en dan de 4 poorten gebruiken voor de gedeelde USB apparaten.
Knopje indrukken is switch naar PC2, nog een keer knopje indrukken, en je gaat weer naar PC1 (Super lange draad aan het knopje).

[Voor 21% gewijzigd door ricardo246 op 06-06-2022 21:08]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Juzzuts
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:39
ricardo246 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 21:06:
[...]

Deze:
https://www.amazon.de/-/n...x=us224%2Caps%2C60&sr=8-3

De middelste micro USB gebruik ik niet.
De ene USB in PC1, de andere in PC2, en dan de 4 poorten gebruiken voor de gedeelde USB apparaten.
Knopje indrukken is switch naar PC2, nog een keer knopje indrukken, en je gaat weer naar PC1 (Super lange draad aan het knopje).
He maar dat is mooi! Denk dat ik daarmee een hoop problemen voorkom!!! Thanks

Acties:
  • +2Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:01

spaceboy

Op grote hoogte

Leuk om te zien! Mooie setup!

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• ob3lix
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-03 09:18
Weet niet of ik in dit topic op het juiste adres ben, maar zag zo geen actief ander topic waar ik mijn vraag kwijt kan.

Ik ben opzoek naar een betaalbaar nieuw of tweedehands bureau. Afmeting die ik zoek is een recht blad van 160 (of 180) x 80.
Hoeft niet perse zit-sta te zijn, maar wel graag met handslinger zodat mijn vriendin en ik er beide (zittend) gebruik van kunnen maken.

Gebruik het bureau voornamelijk voor werk (1 laptop, 2 monitoren), maar komt binnenkort vaste pc bij.

Ben niet thuis in de verschillende onderstellen/bladen/merken, maar wil een juiste balans tussen prijs en kwaliteit. Budget is ±200, hiervoor zoek ik dus een onderstel met zwengel en blad.

Iemand ervaring met slinger bureaus/onderstellen?

• Mirage
  • Laatst online: 23-03 15:27
ob3lix schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 11:07:
Weet niet of ik in dit topic op het juiste adres ben, maar zag zo geen actief ander topic waar ik mijn vraag kwijt kan.

Ik ben opzoek naar een betaalbaar nieuw of tweedehands bureau. Afmeting die ik zoek is een recht blad van 160 (of 180) x 80.
Hoeft niet perse zit-sta te zijn, maar wel graag met handslinger zodat mijn vriendin en ik er beide (zittend) gebruik van kunnen maken.

Gebruik het bureau voornamelijk voor werk (1 laptop, 2 monitoren), maar komt binnenkort vaste pc bij.

Ben niet thuis in de verschillende onderstellen/bladen/merken, maar wil een juiste balans tussen prijs en kwaliteit. Budget is ±200, hiervoor zoek ik dus een onderstel met zwengel en blad.

Iemand ervaring met slinger bureaus/onderstellen?
Kijk hier eens op https://hovandinteren.nl/...eristic%5D%5B9%5D=0%2C200

Is genoeg te vinden voor rond de 200 in de btw. Een slinger bureau is prima als je er niet dagelijks afwisselend staand/zittend aan gaat werken. De praktijk leert dat je wel heel veel doorzettingsvermogen nodig hebt om hem omhoog te slingeren als je staand wil werken. Versus het drukken op een knopje die gelijk je juiste hoogte pakt.

Kwalititatief is vrijwel alles erg degelijk in bovenstaande link zover ik weet. Het is wel meteen heel erg kantoor meubilair qua uiterlijk.

https://www.zuidafrikareisopmaat.nl

• ob3lix
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-03 09:18
Mirage schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 11:16:
[...]

Kijk hier eens op https://hovandinteren.nl/...eristic%5D%5B9%5D=0%2C200

Is genoeg te vinden voor rond de 200 in de btw. Een slinger bureau is prima als je er niet dagelijks afwisselend staand/zittend aan gaat werken. De praktijk leert dat je wel heel veel doorzettingsvermogen nodig hebt om hem omhoog te slingeren als je staand wil werken. Versus het drukken op een knopje die gelijk je juiste hoogte pakt.

Kwalititatief is vrijwel alles erg degelijk in bovenstaande link zover ik weet. Het is wel meteen heel erg kantoor meubilair qua uiterlijk.
Dank voor de snelle reactie. Bureaus daar zijn net niet naar mijn smaak.

Zoek eigenlijk zwart onderstel, met slinger en met licht eiken blad (zoals WOOOD) of juist donker/antraciet. :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BraX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:49

Hmm mijn WOOOD tafeblad nu 1 x (beide kanten) in de Rambo naturel meubel olie gezet.
Naturel moet naturel zijn zou je zeggen, maar hij komt mij een beetje oranje achtig over. Niet geheel tevreden, want de vloer is ook een stuk lichter.

Dus:
- Doorgaan, accepteren en 2e laag aanbrengen of..
- Afschuren en toch voor skylt lak gaan.

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:52

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

ob3lix schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 13:43:
[...]

Dank voor de snelle reactie. Bureaus daar zijn net niet naar mijn smaak.

Zoek eigenlijk zwart onderstel, met slinger en met licht eiken blad (zoals WOOOD) of juist donker/antraciet. :+
Misschien kan je je eisen eens goed op een rijtje zetten en de vraag dan nog eens stellen?

Dit topic gaat over zit/sta, dus een slingerburo hoort dat wel bij, Ikea heeft dit al voor ~ 250 ..
https://www.ikea.com/nl/n...raciet-s19429596/#content

ping 127.212.23.124

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-03 13:27
BraX schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 13:49:
[Afbeelding]

Hmm mijn WOOOD tafeblad nu 1 x (beide kanten) in de Rambo naturel meubel olie gezet.
Naturel moet naturel zijn zou je zeggen, maar hij komt mij een beetje oranje achtig over. Niet geheel tevreden, want de vloer is ook een stuk lichter.

Dus:
Hout wordt nog donkerder door de olie en met verloop van tijd. Dus de kleur zal sowieso veranderen. Succes met je keuze.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:13

MsG

Forumzwerver

Inmiddels een mooie idasen van Ikea hier staan. Voor een mooi prijsje van marktplaats. Zal binnenkort eens een foto maken van de setup.

Wat gebruiken mensen eigenlijk bij het staan? Ik lees nog weleens dingen over balansboarden enzo. Ik weet niet zo goed of dat gewoon hip is, of dat dat echt wat zinnigs doet bij het staan.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
MsG schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 23:58:
Wat gebruiken mensen eigenlijk bij het staan? Ik lees nog weleens dingen over balansboarden enzo. Ik weet niet zo goed of dat gewoon hip is, of dat dat echt wat zinnigs doet bij het staan.
Op mijn werk hebben we van die wiebelkrukken. Die pak ik er graag bij. Ik vind die dingen echt fantastisch. Ik kan er uren op zitten/leunen zonder dat het ongemakkelijk wordt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BraX

Dus:
Ik ben maar gewoon doorgegaan met een 2e laag, en ga het bureau vast wel accepteren als het eenmaal staat. :>

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cedrix5
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:06
[Afbeelding]

Dus:
Als je lichter wil kan je ook wat whitewash olie erop doen, evt mengen met naturel? Kan ook zijn dat het na uitharden minder oranje is, als iets nat of vet is kleurt het meestal wat donkerder.

• ourari
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-01 19:58
MsG schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 23:58:
Ik lees nog weleens dingen over balansboarden enzo.
Geen idee of het wat uitmaakt voor je werk ;) , maar balansborden zijn in het algemeen een goed idee voor je lijf, zeker als je wat ouder wordt of om andere reden verzwakt raakt. Bron: mijn fysio.

Ik zie ook wel eens loop- of wandelbanden en 'bureaufietsen'.

[Voor 8% gewijzigd door ourari op 22-06-2022 02:33. Reden: ontbrekend woord toegevoegd]

• Fromz
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:27
Iemand die uit ervaring nog een HDMI switch voor het koppelen van monitors aan 2 of 3 laptops kan aanbevelen? Ik zit met een gedeelde werkplek thuis

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-03 13:35
Ik meld me na een paar maanden meelezen ook in het topic. Heb gisteren dit Woood boomstamblad gekocht van 160x90. Skylt lak moet ik nog halen, en dan kiezen welk onderstel het wordt. Heb al wel een shortlist: de Maidesite en de Cityline, welke hier beide al regelmatig voorbij zijn gekomen. Die onderstellen zeggen maximaal 200 x 80 aan te kunnen. 90 breed zou ook geen probleem moeten zijn denk ik, zal vooral vanwege het gewicht zijn wellicht?

Nog tips om een goede keuze tussen deze twee te kunnen maken?

Komoot

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
ourari schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 18:10:
[...]

Geen idee of het wat uitmaakt voor je werk ;) , maar balansborden zijn in het algemeen een goed voor je lijf, zeker als je wat ouder wordt of om andere reden verzwakt raakt. Bron: mijn fysio.

Ik zie ook wel eens loop- of wandelbanden en 'bureaufietsen'.
Ik gebruik een sta-mat en zo'n zit-bal (met stoffen cover). Ik kan het allebei aanraden.

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:02

OMX2000

By any means necessary...

Vraagje voor mensen met een Ergotron LX monitor arm. Heb je een "wobble" als je bureau op de hoge stand staat? Ik wil hem gebruiken icm 27 inc monitor.

Ik vind de HX er ook een beetje gaver uitzien. Maar die is ook een heel stuk duurder, maar ook weer meer future proof als ik besluit om er later een grotere monitor aan te hangen.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:14
OMX2000 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 15:31:
Vraagje voor mensen met een Ergotron LX monitor arm. Heb je een "wobble" als je bureau op de hoge stand staat? Ik wil hem gebruiken icm 27 inc monitor.

Ik vind de HX er ook een beetje gaver uitzien. Maar die is ook een heel stuk duurder, maar ook weer meer future proof als ik besluit om er later een grotere monitor aan te hangen.
Zelf geen ervaring, maar vergeet niet de AmazonBasics arm te checken. Die lijkt als twee druppels water op ik meen de LX en rolt dus gegarandeerd bij Ergotron van de band, maar kost maar iets van €90 meen ik.

Zelf heb ik een Invision, met 25" scherm, en geen zit/sta bureau, en arm is tegen de muur gedraaid, dus mijn ervaring heb je niks aan :p

• neliss
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-03 07:49

neliss

h00t h00t!

Ik ben ook op zoek naar een nieuw bureau en heb dit topic ook eens goed bestudeerd.
Momenteel heb ik een (vast) bureau van 200x60 cm. Ik mis regelmatig diepte, dus ik zou naar een 200x80 cm willen upgraden. Het blad ga ik bij de bouwmarkt halen en zelf lakken.

Voor het onderstel ben ik er nog niet helemaal uit.
Stevigheid / kwaliteit is voor mij het belangrijkste, wiebelende tafels zie ik echt niet zitten.
Mijn shortlist:

Boho Premium Line
+ Strakke vormgeving
+ Stukje goedkoper
- Montage wordt als lastig ervaren volgens de reviews
- Je kunt niet met 1 druk op de knop naar de gewenste hoogte gaan (knop moet ingedrukt worden gehouden)

Ikea Idasen
+ 10 jaar garantie
+ Eenvoudige montage
+ Bediening via Bluetooth (knutselbaar via ESPHome :9 )
- Poten staan 140cm van elkaar, k heb dus links en rechts 30 cm blad uitsteken
- Men schijnt zich nog weleens met hun knie aan de dwarsbalk te stoten (ik ben 1.95mtr lang dus dat zal voor mij ook wel van toepassing zijn)

Zijn er nog andere kandidaten die ik zou moeten overwegen?

Verder vroeg ik mij af of mensen typisch hun PC aan het blad hangen of gewoon op de grond zetten.
Ik heb nog een echte tower PC (90s kid), met de nodige draadjes naar schermen, muis, toetsenbord, speakers etc.
Deze zullen deels verlengd/vervangen moeten worden als de PC op de grond blijft staan.
Een PC beugel is zeker ook een optie, maar ik heb nog geen opties gevonden in dezelfde kleurstelling (zilver of antraciet, hangt vd keuze af) en voldoende formaat (de meeste zijn voor thin clients).

Zijn er mensen hier die een lade onder hun bureau geschroefd hebben (Voorbeeld)? Ik heb altijd de nodige prullaria op mijn bureau slingeren (kladblok, pennen, kabeltjes), dit lijkt mij een uitkomst. Maar ik weet niet of zoiets in de weg zit zo onder het blad.

• spaceboy
  • Laatst online: 21:01

spaceboy

Op grote hoogte

neliss schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 07:12:
Ik ben ook op zoek naar een nieuw bureau en heb dit topic ook eens goed bestudeerd.
Momenteel heb ik een (vast) bureau van 200x60 cm. Ik mis regelmatig diepte, dus ik zou naar een 200x80 cm willen upgraden. Het blad ga ik bij de bouwmarkt halen en zelf lakken.

Voor het onderstel ben ik er nog niet helemaal uit.
Stevigheid / kwaliteit is voor mij het belangrijkste, wiebelende tafels zie ik echt niet zitten.
Mijn shortlist:

Boho Premium Line
+ Strakke vormgeving
+ Stukje goedkoper
- Montage wordt als lastig ervaren volgens de reviews
- Je kunt niet met 1 druk op de knop naar de gewenste hoogte gaan (knop moet ingedrukt worden gehouden)

Ikea Idasen
+ 10 jaar garantie
+ Eenvoudige montage
+ Bediening via Bluetooth (knutselbaar via ESPHome :9 )
- Poten staan 140cm van elkaar, k heb dus links en rechts 30 cm blad uitsteken
- Men schijnt zich nog weleens met hun knie aan de dwarsbalk te stoten (ik ben 1.95mtr lang dus dat zal voor mij ook wel van toepassing zijn)

Zijn er nog andere kandidaten die ik zou moeten overwegen?

Verder vroeg ik mij af of mensen typisch hun PC aan het blad hangen of gewoon op de grond zetten.
Ik heb nog een echte tower PC (90s kid), met de nodige draadjes naar schermen, muis, toetsenbord, speakers etc.
Deze zullen deels verlengd/vervangen moeten worden als de PC op de grond blijft staan.
Een PC beugel is zeker ook een optie, maar ik heb nog geen opties gevonden in dezelfde kleurstelling (zilver of antraciet, hangt vd keuze af) en voldoende formaat (de meeste zijn voor thin clients).

Zijn er mensen hier die een lade onder hun bureau geschroefd hebben (Voorbeeld)? Ik heb altijd de nodige prullaria op mijn bureau slingeren (kladblok, pennen, kabeltjes), dit lijkt mij een uitkomst. Maar ik weet niet of zoiets in de weg zit zo onder het blad.
Ik heb nu een paar maanden de IDASEN (en met wat hulp her en der ook een ESP32-dingetje en Home Assistant integratie), die bevalt me prima.
Jij schrijft erbij:

Ik ben 10 centimeter korter, maar los daarvan: dwarsbalk?? Welke dwarsbalk? Die vlak onder het bureaublad zit? Daar ben ik echt nog nooit ever tegenaan gekomen, tenzij je het bureau op 65cm hoogte zet ofzo. Maar als je het een beetje ergonomisch verantwoord instelt kan ik me niet voorstellen dat dit een issue is.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-03 13:35
MaSw85 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 09:00:
Ik meld me na een paar maanden meelezen ook in het topic. Heb gisteren dit Woood boomstamblad gekocht van 160x90. Skylt lak moet ik nog halen, en dan kiezen welk onderstel het wordt. Heb al wel een shortlist: de Maidesite en de Cityline, welke hier beide al regelmatig voorbij zijn gekomen. Die onderstellen zeggen maximaal 200 x 80 aan te kunnen. 90 breed zou ook geen probleem moeten zijn denk ik, zal vooral vanwege het gewicht zijn wellicht?

Nog tips om een goede keuze tussen deze twee te kunnen maken?
Gisteren het Maidesite onderstel (wit) besteld, komt vrijdag of zaterdag binnen. De skylt lak komt vandaag, zodat ik de komende dagen/weken het blad kan behandelen. T.z.t. deel ik even een foto + eerste ervaringen.

Komoot

• neliss

neliss

h00t h00t!

spaceboy schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 09:07:
[...]
Ik ben 10 centimeter korter, maar los daarvan: dwarsbalk?? Welke dwarsbalk? Die vlak onder het bureaublad zit? Daar ben ik echt nog nooit ever tegenaan gekomen, tenzij je het bureau op 65cm hoogte zet ofzo. Maar als je het een beetje ergonomisch verantwoord instelt kan ik me niet voorstellen dat dit een issue is.
Ik was aan in twijfel gebracht door dit bericht.
Inmiddels ben ik zelf even bij Ikea langs geweest en heb dit probleem niet ondervonden, zelfs niet met mijn benen over elkaar.
Bij mijn weten hebben alle bureau's wel iets van een dwarsbalk waar het tafelblad op rust, lijkt mij essentieel voor een goede stabiliteit.

Ik vind het vooral jammer van de Idasen dat de poten niet verder dan 140cm uit elkaar geplaatst kunnen worden. Voor een bureau van 200cm breed kost dat aan weerszijden toch een behoorlijke beenruimte (niet dat ik verwacht vaak aan het hoekje van de tafel te zitten, maar toch..)

Ik denk dat het voor mij de Boho gaat worden.
Helaas kwam ik er net achter dat er per artikel forse verzendkosten worden gerekend: voor mijn winkelwagentje (met kabelgoot etc.) wordt er leuk €61 bij op geteld 8)7

• Borg1234
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 20-06-2022
Ik ben op zoek naar een NEN 527 zit sta bureau met de afmetingen 200 x 100. Heeft iemand een betaalbare optie?

Doordat de diepte van 100 afwijkt van het standaardformaat zijn ze niet op veel plaatsen te koop en zijn ze nogal prijzig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• peter13579
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02:09
https://producten.makro.n...-ELECTRIC-STANDING-DESK-E

Nog een paar dagen bij de Makro in de aanbieding voor 277 euro. Volgens mij een goede deal, niet erg groot (61*121), maar volgens mij prima kwaliteit. Ik wel deze wegzetten bij mijn zoon op de slaapkamer ( mijn zoon kan echt niet stil zitten maar moet toch zijn huiswerk doen).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tim____
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 21:34
peter13579 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 09:15:

Nog een paar dagen bij de Makro in de aanbieding voor 277 euro. Volgens mij een goede deal, niet erg groot (61*121), maar volgens mij prima kwaliteit. Ik wel deze wegzetten bij mijn zoon op de slaapkamer ( mijn zoon kan echt niet stil zitten maar moet toch zijn huiswerk doen).
Houdt er wel rekening mee dat de minimale hoogte niet berekend is op kinderen of wat kortere mensen. 72cm minimale hoogte is voor mensen langer dan 170cm als ik mij niet vergis.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• peter13579
Tim____ schreef op zondag 19 juni 2022 @ 10:08:
[...]

Houdt er wel rekening mee dat de minimale hoogte niet berekend is op kinderen of wat kortere mensen. 72cm minimale hoogte is voor mensen langer dan 170cm als ik mij niet vergis.
Dank voor je tip Tim. Direct even gekeken met mijn eigen bureau (78cm). Met 72cm is het aan de hoge kant maar kan hij wel vooruit verwacht ik

Acties:
  • 0Henk 'm!

• peter13579
peter13579 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 09:15:

Hier nog meer foto's, details en reviews van (volgens mij) hetzelfde bureau: https://www.amazon.co.uk/...aG9uZV9kZXRhaWwp13NParams

[Voor 12% gewijzigd door peter13579 op 19-06-2022 11:57]

Acties:
  • +7Henk 'm!

• BraX
[Afbeelding]

Dus:
Uiteindelijk had ik gekozen om toch maar door te gaan met de rambo olie. Uiteindelijk goed uitgepakt met de overwegend zwarte accenten. Nu de rest van de studeerkamer nog vullen d:)b
Toch nog even resultaat delen:

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Mirabis
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:20
Ik heb een aantal weken geleden o.b.v. de posts in dit topic mijn computerkamer ook deels aangepakt.
  • 2x FlexiSpot E7 Standing Desk (uit de actie)
  • 2x Woood bladen van 180x90cm (aangepast naar 1x 160x en 1x 130 i.v.m. breedte kamer)
  • Alle kanten van Woood blad 3 maal behandelt met Rigostep Ultramatte Lak #5510
Even een snelle foto tussendoor:

Ik had bij de Karwei gevraagd de bladen in te korten tot 80cm diepte i.p.v. 90cm. Hij heeft de maten opgeschreven, ik ging een kar halen, kwam terug en heb het blad meegenomen. Eenmaal bij het plaatsen kwam ik erachter dat hij enkel de breedte heeft aangepast en dat de bladen nog 90cm diep waren. Hierdoor komt het linkerblad tegen de vensterbank aan en kan het niet volledig omhoog >.<. Zal daar een hoekje van 3 a 5 cm af moeten halen.

[Voor 54% gewijzigd door Mirabis op 21-06-2022 22:36. Reden: Toevoeging opmerking over diepte]

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23-03 07:54

LoneWolf

Just a Byte

Op dit moment kan ik Fully beslist niet aanraden.

Ik zit al een maand te wachten op mijn Jarvis Hardwoord Walnut desk, maar heb alleen de liggende poten en dwarsligger (1 van de 5 pakketten) ontvangen.
Er zijn leverings problemen met FedEx in België (ik lees elders stakingen) en ze willen het niet via een andere partij verzenden.
Al 3x een dag thuis gezeten omdat er stond dat er een pakket zou komen, wat uiteindelijk niet kwam.
Ze hebben de pakketten welke ik niet had gekregen na 2 weken nog eens verzonden maar ook dat staat nog steeds na een week in België….

De service desk van hun houd je ook steeds aan het lijntje, nog een dag wachten svp, wij zullen FedEx nog eens contacten en kom dan morgen bij u terug (morgen is bij hun ook een relatief begrip)
Als het goed is hoor ik vanmiddag wat ze nu gaan doen om het nog te leveren deze week, ben er nu wel klaar mee aan het lijntje gehouden te worden.

Update:
Wederom geen status update en als je ze belt krijg je te horen dat ze vandaag. Iet telefonisch bereikbaar zijn. Terwijl ze me gisteren verzekerden dat ik ze vandaag kon bellen…..

Nadat ik een mail met een ultimatum over levering deze week nogmaals heb verstuurd werd ik teruggebeld, ze konden niet garanderen dat het buro nog deze week geleverd werd, noch wilden ze een andere verzender of koerier gebruiken.
Wat opeens wel kan is morgen (vrijdag) het enige geleverde deel ophalen….
Ben benieuwd hoe snel ze zijn met terugstorten van het bedrag (gelukkig met Paypal betaald dus als t zaterdag niet terug gestort is maar gelijk een claim indienen)…

[Voor 31% gewijzigd door LoneWolf op 23-06-2022 18:58]

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

• OMX2000

OMX2000

XWB schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 16:49:
Je kan ook je complete kast ophangen. Ik heb inmiddels deze aangeschaft en heb er een Fractal Design R5 aanhangen.
Bevalt dit nog? Ik wil eventueel mijn Fractal Design Define 7 Compact ophangen.

• OMX2000

OMX2000

LoneWolf schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 12:40:
Op dit moment kan ik Fully beslist niet aanraden.

Ik zit al een maand te wachten op mijn Jarvis Hardwoord Walnut desk, maar heb alleen de liggende poten en dwarsligger (1 van de 5 pakketten) ontvangen.
Er zijn leverings problemen met FedEx in België (ik lees elders stakingen) en ze willen het niet via een andere partij verzenden.
Al 3x een dag thuis gezeten omdat er stond dat er een pakket zou komen, wat uiteindelijk niet kwam.
Ze hebben de pakketten welke ik niet had gekregen na 2 weken nog eens verzonden maar ook dat staat nog steeds na een week in België….

De service desk van hun houd je ook steeds aan het lijntje, nog een dag wachten svp, wij zullen FedEx nog eens contacten en kom dan morgen bij u terug (morgen is bij hun ook een relatief begrip)
Als het goed is hoor ik vanmiddag wat ze nu gaan doen om het nog te leveren deze week, ben er nu wel klaar mee aan het lijntje gehouden te worden.

Update:
Wederom geen status update en als je ze belt krijg je te horen dat ze vandaag. Iet telefonisch bereikbaar zijn. Terwijl ze me gisteren verzekerden dat ik ze vandaag kon bellen…..

Nadat ik een mail met een ultimatum over levering deze week nogmaals heb verstuurd werd ik teruggebeld, ze konden niet garanderen dat het buro nog deze week geleverd werd, noch wilden ze een andere verzender of koerier gebruiken.
Wat opeens wel kan is morgen (vrijdag) het enige geleverde deel ophalen….
Ben benieuwd hoe snel ze zijn met terugstorten van het bedrag (gelukkig met Paypal betaald dus als t zaterdag niet terug gestort is maar gelijk een claim indienen)…
Dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht van ze. Het had eigenlijk niet veel gescheeld of ik had een fully frame gekocht in plaats van de boho office premium line.

Anywayz. Dat walnoten houten blad van Fully is wel heel nice! Dus hopen dat je de boel alsnog redelijk snel binnen gaat krijgen.

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

OMX2000 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 10:00:
[...]

Dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht van ze. Het had eigenlijk niet veel gescheeld of ik had een fully frame gekocht in plaats van de boho office premium line.

Anywayz. Dat walnoten houten blad van Fully is wel heel nice! Dus hopen dat je de boel alsnog redelijk snel binnen gaat krijgen.
Gaat niet geleverd worden meer, ik heb de order geannuleerd.

Ben het wachten nu en het aan het lijntje gehouden worden na een maand wel zat, de beweging in 1 van de tracking nummers vanmorgen zegt me ook wel genoeg, die staat nu op Charles de Gaulle ipv in Nederland.

FedEx en Fully zijn compleet de weg kwijt;
Van de eerste verzending zijn 4 van de 5 pakketten nooit verder gekomen dan het ophaalpunt, en staan daar al 4 weken. FedEx weet ook niet waarom zeggen ze.

Van de 2e verzending staat de boel nu na een ruime week in Frankrijk in plaats van Nederland. :? |:(

Ook weigeren ze gewoon een andere verzender te gebruiken of er een spoed levering van te maken.
Je betaalt bijna 1600 euro voor een buro, en verwacht dat dan ook de service wel okee is maar helaas |:(

Vanmiddag wordt het enige wel geleverde deel van de 5 pakketten opgehaald als het goed is.

Wellicht toch maar eens kijken voor de Lineaflex buro’s.

Ik ben radio amateur en heb er nogal wat gewicht op staan qua zenders, pc en monitor en wil er ook een onder hangen (voedingen en pc) daarom wilde ik een dik echt houten blad zodat iets er onder schroeven van een paar kilo ook geen probleem zou zijn.

De Fully heeft ook een C frame, dat is voor de plek van het gewicht ook beter imho.

Vanwege bijdrage werkgever moet het wel in 1x gekocht en kan ik geen los blad kopen zoals velen doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Ach, ik kreeg eergisteren 7 smsjes van FedEx dat er een pakketje onderweg is en nu wil FedEx' website niet eens toegang geven tot de verzending. Toppers. Niet dat ze in de prijsklasse van DPD zitten ofzo...

Ontopic:
@LoneWolf als je je geld terug hebt, zou ik hier eens kijken:
https://www.multiratio.nl/bureaus/zit-sta-bureaus

Dat is gewoon een NL bedrijf, met een winkel een setje monteurs en dergelijke. Ik zou je vereisten gewoon bij hen neerleggen en vragen wat zou passen. Ze hebben ook C frames (L poot), niet zoveel keuze trouwens.

Ik heb geen MRC, maar een Flexispot van hier: https://www.flexispot.de/...llbarer-schreibtisch.html - zit je wel weer vast aan een pakketjes dienst en levering uit het buitenland...

ping 127.212.23.124

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Hier inmiddels ook in de markt voor een zit-sta bureau. Mijn pa heeft thuis de IDASEN staan van Ikea naar volle tevredenheid, en ik vind die zelf ook wel mooi. Enige wat me tegenvalt is dus de kwaliteit van het blad. Mijn pa heeft er nog geen problemen mee ondervonden maar ik vroeg me af of er hier al andere ervaringen mee zijn. Dat hij van binnen van een soort karton is interesseert me niet zo veel, als het fineer maar van goede kwaliteit is. Ik ben benieuwd hoe de ervaringen hier zijn en of er eventueel alternatieven zijn die jullie kunnen aanraden.

Zie overigens ook dat je er (op termijn) eventueel zelf een blad op kan gooien - dat scheelt natuurlijk ook al.

[Voor 9% gewijzigd door Thomas op 25-06-2022 17:07]

• Jonny Tarantino
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 14-09-2022
22 april bij Flexispot een E8 besteld met de belofte dat het rond 30 april geleverd zou zijn. Ontving mijn bureaublad maar niet de frame. Heen en weer gemaild en blijkt dat ze vertraging hebben met het ontvangst van een nieuwe lading, nou top. Overwogen om het ruilen voor een E7 omdat die wat stabieler zou zijn en op voorraad was.

Verzending van het frame ging met GLS, alleen was het pakket te zwaar waardoor het niet geleverd kon worden. Toen hebben ze het weer opnieuw geprobeerd en lukte het weer niet. Nu hebben zij het met DPD geprobeerd en is het pakket weer te zwaar om geleverd te worden.

Tot heden zit ik 2 maanden met een losse bureaublad thuis. Heeft iemand hier ook last van gehad bij het bestellen van een zit-sta bureau van Flexispot?

• BraX
Jonny Tarantino schreef op maandag 27 juni 2022 @ 11:35:
22 april bij Flexispot een E8 besteld met de belofte dat het rond 30 april geleverd zou zijn. Ontving mijn bureaublad maar niet de frame. Heen en weer gemaild en blijkt dat ze vertraging hebben met het ontvangst van een nieuwe lading, nou top. Overwogen om het ruilen voor een E7 omdat die wat stabieler zou zijn en op voorraad was.

Verzending van het frame ging met GLS, alleen was het pakket te zwaar waardoor het niet geleverd kon worden. Toen hebben ze het weer opnieuw geprobeerd en lukte het weer niet. Nu hebben zij het met DPD geprobeerd en is het pakket weer te zwaar om geleverd te worden.

Tot heden zit ik 2 maanden met een losse bureaublad thuis. Heeft iemand hier ook last van gehad bij het bestellen van een zit-sta bureau van Flexispot?
Mijn E7 was er binnen een paar dagen, besteld vanaf de duitse website.

• Jonny Tarantino
BraX schreef op maandag 27 juni 2022 @ 12:43:
[...]

Met welke vervoerder werd het verzonden als ik vragen mag?

• BraX
Jonny Tarantino schreef op maandag 27 juni 2022 @ 12:51:
[...]

Met welke vervoerder werd het verzonden als ik vragen mag?
GLS:
Er is een GLS FlexDelivery zending naar u onderweg.

• Jonny Tarantino
Bedankt, dat wordt weer een mailtje opstellen voor de 50e keer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01:04
Thomas schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 17:06:
Hier inmiddels ook in de markt voor een zit-sta bureau. Mijn pa heeft thuis de IDASEN staan van Ikea naar volle tevredenheid, en ik vind die zelf ook wel mooi. Enige wat me tegenvalt is dus de kwaliteit van het blad. Mijn pa heeft er nog geen problemen mee ondervonden maar ik vroeg me af of er hier al andere ervaringen mee zijn. Dat hij van binnen van een soort karton is interesseert me niet zo veel, als het fineer maar van goede kwaliteit is. Ik ben benieuwd hoe de ervaringen hier zijn en of er eventueel alternatieven zijn die jullie kunnen aanraden.

Zie overigens ook dat je er (op termijn) eventueel zelf een blad op kan gooien - dat scheelt natuurlijk ook al.
Er is ook een budget variant van het onderstel, prima zelf een blad voor te vinden als de afmeting van 146 x 65 niet te groot is. https://www.ikea.com/nl/n...elblad-el-zwart-50255254/

edit:

Ook kleiner beschikbaar.
https://www.ikea.com/nl/n...elblad-el-zwart-30255250/

[Voor 5% gewijzigd door n0pe op 27-06-2022 13:37]

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

n0pe schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:31:
[...]

Er is ook een budget variant van het onderstel, prima zelf een blad voor te vinden als de afmeting van 146 x 65 niet te groot is. https://www.ikea.com/nl/n...elblad-el-zwart-50255254/

edit:

Ook kleiner beschikbaar.
https://www.ikea.com/nl/n...elblad-el-zwart-30255250/
Binnenkort koopt iemand die ik ken die toevallig, dus ik wacht even af hoe die bevalt. Die ziet er ook mooi uit!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:10
JasperE schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 21:16:
Zal binnenkort eens vergelijken met het model op mijn werk waar ik binnenkort weer op locatie met sta/zitbureaus aanwezig ben
Om hierop terug te komen, ik heb inmiddels op twee adressen van werk vergeleken met het Denis model van Tectake (die gelijkt lijkt te zijn aan de Lineaflex MRC)

Bij het ene bedrijf hebben we Linak onderstellen staan. Deze onderstellen ervaar ik als net wat stabieler dan het Denis frame van Tectake, maar het verschil is subjectief vrij klein. In de constructie is een verschil dat de hoeklijnen onder het werkblad gelast in plaats van geschroefd zijn op de verticale kolommen, en dat de kolommen net wat minder speling hebben als je kracht zet op het blad. Daardoor blijft een groot scherm stabieler op zijn plek bij druk typen met minder gewiebel (op een laptopscherm zal je dat niet snel merken). Het frame is zo te zien overigens ook bijna 2x zo duur met een prijs van ~700,- incl btw voor de Linak, vs ~370,- voor de Tectake Denis. Een merkbaar verschil tegen een behoorlijke meerprijs dus.

Op het andere werkadres hebben we bureaus van een Nederlands zakelijk merk staan (kom ik nog op terug) die aanmerkelijk minder stabiel zijn dan het tafelframe van Tectake.

[Voor 11% gewijzigd door JasperE op 01-08-2022 19:08]

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

JasperE schreef op maandag 27 juni 2022 @ 20:07:
[...]

Om hierop terug te komen, ik heb inmiddels op twee adressen van werk vergeleken met het Denis model van Tectake (die gelijkt lijkt te zijn aan de Lineaflex MRC)

Bij het ene bedrijf hebben we Linak onderstellen staan. Deze onderstellen ervaar ik als net wat stabieler dan het Denis frame van Tectake, maar het verschil is subjectief vrij klein. In de constructie is een verschil dat de hoeklijnen onder het werkblad gelast in plaats van geschroefd zijn op de verticale kolommen, en dat de kolommen net wat minder speling hebben als je kracht zet op het blad. Daardoor blijft een groot scherm stabieler op zijn plek bij druk typen met minder gewiebel (op een laptopscherm zal je dat niet snel merken). Het frame is zo te zien overigens ook bijna 2x zo duur met een prijs van ~700,- incl btw voor de Linak, vs ~370,- voor de Tectake Denis. Een net merkbaar verschil tegen een behoorlijke meerprijs dus.

Op het andere werkadres hebben we bureaus van een Nederlands zakelijk merk staan (kom ik nog op terug) die aanmerkelijk instabieler zijn dan het tafelframe van Tectake.
Subjectief vrij klein, en verkijk je er niet op, na een tijdje moeten de schroeven van de poten natuurlijk weer een slagje hebben - doet niemand, want dan moet je alles aan kabels enzo weer uit elkaar trekken omdat dat blad er wellicht ook weer even vanaf moet.

ping 127.212.23.124

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:10
pjottum schreef op maandag 27 juni 2022 @ 20:37:
[...]

Subjectief vrij klein, en verkijk je er niet op, na een tijdje moeten de schroeven van de poten natuurlijk weer een slagje hebben - doet niemand, want dan moet je alles aan kabels enzo weer uit elkaar trekken omdat dat blad er wellicht ook weer even vanaf moet.
Heb het idd niet 'gemeten', een eerlijke vergelijking is lastig omdat het effect van de monitor steun ed. niet te onderschatten is. Dat aandraaien heb ik bij de Tectake Denis gecheckt en idd het blad losgehaald om dat uit te sluiten.

Tip: Voor onze medische en semicon klanten op het werk zetten we bevestigers soms vast met een product zoals loctite threadlocker.

[Voor 8% gewijzigd door JasperE op 27-06-2022 21:03]

• Irisvb_x
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 30-06-2022
Hi!

Ik lees al een tijdje mee via dit topic. Tof om te zien hoe iedereen er een eigen draai aan geeft. Helaas ben ik het spoor compleet bijster. Zoveel keuzes! Ik wil zelf graag een op maat gemaakt visgraat blad gebruiken van 70 x 140. Het blad weegt +-35kg dus ik heb een stevig onderstel nodig. Nu zie ik hier dat de bureaus van Boho 125kg zouden kunnen dragen maar op de website zie ik dat ze slechts 80kg aankunnen. Heeft iemand toevallig ervaring met een zwaarder blad? Welk onderstel past daar het beste bij?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-03 19:50

Rembock

Beh...

@Irisvb_x heb je het blad al? Zo nee kun je kijken of je het gehele blad wat lichter kan maken d.m.v. een blad zoals deze te gebruiken en dan met een verdikkingsrand het blad dikker laten lijken.

Ik heb zelf een Ikea Idasen dus zit ook aan een limiet van ongeveer 75 kilo, heb tot nu toe niet veel onderstellen gezien die meer kunnen dragen. Volgens mij zijn de onderstellen die 4 poten hebben wel sterker door de 4 motoren die het onderstel per poot nodig heeft, ik weet alleen niet meer welk merk dat was.

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:51

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

ricardo246 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 18:12:

Update van mijn kant:

Wat heb ik aangeschaft?

Waarom voor dit type?

Installatie?

Pics?
Here you go
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nerd pics / facts

Kabel management:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bevalt deze nog steeds goed?

How werkt her verstellen van de hoek waaronder de poten staan? Ik heb een afwijkende vorm bureaublad waarbij ik niet precies die hoek weet dus zal dat on the fly moeten aanpassen denk ik.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

Beekforel schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 18:29:
[...]

Bevalt deze nog steeds goed?

How werkt her verstellen van de hoek waaronder de poten staan? Ik heb een afwijkende vorm bureaublad waarbij ik niet precies die hoek weet dus zal dat on the fly moeten aanpassen denk ik.
Onderstel bevalt prima, nog steeds.
Qua typen en muizen geen beweging op mijn 34 inch monitor. Wel als ik lomp leun op het bureau, of er tegen aan stoot (en dan alleen op de hoge stand).
Qua hoek ben je flexibel, je ziet op de foto hieronder nog het hoek profiel, welke bij mij op 90 graden is ingesteld (kleiner kan (denk ik) niet), groter wel.
Hoek profiel bestaat uit die 2 platen met een sleuf die een kwart cirkel beschrijft.
1 schroef is een vast punt, en de schroef in de sleuf om de hoek vast te zetten.

[Voor 7% gewijzigd door ricardo246 op 29-06-2022 19:10]

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

ricardo246 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 19:08:
[...]

Onderstel bevalt prima, nog steeds.
Qua typen en muizen geen beweging op mijn 34 inch monitor. Wel als ik lomp leun op het bureau, of er tegen aan stoot (en dan alleen op de hoge stand).
Qua hoek ben je flexibel, je ziet op de foto hieronder nog het hoek profiel, welke bij mij op 90 graden is ingesteld (kleiner kan (denk ik) niet), groter wel.
Hoek profiel bestaat uit die 2 platen met een sleuf die een kwart cirkel beschrijft.
1 schroef is een vast punt, en de schroef in de sleuf om de hoek vast te zetten.

[Afbeelding]
Nice! Ik las in een review op Amazon dat de minimale breedte eerder 121 ipv 105 zou zijn. Kun je dat nog herleiden? Dat zou bij mijn blad mogelijk een probleem worden.

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

Als ik een en ander bereken dan kom ik in blauw tot de volgende minimale afmetingen:
Oranje = mijn bladen.
WARNING - f*cked up paint skills

[Voor 3% gewijzigd door ricardo246 op 30-06-2022 09:19]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• neliss

neliss

h00t h00t!

Irisvb_x schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:08:
Ik wil zelf graag een op maat gemaakt visgraat blad gebruiken van 70 x 140. Het blad weegt +-35kg dus ik heb een stevig onderstel nodig. Nu zie ik hier dat de bureaus van Boho 125kg zouden kunnen dragen maar op de website zie ik dat ze slechts 80kg aankunnen. Heeft iemand toevallig ervaring met een zwaarder blad? Welk onderstel past daar het beste bij?
Ik heb zelf onlangs een Boho onderstel gekocht. In mijn geval is het blad ca. 25kg, maar ik heb wel een PC van 20-25kg met houder (van Boho) aan het blad hangen (helemaal rechts).
Zelf denk ik niet dat je snel aan de 80kg komt, tenzij je veel metalen items op je bureau gaat zetten. Op youtube staat ook een filmpje van een man (a 80 kg?) die op zijn bureau gaat liggen, zelfs dan gaat het bureau nog prima op en neer. Ik heb het niet geprobeerd :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

ricardo246 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 09:19:
Als ik een en ander bereken dan kom ik in blauw tot de volgende minimale afmetingen:
Oranje = mijn bladen.
WARNING - f*cked up paint skills

[Afbeelding]
Thanks! Dan wordt het spannend of dit passen gaat met mijn huidige blad.

Zal maar vast een tekening maken van een eventueel nieuw blad dan. :9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

neliss schreef op zondag 3 juli 2022 @ 08:15:
[...]

Ik heb zelf onlangs een Boho onderstel gekocht. In mijn geval is het blad ca. 25kg, maar ik heb wel een PC van 20-25kg met houder (van Boho) aan het blad hangen (helemaal rechts).
Zelf denk ik niet dat je snel aan de 80kg komt, tenzij je veel metalen items op je bureau gaat zetten. Op youtube staat ook een filmpje van een man (a 80 kg?) die op zijn bureau gaat liggen, zelfs dan gaat het bureau nog prima op en neer. Ik heb het niet geprobeerd :P
Denk dat je gauw richting die 80 komt hoor,

25 kg pc, blad 25 = 50
Monitor 10 kg
Monitor arm 4 kg (die van mij 4,5)
Speakers 4 kg
Toetsenbord / muis 2kg
Werklaptop 2 kg
Lamp 1kg
Prullaria 1 kg

Dan zit je aan 75 bij benadering zo’n beetje ..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

LoneWolf schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 17:48:
[...]

Denk dat je gauw richting die 80 komt hoor,

25 kg pc, blad 25 = 50
Monitor 10 kg
Monitor arm 4 kg (die van mij 4,5)
Speakers 4 kg
Toetsenbord / muis 2kg
Werklaptop 2 kg
Lamp 1kg
Prullaria 1 kg

Dan zit je aan 75 bij benadering zo’n beetje ..
Wel een 70s keyboard dan. En een ouderwetse 21" crt. En zo'n stalen pc van IBM uit de 80s. Met een schijf erin die zo heftig leest dat je hele buro sowieso heen en weer gaat. Haha. Ik heb overigens een draadloos toetsenbord en muis en een lange hdmi kabel, de pc staat gewoon op de grond..

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Rembock schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:20:
@Irisvb_x heb je het blad al? Zo nee kun je kijken of je het gehele blad wat lichter kan maken d.m.v. een blad zoals deze te gebruiken en dan met een verdikkingsrand het blad dikker laten lijken.

Ik heb zelf een Ikea Idasen dus zit ook aan een limiet van ongeveer 75 kilo, heb tot nu toe niet veel onderstellen gezien die meer kunnen dragen. Volgens mij zijn de onderstellen die 4 poten hebben wel sterker door de 4 motoren die het onderstel per poot nodig heeft, ik weet alleen niet meer welk merk dat was.
De easydesk van boho office doet tot 120 kg. En het schijnt zo te zijn dat de andere frames ook meer dan 80 kg aankunnen, maar die 80 kg is de veilige marge.

[Voor 5% gewijzigd door OMX2000 op 05-07-2022 22:08]

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Kanter
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:57
Mijn setup veranderd naar een nieuwe onderstel met groter blad
  • Flexispot E8
  • CMP502 kabelgoot
  • 180x80cm wit

Nog eens kijken of ik de mITX kast eronder kan hangen of ik het zo laat.

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

pjottum schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 18:03:
[...]

Wel een 70s keyboard dan. En een ouderwetse 21" crt. En zo'n stalen pc van IBM uit de 80s. Met een schijf erin die zo heftig leest dat je hele buro sowieso heen en weer gaat. Haha. Ik heb overigens een draadloos toetsenbord en muis en een lange hdmi kabel, de pc staat gewoon op de grond..
Je kan proberen het belachelijk te maken maar ook de moderne apparaten zijn niet altijd licht.

Keychron mechanisch k8 pro keyboard wat ik heb weegt bijna 1,4 kg, de houten polssteun bijna 300 g….
34” lg flatscreen weegt 9,7kg, niks ouderwetse crt.
En het gewicht van de pc heb ik overgenomen van de originele poster, maar beetje high end kast met waterkoeling kom je zo op 20 kg en meer.
Ik zou bv een corsair obsidian case niet op de grond willen zetten, die wil je zien…. Maar is bijna 30 kg…..zonder inhoud …

• Reem0nN
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-03 00:55
Wellicht kan iemand me hier helpen, want ik zie dubbele verhalen in dit topic over de Flexispot E6.
Kan de E6 nou wel of niet een bureaublad aan van 200x80?

Eerder in dit topic was gedeeld van niet, en enkel de E7 of hoger, en op de website staat er dat de E6 wel geschikt is voor bladen van 200x80.

Ik kan namelijk een E6 frame nieuw in doos overnemen voor een leuke prijs, en heb al een massief houten blad gekocht die ik nu aan het behandelen ben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• N8w8
  • Niet online
Ik had interesse in de Boho Basic, dus wat onderzoek gedaan.
De oude versie was gemaakt door Kaidi, de nieuwe versie door Jiecang.
(Kan je vaak duidelijk zien in sommige Youtube filmpjes aan oa partnummers).
Ik weet niet wanneer de nieuwe versie precies kwam, maar Boho zelf noemt het de "2022" versie.
Als je er een ziet kan je het snel zien aan het controlepaneel, iig de oude heeft Kaidi KDH170.

Nou hoeft dit ook geen ramp te zijn, maar als je n nieuwe gaat kopen, wil je mss oppassen met het meenemen van oude reviews in je overwegingen.
Bijv de nieuwe gaat 2x zo snel, maakt meer geluid, heeft 1 geheugenplek minder, is iets zuiniger, en 3cm lager (of je kan zelf de huidige en archive specsheets vergelijken).
Ikzelf geloof t wel met die specs, maar ben meer geinteresseerd in hoeveel t scheelt in kwaliteit (hoeveel ie wiebelt en hoe snel ie stuk gaat), waarvoor je dus bent aangewezen op reviews.

Overigens, de Boho Easydesk wordt gemaakt door Linak, en de Premium door Veyhl, zag ik ergens.

Voip tarieven vergelijkings tool

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DLE1981
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 08-07-2022
Wij hebben 1,5 jaar geleden een Boho Premium Line onderstel (2 Bosch motoren en gemaakt in Duitsland) aangekocht en zijn hier nog steeds zeer tevreden over.

Hier kan je onze ervaringen vinden: spam.

[Voor 10% gewijzigd door Ardana op 08-07-2022 22:30]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stfnz
  • Laatst online: 15-03 09:15
Oh, fijn deze thread. Ik ben ook op zoek naar een zit/sta bureau. Mijn huidige bureau is een oud Ikea Galant bureau met een hoek, dit bevalt mij wel erg en ik zou dit dus graag behouden qua afmeting. Helaas is de Bekant iets minder diep. Hopelijk weet iemand of er iets soortgelijks op de markt is.

Ik zit dus precies in de hoek, monitor in de hoek van de tafel. Mijn huidige bureau is 80 diep, de Bekant helaas maar 60. Ik vraag mij af of iemand hier soortgelijke opties kent, en eventueel iets langer qua afmeting. Ik ga in ieder geval de thread nog even door want ik heb al een paar mooie dingen langs zien komen. Alvast bedankt voor reacties.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

DLE1981 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 17:30:
Wij hebben 1,5 jaar geleden een Boho Premium Line onderstel (2 Bosch motoren en gemaakt in Duitsland) aangekocht en zijn hier nog steeds zeer tevreden over.

Hier kan je onze ervaringen vinden: [mbr]spam.[/]
Ik heb die van mij nu een paar weken in gebruik, icm een Amerikaans walnoot houten blad van 180x80.

Ik vond de assemblage enigszins tegenvallen. Vooral waar de control unit stroomkabel en hoe de unit zelf in het framedeel, midden in balk onder blad, valt.

Verder moet ik eerst met 1 tikje de boel ontwaken, en dan naar gewenste stand. Als ik dat in een keer doe stop ie na een cm of 3/4. Alsof ie tegen beveiliging aanloopt. Gebeurt zowel naar beneden als naar boven. Ik maak nog geen gebruik van geheugen, hopelijk hoef ik daarvoor niet de knopje ingedrukt te houden om ingestelde stand te bereiken.

Heeft ie een wobble op stand 105: ja. Niet heel erg, maar tijdens typen heb ik soms mijn monitor trilt. Die monitor (27 inch) hangt aan een Amazon Basics arm.

Als de boel hier een beetje opgeruimd en ingericht is zal ik ook eens foto’s plaatsen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20:12
stfnz schreef op zondag 10 juli 2022 @ 17:36:
Oh, fijn deze thread. Ik ben ook op zoek naar een zit/sta bureau. Mijn huidige bureau is een oud Ikea Galant bureau met een hoek, dit bevalt mij wel erg en ik zou dit dus graag behouden qua afmeting. Helaas is de Bekant iets minder diep. Hopelijk weet iemand of er iets soortgelijks op de markt is.

[Afbeelding]

Ik zit dus precies in de hoek, monitor in de hoek van de tafel. Mijn huidige bureau is 80 diep, de Bekant helaas maar 60. Ik vraag mij af of iemand hier soortgelijke opties kent, en eventueel iets langer qua afmeting. Ik ga in ieder geval de thread nog even door want ik heb al een paar mooie dingen langs zien komen. Alvast bedankt voor reacties.
Je zou alleen nieuwe poten eronder kunnen zetten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stfnz
Sethro schreef op zondag 10 juli 2022 @ 20:58:
[...]

Je zou alleen nieuwe poten eronder kunnen zetten?
Als dat een optie is, ik weet alleen niet waar ik daar deze vandaan kan halen. Enig idee?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• N8w8
  • Niet online
@OMX2000, ik begreep dat met 1 tikje naar n geheugenstand niet mocht ivm veiligheid (van Duitse/EU wet?). Daarom staat dat standaard uit op de Boho's en moet je m ingedrukt houden.
Bij de Basic/Easydesk kan je dat iig zelf weer aan zetten, voor Premium heb ik dat niet gevonden.

Maar die Premium zou dus gemaakt zijn door Veyhl (het is mss een Veyhl Clever hoorde ik?), en in diverse Veyhl handleidingen vond ik dat dat zou moeten kunnen door te dubbelklikken op de geheugenknop. Maar dat die dubbelklik functie dan wel in de controller geprogrammeerd moet zijn.
Hoe dat dan zelf te programmeren als die functie ontbreekt, stond er niet bij. Wellicht moet je daarvoor andere firmware erop zetten.

Voip tarieven vergelijkings tool

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20:12
stfnz schreef op zondag 10 juli 2022 @ 21:03:
[...]

Als dat een optie is, ik weet alleen niet waar ik daar deze vandaan kan halen. Enig idee?
Deze bijvoorbeeld:
ricardo246 in "Het grote zit/sta bureau's-topic"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

N8w8 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 21:30:
@OMX2000, ik begreep dat met 1 tikje naar n geheugenstand niet mocht ivm veiligheid (van Duitse/EU wet?). Daarom staat dat standaard uit op de Boho's en moet je m ingedrukt houden.
Bij de Basic/Easydesk kan je dat iig zelf weer aan zetten, voor Premium heb ik dat niet gevonden.

Maar die Premium zou dus gemaakt zijn door Veyhl (het is mss een Veyhl Clever hoorde ik?), en in diverse Veyhl handleidingen vond ik dat dat zou moeten kunnen door te dubbelklikken op de geheugenknop. Maar dat die dubbelklik functie dan wel in de controller geprogrammeerd moet zijn.
Hoe dat dan zelf te programmeren als die functie ontbreekt, stond er niet bij. Wellicht moet je daarvoor andere firmware erop zetten.
Dat dubbelklikken lijkt bij mij niet te werken. Maar ach, ik kan ermee leven. Het is alleen wat stoerder als ie het "uit zichzelf" zou doen.

• arnaud.gouder
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:22
Ik heb recent een Flexispot Q8 gekocht. Ik ben hier heel tevreden over tot nu toe, alleen 1 ding: Toen ik het voor de eerste keer gebruikt, waren de instellingen in centimeters (op het display), maar nu zijn deze veranderd in inches. En ik kan absoluut niet vinden hoe ik dit weer kan veranderen. Heeft iemand een idee?

De control box is een Loctek HCB215C-4. Hij gaat in reset door het 5 seconden vast houden van de 3 en de 4 tegelijkertijd, maar daarna 5 seconden indrukken van een van de knoppen lijkt niet te lukken om de instelling te wijzigen. Ik heb al van alles geprobeerd, maar kan het niet vinden. En ook bij Flexispot zeggen ze het zelf niet te weten...

Ik hoop dat iemand hier het weet of goede ideeën heeft over wat ik nog zou kunnen proberen!

• aaq
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 25-03 08:04
Ik ben opzoek naar een zit sta bureau met 4 poten voor maximaal stabiliteit. Heeft iemand ervaring met dit bureau?

https://www.buroenzo.nl/b...reaus/bnz-750-180x90.html

Maximaal draag gewicht is 250kg. Elke poot heeft ook 1 motor. Deze is een stuk goedkoper dan bij https://www.worktrainer.nl/honmove-vergadertafel.

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:14
Semi offtopic vraagje, maar hier zijn veel ervaringsdeskundigen. Ik heb 1L Skylt Original lak besteld, maar hier zit maar 0,03L verharder bij van de "vernieuwde receptuur" inclusief opdruk "B voor 1L". Dan kom ik dus uit op een verhouding van 1:30 i.p.v. de online overal te vinden 1:15, kan dat kloppen?

Edit:
Na lang zoeken deze PDF gevonden die voor de nieuwe verharder aangeeft 30gr op 1L te gebruiken. Dan klopt het dus, 1:30 (verschillende meeteenheden v.w.b. liters en grammen is dan wel apart).

[Voor 32% gewijzigd door RobertMe op 11-07-2022 18:26]

• Tacoos
  • Laatst online: 23:16

Tacoos

i am i

aaq schreef op maandag 11 juli 2022 @ 17:10:
Ik ben opzoek naar een zit sta bureau met 4 poten voor maximaal stabiliteit. Heeft iemand ervaring met dit bureau?

Maximaal draag gewicht is 250kg. Elke poot heeft ook 1 motor. Deze is een stuk goedkoper dan bij https://www.worktrainer.nl/honmove-vergadertafel.
979 vs 989 incl BTW zal het verschil niet maken, wel?

Trek Rumblefish Elite, Vitus Substance V2, Master Touch GBS

• aaq
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 25-03 08:04
Tacoos schreef op maandag 11 juli 2022 @ 19:58:
[...]

MeT OpTiEs ErBiJ

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-03 13:27
aaq schreef op maandag 11 juli 2022 @ 17:10:

Als je in dit topic zoekt zijn er meerdere mensen die het bureau van worktrainer hebben gekocht. Daarmee lijken mensen tevreden te zijn.

Wat betreft het goedkopere bureau kan ik in dit topic niks vinden. Misschien kun je er langs gaan. Gezien de grote showroom hebben ze vast ergens staan. Je kunt ook eventueel met behulp van het merk en type kijken of een zaak dichterbij hem ook heeft.

[Voor 21% gewijzigd door AMD1800 op 12-07-2022 08:42]

• Franzie
  • Laatst online: 02-03 22:37
Hoi!

Ik ben op zoek naar een groot zit sta bureau. En dan niet een 180 of 200 cm maar gewoon zo groot mogelijk. . Ik kwam dit zit sta bureau tegen: https://www.bureaublad-op...swout-xl-met-linak-piezo/ welke tot 270 cm breed gaat.

Nu is mijn vraag heeft iemand ervaring met deze partij?
En gelijk mijn 2e vraag, kent iemand een partij die nog grotere bureaus aanbiedt? ;)

• Franzie
Tacoos schreef op maandag 11 juli 2022 @ 19:58:
[...]

Ik ben zelf op zoek naar een groot bureau maar kwam deze 4 poot tegen met snelle levering: https://www.ltj-kantoorme...poot-zit-sta-bureau-next/ wellicht wat voor jou. Beetje zelfde prijs.

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

Franzie schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 16:15:
Hoi!

Ik ben op zoek naar een groot zit sta bureau. En dan niet een 180 of 200 cm maar gewoon zo groot mogelijk. . Ik kwam dit zit sta bureau tegen: https://www.bureaublad-op...swout-xl-met-linak-piezo/ welke tot 270 cm breed gaat.

Nu is mijn vraag heeft iemand ervaring met deze partij?
En gelijk mijn 2e vraag, kent iemand een partij die nog grotere bureaus aanbiedt? ;)
Kan tot 360 cm

• Tacoos
  • Laatst online: 23:16

Tacoos

i am i

Franzie schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 17:22:
[...]

Ik ben zelf op zoek naar een groot bureau maar kwam deze 4 poot tegen met snelle levering: https://www.ltj-kantoorme...poot-zit-sta-bureau-next/ wellicht wat voor jou. Beetje zelfde prijs.
Ik reageerde op iemand anders. >:)

Voor mij is 140x70 cm de ideale maat.
Misschien sla ik toe op prime Day voor een maidesite

Trek Rumblefish Elite, Vitus Substance V2, Master Touch GBS

• stfnz
Na veel zoeken spreekt het Albatros onderstel mij nog steeds het meest aan, alleen denk ik niet dat er een manier is deze te gebruiken bij een "Wing" model waarbij de middelste poot mij niet gaat hinderen. Ik ben bang dat ik hier dan constant met mijn benen tegenaan ga zitten. Of zie ik dit helemaal verkeerd?

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Was aanvankelijk van plan om een Ikea idasen te kopen, maar ivm het lage maximumgewicht ben ik toch verder aan het kijken. Ik wil eigenlijk het liefst iets fysiek uitproberen en kopen; een winkel dus. Heeft iemand tips?

• Franzie
Ik wil eigenlijk maar 2 poten, maar snap dat dit een keer ophoud : )

• arnaud.gouder
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:22
arnaud.gouder schreef op maandag 11 juli 2022 @ 09:52:
Ik heb recent een Flexispot Q8 gekocht. Ik ben hier heel tevreden over tot nu toe, alleen 1 ding: Toen ik het voor de eerste keer gebruikt, waren de instellingen in centimeters (op het display), maar nu zijn deze veranderd in inches. En ik kan absoluut niet vinden hoe ik dit weer kan veranderen. Heeft iemand een idee?

De control box is een Loctek HCB215C-4. Hij gaat in reset door het 5 seconden vast houden van de 3 en de 4 tegelijkertijd, maar daarna 5 seconden indrukken van een van de knoppen lijkt niet te lukken om de instelling te wijzigen. Ik heb al van alles geprobeerd, maar kan het niet vinden. En ook bij Flexispot zeggen ze het zelf niet te weten...

Ik hoop dat iemand hier het weet of goede ideeën heeft over wat ik nog zou kunnen proberen!
Misschien interessant voor anderen: Ik heb het immiddels ontdekt. Het enige wat ik nog niet getest had was toetscombinaties van 3 knoppen tegelijk, maar knop 2+3+4 tegelijk doet het!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03 09:59

SeatRider

Hips don't lie

stfnz schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 13:07:
[...]

Na veel zoeken spreekt het Albatros onderstel mij nog steeds het meest aan, alleen denk ik niet dat er een manier is deze te gebruiken bij een "Wing" model waarbij de middelste poot mij niet gaat hinderen. Ik ben bang dat ik hier dan constant met mijn benen tegenaan ga zitten. Of zie ik dit helemaal verkeerd?
Dit is precies wat wij hier ook hebben gedaan; Ikea Galant blad met hoek (links) en Albatros frame (2 poten) eronder geschroefd. Gaat prima, zolang je niet op de punt gaat willen zitten :+

Nederlands is makkelijker als je denkt

• stfnz
SeatRider schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:55:
[...]

Dit is precies wat wij hier ook hebben gedaan; Ikea Galant blad met hoek (links) en Albatros frame (2 poten) eronder geschroefd. Gaat prima, zolang je niet op de punt gaat willen zitten :+
Dat is fijn te horen, dan overweeg ik toch ook voor 2 poten te gaan. Verder compleet stabiel in gebruik? Ik geloof dat mijn Galant een extra bijzet stuk heeft, dat zal helaas wel niet meer passen.

(Complete lengte van mijn Galant is 160cm + 60cm voor verlengstuk,heb jij dit ook?)

[Voor 7% gewijzigd door stfnz op 15-07-2022 20:23]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03 09:59

SeatRider

Hips don't lie

stfnz schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 20:18:
[...]

Dat is fijn te horen, dan overweeg ik toch ook voor 2 poten te gaan. Verder compleet stabiel in gebruik? Ik geloof dat mijn Galant een extra bijzet stuk heeft, dat zal helaas wel niet meer passen.

(Complete lengte van mijn Galant is 160cm + 60cm voor verlengstuk,heb jij dit ook?)
Ja, dat verlengstuk hebben we weggelaten, dat Albatros frame kan ook maar tot 1m80 ofzo.

Het is echt een superstabiel frame. Ook al onze tweede, de andere ligt een glasplaat op van 90x180. Supermakkelijk in elkaar te zetten ook, heel tevreden mee!

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mryc
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 26-03 13:21
Heeft iemand hier ervaring met BMI kantoormeubelen?

• TommyGun
  • Laatst online: 21:47

TommyGun

Stik er maar in!

BraX schreef op maandag 27 juni 2022 @ 12:43:
[...]

Wat is een beetje een gangbare prijs voor de E7? Ik kom op 639,97 via de Duitse site.

(160x80 met kabelkanal)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BraX
TommyGun schreef op maandag 25 juli 2022 @ 14:20:
[...]

Wat is een beetje een gangbare prijs voor de E7? Ik kom op 639,97 via de Duitse site.

(160x80 met kabelkanal)
BraX schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:28:
[...]

Bedankt, een E7 besteld voor 329! _/-\o_ (wel op de duitse site, de nederlandse lijkt de code niet te werken [BDE7])
329 betaald voor het kale frame (y). Dus met de kortingscode.
~140 voor het 160x90 wooodblad.

• TommyGun
  • Laatst online: 21:47

TommyGun

Stik er maar in!

BraX schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 11:14:
[...]

[...]

329 betaald voor het kale frame (y). Dus met de kortingscode.
~140 voor het 160x90 wooodblad.
Dan kan ik beter nog even wachten.... :/

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Franzie
Ik wil alleen geen middenpoot : )
Zelf nog verder gezocht maar die 270 lijkt toch het grootste voor een 2 poot zit sta bureau.
Dus toch maar voor de de 270 cm zwarte beest gegaan, moet zeggen dat het echt al een heel eind is 270 cm :)

https://www.bureaublad-op...swout-xl-met-linak-piezo/

Tot nu toe superblij.

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

Franzie schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 14:08:
[...]

Ik wil alleen geen middenpoot : )
Zelf nog verder gezocht maar die 270 lijkt toch het grootste voor een 2 poot zit sta bureau.
Dus toch maar voor de de 270 cm zwarte beest gegaan, moet zeggen dat het echt al een heel eind is 270 cm :)

https://www.bureaublad-op...swout-xl-met-linak-piezo/

Tot nu toe superblij.
Foto's? O-)

• Reem0nN
Ik heb via Marktplaats een nieuw in doos Flexispot E6W onderstel gekocht, nou heeft degene die het heeft opgestuurd niet als 2 losse pakketjes verzonden, maar aan elkaar verbonden en als 1 pakket verzonden.

Waardoor ik nu het pakket gedeelte mis met de voeten, dus niet het onderstel zelf, maar echt enkel de voeten om het bureau rechtop te houden.

Degene die het heeft verzonden, heeft het nagevraagd bij de post, maar het is verdwenen, helaas.

Nou wilt diegene het bureau onderstel niet terug nemen en mijn geld retourneren, dus nu zit ik 1 zonder geld om een nieuw onderstel te kopen, en 2 een onderstel waar ik niks mee kan.

Ik heb ook Flexispot zelf al benaderd of ik eventueel de voeten los kan kopen bij ze, maar dit is allemaal niet mogelijk.

Heb elke website afgezocht voor losse onderdelen, maar komt er dus op neer als je een onderdeel ooit kwijtraakt of stuk maakt, dat je het hele bureau eigenlijk kan weggooien want je er heb niks aan als je de originele onderdelen nergens los kan kopen.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Alvast erg bedankt.

Wijze les voor de volgende keer, ook al komt diegene betrouwbaar over, je kan zulke dingen beter nieuw kopen incl garantie.

• OMX2000

OMX2000

Reem0nN schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 19:30:
Ik heb via Marktplaats een nieuw in doos Flexispot E6W onderstel gekocht, nou heeft degene die het heeft opgestuurd niet als 2 losse pakketjes verzonden, maar aan elkaar verbonden en als 1 pakket verzonden.

Waardoor ik nu het pakket gedeelte mis met de voeten, dus niet het onderstel zelf, maar echt enkel de voeten om het bureau rechtop te houden.

Degene die het heeft verzonden, heeft het nagevraagd bij de post, maar het is verdwenen, helaas.

Nou wilt diegene het bureau onderstel niet terug nemen en mijn geld retourneren, dus nu zit ik 1 zonder geld om een nieuw onderstel te kopen, en 2 een onderstel waar ik niks mee kan.

Ik heb ook Flexispot zelf al benaderd of ik eventueel de voeten los kan kopen bij ze, maar dit is allemaal niet mogelijk.

Heb elke website afgezocht voor losse onderdelen, maar komt er dus op neer als je een onderdeel ooit kwijtraakt of stuk maakt, dat je het hele bureau eigenlijk kan weggooien want je er heb niks aan als je de originele onderdelen nergens los kan kopen.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Alvast erg bedankt.

Wijze les voor de volgende keer, ook al komt diegene betrouwbaar over, je kan zulke dingen beter nieuw kopen incl garantie.
Da’s heel zuur!!! Maar als hij het echt op de post heeft gedaan, kan hij een klacht indienen. Dat kan bij postnl(?) alleen door de verzender gedaan worden.

• Reem0nN
OMX2000 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 19:41:
[...]

Da’s heel zuur!!! Maar als hij het echt op de post heeft gedaan, kan hij een klacht indienen. Dat kan bij postnl(?) alleen door de verzender gedaan worden.
Dat heeft ie ook gedaan, uiteindelijk is daar na 2 weken nog steeds geen nieuws uitgekomen.
Meneer negeert nu mijn berichten, dus lijkt erop dat ik met een bureau onderstel zit, waar ik verders niks meer mee kan, miskoop. :'(
Pagina: 1 ... 21 ... 25 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee