Indien niet verzekerd verzonden, houdt het snel op.
Ik zou kijken of ik zelf iets kon fabriceren met wat alu profielen ofzo.
Ik zou kijken of ik zelf iets kon fabriceren met wat alu profielen ofzo.
In principe geldt dat hij in dit soort gevallen je gewoon moet terugbetalen tenzij expliciet in de advertentie aangegeven stond dat het risico van verzending bij de koper ligt. Maar goed, in praktijk ben je overgeleverd aan de gratie van de verkoper, en aangezien meneer je negeert... Geen idee of je nog een adres o.i.d. hebt en om wat voor bedrag het ging. Zou er zelf boven een x bedrag wel werk van maken door er bijvoorbeeld een incassobureau op af te sturen (even bellen, uitleg geven en de overeenkomst/chatgegevens overleggen). Op zijn minst even bij MP aangeven want dit soort praktijken kunnen eigenlijk niet.Reem0nN schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 01:38:
[...]
Dat heeft ie ook gedaan, uiteindelijk is daar na 2 weken nog steeds geen nieuws uitgekomen.
Meneer negeert nu mijn berichten, dus lijkt erop dat ik met een bureau onderstel zit, waar ik verders niks meer mee kan, miskoop.
[Voor 3% gewijzigd door Thomas op 30-07-2022 10:52]
Verwarrend, elders in dit topic wordt gemeld dat het net andersom is:Bigs schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:49:
Na het lezen van de ervaringen in dit topic heb ik ook een Multi Ratio Lineaflex MRC PRO-L 2.0 bureau aangeschaft (160x80) en ik vond het nuttig om even mijn ervaringen te delen:
(…)
- Bediening is top: je hoeft een geheugenplek alleen maar aan te tikken en niet vast te houden, dat heb ik tot nu toe nog nergens gezien.
Update: er is op dit aspect kennelijk geen verschil tussen de Pro en de Pro-L 2.0 versie. Een vlotte reactie van Multiratio meldt mij:Found another huge difference between the PRO and PRO-L. On the PRO, if you press a memory number once, the desk goes to the desired location automatically. On the PRO-L, you need to keep the memory number pressed till the desk reaches the desired location. If you let go of the button, the desk stops.
Memory is altijd maar 1 keer indrukken om naar de gewenste hoogte te gaan. De MRC PRO2.0 heeft 1 geheugenplaats meer dan de MRC PRO. Andere verschillen zijn er niet. Daarom is het prijsverschil ook minimaal.
[Voor 18% gewijzigd door -Stef- op 01-08-2022 16:07]
Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
Digital Forge - Full Service Digital Agency
[Voor 6% gewijzigd door Workaholic op 09-08-2022 09:33]
Als je er de ruimte voor hebt, altijd voor de 80cm gaan. Ook als je er niet de ruimte voor hebt, dan creëer maar de ruimte.Workaholic schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 09:33:
Ik overweeg de non electric versie gezien de prijs, twijfel alleen tussen 70 en 80cm diepte. Mijn alienware 34inch hangt aan een beugel dus mogelijk is 70 ook diep genoeg (iemand ervaring mee?).
het artikel dat je linkt is niet in hoogte verstelbaar hé...Workaholic schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 09:33:
Heeft iemand de trotten serie al overwogen?
https://www.ikea.com/nl/e...ite-anthracite-s39429562/
119 euro is niet duur.. elektrisch is die 199 of 219 afhankelijk van de afmetingen.
Ik overweeg de non electric versie gezien de prijs, twijfel alleen tussen 70 en 80cm diepte. Mijn alienware 34inch hangt aan een beugel dus mogelijk is 70 ook diep genoeg (iemand ervaring mee?).
Waarschijnlijk voeg ik er dan nog een 120x60 versie aan toe voor een hoekbureau waar ik mijn laptop en wat spullen op kwijt kan.
[Voor 16% gewijzigd door efari op 17-08-2022 23:01]
Inmiddels staat het onderstel zijn uiteindelijke bureaublad te dragen. Het is een 38 mm beuken werkblad van 290 x 80 cm geworden. Het blad was 300 x 90 cm. De 10 cm die ik er af gezaagd heb heb ik aan de onderzijde van de voorkant gelijmd. Zo lijkt het blad lekker dik. De voorzijde heb ik aan de bovenkant een schuine zijde van ca. 5 graden gegeven zodat je armen minder op de "scherpe" rand van het bureau leunen. De trap op en zonder schade de kamer door (bureau is even breed als de kamer) was een kleine uitdaging, maar met hulp van mijn zoons is het goed gekomen.bodejodel schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:50:
Ik heb vandaag mijn Lineaflex MRC in gebruik genomen. Aangeschaft op basis van dit topic, waarvoor dank!
Dik tevreden en ondanks de positieve verhalen toch nog stabieler dan ik had verwacht.
Ik heb tijdelijk een bestaand, bureau verbouwd en voorzien van het frame en hierdoor staan de poten uit het midden, dichter naar me toe. Ondanks dat heb ik geen last van stabiliteitsproblemen. Ik werk staand op 115 cm.
Ik heb één drievoudige arm met daarop 2 27" schermen en een 17" HP Probook. Ook heb ik op één van de armen nog een bureaulamp geklemd en merk geen hinderlijke trillingen bij het typen (mechanisch). Het middelste scherm zit rechtstreeks op de buis gemonteerd en is het meest stabiel. De laptop en het andere scherm bewegen een beetje, maar daar kijk ik niet op tijdens het typen. Alleen als ik tegen het bureau stoot of er moedwillig aan schud trilt het, maar dat was voorheen ook.
In de niet al te verre toekomst moet het onderstel elders een kamerbreed blad van 290 * 90 of 100 gaan dragen en daarin heb ik nu alle vertrouwen.
De memory functies zijn nu ingesteld voor zitten, wiebelkruk-ondersteund-staan en gewoon staan. Het bureau zoeft stil en soepel op en neer.
Foto (groothoeklens):
[Afbeelding]
Ik heb een BoHo basic line en in de hadleiding staat het volgende:gaisdergerman schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 16:45:
Afgelopen week heb ik mijn MRC-PRO binnen gekregen. Ik heb gekozen voor witte poten en een robuust eiken blad.
Nu wilde ik het onderstel monteren op het blad, alleen ik zie nergens staan hoe je dit het beste kan doen.
Hoeveel cm houden jullie op het einde over? Ik heb nu 2 cm aan gehouden maar wellicht dat hij beter iets naar binnen kan voor net wat meer stabiliteit.
Ik hoop dat iemand me verder kan helpen, kan ik hem verder in elkaar zetten :-)
Multiratio heeft hem bij mij gemonteerd en poten zitten 5 cm vanaf de rand.gaisdergerman schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 16:45:
Afgelopen week heb ik mijn MRC-PRO binnen gekregen. Ik heb gekozen voor witte poten en een robuust eiken blad.
Nu wilde ik het onderstel monteren op het blad, alleen ik zie nergens staan hoe je dit het beste kan doen.
Hoeveel cm houden jullie op het einde over? Ik heb nu 2 cm aan gehouden maar wellicht dat hij beter iets naar binnen kan voor net wat meer stabiliteit.
Vanwege mijn brede werkblad (zie hierboven) heb ik aan de beide zijkanten ca. 70 cm over. Over de stabiliteit niets te klagen, ondanks de grote overhang. Het frame is op zijn breedst gemonteerd.gaisdergerman schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 16:45:
Ik ben niet zo lang, maar heb nu een paar maanden de Idasen. Die app die erbij zit is inderdaad knullig, maar hij heeft wel presets. Alleen moet je dan een app gebruiken. Ik heb hem (met hulp van o.a. dit forum) via Home Automation zelf aangesloten en daardoor werkt het nog iets gebruiksvriendelijker. Ik gebruik de fysieke knop vrijwel nooit meer in elk geval.HerrOost schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 11:27:
...
Ikea Idasen: voordelen: heb ik zelf kunnen proberen en lijkt ook op maximale hoogte erg stevig, ik vind hem met donkergrijze poot en bruin blad mooi. Nadelen: geen presets instellen en geen massief blad.
...
Zijn er lange mensen die ervaring hebben met een van beide of die juist een alternatief aanbevelen?
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Ik heb het gewoon in twee keer gedaan. Als je geen liters in een keer aan de roller doet dan "loopt" het ook niet en kun je zo tot aan de rand lakken zonder dat het meteen over de rand gaat.HuRRaCaNe schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:28:
Vraag ivm een WOOOD tafelblad lakken: voor vocht buiten te houden en kromtrekken te vermijden lijkt het gewenst om het blad langs beide kanten te lakken. Bv. 1 laag langs de onderkant en 3 langs de bovenkant.
Praktisch: hoe lak je een bureaublad langs 2 kanten? Bijvoorbeeld met Skylt Original. Als de lak langs 1 kant nat is moet die deftig drogen voor je de andere kant kan lakken (want het blad moet ergens op rusten), maar eenmaal het droog is zit je aan de randen van het tafelblad met de combinatie van droge en natte lak, wat je moet vermijden.
Thx allebei, jullie hebben me overtuigd voor de Idasen te gaan, ik ga hem vanavond halen. Voor nu wel ook voor het Idasen blad gegaan, dat is inderdaad niet massief, maar ik heb voorlopig geen tijd om een blad te lakken (gezien de grote hoeveelheid andere werkzaamheden aan de nieuwe werkkamer en een tweede kind op komst). Ik ben online meerdere voorbeelden tegengekomen van mensen die er zonder problemen een beugel voor 2 monitors aan hebben gemonteerd. Ik zal onder de beugel sowieso wat versteviging aanbrengen om het gewicht te spreiden. Wellicht dat ik over een paar jaar alsnog voor een massief blad gaRembock schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 12:15:
@HerrOost
Hier ook een Idasen gebruiker met een Woood blad van 160x90. Ik heb 3x een LG UltraGear 27GP850-B aan een NM-D775DX3BLACK hangen, in de hoogste stand blijft alles stabiel bij typen e.d.
Zoals @spaceboy ook al aangeeft, de eerste keer met 1 van de apps de presets instellen en dan heb je er geen omkijken meer naar.
Mijn advies is om een ander blad te nemen dan een standaard Ikea blad, deze zijn 9 van de 10 keer gemaakt van samengeperst hout of karton met een fineerlaag. Als je een Monitorbeugel aan het blad monteert raad ik aan om voor massief hout te gaan, anders krijg je 'taferelen' zoals onderstaande afbeelding:
[Afbeelding]
Her en der lees ik dat drie lagen Skylt aanbrengen het beste is. Heb jij dat ook gedaan en waarom wel/niet? Ik moet ook starten met het lakken maar drie keer zowel de boven- als onderkant plus droogtijd is nogal een klusjeRobertMe schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:33:
[...]
Ik heb het gewoon in twee keer gedaan. Als je geen liters in een keer aan de roller doet dan "loopt" het ook niet en kun je zo tot aan de rand lakken zonder dat het meteen over de rand gaat.
Yes, ik heb het uiteindelijk "meermaals" gedaan. Was in dat weekje dat het 40 graden was en had toch niks te doen, verf zo droog, dus dat ging wel rap (en daarnaast met thuiswerken even half uurtje tussendoorMaSw85 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:17:
[...]
Her en der lees ik dat drie lagen Skylt aanbrengen het beste is. Heb jij dat ook gedaan en waarom wel/niet? Ik moet ook starten met het lakken maar drie keer zowel de boven- als onderkant plus droogtijd is nogal een klusje
Die "3 keer" lijkt een aanbevelen te zijn van meerdere instructievideos, bv. de volgende:MaSw85 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:17:
[...]
Her en der lees ik dat drie lagen Skylt aanbrengen het beste is. Heb jij dat ook gedaan en waarom wel/niet? Ik moet ook starten met het lakken maar drie keer zowel de boven- als onderkant plus droogtijd is nogal een klusje
Mocht iemand dit ook willen doen; ik heb een meet/zaag foutje gemaakt met de hoek van de afschuining aan de voorzijde. Deze is 10 graden geworden. Dit is net iets teveel, De hoek is te groot en het schuine vlak te breed waardoor ik bij wat langer gebruik de "knik"/afronding" iets teveel voel. Niet genoeg om het bureau opnieuw te maken, maar genoeg om deze waarschuwing te typen. 5 graden / een schuine kant van niet meer dan ca. 5 cm is mijn advies.bodejodel schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 20:49:
[...]
Het is een 38 mm beuken werkblad van 290 x 80 cm geworden. Het blad was 300 x 90 cm. De 10 cm die ik er af gezaagd heb heb ik aan de onderzijde van de voorkant gelijmd. Zo lijkt het blad lekker dik. De voorzijde heb ik aan de bovenkant een schuine zijde van ca. 5 graden gegeven zodat je armen minder op de "scherpe" rand van het bureau leunen.
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
Dank voor de tips, heb uiteindelijk de YouTube video vooral gebruikt om mijn vrouw te overtuigen zelf een (eiken) TV meubel te gaan bouwenHuRRaCaNe schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:46:
[...]
Die "3 keer" lijkt een aanbevelen te zijn van meerdere instructievideos, bv. de volgende:
YouTube: Je eiken TV meubel afwerken met Skylt voor een perfect resultaat! Kl...
https://www.skyltlak.nl/e...-behandelen-of-opknappen/
En lijkt ook een aanbevelen te zijn van de fabrikant:
https://www.allesvoorpark...f/Werkwijzer%20SKYLT_.pdf
Als ik een gokje moet wagen heeft het waarschijnlijk iets te maken met zorgen voor extra bescherming voor oppervlakten die veel gebruikt worden (zoals een vloer). Voor de bovenkant van een bureaublad lijkt dit aan te raden, voor de onderkant lijkt het niet noodzakelijk om er 3 te doen.
je zou wellicht zoiets kunnen gebruiken: https://www.onlinekabelsh...engkabel-zwart-0-20-meterrobmor13 schreef op zondag 11 september 2022 @ 13:35:
Onder mijn bureau heb ik van Brennenstuhl een 8-voudige stekkerdoos (schuin geschakeld), aangesloten op het enige vrije stopcontact in de muur. In principe zou dit net genoeg zijn, echter is het zo dat ik een paar hele vervelende lompe adapters heb (bijvoorbeeld van de Philips Hue lightstrip). Qua aantal stopcontacten zou ik moeten gaan voor een 12-voudige stekkerdoos, puur vanwege de lompe adapters. Zou dit de enige oplossing zijn of heeft iemand misschien nog een andere mooie (niet te dure) oplossing?
Een oplossing zou zijn om stekkerdoos op stekkerdoos te schakelen, maar dat is uiteraard een no-go als ik het goed heb begrepen.
[Voor 8% gewijzigd door LoneWolf op 21-09-2022 17:30]
Wat heb je daar voor verlichting op je monitor zitten? En is onder monitor de afstandsbediening voor de lamp?BraX schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 21:45:
[...]
Uiteindelijk had ik gekozen om toch maar door te gaan met de rambo olie. Uiteindelijk goed uitgepakt met de overwegend zwarte accenten. Nu de rest van de studeerkamer nog vullen![]()
Toch nog even resultaat delen:
[Afbeelding]
Het is de Xiaomi mi computer light bar (link).Delirius schreef op woensdag 21 september 2022 @ 15:55:
[...]
Wat heb je daar voor verlichting op je monitor zitten? En is onder monitor de afstandsbediening voor de lamp?
Ben ook zoekende, maar heb - net als jou als ik het goed zie - losse webcam die er weer bovenop moet.
Het hele idee van die lightbar is toch dat die lamp daarnaast overbodig isBraX schreef op donderdag 22 september 2022 @ 05:53:
[...]
Het is de Xiaomi mi computer light bar (link).
De knop eronder is inderdaad de remote, daarmee kan je hem in verschillende kleur tinten instellen. Draaien is brightness, indrukken en draaien is wit-kleur aanpassen aan. Werkt goed![]()
[Afbeelding] Inmiddels bureau naar juiste plek verplaatst, en custom 'desk shelf / monitor stand' gemaakt. Inmiddels Instagram waardig
Mooi man! Zit ook te denken aan zo'n light bar, toch wel gaafBraX schreef op donderdag 22 september 2022 @ 05:53:
[...]
De knop eronder is inderdaad de remote, daarmee kan je hem in verschillende kleur tinten instellen. Draaien is brightness, indrukken en draaien is wit-kleur aanpassen aan. Werkt goed![]()
[Afbeelding] Inmiddels bureau naar juiste plek verplaatst, en custom 'desk shelf / monitor stand' gemaakt. Inmiddels Instagram waardig
Wat is het voordeel van een dergelijke lamp eigenlijk? Ziet er tof uit, maar heeft het ook nut? Ik moet even argumenten hebben voor ik het aanschafBraX schreef op donderdag 22 september 2022 @ 05:53:
[...]
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Dat laatste lijkt mij eerlijk gezegd dan ook het belangrijkste. Zelf heb ik Hue spotjes in de werkkamer, waarvan 1 mooi boven het bureau. Als ik aan het bureau ga zitten brand die ook op 100% in het blauw (gebaseerd op scène die Hue "energy" noemt meen ik). Dat natuurlijk dan geautomatiseerd met Home Assistant (met een drukmatje in bureaustoel en energiemeter aan de monitor. In stoel zitten of monitor die 1 minuut "hoog" verbruik heeft en de lamp gaat fel branden).robmor13 schreef op donderdag 22 september 2022 @ 10:17:
Ik heb eenzelfde soort light bar van BenQ en ben er ook wel tevreden mee. Vooral als het wat donkerder buiten is, helpt het me concentreren op m'n werk als ik wat dingen aan het schrijven/tekenen ben. Het verlicht het gebied op je bureau voor je monitor goed en reflecteert niks op je monitor.
Bij mij is de situatie dat ik bijvoorbeeld geen goede verlichting boven/rondom mijn bureau heb. Enkel een plafonniere ongeveer 1,5 meter achter me. Daardoor valt er een schaduw (van mezelf) precies op het bureau waar ik dan iets probeer te lezen/schrijven.
Daarnaast vind ik het ook een hele fijne toevoeging voor een klein beetje meer sfeer met verlichting te maken. Ik blijf er overigens wel bij dat dit een goed alternatief is voor een betere oplossing (dus bijvoorbeeld een goede lamp recht boven je bureau).
Herkenbaar, wacht ook al 3 weken op mijn bureaublad van flexispot. Blijft maar hangen bij DHL. Al gemaild met Flexispot en ze gaan er wel achteraan maar denk dat zij ook redelijk aan handen en voeten zijn gebonden door hoe het bij DHL Is georganiseerd.Unkie schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 19:04:
Bij flexispot niet veel beter. Op 9 september mijn E7 besteld. Onderstel is op 12 september binnnen gekomen, maar het bureaublad is niet geleverd. Zelfs na bellen en mailen heb ik nog steeds geen track en trace nummer mogen ontvangen. Ik denk dat ik het bureaublad maar annuleer.
Hier een E7 in zwart besteld.. open ik net de verpakking is het frame wit....... zucht.... gelijk melding van gemaakt, hopelijk lossen ze dit snel op.Unkie schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 19:04:
Bij flexispot niet veel beter. Op 9 september mijn E7 besteld. Onderstel is op 12 september binnnen gekomen, maar het bureaublad is niet geleverd. Zelfs na bellen en mailen heb ik nog steeds geen track en trace nummer mogen ontvangen. Ik denk dat ik het bureaublad maar annuleer.
Even een rectificatie voor de ikea idasen. Als je via de App van het bureau de gewenste hoogtes instelt (3 posities mogelijk) dan blijft hij even steken op die posities als je hem van hoogte verstelt. Voor mij is dat prima genoeg om de gewenste hoogte die ik altijd wil te hebben.Jusjos schreef op maandag 26 september 2022 @ 12:06:
Hi allemaal,
Binnenkort begin ik met mijn nieuwe baan waarin ik voornamelijk thuis zal werken. Om deze reden ben ik op zoek naar een elektrisch zit-sta bureau. Na wat zoeken op internet kwam ik op de website van www.flexispot.nl terecht.
Ikea Idassen - https://www.ikea.com/nl/n...-el-donkergrijs-00320723/
Opmerkingen: Geen memory hoogte. Kan verder erg weinig informatie vinden over de specificaties op de website van Ikea.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Hier gaat de flexispot E7 retour omdat de verkeerde kleur is geleverd, zodra ik de goede binnen heb kan ik wel wat ervaringen delen. Hopelijk eind deze week.MsG schreef op maandag 26 september 2022 @ 12:25:
[...]
Even een rectificatie. Als je via de App van het bureau de gewenste hoogtes instelt (3 posities mogelijk) dan blijft hij even steken op die posities als je hem van hoogte verstelt. Voor mij is dat prima genoeg om de gewenste hoogte die ik altijd wil te hebben.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Je hebt gelijk. Vandaag even gebeld en het bureaublad ligt ergens in Nederland bij DHL. Flexispot gaat er achteraan en mocht het pakketje kwijt zijn dan krijg ik instructies hoe ik een nieuwe kan bestellenDelirius schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 19:36:
[...]
Herkenbaar, wacht ook al 3 weken op mijn bureaublad van flexispot. Blijft maar hangen bij DHL. Al gemaild met Flexispot en ze gaan er wel achteraan maar denk dat zij ook redelijk aan handen en voeten zijn gebonden door hoe het bij DHL Is georganiseerd.
Ik heb die Flexispot ook overwogen, die is soms in de aanbieding. Heb uiteindelijk deze Maidesite van Amazon geplukt. €309 voor een 3-stage dual motor, naast wit ook in grijs en zwart. En heeft veel features. Plus snelle levering!Jusjos schreef op maandag 26 september 2022 @ 12:06:
Hi allemaal,
Binnenkort begin ik met mijn nieuwe baan waarin ik voornamelijk thuis zal werken. Om deze reden ben ik op zoek naar een elektrisch zit-sta bureau. Na wat zoeken op internet kwam ik op de website van www.flexispot.nl terecht.
Mijn oog is gevallen op de FlexiSpot E7. Echter heb ik nog een aantal zit-sta bureau gevonden en vergelijk ze hieronder. Graag hoor ik jullie ervaring.
FlexiSpot E7 - https://www.flexispot.nl/zit-sta-bureau-e7.html
€399,99 + tafelblad 120x80cm €129,00 = totaal €478,99
Min. hoogte:
58 cm
Max. hoogte:
123 cm
Max. belasting:
125 kg
Opmerking: Geheugencontrole, bedieningspaneel met LED-aanraakscherm, anti-botsingsfunctie.
Op YouTube heb ik deze review bekeken en daaruit blijkt dat FlexiSpot echt gigantisch stabiel is. YouTube: The Desk Made of Radiators can cool ANYTHING
Ikea Idassen - https://www.ikea.com/nl/n...-el-donkergrijs-00320723/
€530 + tafelblad 140x70cm €84 = totaal €614
Min. hoogte:
59 cm
Max. hoogte:
124 cm
Max. belasting:
75 kg
Opmerkingen: Geen memory hoogte. Kan verder erg weinig informatie vinden over de specificaties op de website van Ikea.
Jarvis Bamboo Standing Desk - https://www.fully.com/en-...e-height-desk-bamboo.html
Inclusief blad 120x80cm
Min. hoogte:
62.2 cm
Max. hoogte:
127 cm
Max. belasting:
158 kg
Opmerkingen: Geheugencontrole, Power and wire management
Heeft er iemand nog andere suggesties? Als jullie tips hebben dan hoor ik het graag.
[Voor 5% gewijzigd door MaSw85 op 26-09-2022 14:56]
Herkenbaar verhaal. Klinkt als een gelukje dat je het bureau op direct drive kon zetten, want dat zou inderdaad niet moeten kunnen (wat natuurlijk puur een softwarematige beperking is). Ik ga hem binnenkort automatiseren met een esp32, en dan zal hij ook gewoon kunnen werken zonder de knop in te moeten houden.DansPants schreef op maandag 26 september 2022 @ 14:10:
Niet zoekende maar ben al een aantal jaren gebruiker van de Ikea Idasen, zowel thuis ~3 jaar en nu ongeveer 9 maanden ook zakelijk.
Beide in de 160x 80CM met het grijze onderstel. Zakelijk een bruin blad en thuis een zwart blad.
Ben er zelf behoorlijk tevreden over, het bureau dat ik thuis gebruik heeft ook al een verhuizing overleefd zonder dat het bureau onstabiel is of dergelijke.
Zie een aantal opmerkingen hier dat er geen geheugenfunctie in deze bureaus zit. Nu is dat an sich waar als je de Desk Control app niet gebruikt. Maar als je deze op je device zet kan je het bureau koppelen en tot 3 hoogtes instellen als favoriet. (Zoals ook MsG aangeeft) Je kan in de app ook aangeven hoe lang je wilt staan per dag(uur) waardoor je ook bij kan houden of je dit doet. Je kan hier ook terug in de tijd kijken wat je sta percentage/tijd is.
Dat vind ik in de app een beetje meh werken omdat ik toch frequent merk dat ik langer heb gestaan dan dat in de app wordt aangegeven. Ik heb het idee dat hij af en toe de bluetooth verbinding verliest waardoor hij niet meer registreert dat je in de staande positie verkeert, ook als mijn apparaat waarop de app staat niet bij het bureau uit de buurt is geweest.
Tijdens het instellen van het bureau op kantoor had ik kortstondig de optie om automatisch aan te vinken, dat is nu nergens in de app meer terug te vinden dus kan het ook niet meer uit zetten (niet dat ik dit wil). Waardoor als ik in de app op een hoogte klik dat ik de knop niet ingedrukt hoef te houden totdat het bureau de gewenste hoogte heeft.
Ik open dus ook frequent de app en klik op een hoogte, ga dan een kop thee halen en als ik terug ben dan is mijn bureau ondertussen op de zit/sta positie die ik heb aangeklikt. Terwijl dit volgens de handleiding van de motor op het onderstel eigenlijk niet mogelijk zou moeten zijn.
Er wordt vrij snel geconstateerd dat er weerstand is tijdens het omlaag/omhoog bewegen van het bureau en zodra dit geconstateerd wordt gaat het bureau een paar centimeter de andere richting in als veiligheid.
(een collega van me heeft daar heel veel last van omdat hijj altijd wel iets laat liggen over de andere bureau's eromheen waarop het bureau dan "blijft hangen")
Na het initieel instellen van de app en de hoogtes als favorieten stopt het bureau als je de fysieke schakelaar gebruikt op de hoogte die je hebt ingesteld. Blijf je de fysieke schakelaar inhouden dan blijft het bureau in de ingedrukte richting bewegen.
Overal heel tevreden over beide bureau's.
Hopelijk heeft iemand wat aan de input en mochten er vragen zijn over het bureau voel je vrij me te berichten.
Absoluut een geluk! Vind het met de direct drive een stuk fijner werken dan zonder als ik eerlijk ben. Ik vind het dan aan de andere kant weer niet nodig om het op een andere manier voor het thuis bureau ook te realiseren.MsG schreef op maandag 26 september 2022 @ 16:14:
[...]
Herkenbaar verhaal. Klinkt als een gelukje dat je het bureau op direct drive kon zetten, want dat zou inderdaad niet moeten kunnen (wat natuurlijk puur een softwarematige beperking is). Ik ga hem binnenkort automatiseren met een esp32, en dan zal hij ook gewoon kunnen werken zonder de knop in te moeten houden.
FlexiSpot heeft het model E7H, met een hoogte verstelbereik van 73 tot 138 cm, geschikt voor langere mensen https://www.flexispot.nl/...au/zit-sta-bureau-e7.htmlHerrOost schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 11:27:
Ik zoek een zit/sta bureau, ik ben al een tijdje door dit topic aan het spitten, maar ik twijfel toch nog. Ik ben 1,98 lang en wil dus een bureau wat op hoogte ook stabiel is. Ik wil graag 2 27 inch monitoren ophangen aan een beugel aan het bureau. Formaat wordt of 160x80 of 140x80 (140 zou qua ruimte in de werkkamer net fijner zijn, maar 160 is natuurlijk qua werk oppervlak fijner). Ik twijfel een beetje over de volgende opties:
Ikea Idasen: voordelen: heb ik zelf kunnen proberen en lijkt ook op maximale hoogte erg stevig, ik vind hem met donkergrijze poot en bruin blad mooi. Nadelen: geen presets instellen en geen massief blad.
Fully Jarvis met bamboeblad, drietraps poot en programmeerbare knop: voordelen: ik vind hem mooier dan de idasen, programmeerbaar geheugen, eventueel gelijk met ingebouwd stopcontact en ik ben wel gecharmeerd van de mogelijkheid voor een andere kleur poot te kiezen. nadelen: ik hoor wat klachten over de stabiliteit (voor/achter) op hoogte en gezien mijn lengte gaat hij wel hoog gebruikt worden.
Qua prijs ontlopen ze elkaar niet zoveel, zeker niet als je de verschillen meeberekend. Fully heeft namelijk nog t/m woensdag 15% korting op alles. De Idasen kost 649 euro en de fully zou voor hetzelfde formaat, met programmeerbaar geheugen op 675 uitkomen (alleen zou ik daar mogelijk nog wat opties toevoegen). Dat is ook wel zo'n beetje het maximale bedrag wat ik uit zou willen geven, eigenlijk liever iets minder.
Zijn er lange mensen die ervaring hebben met een van beide of die juist een alternatief aanbevelen?
Vandaag telefonisch prima te woord gestaan (zij het in het Engels), ze gaan een nieuwe opsturen per DHL Express (dus de zakelijke DHL-tak). Ben benieuwd of dat wel goed gaat...Tomas Hochstenbach schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 16:33:
Ik lijk toch iets minder geluk te hebben dan @LoneWolf bij de bestelling van m'n Fully Jarvis. Op woensdag heb ik de bestelling geplaatst en op donderdag werden vier pakketten verzonden met DPD. Het frame en de lifting column werden keurig vrijdag thuisbezorgd, een meebesteld accessoire moest ik gaan ophalen bij een servicepunt, en het bureaublad... Lijkt retour te gaan naar België, omdat het pakket 'niet voldoet aan de richtlijnen' aldus DPD. Wat dat precies betekent (schade, te groot, te zwaar?) wordt uit de trackinginfo niet duidelijk, dus ik heb Fully maar eens gemaild dat het niet helemaal lekker lijkt te gaan.
Doe jezelf een plezier en neem een mooi eiken of beuken houten tafelblad oid. Woood heedt betaalbare opties. Ziet er beter uit, kan veel gewicht hebben (bij mij hangt er zo'n 30 kg scherm aan), gaat een leven mee en kan goed hergebruikt worden (beter voor het milieu). Er staan genoeg reacties in dit topic van anderen in dit topic over hoe deze te behandelen is voor een mooi resultaat. Ik heb de mijne in bijenwas gezet voor een naturel look.donny110 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 22:37:
Maar daarbij gezegd neig ik naar MDF omdat ik daarvan heb begrepen dat het in ieder geval niet snel doorbuigt etc. maar zoals ik al eerder aangaf.. Ik ben hier niet super thuis in en ben eigenlijk de afgelopen dagen mij pas aan het inlezen.. Mijn excuses als ik hier wat onhandig mee ben.
Hoe durf je hier geen foto bij te plaatsen!Korakal schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 08:48:
Even eentje 'ter referentie', ik was nog geen ervaring met deze tegengekomen in dit topic. Ik heb een grote werkkamer, en daar mocht ook een groot bureau in. We hebben veel blank eiken in huis, dus mijn bureau zou dat bij voorkeur ook worden.
Ik heb een blad uitgezocht bij https://www.bouwiehomeand...felbladen/boomstambladen/ van 300x80. Niet te tillen en al helemaal niet te vervoeren in huis, dus die is met een hijskraan naar binnen getakeld
Er zijn niet heel veel zit-/sta-onderstellen voor grote bureaus, maar één is op zich genoeg natuurlijk. Ultradjust NEXT is leverbaar tot 260 breed, en daarmee heeft het blad maar een heel klein beetje overstek. https://www.ltj-kantoorme...nderstel-ultradjust-next/
Het totaalplaatje is helemaal naar mijn zin, een fijn en bruikbaar bureau waar je ook nog eens prima aan kunt staan!
En afgelopen weekend is dat gelukt. Hierbij het resultaat met dus dat eiken boomstamblad. Behandeld met 3x Skylt lak, ziet er erg mooi uit. En ik heb deze monitor- en laptopstandaard (die ook al vaker hier voorbij is gekomen) in gebruik. Het blad is overigens nog breder doordat de onderkant breder is. Aan een zijde is het 95 en andere zijde 97 cm. Daarom inmiddels de standaard al naar voren gehaald, dit is prima te doen. Enige nadeel is dat de standaard niet heel hoog kan. Zittend heb ik de juiste ooghoogte (op 1/3e bovenkant scherm) maar staand is de ooghoogte de bovenkant van het scherm. Maar misschien is dat ook even wennen.MaSw85 schreef op maandag 26 september 2022 @ 14:53:
[...]
Heb uiteindelijk deze Maidesite van Amazon geplukt. €309 voor een 3-stage dual motor, naast wit ook in grijs en zwart. En heeft veel features. Plus snelle levering!
Bureaublad (eiken boomstamblad van 180x90) heb ik bij de Karwei gekocht, was toen in de aanbieding met 25% korting. Maar is nu flink duurder zie ik, iets met inflatie gok ik.
Maar ligt hier alweer drie maanden in de doos. Moest nog het bureaublad lakken, en dat had minder prio dan andere klussen in en om huis![]()
Ga hem hopelijk komend weekend, anders volgende week weekend in elkaar zetten en kan dan ervaringen delen. Maar er waren nog meer Tweakers in dit topic die hier voor gekozen hadden geloof ik.
Niet raar denk ik. Ik gebruik nooit de armleuning. Zit inderdaad altijd in de weg omdat de leuningen net niet passen onder het bureau.kleneman schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 17:11:
Gebruikt iedereen hier eigenlijk de armleuning?
Ik leg eigenlijk nooit mijn armen op de armleuning, altijd op het bureau. Sterker nog, de armleuningen zitten in de weg waardoor ik de stoel niet ver genoeg onder het bureau rollen. Ik zit met mijn buik zowat tegen de bureau, toetsenbord op onderarm-lengte van me af.
Ik doe dit al jaren en heb niet echt last van mijn rug of schouders. Ik overweeg nu een bureaustoel zonder armleuning en was aan het zoeken naar advies, maar de zoekfunctie brengt eigenlijk geen enkele post naar boven van iemand die zegt "ik gebruik nooit de armleuning".
Ben ik dan zo raar?
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Allereerst bedankt voor de input! Ik wou 2 man quoten maar weet niet hoe🙈😂.tarlitz schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 07:36:
[...]
Mdf lijkt me niet zo geschikt voor een tafelblad ondat het erg zwaar is en ook makkelijk doorbuigt als jet niet goed ondersteund. Bovendien is het net als spaanplaat een vrij laagwaardig materiaal.
[Voor 5% gewijzigd door donny110 op 06-10-2022 10:35]
Is het met zo'n 4 poten onderstel ook echt stabieler op maximale hoogte? Geen enkele wiebeling (vooral wiebel links<>rechts lijkt me een ding)?Korakal schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 08:48:
Er zijn niet heel veel zit-/sta-onderstellen voor grote bureaus, maar één is op zich genoeg natuurlijk. Ultradjust NEXT is leverbaar tot 260 breed, en daarmee heeft het blad maar een heel klein beetje overstek. https://www.ltj-kantoorme...nderstel-ultradjust-next/
Goed punt. Ik in principe ook niet, maar heel soms rol ik naar achteren (als ik zit) en dan zijn die leuningen echt wel fijn. Dan mis je ze pas waarschijnlijk. Ook al is het maar 1x per dag.Motrax schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 20:14:
[...]
Niet raar denk ik. Ik gebruik nooit de armleuning. Zit inderdaad altijd in de weg omdat de leuningen net niet passen onder het bureau.
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Had je hier nog meer info over gevonden? Of evt bekeken in de showroom? Dit lijkt mij een zeer stabiel onderstel omdat het N gedeelte al vast is en er dus minder beweging in de poten zou moeten zitten als ze hoog zijn.aaq schreef op maandag 11 juli 2022 @ 17:10:
Ik ben opzoek naar een zit sta bureau met 4 poten voor maximaal stabiliteit. Heeft iemand ervaring met dit bureau?
https://www.buroenzo.nl/b...reaus/bnz-750-180x90.html
Maximaal draag gewicht is 250kg. Elke poot heeft ook 1 motor.
Met bijenwas ben je in 10 min klaar, even inwrijven, half uurtje wachten, uitboenen klaar :-) Daar hoef je niet heel erg kundig voor te zijn (kan ook bijna niet fout gaan).donny110 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 10:34:
[...]
Allereerst bedankt voor de input! Ik wou 2 man quoten maar weet niet hoe🙈😂.
Okay,maar het nadeel is dat ik niet de ruimte of de kundigheid heb om het af te werken (lang leven gewrichtsklachten en longpijn 😅).. Ik kon van woood inderdaad een formaat vinden wat in de buurt kwam in het zwart afgewerkt maar dat is lak en lijkt me niet dat ik het dan nog op maat kan maken, en ik kan geen 80cm diepte kwijt😂.. Wat is hier het slimste kwa onderstel en plaat? Ik zie inderdaad meerdere woood platen voorbij komen! Zijn de onderstellen die ik deelde wel geschikt?
Ik heb deze, maar dan in de variant met 1 monitorarm en 1 laptopstand. Alhoewel de laptopstand ook met een VESA mount gemonteerd wordt. Voor drie tientjes tijdens de Prime Days een koopje lijkt me!Pachango Boy schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 17:58:
Ook bezig mijn bureau aan het omvormen tot een sta-versie met zelfs in de toekomst een walking pad eronder voor de complete experience.
Nu had ik graag ook de veel gepraisde Amazon Basics DUAL monitor stand (AKA Ergotron LX) gekocht maar ik merk dat deze niet meer te vinden is op Amazon.nl . Iemand een alternatief of toch nog een verborgen link?
Amai, de Duitse shop niet in overweging genomen. Besteld!Rembock schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 18:31:
@Pachango Boy Op amazon.nl niet meer beschikbaar, op amazon.de nog op voorraad
Tweakers heeft in 2020 ook nog een mooie round-up gepubliceerd over monitorarmen.
Uit eigen ervaring raad ik als alternatief een NewStar *DX-model aan.
Die zijn wel een aantal keer per jaar in de aanbieding. Meestal ook tijdens Black Friday dus nog een maandje geduld ...dimmak schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 16:35:
Zijn die Flexispot bureaus vaak in de aanbieding? Ik ben in de markt voor een frame.
Bedankt. Heb helaas geen los bureaublad en wil graag alles in 1x bestellen.Rembock schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 13:16:
@Tarad momenteel heb je geloof ik de 2 meest gunstig geprijsde bureau's met werkblad.
Houdt er rekening mee dat bij beide bureau's de bladen van spaanplaat zijn met een melamine afwerking. Wel wat beter dan de standaard/basis Ikea kartonbladen, maar zware monitorarmen raad ik dan wel af.
Als je al een bureaublad hebt liggen, ergens goedkoop een blad kan scoren of een massief houten blad wilt kun je eventueel alleen voor een onderstel gaan.
Misschien nog direct contact opnemen met de Multi Ratio (de verkoper van jouw bol.com link)? Wellicht kun je er wat korting uitslepen als je toelicht dat je werkgever je bureau gaat vergoeden. Overigens kun je al v.a. €375,- een Lineaflex MRC NEN EN-527 bureau vinden bij Multi Ratio op bol.com
Nogmaals bedankt voor je uitgebreide reactie.Rembock schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 13:53:
@Tarad Een blad van spaanplaat met melaminelaag is naar mijn idee stevig genoeg voor een monitorarm met alleen een laptop+beeldscherm, ik zou alleen niet een 30+ inch scherm gebruiken. Kijk goed naar de voet van je monitorarm, als deze erg klein is kun je het nog verstevigen met een multiplex plank om de druk over het blad beter te verdelen.
Als je de laptop+beeldscherm zonder monitorarm op je blad zet is het helemaal geen probleem.
Kleuren maken niet veel uit, vaak is het een 'hout printje' van plastic of een laag fineer wat niet leidt tot extra stevigheid.
Verder alleen echt ervaring met de Idasen van Ikea, maar velen in dit topic lijken erg tevreden met de Lineaflex. Ik heb zelf de Bekant bij de Ikea uitgetest maar vond deze erg wiebelen in de hoogste stand.
[Voor 3% gewijzigd door Tarad op 16-10-2022 13:55]
[Voor 6% gewijzigd door Jasje39 op 17-10-2022 12:14]
Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!
Zoekt nieuwe collega's in omgeving Twente
Ja daar heb ik ook aan zitten denken, echter overweeg ik ook prive en werk wat meer te scheiden door ze beide aan 1 zijde van het bureau te maken. Nu is alles nog gedeeld maar er komt een andere laptop en scherm bij.Rembock schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 12:55:
@Jasje39 Twee bureau's als 1 groot hoekbureau misschien een idee? 1 met een zit/sta frame en 1 met een 'standaard' frame, ben ik zelf ook van plan om te doen
6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput
Ik heb lang gezocht, maar geen enkele kunnen vinden die aan mijn maat kon voldoen, behalve de door mij gekochte Albatros (in jouw link).Zuluman schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 15:37:
Verhaal....
I have no special talent. I am only passionately curious.
[Voor 0% gewijzigd door Outerspace op 21-10-2022 14:44. Reden: "bold" eruit gehaald]
Zit je wel op de goede site?? Of heeft Flexispot een win je aankoopbedrag terug met een recensie aktie lopen?? 😄ClaudiaGhoos schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 11:10:
Onlangs kocht ik het E7 zit-sta bureau van FlexiSpot. Wat een handig ding! Ik heb nu voldoende ruimte van al mijn spullen en veel minder last van lichamelijke klachten. Ik kan nu ook gewoon rechtstaand werken. Ik raad het iedereen aan die bureauwerk doet!
Het E7 bureau is ook volledig aan je wensen aan te passen. Zo kun je de kleur van het frame en bureaublad kiezen. Er zijn echt heel veel keuzes. Het is zelfs mogelijk om de breedte van het blad te kiezen. Voor mij is het de afwisseling die ik nodig had.
Wat ik ook fijn vind is dat je erg makkelijk kunt wisselen tussen staan en zitten. Er zitten namelijk handige drukknoppen op. Aan de rechterkant van het bedieningspaneel vind je ook knoppen waarmee je je perfecte werkhoogte kunt opslaan. Het is dus zeker niet nodig om iedere keer opnieuw de ideale hoogte te zoeken.
Qua stevigheid en kwaliteit is het ook een topper. Het wiebelt niet en kan heel wat gewicht dragen. Je hoeft ook zeker geen schrik te hebben om je spullen te laten staan wanneer je het hoger of lager zet. Alles blijft mooi op zijn plek staan
Ik ben erg enthousiast over het E7 zit sta bureau van FlexiSpot. Het is erg fijn om veel plaats te hebben op mijn bureau voor al mijn spullen. Doordat ik af en toe rechtstaand kan werken, heb ik ook veel minder last van lichamelijk klachten. Dat helpt mij om mij beter te focussen op het werk. Het bureau is ook elegant en staat heel mooi in mijn werkruimte. Kortom, een mooi, stevig en makkelijk te bedienen zit-sta bureau waar ik blij van word. Het nadeel is dat het niet goedkoop is!
Mijn reactie was met een knipoog, welkom hier op tweakers. Ik heb de E7 zelf ook, prima onderstel en zeer tevreden ook.ClaudiaGhoos schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 12:42:
Hey jgsr,
Nee hoor. k ben nieuw hier op Tweakers. Maar ik dacht dat ik hier goed zat. Het gaat hier toch over ervaringen met een zit-sta bureau. Of ben ik helemaal verkeerd? Ik wou gewoon eventjes duidelijk maken dat ik erg blij ben met de mijne. En wie weet kan ik dan ook mensen helpen. Het was echt niet mijn bedoeling om hier iets verkeerd of raars te plaatsen haha.
Google Pixel 7 Macbook Pro 2023 16" Apple iPhone 14 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 LG G2 OLED evo Gallery Edition Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details