Toon posts:

Ervaringen met rijstkokers

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• H_H
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:34

H_H

'Tis but a scratch!

@Sa.Tan & @Legoblokje Haha, had dezelfde mail van Cuckoomall.
thank you for your interest in our Cuckoo cooker.
CR-0351F model is temporarily out of stock. We expect them to be back on our store in middle of February.

Best regards,
Stay healthy and have a nice day!

Your CUCKOOMALL Team
Die lui zullen zich ook wel afvragen waar opeens die interesse vandaan komt...

Entia non sunt praeter necessitatem multiplicanda

• Sa.Tan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:21
Geven we schuld aan @Legoblokje , klaar toch?

• Legoblokje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-06 12:01

Legoblokje

Stap niet op me!

Haha, geef het gerust door. Misschien willen ze mij dan wel een duurder model sturen om te testen. O-)

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik moet zeggen dat hij er wel toffer uit ziet dan mijn Tomato rijstkoker :p

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• negerdesheils
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08-03 21:55
Legoblokje schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:23:
@negerdesheils Yumasia heeft duidelijk de focus verlegd op hun eigen modellen, waarschijnlijk omdat dat daar veel betere marge op zit (maar dat is natuurlijk speculatie). Zij en Reishunger maken gebruik van een Chinese fabriek die (volgens een random iemand op internet) ook fabricaat levert aan Cuckoo. Ik kwam wel reviews tegen van mensen op Amazon wie ervaring hadden met de eerder genoemde buitenlandse modellen en de Reishunger en/of Yumasia hadden maar toch liever voor de buitenlandse modellen gingen. Of dat allemaal klopt weet ik niet, het blijft het internet. Wat wel geldt: Zojirushi, Tiger, Cuckoo zijn gevestigde merken met jaren ervaring, daar betaal je natuurlijk ook voor. Misschien moet iemand maar een YouTube kanaal beginnen en ze allemaal testen, dan weten we echt hoe en wat. :7

Wat ik las moet moet inductiekoken de hitte beter verdelen over de pan en dat zou een meer evenredig resultaat moeten opleveren. Pressure cooking moet vooral de snelheid verbeteren, maar levert natuurlijk ook voordelen op in de secundaire functie's zoals slow cooken. Zo wordt je apparaat een echte alleskunner. B)
Klopt van die fabriek, Yumasia heeft het ook zelf op hun site staan. Worden in dezelfde fabriek gemaakt als Cuckoo en nog een paar andere merken. Ik wacht het nog even af tot februari denk ik, dan lijkt er wat meer voorraad te zijn. Goed om te horen dat je cuckoo rijstkoker bevalt. Wou deze eerst ook aanschaffen maar was al snel uitverkocht. ik vind zelf de zojirushi´s er mooier uitzien, maar helaas zijn die ook weer flink duurder. Cuckoo lijkt me een mooi alternatief.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

In Japan is dat inderdaad niet echt geheim Die Zibrokacheltjes worden ook onder tig merken verkocht die allemaal op de website van de fabrikant staan.

/▌

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:13
safu schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 08:51:
Iemand ervaring met rijstkokers van de Aldi?
Staat vanaf vandaag te koop.
Ik heb deze ben en echt geen fan. Geen ééncups aanduiding in de pan, en hij kookt inconsistent. Je bent beter af met een Tristar oid als je cheapo wilt. Het grootste nadeel aan de Tristar is dat de pan na 2-3 jaar waarschijnlijk op zal zijn - dat was toch voor die van mij het geval.

Bij allebei geldt dat je de warmhoud functie best niet te lang gebruikt of je hebt aangebakken rijst vanonder.

Ik weet niet of de Cuckoos uit dezelfde fabriek komen, maar voor Reishunger en de Yumasia modellen lijkt het van wel. Hoogstens enkele kleine aanpassingen?

@Legoblokje dank je voor de ervaringen met de Cuckoo.

[Voor 16% gewijzigd door JackAvery op 21-01-2021 10:44]

• Legoblokje

Legoblokje

Stap niet op me!

@negerdesheils @JackAvery Ik denk persoonlijk niet dat de Cuckoo uit dezelfde fabriek komt, maar dat deze fabriek toeleverancier is van Cuckoo. Cuckoo heeft ook duidelijk op hun verpakking 'Made in Korea' staan, waar de Reishunger en YumAsia een 'Made in China' hebben. Bij de Zojirushi maakt dit bijvoorbeeld uit, want de 'Made in Japan' modellen van dit merk gaan een stuk langer mee.

Ik denk dat ik ook nog wel zwicht voor een Zojirushi als we weer naar Japan mogen. Ik vind het design daarvan ook net iets tijdlozer. Maar voor nu is de Cuckoo super alternatief!

• rescla
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-05 05:43
Xiaomi heeft trouwens ook een (smart) rijstkoker, in Nederland te krijgen via bijvoorbeeld Xiaomiproducts (niet op voorraad op het moment). Zou in theorie wel slim genoeg moeten zijn om goede rijst klaar te maken. Verder geen ervaring mee overigens, kan me zo voorstellen dat het qua bouwkwaliteit wel een stukje minder is. En het is natuurlijk weer een 'smart' apparaat.

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Trollen mag je ergens anders doen.

[Voor 96% gewijzigd door Ardana op 21-01-2021 13:11]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
Nah... dat is te makkelijk :-). Maar persoonlijk vindt ik een gewone pan het nou net niet voor rijst.

Maar ik heb een gewone electrische rijstkoker die het al 20+ jaar volhoudt, en een rijstkoker voor in de magnetron. En hoewel ik niets van die laatste verwacht had gebruik ik 'm het meeste.

Perfect ding. Koud water bij de rijst en dan 12min op 600W (ongeveer 2 pers en mijn magnetron) en je hebt een altijd betrouwbare manier van koken waar je totaal niet op hoeft te letten tijdens het klaarmaken. En schoonmaken is ook een makkie.

En voor de €11 via de locale Bezos verkoper hoef je het ook niet te laten.

[Voor 9% gewijzigd door Ardana op 21-01-2021 13:12]

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Ik heb een kleine rijstkoker van TriStar , het lukt me niet om daar goede droge rijst uit te halen, vaak te nat en na warm houden om eventueel de rijst wat te drogen droge koek achtige rijst.

Waar ligt dit nu aan , ik hou 1 kopje rijst op 1 kopje water aan.

is het dan een misvatting dat alle rijstkokers het zelfde zijn ?

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:14
ramrodwillem schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:36:
Ik heb een kleine rijstkoker van TriStar , het lukt me niet om daar goede droge rijst uit te halen, vaak te nat en na warm houden om eventueel de rijst wat te drogen droge koek achtige rijst.

Waar ligt dit nu aan , ik hou 1 kopje rijst op 1 kopje water aan.

is het dan een misvatting dat alle rijstkokers het zelfde zijn ?
Wij hebben ook zo’n Tristar geval en zijn er niet kapot van, sterker nog teleurgesteld. Aanwijzingen volgen van de verpakking resulteert standaard in te natte of doorgekookte rijst. Het is dus vaak een keer de rijst vernagelen en dan je eigen recept kwa water verhouding aangaande je eerste proefrit.

Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 2021 4K |  AirPods Pro gen2

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Miki schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:48:
[...]

Wij hebben ook zo’n Tristar geval en zijn er niet kapot van, sterker nog teleurgesteld. Aanwijzingen volgen van de verpakking resulteert standaard in te natte of doorgekookte rijst. Het is dus vaak een keer de rijst vernagelen en dan je eigen recept kwa water verhouding aangaande je eerste proefrit.
Wat voor rijst doe je er in?

Mijn Tomatoding werkt perfect, volgens mij is Tristar net zoiets.

Met pandanrijst een kom rijst en twee kommen water. Surinaamse (de meestverkochte hier denk ik) rijst doen we er niet in.

[Voor 5% gewijzigd door Marzman op 22-01-2021 13:38]

/▌

• ramrodwillem
  • Nu online
Denk dat ik maar eens zo,n magnetron rijstkoker ga proberen, kan je geen buil aan vallen qua priijs.

• Miki
Marzman schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 13:37:
[...]

Wat voor rijst doe je er in?

Mijn Tomatoding werkt perfect, volgens mij is Tristar net zoiets.

Met pandanrijst een kom rijst en twee kommen water. Surinaamse (de meestverkochte hier denk ik) rijst doen we er niet in.
De rijst die ik gisteren heb gebruikt zat in zo’n 1,5kg zak van zo’n vaag toko merk Sawi, gekocht bij de lokale super, lange hele korrelrijst.
Vermoedelijk klopt de aangegeven waterverhouding niet dus ik wil morgen even experimenteren met 1 kop om 1,5 water.

Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 2021 4K |  AirPods Pro gen2

• Marzman
  • Niet online

Marzman

@ramrodwillem Ik houd niet zo van plastic om eten in op te warmen. Mijn Tomato was 15 euro. Heeft dan wel teflon, maar zonder heb ik niet kunnen vinden (en dan kan rijst ook aanbranden, mijn vorige rijstkoker was zonder teflon).

[Voor 3% gewijzigd door Marzman op 22-01-2021 13:49]

/▌

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:38
safu schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 08:51:
Iemand ervaring met rijstkokers van de Aldi?
Staat vanaf vandaag te koop.
Ik heb een rijstkoker van de Lidl, zo op het oog is die bijna dezelfde en ongeveer net zo duur. Het ding werkt prima.

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
ramrodwillem schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 13:44:
Denk dat ik maar eens zo,n magnetron rijstkoker ga proberen, kan je geen buil aan vallen qua priijs.
Zonde van je geld, pak gewoon een magnetronschaal. Bij gebrek aan ruimte kook ik al jaren mijn rijst in de magnetron, gewoon in de magnetronschaal die erbij kwam. Deksel half erop, na 5min even doorroeren zodat het niet overkookt, 10min perfecte pandanrijst. Niet zo fluffy als met een rijstkoker, maar zeker even goed als in een gewone pan. En kookt keurig droog.

Ik heb liever een rijstkoker, maar geen ruimte. Dus dit is een alternatief. In een volgend huis komt er zeker een rijstkoker.

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
ramrodwillem schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 13:44:
Het werkt echt verbazingwekkend goed...... toen ik van iemand de tip kreeg had ik dat nooit verwacht.
SmurfLink schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 14:18:
[...]
Zonde van je geld, pak gewoon een magnetronschaal. Bij gebrek aan ruimte kook ik al jaren mijn rijst in de magnetron, gewoon in de magnetronschaal die erbij kwam. Deksel half erop, na 5min even doorroeren zodat het niet overkookt, 10min perfecte pandanrijst. Niet zo fluffy als met een rijstkoker, maar zeker even goed als in een gewone pan.
Als je 'm nou zelf had gebruikt had je oordeel nog enige waarde, nu niet. 8)7
Ik heb dus wel net zulke fluffy rijst als uit mijn elektrische rijstkoker, en ik hoef niet tussentijds te roeren.

De truc zit blijkbaar in de dubbele deksel die het vocht gecontroleerd laat ontsnappen. Maar dat kan je niet weten want je hebt het ding natuurlijk nooit gezien.

[Voor 55% gewijzigd door Yowzawood op 22-01-2021 14:42]

• Miki
Miki schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 13:47:
[...]

De rijst die ik gisteren heb gebruikt zat in zo’n 1,5kg zak van zo’n vaag toko merk Sawi, gekocht bij de lokale super, lange hele korrelrijst.
Vermoedelijk klopt de aangegeven waterverhouding niet dus ik wil morgen even experimenteren met 1 kop om 1,5 water.
Alright eindelijk goede rijst uit de TriStar rijstkoker.
Hoe en wat:
  • 3 kopjes rijst gladgestreken tot aan de rand.
  • De rijst grondig gewassen totdat alleen helder water overbleef.
  • Vervolgens 2 afgestreken kopjes water en eentje iets onder de rand.
  • Tristar het werk laten doen en toen eindelijk blij :)

• SmurfLink
  • Niet online
Yowzawood schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 14:27:
[...]

Als je 'm nou zelf had gebruikt had je oordeel nog enige waarde, nu niet. 8)7
Ik heb dus wel net zulke fluffy rijst als uit mijn elektrische rijstkoker, en ik hoef niet tussentijds te roeren.

De truc zit blijkbaar in de dubbele deksel die het vocht gecontroleerd laat ontsnappen. Maar dat kan je niet weten want je hebt het ding natuurlijk nooit gezien.
Behalve dat ik er hier ook een heb liggen. maar die dus nooit meer gebruik omdat de rijst uit de gewone magnetronschaal hetzelfde eruit komt te zien hier. Daarom vind ik het zonde van m'n geld ja.

• ramrodwillem
  • Nu online
-Gewoon een simpele rijstkoker met een aanknop en warmhoudfunctie (dat hebben ze allemaal) die groot -genoeg is (en ook niet veel te groot) en dan voldoet elke rijstkoker.

Niet waar , ik heb Tristar rijstkoker maar werkt voor geen meter, te droog of te plakkerig , nooit een droge korrel.

• 1x3xc-12
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 02-03-2021
Barrycade schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 15:55:
En 1x koken en verdelen in bakjes en dan in de magnetron? Hele dag je rijst warm houden lijkt me niet echt lekker voor de kwaliteit van je eten (uitdroging) en dan moet het ook >60 graden blijven ander heb je mogelijk ook nog een voedselveiligheidsprobleem, zeker als het meer is dan alleen rijst.
Dat valt heel erg mee, bij ons op de kazerne staat de rijst heel vaak 4/6/8 uur in de koker en je proeft geen verschil. Het blijft even lekker en niet droog.

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:04
Legoblokje schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:41:
[...]

Cuckoo heeft sinds een paar maanden een officiële webshop in Duitsland en deze versturen ook naar Nederland.

Je kan daar "eenvoudige" 230V fuzzy logic rice cookers bestellen vanaf 100-110 euro + 10 euro verzendkosten.

3 cup: https://www.cuckoomall.de...ooker/products/cr-0351f-1
5 cup: https://www.cuckoomall.de...ooker/products/cr-0631f-1

Ik wil zelf graag ook een Zojirushi, maar voor deze prijzen is Cuckoo toch wel een stuk interessanter.
Ik vind het lastig in te schatten bij hoeveel personen je een 0,54l of 1,08l nodig hebt? Verder zie ik nog verschillen zoals electric heating, fuzzy logic en HP Heating Plate Pressure. Heeft iemand hier wat meer zicht hierop?

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

• Legoblokje

Legoblokje

Stap niet op me!

Morpheusk schreef op zondag 31 januari 2021 @ 11:43:
[...]

Ik vind het lastig in te schatten bij hoeveel personen je een 0,54l of 1,08l nodig hebt? Verder zie ik nog verschillen zoals electric heating, fuzzy logic en HP Heating Plate Pressure. Heeft iemand hier wat meer zicht hierop?
Je moet niet naar de liters kijken, maar naar de cups. Nu zegt een cup je waarschijnlijk nog niet veel, dus ik heb even de inhoud van een cup gewogen. Let op: een cup is een eenheid van volume niet gewicht, maar met Basmati rijst gaat er 140 gram in een cup. Dus met een 3 cup (0,54 liter) kan je 420 gram Basmati rijst koken en met een 6 cup (1,08 liter) dus 840 gram.

Zoals eerder aangeven: maak je altijd een klein aantal porties? Ga dan voor de kleinere, grotere machines zijn beter in grotere porties en niet perse in kleinere porties.

Electric heating
Hitte komt van beneden i.t.t. induction heating, daar komt de hitte van alle kanten.

Fuzzy logic
Rijstkoker past programma automatisch aan naar de omstandigheden (het grote verschil t.o.v. de basic rijstkokers). Hierdoor is de rijst altijd perfect, mits je het goede programma kiest en de juiste hoeveel water toevoegt (staat aangegeven in de pot). Deze rijstkokers kan je ook voorprogrammeren, zodat er bijvoorbeeld rijst klaar staat wanneer je thuis komt.

Heating plate pressure
Ik zie dit eigenlijk alleen bij Cuckoo terug. Zijn allemaal apparaten die ook pressure cooker functionaliteit hebben. Deze apparaten zijn ook geschikt voor het maken van soep, brood, vlees, etc.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Legoblokje schreef op zondag 31 januari 2021 @ 13:08:
[...]

Je moet niet naar de liters kijken, maar naar de cups. Nu zegt een cup je waarschijnlijk nog niet veel, dus ik heb even de inhoud van een cup gewogen. Let op: een cup is een eenheid van volume niet gewicht, maar met Basmati rijst gaat er 140 gram in een cup. Dus met een 3 cup (0,54 liter) kan je 420 gram Basmati rijst koken en met een 6 cup (1,08 liter) dus 840 gram.
Het maakt ook niks uit hoe groot je cup is voor de uitleg, in een grotere cup past meer rijst en meer water in een kleinere minder maar de verhouding blijft 1:2 :)

Wij hadden een grote rijskoker, maar hebben ook bewust een klein modelletje gekozen. Dat is inderdaad beter om kleinere hoeveelheden te maken. We zijn me twee en vullen meestal een kom (zo'n chinees kommetje) met rijst, gewoon tot de rand, soms twee, drie hebben we nog nooit nodig gehad.

[Voor 18% gewijzigd door Marzman op 31-01-2021 15:30]

/▌

• KSU4reqY
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 26-11-2022
Heeft iemand de Fuji van Yum Asia? Zou er al sinds juli vorig jaar er binnen 2 maanden zijn maar na productie problemen met de bowl, corona vertraging en als laatste brexit vertraging is die nu beschikbaar, maar ik heb toch nog mijn twijfels.

Als je dan een video als deze kijkt lijken er toch nog problemen met de bowl te zijn, hij heeft zich eraan gesneden en het heeft zijn glazen kookplaat gekrast.

YouTube: Yum Asia Fuji vs Sakura Rice Cooker Quick Comparison

Hij heeft ook wel een goed punt met het display, waarschijnlijk niet makkelijk te lezen in direct zonlicht.
En deze heeft geen handvaten aan de bowl.

En inderdaad ook wel een beetje bij hun gemerkt dat zo gauw je een beetje een moeilijkere vraag stelt je al snel een marketing antwoord krijgt. Ze laten ook wel een beetje doorschemeren dat ze moeilijk gaan doen over retour mocht het daarop aankomen, misschien beter om via amazon te kopen.

De modellen op reishunger.de lijken trouwens wel heel erg veel op de panda/sakura van yum asia :D.

Anoniem: 224360

Waarom zou ik een rijstkoker kopen als ik ook een crockpot express kan kopen? Ding kan meer, ook rijst koken, kost zo'n honderd euro. Is alleen huge, geen probleem hier.

Iemand die desondanks toch zegt, haal een aparte rijstkoker?

• rescla
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-05 05:43
Anoniem: 224360 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 22:12:
Waarom zou ik een rijstkoker kopen als ik ook een crockpot express kan kopen? Ding kan meer, ook rijst koken, kost zo'n honderd euro. Is alleen huge, geen probleem hier.

Misschien dat de kwaliteit/werking van een dedicated rijstkoker iets anders is dan de gemiddelde crockpot, maar verder zal het niet veel uitmaken denk ik. Voor mij is het vooral het gemak van rijst die gekookt wordt terwijl ik andere dingen aan het doen ben.

Ik heb zelf geen crockpot overigens, wel een rijstkoker. Maar ik kan me voorstellen dat je rijst in een rijstkoker maakt en een stoofpotje in de crockpot, om maar wat te noemen. Beetje dezelfde reden waarom het handig is om meerdere pannen te hebben, alhoewel je van heel veel gerechten eenpansgerecht kan maken.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik vind een rijstkoker wel handig omdat we veel rijst eten (een of twee keer per dag), een crockpot daar heb ik dan geen ervaring mee. Het ligt er een beetje aan wat je wilt maken natuurlijk.

/▌

• negerdesheils
Anoniem: 224360 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 22:12:

Zelf geen ervaringen mee met zowel crockpot of rijstkokers, maar kijkend naar de functionaliteiten is de rijstkoker wel een ander apparaat. Programma's speciaal gericht op verschillende soorten rijst, en deze dan zo goed mogelijk bereiden. Ook kan je hier weer dingen bij instellen hoe je de rijst wilt hebben( extra kleverig of aangebakken etc). Daarnaast richt de rijstkoker zich ook wat meer op het warm en vers houden van de rijst. Nu is dat voor de gemiddelde nederlander niet zo spannend denk ik, maar als je drie x per dag rijst eet en iedereen op verschillende momenten eet is zo'n rijstkoker wel een optie.

Zo'n crockpot of multicooker kan je dan weer andere dingen in bereiden, bijv. eerst vlees aanbakken in de kom en dan later de rijst erbij doen en het laten stoven. Lijkt mij erg handig als je geen gasfornuis hebt, maar ik zou voor dat soort dingen toch liever het gasfornuis gebruiken. Natuurlijk kan je ook gewoon rijst koken op het gasfornuis maar ik vind dat zelf een beetje irritant, een rijstkoker is wat dat betreft lekker makkelijk.

Jammer dat je geen winkel hebt met al die verschillende rijstkokers, ik zou graag eens willen proeven wat het effect is bij een gewone rijstkoker en een crockpot, en wat het verschil is tussen eentje van 100 euro en zo'n japans ding van 300 of 700+ euro :p

De crockpot is besteld, ik laat wel weten hoe de rijst smaakt ten opzichte van de pan.

Dit is ook een pressure cooker, zou aanzienlijk tijd moeten besparen op andere gerechten.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

negerdesheils schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 15:37:
[...]

Jammer dat je geen winkel hebt met al die verschillende rijstkokers, ik zou graag eens willen proeven wat het effect is bij een gewone rijstkoker en een crockpot, en wat het verschil is tussen eentje van 100 euro en zo'n japans ding van 300 of 700+ euro :p
Er zijn genoeg winkels met rijstkokers, mediamarkt, de lokale toko. Maar proeven kun je er inderdaad niet :p

/▌

Acties:
  • +2Henk 'm!

• negerdesheils
Net ook dezelfde rijstkoker die @legoblokje heeft besteld gekocht. Twijfelde tussen die en de Zojirushi NS-TSQ10 van Yumasia. Het zijn volgens mij beide kwalitatieve rijstkokers met nagenoeg dezelfde functies. De zojirushi vind ik er zelf een stuk mooier uitzien, maar de meerprijs van 170 euro is mij toch wat te gek. Als ik dan kijk wat hetzelfde model in amerika of singapore of hongkong kost heb ik het idee dat ze er toch een behoorlijke winstmarge op hebben zitten. Tuurlijk kost het verlenen van service en importkosten geld, maar meer dan 100 euro per rijstkoker vind ik toch wel veel.

Het wordt mijn eerste rijstkoker dus ben benieuwd hoe die bevalt, die 170 euro die ik bespaar kan dan misschien later in een luxer model gaan mocht ik dat willen.
Superhandig dat dat je bij Cuckoo.de ook gewoon met Ideal kan betalen en gratis verzending naar Nederland. Zouden meer duitse webshops moeten doen :)

• H_H

H_H

'Tis but a scratch!

Die 0351F is alweer uitverkocht. Of dat ding is enorm populair of hun voorraad is erg klein. Had 'm nog niet besteld, dus ik mag weer wachten op de volgende keer. Prima ook wel. Afgelopen tijd teveel geld uit gegeven aan messen, slijpstenen, magneetstrip en andere niet-culinaire zaken.

Heeft iemand trouwens wel eens (Thaise) kleefrijst gemaakt in een rijstkoker? Gisteravond aten we een keer Thais en als dessert kokos-kleefrijst met mango. Wil ik wel eens zelf maken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Legoblokje

Legoblokje

Stap niet op me!

negerdesheils schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:01:
Net ook dezelfde rijstkoker die @legoblokje heeft besteld gekocht. Twijfelde tussen die en de Zojirushi NS-TSQ10 van Yumasia. Het zijn volgens mij beide kwalitatieve rijstkokers met nagenoeg dezelfde functies. De zojirushi vind ik er zelf een stuk mooier uitzien, maar de meerprijs van 170 euro is mij toch wat te gek. Als ik dan kijk wat hetzelfde model in amerika of singapore of hongkong kost heb ik het idee dat ze er toch een behoorlijke winstmarge op hebben zitten. Tuurlijk kost het verlenen van service en importkosten geld, maar meer dan 100 euro per rijstkoker vind ik toch wel veel.

Het wordt mijn eerste rijstkoker dus ben benieuwd hoe die bevalt, die 170 euro die ik bespaar kan dan misschien later in een luxer model gaan mocht ik dat willen.
Superhandig dat dat je bij Cuckoo.de ook gewoon met Ideal kan betalen en gratis verzending naar Nederland. Zouden meer duitse webshops moeten doen :)
Ik ben benieuwd wat je er van vindt :) Zelf ben ik nu wel overtuigd van het nut van zo'n apparaat. Als deze kapot gaat of niet meer voldoet, zal ik ook de overstap naar een Zojirushi (of vergelijkbaar apparaat) maken.
H_H schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 14:14:
Die 0351F is alweer uitverkocht. Of dat ding is enorm populair of hun voorraad is erg klein. Had 'm nog niet besteld, dus ik mag weer wachten op de volgende keer. Prima ook wel. Afgelopen tijd teveel geld uit gegeven aan messen, slijpstenen, magneetstrip en andere niet-culinaire zaken.

Heeft iemand trouwens wel eens (Thaise) kleefrijst gemaakt in een rijstkoker? Gisteravond aten we een keer Thais en als dessert kokos-kleefrijst met mango. Wil ik wel eens zelf maken.
Toevallig heb ik dit weekend ook sticky mango rice gegeten en zat precies hetzelfde te denken. Het lijkt mij wel te doen met wat andere verhoudingen dan normaal. Zo gauw ik hier een keer aan toe kom dan laat ik het weten.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 224360 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:45:
Dit is ook een pressure cooker, zou aanzienlijk tijd moeten besparen op andere gerechten.
Daar had ik nog niet over nagedacht :) Dat hebben die goedkope rijstkokers niet en kan wel een gamechanger zijn. Hoe veel korter wordt de kooktijd daarvan?

/▌

Marzman schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 14:26:
[...]

Daar had ik nog niet over nagedacht :) Dat hebben die goedkope rijstkokers niet en kan wel een gamechanger zijn. Hoe veel korter wordt de kooktijd daarvan?
Stoofvlees (rendang bijvoorbeeld) met een half uurtje klaar. Kooktijd is maar 18 minuten, maar je moet ook voorbereiden en wachten nadien. Maar in ieder geval geen uren sudderen. Werkt echt top, rijst moet ik nog proberen.

• negerdesheils

Dat is snel gegaan dan, bij mij was die ook steeds uitverkocht. Ik heb ze toen gemaild om te vragen wanneer er weer voorraad was en toen kreeg ik de volgende dag een mailtje dat hij weer te koop was.
Zit nu toevallig op de site te kijken, daar staat dat ze in de 3e week van maart weer komen.

[Voor 9% gewijzigd door negerdesheils op 04-03-2021 19:05]

• negerdesheils

Sommige rijstkokers hebben daar wel een stand voor zag ik. Maar ook met een normale volgens mij goed mogelijk, al is het misschien even pielen om de verhoudingen goed te krijgen. Op internet zijn er genoeg recepten te vinden. Ik weet alleen niet of kokosmelk misschien aanbrand? Je zou eventueel ook santen kunnen gebruiken denk ik.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

negerdesheils schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 19:13:
[...]

Sommige rijstkokers hebben daar wel een stand voor zag ik. Maar ook met een normale volgens mij goed mogelijk, al is het misschien even pielen om de verhoudingen goed te krijgen. Op internet zijn er genoeg recepten te vinden. Ik weet alleen niet of kokosmelk misschien aanbrand? Je zou eventueel ook santen kunnen gebruiken denk ik.
Wij maken dat gewoon in een goedkope rijstkoker van 15 euro (mijn vrouw is Vietnamese en maakt ook wel eens die rijst). Dus daar heb je geen speciale stand voor nodig.

/▌

Acties:
  • +1Henk 'm!

• negerdesheils
Legoblokje schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 14:20:
[...]

Ik ben benieuwd wat je er van vindt :) Zelf ben ik nu wel overtuigd van het nut van zo'n apparaat. Als deze kapot gaat of niet meer voldoet, zal ik ook de overstap naar een Zojirushi (of vergelijkbaar apparaat) maken.

[...]

Toevallig heb ik dit weekend ook sticky mango rice gegeten en zat precies hetzelfde te denken. Het lijkt mij wel te doen met wat andere verhoudingen dan normaal. Zo gauw ik hier een keer aan toe kom dan laat ik het weten.
Gisteren binnen gekregen, nu twee keer rijst gemaakt en ben er ook erg blij mee. Bij de toko had ik 3 verschillende soorten rijst gekocht(zodat ik ze allemaal even kan proeven en later een grote zak kan kopen). Had een soort japanse sushi rijst nu en die plakken mooi aan elkaar, maar je kan de korrel ook los van elkaar halen. Rijst is zacht maar heeft toch nog een beetje een bite. Had de eerste zonder zout en de tweede keer met zout gekookt, beide vond ik goed smaken. Beter dan dat ik het in de pan kook.

Het is een mooi klein apparaatje, hij past bij mij op de vensterbank dus staat ook totaal niet in de weg. Alleen als ik eens voor een grote groep mensen wil koken is hij net te klein denk ik, maar zo vaak doe ik dat nou ook weer niet. Ook de timer functie vind ik erg handig, je stelt in hoelaat je rijst klaar wilt hebben en hij zorgt ervoor dat het dan klaar is. Als je wat later bent dan houdt hij het voor je warm. Het is vooral het gemak waarmee alles gaat, je hebt er weinig omkijken meer naar. Wat ik wel een groot nadeel vind is dat je niet kan zien hoelang de rijst nog moet koken op de display voordat deze klaar is. Alleen als de laatste stoomfase van het programma is ingegaan zie je een timer hoelang deze nog moet stomen. Als de rijst bijvoorbeeld nog 20 minuten moet is het wel handig om te weten, dan kan je beginnen met je vlees bakken o.i.d

Alleen moet ik de steam functie nog even uitproberen, helaas is de handleiding die ik erbij kreeg niet altijd even duidelijk. De vertaling van koreaans naar engels is niet helemaal goed gegaan volgens mij. Het lijkt mij dat je een laagje water in de rijstkoker moet doen om deze te laten stomen, maar dit staat nergens. Ik vind het wel jammer dat er geen stoomrekje bij zit, want het leek mij wel wat om groenten/vis/dumplings te stomen voor bij de rijst. Om deze in het water te leggen lijkt mij ook niks.

Komende tijd ga ik maar eens lekker experimenteren met de verschillende soorten rijst en andere standen die erop staan. Een keertje de porridge stand voor ontbijt of congee, of een lekkere dessertrijst ofzo.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NLS_
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-05 21:20
De kokos kleefrijst maak je niet in een rijstkoker normaal gesproken. Eerst moet je de rijst weken en stomen. Daarna in kokosmelk met pandanblad, palmsuiker en een beetje zout nog eens verwarmen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Volgens mijn vrouw kan dat gewoon met plakrijst. Beetje water vervangen door kokosmelk en een beetje suiker en zout erbij voor de smaak.

/▌

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NLS_
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-05 21:20
Marzman schreef op zondag 7 maart 2021 @ 11:46:
Beetje water vervangen door kokosmelk en een beetje suiker en zout erbij voor de smaak.
Dat kan ook, maar zowel de smaak als de structuur zal minder zijn. Je bent wel een stuk sneller klaar zo.

• H_H

H_H

'Tis but a scratch!

@Legoblokje & @negerdesheils : Jullie hebben allebei de CR-0351F toch? Hoe zit het met de kooktijd van 1 of 2 cups rijst? In een review las ik dat dat meer dan drie kwartier duurt. Dat vind ik aan de lange kant. Ben benieuwd naar jullie ervaring!

• Legoblokje

Legoblokje

Stap niet op me!

H_H schreef op donderdag 15 april 2021 @ 11:26:
@Legoblokje & @negerdesheils : Jullie hebben allebei de CR-0351F toch? Hoe zit het met de kooktijd van 1 of 2 cups rijst? In een review las ik dat dat meer dan drie kwartier duurt. Dat vind ik aan de lange kant. Ben benieuwd naar jullie ervaring!
Ik kook vooral 1-1.5 cup en dat duurt iets van 30-35 minuten. Is wel gevoelsmatig, ik heb het nog nooit echt gemeten. De Cuckoo geeft ook niet gelijk de tijd aan, pas na 10 minuten o.i.d. Mocht je nog sneller willen dan is er ook een turbo modus, maar ik gebruik deze niet omdat de normale modus snel genoeg is.

Wat ik meestal doe: Rijst wassen en in de Cuckoo, daarna groenten/vlees snijden en bereiden. En meestal is de Cuckoo klaar als ik ook zo ver ben.

Ik zal de volgende keer voor je bijhouden hoe lang het duurt.

• Legoblokje

Legoblokje

Stap niet op me!

@H_H zoals beloofd: Ik heb zojuist 1,5 cup Basmati rijst gekookt in de Cuckoo. Deze deed er op de 'Glutinous' stand 38 minuten over. In het boekje staat ervoor 0.5~3 cup: 30~41 minuten. Dus redelijk in lijn met wat aangegeven is. :) Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

• H_H

H_H

'Tis but a scratch!

@Legoblokje thanks! Gaan we hem toch binnenkort eens aanschaffen!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Douwe63
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-06 08:44
Even ter info, op https://www.cuckoomall.de zijn de meeste rijstkokers weer leverbaar (volgens mij waren deze tot gisteren allemaal uitverkocht). Heb daar na het doorlezen van dit draadje zojuist de CR-0631F gekocht voor 115.24 incl. verzenden (en betalen via iDEAL).

Zat te twijfelen tussen deze en de 3 cups CR-0351F omdat normaliter 3 cups wel voldoende is voor ons 4-en maar aangezien ik ook bezig wil met sushi (en dan 3 cups rijst wel wat weinig is) en ik ook wel eens wil spelen met die slow cook functionaliteit toch voor de CR-0631F gekozen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• negerdesheils
Rijstkoker heb ik nu een tijdje in gebruik en bevalt erg goed. Ik heb nog nooit meer dan twee cups gemaakt. Het is erg gemakkelijk, rijst wassen, deze erin en je drukt op de knop. Heb bij de toko inmiddels verschillende soorten rijst gekocht om daarmee wat te experimenteren(twee Japanse, 1x pandan en 1x jasmijn). Rijst is lekker en heb ook al eens de stoomfunctionaliteit gebruikt om zalm, groente en eieren te maken. De porridge stand moet ik nog proberen.

Een klein nadeel vind ik wel dat ze geen stoominzet bij de rijstkoker leveren, bij veel rijstkokers vind je een plastic mandje die je er in kan hangen. Ik heb daarom maar een stoombloem gekocht, bijv iets als dit:https://www.ikea.com/nl/n...CdwMQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds. Hiermee wel even goed naar de afmetingen kijken en opletten dat het de teflon kom niet beschadigt.

[Voor 32% gewijzigd door negerdesheils op 16-05-2021 12:27]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Viola
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08-09-2021
Hoi Allemaal, wat ben ik blij dat ik dit hier hebt ontdekt.
@Legoblokje Dank je voor je reviews!. Ik ben al zo lang aan het twijfelen over welke rijstkoker ik wilde kopen. Ik had bijna een Zojirushi op yum asia gekocht maar die prijs is te gek voor woorden en ik zit al even te wachten op hun eigen rijstkoker de bamboo (IH heating) maar die is pas eind juni leverbaar en ook stuk duurder dan de cuckoo.
Dus ik ga ook voor de cuckoo :)
Enige waar ik nu over kan twijfelen is het formaat. We zijn met zijn 2en en de CR-0351F is ook lekker klein maar we krijgen ook wel eens eters en dan vind ik een rijst gerecht wel heel fijn en makkelijk om voor meer te koken. En de grotere is roze :P
@Douwe63 Hoe bevalt de grotere rijstkoker je? Kan je er makkelijk voor 2 personen in koken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-06 09:03

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Marzman schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 14:26:
[...]

Kijk eens op https://www.dekooktips.com/techniek/snelkook/snel-vlees.htm
Ik heb zowel de CrockPot express als de InstantPot en sindsdien gebruik ik m’n inductieplaat nauwelijks meer.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Viola
Zondagskindje schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:45:
[...]

Kijk eens op https://www.dekooktips.com/techniek/snelkook/snel-vlees.htm
Ik heb zowel de CrockPot express als de InstantPot en sindsdien gebruik ik m’n inductieplaat nauwelijks meer.
Ik heb ook lopen kijken naar de crockpot ivm snel hache en bonenprutjes maken maar ik had een filmpje op YT gezien dat de crockpot niet zo goed rijst kookt. Hoe is jouw ervaring daarin?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-06 09:03

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Viola schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:47:
[...]

Ik heb ook lopen kijken naar de crockpot ivm snel hache en bonenprutjes maken maar ik had een filmpje op YT gezien dat de crockpot niet zo goed rijst kookt. Hoe is jouw ervaring daarin?
Mijn ervaring is dat het in de CrockPot beter gaat dan in de instantpot. Bij die laatste heb je sneller kans op de burn melding en dat komt doordat de IP een rvs binnenpan heeft en de CrockPot niet.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Legoblokje

Legoblokje

Stap niet op me!

Viola schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:33:
Hoi Allemaal, wat ben ik blij dat ik dit hier hebt ontdekt.
@Legoblokje Dank je voor je reviews!. Ik ben al zo lang aan het twijfelen over welke rijstkoker ik wilde kopen. Ik had bijna een Zojirushi op yum asia gekocht maar die prijs is te gek voor woorden en ik zit al even te wachten op hun eigen rijstkoker de bamboo (IH heating) maar die is pas eind juni leverbaar en ook stuk duurder dan de cuckoo.
Dus ik ga ook voor de cuckoo :)
Enige waar ik nu over kan twijfelen is het formaat. We zijn met zijn 2en en de CR-0351F is ook lekker klein maar we krijgen ook wel eens eters en dan vind ik een rijst gerecht wel heel fijn en makkelijk om voor meer te koken. En de grotere is roze :P
@Douwe63 Hoe bevalt de grotere rijstkoker je? Kan je er makkelijk voor 2 personen in koken?
Ik weet niet hoeveel rijst je normaal kookt, maar er gaat ongeveer 145 gram in een cup (ligt aan het soort/grootte van de rijstkorrel). Je kan dat ook even in een pan koken om te vergelijken met je normale porties. Ik kook voor ons tweeën meestal 1,25 of 1,5 cup in totaal en dat is ruim genoeg. Het is natuurlijk ook maar net hoeveel koolhydraten je eet. Het Voedingscentrum spreekt bijvoorbeeld over 75-100 gram per persoon, dus dat komt wel ongeveer overeen met wat ik kook. Je zou dan maximaal 4-5 porties uit de 3-cups variant kunnen halen en maximaal 8-9 porties uit de 5-cups variant.

Voor mensen die Japanse rijst willen koken in de Cuckoo, ik heb eindelijk de formule voor succes gevonden:
  1. Doe de rijst in een kom en was deze goed. Bij mijn rijst is dit meestal 6-7 keer.
  2. Laat de rijst 15-30 minuten weken in water.
  3. Giet de rijst af en stop het in de Cuckoo.
  4. Voeg het aantal cups in rijst aan water toe en negeer de lijntjes in de kom. Dus bijvoorbeeld 2 cups rijst = 2 cups water.
  5. Kook op het Glutionous programma zoals normaal.
Mijn Japanse rijst (Yume Nishiki Rice) kwam er met de normale instructies steeds te plakkerig/zompig uit en met minder water te droog/hard. De bovenstaande manier levert rijst op zoals ik deze ook in Japan kreeg. :*)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-06 15:58
Edit: Foutje!

[Voor 82% gewijzigd door Melkunie op 25-05-2021 13:51]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Viola
Legoblokje schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:33:
[...]

Ik weet niet hoeveel rijst je normaal kookt, maar er gaat ongeveer 145 gram in een cup (ligt aan het soort/grootte van de rijstkorrel). Je kan dat ook even in een pan koken om te vergelijken met je normale porties. Ik kook voor ons tweeën meestal 1,25 of 1,5 cup in totaal en dat is ruim genoeg. Het is natuurlijk ook maar net hoeveel koolhydraten je eet. Het Voedingscentrum spreekt bijvoorbeeld over 75-100 gram per persoon, dus dat komt wel ongeveer overeen met wat ik kook. Je zou dan maximaal 4-5 porties uit de 3-cups variant kunnen halen en maximaal 8-9 porties uit de 5-cups variant.

Voor mensen die Japanse rijst willen koken in de Cuckoo, ik heb eindelijk de formule voor succes gevonden:
  1. Doe de rijst in een kom en was deze goed. Bij mijn rijst is dit meestal 6-7 keer.
  4. Voeg het aantal cups in rijst aan water toe en negeer de lijntjes in de kom. Dus bijvoorbeeld 2 cups rijst = 2 cups water.
Mijn Japanse rijst (Yume Nishiki Rice) kwam er met de normale instructies steeds te plakkerig/zompig uit en met minder water te droog/hard. De bovenstaande manier levert rijst op zoals ik deze ook in Japan kreeg. :*)
Als je over een cup spreek, is het de amerikaanse cup? Ik gebruik meestel voor 1 persoon 1 kopje die bij mijn rijstkoker komt maar is altijd te veel. Ik let er eigenlijk niet zo goed op.....Morgen ga ik voor 4 personen rijst koken, ik zal er op letten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Legoblokje

Legoblokje

Stap niet op me!

Viola schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:07:
[...]

Als je over een cup spreek, is het de amerikaanse cup? Ik gebruik meestel voor 1 persoon 1 kopje die bij mijn rijstkoker komt maar is altijd te veel. Ik let er eigenlijk niet zo goed op.....Morgen ga ik voor 4 personen rijst koken, ik zal er op letten.
Het zijn rice cups, die zijn kleiner. Een US cup is 240 milliliter en een rice cup is 180 milliliter. Al kan het zijn dat je rijstkoker iets anders gebruikt dus altijd even dubbelchecken.

• Viola
Legoblokje schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:07:
[...]

Het zijn rice cups, die zijn kleiner. Een US cup is 240 milliliter en een rice cup is 180 milliliter. Al kan het zijn dat je rijstkoker iets anders gebruikt dus altijd even dubbelchecken.
Ik heb gisteren 3 cups gebruikt voor 4 personen en dat was ruim voldoende, toch twijfel ik over de grotere want ja soms heb je gasten en kook ik voor bv 6. De grotere heeft ook meer functies toch? Zoals slowcooker. Ik heb @Douwe63 een berichtje gestuurd want ik ben heel erg benieuwd of de grotere ook 1,5-2 cups goed zal koken maar zal toch wel anders zou het niet geschikt zijn voor 1-6 personen.
Wat denk jij @Legoblokje ?

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:19
Rijstkoker wat is dat. Wij eten elke dag rijst en gebruiken een instant pot voor het kijken van het rijst. Sinds rijstkoker hebben we weg gegeven. Instant pot kan je op hoge druk rijst koken. Voordeel is dat je vochtigheid goed kan regelen en het plakt nauwelijks aan de bodem.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• H_H

H_H

'Tis but a scratch!

Ik heb gisteren mijn Cuckoo CR-0351F ontvangen (€102,79 incl. verzenden). Wat een lief ding. Koediekoedie! <3

Nog niet gebruikt overigens. Dit weekend maar iets met rijst koken. Thaise curry of zo. Altijd lekker.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:09

Thompson

Beeromaniac

Ik vind dit Cuckoo CMC-QAB549S - ICOOK Q5 Series Multikocher wel een erg mooi ding.

Maar die staat meer geadverteerd als een multicooker? Is die dan net zo goed geschikt voor rijst als zo'n specifiek "rijst model"?

Beeromaniac

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Viola
Thompson schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 09:30:
Ik vind dit Cuckoo CMC-QAB549S - ICOOK Q5 Series Multikocher wel een erg mooi ding.

Maar die staat meer geadverteerd als een multicooker? Is die dan net zo goed geschikt voor rijst als zo'n specifiek "rijst model"?
Ik denk dat het in de basis allemaal rijstkokers zijn, dus rijst koken kan je er zeker mee. Heeft alleen meer functies. Ik heb meestal een zwak voor zulke dingen maar in the end kook ik er toch wrs alleen rijst mee.
Ik vond net een filmpje over deze mukti cooker: YouTube: A Talking Pressure Cooker!! || Cuckoo 8 in 1 Multi Pressure Cooker D...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Hij ziet er wel tof uit inderdaad, stomen kan ook gewoon met een goedkope rijstkoker. Maar als je dat veel doet en bapaobroodjes ofzo wilt maken dan heb je ook niks aan zo'n rijstkoker (te klein).

Bij ons staat de rijstkoker 23,5 uur in een keukenkastje en 30 minuten per dag op het aanrecht ofzo dus ik vind het persoonlijk niet zo belangrijk :)

[Voor 7% gewijzigd door Marzman op 28-05-2021 13:07]

/▌

• Legoblokje

Legoblokje

Stap niet op me!

Viola schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 20:53:
[...]

Ik heb gisteren 3 cups gebruikt voor 4 personen en dat was ruim voldoende, toch twijfel ik over de grotere want ja soms heb je gasten en kook ik voor bv 6. De grotere heeft ook meer functies toch? Zoals slowcooker. Ik heb @Douwe63 een berichtje gestuurd want ik ben heel erg benieuwd of de grotere ook 1,5-2 cups goed zal koken maar zal toch wel anders zou het niet geschikt zijn voor 1-6 personen.
Wat denk jij @Legoblokje ?
Ik heb even foto’s van de kom opgezocht en deze begint bij 2 cups. Dus zo lang je elke keer minimaal 2 cups kookt zit je denk ik wel safe. Maar @Douwe63 zal het uiteindelijk het beste weten.

• negerdesheils
Legoblokje schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:33:
[...]

Leuke tip, ga ik ook proberen! Ik heb dezelfde rijstkoker, maar heb een andere rijst(Kuma Sushi). Heb nog nooit rijst uit Japan gehad dus kan het niet echt vergelijken, maar ik herken het plakkerige/zompige wel bij de normale setting. Als de rijst even water kan opnemen doet volgens mij veel goed.

• Flandre
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 07-07-2021
Was ook al even aan het uitkijken naar een rijstkoker en dan maar de CR-0351F besteld. Wou eerst eentje met induction heating maar de Yumasia Bamboo is nog niet in stock. Heb trouwens €10 verzendkosten moeten betalen naar België, misschien omdat ik niet met IDEAL kan betalen.

Vroeg me af waar jullie je rijst kopen, zou dit graag online kopen in bulk. Enige suggesties betreft site en merk van de rijst?

• larrylaffer
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 18:59
Flandre schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 19:47:
Was ook al even aan het uitkijken naar een rijstkoker en dan maar de CR-0351F besteld. Wou eerst eentje met induction heating maar de Yumasia Bamboo is nog niet in stock. Heb trouwens €10 verzendkosten moeten betalen naar België, misschien omdat ik niet met IDEAL kan betalen.

Vroeg me af waar jullie je rijst kopen, zou dit graag online kopen in bulk. Enige suggesties betreft site en merk van de rijst?
Amazing Oriental, Golden Diamond. Wil niks anders meer.

https://www.orientalwebsh...d-pandan-rijst-heel-4-5kg

Ze hebben ook nog grotere zakken.

• SmurfLink
  • Niet online
larrylaffer schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 19:57:
[...]

Gewoon voor de 20 kilo gaan :+ Ik vind het ideaal.

• Flandre
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 07-07-2021
larrylaffer schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 19:57:
[...]

Bedankt voor de tip, ga deze alvast eens proberen.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Flandre schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 19:47:
Waarom online? In elke toko liggen zakken van 20 KG. Het lijkt me ook best een organisatie zo'n zak per post te versturen.

Dat Amazing Orental ben ik ook pas geweest, mooie grote winkel (in Eindhoven, ik woon zelf in Turnhout dus dat is makkelijk in verband met de E34 :p )

[Voor 17% gewijzigd door Marzman op 25-06-2021 14:15]

/▌

Acties:
  • +2Henk 'm!

• LordLuc
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 31-05 01:47
Mijn kokers:

Instant Pot Duo Mini (3-quart)

€99
https://www.amazon.nl/gp/product/B07VS31PLC
Multicooker. Gebruik ik voor stoofvlees, spaghetti, honey sesame chicken, crème brûlée, cheesecake.
-Witte rijst, lange korrel, 4 min., pressure cook high.
-rijst/water 1 op 1 cups.
Komt er o.k. uit, beetje sticky.

Panasonic sr-df101 (5-cups)

€92
Wah Nam Hong, markthal Rotterdam. Op de website was hij niet verkrijgbaar maar wel gewoon in de winkels.
Eenvoudige fuzzy logic model uit Hong Kong. Kreeg er een adapter bij. Maar ik had nog een standaard stroomkabel van de pc liggen die paste ook.
Ik gebruik het voor witte/bruine rijst. Bapao, dim sum stomen in het stoomrekje en noodles onderin.
-Witte rijst, lange korrel.
-rijst/water 1 op 1.5 cups.
Perfecte rijst. Duurde wel langer dan de instant pot.

Waarom een aparte rijstkoker?
Meerdere dingen tegelijk maken. Betere kwaliteit rijst.
Duur. Maar ik eet veel rijst. Heb een zoutarm dieet. Rijst zonder zout smaakt beter dan aardappels zonder zout. :r

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LordLuc
Mijn rijst die ik haal bij amazing oriental.

Chef Kok 20kg
Lange korrel. Productie who the hell knows.
€26,75 (€1.33 / kg)
Standaard rijst voor nasi goreng, orange chicken etc. Beetje meh smaak, niet slecht niet echt geweldig. Wordt vervangen door Dynasty of Majestic Gold jasmine rice.

Kuma 10 kg
Koshihikari. Korte korrel. Productie Vietnam.
€21,95
Premium rijst. Voor japans eten gyudon, omurice, beef soboro. Lekker en zeker voor herhaling vatbaar.

Golden Diamond Brown Jasmine 1 kg
Lange korrel. Productie Thailand.
€3,39
Smerig net als alle andere bruine rijsten. Ja ik wilde gezond doen dus dacht ik probeer het. Ik meng het nu met witte rijst dan proef ik het niet zo.
Avoid like the plague. :r

• Viola
LordLuc schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 11:35:
Mijn rijst die ik haal bij amazing oriental.

[Afbeelding]
Chef Kok 20kg
Lange korrel. Productie who the hell knows.
€26,75 (€1.33 / kg)
Standaard rijst voor nasi goreng, orange chicken etc. Beetje meh smaak, niet slecht niet echt geweldig. Wordt vervangen door Dynasty of Majestic Gold jasmine rice.

Kuma 10 kg
Koshihikari. Korte korrel. Productie Vietnam.
€21,95
Premium rijst. Voor japans eten gyudon, omurice, beef soboro. Lekker en zeker voor herhaling vatbaar.

Golden Diamond Brown Jasmine 1 kg
Lange korrel. Productie Thailand.
€3,39
Smerig net als alle andere bruine rijsten. Ja ik wilde gezond doen dus dacht ik probeer het. Ik meng het nu met witte rijst dan proef ik het niet zo.
Avoid like the plague. :r
Hahaha ik heb die bruine rijst ook een paar keer gekocht. Voor dieetredenen. Ik vond het qua smaak beter dan de zilvervliesrijst uit de supermarkten maar ja, het smaakt idd niet zo lekker als pandanrijst. Ik deed het op een gegeven moment ook mengen met witte rijst.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sinees
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Door tips uit dit topic hebben we besloten om een CMC-QSB501S / Premium Multikocher ICOOK Q5 te bestellen via cuckoomall.de.
We zochten al een langere tijd naar een nieuwe rijstkoker en een pressure cooker. Deze Cuckoo sloeg 2 vliegen in 1 klap. We hadden een simpele rijstkoker die we in de Hema hebben gekocht jaren geleden. Prima prijs/kwaliteit verhouding, alleen de non-stick laag was kapot aan het gaan.
De voornaamste reden om voor de Cuckoo te kiezen is dat we geen 2 losse apparaten wilden hebben en dat beide functies (rijst koken en pressure cooker) goed werken. Overwogen om de Instant Pot te kopen, maar die schijnt minder goed rijst te kunnen koken.
Het is een prijzig ding, maar toch overstag gegaan door de korting die ze hadden eind juni. Tot nu toe geen spijt van de koop gehad! De rijst smaakt beduidend beter (ook betere textuur) dan onze vorige rijstkoker. En je wordt vrolijk doordat het 'praat' :*) .De overige functies hebben we nog niet uitgeprobeerd, dus daar kan ik nog niks over zeggen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Legoblokje

Legoblokje

Stap niet op me!

Sinees schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:55:
Door tips uit dit topic hebben we besloten om een CMC-QSB501S / Premium Multikocher ICOOK Q5 te bestellen via cuckoomall.de.
We zochten al een langere tijd naar een nieuwe rijstkoker en een pressure cooker. Deze Cuckoo sloeg 2 vliegen in 1 klap. We hadden een simpele rijstkoker die we in de Hema hebben gekocht jaren geleden. Prima prijs/kwaliteit verhouding, alleen de non-stick laag was kapot aan het gaan.
De voornaamste reden om voor de Cuckoo te kiezen is dat we geen 2 losse apparaten wilden hebben en dat beide functies (rijst koken en pressure cooker) goed werken. Overwogen om de Instant Pot te kopen, maar die schijnt minder goed rijst te kunnen koken.
Het is een prijzig ding, maar toch overstag gegaan door de korting die ze hadden eind juni. Tot nu toe geen spijt van de koop gehad! De rijst smaakt beduidend beter (ook betere textuur) dan onze vorige rijstkoker. En je wordt vrolijk doordat het 'praat' :*) .De overige functies hebben we nog niet uitgeprobeerd, dus daar kan ik nog niks over zeggen.

[Afbeelding]
Ziet er goed uit! Ik ben benieuwd naar je ervaringen met de andere functies straks. Keep us posted.

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:23
Legoblokje schreef op zondag 31 januari 2021 @ 13:08:
[...]

Fuzzy logic
Rijstkoker past programma automatisch aan naar de omstandigheden (het grote verschil t.o.v. de basic rijstkokers). Hierdoor is de rijst altijd perfect, mits je het goede programma kiest en de juiste hoeveel water toevoegt (staat aangegeven in de pot). Deze rijstkokers kan je ook voorprogrammeren, zodat er bijvoorbeeld rijst klaar staat wanneer je thuis komt.
Vraagje, ik heb mij vanwege de goede reviews hier ook een Cuckoo aangeschaft. De Cuckoo CR-0351F. Even een simpel testje gedaan met toverrijst, 1 bekertje en programma glutinous rice gekozen. Resultaat, mooie toverrijst :) Maar de volgende stap is bijv. pandanrijst van de toko, is het zo simpel dat je hetzelfde programma weer kan doen, geen tijd instellen of iets dergelijks?

• H_H

H_H

'Tis but a scratch!

cbr600f4i schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 23:32:
[...]

Vraagje, ik heb mij vanwege de goede reviews hier ook een Cuckoo aangeschaft. De Cuckoo CR-0351F. Even een simpel testje gedaan met toverrijst, 1 bekertje en programma glutinous rice gekozen. Resultaat, mooie toverrijst :) Maar de volgende stap is bijv. pandanrijst van de toko, is het zo simpel dat je hetzelfde programma weer kan doen, geen tijd instellen of iets dergelijks?
yep. Zou alleen wel de rijst wassen van te voren. Dus even in een vergiet en onder de kraan. Je zult zien dat het water heel wit is aanvankelijk. Als het min of meer schoon is, doe je het in de rijstkoker.

Althans. Zo doe ik het.

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:23
H_H schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 23:38:
[...]
yep. Zou alleen wel de rijst wassen van te voren. Dus even in een vergiet en onder de kraan. Je zult zien dat het water heel wit is aanvankelijk. Als het min of meer schoon is, doe je het in de rijstkoker.

Althans. Zo doe ik het.
Inderdaad even wassen. Ik ben benieuwd, vind het wel leuk koken zo.

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Misschien een domme vraag, maar kook je echt alleen rijst in de rijstkoker of ook groente? Maw kan ik bijv. A la slowcooker ook een zak groente en kruidenpasta in de koker gooien of wordt dat niet lekker?

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

• Marzman
  • Niet online

Marzman

H_H schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 23:38:
[...]

Althans. Zo doe ik het.
Je kan het ook gewoon wassen in de rijstkoker, een of twee keer en dan weer afgieten. Kost minder water denk ik en je maakt geen vergiet vuil. Ik heb het vroeger nooit gedaan met die pakjes van de supermarkt (ik weet ook niet of dat nodig is), maar mijn vrouw koopt van die 20 KG zakken en in Azië wast iedereen dat.

/▌

• Sinees
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Sinees schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:55:

[Afbeelding]
Een kleine update na 2 maanden gebruik.

We zijn blij met deze aankoop. Fijn dat het een multifunctioneel ding is, maar we hebben het voornamelijk gebruikt voor de rijst. In het begin hebben we wat recepten en functies geprobeerd uit het meegeleverde 'kookboek', grappig concept zoals yoghurt maken, maar leuk om het een keer te proberen.

De rijst vinden wij aanzienlijk smaakvoller en beter textuur hebben dan onze vorige simpele rijstkoker. Wat ook fijn is dat je de stoomtijd kan aanpassen (vooral handig bij bruine rijst).

Maar of het waard is om een €200+ apparaat te kopen voor rijst... Als je het geld makkelijk kan missen, dan wel. Zeker omdat het meer kan dan alleen rijst koken. Maar als je iemand ben die op de centjes moet/wilt letten, dan zou ik gaan voor goedkopere alternatieven.

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Sinees schreef op woensdag 8 september 2021 @ 16:29:
[...]
dan zou ik gaan voor goedkopere alternatieven.
Je bedoelt gewoon een pan met kokend water en wat geduld? ;)
Oh ja, en een vergiet...

Mooie Plaatjes   

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

ehtweak schreef op woensdag 8 september 2021 @ 16:39:
[...]

Oh ja, en een vergiet...
Insert uncle Roger:
Colander... why you use colander?

Hayaa

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Marzman
  • Niet online

Marzman

ehtweak schreef op woensdag 8 september 2021 @ 16:39:
[...]

Oh ja, en een vergiet...
Ik denk dat hij een simpele rijstkoker voor 15 euro bedoeld.

Wij eten dagelijks rijst dus ik lees wel mee in dit topic, maar we gebruiken vooralsnog een simpele rijstkoker (ook alleen voor rijst).

/▌

• Legoblokje

Legoblokje

Stap niet op me!

En vergeet niet dat er ook goedkopere fuzzy-logic alternatieven bestaan zoals de eerder genoemde Cuckoo CR-0351F/CR-0631F, Zojirushi Micoms, Yum Asia Panda en Reishunger Mini

• drmadi
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 19-05 20:05
Even een dankwoord van mijn kant: gisteren de cuckoo cr063f ontvangen en meteen schitterende basmati rijst gemaakt. Haast restaurant kwaliteit.

Super simpel. Drie maal spoelen, 2 cups rijst, 2 cups water en druk op cook. 40 minuten later klaar.

Ik had ‘m al een tijdje op m’n lijstje staan maar is uitverkocht bij de Duitse website. Ik vond m per toeval bij Conrad. Ze hebben nog 9 exemplaren.

Dank voor de tips hier. Ik ga vandaag verder experimenteren. Overigens is de golden diamond pandan rijst van de toko al onderweg!

• LordLuc
Michael_OsGroot schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 23:56:
Misschien een domme vraag, maar kook je echt alleen rijst in de rijstkoker of ook groente? Maw kan ik bijv. A la slowcooker ook een zak groente en kruidenpasta in de koker gooien of wordt dat niet lekker?
Domme vragen bestaan niet.
Ik maak gele rijst met kruidenpasta + limoenblaadjes + santen, werkt perfect.

En One pot meals:

Kan allemaal!!
Alleen moet je denken aan de kooktijd.
Rijst duurt 20 min. misschien? Dan kan je groente een beetje te zacht worden.
Dan moet je het grof snijden.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Of wat later erbij gooien.

/▌

• InPieces
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 10-05 16:35
Hi,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik ben op zoek naar een ricecooker voor 1-2 personen. Het hoeft geen slowcooker te zijn omdat ik al een ander apparaat heb om dat te gebruiken. Het liefst niet te duur. Met welke apparaten hebben jullie goede ervaringen?

Alvast bedankt!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

InPieces schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 22:28:
Hi,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik ben op zoek naar een ricecooker voor 1-2 personen. Het hoeft geen slowcooker te zijn omdat ik al een ander apparaat heb om dat te gebruiken. Het liefst niet te duur. Met welke apparaten hebben jullie goede ervaringen?

Alvast bedankt!
Ik zou gewoon een kleine rijstkoker (1 liter) kopen dan. Als er een keer mensen mee eten lukt dat ook nog wel, je moet hem gewoon wat eerder aanzetten als je meer rijst maakt. Het merk maakt denk ik niet eens uit, het is hele simpele techniek.

Wij hadden eerst ook een grotere, maar ik vond dat ook onzin omdat we niet zo veel rijst nodig hadden en het veel plaats in nam in de keukenkastjes. Nu hebben we al weer jaren een goedkope die ik een keer in een Kruidvat tegen kwam.

/▌

• drmadi
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 19-05 20:05
Ik ben op zoek naar een ricecooker voor 1-2 personen. Het hoeft geen slowcooker te zijn omdat ik al een ander apparaat heb om dat te gebruiken. Het liefst niet te duur. Met welke apparaten hebben jullie goede ervaringen?
ik gebruik deze voor 1 cup rijst (+-250ml, wat een forse portie is voor 1 persoon) maar er zijn vast nog kleinere/goedkopere opties.

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-06 17:10
Ik heb in het verleden vaak voor mezelf rijst in de magnetron gekookt, werkt perfect. Ik deed het vaak in een ruime (eet)kom. Rijst (meestal sushirijst), ongeveer een centimeter water erbij, en ~15m op 1000W. Wanneer 'ie klaar is even doorroeren en nog een paar minuten afgesloten (in de magnetron bijv) laten staan.

Ik heb ook een dedicated rijstkoker gehad, maar het schuim van de rijst kwam daar altijd door het ventiel heen, nogal vervelend en ranzig.

• devices
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 24-05 10:45
Schuimen kan je voorkomen/verminderen door de rijst goed te wassen en niet te veel water toe te voegen. Om één of andere reden heb ik ook veel minder last van schuimen met een RVS rijstkoker ipv zo'n antiaanbaklaag.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Je moet de rijst even wassen (spoelen) inderdaad, hetzelfde als bij aardappels eigenlijk.

/▌

• H_H

H_H

'Tis but a scratch!

Hi,

Alvast bedankt!
Lees het topic anders eens door. Dan zie je meteen wie welke ervaring heeft. Tip: als je geen geld uit wilt geven: gewoon een pan met gepast water erin.

• SmurfLink
  • Niet online
drmadi schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 12:39:
[...]

ik gebruik deze voor 1 cup rijst (+-250ml, wat een forse portie is voor 1 persoon) maar er zijn vast nog kleinere/goedkopere opties.
https://www.cuckoomall.de...ooker/products/cr-0351f-1

Deze was eerder gelinkt in dit topic en is de kleine versie van die jij linkte. :)

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-06 17:10
devices schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:19:
Schuimen kan je voorkomen/verminderen door de rijst goed te wassen en niet te veel water toe te voegen. Om één of andere reden heb ik ook veel minder last van schuimen met een RVS rijstkoker ipv zo'n antiaanbaklaag.
De rijst die ik gebruik moet ik heel uitgebreid wassen om het schuimen genoeg te verminderen. Ik ben er daarom helemaal vanaf gestapt en was mijn rijst nu nooit meer. Het wassen vind ik sowieso onnodig, ik merk geen smaakverschil, en voor eventuele gezondheidseffecten moet je het al helemaal niet doen:
The FDA research also shows that rinsing rice before cooking has a minimal effect on the arsenic content of the cooked grain and will wash off iron, folate, thiamine and niacin from polished and parboiled rice.
https://www.fda.gov/food/...do-limit-exposure-arsenic
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee