[F1 2020] Race 5 70th Anniversary Grand Prix Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 31 Laatste
Acties:
  • 102.607 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-08 23:01
HollowGamer schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 18:23:
[...]

Maar die liggen toch stil? Ik bedoel dat de airflow ook wel iets bijdraagt aan koeling?
Heb inderdaad ook onderzoeken gelezen dat een wit huis, beter is om warmte af te voeren i.v.m. weerkaatsing van zonlicht. Hoe dat zich verhoud in beweging weet ik niet zo..
Volgens mij heeft mercedes zelf gezegd dat het verschil in zilver en zwarte verf mbt. temperatuur maar marginaal is. bijna in het bereik van een meetfout.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
sjaool schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 17:36:
[...]

Op zich wel vreemd want de Red Bull is nu ook niet de meeste lichtgekleurde wagen. Het lijkt erop dat zij en Honda de hitte beter onder controle hebben dan Mercedes.
Het betreft twee verschillende mechanismen. Waar je waarschijnlijk aan denk bij zwart is de absorptie van zonlicht (of reflectie in het geval van wit), dat is echter warmte (energie) die wordt ontvangen/gereflecteerd van een externe bron.

Het gaat hier om emissiviteit, het uitstralen van interne warmte gegenereerd door de motor. Zwarte verf kan een hele goede emissiviteit hebben. Ik verwacht dat Mercedes competent genoeg is dat ze de juiste verf kiezen en het daar waarschijnlijk niet aan zal liggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-09 16:26
SuBBaSS schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 18:19:
[...]

Op zich met je eens, maar deze beslissing is natuurlijk op allesbehalve een wetenschappelijke basis genomen.
Dat een beslissing op wetenschappelijke basis genomen is, betekent niet dat het niet wetenschappelijk gecontroleerd is.

Als het ook maar 1 honderste van een seconde per ronde gescheeld zou hebben, zouden we 20 witte bolides op de grid hebben staan.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik denk dat Hamilton en misschien ook wel Mercedes als geheel vooral balen dat ze de jubileumrace op Silverstone niet op hun naam hebben kunnen zetten.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Nu online

sjaool

Krankenhausen schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 18:27:
[...]

Het betreft twee verschillende mechanismen. Waar je waarschijnlijk aan denk bij zwart is de absorptie van zonlicht (of reflectie in het geval van wit), dat is echter warmte (energie) die wordt ontvangen/gereflecteerd van een externe bron.

Het gaat hier om emissiviteit, het uitstralen van interne warmte gegenereerd door de motor. Zwarte verf kan een hele goede emissiviteit hebben. Ik verwacht dat Mercedes competent genoeg is dat ze de juiste verf kiezen en het daar waarschijnlijk niet aan zal liggen.
Ze zullen competent genoeg zijn. Alleen blijft het een zwak punt van ze wanneer de temperatuur hoger is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

sjaool schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 18:29:
Ik denk dat Hamilton en misschien ook wel Mercedes als geheel vooral balen dat ze de jubileumrace op Silverstone niet op hun naam hebben kunnen zetten.
Dat is ook een goeie.... Dan is het des te mooier dat de naam "Max Verstappen" onder het kopje "winnaar" staat >:)

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krankenhausen
  • Niet online
ArthurMorgan schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 18:10:
[...]

De FIA vind 400.000 en 15 punten aftrek voldoende en gedoogt het gebruik voor de rest van het seizoen. In beroep wordt bekeken wat de definitieve beslissing wordt. En dan kunnen deze zaken (en komende races) weer in beeld komen.
Ik kan mij op zich wel vinden in de 15 punten straf aangezien het vooralsnog alleen om die 2 brakeducts gaat. Maar ik vind die hele afwikkeling met een reprimande voor elke race weer zo onhandig. Je weet nu al dat het een running gag gaat worden vanaf de tweede of derde race. Het komt zo sullig over en doet ook een beetje afbreuk aan de status van de reprimande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

demonic schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 18:25:
[...]

Volgens mij heeft mercedes zelf gezegd dat het verschil in zilver en zwarte verf mbt. temperatuur maar marginaal is. bijna in het bereik van een meetfout.
Klopt. Ergens in dit topic is een filmpje waar Toto hier naar gevraagd wordt. Hij gaf aan dat hij eerst ook dacht dat zwarte verf een issue zou zijn maar dat het dat in de praktijk niet is. Als ik het me goed herinner is er zoveel koeling voor de motor/auto dat de impact nihil is.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

demonic schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 18:10:
[...]

dan moet je naar vonnis kijken van die FIA mbt. de remmen van RP.
daarin stond al dat ze de rest van het seizoen een reprimande krijgen.
Als teams weer een klacht indienen, anders krijgen ze niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Nu online

sjaool

Help!!!! schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 18:34:
[...]

Klopt. Ergens in dit topic is een filmpje waar Toto hier naar gevraagd wordt. Hij gaf aan dat hij eerst ook dacht dat zwarte verf een issue zou zijn maar dat het dat in de praktijk niet is. Als ik het me goed herinner is er zoveel koeling voor de motor dat de impact nihil is.
Toto Wolff valt wat dit betreft natuurlijk in de categorie Helmut Marko, die roept af en toe ook wel iets terwijl het uiteindelijk anders is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:59
Dan zie ik een Racingnews365 iedere donderdag al groot uitpakken met:
RENAULT DIENT KLACHT IN BIJ FIA en dan is het telkens hetzelfde van RP...

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krankenhausen
  • Niet online
sjaool schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 18:31:
[...]

Ze zullen competent genoeg zijn. Alleen blijft het een zwak punt van ze wanneer de temperatuur hoger is.
Zoals iemand eerder al zei zal dat waarschijnlijk meer komen door de bedrijfstemperatuur van de motor. Wellicht is het zelfs een ontwerpafweging geweest van Mercedes om performance op hete dagen in te leveren voor winst op normale dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Nu online

sjaool

Krankenhausen schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 18:35:
[...]

Zoals iemand eerder al zei zal dat waarschijnlijk meer komen door de bedrijfstemperatuur van de motor. Wellicht is het zelfs een ontwerpafweging geweest van Mercedes om performance op hete dagen in te leveren voor winst op normale dagen.
Tja, zo'n motorontwerp zit natuurlijk vol compromissen. Als je daar de juiste verhouding in weet te vinden dan zit je goed. Zoals Mercedes eigenlijk wel bewezen heeft.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 17:18
De matte coating die bij ons op de RD&I word ontwikkeld (McLaren) geeft geen verschil in warmte overdracht, oranje, wit of zwart.
Ga er maar niet van uit dat omdat jankerd Ham een zwarte kleur wil op zijn auto om een statement te maken en de kleur een 0.100 per ronde langzamer is dat ze dan zeggen spuit er maar op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:50

g0tanks

Moderator CSA
sjaool schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 18:31:
[...]

sjaool schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 17:36:
[...]

Op zich wel vreemd want de Red Bull is nu ook niet de meeste lichtgekleurde wagen. Het lijkt erop dat zij en Honda de hitte beter onder controle hebben dan Mercedes.
sjaool schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 18:35:
[...]

Toto Wolff valt wat dit betreft natuurlijk in de categorie Helmut Marko, die roept af en toe ook wel iets terwijl het uiteindelijk anders is. ;)
Kleur van de auto maakt niet uit. Dat heeft de strategy director van Mercedes bevestigd op basis van sensordata. Bron: https://www.racefans.net/...-car-run-hotter-mercedes/
Darker colours absorb more heat than lighter shades, but the team’s strategy director James Vowles said this hasn’t had an effect on the car’s performance.

“Inside the engine cover there’s actually a silver lining, a heat resistant lining, and that is in place irrespective of the outside colour,” he explained in a video released by Mercedes.

“But we can’t see any difference on our radiator temperatures or other temperatures of core systems within the car as the result of the paint colour externally. There’s a little bit more reflection that should exist really with a lighter colour, but the reality is, it has negligible effects or no effects on our system temperatures.”

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Maarten_E schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 18:35:
Dan zie ik een Racingnews365 iedere donderdag al groot uitpakken met:
RENAULT DIENT KLACHT IN BIJ FIA en dan is het telkens hetzelfde van RP...
Of de andere verschrikkelijke clickbait-titels zoals je tegenwoordig echt overal ziet: "Dit is waarom .... niet tevreden is over ......" en dat soort kul. "Journalisten" kunnen tegenwoordig echt niets meer. :X

Volvotips.com

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Verstappen over de onboard radio, dat hij niet als een oma wil gaan rijden:

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:52

SuBBaSS

-has Ryzen

LoeWn schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 18:28:
[...]

Dat een beslissing op wetenschappelijke basis genomen is, betekent niet dat het niet wetenschappelijk gecontroleerd is.

Als het ook maar 1 honderste van een seconde per ronde gescheeld zou hebben, zouden we 20 witte bolides op de grid hebben staan.
Ja als het zo direct meetbaar was dan was het sowieso duidelijk.
Maar ze moeten hiervoor (dus) de temp van de body (extra?) in de gaten houden.
Ik vroeg me al af of dat standaard ook gebeurt. Kan me die renault of mclaren wel herinneren die van binnenuit smolt. Daarmee leek ik mijn antwoord deels al wel te hebben.

En daarmee wil ik alsnog niets afdoen aan die crew daar. Sterker nog: het zou me helemaal ongelooflijk lijken als ze zonder research hadden gezegd "Ok, doen we even" (-die wagen zwartmaken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:40
sjaool schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 18:37:
[...]

Tja, zo'n motorontwerp zit natuurlijk vol compromissen. Als je daar de juiste verhouding in weet te vinden dan zit je goed. Zoals Mercedes eigenlijk wel bewezen heeft.
Volgens mij heeft het vandaag alleen weinig met de motor of warmte daar te maken, maar meer met bandenslijtage. Het lijkt me duidelijk dat dat het probleem voor Merc was vandaag iig.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Luxicon schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 18:41:
Verstappen over de onboard radio, dat hij niet als een oma wil gaan rijden:
[Streamable]
En dit won hem waarschijnlijk de race. Flink de druk op Mercedes zetten die hun mediums over de klif moesten jagen. Ik denk dat Mercedes namelijk eerder naar binnen is gegaan dan ze wensten en met de harde banden was het natuurlijk slecht.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Gewoon erg leuk om weer eens een winnaar te hebben dankzij een goede strategie ipv pure power. Benieuwd naar Barcelona!

[ Voor 10% gewijzigd door Jasphur op 09-08-2020 18:46 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Nu online

sjaool

Snowdog schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 18:43:
[...]

Volgens mij heeft het vandaag alleen weinig met de motor of warmte daar te maken, maar meer met bandenslijtage. Het lijkt me duidelijk dat dat het probleem voor Merc was vandaag iig.
Klopt, de bandenstrategie was vandaag de doorslaggevende factor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
DaniëlWW2 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 18:44:
[...]

En dit won hem waarschijnlijk de race. Flink de druk op Mercedes zetten die hun mediums over de klif moesten jagen. Ik denk dat Mercedes namelijk eerder naar binnen is gegaan dan ze wensten en met de harde banden was het natuurlijk slecht.
Zou leuk zijn als dat het geval was, maar ik denk dat het wel meevalt. De RB was vandaag gewoon vele malen beter. Zelfs met z'n oude hards reed Max harder dan de Mercs met nieuwe hards. Die nieuwe hards van Merc zagen er na een rondje of 5-10 ook al aardig versleten uit alweer (hoewel ze nog wel een tijdje meekonden).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• demonic
  • Laatst online: 02-08 23:01
SuBBaSS schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 18:42:
[...]

Ja als het zo direct meetbaar was dan was het sowieso duidelijk.
Maar ze moeten hiervoor (dus) de temp van de body (extra?) in de gaten houden.
Ik vroeg me al af of dat standaard ook gebeurt. Kan me die renault of mclaren wel herinneren die van binnenuit smolt. Daarmee leek ik mijn antwoord deels al wel te hebben.

En daarmee wil ik alsnog niets afdoen aan die crew daar. Sterker nog: het zou me helemaal ongelooflijk lijken als ze zonder research hadden gezegd "Ok, doen we even" (-die wagen zwartmaken).
dat waren de renault motoren.
Die werden gewoon veels te heet, en zaten te dicht op het bodywork. Daarom zag je toen die zwarte plekken op de mooie oranje verf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten_E
Hamiltons amazing charge van P4 naar P2, in een veel snellere auto op softs

[ Voor 3% gewijzigd door Maarten_E op 09-08-2020 18:48 ]

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

DaniëlWW2 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 18:44:
[...]

Het was niet alleen in woord, na de momenten dat Max met zijn engineer hadden besproken dat de tijden omlaag moesten gingen ze.

Max was vanaf het moment dat hij op 1 kwam volledig in controle.
Ik hoop dat de mussen volgende week in Barcelona dood van het dak vallen qua warmte. De temperatuur van de baan i.c.m. de banden van Mercedes is namelijk een de sleutel waarom we niet naar een Mercedes optocht zitten te kijken.

Mooie race, op eigenkracht winnen!

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Jules]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 11:56

[Jules]

Confusion in confusion

sjaool schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 18:45:
[...]

Klopt, de bandenstrategie was vandaag de doorslaggevende factor.
Ik vraag me toch af: in hoeverre is DAS van invloed geweest op de blistering bij Mercedes?

Knowing others is to be clever.
Knowing yourself is to be enlightened.
Overcoming others requires force.
Overcoming yourself requires strength.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05:19
[Jules] schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 18:48:
[...]

Ik vraag me toch af: in hoeverre is DAS van invloed geweest op de blistering bij Mercedes?
Niet, want DAS gebruiken ze om de banden te warmen bij bv SC, en die was er niet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sjaool
  • Nu online

sjaool

Trouwens, vandaag niet eens een SC gezien terwijl iedereen daar op zat te wachten.

Op zich ook wel triest dat alleen Red Bull en Max het Mercedes lastig weten te maken. De rest rijdt maar een beetje mee. Het is te hopen dat dat met de nieuwe wagens over een paar jaar voorbij is en dat we dan weer minimaal 4 team ziens vechten om de overwinning..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:26
[...]

Niet. Dat spul is voor safety car situaties

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Nu online

sjaool

[...]

Totaal niet want in de race gebruiken ze het eigenlijk alleen achter de safety car om de banden op temperatuur te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Jules]

[Jules]

Confusion in confusion

RobertMe schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 18:49:
[...]

Niet, want DAS gebruiken ze om de banden te warmen bij bv SC, en die was er niet.
Ok, ik dacht dat ze dit door de hele race heen inzetten. Of op zijn minst gebruiken in een racestrategie.
Wat is dan de toegevoegde waarde van DAS?

Buiten bandentemperatuur in SC situaties? Het lijkt me nogal een investering geweest.

[ Voor 11% gewijzigd door [Jules] op 09-08-2020 18:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
sjaool schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 18:49:
Trouwens, vandaag niet eens een SC gezien terwijl iedereen daar op zat te wachten.

Op zich ook wel triest dat alleen Red Bull en Max het Mercedes lastig weten te maken. De rest rijdt maar een beetje mee. Het is te hopen dat dat met de nieuwe wagens over een paar jaar voorbij is en dat we dan weer minimaal 4 team ziens vechten om de overwinning..
4 teams om een overwinning?! Dat gebeurt sowieso niet vaak..
2012 was wel fantastisch, maar als er al 3 teams écht meedoen is al bijzonder. Meestal niet meer dan twee..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Volgens Sam Collins (F1TV post race show) was er afgelopen 10 jaar in 100% van de races een SC.

Maar hoe betrouwbaar dat is weet ik niet. Want hij haalde ook steeds Q1 en Q3 door elkaar. Dat Verstappen maar met hakken over de sloot door ging naar Q1 en dat hij in Q3 ook niet heel lekker er bij zat, of zoiets. Uiteraard moest dat andersom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Nu online

sjaool

GAIAjohan schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 18:52:
[...]

4 teams om een overwinning?! Dat gebeurt sowieso niet vaak..
2012 was wel fantastisch, maar als er al 3 teams écht meedoen is al bijzonder. Meestal niet meer dan twee..
Klopt, daarom zou het mooi zijn als het met de nieuwe wagens wel zou lukken om dit voor elkaar te krijgen. Er zitten namelijk nogal wat veranderingen aan te komen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Snowdog schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 18:46:
[...]

Zou leuk zijn als dat het geval was, maar ik denk dat het wel meevalt. De RB was vandaag gewoon vele malen beter. Zelfs met z'n oude hards reed Max harder dan de Mercs met nieuwe hards. Die nieuwe hards van Merc zagen er na een rondje of 5-10 ook al aardig versleten uit alweer (hoewel ze nog wel een tijdje meekonden).
Maar wat was er gebeurd als Max op 2s was blijven hangen zoals de engineers wensten? Mercedes reed waarschijnlijk langer door, Max kan een minder groot gat opbouwen en dan mis je de strategie die hem de winst opleverde. Op mediums kwam hij net achter Bottas en maakte er in een paar bochten een einde aan. Toen kon hij weer wat ronden managen tot het gat naar de harde banden. Daar pakte hij die vrije stop.

Op het huidige Silverstone waar vrijwel elke bocht alsnog plankgas is, is inhalen gewoon erg moeilijk geworden. Je moet meteen toeslaan als je heel erg dichtbij komt zoals met de eerste stop of enorme oversnelheid hebben. Dat had Max dus ook niet. Sneller ja, maar niet seconden per ronde sneller wat je waarschijnlijk nodig hebt tegen Mercedes.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:28
RobertMe schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 18:53:
[...]

Volgens Sam Collins (F1TV post race show) was er afgelopen 10 jaar in 100% van de races een SC.
Officieel heb je zelfs geen historische data van deze race, aangezien het een nieuwe race was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
[Jules] schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 18:51:
[...]

Ok, ik dacht dat ze dit door de hele race heen inzetten. Of op zijn minst gebruiken in een racestrategie.
Wat is dan de toegevoegde waarde van DAS?

Buiten bandentemperatuur is SC situaties? Het lijkt me nogal een investering geweest.
Mercedes heeft gewoon tijd en geld teveel. Daarom dat ze bv twee jaar in de ontwikkeling van DAS kunnen steken terwijl het inderdaad maar een beperkte use case heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Ryur schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 18:54:
[...]

Officieel heb je zelfs geen historische data van deze race, aangezien het een nieuwe race was.
Er waren natuurlijk wel vaker races op het circuit van Silverstone ;)

Maar Verstappen zal inderdaad voor eeuwig de boeken in gaan als de eerste en laatste winnaar van de "70th anniversary grand prix". Want daar zal er nooit meer een van komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
[...]

Want hij haalde ook steeds Q1 en Q3 door elkaar. Dat Verstappen maar met hakken over de sloot door ging naar Q1 en dat hij in Q3 ook niet heel lekker er bij zat, of zoiets. Uiteraard moest dat andersom zijn.
Die mensen hebben we in dit topic ook.. :+
sjaool schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 18:53:
[...]

Klopt, daarom zou het mooi zijn als het met de nieuwe wagens wel zou lukken om dit voor elkaar te krijgen. Er zitten namelijk nogal wat veranderingen aan te komen.
Dat is pas in 2022, en vaak zorgen reglementwijzigingen voor één koploper die het beste de grenzen heeft verkend. En dat moet dan gedurende het seizoen ingelopen worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Jules]

[Jules]

Confusion in confusion

RobertMe schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 18:54:
[...]

Mercedes heeft gewoon tijd en geld teveel. Daarom dat ze bv twee jaar in de ontwikkeling van DAS kunnen steken terwijl het inderdaad maar een beperkte use case heeft.
Als dat niet een teken aan de wand is.
Ik snap dat op je sloffen winnen een lekker gevoel geeft. Het is alleen niet een sportieve uitdaging.
Is Mercedes het enige team dat nog niet akkoord is met de nieuwe concorde agreement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
DaniëlWW2 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 18:54:
[...]

Maar wat was er gebeurd als Max op 2s was blijven hangen zoals de engineers wensten? Mercedes reed waarschijnlijk langer door, Max kan een minder groot gat opbouwen en dan mis je de strategie die hem de winst opleverde. Op mediums kwam hij net achter Bottas en maakte er in een paar ronde een einde aan. Toen kon hij weer wat ronden managen tot het gat naar de harde banden. Daar pakte hij die vrije stop.

Op het huidige Silverstone waar vrijwel elke bocht alsnog plankgas is, is inhalen gewoon erg moeilijk geworden. Je moet meteen toeslaan als je heel erg dichtbij komt zoals met de eerste stop of enorme oversnelheid hebben. Dat had Max dus ook niet. Sneller ja, maar niet seconden per ronde sneller wat je waarschijnlijk nodig hebt tegen Mercedes.
Ja, lastig met zekerheid te zeggen natuurlijk, maar denk dat hij hem alsnog wel had gewonnen, wellicht met een iets andere strategie. Wat ik zelf ook wel enigszins jammer vond is dat ze niet voor hard-hard-soft (of desnoods medium) zijn gegaan om nog ff die fastest lap mee te pakken op het einde. Was misschien iets minder safe, maar als je zo ver achterstaat in het kampioenschap kan je wel een risico-tje nemen zou je zeggen :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool
  • Nu online

sjaool

[...]

Maar hoe betrouwbaar dat is weet ik niet. Want hij haalde ook steeds Q1 en Q3 door elkaar. Dat Verstappen maar met hakken over de sloot door ging naar Q1 en dat hij in Q3 ook niet heel lekker er bij zat, of zoiets. Uiteraard moest dat andersom zijn.
Q1 en Q3 door elkaar halen vind ik niet zo vreemd want dat doe ik ook altijd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
[Jules] schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 18:57:
Is Mercedes het enige team dat nog niet akkoord is met de nieuwe concorde agreement?
Concord agreement is iets anders. Die gaat voornamelijk over het commerciële gebeuren en de geld verdeling. De 2022 regelgeving is AFAIK definief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Nu online

sjaool

GAIAjohan schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 18:56:
[...]

Dat is pas in 2022, en vaak zorgen reglementwijzigingen voor één koploper die het beste de grenzen heeft verkend. En dat moet dan gedurende het seizoen ingelopen worden
Zie Mercedes en die loopt al jaren voorop. ;)

Maar nieuwe wagens, budget cap, nieuwe wielen etc. Veel variabelen om die in een keer goed te krijgen. Het wordt een leuke uitdaging voor de teams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Wishful thinking: "we kijken wat er gebeurt in een paar dagen" betekent: hij rijdt volgend weekend hoe dan ook, als het geen RP is dan wel een RB. :P

Volvotips.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:27

Pierre

Van nature lui!

En volgens mij maar 1 uitvaller vandaag.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Snowdog schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 18:58:
[...]

Ja, lastig met zekerheid te zeggen natuurlijk, maar denk dat hij hem alsnog wel had gewonnen, wellicht met een iets andere strategie. Wat ik zelf ook wel enigszins jammer vond is dat ze niet voor hard-hard-soft (of desnoods medium) zijn gegaan om nog ff die fastest lap mee te pakken op het einde. Was misschien iets minder safe, maar als je zo ver achterstaat in het kampioenschap kan je wel een risico-tje nemen zou je zeggen :P
Ik vind die 25 punten en P2 in het kampioenschap wel goed zo hoor. ;)
Maar die eerste race begint zo wel pijn te doen. Max had die eigenlijk ook moeten winnen gezien de versnellingsbakproblemen met Mercedes. Dan zat Max gewoon dichtbij de leiding in het kampioenschap terwijl het gat in kwalificatie meestal gewoon 1s is. Dat zou nogal wat zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Maarten_E schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 18:47:
Hamiltons amazing charge van P4 naar P2, in een veel snellere auto op softs

[YouTube: Lewis Hamilton's Charge to P2 | 70th Anniversary Grand Prix]
Charge van p2 naar p2 idd.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Jules]

[Jules]

Confusion in confusion

RobertMe schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 18:58:
[...]

Concord agreement is iets anders. Die gaat voornamelijk over het commerciële gebeuren en de geld verdeling. De 2022 regelgeving is AFAIK definief.
Ik dacht in het kader van "tijd en geld teveel". Zegt het concorde agreement niets over hoeveel je kan of mag investeren in ontwikkeling? Direct en indirect dus?
Excuus, ik ben totaal niet op de hoogte van de ins en outs.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sjaool
  • Nu online

sjaool

DaniëlWW2 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 19:00:
[...]

Ik vind die 25 punten en P2 in het kampioenschap wel goed zo hoor. ;)
Maar die eerste race begint zo wel pijn te doen. Max had die eigenlijk ook moeten winnen gezien de versnellingsbakproblemen met Mercedes. Dan zat Max gewoon dichtbij de leiding in het kampioenschap terwijl het gat in kwalificatie meestal gewoon 1s is. Dat zou nogal wat zijn.
Hamilton en Bottas moeten gewoon ook nog een keer uitvallen en alles ligt weer open. Ik vind Barcelona daar wel een goed moment voor. :+

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• [Jules]

[Jules]

Confusion in confusion

sjaool schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 19:03:
[...]

Hamilton en Bottas moeten gewoon ook nog een keer uitvallen en alles ligt weer open. Ik vind Barcelona daar wel een goed moment voor. :+
Een soort van traditie? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
[Jules] schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 19:01:
[...]

Ik dacht in het kader van "tijd en geld teveel". Zegt het concorde agreement niets over hoeveel je kan of mag investeren in ontwikkeling? Direct en indirect dus?
Excuus, ik ben totaal niet op de hoogte van de ins en outs.
De budget cap etc valt onder de technical en/of sporting regulations. Dat is idd wat heel anders. De sporting & technical regulations worden opgesteld door de "baas" van de racerij (in combinatie met teams & commerciële uitbater), oftewel de FIA. De concord agreement gaat over de commerciële uitbating en dus ook hoe die inkomsten worden verdeeld, en dat wordt opgesteld door de commercieel uitbater, oftewel Formula One Management (FOM dus, nu eigendom van Liberty Media)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Nu online

sjaool

Ja, iets in die geest. Mag ook een jubileum iets zijn want daar heeft Mercedes ook niet veel geluk mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

GAIAjohan schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 18:50:
[...]

Niet. Dat spul is voor safety car situaties
Yup, de ironie is dan ook dat ze met DAS willen dat de banden sneller op temperatuur zijn, maar nu blijkt de relatief hoge bandentemperatuur bij Mercedes nou net een bandensloper te zijn....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Nu online

sjaool

Het valt mij nu pas op dat ze op Silverstone ook een camera aan een kabel boven het circuit hebben hangen die heen en weer kan. Een zelfde soort systeem als de camera in de pitstraat.

Ja, ik kijk de race nog een keertje rustig met Engels commentaar op F1TV Pro. :P

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Aangezien ik tijdens de race ook wat druk bezig was met juichen, heb ik veel dingen gemist qua stops.
Maar welke volslagen debiel pit Vettel nu in ronde 22 van hard naar hard en in ronde 33 naar mediums waar hij het mee uit moest rijden. Ik bedoel, Leclerc heeft gewoon een stop gemaakt en Ferrari leek haar banden ook aardig onder controle te hebben. |:(

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Ee_QD92XsAM2Q4k?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
Snowdog schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 18:58:
[...]

met hard-hard laat je je teveel in de kaarten kijken omdat iedereen weet dat je dan nog een keer moet pitten, dus denk dat je dat niet heel vaak zal zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 12:47
Bullet NL schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 18:48:

Ik hoop dat de mussen volgende week in Barcelona dood van het dak vallen qua warmte. De temperatuur van de baan i.c.m. de banden van Mercedes is namelijk een de sleutel waarom we niet naar een Mercedes optocht zitten te kijken.
Mooie race, op eigenkracht winnen!
Does not compute!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
P.O. Box schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 19:08:
[...]

met hard-hard laat je je teveel in de kaarten kijken omdat iedereen weet dat je dan nog een keer moet pitten, dus denk dat je dat niet heel vaak zal zien.
Nouja, met Hard-medium vandaag na een rondje of 25 weten ze dat ook wel hoor ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 19:08:
[...]

Aangezien ik tijdens de race ook wat druk bezig was met juichen, heb ik veel dingen gemist qua stops.
Maar welke volslagen debiel pit Vettel nu in ronde 22 van hard naar hard en in ronde 33 naar mediums waar hij het mee uit moest rijden. Ik bedoel, Leclerc heeft gewoon een stop gemaakt en Ferrari leek haar banden ook aardig onder controle te hebben. |:(

[Afbeelding]
Het is nog erger. Toen ze hem de eerste keer pitten zat hij nét in schone lucht en kwam hij terug achter andere auto’s. Daarom gingen zijn banden eraan en dachten dan doen we maar nog een keer stoppen. 🤦‍♂️

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 18:28

Edd

DaniëlWW2 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 19:08:
[...]

[Afbeelding]
Psst...

Antwoord van Binotto tegen Sky Italia
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/ia1qdoop40g51.jpg

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:34

Martinspire

Awesomeness

Voor wie nog zin heeft in een afterparty, blijkbaar doet McLaren wat met hun sponsor Velo:

Velo x McLaren HomeFest: Carl Cox & Stanton Warriors

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=xV7Ybhx5e1c]

Edit: embed doet het wellicht niet omdat ht 18+ is?

[ Voor 31% gewijzigd door Martinspire op 09-08-2020 19:13 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
sjaool schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 19:07:
Het valt mij nu pas op dat ze op Silverstone ook een camera aan een kabel boven het circuit hebben hangen die heen en weer kan. Een zelfde soort systeem als de camera in de pitstraat.

Ja, ik kijk de race nog een keertje rustig met Engels commentaar op F1TV Pro. :P
Boven Brooklands, Luffield & Woodcut? Dat is al langer. Op z'n minst vorig jaar ook al. Want die hebben ze toen gebruikt bij de iconische inhaalactie van Hamilton op Bottas, waarna ze naar het publiek switchten en vervolgens buiten beeld Bottas weer langs Hamilton ging op het oude pit straight / copse corner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
BlauweFles schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 19:10:
[...]

Het is nog erger. Toen ze hem de eerste keer pitten zat hij in schone lucht en kwam hij terug achter andere auto’s. Daarom gingen zijn banden eraan en dachten dan doen we maar nog een keer stoppen. 🤦‍♂️
Ik zit ook een beetje op reddit te kijken ja en ik zag het ook net. Verklaard waarom Vettel na de race doodstil was op de radio.

Binotto kwam kennelijk met dit aanzetten...
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/ia1qdoop40g51.jpg
https://www.reddit.com/r/...t_the_race_to_sky_italia/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Nu online

sjaool

RobertMe schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 19:11:
[...]

Boven Brooklands, Luffield & Woodcut? Dat is al langer. Op z'n minst vorig jaar ook al. Want die hebben ze toen gebruikt bij de iconische inhaalactie van Hamilton op Bottas, waarna ze naar het publiek switchten en vervolgens buiten beeld Bottas weer langs Hamilton weer langs ging op het oude pit straight / copse corner.
Ik heb wel door dat ik tijdens de race iets teveel op het forum zit, ik mis alle details. :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 19:11:
[...]

Ik zit ook een beetje op reddit te kijken ja en ik zag het ook net. Verklaard waarom Vettel na de race doodstil was op de radio.

[Afbeelding]
Wow. Die gooit hem lelijk onder de bus.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DoubleDutch
Iemand ook die hard moest lachen toen Ham zat te janken dat RBR de druk in de banden anders had? 🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
"He would not succeed in overcutting Kvyat because they had the same pace.."

Ouch, heel pijnlijk om dat te horen van een Ferrari teambaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

DaniëlWW2 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 19:11:
[...]

[Afbeelding]
Dit is meer de strategie. Dit zegt niets over wiens fout het is dat de auto niet sneller is, zoals Leclerc aantoont. Al moet daarbij wel gezegd worden dat Leclerc veel in vrije lucht heeft gereden en Vettel niet, plus dat Vettel dus helemaal vanaf achter moest komen. Of dat helemaal Vettel zijn fout is, is even afwachten, maar ik denk dat de balans daar ook wel mede verantwoordelijk is.

Overall vond ik zowel Leclerc als Vettel wel prima vandaag. Albon begon ook weer mager, maar herpakte zich weer. Doordat het middenveld dicht op elkaar zit, val je ook ver terug en moet je veel opofferen om vooruit te gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 09-08-2020 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Jules]

[Jules]

Confusion in confusion

DoubleDutch schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 19:13:
Iemand ook die hard moest lachen toen Ham zat te janken dat RBR de druk in de banden anders had? 🤣
Hard lachen niet. Ik dacht wel "het gejammer gaat toch niet beginnen nu?"

Kan me voorstellen dat Lewis naar een verklaring zocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Maarten_E schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 19:13:
"He would not succeed in overcutting Kvyat because they had the same pace.."

Ouch, heel pijnlijk om dat te horen van een Ferrari teambaas.
En onzin omdat Ferrari dus een een stopper kon doen, zie Leclerc. Gok dan op circa 35 ronden op harde banden of pit je coureur voor mediums omdat je weet dat die moeten en slecht zijn waardoor je een paar ronden later weer naar hard gaat. Dat deed RBR en het werkte. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
DaniëlWW2 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 19:16:
[...]

En onzin omdat Ferrari dus een een stopper kon doen, zie Leclerc. Gok dan op circa 35 ronden op harde banden of pit je coureur voor mediums omdat je weet dat die moeten en slecht zijn waardoor je een paar ronden later weer naar hard gaat. Dat deed RBR en het werkte. :/
Het is nog dommer want Vettel moest van achteren komen.
Als je dan zorgt dat je voor de anderen zit die een tweestopper doen als jij je stop maakt, je weet dat die toch nog naar binnen moeten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Maarten_E schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 19:17:
[...]

Het is nog dommer want Vettel moest van achteren komen.
Als je dan zorgt dat je voor de anderen zit die een tweestopper doen als jij je stop maakt, je weet dat die toch nog naar binnen moeten.
Daarom zeg ik ook zeer lang op harde banden. Je race is toch aardig verloren, dus gok daar dan op. Een pitstop uitsparen helpt enorm en geeft je positie. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DoubleDutch
[Jules] schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 19:15:
[...]

Hard lachen niet. Ik dacht wel "het gejammer gaat toch niet beginnen nu?"

Kan me voorstellen dat Lewis naar een verklaring zocht.
Ik moest er wel om lachen, het zit meneer weer tegen en begint weer te jammeren.
Op plek 1 hoor je hem niet, zit het tegen dan zit die weer te janken. 😭

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
DaniëlWW2 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 19:18:
[...]

Daarom zeg ik ook zeer lang op harde banden. Je race is toch aardig verloren, dus gok daar dan op. Een pitstop uitsparen helpt enorm en geeft je positie. :)
Sorry, dan begreep ik je verkeerd. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• [Jules]

[Jules]

Confusion in confusion

Iets anders: is HUL een optie voor RB volgend seizoen?
Ondanks de derde pitstop deed hij het vrij goed in een onbekende auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
DoubleDutch schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 19:19:
[...]

Ik moest er wel om lachen, het zit meneer weer tegen en begint weer te jammeren.
Op p1 klaagt HAM ook ook hoor.
Vibraties in de banden, banden die op zijn etc

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Maarten_E schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 18:47:
Hamiltons amazing charge van P4 naar P2, in een veel snellere auto op softs hard

[YouTube: Lewis Hamilton's Charge to P2 | 70th Anniversary Grand Prix]
WTF is dat voor rare titelkeuze? Hij start nota bene vanaf P2? Het lijkt zo net of ie vanuit het achterveld naar P2 is gereden? Er is er maar een die daadwerkelijk zo'n titel in zijn filmpje moet krijgen, en die reed niet in een Mercedes 😏

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoubleDutch
[Jules] schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 19:23:
Denk het niet, Albon heeft in mijn ogen beter gereden in een mindere auto dan Hulk in een Mercedes 1.5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Hij heeft een super licentie, misschien even met zn allen even Helmut Marko lastig vallen :+

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Jules]

[Jules]

Confusion in confusion

DoubleDutch schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 19:26:
[...]

Denk het niet, Albon heeft in mijn ogen beter gereden in een mindere auto dan Hulk in een Mercedes 1.5.
Albon is wel 6? posities opgeschoven tov de start. Maar had hij niet verder vooraan moeten starten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stefie2010
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-09 10:55
DoubleDutch schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 19:19:
[...]

Hoezo jammeren en janken? Hij zat gewoon naar een verklaring te zoeken waarom de banden van Max er niet aangingen. Je wilt als coureur toch graag weten waarom je concurrent de issues niet heeft?

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAIAjohan
DoubleDutch schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 19:26:
[...]

Oneens. Bij RP snappen ze de auto niet (simpelweg omdat ze hem niet ontwikkeld hebben). Daar hebben de coureurs in de race last van.
Ik denk dat HUL het beter zou doen dan ALB. Zeker in de Q.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
GAIAjohan schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 19:25:
[...]

Op p1 klaagt HAM ook ook hoor.
Vibraties in de banden, banden die op zijn etc
Tuurlijk dat doet iedereen over de normale problemen, maar nu lopen zeiken over de druk in de banden die door pirelli voor iedereen hetzelfde is kom op, Max heeft er nog even voor de wedstrijd wat redbull in gespoten. 😶

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
DoubleDutch schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 19:28:
[...]

Tuurlijk dat doet iedereen over de normale problemen, maar nu lopen zeiken over de druk in de banden die door pirelli voor iedereen hetzelfde is kom op, Max heeft er nog even voor de wedstrijd wat redbull in gespoten. 😶
Ook hier zit je weer fout. Er is een minimumdruk, geen maximum, en misschien zat Mercedes er wel iets boven.
HAM zoekt gewoon naar een verklaring van de blisters bij hem tov RBR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Tsja, een zwaluw maakt nog geen zomer. Ik weet niet wat het is met de Hulk, maar ben pas (weer) vanaf ~2016 F1 gaan kijken (ja, iets met Verstappen :+, maar wel vanaf Australië, incl. de koprol van Alonso live gezien), maar ik gok dat hij in het begin van zijn carrière wel een belofte was. Pole position in Brazilië 2010 bv, maar tegelijkertijd heeft hij ook een gave om altijd zichzelf uit te schakelen als die een goede race rijdt. Zoals dus die Brazilie, waarbij die zich uit leidende positie(?) uitschakeld in een ongeluk met Hamilton, maar ook Baku 2018, Hockenheim 2019, etc. Maar het lijkt toch nog wel een aardige coureur te zijn (was niet perse veel slechter dan Ricciardo bv, en ook die begon steeds meer onderspit te delven tegenover Verstappen).

Maar Albon is ook niet perse slecht. Albon bewijst alleen keer op keer dat hij (zeer) slecht kwalificeert. Maar in de race maakt die het meestal wel weer goed (zoals vandaag, goede inhaalrace ondanks poep strategie waardoor die vanuit P20 terug moest met veel inhaalacties). Maar hij laat in de race wel keer op keer zijn ballen te hebben en uit het juiste hout gesneden te zijn. Zoals vandaag die inhaalactie op Raikonnen, maar bv ook Brazilië vorig jaar bij die SC herstart buitenom bij Vettel in T1. Als Albon zijn kwalificaties beter worden denk ik dat het echt geen slechte rijder is en die vooraan gewoon goed mee kan knokken. Alleen rijdt die nu steeds al een verloren race door de slechte startpositie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
[Jules] schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 19:27:
[...]

Albon is wel 6? posities opgeschoven tov de start. Maar had hij niet verder vooraan moeten starten?
Misschien wel, maar Hulk ging van 3 naar 7. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
GAIAjohan schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 19:30:
[...]

Ook hier zit je weer fout. Er is een minimumdruk, geen maximum, en misschien zat Mercedes er wel iets boven.
HAM zoekt gewoon naar een verklaring van de blisters bij hem tov RBR
Hier zit ik zeker niet mis, alle banden worden op hetzelfde druk gezet door pirelli heb ik begrepen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• [Jules]

[Jules]

Confusion in confusion

DoubleDutch schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 19:30:
[...]

Misschien wel, maar Hulk ging van 3 naar 7. 😉
Iets met een pitstop meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-07 16:04
Ik vraag me toch nog af of het verhogen van de bandenspanning dit weekend door pirelli niet behoorlijk heeft meegespeelt in het bandenprobleem bij mercedes. (in combinatie met de warmte + zachtere compounds vergeleken met vorige week)

Lewis vond dat de banden druk te hoog was en het nu was alsof ze op balonnen reden.

Ziggo studio werd ook aangehaald dat de buiten temperatuur eigenlijk wel meeviel vergeleken met vorig weekend.

Volgende race zal het ook wel warm zijn, maar wel weer een compound harder,.en weten we de bandendruk niet .... kan zo maar weer terug het oude liedje worden waar mercedes vanaf vrijdag domineerd.

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
Stefie2010 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 19:28:
[...]

Hoezo jammeren en janken? Hij zat gewoon naar een verklaring te zoeken waarom de banden van Max er niet aangingen. Je wilt als coureur toch graag weten waarom je concurrent de issues niet heeft?
Dat doe je in de debrief na de race, niet tijdens de race met een aluhoedje op ;) Tijdens de race is het toch echt beter om je met je eigen race bezig te houden, en niet te zoeken naar een verklaring voor de betere race van een concurrent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
[Jules] schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 19:32:
[...]

Iets met een pitstop meer.
Banden sparen en strategie misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Jules]

[Jules]

Confusion in confusion

RobertMe schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 19:30:
[...]

Tsja, een zwaluw maakt nog geen zomer. Ik weet niet wat het is met de Hulk, maar ben pas (weer) vanaf ~2016 F1 gaan kijken (ja, iets met Verstappen :+, maar wel vanaf Australië, incl. de koprol van Alonso live gezien), maar ik gok dat hij in het begin van zijn carrière wel een belofte was. Pole position in Brazilië 2010 bv, maar tegelijkertijd heeft hij ook een gave om altijd zichzelf uit te schakelen als die een goede race rijdt. Zoals dus die Brazilie, waarbij die zich uit leidende positie(?) uitschakeld in een ongeluk met Hamilton, maar ook Baku 2018, Hockenheim 2019, etc. Maar het lijkt toch nog wel een aardige coureur te zijn (was niet perse veel slechter dan Ricciardo bv, en ook die begon steeds meer onderspit te delven tegenover Verstappen).

Maar Albon is ook niet perse slecht. Albon bewijst alleen keer op keer dat hij (zeer) slecht kwalificeert. Maar in de race maakt die het meestal wel weer goed (zoals vandaag, goede inhaalrace ondanks poep strategie waardoor die vanuit P20 terug moest met veel inhaalacties). Maar hij laat in de race wel keer op keer zijn ballen te hebben en uit het juiste hout gesneden te zijn. Zoals vandaag die inhaalactie op Raikonnen, maar bv ook Brazilië vorig jaar bij die SC herstart buitenom bij Vettel in T1. Als Albon zijn kwalificaties beter worden denk ik dat het echt geen slechte rijder is en die vooraan gewoon goed mee kan knokken. Alleen rijdt die nu steeds al een verloren race door de slechte startpositie.
Dat bedoel ik. HUL zet een voor hem onbekende auto op P3. Die derde pitstop kun je hem niet aanrekenen.
Ik denk dat Albon moet laten zien dat'ie kan kwalificeren. Qua racen tov HUL in dezelfde auto denk ik dat er weinig verschil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 07-09 18:45
Wilde Hulkenberg zelf naar binnen voor die laatste pitstop of een call van het team? Neem aan dat ze het over zijn banden gehad hebben voor de laatste pitstop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
DoubleDutch schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 19:32:
[...]

Hier zit ik zeker niet mis, alle banden worden op hetzelfde druk gezet door pirelli heb ik begrepen.
Neen, er is een minimum druk op het moment dat de banden de auto op gaan. De teams kunnen er dus ook voor kiezen om alsnog een hogere druk te hanteren, maar daarnaast kunnen ze met trucjes ook spelen met de bandenspanning. Dus op basis van de temperatuur van de band / velg de bandenspanning aanpassen.

En het is ook raar dat Hamilton daar zo over klaagt. Zoals ze op Sky aangaven: bandenspanning wordt continu / real time gemeten. Je kunt dus niet "te laag" gaan want dan gaan meteen alarmbellen af bij race control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

RobertMe schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 19:33:
[...]

Dat doe je in de debrief na de race, niet tijdens de race met een aluhoedje op ;) Tijdens de race is het toch echt beter om je met je eigen race bezig te houden, en niet te zoeken naar een verklaring voor de betere race van een concurrent.
Ja en nee, vorige race waren de mercs gewoon echt snel, en nu hebben ze opeens geen pace. Dan ga je je natuurlijk afvragen hoe dit komt. Misschien was dit zelfs tijdens de race nog te fixen. On the fly kunnen ze natuurlijk niet de bandenspanning aanpassen. Maar misschien konden ze dit met een setje in de pits nog wel snel aanpassen? (Geen idee hier).

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
DoeEensGek schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 19:35:
Wikde Hulkenberg zelf naar binnen voor did laatste pitstop of een call van het team? Neem aan dat ze het over zijn banden gehad hebben voor de laatste pitstop.
Vibraties & blisters, was dus een "gezamenlijke" beslissing.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Snelste pitstops:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ugPpyklgy-RbX9riZsYgg_r7p_M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wcmPSsUwAiSv409HzJ09Epk0.png?f=user_large

Source: https://inmotion.dhl/en/formula-1/fastest-pit-stop-award/

Op 1 na snelste van het seizoen

[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 09-08-2020 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Jules]

[Jules]

Confusion in confusion

Bensimpel schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 19:36:
[...]

Ja en nee, vorige race waren de mercs gewoon echt snel, en nu hebben ze opeens geen pace. Dan ga je je natuurlijk afvragen hoe dit komt. Misschien was dit zelfs tijdens de race nog te fixen. On the fly kunnen ze natuurlijk niet de bandenspanning aanpassen. Maar misschien konden ze dit met een setje in de pits nog wel snel aanpassen? (Geen idee hier).
Zolang bandenspanning als verklaring niet vast staat tijdens de race, ook al zou je die mogen aanpassen; zou je die gok nemen?

Pagina: 1 ... 28 ... 31 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
  • We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
  • Geen naamverbasteringen zoals: Tracing Point, Crashstappen, Mission Spinnow, Crashjean etc
  • Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
    -Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
    -Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
    -Ongefundeerd Ferrari/Renault bashen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.