DarkFire1985 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 18:46:
[...]
Maar denk je werkelijk dat Vettel gelijk is aan Max? Ik zie Max toch wel als de betere en uiteindelijk kan Vettel Max nog verder pushen.
Waar ik ook vooral mijn bedenkingen bij heb is de werkelijke toegevoegde waarde van een Gasly, Albon of Kvyat. In hoeverre ontwikkelen die gasten de auto nu echt verder? Ik kan er niet over oordelen want wellicht is Albon hier juist wel meester in maar ik heb zo mijn twijfels. Mindere rijders weten toch al snel minder hoe ze het echt willen hebben, althans dat is mijn gevoel.
Dat weet ik dus niet. Vettel presteert natuurlijk nu voor geen meter, maar hij is wel viervoudig wereldkampioen en heeft dat bereikt in een auto die echt niet zo dominant was als Mercedes de afgelopen jaren. Hij kan kwalificeren, races plannen en feedback geven. Dat Ferrari nu zo'n coureur niet ten volle kan benutten, maakt het niet tot een tweederangs coureur. Staat tegenover dat Max onderhand wel heel erg goed lijkt te zijn geworden in zoveel facetten. Ze laten hem echt niet voor niks met de nieuwe onderdelen testen, set-ups ontwikkelen etc. Als Max, Vettel echt weg zou rijden, dan zou dat nogal wat zijn. Vettel zou voor RBR wel geweldig zijn als het om setup gaat. Dat gaat merkbaar minder sinds Ricciardo weg is en Max het alleen moet doen. Ze lijken simpelweg niet twee wegen te kunnen proberen en vanuit dat punt voor FP3 een echt goede setup neer te zetten. Dat was in 2019 een aantal keer een probleem en ik denk eige
nlijk voor deze race ook wel. De vrijdag was moeizaam en de zaterdag ook niet echt optimaal. Je hebt maar zoveel banden, tijd en ronden beschikbaar en de Red Bull's lijken toch al lastig te zijn af te stellen omdat ze met meer variabelen werken vanwege de high rake. Naast vleugels, ophanging etc, hebben ze ook te maken met de hoeken waar de lucht de aerodynamische onderdelen raakt en hoe dat varieert. Mercedes heeft dat veel minder en ik denk dat ze daarom op vrijdag meestal meteen snel zijn terwijl RBR vaak loopt te zoeken.
De rest van de Red Bull poule qua coureurs is ook gewoon twijfelachtig. Kvyat is een redelijke coureur, maar niks bijzonders die ze terug zullen willen in RBR. Te crash gevoelig en eige
nlijk niet snel genoeg. Gasly is compleet door het ijs gezakt en zit er eige
nlijk bij gebrek aan alternatief. Albon dreigt door het ijs te zakken als hij de komende races niet dichterbij Max gaat komen. Setta Camara is getekend en ik zie die wel in Alfa Tauri terechtkomen als er ook maar enig potentieel is. Het juniorenprogramma lijkt ook aardig doodgebloed te zijn omdat RBR niet meer het team is en Marko vrij genadeloos is. Je krijgt een kans en dan moet je maar presteren of anders. Heel wat coureurs lijken te kiezen voor andere paden die tot dusver weinig hebben opgeleverd. Eige
nlijk levert alleen McLaren echt iets op. Vandoorne had echt pech, Norris kan wel eens wat gaan worden. Zonder het Red Bull programma had RBR denk ik eerder Hulkenberg genomen of geprobeerd om Russel vrij te kopen uit Williams/Mercedes. Op het moment is het namelijk dood gewicht en dat is het na Ricciardo, Sainz en Verstappen eige
nlijk al jaren. Max is uiteindelijk ook helemaal geen Red Bull junioren coureur.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.