Tegenstrijdigheden worden natuurlijk wel "in de hand gewerkt". Enerzijds doordat er twee marshals per marshalsector zijn die "hetzelfde" doen (1 met de vlag, 1 aan het paneel) waarbij beiden een situatie anders kunnen beoordelen / langzamer reageren, maar ook doordat er "overlap" in de marshalsectoren is. Ik verwacht namelijk (geen idee in hoeverre je dat nog wilt navragen

) dat bij de LED-panelen de volgende marshal sector automatisch op groen gaat. Dus als de marshal in sector 10 de boel op geel zet, dat het paneel in sector 11 automatisch op groen gaat, tenzij de marshal in sector 11 hem ook op geel zet (waarbij 12 weer op automatisch op groen gaat). Immers kan niet elke marshal zien wat er zich in de vorige sector afspeelt en dus ook niet groen uithangen als die niet weet dat in de vorige sector geel is. Bij de LED-panelen zal dat wel kunnen. En dat het in dit specifieke geval dan waarschij
nlijk mis ging doordat de marshal in de volgende sector geen zicht had op Bottas. Ook omdat Bottas dus door rijdt, en doordat het circuit nogal hellend is en juist van bocht 4 tot 6 nog fors naar beneden loopt en volgens mij het gras aan de binnenkant van bocht 6 lager ligt dan het circuit. Als de marshal van die sector dus aan de buitenkant zit heeft die waarschij
nlijk helemaal geen zicht gehad op Bottas. Hetzelfde als dat Ricciardo Bottas ook helemaal niet gezien heeft
en ik op Ricciardo zijn onboard ook alleen maar de stofwolk zie.
Edit:
Tijdens het bestuderen van de 360 graden beelden die @
Luckeh poste valt me ook op dat rechts, voor ingaan T6, het groene paneel knippert. Uiteraard heeft die dat niet gehighlight, maar de camera draait dan wel naar de binnenkant waar je Bottas door het gras ziet gaan. Wat in die zin mijn vermoeden bevestigd dat de marshal die dat tweede paneel bedient Bottas daar niet heeft zien rijden.
[
Voor 10% gewijzigd door
RobertMe op 04-07-2020 23:28
]