Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:18
Oh, nog zo'n Trump tweetje die weer héél toepasselijk is:

En ondertussen z'n bunkertje in als het wat te dicht bij komt _/-\o_

Net als deze trouwens:

...

[ Voor 20% gewijzigd door Nnoitra op 01-06-2020 22:39 ]

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 18:07

Bejit

Svenska Faderland

BadRespawn schreef op maandag 1 juni 2020 @ 22:37:
[...]

Het gaat om het al dan niet verantwoordelijk houden van een hele groep voor de acties van specifieke leden van die groep.

Het verschil tussen mijn voorbeeld en de situatie in de VS is dat jij deel uitmaakt van de groep "Nederlanders" en daarom bij die "in-group" wel de nuance ziet die je blijkbaar niet ziet als het om een "out-group" gaat.

Anders gezegd: jij hebt net zo min controle over "Nederlanders" en bent dus niet verantwoordelijk voor wat criminele Nederlanders doen, als demonstranten controle hebben over plunderaars en verantwoordelijk zijn voor het plunderen.
Daar ging je originele post niet over, dat maak je er nu van.

Uiteraard moet iedereen als individu worden beoordeeld, maar deze "protesten" zijn geen protesten meer. Er zijn inmiddels mensen al gestorven en is het compleet buiten proportie getrokken.

Systeempje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 16:32

boesOne

meuh

Het zijn ook niet alleen protesten, meer een opstand. Een uiting van langdurige etterende frustratie. De vlam slaat zogezegd in de pan.

De dood van Floyd was de druppel.

De geest weer in de fles krijgen vergt imho iets anders dan opjutten zoals Trump nu lijkt te doen. Je mag hopen dat de gouverneurs wat wijzer zijn.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:24
Bejit schreef op maandag 1 juni 2020 @ 22:52:
[...]

Daar ging je originele post niet over, dat maak je er nu van.
Het is precies waar m'n post wel over ging, en die is niet gewijzigd:
BadRespawn schreef op maandag 1 juni 2020 @ 21:25:
Die daden worden gepleegd door individuen, niet door een groep, net zo min als bvb "Nederlanders" als groep crimineel zijn omdat er Nederlanders zijn die criminaliteit begaan.
Uiteraard moet iedereen als individu worden beoordeeld, maar deze "protesten" zijn geen protesten meer. Er zijn inmiddels mensen al gestorven en is het compleet buiten proportie getrokken.
Nou doe precies niet wat je zelf zegt dat wel gedaan moet worden (iedereen als individu beoordelen).

Hoeveel daders denk dat er verantwoordelijk zijn voor de doden die zijn gevallen?
Maar je verwijt het "deze protesten" in het algemeen

Trump II - Project 2025 tracker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

boesOne schreef op maandag 1 juni 2020 @ 22:56:
Het zijn ook niet alleen protesten, meer een opstand. Een uiting van langdurige etterende frustratie. De vlam slaat zogezegd in de pan.

De geest weer in de fles krijgen vergt imho iets anders dan opjutten zoals Trump nu lijkt te doen. Je mag hopen dat de gouverneurs wat wijzer zijn.
Ik betwijfel of Trump geïnteresseerd is in de-escalatie.

Dit is juist prachtig, nog verdere polarisatie, het mogelijk maken om iedereen ten links van de GOP [ieder weldenkend mens dus] als antifa, dus terrorist, te bestempelen, het leidt af van de clusterfuck die de "bestrijding" van COVID-19 heet, en als kers op de taart kun je nu ook zeggen "ja, komt door die protesten, anders was het allang uitgestorven, maarja, die rare antifa's hebben elkaar en anderen nu besmet"

De gouverneurs zullen vast wel wat slimmer zijn, maar het is en blijft lastig. Dit is 500 jaar ellende, dat los je niet op met wat woorden.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21:20
RobinHood schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 00:10:
[...]

Ik betwijfel of Trump geïnteresseerd is in de-escalatie.

Dit is juist prachtig, nog verdere polarisatie, het mogelijk maken om iedereen ten links van de GOP [ieder weldenkend mens dus] als antifa, dus terrorist, te bestempelen, het leidt af van de clusterfuck die de "bestrijding" van COVID-19 heet, en als kers op de taart kun je nu ook zeggen "ja, komt door die protesten, anders was het allang uitgestorven, maarja, die rare antifa's hebben elkaar en anderen nu besmet"

De gouverneurs zullen vast wel wat slimmer zijn, maar het is en blijft lastig. Dit is 500 jaar ellende, dat los je niet op met wat woorden.
Mja, Trump en de zijnen waren toch aardig aan het zoeken naar een geschikte strategie voor herverkiezing. Een onderdeel van die strategie was om te pogen iets meer steun onder zwarte kiezers te verkrijgen. Daarvan stemt al sinds de jaren 60 vrij consistent slechts iets van 5-15% Republikeins. De strategie was om het op de werkgelegenheid te gooien. Dat kon na corona wel de prullenbak in, maar nu keiharde law and order gaan lopen propageren kan die groep nog wel verder richting Biden duwen.
Hij kan nog harder inzetten op zijn eigen achterban, maar die is dusdanig smal dat hij het daarmee niet gaat redden in november.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Mugwump schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 00:16:
[...]

Mja, Trump en de zijnen waren toch aardig aan het zoeken naar een geschikte strategie voor herverkiezing. Een onderdeel van die strategie was om te pogen iets meer steun onder zwarte kiezers te verkrijgen. Daarvan stemt al sinds de jaren 60 vrij consistent slechts iets van 5-15% Republikeins. De strategie was om het op de werkgelegenheid te gooien. Dat kon na corona wel de prullenbak in, maar nu keiharde law and order gaan lopen propageren kan die groep nog wel verder richting Biden duwen.
Hij kan nog harder inzetten op zijn eigen achterban, maar die is dusdanig smal dat hij het daarmee niet gaat redden in november.
Nu kan ie blanken overhalen. "Stem mij, anders wordt dit normaal onder Biden"

Samen met de volle aanval op het zogeheten extreem links zie ik hem dit alsnog wel positief spinnen. Never waste a good crisis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
RobinHood schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 00:18:
[...]

Nu kan ie blanken overhalen. "Stem mij, anders wordt dit normaal onder Biden"

Samen met de volle aanval op het zogeheten extreem links zie ik hem dit alsnog wel positief spinnen. Never waste a good crisis.
"Blanken overhalen" is wel erg simplistisch gedacht. Hij had natuurlijk al het probleem dat hij voor de verandering eens een probleem had bij oudere Amerikanen en zijn optreden in de coronacrisis heeft hem daar ook niet bepaald goed gedaan.
Het is ook vrij raar om te stellen dat iets onder een andere kandidaat normaal zou worden als het ook juist onder jouw bewind gebeurt. Zeker als dit nog wat langer aanhoudt en Trump niet verder komt dan wild om zich heen slaan, dan wordt dit wel problematisch.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Mugwump schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 00:24:
[...]

"Blanken overhalen" is wel erg simplistisch gedacht. Hij had natuurlijk al het probleem dat hij voor de verandering eens een probleem had bij oudere Amerikanen en zijn optreden in de coronacrisis heeft hem daar ook niet bepaald goed gedaan.
Het is ook vrij raar om te stellen dat iets onder een andere kandidaat normaal zou worden als het ook juist onder jouw bewind gebeurt. Zeker als dit nog wat langer aanhoudt en Trump niet verder komt dan wild om zich heen slaan, dan wordt dit wel problematisch.
Oh, ik hoop echt dat hij dankzij dit, corona en wat al niet meer volledig afgemaakt wordt bij de verkiezingen, maar terugkijkend naar de vorige verkiezingen zie ik het gewoon niet gebeuren. Ja, nu zijn het acties in plaats van woorden, maar genoeg mensen zullen ook denken "ja, maar hij heeft wel X gedaan!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:31
Corona zal weer flink oplaaien daar met al die mensen op straat.

Dr. Fauci zei dat Trump hem en andere virologen nooit meer spreekt.

[ Voor 35% gewijzigd door P-Rock op 02-06-2020 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymbolicFrank
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-07-2021
P-Rock schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 00:38:
Dr. Fauci zei dat Trump hem en andere virologen nooit meer spreekt.
Tja, hij heeft ze opgedragen om met een oplossing te komen en ze hebben gefaald. Ze werken er nu alleen nog omdat hij ze tijdens de crisis niet kan ontslaan zonder een storm van negatieve publiciteit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wat er nu allemaal uit Washington komt is echt ongelofelijk.
Vreedzame protesten bij het Witte Huis. Vervolgens ongelooflijk veel politie, secret service en militairen.
Trump gaat een speech geven. Dan zie je deze protestanten op de korrel worden genomen door politie met flashbangs, rubber kogels en traangas om ze te verdrijven. Dat zie je dus links in beeld van het split screen. Op rechts zie je Trump speechen, waarin ie oa staat te verklaren dat hij een medestander is van de vreedzame demonstranten en ze zal beschermen. Echt niet te geloven.
Vervolgens wandelt ie na die speech naar een kerkje tegenover het Witte Huis waar gisteren brand gesticht was, voor een photo-op. Daar staat ie dan onhandig met een bijbel in z'n handen als foto-model te poseren voor camera's. Daarna wandelt ie weer terug met z'n volgelingen.
Dit is het meest waanzinnige wat ik de afgelopen tijd heb gezien.. echt ongelofelijk.

Wat Trump trouwens verder te vertellen had leek mij meer olie op het vuur, maar dat was te verwachten.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

Apache4u schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 01:26:
Wat er nu allemaal uit Washington komt is echt ongelofelijk.
Vreedzame protesten bij het Witte Huis. Vervolgens ongelooflijk veel politie, secret service en militairen.
Trump gaat een speech geven. Dan zie je deze protestanten op de korrel worden genomen door politie met flashbangs, rubber kogels en traangas om ze te verdrijven. Dat zie je dus links in beeld van het split screen. Op rechts zie je Trump speechen, waarin ie oa staat te verklaren dat hij een medestander is van de vreedzame demonstranten en ze zal beschermen. Echt niet te geloven.
Vervolgens wandelt ie na die speech naar een kerkje tegenover het Witte Huis waar gisteren brand gesticht was, voor een photo-op. Daar staat ie dan onhandig met een bijbel in z'n handen als foto-model te poseren voor camera's. Daarna wandelt ie weer terug met z'n volgelingen.
Dit is het meest waanzinnige wat ik de afgelopen tijd heb gezien.. echt ongelofelijk.

Wat Trump trouwens verder te vertellen had leek mij meer olie op het vuur, maar dat was te verwachten.
*knip*, flamebait

Tis eigenlijk ontzettend triest, in de VS met een overheidsapparaat, wat lokaal aan de rechten van de mens komt, niet goed te praten.

[ Voor 10% gewijzigd door Migrator op 02-06-2020 08:24 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:31
Ik heb nog geen Trump tantrum gezien over de uitspraken van Trudeau wat betreft Rusland en de G7.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MoshiMoshi84
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 18-09-2022
boesOne schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:39:
[...]

Als je een groep maar lang genoeg in de hoek drukt dan ontploft het vanzelf een keer. Ik stoor me aan het morele gejengel over looten etc zonder de achterliggende problematiek aan te stippen. Natuurlijk is geweld en looten niet ok. Maar get real, het racisme en politiegeweld loopt enorm uit de klauwen nu de white supremacists zich gesterkt voelen door Trump.
Feitenvrij. De meest eenduidig te meten vorm van politiegeweld, het doden van een burger, is niet noemenswaardig gestegen sinds Trump. Het aantal moorden van Europese Amerikanen op Afrikaanse Amerikanen overigens evenmin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:20
MoshiMoshi84 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 03:21:
[...]

Feitenvrij. De meest eenduidig te meten vorm van politiegeweld, het doden van een burger, is niet noemenswaardig gestegen sinds Trump. Het aantal moorden van Europese Amerikanen op Afrikaanse Amerikanen overigens evenmin.
Het doden van burgers door politie, iets wat in Amerika bovengemiddeld veel gebeurt en dan vooral bij gekleurde burgers, is ook niet noemenswaardig afgenomen. Daarbij is het racisme en polarisering alleen maar toegenomen. Beide gecombineerd zorgen voor een enorme spanning die er nu uitkomt.
Aan de andere kant zijn dit soort rellen van alle tijden. Trump is er alleen wel hard mee bezig om ze alleen maar meer uit de hand te laten lopen. Ondanks dat geloof ik niet dat er echt iets gaat veranderen. Het zorgt er alleen voor dat de rellen heviger en langer duren maar daarna gaat alles weer terug naar het oude.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:19
MoshiMoshi84 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 03:21:
[...]

Er is meer racisme dan alleen de doden he. Het gaat om veel bredere zaken zoals banen, politiecontroles etc.

En de positie van minderheden is er niet bepaald op vooruit gegaan onder Trump.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 18:07

Bejit

Svenska Faderland

*knip* linkdrop

[ Voor 106% gewijzigd door Migrator op 02-06-2020 08:52 ]

Systeempje

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:41
De dominee van de bewuste kerk heeft bij Fox News verteld dat hij van niets wist. En dit was de reactie van de bisschop van het (episcopale) bisdom waartoe de kerk behoort op CNN:
"Let me be clear. The President just used a bible, the most sacred text of the Judeo-Christian tradition, and one of the churches of my diocese without permission as a backdrop for a message antithetical to the teachings of Jesus and everything that our churches stand for. And to do so, as you just said, he sanctioned the use of tear gas by police officers in riot gear to clear the church yard. I am outraged. The President did not pray when he came to St. John's," she told CNN's Anderson Cooper. "Nor, as you just articulated, did he acknowledge the agony of our country right now. And in particular, that of the people of color in our nation, who wonder if anyone ever — anyone in public power will ever acknowledge their sacred worth, and who are rightfully demanding an end to 400 years of systemic racism and white supremacy in our country."
Liveblog van CNN

Met zijn dreigement in zijn toespraak in de Rose Garden dat hij het leger in zou zetten als lokale overheden (steden, staten) onvoldoende ingrijpen, doelt Trump op de Insurrection Act uit 1807. Deze wet maakt het mogelijk om Amerikaanse leger in te zetten in de VS (hetgeen normaal niet kan vanwege de Posse Comitatus Act):
Whenever the President considers that unlawful obstructions, combinations, or assemblages, or rebellion against the authority of the United States, make it impracticable to enforce the laws of the United States in any State by the ordinary course of judicial proceedings, he may call into Federal service such of the militia of any State, and use such of the armed forces, as he considers necessary to enforce those laws or to suppress the rebellion.
De laatste keer dat deze wet is ingeroepen was in 1992, vanwege de rellen in Los Angeles.
offtopic:
Nu alleen nog een Democratische of Republikeinse Conventie die wordt belaagd door demonstranten en de vergelijking met 1968 is zo ongeveer compleet. Dat jaar werd de Insurrection Act drie keer ingeroepen.
boesOne schreef op maandag 1 juni 2020 @ 22:56:
Deze afbeelding die op Twitter rondgaat, vind ik in dat opzicht behoorlijk illustratief:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EZbg4rmXQAENewI?format=jpg&name=large

[ Voor 8% gewijzigd door voske op 02-06-2020 08:43 ]

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simons
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07-2022

simons

LETS GO BRANDON

*knip* linkdrop

[ Voor 97% gewijzigd door Migrator op 02-06-2020 08:52 ]

Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Modbreak:In dit topic worden regelmatig links gedropt zonder enige uitleg. Dat is niet de bedoeling: leg uit wat er in je link te zien is en waarom dat relevant is voor de discussie.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simons
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07-2022

simons

LETS GO BRANDON

[b]
[modbreak]In dit topic worden regelmatig links gedropt zonder enige uitleg. Dat is niet de bedoeling: leg uit wat er in je link te zien is en waarom dat relevant is voor de discussie. [/]
Owkej dan zal ik de link zoals hierboven toelichten.

1. reactie op onderstaande post
JeroenNietDoen schreef op maandag 1 juni 2020 @ 08:48:
Zojuist bij de koffie open ik twitter, filmpje van een oud vrouwtje die voor der winkel staat terwijl der winkel door 3 of 4 relschoppers belaagd wordt waarna ze ook nog even die vrouw lens slaan. Met een houten balk zelfs. |:( Wat een helden zeg. Het excuus ervoor heet "onmacht" leerde ik gisteravond :X

Ik heb het idee dat deze rellen momenteel grootschaliger zijn dan destijds in LA. Misschien lijkt dat ook maar zo omdat tegenwoordig middels social media ook alles vastgelegd wordt.
2. Leg uit wat er in de link te zien is:

YouTube: Assault (Mob Violence) 64 Marshall St Rochester NY 2020-05-30

Hierin is te zien datgene wat de OP beschrijft. Ik vond het relevant daar ik nog geen verwijzing naar het filmpje voorbij had zien komen, dit terwijl de OP hier wel gewag van maakt. Beelden maken dat duidelijk waar hij op doelt, vergelijking met de rellen van LA waar onder andere een truckdriver wordt gemold.
Daarbij het molesteren van een oud vrouwtje allemaal in het licht van demonstreren, dit heeft niets met demonstreren te maken maar alles met good-old-rellen. Hetgeen weer nieuwe antipathie jegens gekleurde mensen opwekt.

Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Greg Doucette op Twitter houd een lijstje bij van politie geweld.

https://twitter.com/greg_.../1266751520055459847?s=20

In Google docs vorm,
https://docs.google.com/s...7Wd1P7ZM1wMW0E/edit#gid=0

Wat is er te zien, as of writing pakweg 140 voorbeelden van politie geweld, veelal zonder reden.

Waarom is dit relevant, omdat dit soort beelden een feedback loop creëren. Het gedrag van de politie zal meer mensen de straat op doen gaan om te protesteren tegen het geweld.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Gezien de comment van @Migrator wat bronmateriaal over dat Trump een verhaal hield, traangas schoot en vervolgens een fotosessie ging houden:
“I am your president of law and order,” Trump said. “I am mobilising all available federal resources, civilian and military, to stop the rioting and looting, to end the destruction and arson and to protect the rights of law-abiding Americans, including your second amendment rights.”
https://www.theguardian.c...litary-deploy#maincontent

Enkele legerfunctionarissen lijken niet bepaald blij met dit statement van Trump, maar de vraag blijft natuurlijk of ze straks gewoon gaan luisteren, of het bevel (als het komt) naast zich neerleggen. Ik weet eigenlijk niet of dat kan?
https://edition.cnn.com/2...-washington-dc/index.html

Dit helpt niet met de-escalatie. Dat de politie per ongeluk een restauranteigenaar heeft doodgeschoten helpt uiteraard ook niet:

https://www.ad.nl/dossier...on-acenshy-tief~a787416c/

Of de directe maatregelen tegen de politiechef en agenten ook hadden plaatsgevonden als deze situatie niet zo uit de hand aan het lopen was betwijfel ik.

Waar ik me zelf een beetje zorgen over maak, is of dit overwaait naar NL. In mijn optiek hebben we hier in NL niet dezelfde problematiek als in de VS. Toegegeven, ook hier is racisme, maar voor zover ik weet is dit niet zo extreem als in de VS. Daarmee keur ik overigens niet goed dat er racisme is (voordat er weer een moderator mijn post weg haalt). In dat opzicht denk ik dat Halsema gisteren goed heeft gehandeld door niet in te grijpen en te laten zien dat het ook anders kan. Ik denk dat ingrijpen van de ME, of politie een zeer escalerende werking had gehad. Het is wel jammer dat gisteren niet bepaald corona-veilig verliep, maar ik schat in dat eventuele ellende daar van minder groot is dan een hele rassendiscussie in NL...(en dat Halsema dat dus best goed heeft ingeschat, ook al ben ik absoluut geen fan van haar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoshiMoshi84
Philip Ross schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 08:26:
[...]

Er is meer racisme dan alleen de doden he. Het gaat om veel bredere zaken zoals banen, politiecontroles etc.
Uiteraard. Maar meten is weten en daar lenen politiedoden zich in tegenstelling tot de meeste problemen uitstekend voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
MoshiMoshi84 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 09:13:
[...]

Uiteraard. Maar meten is weten en daar lenen politiedoden zich in tegenstelling tot de meeste problemen uitstekend voor.
Natuurlijk zijn die goed te meten. Maar tegelijkertijd is het niet een nummer wat een goede afspiegeling is van het racisme in de maatschappij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19:40
Philip Ross schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 08:26:
[...]

En de positie van minderheden is er niet bepaald op vooruit gegaan onder Trump.
Kijk en dit is nu zo kort door de bocht, denk je daadwerkelijk dat Trump dit veroorzaakt? Waarom is dit door Obama niet allemaal uit de wereld gebracht dan? Hij heeft er toch lang genoeg gezeten om alles goed te doen. Maar blijkbaar is het zelfs een (gekleurde) president ook niet gelukt.

Wat er nu in Amerika gebeurd, gebeurt dagelijks in de wereld. Is het een geloof, de manier waarop iemand eruit ziet, zijn afkomst, ziekte of handicap. Overal worden mensen gediscrimineerd. Niemand maar dan ook niemand is beter en discriminatie zal altijd blijven bestaan. De mensen die het hard roepen dat men niet meer mag discrimineren, discrimineren zelf ook. Al willen ze dat niet zo zien maar ze doen het allemaal.

Wat er nu in Amerika gebeurd kon niet op een slechtere tijd gebeuren. Niet alleen met de kans op een tweede golf van corona, maar veel mensen hebben dagen thuis gezeten met weinig vrijheid en zien hun kans schoon om nu alle regels aan de laars te lappen.
Ik vindt het allemaal een grote middelvinger naar alle verpleegkundigen en artsen over de hele wereld die levens hebben proberen te redden en er zelfs soms aan onderdoor gaan. Maanden lang maken hun meer uren en hebben niets te willen en moesten werken met een grote kans om zelf ziek te worden. Mensen vinden het belangrijker om met zijn allen op straat te gaan en hun stem te laten horen en al die verpleegkundigen en artsen zitten met een burn-out thuis.

Als mensen het dan hebben over samenhorigheid zijn en eensgezind dan hadden de mensen lekker op social media hun stem moeten laten horen. Of allemaal netjes aan de regels houden. Ook hier in Nederland. Maar zelfs hier zijn de mensen zo egoïstisch dat ze het balenrijke vinden om met duizenden te demonteren dan zich aan de regels houden. Blijkbaar staan hun ook boven iedereen... hoezo hypocriet.

Maar in plaats van dat de media laat zien dat de mensen die allemaal aan het demonteren zijn zelf egoïstisch zijn en dat we met zijn allen regels hebben om ons aan te houden gooien ze alleen maar olie op het vuur door de beelden uit Amerika te laten zien. En daar is het niet anders, men laat beelden massaal over internet gaan waar men niet eens weet wat de aanleiding is. Natuurlijk is elke vorm van geweld niet goed, maar je ziet wat er blijkbaar gebeurd als je mensen wel hun gang laat gaan. Ze gaan plunderen, vernielen zaken en steken zaken in brand. Waar zijn al die video's waar men deze zaken en mensen veroordelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
dr.lowtune schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 09:12:
https://www.theguardian.c...litary-deploy#maincontent

Enkele legerfunctionarissen lijken niet bepaald blij met dit statement van Trump, maar de vraag blijft natuurlijk of ze straks gewoon gaan luisteren, of het bevel (als het komt) naast zich neerleggen. Ik weet eigenlijk niet of dat kan?
https://edition.cnn.com/2...-washington-dc/index.html
Militairen hebben zich ook aan de wet te houden, en in de eed die officieren afleggen staat dat zij de grondwet van de VS moeten beschermen tegen alle vijanden, in het binnen- en buitenland. Daar staat dus niet dat zij alle orders moeten opvolgen, daar staat dat zij de grondwet moeten beschermen.

Dus sterker nog, zodra zij de orders krijgen om op (vreedzaam) protesterende burgers op Amerikaans grondgebied te schieten, dan mogen zij die order niet eens opvolgen.

Maar goed, dan is de volgende vraag: hebben zij het lef om tegen die orders in te gaan en hoeveel is de grondwet nog waard in de VS?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Philip Ross
Andyk125 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 09:27:
[...]

Kijk en dit is nu zo kort door de bocht, denk je daadwerkelijk dat Trump dit veroorzaakt? Waarom is dit door Obama niet allemaal uit de wereld gebracht dan? Hij heeft er toch lang genoeg gezeten om alles goed te doen. Maar blijkbaar is het zelfs een (gekleurde) president ook niet gelukt.
Het is een langzaam process. Wat je Trump kwalijk kan nemen is dat hij veel maatregelen die Obama ingevoerd heeft weer terug draait. Daarnaast is hij actief af aan het breken wat er aan sociale zekerheid is en stookt hij met speeches ook nog eens agenten op om meer geweld te gebruiken.

Op welke manier is bovenstaande niet mede oorzaak van de problemen?
Wat er nu in Amerika gebeurd, gebeurt dagelijks in de wereld. Is het een geloof, de manier waarop iemand eruit ziet, zijn afkomst, ziekte of handicap. Overal worden mensen gediscrimineerd. Niemand maar dan ook niemand is beter en discriminatie zal altijd blijven bestaan. De mensen die het hard roepen dat men niet meer mag discrimineren, discrimineren zelf ook. Al willen ze dat niet zo zien maar ze doen het allemaal.

Wat er nu in Amerika gebeurd kon niet op een slechtere tijd gebeuren. Niet alleen met de kans op een tweede golf van corona, maar veel mensen hebben dagen thuis gezeten met weinig vrijheid en zien hun kans schoon om nu alle regels aan de laars te lappen.
Ik vindt het allemaal een grote middelvinger naar alle verpleegkundigen en artsen over de hele wereld die levens hebben proberen te redden en er zelfs soms aan onderdoor gaan. Maanden lang maken hun meer uren en hebben niets te willen en moesten werken met een grote kans om zelf ziek te worden. Mensen vinden het belangrijker om met zijn allen op straat te gaan en hun stem te laten horen en al die verpleegkundigen en artsen zitten met een burn-out thuis.

Als mensen het dan hebben over samenhorigheid zijn en eensgezind dan hadden de mensen lekker op social media hun stem moeten laten horen. Of allemaal netjes aan de regels houden. Ook hier in Nederland. Maar zelfs hier zijn de mensen zo egoïstisch dat ze het balenrijke vinden om met duizenden te demonteren dan zich aan de regels huiden.

Maar in plaats van dat de media laat zien dat de mensen die allemaal aan het demonteren zijn zelf egoïstisch zijn en dat we met zijn allen regels hebben om ons aan te houden gooien ze alleen maar olie op het vuur door de beelden uit Amerika te laten zien. En daar is het niet anders, men laat beelden massaal over internet gaan waar men niet eens weet wat de aanleiding is. Natuurlijk is elke vorm van geweld niet goed, maar je ziet wat er blijkbaar gebeurd als je mensen wel hun gang laat gaan. Ze gaan plunderen, vernielen zaken en steken zaken in brand. Waar zijn al die video's waar men deze zaken en mensen veroordelen?
Als mensen continue buiten de maatschappij geplaatst worden en alle klappen zelf moeten opvangen en een middelvinger van de maatschappij krijgen dan is het toch niet gek dat ze een keer die middelvingen terug geven?

De regels beschermen hun niet dus waarom zouden ze zich er nog aan houden?

Kijk eens het filmpje wat al meerdere keren geplaatst is van Trevor Noah, probeer eens te begrijpen wat de situatie is voor die groepen voordat je dit soort rants plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
Philip Ross schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 09:33:
[...]

Het is een langzaam process. Wat je Trump kwalijk kan nemen is dat hij veel maatregelen die Obama ingevoerd heeft weer terug draait. Daarnaast is hij actief af aan het breken wat er aan sociale zekerheid is en stookt hij met speeches ook nog eens agenten op om meer geweld te gebruiken.

Op welke manier is bovenstaande niet mede oorzaak van de problemen?
Ik zeg ook niet dat hij ervoor gezorgd heeft dat het allemaal beter is geworden, maar Obama is 8 jaar president geweest van Amerika en blijkbaar is het er niets beter op geworden. Als je mijn reactie meteen een rant noemt dan doe eerst eens zelf onderzoek.

Obama was ook niet diegene die ongelijkheid, armoede opgelost heeft en ervoor gezorgd heeft dat de gekleurde gemeenschap meer te zeggen had. Ga maar eens echt opzoeken welke geweldige zaken er in Amerika allemaal zijn veranderd door Obama. Ook Obamacare was niet de oplossing, maar lijkt wel goed voor een leek of iemand die niet zelf in Amerika woont.

https://www.thebalance.co...hat-you-dont-know-3306071

https://www.manhattan-ins...black-progress-10380.html
Als mensen continue buiten de maatschappij geplaatst worden en alle klappen zelf moeten opvangen en een middelvinger van de maatschappij krijgen dan is het toch niet gek dat ze een keer die middelvingen terug geven?

De regels beschermen hun niet dus waarom zouden ze zich er nog aan houden?

Kijk eens het filmpje wat al meerdere keren geplaatst is van Trevor Noah, probeer eens te begrijpen wat de situatie is voor die groepen voordat je dit soort rants plaats.
*knip*, op de man

Dus jij vindt het normaal dat men in deze tijd met zijn allen de straat op gaat terwijl er honderd duizenden zijn overleden aan een virus die de hele economie kapot maakt en die waarschijnlijk het gat tussen arm en rijk alleen maar groter maakt? Het virus maakt geen onderscheid tussen huidskleur.
Waarbij de jongeren die lekker gaan demonstreren misschien niet overlijden, maar de ouderen die al maanden lang alleen op een kamertje zitten wel een grote kans hebben om te komen overlijden. En dat noemt men sociaal?

Dit soort acties worden gedaan uit emotie en zijn ondoordacht en heel dom, vooral in deze tijd. Dat dit soort zaken niet zouden moeten plaatsvinden is iedereen het mee eens. Maar de desbetreffende persoon of personen zouden verantwoordelijk moeten worden gemaakt, zorg ervoor dat deze agent voor moord berecht wordt. Pas dan zullen de agenten begrijpen dat ze daadwerkelijk niet boven de wet staan en zullen de zaken veranderen.

Iedereen die denkt dat deze demonstraties grote veranderingen te weeg brengt denken niet verder. Nog steeds zijn dezelfde mensen aan de macht en zitten op dezelfde posities. Haat en woede neemt nu de overhand en dat probeert men te bestreden met nog meer geweld. Het blijft een eindeloze cirkel en er zal niets veranderen.
Liberteh schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 09:47:
[...]
Je eerste alinea strookt mooi met je laatste alinea: je hebt geen idee wat daar gaande is. Ben je gekleurd of woon je in Afrika of een land waar de meerderheid en overheid gekleurd is? Zo niet kan je er simpelweg niet over meepraten omdat je nooit aan de ontvangende kant staat. Dit is slechts de druppel geweest.
*knip* op de man

[ Voor 16% gewijzigd door Migrator op 02-06-2020 11:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Andyk125 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 10:01:
[...]

Iedereen die denkt dat deze demonstraties grote veranderingen te weeg brengt denken niet verder. Nog steeds zijn dezelfde mensen aan de macht en zitten op dezelfde posities. Haat en woede neemt nu de overhand en dat probeert men te bestreden met nog meer geweld. Het blijft een eindeloze cirkel en er zal niets veranderen.
Als er een burgeroorlog zou uitbreken kan er theoretisch wel wat veranderen als de gevestigde orde daarbij omver geworpen zou worden, en de overwinnaars nieuwe wetten maken. Dat soort revoluties hebben we vaak genoeg gezien in de geschiedenis van de mens.

[ Voor 6% gewijzigd door XWB op 02-06-2020 10:09 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

XWB schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 10:08:
[...]

Als er een burgeroorlog zou uitbreken kan er theoretisch wel wat veranderen als de gevestigde orde daarbij omver geworpen zou worden, en de overwinnaars nieuwe wetten maken. Dat soort revoluties hebben we vaak genoeg gezien in de geschiedenis van de mens.
De gevestigde orde heeft alleen wel heel veel meer wapentuig.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-09 16:23
[...]

Ik zeg ook niet dat hij ervoor gezorgd heeft dat het allemaal beter is geworden, maar Obama is 8 jaar president geweest van Amerika en blijkbaar is het er niets beter op geworden. Als je mijn reactie meteen een rant noemt dan doe eerst eens zelf onderzoek.

Obama was ook niet diegene die ongelijkheid, armoede opgelost heeft en ervoor gezorgd heeft dat de gekleurde gemeenschap meer te zeggen had. Ga maar eens echt opzoeken welke geweldige zaken er in Amerika allemaal zijn veranderd door Obama. Ook Obamacare was niet de oplossing, maar lijkt wel goed voor een leek of iemand die niet zelf in Amerika woont.

https://www.thebalance.co...hat-you-dont-know-3306071

https://www.manhattan-ins...black-progress-10380.html

[...]

Nog maal woon jij in Amerika, ben je er wel eens geweest?

Dus jij vindt het normaal dat men in deze tijd met zijn allen de straat op gaat terwijl er honderd duizenden zijn overleden aan een virus die de hele economie kapot maakt en die waarschijnlijk het gat tussen arm en rijk alleen maar groter maakt? Het virus maakt geen onderscheid tussen huidskleur.
Waarbij de jongeren die lekker gaan demonstreren misschien niet overlijden, maar de ouderen die al maanden lang alleen op een kamertje zitten wel een grote kans hebben om te komen overlijden. En dat noemt men sociaal?

Dit soort acties worden gedaan uit emotie en zijn ondoordacht en heel dom, vooral in deze tijd. Dat dit soort zaken niet zouden moeten plaatsvinden is iedereen het mee eens. Maar de desbetreffende persoon of personen zouden verantwoordelijk moeten worden gemaakt, zorg ervoor dat deze agent voor moord berecht wordt. Pas dan zullen de agenten begrijpen dat ze daadwerkelijk niet boven de wet staan en zullen de zaken veranderen.

Dit zijn twee verschillende discussies, presidenten en nut van demonstratie. Maar over of Obama iets gedaan heeft voor het verbeteren/verminderen van ongelijkheid.

- Affordable care act om achtergestelde gemeenschappen uit het slop te trekken.
- Sterk gemaakt LGBT gelijkheid en huwelijk.
- Terugdringen van dakloosheid.
- Goed voedsel voor arme kinderen op school.
- Hate crime prevention act, overheids functionarissen verantwoordelijk stellen voor hun daden in plaats van "Don't Ask, Don't Tell"
- "Lilly Ledbetter Fair Pay Act" --> tegen discriminatie tegen vrouwen.
- Diverse programma's om kansloze jongeren een kans op onderwijs te geven.

Veel gelijkheidsinitiatieven en zorg wetten worden actief door Trump afgebroken. De rechtspraak wordt met zeer conservatieve christelijke rechters ook weer een terug in de tijd geschopt.

Als je gewoon naar de feiten kijkt kun je niet ontkennen dat Obama meer toenadering en gelijkheid zocht. Trump schurkt meer tegen de christelijke, conservatieve witte Amerikanen en gezien de bevolkingssamenstelling is dat niet streven naar gelijkheid.

Edit: dit is geen waardeoordeel maar het gaat me om de ambities van de presidenten. Al ben ik voor een moderne inclusieve maatschappij die geen groepen uitsluit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:41
[...]
En toch zijn er in het verleden demonstraties geweest in de VS die grote veranderingen teweeg hebben gebracht. Zo is de mars van Selma naar Montgomery (inclusief Bloody Sunday) van doorslaggevend belang geweest voor de totstandkoming van de Voting Rights Act.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
XWB schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 10:08:
[...]

Wat zo goed als nooit als gevolg heeft gehad dat het beter werd voor de gewone mensen. (Nog los van wat een burgeroorlog met zich mee zou brengen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liberteh
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-09 10:56

Liberteh

All your base belong to me

dr.lowtune schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 10:12:
[...]

De gevestigde orde heeft alleen wel heel veel meer wapentuig.
Met die retoriek zou ik me voorbereiden op een burgeroorlog. Meer is er ook niet meer over, volgens mij.

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liberteh

Liberteh

Sissors schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 10:25:
[...]

Wat zo goed als nooit als gevolg heeft gehad dat het beter werd voor de gewone mensen. (Nog los van wat een burgeroorlog met zich mee zou brengen).
Wat is de gewone mens? De gewone mens in de VS waren de native americans, bijvoorbeeld.

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoNootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22:58
Het mobiliseren van het leger is een juiste zet van Trump.

De politie is tot de tanden bewapend wegens het jarenlang militariseren van politie en bijbehorende uitrusting. Een agent krijgt (afhankelijk van de stad, bijvoorbeeld Washington DC) 6 maanden training alvorens hij/zij hiervan gebruik mag maken. Een militair is veel beter getrained in regels en wapens. De z.g. rules of engagement gelden niet voor de politie. Het leger gaat zich echt niet tot het niveau van sommige agenten verlagen en zal, in tegenstelling tot die paar agenten, niet op eigen houtje met scherp gaan schieten.

De protesten verloren wat mij betreft mandaat op het moment dat winkels werden geplunderd. Nee, geen supermarkten. Rolex, Chanel enzovoorts. Stel je eens voor dat de kalverstraat in brand staat, loop je dan ook nog mee of roep je dan ook op tot orde?

Begrijp me niet verkeerd. Trump is wat mij betreft zeer ongeschikt. Maar ook een kapotte klok geeft tweemaal per dag de juiste tijd aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Liberteh schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 10:26:
[...]

Wat is de gewone mens? De gewone mens in de VS waren de native americans, bijvoorbeeld.
Ja dat waren gewone mensen. Net als dat de immigranten ook gewone mensen waren.

Denk jij dat momenteel de beste oplossing voor de gemiddelde (al dan niet) gekleurde Amerikaan een burgeroorlog is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liberteh

Liberteh

Sissors schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 10:28:
[...]

Denk jij dat momenteel de beste oplossing voor de gemiddelde (al dan niet) gekleurde Amerikaan een burgeroorlog is?
Ik denk al heel erg lang dat er een grote verandering moet komen. Al heel erg lang. En blijkbaar was ik niet de enige. :X De timing is echter zwaar belabberd, dat toegegeven.

[ Voor 5% gewijzigd door Liberteh op 02-06-2020 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadRespawn
Een burgeroorlog houdt in dat twee burger-groeperingen tegen elkaar strijden. In de VS bestaat al heel lang een beweging die dat graag wil, in de vorm van een race war wil (Charles Manson's "Hellter Skelter"), omdat ze denken daar als overwinnaar uit te komen en het een zuiver blanke natie zal opleveren. Die beweging is de afgelopen jaren meer aan de oppervlakte gekomen, bereid zich voor en is tot de tanden toe gewapend (itt het overgrote deel van George Floyd demonstranten).

zie dit artikel in de NYT

Many Claim Extremists Are Sparking Protest Violence. But Which Extremists?
https://www.nytimes.com/2...-supremacists-antifa.html
...
Far-right adherents generated an avalanche of posts on social media in recent days suggesting the unrest was a sign that the collapse of the American system they have long awaited was at hand. These groups, known as “accelerationists,” attempt to promote any circumstances that might speed that goal.

The groups are not monolithic. There are factions that express solidarity with some in the African-American community in their animosity toward the police, a position dating to violent showdowns in the 1990s between white supremacists and law enforcement in places like Ruby Ridge, Idaho.

Others, however, believe that sparking a race war would ultimately bring about the establishment of a pure white ethnic state in at least part of the current United States.
...
A common nickname for their anticipated second Civil War is the “boogaloo,” which sometimes gets mutated into the “Big Igloo” or the “Big Luau,” prompting its adherents to wear Hawaiian shirts. Many of them use Facebook to organize despite the company’s May 1 announcement that it would remove such content.

...

zie ook dit artikel van Bellingcat
The Boogaloo Movement Is Not What You Think
https://www.bellingcat.co...nt-is-not-what-you-think/

Het lijkt misschien vergezocht, maar het wordt wel serieus genomen door Homeland Security, AFT en FBI.

Homeland Security issues a startling internal alert after lockdown protester gets arrested for building pipe bombs
https://www.rawstory.com/...-for-building-pipe-bombs/

ATF Warns Police of The “Boogaloo Movement”
https://www.ammoland.com/...boogaloo-movement-videos/

FBI warned of white supremacists in law enforcement 10 years ago. Has anything changed?
https://www.pbs.org/newsh...acists-in-law-enforcement
"the FBI warned of the potential consequences — including bias — of white supremacist groups infiltrating local and state law enforcement, indicating it was a significant threat to national security."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:24

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Sissors schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 10:28:
[...]

Het is 'een' oplossing, al zal de uitkomst ervan nog steeds bepalen hoe we verder gaan, maar kan redelijk gokken welke van de 2 zal 'winnen' en het ergens niets veranderd dan paar honderd jaar terug in het verleden te duiken.

Alleen ik zie het als iets wat simpel geen 'korte' oplossing heeft, ongelijkheid (terecht, onterecht) in elke vorm zal een trigger zijn voor de volgende acties. Zwart/blank (grappig hoe bruin/geel nooit genoemd wordt), rijk/arm, man/vrouw, pro/anti trump, zolang er maar 2 groepen tegenover elkaar komen, is de aanhang daar simpelweg groot genoeg om vol tegen elkaar te gaan.

Enige waar ik me alleen niet in kan vinden, demonstraties zijn prima, laat je stem horen, maar dit gebruiken om te gaan rellen en plunderen? Om elke supermarkt, electronica winkel etc 'verantwoordelijk' te houden, je gerechtigd voelen die maar leeg te jatten, want 'ongelijk'? Daarmee voed je juist het andere kamp.

[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 02-06-2020 10:47 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earvaag
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:52
*knip*, videodrops zijn ongewenst. Leg uit wat er te zien is in de video en wat het toevoegt aan de discussie

[ Voor 80% gewijzigd door Migrator op 02-06-2020 11:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 19:57
DiscoNootje schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 10:27:

De politie is tot de tanden bewapend wegens het jarenlang militariseren van politie en bijbehorende uitrusting. Een agent krijgt (afhankelijk van de stad, bijvoorbeeld Washington DC) 6 maanden training alvorens hij/zij hiervan gebruik mag maken. Een militair is veel beter getrained in regels en wapens. De z.g. rules of engagement gelden niet voor de politie. Het leger gaat zich echt niet tot het niveau van sommige agenten verlagen en zal, in tegenstelling tot die paar agenten, niet op eigen houtje met scherp gaan schieten.

De protesten verloren wat mij betreft mandaat op het moment dat winkels werden geplunderd. Nee, geen supermarkten. Rolex, Chanel enzovoorts. Stel je eens voor dat de kalverstraat in brand staat, loop je dan ook nog mee of roep je dan ook op tot orde?

Begrijp me niet verkeerd. Trump is wat mij betreft zeer ongeschikt. Maar ook een kapotte klok geeft tweemaal per dag de juiste tijd aan.
Je ziet het Amerikaanse leger als een soort VN vredesmacht die de vrede tussen de politie en de demonstranten moet bewaken?

Als Trump ze inzet, is dat om de protesten te onderdrukken, met geweld. Dus of ze nu wel of niet beter kunnen schieten met hun wapens, het is de bedoeling om dat in te zetten tegen ongewapende burgers.

Er is geen goede uitkomst van zo'n actie en ondertussen doen diverse lokale politie commisarissen hun best te de-escaleren en tot een dialoog te komen en zit er iemand in het wh te brullen dat demonstranten geplet moeten worden. Dus nee, ik vind het niet terecht dat het leger ingezet moet worden, omdat het geweld wat steeds oplaait voor een goed deel wordt en is veroorzaakt door dezelfde partij die de orde moet handhaven. Méér geweld is dan zelden de oplossing, tenzij die burgeroorlog er echt moet komen (verkiezingen uitstellen is enorm gunstig voor Trump op dit moment).

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sluw
DiscoNootje schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 10:27:

Er zijn genoeg voorbeelden waarbij plunderaars tot de orde geroepen worden door andere protesterenden. Het is wel heel makkelijk om hiermee de hele beweging af te schrijven. Daarnaast is het probleem dat er niet geluisterd wordt en sommige mensen uit frustratie te ver gaan. Vreedzame protesten worden in de VS gewoon verboden. Black Lives Matter werd voordat er geweld was al geprobeerd te verbieden, knielende NFL spelers werden als verraders neergezet, basketballers met een I can't breathe shirt verboden te spelen, politieke speeches bij de oscars ontmoedigd. Ik ben tegen get geweld en plunderingen maar begrijp dat de frustratie hoog oploopt in een maatschappij met zoveel systematische discriminatie en racistisch geweld (check de cijfers). Het leger inzetten lijkt me dan ook ontzettend dom, weer met geweld onderdrukken, weer geen maatschappelijke discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Er zijn 4 agenten neergeschoten in St. Louis. Als je nog niet dacht dat het oorlog was, veranderd deze 1 minuut dat beeld wel:

[YouTube: SHOTS FIRED: Cops Come Under Intense Gun Fire Possibly 4 Officers Shot in ST. Louis]

Gewoon een veldslag in een middelgrote stad. Dat schieten ben ik echt nog het meest bevreesd voor, dat moet echt niet vaker gaan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
PWM schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:13:
Er zijn 4 agenten neergeschoten in St. Louis. Als je nog niet dacht dat het oorlog was, veranderd deze 1 minuut dat beeld wel:

[YouTube: SHOTS FIRED: Cops Come Under Intense Gun Fire Possibly 4 Officers Shot in ST. Louis]

Gewoon een veldslag in een middelgrote stad. Dat schieten ben ik echt nog het meest bevreesd voor, dat moet echt niet vaker gaan gebeuren.
Het verbaast mij sowieso wel dat in een land waarin heel sterk het sentiment leeft dat de burger vuurwapens moet bezitten om zich te kunnen beschermen tegen een dictatoriaal opererende overheid nog relatief weinig sprake is van vuurwapengeweld jegens de politie tijdens deze rellen. Goed, wat cynischer gesteld zie je natuurlijk ook wel dat wanneer de 'tweede amendement'-types bijvoorbeeld overheidsgebouwen in Michigan binnendringen dit niet bepaald dezelfde populatie is als degenen die nu protesteren omdat ze vinden disproportioneel veel risico te lopen het slachtoffer te worden van politiegeweld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
NiGeLaToR schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:06:
[...]

Je ziet het Amerikaanse leger als een soort VN vredesmacht die de vrede tussen de politie en de demonstranten moet bewaken?

Als Trump ze inzet, is dat om de protesten te onderdrukken, met geweld. Dus of ze nu wel of niet beter kunnen schieten met hun wapens, het is de bedoeling om dat in te zetten tegen ongewapende burgers.
Het Amerikaanse leger gaat heus niet zomaar op zijn eigen burgers schieten. Ik gok dat het leger hooguit terugschiet als ze zelf onder vuur komen te liggen, zoals politie beschoten wordt in dat filmpje van @PWM

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymbolicFrank
Dus jij vindt het normaal dat men in deze tijd met zijn allen de straat op gaat terwijl er honderd duizenden zijn overleden aan een virus die de hele economie kapot maakt en die waarschijnlijk het gat tussen arm en rijk alleen maar groter maakt?
Samen met een flinke dosis racisme is dat de oorzaak, ja. Ondertussen zit ongeveer 30% van de Amerikanen werkloos thuis, waaronder de overgrote meerderheid van de kleurlingen. Tijdens de Grote Recessie een eeuw geleden was dat maar 25%.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01:58

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Het youtube account heet "MAGA KAG T.V." en zonder titel zou het van alles kunnen zijn.

De gebeurtenissen op volgorde zoals ze bij een betrouwbare nieuwsorganisatie (zoek op ST. Louis) ze rapporteert.
  1. Demonstratie begon vreedzaam
  2. Tegen de avond verzamelde demonstranten zich voor het politiekantoor
  3. De politie schoot traangas
  4. Hierna gingen sommige demonstranten stelen en gingen gebouw in de brand gezet worden.
  5. 4 agenten zijn naar het ziekenhuis gebracht, het is onduidelijk wie er geschoten heeft
We missen dus een heleboel feiten, maar de titel van het YouTube filmpje suggereert een hoop. Het zou net zo goed een gekkie kunnen zijn die vuurwerk afschiet waarna de politie de boel opnieuw laat escaleren en in de verwarring per ongeluk hun eigen mensen beschiet. We weten het niet.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SymbolicFrank
DevWouter schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:31:
We missen dus een heleboel feiten, maar de titel van het YouTube filmpje suggereert een hoop. Het zou net zo goed een gekkie kunnen zijn die vuurwerk afschiet waarna de politie de boel opnieuw laat escaleren en in de verwarring per ongeluk hun eigen mensen beschiet. We weten het niet.
Mee eens. Zo te horen was er iemand met een geweer aan het schieten, maar dat is het enige wat je daar uit kunt halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BadRespawn
Er zijn 4 agenten neergeschoten in St. Louis.
De vraag is door wie en met welk doel die gewapende confrontatie is veroorzaakt.
St. Louis is een thuisbasis van de "Proud Boys", een militante neo-fascistishe beweging die oa expliciet geweldadige confrontatie zoekt met anfifa. Het is precies het soort van groepering waarvan te verwachten is dat ze de huidige onrusten zullen proberen aan te wakkeren.

Inside St. Louis' Proud Boys, the Far-Right Frat Accused of Fascism
https://www.riverfronttim...cism/Content?oid=24876365
This past August, the far-right group gathered on the streets of Portland with its fellow travelers for a rally all but guaranteed to start a brawl. On one side were young men in MAGA hats wearing distinctive black polo shirts with yellow piping on the collars and sleeves.

"boogaloo" = civil war

‘I Have a Dream of a Boogaloo’: Beneath the Peaceful Veneer of Virginia’s Gun Rally
https://www.rightwingwatc...r-of-virginias-gun-rally/
...in attendance, along with the many who said they came simply to advocate for guns rights, were hate groups and conspiracy theorists and their followers​, including members of the Proud Boys, as well as Alex Jones of Infowars and the neo-Nazi Jovi Val.
Afbeeldingslocatie: https://files.rightwingwatch.org/uploads/Boogaloo-man-700x933.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
SymbolicFrank schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:31:
[...]

Samen met een flinke dosis racisme is dat de oorzaak, ja. Ondertussen zit ongeveer 30% van de Amerikanen werkloos thuis, waaronder de overgrote meerderheid van de kleurlingen. Tijdens de Grote Recessie een eeuw geleden was dat maar 25%.
SymbolicFrank schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:31:
[...]

En na al deze demonstraties, vernielingen en brandstichtingen zijn dat straks nog veel meer mensen die thuis zitten zonder baan.

https://www.cnbc.com/2019...t-is-at-a-record-low.html

In oktober 2019 was de werkeloosheid van gekleurde mensen nog nooit zo laag. Het ging voordat de corona virus uitbrak dus helemaal nog niet zo slecht. Dat wil niet zeggen dat er geen racisme is of discriminatie plaats vond. Maar dit heeft veel meer met de corona te maken dan racisme of discriminatie.

In welk land dan ook zijn het de mensen met de lage en midden inkomens die het hard getroffen worden. Neem daarbij de slechte bescherming en rechten van de werknemers in Amerika dan is het niet zo heel raar dat daar de werkloosheid zo snel oploopt en vooral in bepaalde groepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Mugwump schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:28:
[...]

Het verbaast mij sowieso wel dat in een land waarin heel sterk het sentiment leeft dat de burger vuurwapens moet bezitten om zich te kunnen beschermen tegen een dictatoriaal opererende overheid nog relatief weinig sprake is van vuurwapengeweld jegens de politie tijdens deze rellen. Goed, wat cynischer gesteld zie je natuurlijk ook wel dat wanneer de 'tweede amendement'-types bijvoorbeeld overheidsgebouwen in Michigan binnendringen dit niet bepaald dezelfde populatie is als degenen die nu protesteren omdat ze vinden disproportioneel veel risico te lopen het slachtoffer te worden van politiegeweld.
Het is misschien maar goed ook dat de vele vuurwapen fanaten de second amendment vooral misbruiken om hun vuurwapenbezit te verdedigen en ze deze wapens niet daadwerkelijk willen inzetten om in opstand te komen tegen een overheid die niet meer het volk op de eerste plaats zet. Want laten we eerlijk zijn, dat is in Amerika al vele jaren niet meer het geval. De overheid wordt aangestuurd door multimiljonairs die vooral de belangen van bedrijven behartigen en niet de belangen van de normale burger.

Wat dat betreft zou je zelfs kunnen stellen dat wanneer de protestanten geweld en vuurwapens gaan inzetten tegen de politie ze eigenlijk niet meer doen dan wat de second amendment voorschrijft. Een militie vormen tegen een totalitaire overheid.

Niet wat je zou moeten willen maar wel waar die second amendment ooit voor in het leven geroepen is.
Andyk125 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:43:
[...]

[...]

En na al deze demonstraties, vernielingen en brandstichtingen zijn dat straks nog veel meer mensen die thuis zitten zonder baan.

https://www.cnbc.com/2019...t-is-at-a-record-low.html

In oktober 2019 was de werkeloosheid van gekleurde mensen nog nooit zo laag. Het ging voordat de corona virus uitbrak dus helemaal nog niet zo slecht. Dat wil niet zeggen dat er geen racisme is of discriminatie plaats vond. Maar dit heeft veel meer met de corona te maken dan racisme of discriminatie.

In welk land dan ook zijn het de mensen met de lage en midden inkomens die het hard getroffen worden. Neem daarbij de slechte bescherming en rechten van de werknemers in Amerika dan is het niet zo heel raar dat daar de werkloosheid zo snel oploopt en vooral in bepaalde groepen.
Corona is slechts een trigger, meer niet. Het systeem in Amerika is corrupt en wordt bestuurd door de rijke elite. De normale burger geniet de minste bescherming van het systeem en zal als eerste de pijn voelen als het systeem verstoord wordt. Er is een enorm gebrek aan goede publieke scholen, in veel achterstandswijken zijn de scholen van een dusdanig laag niveau dat die bevolkingsgroepen ook daar een enorme achterstand hebben. Ook op het gebied van gezondheidszorg zullen mensen met een laag inkomen aan het kortste eind trekken.

En als je dan als minderheid ook nog eens te maken hebt met politiegeweld of door politieagenten sneller verdacht wordt enkel vanwege je huidskleur dan is het niet gek dat je het na vele jaren gewoon een keer zat bent. Altijd als er problemen zijn ben jij de gene die aan het kortste eind trekt, welke hoop heb je dan nog voor de toekomst?

[ Voor 59% gewijzigd door Tsurany op 02-06-2020 12:00 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
Word er ook gekeken naar wat voor baan en onder welke voorwaarden?

Corona legt juist perfect blood dat blijkbaar de sociale klassen over dezelfde lijnen gedeeld zijn als de afkomst van mensen. Dat geeft dus aan dat er weldegelijk heel veel racisme in het systeem zit in de VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
XWB schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:30:
[...]

Het Amerikaanse leger gaat heus niet zomaar op zijn eigen burgers schieten. Ik gok dat het leger hooguit terugschiet als ze zelf onder vuur komen te liggen, zoals politie beschoten wordt in dat filmpje van @PWM
En op wie gaan ze schieten dan? Die ene daar in de donkere kleding? En die z’n broer/neef/oom pikt het niet en gaat weer terug schieten etc.

Beetje zoals het Amerikaanse leger ook al 20 jaar vrede aan het stichten is in Afganistan en Irak zeg maar?

Ik zie nog even niet hoe dit problemen kleiner gaat maken met meer geweld, al snap ik ook wel dat als het geweld al losgebarsten is je op een gegeven moment geen andere optie meer hebt. Met een tot de tanden bewapende samenleving kan dat bijna niet mis gaan.

Edit:
Politie in Philadelphia heeft in ieder geval “hulp” gekregen van gewapende milities:

https://twitter.com/jpegj.../1267599264257015816?s=21

Edit: ter info, ik bedoelde hulp sarcastisch. Een groep die meent de politie te moeten helpen vormde zich en zocht confrontatie met de protestanten. Zie twitter draadje voor meer info.

[ Voor 16% gewijzigd door NiGeLaToR op 02-06-2020 13:03 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoshiMoshi84
redwing schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 08:04:
[...]

Het doden van burgers door politie, iets wat in Amerika bovengemiddeld veel gebeurt en dan vooral bij gekleurde burgers, is ook niet noemenswaardig afgenomen.
Geen idee wat je met ‘gekleurde burgers’ bedoelt (als zwart een kleur is dan roze/wit toch zeker ook?), maar bijvoorbeeld Aziaten hebben veel minder kans gedood te worden dan Europeanen in de VS. Dat verschil is zelfs groter dan tussen Europeanen en Afrikanen. Als je er alle niet-Europeanen mee bedoelt dan verf je dus met een te brede kwast, om ook maar zo’n stom Anglicisme te gebruiken.

[ Voor 12% gewijzigd door MoshiMoshi84 op 02-06-2020 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
Philip Ross schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:50:
[...]

Word er ook gekeken naar wat voor baan en onder welke voorwaarden?

[...]

Corona legt juist perfect blood dat blijkbaar de sociale klassen over dezelfde lijnen gedeeld zijn als de afkomst van mensen. Dat geeft dus aan dat er weldegelijk heel veel racisme in het systeem zit in de VS.
Dat zeg ik toch ook in mijn reactie, dat het vooral de midden en lage inkomens zijn.

Jij praat nu over zaken wat veel en veel dieper gaat dan alleen maar racisme en discriminatie. Dit begint al op de manier van scholing en is daarom een vicieuze cirkel. Mensen met lage inkomens kunnen moeilijk een goede opleiding volgen, helemaal in Amerika. En zullen daarom vaak in hetzelfde milieu terecht komen.

De mensen die wel doorbreken en uit het lage milieu kunnen komen willen weinig tot niets meer met hun mensen te maken hebben. Die zijn veel te druk om ervoor te zorgen dat ze hun eigen leven zo aangenaam mogelijk maken en kijken niet meer om. Met uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
NiGeLaToR schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:54:
[...]

En op wie gaan ze schieten dan? Die ene daar in de donkere kleding? En die z’n broer/neef/oom pikt het niet en gaat weer terug schieten etc.

Beetje zoals het Amerikaanse leger ook al 20 jaar vrede aan het stichten is in Afganistan en Irak zeg maar?
Ik denk dat je beter kan kijken naar de rellen van 1992 hoe het leger dat destijds mede opgelost heeft.
Ik zie nog even niet hoe dit problemen kleiner gaat maken met meer geweld, al snap ik ook wel dat als het geweld al losgebarsten is je op een gegeven moment geen andere optie meer hebt. Met een tot de tanden bewapende samenleving kan dat bijna niet mis gaan.
De mensen die brand stichten zijn het punt van praten al lang voorbij. Uiteraard zou Trump ervoor kunnen kiezen het leger niet in te schakelen, maar dan gaat het plunderen en brandstichten gewoon door.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

[...]

Edit:
Politie in Philadelphia heeft in ieder geval hulp gekregen van gewapende milities:

Gezien het feit dat de problematiek vooral rondom het politieapparaat lijkt te spelen denk ik niet dat er net zoveel woede richting het leger zal gaan. Helemaal niet als de militairen kalm blijven en niet direct op volle kracht reageren bij de eerste de beste provocatie.

De vraag er naast is: heb je liever het leger, of gewapende milities? Ik ga er hierbij gemakshalve vanuit dat het leger niet rechts-extremistisch is.

disclaimer: idealiter is dit natuurlijk allemaal niet nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:20
MoshiMoshi84 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:59:
[...]

Geen idee wat je met ‘gekleurde burgers’ bedoelt (als zwart een kleur is dan roze/wit toch zeker ook?), maar bijvoorbeeld Aziaten hebben veel minder kans neergeschoten dan Europeanen in de VS. Dat verschil is zelfs groter dan tussen Europeanen en Afrikanen.
Je weet prima waar ik het over heb ;) En het gaat juist om dat enorme verschil tussen die groepen. En gedeeltelijk heeft dat met de criminaliteit zelf te maken. Als je meer in het criminele circuit zit is de kans natuurlijk groter dat er iets gebeurt. Maar dat verklaart het enorme verschil in Amerika totaal niet. Daar gaat het duidelijk om al dan niet bewust racisme (als je van geboorte af te horen krijgt dat zwarte mensen gevaarlijk zijn, kun je later nog zo je best doen om gelijk te handelen, je zult alsnog eerder bang zijn voor zwarte mensen)

Alles in Amerika is gepolariseerd, je bent voor of tegen, goed of fout. Dit zit simpelweg ingebakken en ga je niet snel aanpakken. Punt is echter wel dat er nu niet eens begonnen wordt met het aan te pakken, eerder wordt het nu weer verder afgebroken.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

MoshiMoshi84 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:59:
[...]

Geen idee wat je met ‘gekleurde burgers’ bedoelt (als zwart een kleur is dan roze/wit toch zeker ook?).
offtopic:
Hij probeert politiek geladen labels te voorkomen zodat we het hebben over de inhoud en niet de vorm. Als dit niet gedaan wordt dan gaan sommige mensen tijd en energie steken in het defineren van een label.

Dit voorkomt dat dit soort stomme uitspraken gebruikelijk worden: "Hij is niet zwart, maar bruin, dus hij heeft geen last van racisme."

En ja, dat soort uitspraken zijn er in het verleden geweest, zeker in Amerika.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
Andyk125 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 12:03:
[...]

Dat zeg ik toch ook in mijn reactie, dat het vooral de midden en lage inkomens zijn.

Jij praat nu over zaken wat veel en veel dieper gaat dan alleen maar racisme en discriminatie. Dit begint al op de manier van scholing en is daarom een vicieuze cirkel. Mensen met lage inkomens kunnen moeilijk een goede opleiding volgen, helemaal in Amerika. En zullen daarom vaak in hetzelfde milieu terecht komen.

De mensen die wel doorbreken en uit het lage milieu kunnen komen willen weinig tot niets meer met hun mensen te maken hebben. Die zijn veel te druk om ervoor te zorgen dat ze hun eigen leven zo aangenaam mogelijk maken en kijken niet meer om. Met uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
Niemand claimt dan ook dat het alleen racisme en discriminatie is. Maar het is wel een groot deel.

Wat je hier beschrijft is gebrek aan sociale mobiliteit. Dat is op zich niet een racistisch iets.

Maar als je het combineerd met het feit dat bepaalde groepen tot 60 jaar geleden (die mensen leven vaak nog) gedwongen werden om in de onderklasse te leven en ook de eeuwen daarvoor continue niet de kans kregen iets op te bouwen dan krijg je dat een systeem wel racistisch word.

Het gebrek aan sociale mobiliteit raakt namelijk buitenproportioneel hard bepaalde groepen.

En dat is ook wat corona nu laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoshiMoshi84
DevWouter schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 12:10:
[...]Hij probeert politiek geladen labels te voorkomen zodat we het hebben over de inhoud en niet de vorm. Als dit niet gedaan wordt dan gaan sommige mensen tijd en energie steken in het defineren van een label.

Dit voorkomt dat dit soort stomme uitspraken gebruikelijk worden: "Hij is niet zwart, maar bruin, dus hij heeft geen last van racisme."
Probleem is dat Aziaten qua politiegeweld opvallend zeldzaam een slachtoffer zijn en onderscheid dus toegevoegde waarde heeft in plaats van in zulke algemene termen te spreken, waarbij het lijkt alsof alle niet-Europeanen de dupe zijn. Het heeft dus ook met de inhoud te maken.
En ja, dat soort uitspraken zijn er in het verleden geweest, zeker in Amerika.
Klopt ook voor een groot deel, genoeg wetenschappelijke onderzoeken die dat aantonen. Hoe zwarter hoe meer discriminatie, niet alleen in de VS maar over de hele wereld tot in Afrika. Waarschijnlijk ook niet toevallig dat Obama slechts voor de helft een Afrikaanse achtergrond had en geen West-Afrikaans gezichtskenmerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymbolicFrank
Politie in Philadelphia heeft in ieder geval hulp gekregen van gewapende milities:

Dit vind ik verontrustend. Daar was ik al bang voor.

Het probleem is, dat die zwaarbewapende en vaak semi-militaristische Rednecks en White Supremacists over het algemeen zeer racistisch zijn. Ok, die willen ook graag van de regering af en het recht in eigen hand nemen, maar dat is nogal gevaarlijk. Daarintegen staan ze al snel te popelen om op die kleurlingen te kunnen gaan schieten.

Ok, kort door de bocht. Het zijn allemaal individuele groepjes, met hun eigen normen en waarden, en er is (nog) geen Grote Leider opgestaan. YMMV, zouden ze zeggen. Maar daar liggen de sentimenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadRespawn
In het kader van opstoken van confrontaties ivm de huidige onrusten
Twitter suspends fake antifa account tied to white nationalists
https://www.axios.com/twi...26-a60f-a4d398a191c3.html

Twitter said Monday that it has suspended an account named "ANTIFA_US" which it says was tied to the white nationalist group Identity Evropa. Over the weekend, the account had called for violence and its posts had widely circulated online.
...
"This account violated our platform manipulation and spam policy, specifically the creation of fake accounts," a Twitter representative told Axios. "We took action after the account sent a Tweet inciting violence and broke the Twitter Rules."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
Philip Ross schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 12:12:
[...]

Niemand claimt dan ook dat het alleen racisme en discriminatie is. Maar het is wel een groot deel.

Wat je hier beschrijft is gebrek aan sociale mobiliteit. Dat is op zich niet een racistisch iets.

Maar als je het combineerd met het feit dat bepaalde groepen tot 60 jaar geleden (die mensen leven vaak nog) gedwongen werden om in de onderklasse te leven en ook de eeuwen daarvoor continue niet de kans kregen iets op te bouwen dan krijg je dat een systeem wel racistisch word.

Het gebrek aan sociale mobiliteit raakt namelijk buitenproportioneel hard bepaalde groepen.

En dat is ook wat corona nu laat zien.
Niemand claimt dat het racisme is maar wel voor een groot deel? Sorry ik snap je punt niet meer, wat wil je me nu precies vertellen met je reactie?

Amerika is gebouwd en groot geworden met en onderdrukken van volkeren, net zoals alle landen over de hele wereld. Als er iemand in Amerika als eerste aanspraak mag doen voor het onrecht wat hun volk is aangedaan dan zijn het de 'native Americans' Indianen wel. Maar die zijn zo uitgedund dat er weinig mensen over zijn om echt een statement te maken. Ook die hebben te maken met politiegeweld en worden nog steeds onderdrukt.

Als de rollen uiteindelijk omgedraaid waren geweest, was het dan anders geweest? Ik ben bang van niet. Dan was het nog steeds hetzelfde probleem geweest alleen andersom. Want als men niet discrimineert op huidskleur dan doet men het wel op geloof. En anders vindt men wel weer iets anders.

Daarbij is het ook niet zo dat het de blanke mensen tegen de rest is. De zwarte gemeenschap moet weer niets van de Spanjaarden en Mexicanen hebben en zo is het ook weer met anderen. Waardoor komt dit uiteindelijk, mensen accepteren hun medemensen gewoon niet. En blijkbaar is afkomst nog steeds belangrijk en wordt dit door families nog steeds aangemoedigd. Want kinderen maken geen onderscheid, dit wordt aangeleerd van alle kanten. En zo lang dat gebeurd zal er over 100 jaar nog steeds niets veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:08

Sorry, ik mis hier even iets. Iemand heeft een ouderwetse mob vastgelegd, en beweert dat het een vigilante group is. Hij beweert ook dat er twee zijn. En, dat dat ze de "blessing of the police" hebben.

Goed, dat het hier om een vigilante group gaat wil ik basis van de beelden best aannemen. En, zeker, het feit dat de politie (nog) niet heeft ingegrepen wijst er wellicht op dat men daar van plan is een oogje toe te knijpen.

Maar op basis van deze bron een sprong naar hulp gekregen van gewapende milities gaat me een beetje ver. Als er echt hulp wordt gegeven aan politie(-activiteiten), dan zou ik daar graag een bron van de Philly police bij zien. De twitteraar lijkt in zijn omschrijving te beweren voor The Daily Beast te schrijven. Ik wil niet zeggen dat een opinieblad geen journalistiek kan bedrijven. Maar, als hij dit graag wil publiceren als een journalistiek stuk, met hoor en wederhoor, dan denk ik dat we ook een stuk dichter in de buurt komen van een bron.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
Andyk125 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 12:40:
[...]

Niemand claimt dat het racisme is maar wel voor een groot deel? Sorry ik snap je punt niet meer, wat wil je mijn nu precies vertellen met je reactie?

Amerika is gebouwd en groot geworden met en onderdrukken van volkeren, net zoals alle landen over de hele wereld. Als er iemand in Amerika als eerste aanspraak mag doen voor het onrecht wat hun volk is aangedaan dan zijn het de 'native Americans' Indianen wel. Maar die zijn zo uitgedund dat er weinig mensen over zijn om echt een statement te maken. Ook die hebben te maken met politiegeweld en worden nog steeds onderdrukt.

Als de rollen uiteindelijk omgedraaid waren geweest, was het dan anders geweest? Ik ben bang van niet. Dan was het nog steeds hetzelfde probleem geweest alleen andersom. Want als men niet discrimineert op huidskleur dan doet men het wel op geloof. En anders vindt men wel weer iets anders.

Daarbij is het ook niet zo dat het de blanke mensen tegen de rest is. De zwarte gemeenschap moet weer niets van de Spanjaarden en Mexicanen hebben en zo is het ook weer met anderen. Waardoor komt dit uiteindelijk, mensen accepteren hun medemensen gewoon niet. En blijkbaar is afkomst nog steeds belangrijk en wordt dit door families nog steeds aangemoedigd. Want kinderen maken geen onderscheid, dit wordt aangeleerd van alle kanten. En zo lang dat gebeurd zal er over 100 jaar nog steeds niets veranderen.
Ik bedoelde overduidelijk dat niemand claimt dat het alleen racisme is.

En verder haal je er echt allemaal onzin redenen bij.

Feit is gewoon dat het hele Amerikaanse systeem momenteel racistisch en discriminerend ingesteld is tegen onder andere zwarten.

Het maakt niet uit dat het andersom ook zo had kunnen zijn. Het gaat er om om nu te veranderen wat er nu mis is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mugwump
Tsurany schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:47:
[...]

Het is misschien maar goed ook dat de vele vuurwapen fanaten de second amendment vooral misbruiken om hun vuurwapenbezit te verdedigen en ze deze wapens niet daadwerkelijk willen inzetten om in opstand te komen tegen een overheid die niet meer het volk op de eerste plaats zet. Want laten we eerlijk zijn, dat is in Amerika al vele jaren niet meer het geval. De overheid wordt aangestuurd door multimiljonairs die vooral de belangen van bedrijven behartigen en niet de belangen van de normale burger.

Wat dat betreft zou je zelfs kunnen stellen dat wanneer de protestanten geweld en vuurwapens gaan inzetten tegen de politie ze eigenlijk niet meer doen dan wat de second amendment voorschrijft. Een militie vormen tegen een totalitaire overheid.

Niet wat je zou moeten willen maar wel waar die second amendment ooit voor in het leven geroepen is.
Ja, dat was ook mijn punt. Kennelijk zijn mondkapjes een reden om heel intimiderend tot de tanden toe bewapend overheidsgebouwen binnen te dringen en worden dit soort mensen in bepaalde kringen als helden onthaald.
Simpel gezegd, dit zijn vrijheidsstrijders:

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/zXXFf0Q2bcU/maxresdefault.jpg

Dit zijn 'thugs':
Afbeeldingslocatie: https://i.guim.co.uk/img/media/c57493fd06ee5c9751b9d9f58472e7150eb03f48/0_1917_3024_1814/master/3024.jpg?width=1200&height=630&quality=85&auto=format&fit=crop&overlay-align=bottom%2Cleft&overlay-width=100p&overlay-base64=L2ltZy9zdGF0aWMvb3ZlcmxheXMvdGctZGVmYXVsdC5wbmc&s=1e4207be82efa6384f81b2184cb4b45d

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sluw
Helixes schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 12:40:
[...]

Sorry, ik mis hier even iets. Iemand heeft een ouderwetse mob vastgelegd, en beweert dat het een vigilante group is. Hij beweert ook dat er twee zijn. En, dat dat ze de "blessing of the police" hebben.

Goed, dat het hier om een vigilante group gaat wil ik basis van de beelden best aannemen. En, zeker, het feit dat de politie (nog) niet heeft ingegrepen wijst er wellicht op dat men daar van plan is een oogje toe te knijpen.

Maar op basis van deze bron een sprong naar hulp gekregen van gewapende milities gaat me een beetje ver. Als er echt hulp wordt gegeven aan politie(-activiteiten), dan zou ik daar graag een bron van de Philly police bij zien. De twitteraar lijkt in zijn omschrijving te beweren voor The Daily Beast te schrijven. Ik wil niet zeggen dat een opinieblad geen journalistiek kan bedrijven. Maar, als hij dit graag wil publiceren als een journalistiek stuk, met hoor en wederhoor, dan denk ik dat we ook een stuk dichter in de buurt komen van een bron.
Dat zeggen ze inderdaad zelf maar dat zegt de politie niet. Kun je hier trouwens geen tweets embedden? Deze persoon was er in ieder geval bij en beschrijft wat 'ie ziet. link naar twitter.

Edit: even op show thread klikken om alles te zien.

Edit 2:

[ Voor 6% gewijzigd door Sluw op 02-06-2020 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
Philip Ross schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 12:44:
[...]

Ik bedoelde overduidelijk dat niemand claimt dat het alleen racisme is.

En verder haal je er echt allemaal onzin redenen bij.

Feit is gewoon dat het hele Amerikaanse systeem momenteel racistisch en discriminerend ingesteld is tegen onder andere zwarten.

Het maakt niet uit dat het andersom ook zo had kunnen zijn. Het gaat er om om nu te veranderen wat er nu mis is.
Ik haal er geen onzin redenen bij, ik laat je duidelijk zien dat het niets zal veranderen. Niet zolang er bij de mensen zelf niet wat veranderd.

Dit heeft niet alleen met het Amerikaanse systeem te maken maar net zo veel met de mensen zelf. Jij doet alsof dit probleem met paar wet wijzigingen opgelost gaat worden. En met mijn opmerkingen haal ik je alvast uit die droom. Want als het de afgelopen 20 jaar al niet opgelost kon worden dan zal dat nu ook niet even gebeuren.

Het enige wat de demonstraties veroorzaken is dat het probleem alleen maar verder uit de hand lopen. Waarschijnlijk met een nog grotere economische crisis in deze corona tijd die de problemen alleen maar nog groter gaat maken, wat uiteindelijk niemand in Amerika ten goede gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
@Sluw: Thanks. Deze twitteraar spreekt enige samenwerking tussen politie en deze angry mob dus tegen. Wel heeft hij het over cognitive dissonance - maar voor conclusies over hulp van vigilantegroepen aan de politie is het dus wat vroeg.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SymbolicFrank
Je hebt nu dus 3 verschillende groepen: de kleurlingen, de regeringstroepen en de witte racisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Helixes schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 12:56:
@Sluw: Thanks. Deze twitteraar spreekt enige samenwerking tussen politie en deze angry mob dus tegen. Wel heeft hij het over cognitive dissonance - maar voor conclusies over hulp van vigilantegroepen aan de politie is het dus wat vroeg.
Inderdaad. Maar wat dus wel erg vreemd is wat ik uit deze tweets (en filmpjes en foto's) opmaak is dat deze gasten met knuppels en bijlen gewoon een praatje maken met de politie. Dat de politie ook toenadering zoekt en dat een zwarte man die een knuppel naar z'n hoofd gesmeten kreeg wordt gearresteerd. Maar duidelijk geen samenwerking, wel een voorkeursbehandeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

SymbolicFrank schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 12:58:
Je hebt nu dus 3 verschillende groepen: de kleurlingen, de regeringstroepen en de witte racisten.
En groep 4, de slachtoffers die hier niets mee te maken hebben, en groep 5, de 'rest'.

Aziaten werden aangevallen vanwege die tweede agent, winkels worden overvallen en leeggeplunderd die werkelijk niets met dit te maken hebben, dit raakt meer dan enkel 3 groepen.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Sluw schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 12:49:
[...]

Dat zeggen ze inderdaad zelf maar dat zegt de politie niet. Kun je hier trouwens geen tweets embedden? Deze persoon was er in ieder geval bij en beschrijft wat 'ie ziet. link naar twitter.

Edit: even op show thread klikken om alles te zien.
Ik mis soms de sarcasme tag. Ik zal het tussen aanhalingstekens zetten, maar wat je schrijft was in ieder geval wat ik bedoelde.

@Helixes goed dat je erop terug komt, @Sluw benoemd het goed imho. Heb mijn originele bericht aangepast.

[ Voor 9% gewijzigd door NiGeLaToR op 02-06-2020 13:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
Andyk125 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 12:55:
[...]

Ik haal er geen onzin redenen bij, ik laat je duidelijk zien dat het niets zal veranderen. Niet zolang er bij de mensen zelf niet wat veranderd.

Dit heeft niet alleen met het Amerikaanse systeem te maken maar net zo veel met de mensen zelf. Jij doet alsof dit probleem met paar wet wijzigingen opgelost gaat worden. En met mijn opmerkingen haal ik je alvast uit die droom. Want als het de afgelopen 20 jaar al niet opgelost kon worden dan zal dat nu ook niet even gebeuren.

Het enige wat de demonstraties veroorzaken is dat het probleem alleen maar verder uit de hand lopen. Waarschijnlijk met een nog grotere economische crisis in deze corona tijd die de problemen alleen maar nog groter gaat maken, wat uiteindelijk niemand in Amerika ten goede gaat komen.
Wacht. Bedoel je nou dat de goede intenties tot een homogene maatschappij verloren moet worden geacht in de dynamiek van de volksaard?

Ik wil toch graag even opmerken dat je de zaak altijd nog kan opgeven en toeschrijven aan de dynamiek van de volksaard. Wellicht is het een goed idee eerst vanuit de overheden tot oplossingen in de vorm van diepgravende introspectie, gevolgd door nieuwe wetten en regels die eerder onrecht toch in ieder geval proberen recht te zetten. Dat is nog niet echt geprobeerd in de VS, geloof ik. In die zin is mijn vertrouwen in de menselijkheid alvast nog niet compleet weg geërodeerd....

Waar mijn vertrouwen wel stokt is in de politieke wil tot zulke ingrijpende oplossingen te komen. Maar, dat mag wat mijn part niet worden toegeschreven aan die eerder aangehaalde dynamiek van de volksaard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BadRespawn
[...]

Edit:
Politie in Philadelphia heeft in ieder geval “hulp” gekregen van gewapende milities:

Edit: ter info, ik bedoelde hulp sarcastisch. Een groep die meent de politie te moeten helpen vormde zich en zocht confrontatie met de protestanten. Zie twitter draadje voor meer info.
In diezelfde draad een video van een blanke man in wapenuitrusting die duidelijk niet tot officiële orde-bewaking behoord maar wel door politie met rust wordt gelaten.
https://twitter.com/taygang98/status/1267269447708028929

Hoe zou dat zijn gegaan als ie een ander kleurtje zou hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

SymbolicFrank schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 12:58:
<sarcamse>
Ik ben geen soldaat en mijn huidskleur is blank, dus ik ben een witte racist.
</sarcasme>

Hoewel ik spot drijf, toont het wel waarom mensen categoriseren op basis van subjectieve waarneming discriminatie in de hand brengt.
Pas wanneer we geen "kleur" zien dan beginnen we pas met het discriminatie op te lossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SymbolicFrank
DevWouter schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:06:
[...]

<sarcamse>
</sarcasme>

Hoewel ik spot drijf, toont het wel waarom mensen categoriseren op basis van subjectieve waarneming discriminatie in de hand brengt.
Pas wanneer we geen "kleur" zien dan beginnen we pas met het discriminatie op te lossen.
Mee eens. Ze maken duidelijk waar ze op uit zijn: vechten met de kleurlingen. Ok, sommige willen gewoon "meedoen". En er zijn vast ook groepjes die echt de vrede willen bewaren (aan beide kanten), maar het doel van de meerderheid (ook van de kleurlingen) komt voort uit racisme.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:28

Koppensneller

winterrrrrr

DevWouter schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:06:
[...]

<sarcamse>
</sarcasme>

Misschien begrijp ik je verkeerd, maar als dit een argument is dat neerkomt op #alllivesmatter:

"Black lives matter" betekent niet "only black lives matter", of "black lives matter more".
Het betekent "black lives matter too". Iedereen die het #alllivesmatter argument gebruikt snapt de kern van de zaak niet en ziet dit blijkbaar als een bedreiging voor zijn eigen situatie (en privileges). Niemand wordt er slechter van als we de rechten van de donkere medemens opkrikken naar een "wit niveau".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liberteh

Liberteh

Koppensneller schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:22:
[...]

Misschien begrijp ik je verkeerd, maar als dit een argument is dat neerkomt op #alllivesmatter:

"Black lives matter" betekent niet "only black lives matter", of "black lives matter more".
Het betekent "black lives matter too". Iedereen die het #alllivesmatter argument gebruikt snapt de kern van de zaak niet en ziet dit blijkbaar als een bedreiging voor zijn eigen situatie (en privileges). Niemand wordt er slechter van als we de rechten van de donkere medemens opkrikken naar een "wit niveau".
Je legt iets uit wat ze al 100x gehoord hebben. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liberteh

Liberteh

Ik heb jaren terug discussies gevoerd met gekleurde vrienden over het hele racisme verhaal. Ik vond het nogal onzin, vooral in NL. Toen kwam de uitspraak "maar jullie zijn allemaal racistisch zonder dat jullie het zelf doorhebben, daarom zeggen jullie ook dat racisme hier niet bestaat".

Het heeft heel wat jaartjes geduurd voordat ik begreep dat mijn gedachten dat het onzin was de reden was waarom het racistisch is. Uiteraard hebben wij blanke mensen in Nederland natuurlijk ook pertinent geen idee hoe het is om aan de ontvangende kant te staan.

Alle excuses en argumenten van mensen die het gedrag van deze mensen momenteel in een ander licht probeert te zetten dan "ze zijn het zat", die snappen het niet en zouden heel erg lang en goed na moeten denken waarom ze deze groep mensen (waaronder veel blanke mensen) het al jaren en jaren zat zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door Liberteh op 02-06-2020 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

[...]

Ik snap jouw verwarring, want die had ik tot een uur terug ook.

Uiteraard doen alle levens er aan toe, maar het probleem is dat veel mensen handelen alsof zwarte mensen er niet toe doen. Daarom gebruiken we #BlackLivesMatter en niet #AllLivesMatters.

De uitleg die er voor zorgde dat ik het begreep was: Je valt en je knie bloedt. Heb jij dan interesse dat als ik val mijn knie ook bloedt?

#AllLiveMatters impliceert dat zwarte mensen gelijkwaardig zijn aan de rest, terwijl #BlackLivesMatter impliceert dat ze ongelijk behandeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:26
Het ligt er ook wel aan wie je gekleurde vrienden zijn. Ik had het er vanmorgen nog over met een donkere vriend van mij, die zo'n demonstratie lachwekkende onzin vond in Nederland. In Amerika zal het ongetwijfeld anders zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 02-06-2020 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liberteh

Liberteh

DevWouter schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:27:
[...]

Uiteraard doen alle levens er aan toe, maar het probleem is dat veel mensen handelen alsof zwarte mensen er niet toe doen. Daarom gebruiken we #BlackLivesMatter en niet #AllLivesMatters.

De uitleg die er voor zorgde dat ik het begreep was: Je valt en je knie bloedt. Heb jij dan interesse dat als ik val mijn knie ook bloedt?

#AllLiveMatters impliceert dat zwarte mensen gelijkwaardig zijn aan de rest, terwijl #BlackLivesMatter impliceert dat ze ongelijk behandeld wordt.
Ik denk dat als je daar staat t.b.v. de bevorderingen van de rechten van het witte ras dat je niet echt stof hebt om mee te meppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoshiMoshi84
[...]

#Alllivesmatter betekent toch ook dat “black lives matter too”? Ik vind BLM niet kwaadaardig ofzo, maar ALM betekent ook niet wat jij er van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:28

Koppensneller

winterrrrrr

[...]

Ik schreef precies hetzelfde, maar dat betekent dus dat ik je eerdere post (die ik citeerde in mijn bericht) verkeerd had geïnterpreteerd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Philip Ross
MoshiMoshi84 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:30:
[...]

#Alllivesmatter betekent toch ook dat “black lives matter too”? Ik vind BLM niet kwaadaardig ofzo, maar ALM betekent ook niet wat jij er van maakt.
Aangezien Alllivesmatter als reactie gekomen is op blacklivesmatter is het niets meer dan een roep om de discriminatie van zwarten te negeren en er vooral geen aandacht aan te besteden. Het is een manier om zogenaamd genuanceerd over te komen maar tegelijk wel kritiek te hebben op mensen die opkomen voor hun rechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

MoshiMoshi84 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:30:
[...]

Nee, ALM is helaas een term die gekaapt is door critici van de BLM beweging, en is een symbool geworden van kritiek op de beweging vanuit racistische groeperingen: Wikipedia: All Lives Matter

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liberteh

Liberteh

Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:27:
Het ligt er ook wel aan wie je gekleurde vrienden zijn. Ik had het er vanmorgen nog over met een donkere vriend van mij, die zo'n demonstratie lachwekkende onzin vond in Nederland. In Amerika zal het ongetwijfeld anders zijn.
Die gekleurde vrienden van mij zouden daar deel aan nemen, zo'n demonstratie in Amsterdam. Het is vrij universeel aanwezig volgens hun, alleen nog sterker aanwezig bij de landen/naties waarbij minder generaties (tijd) die mensen niet als slaaf hebben gehouden. Ik hoorde het al eerder in dit topic: het kost tijd om zoiets uit een samenleving te krijgen.

Uiteindelijk besef ik mij daardoor ook dat ik vooringenomen ben ook al zag ik eerst niet waar ze nou eigenlijk op doelden.

Het probleem is alleen dat je nu overduidelijk ziet dat de meeste mensen aldaar hun mening maar gewoon voor zich hielden. Nu er een president is die het niet afkeurt zie je de daardoor automatische goedkeuringen voor dit soort gedrag steeds meer naar voren komen.

Maar goed, zeggen dat er niks is om te zeuren want dit of dat is eigenlijk gewoon toegeven dat je zelf ook onbewust een andere mening hebt dan dat we allemaal maar gewoon mensen zijn.

Afkomst is ook zeer zeker hier een dingetje. Hoge ambtenaren van de Belastingdienst zijn hier onlangs nog voor aangeklaagd door hun eigen werkgever. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andyk125
[...]
Niemand wordt er slechter van als we de rechten van de donkere medemens opkrikken naar een "wit niveau".
En welke rechten moeten 'gekleurde' medemensen krijgen dan? Wat is een wit niveau?
Dit meen ik serieus, welke speciale rechten hebben de 'blanke' mensen wel volgens jou?

Volgens mij hebben mensen in een samenleving zich aan dezelfde wetten en regels te houden en gelden deze regels voor iedereen in die samenleving.

Het probleem zit zich echter in het naleven ervan en de mensen zelf. Waarom worden gekleurde mensen door de politie harder aangepakt? Waarom worden deze gekleurde mensen zelfs door politieagenten van hun eigen afkomst ook harder aangepakt?

Uiteindelijk kun je nooit voorkomen dat ergens rotte appels zitten, in welke bevolkingsgroep of functie dan ook. Uiteindelijk zit het probleem toch bij de persoon en de naleving ervan en niet bij de wetten en regels want die zouden voor iedereen moeten gelden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Liberteh

Liberteh

Andyk125 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:35:
[...]

En welke rechten moeten 'gekleurde' medemensen krijgen dan? Wat is een wit niveau?
Dit meen ik serieus, welke speciale rechten hebben de 'blanke' mensen wel volgens jou?

Volgens mij hebben mensen in een samenleving zich aan dezelfde wetten en regels te houden en gelden deze regels voor iedereen in die samenleving.

Het probleem zit zich echter in het naleven ervan en de mensen zelf. Waarom worden gekleurde mensen door de politie harder aangepakt? Waarom worden deze gekleurde mensen zelfs door politieagenten van hun eigen afkomst ook harder aangepakt?

Uiteindelijk kun je nooit voorkomen dat ergens rotte appels zitten, in welke bevolkingsgroep of functie dan ook. Uiteindelijk zit het probleem toch bij de persoon en de naleving ervan en niet bij de wetten en regels want die zouden voor iedereen moeten gelden?
Ik ga ze niet eens voor je opzoeken want ik denk niet dat het voor je uitmaakt. Maar het komt neer op:
*insert filmpje van voorbeelden waarbij zelfde acties uitgevoerd worden door blank en zwart persoon en de opvolgende reactie*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoshiMoshi84
Philip Ross schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:32:
[...]

Aangezien Alllivesmatter als reactie gekomen is op blacklivesmatter is het niets meer dan een roep om de discriminatie van zwarten te negeren en er vooral geen aandacht aan te besteden. Het is een manier om zogenaamd genuanceerd over te komen maar tegelijk wel kritiek te hebben op mensen die opkomen voor hun rechten.
Lekker zwart-wit denken weer, wat moet de wereld toch lekker eenvoudig zijn zo. Er zijn vast wel mensen die het zo bedoelen maar dat kun je niet iedereen toedichten, zeker omdat de letterlijke betekenis totaal onschuldig is en juist oproept regen discriminatie. Er zullen ook mensen tussen zitten die intersectionalistisch zijn en juist willen opkomen tegen anti-Afrikaans racisme, maar ook andere vormen van onrechtvaardigheid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Philip Ross
MoshiMoshi84 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:37:
[...]

Lekker zwart-wit denken weer, wat moet de wereld toch lekker eenvoudig zijn zo. Er zijn vast wel mensen die het zo bedoelen maar dat kun je niet iedereen toedichten, zeker omdat de letterlijke betekenis totaal onschuldig is en juist oproept regen discriminatie. Er zullen ook mensen tussen zitten die intersectionalistisch zijn en juist willen opkomen tegen anti-Afrikaans racisme, maar ook andere vormen van onrechtvaardigheid.
Nee, er zullen vast mensen zijn die het niet zo bedoelen. Maar dat is wel de oorsprong van die kreet.

De letterlijke betekenis zou ik afleiden uit de oorsprong en manier waarop het gebruikt word.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ergens best scheef, diverse bekende mensen reageren met 'non colour', hashtag #blacklivesmatter, maar black=!non-colour, ergens zijn ze zelf dus ook niet jofel bezig door uit die non-colour expliciet black te halen, maar brown/yellow/overig dus daarin te negeren. Ironisch dat #alllivesmatter dan weer wordt gezien als discriminatie, je houd geen expliciet rekening met de zwarten.

Maar we zijn dat punt al lang voorbij, gelijkheid is een illusie, nu is het puur kwestie van haat jegens elkaar en flink stukje rellen, daarmee speel je precies de mensen die juist #blackdontmatter de kaart in de hand. (we hebben zelfs het leger nodig om dat volk in bedwang te houden*)

*dit is voor context, niet mijn mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:26
Heeft er iemand inzicht in de opleiding van politieagent in de VS? Er zijn meerdere filmpjes waarbij ik met ongeloof zit te kijken hoe onhandig, onprofessioneel en in sommige gevallen als deze ernstig verkeerd wordt gehandeld. Ik heb het idee dat onze agenten in Nederland vele malen beter worden getraind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
Liberteh schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:36:
[...]

Ik ga ze niet eens voor je opzoeken want ik denk niet dat het voor je uitmaakt. Maar het komt neer op:
*insert filmpje van voorbeelden waarbij zelfde acties uitgevoerd worden door blank en zwart persoon en de opvolgende reactie*
Hoezo zou dat niet voor mij uitmaken, ik krijg het idee dat je mij een bepaald hoekje in wilt drukken maar ik meen dit serieus.

Ik ben wel benieuwd welke rechten 'blanke' mensen hebben die gekleurde mensen niet hebben?
Noem er is een?

En dat wat jij nu noemt is nu precies datgene wat ik zeg, het zijn de personen die het uitvoeren die steken laten vallen niet de regels of wetten. Of staat er in het wetsboek van de politieagenten dat ze gekleurde mensen harder moeten aanpakken?

Omdat je mij toch niet wilt begrijpen @Liberteh hier de betekenis van een recht:
"Recht is een verzamelnaam voor alle regels die er bestaan. In de regels staat wat je wel en wat je niet mag doen. Soms staat er ook in op welke manier je iets moet doen. Sommige regels zijn opgeschreven in wetten. Het recht moet er voor zorgen dat mensen goed met elkaar kunnen samenleven"

[ Voor 18% gewijzigd door Andyk125 op 02-06-2020 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoshiMoshi84
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:40:
Heeft er iemand inzicht in de opleiding van politieagent in de VS? Er zijn meerdere filmpjes waarbij ik met ongeloof zit te kijken hoe onhandig, onprofessioneel en in sommige gevallen als deze ernstig verkeerd wordt gehandeld. Ik heb het idee dat onze agenten in Nederland vele malen beter worden getraind.
Daar kun je geen goede uitspraak over doen. Politie is in de VS voor het overgrote deel een aangelegenheid van staten en county’s, en die maken hun eigen beleid. Er zijn er zeker tussen waarbij je minder training krijgt dan een winkelbeveiliger in NL.
Pagina: 1 ... 7 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
En omdat het blijkbaar weer eens nodig is:
-Dit is een ZT topic. Op GoT wordt je nadrukkelijk gevraagd het niet persoonlijk te maken en dat geld dubbel een een Zero Tolerance topic. Doe dat dan ook niet.
Die "ja maar antifa of BLM is fascistisch, punt" manier van reageren hoeft hier ook niet net zoals andere drogredeneringen. Idem voor de "ja maar extreem rechts" of wat dan ook. Het is volstrekt irrelevant welke groep gewelddadiger is of slechter dan de ander.
-Dat staat in schril contrast met de mogelijkheid om verschillende groepen op objectieve basis te bespreken. Dat kan best zonder onnodig denigrerend taalgebruik, drogredeneringen, verwijten etc. Het gaat zoals gebruikelijk bij spontane massaprotesten namelijk om meerdere groepen met diverse achtergronden en motiveringen bij deze protesten. Dit is geen een vrijbrief om je eigen ideologische stokpaardjes af te draaien.