Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
D-e-n schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 10:25:
Nu zijn we serie-freaks hier thuis maar ben ik de enige die nu aan "the Handmaid's tale" en "Plot against America" moet denken nu?

Dit soort decreten vind ik persoonlijk heel angstwekkend en laten eens te meer zien dat de democratie zoals we die kennen helemaal niet zo vanzelfsprekend is en dat daar ook zonder bloedvergieten een einde aan kan komen.

En ja, ik weet dat het eerst boeken waren ;)
Het begint zo langzamerhand uit de klauwen te lopen in "The Greatest Nation On Earth" als je ziet wat er op het moment aan het gebeuren is in Minneapolis waar er rellen zijn ontstaan en er nog een dode is gevallen .
Het konstante kommentaar over mensenrechten naar China terwijl er in de USA mensen vermoord worden om hun huidskleur en er nog steeds duizenden minderjarige kinderen zitten opgesloten in kampen zonder ouders .

Het bashen tegen homo's , vrouwen en de pers is Trump niet vreemd het enige wat hij daarbij vergeet is het land te besturen en dat kan hem wel eens zijn herverkiezing gaan kosten .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:22
leekers schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 10:37:
Het begint zo langzamerhand uit de klauwen te lopen in "The Greatest Nation On Earth" als je ziet wat er op het moment aan het gebeuren is in Minneapolis waar er rellen zijn ontstaan en er nog een dode is gevallen.
Een zwarte die omkomt door toedoen van de politie is daar van alle tijden, dat zou ik niet direct aan Trump koppelen. Rodney King speelde al in 1991 en zo zijn er de afgelopen decennia ook onder Democratische presidenten veel incidenten geweest.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
hoevenpe schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 10:51:
[...]

Een zwarte die omkomt door toedoen van de politie is daar van alle tijden, dat zou ik niet direct aan Trump koppelen. Rodney King speelde al in 1991 en zo zijn er de afgelopen decennia ook onder Democratische presidenten veel incidenten geweest.
Was het er maar 1 en geen 3 in 3 weken en ik denk dat de minachting die Trump laat zien tov van niet blanken overslaat naar politie en rechtse groepen en duidelijk laat zien in de USA dat er veel meer aan de hand is dan alleen wat incidenten .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik snap niet dat Trump zo tegen Twitter tekeer gaat. Als Twitter z'n tweets zou beoordelen en tegen hun eigen voorwaarden aanhoudt dan blijft er bijna niets over. Hij zou juist blij met ze moeten zijn dat ze hem zo z'n gang laten gaan.

Dit soort gedoogbeleid dus;

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hWtGAQY.jpg

Algemeen belang... hou toch op.

[ Voor 38% gewijzigd door Gunner op 29-05-2020 09:51 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Helgie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02-07-2021

Helgie

Misantroop

Gunner schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 09:40:
Ik snap niet dat Trump zo tegen Twitter tekeer gaat. Als Twitter z'n tweets zou beoordelen en tegen hun eigen voorwaarden aanhoudt dan blijft er bijna niets over. Hij zou juist blij met ze moeten zijn dat ze hem zo z'n gang laten gaan.

[Afbeelding]

'When the looting starts, the shooting starts'? Fucking hell. Je president zal het maar zeggen.

Hypocrites must die

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-06 17:21

vectormatic

Warlock of the doorlock

Helgie schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 10:06:
[...]

'When the looting starts, the shooting starts'? Fucking hell. Je president zal het maar zeggen.
Ach ja, the only good democrat is a dead democrat toch? (politically speaking off course...) 8)7 |:( :X

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-06 09:18

Tourniquet

Hiya, fellas!

Gunner schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 09:40:

[Afbeelding]

Ben even popcorn inslaan voor als Donny dit ziet als hij straks wakker wordt.

Het mooie is dat ik in mijn timeline die tweet in kwestie geeneens kan zien, pas na het klikken op "View". Hij gaat not amused zijn.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vhpQHeT.png

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Helgie schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 10:06:
[...]

Ook nogal een beladen rijmpje in de VS:

https://twitter.com/HiggHhTIMES/status/1266243242523103232

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
Trump zal ongetwijfeld zo wakker worden. Ik ga denk ik lunchen met popcorn en twitter F5-en

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Voor Trump is het wel een geschenk uit de hemel dit. Het gebeurt in een blauwe staat, wat natuurlijk al smullen is voor hem. Het vergroot de tegenstellingen die hij ook nodig heeft. Hij kan zijn "toughness" laten zien en als kers op de taart, is Covid geen voorpagina nieuws.

Een vervroegd kerstgeschenk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

De shit is nu wel echt “aan”:

En Trump zn korte termijndoel bereikt: ze hebben het nu even niet over de 100.000 coronadoden milestone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:19
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 12:55:
[Embed]

En Trump zn korte termijndoel bereikt: ze hebben het nu even niet over de 100.000 coronadoden milestone..
Dit is alleen maar weer een ander teken dat de VS inderdaad een derdewereldland aan het worden is. Er zijn genoeg indicators die die kant op wijzen en het op deze manier arresteren van een nieuwsploeg onderstreept dit alleen maar. Wat een bak ellende dat land zeg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

[Embed]

Maak je geen zorgen, Trump gaat dit gewoon netjes oplossen. Straks is iedereen netjes neergeschoten en is er niks meer aan de hand.

8)7

[ Voor 18% gewijzigd door Tsurany op 29-05-2020 13:19 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Tsurany schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 13:04:
[...]

Maak je geen zorgen, Trump gaat dit gewoon netjes oplossen. Straks is iedereen netjes neergeschoten en is er niks meer aan de hand.
[Afbeelding]
https://twitter.com/realD...tatus/1266231100780744704

8)7

De embed-tag gebruiken is makkelijker dan ook nog eens een plaatje uploaden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:03
PWM schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 12:22:
Voor Trump is het wel een geschenk uit de hemel dit. Het gebeurt in een blauwe staat, wat natuurlijk al smullen is voor hem. Het vergroot de tegenstellingen die hij ook nodig heeft. Hij kan zijn "toughness" laten zien en als kers op de taart, is Covid geen voorpagina nieuws.

Een vervroegd kerstgeschenk.
Er gaan ook veel verhalen rond van undercover agenten en ingehuurde mensen die het geweld starten en zaken slopen om zo de protesten uit de hand te laten lopen.

Geen idee wat er waar van is maar het zou heel goed kunnen want het komt de overheid (Trump) heel goed uit nu en het is een beproefde techniek die je recent in Hong Kong hebt kunnen zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Philip Ross schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 13:19:
[...]

Er gaan ook veel verhalen rond van undercover agenten en ingehuurde mensen die het geweld starten en zaken slopen om zo de protesten uit de hand te laten lopen.

Geen idee wat er waar van is maar het zou heel goed kunnen want het komt de overheid (Trump) heel goed uit nu en het is een beproefde techniek die je recent in Hong Kong hebt kunnen zien.
Daar geloof ik weinig van, althans niet dat het vanuit de overheid aangestuurd wordt. De Trump administratie is, in tegenstelling tot de Chinese overheid, zo'n puinhoop dat ze dit nooit stil kunnen houden.

Er zit gewoon ontzettend veel opgekropte woede in Amerika, er is niet veel voor nodig om dat op te laten waaien. Met de juiste woorden kan je dat heel makkelijk verergeren, je hoeft enkel op je politie te vertrouwen om het compleet verkeerd aan te pakken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik mis overigens totaal de logica tussen de gebeurtenis zelf en het plunderen/in de brand steken van winkels van mensen die hier totaal niets mee te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
Tsurany schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 13:21:
[...]

Daar geloof ik weinig van, althans niet dat het vanuit de overheid aangestuurd wordt. De Trump administratie is, in tegenstelling tot de Chinese overheid, zo'n puinhoop dat ze dit nooit stil kunnen houden.

Er zit gewoon ontzettend veel opgekropte woede in Amerika, er is niet veel voor nodig om dat op te laten waaien. Met de juiste woorden kan je dat heel makkelijk verergeren, je hoeft enkel op je politie te vertrouwen om het compleet verkeerd aan te pakken.
Waarschijnlijk niet door de centrale overheid nee. Maar er zijn veel belangengroepen die baat hebben bij sociale onrust.
Gunner schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 13:22:
Ik mis overigens totaal de logica tussen de gebeurtenis zelf en het plunderen/in de brand steken van winkels van mensen die hier totaal niets mee te maken hebben.
De relatie is er ook niet echt. Maar slechts een klein deel doet dat soort dingen dan ook. Die maken misbruik van de situatie maar sommige partijen en media blazen dat extreem op en doen alsof het alleen daarom draait.

Overigens kan je best zeggen dat iedereen die niet de protesten steunt of zich stil houd zich impliciet uitspreekt voor voortzetting van de status quo en het geweld.

Bij sociale ongelijkheid en racisme kan je geen neutrale rol spelen. Stil zijn is de zittende macht helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Dan heb je een beetje het gevoel mist van de bevolkingsgroep met een andere huidskleur dan blank dat er nu voor de zoveelste keer een onschuldig iemand door een agent vermoord is. De maat is op een gegeven moment echt vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Daar zit ook geen logica tussen.

Maar het geef onrust. Politie is niet in staat om te handhaven. Ergo bepaalde mensen zullen hun kans grijpen. En dat soort gedrag is ook nog besmettelijk. En dan krijg je dit.

Vandaar dat je ook ziet dat sommige mensen dit proberen te triggeren..

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-06 11:05
Die is er niet tot nauwelijks, net zoals dat de logica totaal ontbreekt in de structurele repressieve en ronduit geweldadige houding van Amerikaanse politie. Gemiddelde police force is inmiddels beter bewapend dan de militaire politie (of zelfs militairen) in Europa. Maar goed, rellen zijn een mooie afleiding van het het onderliggende probleem, kan alles rechts van MSNBC het daar over hebben ipv waar het nu echt om draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:02
Die logica is er ook niet, maar hoe wil je anders dat je gehoord wordt? Wederom is er een zwarte man vermoord door de witte politie en wederom wordt er niets aan gedaan. Ja, ze worden ontslagen en krijgen een foei te horen.... Daarna worden ze verderop weer aangenomen en gaat het leven voor hun normaal verder.

Hierover klagen is al heel wat jaren duidelijk niet effectief, dus zien de demonstranten geen andere mogelijkheid om gehoord te worden. Maar dit is niets nieuws of specifiek voor Amerika. Nog niet zo heel lang geleden hadden we dit b.v. ook in Frankrijk.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

[Embed]

Maar wat een veldslag is het aan het worden. Alles tot het leger is aanwezig, hele straten worden gesloopt en al het plunderen. Er zijn mensen misbruik van de situatie aan het maken, ongetwijfeld vanuit opgekropte frustratie en armoede, en nu komt het paramilitaire machtsvertoon weer ten tonelen. Ze zijn ook heel erg gespannen. Dat ze allemaal omdraaide om die auto zegt al genoeg.

Maar het gaat uiteraard weer eens niet over de 100.000+ doden door het virus, Trump zijn vete met Twitter of dat er alweer iemand met de "verkeerde" huidskleur straat is vermoord door de politie...

[ Voor 7% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-06-2020 10:35 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Philip Ross schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 13:26:
De relatie is er ook niet echt. Maar slechts een klein deel doet dat soort dingen dan ook. Die maken misbruik van de situatie maar sommige partijen en media blazen dat extreem op en doen alsof het alleen daarom draait.
Het is geen klein deel. Dat is net zo'n vervelende frame als andersom. Het is een substantieel deel. Nee, niet de meerderheid nee, maar alsnog een hele flinke groep.

Er zijn 150+ winkels leeggehaald, sommige ter grootte van een Media Markt. Het gaat om duizenden mensen.

[ Voor 9% gewijzigd door PWM op 29-05-2020 13:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Het zit 'm nou eigenlijk in wat Tsurany zegt:
Tsurany schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 13:21:
Er zit gewoon ontzettend veel opgekropte woede in Amerika, er is niet veel voor nodig om dat op te laten waaien.
Het is, net als in Hong Kong, het uiten van woede en frustratie. Men heeft al vaak geprobeerd om wetten te veranderen, of netjes te protesteren (zoals knielen tijdens volkslied). Het is allemaal tevergeefs. Tel daarbij op dat er al een halve eeuw politiegeweld plaatsvindt tegen de zwarte bevolking in de VS. Het is een keer klaar en dan uit men zijn woede op alles wat los en vast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Mijn grootste angst is dat één van die burgerwachten begint te schieten (of op hem geschoten word). Er zijn echt heel veel wapens in omloop in dat gebied. Dat kan dan echt een bloedbad worden.

Nu zijn er al wat schietpartijen geweest, maar dat zijn voornamelijk winkeleigenaren geweest die hun pand beschermden. Dat is blijkbaar ook onder de demonstranten nog een soort van gedoogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
@PWM Ik zag inderdaad ook video's van bewapende mensen die winkels bewaakten. Op het raam stond de tekst "Black owned".

Het is bijna wachten op het eerste schietincident tussen politie/National guard en de demonstranten/relschoppers.

Aan alle video's te zien, is de situatie totaal niet onder controle.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:19
Tk55 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 13:44:
@PWM Ik zag inderdaad ook video's van bewapende mensen die winkels bewaakten. Op het raam stond de tekst "Black owned".

Het is bijna wachten op het eerste schietincident tussen politie/National guard en de demonstranten/relschoppers.

Aan alle video's te zien, is de situatie totaal niet onder controle.
Als je dit soort dingen ziet ga je je toch afvragen wie nou de echte racisten zijn....
Dus omdat de winkel van een zwarte man/vrouw is, wordt die niet geplunderd of in brand gestoken. Dat is de definitie van racisme. Maar goed, dat is geoorloofd natuurlijk. :F
Martin Luther King draait zich om in zijn graf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
CNN crew is weer vrij: https://edition.cnn.com/u...dates-05-28-20/index.html
CNN correspondent Omar Jimenez and his crew have been released from police custody.

Jimenez, along with producer Bill Kirkos and photojournalist Leonel Mendez, were arrested shortly after 6 a.m. ET live on CNN air, while reporting on the protests in Minneapolis.

The team was released from the Hennepin County Public Safety facility in downtown Minneapolis just a few minutes ago.
met verontschuldigingen van de gouverneur.
Minnesota governor apologizes for arrest of CNN team

CNN president Jeff Zucker spoke with the governor of Minnesota, Tim Walz on Friday morning, following the arrest of CNN's team in Minneapolis,

Walz said he "deeply apologizes" for what happened and is working to have the CNN team released immediately.

Walz described the arrests as "unacceptable," said CNN's team clearly has the right to be there, and said he wants the media to be in Minnesota to cover the protests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328026

Ik denk vooral een kreet om aandacht. Het is makkelijk om dit af te schuiven op mensen die misbruik van de situatie maken om te kunnen rellen, maar het kan ook gewoon een noodkreet zijn. Zodra er winkels geplunderd worden en in brand gestoken worden, komt daar veel meer media op af. Wanneer jij voor jaren niet gehoord wordt met je normale speeches en demonstraties, dan ga je vanzelf grijpen naar krachtigere maatregelen. Vergeet niet dat ons hele land het gevolg is van plunderingen en vernielingen (de beeldenstorm). Alleen was het toen katholiek vs protestant in plaats van rijk-blank vs arm-zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
PWM schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 13:33:
[...]

Het is geen klein deel. Dat is net zo'n vervelende frame als andersom. Het is een substantieel deel. Nee, niet de meerderheid nee, maar alsnog een hele flinke groep.

Er zijn 150+ winkels leeggehaald, sommige ter grootte van een Media Markt. Het gaat om duizenden mensen.
Duizenden is misschien wat veel. Maar op een groep van hoe veel is dat? Hoe veel procent hebben we het dan over?

Het overgrote deel is gewoon vreedzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:51

SuBBaSS

-has Ryzen

Anoniem: 328026 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 14:15:
[...]

Ik denk vooral een kreet om aandacht. Het is makkelijk om dit af te schuiven op mensen die misbruik van de situatie maken om te kunnen rellen, maar het kan ook gewoon een noodkreet zijn. Zodra er winkels geplunderd worden en in brand gestoken worden, komt daar veel meer media op af. Wanneer jij voor jaren niet gehoord wordt met je normale speeches en demonstraties, dan ga je vanzelf grijpen naar krachtigere maatregelen. Vergeet niet dat ons hele land het gevolg is van plunderingen en vernielingen (de beeldenstorm). Alleen was het toen katholiek vs protestant in plaats van rijk-blank vs arm-zwart.
Bij elke vergelijkbare gebeurtenis diezelfde 'schreeuw om aandacht' (maar vervolgens wel met handen vol waren de winkel uitlopen). Dat was immers bij King en al die anderen niet anders.
Het is gewoon ontzettend dom en ze pakken hun 'eigen' winkel-eigenaren er ook net zo hard mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Anoniem: 328026 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 14:15:
[...]
Vergeet niet dat ons hele land het gevolg is van plunderingen en vernielingen (de beeldenstorm). Alleen was het toen katholiek vs protestant in plaats van rijk-blank vs arm-zwart.
De beeldenstorm ging om de vernietiging van symbolische artefacten van de tegenstander. Hier laden ze 55 inch OLED tv's in een busje.
Philip Ross schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 14:17:
[...]

Duizenden is misschien wat veel. Maar op een groep van hoe veel is dat? Hoe veel procent hebben we het dan over?

Het overgrote deel is gewoon vreedzaam.
We hadden het alleen over de plunderingen. Als we het hebben over het creëren van chaos en het slopen van dingen, is het percentage nog een stuk hoger. Natte vingerwerk zou ik zeggen dat 20% de boel verkloot. Voornamelijk als de avond valt zijn het echt hele grote groepen die op roof en slooptocht gaan. Het vervelende is dat zij de stok zijn die gebruikt gaat worden, waardoor er geen veranderingen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:15
Philip Ross schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 13:19:
[...]

Er circuleert ook een filmpje waarin een geheel in zwart geklede man, met zwart gasmasker en (om één of andere vage reden) zwart paraplu langs een aantal ramen loopt en deze inslaat.
Als hij er op aangesproken wordt, loopt hij weg en naarmate de cameraman dichterbij komt is te zijn dat het een blank persoon betreft.

Als ik 'm weer terug kan vinden post ik 'm.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

CyBeRSPiN schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 13:26:
[...]

Dan heb je een beetje het gevoel mist van de bevolkingsgroep met een andere huidskleur dan blank dat er nu voor de zoveelste keer een onschuldig iemand door een agent vermoord is. De maat is op een gegeven moment echt vol.
Die frustratie snap ik. Helemaal.

En de reactie is; een stad aan puin slaan en (emotionele) schade toebrengen aan anderen die er niets mee te maken hebben.

Dat snap ik niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:09
Nnoitra schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 14:44:
[...]

Er circuleert ook een filmpje waarin een geheel in zwart geklede man, met zwart gasmasker en (om één of andere vage reden) zwart paraplu langs een aantal ramen loopt en deze inslaat.
Als hij er op aangesproken wordt, loopt hij weg en naarmate de cameraman dichterbij komt is te zijn dat het een blank persoon betreft.

https://www.reddit.com/r/...otesters_didnt_start_the/

Zat 'm toevallig net te kijken.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SuBBaSS schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 14:20:
[...]

Bij elke vergelijkbare gebeurtenis diezelfde 'schreeuw om aandacht' (maar vervolgens wel met handen vol waren de winkel uitlopen). Dat was immers bij King en al die anderen niet anders.
Het is gewoon ontzettend dom en ze pakken hun 'eigen' winkel-eigenaren er ook net zo hard mee.
PWM schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 14:23:
[...]

De beeldenstorm ging om de vernietiging van symbolische artefacten van de tegenstander. Hier laden ze 55 inch OLED tv's in een busje.
Laten we nou niet net doen alsof er enkel vernietigd werd. Destijds waren het geen 55-inch OLED tv's, maar de beeldenstorm was een combinatie van vernielingen en plunderingen. Dus naast dat er vernield werd, werden er ook veel kostbaarheden meegenomen. Of denk je dat al het goud netjes vernietigd werd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

[...]

Da's deze:

https://9gag.com/gag/adVjR1j

IMHO een Antifa type. Echter is er nu een klopjacht bezig op een agent:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gByPb8VRBBloGTtUqj1aStM_eGs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YV9ELXAaoTbf3vcZN3zGz1Xk.jpg?f=fotoalbum_large

Omdat er 1 ex gezegd heeft dat het hem zou kunnen zijn. Zijn leven in de stad is nu klaar. Social media maakt meer kapot dan je lief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Hier nog een post met wat info: https://www.reddit.com/r/..._gas_mask_smashes_window/
Daar wordt gesuggereerd dat het een politie gasmasker is.

[ Voor 6% gewijzigd door Nnoitra op 29-05-2020 14:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
You can't make this shit up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11:18
Ik vindt het in brand steken van het politiebureau en het plunderen van winkels echt idioot en niet te rechtvaardigen als "schreeuw om aandacht" of wat dan ook. Dit verergert alleen maar de al aanwezige haat en angst en vergroot de kans op een volgend incident...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
Zijn outfit is vreemd: gasmasker, handschoenen, paraplu. Hij is volledig alleen... De meeste anderen in de video lijken deel van een groep en hebben andere kleding. Zijn gedrag is curieus. Hij loopt heel nonchalant ruitjes in te tikken. Het lijkt totaal geen uiting van woede of frustratie.

Dit alles zorgt al snel voor vermoedens dat het een undercover agent is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Op zich wel vreemd. Het slachtoffer kwam 13 jaar geleden in de stad wonen. Toen was Chauvin 31 en al politieagent. Zou hij dan ook in een restaurant hebben gewerkt :?

EDIT:

Dit is logischer:
According to former club owner Maya Santamaria, Floyd and Chauvin both worked as security guards and had overlapping shifts at the Latin nightclub, El Nuevo Rodeo, although it is not evident if they knew each other.
Bijbaan als uitsmijter dus
Tk55 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 14:55:
[...]

Zijn outfit is vreemd: gasmasker, handschoenen, paraplu. Hij is volledig alleen... De meeste anderen in de video lijken deel van een groep en hebben andere kleding. Zijn gedrag is curieus. Hij loopt heel nonchalant ruitjes in te tikken. Het lijkt totaal geen uiting van woede of frustratie.

Nee, een paar engnekken op social media hebben deze rare conclusie getrokken uit het niks.

[ Voor 56% gewijzigd door PWM op 29-05-2020 14:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nnoitra
PWM schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 14:57:
[...]

Op zich wel vreemd. Het slachtoffer kwam 13 jaar geleden in de stad wonen. Toen was Chauvin 31 en al politieagent. Zou hij dan ook in een restaurant hebben gewerkt :?
Maya Santamaria, a business owner, says both Derek Chauvin and George Floyd worked at her South Side nightclub; Chauvin, as off-duty security for the past 16-odd years, and Floyd, as a bouncer a year or so. Still, she says it's unlikely that they would've recognized one another.
https://twitter.com/StribJany/status/1266088871844098048
Nee, een paar engnekken op social media hebben deze rare conclusie getrokken uit het niks.
Als onderstaande klopt, dan niet helemaal uit het niks:
During the riots in Ferguson MO, 3 men were caught breaking the windows of local businesses wearing full head gear. The crowds stopped the 3 men and removed their masks only to discover they were 3 officers trying to get the crowds to start looting. This is a known tactic to get the protests to be violent and destructive so they can justify forceful means to stop it and even lethal forms of stopping the violence.
It looks like the respirator this man is wearing is a police issue mask.

https://post.ca.gov/Porta...espiratory_Protection.pdf
The mask in question can be purchased by civilians for $300.

https://www.jondon.com/no...Tb0YzY66WGYtZeUTvs66WkzfE

[ Voor 45% gewijzigd door Nnoitra op 29-05-2020 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:10

Sharky

Skamn Dippy!

Tk55 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 14:55:
[...]

Eens, bijzondere actie.
Want? Van alle duizend opties die er zijn te bedenken is dat de enige die overblijft?

This too shall pass

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Je was me net voor ;) Bij werken bij een restaurant denk ik eerder aan een serveerder of kok :p Maar uitsmijter kan natuurlijk ook.
Sharky schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 15:00:

Want? Van alle duizend opties die er zijn te bedenken is dat de enige die overblijft?
Lijkt me meer 1 van deze jongens:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B0_oDANaot7LAfUvBLBBEIasIP0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wyhfgP1bKp1bUQQ2UAx4SVji.jpg?f=fotoalbum_large

Maar het kan natuurlijk ook gewoon een agent zijn, die onder het toezicht van camera's opvallend raampjes gaat inslaan :/ Elke logica ontbreekt.

[ Voor 55% gewijzigd door PWM op 29-05-2020 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0DNQqgdPlXT-f_x-WZxrA23RVEk=/i/2003623920.png

Ik denk als het leger van Trump er is dat de riots wel snel ophouden.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-06 13:33

Soggney

Zeekomkommer

[...]

https://t.co/TVSWrhElf8

wat is twitter een lastig platform om te linken

[ Voor 4% gewijzigd door Soggney op 29-05-2020 15:11 ]

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
PWM schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 14:57:
[...]
Sharky schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 15:00:
[...]
Ik zeg niet dat het een agent is. Alleen dit gedrag past niet direct in wat je van de andere demonstranten en relschoppers ziet. Zeker met het wantrouwen tegen politie/media of andere groepen in de VS, wordt er door sommige mensen al snel de conclusie getrokken dat er iemand is die de demonstranten probeert zwart te maken. In Hong Kong zag je vergelijkbare situaties met undercover agenten.

Het is een bekende tactiek, er is zelfs een term voor: Wikipedia: Agent provocateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Soggney schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 15:10:
[...]

https://t.co/TVSWrhElf8

wat is twitter een lastig platform om te linken
Psst; hij's inmiddels al een paar keer gepost ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Tk55 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 15:12:
Ik zeg niet dat het een agent is. Alleen dit gedrag past niet direct in wat je van de andere demonstranten en relschoppers ziet. Zeker met het wantrouwen tegen politie/media of andere groepen in de VS, wordt er door sommige mensen al snel de conclusie getrokken dat er iemand is die de demonstranten probeert zwart te maken.
De halve stad stond al in de fik. Er waren al 150 winkels geplunderd en er werd her en der gesloopt. Zou dat het moment zijn om een "undercover agent" met een masker op wat door de politie ook gebruikt word, raampjes in te laten slaan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
PWM schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 15:15:
[...]
De halve stad stond al in de fik. Er waren al 150 winkels geplunderd en er werd her en der gesloopt. Zou dat het moment zijn om een "undercover agent" met een masker op wat door de politie ook gebruikt word, raampjes in te laten slaan 8)7
Het is inderdaad niet logisch. Maar er zijn wel meer onlogische dingen gebeurd deze week :/

Edit: Maar mijn punt was ook om te beschrijven waarom een video als deze leidt tot beschuldigingen van "undercover agent". Ik weet ook niet waar de waarheid ligt.

[ Voor 15% gewijzigd door Tk55 op 29-05-2020 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 18:21
Ah, wordt dit de Reichstag van Trump?

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
armageddon_2k1 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 16:00:
Net als de Turkse opstand van Rutte ?

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:26

killercow

eth0

[...]

Deze dude:
* https://mobile.twitter.co...tatus/1266092439602896898
* https://www.reddit.com/r/...rs_confronting_a_guy_who/
* https://mobile.twitter.com/dyllyp/status/1266167967865286656

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Ik zie net een filmpje op Reddit langskomen, de schaamteloosheid van die plunderaars echt... Gewoon hele winkelwagentjes volladen en rondlopen alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Dit heeft echt niets meer met protesteren te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

boesOne

meuh

Het is gewoon een opstand, de vlam slaat in de pan, men is het zat. Met alle misdragingen die daarbij horen.
Ik vind het niet raar met een politie die zich zo gedraagd.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

armageddon_2k1 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 16:00:
Mwah. Clinton, Bush Sr., Bush Jr. en Obama hebben soortgelijke (of veel ergere) rellen gehad. Allemaal ook nog eens eens om soortgelijke redenen.

Ik zou niet willen zeggen dat het er bij hoort, maar uniek is het niet helaas. Zolang het ongeveer doorgaat als het nu gaat, zal het geen verstrekkende gevolgen hebben. Of hij moet nu full retard gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
PWM schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 16:32:
Mwah. Clinton, Bush Sr., Bush Jr. en Obama hebben soortgelijke (of veel ergere) rellen gehad. Allemaal ook nog eens eens om soortgelijke redenen.
Met demonstreren tegen onrecht heeft het voor de grootste groep weinig te maken, die zien een gezagsvacuüm en laden hun winkelwagentjes vol met TV's en andere dure goederen die ze normaal niet konden betalen en/of het goed doen op de zwarte markt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

PWM schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 15:00:
Maar het kan natuurlijk ook gewoon een agent zijn, die onder het toezicht van camera's opvallend raampjes gaat inslaan :/ Elke logica ontbreekt.
Nou.. logica is niet altijd een drijfveer. B.v. een ongewapend arrestant neerknallen terwijl je een bodycam draagt. Maar het komt wel voor.

We weten niet wie of wat het was. We weten niet of het Anti-fa was, maar ook niet of het een politieagent was. Immers dat laatste is dus ook al een keer bewezen in een andere zaak. Kortom alles is speculatie.

Want een anti-fa met een masker van 300+ vind ik ook weer zo iets.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
[[...]

Lijkt me meer 1 van deze jongens:

[Afbeelding]

Nou ja, hij lijkt op geen enkele antifa die ik ooit gezien heb. Ziet er echt veel meer uit als een agent.

Er is ook geen enkele reden waarom antifa hier vernielingen zou aanrichten. Maar er word in de VS altijd heel sneel naar antifa gewezen als daders ook als die er niets mee te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Philip Ross schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 16:38:
[...]

Nou ja, hij lijkt op geen enkele antifa die ik ooit gezien heb. Ziet er echt veel meer uit als een agent.

Er is ook geen enkele reden waarom antifa hier vernielingen zou aanrichten. Maar er word in de VS altijd heel sneel naar antifa gewezen als daders ook als die er niets mee te maken hebben.
De kans dat deze man bij Antifa zit is even groot als de kans dat hij politieagent is, of nog bij een andere groep hoort of gewoon een gekke loner is. Speculeren lijdt alleen maar tot gevaarlijke situaties, zoals voor de hierboven genoemde politieagent die zijn leven niet meer zeker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20:33

DevWouter

Creator of Todo2d.com

PWM schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 15:15:
[...]

Geen idee hoe agenten in Amerika er uit zien, maar als ik het vergelijk met het andere beelden dan zie ik veel afwijkingen.

Echter, door het een verhaal te maken dat dit de politie is zorg je er wel voor dat het vertrouwen de overheid verder omlaag gaat en daarmee wordt de-escalatie alleen maar lastiger mee gemaakt. Waarschijnlijk was dat ook het doel.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-06 17:26
Als het een agent provocateur is dat is het - gegeven zijn doel; provoceren - wel logisch dat hij het zo doet dat het opvalt.
Kans om gepakt te worden is klein, oproerpolitie heeft de traditie om in dit soort situaties pas op te treden als de rotzooi trappers zijn verdwenen.

Trump II - Project 2025 tracker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

PWM schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 14:48:
[...]

Da's deze:

https://9gag.com/gag/adVjR1j

IMHO een Antifa type. Echter is er nu een klopjacht bezig op een agent:

[Afbeelding]

Omdat er 1 ex gezegd heeft dat het hem zou kunnen zijn. Zijn leven in de stad is nu klaar. Social media maakt meer kapot dan je lief is.
Useful idiot, een 'Marinus van der Lubbe', scapegoat?

'False flag'-actie ligt enorm voor de hand.

[ Voor 3% gewijzigd door Ramzzz op 29-05-2020 17:08 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
ErikT738 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 16:43:
[...]

De kans dat deze man bij Antifa zit is even groot als de kans dat hij politieagent is, of nog bij een andere groep hoort of gewoon een gekke loner is. Speculeren lijdt alleen maar tot gevaarlijke situaties, zoals voor de hierboven genoemde politieagent die zijn leven niet meer zeker is.
Enige verschil is wel dat de politie (of een deel daarvan) motief heeft om de demonstranten er slecht uit te laten zien. Antifa heeft er letterlijk niets bij te winnen.

Wil ook zeker niet speculeren over individuele potentiele daders hoor. Maar het is wel een bekende tactiek om zelf wat problemen te maken om daarna een excuus te hebben om hard op te treden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 18:21
Ik zie het Erdogan zo doen. En ik zie het Trump zo doen. Dus het zou me niks verbazen.

Echter..... op dit moment zijn er weinig feiten en bangmakerij, ophitsen en mensen bij naam en toenaam noemen op basis van 1 shady getuige is gevaarlijk.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Nou, ze hebben die ex agent dan eindelijk gearresteerd...
https://nos.nl/artikel/23...oodde-bij-arrestatie.html

Hij bleek alleen al achttien voorgaande klachten tegen zich gehad te hebben, waaronder een eerdere schietpartij. Over een tweede agent was er in 2017 nog een schikking omdat die agent iemand had aangehouden en daarna in elkaar had geslagen...
https://www.nytimes.com/a...olice-death-officers.html
https://edition.cnn.com/2...s-george-floyd/index.html

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 20:14:
Nou, ze hebben die ex agent dan eindelijk gearresteerd...
https://nos.nl/artikel/23...oodde-bij-arrestatie.html

Hij bleek alleen al achttien voorgaande klachten tegen zich gehad te hebben, waaronder een eerdere schietpartij. Over een tweede agent was er in 2017 nog een schikking omdat die agent iemand had aangehouden en daarna in elkaar had geslagen...
https://www.nytimes.com/a...olice-death-officers.html
https://edition.cnn.com/2...s-george-floyd/index.html
In dit geval lijkt het me logisch dat de leidinggevenden ook opgepakt worden en vervolgd worden. Aangezien ze hier indirect medeplichtig aan zijn, door zulke agenten nog in te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:14
Die vent is 'gewoon' een psychopaat... maakt de kans dat het puur een racistisch gemotiveerde actie was iets kleiner.

Wellicht dat met deze wetenschap de situatie iets rustiger wordt.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01:24
alexbl69 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 21:03:
Die vent is 'gewoon' een psychopaat... maakt de kans dat het puur een racistisch gemotiveerde actie was iets kleiner.

Wellicht dat met deze wetenschap de situatie iets rustiger wordt.
Nou ja, het waren allemaal zwarte mensen bij zijn vorige geweldsdelicten. Dat zegt ook wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Trump lijkt zijn gestrekte benen iets in te trekken op Twitter, dat zie je niet vaak bij hem. Hij jokt wel natuurlijk, maar zijn bravoure is iets weg.
P-Rock schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 22:03:
[...]

Nou ja, het waren allemaal zwarte mensen bij zijn vorige geweldsdelicten. Dat zegt ook wel wat.
Alle 18 keer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01:24
PWM schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 22:09:
Trump lijkt zijn gestrekte benen iets in te trekken op Twitter, dat zie je niet vaak bij hem. Hij jokt wel natuurlijk, maar zijn bravoure is iets weg.

[...]

Alle 18 keer?
Geen idee, maar wel bij alle gevallen die in de media bekend zijn gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3

3x3

Afbeeldingslocatie: https://cdn.cnn.com/cnnnext/dam/assets/200530012934-0529-protests-split-night-large-tease.jpg

Het geweld spreid zich uit over de natie. Het was raak in 20 steden vanacht. Zelfs het witte huis korte tijd dicht. Het kantoor van CNN dicht. CCN wordt opgeroepen minder 'anger and hate' te verspreiden. Biden heeft gezegd dat zwarten niet zwart zijn als ze niet op hem stemmen. Er wordt een opgeroepen om te stemmen voor minder corrupte officieren van justitie, beleidsmakers en politiealeiding in atlanta ipv geweld te gebruiken.

[ Voor 68% gewijzigd door 3x3 op 30-05-2020 09:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:30

DirtyBird

Praktiserend denker

Het blijft mij verbazen (oke niet echt, het is meer walging) dat de VS als ontwikkeld land wordt beschouwd.
Objectief gezien zouden ze geen eens een opvallende verschijning zijn in het lijstje van wat we vroeger derde wereld landen noemden.
Rassenhaat, zorgstelsel, werkeloosheid, twijfelachtige politiek etc.
Deze demonstraties en Trump zn houding hierin maken dat nog weer eens extra zichtbaar.

[ Voor 12% gewijzigd door DirtyBird op 30-05-2020 08:51 ]

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3x3

3x3

Vorig jaar zijn er 370 witte mensen doodgeschoten door de politie, het aantal zwarte mensen was veel minder. Het aantal zwarte doden lijkt relatief hoog als percentage dat ze zijn van de totale bevolking, maar relatief laag als je kijkt naar etnische verhoudingen in de criminaliteitscijfers.

Ik vraag mij af of de politie in democratische steden wel echt racistisch is. Als je niet stemt op de democraten ben je niet zwart. Dus de democraten zijn de partij die er is voor de zwarte gemeenschap. Dus ik neem aan dat het anders handelen naar mensen op basis van kleur geen ding moet zijn in steden als Baltimore en Minneapolis.

De woede komt denk ik niet alleen voort uit het politiegeweld, maar ook uit dat er meer sociale problemen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3

3x3

DirtyBird schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 08:50:
Het blijft mij verbazen (oke niet echt, het is meer walging) dat de VS als ontwikkeld land wordt beschouwd.
Objectief gezien zouden ze geen eens een opvallende verschijning zijn in het lijstje van wat we vroeger derde wereld landen noemden.
Rassenhaat, zorgstelsel, werkeloosheid, twijfelachtige politiek etc.
Deze demonstraties en Trump zn houding hierin maken dat nog weer eens extra zichtbaar.
De keuzes van de politie om bij deze "demonstraties" (ik vind het plunderingen) zich terug te trekken in de politiebureaus was vooral een lokale keuze. De keuze om guards/politie agenten te sturen vanuit de staat, ook een keuze van de staat. Het brengen van nationale guards is de keuze van de regering, maar is ook wel logisch gezien de omstandigheden.

Op momenten dat "demonstranten" beginnen te schieten met vuurwapens op de politie, vind ik het gek dat er vooraangekondigd wordt, dat is gunst waarschijnlijk terugverleent wordt.

Maar de toon kan diplomatieker van Trump. Tot het coronavirus vanuit Europa en China naar de vs kwam, was de werkloosheid onder lage sociale klassen lager dan ooit. Het is niet de tijden van conflict, maar van van samen staan voor 1 Amerika

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 21:01
In de EU is wat er gebeurt wellicht het meest te vergelijken met de segregatie problemen in Frankrijk.
Politiek heeft de achterstandswijken (Banlieu's) overgelaten aan hun lot, mensen die in die enorme wijken opgroeien weten dat ze niet voor vol mee tellen en weinig tot geen kans maken op de arbeidsmarkt en op een comfortabel leven. Deze groep raakt ook elke keer slaags als de politie ingrijpt en de aanhouding een lading krijgt. Het heeft dan ook weinig meer met die aanhouding of dat incident te maken, het ontsteekt simpelweg een probleem wat al lang sluimert.

Het is de reden waarom ik met mijn boven gemiddelde woning blij ben naast het appartement complex te wonen met sociale huurwoningen. We wonen gewoon in dezelfde straat, we ademen dezelfde lucht, ik heb alleen een iets groter huis - verder zijn we min of meer gelijk.

Maargoed, in de VS is die segregatie extreem doorgevoerd. Elke etniciteit heeft een eigen naam, buurt en identiteit. Vermenging is omstreden.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 20:32
ph4ge schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 08:24:
[...]

Hoewel de populair vote al bijna 20 jaar onafgebroken in het voordeel van de democraten is is het inmiddels zelfs helemaal geen vraag meer wie de populair vote gaat winnen. Het zou zo maar kunnen dat Biden >5% meer stemmen krijgt en toch verliest.
Mwoah, ik kan me heel lastig scenario's voorstellen waarbij Biden de PV met meer dan 5% zou winnen en dan de electoral vote zou verliezen. Allereerst lijkt Biden toch ook wel een wat andere demografie aan te spreken, waardoor hij het in bepaalde swing states juist beter lijkt te doen dan nationaal. Daarbij was die 2,1% van Clinton echt al wel op het randje gezien de marges in de swing states. Daar had niet nog een procent meer verschil in moeten zitten. Voor een verlies met 5% meer stemmen moet je toch echt een hele andere distributie gaan zien, iets als hele hoge opkomst in staten als New York en Californië waar dan de overgrote meerderheid op Biden ziet en dan nipt verlies in de Swing states. Dat lijkt nou niet echt een patroon dat bij een kandidaat als Biden past. Dat zou eerder iets zijn dat je zou kunnen zien bij een heel progressieve kandidaat.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 21:01
@3x3

https://www.latimes.com/s...se-of-death-for-black-men
A new study finds that about 1 in 1,000 black men and boys can expect to die as a result of police violence over the course of their lives – a risk that's about 2.5 times higher than their white peers. The annual risk rises and falls with age, and is highest for young men. Here’s how it compares to other leading causes of death for black men in their mid-to-late 20s.
Weet je zeker dat je cijfers kloppen? Kwam net dit tegen met jouw reactie in mijn achterhoofd: dit wijst toch een andere trend dan jij aan geeft.

Zie rest van het artikel en het onderzoek onder de link.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11:53
NiGeLaToR schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 10:16:
@3x3

https://www.latimes.com/s...se-of-death-for-black-men

[...]

Weet je zeker dat je cijfers kloppen? Kwam net dit tegen met jouw reactie in mijn achterhoofd: dit wijst toch een andere trend dan jij aan geeft.

Zie rest van het artikel en het onderzoek onder de link.
Het grote verschil is dat het ene artikel absolute aantallen geeft en jouw artikel naar percentages kijkt. Volgens wikipedia is 12,3% van de amerikanen zwart. Als er in absolute aantallen twee keer zoveel blanken overlijden door politiegeweld is het percentage donker gekleurde mensen dat door politiegeweld sterft veel hoger dan het percentage blanken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
3x3 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 09:20:
Maar de toon kan diplomatieker van Trump.
Mag ik deze nomineren voor het 'understatement van de maand'? :)

Trump gooit bewust olie op het vuur omdat hij electoraal belang heeft bij deze rellen. Als de zwarte gemeenschap 'hapt' op zijn provocaties en grootschalig gewelddadig wordt kan hij zich opwerpen als fysieke beschermer van witte kiezers in swingstates. Gaat Biden 'jullie' witte gematigde kiezers beschermen tegen deze plunderende hordes? Polarisatie als electoraal instrument. :F

Hoe cynisch het ook is, Trump kan hier alleen maar mee 'winnen' en ondertussen heeft niemand het meer over corona.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Philpend schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 10:33:
[...]

Het grote verschil is dat het ene artikel absolute aantallen geeft en jouw artikel naar percentages kijkt. Volgens wikipedia is 12,3% van de amerikanen zwart. Als er in absolute aantallen twee keer zoveel blanken overlijden door politiegeweld is het percentage donker gekleurde mensen dat door politiegeweld sterft veel hoger dan het percentage blanken.
Maar de 12,3% van de bevolking pleegt 44% van de moorden, het soort misdaad dat leidt tot doodgeschoten worden.

https://www.statista.com/...ath-by-us-police-by-race/

Als je puur naar de cijfers kijkt van de mensen die door de politie in Europa de afgelopen jaren dood zijn geschoten zit daar een buiten proportioneel aantal mensen uit Noord-Afrika en het Midden-Oosten bij.

[ Voor 6% gewijzigd door IJzerlijm op 30-05-2020 10:40 ]

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-06 23:52
Dit soort onbeschofte reacties hoeven hier dus absoluut niet.

[ Voor 86% gewijzigd door DaniëlWW2 op 01-06-2020 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Laatst online: 20:58
D-e-n schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 11:06:
[...]

Ik kan dat artikel ook niet eens lezen. Maar het voorval bagatelliseren zoals @JSTPS doet is juist bij uitstek een vorm van polarisatie.
De belangrijkste paragraaf is deze:
The probable cause statement also said that preliminary results from an autopsy “revealed no physical findings that support a diagnosis of traumatic asphyxia or strangulation,” adding that Mr. Floyd had coronary artery disease and hypertensive heart disease. “The combined effects of Mr. Floyd being restrained by the police, his underlying health conditions and any potential intoxicants in his system likely contributed to his death,” the statement said.
Hij had in ieder geval nog geleefd als hij niet zo lang op de grond was gedrukt, in ieder geval.

Maar doen alsof de menigte aan het overreageren is, is echt onzin. Dit is geen op zichzelf staand geval, het was de druppel die de emmer deed overlopen en ik geef de mensen daar groot gelijk dat ze het zat zijn als tweederangs burgers behandeld te worden.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

IJzerlijm schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 10:37:
[...]

Maar de 12,3% van de bevolking pleegt 44% van de moorden, het soort misdaad dat leidt tot doodgeschoten worden.

https://www.statista.com/...ath-by-us-police-by-race/

Als je puur naar de cijfers kijkt van de mensen die door de politie in Europa de afgelopen jaren dood zijn geschoten zit daar een buiten proportioneel aantal mensen uit Noord-Afrika en het Midden-Oosten bij.
Kortom het is veel complexer als wat met cijfertjes goochelen. Zo kan ik hier weer statistieken neerplempen over de SES waar deze mensen in zitten.

Het is een complex geheel van elkaar versterkende en in elkaar grijpende factoren. Waarbij sommige lastig zijn te beïnvloeden. Maar waarvan het aanpakken van een geïnstitutionaliseerd racisme nog een van de makkelijkere is. Helaas heeft Trump bijna direct na zijn aantreden de stekker getrokken uit initiatieven daartoe.
JSTPS schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 11:17:
[...]
Je hebt het artikel blijkbaar niet gelezen. Lees het hele artikel.
Toch als ik in America, bewust de life support uitschakel van een terminaal zieke patiënt (die anders nog 1 maand te leven zou hebben), zou ik toch echt van moord beschuldig worden.

Kan deze meneer onderliggende oorzaken gehad hebben? Vast.
Maar had de politie op elk moment hem overeind kunnen zetten en geboeid in de auto kunnen zetten? Ook zeker.

Had hij dan nog geleefd? Zeer waarschijnlijk.

Ergo het onnodige overmatig gewelddadig handelen van deze politieagenten heeft een dood te gevolg gehad. Dat moet strafrechtelijk onderzocht worden.

[ Voor 27% gewijzigd door Cyberpope op 30-05-2020 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Laatst online: 29-06 17:04
Jaap-Jan schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 11:17:
[...]

De belangrijkste paragraaf is deze:

[...]

Hij had in ieder geval nog geleefd als hij niet zo lang op de grond was gedrukt, in ieder geval.

Maar doen alsof de menigte aan het overreageren is, is echt onzin. Dit is geen op zichzelf staand geval, het was de druppel die de emmer deed overlopen en ik geef de mensen daar groot gelijk dat ze het zat zijn als tweederangs burgers behandeld te worden.
Dat statement lijkt ook gewoon een wilde gok te zijn want "any potential intoxicants in his system likely contributed to his death" dus ze weten niet eens of hij iets op had of niet maar gebruiken het wel als verklaring

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:14
D-e-n schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 11:06:
[...]

Ik kan dat artikel ook niet eens lezen. Maar het voorval bagatelliseren zoals @JSTPS doet is juist bij uitstek een vorm van polarisatie.
Is het linken naar een artikel dat beschrijft dat de oorzaak van de rellen - een moord die dus mogelijk geen moord blijkt te zijn - nu ook al polarisatie :?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
Jaap-Jan schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 11:17:
Dus rellen en plunderingen zijn wat jou betreft legitieme manieren om te frustratie over iets te uiten? Deze mensen zien dit als een mooie aanleiding om 10 minuten gratis te winkelen, dit heeft weinig met die agent en het slachtoffer te maken.

Het zou enorm krachtig zijn geweest als alle zwarten massaal in staking waren gegaan of in elke grote stad er grote vreedzame demonstraties zijn. Honderdduizenden die in stilte de man gedenken en zo aandacht en sympathie vragen voor hun lot. De beelden die we nu zien versterken vooral de (voor)oordelen die er onder veel blanken over zwarten bestaan waardoor het volgende 'incident' een kwestie van tijd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
alexbl69 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 11:23:
[...]

Is het linken naar een artikel dat beschrijft dat de oorzaak van de rellen - een moord die dus mogelijk geen moord blijkt te zijn - nu ook al polarisatie :?
Hij linkte met een doel. De conclusie trekken dat het allemaal wel meevalt met het politiegeweld is een vorm van polarisatie. Want de feiten wijzen anders uit: het valt niet mee. Zie ook de andere reactie van @JSTPS waarin hij de schuld bij de media legt. Polarisatie ten top.

En nergens staat dat de agent niet heeft bijgedragen aan de dood van de arrestant.

@hoevenpe
Waarom staat "voor" tussen haakjes? Het zijn gewoon vooroordelen.

[ Voor 7% gewijzigd door D-e-n op 30-05-2020 11:42 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JSTPS
D-e-n schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 11:39:
[...]

Hij linkte met een doel. De conclusie trekken dat het allemaal wel meevalt met het politiegeweld is een vorm van polarisatie. Want de feiten wijzen anders uit: het valt niet mee. Zie ook de andere reactie van @JSTPS waarin hij de schuld bij de media legt. Polarisatie ten top.

En nergens staat dat de agent niet heeft bijgedragen aan de dood van de arrestant.

@hoevenpe
Ik denk dat je polarisatie gebruikt zoals tegenwoordig racisme wordt gebruikt. Zo vermindert het de betekenis van het woord.

Wikipedia zegt : Polarisatie is het veroorzaken van een conflict of het versterken van tegenstellingen tussen partijen of bevolkingsgroepen.

Ik benoem juist dat de media dit doen. Wat is polariserend aan kritiek hebben op de tactiek van de media? Trump is ook vaak polariserend bezig inderdaad, dat ontken ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

De advocaat van de agent zal het er wel op gooien dat wat hij deed niet dodelijk zou zijn geweest als Floyd geen onderliggend lijden had gehad waar hij geen weet van had of had kunnen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SymbolicFrank
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-07-2021
Ondertussen zit meer dan een kwart van de bevolking werkloos thuis, vooral de minstverdienende, dat is samen een meerderheid van de gekleurde mensen in het land. Een derde daarvan heeft geen werkloosheidsuitkering. Voor een deel van de rest is het nog niet uitgekeerd. Spaargeld hebben ze ook niet, schulden wel. En alhoewel er door de regering enorm met geld wordt gegooid, gaat dat bijna allemaal naar de bedrijven. Na de initiële subsidie voor de bevolking en de werklozen is de rest gesneuveld in de senaat.

Kortom, de helft van de minderheden zit werkloos thuis, veelal zonder geld en heeft binnenkort geen onderdak meer. Wat ga je dan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

SymbolicFrank schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 11:55:

Kortom, de helft van de minderheden zit werkloos thuis, veelal zonder geld en heeft binnenkort geen onderdak meer. Wat ga je dan doen?
Moet grote menigtes de ziekte sneller verspreiden en bedrijven platbranden gaat hier niet veel helpen tenzij je het ziet als een noodzakelijke eerste stap naar de revolutie die alles oplost.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
JSTPS schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 11:17:
[...]

De media zet de bevolking tegen elkaar op, vooral CNN.
Dat is polariseren. Je zet mensen op tegen de media. De meeste media verslaan gewoon.
Constant benadrukken hoe Afro Amerikanen tekort worden gedaan en dat zo veel Afro Amerikanen vermoord worden door de politie.
Dat zijn gewoon feiten. Je kunt er over discussiëren hoe verspreid de haat is maar dat er nog een flink racistisch element is in de VS is een feit.
Er worden meer blanken vermoord. Waarom zie ik dit niet op het nieuws? Zelfde als ons NOS journaal, 1 pot nat.
Ook hier weer: polarisatie richting de media. Waarom is de info van de NOS niet correct? In tegenstelling tot allerlei schimmige anti-media weblogs heeft de NOS nergens belang bij dus lijkt de NOS me een stuk objectiever.

[ Voor 7% gewijzigd door D-e-n op 30-05-2020 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymbolicFrank
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-07-2021
IJzerlijm schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 11:58:
Moet grote menigtes de ziekte sneller verspreiden en bedrijven platbranden gaat hier niet veel helpen tenzij je het ziet als een noodzakelijke eerste stap naar de revolutie die alles oplost.
Dat is veel te rationeel. De mensen raken in paniek en het gewelddadige optreden van de politie wakkert het alleen maar aan. De witte mensen die nog wel werk hebben voelen het ook wel aankomen, vandaar ook de sterke reactie. En racisme versterkt de polarisatie nog verder.

Edit: Tijdens de grote depressie een eeuw geleden was de werkloosheid lager dan nu. En zelfs met de veel mildere crisis van 11 jaar geleden had je overal al tentenkampen vol daklozen.

[ Voor 18% gewijzigd door SymbolicFrank op 30-05-2020 12:14 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• hoevenpe
D-e-n schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 11:39:
Dat zwarten veel meer met politie/justitie in aanraking komen dan blanken lijkt me geen vooroordeel maar een meetbaar gegeven, rellen en plunderingen na een schokkend en verwerpelijk incident zijn helaas ook niet nieuw. Als het echt alleen maar vooroordelen waren geweest was het veel makkelijker geweest ze te ontkrachten, het is niet zwart-wit. Juist door deze keer anders en vreedzaam te reageren had men de spiraal kunnen doorbreken, dan voldeed men niet aan de 'verwachting' en was er meer kans geweest dat de onderliggende oorzaken aandacht gekregen hadden.

Je ziet hetzelfde proces bij rellen in achterstandswijken in Frankrijk en België, daar vliegt de vlam ook in de pan bij incidenten zelfs als de aanleiding overduidelijk niets met opzet en/of racistisch handelen te maken heeft. Veel jongeren zoeken helaas een 'trigger' om te kunnen rellen, dat heeft weinig met de wereld verbeteren te maken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

IJzerlijm schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 11:58:
[...]

Ja, onbegrijpelijk dat ze dat niet snappen. Wellicht zouden ze iedereen kwalitatief goed, betrouwbaar en laagdrempelig onderwijs moeten geven, waarbij er geen financiële drempels zijn om daaraan deel te nemen.

O.. wacht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
@hoevenpe
Maar dat is toch altijd zo? Dat is binnen elke groep toch het geval? Dan nog gaat het dus om vooroordelen. Mensen oordelen over een groep op basis van de excessen. En dat is ten onrechte: het is belangrijk dat te benadrukken.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JSTPS
D-e-n schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 11:59:
[...]

Dat is polariseren. Je zet mensen op tegen de media. De meeste media verslaan gewoon.

[...]

Dat zijn gewoon feiten. Je kunt er over discussiëren hoe verspreid de haat is maar dat er nog een flink racistisch element is in de VS is een feit.

[...]

Ook hier weer: polarisatie richting de media. Waarom is de info van de NOS niet correct? In tegenstelling tot allerlei schimmige anti-media weblogs heeft de NOS nergens belang bij dus lijkt de NOS me een stuk objectiever.
Ik zet niemand op tegen de media. Ik probeer duidelijk te maken dat de media echt niet zo objectief zijn als je denkt. CNN creëert naar mijn mening meer problemen dan het oplost.

En de NOS is objectief? Je bedoelt zoals alleen filmpjes van Trump laten zien als hij iets niet goed doet (toegegeven, dat gebeurt vaker), knippen in filmpjes van Poetin zodat het lijkt alsof hij iets doet wat helemaal niet is gebeurd, als het tijd is iemand van PVV of FvD te interviewen, de simpelste tokkie uitkiezen voor de uitzending zodat we een bepaald (negatief) beeld krijgen van de aanhangers van deze partijen, als het over iets gaat wat vooral allochtonen aangaat juist de meest correct sprekende persoon met een tintje voor de camera zetten, en als slotstuk, de divibokaal, die in het leven is geroepen om een database aan te maken van de best opgeleide nieuwe Nederlanders met een tintje om die zoveel mogelijk op het journaal te krijgen om opnieuw een incorrect beeld te geven van bepaalde groepen.

Je kan veel zeggen, maar als je denkt dat de NOS objectief is, zit je toch echt verkeerd.
Pagina: 1 2 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
En omdat het blijkbaar weer eens nodig is:
-Dit is een ZT topic. Op GoT wordt je nadrukkelijk gevraagd het niet persoonlijk te maken en dat geld dubbel een een Zero Tolerance topic. Doe dat dan ook niet.
Die "ja maar antifa of BLM is fascistisch, punt" manier van reageren hoeft hier ook niet net zoals andere drogredeneringen. Idem voor de "ja maar extreem rechts" of wat dan ook. Het is volstrekt irrelevant welke groep gewelddadiger is of slechter dan de ander.
-Dat staat in schril contrast met de mogelijkheid om verschillende groepen op objectieve basis te bespreken. Dat kan best zonder onnodig denigrerend taalgebruik, drogredeneringen, verwijten etc. Het gaat zoals gebruikelijk bij spontane massaprotesten namelijk om meerdere groepen met diverse achtergronden en motiveringen bij deze protesten. Dit is geen een vrijbrief om je eigen ideologische stokpaardjes af te draaien.