Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:35
hoevenpe schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 11:35:
[...]

Dus rellen en plunderingen zijn wat jou betreft legitieme manieren om te frustratie over iets te uiten? Deze mensen zien dit als een mooie aanleiding om 10 minuten gratis te winkelen, dit heeft weinig met die agent en het slachtoffer te maken.
Er speelt duidelijk meer dan dat wij zover weten, op deze video is heel duidelijk te zien dat een blanke ''solist'', die volledig in zwart is gekleed met een dure gasmasker en een zwarte paraplu met een hamer rustig één voor één meerdere ramen van de supermarkt inslaat. Totdat omstanders dit in de gaten krijgen en hem hierop aanspreken, waarop deze ''solist'' wegloopt en tijdens het weglopen ook nog mensen die hem volgen bedreigt.

Waarom zou je als enige met een opengeklapte paraplu rondlopen, helemaal in het zwart gekleed met een dure masker waar in deze tijden bijna niet meer aan te komen is? Om vervolgens een aantal ramen in te slaan met hamer en daarna doodleuk weg te lopen.

Het zou zomaar een undercover agent kunnen zijn die de weg vrij maakt voor de mensen om te kunnen plunderen (en juist met die paraplu herkenbaar blijft voor andere agenten), en zo doende de National Guard een vrijbrief heeft om met grof geweld de protesten te kunnen onderdrukken. Of iemand, al dan wel of niet van een bepaalde beweging, die met deze actie de protesten en de zwarte gemeenschap in een kwaad daglicht wil stellen, of wellicht gewoon iemand die heel veel olie op het vuur wil gooien zonder een goed motief.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:09
@JSTPS
Je ziet enkel wat je wilt zien. Je kunt honderd voorbeelden noemen maar voor elk voorbeeld van jou heb ik er tien die het tegenovergestelde beweren. Zolang de grote leider van de PVV te bescheten is om zelf bij de NOS te gaan zitten heeft hij nul recht om te klagen. Hetzelfde geldt voor Baudet: die kreeg zelfs gratis zendtijd van de NPO voor zijn showtje met Rutte.

Fans van Trump, Wilders of Baudet: ik zie bij hen vooral een gebrek aan tegen kritiek kunnen. Met name Baudet en Trump hebben alle eigenschappen van een dictator. Zelf alles willen roepen maar als een ander wat zegt moet hij of zij de mond worden gesnoerd

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:00
JSTPS schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 10:49:
Jammer genoeg hebben de criminelen voor niks gereld, het blijkt dat George Floyd niet is gestikt.
Hij hoeft niet te zijn gestorven door ademnood. Kan nl. ook een hart-aanval zijn geworden doordat een of andere leipo 5 minuten op zijn nek zat. Dat soort spul. herseninfarct door zuurstof te kort.

Maakt het dat minder ernstig? Nee, natuurlijk niet.
Je kunt er echt wel gevoegelijk van uit gaan dat hij vandaag nog had rondgelopen als niet een of andere leipo met een pakkie an het nodig vond de macho uit te hangen.

Zo is Pim Fortyuin ws ook niet gestorven door een kogel, maar eerder door het feit dat zijn hersens of hart het opgaven.
Samenloopje van omstandigheden.

[ Voor 10% gewijzigd door maartend op 30-05-2020 13:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Helgie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02-07-2021

Helgie

Misantroop

JSTPS schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 11:17:
[...]

Je hebt het artikel blijkbaar niet gelezen. Lees het hele artikel.

Welke emmer is overgelopen? Hier zijn ook genoeg problemen. Zullen we de boel maar gaan slopen dan?

"Het halve land" is natuurlijk niet letterlijk bedoeld, maar dat snap je waarschijnlijk wel. Meer gelijkheid is inderdaad handig, dit begint met een abonnement op de bibliotheek en niet op de wapenwinkel. Dan zijn we in Europa gelukkig wat beter af.

@D-e-n
Hoe polariseer ik? De media zet de bevolking tegen elkaar op, vooral CNN. Constant benadrukken hoe Afro Amerikanen tekort worden gedaan en dat zo veel Afro Amerikanen vermoord worden door de politie. Er worden meer blanken vermoord. Waarom zie ik dit niet op het nieuws? Zelfde als ons NOS journaal, 1 pot nat.

Ik snap trouwens dat op dit forum een bepaalde groep oververtegenwoordigd is. Direct 3 reacties voor de rellen en tegen de politie/Trump.

Ik ben ook nog steeds voor zwaardere straffen voor agenten die de fout in gaan en snap ook dat racistische agenten bestaan. Maar dit betekent niet dat je bij elke gebeurtenis de boel die zorgvuldig is opgebouwd door de nuttige Amerikanen moet slopen elke keer dat jij het idee hebt dat er iets aan de hand is.
Ik ben het grotendeels wel met je eens, maar ik denk dat het wel begrijpelijk is dat na het zoveelste incident waar een zwarte omkomt door zeer waarschijnlijk toedoen van de politie dat de maat wel een keer vol is. Ik denk dat we allemaal wel de filmpjes van de afgelopen jaren hebben gezien waarin mensen zonder enige reden platgeschoten worden. Zowel zwarte als witte mensen, maar procentueel gezien meer zwarte mensen.

Nu kan dat natuurlijk allerlei oorzaken hebben anders dan racisme ( daar heb ik kortgeleden nog een redelijk felle discussie over gehad hier :+ ) maar ik denk dat het lastig is om te ontkennen dat racisme een grote rol zal spelen.

Wat natuurlijk de echte tragedie is is het plunderen. Door een groep mensen die hun handen niet thuis kan houden worden vooroordelen bevestigd, de aandacht van het daadwerkelijke onderwerp afgeleid en polariseert de boel alleen maar verder. Dit komt simpelweg niet goed.
D-e-n schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 12:37:
@JSTPS
Je ziet enkel wat je wilt zien. Je kunt honderd voorbeelden noemen maar voor elk voorbeeld van jou heb ik er tien die het tegenovergestelde beweren. Zolang de grote leider van de PVV te bescheten is om zelf bij de NOS te gaan zitten heeft hij nul recht om te klagen. Hetzelfde geldt voor Baudet: die kreeg zelfs gratis zendtijd van de NPO voor zijn showtje met Rutte.

Fans van Trump, Wilders of Baudet: ik zie bij hen vooral een gebrek aan tegen kritiek kunnen. Met name Baudet en Trump hebben alle eigenschappen van een dictator. Zelf alles willen roepen maar als een ander wat zegt moet hij of zij de mond worden gesnoerd
So we meet again... sorry, maar jij gebruikt exact dezelfde denkwijzen en argumenten als de mensen die jij zo lijkt te verachten. Ik zou mezelf omschrijven als centrumlinks, maar ik kan het gewoon niet met je eens zijn.

Dat is ook waarom ik de hele antifa vs neonazi's discussie ook onzin vind: ze hebben misschien een andere ideologie, maar ze gebruiken exact dezelfde methodes. Beide groepen zijn een stel malloten.
Freshouttheoven schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 12:25:
[...]

Er speelt duidelijk meer dan dat wij zover weten, op deze video is heel duidelijk te zien dat een blanke ''solist'', die volledig in zwart is gekleed met een dure gasmasker en een zwarte paraplu met een hamer rustig één voor één meerdere ramen van de supermarkt inslaat. Totdat omstanders dit in de gaten krijgen en hem hierop aanspreken, waarop deze ''solist'' wegloopt en tijdens het weglopen ook nog mensen die hem volgen bedreigt.

Waarom zou je als enige met een opengeklapte paraplu rondlopen, helemaal in het zwart gekleed met een dure masker waar in deze tijden bijna niet meer aan te komen is? Om vervolgens een aantal ramen in te slaan met hamer en daarna doodleuk weg te lopen.

Het zou zomaar een undercover agent kunnen zijn die de weg vrij maakt voor de mensen om te kunnen plunderen (en juist met die paraplu herkenbaar blijft voor andere agenten), en zo doende de National Guard een vrijbrief heeft om met grof geweld de protesten te kunnen onderdrukken. Of iemand, al dan wel of niet van een bepaalde beweging, die met deze actie de protesten en de zwarte gemeenschap in een kwaad daglicht wil stellen, of wellicht gewoon iemand die heel veel olie op het vuur wil gooien zonder een goed motief.
Allemaal speculatie die niet te bewijzen valt. Lijkt me compleet zinloos om hierop door te gaan.

[ Voor 19% gewijzigd door Helgie op 30-05-2020 12:49 ]

Hypocrites must die

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:02
hoevenpe schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 11:35:
[...]

Dus rellen en plunderingen zijn wat jou betreft legitieme manieren om te frustratie over iets te uiten? Deze mensen zien dit als een mooie aanleiding om 10 minuten gratis te winkelen, dit heeft weinig met die agent en het slachtoffer te maken.
Je bent wel heel makkelijk met iedereen over één kam scheren.
"sommigen van deze mensen zien dit als een mooie aanleiding om 10 minuten gratis te winkelen" is nauwkeuriger maar klinkt een stuk minder dramatisch.

Overigens doen er veel blanken mee aan demonstraties, en er doen ook blanken mee aan het plunderen.

Afbeeldingslocatie: https://thehill.com/sites/default/files/styles/thumb_small_article/public/george.floyd_.protest0527.jpg?itok=XCFwtExB

https://www.reddit.com/r/..._are_looting_and_rioting/
Het zou enorm krachtig zijn geweest als alle zwarten massaal in staking waren gegaan of in elke grote stad er grote vreedzame demonstraties zijn.
Er zijn grote vreedzame demonstraties in bijna elke grote stad. Maar zoals altijd trekken ongeregeldheden meer de aandacht.

[ Voor 13% gewijzigd door BadRespawn op 30-05-2020 12:54 ]

Trump II - Project 2025 tracker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helgie

Helgie

Misantroop

BadRespawn schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 12:52:
[...]

Je bent wel heel makkelijk met iedereen over één kam scheren.
"sommigen van deze mensen zien dit als een mooie aanleiding om 10 minuten gratis te winkelen" is nauwkeuriger maar klinkt een stuk minder dramatisch.

Overigens doen er veel blanken mee aan demonstraties, en er doen ook blanken mee aan het plunderen.

[Afbeelding]

https://www.reddit.com/r/..._are_looting_and_rioting/
Ironisch genoeg ook een prima argument waarom we allemaal gelijkwaardig zijn :+ Gebroederlijk plunderen.

Hypocrites must die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:07
Helgie schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 12:47:
[...]

Ik ben het grotendeels wel met je eens, maar ik denk dat het wel begrijpelijk is dat na het zoveelste incident waar een zwarte omkomt door zeer waarschijnlijk toedoen van de politie dat de maat wel een keer vol is. Ik denk dat we allemaal wel de filmpjes van de afgelopen jaren hebben gezien waarin mensen zonder enige reden platgeschoten worden. Zowel zwarte als witte mensen, maar procentueel gezien meer zwarte mensen.

Nu kan dat natuurlijk allerlei oorzaken hebben anders dan racisme ( daar heb ik kortgeleden nog een redelijk felle discussie over gehad hier :+ ) maar ik denk dat het lastig is om te ontkennen dat racisme een grote rol zal spelen.

Wat natuurlijk de echte tragedie is is het plunderen. Door een groep mensen die hun handen niet thuis kan houden worden vooroordelen bevestigd, de aandacht van het daadwerkelijke onderwerp afgeleid en polariseert de boel alleen maar verder. Dit komt simpelweg niet goed.

[...]

So we meet again... sorry, maar jij gebruikt exact dezelfde denkwijzen en argumenten als de mensen die jij zo lijkt te verachten. Ik zou mezelf omschrijven als centrumlinks, maar ik kan het gewoon niet met je eens zijn.

Dat is ook waarom ik de hele antifa vs neonazi's discussie ook onzin vind: ze hebben misschien een andere ideologie, maar ze gebruiken exact dezelfde methodes. Beide groepen zijn een stel malloten.

[...]

Allemaal speculatie die niet te bewijzen valt. Lijkt me compleet zinloos om hierop door te gaan.
Ik heb eerder ook aangegeven dat er racistische agenten bestaan die het vooral gemunt hebben op Afro Amerikanen. Dit, samen met de hogere mate van criminaliteit waar deze groep verantwoordelijk voor is, zorgt inderdaad voor grote problemen in de VS.

Dit zal vast minder worden wanneer een opleiding betaalbaar is voor elke Amerikaan, al zie je in Nederland ook nog steeds verschillen tussen groepen in de samenleving terwijl we hier allemaal kunnen studeren etc. Helemaal oplossen lukt nooit.

@maartend

Een samenloop van omstandigheden inderdaad. Het probleem is dat je hier als agent niet verantwoordelijk voor kan zijn. Volgende keer overlijdt een arrestant door de schrik van het moment, dan zullen we ook niet zeggen dat de agent schuldig is. Al had de agent nooit zijn knie op de nek van George Floyd moeten zetten.

[ Voor 7% gewijzigd door JSTPS op 30-05-2020 12:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Helgie schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 12:47:
[...]
So we meet again... sorry, maar jij gebruikt exact dezelfde denkwijzen en argumenten als de mensen die jij zo lijkt te verachten.
Zulke stompzinnige beschuldigingen moet je hard maken. Ik zeg enkel dat Wilders, Baudet, Trump etc... erg de neiging hebben de media te verketteren omdat die kritiek leveren. En Baudet en Trump vertonen gewoon dictatoriale trekjes als ze proberen dat vervolgens juridisch te voorkomen. Maar kritiek hoort erbij.
Dat is ook waarom ik de hele antifa vs neonazi's discussie ook onzin vind
Die discussie is er helemaal niet. Antifa is ook helemaal geen onderwerp hier.

[ Voor 12% gewijzigd door D-e-n op 30-05-2020 12:57 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Helgie

Helgie

Misantroop

D-e-n schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 12:54:
[...]

Zulke stompzinnige beschuldigingen moet je hard maken. Ik zeg enkel dat Wilders, Baudet, Trump etc... erg de neiging hebben de media te verketteren omdat ze kritiek leveren. Maar kritiek hoort erbij.
En jij hebt de neiging de media te verheerlijken omdat ze kritiek leveren op mensen waar je het niet mee eens bent... catch my drift? ;)

Hypocrites must die

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BadRespawn
JSTPS schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 12:53:
[...]

al zie je in Nederland ook nog steeds verschillen tussen groepen in de samenleving terwijl we hier allemaal kunnen studeren etc.
Ook in Nederland is het niet voor iedereen even gemakkelijk om een studie te betalen. Ongelijkheid mbt toegang tot studeren is de afgelopen decennia toegenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Helgie schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 12:55:
[...]

En jij hebt de neiging de media te verheerlijken omdat ze kritiek leveren op mensen waar je het niet mee eens bent... catch my drift? ;)
Kun je eens stoppen met dingen te verzinnen die er niet zijn. Ik verheerlijk de media niet. Ik zie genoeg wat de media te weinig verslaat. Maar dat doen ze niet selectief in het nadeel van Trump of Wilders. Om een metafoor te gebruiken: de scheids maakt heus fouten maar niet per defenitie richting één kamp.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Helgie schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 12:55:
[...]

Je beseft hopelijk dat dat de taak van de media is, kritisch zijn? Op de inhoud.

Wanneer de vrije pers zijn muil houdt over misstanden die de overheid zelf (bij monde van en door toedoen van de CIC - die alleen maar bezig is met de loftrompet over het eigen falen blazen - creëert), is het resultaat onderaan het hellende vlak: een enorme puinhoop.

Als je je ooit verdiept hebt in de kenmerken van een totalitaire staat / een dictatuur en de verschillen tussen dat en een functionerende democratie, dan zouden bij jou ook alle alarmbellen hebben moeten afgaan.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
BadRespawn schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 13:00:
[...]

Ook in Nederland is het niet voor iedereen even gemakkelijk om een studie te betalen. Ongelijkheid mbt toegang tot studeren is de afgelopen decennia toegenomen.
Dat is zeker waar, je moet het geld lenen als je ouders niet voor je hebben gespaard. Maar ik ken wel meerdere personen die zich diep in de schulden hebben gestoken voor een universitaire opleiding. Het probleem is dan dus dat het wel kan, maar dat je jarenlang aan het afbetalen bent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maartend
JSTPS schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 12:53:
[...]
@maartend

Een samenloop van omstandigheden inderdaad. Het probleem is dat je hier als agent niet verantwoordelijk voor kan zijn. Volgende keer overlijdt een arrestant door de schrik van het moment, dan zullen we ook niet zeggen dat de agent schuldig is. Al had de agent nooit zijn knie op de nek van George Floyd moeten zetten.
Nou, sorry, maar als je dat doet wat hij doet, ben je zeer zeker verantwoordelijk voor de gevolgen. Hij was niet verantwoordelijk geweest in mijn optiek, als hij hem gewoon had gearresteerd, in de wagen had gedonderd en de man was overleden tijdens de rit naar het bureau. Deze copper doet iets wat gewoon absurd is, je zet iemand zo niet vast. Als ik dat, toen we nog met fysiek mochten ingrijpen in de zorg, dit ooit bij een client van me zou hebben gedaan dan zou ik per direct hebben mogen vertrekken. Ook al had de client er niks aan overgehouden.

Ik ben van mening dat je de dood van die man gewoon een ongelukje zit te noemen.Het is werkelijk onzinning wat je zit te verkondigen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Helgie

Helgie

Misantroop

Ramzzz schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 13:01:
[...]

Je beseft hopelijk dat dat de taak van de media is, kritisch zijn? Op de inhoud.
Dat is vrij belangrijk in een democratie ja. In de VS lijkt het echter niet helemaal meer te functioneren als het moet.
Wanneer de vrije pers zijn muil houdt over misstanden die de overheid zelf (bij monde van en door toedoen van de CIC - die alleen maar bezig is met de loftrompet over het eigen falen blazen - creëert, is het resultaat onderaan het hellende vlak: een enorme puinhoop.

Als je je ooit verdiept hebt in de kenmerken van een totalitaire staat / een dictatuur en de verschillen tussen dat en een functionerende democratie, dan zouden bij jou ook alle alarmbellen hebben moeten afgaan.
Die gingen al af toen Trump verkozen werd :+ Maar het is niet moeilijk om de parallelen tussen Trump en dictators in deze en afgelopen eeuw te zien nee.

Het punt dat ik maak is dat mensen zoals @D-e-n de media helemaal geweldig vinden zolang ze kritisch zijn tegenover Trump, maar wanneer er eens een stuk is over Biden is het allemaal biased. En dat is dus niet hoe het werkt.

Dan gedraag je je dus net zoals bijvoorbeeld de republikeinen, en daar valt weinig aan te respecteren.

En laat er geen misverstand over bestaan dat ik geen Trump-fan ben, dat ik me ervan bewust ben dat Fox en consorten stukken minder objectief zijn dan een CNN, maar als je naar een MSNBC kijkt is het niet lastig te zien dat ook aan de linkerkant gedaan wordt aan sturing van de beeldvorming.
En ik heb er nogal een hekel aan als mensen de situatie zo zwart-wit als 'Fox bad, CNN good' of 'left good, right bad' proberen te presenteren. Dan versimpel je de situatie net zo hard als de mensen die je veroordeelt en ben je dus hypocriet bezig.

Hypocrites must die

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSTPS
maartend schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 13:05:
[...]

Nou, sorry, maar als je dat doet wat hij doet, ben je zeer zeker verantwoordelijk voor de gevolgen. Hij was niet verantwoordelijk geweest in mijn optiek, als hij hem gewoon had gearresteerd, in de wagen had gedonderd en de man was overleden tijdens de rit naar het bureau. Deze copper doet iets wat gewoon absurd is, je zet iemand zo niet vast. Als ik dat, toen we nog met fysiek mochten ingrijpen in de zorg, dit ooit bij een client van me zou hebben gedaan dan zou ik per direct hebben mogen vertrekken. Ook al had de client er niks aan overgehouden.

Ik ben van mening dat je de dood van die man gewoon een ongelukje zit te noemen.
Ik kan uit het filmpje niet opmaken dat de agent verschrikkelijk veel druk zet op zijn nek. Voordat de nieuwe informatie van de lijkschouwer beschikbaar was wist ik ook 100% zeker dat de agent verkeerd zat en hem had vermoord. Nu blijkt dat de meneer niet is gestikt maar dat hij lichamelijk waarschijnlijk zo zwak was dat hij is bezweken door meerdere factoren.

Als experts dan bewijzen in de rechtszaal dat de agent dit nooit had mogen doen en de druk op Floyd's nek te groot was, geloof ik dat ook gewoon. Ik probeer zo neutraal mogelijk te zijn en niet mee te gaan in het sentiment.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BadRespawn
JSTPS schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 11:17:
Hoe polariseer ik? De media zet de bevolking tegen elkaar op, vooral CNN. Constant benadrukken hoe Afro Amerikanen tekort worden gedaan en dat zo veel Afro Amerikanen vermoord worden door de politie. Er worden meer blanken vermoord. Waarom zie ik dit niet op het nieuws? Zelfde als ons NOS journaal, 1 pot nat.
Rekening houdend met de demografie vd VS worden er wel meer zwarten (kleurlingen) dan blanken om het leven gebracht door politie.
73% vd bevolking is blank, maar minder dan 50% van politie slachtoffers is blank (370 tov 393 in 2019)
https://www.statista.com/...ath-by-us-police-by-race/
Wikipedia: Demographics of the United States

Dus zo subjectief is het niet om daar meer aandacht aan te geven.
je moet het geld lenen als je ouders niet voor je hebben gespaard.
Voor sommige ouders is het wat makkelijker sparen dan voor de meesten.
Als experts dan bewijzen in de rechtszaal dat de agent dit nooit had mogen doen en de druk op Floyd's nek te groot was
Om nog maar te zwijgen over minuten lang doorgaan nadat de arrestant zich niet meer verzette en totaal krachteloos was geworden.

[ Voor 13% gewijzigd door BadRespawn op 30-05-2020 13:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SymbolicFrank
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-07-2021
Over de rellen: wapens en ammunitie zijn al sinds het begin van de crisis in het hele land uitverkocht. (Dit is een lokale link, maar de meest recente die ik kon vinden.) Na de eerste maand ging het even wat beter, maar sindsdien is het weer erger geworden.

Kun je je voorstellen: een land met de grootste wapenproductie ter wereld, waarvan de meerderheid al een vuurwapen in huis heeft, is al ruim twee maanden lang alle wapens en ammunitie die er beschikbaar zijn op aan het kopen. De fabrieken draaien op maximale capaciteit. En niet de kleine kogeltjes voor op de schietbaan, daar kun je nog wel aan komen, maar het grotere werk voor als ze hun huis moeten verdedigen tegen andere gewapende mensen. Of misschien om zo aan eten te komen als het echt fout gaat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helgie

Helgie

Misantroop

SymbolicFrank schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 13:14:
Over de rellen: wapens en ammunitie zijn al sinds het begin van de crisis in het hele land uitverkocht. (Dit is een lokale link, maar de meest recente die ik kon vinden.) Na de eerste maand ging het even wat beter, maar sindsdien is het weer erger geworden.

Kun je je voorstellen: een land met de grootste wapenproductie ter wereld, waarvan de meerderheid al een vuurwapen in huis heeft, is al ruim twee maanden lang alle wapens en ammunitie die er beschikbaar zijn op aan het kopen. De fabrieken draaien op maximale capaciteit. En niet de kleine kogeltjes voor op de schietbaan, daar kun je nog wel aan komen, maar het grotere werk voor als ze hun huis moeten verdedigen tegen andere gewapende mensen. Of misschien om zo aan eten te komen als het echt fout gaat...
En intussen zit Trump als Major Kong op het kruitvat dat de VS is de aansteker die Twitter heet langs de lont van racisme te zwaaien voor zijn eigen gewin. The greatest nation on earth! }:O

Overigens was er een jaar of zes terug ook al een tekort aan .22lr, toen zijn ook idioot veel patronen verkocht. Geen heel krachtig kaliber, maar sterk genoeg om iemand dood te knallen als je het wilt. Komt helemaal goed dit. /s

[ Voor 8% gewijzigd door Helgie op 30-05-2020 13:23 ]

Hypocrites must die

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• maartend
JSTPS schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 13:11:
[...]

Ik kan uit het filmpje niet opmaken dat de agent verschrikkelijk veel druk zet op zijn nek. Voordat de nieuwe informatie van de lijkschouwer beschikbaar was wist ik ook 100% zeker dat de agent verkeerd zat en hem had vermoord. Nu blijkt dat de meneer niet is gestikt maar dat hij lichamelijk waarschijnlijk zo zwak was dat hij is bezweken door meerdere factoren.

Als experts dan bewijzen in de rechtszaal dat de agent dit nooit had mogen doen en de druk op Floyd's nek te groot was, geloof ik dat ook gewoon. Ik probeer zo neutraal mogelijk te zijn en niet mee te gaan in het sentiment.
Nogmaals, je gaat op deze manier niet op een arrestant zitten. Punt. Oftie nou wit, geel of zwart is. Je weet nl. niet precies wat je doet en hoeveel kracht je zet. En verder heb je gewoon te reageren als hij aangeeft ; ik krijg geen adem.
En ja, mogelijk is dat aanstellerij, maar je kunt en mag het risico niet lopen dat het net wel echt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helgie

Helgie

Misantroop

maartend schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 13:19:
[...]

Nogmaals, je gaat op deze manier niet op een arrestant zitten. Punt. Oftie nou wit, geel of zwart is. Je weet nl. niet precies wat je doet en hoeveel kracht je zet. En verder heb je gewoon te reageren als hij aangeeft ; ik krijg geen adem.
En ja, mogelijk is dat aanstellerij, maar je kunt en mag het risico niet lopen dat het net wel echt is.
Was er met Mitch Henriquez ook al niet de discussie over de nekklem?

Anyway, ik zou me in bepaalde situaties nog wel kunnen voorstellen dat deze manier van iemand in bedwang houden noodzakelijk is. Maar niet voor zo lang, niet wanneer iemand duidelijk geen weerstand meer biedt of kan bieden, niet wanneer hij duidelijk rustig is en meerdere keren aangeeft dat hij niet kan ademen. Echt waar, wat een bananenrepubliek is het ook.

Hypocrites must die

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:18
BadRespawn schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 13:12:
[...]

Rekening houdend met de demografie vd VS worden er wel meer zwarten (kleurlingen) dan blanken om het leven gebracht door politie.
73% vd bevolking is blank, maar minder dan 50% van politie slachtoffers is blank (370 tov 393 in 2019)
https://www.statista.com/...ath-by-us-police-by-race/
Wikipedia: Demographics of the United States

Dus zo subjectief is het niet om daar meer aandacht aan te geven.

[...]

Voor sommige ouders is het wat makkelijker sparen dan voor de meesten.

[...]

Om nog maar te zwijgen over minuten lang doorgaan nadat de arrestant zich niet meer verzette en totaal krachteloos was geworden.
Nou ja, wat ik dan zou willen zien is dit als het totaal % van aantal arrestaties icm milieu ipv "race".

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spookelo
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22:30
[...]

Even uit het artikel wat je zelf linkte eerder:
The former Minneapolis police officer charged in the death of George Floyd held his knee to Mr. Floyd’s neck for nearly nine minutes, including for two minutes and 53 seconds after Mr. Floyd became unresponsive, according to a document released by prosecutors on Friday.
Het lijkt me heel moeilijk vol te houden dat het handelen van de agent niet heeft geleid tot de dood van Floyd. In 9 minuten moet je tijd genoeg hebben om iemand in de boeien te slaan en op een normale manier te arresteren.

Rodney King was in 1991. En dat was lang niet het begin van politiegeweld tegen zwarten. Het is nog steeds nauwelijks beter. Er zit heel veel terechte woede en angst in de zwarte gemeenschap in de VS. Er wordt al decennia veel te weinig tot niets gedaan om de relatie tussen blank en zwart te verbeteren. Eens in de zoveel tijd ploft dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
Helgie schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 13:21:
[...]

Anyway, ik zou me in bepaalde situaties nog wel kunnen voorstellen dat deze manier van iemand in bedwang houden noodzakelijk is. Maar niet voor zo lang, niet wanneer iemand duidelijk geen weerstand meer biedt of kan bieden, niet wanneer hij duidelijk rustig is en meerdere keren aangeeft dat hij niet kan ademen. Echt waar, wat een bananenrepubliek is het ook.
Ja, daar was de discussie ook. Weet wel dat bij dit soort manieren van iemand in bedwan houden er altijd, maar dan ook altijd, een risico bestaat op blijvend letsel. Daarom mag dat mij inziens nooit worden toegepast. En doe je dat wel, dan ben je zelf verantwoordelijk voor de gevolgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helgie

Helgie

Misantroop

maartend schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 13:36:
[...]

Ja, daar was de discussie ook. Weet wel dat bij dit soort manieren van iemand in bedwan houden er altijd, maar dan ook altijd, een risico bestaat op blijvend letsel. Daarom mag dat mij inziens nooit worden toegepast. En doe je dat wel, dan ben je zelf verantwoordelijk voor de gevolgen.
True, maar als je iemand moet arresteren die doorgedraaid is op PCP oid en een mes vasthoudt dan moet je toch wat. Gelijk platschieten is ook zo wat ( alhoewel ze daar ook hun hand niet voor omdraaien in de VS.)

Hypocrites must die

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
Helgie schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 13:21:
[...]

Ik vind het erger dat bepaalde lieden hier dit gedrag nog gaan zitten verdedigen met slappe argumenten als 'ik zie niet dat de agent druk zet op de keel', terwijl door diverse instanties al lang is aangegeven dat dit niet de manier is om een arrestant in bedwang te houden, Floyd zelf diverse keren heeft aangegeven dat hij geen adem kreeg en de agent faalde om er iets aan te doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• maartend
Helgie schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 13:39:
[...]

True, maar als je iemand moet arresteren die doorgedraaid is op PCP oid en een mes vasthoudt dan moet je toch wat. Gelijk platschieten is ook zo wat ( alhoewel ze daar ook hun hand niet voor omdraaien in de VS.)
Ik heb wel eens mogen spelen met een aanhoudingsteam gestorde mensen, ik was dan het gestoorde mens.
Ik heb ervaring in rellen, ik dacht dus, nou, een minuutje moet ik toch wle tegenstand kunnen bieden.

Dat team kwam binnen, ik heb nooit geweten wat me overkwam. binnen 6 seconden lag ik plat, onbeweeglijk.

En deze man was ongewapend, dat is net een graatje anders. Je hebt het over n bedwang houden. Handen op rug, boeien om, schouders tegen grond houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helgie

Helgie

Misantroop

maartend schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 13:41:
[...]

Ik heb wel eens mogen spelen met een aanhoudingsteam gestorde mensen, ik was dan het gestoorde mens.
Ik heb ervaring in rellen, ik dacht dus, nou, een minuutje moet ik toch wle tegenstand kunnen bieden.

Dat team kwam binnen, ik heb nooit geweten wat me overkwam. binnen 6 seconden lag ik plat, onbeweeglijk.

En deze man was ongewapend, dat is net een graatje anders. Je hebt het over n bedwang houden. Handen op rug, boeien om, schouders tegen grond houden.
*mompelt over hoe hij elke dag gestoord mens speelt*

Klopt ook, maar het schijnt ( ik ben niet zo into drugs) dat mensen op dat soort spul echt belachelijk sterk kunnen zijn en pijn en dergelijke totaal niet meekrijgen. Zeker als zo iemand dan simpelweg geen rekening houdt met zijn eigenbelang of met enige vorm van logica... anyway, laat ik het zo zeggen: er zal ongetwijfeld een situatie zijn waarin die manier van controle tijdelijk nodig is. Maar niet totdat de arrestant dood is.

Hypocrites must die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
maartend schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 13:19:
[...]

Tuurlijk, hij had nooit op hem moeten zitten. Het vreemde aan de situatie is wel dat Floyd toen hij nog stond ook al meldde geen adem te krijgen. Alsof hetgeen wat tot zijn dood heeft geleid al daarvoor was begonnen. Ook staat in het artikel dat hij zelf op de grond is gaan liggen. Dan is het alsnog mogelijk dat de agent verantwoordelijk is, dat ontken ik niet.

@Spookelo

De agenten hadden het idd anders moeten aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Nu online
JSTPS schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 13:47:
[...]

Tuurlijk, hij had nooit op hem moeten zitten. Het vreemde aan de situatie is wel dat Floyd toen hij nog stond ook al meldde geen adem te krijgen.
Bron aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
Sommige Staten mag een nek klem las ik ergens en ook waar het gebeurt is.
Wat ik ook had gelezen maar kan het niet meer vinden.. Is dat die agent bij 10 andere arrestatie geweld hadden gebruikt.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200528_04974147

Dat er meer zwarten dan blanken dood gaan door agenten betekent niet dat er op hun gemunt wordt.
Kan net zo zijn dat criminaliteit onder zwarten groter is.

[ Voor 8% gewijzigd door raro007 op 30-05-2020 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Wat een onschuldig protest was dat toen er een paar knielde tijdens het volkslied.
Schande was dat, toch stuk beter dan dit protest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spookelo
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22:30
JSTPS schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 13:47:
[...]
De agenten hadden het idd anders moeten aanpakken.
Dat is precies de crux. Dit hoort de zwarte gemeenschap al decennia, maar het blijft gebeuren.

En een belangrijk deel zit natuurlijk ook in de cultuur en training bij de politie. Maar er is ook angst bij agenten omdat iedereen in de VS gewapend zou kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:24
Spookelo schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 13:52:
[...]

Maar er is ook angst bij agenten omdat iedereen in de VS gewapend zou kunnen zijn.
Die angst zal er vast zijn, maar er zijn inmiddels zoveel gevallen bekend waar duidelijk geen enkel gevaar is waarin agenten powertrippen en voor de fun iemand om het leven brengen. Dat bekende filmpje van die gast die belachelijke dingen moet doen op commando van agenten en uiteindelijk wordt neergeknald omdat ie niet met z'n knieën gekruist kan kruipen ofzo past wel in dit straatje. Het is een belachelijk excuus om de geweldsspiraal te "justifyen". Het zit echt een stuk dieper dan alleen angst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P-Rock
  • Nu online
Je vindt niet dat ze daar rekening mee hadden moeten houden?

"Mr. Floyd said, 'I can’t breathe' multiple times and repeatedly said, 'Mama' and 'please,' as well."

One of Chauvin's colleagues suggested rolling Floyd on to his side but Chauvin allegedly said, "No, staying put where we got him.”

When Floyd stopped moving, Officer J. Alexander Kueng "checked Mr. Floyd’s right wrist for a pulse and said, 'I couldn’t find one.' None of the officers moved from their positions," the complaint said.

https://www.nbcnews.com/n...eorge-floyd-case-n1216011

Bovenstaande bevestigd mijns inziens dat meneer Chauvin wel degelijk medeschuldig is aan het overlijden van Floyd, ondanks dat er wellicht ook andere oorzaken hebben meegespeeld bij zijn overlijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BadRespawn
Helgie schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 13:39:
[...]

True, maar als je iemand moet arresteren die doorgedraaid is op PCP oid en een mes vasthoudt dan moet je toch wat.
Daarvan is in dit geval helemaal geen sprake, Floyd was niet gewapend en verzette zich niet.

video: George Floyd never resisted arrest
https://ww.reddit.com/r/P...ted_arrest_please_spread/

Bovendien zou een knie op z'n nek als ie eenmaal op de grond ligt niet helpen bij het ontwapenen.
En minuten lang doorgaan nadat de arrestant levenloos is geworden slaat helemaal nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
P-Rock schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 13:59:
[...]

Je vindt niet dat ze daar rekening mee hadden moeten houden?

"Mr. Floyd said, 'I can’t breathe' multiple times and repeatedly said, 'Mama' and 'please,' as well."

One of Chauvin's colleagues suggested rolling Floyd on to his side but Chauvin allegedly said, "No, staying put where we got him.”

When Floyd stopped moving, Officer J. Alexander Kueng "checked Mr. Floyd’s right wrist for a pulse and said, 'I couldn’t find one.' None of the officers moved from their positions," the complaint said.

https://www.nbcnews.com/n...eorge-floyd-case-n1216011

Bovenstaande bevestigd mijns inziens dat meneer Chauvin wel degelijk medeschuldig is aan het overlijden van Floyd, ondanks dat er wellicht ook andere oorzaken hebben meegespeeld bij zijn overlijden.
Ik heb het ook gelezen, en ontken ook niet wat daar staat en wat er is gebeurd. Wat ik bedoelde met wat ik eerder schreef, is dat iedereen voor dit rapport zeker wist dat de agent in alles fout was, maar naarmate meer informatie beschikbaar komt, de situatie anders blijkt te zijn dan gedacht.

Verder kunnen we alleen maar speculeren in hoeverre meneer de agent verantwoordelijk is voor Floyd zijn dood, en gelukkig ga ik daar niet over. Verder kan dus niemand daar wat over zeggen wat we niet al weten. Ik zal het nieuws volgen en met elk bericht mijn oordeel aanpassen, dat is hoe het bij mij werkt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
BadRespawn schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 14:01:
[...]

Daarvan is in dit geval helemaal geen sprake, Floyd was niet gewapend en verzette zich niet.

Video eindigt juist voor dat hij ging tegenwerken?
Heel toevallig dat die video net op dat moment stopt..

He refused to get into a squad car and was "intentionally falling down," saying he was claustrophobic and struggling to breathe, according to the complaint

Zie jij dat ergens in die video? Nee omdat ze dat weer uitlaten.

[ Voor 19% gewijzigd door raro007 op 30-05-2020 14:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P-Rock
  • Nu online
Trouwens, een week terug was het ook al raak toen witte agenten een zwarte man met getrokken pistolen arresteerden (terwijl hij op de grond met zijn handen gespreid lag te huilen) en zijn oma van 90, die hem wilde troosten, tegen de grond werkten. En dat alleen omdat hij een stopbord zou hebben genegeerd. Dan is er toch wel iets goed mis met het politiesysteem.

https://metro.co.uk/2020/...er-traffic-stop-12771665/

Als je het filmpje bekijkt dan lijkt het alsof ze gewoon zitten te wachten totdat hij iets doms zou doen. Ze hebben ook een week lang geweigerd om de body cam footage te openbaren. Nou, dan weet je wel hoe laat het is.

[ Voor 11% gewijzigd door P-Rock op 30-05-2020 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadRespawn
Trump tells police not to worry about injuring suspects during arrests
july 2017
https://www.bostonglobe.c...bVphyKfxf5pZ3L/story.html

‘‘When you guys put somebody in the car and you’re protecting their head, you know, the way you put their hand over?’’ Trump said, miming the physical motion of an officer shielding a suspect’s head to keep it from bumping against the squad car.
‘‘Like, don’t hit their head, and they just killed somebody — don’t hit their head,’’ Trump continued. ‘‘I said, you can take the hand away, okay?’’

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maartend
JSTPS schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 14:06:
[...]
, is dat iedereen voor dit rapport zeker wist dat de agent in alles fout was, maar naarmate meer informatie beschikbaar komt, de situatie anders blijkt te zijn dan gedacht.
Dat kan voor jou gelden, voor mij iig niet. Een machtsgebruiker past iets toe waarvan iedereen weet dat dit fout KAN (niet hoeft) aflopen. Je bent dan zelf verantwoordelijk voro die gevolgen. Ook al wilde je het mogelijk niet. Maar zeker als je zo dus blijkbaar blijft zitten terwijl de arrestant al enige minuten onbeweeglijk ligt. Als deze daarvooor meerdere malen roept dat hij niet kan ademen en hij stopt met geluid maken, dan moet je vitale functies gaan checken.

En even ; het zal me dus een rotzorg zijn of hij wit, geel of gevlekt was. Hij handelt aan alle kanten niet goed en is dus verantwoordelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Die knie in de nek lijkt me niet geplaatst te zijn om hem in bedwang te houden of om hem te handboeien. Die had ie namelijk al om. Verder is het zo dat nadat vastgesteld was dat hij niet meer reageerde en geen polsslag meer had die knie nog bijna 3 minuten in z'n nek gezeten heeft.

vele bronnen, 1tje: https://www.vice.com/en_u...sponsive-and-had-no-pulse

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Nu online
Een hoop politieagenten zullen republikeins stemmen, dus ik vind het niet zo vreemd dat ze bij deze rellen ook de pers te lijf gaan (zie arrestatie CNN-reporter en een Wave 3 News reporter die beschoten werd met rubberen kogels). Trump heeft de (linkse) pers namelijk meerdere keren 'de vijand van het volk' genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:35
De agent in kwestie heeft ook nog een ander probleem:
Vrouw van agent in zaak George Floyd vraagt scheiding aan

De vrouw van politieagent Derek Chauvin, die maandag in Minneapolis zijn knie minutenlang drukte op de nek van de zwarte arrestant George Floyd en daardoor overleed, heeft vrijdag de scheiding aangevraagd.

Floyd smeekte om zijn leven en liet weten geen lucht te kunnen krijgen, zo is op beelden te zien. Later stierf de man op weg naar het ziekenhuis. Het incident heeft Kellie Chauvin na tien jaar huwelijk een scheiding doen aanvragen, op de dag dat hij werd gearresteerd. De voormalig winnares van de Mrs. Minnesota-verkiezing heeft via haar advocaat aan de Amerikaanse pers laten weten ’kapot’ te zijn van de dood van George Floyd. Ze zegt mee te leven met de familie en nabestaanden van de man.
Waarschijnlijk weet zij nog veel meer over zijn potentieel opvliegende karakter, benieuwd of ze binnenkort een boekje open doet over haar ex.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
P-Rock schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 14:14:
Een hoop politieagenten zullen republikeins stemmen, dus ik vind het niet zo vreemd dat ze bij deze rellen ook de pers te lijf gaan (zie arrestatie CNN-reporter en een Wave 3 News reporter die beschoten werd met rubberen kogels). Trump heeft de (linkse) pers namelijk meerdere keren 'de vijand van het volk' genoemd.
Weet niet wat dat "links" er te zoeken heeft. CNN is niet links en Wave 3 News ken ik niet maar zal dat vast ook niet zijn. Links kennen ze niet in de US.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymbolicFrank
Helgie schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 13:17:
Overigens was er een jaar of zes terug ook al een tekort aan .22lr, toen zijn ook idioot veel patronen verkocht. Geen heel krachtig kaliber, maar sterk genoeg om iemand dood te knallen als je het wilt. Komt helemaal goed dit. /s
Dat was voor op de schietbaan, deze keer zijn mensen het doelwit.

Nou ja, hopelijk niet natuurlijk, maar het wordt steeds moeilijker te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Nu online
hoevenpe schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 14:15:

[...]

Waarschijnlijk weet zij nog veel meer over zijn potentieel opvliegende karakter, benieuwd of ze binnenkort een boekje open doet over haar ex.
Deze man is toch al iets van 18 keer betrokken geweest bij geweldsincidenten tegen minderheden? Die Aziaat die erbij stond te kijken is trouwens ook geen lieverdje, maar het is algemeen bekend dat zwarten en Aziaten elkaar niet echt liggen in Amerika.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend

[...]

Dit is naturrlijk absolute klets. Voor hetzelfde geld is ze gewoon verleifd geworden op een ander of weet ik veel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 09:28

[...]

Misschien is het pessimistisch maar dit klinkt meer alsof ze haar eigen hachje wil redden, beetje voor de buhne een paar dagen later een scheiding aanvragen om alleen haar eigen profiel te beschermen. Als ze echt van hem had willen scheiden had ze dat al veel eerder gedaan. Zeker zo'n ex-Miss vind vast haar publieke profiel belangrijk en kiest dan eerst voor zichzelf en pas later voor haar partner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Nu online
Snowdog schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 14:16:
[...]

Weet niet wat dat "links" er te zoeken heeft. CNN is niet links en Wave 3 News ken ik niet maar zal dat vast ook niet zijn. Links kennen ze niet in de US.
Je weet heus wel wat ik bedoel. Democraten hebben overwegend een links gedachtengoed en Republikeinen zijn overwegend rechts-georienteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog

[...]

Wat maakt t uit? Deze ene case gaat geen verschil maken en de politie is daar regelmatig vrijgesproken na publieke executies. Ik verwacht niet dat het dit keer anders zal gaan en zelfs als dat zou gebeuren dan is dat een uitzondering. Er moet daar iets groots veranderen. Maar goed, begint hier zo wel iets meer op een slowchat topic te lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
maartend schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 14:18:
Dit is naturrlijk absolute klets. Voor hetzelfde geld is ze gewoon verleifd geworden op een ander of weet ik veel wat.
Dat is dan wel heel toevallig...
Ze heeft besloten tot een scheiding door dit incident, dat staat er expliciet bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
P-Rock schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 14:19:
[...]

Je weet heus wel wat ik bedoel. Democraten hebben overwegend een links gedachtengoed en Republikeinen zijn overwegend rechts-georienteerd.
Wat je bedoelt is niet belangrijk, Democraten zijn niet overwegend links, maar ook overwegend rechts. Bernie zou je wellicht nog als links kunnen benoemen maar dat wordt hem niet in dank afgenomen, ook niet door de Dems. CNN is ook zeker geen absolute pro-Dems zender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Nu online
Mevrouw Chauvin is een Aziaat? Dat had ik nou weer niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Nu online
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 10:59:
[...]

offtopic:
Met 3 man 8(!) minuten een man hard op de grond gedrukt houden met hun knieën. Wat maakt dan de exacte doodsoorzaak uit. En de protesten gaan over de emmer die nu echt compleet over is gelopen natuurlijk, niet om dit ene incident.
En het “halve land”, dan ben je nog nooit in de VS geweest denk ik. Hint: het is enorm groot. Lijkt erop dat je zelf in de valkuil van een gefilterde newsfeed trapt.
Maar helemaal eens met je oproep tot minder polarisatie. Maar dan ook zorgen voor meer gelijkheid tussen mensen ongeacht ras, afkomst, geaardheid, etc.
De mensen gaan nu natuurlijk weer de straat op omdat in 99% van alle gevallen waarbij een agent betrokken is bij een geweldsdelict tegen zwarten deze niet wordt veroordeeld. Dit is wederom weer de druppel die de overvolle emmer deed overlopen. Waarom duurde het bv zolang tot het tot een arrestatie van Chauvin leidde?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Dit topic is afgesplitst vanuit [ZT] President Trump en de Amerikaanse politiek deel 2 om specifiek de onrust in de VS te bespreken na de dood van George Floyd. Evt. reacties/tweets van Trump over dit onderwerp mogen ook in dit topic.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007

[...]

Of ze is bang dat er op haar gemunt word? Misschien zijn er heel wat mensen bij haar thuis geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadRespawn
Ik kan uit het filmpje niet opmaken dat de agent verschrikkelijk veel druk zet op zijn nek.
Hoe kan je dat nou niet zien, kijk nog eens goed:

YouTube: Full Video George Floyd Murdered By Minneapolis Police

Floyd z'n gezicht wordt plat gedruk tegen de straat.

Probleem is niet alleen dat het de ademhaling beperkt, maar zo wordt ook de halsslagader afgeklemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
hoevenpe schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 14:20:
[...]

Ze heeft besloten tot een scheiding door dit incident, dat staat er expliciet bij.
Dan nog kan ze verliefd zijn geworden op de fotograaf die voor haar huis stond te posten. Niks zegt dat hij in zijn huwelijk agressief was. Daar gaat het me om. Mogelijk wil ze niet met iemand leven die dit doet. Weet ik veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
BadRespawn schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 14:39:
[...]

Hoe kan je dat nou niet zien, kijk nog eens goed:

YouTube: Full Video George Floyd Murdered By Minneapolis Police

Floyd z'n gezicht wordt plat gedruk tegen de straat.

Probleem is niet alleen dat het de ademhaling beperkt, maar zo wordt ook de halsslagader afgeklemd.
Het lijkt er wel op idd. Ik kan alleen vanaf hier niet vaststellen of die druk genoeg is om ervoor te zorgen dat een gemiddeld persoon geen adem kan halen (en ja, ik weet dat hij zei geen adem te kunnen halen maar dit zei hij al voordat hij op de grond lag).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• P-Rock
  • Nu online
JSTPS schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 14:52:
[...]

Het lijkt er wel op idd. Ik kan alleen vanaf hier niet vaststellen of die druk genoeg is om ervoor te zorgen dat een gemiddeld persoon geen adem kan halen (en ja, ik weet dat hij zei geen adem te kunnen halen maar dit zei hij al voordat hij op de grond lag).
Ja, dus daar hadden ze al veel eerder rekening mee kunnen houden.

Ik begrijp niet waarom je het handelen van die agent blijft goedpraten en de schuld legt bij Floyd.

[ Voor 10% gewijzigd door P-Rock op 30-05-2020 14:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BadRespawn
JSTPS schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 14:52:
[...]

Wat doet dat er toe? Ook toen hij die knie op z'n nek had heeft hij meerdere keren aangegeven dat hij geen adem kon halen, en verliest even later het bewustzijn. Je maakt mij niet wijs dat de agent die z'n knie op Floyd z'n nek heeft niet heeft gemerkt dat Floyd krachtloos werd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snowdog
BadRespawn schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 15:06:
[...]

Wat doet dat er toe? Ook toen hij die knie op z'n nek had heeft hij meerdere keren aangegeven dat hij geen adem kon halen, en verliest even later het bewustzijn. Je maakt mij niet wijs dat de agent die z'n knie op Floyd z'n nek heeft niet heeft gemerkt dat Floyd krachtloos werd.
Precies die agent gaat duidelijk zijn boekje te buiten (en niet zo'n klein beetje) en zou daarvoor gewoon gestraft moeten worden. Ik snap niet zo goed waarom mensen naar excuzen aan het zoeken zijn waarom het mogelijk niet door hem zou komen. Hij heeft duidelijk zijn functie misbruikt daar en zou daar nu de gevolgen van moeten dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
P-Rock schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 14:55:
[...]

Ja, dus daar hadden ze al veel eerder rekening mee kunnen houden.

Ik begrijp niet waarom je het handelen van die agent blijft goedpraten en de schuld legt bij Floyd.
Ik snap niet hoe we 20 keer heen en weer gaan over hetzelfde. Ik heb echt al zo vaak aangegeven dat over de situatie niks meer te zeggen is dan hetgeen we al hebben gezegd. Ik heb ook de agent zijn gedrag niet goedgekeurd. Ik postte een stukje over dat Floyd NIET is gestikt, dus blijkbaar is meer aan de hand. Ik snap niet dat jullie telkens hetzelfde herhalen. Of vinden jullie het gewoon leuk om te wijzen naar de personen die niet hard genoeg roepen hoe verkeerd de agent is. "I'm outraged!" :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BadRespawn
JSTPS schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 15:21:
[...]

Ik snap niet hoe we 20 keer heen en weer gaan over hetzelfde.
Je komt keer op keer met varianten van het argument 'dat het niet duidelijk is' (dat de dood van Floyd een voorspelbaar gevolg is van het handelen van die politieagent), daarop krijg je keer op keer tegengas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:45
Nog even terugkomend op geruchten dat die geheel in het zwart geklede man, die wat raampjes aan het intikken was, een politieagent zou zijn..
Zie dit Reddit draadje: https://www.reddit.com/r/...s_dressed_like_antifa_to/

Waar een geheel in het zwart geklede man uit een auto stap en zich identificeert als iemand van CNN, wat niet helemaal lijkt te kloppen.. Dit maakt het verhaal uit Minneapolis iig niet minder geloofwaardig

De Max uit het filmpje is (award-winning
journalist en auteur) Max Blumenthal.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JSTPS
BadRespawn schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 15:26:
[...]

Je komt keer op keer met varianten van het argument 'dat het niet duidelijk is' (dat de dood van Floyd een voorspelbaar gevolg is van het handelen van die politieagent), daarop krijg je keer op keer tegengas.
Als je onpartijdig bent totdat precies duidelijk is wat er is gebeurd, dan krijg je dat. Ik ga niet een kant kiezen wanneer elke dag nieuwe informatie naar buiten komt. Voor nu lijkt het erop dat Floyd door de aanvaring met de politie is overleden, maar niemand weet precies waardoor, omdat verstikking blijkbaar uitgesloten is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BadRespawn
Ik denk dat er erg veel fantasie voor nodig is om te verzinnen dat er een goede reden zou kunnen zijn waarom die agent doorgaat nadat de arrestant levenloos is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
BadRespawn schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 15:42:
[...]

Ik denk dat er erg veel fantasie voor nodig is om te verzinnen dat er een goede reden zou kunnen zijn waarom die agent doorgaat nadat de arrestant levenloos is geworden.
Misschien is het wel een sadist en geniet hij van het martelen. Of Floyd ging als een beest tekeer door de invloed van drugs waardoor de agenten hem met geweld vasthielden.

Leuk zeg, dat speculeren, we can go on for days :Y). Ik kan er iig niks zinnigs meer over zeggen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nnoitra
Ook voor deze situatie is er een Trumpje uit het verleden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1AI0dgrnarCBMXiZO4QzyhzuJqw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TX94agBxgTxVdfHKCdc9iTxQ.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:37
Imo bevestigen de rellen alleen maar erger het verschil tussen 'zwart' en 'wit' en daar werken ze zelf aan mee nu. Ze hadden wat mij betreft beter in opstand kunnen komen, of stille tochten kunnen houden met alles en iedereen. Dit rellen gaat gewoon te ver en het is wachten op het volgende incident.

Zucht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P-Rock
  • Nu online
SgtElPotato schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 15:57:
Imo bevestigen de rellen alleen maar erger het verschil tussen 'zwart' en 'wit' en daar werken ze zelf aan mee nu. Ze hadden wat mij betreft beter in opstand kunnen komen, of stille tochten kunnen houden met alles en iedereen. Dit rellen gaat gewoon te ver en het is wachten op het volgende incident.
En welk verschil is dat dan precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
P-Rock schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 16:00:
[...]

En welk verschil is dat dan precies?
Ik weet niet of ik het verschil had moeten noemen, maar ze bevestigen wel dat ze nu gewoon veel geweldadiger zijn met al dit gerel en al deze vernielingen.

Zucht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nnoitra
JSTPS schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 15:51:
[...]

Misschien is het wel een sadist en geniet hij van het martelen. Of Floyd ging als een beest tekeer door de invloeden van drugs waardoor de agenten hem met geweld vasthielden.

Leuk zeg, dat speculeren, we can go on for days :Y). Ik kan er iig niks zinnigs meer over zeggen.
Speculeren doe je rondom feitelijke zaken, wat jij doet is dingen verzinnen. Een wezenlijk verschil.
Floyd was nadat hij uit de auto gehaald is voor meerdere minuten rustig en coöperatief. Dit is allemaal na te kijken.
Pas nadat er geen video zicht meer is zou hij dan opeens door drugs als een beest te keer gegaan moeten zijn? Kom op zeg...

YouTube: Watch A Minute-To-Minute Breakdown Leading Up To George Floyd's Dead...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
  • Nu online
SgtElPotato schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 16:02:
[...]

Ik weet niet of ik het verschil had moeten noemen, maar ze bevestigen wel dat ze nu gewoon veel geweldadiger zijn met al dit gerel en al deze vernielingen.
En dat maakt het geoorloofd om elke zwarte onnodig hard aan te pakken? Je laat de reden dat deze rellen zijn ontstaan buiten beschouwing, en nee, mensen rellen niet alleen om de dood van Floyd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
P-Rock schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 16:07:
[...]

En dat maakt het geoorloofd om elke zwarte onnodig hard aan te pakken? Je laat de reden dat deze rellen zijn ontstaan buiten beschouwing, en nee, mensen rellen niet alleen om de dood van Floyd.
Nee maar het gaat hier ook over het feit dat de gekleurde mensen in Amerika zich vaker misdragen en vaker in aanraking komen met de politie. Dit alles bevestigd het gewoon kei hard.
Dit is hetzelfde als rellen omdat je voetbalclub verloren heeft, totaal onnodig en het alleen maar het slechtste zien van je terwijl je dat IMAGO juist weg wilt hebben neem ik aan??

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:35
JSTPS schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 15:51:
[...]

Misschien is het wel een sadist en geniet hij van het martelen. Of Floyd ging als een beest tekeer door de invloeden van drugs waardoor de agenten hem met geweld vasthielden.

Er valt weinig te speculeren.

Floyd ging niet als een beest te keer, hier zie je duidelijk dat hij uit de auto wordt gehaald door een agent en zonder weerstand al handboeien omkrijgt en vervolgens na enkele minuten door twee agenten wordt meegenomen naar de andere kant van de straat.

Daarnaast lijkt het me erg lastig om als een beest tekeer te kunnen gaan met handboeien om ;).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• P-Rock
  • Nu online
SgtElPotato schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 16:10:
[...]

Nee maar het gaat hier ook over het feit dat de gekleurde mensen in Amerika zich vaker misdragen en vaker in aanraking komen met de politie. Dit alles bevestigd het gewoon kei hard.
Dit is hetzelfde als rellen omdat je voetbalclub verloren heeft, totaal onnodig en het alleen maar het slechtste zien van je terwijl je dat IMAGO juist weg wilt hebben neem ik aan??
En waarom komen zwarten vaker in aanraking met de polite? Waarom is dat denk je? Niet omdat ze gewelddadiger zouden zijn in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
P-Rock schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 16:11:
[...]

En waarom komen zwarten vaker in aanraking met de polite? Waarom is dat denk je? Niet omdat ze gewelddadiger zouden zijn in ieder geval.
Nee vast niet. Maar hoe ze nu omgaan met al die rellen verbeterd hun positie niet echt, wel?
Ze hadden beter kunnen staken, en met iedereen tegelijk de straten op kunnen gaan in plaats van geweld te gebruiken.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helgie

Helgie

Misantroop

BadRespawn schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 14:01:
[...]

Bovendien zou een knie op z'n nek als ie eenmaal op de grond ligt niet helpen bij het ontwapenen.
En minuten lang doorgaan nadat de arrestant levenloos is geworden slaat helemaal nergens op.
Als je even terugleest dan zie je dat ik exact dat zeg, een paar comments boven degene die je post... lezen is een kunst.

Hypocrites must die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Waarom bestormen relschoppers met 'black lives matter' borden het hoofdkantoor van 'links' CNN? Dat is toch niet handig, bestorm dan een Trump zender als Fox.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
  • Nu online
SgtElPotato schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 16:15:
[...]

Nee vast niet. Maar hoe ze nu omgaan met al die rellen verbeterd hun positie niet echt, wel?
Ze hadden beter kunnen staken, en met iedereen tegelijk de straten op kunnen gaan in plaats van geweld te gebruiken.
Heb jij de situatie in Amerika wel gevolgd de afgelopen maanden? Het is niet dat Covid-19 nu opeens als sneeuw voor de zon is verdwenen?

Het grote probleem is dat de zwarte bevolking (en elke minderheid) in Amerika als een tweederangsburger wordt beschouwd. Er is weinig veranderd ten op zichte van de tijd dat witte slavendrijvers hun slaven katoen lieten plukken op hun plantages. De meeste zwarten in Amerika hebben niet eens een baan, of werken zich helemaal het schompes voor een hongerloontje. En je ziet het overal in elke laag van de bevolking terug dat zwarten en minderheden worden achtergesteld. Daar zijn ze boos over en vreedzaam protesteren helpt daar helemaal niets bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Nnoitra schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 15:55:
Ook voor deze situatie is er een Trumpje uit het verleden.
[Afbeelding]
Mooi hè. Er is altijd een tweet..... >:)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:51
Laten we even vooropstellen dat in Minneapolis de meeste 'relschoppers' niet uit Minnesota komen. Zeg ik niet, zeggen de autoriteiten (hele draadje lezen).

[Twitter: https://twitter.com/JoyAnnReid/status/1266741059163389952]

https://twitter.com/JoyAnnReid/status/1266741059163389952

[ Voor 15% gewijzigd door autje op 30-05-2020 17:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:01

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

[...]
Ik weet niet hoe oud je bent, als scholier heb ik meegedaan met de scholierenstaking in 1999.
Dat liep niet uit de hand omdat 4 havo intrinsiek gewelddadig is.
Mensen die niets met de protestzaak te maken hebben, vinden in elk groot protest een reden om te rellen.
En een menigte heeft geen verantwoordelijkheidsgevoel.

[ Voor 4% gewijzigd door Proton_ op 30-05-2020 17:18 ]

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 19:59
SgtElPotato schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 15:57:
SgtElPotato schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 16:02:
[...]

[...]

Hoe veel euro aan vernielingen of doden moeten er in deze rellen zijn voor jou om het met een gerust hart weg te kunnen strepen tegen de functionele apartheidsstaat die gecreerd is in het zuiden van de VS en het stelselmatig vermoorden van zwarte mannen door blanke politiemensen? De GOP hoort graag van je!

Kan eenieder aanraden de speech te bekijken van de rapper/acteur/activist Killer Mike. Gelijk een leestip erbij, namelijk de Cornerstone speech die wordt aangehaald en het fundament waarop veel zuidelijke staten zijn gebouwd (en wat door veel blanke confederate flag dragende inwoners nog altijd wordt nagestreefd)

[ Voor 15% gewijzigd door BoB_HenK op 30-05-2020 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Cyberpope schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 12:21:
[...]

Ja, onbegrijpelijk dat ze dat niet snappen. Wellicht zouden ze iedereen kwalitatief goed, betrouwbaar en laagdrempelig onderwijs moeten geven, waarbij er geen financiële drempels zijn om daaraan deel te nemen.

O.. wacht.
Alsof je zonder voloende onderwijs niet anders kan dan gaan plunderen als de kans daar is.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20:08

DevWouter

Creator of Todo2d.com

IJzerlijm schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 17:43:
[...]

Alsof je zonder voloende onderwijs niet anders kan dan gaan plunderen als de kans daar is.
“A riot is the language of the unheard”
Martin Luther King

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SymbolicFrank
Wat er nou precies met Floyd is gebeurd maakt niet uit. Dat was niet de oorzaak, slechts de vonk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21:39
IJzerlijm schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 17:43:
[...]

Neen. Met een fatsoenlijke goede opleiding, geef je iedereen een kans om een betere baan te krijgen, waardoor men dus ook een beter leven kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoevenpe schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 14:20:
[...]

Die ziet het oneervolle ontslag al aankomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Sir_Lion schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 18:17:
[...]

Neen. Met een fatsoenlijke goede opleiding, geef je iedereen een kans om een betere baan te krijgen, waardoor men dus ook een beter leven kan krijgen.
En wie is er de schuld aan dat al deze plunderaars, waarvan je op de een of andere manier weet wat ze drijft en waar dat door komt, niet voldoende opleiding hebben genoten ? Trump die 3 jaar aan de macht is of de Minnesota Democratic–Farmer–Labor Party die sinds 1961 de burgemeesters van Minneapolis levert ?

[ Voor 0% gewijzigd door IJzerlijm op 30-05-2020 19:46 . Reden: oops, minnesota is geen stad ]

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
  • Nu online
Deze agent zal er wel weer met een fopstraf afkomen (zoals bij zijn voorgangers ook het geval was) en dan begint het hele circus weer opnieuw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Helgie schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 13:08:
[...]

Het punt dat ik maak is dat mensen zoals @D-e-n de media helemaal geweldig vinden zolang ze kritisch zijn tegenover Trump, maar wanneer er eens een stuk is over Biden is het allemaal biased. En dat is dus niet hoe het werkt.
Hoe vaak ga je me nog woorden in de mond leggen? Ik heb daar dus echt een hekel aan. Ik heb helemaal nergens gezegd dat de media "geweldig" zijn.

Ik heb gezegd dat jij (en anderen) polariseren door zich zo af te zetten tegen "de media" en die van alles en nog wat de schuld te geven. Dit is het politiek maken van journalisten en dat is wat mij betreft één van de grootste gevaren van onze democratie.

De bekende kranten of tv-zenders zijn verre van perfect. Ze worstelen net als politici en gewone burgers met de ingewikkeldheid van de moderne maatschappij, het omgaan met marketing en de frames. Daardoor missen ze wel eens iets.

Maar dat betekent dus niet dat ze moedwillig politici benadelen. Wanneer Baudet in het nieuws is vanwege de zoveelste tweet dan is dat omdat het een dubieuze tweet is. Als ze hem echt zouden tegenwerken zouden ze veel dieper ingaan op de ondemocratische elementen in zijn beweging en hem niet zo'n podium geven in dat debat met Rutte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Nu online
Het feit dat de NOS altijd van die PVV/FvD mafketels voor de camera heeft komt omdat de rest niet wil komen. Hoe vaak ze Wilders wel niet hebben uitgenodigd om zijn zegje te komen doen... Dan kun je beweren dat de NOS alleen links gedachtengoed uitdraagt en rechts te kakken zet, maar dat hebben ze toch vaak echt aan zichzelf te danken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helgie

Helgie

Misantroop

D-e-n schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 18:48:
[...]

Hoe vaak ga je me nog woorden in de mond leggen? Ik heb daar dus echt een hekel aan. Ik heb helemaal nergens gezegd dat de media "geweldig" zijn.

Ik heb gezegd dat jij (en anderen) polariseren door zich zo af te zetten tegen "de media" en die van alles en nog wat de schuld te geven. Dit is het politiek maken van journalisten en dat is wat mij betreft één van de grootste gevaren van onze democratie.

De bekende kranten of tv-zenders zijn verre van perfect. Ze worstelen net als politici en gewone burgers met de ingewikkeldheid van de moderne maatschappij, het omgaan met marketing en de frames. Daardoor missen ze wel eens iets.

Maar dat betekent dus niet dat ze moedwillig politici benadelen. Wanneer Baudet in het nieuws is vanwege de zoveelste tweet dan is dat omdat het een dubieuze tweet is. Als ze hem echt zouden tegenwerken zouden ze veel dieper ingaan op de ondemocratische elementen in zijn beweging en hem niet zo'n podium geven in dat debat met Rutte.
Ik mis alleen even waar ik de media ergens de schuld van geef? Ik merk slechts op dat je niet verder dan Fox en msnbc hoeft te kijken om te begrijpen dat in elk geval een aantal outlets verre van objectief zijn.

Hypocrites must die

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BadRespawn
Maar hoe ze nu omgaan met al die rellen verbeterd hun positie niet echt, wel?
IJzerlijm schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 18:23:
En wie is er de schuld aan dat al deze plunderaars
De plunderaars zijn verantwoordelijk voor het plunderen, maar niet "ze".

Er zullen niet veel mensen zijn die er voor zouden pleiten dat de plunderaars vrijuit moeten gaan als die zouden worden gepakt.

Maar dat de situatie uberhaubt zo uit de hand is gelopen dat de pak-kans nihiel is, daarvoor ligt veel verantwoordelijkheid bij politiek en politie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
@P-Rock en @BoB_HenK misschien bekijk ik het inderdaad te zwart-wit maar als buitenstaander zie ik wat ik zie en denk ik dat ze met alle rellen een slecht beeld vormen van zichzelf en dat het niet de goede keuze is.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Helgie schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 19:03:
[...]

Ik mis alleen even waar ik de media ergens de schuld van geef? Ik merk slechts op dat je niet verder dan Fox en msnbc hoeft te kijken om te begrijpen dat in elk geval een aantal outlets verre van objectief zijn.
Sorry, het was jouw collega die CNN concreet aanviel. Daar reageerde ik op maar jij haalt die reactie vervolgens aan om mij iets te laten beweren wat ik nooit gezegd heb.

En natuurlijk zijn er ook media die vooral hun eigen doelgroep bedienen. Maar daar hoort de NOS dus bijvoorbeeld echt niet bij. En let op: er zit vaak ook nog een onderscheid tussen redactionele columns en feitelijke verslagen. Een medium kan beide bieden.

De media zijn in deze ook totaal geen partij. Je kunt mierenneuken over details maar oorzaak en gevolg van de dood van Floyd zijn helder.
Pagina: 1 2 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
En omdat het blijkbaar weer eens nodig is:
-Dit is een ZT topic. Op GoT wordt je nadrukkelijk gevraagd het niet persoonlijk te maken en dat geld dubbel een een Zero Tolerance topic. Doe dat dan ook niet.
Die "ja maar antifa of BLM is fascistisch, punt" manier van reageren hoeft hier ook niet net zoals andere drogredeneringen. Idem voor de "ja maar extreem rechts" of wat dan ook. Het is volstrekt irrelevant welke groep gewelddadiger is of slechter dan de ander.
-Dat staat in schril contrast met de mogelijkheid om verschillende groepen op objectieve basis te bespreken. Dat kan best zonder onnodig denigrerend taalgebruik, drogredeneringen, verwijten etc. Het gaat zoals gebruikelijk bij spontane massaprotesten namelijk om meerdere groepen met diverse achtergronden en motiveringen bij deze protesten. Dit is geen een vrijbrief om je eigen ideologische stokpaardjes af te draaien.