Als de politie duidelijke instructie geeft het gebied te verlaten, of te verspreiden, en je luistert niet of je gaat lopen zuigen, tja, dan reageren ze met geweld. Of dat proportioneel is, dat is een andere vraag (en deel van het probleem).CyBeRSPiN schreef op maandag 1 juni 2020 @ 11:02:
Wordt nu al terecht gesproken over de Police Riot. Niet normaal hoevaak het de politie is die met grof geweld begint tov een vreedzame menigte.
[Embed] een meisje op dr hoofd geschoten met een rubber kogel. Paar cm lager en ze verloor dr oog.. wat bezielt die agenten??
Of dat bij dat meisje ook is gebeurd weet ik niet, ik was er niet bij, dit is ook maar een twitteraar. Ik weet niet of ze echt niet anders dan op dat moment boodschappen kon doen, maar met je boodschappen dwars door een demonstrerende/rellende menigte lopen is ook niet echt handig.
In dat filmpje er boven met die pepperspray: je ziet en hoort die agent instructie geven afstand te houden. Die man houdt zich daar niet aan, dan kan je dit verwachten en dan moet je gewoon niet zeiken.