Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

CyBeRSPiN schreef op maandag 1 juni 2020 @ 11:02:
Wordt nu al terecht gesproken over de Police Riot. Niet normaal hoevaak het de politie is die met grof geweld begint tov een vreedzame menigte.
[Embed] een meisje op dr hoofd geschoten met een rubber kogel. Paar cm lager en ze verloor dr oog.. wat bezielt die agenten??
Als de politie duidelijke instructie geeft het gebied te verlaten, of te verspreiden, en je luistert niet of je gaat lopen zuigen, tja, dan reageren ze met geweld. Of dat proportioneel is, dat is een andere vraag (en deel van het probleem).

Of dat bij dat meisje ook is gebeurd weet ik niet, ik was er niet bij, dit is ook maar een twitteraar. Ik weet niet of ze echt niet anders dan op dat moment boodschappen kon doen, maar met je boodschappen dwars door een demonstrerende/rellende menigte lopen is ook niet echt handig.

In dat filmpje er boven met die pepperspray: je ziet en hoort die agent instructie geven afstand te houden. Die man houdt zich daar niet aan, dan kan je dit verwachten en dan moet je gewoon niet zeiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:18
Wordt nu al terecht gesproken over de Police Riot. Niet normaal hoevaak het de politie is die met grof geweld begint tov een vreedzame menigte.
[Embed] een meisje op dr hoofd geschoten met een rubber kogel. Paar cm lager en ze verloor dr oog.. wat bezielt die agenten??
Want alles wat op social media staat klopt natuurlijk, wordt nooit iets uit verband getrokken ofzo? :')

Gewoon van de zotte die uit te hand lopende protesten, heeft helemaal niets meer te maken met de dood van Floyd, gewoon domweg slopen en plunderen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:22
[Mega Thread] Compilation of police brutality videos from the protests this weekend.
https://old.reddit.com/r/...tion_of_police_brutality/

Trump II - Project 2025 tracker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymbolicFrank
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-07-2021
Je hebt in de VS uiteraard verschillende groepen mensen die wapens kopen. Je hebt degenen die graag naar de schietbaan gaan, die schieten over het algemeen de goedkope munitie, zoals .22lr. Dan heb je de preppers, die willen voorbereid zijn op wanneer alles naar de kloten gaat en ze voor zichzelf moeten zorgen. Die hebben meestal ook lichte wapens en munitie, weer .22lr, en jachtgeweren.

Dan krijg je het hoofdstuk zelfbescherming, zowel voor die preppers als de rest van de bevolking. Dan kom je al snel bij pistolen terecht, een 9mm Glock 17 is dan het typische wapen. Of als je wat angstiger bent, ook weer een jachtgeweer.

Maar er is ook een grote groep die het wat agressiever bekijkt, en dan kom je bij de aanvalsgeweren terecht, de AK-47 en in Amerika vooral de AR-15 (M-16 en zo). De semi-automatische varianten voor de meeste staten, maar als je een beetje handig bent kun je daar wel wat aan doen.

De mensen in die laatste groep hebben vaak een groot arsenaal, waar je een leuk privé-legertje mee kunt bewapenen. En dat zijn dan al snel de Rednecks (mensen van het platteland / de arme staten in het midden van het land) en de White Supremacists, die vaak opereren in semi-militairistische groepen. Beide zijn vaak ook voorstanders van anarchie, of net hele strikte regels (met hunzelf aan het hoofd, natuurlijk). En die beginnen zich er nu ook mee te bemoeien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 19:57
@dr.lowtune en @FabianGTI naief, erg naief. Zelfs Bellingcat is bewijs aan het verzamelen tegen politiegeweld, tegen burgers, tegen de pers en de hoeveelheid incidenten is nu al enorm.

Het is net alsof de President al 3 jaar roept dat minderheden en de pers de vijand van (het blanke) volk is.

Je kunt zelf meekijken en oordelen, hoe vaak mensen nota bene op hun eigen erf beschoten en gemept worden. Journalisten die door zowel plunderaars als politie aangevallen en beschoten worden.

De globale ironie is ongekend: Iran roept de VS op te stoppen geweld te gebruiken tegen hun eigen burgers. Ja dat is een PR spin, maar het feit dat ze een punt hebben maakt het wel heel bizar allemaal.

En dat het niets te maken heeft met Floyd ziet iedereen: denk alleen even na waar het dan wel mee te maken kan hebben? Merk dat in dit topic de segregatie in de VS, rassenscheiding en racisme [soms] wordt gebagataliseerd. De lijst van 'incidenten' is enorm: van joggen tot panne krijgen langs de weg, allemaal redenen waarom je door de politie of random opgefokte mede burgers gedood kunt worden als je een donkere huidskleur hebt. En dat dit ook te maken heeft met geweld en wapengebruik door 'gangs' etc snap ik: feit is alleen, dat als je gewoon een donkere huidskleur hebt je leven er anders uit ziet dan wanneer je gewoon blank bent.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
BadRespawn schreef op maandag 1 juni 2020 @ 10:52:
[...]

Waaruit blijkt dat "men" dat wil?

Ik zie eerder het tegenovergestelde:
wapens zijn makkelijk verkrijgbaar in de VS, er zijn nu heel veel mensen op de been die meer dan ooit wapens zouden kunnen willen aanschaffen - maar dat inmiddels een paar weken nadat deze onrusten zijn begonnen blijkbaar niet doen.

Er duiken wel af en toe beelden op van '2nd amendment' groeperingen in wapenuitrusting die even hun 'vriendelijk' gezicht laten zien onder het mom van beschermen van demonstranten.

Dat zijn precies de ver-rechtse "boogaloo" "ghost skins" waar FBI, HS en ATF voor waarschuwen BadRespawn in "[ZT] Onrust in de VS na dood George Floyd"

Als het daardoor op een gewapende confrontatie met politie aankomt dan zal politiegeweld tav demonstranten natuurlijk alleen maar escaleren, en mogelijk resulteren in precies wat "boogaloo" voor elkaar probeert te krijgen: burgeroorlog.

Rifle Wielding Veterans Join Forces With Protestors. (v.redd.it)
https://old.reddit.com/r/...eterans_join_forces_with/

Armed Black Militia Show Up Outside Ahmaud Arbery Killers’ Home, Has Stand Off With Police. (v.redd.it)
https://old.reddit.com/r/...up_outside_ahmaud_arbery/

Only in the USA: Heavily armed rednecks guarding residents against police and looters v.redd.it)
https://old.reddit.com/r/..._armed_rednecks_guarding/
Drukte me onhandig uit. Ik bedoel te zeggen dat ik begrijp dat er mensen zijn die graag een wapen hebben om zich te verdedigen als er looters met wapens je straat binnen komen. Dit in tegenstelling met hoe ik me eerst niet voor kon stellen waarom je een wapen wil.

Ik snap je punt overigens, maar Reddit links zijn niet echt betrouwbaar om te plaatsen. Context ontbreekt volledig en het is bijna gelijk aan een Facebook post.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:18
FabianGTI schreef op maandag 1 juni 2020 @ 11:16:
[...]

Want alles wat op social media staat klopt natuurlijk, wordt nooit iets uit verband getrokken ofzo? :')
In een latere tweet is er een foto van haar met een gevulde boodschappentas, terwijl ze onder het bloed zit.
[Twitter: https://twitter.com/chadloder/status/1267035077403242496]

Ben wel benieuwd hoeveel politie korpsen aangeklaagd gaan worden door journalisten. Want er zijn genoeg filmpjes waarop te zien is dat journalisten die daar gewoon mogen zijn specifiek als doelwit worden gekozen en soms onterecht worden gearresteerd terwijl ze duidelijk aangeven van de pers te zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door Pompi op 01-06-2020 11:40 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ik vind het oprecht bizar dat wanneer zelfs de pers vrij systematisch word aangevallen door de politie, er hier nog steeds mensen zijn die het politiegeweld min of meer goedpraten.

Zijn we werkelijk zo afgestompt door figuren als Trump dat we zelfs dit normaal zijn gaan vinden?

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BadRespawn
SymbolicFrank schreef op maandag 1 juni 2020 @ 11:19:
De mensen in die laatste groep hebben vaak een groot arsenaal, waar je een leuk privé-legertje mee kunt bewapenen. En dat zijn dan al snel de Rednecks (mensen van het platteland / de arme staten in het midden van het land) en de White Supremacists, die vaak opereren in semi-militairistische groepen. Beide zijn vaak ook voorstanders van anarchie, of net hele strikte regels (met hunzelf aan het hoofd, natuurlijk). En die beginnen zich er nu ook mee te bemoeien.
Een relatief nieuwe ontwikkeling daarbij is dat die groeperingen zich ahw vermommen om doelgroepen met diverse tegenstrijdige belangen aan te trekken, met als uiteindelijk doel om burgeroorlog in de hand te werken, collectief bekend als het boogaloo movement.

Die beweging komt oa voort uit de white supremacist beweging, maar trekt ook kleurlingen aan.
Trump geeft vergelijkbare (tegenstrijdige) signalen af; de ene dag loopt ie te stoken tegen kleurlingen, de volgende dag is het "MAGA loves the black people". Ook probeert hij de aandacht af te leiden van ver-rechts door de rellen af te schuiven op extreem links.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pompi
RobinHood schreef op maandag 1 juni 2020 @ 11:39:
Ik vind het oprecht bizar dat wanneer zelfs de pers vrij systematisch word aangevallen door de politie, er hier nog steeds mensen zijn die het politiegeweld min of meer goedpraten.

Zijn we werkelijk zo afgestompt door figuren als Trump dat we zelfs dit normaal zijn gaan vinden?
Als zelfs ervaren war correspondents zeggen dat ze dit nog nooit hebben mee gemaakt, dan is er inderdaad iets totaal mis met het optreden van de politie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Pompi schreef op maandag 1 juni 2020 @ 11:43:
[...]

Als zelfs ervaren war correspondents zeggen dat ze dit nog nooit hebben mee gemaakt, dan is er inderdaad iets totaal mis met het optreden van de politie.
National guard actief in 21 staten. Het leger wordt in groot deel vd VS ingezet tegen de eigen burgers.

https://www.nytimes.com/i...smid=tw-nytimes&smtyp=cur

Harald Doornbos herkent gevechtseenheden waarmee hij embedded was in Irak, die het nu opnemen tegen hun mede-burgers:

https://twitter.com/Haral.../1267036794652147712?s=20

Met beelden van gepantserde Humvee's:

https://twitter.com/Haral.../1267197154180956160?s=20

Wanneer komt het punt dat je spreekt van een burgeroorlog eigenlijk? :/

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:49
NiGeLaToR schreef op maandag 1 juni 2020 @ 11:55:
[...]

National guard actief in 21 staten. Het leger wordt in groot deel vd VS ingezet tegen de eigen burgers.

https://www.nytimes.com/i...smid=tw-nytimes&smtyp=cur

Harald Doornbos herkent gevechtseenheden waarmee hij embedded was in Irak, die het nu opnemen tegen hun mede-burgers:

https://twitter.com/Haral.../1267036794652147712?s=20

Met beelden van gepantserde Humvee's:

https://twitter.com/Haral.../1267197154180956160?s=20

Wanneer komt het punt dat je spreekt van een burgeroorlog eigenlijk? :/
Zodra de National garde en het legger openlijk beschoten worden en er overheidsfuncties en gebouwen bezet worden denk ik ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BadRespawn
Pompi schreef op maandag 1 juni 2020 @ 11:33:
[...]

Ben wel benieuwd hoeveel politie korpsen aangeklaagd gaan worden door journalisten. Want er zijn genoeg filmpjes waarop te zien is dat journalisten die daar gewoon mogen zijn specifiek als doelwit worden gekozen en soms onterecht worden gearresteerd terwijl ze duidelijk aangeven van de pers te zijn.
https://www.reuters.com/i...a-police-immunity-scotus/
...case hit a formidable obstacle: a little-known legal doctrine called qualified immunity. This 50-year-old creation of the U.S. Supreme Court is meant to protect government employees from frivolous litigation. In recent years, however, it has become a highly effective shield in thousands of lawsuits seeking to hold cops accountable when they are accused of using excessive force.

https://theappeal.org/qualified-immunity-explained/
....Six federal judges agreed that the officers’ use of severe force absent any threat to their safety violated the U.S. Constitution. But those same judges dismissed her case, relying on a legal doctrine called “qualified immunity.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:38

MazeWing

The plot thickens...

Ik ben benieuwd hoe Trump de komende dagen weer gaat reageren. Ik begin het idee te krijgen dat er zo’n beetje 2 kampen aan het ontstaan zijn. 1 kamp dat wil dat Trump, zoals praktisch elke president voor hem, eenheid en verbintenis gaat zoeken om te voorkomen dat echt alles naar de shit gaat en 1 kamp dat koste wat het kost Trump door de herverkiezingen wil leiden ook al zou het land in november helemaal naar de klote zijn.

Maar Trump heeft toch wel z’n meest fantastische 3 maanden achter de rug.... 8)7

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

NiGeLaToR schreef op maandag 1 juni 2020 @ 11:27:
@dr.lowtune en @FabianGTI naief, erg naief. Zelfs Bellingcat is bewijs aan het verzamelen tegen politiegeweld, tegen burgers, tegen de pers en de hoeveelheid incidenten is nu al enorm.

Het is net alsof de President al 3 jaar roept dat minderheden en de pers de vijand van (het blanke) volk is.

Je kunt zelf meekijken en oordelen, hoe vaak mensen nota bene op hun eigen erf beschoten en gemept worden. Journalisten die door zowel plunderaars als politie aangevallen en beschoten worden.

De globale ironie is ongekend: Iran roept de VS op te stoppen geweld te gebruiken tegen hun eigen burgers. Ja dat is een PR spin, maar het feit dat ze een punt hebben maakt het wel heel bizar allemaal.

En dat het niets te maken heeft met Floyd ziet iedereen: denk alleen even na waar het dan wel mee te maken kan hebben? Merk dat in dit topic de segregatie in de VS, rassenscheiding en racisme [soms] wordt gebagataliseerd. De lijst van 'incidenten' is enorm: van joggen tot panne krijgen langs de weg, allemaal redenen waarom je door de politie of random opgefokte mede burgers gedood kunt worden als je een donkere huidskleur hebt. En dat dit ook te maken heeft met geweld en wapengebruik door 'gangs' etc snap ik: feit is alleen, dat als je gewoon een donkere huidskleur hebt je leven er anders uit ziet dan wanneer je gewoon blank bent.
Hoezo naief? Als je een instructie niet opvolgt, dan krijg je gewoon gelazer met de politie. Los van of die instructie terecht is. Hier in NL duurt het alleen wat langer dan in de VS.

Zijn minderheden in de VS in het nadeel? Ongetwijfeld.

Ik geef alleen maar aan dat je in sommige gevallen een reactie van de politie kan verwachten, waarbij ik zelfs nog aangeef dat je je af kan vragen of die reactie proportioneel is. Hier op T.net wordt je dan meteen weggezet als iemand die alles wat de politie doet goedpraat. Lekkere manier van discussie voeren! d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Mektheb schreef op maandag 1 juni 2020 @ 11:59:
[...]

Zodra de National garde en het legger openlijk beschoten worden en er overheidsfuncties en gebouwen bezet worden denk ik ?
Ik vraag me af wanneer dat gaat gebeuren, er komt echt wel een moment waarop iemand zijn AR-15 pakt en terug vuurt.

Gelukkig is het niet overal volledige escalatie, maar toch.

@dr.lowtune Omdat het probleem niet is "Mensen luisteren niet naar de politie", het probleem is "de politie is volledig aan het flippen".

Wat jij doet is het vrij klassieke victim blaming. Ook zeer populair in rechts amerika als er inderdaad weer eens een zwarte gedood wordt door de politie "Had ie maar moeten luisteren".

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NiGeLaToR
dr.lowtune schreef op maandag 1 juni 2020 @ 12:07:
[...]

Hoezo naief? Als je een instructie niet opvolgt, dan krijg je gewoon gelazer met de politie. Los van of die instructie terecht is. Hier in NL duurt het alleen wat langer dan in de VS.

Zijn minderheden in de VS in het nadeel? Ongetwijfeld.

Ik geef alleen maar aan dat je in sommige gevallen een reactie van de politie kan verwachten, waarbij ik zelfs nog aangeef dat je je af kan vragen of die reactie proportioneel is. Hier op T.net wordt je dan meteen weggezet als iemand die alles wat de politie doet goedpraat. Lekkere manier van discussie voeren! d:)b
Dat beeld wek je zelf op door geen nuance te gebruiken, geen bronnen aan te halen en je punt zelf niet aan te vullen. Wie de bal kaatst..

Overigens snap ik je punt, alleen kun je je afvragen of random mensen besproeien met pepperspray, rubberkogels en paintballs een volwassen dialoog is om mensen te verzoeken weg te gaan.

Maargoed, dat is al een tijd de normale gang van zaken in de VS zodra emoties oplopen, dus wellicht daarmee volledig gelegitimeerd? De vakband van de NYPD heeft de persoonlijke gegevens van de dochter van de burgemeester gepubliceerd, omdat ze het niet eens zijn met zijn aanpak en zij deelnam aan een protest. 'Law and order'.

Ik zie namelijk in een groot deel van de gevallen de politie starten met geweld toepassen en net zo vaak mensen die protesteren politie helpen of relschoppers aanhouden/stoppen. Aan de andere kant van het spectrum zijn er weer talloze relschoppers (in alle kleuren) die van de chaos gebruik maken om te rellen, te plunderen of nog net geen 'purge' uit te voeren. Er zijn nogal wat tinten grijs in de hele situatie, maar van deescallerend optreden van de politie zie ik bar weinig bewijs. En als het wel gebeurt, is het ook net zo goed in beeld.

Positief in beeld:

Walk with us:
https://twitter.com/danie.../1267061696251809793?s=21

Doe niet mee met pubers met skateboards:
https://twitter.com/bribr.../1267195158149369856?s=21

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

RobinHood schreef op maandag 1 juni 2020 @ 12:13:
[...]

Ik vraag me af wanneer dat gaat gebeuren, er komt echt wel een moment waarop iemand zijn AR-15 pakt en terug vuurt.

Gelukkig is het niet overal volledige escalatie, maar toch.

@dr.lowtune Omdat het probleem niet is "Mensen luisteren niet naar de politie", het probleem is "de politie is volledig aan het flippen".

Wat jij doet is het vrij klassieke victim blaming. Ook zeer populair in rechts amerika als er inderdaad weer eens een zwarte gedood wordt door de politie "Had ie maar moeten luisteren".
Misschien zou je zelf dan het goede voorbeeld moeten geven i.p.v de ander te beschuldigen dat er geen discussie te voeren is en met drogredeneringen te komen.

[ Voor 35% gewijzigd door DaniëlWW2 op 01-06-2020 17:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BadRespawn
Hoezo agent provocateur?
https://old.reddit.com/r/...nd_rioter_over_to_police/ (video)

Eenzame zogenaamde anfifa aanhanger (want in het zwart gekleed, ja toch?) breekt het trottoir open pal voor de neus van politie, die niet ingrijpt.

...totdat ie te grazen wordt genomen door demonstranten en wordt overgeleverd aan politie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Ik denk dat we geen wedstrijd wie het meeste bewijs kan leveren dat alle partijen rotte appels hebben.
Het enige wat ik denk: wat verwacht je van je burgers als politie en militairen op grote schaal willekeur toepassen op het gebruik van geweld. Geweld is een laatste redmiddel, geen startpunt, lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20:20
@dr.lowtune Je moet ook niet vergeten dat er een inherente macht onbalans is tussen de protesteerders en de (militaire) politie. Dat betekent ook dat zij enorm terughoudend moeten omgaan met de machtsmiddelen de ze hebben. Daarbij moet ook oog zijn voor de situatie waarin dit alles zich afspeelt. Dientengevolge is de reactie van de politie hier ook ontoelaatbaar. Het versterkt zelfs de afkeer voor politie. Zij hebben hier een bewuste keuze te maken in deze situatie.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Zullen we even nokken met elke keer willekeurige filmpjes van Reddit/Facebook/TikTok/Twitter etc hier neer pleuren en er conclusies uit trekken? Er is gewoon heel veel gaande en er worden heel veel grenzen overschreden door alle partijen. Random filmpjes zonder context heeft niemand iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af hoe Trump zijn eigen optreden had beoordeeld als dit was toegepast door China, Rusland, [insert random moslim-land).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BadRespawn
armageddon_2k1 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 12:35:
Random filmpjes zonder context heeft niemand iets aan.
Je moet blind zijn om de context niet te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

armageddon_2k1 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 12:35:
Zullen we even nokken met elke keer willekeurige filmpjes van Reddit/Facebook/TikTok/Twitter etc hier neer pleuren en er conclusies uit trekken? Er is gewoon heel veel gaande en er worden heel veel grenzen overschreden door alle partijen. Random filmpjes zonder context heeft niemand iets aan.
Ik vind dat deze filmpjes wel degelijk iets toevoegen. Ze geven namelijk weer hoe het er aan toe gaat in de vs op dit moment. Als we dit niet meer verspreiden, dan krijg je censuur (iets wat Trump dolgraag zou willen). Maar waar stopt het dan? De meeste tweets van Trump voegen ook niet veel toe, dan kunnen we die ook weglaten.

In mijn ogen kunnen de filmpjes en foto's hier best bij. Want zelfs zonder context zie je toch vaak uit een filmpje al dat de politie te veel geweld gebruikt. Daar gaat het o.a. om in deze situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

BadRespawn schreef op maandag 1 juni 2020 @ 12:24:
Hoezo agent provocateur?
https://old.reddit.com/r/...nd_rioter_over_to_police/ (video)

Eenzame zogenaamde anfifa aanhanger (want in het zwart gekleed, ja toch?) breekt het trottoir open pal voor de neus van politie, die niet ingrijpt.

...totdat ie te grazen wordt genomen door demonstranten en wordt overgeleverd aan politie.
Je doet moedige pogingen om 'die zaak' in een wat ander daglicht te zetten maar dit ("ja toch?") is ook weer niet nodig?
Het bestaan van antifa is niet te ontkennen, noch de 'strategie'.
Dat er er andere clubs zijn die dat "zo" doen is niet zo vreemd (je hebt immers maar weinig andere opties om zoiets 'op te leuken').

Waar je wel aan voorbij gaat is dat er in jouw bronnen melding van wordt gemaakt dat die club zich blijkbaar in hawaïaanse shirts toog ipv. "in zwart gekleed, ja toch?").
En ja, die kunnen natuurlijk prima ook zwarte kleding aandoen.
Dat dat de deelname van antifa daarmee betwist: nauwelijks natuurlijk, da's wel erg makkelijk.

Punt is: de waarheid zal zoals zo vaak wel weer in het midden liggen (maw.: beide groepen zullen dit zien als mooie kans om het allemaal nog erger te maken dan het al is, via dezelfde strategie).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:19
SuBBaSS schreef op maandag 1 juni 2020 @ 12:42:
[...]

Je doet moedige pogingen om 'die zaak' in een wat ander daglicht te zetten maar dit ("ja toch?") is ook weer niet nodig?
Dat er er andere clubs zijn die dat "zo" doen is niet zo vreemd (je hebt immers maar weinig andere opties om zoiets 'op te leuken').

Waar je wel aan voorbij gaat is dat er in jouw bronnen melding van wordt gemaakt dat die club zich blijkbaar in hawaïaanse shirts toog ipv. "in zwart gekleed, ja toch?").
En ja, die kunnen natuurlijk prima ook zwarte kleding aandoen.
Dat dat de deelname van antifa daarmee betwist: nauwelijks natuurlijk, da's wel erg makkelijk.

Punt is: de waarheid zal zoals zo vaak wel weer in het midden liggen (maw.: beide groepen zullen dit zien als mooie kans om het allemaal nog erger te maken dan het al is, via dezelfde strategie).
Je lijkt er volledig van uit te gaan dat er al bewezen is dat antifa daar aan het rellen is. Maar kom eerst eens met dat bewijs dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:31
Philip Ross schreef op maandag 1 juni 2020 @ 12:47:
[...]

Je lijkt er volledig van uit te gaan dat er al bewezen is dat antifa daar aan het rellen is. Maar kom eerst eens met dat bewijs dan.
Trump zegt het, dus het is zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Philip Ross schreef op maandag 1 juni 2020 @ 12:47:
[...]

Ik ga in ieder geval niet ontkennen dat de kans groot is dat zij (en soortgelijke groepen) hier zich mee bemoeien om de chaos groter te maken.

Of dat nou antifa, white supremacists, undercover agenten of russen zijn.
We hebben ze allemaal al zien langskomen, maar als antifa genoemd wordt schiet de boel in een stuip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Trump vlucht intussen naar zijn bunker terwijl de pleuris uitbreekt op straat.

Daar heb je ook een film van...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BadRespawn
SuBBaSS schreef op maandag 1 juni 2020 @ 12:42:
[...]

Wel te ontkennen is dat - ondanks wat Trump er over zegt en ondanks wat sommigen hier veelvuldig proberen te impliceren - antifa/extreem links een significante factor is bij de rellen.
Anderzijds, het valt niet te ontkennen dat ver-rechts een veel grotere rol speelt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Sowieso is geheel in zwart rondlopen niet "de antifa methode" maar de Black Bloc methode die inmiddels door heel veel groepen wordt gehanteerd, puur omdat het gewoon heel goed werkt. Het maakt je minder goed herkenbaar, beschermt een beetje tegen traangas, je loopt wat minder snel verwondingen op dan in je t-shirt en korte broek en als er 200 mensen volledig in het zwart tegen je staat te schreeuwen, is dat nog best indrukwekkend.

Het grootste probleem wat ik met de "het is antifa!" heb, is dat het een soort rare parapluterm geworden is. Alles en iedereen die iets in het zwart doet, is opeens antifa, waardoor het hele anti-fascistisch besmet wordt. Zie je ook wel terug in deze discussie. Opeens zijn anti-fascisten net zo erg als fascisten, dat is toch wel erg vreemd, maar ook een erg handig narratief voor extreem-rechts.

Want misschien is die knakker die lekker aan het slopen was wel gewoon een doodnormale relschopper die denkt dat Antifa een leuke zonnige bestemming in Egypte is.

Punt is, er is geen bewijs dat Antifa daar actief rondloopt, het is net zo onzinnig als zeggen "ik weet zeker dat er agenten tussen lopen die bij een militie of de KKK zitten" .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BadRespawn
RobinHood schreef op maandag 1 juni 2020 @ 12:57:
Punt is, er is geen bewijs dat Antifa daar actief rondloopt, het is net zo onzinnig als zeggen "ik weet zeker dat er agenten tussen lopen die bij een militie of de KKK zitten" .
Met dien verstande dat oa de FBI van dat laatste wel zeker is, zelfs zo grootschalig dat ze het zien als een dreiging voor nationale veiligheid.

[ Voor 10% gewijzigd door BadRespawn op 01-06-2020 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
SuBBaSS schreef op maandag 1 juni 2020 @ 12:52:
[...]

Ik ga in ieder geval niet ontkennen dat de kans groot is dat zij (en soortgelijke groepen) hier zich mee bemoeien om de chaos groter te maken.

Of dat nou antifa, white supremacists, undercover agenten of russen zijn.
We hebben ze allemaal al zien langskomen, maar als antifa genoemd wordt schiet de boel in een stuip?
Je ziet het verkeerd om. Antifa word als enige overal groot genoemd. En als ieemand zegt misschien is het een andere groep dan word die aangevallen omdat ie zogenaamd antifa probeert te beschermen.

Geef mij 1 stuk bewijs waaruit blijkt dat antifa daar bezig is en 1 goed motief voor antifa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

BadRespawn schreef op maandag 1 juni 2020 @ 12:57:
[...]

Wel te ontkennen is dat - ondanks wat Trump er over zegt en ondanks wat sommigen hier veelvuldig proberen te impliceren - antifa/extreem links een significante factor is bij de rellen.
Anderzijds, het valt niet te ontkennen dat ver-rechts een veel grotere rol speelt.
Nou nee en dat bewijzen jouw links ook niet.
Ze zijn niet allemaal geturfd ofzo, ze lopen er allemaal hetzelfde bij maar 'wij' weten wel dat er meer ver-rechtsen bijzitten.
Daar ben ik absoluut niet van overtuigd.

Dit 'spel' kan en zal makkelijk gespeeld kunnen worden door soortgelijke groepen, laten we het daarover eens zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:43
Verwijderd schreef op maandag 1 juni 2020 @ 12:36:
Ik vraag me af hoe Trump zijn eigen optreden had beoordeeld als dit was toegepast door China, Rusland, [insert random moslim-land).
Zoiets bedoel je?

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• armageddon_2k1
BadRespawn schreef op maandag 1 juni 2020 @ 12:36:
[...]

Je moet blind zijn om de context niet te zien.
Is goed joh :|
Jij bent blijkbaar een kei in het indentificeren van groepen in filmpjes van enkele secondes lang en trekt daar conclusies uit. Prima.
Verwijderd schreef op maandag 1 juni 2020 @ 12:39:
[...]

Ik vind dat deze filmpjes wel degelijk iets toevoegen. Ze geven namelijk weer hoe het er aan toe gaat in de vs op dit moment. Als we dit niet meer verspreiden, dan krijg je censuur (iets wat Trump dolgraag zou willen). Maar waar stopt het dan? De meeste tweets van Trump voegen ook niet veel toe, dan kunnen we die ook weglaten.

In mijn ogen kunnen de filmpjes en foto's hier best bij. Want zelfs zonder context zie je toch vaak uit een filmpje al dat de politie te veel geweld gebruikt. Daar gaat het o.a. om in deze situatie.
Het staat op sociale media, dus van censuur is absoluut geen sprake en dus geen argument. Wat ik bedoel te zeggen is dat een willekeurige filmpjesdump in dit topic geen zin heeft. Zoals:

https://old.reddit.com/r/...up_outside_ahmaud_arbery/

Dit zegt niks, voegt niks toe. Volgens mij hebben we allemaal de ernst van de situatie wel door.

[ Voor 62% gewijzigd door armageddon_2k1 op 01-06-2020 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
armageddon_2k1 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 13:11:
[...]

Is goed joh :|
Jij bent blijkbaar een kei in het indentificeren van groepen in filmpjes van enkele secondes lang en trekt daar conclusies uit. Prima.
Het is sowieso nutteloos om met dit soort users in gesprek te gaan, want er komt toch nooit iets constructiefs uit en ze ompraten is al helemaal onbegonnen werk. Ik denk dat ze zich prima thuis zullen voelen op het open riool Fok!.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SymbolicFrank
Het maakt niet zoveel uit welk labeltje er op die groepen zit. Extreem links en extreem rechts lijken heel veel op elkaar. Ze zijn allebei gewelddadig. De vredelievenden zitten in het centrum. En het verschil tussen totalitarisme en anarchie is voornamelijk dat er bij die tweede nog niemand gewonnen heeft.

Het hele punt is gewoon, dat er heel veel problemen zijn die al heel lang onder tafel geveegd worden. Vooral omdat "patriotism" de allerbelangrijkste eigenschap is voor Amerikanen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BadRespawn
SuBBaSS schreef op maandag 1 juni 2020 @ 13:05:
[...]

Nou nee en dat bewijzen jouw links ook niet.
Misschien als je voor de invloed van ver-rechts een veel hogere standaard voor bewijs aanhoudt dan voor de invloed van ver-links.
Ze zijn niet allemaal geturfd ofzo, ze lopen er allemaal hetzelfde bij maar 'wij' weten wel dat er meer ver-rechtsen bijzitten.
Niet alleen "wij" weten dat:

FBI warned of white supremacists in law enforcement 10 years ago. Has anything changed?
https://www.pbs.org/newsh...acists-in-law-enforcement
"FBI warned of the potential consequences — including bias — of white supremacist groups infiltrating local and state law enforcement, indicating it was a significant threat to national security."

Homeland Security issues a startling internal alert after lockdown protester gets arrested for building pipe bombs
May 6, 2020
https://www.rawstory.com/...-for-building-pipe-bombs/
"...arrested by the FBI for possessing pipe bombs was involved in the boogaloo movement, a far-right militia offshoot that uses cryptic pop-culture references to prepare for a future civil war."

Afbeeldingslocatie: https://s.abcnews.com/images/US/michigan-anti-quarantine-protest-05-gty-jc-200415_hpMain_16x9_992.jpg
https://www.bellingcat.co...nt-is-not-what-you-think/

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10:02
Philip Ross schreef op maandag 1 juni 2020 @ 13:03:
[...]

Je ziet het verkeerd om. Antifa word als enige overal groot genoemd. En als ieemand zegt misschien is het een andere groep dan word die aangevallen omdat ie zogenaamd antifa probeert te beschermen.

Geef mij 1 stuk bewijs waaruit blijkt dat antifa daar bezig is en 1 goed motief voor antifa.
Ik heb die hele obsessie met 'antifa' nooit zo begrepen. Allerhande linkse / anarchistische activisten overal ter wereld opereren feitelijk grotendeels autonoom maar worden tot een soort van georganiseerde groepering gemaakt die dan zo ongeveer symbool staat voor alles wat er mis is in deze maatschappij volgens Trump en de bubbel waarin hij leeft.

We hebben in de VS te maken met grootschalige protesten waarvan een heel significant deel gewoon vreedzaam verloopt en waar helaas ook best wat gereld en geplunderd wordt. Nou zou je natuurlijk als president een verzoenende boodschap kunnen uitspreken en daarnaast zeggen dat plunderen en rellen toch echt niet acceptabel is zoals Tim Scott en Marco Rubio bijvoorbeeld al deden. Zo niet Trump natuurlijk, want die heeft de empathie van een goudvis en kent alleen de 'oorlogsmodus'; zoek de vijand en schop er hard tegenaan. Hij heeft besloten dat dit allemaal het werk is van een snode wereldwijde organisatie genaamd 'antifa' die keihard moet worden aangepakt. Dat wordt door zijn online echokamer versterkt met selectief gekozen filmpjes.
Wat je bovendien krijgt is dat als Trump iets roept er online gelijk een heel leger van mensen opstaat om zijn opvattingen te versterken, zelfs op Nederlandse internetfora.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Philip Ross schreef op maandag 1 juni 2020 @ 13:03:
[...]

"Opruien en reacties (van zowel politie als overige demonstranten) uitlokken".

Zoals zo vaak te zien geweest bij bijv. g20 toppen.

En bewijs, nou zou ik dat ineens moeten gaan leveren? Bewijs jij maar eens waarom antifa hier niet aan deel zou nemen?
Je mist mijn punt (nogal).

Ik denk dat we er beter aan doen om alle mogelijkheden open te houden ipv. vooraf/achteraf op 1 groep te focussen (of erger: doen alsof die groep er niet bij betrokken kan zijn).
Dat is hier ook helemaal niet het probleem, dat zit hem (natuurlijk) in dat politiegeweld en het racisme.

En mij maakt het geen zier uit of dat nou vanuit antifa, white supremacists of wie dan ook komt: ik vind het allemaal even verwerpelijk dat soort tactieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:49
SymbolicFrank schreef op maandag 1 juni 2020 @ 13:16:
Het maakt niet zoveel uit welk labeltje er op die groepen zit. Extreem links en extreem rechts lijken heel veel op elkaar. Ze zijn allebei gewelddadig. De vredelievenden zitten in het centrum. En het verschil tussen totalitarisme en anarchie is voornamelijk dat er bij die tweede nog niemand gewonnen heeft.

Het hele punt is gewoon, dat er heel veel problemen zijn die al heel lang onder tafel geveegd worden. Vooral omdat "patriotism" de allerbelangrijkste eigenschap is voor Amerikanen.
Probleem is dat het land bestaat en is ontstaan uit geweld en het een mix van alle volkeren van de wereld bij elkaar gemixt, waarbij geweldverheerlijking in de naam van het land patriotisme genoemd word.

Dit is als je het heel breed bekijkt meer dan een probleem tegen een bepaalde bevolkingsgroep.

Maar dat is volgens mij wel duidelijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
In China zagen ze de humor er wel van in:
In a barrage of tweets over the weekend, Trump called protesters "thugs," accused "organized groups" of being behind the violence, blamed the media for fomenting unrest, called for the military to be deployed, and retweeted claims that those behind the unrest were "domestic terrorists."

It was a response that might not have appeared out of place on the pages of China's own government-controlled newspapers, and did not go unnoticed by state media pundits and officials in Beijing, some of whom have publicly delighted in watching the unrest unfold in the US, sarcastically calling for solidarity with protesters and pointing out the alleged hypocrisy of their American counterparts.
CNN

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
Hij zal het wel weer zo weten te draaien dat het de schuld is van de dems of Obama dat het halve land in brand staat en zijn trouwe volgelingen zullen dit zonder enige vorm van kritiek voor waar aannemen.

Ik dacht dat Nederlanders een nuchter volk was met de capaciteit tot het zelf nadenken over zaken, maar als ik sommige internetfora mag geloven dan zijn de Trumptrollen ook hier flink geïnfiltreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
SuBBaSS schreef op maandag 1 juni 2020 @ 13:24:
[...]

En bewijs, nou zou ik dat ineens moeten gaan leveren? Bewijs jij maar eens waarom antifa hier niet aan deel zou nemen?
Je mist mijn punt (nogal).
Dat is praktisch onmogelijk te bewijzen. Waarom draai je hier de bewijslast om? De claim was niet dat antifa niet aanwezig was. De claim was juist dat ze dat wel waren en daarom op een lijst van terrorssiten moesten komen.

Dus de bewijslast ligt 100% bij de kant die claimt dat ze wel aanwezig zijn.
Ik denk dat we er beter aan doen om alle mogelijkheden open te houden ipv. vooraf/achteraf op 1 groep te focussen (of erger: doen alsof die groep er niet bij betrokken kan zijn).
Dat is hier ook helemaal niet het probleem, dat zit hem (natuurlijk) in dat politiegeweld en het racisme.

En mij maakt het geen zier uit of dat nou vanuit antifa, white supremacists of wie dan ook komt: ik vind het allemaal even verwerpelijk dat soort tactieken.
Het punt is juist dat dat niet is wat gezegd werd. Er word keihard geclaimed dat het antifa is. En mensen die zeggen dat daar geen bewijs voor is en het ook andere groepn kunnen zijn, zoals ik zeg, worden dan woorden in de mond gelegd door jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Mugwump schreef op maandag 1 juni 2020 @ 13:25:
[...]

In China zagen ze de humor er wel van in:

[...]

CNN
Heb je een Breitbart, FOX of OAN link? CNN is fake news volgens de grote lijder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
@P-Rock nog lastiger is te onderscheiden wat nu echt menselijk handelen is of wat ingekochte beinvloeding is. Velen doen er nog steeds lacherig over, maar het is een gegeven dat substantieel deel van wat als menselijk individueel handelen op internet wordt gezien gekocht en/of geautomatiseerd is. De vraag is dus: wil men je doen geloven dat zo'n beweging heel groot is, of is die beweging zo groot.

Neem de FvD campagne voor de vorige verkiezingen: haarfijn, conform Brexit strategie, gemikte online marketing, beinvloeding, inhuur van online diensten om reacties te plaatsen, zelf verzonnen nieuwssites op Facebook - het hele arsenaal wordt open getrokken.

Zolang je er dus niet met zo'n bril naar wilt of kunt kijken, reguliere media, met journalistieke verantwoording, als nepnieuws weg zet en alleen datgene wat past bij je angsten en onzekerheden voor waarheid wilt aannemen.. dan heb je gewoon een enorme groep mensen die je kunt manipuleren, afgesneden van de realiteit en de rest van de samenleving die oprecht bang is dat er elk moment een horde <vul je favo 'untermensch' in> op je stoep staat.

De VS heeft dit concept tot een kunst verheven, niet alleen online, maar juist ook in de 'reguliere' media.
P-Rock schreef op maandag 1 juni 2020 @ 13:31:
[...]

Heb je een Breitbart, FOX of OAN link? CNN is fake news volgens de grote lijder.
Logisch ook: hij zal als laatste iets accepteren wat niet in zijn beeld past. Gelukkig heeft hij een redelijk onschuldige positie :X

[ Voor 12% gewijzigd door NiGeLaToR op 01-06-2020 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadRespawn
SuBBaSS schreef op maandag 1 juni 2020 @ 13:24:
[...]

Laten we dat dan ook omdraaien: bewijs maar eens dat ver-rechts niet een rol speelt zowel bij politie als onder demonstranten en relschoppers, in weerwil van het bewijs daarvoor wat er al is.

Dueling claims: Trump blames Antifa for riots, Minnesota officials point fingers at white supremacists and cartels
https://www.foxnews.com/p...premacists-dueling-claims
Mayor Jacob Frey and other officials have suggested that organized outsiders, including but not limited to anarchists, white supremacists and gangs from other states, were behind the destruction and chaos in Minneapolis.

“We are now confronting white supremacists, members of organized crime, out of state instigators, and possibly even foreign actors to destroy and destabilize our city and our region,” Frey tweeted Saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

BadRespawn schreef op maandag 1 juni 2020 @ 13:21:
[...]

Misschien als je voor de invloed van ver-rechts een veel hogere standaard voor bewijs aanhoudt dan voor de invloed van ver-links.

[...]

Niet alleen "wij" weten dat:

FBI warned of white supremacists in law enforcement 10 years ago. Has anything changed?
https://www.pbs.org/newsh...acists-in-law-enforcement
"FBI warned of the potential consequences — including bias — of white supremacist groups infiltrating local and state law enforcement, indicating it was a significant threat to national security."

Homeland Security issues a startling internal alert after lockdown protester gets arrested for building pipe bombs
May 6, 2020
https://www.rawstory.com/...-for-building-pipe-bombs/
"...arrested by the FBI for possessing pipe bombs was involved in the boogaloo movement, a far-right militia offshoot that uses cryptic pop-culture references to prepare for a future civil war."

[Afbeelding]
https://www.bellingcat.co...nt-is-not-what-you-think/
Ja en nu? Moet ik nu bewijs gaan leveren voor het bestaan van antifa?
Dat zal ook niet zo moeilijk worden.
Maar daar gaat het ook helemaal niet om.

Ik betwist noch het bestaan noch de kans op deelname van die groep die jij zo graag naar voren haalt.
Maar door alleen daar op te focussen doe je de zaak ook geen goed denk ik.
BadRespawn schreef op maandag 1 juni 2020 @ 13:35:
[...]

Laten we dat dan ook omdraaien: bewijs maar eens dat ver-rechts niet een rol speelt zowel bij politie als onder demonstranten en relschoppers, in weerwil van het bewijs daarvoor wat er al is.

Dueling claims: Trump blames Antifa for riots, Minnesota officials point fingers at white supremacists and cartels
Mayor Jacob Frey and other officials have suggested that organized outsiders, including but not limited to anarchists, white supremacists and gangs from other states, were behind the destruction and chaos in Minneapolis.

“We are now confronting white supremacists, members of organized crime, out of state instigators, and possibly even foreign actors to destroy and destabilize our city and our region,” Frey tweeted Saturday.
Ik ontken dat nergens en ik hoef helemaal niets te bewijzen!
Me eerst zaken in de mond leggen en me dan om verantwoording vragen.. :|

[ Voor 27% gewijzigd door SuBBaSS op 01-06-2020 13:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
SuBBaSS schreef op maandag 1 juni 2020 @ 13:39:
[...]

Dat zal ook niet zo moeilijk worden.
Maar daar gaat het ook helemaal niet om.

Ik betwist noch het bestaan noch de kans op deelname van die groep die jij zo graag naar voren haalt.
Maar door alleen daar op te focussen doe je de zaak ook geen goed denk ik.
Jouw focus op Antifa anders ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

P-Rock schreef op maandag 1 juni 2020 @ 13:41:
[...]

Jouw focus op Antifa anders ook niet.
Anders lees je even goed...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De Boston Tea Party: Amerikaanse Britten steken de thee-schepen van Engeland in de fik tegen de onderdrukking door de Britten.
De Beeldenstorm: Nederlandse protestanten slopen kerken en stelen het goud tegen de onderdrukking door de katholieken.
De stonewall rellen: homoseksuelen en transgenders zijn het politiegeweld zat en na de zoveelste inval beginnen ze met geweld tegen de politie en ontketenen hierbij de reactie die leidde tot meer rechten en gelijkheid. Tevens het begin van de gaypride.

Dus hoe anders zijn deze rellen? Vinden we het geweld nu opeens erg, omdat ze zwart zijn? Of omdat we de geschiedenis zijn vergeten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Eerst was het alleen 's nachts, nu maakt het niet meer uit:

[YouTube: A ride through downtown Philly during looting]

Indrukwekkende video (beetje rommelig gefilmd). Je ziet de enorme chaos, de ongelofelijke vernieling en vooral de vele vele mensen. Als ik dit zo zie, denk ik niet dat we over een paar dagen klaar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BadRespawn
SuBBaSS schreef op maandag 1 juni 2020 @ 13:39:
[...]

Ik dacht al duidelijk te hebben gemaakt dat het niet gaat om het bestaan van anfifa, maar om hun zogenaamde invloed op de demonstraties/rellen:
BadRespawn schreef op maandag 1 juni 2020 @ 12:57:
Wel te ontkennen is dat ... antifa/extreem links een significante factor is bij de rellen.
Bewijs dat ver-rechts een rol speelt zowel bij politie als bij de rellen is al getoond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
Verwijderd schreef op maandag 1 juni 2020 @ 13:45:
De Boston Tea Party: Amerikaanse Britten steken de thee-schepen van Engeland in de fik tegen de onderdrukking door de Britten.
De Beeldenstorm: Nederlandse protestanten slopen kerken en stelen het goud tegen de onderdrukking door de katholieken.
De stonewall rellen: homoseksuelen en transgenders zijn het politiegeweld zat en na de zoveelste inval beginnen ze met geweld tegen de politie en ontketenen hierbij de reactie die leidde tot meer rechten en gelijkheid. Tevens het begin van de gaypride.

Dus hoe anders zijn deze rellen? Vinden we het geweld nu opeens erg, omdat ze zwart zijn? Of omdat we de geschiedenis zijn vergeten?
Ik wist niet dat 'we' allemaal laaiend enthousiast waren over de Tea Party, de beeldenstorm en de Stonewall rellen. :P
Gewelddadige protesten die al een stuk verder achter ons liggen worden vaak ook wel door een iets andere bril bekeken. De burgerrechtenbeweging staat voornamelijk bekend vanwege mensen als MLK die geweldloos verzet predikten, maar er waren wel degelijk forse gewelddadige protesten in die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1

Wat een dooddoener. Geweld is sowieso erg, ongeacht de de reden. Lekkere vergelijking weer en mooie binaire optie biedt je aan.

Maar wat is je punt nou exact? We moeten ons gewoon niet zo zorgen maken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

armageddon_2k1 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 13:57:
[...]

Wat een dooddoener. Geweld is sowieso erg, ongeacht de de reden. Lekkere vergelijking weer en mooie binaire optie biedt je aan.

Maar wat is je punt nou exact? We moeten ons gewoon niet zo zorgen maken?
Mugwump schreef op maandag 1 juni 2020 @ 13:56:
[...]

Ik wist niet dat 'we' allemaal laaiend enthousiast waren over de Tea Party, de beeldenstorm en de Stonewall rellen. :P
Gewelddadige protesten die al een stuk verder achter ons liggen worden vaak ook wel door een iets andere bril bekeken. De burgerrechtenbeweging staat voornamelijk bekend vanwege mensen als MLK die geweldloos verzet predikten, maar er waren wel degelijk forse gewelddadige protesten in die tijd.
Enthousiast is een groot woord. En mijn punt is niet dat we ons geen zorgen moeten maken, maar we het wel door een andere bril moeten bekijken. Destijds werden de rellen ook verafschuwd door de bevolking, maar zonder deze rellen hadden protestanten nog steeds geen rechten in Nederland (bestond Nederland niet eens), hadden Amerikanen nog steeds geen onafhankelijkheid en was homoseksualiteit nog steeds verboden.

Destijds waren er ook rellen die al een stuk achter in de geschiedenis lagen voor de mensen die leefden tijdens de rellen destijds. Dus in dat opzicht hadden deze rellen ook niet moeten plaats vinden.

En natuurlijk is geweld altijd erg, maar helaas is het soms nodig. Vreedzaam protesteren is niet altijd de oplossing, dat is al vaak genoeg geprobeerd en heeft onvoldoende uitgehaald.

Dus het is behoorlijk hypocriet om de huidige rellen compleet gestoord te vinden, terwijl onze huidige samenleving en de daarbij horende rechten verkregen zijn door rellen. Alleen gaat het dit keer niet om protestanten, homoseksuelen of Amerikanen, maar mensen met een donkere huidskleur die nog steeds discriminatie ervaren.

Britten begrepen destijds het geweld van de Amerikanen ook niet.
Katholieken begrepen destijds het geweld van de protestanten ook niet.
Heteroseksuelen begrepen destijds het geweld van de homoseksuelen ook niet.

En nu begrijpen blanken het geweld van de zwarte bevolking niet. Het is gewoon de geschiedenis die zich keer op keer herhaalt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR

Deze rellen zijn anders, omdat er geweld wordt gepleegd.

Neem anders deze lijst van voorbeelden:

Wikipedia: Nonviolent revolution

Allemaal geweldloze revoluties die uiteindelijk ook hun doel behaalden - zonder bloedvergieten.

Maar in een samenleving waarin geweld verheerlijkt wordt, de politieke en raciale verschillen al enorm zijn, is een geweldloze oplossing voor iets waar geweld direct wordt toegepast wellicht ondenkbaar?

Overigens is er nog 1 ander ding anders: de reactie van de machthebber(s). Die roepen openlijk op tot geweld tegen hun eigen volk. Geen verzoening, geen begrip, gewoon, sla ze te pletter, maak ze tot terrorist (antifa-discussie) en 'law and order'.

De filmpjes die ik even eerder postte waren agenten die hun wapens neerlegde, naar de protesterende menigte liep, met ze in gesprek ging en mee liep in de mars - en elke keer worden ze onthaald als helden. Voor mij vanaf de zijlijn een voorbeeld van 'leading by example' en niet het getwitter uit het WH volgen.
Het kan dus wel - geweldloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
PWM schreef op maandag 1 juni 2020 @ 13:46:
Eerst was het alleen 's nachts, nu maakt het niet meer uit:

[YouTube: A ride through downtown Philly during looting]

Indrukwekkende video (beetje rommelig gefilmd). Je ziet de enorme chaos, de ongelofelijke vernieling en vooral de vele vele mensen. Als ik dit zo zie, denk ik niet dat we over een paar dagen klaar zijn.
Het stukje bij Urban outfitters wordt er onder andere geroepen "go team" en "well done", dit heeft echt niks maar dan ook niks te maken met de protesten. Geeft een vies gevoel.

De enigste bedrijven die niet worden geloot zijn de fast food winkels, de grote merken kunnen het nog enigszins leiden en hebben vast goede verzekeringen maar ik vind het wel echt vervelend en jammer voor die kleine winkels en bedrijven die maar 1 locatie hebben en dus eigenlijk gewoon het faillissement in worden geholpen door deze idioten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Modbreak:Het nutteloze gebakkelei over wel/geen aanwezigheid van antifa zonder verder enige bewijzen stopt hier. Onderbouw je posts en ga bij jezelf na of je post wat toevoegt aan de discussie.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Pompi schreef op maandag 1 juni 2020 @ 14:13:
[...]

De enigste bedrijven die niet worden geloot zijn de fast food winkels, ...
Waar baseer je dit op? Dat ene filmpje van die ene plek in die ene stad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NiGeLaToR schreef op maandag 1 juni 2020 @ 14:11:
[...]

Deze rellen zijn anders, omdat er geweld wordt gepleegd.

Neem anders deze lijst van voorbeelden:

Wikipedia: Nonviolent revolution

Allemaal geweldloze revoluties die uiteindelijk ook hun doel behaalden - zonder bloedvergieten.

Maar in een samenleving waarin geweld verheerlijkt wordt, de politieke en raciale verschillen al enorm zijn, is een geweldloze oplossing voor iets waar geweld direct wordt toegepast wellicht ondenkbaar?

Overigens is er nog 1 ander ding anders: de reactie van de machthebber(s). Die roepen openlijk op tot geweld tegen hun eigen volk. Geen verzoening, geen begrip, gewoon, sla ze te pletter, maak ze tot terrorist (antifa-discussie) en 'law and order'.

De filmpjes die ik even eerder postte waren agenten die hun wapens neerlegde, naar de protesterende menigte liep, met ze in gesprek ging en mee liep in de mars - en elke keer worden ze onthaald als helden. Voor mij vanaf de zijlijn een voorbeeld van 'leading by example' en niet het getwitter uit het WH volgen.
Het kan dus wel - geweldloos.
Bij de rellen die ik noemde werd ook geweld gebruikt. Ook vanuit de overheid richting haar burgers en viceversa. Zeker bij de stonewall rellen die het begin vormde van de homo-emancipatie in de VS. Waar LGBTQ+ personen slaags raakten met politie. Waarbij zelfs de politie in de bar opgesloten zat en de bar in de fik werd gestoken. En denk je dat de katholieken met zachte hand behandeld werden toen de protestanten binnen kwamen? En de boston tea party was het begin van de onafhankelijkheidsoorlog van de VS. Dus indirect ook schuldig aan heel veel geweld.

En natuurlijk zijn er ook protesten geweest zonder geweld. Maar dit protest is anders, omdat er al heel vaak op een vreedzame manier geprotesteerd is. Het probleem nu is dat je met de huidige president weet dat een vreedzaam protest geen oplossing is.

En juist dat maakt het probleem nog groter: een vreedzaam protest helpt niet bij Trump, maar een gewelddadig protest ook niet. Waardoor de chaos alleen maar groter zal worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SymbolicFrank
BadRespawn schreef op maandag 1 juni 2020 @ 13:35:

De belangrijkste reden om te zeggen dat die groeperingen (of mensen van buiten de staat zoals met Minnesota) het hebben gedaan is zodat je de eigen bevolking de schuld niet hoeft te geven. Want als je de politie of het leger de opdracht geeft om die in elkaar te slaan, dan wordt je niet herkozen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Pompi schreef op maandag 1 juni 2020 @ 14:43:
[...]

Ja en logisch nadenken, of steel jij graag frituurvet van de McDonalds?
Oh, de kassa’s, de dure koffie machines, de dure tv’s die aan de muur hangen, de computers van de self service. Maar ik denk niet logisch na denk ik. Ik zou dus gewoon gaan schuilen in fastfoodketens want die worden nergens belaagd wegens de door jouw genoemde reden en overtuigende bewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Pompi schreef op maandag 1 juni 2020 @ 14:43:
Ja en logisch nadenken, of steel jij graag frituurvet van de McDonalds?
Denk dat het veel trivialer is dan dat: men plundert vooral winkels waar men zelf nooit iets wou/kon kopen, fast-food hebben ze ook na deze rellen nog nodig.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
*knip* dit voegt niks toe aan het topic

[ Voor 80% gewijzigd door Migrator op 01-06-2020 15:05 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:07
hoevenpe schreef op maandag 1 juni 2020 @ 14:54:
[...]

Denk dat het veel trivialer is dan dat: men plundert vooral winkels waar men zelf nooit iets wou/kon kopen, fast-food hebben ze ook na deze rellen nog nodig.
Tuurlijk joh...hier in de stad zijn ze een CVS en een Target binnen gedrongen. Daar komen ze echt nooit! :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadRespawn
One dead in Louisville after police and national guard 'return fire' on crowd
https://www.nbcnews.com/n...-fire-protesters-n1220831
...
Louisville Metro Police Chief Steve Conrad said in a statement that at around 12:15 a.m. his officers and the national guard were sent to a parking lot to break up a crowd.
“Officers and soldiers began to clear the lot and at some point were shot at,” Conrad said in a statement. “Both LMPD and national guard members returned fire, we have one man dead at scene”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Verwijderd schreef op maandag 1 juni 2020 @ 14:05:
[...]

[...]

Enthousiast is een groot woord. En mijn punt is niet dat we ons geen zorgen moeten maken, maar we het wel door een andere bril moeten bekijken. Destijds werden de rellen ook verafschuwd door de bevolking, maar zonder deze rellen hadden protestanten nog steeds geen rechten in Nederland (bestond Nederland niet eens), hadden Amerikanen nog steeds geen onafhankelijkheid en was homoseksualiteit nog steeds verboden.

Destijds waren er ook rellen die al een stuk achter in de geschiedenis lagen voor de mensen die leefden tijdens de rellen destijds. Dus in dat opzicht hadden deze rellen ook niet moeten plaats vinden.

En natuurlijk is geweld altijd erg, maar helaas is het soms nodig. Vreedzaam protesteren is niet altijd de oplossing, dat is al vaak genoeg geprobeerd en heeft onvoldoende uitgehaald.

Dus het is behoorlijk hypocriet om de huidige rellen compleet gestoord te vinden, terwijl onze huidige samenleving en de daarbij horende rechten verkregen zijn door rellen. Alleen gaat het dit keer niet om protestanten, homoseksuelen of Amerikanen, maar mensen met een donkere huidskleur die nog steeds discriminatie ervaren.

Britten begrepen destijds het geweld van de Amerikanen ook niet.
Katholieken begrepen destijds het geweld van de protestanten ook niet.
Heteroseksuelen begrepen destijds het geweld van de homoseksuelen ook niet.

En nu begrijpen blanken het geweld van de zwarte bevolking niet. Het is gewoon de geschiedenis die zich keer op keer herhaalt.
Oh ik zeg ook nergens dat gewelddadig verzet nooit effectief of zelfs noodzakelijk kan zijn. Zeker wanneer je min of meer praat over onafhankelijkheid, van de Britten of de kerk, valt er waarschijnlijk lastig aan te ontkomen. We hadden de Duitsers ook vriendelijk kunnen vragen om te vertrekken, maar ik denk niet dat ze er gehoor aan gegeven hadden. :P

De Stonewall rellen waren volgens mij meer een uiting van emancipatie waaruit allerlei bewegingen ontstonden die uiteindelijk tot meer wettelijke gelijkstelling hebben geleid.

In de VS had je de civil rights movement die natuurlijk ook niet bepaald geweldloos was.

Wat je eigenlijk al decennia ziet in de VS is dat daar weer iets voorvalt met rellen tot gevolg die eigenlijk al jaren niet echt ergens toe leiden. Dat was al zo bij de mishandeling van Rodney King en dat is nu weer zo.
Het probleem is echter dat je hier geen vreemde mogendheid hebt of wetten die discriminerend zijn, maar iets dat veel dieper zit. Het Amerikaanse politiegeweld dat zwarte Amerikanen nog eens extra hard treft is een diepgewortelde mentaliteitskwestie, heeft te maken met de totaal gebrekkige opleidingen die agenten daar krijgen en ga zo maar door. Dat is niet iets dat met een pennenstreek kan worden opgelost. Vandaar dat ik me ook afvraag of rellen hier tot iets gaan leiden. Er stond gisteren nog een analyse in de NYT waarin gesteld wordt dat in dit soort situaties de Democraten electoraal profiteren wanneer er sprake is van hoofdzakelijk vreedzaam protest, terwijl juist de Republikeinen profiteren van gewelddadig protest. Je ziet zoals ik ook eerder aangaf dat Trump wel een antwoord heeft op gewelddadige rellen, namelijk meer repressie, maar niet op vreedzame protesten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Uitgebreid draadje met onderzoeken naar politiegeweld en manieren om het te voorkomen - met onderbouwing:

https://twitter.com/samswey/status/1180655701271732224?s=21

Paar dingen die opvallen en werken:

- minder (militaire) wapens
- meer sociaal maatschappelijke organisaties in je stad = minder misdaad
- regulering politiegeweld en altijd onderzoek naar gebruik geweld
- predictive tech niet alleen gebruiken om criminele activiteit te voorspellen maar ook om agenten die geweldadig worden eruit te pikken
- zorg dat mentaal verwarde mensen mentale hulp krijgen ipv doorverbonden worden met de politie (911 opvolging)

En nog meer interesante dingen. Maar voornamelijk het tegenover gestelde van wat ze nu doen. Een cursus multiculti of volhangen met bodycams helpt allemaal niet in iedrt geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:31
zie DM

[ Voor 94% gewijzigd door DaniëlWW2 op 01-06-2020 18:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

NiGeLaToR schreef op maandag 1 juni 2020 @ 17:21:
Uitgebreid draadje met onderzoeken naar politiegeweld en manieren om het te voorkomen - met onderbouwing:

https://twitter.com/samswey/status/1180655701271732224?s=21

Paar dingen die opvallen en werken:

- minder (militaire) wapens
- meer sociaal maatschappelijke organisaties in je stad = minder misdaad
- regulering politiegeweld en altijd onderzoek naar gebruik geweld
- predictive tech niet alleen gebruiken om criminele activiteit te voorspellen maar ook om agenten die geweldadig worden eruit te pikken
- zorg dat mentaal verwarde mensen mentale hulp krijgen ipv doorverbonden worden met de politie (911 opvolging)

En nog meer interesante dingen. Maar voornamelijk het tegenover gestelde van wat ze nu doen. Een cursus multiculti of volhangen met bodycams helpt allemaal niet in iedrt geval.
Hier moet je eigenlijk ook meteen een reform van het gevangeniswezen daar doorvoeren. Meer gericht op een productieve terugkeer naar de maatschappij. Genoeg docu's te vinden waar gevangenen voor iets kleins naar binnen gaan en er door escalatie na escalatie (en geen rehabilitatie) beschadig(er) uitkomen. Als ze er al uitkomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 12-09 13:49
hoevenpe schreef op maandag 1 juni 2020 @ 14:54:
[...]

Uhm, zou het niet eerder zijn dat 2 armen vol aan Nikes of iPhones een stuk meer waard is dan 2 armen vol aan bevroren patat? ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Hahn schreef op maandag 1 juni 2020 @ 17:57:
[...]

Uhm, zou het niet eerder zijn dat 2 armen vol aan Nikes of iPhones een stuk meer waard is dan 2 armen vol aan bevroren patat? ;)
Looting gebeurt enkel omdat de pakkans is zo laag, maar de potential gain is hoog. Low risk, high reward.

Dan is er natuurlijk de klout die je krijgt onder je medelooters.

Men is hier (Los Angeles) begonnen met expliciet de kleur te noemen van de looters. 'A white man', 'a white men', om ervoor te zorgen dat de protesters en looters niet wordt gezien als 1 groep.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:26
Het is bijzonder moeilijk sympathie op te wekken voor de betogers als het internet zo vol staat met filmpjes van plunderaars en mensen die uit het niet in elkaar geslagen lijken te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 12-09 13:49
Snake schreef op maandag 1 juni 2020 @ 18:18:
[...]

Looting gebeurt enkel omdat de pakkans is zo laag, maar de potential gain is hoog. Low risk, high reward.

Men is hier (Los Angeles) begonnen met expliciet de kleur te noemen van de looters. 'A white man', 'a white men', om ervoor te zorgen dat de protesters en looters niet wordt gezien als 1 groep.
Ik volg weinig van je post. Waarom vertel je mij waarom mensen looten? Ik benoemde enkel dat mensen waarschijnlijk fastfood-ketens minder looten, omdat daar weinig te halen valt. Ik snap ook wel dat mensen het doen omdat iedereen het doet, en de politie geen kans krijgt om iedereen op te pakken.

Clout (met een 'c') lijkt me overigens totaal geen reden die ertoe doet, het zal nog veel eerder 'iedereen doet het, dus ik ook' zijn dan dat het je clout oplevert.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17:57
Hahn schreef op maandag 1 juni 2020 @ 17:57:
[...]

Lijkt me ook makkelijker rennen :P
Snake schreef op maandag 1 juni 2020 @ 18:18:
[...]

Piet_Piraat7 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 18:18:
Het is bijzonder moeilijk sympathie op te wekken voor de betogers als het internet zo vol staat met filmpjes van plunderaars en mensen die uit het niet in elkaar geslagen lijken te worden.
Ik snap wat je zegt maar het is zoals Snake zegt, lage pakkans resulteert vervolgens ook in die bizarre reacties op mensen die met geweld hun winkel proberen te beschermen, tegen de looters.

Zoals die man in Dallas in dat filmpje van gisteren: Actie - Reactie

Achteraf zeg je man, laat ze. Wat is belangrijker je winkel of je leven? Vooraf snap ik het ook wel dat je het wil voorkomen en de plunderaars wil afschrikken. Alleen in de hoeveelheden van figuren die met elkaar meelopen werkt dat gewoon niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BadRespawn
Ik heb er geen moeite mee om onderscheid te maken tussen enerzijds betogers, en anderzijds plunderaars en geweldplegers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

TIGER1125 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 18:28:
[...]

Achteraf zeg je man, laat ze. Wat is belangrijker je winkel of je leven?
Zijn winkel is zijn leven. De vangnetten zijn er slechter en goede verzekeringen duurder. Als de bakker in Nederland affikt word hij herbouwd. In de US is hij failliet en persoonlijk in de schulden. Zijn leven is dan ook over.

[ Voor 3% gewijzigd door PWM op 01-06-2020 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Faillissement is een goeie manier om van je schulden af te komen in de VS. Behalve je studieschuld dan. Die hou ie altijd en moet je tegen moordende rentetarieven terugbetalen. Oh, en de voorwaarden kunnen eenzijdig aangepast worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

armageddon_2k1 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 18:48:
Faillissement is een goeie manier om van je schulden af te komen in de VS. Behalve je studieschuld dan. Die hou ie altijd en moet je tegen moordende rentetarieven terugbetalen. Oh, en de voorwaarden kunnen eenzijdig aangepast worden.
Bij sommige bedrijven. Daarom is het makkelijk investeren als je geld hebt.

Een winkeleigenaar heeft waarschijnlijk zijn spaargeld en pensioen in die winkel zitten, dat is dan weg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mugwump
Klopt, het internet is wat dat betreft enorm geschikt om de beeldvorming te beïnvloeden. Een vreedzame demonstratie van duizenden mensen wordt simpelweg overschreeuwd door een paar filmpjes van plunderende mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:26
Een paar?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 16:32

boesOne

meuh

Sorry hoor, maar je hebt hier te maken met een opstand. Men is het allemaal spuug en spuugzat. Het politiegeweld, het racisme, de uitzichtloosheid. Dan komen er krachten los waarbij de alledaagse moraal opzij gezet wordt. Er wordt gesloopt, geroofd, geslagen enzovoorts. Meuten over hoe laakbaar het is dat dit gebeurd is totaal zinloos zonder te erkennen dat er wellicht een achterliggend probleem is. Sterker nog, dat is cynisch.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Sir_Lion
En tot dusver lijkt het erop dat de looting en rioting weinig te maken te hebben met het daadwerkelijke protest, anders dan het ondermijnen ervan.

Hier is een nieuwsartikel welk een preliminaire analyse heeft gedaan over wie nou die looters en rioters zijn:
https://www.nytimes.com/2...-supremacists-antifa.html

Het voornaamste wat onderstreept moet worden is dat de demonstranten niet de looters zijn. Demonstranten zijn demonstranten, looters zijn looters, en rioters zijn rioters.

Uit het artikel:
“People not affiliated with the protests are creating havoc on the streets.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
boesOne schreef op maandag 1 juni 2020 @ 19:16:
[...]

Sorry hoor, maar je hebt hier te maken met een opstand. Men is het allemaal spuug en spuugzat. Het politiegeweld, het racisme, de uitzichtloosheid. Dan komen er krachten los waarbij de alledaagse moraal opzij gezet wordt. Er wordt gesloopt, geroofd, geslagen enzovoorts. Meuten over hoe laakbaar het is dat dit gebeurd is totaal zinloos zonder te erkennen dat er wellicht een achterliggend probleem is. Sterker nog, dat is cynisch.
Een opstand? Laat me niet lachen. Net als de Occupy beweging, de gele hesjes, en 20 andere vergelijkbare zaken die we hebben gehad is iedereen dit over 2 maanden weer vergeten. En natuurlijk zijn er achterliggende problemen, maar die erkennen is makkelijk, die oplossen een heel stuk moeilijker. Beter onderwijs is zo'n leuke bijvoorbeeld. Natuurlijk zou dat mooi zijn, maar denk je dat als je een nieuwe school in een achterstandswijk neerzet dan iedereen ineens hard gaat studeren voor zijn/haar toekomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
Sissors schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:07:
[...]

Een opstand? Laat me niet lachen. Net als de Occupy beweging, de gele hesjes, en 20 andere vergelijkbare zaken die we hebben gehad is iedereen dit over 2 maanden weer vergeten. En natuurlijk zijn er achterliggende problemen, maar die erkennen is makkelijk, die oplossen een heel stuk moeilijker. Beter onderwijs is zo'n leuke bijvoorbeeld. Natuurlijk zou dat mooi zijn, maar denk je dat als je een nieuwe school in een achterstandswijk neerzet dan iedereen ineens hard gaat studeren voor zijn/haar toekomst?
Volgens mij zijn de rellen in LA in 1965 of die van 1992 nog steeds niet vergeten hoor, dit gaat afhankelijk van hoe lang het door blijft gaan nog wel een tijdje herinnert worden. Denk dat ze ook enigszins pech hebben dat de corona lockdown er was en mensen mogelijk meer gefrustreerd zijn dan als het in een normale tijd was gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Pompi schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:15:
[...]

Volgens mij zijn de rellen in LA in 1965 of die van 1992 nog steeds niet vergeten hoor, dit gaat afhankelijk van hoe lang het door blijft gaan nog wel een tijdje herinnert worden. Denk dat ze ook enigszins pech hebben dat de corona lockdown er was en mensen mogelijk meer gefrustreerd zijn dan als het in een normale tijd was gebeurd.
Uiteraard, en met vergeten bedoelde ik vergeten in het dagelijkse leven. Occupy kennen we ook nog allemaal, maar het is wel helemaal voorbij.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• boesOne

boesOne

meuh

Sissors schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:07:
[...]

Als je een groep maar lang genoeg in de hoek drukt dan ontploft het vanzelf een keer. Ik stoor me aan het morele gejengel over looten etc zonder de achterliggende problematiek aan te stippen. Natuurlijk is geweld en looten niet ok. Maar get real, het racisme en politiegeweld loopt enorm uit de klauwen nu de white supremacists zich gesterkt voelen door Trump.

Je statement over school neerzetten is ook cynisch. Ja, er zijn langdurige en vergaande inversteringen nodig om de boel recht te trekken. Wellicht over meerdere generaties. Het afbraakproces qua onderwijs is ook al decennia bezig, vergeet dat niet.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 18:07

Bejit

Svenska Faderland

Bij de Boston Tea Party werd de tea ik de haven geflikkerd, niet gejat. Verder keurde George Washington o.a. dit af.

Beeldenstorm was onderdeel van een groter religieus conflict wat al jaren speelde. Het was een reactie op de actieve vervolging op protestanten. In de historische context wordt niet echt positief gesproken over de beeldenstorm.

Het goed praten van deze rellen, omdat iets vergelijkbaars in het verleden gebeurd is kortzichtig en dom. Zeker als zelfs achteraf deze daden worden afgekeurd door de groep die ze pleegde.

Systeempje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BadRespawn
Bejit schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:46:
[...]

In de historische context wordt niet echt positief gesproken over de beeldenstorm.
Ik denk toch de meeste mensen wel blij zijn dat het juk van Rooms-Katholieke heerschappij is afgeworpen.
Het goed praten van deze rellen, omdat iets vergelijkbaars in het verleden gebeurd is kortzichtig en dom. Zeker als zelfs achteraf deze daden worden afgekeurd door de groep die ze pleegde.
Ik zie niet dat het wordt goedgepraat, het wordt verklaard.
Die daden worden gepleegd door individuen, niet door een groep, net zo min als bvb "Nederlanders" als groep crimineel zijn omdat er Nederlanders zijn die criminaliteit begaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Trump roept gouverneurs op grof geweld te gebruiken. Geheime gesprekken met precies die oproep
President Trump on Monday berated the nation’s governors on a conference call, describing them as “weak” in the face of growing racial unrest and urging them to try to “dominate” unruly protests, according to three people on the call who spoke on the condition of anonymity to discuss the private conversation.
Trump also called on the governors to take back the streets and use force to confront protesters. He said if they did not, they would look like “fools,” alarming several governors on the call as they communicated privately, according to the officials.
“If you don’t dominate you’re wasting your time,” Trump said, according to a person on the call.
Wederom weer precies de juiste man op de juiste plek met de juiste insteek, maar dan omgekeerd evenredig.

Er zit echt geen ondergrens aan de schoftigheid van deze vent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne

boesOne

meuh

Delerium schreef op maandag 1 juni 2020 @ 21:27:
Trump roept gouverneurs op grof geweld te gebruiken. Geheime gesprekken met precies die oproep

[...]

Wederom weer precies de juiste man op de juiste plek met de juiste insteek, maar dan omgekeerd evenredig.

Er zit echt geen ondergrens aan de schoftigheid van deze vent.
Jezus.. escaleren dus.

Lijkt me ook niet extreem slim in een land dat vergeven is van de wapens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadRespawn
Ook in de VS hebben verreweg de meeste burgers niet een wapen, maar relatief veel van de individuen die wel een wapen hebben, hebben en grote collectie. En die boogaloo types willen natuurlijk niet echt een gewapende confrontatie met de overheid.

Ik denk ook dat de meeste gouverneurs niet gehoor zullen geven aan Trump's oproep tot meer dominantie. Er zijn erger dingen dan er door een fool voor fool uit te worden gemaakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sir_Lion
https://www.nytimes.com/2...s-live.html#link-2cc9c6ec

Prive advocaat geeft informatie over een tweede autopsie waarbij naar voren komt dat George Floyd waarschijnlijk wel is overleden aan ademnood en verminderde bloedsomloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

https://www.washingtonpos...yd-protests-live-updates/
Breaking: Floyd died of ‘asphyxia due to neck and back compression,’ his family’s autopsy report finds — contradicting county’s initial exam
The independent autopsy of George Floyd, appears to contradict information from the criminal complaint, which said that the autopsy “revealed no physical findings that support a diagnosis of traumatic asphyxia or strangulation,” saying that “the combined effects of Mr. Floyd being restrained by the police, his underlying health conditions and any potential intoxicants in his system likely contributed to his death.”
Aparte eerste autopsie dan. Nou ja, best of five dan maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

*knip*, whataboutisme, niet on-topic

[ Voor 98% gewijzigd door Migrator op 02-06-2020 08:17 ]

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 18:07

Bejit

Svenska Faderland

BadRespawn schreef op maandag 1 juni 2020 @ 21:25:
[...]

Ik denk toch de meeste mensen wel blij zijn dat het juk van Rooms-Katholieke heerschappij is afgeworpen.

[...]

Ik zie niet dat het wordt goedgepraat, het wordt verklaard.
Die daden worden gepleegd door individuen, niet door een groep, net zo min als bvb "Nederlanders" als groep crimineel zijn omdat er Nederlanders zijn die criminaliteit begaan.
Dat is niet vanwege de beeldenstorm, dat is vanwege dat delen voormalige heilige romeinse rijk, Denemarken, Zweden en Frankrijk hier veel oorlogen hebben gevoerd waardoor de invloed van Oostenrijk en Spanje afnam. Het heeft nog zeker 80 jaar geduurd voordat er overal in Nederland religieuze vrijheid kwam.

De voorbeelden die je aanhaalt zijn totaal niet te vergelijken en praten deze rellen niet goed.

[ Voor 5% gewijzigd door Bejit op 01-06-2020 22:16 ]

Systeempje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BadRespawn
Bejit schreef op maandag 1 juni 2020 @ 22:13:
[...]
De voorbeelden die je aanhaalt zijn totaal niet te vergelijken en praten deze rellen niet goed.
Het gaat om het al dan niet verantwoordelijk houden van een hele groep voor de acties van specifieke leden van die groep.

Het verschil tussen mijn voorbeeld en de situatie in de VS is dat jij deel uitmaakt van de groep "Nederlanders" en daarom bij die "in-group" wel de nuance ziet die je blijkbaar niet ziet als het om een "out-group" gaat.

Anders gezegd: jij hebt net zo min controle over "Nederlanders" en bent dus niet verantwoordelijk voor wat criminele Nederlanders doen, als demonstranten controle hebben over plunderaars en verantwoordelijk zijn voor het plunderen.

Pagina: 1 ... 6 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
En omdat het blijkbaar weer eens nodig is:
-Dit is een ZT topic. Op GoT wordt je nadrukkelijk gevraagd het niet persoonlijk te maken en dat geld dubbel een een Zero Tolerance topic. Doe dat dan ook niet.
Die "ja maar antifa of BLM is fascistisch, punt" manier van reageren hoeft hier ook niet net zoals andere drogredeneringen. Idem voor de "ja maar extreem rechts" of wat dan ook. Het is volstrekt irrelevant welke groep gewelddadiger is of slechter dan de ander.
-Dat staat in schril contrast met de mogelijkheid om verschillende groepen op objectieve basis te bespreken. Dat kan best zonder onnodig denigrerend taalgebruik, drogredeneringen, verwijten etc. Het gaat zoals gebruikelijk bij spontane massaprotesten namelijk om meerdere groepen met diverse achtergronden en motiveringen bij deze protesten. Dit is geen een vrijbrief om je eigen ideologische stokpaardjes af te draaien.