Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Miniature Wargaming. Collect, Build, Paint, Play! - Deel 2 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 2 3 ... 7 Laatste
Acties:

• ProjectB00man
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 15-06 16:45
hier ook een verzamelaar en speler van Warhammer 40k en AOS.

40k :
Space Marines
Necrons
Adeptus Mechanicus

Aos
Chaos met de focus op Tzeentch
Sylvaneth

ik verzamel en verf ze voornamelijk en af en toe even een match

• palko
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 16-06 15:25
eindelijk weer een beetje de hobby opgepakt en begonnen met het bouwen / schilderen van een Tau start collecting box

voor een van de battlesuits een base geprint en geschilderd, na een lange tijd eruit te zijn geweest toch blij met het resultaat :D

• ErikT738
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 07:03
Niet helemaal Warhammer, maar ik denk dat ik hier het best een antwoord kan krijgen.

Heeft iemand hier ervaring met het het gebruiken van goedkope spuitbussen als basecoat? Ik gebruik over het algemeen de grijze primer van de Big Bazar met een laagje Wraithbone van GW erover zodat ik met contrast paints aan de slag kan, maar nu wil ik eigenlijk snel een aantal draken/lizardmen/yuan-ti/monsters kunnen schilderen door een groene base-coat te combineren met een wash en drybrushen. Ik heb dit al eens geprobeerd met Caliban Green van GW maar deze bleek helaas te donker. Eigenlijk wil ik geen andere dure hobby-spuitbussen aanschaffen voor een experiment en zoek ik dus naar een goedkoper alternatief. Heeft iemand hier daar toevallig ervaring mee?

Ik ben ook nog op zoek naar een vervangende varnish. Ik gebruikte altijd Satin Varnish van Army Painter maar deze raakt elke keer verstopt halverwege de spuitbus.

• palko
ErikT738 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 10:40:
Niet helemaal Warhammer, maar ik denk dat ik hier het best een antwoord kan krijgen.
zelf gebruik ik geen spuitbussen meer maar puur alleen mijn airbrush, een setje met compressor is al vaak "maar" 100eu daarintegen heb je meer controle en kost het minder verf.

in the long run in mijn ogen scheelt het geld en gedoe met spuitbussen :)

hiervoor gebruik ik dan vallejo primer die wat verdunt is met water.
ook is er lak te koop voor de airbrush alleen hier heb ik nog geen ervaring mee.

hopelijk ben je een beetje geholpen met dit antwoord

• Jveer
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 11:36
palko schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:26:
[...]

zelf gebruik ik geen spuitbussen meer maar puur alleen mijn airbrush, een setje met compressor is al vaak "maar" 100eu daarintegen heb je meer controle en kost het minder verf.

ook is er lak te koop voor de airbrush alleen hier heb ik nog geen ervaring mee.

Hoe prettig is het, om met een airbrush te werken? Het lijkt me dat de compressor een enorme herrie maakt en niet prettig is om naast te zitten. Als je iig uit gaat van wat langere schilder sessies. Ik zit meestal pas relaxed zit schilderen, als ik weet dat ik meer dan een half uur de tijd heb, om te schilderen.

• palko
Jveer schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:40:
[...]

Hoe prettig is het, om met een airbrush te werken? Het lijkt me dat de compressor een enorme herrie maakt en niet prettig is om naast te zitten.
compressor valt eigenlijk reuze mee hoeveel geluid deze maakt het klinkt meer als een kleine pomp die even aanslaat ,als je geen tank op je compressor hebt dan slaat deze wel een stuk vaker aan.

kwa moeilijkheid, voor mij is het net of je een pen gebruikt kwa handelingen maar het ligt ook aan wat voor airbrush je gebruikt.

• ErikT738
palko schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:26:
[...]

Ik heb daadwerkelijk een airbrush en een (zeer luide) compressor staan die ik ooit tweedehands heb gekocht en nooit heb gebruikt, mijn probleem was een beetje dat je daar eigenlijk een ruimte aan moet toewijden, terwijl ik normaal aan de eettafel schilder. Wat voor type airbrush en benodigdheden zou je overigens aanraden? En kan ik gewoon met mijn normale GW en Reaper verf aan de slag?

• Postius
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 03-02 16:29
ErikT738 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 10:40:

Heeft iemand hier ervaring met het het gebruiken van goedkope spuitbussen als basecoat? Ik gebruik over het algemeen de grijze primer van de Big Bazar met een laagje Wraithbone van GW erover zodat ik met contrast paints aan de slag kan, maar nu wil ik eigenlijk snel een aantal draken/lizardmen/yuan-ti/monsters kunnen schilderen door een groene base-coat te combineren met een wash en drybrushen. Ik heb dit al eens geprobeerd met Caliban Green van GW maar deze bleek helaas te donker. Eigenlijk wil ik geen andere dure hobby-spuitbussen aanschaffen voor een experiment en zoek ik dus naar een goedkoper alternatief. Heeft iemand hier daar toevallig ervaring mee?

Ik ben ook nog op zoek naar een vervangende varnish. Ik gebruikte altijd Satin Varnish van Army Painter maar deze raakt elke keer verstopt halverwege de spuitbus.
https://www.gamma.nl/asso...text=vernis%20voor%20hout

Leef je uit, ik heb nog nooit hobby vernis gebruikt. Spul is te overprijst en kwalitatief meh(vindt ik). Ik pak meestal houtvernis, mat of glans kan allebei. Meestal een houtkleur, maar er zijn genoeg kleuren. Geeft meteen een highlight effect.

Alle hout vernis is uitstekend geschikt voor mini's. Plus het gaat honderd jaar mee en als je echt lui bent kan je ook nog de dip methode gebruiken, gaat ook nog supersnel

[Voor 14% gewijzigd door Postius op 06-08-2020 16:54]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

• palko
ErikT738 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 15:44:
[...]

Ik heb daadwerkelijk een airbrush en een (zeer luide) compressor staan die ik ooit tweedehands heb gekocht en nooit heb gebruikt, mijn probleem was een beetje dat je daar eigenlijk een ruimte aan moet toewijden, terwijl ik normaal aan de eettafel schilder. Wat voor type airbrush en benodigdheden zou je overigens aanraden? En kan ik gewoon met mijn normale GW en Reaper verf aan de slag?
zoals je kan zien gebruik ik niet meer dan 100x50cm aan ruimte (hoewel ik wel groter zou willen maar dat vind vrouwlief niet geheel tof)
ik heb helaas geen merk op mijn airbrush kunnen vinden maar het is een standaard kit inc compressor.

alsook je kan je gw paints en andere gewoon gebruiken alleen deze zal je wel moeten verdunnen.

• Arnevld
  • Registratie: november 2009
  • Nu online
Foto op instagram

Ik heb bijna mijn Toernooi lijst af voor Alliance Open in september :-)

Warhammer en PC games amateur wallstreet better.

• MADG0BLIN
  • Registratie: juni 2001
  • Nu online
Arnevld schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:28:
Foto op instagram

Ziet er mooi uit!
Binnenkort hopelijk ook weer eens tijd vinden om verder te gaan met het upgraden van mijn schilderkunsten als beginner. :D

• Arnevld
  • Nu online
MADG0BLIN schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 15:19:
[...]

Ziet er mooi uit!
Binnenkort hopelijk ook weer eens tijd vinden om verder te gaan met het upgraden van mijn schilderkunsten als beginner. :D
Kijk goobertown en miniac op youtube met hun guides hielp mij enorm _/-\o_

• invine
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 11:44
Arnevld schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 08:02:
[...]

Kijk goobertown en miniac op youtube met hun guides hielp mij enorm _/-\o_
Goobertown is zo'n beetje de Bob Ross van miniature painting :9

Je moet het vooral gewoon proberen, ik ben tijdens de "lockdown" weer begonnen met warhammer met een set van 40k orks. Heb ondertussen ook een gedeelte van Age of Sigmar gekocht om mordheim squad te maken, maar ben nu weer terug bij mijn orks :X

• palko
Arnevld schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:28:
Foto op instagram

wow dat ziet er super uit

• Arnevld
  • Nu online
Thnx bro, soort van boxart met mn eigen twist!

• ErikT738
HeroQuest is GW en daarom on-topic, toch? :P

Ik heb deze gemaakt als vervanging voor m'n echte Gargoyle waarvan de vleugels missen en een aantal hoorns nog maar net aan het model hangen. Ik heb ook nog een apart setje vleugels geprint in de hoop het originele model nog te kunnen redden, dat ziet er toch wat beter uit dan mijn FDM print. Eigenlijk moet ik gewoon aan een MSLA printer... Ik hoop dat ik de Elegoo Mars 2 Pro kan bestellen volgende maand! :9~

• Ed_L
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 09:25

• BrndV
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 16-06 14:14
Nice! 8)

Ik speel ik ook met wat vrienden en familie. We hebben een groep van acht spelers, en we zitten nu op onze tweede campaign.

De eerste campaign werd nogal one-sided. Er speelde eentje met shadow warriors. Elven zijn echt waanzinnig in mordheim, op gegeven moment had je één shadow warrior warband die eigenlijk drie andere warbands van tafel af schoot. Toen merkten we wel dat er houserules nodig werden.

• invine
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 11:44
BrndV schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 15:54:
[...]

Nice! 8)

Ik speel ik ook met wat vrienden en familie. We hebben een groep van acht spelers, en we zitten nu op onze tweede campaign.

De eerste campaign werd nogal one-sided. Er speelde eentje met shadow warriors. Elven zijn echt waanzinnig in mordheim, op gegeven moment had je één shadow warrior warband die eigenlijk drie andere warbands van tafel af schoot. Toen merkten we wel dat er houserules nodig werden.
Ik snap verder niet zoveel van Mordheim, maar vind de sfeer en het principe wel erg tof!

• Arnevld
  • Nu online
Ik heb weer een paar mini's af

https://www.instagram.com/p/CFDSqgFH6-0/

• AdmiraalTimbo
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 11:34
Wat tof om dit topic te zien WOW. Ik ben zelf overgeschakeld van gewone space marines naar de Primaris space marines. Op het moment bezig met een toffe grote Repulsor tank. Foto's volgen snel.

Cheers iedereen

In the end we only regret the chances we didn't take

• AdmiraalTimbo

Kleine side shot van de armor plates!

• Arnevld
  • Nu online
Check mijn repulsor op mn insta :-)

• AdmiraalTimbo
Arnevld schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:26:
[...]

Check mijn repulsor op mn insta :-)
Zal ik zeker doen, ik ben zelf meer van marines en commanders schilderen, maar transport is nu eenmaal nodig.

• Ed_L
Basetoppertje gemaakt voor de dread:

• Ed_L
Nu een Moirax bouwen

• Supreme_One
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 13-04 09:19
Ik werk in een computer winkel in een stad met +-15k inwoners. We zijn laatst benaderd door GamesWorkshop om Warhammer aan te bieden. Ik vroeg me af hoe groot Warhammer is en of het zin heeft om Warhammer 'spullen' te verkopen in een winkel?

• Ed_L
Hier heeft de lokale giftshop een rek met verf en een paar dozen mini's. De officiele GW shop zit in Breda en dat is 10 minuten fietsen, maar de lokale shop doet het best ok als ik de eigernares mag geloven.

Edit: afaik is de winkel ook afhaalpunt voor bestellingen die via warhammer.com gedaan worden.

[Voor 19% gewijzigd door Ed_L op 26-09-2020 11:12]

• Retrospect
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 07:51
Leuk, een Warhammer topic.
Ik heb nog redelijk wat van Bretonnia op zolder liggen. Jammer dat ze niet op de oude voet met Fantasy zijn doorgegaan.

• AdmiraalTimbo

It’s done, best snel gegaan en best leuk om te doen. Al blijven troops toffer om te painten!

• Arnevld
  • Nu online
AdmiraalTimbo schreef op zondag 27 september 2020 @ 19:26:
[Afbeelding]

It’s done, best snel gegaan en best leuk om te doen. Al blijven troops toffer om te painten!
Super toffe tank!
Ook de weathering erop.

Klein tipje, gebruik typex over de naden die je vlak afschuurt zodat de armour panelen strakker zonder lijntjes op elkaar zitten.
Zie mijn tank paar posts terug :-)

Verder erg netjes !

Heb je dat gesponst :-)?

• AdmiraalTimbo
Arnevld schreef op maandag 28 september 2020 @ 13:53:
[...]

Super toffe tank!
Ook de weathering erop.

Klein tipje, gebruik typex over de naden die je vlak afschuurt zodat de armour panelen strakker zonder lijntjes op elkaar zitten.

Verder erg netjes !

Oooh dat is een goede tip inderdaad, vroeg me al af hoe die van jou zo strak kon zijn haha!
Yup sponsje klein geknipt eb daarmee aan de slag gegaan! Ben nu een base aan het maken. Beetje hobby bob werk maar begint gaaf te worden!

• Ed_L

Met de puntenstijging is een Thunderfire niet echt meer bruikbaar in het spel, maar ze zijn wel eeg cool.

• AdmiraalTimbo

Zo een base maken is een keer wat anders en heeft een lekker hoog hobby bob gehalte! Work in progress!!

• Ardana
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 10:28

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Arnevld schreef op maandag 28 september 2020 @ 13:53:
[...]

Super toffe tank!
Ook de weathering erop.

Verder erg netjes !

Ik doe geen warhammer, maar wel modelbouw, wat enigszins vergelijkbaar is qua in elkaar zetten en schilderen. Heb je uitleg over die typex? Ben wel benieuwd.

Note to self: being good is often more important than being right.

• Ed_L
https://www.sceneryworkshop.nl/superfine-white-mil-04.html
Dat is mijn go-to nadendichter. Twee componenten die samen in een uurtje keihard worden.

• AdmiraalTimbo

Beetje drybrush doet al wonderen. Nog niet af maar wel al stukje mooier for sure

• Arnevld
  • Nu online

Doe zelf niet mega veel 40k maar deze vond ik het delen wel waard

• AdmiraalTimbo
Arnevld schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:41:
[Afbeelding]

Doe zelf niet mega veel 40k maar deze vond ik het delen wel waard
Zijn gaaf geworden, die van mij gaan ook zo’n soort look krijgen, wat donkerder.

Edit :speel je vooral age if sigmar dan, de winkel waar ik op woensdag regelmatig schilder domineert juist 40K

[Voor 9% gewijzigd door AdmiraalTimbo op 30-09-2020 13:51]

• Arnevld
  • Nu online
AdmiraalTimbo schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:49:
[...]

Zijn gaaf geworden, die van mij gaan ook zo’n soort look krijgen, wat donkerder.

Edit :speel je vooral age if sigmar dan, de winkel waar ik op woensdag regelmatig schilder domineert juist 40K
Ik speel momenteel alleen AOS inderdaad, van het weekend op Alliance Open gespeeld.
Door Covid even kijken wat de volgende wordt...

• AdmiraalTimbo

All done, moet zeggen valt niet tegen voor een eerste keer!

• Ramellose
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 16-06 20:17
AdmiraalTimbo schreef op woensdag 30 september 2020 @ 19:30:
[Afbeelding][Afbeelding]

All done, moet zeggen valt niet tegen voor een eerste keer!
Ik geloof echt niet dat dat je eerste keer is! :) Mooi werk met de weathering. Duidelijk zichtbaar dat je je goed ingelezen hebt. _/-\o_

Zelf helaas nog nooit Warhammer gespeeld, en voorlopig zit het er ook nog niet in. Maar tegen de tijd dat het weer kan, hoop ik een Nighthaunt legertje te hebben staan. Mijn eerste kitje was de Nighthaunt Start Collecting, met die kneuzige Mortis Engine die je niet eens kan gebruiken... Maar goed. Ondertussen ruim 4 jaar verder, en heb ik me voorgenomen om het komende half jaar 1000 punten aan Nighthaunt te schilderen. :P

• AdmiraalTimbo
Ramellose schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 13:10:
[...]

Ik geloof echt niet dat dat je eerste keer is! :) Mooi werk met de weathering. Duidelijk zichtbaar dat je je goed ingelezen hebt. _/-\o_

Zelf helaas nog nooit Warhammer gespeeld, en voorlopig zit het er ook nog niet in. Maar tegen de tijd dat het weer kan, hoop ik een Nighthaunt legertje te hebben staan. Mijn eerste kitje was de Nighthaunt Start Collecting, met die kneuzige Mortis Engine die je niet eens kan gebruiken... Maar goed. Ondertussen ruim 4 jaar verder, en heb ik me voorgenomen om het komende half jaar 1000 punten aan Nighthaunt te schilderen. :P
De base maken van kurk was oprecht een eerste keer. Het schilderen van een Dreadnought natuurlijk niet. Misschien was dat niet helemaal duidelijk.

• Arnevld
  • Nu online
Ramellose schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 13:10:
[...]

Omgeving rotterdam? Ik zou je graag AoS willen leren !

• Ramellose
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 16-06 20:17
AdmiraalTimbo schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 14:04:
[...]

De base maken van kurk was oprecht een eerste keer. Het schilderen van een Dreadnought natuurlijk niet. Misschien was dat niet helemaal duidelijk.
Maakt het niet een minder mooie miniature! Wat de kurk betreft, vind ik het zelf altijd leuk om met wat meer materialen te combineren. Losse stukken grove kurk (vaak haal ik die uit wijnkurken) voor afgebrokkelde rotsen, en de Vallejo pasta's combineren ook erg goed met kurk. Daardoor kun je wat meer erosie effecten simuleren door een opbouw van modder langs bepaalde hoeken te spatelen. Vallejo Dark Earth en Pumice zijn echt holy grails voor mijn basing, dan kun je een wat groter model basen zonder dat je er gelijk 3 potten Stirland Mud doorheen jast.
Arnevld schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 14:07:
Omgeving rotterdam? Ik zou je graag AoS willen leren !
Tot een jaar geleden inderdaad Rotterdam, nu België. :P Helaas mag ik dus voorlopig Rotterdam niet in.

• FiXeL
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 17-06 16:04
Ben door het hele Covid gebeuren ook weer gaan bouwen, 20 jaar geleden ooit eens met een 3rd edition set begonnen, maar toen niet echt doorgezet. Eigenlijk staat het sinds de zomervakantie ook wat stil, maar binnenkort als de PC verherbouwing klaar is wil ik het weer oppakken. Hier een paar van mn freubeltjes:

Chaos Master of possession

Chaos Greater Possessed

En mn Deamon Prince. :)

Mn 3D printer blogje..

• Arnevld
  • Nu online
FiXeL schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 19:04:
Ben door het hele Covid gebeuren ook weer gaan bouwen, 20 jaar geleden ooit eens met een 3rd edition set begonnen, maar toen niet echt doorgezet. Eigenlijk staat het sinds de zomervakantie ook wat stil, maar binnenkort als de PC verherbouwing klaar is wil ik het weer oppakken. Hier een paar van mn freubeltjes:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Chaos Greater Possessed

[Afbeelding]

Die Master of possession is super nice man!

• AdmiraalTimbo
FiXeL schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 19:04:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Chaos Greater Possessed

[Afbeelding]

Holy moly die zien er allemaal echt super nice uit.

• Ed_L

Tip: controleer altijd of de onderkant van een doos stevig dicht zit. Dit kostte mij zojuist een Thunderfire cannon en een Leviathan dread.

• AdmiraalTimbo

Ik ben een beetje aan het experimenteren met hoe ik mijn troops wil hebben. Op beide foto’s echt verschillende manieren schilderen.

• Postius
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 03-02 16:29
Ed_L schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 23:05:
[Afbeelding]
Tip: controleer altijd of de onderkant van een doos stevig dicht zit. Dit kostte mij zojuist een Thunderfire cannon en een Leviathan dread.
Dit soort dingen doet een beetje pijn aan mijn ziel, wil je de volgende keer een NFSL waarschuwing ervoor zetten? :9

Gecondoleerd :>

[Voor 5% gewijzigd door Postius op 13-10-2020 16:44]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

• Ed_L
Dank. Ik heb mezelf maar snel getroost met meer plastic:

• jasperz89
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 11:21
Hé allemaal,
Ik heb jaren terug wh fantasy gespeeld, met een oud orcs and goblins leger. Nu zou ik graag beginnen met 40k en trekken de space marines mij ontzettend. Kwa looks vind ik het ultramarines chapter het tofst.
Alleen waar moet ik beginnen? Want je wilt natuurlijk ook een goed gebalanceerde lijst, waarmee leuk te vechten is. Gewoon wat modellen aanschaffen lijkt me niet de manier dus.

• AdmiraalTimbo
jasperz89 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 14:01:
Hé allemaal,
Ik heb jaren terug wh fantasy gespeeld, met een oud orcs and goblins leger. Nu zou ik graag beginnen met 40k en trekken de space marines mij ontzettend. Kwa looks vind ik het ultramarines chapter het tofst.
Alleen waar moet ik beginnen? Want je wilt natuurlijk ook een goed gebalanceerde lijst, waarmee leuk te vechten is. Gewoon wat modellen aanschaffen lijkt me niet de manier dus.
Ik zou kijken naar primaris marines zijn gewone ultra marines maar dan groter. Deze krijgen nog nieuwe modellen, gewone ultra marines niet meer namelijk.
Met een lijstje kan ik je niet helpen zelf nog nooit gespeeld namelijk

• jasperz89
AdmiraalTimbo schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 14:05:
[...]

Ik zou kijken naar primaris marines zijn gewone ultra marines maar dan groter. Deze krijgen nog nieuwe modellen, gewone ultra marines niet meer namelijk.
Met een lijstje kan ik je niet helpen zelf nog nooit gespeeld namelijk
Dat verschil zag ik al inderdaad, dan gaan we sowieso voor primaris, blijft echter de vraag waar te beginnen.

• Arnevld
  • Nu online
Heb weer een paar nieuwe modellen af!

https://www.instagram.com...m_source=ig_web_copy_link

• AdmiraalTimbo
Die zien er echt weer sick uit!

• Arnevld
  • Nu online
AdmiraalTimbo schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 20:21:
[...]

Die zien er echt weer sick uit!
Thnx was mn hele weekend !

• Ed_L
jasperz89 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 14:07:
[...]

Dat verschil zag ik al inderdaad, dan gaan we sowieso voor primaris, blijft echter de vraag waar te beginnen.
Als je de regels leest (basisregels zijn gratus vanaf de GW website te lezen) kun je zien joe je een leger opbouwt uit detachementen. Elk detachement heeft een basisvorm van aantallen en typen troepen waaraan je zult moeten voldoen als je een 'battle forged' leger wilt hebben. En dat wil je want dat lever command points op die je in kunt zetten om speciale mogelijkjeden te gebruiken tijdens je game.
De basis voor veel detachementen is de 'troop' choice. Voor Primaris Space Marines zijn dat bijvoorbeeld de verschillende Intercessor units.

Lang verhaal kort: begin met een kleine (5 man) Intercessor Squad.
Recent is de nieuwe Space Marine codex uitgekomen. Dat is een goed startpunt om te lezen wat voor dingen je wil kopen voor je leger. Wel heb je naast de codex de core rules nidig om te spelen.

• Ed_L
Also, Telemon geverfd :)

• Ed_L
En nu mijn Repulsor Executioner bouwen :)

• Ed_L
En nog wat non GW modelletjes...

• jasperz89
Ed_L schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 22:40:
[...]

Als je de regels leest (basisregels zijn gratus vanaf de GW website te lezen) kun je zien joe je een leger opbouwt uit detachementen. Elk detachement heeft een basisvorm van aantallen en typen troepen waaraan je zult moeten voldoen als je een 'battle forged' leger wilt hebben. En dat wil je want dat lever command points op die je in kunt zetten om speciale mogelijkjeden te gebruiken tijdens je game.
De basis voor veel detachementen is de 'troop' choice. Voor Primaris Space Marines zijn dat bijvoorbeeld de verschillende Intercessor units.

Lang verhaal kort: begin met een kleine (5 man) Intercessor Squad.
Recent is de nieuwe Space Marine codex uitgekomen. Dat is een goed startpunt om te lezen wat voor dingen je wil kopen voor je leger. Wel heb je naast de codex de core rules nidig om te spelen.
De intercessors zie ik inderdaad in elke lijst wel naar voren komen dus dat lijkt redelijk veilig. Is er ook nog een veilige hq keuze, dat lijken mij toch wel de echt toffe modellen om te verven. Thanks voor de tips!

• Ed_L
jasperz89 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 08:52:
[...]

De intercessors zie ik inderdaad in elke lijst wel naar voren komen dus dat lijkt redelijk veilig. Is er ook nog een veilige hq keuze, dat lijken mij toch wel de echt toffe modellen om te verven. Thanks voor de tips!
NP.
De meeste infanterie keuzes lijken in 9th wel een goede keuze. Als je voor volledig Primaris gaat (net als ik), zijn Heavy Intercessors en Aggressors ook goed te doen. Bladeguard veterans zijn een betere melee keuze dan assault intercessors (heb ik me laten vertellen).

• jasperz89
Ed_L schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:03:
[...]

NP.
De meeste infanterie keuzes lijken in 9th wel een goede keuze. Als je voor volledig Primaris gaat (net als ik), zijn Heavy Intercessors en Aggressors ook goed te doen. Bladeguard veterans zijn een betere melee keuze dan assault intercessors (heb ik me laten vertellen).
Maar als ik het goed begrijp zijn die veterans, wat ik supertoffe modellen vind weer alleen vanuit indomitus te halen, en daar zit weer wat spul in wat niet goed bruikbaar is begrijp ik. Lastig lastig...

• Ed_L
jasperz89 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:01:
[...]

Maar als ik het goed begrijp zijn die veterans, wat ik supertoffe modellen vind weer alleen vanuit indomitus te halen, en daar zit weer wat spul in wat niet goed bruikbaar is begrijp ik. Lastig lastig...
Binnenkort ook in doos:
https://www.belloflostsou...ine-kits-coming-soon.html

edit: hey, da's leuk:

[Voor 21% gewijzigd door Ed_L op 27-10-2020 13:24]

• Arnevld
  • Nu online
jasperz89 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:01:
[...]

Ik zit te denken een groot deel van mijn 40K weg te doen.
Weetniet of het hier kan / mag op GOT maar als je intresse hebt in mijn ultramarines hoor ik je graag.

Bestaat uit : Primaris Repulsor + indomitus alles gebouwt en geverfd

• jasperz89
Arnevld schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:43:
[...]

Ik zit te denken een groot deel van mijn 40K weg te doen.
Weetniet of het hier kan / mag op GOT maar als je intresse hebt in mijn ultramarines hoor ik je graag.

Bestaat uit : Primaris Repulsor + indomitus alles gebouwt en geverfd
Juist het bouwen en verven lijkt me ook tof, dus helaas niets. Thanks voor het aanbod.

• Ed_L
Net maar even op de kop getikt:

• Arnevld
  • Nu online
Heeft er iemand een suggestie voor een goede camera / webcam voor livestreamen van tabletop games?

• Jveer
Net bericht gekregen over m'n Made to Order Indomitus doos, de webshop verwacht vrijdag 13-11 de eerste lading dozen te onvangen! Met een beetje mazzel heb ik dus de 14de m'n Indomitus doos binnen :) Zo niet, zal het niet heel lang op zich laten wachten.

• Ed_L
Arnevld schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:06:
Heeft er iemand een suggestie voor een goede camera / webcam voor livestreamen van tabletop games?
Ik ben momenteel aan het testen met een oude DSLR camera en een studio mic. Werkt best ok.
Vind het bij bettle reports altijd wel fijn als er ook een dice cam is iig.

• Ed_L

Nieuw doosje ontvangen :)

• Jveer
Nog een SW speler hier? :D

• Ed_L
Nog niet. Alles zit nog in de doos :P

Is een beetje uit de hand gelopen. Ik ben nog bezig mijn smurfenleger af te maken en ik wil eigenlijk Custodes en Sororitas oppakken. Maar SW heb ik ook altijd gaaf gevonden en deze box gaat blijkbaar uit de handel... dus ja :P

• Ed_L
Nieuwboek:

Wel heel chill. Ik had GW gemaild of er een manier was om papieren rules voor 9th te krijgen zonder nieuw Core Book te kopen, omdat ik kort voor de aankondiging van 9th al een 8th Book had gekocht.

Respons: GW stuurt een gratis Core book. :D

• Arnevld
  • Nu online
Ed_L schreef op woensdag 11 november 2020 @ 14:56:
Nieuwboek:
[Afbeelding]

Wel heel chill. Ik had GW gemaild of er een manier was om papieren rules voor 9th te krijgen zonder nieuw Core Book te kopen, omdat ik kort voor de aankondiging van 9th al een 8th Book had gekocht.

Werkt dat ook als je er een in de store heb gekocht?

• Arnevld
  • Nu online
Ik heb weer wat gehobbyd be lakor is mijn eerste finecast model wat een ellende zijn die zeg.
En voor de fun een prosecutor!

• Ed_L
Arnevld schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:30:
[...]

Werkt dat ook als je er een in de store heb gekocht?
Ik heb mijn boek in maart via Amazon gekocht. Een schermafbeelding van de bestelling was voldoende bewijs.

• Dhrax
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 15-06 09:12

Dhrax

Prog Lord

Ed_L schreef op woensdag 11 november 2020 @ 14:56:

Wel erg netjes. GW heeft klant tevredenheid hoog in het vaandel staan.
Dat blijkt maar weer hier :D

• Edumanas
  • Registratie: november 2020
  • Laatst online: 18-05 14:40
Hallo,

Leuke topic.
Ik speel al heeeel lang warhammer.
Ooit begonnen met Hero quest, vervolgens Warhammer Quest.
Echt heel tof!
Spelen met legers vond ik minder tof, maar Mordheim vond ik ook geniaal.
Dit waren eigenlijk alleen skirmish battles.
Daarna was er eigenlijk weinig, hoewel mijn collectie bleef groeien, je hebt nooit genoeg Quest baddies....
Vooral Nurgle mini’s kan ik moeilijk weerstaan.

De nieuwe Warhammer Quest dozen, Silver Tower en City waren ook weer tof, maar na al die jaren alleen fantasy/age of Sigmar heeft 40K me nu toch te pakken want Warhammer Quest Darkstone Fortress is echt da bomb!
Totaal verslaafd.

Dus, al die legers vind ik niet zo interessant, maar lieden die mee het Fortress in willen des temeer.

Zelf woon ik in het Tilburgse, dus wil je dit een keer proberen, laat maar weten.

Blackstone Fortress awaits......

• AdmiraalTimbo
Edumanas schreef op woensdag 18 november 2020 @ 16:38:
Hallo,

Leuke topic.
Ik speel al heeeel lang warhammer.
Ooit begonnen met Hero quest, vervolgens Warhammer Quest.
Echt heel tof!
Spelen met legers vond ik minder tof, maar Mordheim vond ik ook geniaal.
Dit waren eigenlijk alleen skirmish battles.
Daarna was er eigenlijk weinig, hoewel mijn collectie bleef groeien, je hebt nooit genoeg Quest baddies....
Vooral Nurgle mini’s kan ik moeilijk weerstaan.

De nieuwe Warhammer Quest dozen, Silver Tower en City waren ook weer tof, maar na al die jaren alleen fantasy/age of Sigmar heeft 40K me nu toch te pakken want Warhammer Quest Darkstone Fortress is echt da bomb!
Totaal verslaafd.

Dus, al die legers vind ik niet zo interessant, maar lieden die mee het Fortress in willen des temeer.

Zelf woon ik in het Tilburgse, dus wil je dit een keer proberen, laat maar weten.

Blackstone Fortress awaits......[Afbeelding]
Nog nooit gedaan, ben zelf werkzaam op
Vliegbasis gilze-rijen dus tilburg is niet verweg. Misschien wel eens tof om een kans te geven. Ik ben juist van het schilderen eigenlijk.

• Edumanas
Ha, maar schilderen is ook heel erg deel van de pret.
En zo’n hele doos schilderen is een....uitdaging.

Maar de modellen zijn tof, ook de uitbreidingen.

Ik ben in elk geval fan!

• Edumanas

Ik kan er niets aan doen dat ik vooral de bad guys geweldig vind....

• Ed_L
AdmiraalTimbo schreef op woensdag 18 november 2020 @ 16:57:
[...]

Nog nooit gedaan, ben zelf werkzaam op
Vliegbasis gilze-rijen dus tilburg is niet verweg. Misschien wel eens tof om een kans te geven. Ik ben juist van het schilderen eigenlijk.
Meer regiomensen hier *O*
* Ed_L woont in Oosterhout

• AdmiraalTimbo
Leuk allemaal mensen in de buurt, als corona straks over is lijkt het me leuk om eens een avondje te schilderen met zijn alle.

• Arnevld
  • Nu online
Vlaardingen, omgeving rotterdam ben altijd down voor Age of Sigmar :-)

• Jveer
Utrecht hierzo, maar wil me best een keer verplaatsen :+

• siddler
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 15-06 21:06
Edumanas schreef op woensdag 18 november 2020 @ 17:59:
Ik kan er niets aan doen dat ik vooral de bad guys geweldig vind....
*kuch* zijn er dan écht good guys in Warhammer ;)

• Arnevld
  • Nu online
siddler schreef op donderdag 19 november 2020 @ 17:38:
[...]

*kuch* zijn er dan écht good guys in Warhammer ;)
Zo diep zit ik in de lore, maar so far nee niet echt

• Ed_L
Geen idee over AoS, maar in 40k in ieder geval niet. Ook niet de Tau, aka space commies.

[Voor 12% gewijzigd door Ed_L op 20-11-2020 08:04]

• Ed_L
Nieuwe editie, nieuw Codex supplement:

En nu eindelijk eens spelen :P

• Ed_L

WiP :)

• AdmiraalTimbo
Nice ik heb een klein tijdje geleden een foto gepost van mijn mooie eindresultaat. Ze zijn super leuk om te schilderen.

• Ed_L
AdmiraalTimbo schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:25:
[...]

Nice ik heb een klein tijdje geleden een foto gepost van mijn mooie eindresultaat. Ze zijn super leuk om te schilderen.
Ik heb even gewacht tot ik een spuitbus Macragge Blue had. Heb geen airbrush en dit blok aanvallen met een kwastje werd me toch iets teveel. :P

• AdmiraalTimbo
Ed_L schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:29:
[...]

Ik heb even gewacht tot ik een spuitbus Macragge Blue had. Heb geen airbrush en dit blok aanvallen met een kwastje werd me toch iets teveel. :P
Ik spuit die dingen ook altijd. Maar het schilderen na de base coat is vooral tof.

• Jaqenhghar
  • Registratie: augustus 2014
  • Nu online

Jaqenhghar

Valar morghulis

Wow die kunststukjes die hier worden getoond _/-\o_

Zelf dit voorjaar per toeval begonnen met de lore te kijken, bijv. Luetin09 en MarjorKill op YouTube, en daarnaast deze zomer even de eerste trilogie van de Horus Heresy doorgelezen. A.t.m. lees ik nu Mechanicum.

Zelf heb ik voor D&D al eens wat mini's geschilderd en zou graag een setje 40k mini's willen oppakken en spelen. Maar de vraag die me blijft tegenhouden: welke factie dan :+

Persoonlijk vind ik de standaard SPEES MUREEEENSSSS niet zo heel interessant en twijfel nog tussen Nuns-with-guns, Mechanicus en Necrons.

• Edumanas
Niet de Death Guard? Nurgle. Gotta love dem....

• Ed_L
Sororitas, Slaanesh, Custodes :P

• AdmiraalTimbo
Dus al weer een tijdje stil. Wat is iedereen aan het schilderen deze lockdown?

Ik ben bezig met deze

Hopelijk gaat alles goed met iedereen hier!

Pagina: 1 2 3 ... 7 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True