Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Het volgende kun je dubbel opvatten en is ook zo bedoeld: wat een lange lijst.
Kom al meteen een hoop bugs tegen bij het ontwerpen van een raket in de VAB.
- Icoontje van parts die je selecteert om te plaatsen bleef op een gegeven moment aan de muiscursor hangen.
- Kon geen struts plaatsen. Hij plaatste alleen het ene deel, kreeg daarna geen lijntje naar het andere deel.
- Raakte een stuk subassembly kwijt nadat ik ergens een fairing onder wilde klikken
- Kwam niet meer uit de VAB. Als ik naar KSP of Tracking Station ging dan bleef hij gewoon de VAB weergeven, maar dan weer wel met de menu's van de andere schermen
.
.edit2: de bug dat hij soms sommige delen niet goed decoupled zit er ook nog in. Dan raakt een deel los van je schip en drijft het weg maar hij vindt nog wel dat het vast zit dus de center of mass verschuift naar ergens in het midden tussen de twee delen. Hij focust dan ook niet meer goed.
[ Voor 26% gewijzigd door .oisyn op 13-04-2023 00:21 ]
Ze hadden beter het spel nog tot van de zomer kunnen uitstellen en eerst deze patches er eerst doorheen kunnen duwen. Scheelt denk ik wel echt een hoop negatieve kritieken en uiteindelijk ook een grotere player base, waar nu eigenlijk nog weinig van over is.
Ik vraag me daarnaast ook af hoe de roadmap in elkaar steekt kwa datums, het lijkt me nu namelijk nog erg sterk dat we nieuwe toevoegingen gaan krijgen aan het spel kwa inhoud de komende maanden. Wellicht hebben ze een aparte team hiervoor, dus werken ze naast elkaar.
In elk geval ben ik weer terug naar KSP1 gegaan en de nodige mods. Vermaak me prima en dat mis ik toch al gauw met KSP2, de verveling zit er te snel in.

Maar goed, terug naar de patch, kan niet zeggen dat ik het een enorme verbetering vind. De camera orientatie is vaak ook compleet waanzin. Het begint al bij launch, dan staat de camera bijna 90 graden gedraaid. En toen ik daarnet mijn save laadde vond hij de hele tijd dat mijn raket andersom stond. Dat screenshot hierboven dat ik geland ben op Laythe, dat was mijn savegame, en het zag er gewoon uit alsof ik in Australië was geland.
Ik zakte tevens de hele tijd door de grond op Laythe. De eerste landing was prima, maar als je daarna een save laadt of terugkomt nadat je een andere raket bestuurd hebt, dan zakt ie gewoon met de poten door de grond en rust hij vervolgens op de motoren. Het gaat even goed als je de poten intrekt, maar als ze weer helemaal uit zijn dan zakken ze vervolgens weer door de grond.
Deel 1 is prachtig, maar tot nu toe roept deel 2 bij mij vooral 'cashcow' vibe op.
Ik denk niet dat het het geld waard is. Ja, ze hebben eindelijk na meer dan 2 maanden weer een update, maar dat neemt niet weg dat het gewoon veel minder speelbaar is dan Kerbal Space Program (1).crazyman2008 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 23:50:
Ik zag dat deze inmiddels een keer in de aanbieding is bij steam. Hoe is de staat nu eigenlijk?
Om wat objectievere cijfers te geven, vergelijking tussen de spelers aantallen van KSP en KSP2.
KSP heeft 2200 gelijktijdige spelers op Steam.
KSP2 heeft 500 gelijktijdige spelers op Steam dat is natuurlijk bar weinig voor een AAA spel dat net een update heeft gehad. Vorige week was het rond de 140.
Ik ben groot fan van deel 1. Net als vele anderen hier. Heb dit topic gestart. En toch heb ik nog steeds KSP2 niet gekocht. Het spel/simulatie verliest voor mij alle charme als het vol bugs zit, omdat het juist realistisch hoort te zijn. Ik wacht totdat alles normaal werkt. En mogelijk koop ik het daardoor nooit.I_IBlackI_I schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 00:01:
[...]
Ik denk niet dat het het geld waard is. Ja, ze hebben eindelijk na meer dan 2 maanden weer een update, maar dat neemt niet weg dat het gewoon veel minder speelbaar is dan Kerbal Space Program (1).
Om wat objectievere cijfers te geven, vergelijking tussen de spelers aantallen van KSP en KSP2.
KSP heeft 2200 gelijktijdige spelers op Steam.
KSP2 heeft 500 gelijktijdige spelers op Steam dat is natuurlijk bar weinig voor een AAA spel dat net een update heeft gehad. Vorige week was het rond de 140.
KSP1 speel ik met ontzettend veel liefde nog steeds. KSP2 heb ik niet genoeg interesse in om te kopen voorlopig.
Ik denk/hoop dat dit beeld gaat veranderen met/vlak na implementatie van de science update.
Hier in hetzelfde schuitje, ik heb elke Dev UpNatePlaya del C. schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 08:16:
[...]
Ik ben groot fan van deel 1. Net als vele anderen hier. Heb dit topic gestart. En toch heb ik nog steeds KSP2 niet gekocht. Het spel/simulatie verliest voor mij alle charme als het vol bugs zit, omdat het juist realistisch hoort te zijn. Ik wacht totdat alles normaal werkt. En mogelijk koop ik het daardoor nooit.
KSP1 speel ik met ontzettend veel liefde nog steeds. KSP2 heb ik niet genoeg interesse in om te kopen voorlopig.

Beloon slechte software niet. Ze fixen het eerst maar, plus minstens moet de science zijn toegevoegd naar mijn mening.Datalekje schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 17:54:
[...]
Hier in hetzelfde schuitje, ik heb elke Dev UpNatepost op het KSP forum tot nu met veel interesse gevolgd. Ik kan het waarschijnlijk toch niet laten om op het eind van de summersale KSP2 aan te schaffen voor de discount
.
Exploration mode:

Ik hoop van harte dat dit niet bij overpromise, underdeliver blijft. Dit klinkt heel interessant, iets wat in KSP1 maar heel beperkt lukt voordat het heel erg vervelend herhalend werd.Why is it called Exploration Mode and not Science Mode? In future updates, this mode will allow for resource collection and utilization, as well as the establishment of automated resource delivery routes. We want you to be able to continue the campaigns you start in December through all future colony, interstellar, and resource-gathering updates.
AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed
[ Voor 27% gewijzigd door .oisyn op 19-12-2023 10:48 ]
Al het KSP2 nieuws heb ik nauwlettend gevolgd, zeker sinds de aankondiging van 0.2.0.0. Bij m'n vrouw ook al aangekondigd dat ik vanavond vanaf 18:00 aan de KSP zitRezania schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 10:42:
For Science! komt vandaag uit. Heb eigenlijk sinds de release dag niet meer gespeeld, vond science altijd het leukste deel van KSP1. Nu toch best wel hyped, ben benieuwd.Meer mensen van plan weer KSP2 te gaan spelen?
I am the great Cornholio!
Exploration mode is wat mij betreft veel beter uitgewerkt dan science/career mode in KSP. De geeft iets meer keuzestress dan KSP1 (tip: zet je science rewards op 50%; standaard verdien je veel teveel).
Je krijgt bij mission control nu ook primaire missies die je handje lichtjes vasthouden bij het verkennen van het zonnestelsel. Ook heeft elke missie een verhaaltje erbij. Leuk detail.
Vanaf nu wat mij betreft zeker een aanrader om te kopen.
Ik ben het trouwens niet eens wat betreft science op 50%, want veel experimenten zijn niet te herhalen. Je zal dus iedere keer verder en verder moeten voor nieuwe science. En de tech tree wordt heel snel heel veel duurder.
[ Voor 35% gewijzigd door Rezania op 21-12-2023 10:39 ]
AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed
Ik vond persoonlijk de balans in KSP1 een beetje te makkelijk. Je kunt alles unlocken voordat je überhaupt naar een andere planeet gaat. Ik hoop dat dat nu beter is, en dat je een beetje wordt gedwongen om verder te gaan dan MinmusRezania schreef op donderdag 21 december 2023 @ 10:38:
Ik ben het trouwens niet eens wat betreft science op 50%, want veel experimenten zijn niet te herhalen. Je zal dus iedere keer verder en verder moeten voor nieuwe science. En de tech tree wordt heel snel heel veel duurder.
[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 21-12-2023 10:50 ]
Ja balans is sowieso beter. Ben dus net op Mun geland en heb net aan genoeg onderdelen van de tech tree weten vrij te spelen om dat voor elkaar te krijgen. Misschien dat je Minmus kan overslaan, maar dan speel je wel op hardmode als je gelijk naar Duna wilt..oisyn schreef op donderdag 21 december 2023 @ 10:49:
[...]
Ik vond persoonlijk de balans in KSP1 een beetje te makkelijk. Je kunt alles unlocken voordat je überhaupt naar een andere planeet gaat. Ik hoop dat dat nu beter is, en dat je een beetje wordt gedwongen om verder te gaan dan Minmus.
Het draait nu eindelijk behoorlijk. Kan de game gewoon op native 4k draaien met alles hoog (clouds wel medium) op mijn 3070Ti. Voorheen liep het nog maar matig in 1440p.
Er zitten nog wel wat bugjes in die ik in het begin ook al zag (hangend loading screen, fairing editing die nog steeds een "tik" achter loopt, sommige componenten van het schip die bij het laden van een savegame van een vessel in flight ineens een rare offset krijgen, vlaggen worden volgens mij nog altijd niet gesaved), maar anders dan dat is het goed speelbaar. Goed, ik heb nog niets met docking gedaan, dat was ook altijd een heikel punt.
De progressie is idd leuk. Je bent behoorlijk gelimiteerd in de componenten die je tot je beschikking hebt en je werkt ergens naartoe. De missies zelf zijn ook niet zo nutteloos als in de career mode van KSP1 (goed, geld is natuurlijk geen factor, maar die eindeloze "vlieg naar deze waypoints op kerbin" was ik na een paar keer echt klaar mee), en op zich nog een redelijke challenge met alleen de beschikbare onderdelen
[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 31-12-2023 02:44 ]
Heb jij ook dat de fairing niet echt uit elkaar valt? Bij mij komt ie er als een groot onderdeel vanaf zetten, meestal om dan vast te komen zitten op mijn raket en na een tijdje gewoon spontaan te verdwijnen. Ook is mijn fairing altijd een kleur bij het lanceren. Kleine bug, maar ziet er minder mooi uit..oisyn schreef op zondag 31 december 2023 @ 02:41:
Zo, eindelijk een beetje tijd gehad om te spelen. Tier 1 nu volledig vrijgespeeld.
Het draait nu eindelijk behoorlijk. Kan de game gewoon op native 4k draaien met alles hoog (clouds wel medium) op mijn 3070Ti. Voorheen liep het nog maar matig in 1440p.
Er zitten nog wel wat bugjes in die ik in het begin ook al zag (hangend loading screen, fairing editing die nog steeds een "tik" achter loopt, sommige componenten van het schip die bij het laden van een savegame van een vessel in flight ineens een rare offset krijgen, vlaggen worden volgens mij nog altijd niet gesaved), maar anders dan dat is het goed speelbaar. Goed, ik heb nog niets met docking gedaan, dat was ook altijd een heikel punt.
De progressie is idd leuk. Je bent behoorlijk gelimiteerd in de componenten die je tot je beschikking hebt en je werkt ergens naartoe. De missies zelf zijn ook niet zo nutteloos als in de career mode van KSP1 (goed, geld is natuurlijk geen factor, maar die eindeloze "vlieg naar deze waypoints op kerbin" was ik na een paar keer echt klaar mee), en op zich nog een redelijke challenge met alleen de beschikbare onderdelen. Zo zijn fuel lines pas een Tier 2 onderdeel, dus die lander zal er moeten komen zonder asparagus staging
Wat betreffende waypoint missies, jij hebt duidelijk nog niet de kerbwibe tours missies gehad.
Fuel lines zijn nog erg bugged. Ik ben bijna klaar met tier 3 en heb nog steeds geen goede asparagusraket kunnen ontwerpenZo zijn fuel lines pas een Tier 2 onderdeel
Kerbwide tours zijn maar twee missies die met een vliegtuig prima te doen zijn: je kunt een landing capsule inline inbouwen. Je kunt ook lanceren met de capsule en die direct voor opstijgen ontkoppelen, dat is al genoeg.Wat betreffende waypoint missies, jij hebt duidelijk nog niet de kerbwibe tours missies gehad.Veel succes daarmee, die waren echt enorm frustrerend.
En ik maar proberen te op het doelwit te landen vanuit een orbit.TuxDePinguïn schreef op zondag 31 december 2023 @ 12:10:
[...]
Fuel lines zijn nog erg bugged. Ik ben bijna klaar met tier 3 en heb nog steeds geen goede asparagusraket kunnen ontwerpen
[...]
Kerbwide tours zijn maar twee missies die met een vliegtuig prima te doen zijn: je kunt een landing capsule inline inbouwen. Je kunt ook lanceren met de capsule en die direct voor opstijgen ontkoppelen, dat is al genoeg.

Vooralsnog vertik ik die vanwege het gedoe en de lage science beloning.
Een snelle test wijst erop dat als ik met een kerbal ga EVA'en, dat mijn research inventory hetzelfde blijft. En als ik de kerbal een survey laat doen en dan weer aan boord van de pod ga, dan krijg je een berichtje dat de science reports zijn toegevoegd. Het *lijkt* er dus op dat alles gewoon automatisch transfert en ik gewoon moet zorgen dat ik een pod weer op Kerbin landt.
.edit: Ok zojuist een iets uitgebreidere test gedaan (op het launch platform). Gestart met twee gedockte pods en 1 kerbal. Laten undocken, de ene pod met de kerbal een crew observation gedaan. Gecheckt dat alleen die ene pod dat report had, dat klopt. Toen met de kerbal gaan EVA'en, die heeft dan ook het report. En als hij dan aan boord van de andere pod gaat, dan heeft die andere pod ook het report.
.edit2: en idem met docking. Zodra je dockt krijgen alle pods dezelfde reports
[ Voor 27% gewijzigd door .oisyn op 01-01-2024 21:42 ]
Netjes. Ik kreeg 'm niet beter dan 5km afstand. Voor het laatste stukje maar de kerbal gelanceerd. Eerste poging daarvan resulteerde in een iets the ruwe lithobrake precies onder het monument.oisyn schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 00:29:
Dit was echt de meest perfect uitgevoerde landing van mij ooit. Vanuit orbit exact op de plek waar ik moest zijn, zonder correcties
[Afbeelding]

Wel een beetje jammer dat er hier en daar wat teveel betutteling in zit. Als je raket zonder brandstof zit, mag je ineens geen nieuwe maneuver nodes aanmaken. Beetje stom, want ik had nog ruim voldoende monopropellant om m'n orbit te circularizen
Ik speel het zelf (nog) niet, maar is er niet een andere reden voor dit? Dat je geen stroom meer hebt of geen verbinding met HQ? Misschien nog een test waard. Als je gelijk hebt, is dat wel onnodig beperkend inderdaad.anboni schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 16:52:
[...]
Netjes. Ik kreeg 'm niet beter dan 5km afstand. Voor het laatste stukje maar de kerbal gelanceerd. Eerste poging daarvan resulteerde in een iets the ruwe lithobrake precies onder het monument![]()
Wel een beetje jammer dat er hier en daar wat teveel betutteling in zit. Als je raket zonder brandstof zit, mag je ineens geen nieuwe maneuver nodes aanmaken. Beetje stom, want ik had nog ruim voldoende monopropellant om m'n orbit te circularizen(maneuver node had het mikken iets makkelijker gemaakt)

Echt, die manouver node editing is op dit moment met afstand mijn grootste irritatiepunt.
[ Voor 17% gewijzigd door .oisyn op 02-01-2024 17:34 ]
Je krijgt letterlijk een popup melding dat je geen maneuver node kunt maken omdat je geen fuel hebt.Playa del C. schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 16:55:
[...]
Ik speel het zelf (nog) niet, maar is er niet een andere reden voor dit? Dat je geen stroom meer hebt of geen verbinding met HQ? Misschien nog een test waard. Als je gelijk hebt, is dat wel onnodig beperkend inderdaad.
Netjes, waardevolle info, thanks. Geldt de transfer bij docking ook voor samples?.oisyn schreef op maandag 1 januari 2024 @ 21:28:
Hoe werken science reports eigenlijk? In KSP1 moesten de apparaten zelf weer landen, of je moest met een kerbal de reports uit het apparaat halen zodat je ze kon opslaan in de pod. Dat lijkt nu niet te kunnen. Maar hoe werkt dat dan als ik een lander bouw?
Een snelle test wijst erop dat als ik met een kerbal ga EVA'en, dat mijn research inventory hetzelfde blijft. En als ik de kerbal een survey laat doen en dan weer aan boord van de pod ga, dan krijg je een berichtje dat de science reports zijn toegevoegd. Het *lijkt* er dus op dat alles gewoon automatisch transfert en ik gewoon moet zorgen dat ik een pod weer op Kerbin landt.
.edit: Ok zojuist een iets uitgebreidere test gedaan (op het launch platform). Gestart met twee gedockte pods en 1 kerbal. Laten undocken, de ene pod met de kerbal een crew observation gedaan. Gecheckt dat alleen die ene pod dat report had, dat klopt. Toen met de kerbal gaan EVA'en, die heeft dan ook het report. En als hij dan aan boord van de andere pod gaat, dan heeft die andere pod ook het report.
.edit2: en idem met docking. Zodra je dockt krijgen alle pods dezelfde reports
Even Manoeuver Node Controller installeren..oisyn schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 17:32:
Ik vind het ook dom dat je je manouver node niet kan aanpassen terwijl hij op pauze staat. En sowieso, die interface. Maak gewoon knopjes in de hud ipv een gizmo in het scherm dat de hele tijd wordt afgedekt met kuticoontjes van andere schepen. Sowieso is dat handiger want dan kun je de aanpassing maken met de focus op je target ipv daar waar de manouver node zit. Ook waardeloos dat je niet meerdere omwentelingen vooruit kan plannen.
Echt, die manouver node editing is op dit moment met afstand mijn grootste irritatiepunt.
Ga ik wel van uit, heb inmiddels ook een volwaardige missie gedaan (die screenshot van eerder) waarbij Jebediah surface samples heeft genomen. Die is daarna in orbit van Mun wezen EVA'en naar de return pod en op Kerbin geland, en heeft alles meegenomen. Dus ik gok dat het met docking ook zo werkt.Rezania schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 20:24:
[...]
Netjes, waardevolle info, thanks. Geldt de transfer bij docking ook voor samples?
Ik was alleen Bill vergeten uit de pod te halen voor launch. Of althans, dat had ik gedaan, maar die is er bij een revert naar VAB en wat edits weer ingekomen. Dus die zweeft nog in de lander in een orbit om Mun, want er was maar plek voor 1. Ooit ga ik 'm redden
[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 02-01-2024 20:36 ]

Hierna tijd om 'eventjes' 10 kerbals op Eva te landen en terug te halen.
[ Voor 12% gewijzigd door Rezania op 04-01-2024 10:09 ]
Thanks, dit heeft veel geholpenRezania schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 20:24:
[...]
Even Manoeuver Node Controller installeren.
Nu ik toch aan de mods zit, wat zijn andere mods die jullie gebruiken? Was altijd een groot van van KER, en micro.engineer lijkt min of meer hetzelfde te doen in KSP2, dus die ga ik ook maar installeren.
Ben vooral op zoek naar QoL mods, geen mods die de mechanics of gameplay aanpassen.
.oisyn schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 11:00:
@Rezania Had je wel decouplers tussen de tanks en de rest van je schip? Of iets anders dat expliciet de fuel flow doorbreekt? (Docking ports kunnen het ook, maar dat moet je wel instellen want by default laten ze fuel door geloof ik)

Had dus van die balken tussen de binnenste tanks en de buitenste tanks, dacht dat ik daardoor de binnenste tanks wel vol kon laten maar niet dus. Heb nu maar vier SRB's erop geplakt, dat werkt ook.
.oisyn schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 12:43:
[...]
Thanks, dit heeft veel geholpen
Nu ik toch aan de mods zit, wat zijn andere mods die jullie gebruiken? Was altijd een groot van van KER, en micro.engineer lijkt min of meer hetzelfde te doen in KSP2, dus die ga ik ook maar installeren.
Ben vooral op zoek naar QoL mods, geen mods die de mechanics of gameplay aanpassen.

Mijn lijstje. Denk als je geen gameplay aan wilt passen je k2d2 over kan slaan, de rest kan ik aanraden.
Je kan nog steeds niet fatsoenlijk meerdere manouver nodes plannen. Want als je de eerste doet, en je bent daarmee klaar, dan moet je die verwijderen, maar als je 'm verwijdert, verwijder je álles

Ja, meerdere nodes uitvoeren is momenteel niet mogelijk inderdaad. Je kan enkel vooruit plannen. Maar gelukkig kan je met de mod wel meerdere orbits vooruit plannen, wel zo handig..oisyn schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 01:43:
Nou ik word nog niet echt veel vrolijker van die manouver node controller.
Je kan nog steeds niet fatsoenlijk meerdere manouver nodes plannen. Want als je de eerste doet, en je bent daarmee klaar, dan moet je die verwijderen, maar als je 'm verwijdert, verwijder je álles
Ik heb echter het idee dat ik de Mystery Goo mis, kijk ik hier compleet over heen of is die inderdaad (nog) niet aanwezig in het spel?
De Science Jr heeft nu min of meer de plaats ingenomen van de Mystery Goo.Themba schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 10:16:
Ik heb echter het idee dat ik de Mystery Goo mis, kijk ik hier compleet over heen of is die inderdaad (nog) niet aanwezig in het spel?

Ik had ook voor het eerst de orbital survey module mee. Daarvoor was een crew van twee nodig. Alleen ik had in de laatste stage maar ruimte voor 1 kerbal en had geen zin om de hele boel weer om te gooien, dus dan maar 1 kerbal achterlaten. Kom ik tijdens de missie erachter dat als je de kerbal van de pod naar de lab, je geen controle meer hebt over de raket dus dan kun je het experiment niet doen, ook al zitten er twee kerbals in de lab. En als ik 'm weer terug in de pod doe zitten er weer te weinig kerbals in de lab.
Had ik natuurlijk makkelijk op kunnen lossen door een drone toe te voegen, maar goed, geen zin om overnieuw te beginnen, heb er maar een kerbal bijgecheat. Dus nu zijn er 2 kerbals gestrand op Gilly
Ik heb dus een raket met lander can en een vliegtuig eraan gelanceerd, met de raket naar Kapy Rock gevlogen en daar met het vliegtuig geland. Crew observation gedaan, maar ik krijg de missie nietTuxDePinguïn schreef op zondag 31 december 2023 @ 12:10:
Kerbwide tours zijn maar twee missies die met een vliegtuig prima te doen zijn: je kunt een landing capsule inline inbouwen. Je kunt ook lanceren met de capsule en die direct voor opstijgen ontkoppelen, dat is al genoeg.

:fill(white):strip_exif()/f/image/ktafPJcioFTuC5xqvgVPhxb9.png?f=user_large)
.edit: nou, heb maar een lander can geteleport naar mijn gelande vliegtuig en het daarmee gedaan. Nu heb ik 'm wel

[ Voor 26% gewijzigd door .oisyn op 17-02-2024 01:55 ]
Ik kan je anders wel de craft sturen voor de KerbTours die ik gebruikt had?
Ja, de lander can moet echt landen bij kapy rock. Ik had ook eens geprobeerd om de lander can gelijk te dumpen bij het opstijgen, maar dat werkt niet..oisyn schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 01:48:
[...]
Ik heb dus een raket met lander can en een vliegtuig eraan gelanceerd, met de raket naar Kapy Rock gevlogen en daar met het vliegtuig geland. Crew observation gedaan, maar ik krijg de missie niet.
[Afbeelding]
.edit: nou, heb maar een lander can geteleport naar mijn gelande vliegtuig en het daarmee gedaan. Nu heb ik 'm wel. Ik denk dus dat het wel essentieel is dat je het met de lander can doet.
Eergisteren trouwens weer de missie gedaan en echt op de kapy rock zelf geland. Helaas kan het spel daar niet mee omgaan lijkt, status ging niet naar landed. Moest uiteindelijk één van de landingspoten intrekken en van de rock afrollen om de status te krijgen.

RIP Bob trouwens ✝
Echt, zo'n hekel aan het feit dat elke keer als je een revert to VAB doet, dat hij dan opnieuw de Kerbals plaatst. Die zat dus onbedoeld in de can toen ik mijn vliegtuig undockte van de raket, die vervolgens is opgebrand in de atmosfeer.
* Zo, Eeloo is een science monster, zeg. Ik ging dus voor de missie dat je puur in de SOI moest komen. Maar ik was voorbereid op een vervolgmissie waarbij je moest landen, dus ik had ook een lander met alle science modules aan boord. Goed, bleek uiteindelijk dat je een rover moest laten landen, die had ik dan niet. Maar goed, toch in twee biomes alle science binnengehaald. Ik kwam thuis met iets van 37k aan science, plus nog de 8k van de missie zelf.
Een ander punt dat me trouwens opviel, ik had voor de Kerbwide Tours een vrij simpele raket met een engine plate en wat Vectors. Het viel me op dat ik met 2 Vectors op de plate meer dV had dan met een enkele Vector. Daar klopt toch helemaal niets van

[ Voor 66% gewijzigd door .oisyn op 17-02-2024 14:49 ]
De dv berekeningen zijn af en toe wat willekeurig ja. Vooral met meerdere motoren op één tank heeft het spel de moeite. Iedere motor krijgt 100% van de geul, ipv naar ratio op basis van de hoeveelheid motoren. Dat is één van de redenen waarom ik voor nu ben gestopt te spelen..oisyn schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 14:36:
@TuxDePinguïn: thanks, maar niet nodig. Nu ik weet dat ik de lander can nodig heb ga ik het anders aanpakken voor die andere missie (ik heb Tier4 al volledig unlockt trouwens, ben nu gewoon bezig alle secondaire missies af te ronden*)
RIP Bob trouwens ✝
Echt, zo'n hekel aan het feit dat elke keer als je een revert to VAB doet, dat hij dan opnieuw de Kerbals plaatst. Die zat dus onbedoeld in de can toen ik mijn vliegtuig undockte van de raket, die vervolgens is opgebrand in de atmosfeer.
* Zo, Eeloo is een science monster, zeg. Ik ging dus voor de missie dat je puur in de SOI moest komen. Maar ik was voorbereid op een vervolgmissie waarbij je moest landen, dus ik had ook een lander met alle science modules aan boord. Goed, bleek uiteindelijk dat je een rover moest laten landen, die had ik dan niet. Maar goed, toch in twee biomes alle science binnengehaald. Ik kwam thuis met iets van 37k aan science, plus nog de 8k van de missie zelf.
Een ander punt dat me trouwens opviel, ik had voor de Kerbwide Tours een vrij simpele raket met een engine plate en wat Vectors. Het viel me op dat ik met 2 Vectors op de plate meer dV had dan met een enkele Vector. Daar klopt toch helemaal niets van, het zou juist omlaag moeten gaan vanwege het extra gewicht van de engine. Volgens mij telt hij de fuel dan gewoon dubbel oid. Het kwam ook totaal niet uit want hij had iets van 5k dV maar ik had lang niet genoeg om de orbit te circularisen om Kerbin, wat typisch rond de 3400 kost vanaf opstijgen (en wat ik doorgaans ook wel haal)
Ik kan om een behoorlijk aantal bugs heen werken en vind dat nog iets do heel erg, maar dv berekeningen zijn zo cruciaal dat me dat toch echt enorm begon te storen. Ook zijn deze berekening lang niet zo complex als bijvoorbeeld physics berekeningen, dus het is ook een beetje teleurstellend dat het nog steeds fout gaat. Hopelijk bij de volgende grote update beter.
De oplossing: eerst de MP opmaken om de PE omlaag te krijgen, dat lukte tot zo'n 150km. En daarna met EVA en jetpack gaan duwen. Gelukkig krijgt een kerbal telkens na instappen/uitstappen weer een verse lading MP mee in z'n jetpack, want 1 iteratie is niet genoeg.
/f/image/MeCDqm5GBhaC7ydKU78g7gLm.png?f=fotoalbum_large)
Duurde effe om de PE richting de 50-60km hoogte te krijgen, maar Tim is uiteindelijk veilig geland
Ik vond die missie ook echt irritant. Uiteindelijk maar even wat guides opgezocht over hoe vliegtuigen werken in het spel en een monstrosity gebouwd met een landercan als cockpit (decoupler ertussen en flink wat parachutes). Dan gewoon rustig vliegen en na saai kwartier boven Kapy Rock decouplen en rustig naar het oppervlakte afdalen. Was uiteindelijk de science reward niet waard, wel satisfying om de missie te halen.Rezania schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 09:30:
[...]
Ja, de lander can moet echt landen bij kapy rock. Ik had ook eens geprobeerd om de lander can gelijk te dumpen bij het opstijgen, maar dat werkt niet.
Eergisteren trouwens weer de missie gedaan en echt op de kapy rock zelf geland. Helaas kan het spel daar niet mee omgaan lijkt, status ging niet naar landed. Moest uiteindelijk één van de landingspoten intrekken en van de rock afrollen om de status te krijgen.
Ik heb een Eve Ascent module gebouwd, alleen de opblaasbare hitteschilden zijn nog veel te buggy bij mij. Ook moet ik nog bedenken hoe ik dat gevaarte gelanceerd en in orbit rond Eve kan krijgen.
Ik ben ermee bezig. Het is waanzinTuxDePinguïn schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 18:31:
Heeft iemand al de 10 Kerbal Eve Ascent missie voltooid?
Ik heb een Eve Ascent module gebouwd, alleen de opblaasbare hitteschilden zijn nog veel te buggy bij mij. Ook moet ik nog bedenken hoe ik dat gevaarte gelanceerd en in orbit rond Eve kan krijgen.

Het opblaasbare hitteschild is waardeloos, die brandt gewoon op. Ik moet ook iets vinden om meer af te remmen. Maar het hele gevaarte is 600 ton en gebruikt 40 vector engines. En mijn framerate is inmiddels ook belabberd door alle componenten die erop zitten

:strip_exif()/f/image/ohqyCYDJZQUaBVjJcHPNMCbV.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn 24 parachutes remmen slechts af naar 20 m/s, dus ik moet óf meer parachutes, óf ik moet een korte burn doen voor landing. Alleen ik wil eigenlijk geen dV wasten. Al kan ik er best een stage onder zetten, hij hoeft alleen maar af te remmen, niet een positieve TWR te hebben.
Mijn prototype heeft >50 parachutes, maar is volgens mij ook een stuk zwaarder dan 600 ton. Binnenkort even proberen met een paar XL heat shields.
alt-F8.TuxDePinguïn schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 07:39:
Is deze landing al vanaf Kerbin of vanuit Alt+F8?
Ik heb nu een totaal ander design van de rocket. Minder parts, dus het loopt wat vloeiender. Landing legs zijn echt compleet kut, die breken de hele tijd af. Ik land nu gewoon op de heat shields onder de engines, die trekken dat wel met 12,5 m/s.
De parachutes zijn wel een game stopper. Ik heb er nu 96, en daarmee rem ik dus af tot ongeveer 12,5 m/s (raket is 940 ton), maar de game loopt gewoon vast als ik land en hij ze allemaal weg wil doen. Ik heb nu de helft van de chutes onder een quick action zitten zodat ik ze kan cutten net voor de landing. Dan heb ik wat enorme frame stalls van 10+ seconden maar dan kan ik iig verder. Echt zwaar kut, dit

Het alternatief is minder chutes en engines gebruiken om af te remmen. Maar daarmee verspil ik weer kostbare brandstof. Ik heb nu een paar ascends gedaan naar orbit, dan hou ik iets van 500dV over.
Ik las op reddit ook dat een paar mensen de missie niet haalden, waarschijnlijk omdat de kerbals weer terug in orbit overstapte op een andere return vessel. Dus ik plan het voor de zekerheid nu maar dat de top stage gewoon in orbit van Eve kan bijtanken en dan terug kan vliegen.
[ Voor 23% gewijzigd door .oisyn op 07-03-2024 01:04 ]
Twee missies blijven voor mij momenteel dus even open staan: Eve ascent en Laythe ascent. Voor Laythe wil ik graag een SSTO maken, maar moeilijk, moeilijk.

En dit hele gevaarte heb ik (zonder fuel) in Kerbin orbit weten te brengen op 100km hoogte.
:strip_exif()/f/image/yOVOaTg4qPZGDOle3uZXTQZf.jpg?f=fotoalbum_large)
(Ja, onderop die twee M tanks in de bovenste stage zitten dus L heatshield. Op een of andere manier beschermde M heatshields de boel gewoon niet

Onderop zit een XL docking port. De volgende stap is eerst fuel omhoog om alle stages te vullen. Daarna moet er een engine module docken zodat de boel naar een Eve orbit gebracht kan worden.
Het idee is om daar te landen, weer op te stijgen, en de bovenste stage kan dan in Eve orbit weer bijtanken en vervolgens terugvliegen naar Kerbin. Kerbin descent zit er echter niet in, ik heb geen parachutes en heatshields aangebracht. Er zit wel een docking port op. Descent kan op twee manieren: een lander omhoog waarin alle kerbals passen, en dan kijken of ik daarmee de missie haal. Als dat niet lukt, dan stuur ik een XL cargo bay omhoog waar de boel in past, met voldoende hittebescherming en parachutes, en dan haal ik daarmee de boel naar beneden
Ik heb trouwens een video van Kerbin ascent opgenomen. Ik ga de rest ook recorden.
.edit: kleine update, hij is inmiddels in Kerbin orbit bijgetankt. Had wat voeten in aarde, ik wilde het per se in 1x doen. Er moest 580 ton naar boven, en daar had ik aanvankelijk wat moeite mee

[ Voor 15% gewijzigd door .oisyn op 12-03-2024 01:35 ]

:strip_exif()/f/image/5lj6pZ22NYKkNLmYpi8FW621.jpg?f=fotoalbum_large)
Hij beschikt ook over 2 XL batteries, dus de vraag is of de panelen überhaupt nodig zijnTuxDePinguïn schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 11:01:
Je zou de trap in het midden dus kunnen afwerpen indien nodig. Wel onhandig dat je dan je zonnepanelen kwijt bent. Of desnoods die trap gebruiken als hitteschild tijdens je afdaling
Alleen wat ik me nu wel realiseer, ik ben helemaal vergeten een drone toe te voegen voor het bijtanken na Eve ascent

Ik vlieg de bijtank-drone er los naartoe
:strip_exif()/f/image/5MYSNKRPjtYBHG4ihEDvv3fu.jpg?f=fotoalbum_large)
Moet echt zorgen dat SAS uitstaat elke keer als ik uit timewarp kom.
[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 13-03-2024 21:23 ]
:strip_exif()/f/image/Ae2KSST0rfjOstGUVV47ySyE.jpg?f=fotoalbum_large)
Aangekomen bij Eve
:strip_exif()/f/image/TlN7ffO90O4PCLjAlPxMsg66.jpg?f=fotoalbum_large)
Descent ingezet
:strip_exif()/f/image/DeZsGvxW5Y4itMBCLjhj5st0.jpg?f=fotoalbum_large)
Succesvol geland! 1 Engine is stukgegaan, maar dat is geen probleem, ik weet dat ik er een kan missen.
:strip_exif()/f/image/rvECIbhYDwqnyzZWCoDP7q48.jpg?f=fotoalbum_large)
Bovenste stage weer in een baan om Kerbin op 100km hoogte, met nog 350dV over
Morgen haal ik de boel naar beneden.
:strip_exif()/f/image/B3b3rb5nFsA1wHW5J3jbSc1X.jpg?f=fotoalbum_large)
Capturing lander.
:strip_exif()/f/image/Q0mk2meoW389zFkZ3JqoLRX8.jpg?f=fotoalbum_large)
Gotcha!
:strip_exif()/f/image/yH5v6AyVKG6dIXue9QPVci7H.jpg?f=fotoalbum_large)
Op naar Kerbin!
:strip_exif()/f/image/kDxG20KoY7IRoCk2fj3cfTtW.jpg?f=fotoalbum_large)
Nog even een laatste shot voor splashdown.
En.... geen missie

Heb mijn savegame gecheckt. Er staat geen enkel Eve landed event in de eventlog

Dus ja, het ging gepaard met behoorlijk wat frustratie. De game is er imho nog niet klaar voor.Meanwhile, the game was relentless. Physics performance of the entire craft, as it flew to Eve and started the descent, was abysmal, where every second of game time actually took about 5 seconds of real time. I've had to endure a plethora of Kraken attacks, where the craft would just break apart every time it got out of timewarp whenever SAS was enabled.
At one point, when trying to dock the engine module in LKO, the vessel just started spinning all by itself, even though SAS and RCS were both disabled. This is the only time where I had to resort to the cheat menu to line up the module with the rest of the craft so I could dock it appropriately.
It was already clear from testing that I had to decouple all 96 parachutes right before touchdown, or else the game would just freeze up while removing them whenever it detected the vessel as landed. Of course I forgot to do this while executing the actual mission, so I had to reload a save and redo the landing. Unfortunately, I forgot to press the record button, so in the video it just seems to cut to a shot where one of the engines is missing. I lost it during my second landing attempt, but I had accounted for that so that was not going to pose a problem during ascent.
And after all this effort, when I finally got home on Kerbin... I didn't get the mission. I did some googling and digging, and it turns out the Eve landed event was completely removed from the event log in the save. It was there when I was landed on Eve, but no longer when I arrived at Kerbin. I manually put the entry back in the save file right before splashdown, and this time I did get the mission (unfortunately I have no recording of this, so it won't show a green mission completed notification during landing in the video)
The video lasts 16 minutes, but it's is sped up 15x (some boring parts even faster), so that's at least 4 hours of real time, but that doesn't include all the reloads due to bugs and errors, and rocket design. I captured about 7 hours of raw footage, just for flying the mission.
Ik heb eerlijk gezegd de hoop al weer opgegeven. For science was leuk, maar als je dan ziet hoelang het duurt om game breaking bugs op te lossen, dan heb ik weinig vertrouwen in dat andere updates nog snel komen. Zeker aangezien de volgende updates een stuk complexer zullen zijn qua gameplay. Misschien heb ik wel ongelijk en zal het over een paar jaar een fantastisch spel zijn, maar ik ga er me er niet meer mee bezig houden voorlopig. Genoeg andere games die wel gewoon af zijn.HaterFrame schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 08:37:
Het lijkt er op dat er flink gesneden is in het personeelsbestand van Private Division, vergeet de komende tijd de updates maar
Ziet eruit als het hele KSP2 team.
Zag t voorbij komen, de eerste devs hebben hun LinkedIn profiel al aangepast. Heel jammer dit.TuxDePinguïn schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 09:10:
Volgens https://esd.wa.gov/about-employees/WARN verdwijnen er per eind juni 70 Take2 banen in Seattle.
Ziet eruit als het hele KSP2 team.
Speculatie: gaat het weer over naar een andere studio misschien? De hoeveelste is dat inmiddels?We're still hard at work on KSP2. We'll talk more when we can.
Om eerlijk te zijn heeft deze game me een beetje gebroken denk ik. Deze, en Cities: Skylines 2. Games waar ik naar uit zat te kijken en op z'n gunstigst bij de release een betaalde alphatest-versie zijn. Je moet er maar op vertrouwen dat dat soort games nog afgemaakt worden.Rezania schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 08:50:
[...]
Ik heb eerlijk gezegd de hoop al weer opgegeven. For science was leuk, maar als je dan ziet hoelang het duurt om game breaking bugs op te lossen, dan heb ik weinig vertrouwen in dat andere updates nog snel komen. Zeker aangezien de volgende updates een stuk complexer zullen zijn qua gameplay. Misschien heb ik wel ongelijk en zal het over een paar jaar een fantastisch spel zijn, maar ik ga er me er niet meer mee bezig houden voorlopig. Genoeg andere games die wel gewoon af zijn.
Maar tegelijkertijd zie ik ook steeds meer dat games die bij release wel goed speelbaar zijn na release rukker gemaakt worden. Zie Diablo 4. Of (imho) Stellaris. Ik ben er eerlijk gezegd een beetje klaar mee dat iedere game-aankoop een gok is. Steam is toch geen fucking casino?
Misschien een beetje over-dramatisch, maar ik heb geen vertrouwen meer in de game-industrie als geheel. En ik durf het niet meer aan om games vanaf 30 euro te kopen, bang voor het gevoel dat ik weer ben opgelicht als het tegenvalt.
Verwijderd
Volgens alle berichtgevingen zijn ze daar bij microsoft namelijk bijzonder tevreden met het resultaat, en kerbal zit dicht genoeg bij het genre dat een vergelijkbaar verdienmodel toch zou moeten kunnen werken.
Ondertussen kunnen diegenen die de verzinner van het origineel nog willen belonen voor al het plezier weer een gokje wagen met de net uitgebrachte early access van kithack model club.
Die vergelijking klopt natuurlijk niet. Microsoft heeft de werkende Minecraft software overgenomen en kon die aanpassen. KSP2 is een nieuw opgebouwde applicatie.Verwijderd schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 15:14:
Volgens alle berichtgevingen zijn ze daar bij microsoft namelijk bijzonder tevreden met het resultaat, en kerbal zit dicht genoeg bij het genre dat een vergelijkbaar verdienmodel toch zou moeten kunnen werken.
Verwijderd
Juist ja. Mijn verwachting was dan ook dat take2 indertijd met de werkende ksp verder zou gaan, in plaats van die dwaasheid met de early access van ksp2 te beginnen.anboni schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 15:27:
[...]
Microsoft heeft de werkende Minecraft software overgenomen en kon die aanpassen. KSP2 is een nieuw opgebouwde applicatie.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2024 15:35 ]
De vraag is of ze de bestaande code hebben overgenomen of alleen maar de rechten op het IP. Daarnaast meen ik gelezen te hebben dat de KSP1 code dusdanig rommelig was, dat het hoe dan ook beter was om helemaal opnieuw te beginnen.Verwijderd schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 15:29:
[...]
Juist ja, mijn verwachting was dan ook dat take2 indertijd met de werkende ksp verder zou gaan.
Dan overschat je de populariteit van KSP wel gigantisch. KSP en Minecraft lijken in dat opzicht helemaal niet op elkaar; KSP bedient hooguit een niche.Verwijderd schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 15:14:
Nou ja, Microsoft heeft een bedrijf overgenomen inclusief devs, dat is natuurlijk wat anders dan "hier is de code, succes". Datzelfde bedrijf werkt nog steeds aan Minecraft.anboni schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 15:27:
[...]
Die vergelijking klopt natuurlijk niet. Microsoft heeft de werkende Minecraft software overgenomen en kon die aanpassen. KSP2 is een nieuw opgebouwde applicatie.
Zie boven, maar volgens mij is de Bedrock edition inmiddels ook wel compleet herschreven. Ze hadden vroeger tal van verschillende versies voor verschillende platforms, allemaal met hun eigen quirks. Nu is er alleen nog Bedrock, voor alle platforms. En Java natuurlijk.anboni schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 15:36:
[...]
De vraag is of ze de bestaande code hebben overgenomen of alleen maar de rechten op het IP. Daarnaast meen ik gelezen te hebben dat de KSP1 code dusdanig rommelig was, dat het hoe dan ook beter was om helemaal opnieuw te beginnen.
Nope. Misschien dat een andere studio de boel nog overneemt, maar ik reken nergens meer op.TuxDePinguïn schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 06:41:
Ik snap dat als ze nog twee maanden in dienst zijn dat ze niet nu al stoppen met werken. Maar zijn ze na 28 juni nog steeds hard aan KSP2 aan het werken?
Een update in technische zin is wel net verschenentszcheetah schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 18:01:
Ik kom net dit artikel van IGN tegen (via de Discord van KSP), waarin gesteld wordt dat Take2 helemaal van Private Division af wil. Gesprekken met Paradox om KSP over te nemen zijn stukgelopen. Ik ben benieuwd of we rond de 28e (als de studio helemaal sluit) nog een update krijgen of niet :-/ maar rooskleurig ziet het er zeker niet uit.
https://forum.kerbalspace...lease-notes-update-v0220/
Waaronder het verwijderen van de launcher en het updaten van de credits. Dit was de laatste update...CopyCatz schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 22:36:
[...]
Een update in technische zin is wel net verschenen![]()
https://forum.kerbalspace...lease-notes-update-v0220/
Voor de mede-tweakers met deze passie: bedankt voor alles.
Ik zie één lichtpunt: KSP1 is er wel en die gaat nooit meer weg én is nog steeds geweldig.
Laatst weer een career gestart. Voor mensen die iets nieuws én een uitdaging willen:
[Ultra-Hard]
- Nieuwe career op hard (zonder gameplay-mods).
- Reward sliders allemaal volledig naar links en penalty sliders volledig naar rechts.
- Startings funds, enz. op 0.
- Alle geavanceerde opties op de moeilijkste stand (sliders niet).
- Sliders voor andere zaken dan rewards/penalties kunnen pittiger worden gezet, maar die laat ik op default.
- Doel: speel de hele tech-tree vrij.
Het is mogelijk allemaal, maar alleen als je elk aspect van het spel volledig beheerst. Ik heb dit nooit uitgespeeld op deze wijze, maar wel zo'n 100 lanceringen met enorm veel lol gespeeld.
Het is niet nodig om het einddoel te halen, dat gaat ook honderden uren duren. Het gaat meer om de uitdaging om niet failliet te gaan en crratief te zijn met contracten en low-tech raketontwerpen.
Niet iedereen zal bovenstaande leuk vinden, maar voor mij is dit een leuke manier.
Wellicht komt dit nooit uit, maar mocht dat wel gebeuren, dan was het dit drama wat mij betreft allemaal waard.
Vorige week is de ontwikkeling aangekondigd van precies dit: KSA.Playa del C. schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 07:09:
Erg jammer dat het stopt, maar wie weet komt er in de verre toekomst nog een nieuwe kans voor dit type spel.
In ontwikkeling door indie ontwikkelaar Rocketwerkz.
Ze verwachten begin volgend jaar een eerste public release uit te brengen. Wel nog stevig in ontwikkeling maar ook gratis om te proberen. Ziet er vooralsnog veelbelovend uit.
/f/image/ei4DwPlaNvUqJBzHu6LAV48s.png?f=fotoalbum_large)
Ze maken geen gebruik van een game-engine maar hebben een eigen framework ontwikkeld genaamd BRUTAL om zo goed mogelijk aan te sluiten op de vereisten van het spel.
Link naar de officiële Discord: https://discord.gg/aCwHR7HJ4W
KSA is beschikbaar gesteld in een invite-only pre-alpha, gehost door ahwoo.com
MerciTuxDePinguïn schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 11:27:
Wordt het tijd voor een Kitten Space Agency topic?
KSA is beschikbaar gesteld in een invite-only pre-alpha, gehost door ahwoo.com
***members only***
AMD Phenom II X6 1055T @ 3.8ghz | BioStar TA890FXE | GeIL Black Dragon Quad Channel 8GB @ 1333 | HD 7870 XT JokerCard (Tahiti LE) | Be quiet! 700W