Misschien ook mijn creatie eens delen (inspiratie uit dit topic).
:strip_exif()/f/image/stHJK7cto8aJMXNsux2w5TYR.jpg?f=fotoalbum_large)
Frame 110x110cm van een osb plaat die ik nog had. 50m slang van 16mm. Daaroverheen 0.5mm pvc folie gespannen. Voor nu draait het via een dompelpomp. De uitstroomtemperatuur is ergens laag in de 30 maar wel met veel debiet.
Er zit alvast een ds18b20 in die ik wil gebruiken om de pomp de schakelen als de temperatuur onder de folie boven een bepaalde waarde komt. Daarnaast heb ik nog sensoren klaarliggen die dan de zwembadtemperatuur en uitstroomtemperatuur van de heater moeten gaan meten. Maar zit helaas nog even vast in esphome (iets met onewire problematiek).
De bedoeling is dat de heater op het dak komt van een gereedschapshokje wat nog naast het zwembad komt te staan binnenkort. Waarschijnlijk bouw ik later een grotere die dan precies op dat dakje past en deze dan additioneel nog ergens anders, maar dat komt nog wel
Verder voor wat het waard is, vandaag werd het zwembadwater 29 graden met een buitentemperatuur van 27 graden in de schaduw.
:strip_exif()/f/image/stHJK7cto8aJMXNsux2w5TYR.jpg?f=fotoalbum_large)
Frame 110x110cm van een osb plaat die ik nog had. 50m slang van 16mm. Daaroverheen 0.5mm pvc folie gespannen. Voor nu draait het via een dompelpomp. De uitstroomtemperatuur is ergens laag in de 30 maar wel met veel debiet.
Er zit alvast een ds18b20 in die ik wil gebruiken om de pomp de schakelen als de temperatuur onder de folie boven een bepaalde waarde komt. Daarnaast heb ik nog sensoren klaarliggen die dan de zwembadtemperatuur en uitstroomtemperatuur van de heater moeten gaan meten. Maar zit helaas nog even vast in esphome (iets met onewire problematiek).
De bedoeling is dat de heater op het dak komt van een gereedschapshokje wat nog naast het zwembad komt te staan binnenkort. Waarschijnlijk bouw ik later een grotere die dan precies op dat dakje past en deze dan additioneel nog ergens anders, maar dat komt nog wel
Verder voor wat het waard is, vandaag werd het zwembadwater 29 graden met een buitentemperatuur van 27 graden in de schaduw.
3.05 kWp Zuid - https://pvoutput.org/list.jsp?userid=80995 - Daikin Comfora FTXP 3.5 kW
:strip_exif()/f/image/KRW0X0kbSYp5flnOMfCycZ12.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/YVtxdAR4admxrMABfTeQfrYc.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Uctd1WAro9nRB7FJeEscYrJ4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pe2ou3ZbIVjq7hjZ9RAoceOT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cLgLWXT07MN25l3UVo5kJWpS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QGIEbp1kYuJngS3fW9BfkR8y.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/q36DmCqUDf7Zxe0J55qhnGRM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PoxtIG4npI6ZtVe5rOodkZoh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/285caGMeUsuXvGl2fZeH6uWo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ptLY1KvM2iVebfUmJKVZh9C9.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/XjmEPgT8QFkNii2CVcGr3BXM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UKCdicNe6xKG4AZLkr6NGGfr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Cko4ukRARhKRphuAZmYe4fFF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PDd9EwmyXaovqHDqvAnDNI8M.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sv0OXXz99RhKj01CkELANtdq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/U8Nt5tiH1UXTamO29IVBK0lq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/57D4JBauEUJYwr0AqaBlLFLH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gGyh4y4IOnRx1AtxelOG2Yjo.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/ABCwZpJgFIvLT9PWCD0cTeeZ.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0xG2xGpFhT5vtWRj9OflJJme.jpg?f=fotoalbum_large)