Hi all, ik heb wat advies nodig. Al enkele jaren aan het knutselen maar nog niet de juiste opstelling kunnen vinden. Hier staat een ronde intex van 305 waar pak m beet 4,5 kuub water in gaat. Ik kan wel tegen een beetje kou maar de kids zijn nog jong dus liever een graadje meer. kwa pomp heb ik er inmiddels een QX2100 van intex op zitten wat een mooie combi met een zoutsysteem is. Nadeel, pomp is niet bepaald stil of zuinig for that matter dus in bad zitten en pomp aan is niet bepaald gezellig. Kwa verwarming had ik een Duratech hotsplash HS40 (3,75 KW) welke eveneens niet bepaald stil is maar dit jaar komt er een 5kw model te staan. Daarnaast een drietal solar paneel heaters welke op het dak van de schuur staan. Om dit allemaal een beetje aan te sturen had ik er een tweetal drieweg bypasses tussen zitten om zo een schakeling te kunnen maken tussen 1, alleen filter 2, filter + solar 3, Filter + solar + WP of 4, alleen filter en WP
Dit jaar wil ik het anders doen en er een separaat circuit naast gaan leggen voor de verwarming, dit door de boel af te splitsen bij de outlet van het bad met
https://www.thingiverse.com/thing:5674312 en hier een aparte pomp tussen te zetten met een veel lager debiet en geluidsniveau om zo toch het bad te verwarmen en niet gek te worden van het geluid. Dit kwa situatieschets en plannen.
Waar ik wat advies bij kan gebruiken is het volgende, ik zou de situatie kwa driewegkranen anders willen en ik had een praktische vraag of het verstandig is om als je een WP gebruikt en het zonnig weer is om dan altijd eerst de flow door de solar heaters te laten lopen en dan pas door de WP.