Ik ben oprecht blij voor je, maar volgens mij spreek je je zelf tegen:
"het moederbord vervangen, omdat het niet op 130w kon laden"
"Ook mijn track pad. Niet omdat hij wiebelde maar heel soms niet registreert"
Lijkt mij vrij essentiële onderdelen, het opladen (wat ook een veel gemeld probleem is) en wederom het trackpad.
Ze hebben het moederbord vervangen, omdat het niet op 130w kon laden (waar ik zelf niet tegenaan was gelopen). Ook mijn track pad. Niet omdat hij wiebelde maar heel soms niet registreert. Toen hebben ze ook gelijk de fans vervangen zodat hij weer helemaal fresh is. Netjes bij mij thuis en binnen 2 dagen. Wat service betreft kan ik echt niet klagen.
Over de reparatie service kan ik wel klagen (ik heb extra 3 jaar Premium Support met Onsite Service gekocht), zoals:
- Bij mij is een afspraak nooit binnen 2 dagen geweest, altijd minimaal een week later.
- Afspraak ingepland, wordt 1 dag voor de afspraak dag geannuleerd wordt onderdeel niet op voorraad. Waarom is die afspraak dan eigenlijk in eerste instantie dan ingepland? Nieuwe afspraak? Nee, we bellen u nog. Nooit bericht gehad. Tot een service bericht plotseling in een ochtend, totaal ongepland, ze die dag dag langs zouden komen.
- Nieuwe afspraak ingepland, want problemen nog niet verholpen. Komen niet, niks gehoord. Hun reden, ze hadden mij gebeld met een anoniem nummer en ik nam niet op. Tja soms kan je de telefoon niet opnemen, en jullie bellen met een anoniem nummer hoe kan ik dan terugbellen? Waarom niet nog een keer bellen? Sms sturen? Waarom niet mailen? Antwoord was: "wij bellen 1x".
- Afspraak ingepland, wanneer komen jullie? Kunnen ze niet zeggen. Kunnen we een tijd afspraken: "dat kan niet".
- Afspraak ingepland, onderdelen op voorraad, hele dag zitten wachten. Einde van de dag wordt ik gebeld zegt de monteur: het is al laat en mijn werkdag zit erop, ik kan niet meer langskomen. Vrije dag opgenomen, voor niks. Hele dag thuis gezeten voor niks. Wanneer kan je dan wel? Kan niks over zeggen, dat is aan de afdeling planning.
- En over de reparaties zelf: niet alle interne schroefjes die worden gezet. Ik moest een keer wijzen dat de bodem niet goed vastgeklikt was, enz.
Prima machine.
En de RTX wordt alleen gebruikt wanneer nodig, dus echt niet voor je office toepassingen.
Klopt dat zou ik ook zeggen, maar ik weet niet wat het is, maar de machine wordt warm. Bij jouw zijn de fans "toevallig" vervangen (en jij heb de minder krachtige RTX 2060 max-Q of GTX 1650Ti max-Q). Dus mogelijk had jij dit probleem ook maar is het daar mee verholpen. Ik had daar ook op aangedrongen om de fans of iets van het koelingssysteem te vervangen, maar mijn issue werd afgedaan als niet erg genoeg.
Nogmaals ik ben oprecht blij voor je dat jouw machine het (nu) prima lijkt te doen, maar af fabriek was er dus van alles mis mee. Helemaal prima dat anderen dat fine vinden, maar naar mijn mening dat hoort niet voor een 3000 euro laptop. Duidelijk is dat een groot deel of misschien wel alle XPS af fabriek issues heeft. En zou graag potentiële nieuwe kopers dit willen vertellen en laten weten, dat is alles.
[
Voor 5% gewijzigd door
Regeneration op 04-04-2022 11:07
]