Geen geluid uit speakers Dell XPS 17

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Mijn vraag
Ik heb geen enkele geluid meer uit mijn laptop speakers van Dell XPS 17 9710.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Dell XPS 17 9710.
Windows 10 home.
Geluid werk niet met spotify, Youtube, en Windows geluiden hoor ik ook niet.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Het probleem was eerst dat ik geen geluid hoorde aan de linker speaker. Na advies in het XPS 15 en 17 topic, de driver opnieuw proberen te installeren en nu heb ik geen geluid meer uit beide speakers.

Heb de oude realtek audio driver gedeïstalleerd en nieuw geïnstalleerd (verkregen via Dell website) herkent de laptop de driver niet meer, maar schakelt over naar de Intel smart sound die geen geluid geeft.

Via de geluid icoon op taakbalk rechtermuisklik > sounds > playback, kan ik de output device niet veranderen. Alleen de intel smart sound [...] is de enige optie.

Ook via geluid icoon op taakbalk rechtermuisklik > Open sound settings > Choose your input device Is de Intel de enige optie.

Heb ook de Windwos Troubleshoot geprobeerd met geluid icoon op taakbalk rechtermuisklik > Toubleshoot sound problems, maar ook geen succes.

Opnieuw gedeinstaleerd en gecontroleerd dat de driver na deinstalleerd weg is uit device manager, dat lijkt mij dus correct. Opnieuw geinstalleerd en driver verschijnt weer in de device manager, maar wederom geen effect.

Ik heb ook nog het Waves MaxxAudio Dirver verwijdered, maar kan deze niet opnieuw installeren (wederom nieuwe drivers van Dell website gehaald), Tijdens het installeren wordt er gemeld dat "install failed, mogelijk omdat er al een nieuwer versie geïnstalleerd is". Deze software ontbreekt nu dus.

Had dit gevonden:
Fix sound problems in Windows 10.
En punt 9 klonk veelbelovend, maar ook dat mocht niet baten.

Via een suggestie gevonden via Google, daarna nog via de bios de audio uit gezet en daarna opnieuw opgestart, daarna weder herstart en in de bios de audio weer aangezet, maar dit mag ook niet baten.

Nu heb ik dus niet 1 speaker dit het niet doet maar geen speakers die het doen, heb al meerdere issues met deze laptop en het gaat dus alleen van erg naar erger...

Iemand die een suggestie heeft dan hoor ik het graag.

Wil het topic niet onnodig kicken, dus even een kleine update:
Ik ben in contact met Dell voor deze en alle andere problemen met deze laptop. Ze zouden langs gaan komen om in ieder geval de speakers en de wobbly touchpad te vervangen/repareren.

[ Voor 25% gewijzigd door Regeneration op 17-10-2021 23:16 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:35
Kun je misschien een bootable Ubuntu USB stick maken (of een ander OS) en zodoende checken of dit een software of hardware probleem is?

👉🏻 Blog 👈🏻