Wat betreft het geheugen kan ik je vertellen dat de HX429S17IBK2/64, 64GB 2933MHz DDR4 CL17 SODIMM (Kit of 2x32GB) HyperX Impact reepjes super zijn!misfit-nl schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 16:36:
Binnenkort krijg ik een XPS 15, ik wil het geheugen zelf uitbreiden, zou dit geheugen compatibel zijn:
Azerty - Hyper Impact 64GB
Ah dan kan ik het met een gerust hart bestellenWat betreft het geheugen kan ik je vertellen dat de HX429S17IBK2/64, 64GB 2933MHz DDR4 CL17 SODIMM (Kit of 2x32GB) HyperX Impact reepjes super zijn!
XPS is besteld, levertijd 2-3 weken.
Ben benieuwd of ik het probleem met het touchpad heb, niet dat ik een touchpad überhaupt gebruikt enkel in gevallen van nood.
Ben benieuwd of ik het probleem met het touchpad heb, niet dat ik een touchpad überhaupt gebruikt enkel in gevallen van nood.
Ik had al besloten een XPS 17 met de i7-10875H processor te kopen, alleen wachtte ik nog op een aanbieding.
En vandaag was ie er dan: 14% korting op de zakelijke site van dell. Aangezien ik 'm voor mijn ZZP werkzaamheden koop is dat precies wat ik nodig heb. Meteen een breedbeeld monitor en dockinstation erbij gedaan
mijn kerstinkopen zijn gedaan, nu maar wachten.
Overigens heb ik 'm met minimaal geheugen gekocht, zodat ik zelf 64gb erin kan steken, dat is een stuk goedkoper dan de i9 met 64gb
En vandaag was ie er dan: 14% korting op de zakelijke site van dell. Aangezien ik 'm voor mijn ZZP werkzaamheden koop is dat precies wat ik nodig heb. Meteen een breedbeeld monitor en dockinstation erbij gedaan
Overigens heb ik 'm met minimaal geheugen gekocht, zodat ik zelf 64gb erin kan steken, dat is een stuk goedkoper dan de i9 met 64gb
[ Voor 15% gewijzigd door ConQuestador op 12-10-2020 12:14 ]
Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce
Ik ook net gedaan! Ik heb ook 10% studentenkorting maar deze aanbieding was beter. Helaas was de SAVE14 niet te combineren met de studentenkorting.
Ik heb de i9 met 16Gb. Nu zelf nog even de 64 Gb toevoegen. Powerrrrr!
Is de 64Gb Kingston HyperX hx429s17ibk2 ook geschikt voor de XPS17?
pricewatch: HyperX Impact HX429S17IBK2/64
[ Voor 58% gewijzigd door Gadgets op 12-10-2020 22:05 ]
In neem aan dat als het geheugen in XPS17 standaard ook dezelfde specs heeft als de XPS15 dan kun je het HyperX Impact geheugen gewoon gebruiken.
Even vier post terug kijken. Daar vind je het antwoordGadgets schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:58:
Ik ook net gedaan! Ik heb ook 10% studentenkorting maar deze aanbieding was beter. Helaas was de SAVE14 niet te combineren met de studentenkorting.
chou3 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 19:55:
[...]
Wat betreft het geheugen kan ik je vertellen dat de HX429S17IBK2/64, 64GB 2933MHz DDR4 CL17 SODIMM (Kit of 2x32GB) HyperX Impact reepjes super zijn!
Je had trouwens best de studentenkorting kunnen gebruiken, want sinds afgelopen weekend is dat niet 10%, maar tijdelijk 15% op alle XPS-systemen.Gadgets schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:58:
Het gekke is trouwens ook dat ze t/m zondag op best veel systemen korting van enkele honderden euro's aanboden, maar dat die kortingen nu bijna verdwenen zijn. Toen kon je de kortingscodes er nog bovenop doen. Maar misschien had ik dat even iets eerder moeten zeggen

Die van mij is vandaag verzonden vanuit China, iemand een idee hoe lang dit duurt?
Ongeveer 4 werkdagen. Track and trace goed in de gaten houden..Zackito schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:00:
Die van mij is vandaag verzonden vanuit China, iemand een idee hoe lang dit duurt?
Zo XPS is binnen, en 64GB HyperX erin gezet werkt perfect, maar wat is bottom cover eraf krijgen de eerste keer een kriem
Gelukkig een IFixit kitje.
Gefeliciteerd! Dat is het inderdaad! Tweede keer gaat het al makkelijker. Als ik het had geweten dat het zo veel moeite kostte, dan had ik gewacht met openen tot ik alles binnen had (RAM en 2de SSD). Ik wil eigenlijk beide SSD nog een upgrade geven met wat snellere plankjes. Ik heb nu een A2000 1TB ernaast geprikt. Maar die zit al op de helft vol. En opstarten vanaf de stock SSD gaat mij ook niet snel genoeg.misfit-nl schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 18:06:
Zo XPS is binnen, en 64GB HyperX erin gezet werkt perfect, maar wat is bottom cover eraf krijgen de eerste keer een kriemGelukkig een IFixit kitje.
Mijn 5 jaar oude HP spectre start veel sneller (2 tot 3x) op dan mijn XPS 17. Iemand enig idee waarom het zo lang duurt voordat je het Dell logo ziet en hij daarna overgaat om Windows wakker te schudden?
Ik zal straks eens kijken hoe lang het opstarten van boot logo to Windows inlog scherm duurt op mijn XPS 15. Ik dacht in het begin, ik krijg die bottom cover er nooit af zonder de laptop kapot te maken
Koude start,
- Boot logo na 2 seconden, duurt 30 seconden voordat onder het boot logo cirkel van Windows verschijnt.
- Inlog op 41 seconden.
- Boot logo na 2 seconden, duurt 30 seconden voordat onder het boot logo cirkel van Windows verschijnt.
- Inlog op 41 seconden.
Ik heb ook de XPS 17 9700 besteld met i9 processor, 1TB schijf en 16GB geheugen. Dat geheugen wordt nog omgezet naar 64GB zodra die binnen is zoals eerder hier ook al anderen genoemd hebben. Het is nog wel even wachten want de levertijd staat op 18 November.
Ben erg benieuwd of er problemen zullen zijn zoals anderen hier ondervonden hebben.
Wordt een dual-boot met Linux erop
Ben erg benieuwd of er problemen zullen zijn zoals anderen hier ondervonden hebben.
Ja ik had verwacht dat hij via UPS zou komen maar komt via Syncreon, nooit van gehoord.chou3 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 18:39:
[...]
Ongeveer 4 werkdagen. Track and trace goed in de gaten houden..
Ondertussen is hij in NL maar geen idee wanneer hij vanaf depot verstuurd wordt.
Ik wil de laptop nog een RAM upgrade geven, waarom is iedereen zo enthousiast over de hyper-x RAM?
RAM is 2666mt/s en 3 jaar geleden ontwikkelt, kingston heeft ook gewoon nieuwe setjes van 2933MT/S welke gegarandeerd werken op je XPS?
https://www.kingston.com/...DEL&Line=XPS&Model=101273
Idem bij Crucial:
https://www.crucial.com/c...de-for/dell/xps-15-(9500)
[ Voor 37% gewijzigd door Zackito op 19-10-2020 10:02 ]
Ik heb hetzelfde machine (besteld met iDeal 17-09, bevestigd 22-09, verzonden met UPS 01-10, in Nederland 09-10, bezorgd 12-10). Van problemen heb ik misschien wat coil whine, maar niet erg storend. Linux ervaring is niet zo soepel, voor geluid moet je een beetje kernel en alsa patchen, wifi werkt op dit moment niet. Met drivers vanuit https://git.kernel.org/pu.../kernel/git/kvalo/ath.git kan ik wifi netwerken scannen en zien, maar verbinding werkt niet (voor nu gebruik ik de externe usb wifi adapter).roland-d schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 14:50:
De HyperX die voor Comet Lake XPSen wordt aangeraden is https://www.amazon.nl/-/nl/dp/B0848NL2BQ, hij werk wel op 2933MHz.Zackito schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 09:55:
[...]
Ik wil de laptop nog een RAM upgrade geven, waarom is iedereen zo enthousiast over de hyper-x RAM?
RAM is 2666mt/s en 3 jaar geleden ontwikkelt, kingston heeft ook gewoon nieuwe setjes van 2933MT/S welke gegarandeerd werken op je XPS?
Het gaat om de HX429S17IBK2/64, 64GB 2933MHz DDR4 CL17 SODIMM (Kit of 2x32GB) HyperX Impact reepjes. Deze hebben een lage CL17. Niet de 2666MHz reepjes. Geen idee wie daar enthousiast over is en waarom.Zackito schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 09:55:
[...]
Ja ik had verwacht dat hij via UPS zou komen maar komt via Syncreon, nooit van gehoord.
Ondertussen is hij in NL maar geen idee wanneer hij vanaf depot verstuurd wordt.
Idem bij Crucial:
https://www.crucial.com/c...de-for/dell/xps-15-(9500)
Zover ik kan zien biedt Crucial geen 2933MHz reepjes aan. Dan zal je dus of 2666 of 3200 MHz moeten aanschaffen. Van de laatste ga je de snelheid niet van halen. Je betaalt dan wel voor snelle reepjes die die snelheid niet halen.
[ Voor 0% gewijzigd door chou3 op 19-10-2020 14:29 . Reden: Typo ]
Dank voor je bericht, dat klinkt niet echt hoopgevend. Het blijft toch wat met Linux en drivers.twisted_fall schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 10:38:
[...]
Ik heb hetzelfde machine (besteld met iDeal 17-09, bevestigd 22-09, verzonden met UPS 01-10, in Nederland 09-10, bezorgd 12-10). Van problemen heb ik misschien wat coil whine, maar niet erg storend. Linux ervaring is niet zo soepel, voor geluid moet je een beetje kernel en alsa patchen, wifi werkt op dit moment niet. Met drivers vanuit https://git.kernel.org/pu.../kernel/git/kvalo/ath.git kan ik wifi netwerken scannen en zien, maar verbinding werkt niet (voor nu gebruik ik de externe usb wifi adapter).
Korte update wat betreft het ratelend touchpad: de monteur is nu al 3,5 uur bezig om de palmrest te vervangen. Hij krijgt de wifi kabels maar niet geconnect en het touchpad ratelt nog steeds. Ik begin moedeloos te worden.
Update 2: na urenlang proberen de wifi kaart aan te sluiten (en zich daarbij herhaaldelijk te snijden aan de behuizing), heb ik de beste man maar gezegd te vertrekken. De wifi valt nu om de haverklap uit, het touchpad is alleen erger geworden en de c-toets scharniert maar aan een kant en drukt de hele tijd scheef.
Ik betaal voor ProSupport en heb ze gemaild dat er ook naar gehandeld moet worden. De monteur heeft de case geëscaleerd en voor zover hij zei, hoor ik een nieuwe laptop te krijgen. De vraag is alleen hoelang dit nu gaat duren.
Update 2: na urenlang proberen de wifi kaart aan te sluiten (en zich daarbij herhaaldelijk te snijden aan de behuizing), heb ik de beste man maar gezegd te vertrekken. De wifi valt nu om de haverklap uit, het touchpad is alleen erger geworden en de c-toets scharniert maar aan een kant en drukt de hele tijd scheef.
Ik betaal voor ProSupport en heb ze gemaild dat er ook naar gehandeld moet worden. De monteur heeft de case geëscaleerd en voor zover hij zei, hoor ik een nieuwe laptop te krijgen. De vraag is alleen hoelang dit nu gaat duren.
[ Voor 55% gewijzigd door brasov op 22-10-2020 11:30 ]
Mijn XPS heeft gelukkig geen issue met het trackpad, ik hoop voor je dat hij het kan fixen.
De opties die ik kreeg, waren de volgende: laptop wordt meegenomen naar een reparatiecentrum van Dell of ik moet weer enkele weken wachten op een monteur. Geld terug of een nieuwe laptop zat er niet in.
De optie monteur viel gelijk eigenlijk af, dus dan maar de laptop meenemen. Erg bijzonder gezien de ProSupport. Om even op te sommen:
Mijn eerste 9500: touchpad probleem. Omgeruild voor een nieuwe.
Na een maand: moederboord kapot. Monteur heeft het gerepareerd. Na 2 weken: touchpad probleem. Monteur dacht het te kunnen repareren, bleek niet capabel genoeg. Hii kreeg de wifi niet meer aangesloten, c-toets hangt er los in, touchpadprobleem is erger.
Heb ik zo veel ongeluk?
De optie monteur viel gelijk eigenlijk af, dus dan maar de laptop meenemen. Erg bijzonder gezien de ProSupport. Om even op te sommen:
Na een maand: moederboord kapot. Monteur heeft het gerepareerd. Na 2 weken: touchpad probleem. Monteur dacht het te kunnen repareren, bleek niet capabel genoeg. Hii kreeg de wifi niet meer aangesloten, c-toets hangt er los in, touchpadprobleem is erger.
Heb ik zo veel ongeluk?
Hij wordt dus nu voor de 3de keer gerepareerd? Dan gaan ze nog niet over tot vervanging of refund. Pas na de 4de reparatie kan je daar aanspraak op maken.brasov schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 17:14:
De opties die ik kreeg, waren de volgende: laptop wordt meegenomen naar een reparatiecentrum van Dell of ik moet weer enkele weken wachten op een monteur. Geld terug of een nieuwe laptop zat er niet in.
Heb ik zo veel ongeluk?
Heb dat zelf ook meegemaakt bij de 9370. Super veel problemen gehad en was het helemaal zat en daarna gemaild met mijn toegewezen contactpersoon en gevraagd om een refund. Na goedkeuring werd de laptop opgehaald en kreeg ik mijn geld terug.
Beste is gewoon dat ze hem meenemen en het laten repareren. Begrijp best dat het niet ideaal is, maar hopen dat de laptop werkbaar terug komt.
hi!
Wat is het 2933 MHZ RAM slecht op voorraad zeg.
Iemand nog suggesties? Ervaring met 3200mhz in de XPS of misschien toch 2666?
Op 3200mhz is er genoeg te vinden, Crucial geeft bij de 3200mhz reepjes aan dat hij compatible is met de XPS 15 9500.
Wat een belachelijke slechte microfoon zit er toch in de XPS zeg manman, mag je toch meer van verwachten voor het bedrag wat je er voor betaald.
Op 3200mhz is er genoeg te vinden, Crucial geeft bij de 3200mhz reepjes aan dat hij compatible is met de XPS 15 9500.
Wat een belachelijke slechte microfoon zit er toch in de XPS zeg manman, mag je toch meer van verwachten voor het bedrag wat je er voor betaald.
[ Voor 22% gewijzigd door Zackito op 26-10-2020 10:13 ]
Derde reparatie inderdaad. Nu hopen dat hij goed terug komt. Eigenlijk schandalig voor een laptop van bijna 2k.MysticX schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 17:34:
[...]
Hij wordt dus nu voor de 3de keer gerepareerd? Dan gaan ze nog niet over tot vervanging of refund. Pas na de 4de reparatie kan je daar aanspraak op maken.
Heb dat zelf ook meegemaakt bij de 9370. Super veel problemen gehad en was het helemaal zat en daarna gemaild met mijn toegewezen contactpersoon en gevraagd om een refund. Na goedkeuring werd de laptop opgehaald en kreeg ik mijn geld terug.
Beste is gewoon dat ze hem meenemen en het laten repareren. Begrijp best dat het niet ideaal is, maar hopen dat de laptop werkbaar terug komt.
Mag ik vragen wat je had gekozen in plaats van de 9370?
Hoop inderdaad ook dat hij goed terugkomt, meestal wel hoor na service bij zo'n reparatiecentrum, had mijn 9370 ook daar moeten opsturen en toen ging het een tijdje goed.brasov schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 21:29:
[...]
Derde reparatie inderdaad. Nu hopen dat hij goed terug komt. Eigenlijk schandalig voor een laptop van bijna 2k.
Mag ik vragen wat je had gekozen in plaats van de 9370?
Destijds wou ik overstappen van een MacBook Pro naar een XPS en zou ik ook overgaan op Linux, vandaar de 9370. Na de refund oud en vertrouwd weer teruggegaan naar de Mac, want tijd en zin had ik niet meer om weer iets anders uit te gaan proberen.
hi!
Check. Ik ben helaas (of gelukkigMysticX schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 21:43:
[...]
Hoop inderdaad ook dat hij goed terugkomt, meestal wel hoor na service bij zo'n reparatiecentrum, had mijn 9370 ook daar moeten opsturen en toen ging het een tijdje goed.
Destijds wou ik overstappen van een MacBook Pro naar een XPS en zou ik ook overgaan op Linux, vandaar de 9370. Na de refund oud en vertrouwd weer teruggegaan naar de Mac, want tijd en zin had ik niet meer om weer iets anders uit te gaan proberen.
In de surface line ook niks? HP wellicht ook, alleen ben ik persoonlijk geen HP fan.brasov schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 21:56:
[...]
Check. Ik ben helaas (of gelukkig) geen Apple gebruiker, dus voor mij valt het alternatief Macbook sowieso af. Jammer dat er eigenlijk op papier geen enkele Windows concurrent is voor de 9500. Scherm, touchpad, specs en dan voor die prijs.
[ Voor 6% gewijzigd door Zackito op 27-10-2020 08:09 ]
Grote kans bestaat dat je nu ook reepjes er in hebt zitten die op 3200MHz draaien. Bij mij was dat iig het geval. Ik weet niet of van elk merk dat gaat werken, maar je kan het proberen. Let er wel goed op dat je de juiste voltage kiest. Je hebt ook reepjes die iets meer vragen.Zackito schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 10:04:
Wat is het 2933 MHZ RAM slecht op voorraad zeg.
[ Voor 0% gewijzigd door chou3 op 28-10-2020 07:48 . Reden: Typo ]
Ik heb nu 2 reepjes besteld van Crucial, 3200mhz en op 1,2voltage. Crucial geeft aan dat het compatibel is dus ik ga daar maar vanuit.chou3 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 22:35:
[...]
Grote kans bestaat dat je nu ook reepjes er in hebt zitten die op 3200MHz draaien. Bij mij was dat iig het geval. Ik weet niet of van elk merk dat gaat werken, maar je kan het proberen. Let er wel goed op dat je de juiste voltage kiest. Heb hebt ook reepjes die iets meer vragen.
Komen donderdag binnen besteld via Amazon.
[ Voor 4% gewijzigd door Zackito op 27-10-2020 22:46 ]
- Sorry verkeerde Dell Topic -
[ Voor 96% gewijzigd door RooT op 27-10-2020 23:29 ]
Ik kijk uit naar een succesverhaal!Zackito schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 22:45:
[...]
Ik heb nu 2 reepjes besteld van Crucial, 3200mhz en op 1,2voltage. Crucial geeft aan dat het compatibel is dus ik ga daar maar vanuit.
Komen donderdag binnen besteld via Amazon.
Als je nog tips wilt hoe je hem het beste open kan krijgen, check dan even een paar pagina's terug. Daar worden goede en handige tips besproken.
Ik denk dat ik met mijn torx precisie set en een plastic credit card wel een eindje moet komen.chou3 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 07:52:
[...]
Ik kijk uit naar een succesverhaal!
Als je nog tips wilt hoe je hem het beste open kan krijgen, check dan even een paar pagina's terug. Daar worden goede en handige tips besproken.
Edit: RAM is ingebouwd, en werkt prima. Ik vond het nog vrij gemakkelijk gaan om de laptop open te krijgen, een iPhone 6s of hoger gaat een stuk lastiger ik had hier gelukkig nog wat tools van liggen.
Dit setje van crucial zit er nu in: pricewatch: Crucial CT2K8G4SFRA32A
Ik had de 8GB versie besteld en heb voor mijn werk voldoende aan 16GB, echter kwam er dan nog eens 200 euro bij via Dell dus heb zelf maar een upgrade gedaan want het viel buiten budget
[ Voor 41% gewijzigd door Zackito op 28-10-2020 19:08 ]
Vandaag een extern Eizo 4k monitor aan mijn 9700 gehangen en werkte even prima. Nu blijft op het scherm USB C No Signal knipperen.. Andere poorten geprobeerd, laatste driver Nvidia gedownload, niets werkt..
Het scherm en de kabel werken prima icm met een HP laptop..
Iemand een idee?
Iemand een idee?
Werkt het scherm van Eizo via een driver of bijvoorbeeld display link? Wellicht display link even updaten naar de laatste versie.Richiev schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 20:05:
Vandaag een extern Eizo 4k monitor aan mijn 9700 gehangen en werkte even prima. Nu blijft op het scherm USB C No Signal knipperen.. Andere poorten geprobeerd, laatste driver Nvidia gedownload, niets werkt..
Iemand een idee?
In eerste instantie werkte het zonder driver oid, gewoon usb c direct in de laptop en de monitor werd herkend. Ik heb nu Eizo Screen InStyle geïnstalleerd maar die geeft aan dat het scherm niet aangesloten is. In Device Manager wordt alleen laptopscherm aangegeven.Zackito schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 13:33:
[...]
Werkt het scherm van Eizo via een driver of bijvoorbeeld display link? Wellicht display link even updaten naar de laatste versie.
Ja maar displaylink zit ingebakken in Windows en dit is niet altijd de laatste versie. Vandaar mijn vraag werkt het via display link?Richiev schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 19:45:
[...]
In eerste instantie werkte het zonder driver oid, gewoon usb c direct in de laptop en de monitor werd herkend. Ik heb nu Eizo Screen InStyle geïnstalleerd maar die geeft aan dat het scherm niet aangesloten is. In Device Manager wordt alleen laptopscherm aangegeven.
[ Voor 8% gewijzigd door Zackito op 29-10-2020 20:11 ]
Om eerlijk te zijn weet ik niet hoe de monitor aangestuurd wordt. Ik heb zonet de meest recente Display Link driver geinstalleerd maar geen verschil helaas.Zackito schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 20:09:
[...]
Ja maar displaylink zit ingebakken in Windows en dit is niet altijd de laatste versie. Vandaar mijn vraag werkt het via display link?
Weet iemand of een XPS 15 al vanaf Dell te krijgen is met een extra SSD? Het slot zit er, maar Dell leverde die niet met een extra SSD erin, moest jezelf doen.
Wellicht contact opnemen met Eizo?Richiev schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:06:
[...]
Om eerlijk te zijn weet ik niet hoe de monitor aangestuurd wordt. Ik heb zonet de meest recente Display Link driver geinstalleerd maar geen verschil helaas.
Yeuh, mijn i9 XPS 17 is verzonden. Ik verwacht hem begin volgende week. Toch sneller als de verwachte datum van 17 november.
Even een vraag, wat is jullie ervaring met de ingebouwde microfoon?
Als ik me niet vergis zitten er twee microfoons aan de bovenkant van het scherm maar die microfoons pikken bij mij dus het geluid op van mijn toetsenbord wat zeer irritant is in een teams meeting.
Noise cancelation lijkt niet of amper aanwezig te zijn ook al kies ik voor luid kantoor in de max audio pro
Als ik me niet vergis zitten er twee microfoons aan de bovenkant van het scherm maar die microfoons pikken bij mij dus het geluid op van mijn toetsenbord wat zeer irritant is in een teams meeting.
Noise cancelation lijkt niet of amper aanwezig te zijn ook al kies ik voor luid kantoor in de max audio pro
@Gadgets Leuk, die van mij heeft een verwachte datum van 18 november maar nog niets van gehoord.
Die van mij stond vorige vrijdag bij TNT op "maandag voor 18:00" afleveren. Uiteraard niks gekregen, en nu blijft de status hangen op "geplande levering in behandeling".
3x met TNT gebeld, nu is er een case aangemaakt en zijn ze aan het uitzoeken waar mijn laptop gebleven is. Mogelijk ligt hij nog gewoon bij Dell in een hoekje stof te vangen, of harry de bezorger heeft ineens een nieuwe laptop.
3x met TNT gebeld, nu is er een case aangemaakt en zijn ze aan het uitzoeken waar mijn laptop gebleven is. Mogelijk ligt hij nog gewoon bij Dell in een hoekje stof te vangen, of harry de bezorger heeft ineens een nieuwe laptop.
Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce
Ik overweeg de XPS 17" nog steeds als vervanging van mijn 2014 Macbook Pro, maar passen er dubbelzijdige RAM reepjes in? Ik heb nl. 8TB interne opslag nodig, maar 4 en 8TB reepjes schijnen aan beide kanten chips gesoldeerd te hebben en dat kan een uitdaging zijn voor krapbehuisde laptops.
Mijn XPS 17 (i7 10875H, RTX 2060, 4K) had helaas ook last van serieuze battery drain (30-40% per uur) onder load. Gekocht direct na de release (in Juli geloof ik). Contact opgenomen met Dell support en vandaag kwam een engineer bij mij thuis langs die het moederbord, de accu en de oplader vervangen heeft. Ik heb het niet precies bij gehouden maar volgens mij is hij een half uur bezig geweest. Mijn XPS trekt nu weer 130 watt uit de muur (voor reparatie maar 105 watt). Ik heb de laptop zakelijk gekocht en heb er next business day support bij. In totaal heeft het 3 dagen geduurd omdat de onderdelen besteld moesten worden. Al met al een positieve ervaring.
[ Voor 8% gewijzigd door m33p op 05-11-2020 16:36 ]
De 9500 is inmiddels terug van het reparatiecentrum van Dell (in minder dan een week overigens!) En alles lijkt te werken. Geen ratelend touchpad of wifi problemen. +1 voor de snelle service van Dell. Heeft even geduurd, maar dan heb je ook watMysticX schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 21:43:
[...]
Hoop inderdaad ook dat hij goed terugkomt, meestal wel hoor na service bij zo'n reparatiecentrum, had mijn 9370 ook daar moeten opsturen en toen ging het een tijdje goed.
Idem bij mij. Kreeg vaak van de andere kant van het gesprek te horen dat ze de muis hoorden klikken, dus sindsdien werk ik met oortjes met een ingebouwde microfoon.Zackito schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:46:
Even een vraag, wat is jullie ervaring met de ingebouwde microfoon?
Wat slecht zeg, ik heb ook geen goed woord over Maxxaudio service wat een bagger is dat zeg. Mijn vorige laptop, een goedkopere asus, had een prima microfoon en die ving alleen mijn stem op.brasov schreef op donderdag 5 november 2020 @ 17:27:
[...]
Idem bij mij. Kreeg vaak van de andere kant van het gesprek te horen dat ze de muis hoorden klikken, dus sindsdien werk ik met oortjes met een ingebouwde microfoon.
Je zou toch zeggen dat het software matig op te lossen moet zijn.
Ik heb nu ondertussen enkele maanden de XPS17. Ik bestelde hem met een Qwerty-toetsenbord maar ondertussen geraak ik dit toetsenbord echt niet gewoon. Ik vraag aan Dell om mij een Azerty toetsenbord te leveren en dat willen ze niet doen ! Desnoods wil ik dit zelf veranderen. Wie weet raad ?
[ Voor 0% gewijzigd door chirsverbinnen op 06-11-2020 14:00 . Reden: Typefout ]
Je kunt in Windows je tobo layout gewoon instellen op AZERTY (door in de taalopties "Nederlands (België)" toe te voegen), of de toetsen dit nu laten zien of niet. Is het probleem dat je niet blind kunt typen en het opschrift op de toetsen niet klopt? De oplossingen daarvoor zijn er wel maar beperkter -- veel mensen vinden stickertjes op de toetsen niet fijn werken, en vervangende toetsen is lastiger aan te komen voor laptops, plus je loopt het risico je toetsenbord te verklooien als je het niet zorgvuldig aanpakt, wat bij zo'n duur apparaat toch redelijk zonde is.chirsverbinnen schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:59:
Ik heb nu ondertussen enkele maanden de XPS17. Ik bestelde hem met een Qwerty-toetsenbord maar ondertussen geraak ik dit toetsenbord echt niet gewoon. Ik vraag aan Dell om mij een Azerty toetsenbord te leveren en dat willen ze niet doen ! Desnoods wil ik dit zelf veranderen. Wie weet raad ?
Het is "bagatelliseren", van "bagatel". A, a, e, twee keer l, één keer s.
Instellingen wijzigen in Windows zoals eerder genoemd en een Azerty keyboard cover bemachtigen...
https://www.amazon.de/dp/...p_apa_fabt1_0DMPFbKPNQQV2
https://www.amazon.de/dp/...p_apa_fabt1_0DMPFbKPNQQV2
Volgens mij kan je niet alleen het keyboard vervangen maar moet je de gehele palmrest icl. keyboard vervangen. YouTube: Dell XPS 15 Teardown: Better Than a MacBook Pro?chirsverbinnen schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:59:
Eigenlijk ook wel zover dat ik een xps wil gaan bestellen. Alleen nog even iemand vinden met een studenten mailadres voor wat extra korting 😁
Nieuwe xps15, 512gb ssd, 16gb ram, 1200p scherm moet em gaan worden..
Nieuwe xps15, 512gb ssd, 16gb ram, 1200p scherm moet em gaan worden..
Ik sta op het punt om een nieuwe XPS te kopen, maar twijfel een beetje nu ik all issues lees met oververhitting & batterij. Ook op youtube zie ik aardig wat reviews & reacties van mensen met problemen. Wat zouden huidige gebruikers iemand aanraden die op het punt staat eventueel een XPS 9500 te kopen? Of kan iemand me geruststellen, en valt het in de meeste gevallen wel mee met alle issues?
[ Voor 13% gewijzigd door TheDirk op 07-11-2020 18:45 ]
Mail gehad dat de laptop klaar is en verzonden kan worden, voorlopig is de status nog dat UPS er op zit te wachten in China
Net geheugen besteld pricewatch: HyperX Impact HX429S17IBK2/64 dan is dat er ook vast.
Now we wait
Net geheugen besteld pricewatch: HyperX Impact HX429S17IBK2/64 dan is dat er ook vast.
Now we wait
Vaag, ik kom op een hele andere looks van Dells website, zie ook niet dat hij uit China komt. Voor mij is dit een replacement 9700. Hoop wel dat het een nieuwe is die ik krijg...
Foutje in de bovenstaande vraag. De vraag is of er voldoende ruimte in de SDD slots van de 9700 zit om een SSD met chips aan beide kanten te plaatsen (4TB of 8TB).Lounge Deluxe schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:50:
Ik overweeg de XPS 17" nog steeds als vervanging van mijn 2014 Macbook Pro, maar passen er dubbelzijdige RAM reepjes in? Ik heb nl. 8TB interne opslag nodig, maar 4 en 8TB reepjes schijnen aan beide kanten chips gesoldeerd te hebben en dat kan een uitdaging zijn voor krapbehuisde laptops.
Is de minimale configuratie niet 8 of mischien wel 16, dus die zit er toch standaard in...
Mijn 9700 is binnen, meteen opengeschroefd en 64GB erin gestopt. Het ging inderdaad niet erg makkelijk, maar met een telefoonopener en een oude creditcard lukt het in een paar minuutjes.
Uiteraard heb ik meteen de trackpad gecheckt, en ik heb zoals velen een beetje "free travel" en een "wobble" aan de onderkant in de hoekjes. Maar als ik er niet over gelezen had, had ik het nieteens gemerkt. Tevens gebruik ik toch zeer zelde de trackpad, aangezien ik altijd een externe monitor, toetsenbord en trackball gebruik. Dus het zal me een zorg wezen dat ie wobblet
Maar opvallend is het wel, dat het nu nogsteeds niet 100% gefixt is blijkbaar.
Uiteraard heb ik meteen de trackpad gecheckt, en ik heb zoals velen een beetje "free travel" en een "wobble" aan de onderkant in de hoekjes. Maar als ik er niet over gelezen had, had ik het nieteens gemerkt. Tevens gebruik ik toch zeer zelde de trackpad, aangezien ik altijd een externe monitor, toetsenbord en trackball gebruik. Dus het zal me een zorg wezen dat ie wobblet
Slaat dit op mijn vraag? Het gaat niet over RAM maar over de NVME SSD slots.hofleverancier schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:43:
Is de minimale configuratie niet 8 of mischien wel 16, dus die zit er toch standaard in...
Tot 2TB zitten de chips op 1 kant gesoldeerd, vanaf 4Tb aan beide kanten.
Wel edele heer, mijn grote en nederige excuses dat ik een vergissing heb gemaakt tussen de ram en ssd en getracht heb u te helpen.Lounge Deluxe schreef op maandag 9 november 2020 @ 16:06:
[...]
Slaat dit op mijn vraag? Het gaat niet over RAM maar over de NVME SSD slots.
Tot 2TB zitten de chips op 1 kant gesoldeerd, vanaf 4Tb aan beide kanten.
Dit had u waarschijnlijk ook zelf kunnen vinden maar wil het u toch niet onthouden... https://www.reddit.com/r/...00_2020_storage_capacity/
[ Voor 71% gewijzigd door hofleverancier op 09-11-2020 19:28 ]
Ik zie nu dat ik beter met "heeft dit betrekking op" had kunnen beginnen, mijn bedoelingen waren vriendelijk en goed met "slaat dit op" en het was me echt niet duidelijk. Desalniettemin bedankt voor de hyperlink.hofleverancier schreef op maandag 9 november 2020 @ 19:20:
[...]
Wel edele heer, mijn grote en nederige excuses dat ik een vergissing heb gemaakt tussen de ram en ssd en getracht heb u te helpen.
Dit had u waarschijnlijk ook zelf kunnen vinden maar wil het u toch niet onthouden... https://www.reddit.com/r/...00_2020_storage_capacity/
Wat is een telefoonopener? Is die credit card nodig om de behuizing los te krijgen? Hoor graag waar je mee hebt lopen friemelenConQuestador schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:42:
Mijn 9700 is binnen, meteen opengeschroefd en 64GB erin gestopt. Het ging inderdaad niet erg makkelijk, maar met een telefoonopener en een oude creditcard lukt het in een paar minuutjes.
...
Zo'n ding:roland-d schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 00:11:
[...]
Wat is een telefoonopener? Is die credit card nodig om de behuizing los te krijgen? Hoor graag waar je mee hebt lopen friemelen

Alleen een creditcard lukt wellicht, maar je hebt iets nodig om ook een beetje meer te kunnen wrikken. En metalen voorwerpen zijn uiteraard uitgesloten want dan beschadig je 'm.
Ik zou gewoon een volledig setje kopen vooraf, dan weet je zeker dat je niet gefrustreerd met een dichte laptop blijft zitten.
En uiteraard: bekijk even wat filmpjes op Youtube van mensen die de 9500 danwel 9700 open maken, dan leer je een beetje de truukjes hoe het moet.
[ Voor 9% gewijzigd door ConQuestador op 10-11-2020 07:07 ]
Tip. Washed out kleuren.
Voor iedereen die ook washed out kleuren ervaren met de 9700 4k in de web browser.
Je kan dit aanpassen in bijvoorbeeld chrome, ga naar chrome://flags/#force-color-profile stel deze in op sRGB
suc6
Voor iedereen die ook washed out kleuren ervaren met de 9700 4k in de web browser.
Je kan dit aanpassen in bijvoorbeeld chrome, ga naar chrome://flags/#force-color-profile stel deze in op sRGB
suc6
[ Voor 10% gewijzigd door hofleverancier op 10-11-2020 17:59 ]
Ik heb twee dikke plectrums voor de gitaar gebruikt (paars). Kan je er een tussen zetten en met de ander lekker friemelen en schuiven.roland-d schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 00:11:
[...]
Wat is een telefoonopener? Is die credit card nodig om de behuizing los te krijgen? Hoor graag waar je mee hebt lopen friemelen
Heb zelf ook mijn XPS 9500 binnen gekregen. Open geschroefd en er 1TB bij gezet. Veel gelezen dat het trackpad blijkbaar na openen makkelijker travel heeft. Is heel makkelijk op te lossen.... Bestel bij Amazon of een andere zaak een thermische siliconen pad ( ook gebruikt voor installeren SSD ) en plak deze op de batterij ter hoogte van het trackpad. Bij mij is de travel hierna volledig verdwenenConQuestador schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:42:
Uiteraard heb ik meteen de trackpad gecheckt, en ik heb zoals velen een beetje "free travel" en een "wobble" aan de onderkant in de hoekjes. Maar als ik er niet over gelezen had, had ik het nieteens gemerkt. Tevens gebruik ik toch zeer zelde de trackpad, aangezien ik altijd een externe monitor, toetsenbord en trackball gebruik. Dus het zal me een zorg wezen dat ie wobbletMaar opvallend is het wel, dat het nu nogsteeds niet 100% gefixt is blijkbaar.
Voorderest erg blij mee, voor het eerst een windows laptop waar ik echt blij van wordt!
De laptop is binnen, geheugen is binnen, schroevendraaier past niet
Dat wordt nog even zoeken.
Wat een laptop, ziet er echt fantastisch uit. Scherm is heel strak, gelukkig geen dode pixels. Touchpad toont vooralsnog niet de problemen zoals hier gemeld. USB-c aan de monitor gaat ook helemaal goed. De eerste setup, probleemloos. Eerste indruk is wel een van heel tevreden.
Waar ik wel even aan moet wennen is het openen van de klep, er zit volgens mij geen inkeping in waarmee je de deksel zo kan optillen.
Vanavond en dit weekend ben ik voorlopig zoet
Zaterdag update, alles draait nagenoeg behalve de wifi, die komt blijkbaar in kernel 5.10. Ik heb nu Manjaro draaien en gaat als een tierelier, hier heb ik best wat aangehad:
https://wiki.archlinux.org/index.php/Dell_XPS_17_(9700)
Hier nog een draadje over de Wifi, sommige hebben zelf de kernel gepatched en dan werkte het.
https://www.reddit.com/r/...ux_no_wifi_adapter_found/
Wat een laptop, ziet er echt fantastisch uit. Scherm is heel strak, gelukkig geen dode pixels. Touchpad toont vooralsnog niet de problemen zoals hier gemeld. USB-c aan de monitor gaat ook helemaal goed. De eerste setup, probleemloos. Eerste indruk is wel een van heel tevreden.
Waar ik wel even aan moet wennen is het openen van de klep, er zit volgens mij geen inkeping in waarmee je de deksel zo kan optillen.
Vanavond en dit weekend ben ik voorlopig zoet
Zaterdag update, alles draait nagenoeg behalve de wifi, die komt blijkbaar in kernel 5.10. Ik heb nu Manjaro draaien en gaat als een tierelier, hier heb ik best wat aangehad:
https://wiki.archlinux.org/index.php/Dell_XPS_17_(9700)
Hier nog een draadje over de Wifi, sommige hebben zelf de kernel gepatched en dan werkte het.
https://www.reddit.com/r/...ux_no_wifi_adapter_found/
[ Voor 27% gewijzigd door roland-d op 14-11-2020 21:01 . Reden: Update van voortgang met relevante links ]
Weer een update van mijn 9500:
De eerste is omgeruild wegens het trackpad issue, bij de tweede was het moederboord doorgebrand, daarna touchpad probleem, vervolgens de monteur die niet capabel genoeg was waardoor de wifi het niet meer deed en alleen maar een erger touchpad probleem, en sinds vandaag kom ik niet verder dan 2mb/s download en een ping van 94. Op alle andere apparaten in het huis werkt de wifi wel vlekkeloos.
Killer uninstaller al geprobeerd en een clean install van de wifi software gedaan, windows updates etc etc. Voor mij is de koek nu helaas op. Ik ga morgen met Dell bellen en kijken of ik mijn geld terug kan krijgen, of dat er nog een mogelijkheid is om een nieuwe machine te krijgen. Sinds augustus alleen maar problemen met deze laptop. Erg jammer...
De eerste is omgeruild wegens het trackpad issue, bij de tweede was het moederboord doorgebrand, daarna touchpad probleem, vervolgens de monteur die niet capabel genoeg was waardoor de wifi het niet meer deed en alleen maar een erger touchpad probleem, en sinds vandaag kom ik niet verder dan 2mb/s download en een ping van 94. Op alle andere apparaten in het huis werkt de wifi wel vlekkeloos.
Killer uninstaller al geprobeerd en een clean install van de wifi software gedaan, windows updates etc etc. Voor mij is de koek nu helaas op. Ik ga morgen met Dell bellen en kijken of ik mijn geld terug kan krijgen, of dat er nog een mogelijkheid is om een nieuwe machine te krijgen. Sinds augustus alleen maar problemen met deze laptop. Erg jammer...
Kleine toevoeging: internet doet het weer prima. Touchpad begint weer aan de linker kant dubbel te klikken. Zucht.
@brasov Dat is wel heel zuur, met mijn XPS 17 9700 geen enkel technisch probleem. Sterkte ermee.
Er is sinds vandaag een Disqord kanaal voor XPS 17 9700 gebruikers:
https://discord.gg/B4zW2S7U
Er is sinds vandaag een Disqord kanaal voor XPS 17 9700 gebruikers:
https://discord.gg/B4zW2S7U
Afgelopen weekend toch maar de knoop doorgehakt en een XPS 17 9700 besteld.
Was sowieso moeilijk te weerstaan, want vanwege Black Friday kreeg ik 25%(!) korting.
Het is dus een XPS 17 9700 geworden met i9-10885H, 32Gb RAM, GeForce RTX 2060, 1Tb SSD en het 4K display, verwachte leverdatum (rond) 23 december, afwachten maar :-)
Misschien nog snel een keer een tweede SSD erbij en 64Gb RAM in plaats van de 32Gb, en dan kan ik weer een paar jaartjes vooruit... Tenminste: als alle technische problemen me bespaard blijven...
P.S. Verder weinig posts rond Black Friday, verder niemand gebruik gemaakt van deze toch best wel interessante deals?
Was sowieso moeilijk te weerstaan, want vanwege Black Friday kreeg ik 25%(!) korting.
Het is dus een XPS 17 9700 geworden met i9-10885H, 32Gb RAM, GeForce RTX 2060, 1Tb SSD en het 4K display, verwachte leverdatum (rond) 23 december, afwachten maar :-)
Misschien nog snel een keer een tweede SSD erbij en 64Gb RAM in plaats van de 32Gb, en dan kan ik weer een paar jaartjes vooruit... Tenminste: als alle technische problemen me bespaard blijven...
P.S. Verder weinig posts rond Black Friday, verder niemand gebruik gemaakt van deze toch best wel interessante deals?
Mooi hoor, 25% korting. Ik heb op black Friday nog gekeken op de Dell XPS pagina's, maar ik zag slechts de 'gebruikelijke' 15% korting staan (die vandaag ook nog geldt). Kreeg je die 25% via de chat of heb ik er toch overheen gekeken?184x184 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:17:
Afgelopen weekend toch maar de knoop doorgehakt en een XPS 17 9700 besteld.
[...]
Ik heb de XPS 15 - i7 - 16GB - 1TB besteld en kreeg 20%. Als je een standaard configuratie pakte dan kreeg je 15% nadat ik de RAM aanpaste kreeg ik 20%.
PV 8x355 W45 & 8x355 O45
Op de “Voor thuis” versie zat inderdaad 15%, die had ik ook in eerste instantie besteld. Toen zag ik dat de “Voor werk” versie 25% korting had, met exact dezelfde specsMooi hoor, 25% korting. Ik heb op black Friday nog gekeken op de Dell XPS pagina's, maar ik zag slechts de 'gebruikelijke' 15% korting staan (die vandaag ook nog geldt). Kreeg je die 25% via de chat of heb ik er toch overheen gekeken?

Afgelopen week ook een XPS 15 9500 (16GB) mogen ontvangen (door mijn werkgever besteld). Ik had van te voren eigenlijk weinig research gedaan naar dit model, maar eerste wat opviel toen ik hem uitprobeerde was de trackpad, en niet in positieve zin. Inmiddels ben ik er dus wel achter dat die berucht is
.
Terugsturen heb ik eigenlijk niet mega veel zin in, net alles geïnstalleerd e.d. en duurt wellicht weer even, plus je weet nooit wat je dan weer terugkrijgt.
Nu was ik toch al aan het overwegen om de ram te upgraden, dus openmaken was ik toch al van plan. Daarom maar even een kijkje genomen, wellicht kan ik het zelf fixen... (al is het natuurlijk een belachelijk probleem voor toch een prijzige laptop).
Wat ik nog niet helemaal snap is dat in eerder aangehaalde video er tape tussen de batterij en frame wordt geplakt. In de reddit post, als ik het goed bergijp, tussen de trackpas en frame. Dat laatst lijkt me ook iets logischer, maar zie ook foto's die meer in lijn zijn met de video.
Viel me trouwens wel op dat bij mijn laptop verschillende getallen (met de hand) zijn genoteerd aan de rand van de trackpad. Ik zou gokken dat dat metingen zijn, bv gemaakt met een height gauge. Dat kan er op duiden dat Dell er toch meer aandacht aan besteed. (Al heeft dat in mijn geval dus duidelijk niet geholpen).

Terugsturen heb ik eigenlijk niet mega veel zin in, net alles geïnstalleerd e.d. en duurt wellicht weer even, plus je weet nooit wat je dan weer terugkrijgt.
Nu was ik toch al aan het overwegen om de ram te upgraden, dus openmaken was ik toch al van plan. Daarom maar even een kijkje genomen, wellicht kan ik het zelf fixen... (al is het natuurlijk een belachelijk probleem voor toch een prijzige laptop).
Wat ik nog niet helemaal snap is dat in eerder aangehaalde video er tape tussen de batterij en frame wordt geplakt. In de reddit post, als ik het goed bergijp, tussen de trackpas en frame. Dat laatst lijkt me ook iets logischer, maar zie ook foto's die meer in lijn zijn met de video.
Dat klinkt ook als een interesante optie. Heb je hier misschien een foto van (of desnoods paint tekening), ik weet niet zeker of ik 100% begrijp wat je bedoelt.mkrgoede schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:39:
[...]
Veel gelezen dat het trackpad blijkbaar na openen makkelijker travel heeft. Is heel makkelijk op te lossen.... Bestel bij Amazon of een andere zaak een thermische siliconen pad ( ook gebruikt voor installeren SSD ) en plak deze op de batterij ter hoogte van het trackpad. Bij mij is de travel hierna volledig verdwenen
Viel me trouwens wel op dat bij mijn laptop verschillende getallen (met de hand) zijn genoteerd aan de rand van de trackpad. Ik zou gokken dat dat metingen zijn, bv gemaakt met een height gauge. Dat kan er op duiden dat Dell er toch meer aandacht aan besteed. (Al heeft dat in mijn geval dus duidelijk niet geholpen).

Ik heb de XPS 17 met 4k scherm. Dit scherm heeft enorm last van zgn. color banding, breken van verlopen. In vooral donkere partijen zie ik verlopen in stappen ipv vloeiend. En die stappen bewegen/wieberen zelfs wat..
Het beste wat ik zover heb kunnen vinden is de Integrated GPU disabelen in Device Manager; via dit Adobe forum https://helpx.adobe.com/p...rivertroubleshootingsteps
Echter, het uitschakelen van de integrated GPU geeft weer andere problemen, bijvoorbeeld geen hardware acceleratie in Photoshop.
Ik heb contact met de helpdesk maar komen nog niet verder dan gpu drivers opnieuw installeren, het probleem lijkt echter in het kleurbeheer van de laptop monitor te zitten. Ik maak ook gebruik van een extern scherm, die heeft geen banding en wel correct kelurbeheer.Heeft iemand hier een oplossing voor?
Het beste wat ik zover heb kunnen vinden is de Integrated GPU disabelen in Device Manager; via dit Adobe forum https://helpx.adobe.com/p...rivertroubleshootingsteps
Echter, het uitschakelen van de integrated GPU geeft weer andere problemen, bijvoorbeeld geen hardware acceleratie in Photoshop.
Ik heb contact met de helpdesk maar komen nog niet verder dan gpu drivers opnieuw installeren, het probleem lijkt echter in het kleurbeheer van de laptop monitor te zitten. Ik maak ook gebruik van een extern scherm, die heeft geen banding en wel correct kelurbeheer.Heeft iemand hier een oplossing voor?
Goed om te horen dat je over het algemeen tevreden bent over de XPS15. De siliconen pad heb ik op de batterij geplakt precies ter hoogte van de trackpad. Dit haalt denk ik de kleine wiggle weg die de trackpad voelt door de ruimte die er onder de batterij nog is. Door de siliconen pad is deze bij mij volledig weg.Mafioso schreef op zondag 6 december 2020 @ 12:21:
Afgelopen week ook een XPS 15 9500 (16GB) mogen ontvangen (door mijn werkgever besteld). Ik had van te voren eigenlijk weinig research gedaan naar dit model, maar eerste wat opviel toen ik hem uitprobeerde was de trackpad, en niet in positieve zin. Inmiddels ben ik er dus wel achter dat die berucht is.
[...]
Dat klinkt ook als een interesante optie. Heb je hier misschien een foto van (of desnoods paint tekening), ik weet niet zeker of ik 100% begrijp wat je bedoelt.
[Afbeelding]
Ik heb er zelf 1TB SSD bijgezet en de RAM geupgrade naar 32GB. Erg tevreden nu met de laptop!
Ik heb een Precision 5550 van de zaak, welke gelijk zou moeten staan aan een XPS 9500. Na het uitpakken onmiddelijk heel duidelijk dat deze ook het touchpad issue had.
Ik heb dan maar een afspraak gemaakt voor reparatie en ze gaan nu de volledige palmrest verangen .. ben benieuwd.
UPDATE: vandaag een technieker over de vloer gekregen. Volledige palmrest inclusief touchpad en keyboard zijn vervangen. Touchpad voelt zoals het hoort nu, al bij al jammer dat het nodig was maar toch netjes opgelost !
Ik heb dan maar een afspraak gemaakt voor reparatie en ze gaan nu de volledige palmrest verangen .. ben benieuwd.
UPDATE: vandaag een technieker over de vloer gekregen. Volledige palmrest inclusief touchpad en keyboard zijn vervangen. Touchpad voelt zoals het hoort nu, al bij al jammer dat het nodig was maar toch netjes opgelost !
[ Voor 29% gewijzigd door PuijkeN op 08-12-2020 14:21 ]
Vandaag mijn xps15 9500 besteld. 1603 euro. Kortingsacties afgelopen een prijs van de 512Gb versie wat nu gewoon lager dan met alle aanbiedingen van afgelopen week. 10% korting met een korting via werk. Eerst checken hoe alles is, daarna ga ik upgraden..
Die van mij is vandaag verzonden vanuit China! Gaat dit echt zo snel?chou3 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 18:39:
[...]
Ongeveer 4 werkdagen. Track and trace goed in de gaten houden..
Bij mij wel. Maar pin me er niet aan vast.Nimoleda schreef op woensdag 9 december 2020 @ 16:23:
[...]
Die van mij is vandaag verzonden vanuit China! Gaat dit echt zo snel?
Ik had hetzelfde met de XPS 15 FHD. Het was alsof 1990 weer terug was gekomen. Uiteindelijk bleek het bij mij de Intel driver te zijn i.c.m. de gamma waarde in Dell Premiercolor. Verwijder de Intel driver die via Dell update is binnengekomen en installeer de laatste driver van de Intel site. Niet van Dell, die gaf bij mij niet de laatste versie. Daarnaast in Premiercolor de kleuren van 'Vibrant' afhalen (want dat ziet er sowieso niet uit) en op sRGB zetten. Dan Gamma naar maximaal zetten (10 geloof ik).Richiev schreef op maandag 7 december 2020 @ 09:11:
Ik heb de XPS 17 met 4k scherm. Dit scherm heeft enorm last van zgn. color banding, breken van verlopen. In vooral donkere partijen zie ik verlopen in stappen ipv vloeiend. En die stappen bewegen/wieberen zelfs wat..
Daarna in Photoshop een gradient testen en zou het in principe opgelost moeten zijn. Wat ik daarin dan nog wel had was op een 8-bit document dat de gradient een beetje wavy was, als je begrijpt wat ik bedoel. Alsof het scherm niet wist waar de overgangen precies moesten zitten waardoor er een wave door de gradient ging. Als ik het op 16 of 32 bit zette dan was het goed.
Bedankt voor je reactie! Ik ga het proberen, laat hier mijn bevindingen weten. Ik hoop dat het helpt, ik heb uitgebreid contact gehad met Dell support hierover maar daar kwam helaas geen oplossing uit.
Theezakje schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:31:
[...]
Ik had hetzelfde met de XPS 15 FHD. Het was alsof 1990 weer terug was gekomen. Uiteindelijk bleek het bij mij de Intel driver te zijn i.c.m. de gamma waarde in Dell Premiercolor. Verwijder de Intel driver die via Dell update is binnengekomen en installeer de laatste driver van de Intel site. Niet van Dell, die gaf bij mij niet de laatste versie. Daarnaast in Premiercolor de kleuren van 'Vibrant' afhalen (want dat ziet er sowieso niet uit) en op sRGB zetten. Dan Gamma naar maximaal zetten (10 geloof ik).
Daarna in Photoshop een gradient testen en zou het in principe opgelost moeten zijn. Wat ik daarin dan nog wel had was op een 8-bit document dat de gradient een beetje wavy was, als je begrijpt wat ik bedoel. Alsof het scherm niet wist waar de overgangen precies moesten zitten waardoor er een wave door de gradient ging. Als ik het op 16 of 32 bit zette dan was het goed.
@ Theezakje ik heb hetzelfde gedaan als jij. Door de gammawaarde op z'n hoogste stand te zetten in Premier color worden de donkere partijen donkerder, dat verbergt enigszins het breken maar er is verder niets veranderd. Probeer maar eens in Device Manager de Intel display driver te disabelen en dan zie je pas hoe het hoort te zijn.
Del een Intel hebben dit niet op orde, de combinatie van de geïntegreerde grafische kaart met het 4k scherm deugt niet..
Del een Intel hebben dit niet op orde, de combinatie van de geïntegreerde grafische kaart met het 4k scherm deugt niet..
Ik heb die hele Dell PremierColor eraf gesloopt, de nieuwste drivers geïnstalleerd en vervolgens het scherm gekalibreerd. Geen last van banding of wat dan ook.
Het nadeel is wel dat je dan geen sRGB-modus hebt en kleuren in non-color managed software nergens op slaan. Voor mij persoonlijk is dat niet zo'n issue.
Het nadeel is wel dat je dan geen sRGB-modus hebt en kleuren in non-color managed software nergens op slaan. Voor mij persoonlijk is dat niet zo'n issue.
[ Voor 6% gewijzigd door Isdatzo op 12-12-2020 14:17 ]
Wat bijzonder, wel heel fijn natuurlijk. Ik ben nu al sinds augustus aan de haal met (Pro) Support, en sinds vorige week vertellen ze me dat het touchpad met de wobble "as designed" is. Ze gaan hem niet meer terugnemen om te repareren.PuijkeN schreef op maandag 7 december 2020 @ 10:10:
Ik heb een Precision 5550 van de zaak, welke gelijk zou moeten staan aan een XPS 9500. Na het uitpakken onmiddelijk heel duidelijk dat deze ook het touchpad issue had.
Oké, en werd het pakketje door DHL of UPS bezorgd?roland-d schreef op woensdag 9 december 2020 @ 17:05:
Heeft bij mij een week op verzonden gestaan voordat ik iets binnen kreeg.
:fill(white):strip_exif()/f/image/EqT5M1TSns7hxPyrIW9NXUPR.png?f=user_large)
Deze status maakt mij erg onrustig

[ Voor 32% gewijzigd door Nimoleda op 14-12-2020 11:28 ]
Ik was vandaag mijn spambox aan het legen. Ik doe dat handmatig, omdat ik zo nu en dan een bericht daar onterecht terecht komt. Zo vandaag ook. Op 1 december heb ik een e-mail van Dell gekregen om mijn mobo te laten vervangen i.v.m. het battery drain euvel. Ik had zelf niet eerder actie ondernomen, omdat ik tot afgelopen zaterdag mijn laptop nodig had en niet kon missen. Iemand anders ook onderstaande e-mail gehad?
For Self-Install requests, please remember:
Allow 2-4 weeks for parts delivery.
Please follow the return process outlined in the documents shipped with your replacement Motherboard(s) or advised by your Dell project manager.
For Service requests please remember:
Allow 4-6 weeks for service to be scheduled.
Onsite service window will be standard Dell business hours in your country
Ik zie nu dat je ook kan kiezen om het zelf te vervangen! Had ik het al die tijd wel kunnen doen. Maar goed. Nu heb ik de tijd, dan mag Dell het oplossen** This proactive replacement option may be terminated by Dell at any time and it does not extend applicable service or warranty periods.**
Dear Valued Dell Customer:
This E-mail is part of our commitment to proactively notify customers of important product quality information. Dell has identified certain customers who purchased a Dell XPS 17 9700/Precision 5750 may experience the battery discharging at a higher than expected rate under sustained heavy workloads and while connected to AC power.
According to our records, your Dell System(s) may be impacted by this issue. As part of a proactive effort, Dell would like to offer to replace the Motherboard for each affected Service tag(s) identified below at no charge to you.
Service Tag(s) *******
Dell highly recommends that you locate these system(s) in your environment and replace the affected Motherboard as soon as possible. If you would like to proceed with this solution, please go to www.dellproduct.com, enter in the affected service tag(s) listed above, and follow the prompts.
Once we receive this information a Dell Project Manager will be assigned and arrange for a Dell service technician to replace the Motherboard. If you decide to replace the motherboard yourself, the old Motherboard must be returned to Dell. Please follow the return process outlined in the documents shipped with your replacement Motherboard(s) or as advised by your Dell Project Manager.
If you decide to take no action at this time, we continue to stand behind the warranty or service contracts applicable to your product. Impacted Motherboard(s) can be replaced through the standard support process during the applicable support or warranty period. Please reference *******
If you need assistance or have any other questions, please contact Dell Tech Support. Dell provides several online and telephone-based support and services options. Availability varies by country and product, and some services may not be available in your area. To contact Dell for sales, technical support, or customer service issues please visit:
• www.dell.com/support
• Select the contact method that best suits your needs
• Please reference ******* if in regard to this notice
As a valued Dell customer, we are committed to enhance your experience with Dell. Your satisfaction is our ultimate goal.
Regards,
For Self-Install requests, please remember:
Allow 2-4 weeks for parts delivery.
Please follow the return process outlined in the documents shipped with your replacement Motherboard(s) or advised by your Dell project manager.
For Service requests please remember:
Allow 4-6 weeks for service to be scheduled.
Onsite service window will be standard Dell business hours in your country
[ Voor 9% gewijzigd door chou3 op 14-12-2020 12:17 . Reden: meer info ]
Ik heb een soortgelijke status, waarbij beide data op 6/12 staan... Tot op heden ook nog niks gehoord, dus ook onrustigNimoleda schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:27:
[...][Afbeelding]
Deze status maakt mij erg onrustig
Nu zijn de 'extra power vanuit de batterij' perikelen wel bekend maar ik haal maar 3 uurtjes bij Cyberpunk met de XPS 17... En volgens Dell is dat dus zo ontworpen en zit ik niet in de 'slechte' batch... Wat is de ervaring bij jullie?
[ Voor 3% gewijzigd door sanderdw op 14-12-2020 19:01 ]
Spannend...! Wat heb je besteld?184x184 schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:33:
[...]
Ik heb een soortgelijke status, waarbij beide data op 6/12 staan... Tot op heden ook nog niks gehoord, dus ook onrustig
Ik heb hem ook gehad in de spambox blijkbaar. De laptop maar gelijk aangemeld. Erg vreemd dat Dell aan de telefoon doet alsof het allemaal zo hoort.chou3 schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:04:
Iemand anders ook onderstaande e-mail gehad?
[...]
Ik spreek geen games op mijn XPS. Ik gebruik hem voornamelijk voor videobewerking. Dat houdt hij het iets langer vol op de batterij 4-5 uurtjes. Als ik zonder oplader render gebruikt hij de RTX minder dan de Intel GPU. Dus dat zal gaat waarschijnlijk door komen.sanderdw schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:00:
Nu zijn de 'extra power vanuit de batterij' perikelen wel bekend maar ik haal maar 3 uurtjes bij Cyberpunk met de XPS 17... En volgens Dell is dat dus zo ontworpen en zit ik niet in de 'slechte' batch... Wat is de ervaring bij jullie?
Wat betreft het euvel is het niet de batterij zelf die een defect toont, maar dat hij niet de volle 130 Watt gebruikt om te laden, waardoor hij langzaam leegloopt bij volle belasting (gamen of zoals in mijn geval zware bewerkingen en renderen).
Als hij je aan het gamen bent en hij hangt aan de oplader en blijft leeglopen, zou ik nog een keertje bij ze checken. Overigens hebben ze wel wat aanpassingen aangebracht bij de recentere batches (ik kom uit een van de eerste batches in NL) waardoor het euvel zich niet met voor zou moeten doen.