Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oosthoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-11-2024
Weekje geleden de XPS 9500 besteld met i9 & 32GB ram. Wilde op zich best 64GB hebben maar de prijs is gewoon idioot. Voor dat geld koop je zelf 64GB, gooi je de 32GB in de prullenbak en dan houd je alsnog geld over... Vreemde prijs strategie houden ze er op na bij Dell.

Jammer wel dat de sales persoon mij vertelde dat de verwachte leverdatum gisteren was, maar dat ik gisteren te horen kreeg dat er onderdelen in backorder waren en productie nog niet afgerond is. Vandaag schijnt hij geshipped te worden vanuit de fabriek in China. Dat duurt 8 tot 10 dagen voordat hij in NL is in het distributiecentrum, en dan moet hij nog naar mijn huis... Ik verwacht hem pas over twee weken helaas.

Trouwens wel zonder problemen 4% korting gekregen per chat. Goeie tip van hier, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oosthoek
Zie ik nu op de website van Dell dat de prijs nu standaard met 10% korting komt... Eens kijken wat ze daar aan kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leiden071
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-10-2024
Leiden071 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 20:44:
[Afbeelding]

Net deze Dell XPS besteld gewoon bij Paradigit. Kan niet wachten!! Komt morgen binnen...

Volgens mij best een mooie prijs, als ik me niet vergis stukken beter dan bij Dell zelfs! En zoals ik 't hoor van de verhalen over de slechte service van Dell. Lekker bewust bij hun gekocht zodat paradigit 't maar kan regelen als er een probleem is.
Ik retour mijn dell xps 13. Ik ga toch voor de XPS 15 i7 - 4K - 32GB - 1TB. Het is het toch net niet allemaal... Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Yikes, wat een prijzen! Ik kwam hier terecht omdat de oude XPS 17 (L702) het begeven heeft. Die hebben we in 2011 gekocht voor 1016 euro met een i7 en dat mooie scherm wat 3D kon (nooit gebruikt). Daar nog wat geheugen bijgeprikt, dus zal hij totaal zo'n 1100 euro gekost hebben.

De goedkoopste XPS 17 met een i7 kost nu 2229 Euro, dat is wel een extreem prijsverschil. Zelfs de versie met de i5 is met 1749 Euro al behoorlijk prijzig. Is de XPS van 2020 een hoger segment dan de XPS van 2011?

[ Voor 15% gewijzigd door BounceMeister op 31-08-2020 09:01 . Reden: korter gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colossus83
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:52
Dell monteur is net langs geweest voor mijn 130watt issue. Heeft de accu vervangen, moederboard vervangen was niet nodig volgens hem.

Echter blijf ik nog steeds onder hoge load maar max 105/106 watt halen en niet meer richting de 130.
Tevens kost het mij 3% batterij in 20:22.

Zijn er andere mensen met een XPS17 die kunnen nagaan of je onder hoge load wel die 130 watt haalt?
Potje league spelen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-NaRRa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 09:17
Colossus83 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 14:05:
Dell monteur is net langs geweest voor mijn 130watt issue. Heeft de accu vervangen, moederboard vervangen was niet nodig volgens hem.

Echter blijf ik nog steeds onder hoge load maar max 105/106 watt halen en niet meer richting de 130.
Tevens kost het mij 3% batterij in 20:22.

Zijn er andere mensen met een XPS17 die kunnen nagaan of je onder hoge load wel die 130 watt haalt?
Potje league spelen bijvoorbeeld.
Mijn XPS 17 gebouwd op 13-08 lijkt dit issue niet te hebben. Als test Valorant gedownload en gespeeld terwijl mijn batterij op 56% stond. Alle settings op 4k + Ultra. Heb de intro ervan gespeeld en met een wattmeter tussen de lader en het stopcontact meette ik rond de 128 watt. Geen 130/135 watt, maar wellicht had de laptop niet meer nodig op dat moment. Heb verder niet echt getest aangezien naar wat ik over dit issue las dat de cap rond de 105/106 watt zou liggen. aangezien mijn XPS dus 128 watt pakte ben ik er vanuit gegaan dat dit issue niet speelt.

Naar wat ik gelezen heb op reddit heb je echt een nieuw moederbord nodig om dit issue te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colossus83
DJ-NaRRa schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 23:32:
[...]

Mijn XPS 17 gebouwd op 13-08 lijkt dit issue niet te hebben. Als test Valorant gedownload en gespeeld terwijl mijn batterij op 56% stond. Alle settings op 4k + Ultra. Heb de intro ervan gespeeld en met een wattmeter tussen de lader en het stopcontact meette ik rond de 128 watt. Geen 130/135 watt, maar wellicht had de laptop niet meer nodig op dat moment. Heb verder niet echt getest aangezien naar wat ik over dit issue las dat de cap rond de 105/106 watt zou liggen. aangezien mijn XPS dus 128 watt pakte ben ik er vanuit gegaan dat dit issue niet speelt.

Naar wat ik gelezen heb op reddit heb je echt een nieuw moederbord nodig om dit issue te fixen.
Super bedankt voor het testen. Ik was er ook al bang voor dat het wel gewoon moest.

• Oosthoek
Mooie organisatie die Dell. Zodra je een order wilt plaatsen rent iedereen achter je aan, en bellen ze je op je nummer. Als je vervolgens de klacht hebt dat er een paar dagen later 10% van de prijs af is gegaan, is niemand thuis. Inmiddels een terugbelverzoek geplaatst en 3x geprobeerd mijn sales manager te contacten, maar ik word keihard genegeerd. Wat een eikels. Iemand nog ideeen ?

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:35
Oosthoek schreef op donderdag 3 september 2020 @ 09:36:
Mooie organisatie die Dell. Zodra je een order wilt plaatsen rent iedereen achter je aan, en bellen ze je op je nummer. Als je vervolgens de klacht hebt dat er een paar dagen later 10% van de prijs af is gegaan, is niemand thuis. Inmiddels een terugbelverzoek geplaatst en 3x geprobeerd mijn sales manager te contacten, maar ik word keihard genegeerd. Wat een eikels. Iemand nog ideeen ?
Zijn de prijzen gewijzigd?

Wel balen als je net ervoor een laptop heb besteld :( hopelijk krijg je nog een deel terug

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

• remycuber
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 02-01 13:17
Oosthoek schreef op donderdag 3 september 2020 @ 09:36:
Indien het nog mogelijk is: Laptop terugsturen en een nieuwe bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickberg
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-09 17:43
mooie laptops, echter als ik even dit topic snel door blader, zijn er wel erg veeeeel problemen met de kwaliteit van dit product... voor zoveel geld verwacht je toch wel wat minder issues

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
Ja idd, zit te twijfelen tussen een XPS15 (met nvidia gtx 1650) of een Lenovo T15 (mx330).

Zakelijk gebruik, development (C#, Delphi)

XPS - weer kwaliteit issues? (mijn 17RSE, als de XPS die ik daarvoor had, had ook al snel issues)
- geen numeric KB
+16550 sneller dan de mx330 ?

keuzes, keuzes :)

Zit er nog veel verschil in de i7gen9 of i7gen10 ?

[ Voor 12% gewijzigd door mvrhrln op 06-09-2020 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brasov
  • Laatst online: 06-09 09:25
Sinds vandaag op de 9500 een windows update gedaan en de 1650Ti wordt niet meer herkend bij games. Ook is Nvidia Control Panel niet meer te openen. Zijn er meer met dit probleem? Graphic drivers al geupdate etc, maakt geen verschil. Erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Kunnen er nou wel of geen 2 SSD's in de XPS 15? Lees conflicterende berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuugTheSeal
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 15-08 10:04
Sanction schreef op zondag 6 september 2020 @ 23:45:
Kunnen er nou wel of geen 2 SSD's in de XPS 15? Lees conflicterende berichten.
Ja, dat kan wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Weird, Dell UK meldt van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuugTheSeal
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 15-08 10:04
misschien de versie zonder dGPU? want zijn best veel videos op internet van mensen die laten zien hoe t moet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 11:39
Hi! Ik ben nieuw bij DELL en heb een XPS 15 9500 (i7, 4K touch, GTX 1650ti, 16GB, 1TB) gekocht. Wat een prachtig apparaat!
Tot op heden gelukkig geen last van enige vorm van issue's, op een klein puntje na; met m'n adapter ingeplugd gaan animaties in explorer (bv minimaliseren van een venster) een beetje haperig, alsof de (onboard) GPU op een laag niveau staat. Vreemd genoeg is dit probleem niet aanwezig wanneer ik vanaf accu werk, terwijl dan de energiemodus juist lager staat en je juist het andersom zou verwachten. In beide gevallen is alleen de Intel GPU actief zie ik bij taakbeheer. Alle drivers zijn geupdate.

Verder had ik inderdaad via de chat ook 4% gekregen, maar dat vond ik te weinig, dus uiteindelijk gebruik gemaakt van studentenkorting a 10%. Zie nu dat ze die korting standaard hanteren.

En voor de geïnteresseerde qua levertijd:
15 aug. - Bestelling geplaatst en met iDeal betaald
19 aug. - Bestelling bevestigd
21 aug. - Verzonden uit China volgens UPS
22 aug. - Etiket aangemaakt UPS nederland
23 aug. - Factuur ontvangen
26 aug. - Afgeleverd door UPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
HuugTheSeal schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 17:52:
Vraag 2; ik werk graag op meerdere locaties (thuis/werk) waarbij ik de laptop aan één of meerder schermen, toetsenbord, muis etc. koppel, wat nu steeds veel stekkerwerk is. Ik ben niet echt thuis in de 'dongles' , maar kan je met één dongle al deze apparaten aansluiten én de laptop opladen via 1 USB-C poort? :9~ Kunnen jullie iets aanraden daarin?
[/quote]

zoiets als een docking station? heb er zelf nog nooit een gebruikt ( heb geen laptop dus vandaar ) dus kan niet zeggen welke merken/modellen goed zijn.
in de XPS review van LTT refereerde Linus naar deze video over docks: https://www.youtube.com/watch?v=Pc31L3zJiaU weet niet of je hier iets aan hebt maar ik hoop van wel :)
Inmiddels 2 WD15 docks gekocht via marktplaats, welke perfect werken voor mijn doeleinde! Helaas geen 4k monitor op 60hz (had ik overheen gelezen, werkt tot 30hz op 4k), dus even kijken of ik een ander dock koop, of een losse kabel aansluit voor het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fyr0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-09 00:32
brentnl schreef op maandag 7 september 2020 @ 11:40:
Hi! Ik ben nieuw bij DELL en heb een XPS 15 9500 (i7, 4K touch, GTX 1650ti, 16GB, 1TB) gekocht. Wat een prachtig apparaat!
Tot op heden gelukkig geen last van enige vorm van issue's, op een klein puntje na; met m'n adapter ingeplugd gaan animaties in explorer (bv minimaliseren van een venster) een beetje haperig, alsof de (onboard) GPU op een laag niveau staat. Vreemd genoeg is dit probleem niet aanwezig wanneer ik vanaf accu werk, terwijl dan de energiemodus juist lager staat en je juist het andersom zou verwachten. In beide gevallen is alleen de Intel GPU actief zie ik bij taakbeheer. Alle drivers zijn geupdate.

Verder had ik inderdaad via de chat ook 4% gekregen, maar dat vond ik te weinig, dus uiteindelijk gebruik gemaakt van studentenkorting a 10%. Zie nu dat ze die korting standaard hanteren.

En voor de geïnteresseerde qua levertijd:
15 aug. - Bestelling geplaatst en met iDeal betaald
19 aug. - Bestelling bevestigd
21 aug. - Verzonden uit China volgens UPS
22 aug. - Etiket aangemaakt UPS nederland
23 aug. - Factuur ontvangen
26 aug. - Afgeleverd door UPS
Gebruik je dan een muis of het touchpad?
Want heb hetzelfde gehad bij een oude laptop, dit kwam doordat ik geen gebruik maakte van een geaard stopcontact. Bij de XPS 15 nog niet kunnen ervaren, maar ik gebruik over het algemeen een draadloze muis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
fyr0 schreef op maandag 7 september 2020 @ 12:42:
[...]

Gebruik je dan een muis of het touchpad?
Want heb hetzelfde gehad bij een oude laptop, dit kwam doordat ik geen gebruik maakte van een geaard stopcontact. Bij de XPS 15 nog niet kunnen ervaren, maar ik gebruik over het algemeen een draadloze muis
Beide, merk geen verschil. Ik bedacht me opeens dat het misschien wel eens aan HDR kon liggen, en heb bij beeldscherminstellingen Windows HD Color (HDR) uitgezet, en dat maakte het al een stuk soepeler. HDR wordt namelijk automatisch uitgeschakeld wanneer je op accu werkt.. Is het uberhaupt een fijne functie om aan te hebben staan anders laat ik 'm sowieso helemaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brasov
brasov schreef op zondag 6 september 2020 @ 20:15:
Sinds vandaag op de 9500 een windows update gedaan en de 1650Ti wordt niet meer herkend bij games. Ook is Nvidia Control Panel niet meer te openen. Zijn er meer met dit probleem? Graphic drivers al geupdate etc, maakt geen verschil. Erg vervelend.
Niemand na de meest recente Windows update? Begin nu misschien te vermoeden dat het een hardware issue is, dit kan toch haast niet joh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heron
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:17
mvrhrln schreef op zondag 6 september 2020 @ 13:52:

Zit er nog veel verschil in de i7gen9 of i7gen10 ?
Ja, volgens notebookcheck is de 8-core i7 gen 10 vergelijkbaar met de i9 gen 9. Zeker gezien de thermische beperkingen van een laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SW Simplicity
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:49
brentnl schreef op maandag 7 september 2020 @ 12:19:
[...]

Inmiddels 2 WD15 docks gekocht via marktplaats, welke perfect werken voor mijn doeleinde! Helaas geen 4k monitor op 60hz (had ik overheen gelezen, werkt tot 30hz op 4k), dus even kijken of ik een ander dock koop, of een losse kabel aansluit voor het scherm.
4K@60Hz en de XPS 9500 is sowieso een dingetje heb ik begrepen. Ik weet er het fijne niet van aangezien ik een XPS 9700 heb maar het schijnt dat 4K@60Hz op de XPS 9500 voor nogal wat problemen kan geven omdat alle DP aansluitingen direct geroute zijn aan de Intel GPU (die al jaren niet geupdate is) en er geen manier is om die te omzeilen (dus ook als de GTX 1650Ti het renderen doet moet het signaal alsnog door de Intel GPU heen). De XPS 9700 heeft een optie in de BIOS om de RTX 2060 direct door te schakelen aan de DP poorten en dus volledig de Intel GPU te omzeilen waardoor dat probleem niet speelt, maar dat is voor zover ik weet geen optie in de XPS 9500.

Ondertussen is overigens mijn nieuwe 9700 onderweg, Dell had besloten na 2 weken dat ze niet mijn XPS gaan repareren maar dat ze hem toch maar gaan omruilen.. Heb betaald voor 4 jaar "Premium Plus" support waarbij ze beloven dat ze je problemen in 1-2 dagen "onsite" verhelpen, maar als ze daar niet aan kunnen voldoen heb je maar lekker pech en kun je wekenlang wachten. Alleen al het regelen van het wisselen van de laptop heeft ze meer dan een week gekost(!), belachelijk als je honderden euro's extra betaald hebt voor snelle en goede service. Hoe dan ook, ondertussen is de nieuwe vandaag verzonden vanuit China dus de eindstreep is hopelijk in zicht (mits de nieuwe natuurlijk geen issues heeft).

EDIT: nvm

[ Voor 20% gewijzigd door SW Simplicity op 08-09-2020 03:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chou3
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-08 14:25
SW Simplicity schreef op maandag 7 september 2020 @ 23:29:
[...]

4K@60Hz en de XPS 9500 is sowieso een dingetje heb ik begrepen. Ik weet er het fijne niet van aangezien ik een XPS 9700 heb maar het schijnt dat 4K@60Hz op de XPS 9500 voor nogal wat problemen kan geven omdat alle DP aansluitingen direct geroute zijn aan de Intel GPU (die al jaren niet geupdate is) en er geen manier is om die te omzeilen (dus ook als de GTX 1650Ti het renderen doet moet het signaal alsnog door de Intel GPU heen). De XPS 9700 heeft een optie in de BIOS om de RTX 2060 direct door te schakelen aan de DP poorten en dus volledig de Intel GPU te omzeilen waardoor dat probleem niet speelt, maar dat is voor zover ik weet geen optie in de XPS 9500.

Ondertussen is overigens mijn nieuwe 9700 onderweg, Dell had besloten na 2 weken dat ze niet mijn XPS gaan repareren maar dat ze hem toch maar gaan omruilen.. Heb betaald voor 4 jaar "Premium Plus" support waarbij ze beloven dat ze je problemen in 1-2 dagen "onsite" verhelpen, maar als ze daar niet aan kunnen voldoen heb je maar lekker pech en kun je wekenlang wachten. Alleen al het regelen van het wisselen van de laptop heeft ze meer dan een week gekost(!), belachelijk als je honderden euro's extra betaald hebt voor snelle en goede service. Hoe dan ook, ondertussen is de nieuwe vandaag verzonden vanuit China dus de eindstreep is hopelijk in zicht (mits de nieuwe natuurlijk geen issues heeft).

EDIT: nvm
Oei. Dat is erg velend om te horen. In het bijzonder omdat je juist voor deze dienst veel voor hebt behaald (en ik ook). Gelukkig was er tijdens de release een goede korting hierop, maar het blijft een aanslag op je portemonnee.

Ik zit zelf nog even te wachten tot de extreme drukte voorbij is om mijn mobo te laten vervangen i.v.m. het niet op 130W laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:37
Waarom verplicht dell om zodra ik 16GB RAM wil extra kosten kwijt ben voor een GPU die ik niet nodig heb?
8GB RAM is gewoon te weinig aan het worden en de laptop moet een paar jaar mee.

Ben op zoek naar een laptop met een premium design, zit voornamelijk op webpagina's, office en RDP's te werken. Hiervoor heb ik geen 4K (liever niet zelfs) scherm nodig en ook geen extra GPU.

Voorheen kon je veel samen stellen bij DELL maar dit lijkt wel voorbij te zijn.

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 11:43
Zackito schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:02:
Waarom verplicht dell om zodra ik 16GB RAM wil extra kosten kwijt ben voor een GPU die ik niet nodig heb?

Ben op zoek naar een laptop met een premium design, zit voornamelijk op webpagina's, office en RDP's te werken. Hiervoor heb ik geen 4K (liever niet zelfs) scherm nodig en ook geen extra GPU.

Bij de consumenten versies is dit er inderdaad grotendeels uit, in ieder geval via de website. Build to order kan misschien nog wel als je contact met ze op neemt. Als je tot in de puntjes wil configureren kun je beter naar de zakelijk lijn gaan, dat zou ik dit geval de precision 5750. Het probleem daarmee is dat die machines weer een heel stuk duurder zijn :S

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

• ConQuestador
  • Laatst online: 22:01
Zackito schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:02:

geheugen gewoon achteraf zelf erbij prikken, veel goedkoper.

Ik wil juist 1 met zo weinig mogelijk geheugen, zodat ik dat er uit kan halen en zelf 64gb erin kan stoppen. Ik vind het irritanter dat de dikste CPU automatisch met 4k scherm komt die ik niet wil :(

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

• Zackito
aminam schreef op donderdag 10 september 2020 @ 09:18:
[...]

Bij de consumenten versies is dit er inderdaad grotendeels uit, in ieder geval via de website. Build to order kan misschien nog wel als je contact met ze op neemt. Als je tot in de puntjes wil configureren kun je beter naar de zakelijk lijn gaan, dat zou ik dit geval de precision 5750. Het probleem daarmee is dat die machines weer een heel stuk duurder zijn :S
Nog duurder :'(
Wij zijn gold partner van Dell maar ook dan geven ze helaas weinig korting. Zal eens kijken of ik in contact kan komen met onze accountmanager van Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
HuugTheSeal schreef op maandag 7 september 2020 @ 08:52:
[...]

misschien de versie zonder dGPU? want zijn best veel videos op internet van mensen die laten zien hoe t moet
Contact gehad met Dell, er zijn inderdaad twee SSD slots, maar je kunt geen extra SSD bestellen, die moet je zelf inbouwen.

• chou3
Sanction schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 19:46:
[...]

Contact gehad met Dell, er zijn inderdaad twee SSD slots, maar je kunt geen extra SSD bestellen, die moet je zelf inbouwen.
Klopt helemaal. Ik raad je aan om de reparatiehandleiding (staat op de Dell pagina een in een van mijn berichten) te raadplegen. Daarin staat omschreven hoe je er een extra schijf bijzet. YouTube staat er ook vol van, hoewel ik filmpjes heb gezien waarbij het niet volgens de handleiding ging (kans op beschadiging van je oplaad status led).
Het is een vrij eenvoudige operatie. Meerdere Tweakers hebben dit met succes voorelkaar gekregen. Zorg voor een echt goede T5 Torx schroevendraaier, want de schroeven in de bodemplaat zitten goed vast. Ook is de behuizing heel scherp! De eerste keer dat je de bodemplaat wilt verwijderen merk je dat hij goed vast zit. Tweede keer gaat al veel makkelijker.
Succes.

[ Voor 9% gewijzigd door chou3 op 12-09-2020 09:02 . Reden: Typo & aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leiden071
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BPfcVtJ0js_SVJ4FMXx_4DyEsMA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/34W9R1CR9T4PvyhsGWigIids.jpg?f=fotoalbum_large net deze XPS 9500 besteld. Volgens mij is dit de beste prijs die ik tot nu heb gezien.. Als ik me niet vergis! Correct me if I am wrong. Ben benieuwd hoe lang 't gaat duren.

[ Voor 16% gewijzigd door Leiden071 op 15-09-2020 13:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Isdatzo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:12
Leiden071 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 13:32:
[Afbeelding] net deze XPS 9500 besteld. Volgens mij is dit de beste prijs die ik tot nu heb gezien.. Als ik me niet vergis! Correct me if I am wrong. Ben benieuwd hoe lang 't gaat duren.
Ik heb afgelopen weekend voor een identieke configuratie zo'n €2100 af mogen tikken. Het blijft een smak geld en ik had eigenlijk liever iets met een nieuwe generatie Ryzen (en een numeriek toetsenbord) gekocht, maar als je een hoge resolutie wide-gamut scherm wil is de spoeling vrij dun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leiden071
Isdatzo schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 20:59:
[...]

Ik heb afgelopen weekend voor een identieke configuratie zo'n €2100 af mogen tikken. Het blijft een smak geld en ik had eigenlijk liever iets met een nieuwe generatie Ryzen (en een numeriek toetsenbord) gekocht, maar als je een hoge resolutie wide-gamut scherm wil is de spoeling vrij dun.
mooi. Ja ik wilde dat het total plaatje zo goed mogelijk klopte. Dus kwam ik uit bij deze Dell. Waar heb je dat zo 'goedkoop' kunnen aftikken? Inc btw neem ik aan?

Hoop echt dat ze nu goede producten leveren.. Heb er echt zo lang mogelijk mee gewacht zodat alle kinderziektes eruit zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Leiden071 op 15-09-2020 21:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Answer
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-10-2024
[Afbeelding] net deze XPS 9500 besteld. Volgens mij is dit de beste prijs die ik tot nu heb gezien.. Als ik me niet vergis! Correct me if I am wrong. Ben benieuwd hoe lang 't gaat duren.
Gefeliciteerd! Heb eenzelfde laptop samengesteld, ik kon nog een studentenkorting van 10% (Dell Advantage) gebruiken waardoor mijn totaal prijs ook rond de €2100,- uitkwam.

Ben eveneens benieuwd of onze batch minder problemen heeft dan de eerste leveringen.

XPS 9500 | Sony A7RIII

• Leiden071
The Answer schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 23:24:
[...]

Gefeliciteerd! Heb eenzelfde laptop samengesteld, ik kon nog een studentenkorting van 10% (Dell Advantage) gebruiken waardoor mijn totaal prijs ook rond de €2100,- uitkwam.

Ben eveneens benieuwd of onze batch minder problemen heeft dan de eerste leveringen.
De afgelopen twee weken was me wel wat opgevallen. De levering konden ze eerst de volgende dag versturen. Dit werd veranderd naar 2-3 dagen. En toen zag ik niet zo lang geleden dat dit bijna een maand wachttijd werd. En sinds een paar dagen weer naar 2-3 dagen. Misschien dat dit de nieuwe verse toestellen zijn net uit fabriek 🙄😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remycuber
Heb ook die van mij besteld O+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FTb9cN4-QZ3-rlwMbYQWpdUT068=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/W19FoWapbyjjRL2PzCbUtdN6.jpg?f=user_large

• remycuber
[Afbeelding] net deze XPS 9500 besteld. Volgens mij is dit de beste prijs die ik tot nu heb gezien.. Als ik me niet vergis! Correct me if I am wrong.
Bij deze! }:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Isdatzo
Ik vermoed alleen wel een andere configuratie.

Anyway: wat is jullie ervaring met die installaties van Dell? Zijn die een beetje bruikbaar of is een schone installatie aan te raden?

• Leiden071
Isdatzo schreef op woensdag 16 september 2020 @ 17:49:

Anyway: wat is jullie ervaring met die installaties van Dell? Zijn die een beetje bruikbaar of is een schone installatie aan te raden?
Denk 't ook. Heb de 4k variant.

• chou3
Isdatzo schreef op woensdag 16 september 2020 @ 17:49:

Ik vind het goed te doen. Weinig onzin. Bij mij zelfs geen McAfee. Office pakket even aanmelden met je eigen mailadres als je dat al hebt. Van de rest heb je verder niet zoveel last.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Answer
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-10-2024
Leiden071 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 09:42:
[...]

De afgelopen twee weken was me wel wat opgevallen. De levering konden ze eerst de volgende dag versturen. Dit werd veranderd naar 2-3 dagen. En toen zag ik niet zo lang geleden dat dit bijna een maand wachttijd werd. En sinds een paar dagen weer naar 2-3 dagen. Misschien dat dit de nieuwe verse toestellen zijn net uit fabriek 🙄😊
Laten we het hopen!

Voor mij is de levering ook wel spannend waar ik vrijdag naar Milaan vlieg voor 2-3 weken, maar de laptop lijkt op tijd binnen te komen!

Een overzichtje zoals eerder in dit topic stond ter indicatie:

besteld met 2-3 dagen verzendtijd vanaf fabriek met geschatte levering op 18 september
9 sep. - Bestelling geplaatst en met CC betaald (om 22:00)
10 sep. - Bestelling bevestigd
11 sep. - Verzonden naar UPS faciliteit volgens Dell website en UPS
12 sep. - digitale factuur Dell ontvangen
12 sep. - mail Dell dat configuratie eerder klaar was dan verwacht
14 sep. - mail Dell dat de bestelling onderweg is naar Europa (ik ga ervan uit dat de bestelling hier al even onderweg was?
17 sep. - update van UPS dat de laptop einde van de 17e bezorgd wordt.

Dus als de laptop vandaag inderdaad wordt bezorgd is het een levering van 8 dagen, best netjes.

XPS 9500 | Sony A7RIII

• Leiden071
The Answer schreef op donderdag 17 september 2020 @ 07:52:
[...]

Laten we het hopen!

Voor mij is de levering ook wel spannend waar ik vrijdag naar Milaan vlieg voor 2-3 weken, maar de laptop lijkt op tijd binnen te komen!

Een overzichtje zoals eerder in dit topic stond ter indicatie:

besteld met 2-3 dagen verzendtijd vanaf fabriek met geschatte levering op 18 september
9 sep. - Bestelling geplaatst en met CC betaald (om 22:00)
10 sep. - Bestelling bevestigd
11 sep. - Verzonden naar UPS faciliteit volgens Dell website en UPS
12 sep. - digitale factuur Dell ontvangen
12 sep. - mail Dell dat configuratie eerder klaar was dan verwacht
14 sep. - mail Dell dat de bestelling onderweg is naar Europa (ik ga ervan uit dat de bestelling hier al even onderweg was?
17 sep. - update van UPS dat de laptop einde van de 17e bezorgd wordt.

Dus als de laptop vandaag inderdaad wordt bezorgd is het een levering van 8 dagen, best netjes.
Hoop het voor je! Kan die lekker mee op reis zodat je daar alles lekker kan instellen. Heerlijk!

Die van mij is net bevestigd. Stond eerst op verwerken. Eergisteren besteld. Ff kijken wanneer het verstuurd wordt.

• theroge
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-04-2024
Zou iemand met de nieuwe XPS 17 mij een plezier willen doen en willen opmeten wat de maximale hoek is waaronder de laptop geopend kan worden? Ik lig eigenlijk altijd op de bank met de laptop die dan uitgeklapt is over zo'n 150 graden en waarbij de onderkant op mijn buik rust. Meest relaxte positie die er is. De meeste laptops gaan echter helaas niet zover open.. is voor mij een must.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twisted_fall
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20-04-2023
Een kortingscode voor 15% af voor Alienware en XPS: (al ingewisseld) verloopt vandaag, first come, first serve.

[ Voor 27% gewijzigd door twisted_fall op 18-09-2020 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Welke tweede SSD advisreren jullie voor dit model? Zit te denken aan 2TB.

https://www.dell.com/en-u...-15-9500-laptop/cnx9503sc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SW Simplicity
theroge schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:24:
Zou iemand met de nieuwe XPS 17 mij een plezier willen doen en willen opmeten wat de maximale hoek is waaronder de laptop geopend kan worden? Ik lig eigenlijk altijd op de bank met de laptop die dan uitgeklapt is over zo'n 150 graden en waarbij de onderkant op mijn buik rust. Meest relaxte positie die er is. De meeste laptops gaan echter helaas niet zover open.. is voor mij een must.
Het is een beetje lastig opmeten, maar kom op +/-140 graden, misschien max 145 als je optimistisch meet, maar dat is een beetje valsspelen natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
brasov schreef op maandag 7 september 2020 @ 19:15:
[...]

Niemand na de meest recente Windows update? Begin nu misschien te vermoeden dat het een hardware issue is, dit kan toch haast niet joh.
Ik zal wel afgeschoten worden hier op het forum maar...
Volgens mij was het charging issue wel verholpen.

These issues are what various XPS 15 models over the years have exhibited. Google for more info:

XPS 15 broken hinge
XPS 15 thermal throttle
XPS 15 wifi
XPS 15 VRM
XPS 15 coil whine
XPS 15 swollen battery
XPS 15 screen flicker
XPS 15 fan bearings
XPS 15 catching fire
XPS 15 trackpad issue

The 9500 looks to be continuing the trend of poor engineering decisions:

https://www.reddit.com/r/...ats_up_with_the_trackpad/
https://www.reddit.com/r/...trackpad_issues_advanced/
https://www.dell.com/comm...-and-trackpad/m-p/7618646

• theroge
SW Simplicity schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 18:08:
[...]

Het is een beetje lastig opmeten, maar kom op +/-140 graden, misschien max 145 als je optimistisch meet, maar dat is een beetje valsspelen natuurlijk.
Dank! Dat valt een beetje tegen. Ik heb 'm al besteld, hopelijk is het in de praktijk te doen.

• theroge
twisted_fall schreef op donderdag 17 september 2020 @ 20:34:
Een kortingscode voor 15% af voor Alienware en XPS: (al ingewisseld) verloopt vandaag, first come, first serve.
Dank hiervoor! Dat scheelde me wachten op een algemene aanbieding, die ook zeker lager zu zijn geweest (meestal 10, 12 of 14%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brasov
Berlinetta schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 20:18:
[...]

Ik zal wel afgeschoten worden hier op het forum maar...
Volgens mij was het charging issue wel verholpen.

These issues are what various XPS 15 models over the years have exhibited. Google for more info:

XPS 15 broken hinge
XPS 15 thermal throttle
XPS 15 wifi
XPS 15 VRM
XPS 15 coil whine
XPS 15 swollen battery
XPS 15 screen flicker
XPS 15 fan bearings
XPS 15 catching fire
XPS 15 trackpad issue

The 9500 looks to be continuing the trend of poor engineering decisions:

https://www.reddit.com/r/...ats_up_with_the_trackpad/
https://www.reddit.com/r/...trackpad_issues_advanced/
https://www.dell.com/comm...-and-trackpad/m-p/7618646
Het is een grote ramp tot nu toe. Laptop is sinds eind juli binnen en ik heb hem nog niet normaal kunnen gebruiken. Morgen komt de monteur langs om het moederboord te vervangen, ik ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colossus83
brasov schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:03:
[...]

Het is een grote ramp tot nu toe. Laptop is sinds eind juli binnen en ik heb hem nog niet normaal kunnen gebruiken. Morgen komt de monteur langs om het moederboord te vervangen, ik ben benieuwd...
Sinds het vervangen van mijn moederbord heb ik nergens meer problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isdatzo
Wat zijn dit nou weer voor belabberde stukjes tekst?

Uw bestelling is momenteel onderweg naar ons distributie centrum in Europa! U ontvangt speodig een verzendbericht en achteraf kunt u uw bestelling online volgen wanneer deze geleverd word. Bedankt voor uw aankoop bij Dell!

- Drie spelfouten in drie zinnen.
- Heb ik niet al een verzendbericht gehad?
- Ik kan achteraf mijn bestelling volgen wanneer deze geleverd wordt. Wacht, wat :? .

Ik begrijp wel wat ze proberen te zeggen, maar kom op zeg :') . Bij een eenmanszaak of kleine webshop kan ik daar nog wel doorheen kijken, maar een bedrijf dat pretendeert kwaliteit en professionaliteit hoog in het vaandel te hebben maakt zo toch wel een slechte beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leiden071
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XpGI9P-L692V16AcVd2DTXxnRGc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3GULvtNZ6NT9SYz2Q4v9SCcx.jpg?f=fotoalbum_large

6 dagen verder en nog niet echt een verandering... Ps. Particulier gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remycuber
Leiden071 schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:43:
[Afbeelding]

6 dagen verder en nog niet echt een verandering... Ps. Particulier gekocht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PbvdISBMwdUlgXX0VkKneKtfH38=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0eoICxOlwuetikY3B0KowCxZ.jpg?f=fotoalbum_large

1 dag later besteld en sinds afgelopen weekend in verzending! Heb wel bewust met CC betaald i.p.v. iDeal voor een snellere verwerking van de bestelling bij Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leiden071
remycuber schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:15:
[...]

[Afbeelding]

1 dag later besteld en sinds afgelopen weekend in verzending! Heb wel bewust met CC betaald i.p.v. iDeal voor een snellere verwerking van de bestelling bij Dell.
Netjes. Slim idd. Heb ze gisteren een bericht gestuurd het duurt wel heel lang voordat ze het verzenden. Er stond wordt verzonden 2 a 3 werkdagen vanuit fabriek.

• Leiden071
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U7YS5p2PczHocu1-7i5foCDAHNU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i0ecZ4VjpivhQAgCOI7PBnop.jpg?f=fotoalbum_large

Net een bericht gekregen van Dell. Als 't goed is moet het dan morgen worden verstuurd. Ben benieuwd..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remycuber
Leiden071 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 12:44:
[Afbeelding]

Net een bericht gekregen van Dell. Als 't goed is moet het dan morgen worden verstuurd. Ben benieuwd..
Waarschijnlijk het 4K scherm wat de reden is voor de vertraging. Ik heb dezelfde specs, alleen met FHD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leiden071
remycuber schreef op woensdag 23 september 2020 @ 13:32:
[...]

Waarschijnlijk het 4K scherm wat de reden is voor de vertraging. Ik heb dezelfde specs, alleen met FHD.
Het is eindelijk verzonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4d3r
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-10-2024
Misschien nog even ter aanvulling. Begin september nieuwste dell xps 15 gekocht, 1TB SSD, 16gig ram.

Het bekende Touchpad probleem:
Deze was kapot van in het begin, linkerknop had wobby trackpad zoals persbericht in juni.
Er is een technieker langsgeweest (na zoveel keer bellen en er achter zitten). Uiteindelijk was het probleem nog steeds niet opgelost.
Computer wordt ook zeer warm, ook onder licht gebruik.

In het algemeen vind ik het erg jammer, het is een van de "beste" windows 10 laptops maar ik kan deze zeker niet aanbevelen en ga mijn geld terugvragen. Hoe kan het dat een bedrijf zoals Dell zo een slechte kwaliteitscontrole heeft.

Summary:
- Dell XPS 15, kapot, wobbly trackpad, warm
- Dell van mijn vriendin: Kapot na minder dan een jaar, moederbord problemen (oh wat hoor ik dit vaak...)
- Dell collega: Kapot moederbord problemen
- Dell vriend: Kapot, battery circuit break

Iemand die positieve ervaringen heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remycuber
c4d3r schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 07:47:
Misschien nog even ter aanvulling. Begin september nieuwste dell xps 15 gekocht, 1TB SSD, 16gig ram.

Het bekende Touchpad probleem:
Deze was kapot van in het begin, linkerknop had wobby trackpad zoals persbericht in juni.
Er is een technieker langsgeweest (na zoveel keer bellen en er achter zitten). Uiteindelijk was het probleem nog steeds niet opgelost.
Computer wordt ook zeer warm, ook onder licht gebruik.

In het algemeen vind ik het erg jammer, het is een van de "beste" windows 10 laptops maar ik kan deze zeker niet aanbevelen en ga mijn geld terugvragen. Hoe kan het dat een bedrijf zoals Dell zo een slechte kwaliteitscontrole heeft.

Summary:
- Dell XPS 15, kapot, wobbly trackpad, warm
- Dell van mijn vriendin: Kapot na minder dan een jaar, moederbord problemen (oh wat hoor ik dit vaak...)
- Dell collega: Kapot moederbord problemen
- Dell vriend: Kapot, battery circuit break

Iemand die positieve ervaringen heeft?
Lullig om te horen. Ik houd al rekening met deze loterij voor wat betreft de bouwkwaliteit.
Als het goed is wordt die van mij vandaag bezorgd en hopelijk heb ik geen maandag exemplaar.
Ik weet wel dat ik mijn laptop direct terug ga sturen en een nieuwe ga bestellen in plaats van een reparatie vanuit Dell.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c4d3r
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-10-2024
remycuber schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:45:
[...]

Lullig om te horen. Ik houd al rekening met deze loterij voor wat betreft de bouwkwaliteit.
Als het goed is wordt die van mij vandaag bezorgd en hopelijk heb ik geen maandag exemplaar.
Ik weet wel dat ik mijn laptop direct terug ga sturen en een nieuwe ga bestellen in plaats van een reparatie vanuit Dell.
Interessant, hou me op de hoogte naar jouw ervaringen :) Ik (non-mac-lover) heb alvast besloten een mac aan te schaffen zodra ze me mijn geld terug geven...

Hou zeker ook in de gate dat deze niet te warm wordt! Toont vaak aan dat er iets is met het moederbord (vermits dell refurbished moederborden gebruikt)

[ Voor 11% gewijzigd door c4d3r op 25-09-2020 19:50 ]

• Leiden071
Dit wachten ben ik niet gewend. Het ziet er naar uit dat het in totaal minimaal een halve maand gaat duren voordat ik mijn XPS in ontvangst kan nemen...

Het wachten doet pijn 🥶

• Gadgets
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:22
Ik zit te twijfelen tussen de i7 en i9 XPS 17. Mijn huidige XPS 15 is nu 5 jaar oud en qua performance nog steeds prima, maar dit leek me een goed moment om te upgraden. Laptop wordt uitsluitend gebruikt voor development (vs, docker, etc).

Kan iemand me adviseren om wel of niet voor de i9 te gaan? Ik zou hem met 16 Gb bestellen om direct daarna zelf te upgraden naar 2x 32 Gb (advies).

https://www.dell.com/nl-n...s-17-9700-laptop/cnx79710

[ Voor 13% gewijzigd door Gadgets op 26-09-2020 22:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chou3
Gadgets schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 22:10:
Ik zit te twijfelen tussen de i7 en i9 XPS 17. Mijn huidige XPS 15 is nu 5 jaar oud en qua performance nog steeds prima, maar dit leek me een goed moment om te upgraden. Laptop wordt uitsluitend gebruikt voor development (vs, docker, etc).

Kan iemand me adviseren om wel of niet voor de i9 te gaan? Ik zou hem met 16 Gb bestellen om direct daarna zelf te upgraden naar 2x 32 Gb (advies).

https://www.dell.com/nl-n...s-17-9700-laptop/cnx79710
De i7 is identiek aan de i9 op de base clock, turbo na en prijs na. Het verschil is 100mhz base en 200mhz turbo en $116 voor de chip. Turbo is denk ik wel verwaarloosbaar, omdat je dat zelden haalt in zo een dunne behuizing. Prestatie verschil op papier is ca. 4%.

Mijn XPS 17 gaat als een malle loeien wanneer er enige prestatie verwacht wordt. Ik denk dat je het verschil verwaarloosbaar is en je net zo goed voor de i7 kan gaan eb je beter het prijsverschil kan stoppen in RAM.

Wat betreft het geheugen kan ik je vertellen dat de HX429S17IBK2/64, 64GB 2933MHz DDR4 CL17 SODIMM (Kit of 2x32GB) HyperX Impact reepjes super zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leiden071
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L-9Mshrvm4qVFb3f6tnGegDt3t0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TLFxyiOpyqYVwTiaadhhzLAn.jpg?f=fotoalbum_large

Ziet er naar uit dat mijn XPS in Nederland is, als ik het goed begrijp. Hoe lang heeft het geduurd bij de andere nadat ie in NL was?

[ Voor 36% gewijzigd door Leiden071 op 27-09-2020 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isdatzo
Leiden071 schreef op zondag 27 september 2020 @ 16:12:
[Afbeelding]

Ziet er naar uit dat mijn XPS in Nederland is, als ik het goed begrijp. Hoe lang heeft het geduurd bij de andere nadat ie in NL was?
Het is aardig off-topic allemaal, maar hij is nog in China. Ik schat in dat hij eind volgende week bezorgd wordt.

Mijn exemplaar is afgelopen donderdag geleverd, maar ik ben er nog niet aan toegekomen om de boel uit te pakken. Zal daar in de loop van volgende week eens tijd voor maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leiden071
Isdatzo schreef op zondag 27 september 2020 @ 16:17:
[...]

Het is aardig off-topic allemaal, maar hij is nog in China. Ik schat in dat hij eind volgende week bezorgd wordt.

Mijn exemplaar is afgelopen donderdag geleverd, maar ik ben er nog niet aan toegekomen om de boel uit te pakken. Zal daar in de loop van volgende week eens tijd voor maken.
Zat al te twijfelen of het echt hier was of niet. Thx. Zal 't laten weten wanneer die binnen is en of er iets aan mankeert👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brasov
Colossus83 schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:17:
[...]

Sinds het vervangen van mijn moederbord heb ik nergens meer problemen meer.
Het moederboord is vervangen; nergens last meer van. De laptop werkt nu perfect. Hopen dat dit zo blijft :)

Ja, de fijnste laptop die ik ooit heb gehad is de 9500. Jammer van de QC, maar als het allemaal werkt besef je wel dat dit een knap staaltje techniek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colossus83
brasov schreef op maandag 28 september 2020 @ 10:23:
[...]

Het moederboord is vervangen; nergens last meer van. De laptop werkt nu perfect. Hopen dat dit zo blijft :)

Ja, de fijnste laptop die ik ooit heb gehad is de 9500. Jammer van de QC, maar als het allemaal werkt besef je wel dat dit een knap staaltje techniek is.
Top, fijn om te horen dat het bij jou ook allemaal goed is nu.
Het zou inderdaad beter zijn als ze dit gewoon gelijk gefixed hadden voor dit bedrag, maar goed het wordt in iedergeval geregeld en de kinder ziektes lijken er wel uit te zijn met de nieuwe lading moederborden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickpma
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 14:59
Net een refurbished Dell XPS 15 9500 gekocht (in Australia).
Had er ook maar 3 jaar garantie bijgekocht, na veel klachten op internet.

En idd, touchpad issue bij ontvangst. Als het goed is komt deze week een monteur langs.
Maar hebben jullie ook de fans continue draaien? Toetsenbord is vrij warm en als ik alleen Chrome open heb staan hoor ik de fans behoorlijk. Is dat normaal?
Zelfs als ik in de Dell Power Manager hem op Quiet zet en dan in Power Options voor Dell kies.

Ik had hem ook al even snel open gemaakt. Het lijkt erop dat de batterij is uitgezet, dus dat is waarschijnlijk het probleem van de trackpad, hopelijk fixt de monteur dat.

• Leiden071
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wh0Rc02u71iOfwKr6cDt8s52dwA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gqt6K2g6puPX8s9bKI7LNmXS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RwonJkEctoueNie4RL-r7FUxctw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gig1W83hCrE6lY3TNhWgL4l0.jpg?f=fotoalbum_large

De laptop is net binnen gekomen. Moet nog goed kijken naar de rest. Maar gelijk even gekeken naar de touchpad.. Hoort dit jongens? Lijkt er echt op zonder enig druk te geven het heel ver inzakt in de hoeken. Daar lijkt 't ook een stuk minder te tikken als je erop drukt.

• chou3
nickpma schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 16:04:
Net een refurbished Dell XPS 15 9500 gekocht (in Australia).
Had er ook maar 3 jaar garantie bijgekocht, na veel klachten op internet.

En idd, touchpad issue bij ontvangst. Als het goed is komt deze week een monteur langs.
Maar hebben jullie ook de fans continue draaien? Toetsenbord is vrij warm en als ik alleen Chrome open heb staan hoor ik de fans behoorlijk. Is dat normaal?
Zelfs als ik in de Dell Power Manager hem op Quiet zet en dan in Power Options voor Dell kies.

Ik had hem ook al even snel open gemaakt. Het lijkt erop dat de batterij is uitgezet, dus dat is waarschijnlijk het probleem van de trackpad, hopelijk fixt de monteur dat.
Jammer om te horen dat je niet een goede hebt ontvangen. Ikzelf heb de XPS 17 en bij mij staat hij ook bijna altijd te loeien. Ik moet er wel bij zeggen dat hij dat in het begin meer deed dan nu (3 maanden later). Ik kan er geen touw aan knopen, omdat hij soms stil blijft wanneer ik hem zwaar belast.
succes met de reparatie.

• SW Simplicity
Ik heb mijn vervangende XPS 9700 ondertussen alweer 2 weekjes in bezit, en gelukkig lijkt het een min of meer perfect exemplaar te zijn. Touchpad zich nog net zo vast als toen ik de laptop uit de doos haalde, vrijwel geen coil whine (ook niet aan de lader), en ik weet niet of het een opzettelijke wijziging van Dell is maar de magneten waarmee het scherm vastgehouden wordt als de laptop dichtgeklapt is zijn een stuk minder sterk, dus ik hoef de laptop niet meer continue met 2 handen open te maken omdat anders je duim wegglipt als je de laptop opent.

Ben nog steeds niet onder de indruk van de support van Dell maar nu ik een min of meer perfect exemplaar heb zijn ben ik het eigenlijk allemaal alweer vergeten, het is in het dagelijks gebruik bijna een genot om deze laptop te gebruiken als je een exemplaar in handen hebt zonder defecten of problemen.

• Leiden071
SW Simplicity schreef op woensdag 30 september 2020 @ 14:49:
Ik heb mijn vervangende XPS 9700 ondertussen alweer 2 weekjes in bezit, en gelukkig lijkt het een min of meer perfect exemplaar te zijn. Touchpad zich nog net zo vast als toen ik de laptop uit de doos haalde, vrijwel geen coil whine (ook niet aan de lader), en ik weet niet of het een opzettelijke wijziging van Dell is maar de magneten waarmee het scherm vastgehouden wordt als de laptop dichtgeklapt is zijn een stuk minder sterk, dus ik hoef de laptop niet meer continue met 2 handen open te maken omdat anders je duim wegglipt als je de laptop opent.

Ben nog steeds niet onder de indruk van de support van Dell maar nu ik een min of meer perfect exemplaar heb zijn ben ik het eigenlijk allemaal alweer vergeten, het is in het dagelijks gebruik bijna een genot om deze laptop te gebruiken als je een exemplaar in handen hebt zonder defecten of problemen.
Weet jij of mijn 'probleem' hierboven normaal is? Doet jouw TouchPad dit ook?

• SW Simplicity
Leiden071 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 14:56:
[...]

Weet jij of mijn 'probleem' hierboven normaal is? Doet jouw TouchPad dit ook?
Geen idee, lastig te zeggen. Op de foto van het indrukken kan ik geen conclusie trekken, op de andere foto lijkt jouw touchpad inderdaad linksonder duidelijk niet gelijk te zitten met de palmrest. Het probleem dat ik had met mijn touchpad was het bekende speling/pre-travel probleem. Dat is heel duidelijk te herkennen als je het hebt, je voelt dan een klikkende speling als je licht druk zet op het touchpad (dus niet hard genoeg om "normaal" te drukken), en als je wel normaal druk zet als je wilt klikken voelt het alsof het touchpad 2 weerstanden heeft tijdens het indrukken (de speling en de normale weerstand die je moet overwinnen om te de klikken). Het voelt dan alsof het touchpad 2 treden heeft bij het indrukken.

EDIT: hier 2 vergelijkbare foto's als die van jouw hoe mijn (goedwerkende) touchpad eruit ziet, de eerste is dus ingedrukt (als ik helemaal in de hoek klik gaat het touchpad nog wel iets verder naar beneden, maar geen wereld van verschil).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yt0nF24tbtrnVT2W_gi9o4bozps=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IwzI4Ews8d0AifhrNc6wudyu.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3h8egL8wIcoY-0zRlkCz3Y60Xl4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oN9BiCtTToEpiJsNgFv4napk.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 36% gewijzigd door SW Simplicity op 30-09-2020 15:18 ]

• Leiden071
SW Simplicity schreef op woensdag 30 september 2020 @ 15:06:
[...]

Geen idee, lastig te zeggen. Op de foto van het indrukken kan ik geen conclusie trekken, op de andere foto lijkt jouw touchpad inderdaad linksonder duidelijk niet gelijk te zitten met de palmrest. Het probleem dat ik had met mijn touchpad was het bekende speling/pre-travel probleem. Dat is heel duidelijk te herkennen als je het hebt, je voelt dan een klikkende speling als je licht druk zet op het touchpad (dus niet hard genoeg om "normaal" te drukken), en als je wel normaal druk zet als je wilt klikken voelt het alsof het touchpad 2 weerstanden heeft tijdens het indrukken (de speling en de normale weerstand die je moet overwinnen om te de klikken). Het voelt dan alsof het touchpad 2 treden heeft bij het indrukken.

EDIT: hier 2 vergelijkbare foto's als die van jouw hoe mijn (goedwerkende) touchpad eruit ziet, de eerste is dus ingedrukt (als ik helemaal in de hoek klik gaat het touchpad nog wel iets verder naar beneden, maar geen wereld van verschil).
[Afbeelding][Afbeelding]
Die van mij zit goed los. Heb niet echt last van die speling. Maar hij blijft erg laag staan in de hoek, ook als ik er niks mee doe. Denk dat ik 'm laat maken helaas... =(

• brasov
chou3 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 14:00:
[...]

Jammer om te horen dat je niet een goede hebt ontvangen. Ikzelf heb de XPS 17 en bij mij staat hij ook bijna altijd te loeien. Ik moet er wel bij zeggen dat hij dat in het begin meer deed dan nu (3 maanden later). Ik kan er geen touw aan knopen, omdat hij soms stil blijft wanneer ik hem zwaar belast.
succes met de reparatie.
BIOS updaten heeft bijna alle fan problemen opgelost bij mij. Is nu fluisterstil. 9500 model.

• brasov
Maar het is weer feest dames en heren: na de eerste laptop die omgeruild is (touchpad probleem), tweede met een moederboordprobleem (monteur is moederboord komen vervangen) begin ik na een perfect touchpad te hebben gehad wederom last te krijgen van de pre-click. Dit is toch niet normaal meer?

Ja, 80% van de verhalen die je leest zijn van mensen met problemen waardoor je mening over de laptop verdraaid wordt. Maar ik vraag me serieus af wat er aan de hand is bij Dell.

• SW Simplicity
brasov schreef op woensdag 30 september 2020 @ 16:16:
Maar het is weer feest dames en heren: na de eerste laptop die omgeruild is (touchpad probleem), tweede met een moederboordprobleem (monteur is moederboord komen vervangen) begin ik na een perfect touchpad te hebben gehad wederom last te krijgen van de pre-click. Dit is toch niet normaal meer?

Ja, 80% van de verhalen die je leest zijn van mensen met problemen waardoor je mening over de laptop verdraaid wordt. Maar ik vraag me serieus af wat er aan de hand is bij Dell.
Zijn de problemen direct of vlak nadat de reparateur langs is geweest ontstaan? Ik heb namelijk meerdere keren op reddit gelezen dat de speling in het touchpad meer/minder kan worden als de laptop open is geweest, dat heeft schijnbaar te maken met dat een gedeelte van de stevigheid/fixatie van het touchpad min of meer wordt veroorzaakt doordat die "gesandwiched" zit tussen de palmrest, batterij en bodemplaat (althans bij de 9700 schijnt dat zo te zijn). Je zou kunnen overwegen om met een Torx schroevendraaier (goede kwaliteit, Dell gebruikt matige schroeven) de schroefjes van de bodemplaat aan te draaien om te kijken of dat een verschil maakt.

EDIT: Je zou dit eventueel kunnen proberen als je niet met de support van Dell wilt dealen: https://www.reddit.com/r/...0_loose_trackpad_diy_fix/

[ Voor 7% gewijzigd door SW Simplicity op 30-09-2020 17:41 ]

• brasov
SW Simplicity schreef op woensdag 30 september 2020 @ 17:32:
[...]

Zijn de problemen direct of vlak nadat de reparateur langs is geweest ontstaan? Ik heb namelijk meerdere keren op reddit gelezen dat de speling in het touchpad meer/minder kan worden als de laptop open is geweest, dat heeft schijnbaar te maken met dat een gedeelte van de stevigheid/fixatie van het touchpad min of meer wordt veroorzaakt doordat die "gesandwiched" zit tussen de palmrest, batterij en bodemplaat (althans bij de 9700 schijnt dat zo te zijn). Je zou kunnen overwegen om met een Torx schroevendraaier (goede kwaliteit, Dell gebruikt matige schroeven) de schroefjes van de bodemplaat aan te draaien om te kijken of dat een verschil maakt.

EDIT: Je zou dit eventueel kunnen proberen als je niet met de support van Dell wilt dealen: https://www.reddit.com/r/...0_loose_trackpad_diy_fix/
Eigenlijk sinds vandaag. Monteur is een week geleden langsgeweest. Misschien dat de schroeven losser zijn getrild oid. Ik zal ze binnenkort eens aandraaien en als dat niet werkt, kijken naar de oplossing uit je Reddit link. Hopen dat het werkt :+

• Leiden071
SW Simplicity schreef op woensdag 30 september 2020 @ 15:06:
[...]

[Afbeelding][Afbeelding]
Ja hoor, nu begin ik er best wat last van te hebben. Ik heb precies wat jij hierboven hebt omschreven en zelfs als ik met twee vingers scroll over het touchpad hoor je een vervelende klik. Gelijk even een mail gestuurd naar Dell.

Voor de rest is alles prima. Alle updates gedaan inc de bios update. Fans zijn stil en voor de rest nergens last van.

Wel balen dit. Zit je een halve maand te wachten krijg je dit. En ik maar denken dat ze vast alle problemen hebben verholpen in september.

Zie zelf gemaakte youtube video van mijn probleem. PS geluid aan... YouTube: Dell XPS 9500 TouchPad issue. Bought in September 2020.

Een uur later: Ik denk dat ik de laptop terug ga sturen en mijn geld terug wil aangezien ik nog in de 14 dagen retourbeleid zit van dell. Ik heb hier echt geen zin in namelijk.. Veelste veel geld betaald voor deze onzin. Ik wacht het af tot het echt verholpen is of wacht wel op de volgende Dell XPS 15. Echt jammer! Zit zelfs te denken om voor de Macbook 16inch te gaan.

[ Voor 14% gewijzigd door Leiden071 op 30-09-2020 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leiden071
Ik laat 'm toch repareren. Morgen komt er iemand langs. Erna even goed uittesten en als het terug komt retour ik mijn Dell binnen de 14 dagen om mijn geld terug te krijgen.

Ff ter info voor de mensen. Zie afbeelding. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gjyLAqRcxAhNGxF9sqlLNpTQKrE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y4qmNrNG4VfBhIBpmn47SSGz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Isdatzo
Zo, vanmiddag ook eens wat tijd gemaakt om de laptop de bekijken. Prima toetsenbord en heerlijk scherm. Ik heb wel meteen een schone installatie van windows erop gezet.

Helaas heb ik pre-cies 't zelfde als @Leiden071: het touchpad ligt niet helemaal horizontaal in de behuizing en in het quadrant rechtsonder zit (wat) speling. Op zich heb ik er niet zo heel veel last van en zou ik er wel mee kunnen leven, maar bij een laptop in deze prijscategorie zou je dat niet moeten aantreffen (laat staan de frequentie waarmee dat gebeurt) en dan stoort het toch wel een beetje.

Dus even kijken wat ik ermee doe. De opties:
- Niks.
- Zelf oplossen.
- Dell aan de jas trekken.

Ik ben benieuwd naar de bevindingen van @Leiden071 morgen na reparatie.

Verder: weet iemand het (exacte) type paneel of gebruikte technologie (XPS 9500, 4K-scherm)? Dit i.v.m. het kiezen van de juiste colorimeter-correctie tijdens het kalibreren. Ik kon het zo snel nergens vinden.

Edit:

Antwoord op eigen vraag: Sharp SHP14D0

Edit 2:

Werkelijk een uitstekend scherm. Na kalibratie kom ik uit op een volledige dekking van de Adobe RGB kleurruimte, en 92.2% van de DCI P3 kleurruimte. Voor het verificatierapport (na kalibratie) volgens ISO 12646:2008 zie: klik

[ Voor 17% gewijzigd door Isdatzo op 01-10-2020 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leiden071
Isdatzo schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 16:56:
Zo, vanmiddag ook eens wat tijd gemaakt om de laptop de bekijken. Prima toetsenbord en heerlijk scherm. Ik heb wel meteen een schone installatie van windows erop gezet.

Helaas heb ik pre-cies 't zelfde als @Leiden071: het touchpad ligt niet helemaal horizontaal in de behuizing en in het quadrant rechtsonder zit (wat) speling. Op zich heb ik er niet zo heel veel last van en zou ik er wel mee kunnen leven, maar bij een laptop in deze prijscategorie zou je dat niet moeten aantreffen (laat staan de frequentie waarmee dat gebeurt) en dan stoort het toch wel een beetje.

Dus even kijken wat ik ermee doe. De opties:
- Niks.
- Zelf oplossen.
- Dell aan de jas trekken.

Ik ben benieuwd naar de bevindingen van @Leiden071 morgen na reparatie.

Verder: weet iemand het (exacte) type paneel of gebruikte technologie (XPS 9500, 4K-scherm)? Dit i.v.m. het kiezen van de juiste colorimeter-correctie tijdens het kalibreren. Ik kon het zo snel nergens vinden.

Edit:

Antwoord op eigen vraag: Sharp SHP14D0

Edit 2:

Werkelijk een uitstekend scherm. Na kalibratie kom ik uit op een volledige dekking van de Adobe RGB kleurruimte, en 92.2% van de DCI P3 kleurruimte. Voor het verificatierapport (na kalibratie) volgens ISO 12646:2008 zie: klik
Nou hij is bezig hoor heren. Ben benieuwd. Voel me er niet helemaal goed bij want veel onderdelen worden overgeplaatst naar de nieuwe bovenkant... Hmm

Update
Aan de andere kant lijkt me dit wel een goeie gast. Hij zegt ook dat vanuit fabriek hij wel eens dingen tegenkomt dat ze niet helemaal goed in elkaar hebben gezet wanneer hij iets moet repareren. Dus misschien wel goed dat hij er nu mee bezig is en alles nacheckt of 't allemaal wel goed zit en overzet. Prima gast dit!

Hij is het nu aan het afronden. Heeft zo een drie kwartier geduurd.

Conclusie
Het TouchPad lijkt nu wel gelijk te lopen, maar het getik is nog steeds aanwezig. Zelfs wat erger. Eerst was het aan de rechterkant maar nu ook aan de linkerkant. Wat jammer zeg... Ben namelijk gek op mijn laptop. Alleen dit stoort me zodanig erg tijdens het scrollen en tikken (niet klikken) dat ik er niet mee kan leven. Als ik thuis zit voel ik het niet alleen maar hoor ik het elke keer... De reparateur heeft dit ook ondervonden en zou er een melding van maken.

Het wordt dus toch terugsturen en even afwachten op wat de markt te bieden heeft de aankomende maanden of toch voor een nieuwe 16 inch MacBook. Ga er even goed over nadenken allemaal..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tt_lFgAmDoMjIKpn6jyxNgcJVBs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GW1ivplM0FTXdHAiHvnFB57y.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2f_nP87JznPYycjdAIIjDXUB6ow=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/By7dBoAis4WrT8imQhmKm5wH.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door Leiden071 op 02-10-2020 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isdatzo
Leiden071 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:05:
[...]

Nou hij is bezig hoor heren. Ben benieuwd. Voel me er niet helemaal goed bij want veel onderdelen worden overgeplaatst naar de nieuwe bovenkant... Hmm

Update
Aan de andere kant lijkt me dit wel een goeie gast. Hij zegt ook dat vanuit fabriek hij wel eens dingen tegenkomt dat ze niet helemaal goed in elkaar hebben gezet wanneer hij iets moet repareren. Dus misschien wel goed dat hij er nu mee bezig is en alles nacheckt of 't allemaal wel goed zit en overzet. Prima gast dit!

Hij is het nu aan het afronden. Heeft zo een drie kwartier geduurd.

Conclusie
Het TouchPad lijkt nu wel gelijk te lopen, maar het getik is nog steeds aanwezig. Zelfs wat erger. Eerst was het aan de rechterkant maar nu ook aan de linkerkant. Wat jammer zeg... Ben namelijk gek op mijn laptop. Alleen dit stoort me zodanig erg tijdens het scrollen en tikken (niet klikken) dat ik er niet mee kan leven. Als ik thuis zit voel ik het niet alleen maar hoor ik het elke keer... De reparateur heeft dit ook ondervonden en zou er een melding van maken.

Het wordt dus toch terugsturen en even afwachten op wat de markt te bieden heeft de aankomende maanden of toch voor een nieuwe 16 inch MacBook. Ga er even goed over nadenken allemaal..

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vervelend!

Voordat je 'm terugstuurt kan je natuurlijk proberen of je 't zelf op kan lossen (ik denk dat dat ook mijn aanpak wordt, alhoewel ik me er minder aan stoor dan jij). Zie bijvoorbeeld: YouTube: Dell XPS 9500 loose touchpad DIY fix en https://www.reddit.com/r/...he_trackpad_travelrattle/

Je hebt weinig te verliezen, en als het dan nog niet naar tevredenheid is dan kan je de boel alsnog terugsturen.

[ Voor 3% gewijzigd door Isdatzo op 02-10-2020 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leiden071
Isdatzo schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 17:14:
[...]

Vervelend!

Voordat je 'm terugstuurt kan je natuurlijk proberen of je 't zelf op kan lossen (ik denk dat dat ook mijn aanpak wordt, alhoewel ik me er minder aan stoor dan jij). Zie bijvoorbeeld: YouTube: Dell XPS 9500 loose touchpad DIY fix en https://www.reddit.com/r/...he_trackpad_travelrattle/

Je hebt weinig te verliezen, en als het dan nog niet naar tevredenheid is dan kan je de boel alsnog terugsturen.
Ook aan gedacht. Maar als er iets niet goed werkt en Dell krijgt 't ook niet voor elkaar, brand ik mijn vingers er niet aan. Kan altijd nog terug komen of erger worden zelfs. Nu ik in de 14 dagen retour policy zit gaat alles nog makkelijk en snel om je geld terug te ontvangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isdatzo
Op Reddit zie ik behoorlijk veel mensen bij wie het probleem daarmee opgelost was, dus het lijkt me allicht de moeite van het proberen waard. Maar goed, het is jouw feestje natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leiden071
Isdatzo schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 18:09:
Op Reddit zie ik behoorlijk veel mensen bij wie het probleem daarmee opgelost was, dus het lijkt me allicht de moeite van het proberen waard. Maar goed, het is jouw feestje natuurlijk.
Zal er vanavond even rustig naar kijken. Bedankt voor de tip 👍

Ps hier een nieuwe video. Hoor je het een stuk beter en dat het geklik een stuk erger is geworden. Dus tijdens 't scrollen en als je het TouchPad aantikt, dus niet doorklikt..

YouTube: Dell XPS 9500 TouchPad issue. Batch Sept 2020

Er zijn aardig wat nieuwe modellen bij gekomen met de nieuwe 11e generatie intel chips op de dell site. Voor de Dell xps 13 9310 en de Dell xps 2in1. Wie weet komt er best snel een nieuwe XPS 15 met de nieuwe chips en hopelijk een nieuw design touchpad.

Wat meer over de nieuwe 11th gen intel chip hieronder.. Best een groot verbetering in vergelijking met de tiende generatie chips. zeer interessant!
YouTube: DON'T Buy a Laptop Right Now! [Intel 11th Gen + Xe TESTED] | The Tec...

[ Voor 59% gewijzigd door Leiden071 op 02-10-2020 19:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Isdatzo
Leiden071 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 18:11:
[...]

Zal er vanavond even rustig naar kijken. Bedankt voor de tip 👍

Ps hier een nieuwe video. Hoor je het een stuk beter en dat het geklik een stuk erger is geworden. Dus tijdens 't scrollen en als je het TouchPad aantikt, dus niet doorklikt..

YouTube: Dell XPS 9500 TouchPad issue. Batch Sept 2020

Er zijn aardig wat nieuwe modellen bij gekomen met de nieuwe 11e generatie intel chips op de dell site. Voor de Dell xps 13 9310 en de Dell xps 2in1. Wie weet komt er best snel een nieuwe XPS 15 met de nieuwe chips en hopelijk een nieuw design touchpad.

Wat meer over de nieuwe 11th gen intel chip hieronder.. Best een groot verbetering in vergelijking met de tiende generatie chips. zeer interessant!
YouTube: DON'T Buy a Laptop Right Now! [Intel 11th Gen + Xe TESTED] | The Tec...
Ik zou er niet op rekenen dat de XPS 15/17 binnen afzienbare tijd met nieuwe chips uitgerust worden. Sterker nog: Intel heeft de 45/50W H-series nog niet eens aangekondigd, en de grootste prestatieverbeteringen zitten hem in de onboard graphics. Dus in hoeverre je er echt significant op vooruitgaat is de vraag.

Daarnaast: er zit altijd wel weer wat nieuws in de pijplijn. Als je nu een laptop nodig hebt dan zou ik gewoon de knoop doorhakken en niet gaan zitten wachten op toekomstige ontwikkelingen.

[ Voor 4% gewijzigd door Isdatzo op 02-10-2020 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leiden071
Net mijn laptop teruggestuurd via UPS. Alles is tot nu toe heel soepel verlopen met Dell. En ze reageren correct en snel. Even kijken hoe lang het gaat duren voordat ik mijn geld terug krijg. Ik hou jullie op de hoogte.

PS Zit nu op mijn oude Microsoft Surface Laptop. En heb het touchpad van de surface gemist! Terwijl die echt een heel stuk kleiner is. Maar het werkt soepeler en voelt zeer degelijk aan na 2 jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Isdatzo
Ondertussen heb ik het vanavond zelf maar eens geprobeerd. Het touchpad ligt nu in elk geval perfect vlak in de behuizing, en de speling is zo goed als weg. Alleen rechtsonder nog heeeeeeel minimaal, maar voor mij is 't goed zo.

Wat heb ik gedaan? Ik heb aan de rechterzijde (links op de foto, je kijkt immers tegen de onderkant aan) op het aluminium bracket 2 stripjes isolatietape aangebracht. In de rode cirkel links heb ik twee strips aangebracht die ik aan de onderkant van het plastic bevestigd heb (dus met de plakkende kant naar boven), en vervolgens bovenlangs omgevouwen. Beide strips zijn twee stroken dik. Aan de linkerkant (rechts op de foto) heb ik één strip met dikte één aangebracht op dezelfde wijze (mijn touchpad lag rechts dieper dan links).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yWa_pvihi1RSDb0EFGKa9-UVa0w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nms6FJWR0DtiH1fij4az3jFr.jpg?f=fotoalbum_large

Het was een beetje 'trial and error', en ik raad je aan om even de accu erin te schroeven maar nog niet de hele onderkant te bevestigen voordat je bekeken hebt hoe je resultaat bevalt. Waar en hoe dik je de tape aanbrengt voor het beste resultaat zal voor ieder geval een beetje kunnen verschillen. Ik heb het ook met stukken tape van respectievelijk 3 en 2 dik geprobeerd, maar dat was wat te dik waardoor je niet meer volledig kon klikken. Houd er ook rekening mee dat wanneer je de achterkant vastschroeft de boel ook nog iets vaster komt te zitten.

Al met al stelt het niet bijzonder veel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brasov
Isdatzo schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 21:04:
Ondertussen heb ik het vanavond zelf maar eens geprobeerd. Het touchpad ligt nu in elk geval perfect vlak in de behuizing, en de speling is zo goed als weg. Alleen rechtsonder nog heeeeeeel minimaal, maar voor mij is 't goed zo.

Wat heb ik gedaan? Ik heb aan de rechterzijde (links op de foto, je kijkt immers tegen de onderkant aan) op het aluminium bracket 2 stripjes isolatietape aangebracht. In de rode cirkel links heb ik twee strips aangebracht die ik aan de onderkant van het plastic bevestigd heb (dus met de plakkende kant naar boven), en vervolgens bovenlangs omgevouwen. Beide strips zijn twee stroken dik. Aan de linkerkant (rechts op de foto) heb ik één strip met dikte één aangebracht op dezelfde wijze (mijn touchpad lag rechts dieper dan links).

[Afbeelding]

Het was een beetje 'trial and error', en ik raad je aan om even de accu erin te schroeven maar nog niet de hele onderkant te bevestigen voordat je bekeken hebt hoe je resultaat bevalt. Waar en hoe dik je de tape aanbrengt voor het beste resultaat zal voor ieder geval een beetje kunnen verschillen. Ik heb het ook met stukken tape van respectievelijk 3 en 2 dik geprobeerd, maar dat was wat te dik waardoor je niet meer volledig kon klikken. Houd er ook rekening mee dat wanneer je de achterkant vastschroeft de boel ook nog iets vaster komt te zitten.

Al met al stelt het niet bijzonder veel voor.
Wat voor torxsetje heb je gebruikt als ik vragen mag? Bij degene die ik net van de 'computerwinkel' heb gekocht (wou hem nu hebben) is het T5 bitje al getordeerd met het eruit draaien van de schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isdatzo
brasov schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:03:
[...]

Wat voor torxsetje heb je gebruikt als ik vragen mag? Bij degene die ik net van de 'computerwinkel' heb gekocht (wou hem nu hebben) is het T5 bitje al getordeerd met het eruit draaien van de schroeven.
Ik heb een setje fijne torx-schroevendraaiers van Facom. Het is niet het goedkoopste spul, maar ik sleutel ook wel eens wat aan electronica of fijne mechanica van motoren en dan is de investering prima te verantwoorden.

Hoe dan ook: de schroefjes zaten bij mij nou niet dusdanig vast dat ik denk dat je er topkwaliteit gereedschap voor moet hebben om ze los te krijgen. Voor sporadisch gebruik is zo'n setje van de bouwmarkt doorgaans wel goed genoeg.

Als je in de buurt van Amsterdam woont kan je 'm trouwens wel even lenen, mocht je dat willen.

[ Voor 5% gewijzigd door Isdatzo op 06-10-2020 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brasov
Isdatzo schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:03:
[...]

Ik heb een setje fijne torx-schroevendraaiers van Facom. Het is niet het goedkoopste spul, maar ik sleutel ook wel eens wat aan electronica of fijne mechanica van motoren en dan is de investering prima te verantwoorden.

Hoe dan ook: de schroefjes zaten bij mij nou niet dusdanig vast dat ik denk dat je er topkwaliteit gereedschap voor moet hebben om ze los te krijgen. Voor sporadisch gebruik is zo'n setje van de bouwmarkt doorgaans wel goed genoeg.

Als je in de buurt van Amsterdam woont kan je 'm trouwens wel even lenen, mocht je dat willen.
Dat is erg aardig :) Woon in Delft, dus helaas niet extreem in de buurt.

Maar wat zijn die 9500 T5 schroeven van dramatische kwaliteit zeg. Zijn er mensen die er andere in hebben zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isdatzo
brasov schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 17:11:
[...]

Maar wat zijn die 9500 T5 schroeven van dramatische kwaliteit zeg. Zijn er mensen die er andere in hebben zitten?
Die schroefjes van de behuizing zijn inderdaad vrij belabberd :X . Ik denk dat het M2x3 (mm) schroefjes zijn, mocht je ze willen vervangen door iets beters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
[...]

Heb zelf een precisie setje gekocht via Aliexpress een aantal jaar geleden voor een euro of 6. Zit echt bijna alles in en magnetisch.

Toevallig gevonden op ali: https://a.aliexpress.com/_BPmjFb

Kwaliteit is nog niet eens zo slecht, nog geen schroefjes mee doorgedraaid.
Meerdere iphones mee gerepareerd en het is elke keer weer een uitkomst als je iets wilt openschroeven met kleine schroefjes.

[ Voor 5% gewijzigd door Zackito op 06-10-2020 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chou3
[...]

In de onderhoudshandleiding kan je vinden om welk formaat schroeven het gaat. Dit is die van de XPS 17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brasov
chou3 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 09:50:
[...]

In de onderhoudshandleiding kan je vinden om welk formaat schroeven het gaat. Dit is die van de XPS 17
M2x3 T5 in het geval van de 9500. Heb ze op Ali besteld, ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misfit-nl
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-08-2023
Binnenkort krijg ik een XPS 15, ik wil het geheugen zelf uitbreiden, zou dit geheugen compatibel zijn:

Azerty - Hyper Impact 64GB
Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste