Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-05 08:43
hars73 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 09:23:
[...]

Doet ie helemaal niks, of heel zacht? Weet je zeker dat je de luidspreker goed op je oor hebt? Ik heb hier ergens al een paar keer gelezen dat mensen dachten dat ie het niet goed deed, maar toen bleek dat de speaker niet goed op het oor zat (te hoog).
Helemaal geen geluid, ook niet zacht. ik heb speaker niet geprobeerd, zal ik de volgende keer eens proberen.

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducksy88
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:12

Ducksy88

Een beetje vreemd; wel lekker

Ik heb nu een maandje de Redmi Note 9 in gebruik nadat ik 2jaar met een MiA1 (Android One) heb gedaan.

Ben blij met de Note9 maar de ik zit met 1 ding. Er zit een "system app" YouTube op de telefoon die 3 tot 4 keer zoveel reclame laat zien als dat ik ooit heb op PC of m'n MiA1 had. Vrijwel elke video begint met 1 reclame, regelmatig zelfs 2 voordat de video begint en kanalen waar normaal geen add onderbrekingen heeft, hebben dat wel op de Note 9. Tot 4 adds in een 10min video.

Is dit een bekend ding? Kan ik hier omheen? Ik heb al de add settings uit developer uit gezet maar dat helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-05 21:01

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Ducksy88 schreef op zondag 6 september 2020 @ 14:02:
Ik heb nu een maandje de Redmi Note 9 in gebruik nadat ik 2jaar met een MiA1 (Android One) heb gedaan.

Ben blij met de Note9 maar de ik zit met 1 ding. Er zit een "system app" YouTube op de telefoon die 3 tot 4 keer zoveel reclame laat zien als dat ik ooit heb op PC of m'n MiA1 had. Vrijwel elke video begint met 1 reclame, regelmatig zelfs 2 voordat de video begint en kanalen waar normaal geen add onderbrekingen heeft, hebben dat wel op de Note 9. Tot 4 adds in een 10min video.

Is dit een bekend ding? Kan ik hier omheen? Ik heb al de add settings uit developer uit gezet maar dat helpt niet.
Mogelijk heeft dat hier iets meer te maken: https://www.socialmediato...in-shorter-videos/581173/
Dat lijkt dus los te staan van het toestel waarop je Youtube bekijkt.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rennie01
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08-05 16:20
Ik ben van plan de Redmi Note 9 pro aan te schaffen. Ik heb een Vodafone abonnement en in dit topic lees ik dat nogal wat mensen (I.c.m. Vodafone) het probleem hebben dat de beller onbekend is, terwijl betreffende mobiele nummer wel in de contactenlijst van het toestel is opgeslagen.

Is dit issue inmiddels opgelost? Maw kan ik "veilig" mijn Vodafone abonnement icm met een redmi note 9 pro gebruiken? 😀

[ Voor 3% gewijzigd door Rennie01 op 06-09-2020 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daytona
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 21:51

Daytona

Autoracen is voor watjes

Rennie01 schreef op zondag 6 september 2020 @ 23:21:
Ik heb een Vodafone abonnement en in dit topic lees ik dat nogal wat mensen (I.c.m. Vodafone) het probleem hebben dat de beller onbekend is, terwijl betreffende mobiele nummer wel in de contactenlijst van het toestel is opgeslagen.

Is dit issue inmiddels opgelost?
Nope, nog steeds dezelfde issues hier. 2 augustus een ticket aangemaakt bij Vodafone, helemaal niks meer van gehoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rennie01
Daytona schreef op zondag 6 september 2020 @ 23:31:
[...]

Nope, nog steeds dezelfde issues hier. 2 augustus een ticket aangemaakt bij Vodafone, helemaal niks meer van gehoord...
Dank voor jouw snelle reactie. Dat is balen. :-(

Hoop dat Vodafone nog met een reactie op jouw melding gaat komen.

Twijfel nu of ik wel de gok moet nemen om de 9 pro aan te schaffen. Lijkt me een geweldig toestel voor de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Blonde
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-05 12:26
Rennie01 schreef op zondag 6 september 2020 @ 23:21:
Ik ben van plan de Redmi Note 9 pro aan te schaffen. Ik heb een Vodafone abonnement en in dit topic lees ik dat nogal wat mensen (I.c.m. Vodafone) het probleem hebben dat de beller onbekend is, terwijl betreffende mobiele nummer wel in de contactenlijst van het toestel is opgeslagen.

Is dit issue inmiddels opgelost? Maw kan ik "veilig" mijn Vodafone abonnement icm met een redmi note 9 pro gebruiken? 😀
Sinds een week een redmi note 9 pro 128GB in het bezit i.c.m. een vodafone abo maar ik ervaar niet de problemen die hier al eerder zijn gemeld m.b.t. de contactenlijst.

Uit voorzorg heb ik niets van mijn oude telefoon meegenomen en alles opnieuw ingesteld. Alle bellers die in mijn contacten staan worden netjes vermeld tijdens een oproep.

[ Voor 10% gewijzigd door Mr. Blonde op 07-09-2020 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rennie01
Mr. Blonde schreef op maandag 7 september 2020 @ 08:06:
[...]

Sinds een week een redmi note 9 pro 128GB in het bezit i.c.m. een vodafone abo maar ik ervaar niet de problemen die hier al eerder zijn gemeld m.b.t. de contactenlijst.

Uit voorzorg heb ik niets van mijn oude telefoon meegenomen en alles opnieuw ingesteld. Alle bellers die in mijn contacten staan worden netjes vermeld tijdens een oproep.
Thanks! Dat geeft in ieder geval hoop :-). Ik heb nu een iPhone XR en wil dit als tweede toestel gebruiken met ander nummer. Zal dus sowieso van scratch moeten installeren. Mijn contacten staan in Google contacts, die zal ik dus wel meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik kijk naar de Redmi Note 9 voor mijn zoon en voor mijn dochter. Mooi budgettoestel voor weinig geld, zo lijkt het.
Mijn zoon heeft nu een Samsung A6, mijn dochter een Nokia 5.
Vooral de 128gb versie trekt mijn aandacht. Maar ik vraag me af hoe ik de Note 9 zou moeten positioneren t.o.v. de A6 en Nokia 5. Dat het geen grote vooruitgang zal zijn, of zelfs een achteruitgang is mij duidelijk. Ze doen er af en toe een simpel spelletje op, en vooral veel Youtube kijken, appen enzo.

Ook zit ik te kijken naar de Motorola G8 (plus), de voorgangers daarvan heeft mijn vrouw al jarenlang (G4 en G6).
Kan iemand iets fatsoenlijks zeggen over de positionering?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
koelkast schreef op maandag 7 september 2020 @ 09:33:
Ik kijk naar de Redmi Note 9 voor mijn zoon en voor mijn dochter. Mooi budgettoestel voor weinig geld, zo lijkt het.
Vooral de 128gb versie trekt mijn aandacht. Maar ik vraag me af hoe ik de Note 9 zou moeten positioneren t.o.v. de A6 en Nokia 5. Dat het geen grote vooruitgang zal zijn, of zelfs een achteruitgang is mij duidelijk. Ze doen er af en toe een simpel spelletje op, en vooral veel Youtube kijken, appen enzo.

Ook zit ik te kijken naar de Motorola G8 (plus), de voorgangers daarvan heeft mijn vrouw al jarenlang (G4 en G6).
De Redmi Note 9S is nagenoeg op alle fronten beter dan de A6. Laat staan dan de Nokia 5.
Het is echt een heel flinke vooruitgang.

De G8 plus is dan weer redelijk vergelijkbaar met de 9S.
Je zou ook nog naar de 9 Pro kunnen kijken, dat is dan weer een stapje beter (oa NFC wat de 9S niet heeft)

[ Voor 8% gewijzigd door ChinaGeek op 07-09-2020 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
ChinaGeek schreef op maandag 7 september 2020 @ 10:03:
[...]

De Redmi Note 9S is nagenoeg op alle fronten beter dan de A6. Laat staan dan de Nokia 5.
Het is echt een heel flinke vooruitgang.

De G8 plus is dan weer redelijk vergelijkbaar met de 9S.
Je zou ook nog naar de 9 Pro kunnen kijken, dat is dan weer een stapje beter (oa NFC wat de 9S niet heeft)
Oké, dat klinkt goed. Dank voor je kleine uiteenzetting.
Maar .. je hebt het dan over de 9S, en niet over de 9? De 9 Pro is me wat te duur voor de kids ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
koelkast schreef op maandag 7 september 2020 @ 10:16:
[...]

Oké, dat klinkt goed. Dank voor je kleine uiteenzetting.
Maar .. je hebt het dan over de 9S, en niet over de 9? De 9 Pro is me wat te duur voor de kids ;)
9S en 9 ontlopen elkaar weinig, de 9S is iets sneller en meer mogelijkheden tot custom roms door de snapdragon processor.
Maar gezien het gebruik voldoet de 9 ook prima inderdaad.
Je zou nog even kunnen onderzoeken of importeren via een site als Banggood niet wat is. Dan heb je de 9S voor de prijs van de 9 hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:08

woutur

Klauwtjes uit!

Ik heb de Note 9s voor mijn vader gekocht. Hij komt van de Redmi 4x die hij heeft laten vallen :( Daar heb ik ooit de EU Rom opgezet. Klopt het dat ik dat niet zomaar straffeloos kan doen op de 9s ivm NFC betalingen en bank apps? Zijn er andere zaken die ik nog kan aanpakken voor ik het toestel aan mijn vader overhandig?

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
woutur schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 08:42:
Ik heb de Note 9s voor mijn vader gekocht. Hij komt van de Redmi 4x die hij heeft laten vallen :( Daar heb ik ooit de EU Rom opgezet. Klopt het dat ik dat niet zomaar straffeloos kan doen op de 9s ivm NFC betalingen en bank apps? Zijn er andere zaken die ik nog kan aanpakken voor ik het toestel aan mijn vader overhandig?
Nee, dat klopt niet. Sowieso heeft de 9S geen NFC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

woutur schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 08:42:
Als je de Note 9S met global rom hebt zie ik geen reden om de xiaomi.eu rom te gebruiken.

NFC zit er idd zowiezo niet op de S.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:04

Zenix

BOE!

koelkast schreef op maandag 7 september 2020 @ 09:33:

Ik zou nu gewoon voor de Poco X3 NFC gaan:
https://nl.aliexpress.com...t.0.0.37ae3c00wbQt7i&mp=1
194 uit Spanje.

De X3 is een betere deal dan de Redmi Note 9 Pro op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
Verwachte prijs bij Belsimpel ziet er ook prima uit...
https://www.belsimpel.nl/xiaomi-poco-x3/64gb-zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 01-05 16:44
Fuck Ik heb hem op wat kiezelstenen laten vallen. Face down. Scherm heeft het gelukkig overleefd maar er zit wel een raar stukje "vast" in de standaard screen protector. Ik voel en ik zie er een puntje wanneer ik er met mijn vinger overheen ga. Is dit schade aan het scherm of gewoon de protector folie ?

Dacht er aan om de folie eraf te halen maar ik merkte gelijk luchtbundels in de hoek. dus maar niet eraf gehaald :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:08

woutur

Klauwtjes uit!

ChinaGeek schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 09:08:
[...]

Nee, dat klopt niet. Sowieso heeft de 9S geen NFC.
Ik dacht hier ontzettend de wise-ass uit te gaan hangen door te beweren dat ik hem wel met NFC gekocht had. Het lijkt erop dat ze ook daadwerkelijk wel bestaan, global met NFC. Maar na grondige inspectie heeft mijn 9s het zeker niet. Dan lijkt het me ook overbodig om te gaan klooien met een EU rom (zit nu op Global stable). Moet nog even kijken of ik er wat appjes af kan gooien die mijn vader niet gebruikt (Facebook en Aliexpress zijn er al afgedonderd).

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
De 9 Pro bestaat met NFC ja. De 9S niet.

• Daytona

Daytona

Autoracen is voor watjes

Iemand nog vooruitgang geboekt bij Vodafone ivm de onbekende beller/sms problemen?

Ik ben net bij de Vodafone winkel in de buurt geweest; paar instellingen gecheckt, andere simkaart gekregen, maar nog steeds dezelfde issues. Verder hadden ze daar ook geen ideeën meer..

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Daytona schreef op donderdag 10 september 2020 @ 10:43:
Iemand nog vooruitgang geboekt bij Vodafone ivm de onbekende beller/sms problemen?

Ik ben net bij de Vodafone winkel in de buurt geweest; paar instellingen gecheckt, andere simkaart gekregen, maar nog steeds dezelfde issues. Verder hadden ze daar ook geen ideeën meer..
Je kan het probleem eventueel ook op het Mi forum (https://c.mi.com/global/forum-2516-1.html) zetten.
Als je screenshots hebt van het probleem kun je ook een ticket aanmaken op je telefoon: Instellingen --> Services & feedback --> daar zoveel mogelijk info beschrijven en screenshots toevoegen.
Via het hamburgermenu kun je zien of er een reactie van een van de Xiaomi developers is gekomen op je probleem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Inmiddels 2x een note 9 gehaald voor de kids, voor 125 euro per stuk voor 128 GB een uitstekende deal. Dan ga ik niet voor 75 euro extra een s of pro halen.
Ze zijn er erg blij mee, en er zit zelfs NFC op :)

• Guusz
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-04 08:25
Welke versie is dat dan? En waar vandaan. 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Guusz schreef op donderdag 10 september 2020 @ 22:56:
Welke versie is dat dan? En waar vandaan. 😀
Het is de groene en witte 128 GB versie van Belsimpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
koelkast schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 06:32:
[...]

Het is de groene en witte 128 GB versie van Belsimpel.
Leuk, maar die staat er voor 200 op en niet voor 125.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daytona

Daytona

Autoracen is voor watjes

Voor 129,- zie ik alleen een 32GB Redmi 9 op Belsimpel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
ChinaGeek schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 07:38:
[...]

Leuk, maar die staat er voor 200 op en niet voor 125.
Oh, inderdaad. Klopt. Vergeten te melden dat het in combinatie is met een Ben abo van 8 euro per maand die ik er voor de kinderen maar bij heb gedaan (4g/2500mb/200min). Dan kwam hij op 125 uit, flinke korting met abo dus! Inmiddels is ie alweer 140 euro zie ik. Ik vond het een erg scherpe deal, maar was ook toe aan 2 nieuwe abo's dus dat kwam mooi uit.

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:14
Ben had idd goeie deal deze week. Helaas net dag ervoor gekocht maar teveel gedoe om het om te laten zetten weer voor 60euro.
Nu 2 weken ofzo in gebruik en helemaal blij mee. De 9 pro leek me top om weer met custom roms aan de gang te gaan.
Gisteren de phone zelf unlocked na een week wachten en dacht los te kunnen gaan.

Maar helaas niet echt goed ingelezen en zie ik vooral Indian custom roms.

Zijn er wel custom roms beschikbaar en kijk ik niet goed of zit het er gewoon niet in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChinaGeek
slommer schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 09:39:
Ben had idd goeie deal deze week. Helaas net dag ervoor gekocht maar teveel gedoe om het om te laten zetten weer voor 60euro.
Nu 2 weken ofzo in gebruik en helemaal blij mee. De 9 pro leek me top om weer met custom roms aan de gang te gaan.
Gisteren de phone zelf unlocked na een week wachten en dacht los te kunnen gaan.

Maar helaas niet echt goed ingelezen en zie ik vooral Indian custom roms.

Zijn er wel custom roms beschikbaar en kijk ik niet goed of zit het er gewoon niet in?
Xiaomi.eu heeft de beste custom Rom.
Lineage is ook beschikbaar: https://www.getdroidtips....os-17-1-redmi-note-9-pro/

• slommer
ChinaGeek schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 10:06:
[...]

Xiaomi.eu heeft de beste custom Rom.
Lineage is ook beschikbaar: https://www.getdroidtips....os-17-1-redmi-note-9-pro/
Thanks. Had die wel gevonden op xda maar developer heeft topic gestopt ook.
Ga hem misschiem wel ff proberen.
En ff zoeken op xiaomi.eu.
Vroeger werd je doodgegooid met nieuwe images elke week :)

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:48
slommer schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 19:57:
[...]Vroeger werd je doodgegooid met nieuwe images elke week :)
Er zijn custom roms te vinden voor de Note 9 Pro.
Echter er is nog geen official TWRP, ook geen official LineageOS en OTA updates ontbreekt ook nog.

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• protected22
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 29-04 07:21
Is er een manier om albums te verwijderen van de cloud zonder dat je ze ook verwijderd op je telefoon? Ik krijg nu van die opslag vol meldingen omdat hij al mijn videos ook megescyncht had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
protected22 schreef op zondag 13 september 2020 @ 12:42:
Is er een manier om albums te verwijderen van de cloud zonder dat je ze ook verwijderd op je telefoon? Ik krijg nu van die opslag vol meldingen omdat hij al mijn videos ook megescyncht had.
Zie https://i.mi.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scooterguy
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-05 20:55
En hoppekee, mijn Note 9 pro is naar de Filistijnen, ineens begon ie uit zichzelf apps te openen, foto's maken en verzenden enz...
Alles gedaan wat mogelijk was, geen oplossing.
Gevalletje garantie dan maar en voorlopig de note 5 terug in gebruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Blonde
Ik heb een note 9 pro en heb problemen met bluetooth als ik een JBL flip 4 bluetooth speaker wil koppelen.
In de telefoon is de speaker niet zichtbaar en kan dus niet gekoppeld worden.

Ik heb onderstaande oplossingen geprobeerd maar geen succes.
https://www.getdroidtips....etooth-connection-issues/

https://mobileinternist.com/redmi-note-9-pro-common-issues

Is het iemand anders wel gelukt om een bluetooth speaker te koppelen?

MUI Global 11.0.4.0 (QJZEUXM)

[ Voor 3% gewijzigd door Mr. Blonde op 15-09-2020 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atomix9
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-05 12:39
Ik heb een Anker Soundcore speaker, die ik gewoon kan koppelen met de phone (note 9 pro)

Moet zeggen dat het niet gebruiksvriendeiljk is, de eerste keer instellen, maar daarna werkt het goed.

Miui Firmware 11.04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Blonde
atomix9 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 12:47:
Ik heb een Anker Soundcore speaker, die ik gewoon kan koppelen met de phone (note 9 pro)

Moet zeggen dat het niet gebruiksvriendeiljk is, de eerste keer instellen, maar daarna werkt het goed.

Miui Firmware 11.04
Heb nog ergens een ander merk speaker liggen en zal deze vanavond eens proberen.
Bluetooth koppeling met mijn galaxy watch horloge is wel gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
Scooterguy schreef op maandag 14 september 2020 @ 22:01:
En hoppekee, mijn Note 9 pro is naar de Filistijnen, ineens begon ie uit zichzelf apps te openen, foto's maken en verzenden enz...
Vraag me af of je garantie gaat krijgen op val- of waterschade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daytona

Daytona

Autoracen is voor watjes

Mr. Blonde schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 12:42:
Ik heb een note 9 pro en heb problemen met
Is het iemand anders wel gelukt om een bluetooth speaker te koppelen?

MUI Global 11.0.4.0 (QJZEUXM)
Ik draai 11.05 (QJZMIXM) en geen problemen met bluetooth. Heb een HP S9500 speaker, een Caliber speakertje van m'n dochter en een werklamp/powerbank/bluetooth speaker die allemaal goed pairen en afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
Draai hier 11.0.4 en met de goedkoopste airbuds van 5euro no probs.
Ook sony headset bluetooth geen problemen mee.

• TTMJ!
Scooterguy schreef op maandag 14 september 2020 @ 22:01:
Uit het niks?

• Wildfire
  • Laatst online: 22:28

Wildfire

Joy to the world!

Inderdaad. De omschrijving laat het meer als een malware besmetting klinken eigenlijk.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:32
Ik zelf heb een Redmi 8 pro. Mijn vriendin wilt nu waarschijnlijk een Redmi Note 9 pro.
Ik heb gelezen dat er 2 problemen mee zijn die waarschijnlijk met de miui 12 opgelost worden. Maar die is er nog niet :)

Namenlijk een Wifi probleem maar als ik het goed begrijp valt de Wifi uit na een tijdje de telefoon niet gebruikt te hebben, schakeld hij dan automatisch over naar het mobiele netwerk?

Het andere is een GPS probleem, is dat erg tijdens het navigeren in de auto?

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Arjantje72 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 17:00:
Ik zelf heb een Redmi 8 pro. Mijn vriendin wilt nu waarschijnlijk een Redmi Note 9 pro.
Ik heb gelezen dat er 2 problemen mee zijn die waarschijnlijk met de miui 12 opgelost worden. Maar die is er nog niet :)

Namenlijk een Wifi probleem maar als ik het goed begrijp valt de Wifi uit na een tijdje de telefoon niet gebruikt te hebben, schakeld hij dan automatisch over naar het mobiele netwerk?

Het andere is een GPS probleem, is dat erg tijdens het navigeren in de auto?
Van beide problemen merk je niks. Het probleem met wifi is opgelost alleen zal de oplossing qua code/functie netter worden in MIUI 12 is de verwachting.
Qua GPS zou Galileo ondersteund worden, maar tot op heden blijkt dat niet het geval. Maar je kunt wel gewoon Glonass, GPS en Beiodu ontvangen, daarmee haal ik binnenshuis gewoon al een nauwkeurigheid tot minder dan 7 meter. Buitenshuis nog nooit problemen gehad qua ontvangst met de GPS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edjedan
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-05 10:55
@Arjantje72
Met de nieuwe update die nu uitgerold wordt naar 11.0.7 is het wifi-probleem opgelost. Ik heb er zelf nooit last van. De gps is oké. Ik geocache ook met m'n telefoon.

[ Voor 6% gewijzigd door edjedan op 19-09-2020 09:36 ]

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 23:34
Net de 9 pro gekocht.
Ben wat apps uit de store aan het installeren, elke keer scant die dan de app en leid hij me dus weg uit de store wat vreselijk irritant is.

Kan ik dit scannen niet in de achtergrond laten uitvoeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uroy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Chelseamarre123 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 12:21:
Net de 9 pro gekocht.
Ben wat apps uit de store aan het installeren, elke keer scant die dan de app en leid hij me dus weg uit de store wat vreselijk irritant is.

Kan ik dit scannen niet in de achtergrond laten uitvoeren?
Kan je bij beveiliging uitschakelen

talkin' is cheap, people follow like sheep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edjedan
uroy schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 14:02:
[...]

Kan je bij beveiliging uitschakelen
Klopt, Beveiligingsscan instellingen en dan scannen uitzetten voor het installeren van apps

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:32
Vanaf vandaag is de Google Play Services for AR beschikbaar op de Redmi note 9 pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
Hebben we enig idee wanneer we eindelijk GALILEO support krijgen op de Note 9 Pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
Afgelopen zondag knoop doorgehakt en TWRP erop gezet en een nieuwe rom.
Alleen dingetje net gapps en rechten maar snel gefixed en draait top.
Moet alleen nog me firmware updaten 11.0.5 keertje zodat meer roms mogelijk zijn.

Deze werkten voor mij:
https://xiaomi.eu/communi...note-9-pro-joyeuse.56896/
https://forum.xda-develop...xysos-unofficial-t4155405

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
TTMJ! schreef op zondag 20 september 2020 @ 08:42:
Hebben we enig idee wanneer we eindelijk GALILEO support krijgen op de Note 9 Pro?
Nee, op dit moment heeft alleen de India ROM ondersteuning voor Galileo. Aan de chipset Qualcomm 720G ligt het niet, maar het lijkt erop dat het simpelweg niet in de code zit van MIUI voor overige ROM's.
That's an India exclusive device. It was told that Galileo is available in India, eventhough Galileo is an EU based navigation system. It's the same for the whole series - only Indian variants support it. Not sure why though.
Bron: https://c.mi.com/thread-3335773-4-1.html

[ Voor 26% gewijzigd door slaay op 22-09-2020 11:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edjedan
Zojuist met m'n pro een update gehad naar 11.0.7.0 maar dat lijkt vooral een beveiligingspatch. Het is wachten op MIUI 12...

[ Voor 5% gewijzigd door edjedan op 23-09-2020 22:40 ]

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-05 16:57
edjedan schreef op woensdag 23 september 2020 @ 22:40:
Zojuist met m'n pro een update gehad naar 11.0.7.0 maar dat lijkt vooral een beveiligingspatch. Het is wachten op MIUI 12...
vink echt lang duren.

no comment

• edjedan
Ik ook, de Note 8 pro heeft hem al een maand of twee.

• Scooterguy
Wildfire schreef op woensdag 16 september 2020 @ 19:20:
[...]

Inderdaad. De omschrijving laat het meer als een malware besmetting klinken eigenlijk.
Zelfs hersteld naar fabrieksinstellingen bleef het, als je op een andere plaats van het scherm je vinger hield dan kon je het even voorkomen. Volgens mij een schermprobleempje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-05 15:30
hars73 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 09:23:
[...]

Doet ie helemaal niks, of heel zacht? Weet je zeker dat je de luidspreker goed op je oor hebt? Ik heb hier ergens al een paar keer gelezen dat mensen dachten dat ie het niet goed deed, maar toen bleek dat de speaker niet goed op het oor zat (te hoog).
Inmiddels is mijn probleem met de luidspreker bij het oor weer verdwenen. Ineens deed hij het weer. Ik weet zeker dat hij zo dood was als een pier en dat het niet lag aan hoe ik mijn oor er voor hield bijvoorbeeld. Gelukkig werkt alles weer, fijn dat het (vreemd genoeg) een software dingetje leek te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
edjedan schreef op woensdag 23 september 2020 @ 22:40:
Ik heb nog niks binnen? Ik maak gebruik van Blokada is dat misschien mijn probleem? Welke ROM heb je? Ik run hier een Joyeuse met EEA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
TTMJ! schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 12:13:
[...]

Ik heb nog niks binnen? Ik maak gebruik van Blokada is dat misschien mijn probleem? Welke ROM heb je? Ik run hier een Joyeuse met EEA
11.0.7 is sinds kort beschikbaar voor de Global rom. Voor de EEA versie is op dit moment geen nieuwe rom beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scooterguy
Vandaag nieuws gekregen over mijn toestel, het scherm is vervangen onder garantie, morgen steekt ie weer in de bus 😎
Scooterguy schreef op donderdag 24 september 2020 @ 20:31:
[...]

Zelfs hersteld naar fabrieksinstellingen bleef het, als je op een andere plaats van het scherm je vinger hield dan kon je het even voorkomen. Volgens mij een schermprobleempje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nec1560
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-05 19:20
deze komt er aan voor de 9 pro EEA gaan van 1104 naar 1106

https://c.mi.com/thread-3353139-1-0.html

Wanneer krijgen we miui 12???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
nec1560 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:32:

Voor de 9S is er al MIUI 12 (alleen de Turkse en Indiase ROM): https://c.mi.com/thread-3085396-1-0.html
Aangezien de Pro NFC heeft en verder gelijk is zal MIUI 12 binnenkort wel komen.

Voor welke functie/functies zit je op MIUI 12 te wachten trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-04 16:33
Ik heb sinds gisteren de note 9 pro. Ik merk nu een vervelend ding. Als ik via bluetooth muziek luister gaat het volume kort zachter als er een melding binnenkomt/notificatie gedaan wordt. Ik heb geluid van meldingen uit dus dit verwondert mij. Is dit te voorkomen? (Hopelijk wel, anders echt zuur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gineau
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 20:53
Barns schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:01:
[...]

Inmiddels is mijn probleem met de luidspreker bij het oor weer verdwenen. Ineens deed hij het weer. Ik weet zeker dat hij zo dood was als een pier en dat het niet lag aan hoe ik mijn oor er voor hield bijvoorbeeld. Gelukkig werkt alles weer, fijn dat het (vreemd genoeg) een software dingetje leek te zijn.
Ik heb sinds kort(een week of 2) hetzelfde probleem. Helaas is er geen update beschikbaar en heb er dus nog steeds last van. Heb jij toevallig zelf iets ondernomen om het probleem te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dengregg
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-04 20:43
slaay schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:34:
[...]

Voor de 9S is er al MIUI 12 (alleen de Turkse en Indiase ROM): https://c.mi.com/thread-3085396-1-0.html
Aangezien de Pro NFC heeft en verder gelijk is zal MIUI 12 binnenkort wel komen.

Voor welke functie/functies zit je op MIUI 12 te wachten trouwens?
Net gezien dat er een xiaomi.eu rom met MIUI 12 is gereased voor de note 9 pro max. Is dat model niet hetzelfde als de note 9 pro hier?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
dengregg schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 21:47:
[...]

Net gezien dat er een xiaomi.eu rom met MIUI 12 is gereased voor de note 9 pro max. Is dat model niet hetzelfde als de note 9 pro hier?
Dat is de Indiase variant van de 9 Pro.
Zo te zien is die ROM op Xiaomi.eu gebaseerd op de Indiase ROM.
Wat dus betekent dat de Indiase MIUI 12 versie uitgebracht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
dengregg schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 21:47:
[...]

De 9S heet 9 Pro in India en de 9 Pro is de 9 Pro Max in India inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
Gineau schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 17:01:
[...]

Ik heb sinds kort(een week of 2) hetzelfde probleem. Helaas is er geen update beschikbaar en heb er dus nog steeds last van. Heb jij toevallig zelf iets ondernomen om het probleem te verhelpen?
Nee, ik heb niets gedaan of aangepast. Ineens werkte het weer. Helaas. Succes.

• TTMJ!
nec1560 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:32:

Huh waar is de changelog?

• nec1560
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-05 19:20
Stond er helaas nog niet bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gineau
Barns schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 22:50:
[...]

Nee, ik heb niets gedaan of aangepast. Ineens werkte het weer. Helaas. Succes.
Ik heb de instructies op dit filmpje gevolgd en het werkt weer! YouTube: Redmi Note 9 Pro Max Ear Speaker Receiver Problem Fix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Mocht je toch nog advertenties zien bij bepaalde MIUI apps volg dan deze stappen:
https://c.mi.com/thread-2183387-1-1.html

Daarmee zou je toestel advertentie vrij moeten zijn mbt MIUI apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
Waarom krijg ik de 11.06 update niet? Is het Blokada?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
TTMJ! schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:19:
Waarom krijg ik de 11.06 update niet? Is het Blokada?
Het is nog een 'beta' waarbij ze de update in batches uitrollen. Het kan dus even duren voor je de update krijgt.
ROM will be released to the masses after a successful preview of beta stable ROM.
Bron: https://c.mi.com/thread-3353139-1-0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
Ik heb hem nu idd aangeboden gekregen. Ik wacht nog even met installeren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-05 16:57
TTMJ! schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 21:07:
Ik heb hem nu idd aangeboden gekregen. Ik wacht nog even met installeren
Well meteen gedaan, merk niks anders

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
Ik heb uit het niets dit probleem met de ear speaker receiver weer. Nog geen update uitgevoerd, ga even kijken of die er voor mij ook is. De oplossing uit de Youtube-link hierboven werkt helaas niet. Als iemand nog een idee heeft, graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gineau
Barns schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 17:36:
[...]

Ik heb uit het niets dit probleem met de ear speaker receiver weer. Nog geen update uitgevoerd, ga even kijken of die er voor mij ook is. De oplossing uit de Youtube-link hierboven werkt helaas niet. Als iemand nog een idee heeft, graag.
Oh wat vervelend. Heb je je telefoon ook gereboot tijdens de fix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-05 15:34
Heeft er iemand (eBay/Ali, oftewel lage prijs) een passende screenprotector kunnen vinden voor de Redmi Note 9 Pro? Ik heb inmiddels bij 3 verkopers besteld en allemaal zijn ze te smal. Bij 2 was het de zwarte rand om de protectors die een deel van het scherm afdekten. Oftewel in sommige apps vallen letters weg. De hoeken hebben ook een andere ronding dan van het scherm zelf. Een doorzichtige screenprotector bedekten zowel boven, onder en zijkanten 3 mm niet. Via een geschil van 2 al vergoed gekregen...maar ik zou het liefste gewoon een passende willen hebben. :+ Dit is overigens de eerste smartphone waarbij ik nog geen passende screenprotector heb gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daytona

Daytona

Autoracen is voor watjes

Dan heb ik schijnbaar geluk gehad, m'n eerste setje paste gelijk nagenoeg perfect. Zo'n beetje at random besteld op Ali:
https://m.aliexpress.com/...mApp=true#latest-feedback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
Daytona schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 23:09:
Dan heb ik schijnbaar geluk gehad, m'n eerste setje paste gelijk nagenoeg perfect. Zo'n beetje at random besteld op Ali:
https://m.aliexpress.com/...mApp=true#latest-feedback
Heb je ook een link naar de screenprotector zelf? En elke heb je gekozen? Pro Max? Pro?

Inmiddels ook van de 3e bestelling geld terug gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daytona

Daytona

Autoracen is voor watjes

Ah, share icoontje gevonden op de productpagina;
€ 1,88 46%OFF | 3Pcs Full Cover Tempered Glass For Xiaomi Redmi Note 7 9s 5 8 Pro 8T 9 Pro Max Screen Protector For Redmi 5 Plus 6A Glass Film
https://a.aliexpress.com/_BU6bN9

Ik heb gekozen voor de Redmi Note 9S, maar dat zullen dezelfde zijn als de Pro en Pro Max lijkt me.

[ Voor 18% gewijzigd door Daytona op 08-10-2020 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShopHB
  • Laatst online: 01-03 18:05
Heeft iemand ervaring met het unlocken van de bootloader op de Redmi Note 9 Pro? Werkt na het unlocken contactloos betalen via NFC nog? (zonder root)

Ik mis bovendien in de geleverde stock-ROM de MIUI dialer, contacts & SMS-schermen, die vervangen zijn door die van Google. Ik wil misschien een ROM flashen die dit wel heeft. Maar mijn vraag is of contactloos betalen dan nog steeds werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
ShopHB schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 08:29:
Heeft iemand ervaring met het unlocken van de bootloader op de Redmi Note 9 Pro? Werkt na het unlocken contactloos betalen via NFC nog? (zonder root)

Ik mis bovendien in de geleverde stock-ROM de MIUI dialer, contacts & SMS-schermen, die vervangen zijn door die van Google. Ik wil misschien een ROM flashen die dit wel heeft. Maar mijn vraag is of contactloos betalen dan nog steeds werkt.
Wil je puur voor die twee apps een andere ROM flashen? Je kan die ook gewoon nu al installeren:
https://www.apkmirror.com...-xiaomi-12-2-7-0-release/

Wat betreft NFC, in theorie kan je bank app zien of je telefoon unlocked is (https://developer.android...estation#possible-results). Maar of je bankapp daar daadwerkelijk naar kijkt durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShopHB
Bedankt voor je reactie. Ja, die apk's had ik inderdaad gevonden. Ik weet alleen niet of het voldoende is om alleen de bootloader te unlocken en die apk dan te installeren. Ik denk namelijk dat je toestel dan ook geroot moet zijn, omdat de bestanden in de systeemmap geplaatst moeten worden.
Zonder unlocken van bootloader werkt het niet, dat had ik al geprobeerd. De app crasht dan als je wilt gaan bellen.

[ Voor 16% gewijzigd door ShopHB op 12-10-2020 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
ShopHB schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 10:44:
Bedankt voor je reactie. Ja, die apk's had ik inderdaad gevonden. Ik weet alleen niet of het voldoende is om alleen de bootloader te unlocken en die apk dan te installeren. Ik denk namelijk dat je toestel dan ook geroot moet zijn, omdat de bestanden in de systeemmap geplaatst moeten worden.
Zonder unlocken van bootloader werkt het niet, dat had ik al geprobeerd. De app crasht dan als je wilt gaan bellen.
Unlocken zal dan niet zorgen dat de app alsnog gaat werken. Dat staat los van het unlocken.
Wil je een ROM die precies hetzelfde is als die je nu hebt maar dan wel met MIUI dialer etc, dan zou ik adviseren om xiaomi.eu ROM te installeren.

[ Voor 6% gewijzigd door slaay op 12-10-2020 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShopHB
Dank je. Je bedoelt 'rooten' bij die 2e 'unlocken'? ;-)
Dat dacht ik na onderzoek ook inderdaad, de xiaomi-eu ROM. Ik ben alleen een beetje bang voor mijn contactloos betalen-functie, die ik gewoon wil behouden... ik wil mijn toestel eigenlijk ook niet rooten om die functie terug te krijgen (dat schijnt namelijk te kunnen met een Magisk-fix).
Ik denk er nog maar eens over na...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
ShopHB schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 10:53:
Dank je. Je bedoelt 'rooten' bij die 2e 'unlocken'? ;-)
Dat dacht ik na onderzoek ook inderdaad, de xiaomi-eu ROM. Ik ben alleen een beetje bang voor mijn contactloos betalen-functie, die ik gewoon wil behouden... ik wil mijn toestel eigenlijk ook niet rooten om die functie terug te krijgen (dat schijnt namelijk te kunnen met een Magisk-fix).
Ik denk er nog maar eens over na...
In alle gevallen die ik van een .eu ROM heb voorzien, werkte contactloos betalen nog steeds probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShopHB
ChinaGeek schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 11:22:
[...]

In alle gevallen die ik van een .eu ROM heb voorzien, werkte contactloos betalen nog steeds probleemloos.
Hee, dat is goed om te weten! Dank voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
Mother_lepard schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 21:22:
Heeft er iemand (eBay/Ali, oftewel lage prijs) een passende screenprotector kunnen vinden voor de Redmi Note 9 Pro? Ik heb inmiddels bij 3 verkopers besteld en allemaal zijn ze te smal. Bij 2 was het de zwarte rand om de protectors die een deel van het scherm afdekten. Oftewel in sommige apps vallen letters weg. De hoeken hebben ook een andere ronding dan van het scherm zelf. Een doorzichtige screenprotector bedekten zowel boven, onder en zijkanten 3 mm niet. Via een geschil van 2 al vergoed gekregen...maar ik zou het liefste gewoon een passende willen hebben. :+ Dit is overigens de eerste smartphone waarbij ik nog geen passende screenprotector heb gevonden.
Welke merken heb je gehaald trouwens? Dan weten wij welke we moeten vermijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShopHB
ChinaGeek schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 11:22:
[...]

Het is me gelukt om de .eu ROM te installeren. Helaas heb ik wel problemen met de thema's. Ik moet eerst data/wifi afzetten om de thema's te kunnen wijzigen. Schijnt een actie van Xiaomi te zijn...

[ Voor 28% gewijzigd door ShopHB op 13-10-2020 21:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mother_lepard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daytona

Daytona

Autoracen is voor watjes

Voor degene met vodafone sim en met (en zonder) 'onbekende beller/trage sms' problemen; welke rom draaien jullie?
Ik draai de officiële global mi rom, en heb dus onbekende beller en trage sms problemen.
Ik weet van één poster met de officiele global eu rom en deze heeft geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Daytona schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 23:05:
Voor degene met vodafone sim en met (en zonder) 'onbekende beller/trage sms' problemen; welke rom draaien jullie?
Ik draai de officiële global mi rom, en heb dus onbekende beller en trage sms problemen.
Ik weet van één poster met de officiele global eu rom en deze heeft geen problemen.
https://c.mi.com/thread-3157006-1-0.html

Iemand uit Griekenland met global rom en Vodafone heeft dezelfde problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FvGa
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-04 14:47
Heeft iemand al de miui 12 update gehad op de Note 9 pro?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
FvGa schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 22:32:
Als je de Turkse ROM hebt of de Indiase Pro Max dan wel. De rest heeft nog geen MIUI 12 update gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnum73
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-04 08:02
FvGa schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 22:32:
Wat zit er dan allemaal in de update ?
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
magnum73 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 22:01:
[...]

Wat zit er dan allemaal in de update ?
?
MIUI 12. 8)7