Ik heb nu een paar dagen de note 9s. Er valt mij wel op dat batterij niet zo goed is als ik had verwacht. Ik red net aan de dag met de batterij. Volgens de instellingen verbruikt standby het meeste batterij (24,3%). Hoe ik ervoor zorgen dat ik zo lang mogelijk met mijn batterij kan doen.
Simkaart eruit halen, aan je wifi hangen en zorgen dat je continu goede ontvangst hebt.Aziz.peace schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 18:04:
Ik heb nu een paar dagen de note 9s. Er valt mij wel op dat batterij niet zo goed is als ik had verwacht. Ik red net aan de dag met de batterij. Volgens de instellingen verbruikt standby het meeste batterij (24,3%). Hoe ik ervoor zorgen dat ik zo lang mogelijk met mijn batterij kan doen.
24.3% lijkt me extreem hoog. Ik zit op 4.61% Phone Idle, grootste verbruikers volgens Battery Usage Stat in Settings zijn;Aziz.peace schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 18:04:
Display 30.1%
Android System 17.33%
Marktplaats(?) 16.63%
Firefox 5.51%
Cell Standby 5.30%
Phone Idle 4.61%
Volgens Accubattery kan ik de volgende batterijduur verwachten (deze meldt Marktplaats op 3.3% overigens);
Screen 13h 45m
Screen Off 323h 42m
Combined Use 53h 28m
Nu heb ik afgelopen dagen wel expres zuinig aangedaan om te zien of ik het 2 dagen red op één 20-80% acculading red (gisteren ochtend 08.00 opgeladen tot 83%, nu op 21%).
Hoe goed is die battery health schatting van AccuBattery eigenlijk? Ik heb m'n toestel pas een lange week en zou 95% batterij capaciteit hebben. Waar is dat op gebaseerd
TTMJ! schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 22:59:
Hoe goed is die battery health schatting van AccuBattery eigenlijk? Ik heb m'n toestel pas een lange week en zou 95% batterij capaciteit hebben. Waar is dat op gebaseerd
Bron: https://accubattery.zende...b-3-battery-health-screenHow do we measure battery health?
During charging, we constantly measure the power added to the battery and the level change, and with this information, we can create an estimate of how much energy can fit into a full battery. But as the charge level of the battery is hard to calculate, it isn't completely accurate, and multiple samples are needed to increase accuracy.
You can see this process in the capacity estimate data points scatter plot, each dot is a single charge session.
Dich bis echt unne foëzen haas
Vraagje. Dit is mijn eerste telefoon met USB C en ik merk dat mijn blitzwolf kabel er best vaak los komt. Misschien dat het hoesje net de laadkop blokkeert. Maar is dit een zorg met USB C? Kent iemand wat alternatieve kabels van 1.8m die beter blijven zitten? Die van Xiaomi zelf is prima.
Ik heb een Ugreen kabel, 1,5 meter. Die blijft prima zitten. Mocht dat bij jou niet zo zijn dan zou ik toch overwegen om het gat van je case iets ruimer te maken. Ze zijn er ook van 2 meter. Ugreen is prima spul, evenals Blitzwolf.TTMJ! schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 12:28:
Vraagje. Dit is mijn eerste telefoon met USB C en ik merk dat mijn blitzwolf kabel er best vaak los komt. Misschien dat het hoesje net de laadkop blokkeert. Maar is dit een zorg met USB C? Kent iemand wat alternatieve kabels van 1.8m die beter blijven zitten? Die van Xiaomi zelf is prima.
https://a.aliexpress.com/_B0ySGS
[ Voor 5% gewijzigd door edjedan op 13-08-2020 01:47 ]
Een ander vraagje: ik gebruikte even de Xiaomi oplader met de blitzwolf kabel. Scherm gaf normale fast charge aan. Maar Xiaomi oplader + Xiaomi kabel = lighting fast opladen. Dat is vermoedelijk het 30w oplaadprotocol.
Maar beiden zijn toch gewoon USB c opladers ? Die blitzwolf kabel moet toch prima 30w aan kunnen ?
Maar beiden zijn toch gewoon USB c opladers ? Die blitzwolf kabel moet toch prima 30w aan kunnen ?
Is dat misschien een USB 2.0 kabel?TTMJ! schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 02:12:
Een ander vraagje: ik gebruikte even de Xiaomi oplader met de blitzwolf kabel. Scherm gaf normale fast charge aan. Maar Xiaomi oplader + Xiaomi kabel = lighting fast opladen. Dat is vermoedelijk het 30w oplaadprotocol.
Oh shit zou best kunnen want hij is gewoon zwart. Dus die blitzwolf is dan een USB 2.0 kabel met een USB C connector ? En voor de 33W turbo oplader heb ik een USB 3.0 kabel nodig met USB C ?
Daar lijkt het wel op. Kijk anders eens op https://www.blitzwolf.com/Flashlights-c-107.html of daar je kabel tussen staat. Sommige kunnen namelijk max 2A aan en andere 5A.TTMJ! schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 18:30:
[...]
Oh shit zou best kunnen want hij is gewoon zwart. Dus die blitzwolf is dan een USB 2.0 kabel met een USB C connector ? En voor de 33W turbo oplader heb ik een USB 3.0 kabel nodig met USB C ?
Maar weten we zeker dat Xiaomi's turbo protocol niet proprietary is ?
Vraagje: ik gebruik een 3rd party app voor een live wallpaper caroussel. Maar ik kan de achtergrond van de lockscreen niet ermee veranderen. Dat kan alleen maar met die themes app van Xiaomi. WeEt iemand wat hier aan de hand is ?
Met Microsoft Launcher kan je zowel de achtergrond als de lockscreen aanpassen.
[ Voor 3% gewijzigd door cazzie op 15-08-2020 08:09 ]
control alt oeps deleted
Lockscreen aanpassen gaat ook met MIUI. Maar ik kan een 3rd party wallpaper app het niet laten doen..
Sinds deze week heb ik de Xiaomi Redmi Note 9 pro. Ik kom van de 8 pro.
Ik ervaar duidelijk een zwakkere wifi op dit nieuwe toestel. Ik las in dit forum in mei dat er aan gewerkt werd. Had dit al verholpen moeten zijn met een update?
Ik ervaar duidelijk een zwakkere wifi op dit nieuwe toestel. Ik las in dit forum in mei dat er aan gewerkt werd. Had dit al verholpen moeten zijn met een update?
Het probleem was dat de wifi verbinding telkens stopte terwijl je dit niet kon zien. Dat is inmiddels opgelost met een 'dirty fix'. In MIUI 12 moet het netter opgelost worden.edjedan schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 12:47:
Sinds deze week heb ik de Xiaomi Redmi Note 9 pro. Ik kom van de 8 pro.
ervaart iemand ook dat de auto brightness very trigger happy is?
no comment
Spigen heeft nu ook een Tough Armor hoesje gemaakt. Raar genoeg staat deze niet op hun eigen website, maar wel op amazon, bol, et cetera. Naast de Otterbox Symmetry is dit een van de beste hoesjes die ik al gebruikt heb (iPhone 6s en Samsung S6 in het verleden)
https://www.amazon.com/Sp...gned-Xiaomi/dp/B087GZD9G2
https://www.amazon.com/Sp...gned-Xiaomi/dp/B087GZD9G2
Ik heb sinds een week de Redmi Note 9 Pro in mijn bezit. Mooi groot en snel toestel. Foto's en video's van mooie kwaliteit en gesprekken helder. Zit alleen met 1 groot issue en dat is dat ik bij geen 1 binnenkomend gesprek zie wie er belt. Geen naam uit mijn contactenlijst maar ook geen nummers. Heb met Vodafone alle instellingen gecontroleerd en daar zit de fout niet. In de instellingen van de telefoon waarschijnlijk maar ik weet niet waar en kom er domweg niet uit. Iemand een idee?
Je ziet wel gewoon je contacten wanneer je naar de app 'Contacten' gaat?Mischa P schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 07:42:
Ik heb sinds een week de Redmi Note 9 Pro in mijn bezit. Mooi groot en snel toestel. Foto's en video's van mooie kwaliteit en gesprekken helder. Zit alleen met 1 groot issue en dat is dat ik bij geen 1 binnenkomend gesprek zie wie er belt. Geen naam uit mijn contactenlijst maar ook geen nummers. Heb met Vodafone alle instellingen gecontroleerd en daar zit de fout niet. In de instellingen van de telefoon waarschijnlijk maar ik weet niet waar en kom er domweg niet uit. Iemand een idee?
Als je de app 'Telefoon' lang ingedrukt houdt en dan kiest voor 'I' (info) en vervolgens naar app-rechten gaat. Staat daar Contacten tussen? Bij toegestaan?
Hoi slaay, ja ik zie wel m'n contacten en wanneer ik de telefoon app raadpleeg zoals jij beschrijft dan zie ik dat bij de app toestemmingen het item contacten op toestaan staat
Krijg je dan alleen het nummer te zien in de vorm van bijvoorbeeld +31612345678 als iemand je belt?Mischa P schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 18:24:
Hoi slaay, ja ik zie wel m'n contacten en wanneer ik de telefoon app raadpleeg zoals jij beschrijft dan zie ik dat bij de app toestemmingen het item contacten op toestaan staat
En als je kijkt bij je belgeschiedenis? Krijg je daar alleen de nummers te zien of ook de contactnamen?
Mocht je +316... te zien krijgen als iemand je belt en je voegt dat nummer aan je contacten toe krijg je nadat die persoon je belt nog steeds alleen het nummer te zien?
Nee alles wordt weergegeven als onbekend. Zowel als ze bellen, als later in de belgeschiedenis.
heb je zaken ingesteld tijdens je install? of kopie van andere foon over gezet?Mischa P schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 06:55:
Nee alles wordt weergegeven als onbekend. Zowel als ze bellen, als later in de belgeschiedenis.
optie? om bv al je contacten te saven/backuppen, alles deleten en dan reboot en weer opnieuw inladen?
no comment
Ik heb inderdaad een kopie van mijn oude telefoon overgezet. Al m'n contacten staan in mijn Google account. Dus ik heb een backup van mijn contacten. Met alles deleten bedoel je m'n contactenlijst he? Maar alles komt onbekend zonder nummerweergave binnen hoor. Niet alleen mensen uit m'n contactlijst.
Heeft iemand al met GCam gerommeld? Hoe bevallen de resultaten? Ik dacht eraan om het even uit te proberen maar ik kom hem alleen tegen op de website van reuploaders. Weet iemand waar het origineel van 7.3 of 7.4 voor de note 9 pro is te vinden?
De originele gcam is er niet, anders zou je die gewoon in de Google Play Store kunnen downloaden.TTMJ! schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 11:15:
Heeft iemand al met GCam gerommeld? Hoe bevallen de resultaten? Ik dacht eraan om het even uit te proberen maar ik kom hem alleen tegen op de website van reuploaders. Weet iemand waar het origineel van 7.3 of 7.4 voor de note 9 pro is te vinden?
De versies die beschikbaar zijn, zijn versies die 'geport' zijn van originele versies zodat ze grotendeels zonder problemen op de verschillende Redmi Note 9 toestellen werken.
Redmi Note 9: https://www.cyanogenmods.org/redmi-note-9-gcam/
Redmi Note 9S: https://www.cyanogenmods....topic/redmi-note-9s-gcam/
Redmi Note 9 Pro: https://www.cyanogenmods.org/redmi-note-9-pro-max-gcam/
Ik bedoelde eigenlijk betrouwbare websites, mirrors. Van de makers, porters zelf.
Beste,Mischa P schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 12:00:
Ik heb inderdaad een kopie van mijn oude telefoon overgezet. Al m'n contacten staan in mijn Google account. Dus ik heb een backup van mijn contacten. Met alles deleten bedoel je m'n contactenlijst he? Maar alles komt onbekend zonder nummerweergave binnen hoor. Niet alleen mensen uit m'n contactlijst.
Ik had exact hetzelfde probleem, echter slechts op 1 v/d 2 simkaarten.
Zelfs contacten kopieren naar sim kaart gaf geen verbetering.
Kwam er niet uit qua instellingen, belsimpel winkel ook niet. Is nu teruggestuurd ter reparatie...
Was namelijk onwerkbaar, geen idee wie ik moest terugbellen op mijn werk sim bij een gemiste oproep.
Best frustrerend.
Mocht je een oplossing hebben, dan hou ik me aanbevolen.
gr Skeluz1
Had je ook een reset geprobeerd van alle instellingen?Skeluz1 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 13:20:
[...]
Beste,
Ik had exact hetzelfde probleem, echter slechts op 1 v/d 2 simkaarten.
Zelfs contacten kopieren naar sim kaart gaf geen verbetering.
Kwam er niet uit qua instellingen, belsimpel winkel ook niet. Is nu teruggestuurd ter reparatie...
Was namelijk onwerkbaar, geen idee wie ik moest terugbellen op mijn werk sim bij een gemiste oproep.
Best frustrerend.
Mocht je een oplossing hebben, dan hou ik me aanbevolen.
gr Skeluz1
De oplossing voor mij is overstappen naar een andere provider. Kwam er gisteren achter dat wanneer ik een simcard van tmobile of Tele2 erin stop de telefoon probleemloos werkt.
Beste,slaay schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 13:31:
[...]
Had je ook een reset geprobeerd van alle instellingen?
Ja heb ik geprobeerd, gaf geen soelaas. Werkt wel op mijn kpn sim, maar niet op vodafone sim.
Dank voor het meedenken iig.
Mvg
Skeluz1
Hi Mischa,Mischa P schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 14:51:
De oplossing voor mij is overstappen naar een andere provider. Kwam er gisteren achter dat wanneer ik een simcard van tmobile of Tele2 erin stop de telefoon probleemloos werkt.
Helder, was jouw niet werkende sim toevallig ook van Vodafone?
Over stappen is lastig aangezien het een sim van werk is.
gr Marvin
Ik heb toch nog wat problemen met Wifi en ik weet niet zeker of het aan mijn Wifi netwerk ligt of mijn telefoon.
Als ik op youtube een filmpje kijk krijg ik regelmatig de melding 'back online' - oftewel er is een disconnect en weer een reconnect geweest,
Als ik Hearthstone speel dan wordt ik regelmatig de game uitgegooid omdat er geen verbinding is
Het gaat om een 9 pro met MIUI 11.0.4.0 (QJZEUXM)
Als ik op youtube een filmpje kijk krijg ik regelmatig de melding 'back online' - oftewel er is een disconnect en weer een reconnect geweest,
Als ik Hearthstone speel dan wordt ik regelmatig de game uitgegooid omdat er geen verbinding is
Louzy#2475
Kun je in je router/modem/accesspoint een log bekijken over welke apparaten verbinding maken en wanneer dat is gebeurd? Als je ook nog een computer hebt of laptop kun je eens de telefoon pingen en dan youtube filmpjes kijken op je telefoon.louzy82 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 09:04:
Ik heb toch nog wat problemen met Wifi en ik weet niet zeker of het aan mijn Wifi netwerk ligt of mijn telefoon.
Zie je dan dat de telefoon niet meer te pingen is?
ik zal dit van de week eens proberen te doen. Thanksslaay schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 09:27:
[...]
Kun je in je router/modem/accesspoint een log bekijken over welke apparaten verbinding maken en wanneer dat is gebeurd? Als je ook nog een computer hebt of laptop kun je eens de telefoon pingen en dan youtube filmpjes kijken op je telefoon.
Zie je dan dat de telefoon niet meer te pingen is?
Louzy#2475
Ik heb exact hetzelfde probleem. Ook de 9 pro met MIUI 11.0.4.0. Het treedt op bij meerdere WiFi netwerken. Pingen zal weinig zin hebben want meestal duurt het zeer kort (1 seconde?). Een enkele keer verschijnt een troepteken in het WiFi symbool. Dit wanneer het meerdere seconden wegvalt. En in de 2 maanden dat ik hem heb ik een paar keer WiFi uit en weer aan moeten zetten.louzy82 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 09:04:
(QJZEUXM)
De software vind ik hoe dan ook minder dan op mijn Mi A1, het is dat deze 9 pro fantastisch betere foto's maakt anders was ik misschien wel terug gegaan
https://c.mi.com/thread-3281006-2-1.html
Voor de Redmi Note 9S is een update uitgekomen waarmee de WiFi bug nu netjes lijkt te zijn opgelost. Hopelijk wordt die update ook snel uitgerold voor de 9 Pro. Mogelijk lost dat het probleem van @frederic46 en @louzy82 op.
Voor de Redmi Note 9S is een update uitgekomen waarmee de WiFi bug nu netjes lijkt te zijn opgelost. Hopelijk wordt die update ook snel uitgerold voor de 9 Pro. Mogelijk lost dat het probleem van @frederic46 en @louzy82 op.
Ja dat uitroepteken heb ik dan ook, dat wijst op een reconnect met de wififrederic46 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 10:39:
[...]
Ik heb exact hetzelfde probleem. Ook de 9 pro met MIUI 11.0.4.0. Het treedt op bij meerdere WiFi netwerken. Pingen zal weinig zin hebben want meestal duurt het zeer kort (1 seconde?). Een enkele keer verschijnt een troepteken in het WiFi symbool. Dit wanneer het meerdere seconden wegvalt. En in de 2 maanden dat ik hem heb ik een paar keer WiFi uit en weer aan moeten zetten.
De software vind ik hoe dan ook minder dan op mijn Mi A1, het is dat deze 9 pro fantastisch betere foto's maakt anders was ik misschien wel terug gegaan
ik dacht dat de wifi bug enkel ging over in stand by?
[ Voor 6% gewijzigd door louzy82 op 25-08-2020 13:23 ]
Louzy#2475
Er lijken de laatste tijd meer meldingen over, is stof in de camera een gangbaar probleem bij jullie? Of is dit overdreven?
https://www.gizchina.com/...a-serious-dust-issue/amp/
https://c.mi.com/thread-3288061-1-0.htmlTo_Be schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 20:31:
Er lijken de laatste tijd meer meldingen over, is stof in de camera een gangbaar probleem bij jullie? Of is dit overdreven?
Er zijn meer meldingen over blijkbaar. Gelukkig bij mijn toestel (nog) geen last van!
Ik vraag me stiekem af of het niet gewoon de screenprotector is waaronder stof komt te zitten. Veel mensen lijken niet door te hebben dat er uit de doos meteen al een protector om zit..To_Be schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 20:31:
Zit er ook een protector op de camera vanachter?TTMJ! schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 12:01:
[...]
Ik vraag me stiekem af of het niet gewoon de screenprotector is waaronder stof komt te zitten. Veel mensen lijken niet door te hebben dat er uit de doos meteen al een protector om zit..
Ik zie er geen op de camera zitten.dengregg schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 16:04:
[...]
Zit er ook een protector op de camera vanachter?
Bron: https://c.mi.com/thread-3291410-1-0.htmlMany users are reporting this issue lately. It is a quality control issue. It seems there's some minute gaps in back panel and camera module, resulting in dust accumulation. I would suggest you to visit your nearest service center and get a repair / replacement. If you purchased the device from an online seller, you may contact them for a replacement stating this issue.
Ze zijn zich er bij Xiaomi van bewust dat er telefoons niet correct gemaakt zijn waardoor er een minuscule opening is en er stof voor de cameralens kan komen.
Geen last van stof maar het wifi-probleem herken ik.slaay schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 10:35:
[...]
Bron: https://c.mi.com/thread-3291410-1-0.html
Ze zijn zich er bij Xiaomi van bewust dat er telefoons niet correct gemaakt zijn waardoor er een minuscule opening is en er stof voor de cameralens kan komen.
Ik heb een Redmi 9 gewonnen met een winactie van Xiaomi. In tegenstelling tot wat ik op Tweakers tegenkom aan informatie heeft deze wel NFC en beschikt ook over een Helios G85 en geen G80. Kan het zijn dat dit model een refresh gehad heeft?
Met name de aanwezigheid van NFC was voor mij een aangename verrassing.
Gefeliciteerd met je Redmi 9! Je zit nu wel in het topic over de Redmi Note 9 / 9S / 9Pro.hwauters schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 09:15:
Ik heb een Redmi 9 gewonnen met een winactie van Xiaomi. In tegenstelling tot wat ik op Tweakers tegenkom aan informatie heeft deze wel NFC en beschikt ook over een Helios G85 en geen G80. Kan het zijn dat dit model een refresh gehad heeft?
Je hebt waarschijnlijk de Redmi Note 9 gewonnen, want deze heeft wel een Helio G85: https://www.mi.com/nl/redmi-note-9/
Volgens Xiaomi heeft de Redmi 9 de G80: https://www.mi.com/nl/redmi-9/
[ Voor 15% gewijzigd door slaay op 29-08-2020 10:01 ]
Bedankt voor de opheldering. Het is inderdaad de Redmi Note 9. Het is soms niet meer te volgen met al die modelnamen die op elkaar lijken.slaay schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 09:56:
[...]
Gefeliciteerd met je Redmi 9! Je zit nu wel in het topic over de Redmi Note 9 / 9S / 9Pro.
Je hebt waarschijnlijk de Redmi Note 9 gewonnen, want deze heeft wel een Helio G85: https://www.mi.com/nl/redmi-note-9/
Volgens Xiaomi heeft de Redmi 9 de G80: https://www.mi.com/nl/redmi-9/
Neemt niet weg dat in de Pricewatch niet vermeld staat dat de Redmi Note 9 NFC heeft, dus die correctie zal ik daar maar even doorgeven.
Volgens mij heb je ook nog varianten van de Redmi Note 9 met en zonder NFC. Kun je eens kijken bij de specificaties op je telefoon welke ROM je hebt en wat de specificaties verder nog over je telefoon zeggen?hwauters schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 12:04:
[...]
Bedankt voor de opheldering. Het is inderdaad de Redmi Note 9. Het is soms niet meer te volgen met al die modelnamen die op elkaar lijken.
Neemt niet weg dat in de Pricewatch niet vermeld staat dat de Redmi Note 9 NFC heeft, dus die correctie zal ik daar maar even doorgeven.
Ik ben van plan de Xiaomi Redmi Note 9 Pro 128GB Tropical Green te halen.
Rond de 200 eu nu met coupon codes bij Banggood te bestellen.
Maar welke productcode krijg je dan?
Kan iemand bevestigen dat je dan ook de MZB9444EU EAN: 6941059643449 krijgt?
Iemand hier ervaring met banggood? Welke productcode heb je gekregen?
Rond de 200 eu nu met coupon codes bij Banggood te bestellen.
Maar welke productcode krijg je dan?
Kan iemand bevestigen dat je dan ook de MZB9444EU EAN: 6941059643449 krijgt?
Iemand hier ervaring met banggood? Welke productcode heb je gekregen?
Speedtouch freak
Waarom zou je een EU krijgen als je in China bestelt?
Die kans lijkt mij klein.
En wat maakt dat überhaupt uit?
[ Voor 18% gewijzigd door ChinaGeek op 29-08-2020 21:00 ]
slaay schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 17:13:
[...]
Volgens mij heb je ook nog varianten van de Redmi Note 9 met en zonder NFC. Kun je eens kijken bij de specificaties op je telefoon welke ROM je hebt en wat de specificaties verder nog over je telefoon zeggen?
/f/image/XzmNXCrAnfvKJ2QjcxlV66HT.png?f=fotoalbum_large)
Dit bedoel je?
Ah, je zal zeer snel wel een melding krijgen over updates. Want MIUI 12.02 is al uit zie ik.
Op https://www.mi.com/global/redmi-note-9 zie ik ook staan "NFC supported (Availability can vary between markets)". Blijkbaar heeft de EU versie van de Redmi Note 9 dus NFC ;-)
ChinaGeek schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 20:47:
Voor de preinstalled software en versie...ChinaGeek schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 20:47:
Bovendien ben ik er al achter...je krijgt echt de global eu version ....
Zie:

Iemand via de revieuws gedeeld eronder...
Dus de EU versie gewoon geshipped via Banggood.com
Speedtouch freak
Er zijn 6 verschillende regionen voor XiaomiChinaGeek schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 20:47:
Europe: EU
Global: MI
China: CN
Indonesia: ID
India: IN
Russia: RU
En je wilt gewoon de EU firmware hebben die is ook best getuned voor europese zendmasten hier in europa...
Ook als je de CN versie bijvoorbeeld zou krijgen ... moet je hier in europa niet willen met Google Play erop.... heb je ook niets aan NFC want betalen kan je er niet mee.... omdat Google apps niet goed intergreren
Speedtouch freak
Ik heb hier een note 9 pro global liggen die op banggood besteld is. Dit is echt de global versie met global rom. En niet eu.
Werkt verder perfect. Ook betalen met nfc dus.
En je kan altijd de EU rom flashen middels Fastboot, mocht je toch een Global ROM hebben gekregen.Nomis schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 08:26:
Ik heb hier een note 9 pro global liggen die op banggood besteld is. Dit is echt de global versie met global rom. En niet eu.
Ik zie geen enkele reden waarom je dat zou willen. In de global rom zijn de playstore en Nederlandse taal perfect geïntegreerd en alles werkt gewoon goed.slaay schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 08:27:
[...]
En je kan altijd de EU rom flashen middels Fastboot, mocht je toch een Global ROM hebben gekregen.
Welke EAN code heb je gekregen? Streepjescode onder het imei nummer op het doosje...Nomis schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 08:26:
Speedtouch freak
Dan gooi je er de EU versie op. We zitten hier niet voor niets op Tweakers...lSltAlKeR schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 23:32:
[...]
[...]
Voor de preinstalled software en versie...
Bovendien ben ik er al achter...je krijgt echt de global eu version ....
Zie: [Afbeelding]
Iemand via de revieuws gedeeld eronder...
Dus de EU versie gewoon geshipped via Banggood.com
Zucht...ChinaGeek schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 20:06:
[...]
Dan gooi je er de EU versie op. We zitten hier niet voor niets op Tweakers...
Ben je nu aan het trollen of wa...
Of wil je gewoon antwoord op retorische vragen?
de hardware is ook verschillend ingeregeld (mist aantal bands) en krijg je op een CN versie niet zomaar een andere rom....
Bovendien geen zin om een nieuwe smartphone is te gaan unlocken om te kunnen tweaken om volgens geen beveiligde apps meer te kunnen draaien omdat die geroot is....

Speedtouch freak
Zucht. Natuurlijk moet je, indien beschikbaar, voor een variant met de juiste banden gaan. Overigens mis je Band 20 lang nket altijd.lSltAlKeR schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 20:29:
[...]
Zucht...
Ben je nu aan het trollen of wa...
Of wil je gewoon antwoord op retorische vragen?
de hardware is ook verschillend ingeregeld (mist aantal bands) en krijg je op een CN versie niet zomaar een andere rom....
Bovendien geen zin om een nieuwe smartphone is te gaan unlocken om te kunnen tweaken om volgens geen beveiligde apps meer te kunnen draaien omdat die geroot is....
En je hoeft helemaal niet te rooten om een andere officiële ROM te flashen. En het installeren van een andere ROM op een CN versie is een fluitje van een cent.
Maar nogmaals, ga gewoon voor een Global, die zijn prima.
[ Voor 8% gewijzigd door ChinaGeek op 30-08-2020 20:44 ]
Zijn het trouwens antennes die dan missen of is het verschil software matig?
Ook ik kreeg gewoon de global Redmi Note 9 pro bij Banggood. Staat ook gewoon in m'n instellingen vermeld. Werkt perfect qua antennes hoor, ik heb KPN. Er is wel een wifi-probleempje maar die is bekend (zie fora). Daar is al een fix voor geweest maar wordt hopelijk definitief opgelost met MIUI 12.lSltAlKeR schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 11:25:
[...]
Welke EAN code heb je gekregen? Streepjescode onder het imei nummer op het doosje...
Bij Qualcomm betaalt Xiaomi licentiekosten voor vrijgegeven banden. Dus voor een toestel waarvoor B20 niet benodigd is, is het zonde daar wel kosten voor te maken.TTMJ! schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 23:46:
Zijn het trouwens antennes die dan missen of is het verschil software matig?
Vooralsnog is het niet gelukt een gelockte band te unlocken.
Exacte match met de ean van de foto hierboven, maar dan eindigend op 562. waarschijnlijk omdat deze interstellar grey is ipv wit.lSltAlKeR schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 11:25:
[...]
Welke EAN code heb je gekregen? Streepjescode onder het imei nummer op het doosje...
Het lijkt erop dat dit probleem toch door mijn netwerk veroorzaakt werdt.louzy82 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 09:04:
Na een reset van de router is dit probleem namelijk opgelost.
Louzy#2475
Anoniem: 472287
Gisteren een Redmi Note 9 4/128 ontvangen in "Polar White" en toch wel een tegenvaller moet ik zeggen.
Hij kwam goedkoop voorbij (137eu EU verzending) en ik dacht, als de batterij zoveel beter is dan mijn Mi9 dan is het de switch wel waard. Maar voornamelijk de camera is toch wel echt een tegenvaller, kwaliteit is echt bagger ivm de Mi9.
Daarnaast, Polar White? Lichtblauw bedoelen ze.
Terug in de doos. Voor 137eu is het wel een hoop telefoon, maar ik had hogere verwachtingen. Mijn Mi9 6/128 was 1+ jaar geleden 300eu.
Hij kwam goedkoop voorbij (137eu EU verzending) en ik dacht, als de batterij zoveel beter is dan mijn Mi9 dan is het de switch wel waard. Maar voornamelijk de camera is toch wel echt een tegenvaller, kwaliteit is echt bagger ivm de Mi9.
Daarnaast, Polar White? Lichtblauw bedoelen ze.
Terug in de doos. Voor 137eu is het wel een hoop telefoon, maar ik had hogere verwachtingen. Mijn Mi9 6/128 was 1+ jaar geleden 300eu.
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 02-09-2020 09:15 ]
Dus je switcht een topmodel voor een budgetmodel en het valt je tegen?
Bijzonder.
Bijzonder.
Niet zo bijzonder, ik schrijf er duidelijk bij waarom.ChinaGeek schreef op woensdag 2 september 2020 @ 09:18:
Dus je switcht een topmodel voor een budgetmodel en het valt je tegen?
Bijzonder.

Ja, en dat is bijzonder. Zeker wanneer het zo'n frequente bezoeker van deze site betreft.Anoniem: 472287 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 09:35:
[...]
Niet zo bijzonder, ik schrijf er duidelijk bij waarom.
Nouja, er zit een dik jaar tussen de release van de telefoons. Dat ze toevallig alletwee modelnummer 9 hebben...ChinaGeek schreef op woensdag 2 september 2020 @ 09:36:
[...]
Ja, en dat is bijzonder. Zeker wanneer het zo'n frequente bezoeker van deze site betreft.
Ik dacht na een jaar toch soortgelijke camera-ervaring te krijgen van een 4-camera 48mpix setup. Jammer maar helaas. Lijkt me toch een relevante ervaring voor Tweakers die er aan denken dit toestel aan te schaffen.
Om nog maar te zwijgen over het niet-witte Polar White. Dat is op verkoopfoto's vs real life toch echt niet goed te praten.
Ja maar serieus, de MI9 is een model uit de toplijn van Xiaomi, de Redmi Note 9 is een model uit de budgetserie. Dat kan je toch op geen enkele manier vergelijken? Natuurlijk zijn de camera's minder dan die van een Mi9, daar betaal je dan ook veel minder voor. Voor social media zijn ze meer dan voldoende voor het gros. Verder is een vergelijking dus ook helemaal niet relevant, want appels en peren.Anoniem: 472287 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 09:47:
[...]
Nouja, er zit een dik jaar tussen de release van de telefoons. Dat ze toevallig alletwee modelnummer 9 hebben...
Ik dacht na een jaar toch soortgelijke camera-ervaring te krijgen van een 4-camera 48mpix setup. Jammer maar helaas. Lijkt me toch een relevante ervaring voor Tweakers die er aan denken dit toestel aan te schaffen.
Om nog maar te zwijgen over het niet-witte Polar White. Dat is op verkoopfoto's vs real life toch echt niet goed te praten.
Verder zie ik hier overal lichtblauw bij de Polar White foto's, niet gek, want wit en blauw liggen heel dicht bij elkaar. https://www.google.com/se...oECAoQAw&biw=1920&bih=969
Verder is kleurperceptie ook nog eens iets heel persoonlijks.
Je bedoelt deze kleur? YouTube: mi redmi Note 9 Unboxing - LEGEND CONTINUES - REDMI NOTE 9 POLAR WHITEAnoniem: 472287 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 09:47:
[...]
*knip*
Daar is toch duidelijk te zien dat het meer blauw dan wit is. Of heb jij foto's gezien tijdens het bestellen waarop een bijna witte achterkant van de telefoon te zien was?
Foto bij bestellingslaay schreef op woensdag 2 september 2020 @ 10:55:
[...]
Je bedoelt deze kleur? YouTube: mi redmi Note 9 Unboxing - LEGEND CONTINUES - REDMI NOTE 9 POLAR WHITE
Daar is toch duidelijk te zien dat het meer blauw dan wit is. Of heb jij foto's gezien tijdens het bestellen waarop een bijna witte achterkant van de telefoon te zien was?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/frCU9HyJ5I2CU4NZBzlljqpo.jpg?f=user_large)
VS werkelijkheid
:strip_exif()/f/image/ACG8AwZaYB8NTvO9IljDeuQz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jedmM5jqVJ0eZZwDXzHPecWl.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat heeft maar heel weinig met wit te maken. Voornamelijk de rand - die is gewoon egaal blauw geheel rondom.
Ik vermoed dat ze deze "polar bear" hebben gebruikt als inspiratie voor "polar white"
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/z3DdjCVcS2ccHFWTzK6h5MQ0.jpg?f=user_large)
Hello misschien een gekke vraag. Maar ik had dus al sinds 2014 dezelfde telefoon dus ik ben er een beetje uit. Maar dit toestel heeft dus meerdere camera's. Waaronder één met een ultra wide lens. Maar hoe selecteer ik deze lens wanneer ik foto's maak? Ik zie geen optie daarvoor in Xiaomi's camera app of kijk ik verkeerd?
Meestal gaat dat automatisch (met de software), maar ik heb ook testen gezien van telefoons (niet deze) dat ze een van de camera's bedekken en dan maakt dat geen verschil in de foto (dus waarschijnlijk kan de software het ook zonder extra camera'sTTMJ! schreef op woensdag 2 september 2020 @ 12:16:
Hello misschien een gekke vraag. Maar ik had dus al sinds 2014 dezelfde telefoon dus ik ben er een beetje uit. Maar dit toestel heeft dus meerdere camera's. Waaronder één met een ultra wide lens. Maar hoe selecteer ik deze lens wanneer ik foto's maak? Ik zie geen optie daarvoor in Xiaomi's camera app of kijk ik verkeerd?
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ik denk dat het een beetje een 'noorderlicht' (polar light) achtige kleur moet voorstellenAnoniem: 472287 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 11:11:
[...]
Ik vermoed dat ze deze "polar bear" hebben gebruikt als inspiratie voor "polar white"![]()
[Afbeelding]
Wikipedia: Poollicht
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Je hebt 137 euro betaald voor een toestel in een tijd waarin de topmodellen wat, 1200 euro kosten (10%)? En dat vergelijk je vervolgens met een toestel die 300 euro kostte in een tijd waar Samsungs topmodel 800 euro ofzo was.. (bijna 30%)Anoniem: 472287 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 09:35:
[...]
Niet zo bijzonder, ik schrijf er duidelijk bij waarom.
Als je nu in 2020 een 1e hands grafische kaart koopt voor 130 euro verwacht je dan dat ie per definitie beter is dan een grafische kaart van 300 euro uit 2018?
Edit: die Polar White konden ze wel beter Polar blue noemen zo te zien. Gelukkig is mijn Glacier White niet blauw. Al is het breken van het licht in verschillende kleuren wel zwaar overdreven op de foto's in de praktijk is ie gewoon wit met een zilveren glans. Kan ook door het doorzicht hoesje komen
[ Voor 20% gewijzigd door TTMJ! op 02-09-2020 12:31 ]
Als je de camera open hebt, staan er onderin 3 bolletjes. De middelste is de "Normale" lens, druk je op het linkse bolletje, gaat hij naar 0.6x mode, de ultra-wide lens. De rechtse is 2x, de zoom-lens.TTMJ! schreef op woensdag 2 september 2020 @ 12:16:
Bolletjes zijn wit en niet super opvallend zichtbaar, dus even goed kijken.
Ik laat het alleen als ervaring achter. Dit is tenslotte het ervaringen topic. Jullie kunnen het daar met z'n allen niet mee eens zijn en dat is prima, maar voor mij is de telefoon nog steeds een teleurstelling.TTMJ! schreef op woensdag 2 september 2020 @ 12:26:
[...]
Je hebt 137 euro betaald voor een toestel in een tijd waarin de topmodellen wat, 1200 euro kosten (10%)? En dat vergelijk je vervolgens met een toestel die 300 euro kostte in een tijd waar Samsungs topmodel 800 euro ofzo was.. (bijna 30%)
Als je nu in 2020 een 1e hands grafische kaart koopt voor 130 euro verwacht je dan dat ie per definitie beter is dan een grafische kaart van 300 euro uit 2018?
Edit: die Polar White konden ze wel beter Polar blue noemen zo te zien. Gelukkig is mijn Glacier White niet blauw. Al is het breken van het licht in verschillende kleuren wel zwaar overdreven op de foto's in de praktijk is ie gewoon wit met een zilveren glans. Kan ook door het doorzicht hoesje komen
137 euro of niet (en dat was via Aliexpress, dus als je de prijsvergelijking helemaal correct wilt maken moet je het even omrekenen naar NL prijzen)
Met een dergelijk referentiekader loopt je ervaring alleen volledig mank.
Verder is je 300 euro voor de Mi9 ook een prijs met import.
Verder is je 300 euro voor de Mi9 ook een prijs met import.
[ Voor 30% gewijzigd door ChinaGeek op 02-09-2020 12:51 ]
Dit is idd het antwoord! Zou het nooit hebben geraden, ik dacht die bolletjee gewoon esthetiek waren. Hoe ben je hier trouwens op gekomen ?Anoniem: 472287 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 12:44:
[...]
Als je de camera open hebt, staan er onderin 3 bolletjes. De middelste is de "Normale" lens, druk je op het linkse bolletje, gaat hij naar 0.6x mode, de ultra-wide lens. De rechtse is 2x, de zoom-lens.
Bolletjes zijn wit en niet super opvallend zichtbaar, dus even goed kijken.
Wacht. Hoe is de 2x optie mogelijk op de Note 9 pro?
Camera 1 = 16/64mp main
Camera 2 = 8mp ultra wide
Camera 3 = 5mp macro
Camera 4 = 2mp depth sensor
De 0,6x is dus de ultra wide. De 1x is de reguliere camera. Maar wie zorgt voor de 2x lens? Is dat gewoon een crop / digitale zoom?
Camera 1 = 16/64mp main
Camera 3 = 5mp macro
De 0,6x is dus de ultra wide. De 1x is de reguliere camera. Maar wie zorgt voor de 2x lens? Is dat gewoon een crop / digitale zoom?
De Mi9 heeft hetzelfde... Is de "standaard" in MIUI om het op die manier te doen.TTMJ! schreef op woensdag 2 september 2020 @ 12:52:
[...]
Dit is idd het antwoord! Zou het nooit hebben geraden, ik dacht die bolletjee gewoon esthetiek waren. Hoe ben je hier trouwens op gekomen ?
Chinese magicTTMJ! schreef op woensdag 2 september 2020 @ 12:58:
Wacht. Hoe is de 2x optie mogelijk op de Note 9 pro?
Camera 1 = 16/64mp main
Camera 3 = 5mp macro
Ik ben wat meer gaan speuren over de camera's en ik kwam daarbij deze review tegen: https://m.gsmarena.com/xi...o_(max)-review-2124p5.php
Lees ik het verkeerd of impliceert de auteur hier dat de 64mp modus ook Chinese magic is ?
Lees ik het verkeerd of impliceert de auteur hier dat de 64mp modus ook Chinese magic is ?
Dat heet pixel binning en dat is geen Chinese magic, dat hebben meer camera's, die maken van 1 pixel 4 pixels waardoor 16MP ineens 64MP is.TTMJ! schreef op woensdag 2 september 2020 @ 13:34:
Ik ben wat meer gaan speuren over de camera's en ik kwam daarbij deze review tegen: https://m.gsmarena.com/xi...o_(max)-review-2124p5.php
Uh dat is toch niet hoe pixel binning werkt? Volgens mij maak je door pixel binning met 64mp sensor een plaatje van 16mp die beter met weinig licht om kan gaan omdat de sensor groter is en dus meer licht kan opvangen en dat concentreert op een lage resolutie. Dat is wat ik er van begrepen heb, mocht ik het fout hebben corrigeer me dan aub.ChinaGeek schreef op woensdag 2 september 2020 @ 14:07:
[...]
Dat heet pixel binning en dat is geen Chinese magic, dat hebben meer camera's, die maken van 1 pixel 4 pixels waardoor 16MP ineens 64MP is.
Wat ik echter niet begrijp, is waarom ik volgens de reviewer met mijn 64mp sensor geen native 64mp foto kan maken.
Ehh, de andere kant op. 4 pixels naar 1 pixel.ChinaGeek schreef op woensdag 2 september 2020 @ 14:07:
[...]
Dat heet pixel binning en dat is geen Chinese magic, dat hebben meer camera's, die maken van 1 pixel 4 pixels waardoor 16MP ineens 64MP is.
Sinds kort ervaar ik met mijn Note9Pro een probleem met de luidspreker (die bij je oor). Hij werkt meestal niet bij telefoneren, soms ook wel (8/10 keer niet). Er is niets met het toestel gebeurd (niet gevallen of vochtig geweest). Hebben andere hier ook last van? Ik hoop niet dat 'ie defect is vanwege gedoe moet terugsturen (Edwaybuy).
Ervaar je dit ook als je het probeert met Whatsapp bellen, Messenger bellen etc?Barns schreef op woensdag 2 september 2020 @ 20:04:
Sinds kort ervaar ik met mijn Note9Pro een probleem met de luidspreker (die bij je oor). Hij werkt meestal niet bij telefoneren, soms ook wel (8/10 keer niet). Er is niets met het toestel gebeurd (niet gevallen of vochtig geweest). Hebben andere hier ook last van? Ik hoop niet dat 'ie defect is vanwege gedoe moet terugsturen (Edwaybuy).
Niet per ongeluk op 'mute' gedrukt met je oor?
Nee, helaas. Het is bij elke vorm van bellen. Op de luidspreker en met oortjes werkt het welslaay schreef op woensdag 2 september 2020 @ 20:42:
[...]
Ervaar je dit ook als je het probeert met Whatsapp bellen, Messenger bellen etc?
Niet per ongeluk op 'mute' gedrukt met je oor?
Clear speaker optie geprobeerd of is dat alleen voor de grote speaker ? Anders desnoods wat perslucht. Moest ik af en toe met een micro USB telefoon doen als ie niet wilde opladen zat stof inBarns schreef op woensdag 2 september 2020 @ 22:26:
[...]
Nee, helaas. Het is bij elke vorm van bellen. Op de luidspreker en met oortjes werkt het welDus ik vrees dat de speaker defect is...
Ik heb dit ook eens gehad. Na de telefoon opnieuw opstarten was het verholpen.Barns schreef op woensdag 2 september 2020 @ 20:04:
Als jij dat zo vaak hebt dan zal het bij mij ook wel vakere gebeuren....

Hopelijk is dit met de volgende software update ook gefixt
Louzy#2475
Ik heb inderdaad eergisteren de update naar MIUI 12 gepusht gekregen.slaay schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 22:20:
[...]
Ah, je zal zeer snel wel een melding krijgen over updates. Want MIUI 12.02 is al uit zie ik.
Op https://www.mi.com/global/redmi-note-9 zie ik ook staan "NFC supported (Availability can vary between markets)". Blijkbaar heeft de EU versie van de Redmi Note 9 dus NFC ;-)
Doet ie helemaal niks, of heel zacht? Weet je zeker dat je de luidspreker goed op je oor hebt? Ik heb hier ergens al een paar keer gelezen dat mensen dachten dat ie het niet goed deed, maar toen bleek dat de speaker niet goed op het oor zat (te hoog).Barns schreef op woensdag 2 september 2020 @ 20:04:
heb nog niks, vaag toch? hoezo niet beschikbaar voor iedereen?hwauters schreef op donderdag 3 september 2020 @ 09:21:
[...]
Ik heb inderdaad eergisteren de update naar MIUI 12 gepusht gekregen.
no comment