Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeptoeter
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-05 22:32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13:25
Note 9 Pro kost nu tijdelijk 200 euro bij Ali. Is dat het missen van garantie waard? Of toch liever Amazon oid voor 250?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurpaard66
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-05-2024
TTMJ! schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 23:42:
Note 9 Pro kost nu tijdelijk 200 euro bij Ali. Is dat het missen van garantie waard? Of toch liever Amazon oid voor 250?
Via ali heb je wel garantie van 1jaar. Dat is iig mijn ervaring met de aankopen die ik heb gedaan. Natuurlijk altijd verstandig de verkoper eerst te screenen. Maar dat geldt voor elke winkel waar ik zaken mee ga doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
TTMJ! schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 23:42:
Garantie via Allianz op Ali.
En je moet voor jezelf maar nagaan hoe groot de kans is dat je garantie nodig hebt. Ik kan het me niet meer herinneren dat ik voor het laatst ergens garantie op geclaimd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:59

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
ChinaGeek schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 08:54:
[...]

En je moet voor jezelf maar nagaan hoe groot de kans is dat je garantie nodig hebt. Ik kan het me niet meer herinneren dat ik voor het laatst ergens garantie op geclaimd heb.
Dat moet wel expliciet bij het artikel vermeld staan, die garantie van Allianz.
\\edit: Dat is blijkbaar standaard bij de aankoop van mobiel of tablet: https://sale.aliexpress.com/__pc/Allianz.htm

AliExpress zegt dat verkopers zich aan EU regels moeten houden, maar tussen je recht krijgen en hebben zit altijd een groot verschil:
De koper moet in overeenstemming zijn met andere relevante wettelijke vereisten (waarborg, retour, enz.) die van toepassing kunnen zijn op jouw locatie als koper. In de meeste EU-landen, bijvoorbeeld, zal je over het algemeen genieten van een wettelijke conformiteitsgarantie van 2 jaar en een gratis retourrecht van 14 dagen (merk op dat in het geval van een retour de koper de kosten moet dragen van het terugsturen van de producten naar de verkoper).
Bron: https://sale.aliexpress.com/nl/__pc/esiTMXJb3L.htm

En een verkoper kan garantie aanbieden in de vorm van 'stuur het artikel maar naar China'.
Om het pakket te versturen ben je bij PostNL bijvoorbeeld al € 34,30 kwijt (verzendkosten en verzekeren tot 500 euro).

[ Voor 4% gewijzigd door slaay op 15-07-2020 10:42 ]

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
slaay schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 09:15:
[...]

Dat moet wel expliciet bij het artikel vermeld staan, die garantie van Allianz.

AliExpress zegt dat verkopers zich aan EU regels moeten houden, maar tussen je recht krijgen en hebben zit altijd een groot verschil:

[...]

Bron: https://sale.aliexpress.com/nl/__pc/esiTMXJb3L.htm

En een verkoper kan garantie aanbieden in de vorm van 'stuur het artikel maar naar China'.
Om het pakket te versturen ben je bij PostNL bijvoorbeeld al € 34,30 kwijt (verzendkosten en verzekeren tot 500 euro).
Klopt niet. AliExpress geeft standaard garantie via Allianz op o.a. telefoons naar 6 Europese landen waaronder Nederland en België. Daardoor is de prijs in deze landen ook 4,5% hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
ChinaGeek schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 10:24:
[...]

Klopt niet. AliExpress geeft standaard garantie via Allianz op o.a. telefoons naar 6 Europese landen waaronder Nederland en België. Daardoor is de prijs in deze landen ook 4,5% hoger.
Ow ok! Dat is wel tof!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeptoeter
Laatst heb ik een setje BT oordoppen gekocht voor €17 via Aliexpress.
In plaats van oordoppen kreeg ik een setje schuurpapier opgestuurd. :(
Ik heb een dispuut aangemaakt maar AliExpress heeft uiteindelijk de verkoper in het gelijk gesteld.

Voor mij geen Aliexpress meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:57

Tweakriez

clicksmashstuff.com

ChinaGeek schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 08:54:
[...]

Ik afgelopen jaar toevallig twee maal. 1 x een Nokia 8.1 welke een verkeerde update gepushed had vanuit Nokia en dus niet meer wilde updaten...

En laatst een Moto One Action met een 2.4ghz band welke niet meer werkte. Ik was blij hem via Amazon gekocht te hebben want kreeg gewoon mijn aankoop bedrag terug in ruil voor het toestel.

Nu dus ook weer via Amazon.nl mijn Redmi note 9 pro. Die 5 tientjes is me het wel waard om een geen gezeik, geld terug garantie de komende 2 jaar te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuaro
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-04 15:26
Edit: verkeerde topic

[ Voor 83% gewijzigd door Zuaro op 16-07-2020 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Zuaro schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 07:47:
Eergisteren geüpdatet naar muiu 12, wekkers doen het nu niet meer als de telefoon aan het opladen is... Heb me gisteren al bijna verslapen hierdoor.
Welk toestel heb je? Want zover ik zie is er nog geen Miui 12 uit voor de Note 9/9s/9 Pro.
Of hoe kom je aan Miui 12?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuaro
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-04 15:26
slaay schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 09:01:
[...]

Welk toestel heb je? Want zover ik zie is er nog geen Miui 12 uit voor de Note 9/9s/9 Pro.
Of hoe kom je aan Miui 12?
Moest in het 9T Pro kanaal maar met een slaperig hoofd verkeerde topic aangeklikt :+
Mocht je ooit tegen het probleem aanlopen: Miui 12 zet de standaard klok app op energiebesparen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirod
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-03 18:50
Ik overweeg ook de Redmi Note 9 Pro, maar ben wat huiverig voor de plastic build. Heb nu een LG G6. Op Youtube zag ik wat filmpjes waarbij de Redmi Note 9 Pro vooral bij de fingerprintscanner vrij makkelijk breekt/buigt. Iemand tips/ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

mirod schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 09:53:
Ik overweeg ook de Redmi Note 9 Pro, maar ben wat huiverig voor de plastic build. Heb nu een LG G6. Op Youtube zag ik wat filmpjes waarbij de Redmi Note 9 Pro vooral bij de fingerprintscanner vrij makkelijk breekt/buigt. Iemand tips/ervaringen?
Ik heb totaal niet het gevoel een el cheapo behuizing vast te hebben. Ik dacht trouwens dat de voor en achterkant gorilla glass 5 hebben. De G6 heeft mijn vrouw gehad en vond ik persoonlijk kwetsbaarder overkomen. Ik heb hem nu in het meegeleverde transparante hoesje maar heb ook een ander hoesje welke nog iets meer stevigheid rondom bied.

https://www.amazon.nl/tom...ase&qid=1595064789&sr=8-4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurpaard66
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-05-2024
Roeptoeter schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 16:50:
[...]

Laatst heb ik een setje BT oordoppen gekocht voor €17 via Aliexpress.
In plaats van oordoppen kreeg ik een setje schuurpapier opgestuurd. :(
Ik heb een dispuut aangemaakt maar AliExpress heeft uiteindelijk de verkoper in het gelijk gesteld.

Voor mij geen Aliexpress meer.
Dan doe je toch echt iets fout in de procedure. Ik ben altijd in het gelijk gesteld door aliexpress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerardtmx
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 31-07-2020
Heb de Redmi Note 9 Pro nu een aantal weken gebruikt en ik moet zeggen dat de accu lang mee gaat.
Vandaag 6 uur lang Pokemon Go gespeeld en nog 10% batterij over, denk als je een spel speelt zonder GPS dat de accu nog langer mee gaat...ter vergelijking, met mijn Samsung S5 kon ik net aan 1 uur spelen.
Verder werkt allles vlot en snel.
Heb wel de Blokada app er op gezet i.v.m. met de reclame, in de Blokada app zit ook een lijst special om de Xiaomi ads en trackers te blokkeren.
Schakelen tussen de apps gaat ook lekker snel en ben tevreden over de camera.
Accu opladen gaat ook snel.

[ Voor 6% gewijzigd door Gerardtmx op 19-07-2020 18:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vdwbbj
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:34
Wifi probleem.
Een week of 3 geleden heb ik een Redmi Note 9 Pro gekocht.
Ik had inderdaad last van uitval van Wifi.
Ik heb gewacht op de update van Xiaomi.
Eergisteren heb ik versie MIUI Global 11.0.3 (QJZEUXM) als update aangeboden gekregen.

Sindsdien heb ik geen problemen meer met Wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frederic46
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-04 16:08
Vdwbbj schreef op zondag 19 juli 2020 @ 18:41:
Wifi probleem.
Een week of 3 geleden heb ik een Redmi Note 9 Pro gekocht.
Ik had inderdaad last van uitval van Wifi.
Ik heb gewacht op de update van Xiaomi.
Eergisteren heb ik versie MIUI Global 11.0.3 (QJZEUXM) als update aangeboden gekregen.

Sindsdien heb ik geen problemen meer met Wifi.
Ik draaide dezelfde update voor de note 9 pro. WiFi sloeg direct daarna vast. Hopen maar dat het eenmalig was. Het loopt toch allemaal niet zo lekker als op mijn voorganger, een mi A1. Alleen de camera van deze A1 was slecht (mislukte gcam mod oid?) en de foto's van deze note 9 zijn onder elke omstandigheid minimaal goed. Ik ben er tevreden mee maar af en toe heb ik nog heimwee naar de a1 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Ik heb een notificatie probleem welke ik niet goed werkend krijg. Ik heb een Miele wasmachine welke via een app aangestuurd kan worden, Miele@home. Ik kreeg altijd een notificatie als mijn was gereed was maar met de 9pro niet meer. Ik open de app en kan de status volgens en uiteindelijk zie ik de wasmachine op uit staan na het wassen maar heb dan geen melding gehad dat deze klaar was. Ik heb alle toestemmingen gegeven en de batterij optimalisatie uitgezet maar nog steeds niks.

Iemand nog enig idee?

Morgen kan ik unlocken en wil ik miui.eu er op zetten. Werken hierbij notificaties ook beter of is dat allemaal dezelfde manier van werken en alles handmatig instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
Wacht, wat moest je handmatig allemaal instellen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_Rallye
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-05 08:27
Wildfire schreef op maandag 1 juni 2020 @ 21:37:
[...]

Ik ben verder erg tevreden over de telefoon, zeker nu ik de telefoon heb kunnen unlocken, de Xiaomi.eu ROM erop heb kunnen zetten (en daarmee meteen ook van v11.0.3.0 naar v11.0.8.0 ben gegaan) en heb kunnen rooten met Magisk. :P
Heb jij toevallig de 11.0.3.0 ook nog geroot of ben je direct overgegaan naar xiaomi.eu en toen geroot? Ik lees wisselende verhalen op XDA over de gevolgen van root en dan in een bootloop komen met de standaard ROM (nadat je een file explorer root geeft) .

Aangezien de informatie op het internet nogal verwarrend is aangaande de verschillende software en hardwareversies vraag ik me af of het nu mogelijk is om de standaard meegeleverde SW (11.0.3.0) te rooten en welke TWRP je daar voor nodig hebt?

Wat ik op XDA heb gezien is dat de Curtana recovery wordt gebruikt, maar ik voel er weinig voor mijn toestel meteen te bricken :P.

gr. Thijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:15

Wildfire

Joy to the world!

Thijs_Rallye schreef op maandag 20 juli 2020 @ 19:34:
[...]

Heb jij toevallig de 11.0.3.0 ook nog geroot of ben je direct overgegaan naar xiaomi.eu en toen geroot? Ik lees wisselende verhalen op XDA over de gevolgen van root en dan in een bootloop komen met de standaard ROM (nadat je een file explorer root geeft) .

Aangezien de informatie op het internet nogal verwarrend is aangaande de verschillende software en hardwareversies vraag ik me af of het nu mogelijk is om de standaard meegeleverde SW (11.0.3.0) te rooten en welke TWRP je daar voor nodig hebt?

Wat ik op XDA heb gezien is dat de Curtana recovery wordt gebruikt, maar ik voel er weinig voor mijn toestel meteen te bricken :P.

gr. Thijs
Ik heb pas geroot met de Xiaomi.eu ROM. Per de instructies op de Xiaomi.eu website, inclusief de niet-officiële TWRP.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_Rallye
Wildfire schreef op maandag 20 juli 2020 @ 19:44:
[...]

Ik heb pas geroot met de Xiaomi.eu ROM. Per de instructies op de Xiaomi.eu website, inclusief de niet-officiële TWRP.
Ok duidelijk. Geen issues met een file explorer met root toegang met de Xiaomi.EU ROM? Want dan ga ik de stap ook wagen :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Thijs_Rallye schreef op maandag 20 juli 2020 @ 19:51:
[...]

Ok duidelijk. Geen issues met een file explorer met root toegang met de Xiaomi.EU ROM? Want dan ga ik de stap ook wagen :).
Geen idee, de File Explorer nooit nodig gehad :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChinaGeek
TTMJ! schreef op maandag 20 juli 2020 @ 16:51:
Wacht, wat moest je handmatig allemaal instellen dan?
Bijna elke telefoon heeft nogal agressieve batterijbesparende opties tegenwoordig.
Dat is hier niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:51
In Juni heb ik nog een andere flipcase gekocht en die is in gebruik
dus bovenstaande aliexpress flip case is vacant.
Hij is geschikt voor alle redmi 9 * modellen, interesse ? Stuur een PM !

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
Jezus is ie niet heel chunky met zo een case? Ik heb me voorgenomen om m zonder case te gebruiken namelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
TTMJ! schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 19:35:
Jezus is ie niet heel chunky met zo een case?
Ik heb me voorgenomen om m zonder case te gebruiken namelijk :+
Een flipcase beschermt niet alleen het scherm maar ook de camera
lenzen en aangezien dit toestel er 4 heeft ben ik er dus extra zuinig op.

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
cazzie schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 20:10:
[...]

Een flipcase beschermt niet alleen het scherm maar ook de camera
lenzen en aangezien dit toestel er 4 heeft ben ik er dus extra zuinig op.
Ik kwam laatst dit hoesje tegen: https://nl.aliexpress.com/item/4000165511207.html
Helaas heb ik hem nog niet binnen, maar hierbij lijken de lenzen nog beter beschermd te worden dan bij dit hoesje: https://nl.aliexpress.com/item/4000931128379.html
Het beschermt niet het scherm, dat doet een flipcase dan wel weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nec1560
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-05 19:20
Heb sinds vorige week dinsdag de Redmi 9 pro.

Gisteren avond het toestel geheel uitgezet, toen ik vanmorgen het toestel oppakte viel het
op dat ter hoogte van de accu (onderste gedeelte) de 9pro redelijk warm was.

Toestel opgestart, accu inhoud was nog 90% (gelijk aan toen ik hem uitzette)

De 9pro hing vannacht niet aan de lader, je zou verwachten als je telefoon uitstaat
dat deze koud is en niet warm.

Moet dit toestel retour?

Tks.

[ Voor 24% gewijzigd door nec1560 op 27-07-2020 11:47 . Reden: aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Ik ga de Redmi retourneren. Ik kan gewoon niet wennen komende van een stock Android. Zelfs me de .EU rom zit ik nog met een dubbele contacten, agenda, browser, telefoon app, mail client etc welke mij door de strot geduwd worden. Ik krijg notificaties die voor mij belangrijk zijn niet op de juiste manier door en ik heb gewoon geen zin om de helft van de apps te moeten blokkeren en verbergen omdat ik ze er niet af kan halen.

Toestel is zeker mooi en ik moet ook niet verwachten alles te krijgen voor nog geen 300 euro maar het is het gewoon niet voor mij. Ik heb besloten geld op te leggen voor een O+O Nord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Tweakriez schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 19:14:
Ik ga de Redmi retourneren. Ik kan gewoon niet wennen komende van een stock Android. Zelfs me de .EU rom zit ik nog met een dubbele contacten, agenda, browser, telefoon app, mail client etc welke mij door de strot geduwd worden. Ik krijg notificaties die voor mij belangrijk zijn niet op de juiste manier door en ik heb gewoon geen zin om de helft van de apps te moeten blokkeren en verbergen omdat ik ze er niet af kan halen.

Toestel is zeker mooi en ik moet ook niet verwachten alles te krijgen voor nog geen 300 euro maar het is het gewoon niet voor mij. Ik heb besloten geld op te leggen voor een O+O Nord.
Mijn dochter (14 jaar) komt van een MI A1 (stock Android) en heeft nu een week de Redmi 9 Note (128 GB) en hoor haar niet klagen mbt stock Android en jouw klachten.

Toestel is 1,5 week geleden gekocht bij mobiel.nl voor €163,-

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Bravertal schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 20:23:
[...]

Mijn dochter (14 jaar) komt van een MI A1 (stock Android) en heeft nu een week de Redmi 9 Note (128 GB) en hoor haar niet klagen mbt stock Android en jouw klachten.

Toestel is 1,5 week geleden gekocht bij mobiel.nl voor €163,-
Ik denk dat een jonge meid hier ook minder problemen mee zal hebben eerlijk gezegd. Mijn zoon van dezelfde leeftijd boeit het ook niet of hij een Samsung of Nokia in zijn handen heeft. Zolang hij maar insta, YouTube, tiktok, Whatsappen en games spelen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnum73
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-04 08:02
Iemand de laatste update al uitgevoerd ? En eventuele nieuwigheden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanaat
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08-2022

Fanaat

member of the former TeamBVD

Nu bezig. Is een veiligheidspatch.

I3 6100, 16 gb Corsair Asus Prime B250 plus, AMD Radeon HD 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
magnum73 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 07:27:
Iemand de laatste update al uitgevoerd ? En eventuele nieuwigheden ?
https://c.mi.com/thread-3221683-1-0.html

Ze hebben het over een stable beta, maar ondertussen is de stable al gewoon beschikbaar.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeptoeter
slaay schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 21:12:
[...]

Ik kwam laatst dit hoesje tegen: https://nl.aliexpress.com/item/4000165511207.html
Helaas heb ik hem nog niet binnen, maar hierbij lijken de lenzen nog beter beschermd te worden dan bij dit hoesje: https://nl.aliexpress.com/item/4000931128379.html
Het beschermt niet het scherm, dat doet een flipcase dan wel weer!
Voor bescherming van de lenzen is dit hoesje ook wel interessant.
https://nl.aliexpress.com..._668%233374%2315176%23921

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
Vanmorgen een update gehad naar 11.0.4 Global op mijn 9s. Hij installeerde ook de mi browser pro mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daytona
  • Laatst online: 09-05 09:04

Daytona

Autoracen is voor watjes

Ik heb m'n Pro net voor vertrek richting vakantie ontvangen, dus hij is nog helemaal stock (global 11.04) op een paar verwijderde apps na. Hij bevalt tot nu toe prima, maar één ding is vrij storend. Alle telefoongesprekken die ik aanneem zijn van "unknown caller", ook degene uit m'n contactenlijst.
Iemand een idee hoe dit aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackieTreehorn
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14-02 06:11
Ik twijfel tussen de Note 8 Pro en Note 9 Pro. Prijsverschil is momenteel €40. Is dat te verantwoorden met de extra's die je krijgt bij de Note 9 Pro en klopt het dat er bij de 9 geen beschermhoesje wordt meegeleverd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nec1560
Ik heb de 9 pro 128gb net, een eenvoudig hoesje zit erbij en ik had los een screenprotector gekocht
maar die bleek er al af fabriek op te zitten (dus zonder luchtbellen etc.)
Ik ken de 8 pro niet maar net in de tweaker vergelijker gekeken, de 9pro heeft een iets grotere accu,
een Qualcomm Snapdragon 720G (sommige mensen prefereren deze t.o.v. van de Media Tek)
De 8pro heeft een betere resolutie voor de voorcamera.
Ik heb mijn 9pro besteld bij Belsimpel, aangezien mijn Vodafone binnenkort verloopt, scheelde het
34 euro door het toestel met Vodafone verlening te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackieTreehorn
nec1560 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 20:21:
Ik heb de 9 pro 128gb net, een eenvoudig hoesje zit erbij en ik had los een screenprotector gekocht
maar die bleek er al af fabriek op te zitten (dus zonder luchtbellen etc.)
Ik ken de 8 pro niet maar net in de tweaker vergelijker gekeken, de 9pro heeft een iets grotere accu,
een Qualcomm Snapdragon 720G (sommige mensen prefereren deze t.o.v. van de Media Tek)
De 8pro heeft een betere resolutie voor de voorcamera.
Ik heb mijn 9pro besteld bij Belsimpel, aangezien mijn Vodafone binnenkort verloopt, scheelde het
34 euro door het toestel met Vodafone verlening te bestellen.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackieTreehorn
Kogel is door de kerk! Mijn Note 9 Pro komt vandaag aan. Wat is de beste app voor het klonen/overzetten van mijn oude Samsung S7 naar de Note 9 Pro en moet ik nog ergens anders rekening mee houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_Rallye
Nog even als aanvulling, het is me gelukt het toestel te rooten. Boot gepatched met Magisk en alles werkt perfect. Gisteren de OTA naar 11.0.4.0 ook direct geinstalleerd, zij het wat omslachtiger met een geroot toestel maar het kan dus iig wel :).
JackieTreehorn schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 11:20:
Kogel is door de kerk! Mijn Note 9 Pro komt vandaag aan. Wat is de beste app voor het klonen/overzetten van mijn oude Samsung S7 naar de Note 9 Pro en moet ik nog ergens anders rekening mee houden?
Titanium backup. En als je hele batches files wil overzetten kan ik software data cable icm filezilla op je pc ook aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackieTreehorn
Thijs_Rallye schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 11:57:
Nog even als aanvulling, het is me gelukt het toestel te rooten. Boot gepatched met Magisk en alles werkt perfect. Gisteren de OTA naar 11.0.4.0 ook direct geinstalleerd, zij het wat omslachtiger met een geroot toestel maar het kan dus iig wel :).

[...]

Titanium backup. En als je hele batches files wil overzetten kan ik software data cable icm filezilla op je pc ook aanraden.
Thanks, maar ik ga de telefoon niet rooten. Ik las iets over PanPhone of de Mi Mover app. Iemand daar bekend mee?

Edit: de Xiaomi verhuis app heet nu ShareMe (voorheen MiDrop) in de Play store. ervaringen hiermee lijken goed.

[ Voor 8% gewijzigd door JackieTreehorn op 29-07-2020 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
Ik wacht nog op mijn tel. Heeft iemand al een custom rom erop zitten?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cazzie
TTMJ! schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 15:18:
Ik wacht nog op mijn tel. Heeft iemand al een custom rom erop zitten?
Zolang er nog geen officiële TWRP voor deze toestellen is blijf ik voorlopig op stock rom.

control alt oeps deleted

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-05 12:45
JackieTreehorn schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 19:35:
Ik twijfel tussen de Note 8 Pro en Note 9 Pro. Prijsverschil is momenteel €40. Is dat te verantwoorden met de extra's die je krijgt bij de Note 9 Pro en klopt het dat er bij de 9 geen beschermhoesje wordt meegeleverd?
Niet alleen de specs zijn beter, het toestel is ook nieuwer dus langer software updates.

Bij de 9 zit zoals hierboven gemeld wel degelijk een hoesje (en die bevalt mij heel goed)

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quantumgq
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06-05 09:24
Ik zelf heb ook een Xiaomi Redmi Note 9Pro aangeschaft alleen ik loop nu tegen het probleem aan..
Als iemand mij belt op mijn privé SIM (Vodafone) dan komt alles binnen als Onbekend.
Belt iemand mij op mijn 2e SIM (Mobile / Werk nummer) dan kan ik wel gewoon alle nummers zien.

Nu heb ik even zitten prutsen alleen als ik mijn SIM1 (Privé SIM / Vodafone) op netwerk voorkeur 3G zet en mijn nummer dan weer bel krijg ik wel gewoon het nummer / contact naam te zien, heeft iemand dit probleem ook of de oplossing?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-03 23:32

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

quantumgq schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 16:54:
Ik zelf heb ook een Xiaomi Redmi Note 9Pro aangeschaft alleen ik loop nu tegen het probleem aan..
Als iemand mij belt op mijn privé SIM (Vodafone) dan komt alles binnen als Onbekend.
Belt iemand mij op mijn 2e SIM (Mobile / Werk nummer) dan kan ik wel gewoon alle nummers zien.

Nu heb ik even zitten prutsen alleen als ik mijn SIM1 (Privé SIM / Vodafone) op netwerk voorkeur 3G zet en mijn nummer dan weer bel krijg ik wel gewoon het nummer / contact naam te zien, heeft iemand dit probleem ook of de oplossing?

Alvast bedankt!
Weet het niet zeker, maar komt dit niet omdat VoLTE aanstaat? Google er maar eens op.

Kun je gewoon per sim aan- of uitzetten. Bij mijn RMN5 in ieder geval wel.

[ Voor 5% gewijzigd door hars73 op 30-07-2020 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daytona

Daytona

Autoracen is voor watjes

hars73 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 17:51:
[...]

Weet het niet zeker, maar komt dit niet omdat VoLTE aanstaat? Google er maar eens op.

Kun je gewoon per sim aan- of uitzetten. Bij mijn RMN5 in ieder geval wel.
Zit met hetzelfde probleem, eveneens op een (nieuwe) Vodafone sim. Waar kan ik die setting vinden? Ik kan bij de simkaart instellingen alleen VoLTE uitzetten, en dat helpt niks.
Het zou een Vodafone issue kunnen zijn. M'n SMSjes komen namelijk ook niet of met uren/dagen vertraging aan.
Ben zowel van mobiel als provider gewisseld, dus lastig een oorzaak vast te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quantumgq
Daytona schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 18:35:
[...]

Zit met hetzelfde probleem, eveneens op een (nieuwe) Vodafone sim. Waar kan ik die setting vinden? Ik kan bij de simkaart instellingen alleen VoLTE uitzetten, en dat helpt niks.
Het zou een Vodafone issue kunnen zijn. M'n SMSjes komen namelijk ook niet of met uren/dagen vertraging aan.
Ben zowel van mobiel als provider gewisseld, dus lastig een oorzaak vast te stellen.
Exact dit, heb hem ook geprobeerd met VoLTE uit alleen werkt nogsteeds niet.
Als ik netwerk voorkeur op 3G zet werkt wel alles perfect en snel maarja dan heb ik geen 4G internet..

[ Voor 74% gewijzigd door quantumgq op 30-07-2020 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daytona

Daytona

Autoracen is voor watjes

quantumgq schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 18:49:
[...]

Als ik netwerk voorkeur op 3G zet werkt wel alles perfect en snel maarja dan heb ik geen 4G internet..
Worden jouw smsjes wel verstuurd? Zou me niks verbazen als dit aan het simmetje of netwerk van Vodafone ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

quantumgq schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 18:49:
[...]

Vreemd, ik heb een Note 9S met Vodafone (al is dat dan wel met een enkele SIM dus), geen enkel probeem hier. 4G prima, telefonie prima, nummerweergave prima, berichtjes komen normaal binnen.

Met de originele ROM had ik nergens last van en met mijn huidige Xiaomi.eu ROM dus ook niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Wildfire op 30-07-2020 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nec1560
Heb de Redmi 9 pro met enkele sim Vodafone geen enkel probleem.

Net een sms test gedaan van een ander toestel, kwam direct binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quantumgq
Daytona schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 19:07:
[...]

Worden jouw smsjes wel verstuurd? Zou me niks verbazen als dit aan het simmetje of netwerk van Vodafone ligt.
Heeeeel af en toe gaat er een SMSje doorheen (ontvangen is totaal geen probleem trouwens, komen instant binnen maar versturen is een hell)
En natuurlijk telefoneren... heb wel 2 SIM kaartjes erin maar ook al haal ik er 1 uit dan is het nogsteeds hetzelfde.
Zou het kunnen zijn dat de telefoon op compleet verschillende LTE frequenties zit dan dat vodafone gebruikt of iets? zou het zo even niet weten :/

@Wildfire Ik wou mijn telefoon ook unlocked om dan maar een EU rom er op te zetten (Heb nu een global rom) maar weet niet of dat uitmaakt...

[ Voor 10% gewijzigd door quantumgq op 30-07-2020 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Dit lees ik ergens in het Reddit forum :

The main help was to play with 3G and 4G setting.I switched my SIM2 (in the secondary slot) to 3G and after that I was able to manage SIM2 (but SIM1 still not woked if I switch SIM1 to 3G mode).So I swap the cards put the SIM1 card to the secondary slot and switched it to 3G and I was able to allow the caller ID for SIM1 in the secondary slot.I was curious if I swap the cards again will the setup remain so I swapped them again and the caller ID works for both.So actually it is working if you configure the SIM card in 3G in the secondary slot.Now both SIM cards have caller ID in 4G as well.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
Overmorgen komt ie aan. Ben heel benieuwd of ik het een verbetering ga vinden tov mijn trouwe ouwe Galaxy Note 4 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quantumgq
hars73 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 19:36:
Dit lees ik ergens in het Reddit forum :

The main help was to play with 3G and 4G setting.I switched my SIM2 (in the secondary slot) to 3G and after that I was able to manage SIM2 (but SIM1 still not woked if I switch SIM1 to 3G mode).So I swap the cards put the SIM1 card to the secondary slot and switched it to 3G and I was able to allow the caller ID for SIM1 in the secondary slot.I was curious if I swap the cards again will the setup remain so I swapped them again and the caller ID works for both.So actually it is working if you configure the SIM card in 3G in the secondary slot.Now both SIM cards have caller ID in 4G as well.
Deze inderdaad ook geprobeerd maar helaas geen geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
Hello! Iemand die meer verstand heeft van mobieltjes zei dat ik had moeten wachten op de Redmi Note 10. Ik heb er minder verstand van, maar kan iemand me valideren in mijn aankoop van de Note 9 pro? :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

TTMJ! schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 18:13:
Hello! Iemand die meer verstand heeft van mobieltjes zei dat ik had moeten wachten op de Redmi Note 10. Ik heb er minder verstand van, maar kan iemand me valideren in mijn aankoop van de Note 9 pro? :')
Er is altijd weer iets nieuws op komst... Maar de Redmi Note 9 serie is pas net uit dus dat lijkt me een beetje onzin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChinaGeek
TTMJ! schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 18:13:
Ik zou wachten op de Redmi Note 20. Op zeker dat die nog veul beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
Maar "Mediatek Dimensity 820!!!" wordt er dan geroepen. Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
Tweakriez schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 19:11:
[...]

Er is altijd weer iets nieuws op komst... Maar de Redmi Note 9 serie is pas net uit dus dat lijkt me een beetje onzin.
Ik denk dat ie de 10X 5G bedoelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
TTMJ! schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 19:29:
[...]

Ik denk dat ie de 10X 5G bedoelt
Ik zou een mediatek sowieso nooit verkiezen boven een Snapdragon. Dan kun je namelijk ook fluiten naar een custom Rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Anarchist
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07-05 14:26
Ik zie bij de reviews op tweakers dat gps niet goed zou werken bij de 9 pro in de EU? Klopt dit?

[ Voor 7% gewijzigd door The_Anarchist op 02-08-2020 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
The_Anarchist schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 21:05:
Ik zie bij de reviews op tweakers dat gps niet goed zou werken bij de 9 pro in de EU? Klopt dit?
Ik zie 1 reviewer daarover klagen inderdaad. Heb m'n toestel nog niet gebruikt/getest. Maar ik zie niet in waarom GALILEO niet zou werken als het gewoon supported is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
Ik heb het fout. Er schijnt idd een topic over te bestaan in de Mi forums. Maar heb hem nog niet gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
TTMJ! schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 21:24:
[...]

Ik zie 1 reviewer daarover klagen inderdaad. Heb m'n toestel nog niet gebruikt/getest. Maar ik zie niet in waarom GALILEO niet zou werken als het gewoon supported is?
De chipset ondersteunt Galileo maar het toestel zelf heeft op een of andere manier hier geen ondersteuning voor. Zie ook: https://c.mi.com/thread-3124154-1-0.html

Maar dat is op zich niet erg, mijn 9 Pro heeft altijd een erg snelle GPS fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
Heel raar dat Xiaomi zelf zegt dat ie wel GALILEO ondersteunt. En ik lees dat de versie in de India wel GALILEO heeft.

Ik gok dat een developer dan lui is geweest met de EEA ROM :+

Maar goed, in de praktijk merk je er dus weinig van? Nu maar hopen dat ze dit patchen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
Ik las dat het een bug is en dat de verwachting is dat dit in MIUI 12 verholpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-beam
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-09-2023
slaay schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 09:08:
[...]

De chipset ondersteunt Galileo maar het toestel zelf heeft op een of andere manier hier geen ondersteuning voor. Zie ook: https://c.mi.com/thread-3124154-1-0.html

Maar dat is op zich niet erg, mijn 9 Pro heeft altijd een erg snelle GPS fix.
Voor mij is dit een major issue. Ik gebruik de GPS voor autorijden en voor outdoor activiteiten (wandelen, ...). Het apparaat vindt heel weinig satellieten, navigatie lijkt nergens naar. Er is sprake van een fix in MIUI 12, maar elders lees ik voorzichtige reacties daarop. Zonder Galileo kan ik er niets mee denk ik- terugsturen of niet?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xPhoV0i73_hVkYBm0isKaKk6Rhw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m0ZDBmGTilTgNjOlLqTJNyqc.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jc8Cv8z7-TO01EoHYciwu0giwTE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vRG4pGaxTQMVjDZmJKUiZmBN.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 35% gewijzigd door I-beam op 03-08-2020 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
Als het toestel verder goed bevalt zou ik bij de winkel aangeven dat een van de specs niet klopt. En of je een verlenging van je retourrecht mag om dat er een mogelijke fix aankomt.

Wel ffu een vraagje: ik vind navigatie ook heel belangrijk. En heb mn toestel vandaag eindelijk ingesteld. Maar ik merk bij maps niet dat ik geen GALILEO-satellieten heb. Merk jij er wel wat van ?

En een andere vraag mensen: vandaag dus m'n eerste Xiaomi toestel ingesteld. De note 9 pro. Het is wel ffu wennen want gebruik nu al eeuwen mijn verouderde galaxy note 4. Dus ik weet niet goed waar het aan MIUI ligt en waar het aan mijn gewenning aan TouchWiz + Android 6 ( :+ ) ligt.

Alles gaat wel soepel heb preventief een guide gevolgd om de batterijbesparing uit te zetten.

Ik merk alleen wel wat "lag" wanneer ik m'n Home Screen swipe naar Google Discover (of hoe het ook heet). Ligt dit aan MIUI of is het hardware?

En ik las dat nieuwe MIUI toestellen een app drawer hebben. Maar deze nog niet ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
TTMJ! schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 19:34:
En ik las dat nieuwe MIUI toestellen een app drawer hebben. Maar deze nog niet ?
Als het goed is kan je dat aanzetten door naar instellingen te gaan en dan naar Startscherm. In de startscherm sectie zie je dat er als tweede optie weer startscherm staat met daarachter normaal. Als je op normaal drukt kan je het daar veranderen naar de optie Met App-lade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
Wat een verschil, hij kan zelfs alfabetisch! Thanks!

Alleen heel soms levert een veeg omhoog toch google op. Is dit een bug of ..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-05 15:56
Ik wil deze telefoon misschien kopen voor mijn vader ter vervanging van zijn Mi A2 Lite die is gevallen en een gebarsten scherm heeft. Hoe zit het nou precies met MIUI? Ik lees al dat je net als bij Samsung overal dubbele apps en andere troep bij hebt. Hij heeft nu Android One en dat is gewoon heerlijk strak en simpel en geen poespas. Kan ik de default apps gewoon verbergen/verwijderen en de fatsoenlijke Google apps er voor instellen als standaard?

Hoe zit het nou met reclame in de interface? Is dat niet meer, of niet in onze regio? Of is dat uit te zetten?

Ik lees ook over EU en Global ROMs, hoe zit dat, wat is het verschil?

Voor de duidelijkheid, ik vind het prima om een andere ROM er op te zetten als dat goed te doen is, maar de uiteindelijke gebruiker is iemand die gewoon een telefoon verwacht die werkt, dus ik wil geen gedoe achteraf. Het moet gewoon altijd werken. Het zal voornamelijk voor browsen en WhatsAppen zijn.

Ik zie nu dat hij nog geen 190 euro is (de 9S) bij Amazon, dat lijkt mij geen geld. Of kan ik dan beter bijvoorbeeld de Motorola G8 Power ofzo kopen met een meer kale Android installatie?

Komt er toevallig een standaard hoesje ofzo bij? Gewoon zo een simpele is al prima.

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dengregg
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-04 20:43
Hoesje wordt er bij geleverd, en screenprotector zit er al op bij aankoop.

Zelf heb ik de xiaomi.eu-rom er op geplaatst en deze bevat veel minder troep en geen reclame (en nog een paar extra tweaks). Deze krijgt wel ota updates maar die moet je nog wel zelf via twrp installeren dacht ik.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
Bedankt voor de info. Je krijgt dus geen automatische periodieke updates die je gewoon via de interface kan installeren? Ik zat op het forum van de eu ROM een beetje te bladeren en dacht dat je gewoon een melding krijgt en dat hij zelf naar TWRP reboot en het installeert, maar er is nog niet mega veel over bekend volgens mij.

Maar is de telefoon (heb jij de 9S ook) een goede telefoon voor dagelijks gebruik? Geen rare en/of irritante bugs verder? Las wel iets over WLAN bug, maar weet niet of dat ook geldt voor de EU-rom, en of dat ook zo is met mijn router.

Misschien maar gewoon bestellen en eerst een dagje ofzo even de Global ROM proberen en daarna de EU-RM installeren evt.

[ Voor 9% gewijzigd door Bose321 op 04-08-2020 11:37 ]

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Bose321 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 11:36:
Bedankt voor de info. Je krijgt dus geen automatische periodieke updates die je gewoon via de interface kan installeren? Ik zat op het forum van de eu ROM een beetje te bladeren en dacht dat je gewoon een melding krijgt en dat hij zelf naar TWRP reboot en het installeert, maar er is nog niet mega veel over bekend volgens mij.

Maar is de telefoon (heb jij de 9S ook) een goede telefoon voor dagelijks gebruik? Geen rare en/of irritante bugs verder? Las wel iets over WLAN bug, maar weet niet of dat ook geldt voor de EU-rom, en of dat ook zo is met mijn router.

Misschien maar gewoon bestellen en eerst een dagje ofzo even de Global ROM proberen en daarna de EU-RM installeren evt.
Let wel op dat je de juiste versie pakt bij het flashen er zijn verschillende modellen voor verschillende markten en je wilt natuurlijk geen dure baksteen krijgen. De EU rom heb ik gehad maar weer terug geflashed omdat het toestel retour gaat voor een OP Nord. De reclame zit in de eigen apps, hier kan je vervolgens aanbevelingen uitzetten. Op zich is er wel om miui heen te werken maar ikzelf heb problemen met een aantal apps die echt niet werken zoals ik gewend was. Ik krijg bijvoorbeeld geen pop-up van mijn bankpas via NFC betalingen en kan dus geen pincode invoeren indien gevraagd. Ook heb ik zo nu en dan screen freezes.

Wel worden eigen apps meegeleverd voor o.a.:

Browser
Agenda
Mail
Rekenmachine
Kompas
Telefoon
Contacten
Recorder
Share
Remote
Beveiliging
Video
Muziek

Ze zijn merendeels te blokkeren maar niet te verwijderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hars73

hars73

De meeste MIUI apps en processen zijn prima te verwijderen via ADB Fastboot tools, hier te vinden: https://github.com/Szaki/XiaomiADBFastbootTools/releases
https://miui.blog/any-dev...stboot-tools-one-utility/
(op eigen risico uiteraard).

Hiermee heb ik mijn RMN5 ook gedebloat. Gewoon met de standaard global rom, zonder rooten oid.

[ Voor 3% gewijzigd door hars73 op 04-08-2020 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
Bose321 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 11:36:

Dit is mijn eerste Xiaomi telefoon. Heb hiervoor alleen Samsungs en HTCs gehad. Dus ik kan niks zeggen over Android One of stock. Maar tot nu toe merk ik niks raars op vergeleken TouchWiz of Sense. Het is natuurlijk even wennen en iemand op dit forum moest me vertellen hoe ik de app drawer aan kon zetten. En dat is het dan ook met MIUI, een hoop 'mankementen' kan je zelf oplossen:

- Je kan zelf advertenties uit zetten (heet persoonlijke aanbevelingen)
- Je kan zelf de app drawer aanzetten
- Je kan zelf je toestel debloaten itt toestellen van andere fabrikanten (overigens vind ik de bloat minder dan bij mijn oude Samsung, het zijn vooral gemaks apps van Xiaomi ipv bijv Social media zoals bij Samsung)
- Je kan zelf de batterij management minder agressief maken door het uit te zetten voor belangrijke apps en die evt te locken als je wil dat ze constant op de achtergrond draaien
- Settings zijn even wennen maar dat heb ik altijd met een nieuw merk, er is gewoon een zoekfunctie in de settings menu dus die gebruik ik voor wat ik wil vinden.

Ik heb mijn note 9 pro met 128 voor ongeveer 215 euro bij mijn abonnement gekregen. Tot nu toe vind ik dat absurd goedkoop voor de kwaliteit die ik krijg. MIUI wordt echt erger gemaakt dan het is.

Ik heb maar 1 bug meegemaakt: ik had de app drawer net aangezet en soms kwam Google naar tevoorschijn bij het naar boven vegen. Nu is dat niet meer zo.

Oh en daarnet liep bij het typen van deze tekst even m'n toetsenbord vast en moest ik m'n toetsenbord even weg klikken en weer terug. Misschien komt het door Macrodroid, dit gebeurt voor het eerst dus moeten even vogelen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daytona

Daytona

Autoracen is voor watjes

- nevermind

[ Voor 96% gewijzigd door Daytona op 04-08-2020 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
Nogmaals bedankt voor alle info! Ik heb het toestel besteld en deze zal donderdag arriveren als het goed is. Ik ben erg benieuwd in ieder geval!

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-beam
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-09-2023
Er is een bericht dat MIUI 12 beschikbaar is voor dit toestel in Europa: https://piunikaweb.com/20...ope-download-link-inside/

In de lijst met verbeteringen geen oplossing voor het Galileo-issue :-( Het wordt ook niet vermeld in het artikel. Doe ik iets mis? Mij lijkt dat een major issue, zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
I-beam schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 22:38:
Er is een bericht dat MIUI 12 beschikbaar is voor dit toestel in Europa: https://piunikaweb.com/20...ope-download-link-inside/

In de lijst met verbeteringen geen oplossing voor het Galileo-issue :-( Het wordt ook niet vermeld in het artikel. Doe ik iets mis? Mij lijkt dat een major issue, zie ik iets over het hoofd?
Rechtstreeks linkje naar het topic op mi.com: https://c.mi.com/thread-3246258-1-0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanaat
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08-2022

Fanaat

member of the former TeamBVD

Ik heb de Redmi 9s. Ik lees dat daar een mail app bij zou zitten maar ik kan hem niet vinden. Hoe heet die app?

I3 6100, 16 gb Corsair Asus Prime B250 plus, AMD Radeon HD 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-05 16:57
JackieTreehorn schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 12:11:
[...]

Thanks, maar ik ga de telefoon niet rooten. Ik las iets over PanPhone of de Mi Mover app. Iemand daar bekend mee?

Edit: de Xiaomi verhuis app heet nu ShareMe (voorheen MiDrop) in de Play store. ervaringen hiermee lijken goed.
werkt het goed? heb net mn honor vervangen voor deze. Leuk alle apps mee, maar alle passworden zijn weg. Of doe ik iets fundamenteels fout vanuit google. Gebruik nl google backup voor restore.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Martinus schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 11:19:
[...]

werkt het goed? heb net mn honor vervangen voor deze. Leuk alle apps mee, maar alle passworden zijn weg. Of doe ik iets fundamenteels fout vanuit google. Gebruik nl google backup voor restore.
voorbeeld al mn speedtest results zij weg.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
Je speedtest results zullen wel gewoon gechached lokaal op je oude telefoon staan. Dat gaat ie niet overzetten.
Geen idee wat je daar verder ook mee moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Mocht iemand in de buurt van Veenendaal wonen dan heb ik een hoesje wat gratis afgehaald mag worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OgkoFcAtm7gDriTLT59Zfq9gDtk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/slniUWhhc6lmEauMNaIHQDuL.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1SxqdRYQYjkOX4Q6nMJCVWYeK54=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TzfVdhVUSjrqOnU6lz6Q6z26.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
ChinaGeek schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 21:48:
Je speedtest results zullen wel gewoon gechached lokaal op je oude telefoon staan. Dat gaat ie niet overzetten.
Geen idee wat je daar verder ook mee moet.
ja je kan dr geen kloot mee, wat ik gewend bent van mn andere ios foon, is dat een backup en backup is en dus niet at random wel of geen wacht woorden meenemen, wel of niet data in de app meenemen. Maar wat ik zeg, begrijp mss te weinig van Android om dat te weten. Zal eens zoeken of het beter kan. Vandaar de vraag: is dat MI mover iets? neemt die wel alles mee.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
Gisteren de 9s ontvangen. Ben best wel onder de indruk van de telefoon over het algemeen, zeker gezien de prijs. Scherm is wel prima, en de performance lijkt ook prima. Had een grijze besteld maar een blauwe ontvangen zoals ik al bij meer mensen las op Amazon haha.

Na het installeren van de Pixel launcher is het al een stuk aangenamer. Die stock launcher vond ik wel echt helemaal ruk.

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
Bose321 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:16:
Gisteren de 9s ontvangen. Ben best wel onder de indruk van de telefoon over het algemeen, zeker gezien de prijs. Scherm is wel prima, en de performance lijkt ook prima. Had een grijze besteld maar een blauwe ontvangen zoals ik al bij meer mensen las op Amazon haha.

Na het installeren van de Pixel launcher is het al een stuk aangenamer. Die stock launcher vond ik wel echt helemaal ruk.
Volgens mij is dat geen foutje maar is dat gewoon de kleur van de grijze. die is gewoon blauw achtig.

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
louzy82 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:10:
[...]

Volgens mij is dat geen foutje maar is dat gewoon de kleur van de grijze. die is gewoon blauw achtig.
Ah dat zou best kunnen ja. Op de foto's online is hij wel echt diep grijs. Maar is een mooie kleur dus het zal wel. :)

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
I stand corrected.

Dat is inderdaad een mooie diepe grijs.
Die jij hebt (en ik trouwens ook) is inderdaad groen.

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
Dit is hem in ieder geval:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OMsZkCD5dmccQqfr3cUxGHk5JHU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nYSmwZP6XLQZtdz6u1jTwzBC.png?f=fotoalbum_large

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
dat is behoorlijk blue

mijne is duidelijk green.

Corrected again, ik had het ook ff op kunnen zoeken welke kleuren er waren :p

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooterguy
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:07
Even een vraagje dat waarschijnlijk weer een poepsimpel antwoord gaat opleveren: in mijn contactenlijst zag ik vroeger niet enkel de voornaam, maar ook de achternaam en het bedrijf verschijnen.
Sinds de overstap van de Redmi Note 5 naar de Redmi Note 9 pro zie ik enkel nog maar de voornaam verschijnen, nogal vervelend als je bvb 19 mensen in je lijst hebt staan met als voornaam Philippe...
Iemand die de oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
Martinus schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 08:55:
[...]

ja je kan dr geen kloot mee, wat ik gewend bent van mn andere ios foon, is dat een backup en backup is en dus niet at random wel of geen wacht woorden meenemen, wel of niet data in de app meenemen. Maar wat ik zeg, begrijp mss te weinig van Android om dat te weten. Zal eens zoeken of het beter kan. Vandaar de vraag: is dat MI mover iets? neemt die wel alles mee.
IOS weet ik niet, maar is inderdaad behoorlijk anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTMJ!
Martinus schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 08:55:
[...]

Ahh, ja appdata gaat helaas niet altijd mee. Developers moeten er iets voor aanzetten dacht ik en dat doen ze bijna nooit. Nummer 1 heikelpunt van Android :(
Ik weet niet veel van rooten af, maar dat schijnt wel de enige manier te zijn om een 100% backup te maken van je appdata.

Gelukkig bieden wel steds meer apps een sync aan met google drive maar blijft klote geregeld.
Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste